Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Druk op Keizer neemt toe: ‘Volgende dreun kan zomaar zijn knock-out zijn’

Laatste update:

Ajax staat er na het gelijkspel tegen FC Twente (3-3) slecht voor in de Eredivisie en de druk op de schouders van Marcel Keizer neemt dan ook toe. Wanneer de Amsterdammers aanstaande zondag niet winnen van PSV, wordt het gat met de koploper nog groter en kunnen er volgens De Telegraaf ‘gekke dingen gebeuren in de ArenA’. Maar ook wanneer er gewonnen wordt van de koploper en het gapende gat verkleind wordt naar zeven punten, zijn de zorgen niet verdwenen.

Ajax gaf in Enschede een 2-0 voorsprong uit handen en moest vlak voor tijd de gelijkmaker van Tom Boere slikken. PSV won zondag met 1-0 van Sparta Rotterdam en liep zodoende verder weg van Ajax, dat derde staat. “Weliswaar zal winst zondag tegen PSV de Amsterdammers niet direct terugbrengen in de titelrace; bij een vernedering of zelfs maar gewone nederlaag tegen de Eindhovense rivaal kunnen er weleens gekke dingen gebeuren in de ArenA. De volgende dreun kan zomaar zijn knock-out zijn.”

Volgens het Algemeen Dagblad liggen de problemen dieper dan alleen bij Keizer, maar wordt de coach wel aangepakt. “In Amsterdam staat van alles op het spel. De positie van de in de top onervaren trainer Marcel Keizer natuurlijk, die bijna letterlijk vanaf dag één onder vuur ligt door de karrenvracht aan verloren punten én het gemis van Europees voetbal. Maar in het verlengde daarvan is juist ook de positie van de clubleiding precair.”

Naast Keizer krijgen ook directeur spelersbeleid Marc Overmars en algemeen directeur Edwin van der Sar kritiek. “En de ogen zullen óók gaan naar Dennis Bergkamp, die de aanstelling van Keizer als opvolger van Peter Bosz doordrukte.”

Marcel Keizer is de juiste trainer voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat de volgende wedstrijd zijn laatste is. In december al kansloos lijken te zijn voor het kampioenschap is voor een club als Ajax natuurlijk niet goed. Hij brengt ook geen vastigheid in het team wat nodig is om prestaties te leveren. Hoe ze hem ooit hebben aangesteld is mij een raadsel. Nog steeds baal ik ervan dat ze Bosz niet konden behouden door hun eigenwijsheid. Dat jaar genoot ik sinds een lange tijd weer van Ajax wat echt lang geleden was.

Wederom een verloren seizoen. Hoop nu eindelijk een keer dat Ajax in de zomer haar zaken vroegtijdig op orde heeft, zodat ze niet weer slecht beginnen en achter raken op de concurrentie. Dat is toch ook al jaren zo en daar irriteer ik me het meeste aan.

Wat kun je er als supporter aan doen? Met pijn in de ogen machteloos toekijken en hopen dat de zaken wel een keer tijdig geregeld worden, al lijkt dat de laatste jaren meer een droom dan werkelijkheid te zijn.

Grootste club van Nederland toch? straal dat dan g*dver ook uit man. Rot beleid! Af en toe ben ik er echt klaar mee.

4 december 2017 om 08:08

Vooral arrogant om te denken dat Dijks beter is dan 90% van de backs in de Eredivisie. Veltman wel verlengen en Tete voor een schijntje weg doen. Niet 2 miljoen meer betalen voor die Braziliaan nadat Watford kwam, etc.

4 december 2017 om 08:12

Ja ook dat. Het transferbeleid is af en toe werkelijk om je kapot te schamen. Hoe durven ze Dijks terug te halen? Kansloos verhaal. Zelfde geldt voor Tete, maar die wilde helaas zelf al weg.

Er is iets goed mis bij Ajax. Maar niemand intern lijkt dat te willen/kunnen zien.

4 december 2017 om 08:19

Volgens mij zag Overmars dat al, maar die staat vrij kansloos als de RvC tegen is. Ik denk gelukkig dat ze het nu eindelijk zien gezien die Belg voor 10 miljoen, want de kritiek is dit jaar niet mals en meer dan terecht. Ajax kan beter is vol op de bek gaan, want laten we eerlijk zijn als je de afgelopen 8 jaar, 7x op de laatste speeldag kampioen kan worden/werd en 1x een Europese finale haalt dan word je redelijk in slaap gesusd door de resultaten, want op 1 punt geen kampioen is natuurlijk niet een heel dramatisch seizoen, laten we eerlijk zijn.

4 december 2017 om 08:29

Ik ben het met je eens dat Ajax eens vol op de bek moet gaan. Het is natuurlijk te erg voor woorden dat zoiets gehoopt wordt met de gedachtegang dat er drastische veranderingen zullen plaatsvinden. Of dit ook daadwerkelijk gebeurd? Geen idee. Er is eigenlijk al heel lang kritiek op het bestuur.

Ajax is in de laatste 13 jaar slechts 4 keer kampioen geworden. Voor een club met de grootste begroting is dit natuurlijk niet genoeg. En vorig seizoen onder Bosz was het jammer dat het niet lukte, maar dat vond ik niet erg, aangezien ik eindelijk weer eens een goed Ajax zag. Daarom had ik gehoopt dat hij zou aanblijven, maar helaas.

4 december 2017 om 08:42

Daarom is Peter Bosz ook weggegaan is een slangenkuil daarbinnen wat wij niet allemaal weten.

4 december 2017 om 09:36

Tete wilde al weg. Die voelde zich (terecht) geschoffeerd doordat Veltman de voorkeur kreeg op de rechtsback positie. Richarlison heeft onder invloed van zijn zaakwaarnemer voor Watford gekozen en dat was geen verkeerde keuze. Je kan het bestuur van Ajax wel aanrekenen dat zij niet eerder de situatie Tete hebben opgelost, maar dat was ook de keuze van de trainer Bosz. Richarlison had veel eerder een contract moeten krijgen en niet afdingen.

4 december 2017 om 09:59

Peter Bosz is nog steeds weggegaan voor het geld uit Duitsland, maar er moet zeker wat veranderen. Dat Bergkamp gezellig een kop koffie kan drinken na de training lijkt belangrijker te zijn dan de kwaliteit van de trainers van Ajax 1.

4 december 2017 om 12:55

Ken je feiten. Tete wilde al niet verlengen toen hij gewoon basisspeler was onder de Boer. Hij, of Raiola, wilde een idioot bedrag en anders wilde hij weg. Vandaar dat Bosz verder ging met jongens die wel graag voor Ajax wilden spelen. Tete was een leuke speler maar het zou onzin zijn geweest om hem de grootverdiener van de selectie te maken. Hierin kan je het bestuur dus eigenlijk alleen maar prijzen.

4 december 2017 om 15:19

Ajax volgt eindelijk eens een beleid en houd bovendien sinds jaren eindelijk eens de rijen gesloten als het gaat om lekken in de media. Wat je dus krijgt is 100% gespeculeer door de media alleen wordt dat tegenwoordig gebracht (en geconsumeerd) als waarheid .

Maar niemand extern lijkt dat te willen/kunnen zien.

4 december 2017 om 08:40

Ajax presteert al jaren niet meer. De club is dood ziek vorig jaar was een seizoen om door te pakken. Dit jaar doen we dat niet. Ajax wilt alleen spelers verkopen de rest boeit niet.

4 december 2017 om 09:00

Klopt helemaal. Structureel gaat er intern van alles fout en dat lijken ze niet te willen zien. Geld zat en dat is ook positief, alleen doen ze er verdomd weinig mee.

4 december 2017 om 09:26

Precies zo lang er winst worden gemaakt waarom zal je dan ergeren aan andere zaken? Supporters blijven wel komen hoor dus ook geen noodzaak om je aan te storen als directie zijnde.

4 december 2017 om 10:03

JasonRhijn Jij laat je emotie wel heel erg leiden vandaag hahahaha. Ben het op sommige vlakken zeker met je eens, maar Ajax had Sanchez, Suarez en Eriksen ook willen houden, maar soms zijn ze onhoudbaar. Desalniettemin moet er wel een koerswijziging komen. Meer durven te betalen zodat de kwaliteit van de selectie stijgt en een technische staf met hun eigen ideeën ipv verplicht Spijkerman en Winter er bij krijgen voor de "cultuurbewaking".

4 december 2017 om 10:06

@zytto

Begrijp me niet verkeerd zulk soort spelers hoor je te verkopen ten opzichte van het bedrag. Alleen als je niks terugkoopt en op bepaalde posities niet door selecteert wordt het wel armoedig he. Onze backs zijn niet gemaakt voor het 4-3-3 systeem. Younes moest allang weg hij is totaal geen Ajax materiaal.

4 december 2017 om 10:34

Ja dat ben ik compleet met je eens. Als het aan mij ligt moet er in de zomer een 6 komen die het middenveld minder los zand maakt + 2 backs + een cv met ervaring. Veltman, Younes, Ziyech, Viergever en Dijks weg. Het liefst sowieso 1 ervaren back die 5 jaar bij Ajax kan spelen ipv 2 backs van 19 die fouten gaan maken en over 2 jaar weer voor 15 miljoen weg gaan.

4 december 2017 om 10:44

Ik vind het wel jammer dat het Keizer niet gelukt is. Vind het een sympathieke coach die gewoon netjes de media te woord staat en in het openbaar durft te twijfelen. Een verademing vergeleken met types als Blind en vele andere trainers die altijd met een chagrijnige kop afgemeten antwoorden geven en nooit het achterste van hun tong durven laten zien. Ik hoop oprecht voor Keizer dat het hem bij de volgende club wel gaat lukken!

4 december 2017 om 15:22

Gaarmeister ik ben het met je eens, behalve je voorbeeld Blind. Dat is namelijk juist precies het voorbeeld van wat Keizer overkomt. Een keurige kerel die geen mediatraining praatjes houdt, keurig de media te woord staat, maar gewoon de media vanaf dag 1 tegen heeft

5 december 2017 om 09:37

Mee eens kerel. Goed verwoord 😎

Hoezo blijft men maar wachten met het vervangen van deze man.

Van nature ben ik iemand die probeert geduld met iemand te hebben. Ik probeer (wat niet altijd lukt opportunistisch te zijn). Ik heb echt geprobeerd om iets positiefs uit het voetbal onder Keizer te halen. Ik kan het gewoon niet zien. Er zit geen lijn in. Er zit geen idee achter. Hij zou verder gaan onder de lijn Bosz en doet gewoon echt het tegenovergestelde. Er wordt bijna geen druk gezet. Teveel voetballers die niet vooruit willen voetballen (nu Frenkie en Hakim er in staan wordt dit beter) en als we wel eens vooruit voetballen en de bal verliezen zijn we super kwetsbaar omdat bijna niemand vooruit druk zet. Ik vind het voetbal echt vreselijk om naar te kijken. Zelden zo weinig vertrouwen gehad als in Keizer.

Kan die man hier iets aan doen? Nee hij wilde volgens mij ook niet gelijk hoofdcoach worden. Hij is veel te snel voor de leeuwen gegooid en daardoor krijgt zijn loopbaan nu een deuk. Dit verwijt ik het technisch hart. Die moeten nu ook ballen tonen en een geschikte hoofdcoach zoeken.

4 december 2017 om 09:18

Helemaal mee eens.

En misschien moeten de leden van het zogenaamde technisch hart eens naar hun functioneren kijken. En nog belangrijker conclusies trekken...

4 december 2017 om 09:56

@filip

'men' blijft vooral wachten omdat men wel beseft dat het een vergaande vorm van emotiemanagement is als Ajax nu al Keizer zou ontslaan. En 'men' beseft denk ik ook wel dat je als bestuur en directie van Ajax zelf verantwoordelijk en aansprakelijk bent voor het beleid en dat je je daarbij dus nooit moet laten leiden door goedkoop sentiment bij supporters en media. Anders dan kun je elke week wel mensen ontslaan en uit je club gooien.

Wat ik dus het meest erge vind is dat er totaal geen idee is.
Geen basis.
Slechte wissels.

En dat er dan ook nog slecht op de transfermarkt is geinvesteerd komt er dan ook nog bij.

4 december 2017 om 15:26

Slechte wissels? Je bedoelt die 5 wedstrijden waarin de wissels de wedstrijd beslisten..? Geen basis? Kap dan ook eens met eisen dat Veltman, Wober, Viergever, schone, Ziyech, younes, Dolberg en Kluivert (op rechts) eruit moeten. Want aan de ene kant zeurt men over de basis van keizer en tegelijkertijd roept men elke wedstrijd om wissels. Gaat niet samen he...

4 december 2017 om 15:44

Wie zegt dat ik het daarover heb met basis?
De ene keer 3-4-3 dan 4-3-3 net wat daarvoor een keertje succes heet word gehanteerd.
En ik eis nergens dan hun er uit moeten maar waarom is er nog geen vaste basis?
Het is niet omdat er veel geblesseerde zijn?
De jong word uit het niets in de basis gezet en ook net zo snel er weer uit gehaald.
Schöne vertraagd alleen maar.
Daar heb je niks aan als je hoge snelheid wil halen.
Maar speelt iedere keer.
Er is geen idee en kijk eens hoeveel kansen ze tegen krijgen.
En het voetbal van de boer was leuk dan wat ik nu zie.

4 december 2017 om 16:49

3-4-3 omdat Viergever en Sinkgraven geblesseerd zijn en je met Schone en vd Beek aardig kunt controleren. Het komt dus wel degelijk door de geblesseerden. En vergeet niet: als Ajax 4-3-3 speelt zonder F de jong op het middenveld dan roept Jan en alleman om 3-4-3.

Vwb het middenveld: Beek en Ziyech spelen momenteel niet top. Laat je ze dan eeuwig staan? Velen roepen al om Ziyech te wisselen. Tegelijkertijd pleiten ze voor vastigheid..

In principe wil keizer heus wel met Veltman, Ligt, Wober, Sinkgraven spelen; met Ziyech, vd beek en ? En met Neres, Kluivert en Dolberg. Maar het vraagteken is een lastige. Vd beek blijkt namelijk niet de ideale nr 6. F De Jong is dat ook niet. Wie wel? In de verderiging zijn sinkgraven en Viergever geblesseerd. Wober nu misschien ook. Lastig vastigheid te creeeren. In de aanval moest van iedereen Neres erin voor Kluivert. Tegelijkertijd was Neres in het begin volgens iedereen weer drama. Dus gaf keizer Kluivert uit eigen jeugd conform beleid de voorkeur. Dolberg presteerde zwak en Hunt goed. Dan is het logisch dat hij voor Hunt kiest? Keizer bleef zeggen dat Dolberg zijn eerste spits is. Ook dat vond iedereen achterlijk. Nu roept iedereen weer dat Dolberg eerste spits moet zijn. Maw men schreeuwt compleet tegenstrijdig.

Je moet natuurlijk ook een goede vervanger hebben om Keizer op te volgen anders veranderd er nog niet veel met Spijkerman dan aan het roer.
Ik hoop gewoon dat Ajax overstag zal gaan wanneer Bosz mislukt bij Dortmund en hem weer terughaalt en zijn eigen staf laat samenstellen die man past prima bij Ajax.

4 december 2017 om 08:47

Ja dat hoop ik ook maar realistisch is dat niet denk ik. Daar zijn bepaalde ego’s te groot voor. Van Ajax kant maar ook van peter.

4 december 2017 om 09:46

Dit zeggen veel emotionele Ajax fans maar het is geen goed idee om een trainer te veel macht te geven. Bosz is in het verleden nooit een trainer geweest die lang bij een club blijft. Als hij ergens anders een beter contract krijgt dan is ie weg en dat kan je hem niet kwalijk nemen. Met Bosz was het ook niet helemaal geweldig. Aanvallend was het zeer leuk om naar Ajax te kijken maar verdedigend was het, door de aanvallende tactiek, soms echt eng. Ze hadden vorig jaar Sanchez die echt wonderen heeft verricht maar dit jaar hebben ze geen echte top verdedigers. .Ze hebben wel De Ligt en Wober die kunnen uitgroeien tot top verdediger maar die zijn het nu nog niet. Ik denk dat een terugkeer van Bosz in het begin positief zal uitpakken maar op de lange termijn is het geen oplossing. ,

Als Ajax wint van psv volgende week, dan krijgt Keizer waarschijnlijk een standbeeld. Keizer is misschien geen top, maar verschil met vorig jaar is sanches. Niet keizer.

4 december 2017 om 08:34

Totaal niet met je eens. Vorig seizoen zat er vastigheid in. De spelers wisten wat ze moesten doen en deden dit ook. Keizer wisselt vaak van spelers of opstellingen waardoor die vastigheid er niet in komt. Dat Sanchez vorig seizoen een van de sterkhouders was, ben ik het met je eens. Echter geldt het niet dat door zijn afwezigheid Ajax niet presteert.

Tegen twente 3!! goals tegen krijgen is natuurlijk absurd. Dat mag je al Ajax zijnde echt niet overkomen. Dan kunnen ze volgende week nog winnen van Psv, de hoop dat Keizer er uit vliegt zal aanblijven. Althans bij mij.

4 december 2017 om 08:54

Klopt. Het feit dat Ajax nu hier staat heeft alles te maken met de trainer.
Keizer is gewoon te licht. Geen tactisch vermogen, geen vastigheden, geen bepaalde lijn die zichtbaar is.
Natuurlijk was sanchez goed en missen ze hem. Maar Bosz mis je het meest. Denk zelfs dat sanchez nog bij Ajax zou spelen als Bosz er nog was (pure aanname, I know)
Traore en Klaassen mis je ook gewoon.

4 december 2017 om 10:45

Ik ben het er natuurlijk mee eens dat het op allerlei vlakken niet goed gaat bij Ajax. Maar probeer het opportunisme wel een beetje binnen de perken te houden.

Als je naar Feyenoord kijkt: die staan nog veel lager dan Ajax. Dan kan je ook concluderen dat de trainer te licht is. Maar diezelfde trainer pakte vorig jaar de hoofdprijs. Dus we weten dat het niet zo simpel is.

Dat moet je bij Ajax wat mij betreft nu ook proberen te zien. Keizer doet dit voor het eerst op dit niveau, en alle trainers hebben het daar moeilijk mee. Dus Keizer ook. Komt nog bij dat het aankoopbeleid zwak is, dus het materiaal waar Keizer mee werkt is beperkt. Tel daarbij de emotionele dreun bij op die ze gehad hebben, en voila: geen recept voor een topseizoen.

We moeten vooral kritisch blijven, want Keizer maakt zeker fouten. We moeten alleen niet doen alsof Ajax in de positie is om allerlei dingen te eisen. Slechte wedstrijden zullen er altijd zijn. Drie tegengoals tegen categorie Twente gaat vaker gebeuren. Dat hoort gewoon bij voetbal.

4 december 2017 om 14:56

maar twee van die 3 goals zouden ze niet hebben tegen gekregen als daar sanches had gestaan. Dat zou je toch wel kunnen be-amen? Ik wil de prestatie van ajax vorig jaar niet te kort doen, maar heel vaak was sanches toch redder in nood bij de tegenaanvallen. Dat scheelt echt wel een slok op een borrel. Maar misschien breng ik het iets te gechargeerd.
Het aantal blessures bij ajax is nu ook hoger dan vorig jaar, dus vasthuden aan de zelfde 11 is al wat lastiger, maar ik zie wel dat keizer last heeft van de keuze huntelaar/dolerg bijvoorbeeld. Maar je kan ook zeggen; lekker gedaan van ajax. De man die 50 miljoen euro waard is, maar niet mocht gaan krijgt er een concurrent bij die niet op de bank wil gaan zitten. En met de uitschakeling in europa hebben ze gewoon een topspeler te veel. Da's lastig ja.

En we hoeven het ook niet eens te zijn he

4 december 2017 om 15:33

Koeral, Bosz had vorig jaar Sanchez, klaasen, Traore, Tete, Bazoer, Riedewald, Dolberg in vorm, Kluivert in vorm. Scheelt nogal he. Daarbij: het ging pas lopen toen Bosz Ziyech kreeg maar dat lijkt men collectief vergeten. Vorig jaar na 13 speelrondes had Bosz 2 punten meer en 11 goals minder....

Verder: als de basis van Ajax niet scoort en de wissels wel dan roept iedereen dat Keizer de verkeerde 11 de wei instuurt. Als keizer dan die gasten die hun kans pakken een plek geeft roept iedereen weer dat hij niet zoveel moet wisselen. En wie wisselt hij nou eigenlijk? Op linksback is toch elke week een ander geblesseerd? Daardoor moet Viergever of Wober toch doorgeschoven worden vanuit het centrum? En als men Kluivert erin wil omdat younes geblesseerd is en omdat men hem er gewoon in wil dan moet er toch gewisseld worden? Als men Neres er 3 weken terug in wil hebben dan moet Kluivert er toch uit?

4 december 2017 om 09:09

@ Yoda,

Ben het ook niet eens met je. Onder Bosz was Ajax in het begin zoekende en ik lees wel vaker reacties dat Bosz vorig seizoen vooral door Sánchez en Klaassen is gered, maar dat is echt niet zo.

Sánchez en Klaassen waren enorm belangrijk voor Ajax, maar Bosz had daar echt wel z'n aandeel in. In de eerste paar weken onder Bosz was Bosz zoekende naar de juiste opstelling en dergelijke en daardoor waren de resultaten niet altijd even goed, maar de ommekeer onder Bosz was een bekerwedstrijd van Ajax tegen Willem ll in september 2016, die Ajax met 5-0 won en toen vielen de puzzelstukjes op z'n plek: spelers als Gudelj, el Ghazi, Riedewald, Tete (al had hij wel een basisplaats verdiend vorig seizoen), etc. raakten hun plek kwijt, Traoré begon bij Ajax als diepe spits, maar werd toen op rechtsbuiten neergezet en Dolberg werd als diepe spits gebruikt (al werd Cassierra in de wedstrijd tegen Willem ll als diepe spits gebruikt) en doordat Traoré op rechtsbuiten ging spelen, ging Ziyech terug naar het middenveld, want die was bij Ajax begonnen als een soort rechtsbuiten (omdat hij volgens Bosz zogenaamd moest 'wennen', wat ik dan wel weer onzin vond) en vanaf dat moment begon Ajax steeds beter en beter in vorm te komen.

Toevallig las ik 1 of 2 weken geleden een reactie hier op Voetbalzone (weet niet meer van wie), die aangaf dat Bosz vorig seizoen rond deze periode van het seizoen ook nog geen vaste basiself was en nog zoekende was: ik weet niet of diegene het nog kan herinneren, maar zoals ik al aangaf: Bosz had na de bekerwedstrijd tegen Willem ll in september 2016 eindelijk de vaste basiself van Ajax te pakken en veel mensen zijn waarschijnlijk vergeten dat Ajax vorig seizoen de laatste twee wedstrijden in de poulefase van de Europa League (tegen Panathinaikos en Standard Luik) zo'n beetje voor het grootste gedeelte met Jong Ajax speelde en won van Panathinaikos en gelijkspeelde tegen Standard Luik en ja, Ajax was weliswaar al geplaatst, maar daarmee probeer ik te zeggen dat Bosz toen al een vaste basiself en systeem had en ook gewoon genoeg andere spelers kansen gaf, terwijl Keizer dat tot op de dag van vandaag nog niet heeft.

Dit waren trouwens de opstellingen van Ajax, vorig jaar in die 2 Europa League wedstrijden:

- Ajax vs Panathinaikos, 24 november 2016. 2-0 overwinning Ajax, goals Schöne en Tete:

Opstelling Ajax: Onana; Tete, Westermann, de Ligt, Dijks; van de Beek, Schöne, Nouri; Cerny, Cassierra, Younes.

Wissels: 62e minuut: Schöne eruit, Frenkie de Jong erin. 69e minuut: Younes eruit, Pelle Clement erin.

- Standard Luik vs Ajax, 8 december 2016. 1-1 gelijkspel, goal van el Ghazi.

Opstelling Ajax: Boer; Tete, de Ligt, Riedewald, Dijks; Klaassen, van de Beek, Nouri; el Ghazi, Cassierra, Younes.

Wissels: 66e minuut: Younes eruit, Dolberg erin. 79e minuut: Nouri eruit, Ziyech erin.

Hier zie je toch maar dat Bosz toen zo'n beetje met Jong Ajax toch knappe resultaten heeft geboekt tegen Panathinaikos en Standard Luik. Niet de beste teams, maar het geeft wel aan dat Bosz ook naar de jeugd keek, terwijl Keizer heel z'n tactiek en formatie omgooit als hij een of meerdere blessures heeft en daardoor geeft hij talenten die kansen verdienen, geen kans.

Waarom niet meerdere posities bij ajax onder de loep nemen? Ja, tuurlek de trainer is uiteindelijk t zondebok voor tegenvallende resultaten op t veld, maar het is zo duidelijk als een suikerklontje dat een aantal posities (buiten de hoofdtrainer om) ook wel eens ter dicussie mogen worden gesteld.
Gelukkig hebben ze daar een mooi systeem binnen ajax. Ik mag jou, jij mag mij, we houden elkaars hoofden boven water. Lekker bezig zeg deze ajax...

Het is natuurlijk een zooitje momenteel maar de vraag is of je er wat mee opschiet als keizer wordt ontslagen. Namelijk dezelfde mensen die hem hebben aangesteld, zijn ook verantwoordelijk voor zijn opvolging en waarom zou er vertrouwen zijn dat nu wel de goede keuze wordt gemaakt? Oplossing is daarom de hele kliek op te ruimen die verantwoordelijk is voor de huidige situatie, goede mensen daarvoor in de plaats te zoeken en een frisse start te maken. Anders wordt het echt nooit meer wat.

Knock-out? Dat zijn we toch allang? Seizoen is verloren, maakt toch niet meer uit wat je voor de groep zet. En dit heeft meer te maken met beleid dan met Keizer. Hij kan er toch niets aan doen dat Sanchez en Tete verkocht worden? Met hun erbij had je echt geen 3 goals om de oren gehad tegen Twente.

Als Ajax al voor de winter uitgeschakeld te zijn voor de titel (ja wonderen gebeuren en natuurlijk als Lozano verkocht wordt enz...) is behoorlijk desastreus. Daarnaast het belabberde spel en de onrust binnen de spelersgroep is voldoende reden om de coach eruit te gooien. Tel daarbij op dat vorig jaar een deel van de groep nog in de finale van een Europese wedstrijd stond en je bent klaar.

De directie hoeft van mij niet direct weg. Een dure inschattingsfout, maar met alles afbreken schieten we ook niks op. Positief dat we nu blijkbaar doorpakken met een nieuwe linksbuiten en durven te investeren.

Ik heb al vanaf dag 1 twijfels over Keizer gehad en tot nu toe gaat het ook precies zoals ik verwacht had: niet goed.

Keizer komt als trainer gewoon veel tekort voor Ajax. Over een paar weken begint de winterstop, Ajax is inmiddels al bijna 5 maanden bezig aan dit seizoen en tot op de dag van vandaag heeft Keizer nog geen vaste basiself, geen vaste systeem en daarnaast kan Keizer de spelers totaal niet motiveren, inspireren en scherp houden.

Natuurlijk is het niet alleen de schuld van Keizer, maar ook van het Technisch Hart. Op Overmars na, wilden ze Keizer allemaal als hoofdtrainer hebben, maar dat dit niets zou worden, zag denk ik vrijwel iedereen wel vanaf het begin aankomen?

De selectie moet ook gewoon zwaar vernieuwd worden. Spelers als Veltman, Younes, Cerny, Viergever, Dijks, Zeefuik en verhuurde spelers als el Azzouzi en Owusu moeten na dit seizoen gewoon vertrekken (of vertrekken in het geval van bijvoorbeeld Dijks en Viergever zo goed als zeker al) en ondanks dat Ziyech bijvoorbeeld nog niet best in vorm is, sluit ik ook niet uit dat hij na dit seizoen zal vertrekken en hetzelfde geld voor Onana en ja, Onana keepte tegen FC Twente niet best en hij heeft nog punten om te verbeteren, maar Onana heeft dit seizoen en vorig seizoen toch echt wel meerdere malen punten gepakt en Ajax gered.

4 december 2017 om 10:09

Ik denk dat Frankie de Boer al aan het warmlopen is...
Zodat hij jan-2018 kan invallen !

4 december 2017 om 13:37

En dan kampioen worden...staan we met PSV alsnog met lege handen!

Is natuurlijk van de zotte dat we opeens in een andere strijd zijn verwikkeld met notabene AZ (!!) om de tweede plek. Zelfs die plek is bij lange na niet uitgesteld. Lijkt wel alsof we 10 jaar terug zijn in de tijd zowat. Met Keizer ga je gewoon geen prijzen winnen. Is geen winnaar. Dat is nu wel duidelijk.

Ik moet zeggen dat ik het na een seizoen met Bosz niet zou zeggen, maar nu we onder Keizer aan het aankloten zijn.. ik verlang terug naar Frank de Boer. Dan maar zakelijk kampioen. Als je eens kijkt met wat voor materiaal die man 4 x kampioen werd, en met wat voor materiaal Bosz en Keizer alles mislopen. Ik hoop echt dat ze Frank terug halen!

4 december 2017 om 11:45

Inderdaad. Ook Bosz heeft wat dat betreft gefaald in Nederland. Met die selectie had hij kampioen moeten worden. Overigens had De Boer ook kampioen moeten worden in zijn laatste seizoen, hoe ze dat weggaven was echt amateuristisch.

Keizer bungelt, dat is duidelijk. En ik verwacht dat ze hem tot aan de winterstop laten bungelen. Daarna zal het wel exit zijn. En wie weet ook voor de behoudende conservatieve Spijkerman.

In de Telegraaf stond vanochtend een mooi stuk over AZ / Van den Brom. En de belangrijke rol die assistent Slot daarin vervult. Blijkbaar is dat een assistent met visie en capaciteiten. Als je dat afzet tegen Spijkerman en Winter, daar gaat echt helemaal niets van uit....

De beleidsmakers bij Ajax waren vol overtuigd van de capaciteiten van Keizer. Eigenlijk wilde Keizer zelf niet maar met een hoop overredingskracht is het toch gelukt Keizer te overtuigen dat hij de geschikte man is voor het hoofdtrainersschap van Ajax. Bergkamp & Co zetten zichzelf behoorlijk voor paal als ze Keizer ontslaan, dat getuigd niet van voetbaltechnisch inzicht. Misschien is Reiziger een goede opvolger? Die doet het momenteel uitstekend bij jong Ajax?

4 december 2017 om 10:08

Reiziger alsjeblieft zeg. Neem nou eens een keer een trainer die het klappen van de zweep kent en geen rookie. Van't Schip zou ik niet verkeerd vinden. Is duidelijk gerijpt en straalt rust uit.

4 december 2017 om 10:21

Ik denk niet dat Zwolle van het Schip tussentijds laat vertrekken bij een eventueel ontslag van Keizer. Buiten dat maakt de technische staf van Ajax zichzelf volledig belachelijk en ongeloofwaardig als ze nu ineens voor v/h Schip zouden kiezen. Van het Schip was afgelopen zomer ook beschikbaar en toen vonden Bergkamp & Co Keizer geschikter....

4 december 2017 om 11:53

Nu een interim-trainer en Schip volgend seizoen kan een optie zijn. Kluivert zou ook best verrassend kunnen zijn denk ik. Heeft een bepaalde sprankeling over zich die hij met een goede assistent wellicht op het team over kan brengen.

4 december 2017 om 10:46

@tornado72: Ik zat bij de aanstelling van Keizer er relatief neutraal in. Ik had alleen als directie direct ingegrepen net na het voorval met Nouri. Als onervaren coach is het bij een grote club al lastig, laat staan dat je zoiets te verwerken krijgt. Het had de directie gesierd als ze dan al een switch naar een ervaren coach hadden gemaakt. Dan hoefde je Keizer ook helemaal niet aan de kant te schuiven, want dan had hij als assistent gewoon nog meer ervaring op kunnen doen om op termijn het over te nemen.

Dat zie ik nu niet meer gebeuren. Ben het wel volledig met je eens dat er meerdere mensen zouden moeten vertrekken. Als eerste Bergkamp, samen met Spijkerman en Ouali. Vd Sar heeft al een minder voetbaltechnische rol gekregen, wat voor mij nu afdoende is. Overmars is wat mij betreft de enige echte rots in de branding die nu onvoldoende wordt gesteund door de rest.

Al 60 jaar Ajax fan, maar weet nu niet meer waar ik moet beginnen of eindigen.
Heb geen zin meer om v.i en studio sport te kijken,m.n interesse is helemaal verdwenen.
In mijn gevoel moeten we niet meer kijken naar de voetbal club Ajax, maar naar het bedrijf Ajax,
Als bedrijf kan het niet beter, miljoenen verdiend,en nog vele miljoenen te gaan,daarom denk ik dat , dat is doorgeslagen bij de club.
Natuurlijk Frank was ook niet alles, maar het vele geld is wel op zijn conto te schrijven.
Ongelofelijk zo,n rijke club, die Psen AZ niet eens bij kan houden,ajax zou 4x in de 5 jaar kampioen moeten worden.
Wat gaat er in de goede vrede nou steeds mis????????????????????????????????????
O K Keizer ontslaan, maar dan?? achterhoede niet veel soeps, middenveld? voorhoede??
Zeg het maar, maar ik ben er ff klaarmee.

4 december 2017 om 09:27

Frank terug halen, geld verdienen en prijzen pakken.

Er moet sowieso een andere trainer komen en wel een met gezag en een die respect afdwingt want ik heb het idee dat deze trainer niet echt serieus wordt genomen door zijn warrige beleid , en ook degene die hem hebben aangesteld en verantwoordelijk waren voor het vertrek van Bosz moeten opzouten , 14 wedstrijden en dan al bijna kansloos voor de titel het is echt ongelofelijk wat er in een halfjaar tijd is verkloot door mensen die hun positie belangrijker vinden als de club .

Ach ik haal weer oude koeien uit de sloot maar wil toch nog mijn grootste gedeelte gelijk halen.
Toen Keizer aangesteld werd had ik mijn grote twijfels en liet dat hier en elders ook weten
Vooral door Ajax fans werd ik terug geroepen en moest ik Keizer de kans en tijd geven.
Door sommigen werd ik zelfs verweten, omdat ik geen Ajax supporter ben, onrust te willen stoken en gezien als een soort trol.
Dat ben ik absoluut niet maar ik wees erop dat een onervaren trainer die alleen met jong Ajax presteerde, wat ook normaal was gezien de middelen, en zelfs bij "kleine"clubs als Cambuur en Emmen gefaald heeft, Ajax in een nachtmerrie kan doen belanden.
Ajax zat toen nog in de vcl.
Ik zei: "stel dat je in de vCl eruit vliegt, daarna niet de El haalt, uit de beker vliegt (want die neemt Ajax niet serieus[werd altijd gezegt]), en in de winterstop te veel (onnodige) punten heeft verspeelt.
Wat dan? Een club als Ajax mag nooit dit risico gaan lopen.
Op de beker na, is mijn waarschuwing toch uitgekomen.
En de beker kan nog mis.
Ze moeten immers weer naar Twente.................

4 december 2017 om 12:23

Je hebt 100 procent gelijk, geen speld tussen te krijgen.

Het zou werkelijk schandalig zijn als Ajax Keizer al na een paar maanden zou ontslaan. Laten we wel wezen, trainers wegsturen heeft minder dan zelden echt een positief effect op de resultaten. Uiteindelijk namelijk zul je het nog steeds moeten doen met exact diezelfde spelers.

Daar komt nog bij dat er onder de ajaxsupporters een vals sentiment heerst over de prestaties van Peter Bosz. Vergeten is het gegeven dat Ajax onder Bosz ook zeven maanden heeft gezwalkt en pas vanaf de thuiswedstrijd tegen Feyenoord in maart echt goed voetbal speelde. Voor die tijd was het voetbal onder Bosz (ook) gewoon heel erg slecht en nauwelijks het aanzien waard. En onder Bosz werden ook heel vel punten verspeeld. Alleen had die het geluk dat PSV veel minder punten pakte dan nu en ook Feyenoord puntjes morstte. Het was simpelweg niet zo dat Ajax onder Bosz een jaar lang geswingt heeft. Integendeel.

Dus het is niet meer dan logisch dat Keizer gewoon de tijd en de ruimte krijgt om zijn ding te doen en op zijn manier resultaat te behalen. Het is ook niet zo dat de titelkansen van Ajax al helemaal weg zijn. Er zijn nog gewoon 20 wedstrijden te spelen!!!

4 december 2017 om 10:44

Jij bent wel heel erg positief.
En heel erg negatief ten opzichte van Bosz.
Ik ben verre van Ajax fan maar heb soms (zowel erdivisie als EL) genoten van het spel van Ajax onder Bosz.
En ja, in het begin liep het ook niet maar na de bekerwedstrijd (zie hierboven ergens) tegen Willem 2 begon het toch te lopen.
En nee, Keizer ontslaan helpt nu niet meer.
Maar het was gewoon dom om een club als Ajax, met de meeste potentie, met een beginnende trainer te beginnen die tot tegenstelling van F de Boer nog nergens gepresteerd had.

4 december 2017 om 11:22

@holala

Nee, Ajax begon echt pas te lopen en echt goed te spelen in het voorjaar van 2017. Voor die tijd viel het voetbal tegen, net als de resultaten. Sterker nog, in het begin was er ongeveer evenveel kritiek op Bosz als nu op Keizer.

En hoewel het onzin zou zijn om Keizer nu te ontslaan was het geen goed besluit om hem als trainer aan te stellen. Maar we weten allemaal wel dat Keizer voornamelijk is aangesteld omdat bepaalde mensen dachten daar een plooibare trainer aan te hebben.

Overigens weet ik dat jij geen Ajaxfan bent.

4 december 2017 om 12:21

@constant kante

En ik denk dat jij voor PSV bent.
Veel van rechtzaken afweet.
Ach het was enig die tijd en ik lucky

4 december 2017 om 12:39

Lucky? Ik dacht eigenlijk dat jij altijd riep: "twente?? Goal!!".

4 december 2017 om 13:14

Ik roep wel hup Twente, want dat is mijn clubje.
Maar ik was echt lucky die tijd hoor......

4 december 2017 om 10:51

@constant kante: Ik waardeer je positiviteit, sta zelf zoveel mogelijk ook positief in het leven. Dit zie ik alleen niet zo rooskleurig. De directie had Keizer van deze functie af moeten halen na het voorval met Nouri. Een beginnend coach kan simpelweg niet zoveel veranderingen aan. Dan is het handig om een ervaren coach te hebben, met Keizer gewoon als assistent. Had hij daar verder kunnen rijpen om het daarna over te nemen. Dat had ik daadkrachtig beleid gevonden om situaties die niemand had kunnen voorspellen vooraf.

Ik zie niet in dat Keizer het tij kan keren, en dat neem ik hem ook niet kwalijk. Dat neem ik de directie en zijn vriendjes Bergkamp, Spijkerman, Ouali en Vd Sar kwalijk.

En de titelkansen zijn officieel nog niet voorbij, maar het is nu al een enorme kluif, laat staan als we zondag gelijk spelen / verliezen. Ik heb daar helaas gewoon weinig vertrouwen in nu.

4 december 2017 om 12:21

Bosz had meer punten in deze fase van de competitie, hoeveel weet ik niet maar net dat aantal waarmee je normaal naast de titel grijpt.

Maar belangrijker; Bosz had een vast elftal waarmee hij elke week speelde. Dan krijg je op een gegeven moment de beloning, zoals tegen F'noord en in Europa etc. Bosz durfde bewierookte talentjes ernaast te zetten en een ideale bankzitter als Schone op 6 te zetten etc.

Keizer maakt geen keuzes.

4 december 2017 om 12:32

Bosz had een vast elftal waarmee hij elke week speelde?

Eerst Traoré als eerste spits. Toen bleek Dolberg een betere te zijn, werd Traoré rechtsbuiten. Dat ging ten koste van het jonge ontluikende talentje Kluivert, die in het begin veel mocht spelen maar daarna uit het team verdween. Eerst werd Ziyech ook nog rechts op de vleugel geposteerd.

In het voorjaar van 2017 had Bosz het inderdaad eindelijk op de rit. Maar dat was een jaar geleden totaal niet het geval. Bosz had totaal geen vast team waar hij elke week mee speelde. Die zwalkte ongeveer net zoals Keizer dat nu doet.

Het zit hem de laatste weken ook niet echt mee. Zaterdag speelden ze best aardig, totdat Wober het veld uit werd gekegeld door Boere. Daarna klopte het achterin niet meer en kreeg Ajax nooit meer zoveel druk via de linkerkant. Kluivert kwam toen ook niet meer in het stuk voor.

Bovendien viel de vervanger van Wober nou niet bepaald gelukkig in.

Naast de 10 punten nog een ander verschil tussen Ajax en Psv, PSV haalde een mentor voor de onervaren Cocu. Ajax gooit iemand voor de leeuwen en proberen nu een manier te vinden er onderuit te komen.

Wat Keizer in mijn mening vooral verkeerd heeft gedaan is "ja" zeggen, dat is wat ik hem kwalijk kan nemen.
De opties die hij heeft zijn beperkt, maar als ik hem was zou ik in de media iets laten vallen wat neerkomt dat hij niet als enige verantwoordelijk is. De Overmars, van de Sar en Bergkamp mede verantwoordelijk zijn voor de selectie en bovendien al een aantal jaar voor onrust zorgen dat meespeelt. Ook iets de zin van "ik ben verantwoordelijk voor de trainingen, maar zij (de directie) zijn verantwoordelijk voor mij. Op die manier maak je in ieder geval naar iedereen duidelijk hoe de situatie zit en kunnen de heren niet met hun dikke salaris blijven zitten en langzaam pionnen op offeren om zichzelf te redden.

Ik lees hier meerdere berichten over het feit dat Keizer zelf niet wou, gepushed was etc etc. Zou het dan niet mogelijk zijn om te kijken of hij een stapje terugwilt doen en een ervaren coach aan te stellen? De beste man kan ongetwijfeld wel training geven en assistent zijn. Echter is het vrij duidelijk dat hij nog teveel wisselt in zijn opstellingen in zijn spel (opportunistisch). Tegen Roda ziet hij slim dat 3-4-3 spelen een betere optie is en walst Ajax over Roda heen. Maar om dan in een uit wedstrijd tegen FC Twente, waar we het al jaren lastig hebben, weer met 3-4-3 te spelen snap ik dan weer niet. Los daarvan wordt hij ook wel 'genaaid' door zijn spelers. Als je ziet hoe achteloos Ziyech soms met zijn kansen omgaat, hoe schone een 100% kans mist op 4-2 en hoe veltman een aantal keer in de fout gaat dan moet je als Keizer ook denken hmmm. Het enige wat ik mij afvraag is of hij dit wel doet. Want wanneer gaat hij nou eens tegen Ziyech zeggen dat de beste man niet zo opzoek moet gaan naar een goaltje, maar gewoon moet blijven strooien met mooie passes. Dat veltman bij een 3-2 voorsprong niet zoveel risico moet leggen in zijn spel... Ga maar door. Overigens mis ik ook echt een sterkte CVM a la nigel de jong. Er zijn nog teveel gaten tussen de verdediging en het middenveld... Last but not least, aub die zeefuik nog even laten rijpen in jong ajax. Die was neit best.

4 seizoenen achter elkaar geen prijs als Ajax zijnde is onacceptabel en schreeuwt om het 'rollen van koppen'. Maar daar zijn we wel hard naar op weg. Ik merk aan mezelf dat ik enorm cynisch ben en ergens niet eens bang ben voor een afstraffing. Dan gaat de kogel tenminste door de kerk. Een coach die in december nog niet zijn vaste formatie heeft gevonden, uit Europa ligt en 10 punten achter staat kan ik niet meer serieus nemen. Hetzelfde geldt voor een directie die de selectie niet op orde heeft voor 1 van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen.

Wanneer de Amsterdammers aanstaande zondag niet winnen van Psv, wordt het gat met de koploper nog groter
Lees meer op www.voetbalzone.nl

@vz
Ik wil even zeggen dat dit niet waar is.
Alleen als Ajax verliest.
Bij een gelijkspel bljft het gat op dezelfde afstand.

En dan nog. Dan gooi je Keizer eruit. Wie neemt het dan over? Is dat niet iets waar je als eerste over nadenkt? Wie moet het in vredesnaam dan overnemen op dit moment?

Indrukwekkend hoe iedereen toch blind de media volgt. Rond keizer vind ik het pas echt opvallen. Zie alleen al de quote uit het AD in dit artikel. Die is voor mij exemplarisch. “...die bijna letterlijk vanaf dag 1 onder vuur ligt door een karrevracht aan puntverlies..” Hoe kun je nou op dag 1 al om die reden onder vuur liggen..? Serieus mensen, denk eerst zelf voordat je klakkeloos media volgt in hun uitspraken. Bergkamp heeft Keizer er doorheen gedrukt. Zegt wie? Precies... en iedereen die het napraat. Weleens nagedacht over het feit dat Keizer gewoon volledig past binnen het beleid dat al jaren terug is uitgezet? Daar kun je het overigen mee oneens zijn, maar kap eens met dat ondoordachte gepapagaai hee.

Ik heb geen volgende dreun nodig voor die knock-out, dan ben ik al. Weg seizoen, dank u mensen die het voor het zeggen hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren