Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Keizer: ‘Een laatste kans? Daarvoor moeten we verder in het seizoen zitten’

Laatste update:

Ajax ontvangt zondag PSV in de Johan Cruijff ArenA en de Amsterdammers hebben inmiddels tien punten minder dan de koploper uit Eindhoven. Afgelopen weekend gingen op het nippertje twee punten verloren tegen FC Twente en als er zondag verloren wordt, lijkt de landstitel een moeilijk verhaal te worden. Marcel Keizer wil het echter nog niet over een laatste kans hebben.

“Ik denk dat we verder moeten zijn in de competitie voordat we het hebben over de landstitel, maar het belang is wel zo dat wij deze wedstrijd moeten winnen. Feit is dat wij veel punten achterstaan en dus in moeten lopen. Gelukkig moeten we bij Ajax altijd winnen, al zal het belang van buitenaf groter gemaakt worden”, laat hij weten via de officiële kanalen van zijn club.

PSV verloor slechts één van de eerste veertien wedstrijden en Keizer vindt dat de tegenstander van zondag een ‘stabiele indruk maakt’: “Het zit goed in elkaar. Soms zit het wat meer mee tijdens een gedeelte van een seizoen en soms wat meer tegen, maar daar hou ik mij niet mee bezig. Het heeft bij ons nog niet echt meegezeten, moet ik eerlijk zeggen. Of dat bij PSV wel zo is? Het kan ook een kwaliteit zijn.”

Denk jij dat Ajax nog kans maakt op de landstitel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

'Gelukkig moeten we bij Ajax altijd winnen..'

Van de absolute wil om te winnen zie ik vaak te weinig. Terug sjokken als er mee verdedigd moet worden. En dan een incapabele coach en niet tijdig reageren op vertrek van sterkhouders.
Zo wordt t altijd winnen toch een stuk moeilijker.
Maar goed.. de weg is nog lang en nog niets is zeker totdat er een schaal omhoog wordt gehouden. Reken nergens op iig..

5 december 2017 om 20:55

Ik vind in ieder geval dat Keizer allang zijn laatste kans gehad zou moeten hebben; maar datzelfde geldt voor diegenen die hem hebben aangesteld. In een half jaar tijd hebben ze daar een heleboel goodwill om zeep geholpen, en in niet al te veel langere periode hebben ze alles wat Cruijff ze gebracht heeft tot op de grond gelijk gemaakt. Ik pleit voor de terugkeer van Wim Jonk, en het aanstellen van een objectief beleidsorgaan dat zich niet met eigenbelangetjes en vriendjespolitiek bezighoudt.

5 december 2017 om 22:37

Hoe denk je dat Jonk en Bergkamp en overmars en sar op hun positie zijn gekomen...? Welkom in de wereld van de realiteit. Vriendjespolitiek heeft een negatieve klank, maar als jij je huis laat verbouwen zoek je ook eerst in je eigen netwerk toch? Zo ook Cruijff..

JC63, ik heb het al vaker van jou gezien; je hebt geen flauw idee wat Cruijff allemaal wilde, maar je noemt je wel naar hem, of wekt de suggestie.. De aanstelling van Keizer is namelijk 100% in lijn met het plan Cruijff..

5 december 2017 om 22:55

@supervo
Jij kunt in zijn geheel niet beoordelen waar ik al of geen flauw idee van heb.
De aanstelling van Marcel Keizer in de lijn van Cruijff??
Laat mij niet lachen man.
Enkel oud topvoetballers met daarnaast een adequate opleiding als coach zouden daarvoor in aanmerking komen, als je dat ontkennen wilt dan ben jij echt niet van deze wereld.
Nee, Keizer heeft het als profvoetballer heel ver geschopt. 5 keer landskampioen, drie keer Champions League gewonnen. Als coach is hij in al die jaren al helemaal buitengewoon succesvol geweest, bij Telstar, Emmen en Cambuur heeft hij toch echt iets neergezet.
Die jongen is een vriendje (over vriendjespolitiek gesproken) van Dennis, en langs hem is hij omhoog gevallen. Net zo goed als Bergkamp broedermoord heeft gepleegd op Jonk.
Ik heb helemaal niets tegen Marcel Keizer, maar hij heeft al lang en breed bewezen dat hij ongeschikt is voor deze job.
Door te beweren dat zijn aanstelling 100 in de lijn van Cruijff is, dat is echt vloeken in de kerk.
Slaap lekker door.

5 december 2017 om 23:57

Je eerste zin gekoppeld met alles wat volgt is al het bewijs.

Oud topvoetballers met een adequate opleiding? Als er iemand tegen die adequate opleiding was dan was dat Cruijff. En vwb de topvoetballers: klopt (bij voorkeur). Maar hoezo ben jij dan pro Bosz, Van Gaal en anti Danny Blind als ‘groot Cruijff adept’?

En vwb keizer en lijn Cruijff...a) Keizer werd al bij Ajax genoemd als potentiële Ajax 1 coach toen hij bij Cambuur zat. Bij VI aan tafel werd hij 4 jaar terug een potentiële top coach genoemd ‘die weleens in lijn met plan Cruijff bij Ajax kon worden binnengehaald om via jeugdelftallen klaar kon worden gestoomd voor het eerste.’... Dat is namelijk onderdeel van plan Cruijf beste JC63: het laten rijpen van hoofdcoaches via het trainerschap van jeugdelftallen. En geheel in lijn met die visie is ook reiziger naar Jong Ajax gehaald. Credits dus naar Sar en Overmars die keurig handelen in lijn met het beleid.

En vwb jonk vs Bergkamp. Wie zegt dat de uitvoering van jonk beter was geweest voor Ajax? Ziyech was er dan namelijk niet geweest. Aankopen worden dan nl alleen gedaan als er echt geen jeugdspeler als alternatief is. Maar met Klaassen, Bazoer, Riedewald, Nouri, Eiting, De Jong, vd beek en Clement geen Ziyech. En als we vorig seizoen dan een beetje eerlijk zouden analyseren dan zien we dat Bosz tot de komst van , jawel Ziyech, slechter presteerde dan Keizer. En zelfs met Ziyech en Klaassen en Traore en Sanchez en Tete en Bazoer en Riedewald, en Dolberg en Kluivert in vorm had Bosz na 13 speelronden 2 punten meer, evenveel tegen goals en 11 goals minder.. Hoeveel? 11... Ow en Neres was er ook niet geweest met Ghazi, Kluivert en Cerny...

Dus ja: de aanstelling is in lijn met plan Cruijff. Sterker nog: het lang vasthouden aan Kluivert ipv Neres wat keizer op zoveel kritiek kwam te staan is in lijn daarmee. Eigen jeugd bij twijfel eerst totdat het tegendeel in kwaliteit bewezen wordt.

6 december 2017 om 00:38

Met een adequate opleiding refereer ik aan niets anders dan een voldongen trainersdiploma, al of niet te omzeilen middels dispensatie. Een noodzakelijk kwaad voor iemand die alles al weet. Het belangrijkste element zit 'm in het feit dat zo'n coach als speler reeds alles al een keer gezien heeft. Het geeft geen garantie, dat is duidelijk, maar het maakt de logische kans op vaardigheid als coach wel een stuk groter. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Als je Bosz noemt, dan praat je wel over een oud speler die in de top heeft gespeeld. En als coach had hij in elk geval al wel laten zien uit het goede hout gesneden te zijn. Je noemt Danny Blind ook. Geweldige verdediger, notabene als speler door Cruijff zelf bij Sparta weggeplukt. Maar ook een jongen die twijfelt, en nog nimmer het bewijs heeft geleverd dat hij het als coach ook goed zou doen. Zo kan je nog wel even doorgaan, kijk maar naar v. Basten bijvoorbeeld. Alweer eentje die de belofte niet kon inlossen.
Gelukkig zijn er ook persoonlijkheden die het zonder die top voetbalachtergrond juist wel ver schoppen. Kijk naar Beenhakker in het verleden, van Gaal, of nu naar Mourinho. Maar ik kan Marcel Keizer vooralsnog niet in dat rijtje scharen. Hij mist gewoonweg de persoonlijkheid daarvoor, en je kunt toch moeilijk anders beweren dan dat hij de uitstraling mist voor deze baan. En als dan, mede door zijn uitermate warrige beleid, de resultaten uitblijven? Die spelers kunnen hem toch ook niet meer serieus nemen?
Waar blijf je dan nog? En hoe lang laat je die man nog aanmodderen?
Het is echt totale onzin.hebben ze dat een keer bij VI geroepen? Dat hadden ze dat dus niet goed gezien.

6 december 2017 om 00:42

Overigens, langs de lijnen die Wim Jonk gelegd heeft, hebben we de jeugd wel significant zien opbloeien. Ik begrijp echt niet dat je dat niet ziet

6 december 2017 om 08:56

JC63, dank je dat je het rijtje coaches zonder voetbalcarrière van naam opsomt waar ik jou in een eerder bericht aan heb moeten herinneren. Oa Hiddink en Advocaat noemde ik ook nog.

Al die namen zijn destijds toch gehaald op basis van hun geleverde werk op dat moment..? Natuurlijk niet op wat ze jaren late zouden bereiken... Blijkbaar zag men toen goede zaken en zijn die coaches later uitgeroeid tot topper. Bij keizer ziet/zag men (breder dan Bergkamp) het blijkbaar ook. En als je reactie dan is: ‘op basis van Telstar en canbuur?’ Dan is het antwoord ja. Net zoals advocaat bijv SVV en wat amateurs had gehad. Beenhakker de jeugd van Feyenoord, etc. En dan sla je de spijker op de kop dat K nog niet in dat rijtje past. Nee hehe..

Warrige beleid ben ik ook oneens. Iedereen roept maar ‘vastigheid’ maar iedereen ziet toch dat Neres en Kluivert stonden te kloten op rechts? Dolberg terecht werd vervangen voor Hunt? Beek het dit seizoen niet goed doet op 6? Het centrum steeds uitelkaar wordt gehaald omdat er op links een blessure is of omdat Wober er simpelweg nog niet was? En nu roept men weer dat Ziyech er eens uit moet en tegelijkertijd dat K eens vast moet houden aan zijn 11...

Vwb Jonk in de jeugd: grote klasse. Had hem er graag nog gezien. Maar 100% jeugd aangevuld met een gegarandeerde geweldenaar klinkt fantastisch. Maar de jeugd is niet gied genoeg anders hadden ze er nu wel allemaal gestaan toch? En die geweldenaar komt niet naar de eredivisie. Ook niet voor 3mln salaris.

6 december 2017 om 15:09

Beste Supervo, we zijn het eens over heit feit dat we het oneens zijn.
So what?

Resumerend kan ik het echt niet anders zien dan dat de achtergrond van een voetballer die jarenlang in de top heeft gespeeld, de kans aanzienlijk groter maakt dat hij iets toe te voegen heeft aan een selectie als coach. De opsomming die ik maakte vertelt iets over de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Ik vond de keuze voor Marcel Keizer buitengewoon ongelukkig, en ik zag de bui waar we nu voor moeten schuilen al hangen.
Als ik het over een warrig beleid zijnerzijds heb, dan refereer ik o.a. juist aan dat gepruts van hem als het gaat om Dolberg/huntelaar. "dolberg is mijn eerste spits", zo citeer ik hem, en een week later zette hij hem pontificaal op de bank.

Frenkie in de basis, en dan er na een wedstrijdje of 2 weer naast. Siem in de basis omdat "hij het afgedwongen heeft", een week later weer op de bank.

Met spelsystemen goochelen, eerst 4-3-3, dan weer 4-2-4, vervolgens 3-2-2-3,
er valt gewoonweg geen touw aan vast te knopen.

Apathisch toekijken hoe partijen simpelweg uit handen werden gegeven (nice, Rosenborg), en wissels toepassen die werkelijk kant noch wal raakten.

Aan veel -zo niet alles- kan je ook zien dat hij het aanzien van zijn spelersgroep mist; in tegenstelling tot het vorige seizoen zie je Ziyech maar wat aan rotzooien, hoe kan je als medespeler zo'n coach dan nog serieus nemen als hij daar niet ingrijpt? Ik zou er gek van worden!
En helemaal tekenend zijn de twijfels die Schone publiekelijk uitspreekt over de tactiek en het selectiebeleid.

Veltman aanvoerder maken? Zucht...

In mijn optiek had men bij Ajax nooit aan Keizer moeten beginnen, en de tijd zal het verder leren.

Laatste kans voor Keizer? Waarschijnlijk wel. Wat ik wel denk is dat als PSV een tikje krijgt het zomaar een slechte serie kan gaan neerzetten. Het ziet er toch vrij wankel uit soms, Zoet en Lozano hebben ze er al meerdere keren doorheen gesleept.

5 december 2017 om 21:42

Klopt, PSV oogt verdedigend zwak. Daarom denk ik ook dat ze nog wel een zwakke reeks gaan neerzetten later in het seizoen. PSV heeft echter mee dat Ajax en Feyenoord al een zwakke reeks hebben of hebben gehad.

T gaat over jouw laatste kans, pik. Dat hij dat niet doorheeft...zo slecht dit allemaal. Geen vastigheden in het elftal te zien, geen "hand van Keizer", chagrijnige spelers, helemaal niets. Spullen pakken en wegwezen

5 december 2017 om 21:57

Eens! Uitschakeling Europa voor we begonnen en in december al nagenoeg uitgeschakeld voor de titel. Daarnaast inderdaad een zwalkend team, matig voetbal en geen vooruitgang. Graag verliezen van PSV anders laat het bestuur je nog langer zitten

5 december 2017 om 23:19

Vastigheden zijn vrij lastig als de de supporters eerst Kluivert in de basis willen ten kosten van Neres, dan Neres ten kosten van Kluivert. Eerst Huntelaar ten kosten van Dolberg en dan andersom. Eerst Wober een miskoop noemen en hem dan een basisplaats geven, etc.

Want zo’n beetje iedere zet van Keizer wordt negatief belicht. Veltman is een foute keuze, maar als Van Gaal, advocaat en Bosz hem kiezen is het prima. Viergever is een fout, maar bij bosz... Younes idem. Wober is een miskoop na 1 week volgens iedereen. Keizer stelt hem na een wenperiode van 3 weken op. Dat betekent dat iemand anders eruit moet... Nu is Wober voor iedereen een zekerheidje maar zeuren ze toch over vastigheid. F de jong moet erin, maar toch moet er vastigheid zijn. Younes moet eruit maar toch moet er vastigheid zijn. Ziyech moet er eens uit, Kluivert er eens in, een keer 3-4-3, etc.

Lieve mensen denk nou eens een keer zelf na, dan nog een keer en dan nog een keer, ipv populistisch geneuzel.

6 december 2017 om 10:11

Wat denk je zelf? Dat hij dat niet doorheeft? Voor de buitenwacht komt hij misschien rustig over maar hij weet echt wel dat het 5 voor 12 is.
Daarbij moeten mensen altijd wat te zeuren hebben, dat zit in onze aard.. maar kijk nou eens naar de feiten, dan kun je een discussie houden. Ipv alle journalisten na-praten.
Uitschakeling in Europa kun je koppelen aan de slechte voorbereiding in de Zomer, dit kun je Keizer niet kwalijk nemen. Misschien omdat er onvoldoende is ingespeeld op het vertrek van deze en gene maar met name ook door wat er gebeurd is met Nouri. Hoeveel bijval kreeg iedereen destijds wel niet, dan kun je toch niet verwachten dat ze een paar weken later er weer staan?
Waar Keizer nu mee bezig is, is inderdaad niet goed.. en dat weet hij als geen ander. Waarom geen ervaren man ernaast zoals destijds ook bij Feyenoord?

Ajax moet winnen. PSV mag winnen. dat zul je zondag ook wel terug zien op het veld. Wij leunen achterover en hopen op een counter en Ajax zal vanaf het eerste fluitsignaal vol erop moeten vliegen. Verliest ajax zondag dan is het over en uit.

5 december 2017 om 22:29

Je tekst bestaat uit 5 zinnen, en alle 5 de zinnen zijn clichés uit het voetbalboekje! Haha grappig om te zien. 't mooie van clichés is, is dat je er helemaal niets op kan zeggen, behalve dan dat je gelijk hebt.

Er komt wel geluid uit Keizer, maar bijna altijd weinig zinnigs. Hoe kunnen de spelers deze charlatan dan serieus nemen? Om maar te zwijgen over Spijkerman & Co., die onder Bosz het veld zouden moeten ruimen. Nee, zie hier het product van wanbeleid, maar het is de arme man niet eens kwalijk te nemen, want hij hangt bij de gratie van een paar anderen. En die hebben stevig zitvlees, dus dat is zijn enig houvast.

Ziyech in vorm en een Ziyech die meeverdedigd is de beste van het elftal. Ziyech in de huidige vorm en vaak weinig inzet toont is meteen de zwakste schakel. Veel balverlies, geen rust op het middenveld, veel gaat mis bij Ziyech. Mocht dat zondag weer het geval zijn dan mag die best een keer gewisseld worden.

Zou de wedstrijd tegen PSV misschien de laatste kans/wedstrijd van Keizer als trainer van Ajax zijn?

Om eerlijk te zijn denk ik dat dit seizoen al verloren is, zelfs als Ajax zondag van PSV wint. Maar ik verwacht eigenlijk dat PSV met de overwinning terug zal keren richting Eindhoven en ik hoop eigenlijk dat Ajax volgend jaar (bedoel dan ook echt vanaf 1 januari) een andere trainer dan Keizer heeft.

Beter dan dit gaat Ajax niet presteren onder Keizer. Ajax zit onder Keizer aan hun 'top', om het zo maar even te noemen en is dit het gene wat Ajax na hoort te streven? Nee. En natuurlijk is niet alleen Keizer schuldig, maar ook een groot gedeelte van het Technisch Hart van Ajax, die de komst van Keizer erdoorheen hebben gedrukt, terwijl volgens mij een groot gedeelte (waaronder ik) al zag aankomen dat Keizer als hoofdtrainer van Ajax niets zou worden en Keizer ontslaan, kan misschien ook wel consequenties hebben voor de mensen die een voorstander van hem als hoofdtrainer waren, zoals Bergkamp, Spijkerman en van der Sar, al heeft de laatste al wat minder macht en een tijdje terug een andere functie gekregen, maar van der Sar mag van mij wel blijven (net als Overmars), als hij zich zo min mogelijk bemoeid met de selectie, trainers en dergelijke en zich vooral focust op het binnenhalen van sponsordeals en dat soort dingen, want dat is iets wat van der Sar toch echt wel goed heeft gedaan/doet voor Ajax.

Praten en uitleggen dat kan je wel aan deze man overlaten , Maar een team leiden dat is een ander verhaal. Wanneer maakt hij wens een team van deze goede voetballers? Ik denk nooit , dit zal alleen gebeuren als de spelers dat zelf beslissen. Maar ja wie moet daar het voortouw nemen , de aanvoeder...... ja zeg maar niks meer. Dat is net zo'n persoonl8jkheid als de trainer ......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren