Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem ziet groeibriljant bij Ajax: ‘De club moet hem verder brengen’

Laatste update:

Willem van Hanegem heeft zich zaterdagavond geërgerd tijdens de wedstrijd tussen FC Twente en Ajax. De oud-international schrijft in zijn column voor het Algemeen Dagblad geschrokken te zijn van alle verkeerde keuzes die werden gemaakt binnen de lijnen, en dan met name door de spelers van Ajax. Ook de besluiteloosheid bij Marcel Keizer komt de trainer op kritiek te staan.

De veelbesproken Frenkie de Jong startte in de Grolsch Veste vanuit de basis en is volgens De Kromme een van de grootste talenten op de Nederlandse velden. “We moeten gewoon vaststellen dat hij dus wél over de kwaliteiten beschikt die nodig zijn om ver te komen. De club moet hem nu verder brengen en wij aan de zijlijn moeten hem kritisch gaan volgen in de hoop dat hij uitgroeit tot een topspeler."

Hoewel hij lovend is over De Jong, is hij minder positief over de rest van Ajax en trainer Keizer. “Ze doen op het veld zoveel verkeerd. De Jong deed in Enschede eindelijk vanaf het begin mee. Maar eigenlijk deed iedereen mee bij Ajax, niemand van enige naam hoefde op de bank”, schrijft hij. “Dat zie ik als een vorm van niet durven kiezen bij Keizer, dat is uiteindelijk het minst verstandige wat een trainer kan doen.”

Volgens Van Hanegem leggen Nederlandse trainers de focus op verkeerde zaken. Hij zou graag zien dat een trainer altijd spelers opstelt die een tegenstander kunnen uitspelen. “Het is toch niet voor niets dat mensen genieten van Justin Kluivert, puur en alleen omdat die jongen iets doet wat je nog maar zelden op de velden ziet? Een man uitspelen en de bal in de hoek krullen, het is al zeldzaam geworden.”

Marcel Keizer is de juiste trainer voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De gehele technische staf van Ajax moet eruit. Geen trainer wil werken zoals Keizer dat doet. Een marionet

4 december 2017 om 10:30

Ik heb alleen geeeen idee wie ze dan zouden moeten halen.
Van Gaal, Ten Cate, Adriaanse. Allemaal coaches met de juiste visie, maar redelijk op leeftijd.
Rijkaard heb ik niet een hele hoge pet van op, maar zou kunnen.
Nogmaals De Boer ziet hij zelf misschien niet zitten, maar hij past er wel perfect tussen.
Ten Hag zouden ze kunnen overwegen. Ronald Koeman is absoluut een optie, die deed het in zijn eerste periode ook geweldig.

En anders moet je denk ik toch aan een buitenlandse trainer gaan denken.
Ik zou als ik hun was het potje tegen psv aankijken en eventueel in de winterstop al een nieuwe staf inpassen.

ON: Verder heeft Willem hier natuurlijk helemaal gelijk, 3-3 bij Twente is voor een club als Ajax natuurlijk zeer matig, net als halverwege slechts 3e staan. Daarnaast ben ik het qua talenten ook helemaal met Willem eens!

4 december 2017 om 10:46

Koeman zou top zijn. Alsjeblieft geen de Boer meer! Dan verleng ik mijn seizoenskaart niet, dat tikkie breed wil ik nooit meer zien in de Arena. De Boer zou misschien wel bij het NL elftal passen, die kunnen wat verdedigende zekerheid wel gebruiken.

4 december 2017 om 11:08

Snap wat je bedoelt. Maar met de Boer heb je A een charimatisch persoon in huis en B ook niet geheel onbelangrijk: Rust. Dat is een toverwoord die zie in Amsterdam zelden kennen.

Daarnaast ben ik van mening dat de boer in zijn tijd het heel goed gedaan heeft bij jullie toch?
4 titels, bij vlagen zeer goed voetbal (zeker in zijn eerste jaren). Vond het knap wat hij destijds presteerde, zeker als je ziet wat hij telkens maar weer kwijt raakte met dragende spelers als: Suarez, Vertonghen, Alderweireld, Blind, Eriksen en ga maar door.
Keer op keer creerde hij een team. Helaas mocht hij niet investeren, maar nu ze bij Ajax eindelijk inzien dat kwaliteit geld kost, kan je het weer overwegen. Daarnaast hebben jullie fantastische jeugd eraan komen, ook iets waar hij handig mee is. Ik denk dat het niet heel slecht is hoor als ze daar voor kiezen.

Snap die kritiek op De Boer van sommige sowieso niet. Tuurlijk speelden jullie (zeker het laatste jaar) niet oogstrelend. Maar dat deed Peter Bosz ook totaal niet. Die heeft alleen 4 potjes leuk voetbal laten zien. Dat was thuis tegen kopenhagen, schalke, lyon en ons. Verder vond ik jullie vorig jaar zeer pover. Als er werd gewonnen was dat vaak slechts 1-0, 2-1 of max 2-0. Tuurlijk heeft jullie enorm lange seizoen daar mede mee te maken gehad, maar puur qua spel vond ik peter bosz ook niet echt swingen om eerlijk te zijn

4 december 2017 om 14:25

De Boer en charisma? Dan heb je het vast niet over frank de boer

4 december 2017 om 14:27

je moet het er niet zo dik opleggen Sjakie, dan komt het wat geloofwaardiger over.

ON: Als ze Keizer ontslaan tekent het ook de onkunde van het technische staf, daarom laten ze hem nog wel ff aanmodderen.

4 december 2017 om 15:01

@wehave

Het is maar een advies / mijn kijk op de situatie. Ik hoef niemand te overtuigen welke trainer ze daar aanstellen. Denk dat hun directie toch niet naar mij luistert hahaha

Wat betreft ontslag van keizer heb je zeker een punt. Maar aangezien ze (mocht er niet gewonnen worden van psv) op een straatlengte achterstand komen, is het misschien slim om nu alvast een nieuwe trainer aan te stellen. Kan die in 2018 gaan bouwen en moet hij normaal gesproken volgend seizoen zijn team op orde hebben.
Goed leiderschap is onder andere fouten erkennen en herkennen.
Het zijn ook mensen, hadden een goede visie, maar het pakt (momenteel) echter heel anders uit dan van te voren geschetst. Dan moet je durven ingrijpen. Zelfs als dat betekent dat je zelf met de billen bloot moet. Maar een goede directie moet fouten herstellen.
In het begin (slechte start en europees voetbal) kan je stellen dat het te maken had met hun turbulente voorbereiding, maar nu in december moeten ze (hoe hard ook) toch langzaam weer verder durven gaan. Het zijn profs, het is een professioneel bedrijf / vereniging. Hoewel het ongetwijfeld absoluut dagelijks aanwezig is onder de spelers, trainers, clubmensen. Mag je er niet naar blijven wijzen. Je moet hoe hard ook door. Dus dat kan ook betekenen deze trainer eruit bonjouren of behouden in een andere functie. Hij lijkt niet geknipt te zijn voor het hoofdtrainerschap. In dat geval hebben ze een foute beslissing genomen. Niet erg kan gebeuren, maar je moet het wel durven erkennen. Als ze aanblijven modderen slaan ze pas echt een flater in mijn ogen.

4 december 2017 om 19:39

Sjakie, je slaat de spijker op de kop als niet Ajacied erg pijnlijk. Precies wat je zegt, men vergeet dat de eerste twee a drie jaar het spel goed was. En daarna raakte hij sleutel spelers kwijt en moest toveren, het was niet spectaculair maar wel werkend.

4 december 2017 om 13:14

De hele technische staf eruit? De bezem moet door de gehele organisatie!
Hoezo moet de club Frenkie verder brengen? Bij Ajax zijn ze er in een half jaar tijd in geslaagd om alle goodwill van het vorig seizoen bij het grofvuil neer te zetten. Van vd Sar t/m de technische staf zou ik zeggen, en neem dan direct die Bergkamp ook mee.
En Frenkie heeft niets aan een coach die hem in de verdediging zet.

We snappen het nu wel, Frenkie is een enorm talent die het ver gaat schoppen. Hoeveel artikelen komen er nog over hem?
We zijn in Nederland altijd erg van het omhoog hemelen van talenten, we waarschuwen onszelf ook dat we dat eigenlijk niet moeten doen, en toch doen we het weer...

Leuk voor die jongen dat ie het zo goed doet verder, maar een beetje rustig aan met de hype mensen.

4 december 2017 om 11:01

Volgend jaar kan hij er niets meer van volgens ons, net als zovelen voor hem. Weer offeren we een talent op aan de hype.

Als van Beek speelt, moet de Jong spelen, als de Jong speelt moet van Beek spelen, als ze allebei spelen, wordt Schone gemist...
En als ze alle maal spelen drift de trainer niet te kiezen!
Het begint een Heksenjacht te worden. Het probleem is dat ze niet winnen. Dan hoor je niemand. Net zoals bij Cocu nu. Die doet het geweldig ;-)

4 december 2017 om 09:52

Haha echt he. Het is ook nooit goed. Altijd maar waan vd dag talk.

4 december 2017 om 10:04

"Het probleem is dat ze niet winnen."
Misschien dat ze iemand kunnen aanstellen die daar verandering in aan kan brengen. Iemand die de spelers neerzet op een manier waarop ze de grootste kans hebben om te winnen, ze nog wat slimme tactische tips meegeeft en ze tussen wedstrijddagen in een beetje beter probeert te maken. Jezus, wat een idee! Als ik hier geen geld mee kan verdienen....

4 december 2017 om 10:21

Iemand als ten Hag? geen idee of hij het zou redden bij Ajax maar met Utrecht laat ie toch goeie dingen zien

4 december 2017 om 10:29

Nee joh. Die kan er echt helemaal niks van. Geloof me nou maar, dat wordt niets. Doorlopen, mensen. Niets te zien hier.

4 december 2017 om 10:08

Daarom moet Ziyech maar eens banken, speelt echt ondermaats.

4 december 2017 om 10:15

Eindelijk iemand die het ook ziet. Ook tegen Twente roekeloos op goal schieten omdat de keeper een 1 meter ze goal te ver is. Hij denkt echt dat hij de beste is. Ik weet zeker als je met Frenkie en Donny en Schone speelt dat je veel meer progressie en snelheid maakt.

4 december 2017 om 10:39

Speel met Donny, Frenkie en vooral Siem de Jong. Siem is erg belangrijk voor de balans, hij heeft ook duelkracht, rendement, loopvermogen, goed zonder bal en speelt simpel, een constante factor in een heel grillig elftal.

4 december 2017 om 10:42

Dan verlies je wel gewoon assits en goals wat Ajax momenteel ook niet echt kan gebruiken. Als je de wedstrijden tegen een zeer matig Roda en Nac niet mee zou tellen dan zouden de cijfers van Kluivert en van de Beek stukken slechter zijn. Ik denk als je Ziyech eruit haalt het spel niet beter zal worden. Daarnaast moet Huntelaar er gewoon weer in want Dolberg bakt er maar weinig van. Als ik iemand momenteel zou wisselen dan zouden het van de Beek en Dolberg zijn.

4 december 2017 om 10:54

Mist goals? Welke goals? Hij heeft meer dan 150 schoten op goal gehad, nul doelpunten. Dat er van de 1000 passes ook een paar mooi aankomen is leuk en vaak geweldig om te zien, maar dat kan Frenkie de Jong ook. Als je rendement wilt moet je iemand als Siem er juist inzetten, die maakt zijn kansen gewoon af en kan Eiland Dolberg /huntelaar ook wat meer steunen en de CVS 1 op 1 zetten.
Siem de Jong is de sleutel naar een beter draaiend elftal, Frenkie de Jong moet er wat mij betreft altijd in, wat een geweldige voetballer, die kan Kluivert of Neres ook prima bedienen net als van de Beek.

4 december 2017 om 11:44

Dat is jouw mening dat Frenkie de Jong dat ook kan maar dat is alles behalve de waarheid. Kijk de statistieken van Ziyech maar is na en je kan tot maar 1 conclusie komen en dat is dat hij voor Ajax zeer belangrijk is. Dat Ziyech de laatste tijd het net wat minder vindt klopt maar dat hij meer scorend vermogen dan van de Beek en f de Jong heeft is ook gewoon waar. Ziyech creëert 4,4 kansen per wedstrijd als je de helft van die kansen erin schiet kan je niet eens verliezen als je goed verdedigd. Dat jij durft te beweren dat van de Beek en F de Jong dit ook wel kunnen geeft aan dat jij totaal niet op de hoogte bent er zijn maar liefst 50 spelers in de eredivisie die meer creëren dan van de Beek. Ziyech heeft in zijn eentje meer gecreerd dan van de Beek, F de jong, Schone en Siem de Jong samen. En dan beweer jij dat hij eruit gehaald moet worden terwijl van de Beek die nergens in uitblinkt langs hem moet blijven staan.

4 december 2017 om 12:47

Kijk de stats inderdaad maar eens na en kijk vooral verder dan die soms geniale ballen die hij geeft. Voor de wedstrijd tegen Twente, 150 schoten op goal, nul doelpunten, nog niet eens de helft op goal, daar zijn er weer een 5-10 tal bij gekomen. Zijn passingsnauwkeurigheid is laag, ja hij legt meer risico in zijn spel, wat soms goed is, alleen doet Ziyech dat altijd en dat is nou juist zijn valkuil, je moet soms doseren. Als iemand anders er beter voor staat niet met een buitenkantje alsnog wat proberen, maar ook gewoon eens breed leggen, door bewegen, waarna je als nog een beslissende pas kan geven. Dat doet hij nauwelijks, alles in een keer, en dat is lang niet altijd de juiste keuze.

Hij heeft wat assists, maar neemt bv. alle corners, ik vind die 3-4 tal geweldige passes ten opzichte van het aantal pogingen gewoon veel en veel te mager. Van de Beek heeft een andere rol, dus kun je op dit moment totaal niet vergelijken en als Ziyech zelf alle passes geeft, dan krijgen anderen de kans niet eens. Laat Frenkie ,van de Beek of Siem de passes maar geven. Oftewel Ziyech loopt die andere middenvelders in de weg.

4 december 2017 om 13:11

Kunnen jullie die kans in de laatste minuten nog herinneren waar hij kon afleggen op volgens mij Siem maar iets raars deed waardoor de bal weg sprong (van zijn rechter). Kort daarna kregen we de 3-3 tegen, op zulke momenten doet hij vaak iets heel raars, hem uit de basis elftal halen lever je best veel assists in, ongeveer 40%, maar we hebben de potentie van een Frenkie nog maar weinig gezien, hoe zou hij het doen na 10 wedstrijden in een stabiele elftal? Bij Jong Ajax hebben we het met Nouri gezien die creeërden kans op kans, het is natuurlijk de Juup maar veen spelen zorgt ervoor dat hij zich ontwikkeld om dat ook in de Eredivisie te doen. Als we naar Jong Oranje kijken en dan de laatste 3 wedstrijden is hij gewoon 3x Man of the Match qua spel op de 6 positie omdat de trainer vindt dat hij veel beter is als hij vroeg en lang de bal kan hebben om op te bouwen en er spel te verleggen. Hun laatste westrijd was Frenkie bij 8 van de 8 goals betrokken omdat hij zelfs vanaf die positie spelers direct in een kansrijke positie brengt om aanvallend wat te doen. Pre-assists/assists als hij in een stabiele elftal speelt en een basis heeft kan hij echt geweldig zijn qua kansen creeëren, of hij even veel als Ziyech kan creeëren weet ik niet zeker maar balverlies gaat zeker omlaag. Laten we maar wachten tot hij 10 wedstrijden in de basis speelt en Ajax niet meer onrustig is, nu is het ja hij kan het en zegt iemand anders nee Ziyech is de enige die het kan..

4 december 2017 om 13:25

Bij Ajax krijg je genoeg kansen om een pass te geven als middenvelder. Van de Beek brengt gewoon te weinig buiten zijn goals tegen Nac en de voorronde cl heeft hij geen indruk weten te maken. Het is echt niet zo dat Ziyech hem in de weg loopt. Maar iedereen weet ook dat jongens als Huntelaar, Kluivert en Neres tien keer liever met Ziyech spelen dan met van de Beek. Dat Ziyech wat dingen aan moet passen daar kan ik me best in vinden maar hij blijft met afstand de beste middenvelder van Ajax. Ziyech krijgt gewoon de schuld omdat hij de beste is maar dat is onterecht want het ligt gewoon niet aan hem dat Ajax zo veel punten achter staat. Maar wat hij laat zien is echt uitzonderlijk er komt momenteel niemand in Europa in de buurt van het aantal key passes die Ziyech geeft. Er is geen enkele reden om hem te wisselen.

4 december 2017 om 11:08

Het is inderdaad een beetje makkelijk om zo op alles te zeuren. Elk probleem ontkennen is alleen ook weer heel makkelijk. Ajax heeft een speler of 16 die mee kunnen op het niveau en die je zou kunnen opstellen. Dan is het puur de smaak van de trainer welke keuze hij maakt. En als hij dan wint dan is het de juiste keuze en is hij de beste trainer van de wereld. Dat keuze maken gaat alleen een beetje fout bij Keizer, mij maakt niet echt een keuze. Hij gaat elke week iets nieuws uitproberen en is niet echt op iets aan het bouwen. Zo krijg je nooit vastigheid natuurlijk. Hij moet dus gewoon een keus maken wat mij betreft. Als hij dat niet doet dan wordt het ook nooit beter. (prima voor ons als PSV fans maar niet goed voor ajax).

Ja het is een geweldig talent die vaker in de basis moet beginnen. Helemaal waar en ook ik deel die mening. Dus Keizer, let je op?

Zullen we nu stoppen met het onderwerp: Frenkie. Ik weet het ik hoef het niet te lezen of te reageren en bla bla bla, maar de laatste weken is er bijna elke dag wel een artikel over hem.

Frenkie komt er wel.

4 december 2017 om 09:55

Als het aan Keizer ligt komt hij er helemaal niet. Als er straks 4-3-3 wordt gespeeld zit Frenkie op de bank. Ik zal zeggen doe Ziyech eens is op de bank. Speelt al tijden erg matig zijn statistieken verbloemen het maar ook tegen Twente erg matig.

@jasonrhijn

Ik denk dat Keizer de kerst niet haalt. Wanneer er tegen PSV verloren wordt, wordt hij eruit geknikkerd. Althans, dan is de situatie onhoudbaar. Gebeurt dat niet, dan hoop ik wel dat Keizer hem meer de kans gaat geven. Het is speculeren of dat wel/niet gaat gebeuren.

Ik zou Donny wel eens op 6 willen zien en Frenkie op de plek van Donny. Dit seizoen is toch al vrij kansloos dus laat ze maar aan elkaar wennen.

4 december 2017 om 10:14

Het grote probleem is dat we geen echte 6 hebben. Een 6 is in mijn ogen een speler zoals Nigel de Jong, Edgar Davids, El Ahmadi, Hendrix. Zo'n speler mist Ajax gewoon. Vorig jaar werd dat nog verbloemd door de uitstekende Sanchez, maar dit jaar zie je het i.m.o. duidelijk.
Die Zeefuik heb ik nu ook twee keer gezien, maar of dat ooit wat wordt? Dan moet hij toch reuzenstappen maken.

4 december 2017 om 10:18

Ik ben het met je eens dat we zo'n type speler missen. Echter denk ik wel dat Donny die rol prima kan invullen. Ik vind hem aanvallend (nog) weinig toevoegen. Hij speelt wel erg fel en weet de juiste kleur shirt te vinden. Die eigenschappen passen wel bij een 6. Wellicht is hij dat nu nog niet, maar waarom niet een keer proberen.

En inderdaad die Zeefuik moet nog hele grote stappen maken. Dat is niet erg, hij is nog jong, maar zaterdag werd dat wel even duidelijk gemaakt.

4 december 2017 om 10:23

als Ajax een nigel of Edgar heeft wordt er gezeurd dat Ajax juist spelers nodig heeft die beter zijn aan de bal. Grappig om te zien dat als het verkeerd gaat elke keuze fout is.
Ajax heeft meer ervaring nodig, maar als younes,Huntelaar en Ziyech spelen moeten die juist vervangen worden door de jonge spelers.
Als de jonge spelers erinstaan dan hebben ze weer ervaring nodig.

4 december 2017 om 10:32

Zo werkt het vaak wel. Als alles goed gaat, is er geen reden om te klagen of te zoeken naar foute beslissingen. Het is gewoon makkelijk zoeken naar fouten wanneer het niet goed gaat dan wanneer het wel goed gaat. Wat logisch is, want wanneer het niet goed gaat worden er fouten beslissingen gemaakt. Deze zinnen zijn lastig te lezen maar het moet wel duidelijk zijn haha.

Nu loop je echter zoveel punten achter dat er naar een oorzaak gezocht moet worden, want er gaat iets flink mis. Dat er een echte '6' ontbreekt ben ik het eens, alleen denk ik dat dit opgelost kan worden met Donny.

Btw niet alles gaat fout, want we scoren genoeg. Alleen is het duidelijk om te zien dat het verdedigend dramatisch is.

4 december 2017 om 10:51

Op basis van wat zou van de Beek zogenaamd een goede 6 zijn? Hij heeft de minste intercepties op het middenveld bij Ajax en in de eredivisie zijn er zelfs 80 spelers met meer intercepties. Daarnaast speelt hij echt al jaren op die positie waar hij nu staat bij de jeugd en jong Ajax. Ik zie niet echt in waarom hij als verdedigende middenvelder zou moeten spelen en ik denk dat hij zelf ook niet graag op die positie speelt.

4 december 2017 om 13:21

Zoals hierboven vermeld is dit VdB’s echte positie, de voorgaande wedstrijden heeft hij ons zijn scorend vermogen getoond die hij in de jeugd had, als hij steeeds geswitched wordt van 6 naar 8 krijgen we natuurlijk nooit een duidelijk beeld of higher scorend vermogen van Siem en Klaassen echt kan opvullen, als hij dat daadwerkelijk kan en je zet hem op 6 lever je dus echt een aantal goals in. Frenkie dan op 8 levert geheid veel meer assists op dan Donny en als Frenkie ook nog een paar goals meepikt ga je er zeker op vooruit. Dat Donny zwak is in ballen veroveren is duidelijk, met Donny op 6 heb je ok de 5 wedstrijden in slippertje vlak voor de verdediging en met Schöne op 6 is het om de 2 à 3 wedstrijden.. Frenkie en Donny kunnen natuurlijk ook gewoon eens voor tactische redenen van positie wisselen.

Waarom komen analytici met hun mening na de wedstrijden tegen Roda (#18) en Twente (#17). Het zou misschien beter zijn te oordelen na één volledig seizoen i.p.v. na twee wedstrijden tegen de hekkensluiters van onze competitie.

4 december 2017 om 10:25

Dan is aankomende wedstrijd van Ajax een mooi moment voor de analisten.

4 december 2017 om 10:43

Dan valt er bar weinig te schrijven..

Waarom zou je niet het mogen zeggen als het slecht was? Als het goed is na volgende week tegen de nummer 1 zal dat ook benoemd worden.

En daarbij is Ajax heeit jaar al niet overtuigend. Dus zo gek is het allemaal toch niet?

4 december 2017 om 14:04

Ik weet niet of je het artikel gelezen hebt, maar het gaat zich om Frenkie de Jong en die zit wederom in de hype-stoel.

De jong gewoon lekker rustig brengen. Het is helemaal niet verkeerd om met schone, Ziyech en van beek te beginnen en dan bijv als standaard wissel schone er in de 60e minuut eruit en de jong erin.

4 december 2017 om 13:24

Dat is ook iets wat de Jong minstens wilt maar toch niet elke week gedaan wordt. Dat is die zekerheid op speeltijd wat hij mist en deze maanden over heeft gehad omtrent het verlengen van zijn contr.

Ik zeg Ziyech eruit. Niet voor altijd, maar zit nu in een megadip. Toch normaal om dan ff te banken? Is toch geen schande? Je hebt een brede selectie en samen moet je het seizoen door.

Helemaal mee eens...ziyech moet eruit en niet omdat hij niets laat zien....alleen al de steekballen op Kluivert....precies op het juiste moment gegeven en met de juiste snelheid, echt een heel creatieve speler die het spel goed leest voordat hij de bal al in de voeten krijgt aangespeeld. Natuurlijk ben ik het er mee eens dat zijn scorend vermogen minder is, maar als je let op de momenten dat Ajax scoort en dat iedereen in een juichstemming elkaar feliciteert, is Ziyech nooit van de partij....alsof het hem niet boeit...alsof hij zich verheven voelt boven de rest....alsof hij niet mee wil juichen, als hij niet medeverantwoordelijk is voor het doelpunt. Nee...ziyech is als creatieve middenvelder eigenlijk onmisbaar...maar voor de moraal van de rest van het team, is het beter om hem een tijdje op de bank te zetten. Laat hen maar eens nadenken over het feit of hij überhaupt nog wel zin heeft in het spelletje. Misschien vindt hij zichzelf wel te goed voor de Nederlandse competitie...misschien zit het verlies van zijn maatje Nouri, wel veel dieper dan wij denken en verliest hij daarom de zin, de passie in het voetballen, misschien zelfs in het leven.
Een tijdje op de bank zetten en hem tot rust laten komen. Ik vind het verder niet nodig om hem ook nog eens volledig af te branden...daarvoor ben ik te zeer fan van spelers met een enorme creativiteit.
Frenkie de Jong is zo'n zelfde type speler. Hij zal deze positie best kunnen invullen.

4 december 2017 om 12:52

Creatief maar niet slim vind ik, Ziyech wilt het snel en mooi doen, in elke pas risico leggen, soms moet je ook doseren en de bal even in de ploeg houden of zien dat een andere speler er beter voor staat. Inderdaad als team is Ajax denk ik beter af met Ziyech op de bank en met van de Beek, Frenkie de Jong en Siem de Jong in de basis.

Als neres gewoon die steekbal van ziyech had gemaakt, en veltman die vrijetrap van ziyech erin had gekopt, en Kluivert die breedte pas van ziyech in de 16, dan had niemand kritiek op hem gehad... Maar nu de anderen keer op keer falen is ziyech de gebeten hond krom vindt ik dat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren