Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Natuurlijk spelen we het liefst iedere week met hetzelfde elftal’

Laatste update:

Ajax incasseerde zaterdagavond op bezoek bij FC Twente een late gelijkmaker van Tom Boere en bezorgde Gertjan Verbeek door het 3-3 gelijkspel zijn eerste punt als eindverantwoordelijke in Enschede. Hoewel PSV bij winst op Sparta Rotterdam zondagmiddag het gat met de nummer twee uit Amsterdam kan vergroten tot tien punten, gelooft Matthijs de Ligt nog steeds in de titelkansen van zijn ploeg.

De verdediger moet in gesprek met NUsport wel toegeven dat het seizoen nog niet zo verloopt als van tevoren gehoopt: “Het is niet goed, maar ik geloof nog steeds in de titel. Het is pas de eerste seizoenshelft en er kan nog veel gebeuren”, begint hij. De Ligt ziet ook dat Ajax wisselvallig speelt en niet iedere week een goed niveau haalt: “Wat we daar aan kunnen doen? Daar heb ik niet echt een antwoord op.”

“Maar als je de wedstrijd in de eerste helft zo onder controle hebt als tegen Twente, moet je gewoon winnen”, gaat hij verder. Marcel Keizer koos na een geslaagd experiment tegen Roda JC Kerkrade in de Grolsch Veste opnieuw voor een 3-4-3-formatie en voor De Ligt was die nieuwe bezetting achterin in eerste instantie wennen: “Met drie verdedigers ben ik de enige centrale man en kan ik niet indribbelen, al deed ik dat in de eerste helft wel een paar keer. Toen ging het prima.”

Hij denkt niet dat de tegenvallende resultaten van Ajax te maken hebben met het vele rouleren van de trainer: “Natuurlijk spelen we het liefst iedere week met hetzelfde elftal, maar we hebben genoeg spelers op de bank die het de trainer moeilijk maken”, sluit De Ligt af. Ajax krijgt aanstaande zondag de kans om weer in te lopen op PSV, als de koploper op bezoek komt in de Johan Cruijff ArenA.

Vind jij dat Marcel Keizer te veel rouleert?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha de eerste stiekeme mes steken zijn gegeven door de spelers van Ajax aan et adres van keizer.
Nou tuurlijk maakt keizer fouten maar de ligt misschien nog wel meer samen met Veltman. Onana was ook niet best overigens

3 december 2017 om 09:58

Dat Onana 1 keer slecht uit kwam en 1 bal matig ving klopt, maar alle 3 de goals waren onhoudbaar (bij de 1ste werd hij geblokt met uitkomen), dus hem kan je niet bijster veel verwijten.

3 december 2017 om 10:04

Onana was trouwens de hele wedstrijd onzeker als de 16 vol stond hoor.

3 december 2017 om 10:03

Veltman was beduidend beter dan De Ligt! Als hij in de 90e minuut die enorm domme overtreding niet maakt die de 3-3 inleidt win je gewoon

3 december 2017 om 12:26

Onzin, de Ligt speelde prima. Er is maar 1 man aan te rekenen, en dat is Marcel Keizer, de Verliezer dat het is. Zeefuik heeft echt niets te zoeken in ajax1. Man man man, dit seizoen is 3x niets. Peter had gewoon moeten blijven, maar hij was net zo zielig als types als Bazoer, El Ghazi, Riedewald. Allemaal te vroeg weggegaan, en nu moeten ze op de blaren zitten.

3 december 2017 om 10:30

De Ligt en Veltman zijn gewoon niet solide genoeg. Hebben beiden nog echt veel punten te verbeteren in hun spel. Iets meer focussen op het spel in plaats van op de titel op dit moment!!

3 december 2017 om 11:15

Ze missen het vertrouwen. Denk je dat Ramos met Zeefuik, de Ligt en zonder LB het goed zal doen?

Een goede betrouwbare verdedigers heeft een goede medespelers nodig.

Het ligt ook aan trainer en de technische staf.

3 december 2017 om 11:47

Peter Vermeulen... Vertel jij eens wie de achterhoede had moeten vormen...?

3 december 2017 om 12:17

Je zit met blessures. In de competitie zijn Veltman, Wober, Viergever en Sinkgraven top op de achterste linie.

3 december 2017 om 13:16

Sinkgraven top ? Die is nog in ontwikkeling. Moet hij wel fit zijn.

3 december 2017 om 13:27

Meijer... 3 vd 4 zijn geblesseerd.

3 december 2017 om 11:22

Jonge spelers hebben behoefte aan vastigheid. Het is wel erg bijzonder dat een team die Europese niet actief is en dus heel de week gericht kan trainen, niet instaat is om begin december volgens een vast principe te spelen. Wat heb je dan al die maanden gedaan? In mijn ogen durft Keizer geen harde keuzes te maken en prikkelt hij niet iedereen voldoende. Als je gisteren een Ziyech zag spelen, het spijt me zeer, maar dat was niet om aan te gluren, dan mag je als coach ook eens ballen tonen en laten zien dat je het niet accepteert. Daarnaast zijn al die blessures ook zeer zorgwekkend. Ajax blijft naïef en dit is erg zorgwekkend. Je moet eens kijken naar Cocu en hoe hij de boel organiseert en wat dit oplevert. Zijn cijfers zijn indrukwekkend. Hij is realistisch en dat werkt uiterst efficiënt. Kom op AFC Ajax, wanneer gaan we laten zien dat we daadwerkelijk de beste club van het land zijn? Want eerlijk gezegd laten we dat verre van zien. Het is en blijft binnen alle geledingen een armoedige bende zonder enige vorm van structuur en visie.

3 december 2017 om 11:54

Ryan Babel.. Heb je wel eens gedacht aan het waarom van de keuzes van keizer..? Het id allemaal zo makkelijk roepen. “Hoezo wisselt keizer nou weer in een team dat 2x met prima cijfers wint..?” Nou misschien omdat die prima cijfers werden behaald doordat de wissels de goals scoorden..? “Hoezo steeds een andere verdediging?” Nou omdat er elke wedstrijd een andere uitvalt met een blessure? “Hoezo speelt schone toch steeds?” Nou wir had gisteren anders het verschil gemaakt? “Hoezo Ziyech?” Omdat hij je beste middenvelder is...”Hoezo kiest Keizer en zijn staff voor younes? Prutsers. Bosz is een topper.” Voor de duidelijkheid: Bosz koos een heel seizoen voor Younes.. En zo kunnen we voor elke positie doorgaan .

3 december 2017 om 12:47

Nogmaals we zitten in december en er is geen touw aan vast te knopen. Ze trainen toch op tactiek en dergelijke? Daar is echt bar weinig van terug te zien. En dat komt mede vanwege het feit dat er met verschillende systemen en spelers wordt gespeeld. Zo ga je de boel nooit draaiende krijgen. In de topsport gaat het om presteren en dat doen ze niet en blijkbaar krijgt Keizer de puzzel niet in elkaar. Bij Ajax hoort er iemand te staan die jong talent kan laten renderen en floreren. Een trainer met een visie en die naleeft. Je kan van Bosz zeggen wat je wilt, maar hij stond en staat nog steeds voor zijn visie. Ook daar valt veel over te zeggen. Dit Ajax is te wisselvallig en dat valt de leiding aan te reken . Want het gehannes met opstellingen levert vooralsnog een achterstand van 10 punten op (PSV wint vanmiddag wel). Het is gewoon armoe troef. Ziyech speelde gisteren echt als een doedelzak. Er zat echt niets in. Wel 100x een verkeerde pass. Dan mag je hem best een keertje wisselen. Het is geen liefdadigheidsinstelling, het is topsport, daar moet je presteren en de beste willen zijn en dat straalt echt niemand bij Ajax uit.

3 december 2017 om 13:30

Dat bedoel ik dus. Men roept maar . Ajax heeft nu 11 goals meer gescoord dan onder Bosz, 2 punten minder...

3 december 2017 om 15:27

In 14 wedstrijden al 13 verliespunten. En dat noemen we goed? Sorry, maar dat noem ik helemaal niet goed. Je grootste concurrent wint wel zo goed als alles. Ik blijf erbij dat je in topsport meer mag verwachten van je spelers en zeker als je al in de achtervolging moet.

3 december 2017 om 18:22

Maar bij Bosz zijn die verliespunten dus wel ok? En ook nog met tig goede spelers extra...

3 december 2017 om 20:03

Nee, bij Bosz was dat ook niet oké. Maar bij Bosz zagen we wel een idee en die mis ik nu. Bosz haalde uiteindelijk de finale van de EL en werd op een punt tweede. Ook hij had gewoon kampioen moeten worden, laat dat duidelijk zijn. Al jaren is het klote bij Ajax. Leuk de lijn van Cruijff, maar ik zie het gewoon te weinig terug. Het is niets persoonlijke naar Keizer toe, die is gewoon een seizoen te vroeg in het diepen gegooid. Ajax is de grootste club van Nederland en daar dien je te presteren. Alleen de nummer 1 op de ranglijst telt en verder niet. Maar tegen een Twente 3 doelpunten tegen krijgen is echt slecht. Net als thuis verliezen van Utrecht en Vitesse. Dat kan en mag gewoon niet.

3 december 2017 om 13:26

Nick, jij bent het perfecte voorbeeld van mensen die tekst letterlijk nemen en dus in mediatrucjes trappen.. Denk je serieus dat De Ligt hier sneert..? Wouw. Dit is een quote waarvan de plaatser hoopt clicks te genereren (prima), en hoopt dat er enkele onverlaten zijn die niet door de tekst heen kunnen kijken... Doel dubbel bereikt

Waarom denk je dat Keizer in zoveel verschillende opstellingen speelt? Zou het misschien te maken kunnen hebben met a) blessures (zie de linksbackpositie) b) clubbeleid van jeugd boven extern bij twijfel totdat tegendeel bewezen is (Kluivert vs Neres), c) vormcrisis (Huntelaar vs Dolberg), d) kapitaalvernietiging (de opdracht aan de coach om Younes te laten spelen), e) wissels die scoren vs basis 11 die niet scoren... Noem er maar een paar

Er zit niks in wat ook maar een beetje het gevoel geeft van 'het komt wel goed'. De selectie mist wederom ervaring en op sommige posities simpelweg kwaliteit. Er staat een incapabele stagair voor de groep met de uitstraling van een pantoffel en er zit 0,0 vastigheid in. Pijnlijk dat het seizoen in de eerste week van December al praktisch voorbij kan zijn en dat na al 3 prijsloze jaren. En het meest frustrerende vooruitzicht is dat er waarschijnlijk weer niks aan gedaan zal worden, degene die dit seizoen er bovenuit steken zullen verkocht worden (na dat alle seizoenskaarten de deur uit zijn) en het beloofde transfervuurwerk zal weer uitblijven. 4 kampioenschappen in de laatste 13 jaar is gewoon schandalig, Ajax zou met zijn financiele middelen het Bayern van Nederland moeten zijn. Deze club is goed ziek..

3 december 2017 om 10:22

Ervaring is het probleem volgens mij niet.

Het is een kwestie van:
- onervaren trainer met zijn domme keuzes
- incapabele trainersstaf
- het gebrek aan een leider/aanvoerder

En eens Ajax zou een mega voorsprong op de rest moeten hebben. Grove mis-management. Dat zegt genoeg over het zogenaamde Technisch Hart en de directie.

3 december 2017 om 10:33

Voor dit jaar is het onmogelijk een megavoorsprong op te bouwen, wetende dat je directe concurrent 12 van de 13 wedstrijden heeft gewonnen. Maar goed Ajax levert dit seizoen wel een wanprestatie qua spel en resultaten.

3 december 2017 om 10:37

Zeg ik al jaren. Met de financielemogelijkheden wat ajax heeft, zou ajax de hele ed moeten domineren. Nu zorgen ze eigenhadig ervoor dat psv en feyenoord nog kunnen bijblijven. Wat bijblijven...inhalen misschien wel. Deze incapabale mensen die de club runnen, maakt ons helemaal kapot. Ja ons. Want wij zijn Ajax. Doet mij zoveel pijn om te zien hoe wij nu lopen te ploeteren. Ondertussen, maakt men heel trots bekend dat ze weer eens een 10 miljoen contract hebben binnengehaald. Rot op met al dat geld, als ze niks er mee doen. Echt rot op.

3 december 2017 om 11:11

Hahaha best grappig dat je zegt dat ervaring het probleem niet is, maar dan punten noemt die duidelijk wijzen op gebrek aan ervaring en het gevolgd ervan. Voor de rest heb je gelijk.

3 december 2017 om 13:35

Master D.. Zoek anders eerst even op hoe Ajax onder Bosz er nu voorstond.. Met Sanchez, Klaasen, Traore, Dolberg en Kluivert in vorm, Tete en Riedewald en Bazoer achter de hand.. Scheelt nogal..

Ik zal je helpen. 2 punten meer en 11 goals minder. Hoeveel minder?! 11...

3 december 2017 om 14:38

@cocoafc

Er is nogal een verschil tussen ervaring hebben en leiderschap hebben. Schöne, Veltman en Ziyech zijn zeker ervaren, maar geen leiders.

Klaassen was al jaren een uitstekende aanvoerder, actief, motiverend, coachend. Kortom een leider / aanvoerder.

En qua coach missen we wel die ervarenheid. Keizer heeft dit niet en mist gogme e visie. Dat verklaart ook waarom hij met alle respect bij clubs als Telstar, Cambuur en Emmen gewerkt heeft... Daarom afscheid nemen is het beste, liefst zo snel mogelijk !

3 december 2017 om 10:37

Veltman, Viergever, Ziyech, Huntelaar, Siem, Schone... voor ED begrippen (zeker voor Ajax) is dat gewoon veel ervaring. Meer ervaring dan dit Ajax de afgelopen jaren heeft gehad

3 december 2017 om 10:55

Inderdaad helemaal mee eens diego_forlan. Er moet veel meer uit te halen zijn. Ik kijk al jaren met jaloezie naar de topclubs in Portugal. Kijk nu eens naar de selectie van Sporting, daar zitten een paar geweldenaren tussen. Waarom lukt het Ajax niet om zo'n selectie te bouwen!? Geef gewoon eens wat geld uit (vooral aan salaris) in plaats van al die net niet spelers en dat blinde vertrouwen in de jeugd!

3 december 2017 om 11:19

Ligt ook aan het land hoor. Portugal is heerlijk wonen en voor latino's is de taal en cultuur dichterbij huis. Daarnaast kun je niet Zomaar je salarishuis omhoog krikken.... Dan riskeer je 0 prijzen en nog eens hogere kosten.. Welke directeur stemt daarmee in? Het is altijd makkelijk praten als je niet verantwoordelijk bent.

3 december 2017 om 11:15

Ja ervaring ontbreek. En toch zeurt men over speelminuten van jonkies als frenkie, donny en Justin. Tsja wat is het nou? Zodra ajax een nieuwe ervaren winger of middenvelder wilt kopen dan zul je horen: en Justin / Frenkie hun ontwikkeling dan ?

3 december 2017 om 11:32

Donny speelde gisteren weer als een krant. Meer dan balverlies leiden was er niet bij. Frankie speelde ook vrij dramatisch en onzichtbaar. Maar het ligt vooral aan de verdediging. Een slappe zak als aanvoerder en rechtsback. Een ajax waardige links back is er m.i. niet. Zwak centrum en een alles behalve zekere keeper. En dan krijg je de tweede helft ook Zeefuik. Wat het idee daarbij is, mag iemand me duidelijk maken. Wat doet dat in de selectie? Selectie is niet op orde. Tijd dit th weg te trappen en keizer mee te nemen. Tijd voor een goede td en een normale trainer

3 december 2017 om 11:59

Frenkie was gewoon slecht. Geen idee waarom men denkt dat hij nu al basis materiaal is. Is hij niet. Hij hoort gewoon zo nu en dan in te vallen en meer niet. Schone die volgens velen eruit moet maakte toch het verschil. Velen blerren maar wat en deze coach luistert er ook nog naar. Ben die keizer meer dan zat. Of je hoort ziyech out en frenkie in. Nou ben benieuwd hoe beschadigd frenkie zal zijn als ook hij wordt uitgefloten. Denk dat hij mentaal niet zo sterk is als ziyech om het van zich af te schudden.

3 december 2017 om 12:09

@lee12. Heb wedstrijd niet gezien, maar lees hier in jouw reactie dat hij slecht was.
En ik maar denken dat hij de verlosser van Ajax is.
Het AD: "heel Nederland hoopt op Frenky de Jong".
Frenky de Jong moet spelen, Frenky de Jong hier en..........

3 december 2017 om 12:15

Ik vond hem anoniem spelen met zo nu en dan onnodig balverlies (waar ziyech helemal mee afgebrand wordt). Frenkie is leuk en niet meer dan dat. Zal mij niet verbazen als hij volgende week in de arena schittert hoor, maar wekelijks presteren zit er nog echt niet in.p

3 december 2017 om 12:27

Dat geroep om Frenkie is puur opportunisme. Belachelijk dat er zo laagdunkend over Schone wordt gepraat terwijl hij altijd weer goed is voor minimaal 6 a 7 goals per seizoen. Maar blijkbaar mogen jongens als hij en Ziyech geen mindere wedstrijden spelen terwijl Veltman, De Ligt, Vd Beek etc altijd de hand boven het hoofd worden gehouden omdat het eigen jeugd is.

3 december 2017 om 12:48

En daarom Diego wordt het niks met dit beleid bij Ajax. Vd Beek, Frankie de Jong, De Ligt....spelers die er nog niet klaar voor zijn en het wellicht ook niet gaan halen, bombarderen tot dragende spelers. Dit gaat het nooit worden met het beleid van Overmars. Ik roep het nu zes jaar. Hoop dat er snel een reëele wind bij Ajax gaat waaien en de club geleid zal gaan worden door beleidsmakers met visie. Of blijven we nog tien jaar doorkwakkelen. Sportief nog geen zak opgeschoten onder Overmars

3 december 2017 om 13:43

Hansje... je zegt dus eigenlijk “plan cruijf en elke variant daarop incl alle volgers per stroming kunnen de prullenbak in”. De extreme leer (jonk oa) zegt nl alles op de eigen jeugd en alleen kopen als we echt geen alternatief hebben. Nou...dan had je volgens jou dus nu 100% aankoop gehad.

Lieve mensen word wakker. Ajax gaat nooit meer Europese top worden. Dan zijn er 2 keuzes: a) prutsen in de marge en met aankopen het niveau van Basel halen (wereldspelers komen niet naar NL), b) focus op jeugd, internationaal en behoud je wereldstatus op dat vlak. De hele wereld blijft je kennen en roemen.

3 december 2017 om 15:08

@super Vd
Jonk was de enige die kapabel was in het technisch hart. Jonk had zijn zaakjes prima voor elkaar met een gestructureerd plan.
Maar prima om door te gaan met het opleiden van jeugd. Maar breng jeugd niet lukraak zoals nu weer met Zeefuik het geval is.
Jonk was niet tegen directe versterkingen halen waar het nodig was. Maar tegen zinloze aankopen als Sinkgraven welke geen versterking waren en welke je ook zelf kan opleiden.
Natuurlijk kunnen we niet meer mee met de Europese top. Maar wil jij liever roem en geen prijzen? Want we zijn met onze derde plaats ook geen Nederlandse top meer. Al vier jaar geen kampioen meer. Dan kan je moeilijk zeggen dat Overmars het goed doet. De gene die het goed deed was Wim Jonk. En die is er door de kut kliek bij Ajax uitgegooid. De kliek die het nu totaal verziekt

3 december 2017 om 17:51

Met deze Keizer, mijn hoop was al weg voordat de maand september nog van start moest gaan. De wedstrijden in de CL en EC toonden mij al aan dat dit hele seizoen een trial and error seizoen zal worden.

Maar ik neem de jongens op het veld ook veel kwalijk. Weinig plezier en beleving, als het loopt kan opeens iedereen goed voetballen, is het een moeilijke wedstrijd staat er nooit echt iemand op. Zeker geen leider in het veld, een Ziyech is totaal geen leider, en wel een persoon die overduidelijk een leider nodig heeft.

We hebben echt een type Davids nodig, iemand die op het veld zegt waar het op staat, en jongens als Ziyech terug in het teamharnas kunnen trekken. Die afstandsschot vanaf de middenlijn bv, als het mijn teamgenoot was geweest had ik hem een schop verkocht. Links én rechts betere opties maar weer als een blind paard voor het moeilijkste gaan. En zo zijn er wel meer jongens in het veld die eigen succes prefereren boven teambelang.

Geen leider op het veld, geen leider langs de kant, wat resulteert in verloren ballen en focus.

Als je met blessures te maken hebt zul je wel moeten rouleren. Helaas voor Ajax, maar dat zijn nu eenmaal de wetten van het voetbal. De wisselvalligheid die daarbij komt kijken is denk ik ook niet zo'n wonder, Ajax heeft nog altijd een zeer jonge kern waarvan ik soms het idee dat er iets te hoge verwachtingen zijn.

3 december 2017 om 09:53

Deels met je eens maar vergeet niet dat ze niet tegen de City's, Reals en Juve's spelen van deze wereld. We hebben het over Twente. Dat ze PSV of AZ niet winnen op dit moment en af en toe een uitglijder maken vanwege de jongheid in je selectie kan ik begrijpen maar tegen Twente.

3 december 2017 om 10:28

Jij kijkt teveel VI, Meneer Gijp.

3 december 2017 om 11:22

Psv wom thuis nipt van ditzelfde twente en ajax gaf een voorsprong weg en speelde vlak voor tijd door domme fouten gelijk... Zo bagger doet twente het niet tegen top clubs in nl.

3 december 2017 om 11:53

Het gaat vooral over de roulaties op het middenveld en voorin. Frenkie de Jong en Vd Beek hebben al “geklaagd”. Voorin Dolberg die 2 maanden op de bank zat, nadat Keizer had gezegd dat hij de eerste spits is. Dat zijn geen noodgedwongen roulaties, maar de keuze van de trainer.

3 december 2017 om 14:07

@ori Juist! En Ziyech en Schone staan op hun plaats wekelijks te schitteren met balverlies, traagheid en andere onbenulligheden.
Schone heeft nooit een behoorlijk nivo gehaald. Waarom hij er instaat is een raadsel, althans voor mij. Waarin is hij eigenlijk goed? (twee vrije trappen tegen de nummer 16 zijn nou niet het hoogste nivo)
Ziyech lukt ook helemaal niets maar staat er wekelijks in, hoofdzakelijk verongelijkt te kijken, alsof al die anderen het allemaal niet snappen. Zeker van Bergkamp geleerd.

F. de Jong - D van de Beek en S de Jong. Het middenveld van links naar rechts. En voorlopig Klaas Jan in de spits want met het huidige spel, wordt Dolberg vermoord!

3 december 2017 om 12:11

#dejan. Maar die wetten gelden niet voor Feyenoord. Die mogen niet zeuren over blessures.
Voor Feyenoord mogen blessures geen excuus zijn al speel je tegen City.
De kranten staan de hele week al vol over blessures van Ajax, alsof het landsbelang (lees Amsterdam) geschaad is.

Ik heb de hoop wel opgegeven, volgende week PSV wordt ook geen winst en dan sta je zo maar rond plek 4, 5.. Weer een jaar weggegooid omdat de selectie gewoon niet op orde is, nu je wat blessures hebt blijkt de bank toch niet zo sterk te zijn, als je bij Twente uit 3 goals maakt hoor je gewoon te winnen.. Mag hopen dat de bestuursleden ook eindelijk door hebben dat niet alles met jeugd opgelost kan worden maar dat er serieuze spelers gehaald moeten worden voor als we straks weer een leegloop krijgen.. Echt een naar seizoen tot nu toe

3 december 2017 om 10:30

Blessures waren nu ook wel heel erg extreem. Sinds ik Ajax volg heb ik nog nooit meegemaakt dat linksback 1,2,3 &4 (Sinkgraven, Viergever, Wober en Dijks) En lcv 1&2 ( Wober en Viergever) allemaal een blessure hebben.

3 december 2017 om 10:53

Daar mag je je toch niet achter verschuilen als een topclub? Feyenoord mist al de hele eerste seizoenshelft continu zijn centrale verdedigingsblok.

3 december 2017 om 11:06

En hoeveelste staat Feyenoord?

3 december 2017 om 12:39

Vijfde, dat is mijn punt niet. Ik heb vooral veel Feyenoorders gehoord die erg kritisch zijn op het spel en tactiek van van Bronckhorst, in plaats van het gemekker over blessures. In NL horen Feyenoord en Ajax 9 van de 10 wedstrijden makkelijk over de streep te trekken, ook als je een paar spelers mist.

Ik heb het gister niet gezien maar vorige week heb ik wel AZ-Twente gezien. Twente die kwam echt voor niks anders dan voorkomen dat AZ zou scoren. Het zag er werkelijk waar niet uit (wellicht ook de verdienste van AZ) Onbegrijpelijk dat diezelfde ploeg er gister 3 kan maken. Dan kunnen we het over spelers hebben, 4-3-3, 3-4-3, rouleren van spelers maar dit kan gewoon echt niet. Een incident heb je altijd maar dit begint aardig structureel te worden als ik zo naar de ranglijst kijk. Als je veldbezetting goed is, zou je met zoveel prima spelers (voor eredivisie niveau) een ploeg als Twente toch helemaal stuk kunnen spelen. Twente had tegen AZ echt helemaal niks te vertellen op de laatste 5 minuten na. Echt bizar.

3 december 2017 om 10:58

Heeft vooral met het Middenveld te maken. Ziyech , Schone en de Jong zijn vooral van toegevoegde waarde in balbezit , zonder bal is het gewoon niveau JL . Vergelijk dat is met het stabiele middenveld van AZ met Koopmeiners, Midtsjo en Til die zoveel dynamischer zijn en veel meer energie in een wedstrijd stoppen.az is de bal zelden langer als 5 seconden kwijt beschikken over enorm veel duelkracht, loopvermogen en voetballend vermogen.

3 december 2017 om 18:04

Precies! Verdediging is om te janken, maar als het middenveld ook continue overlopen wordt hebben zelfs 4 wereldverdedigers moeilijke momenten in de wedstrijd. Het is immers een teamsport, je hebt iedereen even hard nodig.

Keizer heeft geen flauw benul waar hij mee bezig is. Is de sprekende pop van het zgn. technisch hart. Daar om wordt hij nog gehandhaafd. Heeft zelf geen duidelijk visie en mening. Wat vorig jaar onder Bos gerealiseerd is wordt onder deze trainer in een sneltrein vaart afgebroken. De eerste helft van de competitie zit er bijna op maar je hebt nog steeds niet je vaste basis formatie. De spelers zakken steeds verder in het moeras.

Die de ligt kost ajax wel veel punten. Die domme overtreding maakt hij waar vervolgens de vrije trap uit komt die binnen gekopt wordt.

OH oh wat een talent die de ligt...

3 december 2017 om 10:04

Dat was niet echt de fout van De Ligt aangezien er in principe niets gebeurde. Alleen higler wilde zijn fout uit de 1ste helft goed maken waardoor Ajax de duels niet aan mocht gaan en twente zware overtredingen mocht maken die zonder kaart bestraft werden. Daarnaast vind ik mensen het wel heel ver zoeken met De Ligt. Al was het een overtreding van 35 meter mag hij er nooit in en kan je beter de speler aankijken die het kopduels verloor.

3 december 2017 om 10:23

Is hij ook. Maar hij is een van de vele jonge talenten. En daar red je t niet mee. Ervaring als Schone is geweldig bij dode spelmomenten . Rest kan hij niet meer bijbenen. Huntelaar speelt niet als ervaren man. Dan is t al gauw gedaan...
Ik zie de Grote verdedigers van de Grote clubs ook fouten maken hoor.. die zouden dat dan helemaal niet mogen volgens jou ' wat een talent die de Ligt ' toch?
Want die zijn immer jaaaaren verder en begonnen ook als jong talent.

3 december 2017 om 11:10

Of Zeefuik stapt een stapje in waardoor hij buitenspel staat. Makkelijk he, de ligt de schuld geven op alles.

Veel blessures en minder kwaliteit dan vorig seizoen. Vooral in de achterhoede ziet het er een stuk minder stabiel uit. Dan kan je wel eens gelijk spelen tegen een FC Twente. Neem dan ook nog eens alle blessures mee. Er wordt een beetje overdreven geregeerd door veel supporters. Het is niet alleen Ajax, ook Feyenoord heeft er erg veel last van dit seizoen. Blessures. Bij Ajax is er continu iemand geblesseerd in de achterhoede., Is de beoogde linksback nog geen drie wedstrijden achter elkaar fit geweest. Bij Feyenoord zijn er nog meer blessures. Het centrale verdedigingsduo is al meer dan 6 weken afwezig en aan het begin van het seizoen viel Jorgenson uit. Bij PSV daarin tegen is er nog geen speler langdurig geblesseerd geweest. Daar zit het verschil. Nederlandse topclubs hebben niet meer een selectie van 18 man die alle 18 even sterk zijn. Heb je met blessures te maken, dan gaat het mis.
Dus stop eens met zeuren op trainers als Keizer en Van Bronkhorst en besef gewoon dat vooral fitheid een doorslaggevende rol speelt.

Helaas is Keizer een laffe coach. Frenkie-Ziyech-Donny vinden ze te aanvallend op de bank, dus spelen die 3 nooit samen, maar wissel dan Ziyech gewoon is, want die is duidelijk de slechtste van de 3. Als je Frenkie gister ziet spelen in vergelijking met Hakim dan heb je toch 10x meer aan Frenkie? Dan krijg je een omschakeling moment met 4 tegen 4 en wat doet onze vriend Ziyech, die schiet hem 2 of 3x van 60 meter volledig kansloos op goal. Dat kan toch niet op dit niveau? Wees dan niet zo laf en haal Ziyech er uit. Zelfde met Younes. Bijna iedereen smeekte om die Duitse tuinkabouter is te wisselen, maar dat gebeurd alleen door een blessure en niet door zijn krankzinnig slechte spel van het afgelopen 1,5 jaar. Nu speelt Kluivert daar 3 wedstrijden en scoort hij evenveel als Younes sinds Juli 2016, dus in anderhalf jaar tijd scoort Younes evenveel als Kluivert in 1 week. Maar weer is Keizer te laf om iemand op de bank te zetten. Toch veel respect voor Bosz dat hij spelers als Gudelj, El Ghazi, Tete en Bazoer wel gewoon op de bank zette, want toen begon het te lopen.

3 december 2017 om 10:23

Dat jij duimpjes hebt gekregen is een wonder. Zzyech stuurt gister kluivert 4/5x weg of de bal waarmee hij neres alleen voor de keeper zet.

En dan bosz verheerlijken. Ik weet zeker dat jij die vorig seizoen ook aan het afbrsnden was

3 december 2017 om 10:30

Hij doet inderdaad veel goed maar hij verliest de bal gewoon te vaak waardoor de zwakke verdediging uit de 2e helft het gewoon zeer lastig krijgt.

3 december 2017 om 10:40

@rolo1984

Hij had Kluivert nog 3x meer kunnen wegsturen als ie geen kansloze lobs van 40 meter probeert die niet in de buurt van het doel komen. Je zou zeggen dat na 130 mislukte pogingen hij een keer verder gaat kijken in hoe hij kan bijdragen dat we niet naar elk schot van hem de bal kwijt zijn. Eigenlijk zou hij elke keer dat hij buiten de 16 wilt schieten, die bal in zijn handen moeten nemen en hem aan de keeper geven voor een doeltrap. Dat scheelt namelijk tijd en het resultaat is hetzelfde.

Heb de tweede helft gezien en toen vond ik Ajax verre van zeker ogen, vooral achterin. Ik snap dat je thuis, tegen Roda 3-4-3 speelt, maar Twente uit is toch wat anders. Zeker als je redelijk snel op 1-2 komt.

Keizer heeft zowel qua voetbal, áls qua tactische keuzes, inmiddels wel bewezen dat hij prima is bij jong-Ajax, maar dat eindverantwoordelijke zijn van een topclub in Nederland niet bij hem past.

3 december 2017 om 10:02

3-4-3 kon in eerste instantie prima omdat Twente met 2 aanvallers speelde en twente niet echt gebruik maakte van de ruimte die vooral de linksback kreeg. Daarnaast is er blijkbaar weinig vertrouwen in de verdedigers van Jong Ajax. Want Keizer gooit liever het elftal behoorlijk om ipv het opstellen van de linksback uit Jong Ajax.

3 december 2017 om 10:04

Dan had je op zijn minst bij de 1-2 of bij de 2-3 moeten aanpassen, want in de 2e helft was de 3-4-3 bijzonder kwetsbaar.

3 december 2017 om 10:25

Met wie had hij dan achterin moeten spelen? Dankerlui erbij zetten? Waardoor je met3 jonkies speelt waa er 2 niet voldoen? Dan zit je hem ook af te branden als hij verliest

3 december 2017 om 10:28

Nee dat kon niet prima. 3-4-3 met Ziyech op het middenveld kan gewoon niet want een balverlies op het middenveld is bij 3-4-3 gewoon erg gevaarlijk en die jongen lijdt gewoon veel te veel balverlies. Daarnaast 3-4-3 met Zeefuik is gewoon lachwekkend want die jongen heeft de potentie gewoon niet en zie ik eerder naar een club als Groningen gaan dan dat hij bij Ajax door zal breken. 3-4-3 met geen echte verdedigende middenvelder is trouwens ook wel risicovol zeker met het scorend vermogen van Ajax wat de afgelopen wedstrijden prima is geweest maar toch ook wel is ooit minder, zo ook gister met 2 vrije trappen en 1 Lucky goal. Ze hadden wel met Kluivert en Neres 2 grote kansen maar ja die werden gemist.

3 december 2017 om 10:33

Wel dmf heeft ajax dan?

3 december 2017 om 10:51

Waarom niet Dankerlui erbij zetten, als je op 2-3 komt, met nog een paar minuten te gaan? En verder, is er niemand van jong-Ajax geschikt om bij het eerste te spelen? Ik ben AZ-fan, maar daar worden spelers uit het jong-team gewoon prima ingepast. Koopmeiners, Ouwejan, Hatzidiakos en Til komen allemaal rechtstreeks uit het jong-team wat vorig seizoen in de 2e divisie speelde. Kan me niet voorstellen dat er in jong-Ajax niemand zit die in een viermansverdediging 5 minuten de 0 zou kunnen helpen houden. Er waren nog 5 plekken op de bank vrij...

3 december 2017 om 11:15

Ik snap ook niet waarom keizer liever het hele elftal overhoop haalt dan dat hij een speler van jong ajax inpast. Dit zegt mij dat er (te) weinig vertrouwen in de spelers van jong ajax is.

Hij vergeet wel te zeggen dat ondanks dat ze de 1ste helft de wedstrijd volledig onder controle hadden Twente misschien wel de grootste kansen gehad heeft. Ondanks dat Keizer te lang gezocht heeft naar de juiste opstelling is gebrek aan kwaliteit het grootste probleem. Zoals zo vaak gezegd hebben ze een aantal grote talenten, maar als het er echt op aankomt vallen een aantal talenten toch wel vaker tegen. Zo heeft Dolberg nog steeds veel moeite met fysieke tegenstanders en blijft de Ligt zijn fouten maken. En als de keeper dan ook niet datgene brengt wat hij vorig jaar wel had, dan wordt het wel heel broos. Want los van de misperen die de keeper had kun je je afvragen of hij bij de 1-2 ook niet uit had moeten komen.

Ik zit nu de wedstrijd terug te kijken en verbaas me over de agressie van twente.
Natuurlijk is dat mooi om naar te kijken maar ik vermoed dat dit volgende week tegen ADO wel weer een stuk minder zal zijn. Achteraf gezien valt het aantal blessures nog mee.

Jammer dar Ajax extreem slecht in de afronding is, want wat worden er veel kansen om zeep geholpen..

Beetje rouleren is echt niet erg. Wanneer dat uiteraard niet met nietsnutten gebeurt als Dijks of Zeefuik.je moet gewoon minimaal 18-20 Ajax waardige spelers hebben. En ook goed verdeeld over de linies.maar er zit totaal geen gedachte achter. Het is niet veel meer dan los zand. Verder hebben we een aanvoerder onwaardige aanvoerder en op te veel posities geen goede invulling. Tijd voor een goede technisch directeur die een selectie gaat samenstellen. En een normale trainer voor de groep. Het beleid van Overmars en Bergkamp slaat eigenlijk werkelijk nergens op

Ik roep al sinds het begin dat Keizer niet geschikt is als trainer voor Ajax 1. Buiten het vorige seizoen bij Jong Ajax, heeft Keizer het nooit goed gedaan bij de clubs waar hij coach is geweest en Keizer kan de spelers gewoon niet motiveren, inspireren en scherp houden.

Dat spelers als Ziyech en Dolberg minder zijn, ten opzichte van het vorige seizoen, heeft in mijn ogen ook met Keizer te maken. Natuurlijk ligt het ook aan Dolberg en Ziyech zelf, maar doordat Keizer continu blijft wisselen met spelers en formaties, ontstaat er geen vastigheid en dat heeft ook invloed op de vorm van spelers en natuurlijk heeft Keizer hier en daar wat pech met blessures, maar ook zonder blessures wisselt Keizer maar lukraak van spelers en formatie en kom op, over een paar weken is het winterstop, het seizoen is alweer bijna 5 maanden bezig en Keizer heeft tot op de dag van vandaag nog geen vaste basiself en systeem..

Of Ajax gisteren nou wel of niet had gewonnen en of ze volgende week nou wel of niet winnen, verloren is dit seizoen toch al voor Ajax. Ze zijn onder Keizer veel te wisselvallig en het is beter als er een nieuwe trainer komt, want beter dan dit zal Ajax niet gaan presteren onder Keizer en een nieuwe trainer die kan nog proberen om er het beste van te maken dit seizoen, zodat hij volgend seizoen alles door kan zetten en dit is mijn lijstje met kandidaten om Keizer op te volgen (ook precies in deze volgorde):

- Erik ten Hag. Ben altijd wel gecharmeerd van hem geweest. Is tactisch erg sterk en bij hem heb ik ook wel het idee dat hij met beter spelersmateriaal en meer mogelijkheden, ook echt beter kan presteren. Kan zijn teams meestal erg goed op de tegenstander afstellen, voetbalt gewoon prima met z'n teams en boekt gewoon prima resultaten. Daarnaast heeft hij bij het tweede elftal van Bayern Mã¼nchen gewerkt en daar werkte hij veel samen met Pep Guardiola, waar hij ook nog het een en ander van heeft opgestoken.
- John van 't Schip. Presteert momenteel uitstekend met PEC Zwolle en ook toen hij coach was in Mexico, Australiã« en in een ver verleden bij Twente, deed hij het gewoon prima. Hij kent Ajax natuurlijk al en ik denk dat hij ook echt een goede trainer voor Ajax zal zijn.
- Michael Reiziger. Presteert prima bij Jong Ajax en ja, ik weet dat Keizer dat ook deed, maar alles wat Keizer niet heeft (persoonlijkheid, tactisch inzicht, etc.), dat heeft Reiziger wel meer als Keizer en ik denk dat er ook een goede trainer in Reiziger schuilt. Bij Sparta Rotterdam deed hij het in de jeugd als coach al prima en toen hij assistent-trainer van Pastoor werd, nam hij het regelmatig over van Pastoor en waren de rollen dus omgedraaid en als Reiziger doorgeschoven wordt naar Ajax 1, dan zou ik Patrick Kluivert benaderen om coach te worden van Jong Ajax.
- Clarence Seedorf. Iemand met een sterke persoonlijkheid, dat kan gaan botsen bij Ajax. Maar het ontslag van Keizer kan ook consequenties hebben voor o.a Bergkamp en Spijkerman en daardoor voorzie ik mogelijkheden. Seedorf is ook gewoon een prima trainer, want bij Milan deed hij het destijds in dat halfjaar als coach niet eens slecht: er zat echt wel een stijgende lijn in, zowel qua voetbal als resultaten, alleen waren de spelers van Milan niet echt blij met Seedorf, terwijl Berlusconi en Galliani geen geduld hadden, maar ik weet zeker dat als Seedorf gewoon meer tijd had gekregen, dat hij gewoon nog betere resultaten neergezet zou hebben.

Ten Hag en van 't Schip zullen op z'n vroegst pas na afloop van dit seizoen beschikbaar zijn. Of in ieder geval: daar ga ik vanuit, dus dan zijn Reiziger en Seedorf de enigste twee die dan per direct beschikbaar zullen zijn.

3 december 2017 om 10:19

Ook de prestaties met Jong Ajax kunnen met een korreltje zout genomen worden. Gezien het feit dat ze dit seizoen ook gewoon in de top 3 meedraaien. Hij had ook wel de beschikking over een extreem talentvolle groep

3 december 2017 om 10:42

@ Diego_forlan,

De prestaties bij Jong Ajax kunnen zeker met een korreltje zout worden genomen, maar bijvoorbeeld Jaap Stam deed het voordat Keizer trainer van Jong Ajax werd, veel minder als Keizer met Jong Ajax en Stam liep het afgelopen seizoen op 'n haar na promotie naar de Premier League (en tientallen miljoenen) mis via de play-offs naar de Premier League.

In Reiziger zie ik gewoon een goede trainer en zoals ik hierboven al aangaf: Keizer kan de spelers groep gewoon niet motiveren, inspireren en scherp houden en hier en daar heeft Keizer wat blessures gehad, maar kom op, Ajax is bijna 5 maanden bezig aan dit seizoen en de winterstop staat ook alweer voor de deur en Keizer heeft tot op de dag van vandaag nog geen vaste basiself en systeem gevonden,

3 december 2017 om 10:52

Dat is ook niet zo makkelijk met al die blessures en het gebrek aan aankopen.
Hij had misschien Younes eerder kunnen wisselen voor Kluivert maar wat kan hij verder nog veranderen? Het is gewoon onbegrijpelijk dat Ajax geen linksback en verdedigende middenvelder heeft gehaald. Wat er gisteren ook op de bank zit is Ajax onwaardig met Dankerlui, Zeefuik en Bergsma.

3 december 2017 om 10:36

En dan kom je met deze suggesties. Va t schip die 3 maanden leuk presteert

....en seedorf. Hoe kan kan je die naam nou noemen en keizer aafbranden vanwege zijn gebrek aan ervaring. Bizar.

3 december 2017 om 10:59

@ Rolo1984,

Waar zie jij dat ik schrijf dat Keizer geen ervaring heeft? Dat maak jij ervan.

Ik schrijf dat Keizer de spelers gewoon totaal niet kan inspireren, motiveren en scherp houden en ook tactisch vind ik hem niet best. Ajax is inmiddels al 5 maanden onderweg dit seizoen en de winterstop staat inmiddels ook al voor de deur, maar tot op de dag van vandaag heeft Keizer geen vaste basiself, geen vaste systeem en het voetbal zelf zit ook geen idee achter.

De suggesties die ik heb genoemd en dan vooral Reiziger en Seedorf, die hebben geen ervaring. Dat klopt, maar Reiziger en Seedorf zijn in mijn ogen wel betere trainers dan Keizer en van 't Schip heeft wel degelijk genoeg ervaring, alleen niet in Nederland.

Als je de trainerscarrière, dan heeft hij genoeg ervaring. Misschien niet heel veel als hoofdtrainer, maar hij loopt toch al een tijdje mee als (assistent)trainer:

1996-1997: assistent-trainer bij Jong Oranje.
1997-2000: jeugdtrainer bij Ajax.
2000-2001: assistent-trainer bij Ajax 1.
2001-2002: hoofdtrainer bij FC Twente.
2002-2004: hoofdtrainer bij Jong Ajax.
2004-2008: assistent-trainer bij het Nederlands elftal.
2008-2010: assistent-trainer bij Ajax 1*.
2010-2012: hoofdtrainer bij Melbourne Heart.
2012-2013: hoofdtrainer bij Guadalajara.
2013-2017: hoofdtrainer bij Melbourne Heart.
2017-heden- hoofdtrainer bij PEC Zwolle.

Mede door het feit dat hij ook vrij vaak assistent-trainer is geweest, denk ik dat hij ook genoeg ervaring als hoofdcoach zal hebben. Als hoofdtrainer heeft ten Hag het ook niet slecht gedaan, want met Twente werd hij destijds 12de in de Eredivisie (destijds gewoon keurig voor Twente, begin deze eeuw), ook deed hij het als trainer in de jeugd bij Ajax ook gewoon naar behoren, toen van Basten ontslagen werd bij Ajax, had hij volgens mij 1 wedstrijd gecoacht voor Ajax en die won Ajax, terwijl hij in Australië ook gewoon prima heeft gepresteerd als trainer en Melbourne Heart werd, toen van 't Schip daar trainer was, ook overgenomen door de sjeik van Manchester City, terwijl van 't Schip in Mexico destijds samen met Johan Cruijff een of ander project had gedaan en dat ging ook wel goed.

Dus dat ik aangeef dat Keizer geen ervaring heeft, dat maak jij er zelf van. Want in mijn reactie hierboven heb ik het niet over ervaring of iets dergelijks. En veel beter dan dit gaat Ajax niet presteren met Keizer aan het roer: ze zitten onder Keizer nu al aan hun 'top', om het zo maar even te noemen en is dit het gene wat Ajax hoort na te streven?

Nee, inderdaad. Dit hoort Ajax niet na te streven. Prima kerel hoor, die Keizer en heb als persoon ook niks tegen hem. Maar iemand als trainer behouden omdat hij 'een prima kerel' of wat dan ook is, terwijl je qua resultaten zeg maar aan de 'top' zit en dus eigenlijk niet goed presteert, is geen reden om een trainer te behouden.

3 december 2017 om 11:00

Ik denk dat spelers iig veel respect en ontzag voor Seedorf hebben en daardoor eerder door het vuur gaan dan voor Mr Keizer

3 december 2017 om 13:04

@rochester: ik ben zo vrij geweest om je woorden te interpreteren aan de hand van wat je zegt bij de mogelijke kandidaten. Blijkbaar zie je dat iets anders.

Ik vind je hele argumentatie gewoon zwak want wat je doet is de prestaties van keizer totaal bagatelliseren om vervolgens een nobody (op trainersvlak) als Seedorf te noemen. Je kraakt vervolgens de prestaties van Keizer af bij Jong ajax maar Reiziger heeft wel 'persoonlijkheid'. Sorry hoor maar als er 1 trainer weinig uitstraling heeft dan is het wel Reiziger. Maar in jouw oordeel heeft hij wel persoonlijkheid en Keizer niet. Totale willekeur en dat besef je zelf ook want als je zelf als argument gebruikt dat hij af en toe aanwijzingen gaf bij Sparta.

Je neemt Keizer kwalijk dat hij spelers niet kon inspireren maar Seedorf, waar je zelf al van zei, dat de spelers totaal niet achter hem stonden, zou dat wel kunnen.

Prima dat je keizer niets vindt maar ga geen hele argumentatie houden voor nieuwe trainer, die totaal niet objectief is.

3 december 2017 om 13:05

net als bij milan zeker, waar de spelers hem na 3 maanden al uitkotsten..........

Beter zeggen ze gewoon niks meer. Al die praatjes zat joh. Dit mag niet, dat kan niet, we begonnen te zwak, we geloven er nog in. Serieus houd er gewoon mee op. Uit niets blijkt dat zij dit goed kunnen maken. 10 punten man. Ja psv gaat hier en daar nog punten verspelen, maar ik zie deze ajax echt niet 10 wedstrijden achter elkaar winnen. Want dat moet er gebeuren willen ze nog een kans maken. Ik snap wel dat sporters positief moeten blijven. Dat ze hun geloof moeten houden. Maar soms moeje gewoon ff je mond houden. En als je dan toch iets wil zeggen, wees gewoon realistisch. Ik word gewoon moe van alleen dat gepraat van jullie. Week in weel uit laten jullie bagger voetbal zien. Waar soms gelukkig nog 3 punten oplevert.

Zat gister weer in het stadion, en ajax mag echt blij zijn met een punt. Had de hele wedstrijd het gevoel dat Twente alsnog de 3 punten ging pakken. Ze kregen de beste kansen, ajax oogde verdedigend ontzettend zenuwachtig en onzeker, helemaal nadat wober eruit ging. Aanvallend was Ajax onmachtig tegen de 5 mans verdediging. Ze hebben 1 grote voetbalkans gecreëerd in de eerste helft van neres. Daarentegen had Twente nog 3 doelpunten extra móeten maken, dat waren gewoon 100% scoringskansen. Vooraf had ik getekend voor een punt, maar Ajax viel zwaar tegen, lang niet zo'n onmachtig Ajax gezien in de Grolsch Veste.
Ps. Die Frenkie de Jong is wel een heerlijke voetballer om naar te kijken. Ziyech was echt slecht, de minste van het veld gisteren.

3 december 2017 om 10:49

FC Twente ging pas voetballen toen ze achter stonden. Ook na de 3-3 liepen ze weer onnodig achteruit, evenals na de 2-2. Daar zat inderdaad meer in. Ajax voor rust was redelijk en qua kansen was het gewoon in evenwicht. Twente een grote kans met Liendl en Ajax met Neres. Twente wat kansen uit vrije trappen en Schone die 2 vrije trappen erin schiet. Vond niet dat Ajax bijzonder veel moeite met die 5 mansverdediging had. Elke keer als het gevaarlijk werd, werden ze gewoon neergetrapt. Dan creëer je weinig kansen inderdaad, met 2 van die vrije trappen gingen er wel gewoon in.

3 december 2017 om 11:11

Na de 2-2 hadden ze Ajax in ieder geval Ajax op de knieën en liepen ze onnodig terug. Na de 3-3 was het logisch dat ze terugliepen om het punt te verdedigen de laatste 5 minuten.

Laat Ajax eerst eens een trainer aanstellen met perssonlijkheid. Keizer wordt denk ik door een aantal spelers in de groep als een trekpop van het Technisch Hart gezien.
Deed het goed met jong Ajax, maar voor het eerste daar komt meer bij kijken. Het zal natuurlijk moeilijk worden om een trainer aan te stellen met persoonlijkheid, zeker als die een andere mening heeft als het TH

Dat ajax een degelijk niveau haalt en dan weer niet? Waar baseer je dat op de 0-8 tegen Nac was ajax zo goed of nac zo slecht?
Tegen roda 5-1 leuk maar roda was de eerste helft zeker niet de slechtere. Heel dit seizoen is het al van een troep niveau.. gelukkig hebben ze van feyenoord gewonnen. Bar en bar slecht. Je ziet dat het probleem mentaal ligt. Daar kan je een trainer en bestuur op aanrekenen. Als werknemer bij een bedrijf zo de verkeerde kant op gaan werd je allang ontslagenm

Ajax heeft toch ook nog ergens een Colombiaanse back lopen. waar is die dan gebleven?

3 december 2017 om 12:58

Geblesseerd

Wat verwacht je anders als je een speler aanvoerder maakt die iedere week in de beoordeling als slechtste uit de bus komt. Dan ben je als technisch hart goed bezig en begrijp je er weinig van. Clubs zonder technisch hart weten de tekortkomingen bij Ajax duidelijk bloot te leggen. Ergens gaat het niet goed en is er een gebrek aan instelling van diverse spelers

Ach zolang deze trainer zonder visie blijft zitten zal het niet beter worden je bent nu gewoon uitgeschakeld voor de titel alleen de beker is nog haalbaar na 14 wedstrijden ongelofelijk en je moet je nu toch zo langzamerhand gaan afvragen naar welk niveau Ajax toe wil want dit kun je toch niet blijven verkopen naar je supporters toe , en ik heb het idee dat deze trainer totaal niet serieus genomen wordt door de spelers maar ach deze man koste niet veel dus we nemen de gok Ajax is Europees uitgeschakeld en nu ook voor de titel en de beleidsbepalers hoor je of zie je niet , wat een enorm verschil met vorig seizoen laten we hopen dat er nu snel een trainer komt die het 100 voor het zeggen krijg en geen marionet van het technisch hart want anders kon het wel een desastreus uitpakken voor Ajax want ik zie straks een heuse leegloop van de huidige selectie als deze man aanblijft lange contracten of niet .

Het is niet dat Psv een beter team heeft met meer kwaliteit. Psv is echter wel volwassener. Ajax moet zo'n wedstrijd als gisteren dood maken. Twente bleef wel goed strijden, zoals zij ook tegen Psv deden. Wanneer Twente dat elke wedstrijd kan opbrengen dan komen ze echt wel weer uit de gevarenzone.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren