Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jonk laakt spelopvattingen Ajax en PSV: ‘Ik win liever op een mooie manier’

Laatste update:

Wim Jonk vertrok twee jaar geleden als hoofd jeugdopleiding bij Ajax, maar hij houdt de verrichtingen van de Amsterdamse club nog altijd nauwlettend in de gaten. De oud-middenvelder is in aanloop naar de topper van zondag tussen Ajax en PSV kritisch op beide teams.

Volgens Jonk is het spel van beide ploegen dit seizoen niet om over naar huis te schrijven. "Ajax heeft een heel slechte fase gekend. Heel wisselvallig. Ze hebben goede momenten, maar het kan ook terugvallen naar een bedenkelijk niveau", begint hij in gesprek met de NOS. De achterstand van de Amsterdammers op koploper PSV is momenteel tien punten. "Het gat wordt heel groot als Ajax niet wint, maar PSV heeft ook niet echt overtuigd. Phillip (Cocu, red.) is een heel realistische coach, hij speelt naar de kwaliteiten van zijn spelers. Er is niet één manier. Uiteindelijk gaat het om winnen. Ik win liever op een mooie manier."

Meer te spreken is Jonk over het Ajax dat vorig seizoen onder leiding van Peter Bosz de finale van de Europa League haalde. "Iedereen heeft kunnen zien dat de mensen weer graag naar het stadion kwamen. Met druk naar voren, leuk voetbal, creativiteit, veel lopende mensen, veel verrassing in het spel", vervolgt hij. "Wij komen toch allemaal naar het stadion om mooi voetbal te zien. Voetbal blijft entertainment."

Het spel van welke ploeg kan jou dit seizoen meer bekoren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Doet Jonk momenteel eigenlijk iets? Lijkt me dat dit een uiterst geschikte man is om een plan voor de komende jaren in te vullen om het opleiden in NL naar een volgend niveau te tillen? Volgens mij een prima basisvisie en schroomt daarnaast ook niet om naar andere moderne invloeden te kijken..

8 december 2017 om 09:18

Heeft met Team Cruyff Football de touwtjes in handen bij Chinese Voetbalbond. Daarnaast is TCF onder zijn leiding internationaal met veel (top)clubs aan het samenwerken.

Wim Jonk, kom maar snel terug naar Amsterdam. Dan moet er wel iets gebeuren het Technische Hart; exit Bergkamp. Keizer terug in de rol van assistent trainer. En daarnaast een hoofdtrainer a la Cruyff/ Adriaanse/ Bosz.

8 december 2017 om 08:55

Bijzondere opmerking, wat denk jij wat Wim Jonk kan toevoegen aan Ajax ?

Alsof je het technische hart verandert dat Ajax in eens gaat winnen, een andere hoofdtrainer zou mischien een optie zijn echter is het niet zo dat dan gelijk het lek boven is.

Paniek voetbal ga je spelen als je voor deze keuze gaat, het gaat niet goed dan iedereen er maar uit.

8 december 2017 om 09:01

Inderdaad, laat Wim Jonk maar terug komen naar Ajax.
Kan hij weer niet komen opdagen bij vergaderingen en dergelijke, opdat meneer zijn zin niet krijgt.
Technisch hart is in het leven geroepen door Cruijff, er is sprake van democratie binnen het hart, waarbij Jonk (terecht of onterecht) vaak aan het kortste eind trok.

Men doet net alsof Wim Jonk de Messias is, de nieuwe El Salvador.
Hij was 'alleen maar' hoofd jeugdopleidingen.....

8 december 2017 om 09:27

Of jonk het goed deed bij Ajax kan je over discusseren, want bijna niemand weet wat daar nou precies is gebeurd. Echter is bij Ajax de jeugdopleiding een vd belangrijkste instrumenten binnen de club en wordt ook wel de hoofdader van se club genoemd, om dan te zeggen dat hij "alleen maar" hoofd opleidingen was vind ik wat raar en wat denigrerens aangezien dit een vd belangrijkste functies binnen de club is.

8 december 2017 om 09:27

Als je genegeerd wordt tijdens overleg en er een andere filosofie wordt uitgedragen dan afgesproken, is het vechten de bierkaai.... Bij goed functioneren heerst de democratie. Alleen van gied functioneren was bij Ajax geen sprake. Vriendjespolitiek. Vandaar dat we nu met een onervaren en incapabele hoofdtrainer zitten. En dat de vorige succesvolle hoofdtrainer werd tegengewerkt...

8 december 2017 om 11:29

Daarom zet ik het ook " " erbij.....
Ik bedoel daarmee aan te geven dat hij hoofd jeugdopleiding was, niet de voorzitter of geldschieter of eigenaar.... Waarmee hij het beleid bepaald.
Hij was baas van een onderdeel binnen Ajax, maar thats it....

8 december 2017 om 11:46

@bogarde
Hoezo werd hij genegeerd?
Omdat hij bij de stemmingen met enige regelmaat bij de minderheid hoorde?
het technisch Hart was/is niet voor niets in het leven geroepen, zodat er meerdere mensen en specialisten hun plasje kunnen doen, en de beslissingen niet bij een passant zitten..

Ook Jonk kan dat dus. Alleen ging Jonk, op den duur, maar niet bij de vergaderingen zitten, waarmee hij dus zijn plasje niet doet..... Bij wie ligt dan de fout??
Blijkbaar heeft Jonk zijn mede technisch hart-leden niet voldoende kunnen overtuigen.... Terwijl de andere dat wel bij elkaar konden.

Ik ben verdomd blij dat Bosz uiteindelijk weg is gegaan, absoluut.
We moeten namelijk af van het idee dat de trainer maar alles bepaald, nee hij is een passant. Period. Als het namelijk aan Bosz lag zou het vroeg of laat alle assistenten en stafleden bestaan uit personen die hij wilt / aanwijst.
Wie bewaakt dan de, o zo verheerlijkte, cultuur van Ajax?

8 december 2017 om 12:20

Jonk wilde volgens het principe, de overeengekomen gedachtengang van Cruyff werken. Dat was zo besloten. Toen sommige heren eenmaal op het pluche zaten, werd er als vriendjes onder elkaar gewerkt. Niet voor niets trok Cruyff zijn handen er ook vanaf. Dit mogen we niet vergeten. Nu zitten we met de gebakken peren van Bergkamp en Sar. En dat Bosz een eigen staf wilde is niet zo heel vreemd in de voetbalwereld. Wat voegen Spijkerman en Winter nu toe ?? We zijn terug bij af, de onvrede groeit !!

8 december 2017 om 13:15

Volgens mij staat een gedachtegang nog steeds open voor interpretatie.
In grote lijnen was het namelijk: Eigen jeugd eerst, tenzij je een uitzonderlijk talent/gevestigde naam kan halen.

Dat doet Ajax toch?
Als t namelijk aan Jonk had gelegen waren de volgende mensen bijv. niet gekomen: Onana, Sanchez, Dolberg, Wöber, Neres en Huntelaar.
Volgens mij zijn dit allen uitzonderlijke talenten dan wel gevestigde namen.....

Ik vind de term "handen er van af trekken" altijd zo misplaatst.....
Als jij als grote jongen, in dit geval Cruijff of Jonk, vind dat het niet gaat zoals jij wilt dat het gaat, dan zorg je ervoor dat t wel zo gaat als jij wilt.... Dan ga je niet lafjes je handen er van af trekken en de handdoek in de ring gooien.

Dankbaar voor het feit dat Jonk weg is, want meneer is te laf om te vechten dat blijkt wel, voor mij dan he.

8 december 2017 om 09:42

Laat Jonk lekker in China. Prima visie op het spel, maar als je dan leest dat Wim tom boere een kans wilde geven in het eerste, Dolberg niet nodig vond door el azzouzi en Sinkgraven overbodig vond doordat we een 16-jarige Van de Beek en Nouri hadden dan zet ik toch wel twijfels bij zijn kijk op selectiebeleid. Dan geef je helemaal niks meer uit en ga je naar matige talenten uit de A1 kijken/grote talenten die er nog lang niet klaar voor zijn.

8 december 2017 om 09:50

Niemand heeft de wijsheid in pacht.

Soms ontwikkelen spelers zich gigantisch door en soms stokt op de één of andere manier de ontwikkeling. Achteraf is alles gemakkelijk.

Dolberg werd gehaald als linksbuiten... Nu staat hij in het 1e in de spits. Al valt het dit seizoen ook behoorlijk tegen, maar talent heeft ie zeker.
Nou wat Sinkgraven heeft Jonk gelijk gekregen. Hij is niet doorgebroken als middenvelder of 10 bij Ajax, uiteindelijk nooit onomstreden als linksback geweest. En nu al geruime tijd in de blessuremand.

Volgens mij wilde Jonk juist meer investeren in de jeugd zodat grote aankopen minder nodig waren. Zelf opleiden en daarnaast de gaten opvullen met echte aankopen. Geen Duarte, geen Sinkgraven, geen Gudelj, geen Younes, geen Orejuela etc...

8 december 2017 om 10:00

En geen Onana, Sanchez (De Ligt, Tete, Veltman), Milik (boere), enz.

8 december 2017 om 09:45

Wim, blijf lekker weg en Dennis blijf waar je zit! Jonk is een vakman net als Dennis, maar Wim is niet iemand die met verantwoordelijkheid om kan gaan en op een positie moet zitten waar besluiten genomen moeten worden. Dennis is ook geen pure bestuurder, maar het verschil is, dat hij dit weet en daarom niet hoog van de toren gaat blazen. Nu Jonk weg is, neem ajax veel makkelijker beslissingen, investeren in de opleiding, beleggen en investeren in aankopen.

Keizer verdiend ook een fatsoenlijke kans, mijn inziens kun je hem op zijn vroegst, niet komende zomer, maar die zomer erop ontslaan, dan heeft hij een keer een fatsoenlijke voorbereiding gehad.

8 december 2017 om 10:39

Grotendeels met je eens, vooral over Keizer. Geef een trainer toch eens wat langer de tijd. Het is duidelijk dat hij nog niet helemaal klaar was voor het grote werk en dat is ook al zo goed als toegegeven (hij zou wel de vervanger van Bozs worden maar niet zo snel). Ik vind het echt een doodsteek voor het voetbal dat wanneer een trainer niet gelijk in zijn eerste jaar kampioen wordt hij gelijk weg moet. Je moet iemand de tijd gunnen aan iets te bouwen. Helemaal zoals je zegt als er veel factoren zijn waarom diegene een lastige start heeft. Ik weet alleen niet of ik het eens ben over Bergkamp, tot nu toe vaker slecht in het nieuws gekomen dan goed. Als assistent vind ik hem weinig toevoegen (als oud spits zou er onder hem een groei zichtbaar moeten zien in de spitsen maar ik vind dat totaal niet het geval).

8 december 2017 om 17:45

Het is allemaal niet goed, totdat hij het ineens goed doet. Bosz was ook eerst een Feyenoorder en dat kon echt niet, dezelfde mensen, liepen een jaar later onder andere Bergkamp af te kraken dat ze hem weg hadden gejaagd, terwijl hij notabene een stem had bij het aantrekken van Bosz.

Oftewel velen moet het aan iemand ophangen, maar Ajax kan gewoon een keer een minder jaar hebben, een keer flinke tegenslagen hebben, een keer pech hebben. Dat is niet altijd meteen de schuld van iemand. Het alternatief is vaak slechter, opnieuw bouwen, opnieuw fouten maken en leren.

Over Bergkamp wordt van alles geschreven en gezegd, maar in vrijwel geen van deze gevallen zijn het echt betrouwbare bronnen of komt het uit zijn eigen mond. Men zegt dit, men zegt dat... Bergkamp zei zelfs dat hij volledig achter Bosz stond qua spelopvatting, maar toch weten ze hem neer te sabelen.

Dolberg en Milik zijn aardig gegroeid hoor en ook Siem de Jong en Klaassen zeker wel. Casseirra zie ik ook beter worden en Sierhuis ook. Je zoekt nu weer eens naar kritiek, terwijl er niks is.

Leuk en aardig Wim maar uiteindelijk gaat het om de punten en niet of er mooi gevoetbald wordt, mooie voetbal is ook voor iedereen anders. Voetbal gaat om punten voetbal is geen jurysport.

8 december 2017 om 08:48

Precies, dat is nou precies m'n probleem met Jonk en de Cruijff aanhangers. Je moet ook realistisch zijn. In de eredivisie moet je zeker als Ajax en PSV zijnde goed en positief spel kunnen laten zien, maar in Europa? De CL is met de huidige opzet een natte droom voor ons geworden. In de EL kunnen we dus wel ver komen, maar heb je ook kwaliteit nodig. Talent om net zo goed te spelen zoals we vorig jaar van Ajax zagen. Op dit moment heeft Ajax en PSV dat talent niet. Tja, het TH wist het allemaal zo goed dat we nu met de gebakken peren zitten. Wat er in Eindhoven gebeurt verdient ook niet de schoonheidsprijs. Leuk dat ze alles winnen, maar hun voetbal is vaak slecht.

Toch zeg ik nogmaals. Jonk is vaak niet realistisch en dat ben ik wel.

8 december 2017 om 09:03

Inderdaad, realisme. Het mooiste van Ajax vorig jaar was ook dat ze wonnen. Tegen Schalke en Lyon was het 2x op het nippertje. Dan had je nu niemand meer over mooi voetbal van vorig jaar gehoord.

8 december 2017 om 09:42

Hij zegt dat hij liever de punten (= winnen) pakt met mooi voetbal. FF beter lezen.

8 december 2017 om 10:40

Tja wie niet...

8 december 2017 om 09:59

Het gaat om de punten ja, wat een dooddoener...

Ik denk dat iedereen vorig jaar behoorlijk tevreden was in Amsterdam met het vertoonde spel en de Europese resultaten ook al leverde dat geen enkele prijs op. Maar Ajax stond wel in de schijnwerpers.

Nu wordt er minder pressie en aanvallend gespeeld. Eigenlijk is het een onsamenhangend geheel. Dankzij een onervaren trainer en anderzijds door keuzes van het T.h.. Niet voor niets wordt er naar van alles en nog wat gewezen. Nu hebben ze én geen punten én geen mooi voetbal.

Nederland is gebaat bij de filosofie van Cruyff, Van Basten, Jonk, Bosz etc. Nu zijn we slechts een niemendalletje...

8 december 2017 om 10:48

Jonk wil mooi voetbal zien, ook best een dooddoener natuurlijk. Iedereen wil wel goed verzorgd voetbal zien alleen heb je daar ook de voetballers voor nodig. Ajax speelde vorig seizoen af en toe goed verzorgd voetbal maar ook minimaal net zo vaan niet. Toen de prijzen werden verdeeld gaf Ajax niet thuis. De EL finale als grootste voorbeeld, Ajax probeerde verzorgd te voetballen en werd vrij eenvoudig weggezet door realistisch voetbal van Mourinho. Mourinho vind verzorgd voetbal ondergeschikt aan het resultaat en waar wordt Mourinho over 30 jaar door herinnerd? Door alle prijzen die hij heeft gewonnen.....

8 december 2017 om 12:23

Nederlandse clubs zullen zelden meer erbij zijn als de prijzen worden verdeeld.... Kijk eens wat bij Manchester mogelijk is. Maar dat we in de finale stonden was voor mij al een prijs. Het gaf Ajax een boost. Jammer dat dit team in de finale net ff wat minder presteerde. Dit jaar doen we Europees helemaal niet mee. Beschamend !!

Het plan vab ajax moet gewoon zijn: wim jonk terug halen, Bergkamp ontslaan, keizer coach maken van jong Ajax ofzo. De salarisplafond verhogen dat ze spelers langer kunnen binden en ervoor zorgen dat er minimaal 2 spelers in het team te hebben die Ajax waardig zijn en veel ervaring in een top competitie hebben. Overmars begint het gelukkig te leren dus daar ga ik voor de rest geen kritiek op uiten en mij is nog altijd onduidelijk wat van de sar doet dus. Van mij part blijft hij ook.

8 december 2017 om 09:47

Nou van der Sar en Overmars kunnen ook niet met Jonk door een deur, om dat die twee wel beslissingen moeten nemen, Jonk blijft steken op visies en het perfecte plaatje, een team vol jeugdspelers. Dus als je aankopen wilt, dan moet je vooral geen Jonk hebben. Ik denk dat het belangrijk is dat er balans is, opleiding is heel belangrijk, maar soms ook wat aankopen plus je kunt het salarisplafond niet zomaar omhoog gooien, van welk geld?

8 december 2017 om 11:51

En voor die balans ben je kink nodig.
Dat geld wat ze de afgelopen jaren verdiend hebben en wat ze in de toekomst gaan verdienen. Dat zou voor spelers als Richarlison en soortgelijke namen misschien een iets grotere drijfveer zijn

8 december 2017 om 11:51

En voor die balans ben je kink nodig.
Dat geld wat ze de afgelopen jaren verdiend hebben en wat ze in de toekomst gaan verdienen. Dat zou voor spelers als Richarlison en soortgelijke namen misschien een iets grotere drijfveer zijn

Tsja het is waar je het meeste belang aan geeft. Punten lijken mij het belangrijkste, echter waren zelfs de Ajax fans de Boer zat na 4 keer op rij kampioen te worden met afzichtelijk saai spel. Een trainer als Bosz is inderdaad ideaal. Je weet dat de kans op kampioen worden in het eerste jaar minder groot is, maar wanneer het eenmaal loopt is het genieten en stromen de punten binnen.

8 december 2017 om 08:50

Barcelona heeft jarenlang geweldig mooi voetbal gespeeld, maar lang niet alles gewonnen.

PSV staat met realistisch voetbal op nummer 1 met een mega voorsprong.

8 december 2017 om 08:55

Ja, maar aangezien hun middelen is het best wel een aanfluiting dat ze te vaak zo slecht spelen. We hebben het over de eredivisie, niet Europa...

8 december 2017 om 09:19

Ze spelen wel minder vaak slecht dan Ajax. En de middelen van Ajax zijn nog groter..

8 december 2017 om 09:28

Maar hoe zie je de verliespunten van Ajax dan ? En dat tegen ploegen die echt veel minder te besteden hebben ? Zoals Perez al zei is het een schande dat Ajax met zo veel geld niet ver boven de concurrentie staan. En zolang Ajax alleen maar Nederland leeg blijft roven van talenten en geen ervaren spelers haalt zullen ze deze positie ook nooit krijgen.

8 december 2017 om 09:48

@janssen. Ik ben dan ook erg kritisch op Ajax en Perez heeft gelijk. Wel vind ik dat het woordje "leegroven" veel te extreem is. Vergeet niet dat andere clubs ook hun spelers weghalen bij andere ploegen. Als Ajacied mag ik dan ook niet zeuren als bijvoorbeeld Tottenham Sanchez na een goed jaar weghaalt...

8 december 2017 om 11:53

Hoe wil je het dan noemen ? We klagen dat het voetbal achteruit gaat, maar we hebben er geen bezwaar tegen dat talenten als frenkie de Jong, en Johnsen en nu deze speler gekocht worden en nauwelijks aan het voetballen toe komen. Dit zijn spelers die vroeger uitgeleend werden. Nu spelen ze ijn de jl of spelen helemaal niet. Hier wordt het Nederlands voetbal echt niet beter van.

8 december 2017 om 09:26

Gezien beide niet Europees spelen gaat het over de eredivisie, waar PSV een duidelijk voorsprong heeft op Ajax. Jonk is precies wat er mis is met het NL voetbal. Volgens mij blijven 3 punten belangrijker dan mooi voetbal. Kijk maar waar het je Europees brengt.

In de eredivisie moet je absoluut als Ajax en PSV zijnde goed voetbal laten zien. Dat zijn ze ook verplicht door hun begroting. In Europa is het een ander verhaal. Wat Bosz met Ajax deed was fantastisch, maar met de huidige realiteit kan je als Nederlandse ploeg dit ook geen jaren vasthouden. Binnen no time ben je je beste spelers kwijt. We hebben geen 200 miljoen inwoners of financiële middelen om dit zomaar op te vangen. Ik mis te vaak het realisme bij het Cruijff kamp.

Cocu wil ook liever mooi winnen. Maar zoals Jonk al aangeeft: hij speelt naar de kwaliteiten van zijn spelers. Dan toch alles winnen is een zeer knappe prestatie.

Ja Wim, we willen allemaal winnen met mooi voetbal... gaat gewoon niet altijd. Ik kan best respect opbrengen voor hoe PSV dit doet, niemand gaf ze een kans dit seizoen.

Uiteindelijk gaat het om winnen. Ik win liever op een mooie manier." aldus Wim Jonk

Maar denk je niet dat iedere coach dat wilt?
Eigenlijk zeg je twee verschillende dingen in één zin.
Uiteindelijk gaat het om winnen.
Kan dat met mooi spel is dat meegenomen.
Kan dat niet, dan maar niet als je maar wint!
Je kunt ook proberen elke wedstrijd mooi te voetballen, nooit meer iets winnen, beste spelers moeten verkopen, steeds minder toeschouwers trekken, nog meer spelers moeten verkopen en at least degraderen.
Heb je in ieder geval mooi voetbal gespeeld Wim!

Altijd dat gelul over "mooi winnen"... Ga lekker naar turnen, dressuur, schoonspringen of een andere jurysport kijken als het zo nodig mooi moet zijn... Voetbal gaat om wie de meeste goals maakt. Simpel zat. Zo is het ooit bedacht en dat is uiteindelijk nog steeds waar het om draait.

8 december 2017 om 09:50

Als het niet vermakelijk is ga ik wel iets anders doen met mijn tijd. Dat is ook de reden dat ik tegenwoordig steeds minder voetbal kijk. Ik ben geen klapvee.

8 december 2017 om 10:04

Voetbal hoeft toch niet mooi te zijn om vermakelijk te zijn? PSV - Twente en Twente - Ajax waren bijvoorbeeld geen goede wedstrijden, maar ik denk dat niemand zich er mee verveeld heeft.

8 december 2017 om 10:20

Niet per se. Maar de cynische houding dat het alleen om de punten gaat kan ik niet achter staan.

8 december 2017 om 10:20

Niet per se. Maar de cynische houding dat het alleen om de punten gaat kan ik niet achter staan.

8 december 2017 om 10:56

Waarom is dat cynisch? Jouw voetbalbeleving is gewoon anders dan de mijne, maar dat wil toch niet zeggen dat die van mij negatief is? Als ik Messi, Ronaldo en Zlatan een briljante passeerbeweging zie maken, dan denk ik "oh, geinig". Maar ik ga daar niet voor naar het stadion. Ik ga voor de sfeer, voor de spanning en omdat het wel en wee van mijn club me aan het hart gaat.

8 december 2017 om 11:26

Prima als jij er zo in staat maar zelf noem je de vraag om mooi voetbal gelul. Daar reageer ik op.

Wat is mooi winnen? Hoog druk zetten, hoog tempo, buitenspelers die een voorzet geven, a la de Ajax-filosofie? Persoonlijk kan ik ook heel erg genieten van snel en effectief countervoetbal. Dat vind ik ook prachtig om te zien. En ik denk persoonlijk dat dat de richting is die we heen moeten in het Nederlandse voetbal. Realistisch voetbal en spelen voor de punten en niet spelen voor het spelen. Mijn voorkeur zou bijvoorbeeld zijn een 5-3-2 met aanvallende backs (in Nederland Willems, Van Aanholt, Karsdorp, Janmaat) en twee snelle en behendige spelers voorin met lopers op het middenveld. Een beetje zoals we speelden op het WK in Brazilië. Tegen Spanje hebben we toen met zn allen enorm genoten. Dat is ook mooi voetbal.

8 december 2017 om 11:31

Ik vind het sowieso erg irritant als er weer eens 1 loopt te roepen dat het allemaal mooi en attractief moet op de 'hollandse manier'. Als je die speelstijl echt goed wilt uitvoeren op een hoog niveau, heb je topspelers nodig. Die hebben we niet in de Eredivisie en niet (meer) in Oranje.

Begrijp me niet verkeerd, het was er knap wat Ajax vorig seizoen presteerde in de Europa League, maar uiteindelijk ben je als Nederlandse club kansloos op een hoger podium. Een incidenteel succes is leuk en mensen houden ervan om het te blijven herhalen, maar het is geen enkele garantie op structureel succes. Dit seizoen spelen ze niet eens Europa League.

Verder deel ik jouw mening ook. 5-3-2 met Willems en Karsdorp op de back-posities. Van Aanholt zou je eventueel ook op kunnen stellen, maar van Janmaat ben ik geen grote fan.

Tja dat is makkelijk praten, maar als ze 5 jaar geen prijzen pakken, zijn de supporters ook snel klaar met 'entertainment'. Overigens speelde Ajax pas de laatste paar maanden van het seizoen mooi en attractief. De eerste 55% van de wedstrijden liep het ook nogal te stuntelen en was het vooral afhankelijk van Klaassen en Ziyech.

Als je zo'n jonge ploeg hebt, kun je niet verwachten dat ze constant blijven presteren. Dat lukt als je zoals Monaco allemaal absolute toptalenten in de ploeg hebt. Een Nederlandse club heeft die luxe niet (zelfs Ajax niet) en dan is wisselvalligheid niet meer dan een logisch gegeven.

Betreft PSV geeft hij het eigenlijk zelf al aan. Cocu speelt naar de mogelijkheden van z'n spelers. Ik vind het nogal naief om over de manier van spelen te gaan klagen, terwijl ook Jonk vast wel weet dat we geen spelers hebben voor die manier van spelen. Clubs kunnen dan nog buitenlandse spelers halen, maar in het geval van Oranje moet je het nou eenmaal doen met wat er nu aanwezig is aan spelers.

Zozo, Jonk vindt het maar matig wat Ajax en PSV laten zien, en hij wint liever op een mooie manier. Misschien moet Jonk maar eens ergens trainer worden en laten zien hoe het moet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren