Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kritiek op Ziyech aan dovemansoren gericht: ‘Ik krijg het niet eens mee’

Laatste update:

Hakim Ziyech is de laatste weken steeds vaker het mikpunt van kritiek bij Ajax. De middenvelder werd eind vorige maand in de thuiswedstrijd tegen Roda JC Kerkrade door de eigen aanhang getrakteerd op enkele fluitconcerten en gaf vervolgens ook niet thuis in het uitduel van afgelopen weekeinde met FC Twente. Ziyech claimt woensdag dat de kritieken op zijn spel hem weinig doen.

De Marokkaans international sluit zich naar eigen zeggen af van de buitenwereld. “Het is maar net of je het meekrijgt of niet. Ik kijk geen sportprogramma's en dat soort dingen" zegt hij voor de camera van FOX Sports. "Ik krijg het grotendeels niet eens mee. Ik let er dus niet op."

Ziyech was dit seizoen in veertien competitiewedstrijden voor Ajax goed voor drie doelpunten acht assists. Toch is er kritiek op zijn spel. Afgelopen zaterdag lieten de Amsterdammers twee punten liggen op bezoek bij FC Twente. "Ik laat het van me afglijden, ja. Dat is het enige wat het beste voor je is", vervolgt de spelmaker. "Als je er te veel mee bezig bent, dan is het niet goed voor jezelf."

Vind jij de kritiek op Hakim Ziyech terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat er ooit gefloten wordt als je slecht speelt, dan snap ik goed dat je hier niks om geeft (want die wedstrijden heb je nou eenmaal).

Maar meneer Ziyech loopt er de laatste tijd wel vaker futloos bij en zeker geen 100% inzet vertoond. Dan snap ik de kritiek maar al te goed!

Moet verdomme altijd je benen onder je reet uit lopen, of je nu voor Ajax speelt of voor Roda.

6 december 2017 om 15:10

Ja man hij loopt er zeker flutteloos bij.
Kom niet praten zonder statistieken van gelopen kilometers of dergelijke.
Bij Marokko loopt hij hetzelfde als die bij Ajax doet alleen daar als die een bal speelt wordt die bijgehouden door de aanvallers en als die de bal verliest staat er een goede verdediging met el Ahmadi ervoor om het te onderscheppen.
Hij is zeker niet in zn beste doen, maar om zo'n ongefundeerd reactie te typen slaat ook nergens op.

6 december 2017 om 15:12

Ziyech moet zich aan het team aanpassen, niet andersom. Ajax heeft genoeg goede spelers dat het team niet om Ziyech gebouwd hoeft te worden. Dat hij dat bij Marokko doet helemaal leuk en prima, maar Ajax is zijn werkgever. En ik ben het 100% eens met zsvajax, Ziyech loopt erbij als een volgevreten vedette die denkt dat hij de status heeft van Messi en daarom niet hoeft mee te verdedigen. Maargoed ik vind het net zo goed de fout van Keizer dat hij dit toelaat.

6 december 2017 om 15:18

Als je zag wat voor een energie hij vorig jaar in de wedstrijd stak wanneer er balverlies was en dat vergelijkt met wat er dit jaar gebeurt is er een groot verschil. Hij neemt het zelfde risico als afgelopen jaar maar dit jaar presteert het hele team minder en zijn passes komen ook minder aan. Deze combinatie zorgt voor veel irritatie bij het publiek waardoor er extra kritisch naar Ziyech wordt gekeken. Het publiek geniet van een mooie steekpass en als dat fout gaat is het niet erg maar dan moet er wel weer terug geknokt worden maar dat gebeurt minder dan vorig jaar. Daar heb je geen statistieken voor nodig alleen 2 ogen en een heel klein beetje voetbal verstand.

6 december 2017 om 15:25

@ mollemarijden

Ach schei toch uit man.

Dat jij het niet kan hebben dat Ziyech gewoon terecht kritiek krijgt is jouw probleem.
Het interesseert me ook helemaal niet hoe hij bij Marokko speelt, dit is Ajax.

Zit totaal geen strijdlust in. Bij balverlies loopt hij er bij alsof de wedstrijd al verloren is. En ja, het is misschien niet direct zijn taak om te verdedigen, maar dat wil nog niet zeggen dat je bij balverlies helemaal niks meer hoeft te doen en erbij lopen alsof het allemaal geen kont uit maakt.

Als je dit niet ziet dan kun je beter naar iets anders gaan kijken dan iets proberen recht te praten wat krom is.

6 december 2017 om 15:27

Welke goede spelers dan? Het is onbegrijpelijk dat Ajax geen verdedigende middenvelder heeft gekocht om achter hem en Schone/ van de Beek te zetten.
Veel komt van Ziyech. Maar hij krijgt altijd alle kritiek over zich heen maar als de spelers van Ajax zijn zeer goede passes gewoon af hadden gemaakt tegen Twente dan hadden ze gewoon gewonnen. Kijk de samenvatting maar terug dan kom je tot de conclusie dat Ziyech 3 keer een 100% kans creëerde waardoor die wedstrijd al lang beslist had moeten worden.

6 december 2017 om 15:38

@ Memphisdepay

Dat hij zeer creatief is dat is alom bekend.
Maar de kritiek krijgt hij voornamelijk omdat hij niet strijdlustig oogt.
Als hij balverlies heeft, dan geeft hij meteen op i.p.v. 10 meter extra te geven om de boel weer te herstellen. Lukt het dan niet, tja dan heb je het tenminste geprobeerd. Maar juist dat aspect, dat felle/strijdkracht/werklust/voor het team 110 % geven, dat is wat ontbreekt.

6 december 2017 om 15:50

Ik betwijfel of het Marokkaans voetbal elftal beter is dan Ajax eerlijk gezegd.

Ten eerste spelen ze veel minder vaak samen en ten tweede spelen de meeste spelers uit de selectie bij mindere clubs dan Ajax.

Ik nomineer flutteloos bij deze voor woord van het jaar trouwens.

6 december 2017 om 16:02

Flutteloos, ik stem voor; een soort combi van futloos, lusteloos en nutteloos.

6 december 2017 om 16:07

Ligt dat drukzetten dan aan hem of aan ajax onder keizer? Want ik zie niemand druk zetten zoals vorig seizoen namelijk, net zoals het ajax publiek vorige week in de arena lijkt het erop dat hij hier op voetbalzone ook de nieuwe "traore" is. Ik zag direct de eerste paar wedstrijden van het seizoen al dat het hele team anders drukzette vanaf het moment dat peter bosz is vertrokken. Deze jonge gasten hebben iemand nodig die kort op hun huid zit en die erboven staat. Ik denk dat het spel van ziyech echt meer te maken heeft met het vertrek van peter bosz.

6 december 2017 om 16:14

Kan wel wat xG statistieken van Ziyech erbij pakken voor je? Gelopen km zegt niet zoveel

6 december 2017 om 16:26

Toch verovert hij meer ballen dan zijn andere teamgenoten op het middenveld. Daarnaast wat verwacht iedereen nou van hem? Laat hem zichzelf lekker focussen op het creëren van kansen en scoren van goals. De betere spelers moet je wat minder taken geven. Ook loopt hij volgens mij niet heel veel minder dan zijn teamgenoten.

6 december 2017 om 16:31

Geinig dat je 7 zinnen verontwaardigde teksten typt en het woord ongefundeerd spreekwoordelijk in de mond neemt , terwijl je niet eens weet dat Ziyech bij Marokko als aanvaller speelt, dus je hele verhaal als K op Dirk slaat.

Ziyech bakt er bij Ajax geen moer van. Zijn werklust en inzet is hoog, daar krijgt hij een pluim voor, maar hij grossiert in balverlies. Ziyech's passing is onnauwkeurig en hij heeft totaal geen overzicht. Met name het wegdraaien bij tegenstanders leidt 9 van de 10 keer tot balverlies, want hij heeft geen idee waar tegenstanders (en medespelers) zich bevinden op het veld, waardoor hij zich vastdraait. Hij ziet (weet) het alleen wanneer spelers daadwerkelijk in zijn gezichtsveld staan.

Ik snap ook waarom Ziyech in het Marokkaans elftal in de aanval speelt, zoals hij bij Twente dat ook deed, want hij is ongeschikt op de AM positie in dit systeem.

Hoe dan ook, ik zou Ziyech willen meegeven om deze kritiek als opbouwend te zien, en het ter harte te nemen, want daar kan hij alleen maar beter van worden. Hij moet echt heel veel beter worden dan dit wil hij een stapje hoger dan Ajax bereiken.

6 december 2017 om 15:17

Alsof futloos nou het enige probleem is. Dat misbaar wat hij maakt, wanneer hij de bal weer eens in de voeten vd tegenstander speelt. En dan die verongelijkte blik in zijn ogen, alsof het allemaal niet aan hem ligt.
Nergens, echt nergens kom je een middenvelder tegen die zo vaak balverlies lijdt.
Ik zou er als medespeler echt helemaal klaar mee zijn.

6 december 2017 om 15:27

@ Jc63.

Klopt, het is inderdaad meer dan alleen futloos.
Maar wat ik vooral mis bij hem is zijn inzet. Bij balverlies direct de bal willen terug heroveren en de boel herstellen, ik noem maar even wat. Dat zijn van die dingen die ik allemaal mis bij hem op dit moment.

6 december 2017 om 15:45

Ziyech moet ook niet zeggen dat hij de kritiek niet eens hoort want hij is de eerste die na kritiek verongelijkt gaat juichen. Dat deed hij bij Twente ook al. Goede voetballer (af en toe) maar ook een ontzettend nare houding en uitstraling.

Deze jongen heeft volgens mij echt nul vermogen voor zelfkritiek. Er te veel mee bezig zijn is niet goed voor jezelf nee, maar er naar luisteren is zeker niet slecht. Hij leidt volgens mij bijna elke minuut balverlies per wedstrijd. Dat is echt veel te veel. Als Keizer ballen heeft laat hij hem een keer een wedstrijd banken (niet tegen PSV of AZ, maar daarna als hij dan nog steeds zwak speelt). Met van de Beek en De Jong heb je veel creativiteit en met Schöne daarachter heb je behalve nog meer creativiteit ook nog een extra waterdrager.

6 december 2017 om 15:46

Eens. Maar hij hoort het ook zeker wel. Let maar op als hij van de week scoort tegen Psv, dan zal het verongelijkte er weer vanaf druipen. Al die gasten die zeggen dat ze het niet horen of er niks mee doen zijn juist degene die zich het meest aantrekken. Zie ook die walgelijke ventjes als Depay en Vilhena. Zeggen dat je de kritiek niet hoort, maar dan wel met je vingers in je oren gaan lopen als je scoort.

6 december 2017 om 16:11

Top 10 meeste balverlies in één Eredivisieduel dit seizoen:
Ziyech (tegen Twente - 40x)
Ziyech
Ziyech
Ziyech
Jahanbakhsh
Ziyech
Ziyech
Berghuis
Ziyech
Berghuis

6 december 2017 om 16:17

@ ajax81, dat is wel sick. Waar kan je deze stats vinden? Als je het hier niet mag posten wil je dat dan via PM doorgeven?

6 december 2017 om 16:30

https://twitter.com/bartf/status/93704593320387788...

Tja, vanwege dit soort dingen zag ik de komst van Ziyech naar Ajax dus niet zitten. Ik was dan ook echt blij en verrast dat hij zich in z’n eerste seizoen normaal gedroeg en gewoon zijn best deed en meeging in het teamproces. Dacht dat hij “het licht had gezien” en blij was dat ie bij Ajax mocht spelen. Helaas blijkt de laatste maanden steeds meer dat ik het in eerste instantie blijkbaar toch goed aanvoelde. Het lijkt me het beste dat Ajax hem zsm wegdoet, de man is een stoorzender en dat gaat alleen maar erger worden. Denk dat je nu geen geld op hem hoeft te verliezen, quitte spelen zou al goed zijn. Als ie maar weg is.

6 december 2017 om 15:35

Als Ajax Ziyech wegdoet verliezen ze nogveel meer kwaliteit. Vergeet niet dat Ziyech nogsteeds erg belangrijk is in het aanvallende deel van Ajax. En Ajax verkeert sowieso in een dip en dan kan je Ziyech niet opeens wegdoen.

Vind het goed dat hij het gefluit en kritiek van zich af laat glijden! Je zou maar de tijd en energie hebben om te luisteren naar mensen die het zelf niet beter kunnen. Balverlies hoort bij zijn spel aangezien hij altijd vooruit en aanvallend speelt, daar is hij voor gehaald. En iedereen weet dat het persoon is met een sterk karakter en geen meeloper is! Zulke mensen heb je nodig in je team ipv die koorknaapjes. Als ze hem zo graag weg wilden hebben (het bestuur en niet de impulsieve nep supporters) hadden ze hem wel verkocht. Niemand heeft er last van bij Ajax en daarom speelt hij wekelijks. Altijd maar dat commentaar op spelers pfff!

6 december 2017 om 16:23

Balverlies kan gebeuren, zeker bij een speler als Ziyech die risico in zijn spel legt. Niemand zal hem kwalijk nemen als het balverlies bij hem wat hoger ligt. Echter is het balverlies dit seizoen belachelijk hoog bij hem en gaat dat opvallen ten op zichtte van de goede ballen die hij ook geeft. Kortom de balans is op dit moment scheef tussen goed en slecht. Dat is de kritiek en daar zou hij best kennis van mogen nemen. Daarmee hoeft hij zijn karakter of spel niet aan te passen.

7 december 2017 om 13:22

Dit seizoen speelt hij meer aanvallend dan het controlerende van vorig seizoen, plus hij krijgt meer vrijheid ten opzichte van vorig seizoen. Kijk maar even naar hoeveel assists verprutst worden door teamgenoten die niet afmaken. En wat betreft kritiek, daar hoeft hij niet perse kennis van te nemen. Denk dat hij wel weet dat het beter moet. Was er maar evenveel kritiek op Veltman als op Ziyech...

Vorig seizoen was hij gewoon een van de betere bij Ajax nu kan hij er opeens niet zo veel meer van. Deze jongen verdient ook krediet tuurlijk speelt hij momenteel niet goed maar als ik sommige hier hoor kan hij er niks meer van. Dat gaat me ook weer te ver bij sommige praatprogramma s hoor ik dat hij op de bank moet zitten. En dat een jongen als Frenkie De Jong in de basis voor hem moet spelen wat heeft Frenkie De jong laten zien tot dusver geen moer, Ziyech was vorig seizoen beslissend voor Ajax tegen Lyon had hij 3 assists gegeven. Volgens mij was hij de eerste speler in de geschiedenis die in de halve finale 3 assists op zn naam had. Hij speelde zondag slecht maar zet wel weer Neres voor doel die een 100% kans om zeep helpt.

6 december 2017 om 16:15

100% mee eens! Mensen staren zich echt blind op ziyech alsof het allemaal aan hem ligt. Er spelen zoveel factoren.. Marcel Keizer met wie hij het totaal niet lijkt te kunnen vinden(waardoor je vanzelfsprekend niet door het vuur gaat voor hem zoals voor bosz), nouri, slecht afgeronde kansen(want hij geeft meer dan genoeg dodelijke passes per match), geen europees voetbal(demotiverend na vorig seizoen finale EL), mindere selectie dan vorig seizoen! tel al die dingen bij elkaar op en plaats jezelf in zijn schoenen. Is het dan echt zo raar dat hij niet op de top van zijn kunnen speelt? Iedereen weet dat hij beter kan, maar uitfluiten werkt juist averechts bij hem! Hij is een gevoelige jongen ook al zegt hij van niet

6 december 2017 om 17:41

Ik heb het vorig seizoen al een paar keer gezegd hier. Als Ziyech nieuw bij een club komt dan gedraagt hij zich ook als nieuw. Doet gewoon zijn ding en dat is meestal goed. In het tweede seizoen wordt hij het meneertje en druipt de arrogantie er van af. Dan is iedereen niet goed wijs en alleen hij weet hoe het zit. Dat ging zo bij Heerenveen, bij Twente en nu bij Ajax.

Lijkt me sterk dat hij hij niets van de kritiek meekrijgt. In het interview na Roda liet hij ook getergd doorschemeren not amused te zijn. Er zit veel meer in die jongen als hij zich er juist wat meer zou van aantrekken en er mee aan de slag gaat.

Het zou fijn zijn als Ziyech ook eens zijn trots opzij zou zetten en openlijk zou zeggen, dat het hem, en zijn familie waarschijnlijk ook, wel raakt, i.p.v. te beweren, dat hij het van zich af laat glijden alsof het niet bestaat. Dat zou hem een stuk menselijker en sympathieker doen overkomen.

Naast de vele mooie dingen die hij laat zien en de vele balveroveringen die hij heeft, is hij ook een bron van irritatie met zijn soms nodeloze drang van buiten de zestien te moeten scoren en zou hij in veel spelsituaties wat behoudender mogen zijn. Om zodoende zijn eigen verdediging wat minder in gevaar te brengen.

Eens even geen gekruld steekpassje of lange pass door een woud van vijandige benen, maar soms wat meer de speler in de buurt eenvoudig aanspelen en een korte combinatie aangaan.

Hij krijgt momenteel veel te verduren in de media en op fora, maar daar is hij deels ook zelf debet aan door zijn laconieke spel en uitstraling. Laat eens blijken dat het je wel raakt en je er mee aan de slag gaat. De kritiek is er niet helemaal voor niets. Niet allemaal één groot onrecht dat hem wordt aangedaan.

Ziyech is een fijne technicus die beslissend kan zijn voor een elftal, maar niet altijd 90 minuten thuis geeft. Hopelijk doet hij op de achtergrond wel iets met de kritische noten op zijn spel.

6 december 2017 om 15:43

Goed verwoord. Helemaal mee eens.
Ik heb laatst ook teruggekeken naar de wedstrijden van Ajax en gekeken in welke wedstrijden hij nou echt beslissend is geweest, maar dat valt ook vies tegen. Een Schone is dit seizoen bijvoorbeeld bepalender geweest in een positief resultaat dan Ziyech.
Ik hoop dat we snel weer de Ziyech van de 2e helft van vorig seizoen zien want op basis van de prestaties van het huidige seizoen zie ik Ziyech als 1 van de zwakkere schakels in de selectie.

6 december 2017 om 15:52

Ik wilde iets zeggen, maar jij hebt al gezegd wat ik bedoelde. +1 dus.

Zijn spel raakt mij niet. Hij scoort te weinig, kan niet goed spelen met een man in zijn rug en heeft erg veel bal verlies. Donny is nu al beter. Raar dat hij wel alles speelt en Donny niet. Marcel keizer maakt rare keuzes, vandaar die 10 punten achterstand.

6 december 2017 om 15:48

Eens. Hij is alleen goed als hij veel ruimte krijgt. Worden de ruimtes kleiner of wordt er druk op hem gezet is hij zo de bal kwijt.

6 december 2017 om 15:54

Donny is helemaal niet beter miss wordt Donny beter dan Ziyech maar dat is hij nu nog niet

Al vaak heb ik geroepen dat deze man een van mijn grote favorieten is, maar deze houding en opstelling vind ik zwaar teleurstellend van hem! Als je zo k*t speelt en niet je team op sleeptouw neemt, zoals je eigenlijk zal moeten met jouw kwaliteiten. Dan moet je echt wel een paar toontjes lager zingen, in het buitenland was hij inmiddels gedegradeerd tot ballenjongen.

Als je met 4-0 voor staat strooit hij met passjes die bijna allemaal aankomen maar bij een achterstand of een gelijke stand geeft hij om de een of andere reden niet thuis en mislukken zijn acties grotendeels. Het lijkt er op of het toch met druk te maken heeft of zo

Wie van jullie kent Mike Passenier? Die dikke meneer die de manager van onder andere Badr Hari is. Een van de dingen die hij doet is voor een bokswedstrijd zijn boksers uit schelden en gekke dingen roepen. Zodat ze boos de ring instappen en de tegenstander op willen vreten.

Nu is dat natuurlijk niet het medicijn voor Ziyech. Maar ik denk wel dat je die man moet uit dagen en op ze ziel moet trappen om het maximale eruit te halen. En daar is Keizer de coach niet voor. Kijk, bij Peter Bosz is niemand heilig en dat is een autoritaire coach. Ziyech rende toen de longen uit zijn lijf, speelde goed en onderschepte ontzettend veel. We gaan even terug naar Twente. De club staat in lichterlaaie en volop in de spotlights. Ziyech staat op en speelt wedstrijden die hij nooit voor Ajax heeft gespeeld. En dan de wedstrijden tegen Heerenveen. Hij komt daar vandaan en word daar uitgekotst. Wat doet hij? Extreem goede wedstrijden tegen ze spelen omdat hij getergd is. Ik vind Keizer niet de coach die het maximale uit Ziyech kan halen. En mede daardoor lijkt die jongen nu verzadigd en loopt hij de kantjes er vanaf.

Wat is het toch met Marokkaanse voetballers. Ze komen aanstormen als wereld talenten maar uiteindelijk haken ze af voor de absolute top. Ben bang dat dit met Ziyech ook gaat gebeuren. Misschien toch iets mis met de mentaliteit en motivatie.

6 december 2017 om 15:33

Bedoel je Klaassen? De nieuwe Bergkamp...??

6 december 2017 om 15:55

Ja dan kan ik er nog wel een miljoen opnoemen die het niet hebben gered. Nederland heeft voetballers voortgebracht die tot de beste in de geschiedenis horen. Ik heb het over Marokkaanse voetballers die echt tot de topclubs in Europa zijn doorgedrongen... Misschien Afellay die er heel even aan mocht ruiken.

6 december 2017 om 16:19

Het lijkt wel alsof ze zich nogal snel miskent voelen. Iedereen is tegen ze en alle kritiek is persoonlijk. Wellicht een cultuurding.

Ziyech heeft weinig zelfkritiek en wordt enorm overschat...voornamelijk door Mr Ziyech zelf.

Het ligt volgens Mr Ziyech nooit aan hem zelf maar altijd aan iets of iemand anders: de media, medespelers, de Nederlandse maatschappij,etc,etc.etc

Vervelende persoonlijkheid en voor alle Fanboys: Het feit dat iemand schijt heeft aan alles wil nog niet zeggen dat je 'karakter' hebt...nee dan heb je gewoon weinig zelfkritiek.

Lekker laten gaan met de winterstop als er een aantrekkelijk bod op hem komt.

Hij hoeft er biet te veel naar te luisteren. Wel iets van aantrekken. Wat irriteert is dat hij zo doorslaat in zijn creativiteit. Alsof elke bal een wereldpass moet zijn. Nooit eens een x rustig of niet door de benen spelen. Leren doseren. Ook met z'n schoten. Als hij zou leren doseren zou hij veel beslissender kunnen zijn en zat hij nu al in een topcompetitie. Het is ook goed om ergens naar te luisteren.

Ziyech heeft echte een alles tegen de wereld houding, iedereen is tegen mij. Ik denk dat het verstandig zou zijn als hij open staat voor kritiek om zichzelf te verbeteren, aangezien hij het daar moeilijk mee heeft, zou een keertje banken wellicht een juist signaal zijn om toch tot inzicht te komen.

Voor een aankoop van 12 miljoen en iemand 24 jaar, international van Marokko presteert hij gewoon zwaar ondermaats, leuk die paar geweldige passes, maar hij blijft maar schieten en die schoten blijven maar ongevaarlijk.

Onprofessioneel ik kan niet anders zeggen. Het is niet zo dat hij huilend in een hoekje moet gaan zitten maar ik neem aan dat hij niet denkt dat iedereen gek is en dat alleen de grote Hakim het bij het juiste eind heeft? Het is niet zo dat men maar onzin uitkraamt, je zou inmiddels van Ziyech mogen verwachte dat hij de leider is van het elftal en dat hij Ajax op sleeptouw neemt. Een goede voetballer zijn is meer dan leuk met een balletje overweg kunnen, strijd en passie horen er ook bij en dat mankeert er nogal eens aan.

Als hij verstandig is neemt hij de kritiek ter harte daar kan hij en dus Ajax alleen maar beter van worden.

Weg met deze speler. Loopt er gewoon de kantjes vanaf bij Ajax met zijn foute houding. Hij speelt over een paar jaar gewoon in de zandbak ergens. Laat Frenkie de Jong maar gelijk op zijn positie spelen, want daar hebben we tenminste wat aan in Nederland. Ziyech deze winter gewoon weg doen, anders lijd de hele ploeg daaronder.

Met zo'n instelling kom je bij Palace nog niet eens aan de slag

ik heb nog nooit zoveel onzin gelezen in korte tijd als vandaag.
Blijkbaar scoort elke topic over ziyech veel.

Ziyech is nota bene de beste speler in de eredivisie als die aanvallers zijn passes (assists) verzilveren zoals het hoort of zelfs 50 daarvan dan stond hij nu al op minimaal 20 assists. Maar nee hoor mensen roepen maar wat.
Wij hebben Frenkie gezien en ik zal niets verder zeggen aangezien zijn statistieken niet best zijn.

Men moet blij zijn met Ziyech ( zie het spel van PSV om een voorbeeld maar te noemen).


Ik lees ook tussen de lijnen dat men Ziyech niet wil zien bij een topclub. Waarom? Misschien iets tegen de persoon Ziyech. Als Ziyech naar een topclub gaat, dan is Ajax de grote verdiener. Weet ook niet waarom Ajax zijn marketing machine niet gebruikt om hem te promoten.
Wij weten allemaal dat er een aantal zogenaamde journalisten en voetbalfanatici het Ziyech nog steeds kwalijk nemen dat hij voor Marokko heeft gekozen.
De snor, gene etc...zijn influencers omdat er jammer genoeg veel voetbalfans zijn die zelf geen verstand hebben van voetbal en alles klakkeloos overnemen van wat de tv zegt.

Kijk naar de statistieken en zie wat Ziyech allemaal doet. Plus let op die beperkte voetballers die geen overzicht hebben en geen bal kunnen passen.

6 december 2017 om 16:51

Als je pakweg 30 te risicovolle passes geeft, waarvan er misschien 26 a 27 rechtstreeks in de voeten van de tegenstander verdwijnen, dan komen er ook 3 a 4 gelukte aan bij aanvallers. Dat is verhoudingsgewijs veel te weinig en bovendien is het een gevaar voor de eigen ploeg. Als je het maar vaak genoeg blijft doen dan kom je wel op je percentage assists.

Maar zet er is tegenover hoeveel onrust het geeft in het elftal en alle onnodige energie de hele ploeg in zijn stortvloed aan foute passes moet stoppen om weer constant onnodig te moeten omschakelen.

Ziyech moet leren te doseren, als hij zo door gaat trekken zijn ploeggenoten wellicht ook aan de bel. Tijd voor de volgende stap in zijn ontwikkeling, tactisch moet echt het beter en slimmer bij die jongen.

6 december 2017 om 17:06

Jij hebt dus exact het probleem dat Ziyech ook heeft. Je denkt dat de kritiek persoonlijk is en trekt je er daarom op dat vlak iets van aan. Amin Younnes krijgt nog veel meer kritiek. Lasse Schöne kan volgens de meeste Ajacieden echt niet meer.

Het ligt niet aan Ziyech als persoon, het ligt aan Ziyech de voetballer. Hij doet te weinig met zijn talent. Hij wil bij elk balcontact de beslissende bal geven en dat moet hij uit z'n spel halen als hij naar een topclub wil, want als hij nu of aan het einde van het seizoen naar een topclub gaat, redt hij het nooit.

6 december 2017 om 17:31

thanks voor je psychologische analyse. Al was dat alleen mijn point of view en ik ben zeker dat de snor/gene niet zomaar steeds herhalen dat Ziyech veel balverlies lijdt.

Ik zou je adviseren om te kijken naar de statistieken van Ziyech en die vergelijkt met anderen.
Neem nou Bruggink bijvoorbeeld, Die vertelt precies hoe het zit met het spel van Ziyech. Ik weet niet of je topvoetbal kijkt, maar kijk daar naar hoeveel balverlies de Isco's, Ascensio's , Dybala's lijden.

als je niet vooruit durft te voetballen en steeds balletje breed te spelen dan ben je niet geschikt voor een middenveld van Ajax.

Ga even na, hoeveel keren die gene/snor kritiek hebben geuit op het spel van Ziyech en vertel me waarom ze Dolberg/de Ligt bijvoorbeeld bespaard worden.

6 december 2017 om 17:48

alsof Dolberg en De Ligt nooit kritiek krijgen? Iemand haalt eerder ij dit topic stats aan waaruit blijkt dat Ziyech tot nu toe in vrijwel iedere speelronde het meeste balverlies lijdt. Niet alles breed geven is prima, maar soms moet je gewoon simpel spelen.

De Isco's en Asensio's van deze wereld lijden ook balverlies, maar zetten daar echt heel heel heel veel meer tegenover.

Als Ziyech ooit het eerst van een club als Real haalt, stream ik live dat ik mn toetsenbord op eet. Middenmoot spanje, meer haalt ie niet.

Ik snap gewoon niet dat dat gebeurt
Hij gaat van zelf wel weer beter spelen

Zyech moet eens beter gaan presteren. Loopt erbij of het elftal om hem draait. Maar het elftal op sleeptouw nemen op moelijke moment is er niet bij! Kritiek op hem is volledig terecht.

Deze zoutzak moet z.s.m. weg. Is een splijtzwam in de spelersgroep. Vreselijke houding en gedrag op en buiten het veld. Speelt als een natte krant. Keizer heeft de ballen niet om hem te passeren.

Ik zie heel veel reacties over dat ziyech niet doorjaagt; tenminste niet zoveel als vorig jaar. Dit klopt maar dat geldt echt voor het gehele team. Misschien heefr Ziyech dan ook zoiets dat hij ook niet zal doorjagen omdat het geen zin heeft. Zijn statistieken mbt tot balveroveringen en jagen zijn gewoon goed. Dat is wat ik vorog jaar zo goed vond van ajax bij balverlies meteen druk zetten; de 5 seconden regel. Dit jaar doet bijna niemand dat meer. Ziyech zet nog weleens druk bii balverlies dat zag je ook de afgelopen wedstrijden maar minder dan vorig jaar. Ik vind de kritiek dat ziyech een vedette is of diva gedrag vertoond ongefundeerd. Er is niets naar buiten gekomen dat hij zich zo opstelt. Zijn relatie met zijn teamgenoten lijkt juist erg goed. Het is de mening van de kijker. Hetzelfde kritiek kreeg Messi ook toen hij een tijdje niet scoorde. Geloof het of niet. "Messi loopt maar een beetje over het veld en rent niet en werkt niet" Maar als het weer loopt dan heeft daar niemand problemen mee. Ziyech en ajax als geheel is gewoon echt minder dan vorig jaar. Helaas moet je dat Keizer aanrekenen.

Vaak bepalend voor het team dus ze moeten nizo zeiken

Ziyech zo snel mogelijk van de hand doen. Helaas lijkt het er op dat meneer een mentaliteitsprobleem heeft, of het ontbreken aan mentaliteit. Als je zo hard zegt het boeit me niet, terwijl wij als supporters jou loon betalen, denk ik dat het een keer klaar moet zijn.

Kijk eens naar Frenkie, wat een verademing is hij vergeleken met Hakim. Erg balvast en net zo behendig misschien wel beter dan Ziyech met de bal.

Het valt wel op dat Ajax en Marokkaanse spelers op de éã©n of andere manier niet goed lopen, buiten Nouri gelaten.

Niemand staat boven Ajax, en als je hem zo hoort, denkt hij van wel.
Eist eigenlijk altijd de vrije trap op, met 0,0 rendement, en ja elke wedstrijd komen er wel een aantal voorzetten van hem af die goals worden, of kunnen worden.

Echter de goals tegen door hem, zijn ook veel te veel. Zijn balverlies is gewoon levensgevaarlijk, en hij mag dat wedstrijd in en uit blijven doen.

Zo geef je een signaal af aan spelers dat je bij Ajax alles kan en mag, net als Veldman ook zo'n slappe dweil.

Hij mag wel eens in de spiegel kijken, en het beginnen aantrekken van de kritiek. Wat mij betreft nogmaals verkopen die man. Ik wordt elke wedstrijd helemaal gek van dat achterlijk veel balverlies. Wie denkt hij dat ie is, Messi? Hij mag zijn veters niet eens strikken.

Ik ben wel klaar met hem. Of normaal doen, of op pleuren.

Met zijn ego is deze houding niet meer dan logisch. Jammer dat die slappe Keizer hem nooit durft te wisselen, al ben ik bang dat hij dan helemaal weigert te springen....

Ondanks dat hij wat minder lijkt te presteren is dit echt pure stemmingmakerij. Die Ziyech is goed en komt er wel weer bovenop. Je ziet vaak berichten die Ajax en Marokanen een stigma bezorgen in de vorm van ongelukkige ongelukkige huwelijken. Want ja daar zal het straks wel op uitdraaien toch?

Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niks van dat hij er niets van mee zou krijgen. Tuurlijk krijgt hij er alles van mee. Alleen zijn verongelijkte reacties in interviews zeggen al voldoende.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren