Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Nieuwe’ positie voor Frenkie de Jong: ‘Het voorspelbare moet eraf’

Laatste update:

Frenkie de Jong rammelt aan de poorten bij Ajax. De middenvelder hikt tegen een basisplaats aan, maar moet voorlopig genoegen nemen met een rol als invaller. Marcel Keizer kiest vooralsnog voor een middenveld bestaande uit Lasse Schöne, Donny van de Beek en Hakim Ziyech. De Jong lijkt er nu een optie bij te hebben, want Keizer liet hem tegen NAC Breda (0-8) invallen op de linkerflank.

Een half uur voor tijd haalde Keizer Justin Kluivert naar de kant ten faveure van De Jong. “Frenkie hangend aan de linkerkant is een soort variant op 4-3-3, dan heb je een vierde middenvelder. Ik heb in sommige gevallen graag een vierkant op het middenveld, het voorspelbare van 4-3-3 moet eraf", tekende Ajax Life dinsdag na de oefenwedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach (2-1) op uit de mond van de Ajax-trainer. “Er mag best een buitenspeler naar binnen trekken, we hebben graag aanvallers op het veld staan, maar in de slotfase of om tactische redenen kan het ook met Frenkie.”

“We hebben zat buitenspelers, maar als je ziet hoe hard het kan gaan met blessures bij Cerny en Younes... Dan moet je soms wel eens”, vervolgt Keizer, die vond dat De Jong het tegen NAC niet onaardig deed. In het oefenduel met Borussia Mönchengladbach kwam Hakim Ziyech even op de linkerkant te staan, maar dat zal niet snel weer gebeuren. “Dat was meer even omdat er andere jongens werden gewisseld.”

Frenkie de Jong verdient nu al een vaste basisplaats bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaat nergens over. Frenkie hoort gewoon te spelen in plaats van Schöne, die het al 1,5 jaar niet meer kan belopen en veel te traag handelt. Hooguit nog een leuke wisselspeler. Frenkie is ons grootste talent en absoluut de toekomst. Dit seizoen is toch al verloren dus zet hem gewoon op 6 of 8 met het oog op volgend seizoen en zijn contractverlenging. En koop in de winsterstop eens een goede buitenspeler. Dan kan je Younes doorselecteren en ben je van dit gehannes af .

23 november 2017 om 14:05

Frenkie voor Schone? Ik vind dat Donny op die plek thuis hoort, het vorige seizoen deed hij het als hij daar speelde geweldig! Sterker nog, ik zou met 3 mandekkers spelen, en Donny daarvoor.
Ziyech op links, Frenkie als een echte 10 en Siem of Schone op rechtsmidden.
En dan 3 jongens daarvoor, bij voorkeur Dolberg als spits.
Het kan makkelijk in de eredivisie, en geeft aanvallend veel mogelijkheden

23 november 2017 om 14:08

@jc63

Jij zegt dat dit makkelijk kan in de eredivisie, maar als je nu al ziet hoe makkelijk ploegen soms scoren tegen Ajax dan is een systeem met drie achterin wel heel erg link. geheid dat je nog veel meer goals tegen gaat krijgen dan nu al het geval is.

23 november 2017 om 14:13

Het is precies zoals je zegt, die goals krijg je nu ook al tegen. Maar aanvallend biedt een ruit met een echte nr 10 op het middenveld veel meer mogelijkheden, en vooral de creativiteit van Frenkie zal uiteindelijk ook veel meer doelpunten opleveren.
Ik zie dat liever dan dat gepruts van nu.

23 november 2017 om 14:18

Nou nee, ik stel nu juist dat je het nu nog allemaal kunt aanlopen, maar dat je met een systeem van drie verdedigers achterin zelfs nog veel méér goals tegen krijgt. Niet dat ze dezelfde goals tegen krijgen dus. Dat het aanvallend meer mogelijkheden biedt dat zal best. Verdedigend ga je er alleen een stuk op achteruit.

23 november 2017 om 14:23

Ajax heeft de minste tegendoelpunten van heel de Eredivisie...

23 november 2017 om 14:25

Exact! Dus waarom dat systeem veranderen in een systeem waarin je je defensie kwetsbaarder maakt? Onlogisch.

23 november 2017 om 14:26

Je bent nu 4 full backs achterin staan. Die in de aanval niks brengen. Tegen alle teams onder de top 6 kun je 3-1-2-1-3 spelen. Maar ik zou nooit Donny op 6 zetten. Maakt te veel fouten door gebrek aan verdedigend inzicht.

23 november 2017 om 18:16

4 full backs? Zoek anders ff op wat een full back precies is, want er staat er hooguit 1 in en dat is Sinkgraven.
De rest zijn gewoon centrale verdedigers.

23 november 2017 om 14:06

Koop een goede buitenspeler? Je hebt Kluivert, Neres, Cerny en dan nog Cassiera en Johnson, hoezo moet je er dan nog een buitenspeler bij kopen dan? Je hebt al meer dan voldoende materiaal in huis.

23 november 2017 om 14:11

Buiten Neres is niet één van die jongens onbetwist Ajax 1-materiaal of van het niveau Lozano of daaronder Rashica, Berghuis of Pereiro. Wij zijn Ajax. Het is de bedoeling dat we kampioen worden. Dat gaat met de veel te onervaren talenten die jij daar noemt niet lukken. Die mogen er af en toe aan ruiken. Maar in de basis moet voorin buitenklasse staan. Daar is gewoon geld voor.

23 november 2017 om 14:22

Babinho

Alle buitenspelers zijn niet van het Ajax1 niveau zeg jij? Dat is een kei- en keiharde conclusie die jij trekt, waarbij we dus, als we het in perspectief plaatsen, ook heel kritiwsch moeten zijn naar de jeugdopleiding van Ajax. Die heeft dus zwaar gefaald in jouw ogen.

Los daarvan, ik zie in jouw betoog een oproep om meer te kopen dus. Vraag is of dat gaat werken. Vergeet niet dat een speler halen niet alleen financiéle gevolgen heeft in de trnsfersom en fees die daarbij horen, ook gaat het om een groot contract met een hoog salaris. Mensen denken soms dat Ajax, met een eigen vermogen van 100 miljoen, in staat is om ongeveer iedere speler die ze willen halen ook echt kan strikken. Maar zo simpel is dat natuurlijk niet. Haal een speler van 15 miljoen ongeveer en het financiële commitment waar je dan over praat is in de jaarcijfers ruim 25 miljoen. Haal je Neres of Lozano, geen probleem. Haal je Sulejmani, tja. ..... En twee van die zeperds en dan gaat het erg hard financieel.

23 november 2017 om 14:28

Ik vind het als psv-er niet prettig als het realisme ineens gaat regeren bij ajacieden ;-) zonder gein: er lopen te weinig spelers doe het verschil wél maken.. in potentie hebben jullie er genoeg, maar de coach heeft er nog geen systeem in weten te krijgen. Bij psv is het prettig dat jongens als Lozano en Pereiro ineens iets geks kunnen doen, van Ginkel eigenlijk altijd een voldoende haalt en scorend vermogen heeft bewezen. Luuk speelt prima als aanspeelpunt waardoor Locadia rendeert. Achterin staat het redelijk voor eredivisie begrippen. Het systeem staat dusdanig aardig dat wisselingen op andere posities weinig verandering geven. M.i. zou Keizer dit ook prima moeten kunnen met het beschikbare materiaal.

23 november 2017 om 14:34

@constant kante:
Ach, overdrijf niet zo.
Neres konden ze ook halen, en PSV ook Lozano. Dat zijn top spelers voor de eredivisie. Die haal je alleen niet meer voor een paar ton zoals vroeger.

En als 't een keer wat tegen zit met een lichting jeugd wil niet direct zeggen dat deze faalt, alleen dat het soms wat beter uitpakt dan de andere keer. Het is alleen wel al lang geleden dat er een goede vleugel bij Ajax uit de jeugd door kwam, dus het zou niet gek zijn om te zeggen dat die op dit vlak faalt. Maar als je dan naar het middenveld kijkt, daar komt best wat leuks door.

Ze hebben de laatste jaren niet echt geweldig materiaal gehad op de vleugels. Je ziet toch aan Cerny, Youness, Kluivert, Cassiera en daarvoor gasten als de Sa, el Ghazi, Fischer, Kishna, Menig etc dat ze allen falen om consequent waardevol in Ajax 1 te zijn.

En natuurlijk, sommige zijn nog jong en hebben nog een kans, maar om nou te zeggen dat ze aan de deur kloppen met kwalitatief spel.
Het zijn toch geen Finidi George, Overmars etc niveau? Die tijden zijn misschien voorbij. En je kunt ook stellen dat Ajax 1 dan misschien niet zoveel meer voorstelt.
Je kunt het uitleggen hoe je 't wilt. Als supporter wordt je er niet warm of koud van.

23 november 2017 om 14:40

@xstream

Je begint je reatcie met 'overdrijf niet zo' maat geeft vervolgens in je stuk zelf nota bene aan dat je eigenlijk wel met mij eens bent dat de jeugdopleiding toch misschien wel niet zo goed is. Of hoe bedoelde jij anders 'cerny, Youness, Kluivert, Cassiera en daarvoor gasten als de Sa, el Ghazi, Fischer, Kishna, Menig etc dat ze allen falen om consequent waardevol in Ajax 1 te zijn'. Als al die spelers gefaald hebben, dan zegt dat toch iets over die jeugdopleiding? Of leidt Ajx alleen nog succesvol verdedigers op?

Enfin, met Finidi en Overnars noem je trouwens ook net weer twee van buiten gehaalde spelers op.

Dus, ik concludeer dat je het eigenlijk wel met mij eens bent.

23 november 2017 om 14:47

Nee hoor. De opleiding levert goede talenten af. Maar Ajax hoort de ambitie te hebben dat het eerste elftal het sterkste is in de competitie en dat betekent dat maar heel weinig jeugdspelers in 1x doorstromen naar de basis. Ze gaan meestal via Jong Ajax en ruiken aan het eerste team in de laatste 20 minuten van wedstrijden. Van daaruit mogen ze een basisplek afdwingen. Op dit moment zie ik niet dat Kluivert, Johnsen en Cerny de overklasse in een Eredivisieduel brengen. Zij kunnen nog geen wedstrijden beslissen. Cassierra is een spits en Younes mist de klasse en het rendement.

Dus ja, ik zou Ajax adviseren om tenminste op de backs, op 6 en voorin een versterking te halen. Daaromheen kunnen best een paar talenten staan, maar voorin is aan de zijkanten de spoeling te dun. Kwantiteit, geen kwaliteit.

Ajax verwacht dat jeugdspelers er te snel staan. Die kunnen niet in 1x dragend zijn en de ploeg naar de titel leiden. Op dit moment is ons elftal te onervaren en te kwaliteitsarm. Het gaat ons de titel kosten.

Tenzij jij graag tweede wordt natuurlijk. In Eindhoven lachen ze zich rot om dit onrealisme.

23 november 2017 om 15:16

Ik vind het vrij bijzonder dat dit Jong Ajax zo hoog staat in de JL. Van het huidige elftal zie ik 90% het eerste niet halen. Talenten als vd beek, Frenkie, de Ligt en Kluivertje zijn al doorgeschoven naar Ajax 1. Wat er nu rondloopt is grof gezegd opvulling. Het is wachten op de volgende lichting.

23 november 2017 om 18:41

Het ging me niet echt om eens zijn. Het ging me om de toon. Al haal ik inderdaad die een beetje door elkaar met vervolgens m'n eigen mening die dicht bij jou ligt idd, waarvoor m'n excuses.

"alle buitenspelers zijn niet van het Ajax1 niveau zeg jij? Dat is een kei- en keiharde conclusie die jij trekt, waarbij we dus, als we het in perspectief plaatsen, ook heel kritiwsch moeten zijn naar de jeugdopleiding van Ajax. Die heeft dus zwaar gefaald in jouw ogen. "

Klinkt een beetje overdreven. Dat bedoelde ik.
Dat is gewoon een conclusie, helemaal geen keiharde ... tis gewoon zo. En heel kritisch zijn is ook wat overdreven.

Mijn punt is vooral dat het niet zo absoluut ligt allemaal.
Je slaat als club de plank al een tijd mis met vleugelspelers, maar tegelijkertijd leiden ze ineens wel weer veel goeie middenvelders op. Dat kan over 5 jaar weer anders zijn.

Dat zegt helemaal niet dat de jeugdopleiding faalt. Het gaat juist om het perspectief. Bij andere NL clubs zie je ze namelijk ook niet, dus ze zijn er blijkbaar ook niet, die buitencategorie. Kritisch kijken naar wat je kunt verbeteren moet je altijd.

En de grote talenten vertrekken tegenwoordig al op hun 16e, dus je weet nooit hoe die erdoorheen waren gerold als ze waren gebleven. Dan kan de jeugdopleiding nog zo goed zijn, als het resultaat is dat ze voortijdig vertrekken en in 't buitenland verpieteren, dan doe je er niks aan.

Je moet gewoon per positie kijken wat je hebt, wat je kunt halen, daar afwegingen in maken en proberen de juiste beslissing te nemen.
Ik vind persoonlijk dat Overmars dat goed doet. Hij had alleen wat pech met die Richarlson dit jaar. Of hoe die ook heet.

23 november 2017 om 14:06

Precies dit, je hebt helemaal gelijk. Dit seizoen de jonge talenten gewoon spelen in de basis ten faveure van de ervaren jongens, aangezien je toch alleen maar Eredivisie speelt. Wober & Frenkie boven Viergever & Schöne en je gaat er niet eens op achteruit. Als ze dit seizoen goed blijven spelen dan zijn ze volgend seizoen al helemaal klaar voor een basisplek met meer ervaring & speelminuten. Anders ontwikkelen ze zich nooit top

23 november 2017 om 14:15

@joey91

Dus dit seizoen wordt in jouw visie al wel zo'n beetje opgegeven? Want als er in de afgelopen seizoenen nou één les is die Ajax zou moeten leren is dat je het met een team vol tieners nooit een prijs of titel kunt winnen. Als er nou iets is geweest, in al die jaren, wat Ajax keer op keer dwars zat, dan is het wel het gebrek aan ervaring/slimheid/gogme. Die jonge technisch super vaardige spelers blijken ieder jaar opnieuw niet in staat om constant een hoog niveau te halen. Het is de ene week een 8 en dan weer drie weken een 5. Je hebt dus gewoon wat oudere spelers nodig, die de tieners houvast kunnen geven en die ervoor kunnen zorgen dat het team ook echt als team blijft funtioneren. Want steeds zag je dan dat als het aanpoten wordt en de balletjes op die dag even niet lekker lopen en het spel niet lekker rondgaat dat de tieners kopje onder gaan.

Dus nee, ik denk niet dat het verstandig is wat jij suggerreert. En ik denk ook niet dat Marcel Keizer jouw visie deelt.

23 november 2017 om 15:08

Schöne speelt anders de laatste tijd vaker slecht dan goed en kan het ook niet belopen. Hij is juist een van die ervaren spelers waar je het dan overhebt. In de wedstrijden tegen Feyenoord & PSV en lastige uitwedstrijden kan je altijd kiezen voor ervaring, maar het gros van de tegenstanders moet je kunnen kloppen met Frenkie in plaats van Schöne

23 november 2017 om 14:36

Schone is een uitstekende voetballer maar niet onder Keizer. Onder Bosz doet Schone veel beter, meer in de buurt van de vijandelijke doel. Nu speelt Schone meer als verdedigende / controlerende rol op 6, beetje terug naar Frank de Boer systeem.

Keizer gebruikt de kwaliteiten van de spelers totaal niet, de meeste spelers staan niet op de juiste posities met taken.

Wil je de kwaliteit van Schone zien? Dan moet ie meedoen met druk zetten en meer voorin bemoeien.

Ziyech loopt goed wanneer er met ALLEN druk wordt gezet zodat hij minder hoeft te werken.

Ga zo maar door...

Als je Siem de Jong opstelt heeft "druk zetten" geen zin in en daar houdt Siem niet van. Want dan is er geen ruimte meer om vrij te lopen voor Siem. Klaassen wel want die loopt echt door het midden en bij Siem eromheen maar daar heb je buitenspelers. Dat zag je ook tegen Duitse club afgelopen dinsdag met Neres. Siem past gewoon niet bij Ajax. En nog speelt Ziyech op de oude positie van Siem...

Ik zou Donny vd Beek en Frenkie de Jong samen rustig afwisselen op de plek van Klaassen en de rest blijft hetzelfde staan maar wij hebben Keizer en die gaat ook aan Siem denken...

23 november 2017 om 16:55

- Schone speelt gewoon prima op 6 en staat vaak in de verdediging beter dan Frenkie.
- seizoen al verloren? Jij wil na 8 punten achterstand de handdoek in november al in de ring gooien? Laten we eerst de thuiswedstrijd vs PSV maar afwachten.
- Frenkie is mijn ogen een goede opvolger van Ziyech. Laat hem nu nog maar even rouleren met vd Beek & Schone.
- Op de linkerflank vind ik het overigens geen gek idee om dat De Jong daar neer te zetten. Meerdere middenvelders beginnen op de flank omdat balverlies daar minder wordt afgestraft.

Er is nog een ander probleem met de buitenspelers (behalve Neres): 0,1 rendement. Als je dan in Engeland de verrichtingen van Richarlison bij Watford ziet - met een waarschijnlijk financieel aantrekkelijk vervolg - denk je maar weer, had even door de zure appel van een half miljoen heen gebeten, en je was spekkoper. Zowel voor je elftal, als voor de doorverkoop. Gevalletje Sanchez. Maar dat Keizer een alternatief gebruikt voor de linksbuiten, is niet meer dan logisch. De winterse transferperiode is nog niet gestart en Ajax mag de eerste 10 wedstrijden sowieso geen punten verspelen. Al met al vrees ik dat het met de komende transferperiode niet gaat als gewenst, en dat de resultaten de komende tijd niet voldoende zullen zijn. We wachten af....

23 november 2017 om 14:07

Dat blijft natuurlijk een als-situatie, misschien had Richarlison zich bij Ajax wel lang niet zo snel ontwikkeld en had hij momenteel zijn minuten gemaakt in Jong Ajax.. Desalniettemin ben ik het wel met je eens dat je af en toe ook je verlies moet durven nemen om dit soort toppers in het vervolg wel binnen te halen.

23 november 2017 om 15:37

Ook al had je 30 miljoen geboden. Richarlison was toch niet meer naar Ajax gekomen nadat Watford hem wilde hebben. Het is een Braziliaan die met die transfer naar Watford in een keer zijn hele familie onafhankelijk heeft gemaakt. Ook nog eens een veel sterkere competitie en de kans om je zelf in de kijker te spelen. Dan kan je bieden wat je wilt maar een speler van dat Kaliber komt niet. Neres is goed maar niet zo goed als hij dus daarom komt hij wel naar Ajax.

23 november 2017 om 22:13

Dan moet ik toch even terugdenken aan de woorden, gesproken op en vooraf de laatste aandeelhoudersvergadering: sneller reageren op de transfermarkt. Volgens mij een vingerwijzing naar het missen van deze bewuste transfer, voortvloeiend uit de status van de (voormalige) bevoegdheden van het technisch hart (en Rvc?). Te veel stemmen die moeten beslissen over wel of niet een aankoop. Nu mag Overmars sneller en zelf reageren.

Frenkie moet basis, ja hij gaat nog fouten maken. Kampioen ga je toch niet meer worden, beter dan Schone? 100% helaas is hij absoluut geen nr6, oh maar wacht, Schone ook niet. Matig beleid als je het mij vraagt. Een team vol nr10's.
Welke club in europa heeft zoveel spelers die op nr10 horen te spelen? Iedereen lacht ons uit. Dan maar Donny op 6, in de winter een echte 6 kopen, met 3 man achterin spelen, en dan kunnen Frenkie, Donny en Ziyech basis.

Ik ben nooit een tegenstander geweest van Keizer. Maar ik begin ondertussen wel een beetje genoeg te krijgen van zijn (soms) rare opstellingen en wissels. En nu weer dit!?
Laat Frenkie gewoon spelen op zijn favoriete plek, hij is in mijn ogen de meest talentvolle van het hele stel!

Ik vond het prima dat Keizer kwam, trainer is nou ook weer niet zo belangrijk. Echter, de maat is nu wel vol, verkeerde opstellingen, teveel foute wissels en nou weer slappe teksten, het is genoeg geweest. Die 0-8 zegt niks, graag ingrijpen voor het te laat is.

23 november 2017 om 14:25


Is de maar vol? Hoeo? Er is net een derde van de competitie gespeeld. PSV staat op acht punten maar wil jij mij wijsmaken dat jij echt onder de indruk bent van het team van PSV van dit seizoen? Hoezo kan Ajax die achterstand niet meer inlopen dan, met nog meer dan 20 duels te spelen??

Is je conclusie niet voorbarig?

En ja, uitschakeling in Europa is een blamage. Zoals dat voor PSV ook was. Maar Keizer is net een paar maanden bezig. Geef hem tijd zeg.

23 november 2017 om 15:10

@constant

Keizer verdient een handdruk en met een zakdoekje voor het bloeden en klaar. Hij verdient helemaal niets en zeker geen tijd. Jol hebben we voor minder eruit gegooid met als argument geen resultaat en slecht voetbal. Terwijl hij het seizoen daarvoor tweede werd in een verkapt 442 systeem met veel goals en weinig doelpunten tegen.....

Keizer komt nu gewoon dus met een verkapt 442 systeem, met slecht voetbal en 0 resultaat, en geloof het of niet veel goals voor en weinig tegen. Ik zie de bui al hangen. Hij zit al zo ongeveer op de wipstoel met zijn vele gegoochel met opstellingen en jawel hoor net als Jol waren zijn eerste woorden, ja versterkingen nodig.

Ik vind het een beetje vreemd dat mensen Schöne de zwarte piet toespelen. Schöne was vorig seizoen de sleutel tot succes van Bosz. Toen Bosz Riedewald op 6 wisselde voor Schöne, begon Ajax te draaien als een tierelier. Te laat om nog kampioen te worden, want het kampioenschap wordt door Ajax graag verspeeld in de eerste paar wedstrijden, maar wel de EL finale bereikt (met het nodige geluk uiteraard, maar dat doet niets af aan de prestatie).
Ik heb Frenkie de Jong nu een paar keer aan het werk gezien en lees op de diverse fora niets dat hypende artikelen over hem, toekomstig Oranjeklant, dé oplossing voor het creatieve gat in Oranje etc. Ik zie dat op het veld nog niet terug. Dit soort artikelen bereiken zo'n jongen ook en de druk op een speler die een paar minuten in Ajax 1 heeft gemaakt, wordt torenhoog. Waarom laten ze die jongen niet rustig komen en komen dan met hun oordeel.

23 november 2017 om 14:27

Mee eens, Schöne wordt zwaar ondergewaardeerd. Het lijkt soms wel of hij als enige zichzelf niet één keer maar elk seizoen weer opnieuw moet bewijzen, terwijl iedereen toch wel weet dat hij een prima spelers is met een grote waarde voor Ajax.

Off topic: Heey, steekie, jij ook naar hier gekomen zie ik na de ondergang van die andere site??

23 november 2017 om 15:23

Precies, daarbij brengt hij traptechniek en last but not least ervaring met zich mee!!

off topic. Hey :D. Met wie (SN naam) heb ik het genoegen?

23 november 2017 om 16:23

Schone begon inderdaad heel goed, maar in de Europese wedstrijden zag je duidelijk dat hij het tempo niet aankon. Maar hij is waarschijnlijk wat verder Qua restverdediging en omschakeling dan Frenkie en donny op die plek.

Ik hoop niet dat hij daar vaker komt te spelen omdat het wel kan. Hij hoort gewoon op de positie te spelen waar hij het beste tot zijn recht komt. Ik krijg hier een flashback van toen De Boer Andersen ook op de linksbuiten liet spelen.

23 november 2017 om 15:39

Want het is zo raar ? Guardiola speelde ook met Iniesta of Cesc op linksbuiten. Valverde doet het nu ook. Dat er op papier iemand linksbuiten staat betekent niet dat die daar aan gebonden is. Juist omdat Sinkgraven zo diep kan spelen is het ideaal om een extra middenvelder daar te hebben. Iemand die een extra man op het middenveld kan creëren. Dat kan Frenkie als geen ander en Younes en Kluivert kunnen dat niet. Dus ja het is een tactisch slim idee om te doen mits je de speler genoeg vrijheid geeft.

23 november 2017 om 16:47

Inderdaad, lijkt mij een goed plan. Hij hoeft geen linksbuiten al al Piet Keizer te staan. Mensen denken te veel in vaste systemen. Ik heb liever 4 goede middenvelders dan een voorspelbaar 4-3-3. Goede voetballers regelen dat vervolgens zelf wel op het veld.

Totale onzin om Frenkie op linksbuiten te zetten. Het sloeg ook tegen NAC helemaal nergens op en er kwam helemaal niks van terecht qua gevaar. Dat is overigens geen verwijt richting Frenkie. In de slotfase was het Wober die het spel breed moest houden en acties moest maken omdat daar de ruimte lag en er niemand anders gebruik van maakte.

23 november 2017 om 16:48

Het 3e doelpunt kwam toch via Frenkie de Jong op links? Zelfs een assist.

En dat een back het veld breed houdt is toch prima?

24 november 2017 om 10:35

Frenkie de Jong stond de eerste 5 treffers niet eens op het veld.

23 november 2017 om 18:58

Volg je het voetbal eigenlijk nog wel eens ? Kijk serieus eens naar hoeveel backs scoren of assists geven bij bijna alle topploegen. Kimmich geeft elke wedstrijd een assist, Dani Alves geeft assists en scoort, Jordi Alba assists, Kurzawa maakte laatst een hattrick. In het voetbal van nu spelen de buitenspelers al lang niet meer aan de zijlijn. De backs vullen dat op en dat kan prima, want de centrale verdedigers plus een middenvelder houden de verdedigende balans. 3 man is voldoende, want de tegenstander laat de backs toch niet lopen en staat er dus maar 1 of hooguit 2 voorin. Keizer heeft een veel betere visie dan veel mensen denken

Een speler met zoveel klasse en stijl op de linksbuitenpositie opstellen? Een mooie manier om de carriere van een potentiele topspeler te vernaggelen. Zie ook Sinkgraven.

Best een goed idee eigenlijk om hem op linksbuiten te zetten. Dan gaat dat voorspelbare er inderdaad af. Ik vind frenkie op dit moment te licht voor de as. Ik vind hem op den duur een goede vervanger voor ziyech. Niet voor schone, daarvoor is frenkie te veel een loper en dribbelaar. Ik zie op den duur vd beek het liefst op de plek van schone.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren