Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Bosz mag voorlopig aanblijven; laatste kans tegen Leverkusen’

Laatste update:

Duitse media speculeren volop over de toekomst van Peter Bosz bij Borussia Dortmund. De Duitse topclub verspeelde zaterdag tegen Schalke 04 een 4-0 voorsprong en moest uiteindelijk genoegen nemen met een punt (4-4). Bosz gaf voor het duel aan dat de confrontatie met de aartsrivaal cruciaal zou kunnen zijn voor zijn positie, maar Die Welt en BILD melden dat de Nederlander voorlopig aanblijft.

Die Welt meldt dat de clubleiding van Dortmund besloten heeft de trainer voorlopig het vertrouwen te blijven geven. Dat betekent dat Bosz volgende week zaterdag nog op de bank zit, wanneer BVB op bezoek gaat bij Bayer Leverkusen. Ook BILD komt zondagochtend met dit nieuws. De clubleiding zou nog niets zien in een ontslag, omdat een alternatief niet snel om handen is. Dortmund aast op een trainer die het spel van de ploeg naar zijn hand kan zetten en Bosz krijgt voorlopig nog het vertrouwen dit te realiseren.

Sport 1 stelt echter dat een ontslag van Bosz onvermijdelijk is geworden. De ex-trainer van onder meer Ajax en Vitesse oogde hulpeloos na het waanzinnige gelijkspel tegen Schalke 04, zo klinkt het. Een verslaggever van Sport 1 meldt zondagochtend echter ook dat Bosz zondag gewoon op het trainingscomplex aanwezig is en niets duidt op een ontslag.

Kicker vraagt zich af of Dortmund wel weer gaat presteren onder Bosz en betwijfelt of de Nederlander de boel op de rit kan krijgen. 'Terwijl het seizoen vordert, stort de boel in bij Dortmund. Op het einde is er alleen nog maar puinhoop over. Dortmund gaat turbulente tijden tegemoet', aldus de Duitse sportkrant.

Denk jij dat Peter Bosz bij de Kerst nog trainer is van Borussia Dortmund?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou extreem veel respect hebben voor Dortmund als ze niet meegaan in de gekte om een trainer na twee slechte maanden te ontslaan. Bozs doet het niet goed maar liet het aan het begin van seizoen wel zien en je stelt een trainer aan voor een langere periode. Als hij tegen degradatie zou moeten vechten is het anders maar geef een trainer toch eens wat meer tijd.

26 november 2017 om 12:00

De topsportwereld is hard. Je leeft in een droomwereld.

26 november 2017 om 12:16

Heeft er niets mee te maken, stabiliteit is altijd een belangrijke factor. Als Dortmund door trainers heen brand is dat slechter voor de club dan een trainer even wat meer tijd geven. Bozs heeft het aan het begin van het seizoen laten zien, gaat nu slecht maar verloor niet van het sterkste Schalke in jaren en zit er pas net. Denk je dat een nieuwe trainer wel een wereldkeeper maakt van Burki? Want die heeft meer punten gekost dan Bozs. Seizoen is nu toch al verloren (geen kampioen, geen CL) nu kan je gewoon beter bouwen en kijken aan het eind van het seizoen wie een goede vervanger zou zijn. Nu liggen de trainers niet voor het op grijpen. De topsport is hard maar niet dom, daar zit een verschil in.

26 november 2017 om 12:16

Heeft er niets mee te maken, stabiliteit is altijd een belangrijke factor. Als Dortmund door trainers heen brand is dat slechter voor de club dan een trainer even wat meer tijd geven. Bozs heeft het aan het begin van het seizoen laten zien, gaat nu slecht maar verloor niet van het sterkste Schalke in jaren en zit er pas net. Denk je dat een nieuwe trainer wel een wereldkeeper maakt van Burki? Want die heeft meer punten gekost dan Bozs. Seizoen is nu toch al verloren (geen kampioen, geen CL) nu kan je gewoon beter bouwen en kijken aan het eind van het seizoen wie een goede vervanger zou zijn. Nu liggen de trainers niet voor het op grijpen. De topsport is hard maar niet dom, daar zit een verschil in.

26 november 2017 om 12:17

Precies, en hij wist van te voren 2 wedstrijden slecht resultaat dan eruit. Moment is daar 2 wedstrijden zijn geweest

26 november 2017 om 14:34

Je doet je naam eer aan ;-)
Hard zijn is ook goede beslissingen nemen, ongeacht om hoeveel geld het gaat. Bosz behouden kan net zo goed een betere beslissing op termijn blijken dan 'm ontslaan. Al weet je dat dus nooit.
Er is altijd zo'n trend dat iemand ontslaan altijd de beste keuze is, terwijl onderzoeken juist het tegenovergestelde uitwijzen. Om hoeveel geld / belangen het dan gaat is eigenlijk niet zo relevant (even los van de enorme druk en paniek die hier bij komt kijken).

Uiteindelijk weet de club hoe hij intern presteert, hoe hij ligt in de groep e.d. en op basis van al die informatie een beslissing nemen waarmee ze denken het meeste rendement op termijn te kunnen behalen.

26 november 2017 om 12:45

Dormund verliest bijna alleen maar door persoonlijke fouten daar kan Bosz toch niks aan doen?

26 november 2017 om 12:51

Vreemd dat Tuchel daar weinig last van had.

26 november 2017 om 13:07

Klopt Burki blundert veel omdat Bosz zijn coach is geworden, ik snap hem wel.

26 november 2017 om 13:08

Dortmund heeft nu 20 goals tegen in 13 wedstrijden alleen in de competitie, gaan kansloos eruit in de champions league en gaven gisteren een 4-0 voorsprong weg.

26 november 2017 om 13:15

Dat je er niet inhoudelijk op ingaat is veelzeggend.

Feit blijft natuurlijk dat BVB dramatisch aan het presteren is en spelers fouten maken die men voor Bosz niet maakte.

26 november 2017 om 14:18

Dat jij over Tuchel begint is veelzeggend en lekker makkelijk, onder Tuchel had je een aantal spelers die in vorm waren, net als de eerste paar wedstrijden onder Bosz, of doet Bosz zijn best om een aantal speler uit hun vorm te laten raken? Het zit mee of niet en voor Bosz zit het op dit moment niet mee.

26 november 2017 om 14:25

@perspectief dat Dortmund er kansloos uit gaat is niet echt verassend ofzo, Tottenham heeft een dodelijke team en Madrid is Madrid, met een beetje fatsoenlijke keeper had Dortmund er 10 tegen in plaats van 20, Burki is een grabbelaar dit seizoen.

26 november 2017 om 15:17

Hoezo is dat veelzeggend dan?

Misschien makkelijk maar dat is omdat het vooral logisch is. Jij zegt dat Bosz er niets aan kan doen maar kan niet verklaren hoezo die fouten pas gemaakt zijn gaan worden toen Bosz bij BVB kwam.

Het enige wat in het begin meezat voor BVB is het schema geweest. Dat heeft een hoop verhuld, maar nu hij tegen sterkere teams komt wordt er een heel duidelijk. En dan na te gaan dat hij de sterkere teams vrijwel allemaal thuis heeft gehad.

Je bent overigens nog steeds behoorlijk vaag over hoezo deze fouten nu wel zo extreem voorkomen maar bij Tuchel niet. Dat onder Tuchel een paar spelers in vorm waren (kennelijk 2 volle seizoenen) en bij Bosz ook tot kort geleden verklaard natuurlijk niet hoe het mogelijk is dat er zoveel fouten nu worden gemaakt.

26 november 2017 om 15:31

Speelschema zat inderdaad mee, vergeet niet dat een smaakmaker Bvb heeft verlaten dat is ook een grote verlies, hoe kan ik gaan verklaren dat Burki keer op keer aan het blunderen is?

26 november 2017 om 15:43

Met je eens mbt Burki hoor. Ik snap niet wat isimic daarmee denkt te bewijzen. Sowieso niet omdat je zelf nog een ? gebruikt. Dus je vraagt het je af, je beweert nergens wat ;-)

Maar, feit is wel: het is steeds slechter gegaan onder Bosz. Dat kun je best verklaren doordat de groep minder lekker in z'n vel zit door Bosz. Dus mentaal kan Bosz, of zijn aanpak, daar best impact op hebben. Ook als je wat anders positioneel staat of speelt kan fouten opvallender maken of in de hand spelen.

Hoeft totaal niet zo te zijn, maar je kunt beter matig beginnen en dan steeds beter gaan spelen dan andersom.

Het blijft suggestief en kan net zo goed door andere oorzaken komen. Een coach kan best belangrijk zijn, maar een coach is ook gewoon maar een poppetje die makkelijk door overmacht ten onder gaat als er iets in zo'n groep verkeerd gaat. Zo simpel is 't gewoon.

Feit is wel: het gaat momenteel niet goed. En daar is Bosz wel degelijk verantwoordelijk voor. Zo simpel is het (helaas veel te vaak) in de voetballerij.

26 november 2017 om 15:48

Kom op zeg, het verlies van Dembele is helemaal niet zo groot joh. Met Yarmolenko en Phillip is er meer dan genoeg kwaliteit voor hem terug gekomen.

En als je zo zeker durft te stellen dat Bosz hier niet verantwoordelijk voor is verwacht ik eigenlijk wel dat je dat kan verklaren. Daarnaast maakt Burki weleens een fout maar het is onzin om alles daarop te schuiven, daarvoor krijgt BVB per wedstrijd teveel kansen tegen. Gister zonder Burki kregen ze er ook 4 tegen.

27 november 2017 om 00:59

Ja er worden veel persoonlijke fouten gemaakt. De keeper kan je denk ik heel weinig aan doen als coach, maar de rest wel. Hij speelt met zo'n hoge druk en dat betekent dat de verdedigers weinig rugdekking kunnen geven en met veel ruimte in de rug spelen.. Een persoonlijke fout is dan dodelijk. Als je compacter speelt, zijn er natuurlijk nog veel meer spelers die de fout kunnen herstellen.

26 november 2017 om 13:08

In de Bundesliga bestaat deze tijd niet. De meeste clubs zijn gelijkwaardig aan elkaar. Het probleem is dat Bosz weigert zijn gebreken in te zien. Dit zijn gebreken op verdedigend en tactisch vlak. Deze worden altijd keihard afgestraft.
Normaal is het niet de bedoeling om tegenstanders de ruimte te geven na een 4-0 voorsprong. Bosz deed het wel.

Dortmund doet hier echt goed aan. Bosz gaat Dortmund wel aan het voetballen krijgen. Al is de vraag wanneer het gehele team hier in meegaat. Maar gisteren begonnen ze echt top en dit moeten ze gewoon zo voortzetten. Top 3 kan echt.

Denk dat het verstandig is van Dortmund als ze hem laten zitten alleen in de huidige tijd van het voetbal is nu presteren vaak belangrijker dan de lange termijn visie ik verwacht dan ook dat Bosz nog voor de winterstop weg is, zou mooi zijn als ik het fout heb.

Dortmund moet Bosz sowieso tot de winterstop de tijd geven. Hij dient echter wel snel wat verdedigende zekerheid in te bouwen. Dortmund krijgt net zoveel goals tegen als de nummer 16 HSV, 20 stuks maarliefst. Nummer 1 Bayern kreeg (zonder o.a Neuer) pas 10 goals tegen. Als Bosz om de prijzen wil spelen zal hij in de winter een goede keeper aan moeten trekken en zijn tactiek toch wat dienen aan te passen. Hopelijk krijgt hij de tijd want voor de neutrale kijker is zijn manier van voetballen natuurlijk fantastisch.

Ik hoop dat Dortmund Bosz gewoon het vertrouwen blijft geven. Momenteel zitten Bosz en Dortmund in de hoek waar de klappen vallen, maar ik weet zeker dat als hij gewoon de tijd krijgt, dat hij het team naar z´n hand kan zetten en dat Dortmund uiteindelijk een machine wordt, waar vele mensen van zullen genieten en iedereen weet toch wel dat de teams van Bosz meestal eerst tijd nodig hebben om aan de ideeën van Bosz te wennen, maar na een tijdje als machines beginnen te draaien?

Zoals ik al zei: momenteel zit Bosz in de hoeken waar de klappen vallen en praten de Duitse media's negatief over hem, maar toen Bosz Borussia Mönchengladbach ergens in september alle hoeken van het veld liet zien en met 6-1 van ze won, toen las ik in verschillende Duitse media's dat ze 'onder de indruk' waren van de hand van Bosz en dat ze 'niet heel vaak' zoiets hadden gezien en nu kan hij er volgens de Duitse media niets meer van..

Na een tijdje zal Dortmund wel weer gaan draaien en waarschijnlijk zullen ze dit seizoen prijzen mislopen, maar ik denk dat als Bosz de tijd krijgt, dat Dortmund volgend seizoen zeker als een machine zal draaien en samen met Leipzig zullen ze het Bayern lastig gaan maken.

Goeie trainer.. goeie spelers... en nu het nog voor mekaar over hebben om door het vuur te gaan. Gewoon laten zitten

Begrijp dat het bestuur van Borussia Dortmund de onrust bij fans en aandeelhouders begint te voelen, maar als ze verstandig zijn geven ze Peter Bosz de tijd en ruimte om zijn ideologie over te brengen op de spelers. Volgens mij kon iedere (neutrale) voetballiefhebber van tevoren aangeven dat Bosz een lastige start zou hebben, dat heeft hij namelijk bij bijna iedere club gehad aangezien de spelersgroep de tijd nodig heeft om zich aan te passen aan zijn speelstijl. Bij Dortmund leek de spelersgroep het snel op te pakken, maar heeft het nu ontzettend lastig nu er twijfel in de ploeg is geslopen. En ja, dan zijn de tactieken van Bosz pure zelfmoord. Als niet iedereen voor honderd procent overtuigd is wordt het heel lastig.

We kunnen wijzen op persoonlijke fouten van Marc Bartra en Bürki (en dat zou ook terecht zijn), maar ook zij zijn de dupe van het feit dat er twijfel in de ploeg is geslopen. Ik zou zeggen, geef Bosz tot het eind van het seizoen en de aandeelhouders en fans zullen een ploeg zien die met een duidelijke speelstijl in staat is om van iedere ploeg in Europa te winnen. Ik geloof er absoluut in.

26 november 2017 om 13:02

De individuele fouten komen juist tot stand doordat Bosz te kort komt in het verdedigende aspect.
Bosz onderschat het niveau van de Bundesliga en maakt telkens dezelfde fouten. Zulke fouten worden altijd genadeloos afgestraft.

26 november 2017 om 14:18

En wat er gisteren gebeurde was ook zijn fout? Die domme tackle van Aubameyang waardoor hij een tweede geel kreeg ook?

Het team geeft het weg op een heel domme manier en dat was niet de eerste keer.

26 november 2017 om 14:33

Nee, individuele fouten komen tot stand op het moment dat spelers niet het vertrouwen voelen. Twijfel aan het systeem is dodelijk, zeker in het geval van Bosz. Dan komt de verdediging altijd met veel ruimte in de rug en een ondertalsituatie te staan. Dat kan je de verdedigers makkelijk verwijten, maar de oorzaak ligt totaal ergens anders.

26 november 2017 om 15:42

@medellin

De tackle van Aubemeyang was niet zijn fout nee, de wissels als reactie op die rode kaart wel. Geen snelheid meer voorin, waar omschakelen niet meer mogelijk was en elke bal binnen te kortste keren weer terug op de helft van Dortmund was.

Peter mag wel terugkomen naar Amsterdam hoor, keizer assistent!

Ik zou Dortmund van harte het trio; Bergkamp, Spijkerman en De Boer willen adviseren. Garantie voor weinig tegengoals.

Over de situatie bij Dortmund kan ik enkel maar lachen.
Dat komt ervan om Tuchel te ontslaan en Bosz nadien aan te stellen. Watzke en Zorc moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Dat zijn de 2 hoofdschuldigen voor de huidige miserie.
Dortmund moet een trainer aanstellen die het verdedigend aspect terug bijbrengt in de ploeg. Verder moet zo'n trainer de spelers buiten smijten die het ontslag van Tuchel mee hebben veroorzaakt. Dit zijn onder meer Sahin en Schmelzer.
Gisteren moet ik er ook om lachen dat enkele heethoofden van de Gelbe Wand hun eigen spelers wilden aanvallen na afloop van de wedstrijd. Gelukkig kon de politie dit nog verhinderen.

26 november 2017 om 13:16

Het zal je sieren hier minder leugens te posten. Tuchel was niet voor sportieve redenen ontslaan. Verder was ik gisteren zelfs in het stadion en heb niemand zien die het team wilde "aanvallen."

Ik denk dat Bosz mag aanblijven om dat er in deze fase van de seizoen geen geschikte opvolger te vinden valt. We zien wel hoe het eindigt. Ik persoonlijk denk niet dat het team na al die sportieve problemen nog goed gaat komen.

26 november 2017 om 13:23

Zal idd wel kloppen. Was er een leuke vervanger beschikbaar dan was Bosz er allang uitgevlogen.

Daarnaast zegt Bbayern1990 toch niet dat hij ontslagen is vanwege sportieve redenen?

26 november 2017 om 13:50

Nee, maar als het noodzakelijk was voor disciplinaire redenen was het ook geen fout van het management.

Neemt niet weg dat Tuchel de betere opvatting van het hedendaagse voetbal heeft. Maar, het is ook algemeen bekend dat hij een ontzettend moeilijke persoon is. Wellicht moet zich volgend jaar Hoeness daarmee bevatten.

26 november 2017 om 13:51

Ik zeg idd niet dat Tuchel onslagen is vanwege sportieve redenen.
Ik zeg gewoon alles wat er nu gebeurt na het ontslag van Tuchel. Wedstrijd na wedstrijd worden telkens dezelfde fouten gemaakt. Deze fouten deed Tuchel niet.

26 november 2017 om 14:38

Niet Hoeness zal de nieuwe trainer bepalen bij Bayern. Dat zullen Salihamidzic en Rummenigge doen. Hoeness heeft net als Rauball bij Dortmund maar passieve rol op het sportieve beleid van Bayern.

26 november 2017 om 14:49

Nee, dat zie je nu volledig verkeerd. Zonder Hoeness gaat niets bij Bayern. Bijvoorbeeld, hij heeft Heynckes opnieuw verplicht. Gezien de verhoudingen bij Bayern kan ik je aanbevelen de Duitse sport pers te volgen voor meer getailleerde informatie.

26 november 2017 om 15:02

Bayern München is en zal nooit een one man show worden. Het is geen FC Barcelona of Real Madrid met Bartomeu/perez.
Als clubpresident en voorzitter van de raad van commissarissen mag hij niet dictoriaal zijn over de sportieve gang van zaken. Over de sportieve beslist enkel het bestuur en daar zit Hoeness niet meer. Hoeness deelt enkel raad mee in bepaalde situaties of geeft zijn veto als hij een andere mening is dan Rummenigge.
Identiek hetzelfde bij Dortmund met Rauball, Watzke en Zorc.

26 november 2017 om 15:19

@123 bea 123

Beetje voorbarig om te zeggen dat het geen fout van het management is geweest omdat het om disciplinaire redenen ging.

Tuchel is misschien een moeilijk persoon maar is volgens mij iedereen daar wel. En achteraf had je misschien betere de andere eruit kunnen gooien en hem laten zien. Mislintat is toch weggegaan (ondanks dat er kennelijk voor hem gekozen is) Schmelzer en zijn maatjes zijn nog steeds shit en ze spelen behoorlijk dramatisch.

26 november 2017 om 15:27

Prima, iedereen zijn mening.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren