Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Swart niet onder de indruk: ‘Lozano is een stukkie verder en waardevoller’

Laatste update:

Ajax betaalde bijna een jaar geleden een bedrag van minimaal twaalf miljoen euro aan São Paulo voor David Neres en de Braziliaan lijkt de laatste maanden steeds meer zijn draai te vinden in de Johan Cruijff ArenA. Ondanks dat de vleugelspits regelmatig zijn doelpuntje meepikt, is clubicoon Sjaak Swart nog niet overtuigd van de meerwaarde van Neres.

“Zeker als je kijkt naar het bedrag dat Ajax betaald heeft, dan had hij meer waarde mogen hebben. Kijk bijvoorbeeld eens naar Hirving Lozano bij PSV, die is een stukkie verder en waardevoller. Ook is Neres geen echte rechtsbuiten. Hij gaat altijd binnendoor en nooit buitenom. En dat is juist de bedoeling bij Ajax...”, vertelt hij in gesprek met 1900 Magazine.

Zaakwaarnemer Rob Jansen meent dat uitblinken in de Eredivisie tegenwoordig geen garantie meer is voor een succesvolle stap naar het buitenland, al rekent hij Neres ook nog niet tot de beste spelers van de Nederlandse competitie: “Misschien zijn er logische verklaringen waarom hij nog niet uit de verf komt. Heel snel oordelen is een beetje een Nederlandse afwijking waar ik liever niet aan mee doe.”

Vind jij dat David Neres zijn transfersom tot nu toe waargemaakt heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Neres is de waardevolste speler qua goal/assist per minuut Sjaakie. Daarnaast gaat Neres ook vaak buiten om. Geen klassieke rechtsbuiten, maar je ziet ook aan Kluivert dat een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links niet per se meer hoeft. Op rechts had Kluivert geen rendement, maar op links juist wel.

4 december 2017 om 17:24

achahbar was in zijn laatste seizoen bij Feyenoord ook degene die het minste aantal minuten nodig had om te scoren, zegt ook niet alles natuurlijk

4 december 2017 om 17:27

Ja maar Neres staar elke week 90min op het veld, itt Achahbar die 3 wedstrijden in 1 seizoen speelt

4 december 2017 om 17:49

Neres speelt ook de laatste wedstrijden pas, zelfde als achachbar destijds. Ik vind sowieso toch al dat je spelers niet met elkaar kunt vergelijken, iedereen is anders en heeft zijn kwaliteiten

4 december 2017 om 18:27

Dan alsnog is Neres de meest waardevolle speler. Zoals genieterr hieronder zet heeft lozano 10 goals en 2 assists en heeft Neres 6 goals en 6 assists. Ze zijn beide direct bij 12 goals betrokken en op nummer 2 staat Ziyech met een directe betrokkenheid bij 11 goals. Ook al speelt Neres dus niet alles hij is wel de meeste waardevolle speler samen met lozano.

4 december 2017 om 18:38

Buitenspelers op dezelfde positie zou je wel degelijk moeten kunnen vergelijken wat mij betreft. Elke speler kan wel andere kwaliteiten hebben maar je kunt ze wel vergelijken. Speler A is misschien beter in voorzetten, mannetjes bezighouden en het veld breed houden terwijl speler B liever naar binnen kruipt, goed kan afwerken en bovendien goed meeverdedigd. Wil dat zeggen dat je ze niet kunt vergelijken?

4 december 2017 om 18:47

De enige reden waarom men Neres omlaag praat heeft te maken met het feit dat hij eerst een half jaar moest ''wennen'' op JL niveau. Hoe zo wennen denkt men?? Voor 12 miljoen moet je er meteen staan!!!!!! Dat is de gedachtegang bij velen.

Lozano speelde ED voetbal en scoorde in z'n eerste 7 a 8 wedstrijden of zo. Zonder zelfs echt goed te spelen, maar dat terzijde. Hij scoorde aan de lopende band en bereide ook goals voor.
Ja dan heb je gewoon streepjes voor, ondanks dat Neres hetzelfde doet en zelfs meer geslaagde acties heeft en makkelijker een goal maakt. Daarmee bedoel ik (zie bijvoorbeeld de wedstrijd van PSV vs AZ) hoe vaak Lozano gewoon kansen om zeep hielp.

Als Neres afgelopen zomer werd aangetrokken en ook direct in de basis stond, dan was diezelfde Neres een topaankoop geweest..... Zo gaat het hiero.

Mensen geven Neres de schuld van het feit dat hij bankte, maar ja zijn concurrent was vorig seizoen Traore (lieveling van Bosz) die niks voor niks voor 20 miljoen is verkocht door Chelsea aan Lyon. Diezelfde Traore die de beste RV was in de El... Diezelfde Traore die als huurspeler is gekomen op verzoek van de coach. Je gooit je eigen ruiten in als je hem dan als coach zijnde laat banken.

Dit seizoen wilde Keizer Justin aan het werk zien op rechts. Diezelfde Justin die totaal niet overtuigde dit seizoen vanaf rechts, maar ach Keizer kende hem vanuit Jong Ajax he. Dan heb je een streepje voor. Dus ondanks matig spel van Justin moest Neres alsnog banken.
Gelukkig ziet de coach toch nog het ligt...

4 december 2017 om 18:54

Je vindt dat je spelers niet moet vergelijken maar waarom heb je het over Achabar dan als ik vragen mag? Gaat nergens over achabar hier toch

4 december 2017 om 17:30

Dit is precies de reden dat statistieken niet alles zeggen. Elke voetbalkenner ziet dat Lozano een completere voetballer is dan Neres. Ik wil best geloven dat de statistieken uitwijzen dat Neres een beter rendement heeft, echter wordt hier geen rekening gehouden met de andere 10 spelers. Ik acht Ajax voetballend toch iets sterker dan Psv, met veel creatieve spelers. Dat voetbalt een stuk makkelijker. PSV moet het echt hebben van bijvoorbeeld de individuele klasse van Lozano, maar heeft een stuk minder aanvallende creativiteit. Als club kan je dubbele dekking overwegen waardoor Lozano minder ruimte krijgt en dus ook minder rendement heeft.

Edit: net even de statistieken erbij gepakt en het verschil is marginaal. Lozano 10 goals, 2 assists in 1000 minuten. Neres 6 goals, 6 assists in 843 minuten. Laten we ook even niet vergeten dat Neres afgelopen seizoen zeer beperkte inbreng had, en Lozano er direct staat.

4 december 2017 om 17:34

Genieter, totaal niet mee eens lozano is zwak in de kleine ruimtes daarom rendeert hij de laatste drie wedstrijden niet tegen gesloten defensie. Neres is daar veel beter in. Lozano is daarentegen ontiegelijk goed in de counter

4 december 2017 om 17:40

Als er een speler bij Ajax is die constant dubbele dekking heeft is het Neres wel, is dit seizoen onze meest waardevolle speler qua goals/assists, geeft ook na Ziyech meeste keypasses en tikt net cijfer aan in zowel passing als geslaagde dribbels. Ik ben enorm blij met Neres omdat hij elke week iets beslissends doet, is nog niet zo ver als Lozano maar heeft dan ook door leeftijd en blessures zo'n 125(?) wedstrijden minder dan Lozano op profniveau. Zowel Lozano als Neres schieten trouwens extreem scherp, hebben een ridicuul laag aantal schoten op doel nodig per goal. Zullen allebei nog wel beetje gaan afzakken op dat vlak. Denk dat Neres meest onderschatte aanvaller bij Ajax is momenteel, bij Kluivert ziet het er vaak leuker uit maar Neres is in alles net dat tikje gehaaider, loopt slimmer, schiet zuiverder en creert meer voor andere.

4 december 2017 om 17:46

Klopt. Ik vind lozano geweldig he, maar zijn skills vallen mee. Beperkt in de kleine ruimtes. Hij benut gewoon de geboden ruimte achter de verdediging. Hij sprint toch iedere back eruit. Psv is daar ideaal voor. Geen poes pas gewpon snel de bal naar voren peren en op snelheid actie maken. Zodra je behoudend speelt wordt het stukken lastiger voor de lozano's van dzee wereld. Wel mn favoriete vleugel, want ik kijk naar goals en assists en dat doet hij uitstekend.

4 december 2017 om 18:22

Genieter dan heeft Neres alsnog een hoger rendement ook al is het verschil niet heel veel. Daarnaast vind ik lozano een uitstekende speler, maar op technisch gebied vind ik hem minder dan Neres in de kleine ruimte. Denk dat Neres ook beter bij Ajax past en lozano beter bij psv. Neres kan iets foceren in de kleine ruimte terwijl lozano juist op de counter gevaarlijk is door zijn snelheid. Ajax speelt het liefst dominant voetbal terwijl psv liever reactievoetbal speelt. Ik vind het verschil tussen die 2 niet mega veel op dit moment. Wel denk ik dat Neres verder kan komen, omdat Neres 2 jaar jonger is en ze nu niet veel voor mekaar onder doen.

4 december 2017 om 18:47

Bij een rechtspoot op rechts is het ook de bedoeling om een voorzet te geven en minder om het rendement. Dat Kluivert scoort op links zegt niks, bij een aantal goeie voorzetten op rechts had dolberg er misschien 3 ingeschoten. Kluivert ging op rechtsbuiten ook vaak naar binnen ipv een voorzet dus dat gaat voor hem niet werken.

4 december 2017 om 18:56

"neres is de waardevolste speler qua goal/assist per minuut Sjaakie."

Alleen als je een assist net zo waardevol vindt als een goal. Lozano staat op 10 goals en 5 assists in 1000 minuten, Nerees op 6 goals en 7 assists in 842 minuten.

4 december 2017 om 19:04

'''alleen als je een assist net zo waardevol vindt als een goal''

Is het toch ook of ben ik nu gek geworden? Een assist levert een goal op...

Neres is veel meer een dienende vleugel... Gelukkig maar voor de spitsen.

4 december 2017 om 19:31

Uit nieuwsgierigheid, ben jij van mening dat de doelpuntmaker belangrijker is dan de assistgever? Snap dat er doelpunten zijn zonder assistgever en dat die daardoor meer waarde kunnen hebben maar bij een goal met assistgever heb je de een nodig om de ander zijn ding te laten doen? Als flankspeler denk ik dat een assist zeker geen slechte eigenschap is, voor geen enkele positie eigenlijk. Beetje gek om te stellen dat goals zwaarder moeten tellen dan assist als je betrokkenheid per minuut gaat waarderen?

4 december 2017 om 22:05

"is het toch ook of ben ik nu gek geworden? "

Nee, natuurlijk niet. In een gemiddelde wedstrijd worden zeker 10-20 voorzetten gegeven die op zich een goal op mogen leveren. Een voorzet kan vervolgens een loze voorzet worden of een assist. En wat het wordt, daar heb je zelf 0,0 invloed op. Dat ligt in handen van degene die al dan niet de goal maakt. En uiteindelijk tellen alleen de goals. Daarom zijn goals veel belangrijker dan assists.

4 december 2017 om 22:25

Zonder assists 9 vd 10x geen goal.. check ff gauw de assists van neres. Gewoon pure klasse.

Lozano is ook ouder en heeft meer gekost, dus dat is in verhouding. Allebei heerlijke spelers en een meerwaarde voor de eredivisie.

4 december 2017 om 17:19

Wat heeft hij dan gekost ?

4 december 2017 om 17:24

Is volgens mij niet 100 procent zeker bekend, maar algemene gerucht was 8 (wat hoogstwaarschijnlijk oploopt tot 12). Ook nog een enorm doorverkooppercentage. Uiteindelijk dus ongeveer zelfde prijs, alleen zal Psv uiteindelijk nog een aardig bedrag over moeten gaan maken (bij een transfer)

4 december 2017 om 17:28

En dat moet Ajax ook. Ze hebben 12 betaald, maar kan nog oplopen naar 15 en hebben ook een doorverkooppercentage.

4 december 2017 om 17:43

Klopt. Enig idee hoeveel dat percentage is? Kan het nergens vinden. Dacht dat die van Lozano wel wat hoger was, iets van 30 procent. Ze zullen waarschijnlijk dus wel een miljoentje of 10 minstens moeten afstaan

4 december 2017 om 17:43

Heeft de clubs nooit bekend gemaakt al waren ze er in Mexico zeker van dat het over de 10 miljoen ging met een groot deel doorverkooppercentage. Is een gewaagde uitspraak te stellen dat Lozano duurder was al kan hij dat uiteindelijk wel blijken te zijn geweest. Voor nu weten wij dat allemaal nog niet zeker. Meeste praten over 8 tot 12 miljoen voor Lozano, Neres weten we wel aangezien Ajax dat officieel moet maken.

4 december 2017 om 17:23

Meer gekost?

4 december 2017 om 19:19

Lozano kostte juist minder... En ligt ook voor langer vast.

4 december 2017 om 19:39

Kostenplaatje kan je pas maken als spelers weg zijn en duidelijkheid is. STEL dat PSV uiteindelijk 18 miljoen (noem maar iets, zit doorverkooppercentage bij dus zou in theorie een mogelijk bedrag kunnen zijn dus pak voor gemak 33%, over de winst. Vast bedrag van 10 miljoen voor gemak. Dan moet hij voor 34 miljoen gaan voor hij PSV 18 miljoen zou hebben gekost.) kwijt is aan de hele transfer van Lozano. En Ajax 17 (dan moeten dus alle clausules in werking treden en de speler voor 22 miljoen verkocht worden als er 20% doorverkooppercentage over de winst zit) dan heeft Lozano meer gekost maar ook meer opgeleverd. Momenteel LIJKT Neres de duurdere transfer door ontbreken officiële berichtgeving van clubs. Maar dat kan zomaar anders blijken te zijn als allebei de spelers vertrokken zijn.

Lijkt me een conclusie waar je niet omheen kan.

Wat betreft zowel talent, klasse als effectiviteit is Neres vergeleken bij Lozano een jeugdspelertje.

4 december 2017 om 17:13

Qua leeftijd en wedstrijd-ervaring op het hoogste niveau ook, dus dat balanceert elkaar mooi uit.

4 december 2017 om 17:34

Feitelijk is Neres zijn goal/assists per minuut beter dan die van Lozano, effectiviteit is Neres' zijn sterkste punt dit seizoen. Qua talent valt ook nog te betwisten, maar dat is iets lastiger aan te tonen dan het feit dat Neres minder minuten op de Nederlandse velden nodig heeft om tot een goal of assist te komen.

Wat Sjaak hier zegt snijdt geen hout. Buitenspelers moeten tegenwoordig meer kunnen dan simpel buitenom gaan en de bal voor de goal slingeren. De mensen die denken van wel moeten zich eens gaan verdiepen in tactische analyses en statistieken die op het internet zijn te vinden. Verder is Lozano bijna 3 jaar ouder dan Neres en heeft hij een stuk meer wedstrijden op het hoogste niveau in z'n benen. Dat is wat mij betreft dus geen hele eerlijke vergelijking. Verder zijn de statistieken van Neres voorlopig prima, aan hem ligt het zeker niet dat Ajax als een krant speelt dit seizoen.

Natuurlijk is Lozano momenteel beter en waardevoller als Neres.

Lozano is in alles ook veel verder, maar dat komt ook omdat Lozano voor zijn overgang naar PSV (alle competities bij elkaar) al 149 wedstrijden en 31 goals voor Pachuca achter z'n naam had staan en hij had voor z'n overgang naar PSV ook al rond de 15 interlands voor het nationale elftal van Mexico gespeeld, terwijl Neres net 12 wedstrijden en 3 goals had genoteerd voor Sao Paolo en hij kwam ergens begin dit jaar pas kijken bij Jong Brazilië, dus dat is wel een wezenlijk verschil, aangezien PSV dus iemand heeft gehaald op wie je eigenlijk vrijwel direct kon rekenen en Ajax een talent heeft gehaald, die wat meer tijd nodig had.

Maar ik heb wel vertrouwen in Neres. Hij heeft nog genoeg dingen om te verbeteren, maar hij is echt wel een prima speler. Tegen FC Twente was het gewoon balen dat Neres 'n kans 1 op 1 met Brondeel naast schoot, maar ik weet echt wel zeker dat als Neres zijn basisplaats blijft behouden, dat hij aan het einde van dit seizoen rond de 15 goals gemaakt zal hebben en nog een aantal assists achter z'n naam zal hebben.

Tja, je kunt wel blijven hameren op dat bedrag, maar dat is ook niet eerlijk. Ajax kiest om dat te betalen, omdat ze hem blijkbaar erg graag wilden hebben. Ik vind Neres een goede speler die nog beter gaat worden (een lijn die hij lijkt door te trekken de afgelopen maanden). Behendig en een goede pass. Zeker wel een van de spelers waar ik bang voor ben volgende week.

Iedereen met Lozano vergelijken is een zwaktebod. Lozano is twee jaar ouder, heeft veel clubervaring en is international. Overigens is het aantrekken van zo'n speler ook niet iets wat Nederlandse topclubs zomaar even kunnen doen. Lozano konden wij alleen halen dankzij Moreno en Guardado, en is in feite een blijk van wederzijdse waardering van de twee Mexicanen (zo zie je maar hoe handig goede PR is). Neres en Lozano vergelijken heeft daarom wat mij betreft niet zoveel zin.

4 december 2017 om 17:41

Sterker nog in bijna alles is neres statistisch beter dan lozano. Hier de statistieken van neres https://mobile.twitter.com/the_neres_index/status/937444325331480577 en deze van de eredivisie site https://eredivisie.nl/nl-nl/Speler/club/Ajax/player/235887 en nu die van lozano https://eredivisie.nl/nl-nl/Speler/club/PSV/player/179361

4 december 2017 om 19:14

Statistieken en voetbal gaan niet zo samen. Lozano is de beste speler bij een goed draaiend Psv, terwijl Neres het wisselvallig is. Neres is nog niet een van de beste spelers van de eredivisie, terwijl Lozano zonder twijfel de beste is.

Natuurlijk heeft Neres zijn transfersom nog niet waargemaakt. Hij speelt steeds beter, maar hij behoort inderdaad (nog) niet tot de topspelers van de Eredivisie. Met 12 miljoen is er gewoon te veel betaald voor deze jongen. Nederlandse clubs zouden deze bedragen alleen voor exceptionele talenten moeten uitgeven, zoals inderdaad Lozano, en niet aan middelmatige buitenspelers zoals Neres. Ajax had 20 spelers kunnen halen die goedkoper zijn en minimaal evenveel potentie hebben. Matig scoutingswerk dus.

4 december 2017 om 19:00

Hoezo is die exceptionele 3jaar oudere Lozano dan bij 12 goals betrokken en die matige Neres ook bij 12 goals betrokken? Hoezo had die matige Neres 843 minuten nodig en die exceptionele Lozano 1000 minuten nodig? Je gaat vast niet reageren.

4 december 2017 om 19:27

"Je gaat vast niet reageren."

Ik wilde eigenlijk niet reageren nee, want je hebt me totaal klem geluld!

Je moet je niet zo blind staren op statistieken. Van Lozano komt veel meer dreiging dan van Neres, Lozano is veel onvoorspelbaarder. Dat Neres bij meer goals is betrokken zegt me eerlijk gezegd niet zoveel. Doordat Lozano de beste speler van de Eredivisie en dus ook van PSV is, wordt hij veel korter gedekt en krijgt hij vaak dubbele mandekking. Hierdoor wordt het voor Lozano moeilijker om beslissend te zijn d.m.v. goals en assists maar krijgen zijn medespelers bij PSV wel meer ruimte. Daarnaast kan ik me ook nog wel een paar voorzetten/passes van Lozano herinneren waarbij hij medespelers in een scoringspositie brengt, maar de bal niet wordt afgemaakt. Dan geef je dus een beslissende pass, maar telt deze niet als assist. Dit is o.a. een van de redenen dat statistieken niet altijd een goed beeld geven van de speler in kwestie.

4 december 2017 om 20:01

Over je laatste stuk, dat is als die kans niet afgemaakt zal worden door een teamgenoot een 'key-pass'. En geheimpje, daarin scoort Neres ook hoger. Tegenwoordig is voor bijna alles wel statistisch iets te vinden, ook de reden waarom je geen profclub kan vinden die niet met statistieken werkt. Dat is gewoon hoe het hedendaagse voetbal is. Daarnaast scoort PSV als team makkelijker uit minder kansen, (even naar xG teruggrijpen, PSV overpresteert, Ajax muv ,jawel, Neres onderpresteert) en aan keypass tov assist verhouding lopen ze aardig gelijk, die vlieger gaat dus niet op. Maar voel je vrij de stats terug te kijken. Daarnaast doe je jouw mening hier af als een feit "Doordat Lozano de beste speler van de Eredivisie en dus ook PSV is, wordt hij veel korter gedekt en krijgt hij vaak dubbele mandekking. Hierdoor wordt het voor Lozano moeilijker om beslissend te zijn d.m.v. goals en assists maar krijgen zijn medespelers bij PSV wel meer ruimte." Ik diezelfde uitspraak doen met Neres IPV Lozano en Ajax IPV PSV en zou muv het eerste deel dat -volledig subjectief is- nogsteeds kloppen. Is Lozano onvoorspelbaarder? Zijn dribbels zijn procentueel minder, zijn passing ook dus misschien doorzien ze dat wel makkelijker bij hem dan bij Neres of voert hij het niet goed uit? Letterlijk alles wat je zegt kan over Neres gezegd worden en ondersteunt worden door droge cijfers, niets subjectiefs aan. Enige verschil hierin lijkt momenteel dat Neres meer dienend speelt dat Lozano. Terug te zien in aantal gelostte schoten van Lozano en de heatmap (pak hem er maar bij, Lozano komt dieper in het veld vaker aan de bal dan Neres)

Neres is betrokken bij 12 doelpunten 6 goals en 6 assist lozano is betrokken bij 13 doelpunten 10 goals 3 assist daarnaast heeft lozano 150 minuten meer gespeeld dan Neres dus heeft Neres nog 150 minuten voor een goal of assist om Lozano zijn statistieken te evenaren. Neres word dus onderschat tov lozano kan je wel stellen.

4 december 2017 om 18:01

Mauro Junior is betrokken bij 2 doelpunten en heeft hier slecht 63 minuten voor nodig. Statistieken kunnen veel zeggen over een speler, maar ook weer niks. Op dit moment is Lozano gewoon veel verder dan Neres.

4 december 2017 om 18:04

Mauro speelt amper. Neres en lozano wel. Kijk statistieken van alke dingen zoals dribbels passing etc etc maar. Neres komt echt overal beter uit de bus maar lozano is beter volgens jullie gebaseerd op wat dan?

4 december 2017 om 18:16

Zoals ik al zei, statistieken kunnen veel zeggen over een speler, maar ook weer niks.

4 december 2017 om 18:17

Kan je in de situatie van neres ook aangeven waarom statistieken niks zeggen volgens jou ?

4 december 2017 om 18:27

Hebben al die kenners het dan mis, dat Lozano maar een simpele voetballer is. Dat ze er nu al over hebben, dat PSV Lozano misschien al in januari kwijt zijn.

4 december 2017 om 18:29

@yellowblack,

Je komt met letterlijk 0 argumentatie.
In nagenoeg alles waarop je een vleugel moet beoordelen doet Neres het niet minder dan Lozano. Sterker nog hij doet het beter.

Ikzelf vind Lozano de betere voetballer, omdat Lozano explosiever is.
Ik ben gek op explosieve vleugels, maar om nou te zeggen dat Lozano veel verder is. Oke op basis waarvan? Kom met iets...

4 december 2017 om 18:31

Dus jij laat je beã¯nvloeden door de kenners die letterlijk iedere week met een andere mening komen omtrent een speler? Oke logisch...

Leuk dat er wordt gezegd dat Lozano in januari kan verkassen. De feiten zijn: geen bod ontvangen...

Daarnaast noemt niemand Lozano een simpele voetballer. Dat verzin je gewoon ter plekke.

4 december 2017 om 18:35

Dat zeg ik nu net. Ik ga niet uit van de statistieken, maar wat kenner zeggen. En die hebben het nu al over dat Lozano niet te houden is voor Psv.

4 december 2017 om 18:38

En wat is je eigen mening meneer Yellowblacks?

Je beargumenteert niet eens waarom je iets vindt. Of bedoel je letterlijk omdat Jantje het vindt die een kenner is ''' uhum'' dan zal het vast ook zo zijn?
Wauw. Okeeeee. Mag je vinden....

4 december 2017 om 18:42

Het gaat mij niet om de mensen hier op vz, maar diegene zoals Sjaak Swart. Want iedereen heeft natuurlijk een mening.

4 december 2017 om 19:05

Ja iedereen heeft een mening maar blijkbaar heb jij er nog steeds geen die onderbouwt is behalve dan na praten wat wat mensen zoals Sjaak Swart zeggen, het grappige is dat Sjaakie ook mis zit hier en beweerd dat Neres niet buiten om gaat. Heel leuk en aardig en dat ga jij natuurlijk ook beweren omdat je wss niet eens kijkt. Uit gaan van wat mensen zoals Sjaak Swart beweren maakt duidelijk dat in jou ogen je een wedstrijd een speler nooit maar dan ook nooit hoef te zien spelen, gewoon maar achter wat hun zeggen aan gaan.

4 december 2017 om 19:10

Zeg ik dat ik alleen maar op Sjaak Swart af ga en geen wedstrijden bekijk? Leuke aannames.

4 december 2017 om 19:41

Het probleem is dat je letterlijk niks zegt. Ik begrijp wel waarom hij die aannames doet. Je beargumenteert letterlijk niks.

4 december 2017 om 19:43

Ziyech wordt toch gezien als de beste middenvelder in de eredivisie.

Respect voor Sjaakie. Normaal altijd zo'n subjectieve Ajacied. Eindelijk kan Sjaakie eens objectief ergens naar kijken. Dit zal hem als oer Ajacied wel wat moeite hebben gekost. Zo hoort het Sjaakie!

4 december 2017 om 18:05

Toch heeft neres overal betere statistieken dan lozano met minder speelminuten kijk maar officiële site eredivisie dus waarop is het gebaseerd????

4 december 2017 om 19:18

Zeggen statistieken alles dan?

4 december 2017 om 19:48

Zeker niet al zeggen die wel dat wat Sjaak zegt : Lozano is waardevoller (als je waardevoller in goal/assists per minuut, geslaagde acties, keypasses, passaccuratie, schotaccuratie etc zet) statistisch gezien niet correct is. In de meetbare gegevens scoort Neres juist extreem goed en zijn argumentatie waarom Neres niet genoeg doet brengen is iets waar ik me niet in kan vinden, Neres gaat met bal niet zo vaak binnendoor als buitenom, zonder bal gaat hij wel vaak binnendoor en dat is tot nu toe een wapen gebleken. Denk dat FcKnudde aan wilt geven dat wat Sjaak zegt qua objectieve feiten juist niet waar is. Dat Lozano een betere indruk achter heeft gelaten dit seizoen ben ik het mee eens en denk dat Lozano bij PSV perfect op zijn plaats is waar Neres nog zoekende is. Momenteel is Lozano in mijn ogen verder dan Neres maar de aangegeven redenen staan haaks op de feiten, dat stoot sommige hier tegen het zere been, waaronder ik.

Waarom moet Neres net zo goed zijn als Lozano. Gewoon bij toeval dat PSV zo'n topspeler heeft. Neres is best goed toch, maar nog geen topspeler.

4 december 2017 om 18:27

Vind lozano echt overschat . Vind t een goede speler maar vind neres beter . Vind lozano goed in de omschakeling en hij is een prima afmaker maar verder zie ik niet waarom veel hem zo hoog hebben zitten . Neres is in de omschakeling ook goed en kan in de kleine ruimte ook iets geniaals doen . Heeft als buitenspeler ook veel overzicht en komt wel degelijk buitenom . Die actie tegen haps laatst of de assist op Dolberg tegen Roda . Neres word erg onderschat ondanks z'n goede cijfers .

Zeggen dat Neres steeds nooit buitenom gaat ( wat totaal NIET waar is ) en vergeten dat kluivert op zowel links als rechts ook vaker binnendoor dan buitenom gaat. Wat ik persoonlijk heel apart vind.

Neres is alleen nog maar goed gaan spelen in wedstrijden waar hij samen met Huntelaar speelde. Met Dolberg is het een mindere combinatie. Hopen dan ook dat Huntelaar tegen psv speelt. Iemand met het karakter van Huntelaar ben je wel nodig in dit team. Die kan het wel overbrengen.

Ik vind Neres een goede speler. Hij gaat juist vaak buitenom om vervolgens de 2e tegenstander binnendoor te passeren. Als hij naar binnen trekt zoekt hij de combinatie die vaak een dodelijk afloop heeft. Hij is belangrijk met het maken van goals en assists. Ik geloof in hem

Ook is Neres geen echte rechtsbuiten. Hij gaat altijd binnendoor en nooit buitenom. En dat is juist de bedoeling bij Ajax...”

Ja in 1969 pipo! Kijk een keer modern voetbal en accepteer gewoon eens dat tijden veranderen. Bovendien is het gelul - zoals wel vaker met Sjaak - want Neres kiest evenzeer de weg buitenom. Beter gaat Sjaak lekker met Willem van Hanegem en de gebroeders Van de Kerkhof lekker een lang weekend terpentijnzeiken. In een huisje aan de kust. Waar niemand ze hoort. Het is nooit goed met die lui, ouwe zeikerdjes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren