Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Johan Derksen repliceert Miedema: ‘Dan denk ik: zit niet uit je nek te lullen'

Laatste update:

Vivianne Miedema deed afgelopen weekeinde een oproep aan de KNVB om de vergoedingen voor de Oranje-vrouwen bij het behalen van prestaties gelijk te trekken met wat de mannelijke internationals krijgen. De spits van Arsenal en Oranje vindt het gek dat de vergoedingen zoveel verschillen. "Wij verzetten net zoveel werk als de mannen. Ik denk dat we hetzelfde verdienen", legde Miedema uit.

"Als je dan kijkt naar de mannen. Zij hebben zich niet eens geplaatst voor het WK en eerder ook niet voor het EK, terwijl wij Europees kampioen zijn. Met alle respect, maar onze mannen verdienen miljoenen per jaar. Het is daarom niet meer dan eerlijk dat wij hetzelfde krijgen als de mannen", zo werd Miedema door the Guardian geciteerd. Johan Derksen vindt het verzoek van Miedema aan de KNVB belachelijk. "Meisje Miedema is de weg kwijtgeraakt. Die roept dat de Oranje Leeuwinnen beter presteren dan de mannen en dat ze qua werk exact hetzelfde doen.

"Dan denk ik: zit niet uit je nek te lullen", zo vertelde Derksen maandagavond bij Voetbal Inside. "Op het gebied van tv-rechten brengen mannen een meervoud binnen. En Adidas en Nike zullen nooit hetzelfde bieden als bij de heren, al zal dat na de Europese titel voor de vrouwen misschien een beetje aantrekken.''

Derksen vindt dat de meiden op hol zijn geslagen. "Het vrouwenvoetbal stelt geen reet voor. Er staan in Nederland veertig mensen te kijken. In Engeland is dat niet anders. Manchester City mag blij zijn met 1000 toeschouwers bij de vrouwen. Ja, bij de Leeuwinnen is het wel uitverkocht, maar als ze ergens in Europa vriendschappelijk spelen, krijgt de KNVB natuurlijk niet de hoofdprijs voor deze dames. Als de mannen ergens vriendschappelijk spelen, doet de KNVB dat echt alleen maar voor het geld.''

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volledig mee eens. Ondanks de schtterende prestatie en de stijgende lijn in het damesvoetbal, mogen zij niet vergeten waar ze staan. Die status is nog altijd een stuk onder het herenvoetbal.

21 november 2017 om 08:45

Kan ik me invinden. Maar dan mag het salaris van de vrouwen wel wat omhoog. Gelijk trekken is voor nu nog wat te veel van het goede maar een verhoging is wel op zijn plaats.

21 november 2017 om 09:57

@frankhoks

Maar vanuit welk potje wordt dat hogere salaris dan betaald? Vanuit de contributie van de amateursporters? Gaan de kinderen die elke zaterdag voetballen jaarlijks meer betalen voor het voetballen ofzo?

Of wil je het betalen vanuit de overheid, dus sportpremies beschikbaar stellen door een kleine belasting verhoging?

21 november 2017 om 10:11

Moet in verhouding staan tot de inkomsten door sponsors en inkomsten die verwant staan aan de prestaties uiteraard. Of die op moment in gelijke verhouding staan tot die bij de mannen weet ik niet.

21 november 2017 om 10:39

Beter laten ze het salaris van al die zogenaamde supervedettes zakken. Dan staan ze ook dichter bij elkaar.

21 november 2017 om 12:09

En dat is nou het hele probleem.
Vergoedingen van mannelijke en vrouwelijk internationals word betaald uit sponsergeld.
Kan die Miedema wel zeuren bij de KNVB, maar het zijn de sponsors die minder overhebben voor het vrouwenvoetbal.

21 november 2017 om 09:13

Salaris verdienen ze bij hun club. Echter premies om uit te komen voor je land dienen gewoon gelijk te zijn. De bond heeft niet als doel om omzet te genereren. Simpelweg alle inkomsten bij elkaar optellen en gelijkwaardig delen door beide teams.

21 november 2017 om 09:27

De Bond verdient zo veel geld doordat de heren een hoge status hebben... de inkomsten komen voornamelijk van de mannen dus het zou erg belachelijk zijn om die inkomsten, die vooral de mannen opbrengen, gelijk te trekken... onzin wat jij dus verkondigd

21 november 2017 om 09:51

Dat is jouw mening Ayrshire, een bond heeft misschien niet direct het doel geld te verdienen, maar heeft wel geld nodig om hun doelen te realiseren toch? Jouw so-called logica werkt de Nederlandse bond alleen maar verder de afgrond in.

21 november 2017 om 10:00

Hoezo zou dat belachelijk zijn? Allereerst, allebei voeren exact dezelfde functie uit voor dezelfde bond. Daarin onderscheid maken is an sich dus al vreemd, omdat het geen bedrijf is met een winstoogmerk. Het argument dat mannen dus meer zouden opbrengen en dus meer zouden moeten krijgen gaat dan per definitie niet op.

Daarnaast Twenteov, ik denk dat je het niet helemaal goed leest. Wanneer premies gelijk worden getrokken gaan de premies bij de mannen dus omlaag om het gelijk te trekken. Financieel maakt dat voor de bond dus geen enkel verschil, het gaat slechts naar een ander persoon. Dus nee, het helpt niets de afgrond in. Sterker nog het zorgt alleen maar voor een betere status binnen het vrouwenvoetbal wat in de toekomst weer financieel interessant kan zijn.

21 november 2017 om 10:03

@ayrshire

Daar ga je al direct de mist in, de bond wil dat de mannen graag met hun de reclame opbrengsten delen. Daarvoor hebben ze een marketing poule opgericht. Vanuit die poule betalen ze de kosten en het overgebleven geld wordt gedeeld tussen de mannen en de bond.

Koop je de marketing rechten niet af, dan gaan de sporters zelf hun marketing doen, zoals we zien bij alle andere sporten. Dan krijgt de Knvb er dus helemaal niets van.

De prof bond zelf heeft nauwelijks inkomsten, ze leven van de marketing bijdrage van de mannen.

21 november 2017 om 10:17

Ayrshire

Ik denk dat jij niet goed leest, Miedema zegt nl. nergens dat de beloning voor de mannen omlaag moet om het gelijk te trekken, ze zegt alleen dat ze vindt dat de dames hetzelfde dienen te verdienen als de mannen.
Maar ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij de Knvb, wel of niet winstoogmerk, mijn neefje van 3 begrijpt nog dat de mannen meer opbrengen dan de vrouwen en dus daar ook meer beloning voor horen te krijgen. Dat is geen hogere wiskunde toch?

21 november 2017 om 11:56

Speedy, heb je ergens een bron van die marketing poule? Ik heb Google afgezocht maar niets gevonden daarover. Zou daar graag meer over lezen.

21 november 2017 om 12:00

Twenteov, ik heb het dan ook niet wat Miedema zegt, maar wat ik zeg.
Onze klantenservice levert ook minder op dan onze New Business afdeling. Betekent dat, dat zij dan een hongerloontje horen te krijgen? Verdiensten dienen in mijn ogen over de gehele linie verspreid te worden wanneer men dezelfde functie uitoefent en het niet om een organisatie met winstoogmerk gaat.

Het is overigens nogal simplistisch beredeneerd dat wanneer iemand meer directe opbrengt oplevert, het per definitie betekent dat een ander indirect niet net zo goed een grote bijdrage kan leveren of zelfs oplevert. Maar goed, dat kan je zo te zien aan je neefje vragen, toch?

21 november 2017 om 12:25

Als sponsor betaal je niet super veel geld om amateurs te zien voetballen. Het geld behoort dus ook niet na de amateurs te gaan. Blijkbaar hebben ze nu al 1 ding gelijk met de mannen. Ze willen niet meer voor de eer spelen, maar willen geld zien.

Derksen zegt het wat lomp maar hij heeft 100% gelijk. De Knvb verdient veel geld met het laten spelen van het Nederlands Elftal en een gedeelte daarvan vloeit terug naar de spelers. Als de vrouwen in Bulgarije spelen en er komen 400 man kijken en misschien een half miljoen man voor de televisie dan krijgen de speelsters daar ook een deel van, logischerwijs is dat deel lager dan het deel dat mannen krijgen die in een vol stadion spelen met 4 miljoen kijkers.
Wat Miedema wil is onlogisch en onredelijk.

21 november 2017 om 10:31

En die half miljoen kijkers is hoogstwaarschijnlijk enkel en alleen te danken aan het feit dat het vrouwen-ek afgelopen zomer in Nederland was én dat ze kampioen zijn geworden.
Topprestatie uiteraard maar het slaat ze nu wel erg in hun bol.
Het niveau is nog steeds dramatisch.

Weet je wat pas discriminatie is?
Dat vrouwen tennissers net zoveel verdienen ( qua prijzengeld) als mannen terwijl vrouwen maar maximiaal 3 sets spelen versus 5 bij mannen.
Nou is er denk ik bij tennis niet zo'n groot verschil in populariteit tussen vrouwen en mannen, dus opzich vind ik het wel kunnen als ze NET zoveel arbied verrichten als de mannen.

21 november 2017 om 08:36

mannen spelen alleen max 5 sets bij een grand slam. Verder ook gewoon max 3 :-)

21 november 2017 om 08:38

Ach, het is een kwestie van kracht, ze hebben waarschijnlijk ingezien dat een vrouwenwedstrijd van 5 sets de moeite niet waard is. Dan is het prima om dat naar beneden te schalen. Voor de kijker vooral.

Ik zou de dames voorstellen om hun inkomsten vast te koppelen aan wat hun interlandvoetbal in het laatje brengt. Ik denk dat ze dan nog minder zouden krijgen dan ze nu doen. Ze weten niet hoe snel ze dan hun mond voorbij gepraat hebben in deze situatie. Denk je dat Abe Lenstra stond te schreeuwen: ik wil hetzelfde als di Stefano?

Dames voetbal staat nog in de kinderschoenen. Leuk zo'n titel, leuk het ek in eigen land met volle stadion's, nu kijken of je een arena vol kunt krijgen voordat je hetzelfde gaat vragen als mannen die dat zelfs in een malaise nog voor elkaar krijgen.

21 november 2017 om 08:58

Nou heb ik geen verstand van inkomsten gekoppeld aan kijkcijfers, maar de eerste groepswedstrijd van de dames trok 2,1 miljoen kijkers. De Champions League finale trok er slechts 1,7. Je kan er wel vanuit gaan dat de daarop volgende wedstrijden nog meer kijkers trokken door het succes, terwijl ik ook denk dat de Champions League wedstrijden voor de finale niet meer kijkers trokken dan de finale zelf. Misschien de wedstrijden van Psv?

Als je het wil koppelen aan inkomsten die de dames opleveren denk dan ook aan leden van de Knvb. Sinds 2004 is het aantal vrouwelijke voetballers verdubbeld (!), terwijl het bij de mannen nauwelijks groeit en zelfs krimpt.

21 november 2017 om 09:12

Waarom vergelijken met de CL (clubteams)? De Oranje mannen spelen altijd in uitverkochte Arena/Kuip/uitvak waar de vrouwen in kleine stadions spelen en ook op tv kijken minder mensen. Verder zijn bij het vrouwenvoetbal minder sponsoren betrokken. Een bonusje na de goede prestaties vind ik er best inzitten voor die danes maar alles volledig gladtrekken met de mannen gaat gewoon niet gebeuren, zou raar zijn ook..

21 november 2017 om 09:33

@Baardgrasmus, wat is nou jouw punt? De CL finale trok 1,7 miljoen kijkers... dat is bijna een gemiddelde eredivisie wedstrijd.
En mooi dat er sinds 2004 vrouwen voetbal verdubbeld, maar het is logisch dat het bij de heren minder is want de meesten voetballen al.

21 november 2017 om 09:33

Als je de halve finale en finale EK dit jaar in Rotterdam of Amsterdam had gespeeld kreeg je ook 2x een stijf uitverkocht huis.
In Enschede zaten ruim 30.000 toeschouwers omdat er gewoonweg niet meer in kon maar ze konden 3x zoveel kaarten verkopen.
En om nu te zeggen dat de heren elftal zoveel waard is voor oefenwedstrijden?
Niet meer dan pakweg een Turkije hoor.

21 november 2017 om 09:40

Je voorbeeld van Abe Lenstra is niet echt een heel goed voorbeeld aangezien hij een blanco cheque van Fiorentina kreeg en dus daadwerkelijk wel zoveel als Di Stefano kon verdienen.

21 november 2017 om 09:52

Sanderkoevoets. De laatste drie thuisinterlands, tegen Zweden en Bulgarije in de Arena, respectievelijk 41000 en 44000 toeschouwers, tegen Luxemburg in de Kuip 41300 toeschouwers. Maar ik weet niet of er gedeeltes zijn dicht gelaten vanwege de uitfans? Bovendien hadden de vrouwen tijdens het EK ook de grote stadions makkelijk kunnen uitverkopen.

Leopart, mijn punt is dat de vrouwen in mijn ogen van de Knvb hetzelfde mogen krijgen wat mij betreft als de mannen. Het is voor de mannen een extra Bentley, terwijl het voor de vrouwen een welkome aanvulling is op je levensonderhoud. Er is geen mannelijke international die een maatschappelijke carrière verkiest boven een voetbal/interlandcarrière, maar een vrouwelijke international met een beetje aantrekkelijke master kan misschien beter wel switchen als je het financieel bekijkt. Dat zou voor de Knvb een belangrijke motivatie moeten zijn. Wil je een sterk vrouwenteam dan is dit een makkelijke manier om de vrouwen binnenboord te houden omdat de premies voor hen veel belangrijker zijn in hun keuzes tussen interlandvoetbal/een carriére/het moederschap dan bij de mannen.
Misschien interesseert het niemand wat, maar bijna al die mannelijke internationals hebben al kinderen rondlopen, ik vermoed dat die bij de vrouwelijke internationals al veel minder is. Dit is niet de hoofdreden wellicht, maar misschien wel goed om je te realiseren.

21 november 2017 om 10:38

Baardgrasmus,

Je snapt toch wel dat de dames op dit moment 'hot' zijn en de oranje-heren juist niet?
Als het ek niet in Nederland was gehouden, zouden er dan ook auto's, bussen en vliegtuigen vol fans naar naar de wedstrijden van het ek-damesvoetbal in het buitenland gaan? Dacht het niet.
Nu zijn ze populair en zijn de reclame-inkomsten wat hoger maar dat zal de komende jaren wel anders zijn wanneer het ek en wk in andere landen wordt gehouden.

21 november 2017 om 10:57

Ja, maar dat maakt toch helemaal niet uit? Ik roep ook niet dat ze nu meer dan de mannen moeten krijgen omdat ze beter presteren. Ik vind alleen dat de premies die de Knvb uitkeert voor interlands hetzelfde moeten zijn. Die premies zijn gekoppeld aan de prestaties, niet aan de inkomsten van de Knvb. Als de vrouwen zich inzetten voor het nationale vlaggenschip, dan zie ik geen reden waarom daar een lagere premie voor zou staan dan wanneer mannen zich inzetten. Je bent evenveel tijd kwijt aan die interlands, reist weg van huis en haard en zit soms weken in een trainingskamp. Het moment is nu inderdaad handig gekozen, maar dat maakt niets uit voor de discussie in mijn ogen.

21 november 2017 om 12:09

Maar als ik je goed begrijp moeten dan ook de spelers van Jong Oranje en alle junioren die uitkomen voor Oranje hetzelfde krijgen als de mannen?

21 november 2017 om 12:25

Nee, dat hoeft niet. Sowieso zijn betalingen aan junioren/minderjarige qua wetgeving lastiger, ik ben daar niet zo erg in thuis, maar volgens mij mag je ze dan maar een paar keer per jaar inzetten. Maar goed, dat terzijde. Jeugd-internationals halen niet zelden een vet contract binnen in Engeland naar aanleiding van een jeugd-toernooi, als je de selecties bekijkt spelen er al meerdere over de grens amper in de puberteit.

Junioren zouden ook in het grote Oranje kunnen spelen, ongeacht hun leeftijd. Misschien klinkt het flauw, maar de enige belemmering is hun kwaliteit, er is voor zover ik weet geen leeftijdsgrens. Voor vrouwen is de enige belemmering hun geslacht, hun kwaliteit doet niet ter zake, ze mogen niet bij de mannen meedoen. Punt.

Ik kan misschien mijn punt het beste onderbouwen door naar de Olympische Spelen te wijzen (hoewel dat wellicht weer deels een zaak voor NOC-NSF is). Wat als zowel de mannen als de vrouwen daar een medaille winnen van dezelfde kleur. Moeten ze dan hetzelfde krijgen of niet? Ik kan me niet voorstellen dat het bij Hockey of roeien zou verschillen, maar bij voetbal dan wel?

Hahaha dit soort uitspraken kunnen sommige mensen echt niet hebben en zeker niet van Johan Derksen. Persoonlijk ben ik het met hem eens zoiets heet marktwerking. En het is inderdaad echt zo extreem zelfs in deze sportieve malaise leveren mannen een tienvoud als het niet meer is tegenover de vrouwen financieel. Daarnaast is het dan ook meer dan terecht dat de mannen op basis daarvan meer krijgen van de KNVB al hebben ze het inderdaad minder nodig dan de vrouwen. Enige oplossing is dat de mannen zo lief zijn om een deel van hun geld afstaan willen ze dat niet doen moet er ook niks aan verandert worden want op dat geld hebben zij gewoon recht op basis van de waarde die ze vertegenwoordigen.

21 november 2017 om 09:29

Daarnaast worden de mannen vanzelf financieel 'gestraft' voor het niet behalen van het WK, want hiermee lopen ze best lucratieve winstpremies mis. Dus dat argument van Miedema vind ik ook niet zo sterk.

21 november 2017 om 10:06

Geld wordt overigens nauwelijsk verdiend met de premies maar met de marketing opbrengsten. De spelers en de Knvb gaan elk toernooi in zee met bepaalde partners waarvoor ze reclame maken. Zo wordt het geld verdiend, met van die spaaracties van voetbalplaatjes bij de supermarkt e.d.

Rond een vrouwentoernooi heb je tot op heden nog niet zo'n oranje koorts. Dus halen ze niet de bedragen op die de mannen wel ophalen.

21 november 2017 om 10:42

Ik bedoelde ook niet de premies die de Knvb tijdens het toernooi ontvangt van de Fifa, maar de premies die de Knvb uitkeren aan de spelers. En die worden idd vooral gefinancierd vanuit sponsorgelden.

Miedema zei namelijk dat ze evenveel moeten verdienen, omdat de mannen zich niet eens plaatsen. Dus daarom zei ik dat je het niet plaatsen buiten beschouwing moet laten, omdat ze daar financieel de gevolgen al van voelen doordat er geen sponsorgelden binnenkomen en daarmee geen premies worden uitbetaald.

De dames moeten gewoon een vergoeding krijgen die in lijn is met het geld dat er binnen komt met hun activiteiten. Plus een beetje meer om het vrouwenvoetbal een boost te geven.

Van de zomer zouden ze dus goed moeten hebben verdiend.

21 november 2017 om 09:31

Uiteindelijk waren de meeste wedstrijden deze zomer (bijna) uitverkocht. Dan mogen de speelsters daar idd best van meeprofiteren, want dat komt ook door hun eigen prestaties. Maar het lijkt er nu wel een beetje op dat ze het een beetje te hoog in de bol krijgen. Wat dat betreft zouden ze dan wel weer op hun mannelijke collega's lijken.

Met alle respect maar de dames moeten hun plek weten. En ik vind dit ook zo jammer dat ze van hun ek prestatie meteen 'misbruik' maken. Op deze manier ga ik bijna hopen dat ze gigantisch falen bij het volgen toernooI zodat dit gezeik weer over is.

Zou me niet verbazen als zelfs de knvb op zo'n scenario zit te wachten en gewoon een beetje tijd zitten te rekken. Laten we eerlijk zijn, het is dat tegenwoordig de naam Martens in t nieuws komt dat ik überhaupt nog iets hoor over iemand van het dameselftal.

21 november 2017 om 09:42

Haha, ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?😀 Laat die vrouw toch lullen, het is volkomen logisch dat mannen veel meer verdienen! Alleen al om de kijkcijfers en populariteit in het algemeen.

21 november 2017 om 10:12

Sulejmanii, mannen verdienen ook meer bij hun clubs, dat is ook niet wat Miedema hier aankaart. Het gaat hier om de premies van de Knvb, en die zou je toch best wat meer gelijk mogen trekken? Ik vind dat eigenlijk volledig logisch, vooral omdat deze premies voor de vrouwen een belangrijke reden kunnen zijn om voor Oranje uit te komen. Van het voetbal worden ze niet heel rijk, maar ze moeten er wel veel voor laten. Als de Knvb een sterk vrouwenteam wil dan is dit toch een makkelijke beslissing om te nemen.

21 november 2017 om 16:16

Baardgrasmus, thanks voor je correctie! Ik had de informatie inderdaad verkeerd begrepen. Ik ben het overigens eens met jouw stukjes. In dit geval zouden de vrouwen zeker net zoveel moeten verdienen als de mannen. Ik dacht eerste instantie, dat het om clubvoetbal ging. My bad! 😀

Wat een onzin zeg. Het is ze duidelijk een beetje naar het hoofd gestegen. Er gaat een stuk minder geld in het vrouwenvoetbal om, dus krijgt ook iedereen minder. Hetzelfde geldt voor het amateurvoetbal of bij de shorttackselectie.

Het gaat toch alleen om de vergoeding van de Knvb? Die mag van mij wel gelijk getrokken worden hoor, voor de mannen is het een fooitje op een enorm salaris, voor de vrouwen is het een erg welkome aanvulling op het salaris. Als de Knvb een sterk vrouwenteam wil dan is dit een makkelijke manier. Want het is voor vrouwelijke internationals een stuk aantrekkelijker om voor een maatschappelijke carrière te kiezen dan voor de mannelijke internationals. De mannen spelen zich wel financieel onafhankelijk tijdens hun carrière, de vrouwelijke internationals niet.

21 november 2017 om 09:14

De redenatie loopt gewoon volledig mank. Het bedrag dat de mannen verdienen is ook gekoppeld aan hoeveel ze binnen harken. We leven niet in een samenleving waar je betaald wordt naar de hoeveelheid werk die je verricht. Een man en een vrouw die precies hetzelfde werk doen/zelfde functie hebben bij hetzelfde bedrijf, moeten hetzelfde verdienen. Maar dat is hier in mijn ogen niet aan de orde.

21 november 2017 om 09:37

Heb je het dan over het bedrag dat de Knvb betaalt of het bedrag wat de spelers bij de club verdienen? Dat kan ik uit jouw stuk niet opmaken. Want in mijn ogen doen de mannen en de vrouwen voor de Knvb wel degelijk hetzelfde werk. Dat de mannen bij de Knvb wellicht meer geld binnen halen zou ook best kunnen, maar die berekening is lastig te maken denk ik. Bovendien lijkt de Knvb mij geen organisatie die uit is op maximale winst, maximale afzet is volgens mij belangrijker. En dat de vrouwen een aanzuigende werking hebben op nieuwe (vrouwelijke) leden, dat is duidelijk.

21 november 2017 om 10:38

Je lult uit je nek man, er kwam laatst nog een sloot aan berichten naar buiten dat er amper nieuwe meisjes zijn gaan voetballen. Wat premies betreft, even googelen wijst op 25k voor de vrouwen tegenover 90k voor de mannen (150k bij wk plaatsing) qua verhouding waarschijnlijk al riant voor de vrouwen wat betreft inkomsten. Ja bij het ek zat het vol, maar ga naar een gemiddelde vrouwenwedstrijd op eredivisie of Europees niveau en je kunt de koppen letterlijk tellen. De sport is niet eens rendabel, laat staan winstgevend, miedema heeft gewoon een giga ego gekregen omdat ieder kortpittig huisvrouwtje nu beweert dat ze beter zijn dan de mannen.

21 november 2017 om 11:02

Ja, maar het gaat om interlands Robbin, niet om clubvoetbal. Bij interlands zit het vol, en het gaat om de premies voor interlands. Als ze nu hetzelfde salaris eisten als mannen bij hun clubs had je een punt, nu bepaald niet.

En dat je over kortpittige huisvrouwtjes begint zegt genoeg. Niemand met een sterk argument haalt die onzin aan.

21 november 2017 om 11:32

@baardgrasmus

We hebben het hier over voetbal op een niveau wat erg laag is,van de A1 jongens van een middelgrote club krijgen ze een nederlaag van flinke omvang om hun oren
Het stelt eerlijk gezegd niets voor (ik heb de tournooien in Canada en Nederland gevolgd). Dit naar aanleiding van een discussie met een vriend welke damestrainer is.
Beloon je het niveau verdienen ze het niet.
Bekijk je het commercieel verdienen ze het niet.
Ook de geleverde arbeid is minder en dan zouden ze het dus niet verdienen.

Ik heb gezocht wat de premies zijn van jong oranje maar kon ze niet vinden. Ik ga er van uit dat deze substantieel lager liggen dan van het "grote" oranje.
Dat vind iedereen normaal en hoor je niemand over.

Verder is de bezetting van de stadions in de afgelopen zomer in mijn ogen een non-argument. Het was even een hype. Gaat in mijn mijn ogen niet bestendig zijn. Ik ben er na het volgen van 2 tournooien van de dames voor een lange tijd weer van genezen.

Overigens moet Derksen het niet hebben over "meisje Miedema", vind ik niet gepast. Miedeme is een volwassen jonge vrouw en dient niet zo denigrerend aangesproken te worden.

Offtopic: Miedema is trouwens wel een goede voetbalster, in mijn ogen een klasse beter dan Lieke Martens.

21 november 2017 om 11:54

Het niveau tov mannen vind ik een non-argument, dat geldt voor veel sporten en is daar geen belemmering om gelijkwaardig te betalen (en het gaat hier niet om salaris, maar premie). Bovendien, ook al waren ze beter dan mannen dan nog moeten ze bij de vrouwen voetballen, het niveau is voor een Miedema niet het voornaamste bezwaar, dat is haar geslacht (ooit probeerde Perugia een vrouw te contracteren voor het herenteam, dat mocht toen niet). Dat ze bij de mannen niet mee zouden kunnen is daarom niet zo relevant, deelname werd daar op basis van hun geslacht al onmogelijk gemaakt.

Laat ik het anders vragen, stel zowel het Olympische mannenelftal als het vrouwenelftal kwalificeert zich voor de Olympische Spelen in Tokyo. Moeten ze dan voor, pak 'm beet, brons, hetzelfde krijgen? Of zou het mannenteam dan meer moeten krijgen dan het vrouwenteam?

Ik dacht net ook aan de premies van Jong Oranje, maar moest toen ook denken aan Drenthe, Rigters en andere spelers die zich via Jong Oranje naar miljoenen toe voetbalden. Die luxe is er toch minder voor vrouwen. De mannen verdienen meer geld door de gevolgen van een eindronde (mooie transfer, hoger salaris) dan door de eindronde zelf.

21 november 2017 om 14:02

"laat ik het anders vragen, stel zowel het Olympische mannenelftal als het vrouwenelftal kwalificeert zich voor de Olympische Spelen in Tokyo. Moeten ze dan voor, pak 'm beet, brons, hetzelfde krijgen? Of zou het mannenteam dan meer moeten krijgen dan het vrouwenteam?"

Het mannenteam meer. Dat is toch niet zo moeilijk? Ten eerste ligt het niveau 10 keer zo hoog en ten tweede kijken er een bizar aantal mensen naar een mannen WK i.t.t. een vrouwen WK.

21 november 2017 om 14:13

Jij vindt het niet zo moeilijk, ik vind het heel vanzelfsprekend dat ze hetzelfde krijgen. Het gaat om Olympische Spelen he, niet om het WK, zoals je in de tweede alinea aanhaalt. Zou je het daar (dus nogmaals, de Olympische Spelen) echt logisch vinden dat de mannen meer kregen dan de vrouwen?!

21 november 2017 om 09:42

Wat nuance lijkt mij in dit topic ook wel op zijn plaats. Miedema sprong enkel op de bres voor het vrouwenvoetbal wat betreft het premiestelsel, zoals het momenteel door de KNVB wordt gehanteerd en meer financiele mogelijkheden voor talentenontwikkeling in de toekomst.

Daarvoor vroeg ze aandacht en pleitte ze o.a. voor een (ook t.o.v. de mannen) meer relatief eerlijkere vergoeding en doorgroeimogelijkheden voor het damesvoetbal, zoals in Noorwegen.

Daar is ook wel wat voor te zeggen. De bond hoort bij uitstek het overkoepelende apparaat te zijn om het vrouwenvoetbal een stimulans de bieden en vrouwen extra financiële mogelijkheden en faciliteiten te bieden. Nu lijkt het allemaal zo minimaal mogelijk voor een dubbeltje op de eerste rang voor de KNVB.

De meeste vrouwelijke clubvoetballers in Nederland spelen slechts tegen een onkostenvergoeding, er zijn hoge uitzonderingen: bij clubs als Ajax en Twente variëren de betalingen naar verluidt tussen de €700 en €2300. Het is logistisch dat er daardoor veel talentvolle voetbalsters op jonge leeftijd al afhaken c.q. verloren gaat.

Het is aan de een keuze van de KNVB. Wat willen ze met het Nederlandse vrouwenvoetbal? Is het streven om het nationale niveau te laten wat het is of willen ze na het behalen van de EK-titel doorpakken en een vaste toppositie in het wereldvrouwenvoetbal te bemachtigen?

De toename en groei van het aantal meisjes in het clubvoetbal ken een ongekende, grootste vlucht. Het meisjesvoetbal zit in de lift , mede door de successen van de Leeuwinnen.

De Oranje Leeuwinnen kregen naar schatting met het behalen van de titel individueel rond dr €25.000 aan EK-prijzengeld uitbetaald. Op het eerste gezicht niet verkeerd natuurlijk. Vrouwenvoetbal laat zich qua marketing en niveau natuurlijk niet vergelijken met mannenvoetbal en veel vergelijkingen gaan scheef, maar in vergelijking met Europees kampioen Portugal is €25.000 een schijntje. De Portugezen kregen per speler 3 ton.

Miedema vraagt natuurlijk niet om dergelijke onrealistisch bedragen. Ze lijkt me in het interview realistisch genoeg om te beseffen dat ze met het vrouwenvoetbal op een veel lager niveau acteert.

Maar het is goed dat ze opkomt voor haar passie en voor haar minder bedeelde collega's strijdt voor meer mogelijkheden en ontwikkeling van nationaal voetbaltalent, voordat er velen vervroegt afhaken door een gebrek aan financiële middelen en mogelijkheden. Er is niks mis met zo'n streven.

Triest dat een man als Derksen, een gepensioneerde journalist in ruste, zich wederom weer zo ongenuanceerd uitlaat. Hij lijkt, zoals vaker de laatste tijd, een 'kutscheet' te laten en de klok te hebben horen luiden zonder hij weet waar de klepel hangt. Miedema vraagt geen gelijke salarissen als de mannen, wil niet voor de geldelijke hoofdprijs gaan en pleit voor meer (financiele)ondersteuning van de bond.

Maar ja, door de vele vaak seksistische uitspraken van Derksen in het inhoudsloze VI weten we onderhand, dat hij vrouwen het liefst ziet als schaarsbedekte dames van lichte zeden, zoals hij ze vroeger in zijn actieve carrière tijdens Oost-Europese tripjes geregeld naar eigen zeggen bezocht in bedenkelijke nachtclubs en bordelen.

21 november 2017 om 10:00

Buitenspelval, volledig met je eens en ik hoop dat veel mensen jouw reactie lezen. Ook je analyse van Derksen is helemaal raak wat mij betreft, ook in zijn laatste jaren als journalist leek hij al zijn interesse te hebben verloren. Als je hem nu vraagt drie spelers van Nac, Vvv, Roda, Willem II of Sparta te noemen zou het me verbazen als het hem überhaupt van een van deze clubs lukte. Stokpaardje, op stokpaardje, op stokpaardje. En als een vrouw met redelijke argumenten een discussie op gang brengt, dan zal Derksen haar even op haar plek zetten. De enige vrouwen die daar op goedkeuring kunnen rekenen zijn inderdaad de dartdames, Sensi of de barvrouw als die haar kleren uittrekt voor de Playboy.

Inhoudelijk klopt het wat Derksen zegt, aan de andere kant hebben we het hier over een vergoeding vanuit de KNVB, niet over een salaris. Een vergoeding die de mannelijke intetnationals niet eens merken en die voor de dames wel een groot verschil maken. Zie het dan als beloning voor de duizenden extra leden die ze de KNVB hebben bezorgd afgelopen zomer. Volgens mij wordt niemand daar minder van.

Heeft iemand een idee over wat voor bedragen we praten?

21 november 2017 om 09:03

Na het WK in 2014 kregen de internationals per persoon 150.000 euro. Maar dit bedrag kwam mede tot stand door de individuele sponsorcontracten van de internationals rond de eindronde. Daarvan werd de helft in de pot gestort en van daaruit is deels die anderhalve ton pp betaald. Voor het kwalificeren voor het EK 2016 hadden ze per persoon 90.000 gekregen.

Het is letterlijk wat gisteren mijn eerste gedachte was toen ik dit hoorde. Het blijft appels met peren vergelijken en dat komt vooral door de verschillen in commercie tussen de heren en de dames. De vrouwen mogen er best wat bij krijgen, bij maar roepen dat het gelijk zou moeten worden getrokken met de mannen is natuurlijk klinkklare onzin

Zou Miedema ook bij Arsenal opgooien dat ze hetzelfde moet verdienen als Alexis Sanchez?

21 november 2017 om 09:41

Laat haar daar maar eens eerst zeuren inderdaad.

Hoezo krijgen internationals eigenlijk een vergoeding voor het spelen van interlands? Het is toch (zoals ze dat zelf zeggen) een enorme eer om voor je land uit te komen...

Ik bedoel je wordt op kosten van de Knvb ingevlogen (indien nodig), je krijgt een week lang een zeer goed hotel voorgeschoteld, er wordt elke dag eten en drinken aangeboden, je krijgt alle kleding, persoonlijke verzorging in de vorm van massages etc.

Waarom zou je dan eigenlijk ook nog een extra vergoeding moeten krijgen...

21 november 2017 om 09:42

Het is natuurlijk gewoon hun werk, het is natuurlijk ook een eer om voor je land uit te mogen komen, maar ik vind wel dat je ze gewoon moet betalen voor hun werk. De meeste spelers verdienen bij hun club al veel geld, dan zou het natuurlijk raar zijn dat ze opeens bij een andere werkgever niets krijgen voor exact hetzelfde werk.

21 november 2017 om 10:07

De vergoeding wordt betaald voor de marketing rechten. Die rechten stoppen ze in een poule en die worden als colelctief vermakrt rond een toernooi. Dat geld delen de spelers met de Knvb, ze betalen daar de extra kosten van en wat er over blijft, wordt gedeeld.

Het is dezelfde Derksen die in een andere uitzending vindt dat over het algemeen mannen in het voetbal veel te veel verdienen. Dus wie lult er nu uit zijn nek!? Dus als je het goed analyseert is hij het met Miedema eens. Vrouwen verdienen idd niet te weinig maar de mannen te veel.

21 november 2017 om 09:41

Dat zijn twee verschillende dingen. Voetballers verdienen in zijn ogen te veel, maar weet hij weet dat dit komt door het geld dat hier in omgaat. In vrouwenvoetbal is bijna niemand geïnteresseerd (ook sponsoren niet), dus zou het gek zijn als de vrouwen hetzelfde betaald krijgen.

21 november 2017 om 15:35

@ wouterke Derksen wordt ook gesponsort om zo dom te lullen dus de cirkel is rond. Dus de ene keer zegt dit en de andere keer dat. Dit is waar jij en ik invloed op hebben. Gewoon massaal zappen als die vent weer op tv dom begint te lullen. Kijkcijfers is RTL gevoelig voor. Maar op de een of andere manier vinden bepaalde mensen dit vermakelijk.

ach de vrouwen vergeten dat ze ''op de portemonnee van het mannenvoetbal'' hebben kunnen groeien. zowel bij de clubs als bij het ned. elftal. internationale toernooien, etc etc. dit terwijl het vooral geld kostte voor deze instanties/clubs.

en nu na 3 jaar al roeptoeren dat je hetzelfde met verdienen. bij mijn plaatselijke voetbalvereniging amateurs komen nog meer mensen kijken dan bij het vrouwenvoetbal voor clubs.

de vrouwen willen graag dat er met mannen vergeleken mag worden als het hen uitkomt. dus qua salaris, prestaties afgelopen jaren etc. maar ga je het spel op de keper beschouwen dan is een a1 van een gemiddelde grote amateurclub nog beter. maar dat mag je dan weer niet zeggen. precies dat bedoel ik. de vrouwen bepalen waar het vergelijk getrokken mag en kan worden. heel selectief..

je krijgt wat je verdient maar op dit moment heeft het vrouwenvoetbal nog in de verste verre niet de statuur die het mannenvoetbal heeft. het gaat zeker de goede kant op maar nog een heel lange weg te gaan.

21 november 2017 om 10:21

Het gaat niet om salaris, het gaat om de premies van de Knvb. De Knvb vindt het Nederlands vrouwenelftal, en het vrouwenvoetbal in het algemeen, belangrijk. Zie het binnenhalen van het EK, maar ook de vele investeringen die worden gedaan. Daarnaast zorgen de nieuwe vrouwelijke leden ervoor dat de Knvb blijft groeien, zonder die aanwas was er zelfs sprake geweest van krimp bij de Knvb. Het is qua bedragen echt klein bier voor de Knvb om de premies gelijk, of iets gelijker te trekken. Puur pragmatisch bekeken lijkt het me handig als er daardoor meer vrouwen langer voor Oranje blijven spelen, en principieel bekeken zou het in mijn ogen een goed signaal zijn om in ieder geval de premies gelijk te trekken.

Kijk, bij het WK in 2014 had Vorm, Veltman of Kongolo ook niet dezelfde inbreng als Vlaar, Van Persie of Robben. Maar ze krijgen wel allemaal dezelfde premie. Sterker, daar trekken ze de helft van de individuele sponsorinkomsten van de internationals er nog bij en die verdelen ze dan over alle internationals. Dus de individuele sponsorinkomsten van Robben en Van Persie gingen ook deels naar Veltman en Verhaegh. Dus nee, je krijgt niet per se wat je verdient.

Wat zij wil is als dat Dussense Boys uit 5e klasse Zuid 1 bij de zondag amateurs hetzelfde beloond worden als Ajax, PSV en Feyenoord. In die verhouding het zien. Derksen zegt het vreselijk bot, maar hij heeft wel degelijk gelijk.

Gewoon helemaal schrappen die premies, heb het altijd onzinnig gevonden dat de Knvb spelers betaald.

Ben je direct van dit gezeik af.

21 november 2017 om 10:09

Vinden de spelers prima, dan kunnen ze, net als in andere sporten, zelf hun marketing regelen en zelf meedoen aan reclame campagnes zonder dat ze de opbrengsten moeten delen met de Knvb. levert ze veel meer op.

21 november 2017 om 10:27

Sterker nog, mannen én vrouwen moeten gratis voor hun land spelen. Als ze geen bonus krijgen willen ze geen EK of WK winnen?

Van mij mogen ze het zelfde verdienen als de mannen, maar Miedema vergeet wel dat ze net komen kijken. Ik geloof best dat op z'n tijd alles goed komt, maar ze moet ook wat geduld hebben. Net als met die anti zwarte piet lui, ga niks eisen en kruip niet in een onnodige slachtofferrol. Miedema moet zichzelf realiseren dat er genoeg meiden op deze wereld zijn die niet eens het huis uit mogen. Dat ze meer geld wil, prima, maar wees beschijden. Het vrouwenvoetbal verdient respect en gaat die heus ook meer krijgen. Alleen moeten de dames niet vergeten dat het ook een conservatieve wereld is. Kijk maar naar de houding van de mannen op tv. Tijd is goud waard...

Als een amateur team o17.1 van een 1e divisie nivo speelt tegen het Nederlands dames team dan winnen die jongens het al alleen al op fysiek en snelheid dus moeten we die dan ook maar gaan betalen...

Prima! Mannen en vrouwen 500euro per 90 minuten als bonus, of een deel daar van. Trainingskamp op zelfde financiële voorwaarden als bijvoorbeeld Defensie. Klinkt als een goed basis salaris.
En dan.... als je meer wilt verdienen, zorg maar voor hogere recettes en reclame opbrengsten. Mogen de dames dan op hun vingers natellen hoeveel ze over houden. Een Jochum Meijer verdient toch ook veel meer dan malle Pietje op t podium...
Ach... ik ga het de dames niet eens uitleggen. Gelijke rechten? Gelijke plichten !

Is het niet gewoon heel normaal dat de mannen meer verdienen? De mannen krijgen de Arena vol over het algemeen en de dames spelen in steden als Deventer en Doetinchem. Daarnaast zijn de Kijkcijfers bij de mannen ook hoger. Leuk dat de dames op hun niveau even beter presteren maar qua marketing zijn de mannen verder.

21 november 2017 om 11:21

Ja maar die koppeling is er niet. Er is een koppeling aan prestaties (als je verder komt krijg je meer) maar niet aan inkomsten. De mannen verdeelden in 2014 hun persoonlijke sponsorinkomsten in die periode ook over de hele selectie, waardoor iedereen hetzelfde kreeg. Maar ik kan me die trip naar Indonesië en China nog herinneren, maar ik denk nit dat de internationals daar hogere premies kregen dan voor oefenwedstrijden met Roemenië of Schotland. Hoewel we vrij zeker kunnen concluderen dat de Knvb daar veel meer verdiende dan de afgelopen weken in Roemenië en Aberdeen.

Op het moment dat je alles zou koppelen aan inkomsten schiet de Knvb zijn doel voorbij. Hun doel is zoveel mogelijk mensen op een zo hoog mogelijk niveau laten voetballen in wedstrijdverband. Kabouters, junioren, maar ook g-voetbal, het hangt van vrijwilligers aan elkaar en er zijn ook veel subsidies voor, soms verkapt, zowel nationaal, provinciaal als gemeentelijk. Dat maakt niet uit, want het geld dat dat sporten kost wordt op andere plekken terugverdiend (ziektekosten bijvoorbeeld) en het doel is maximale afzet, niet maximale winst. Denk ook een voetbalclubs in hele kleine gemeentes, het zou veel efficiënter zijn om in dunbevolkte gebieden minder clubs te hebben, die dan meer leden hebben. Nou goed, ik dwaal nu ook af. Punt is gewoon, de premies van de mannen zijn niet gekoppeld aan hun niveau tov de vrouwen, maar aan hun niveau tov andere landen. Alle verwijzingen naar marketing, marktwerking en extra inkomsten zijn niet zo relevant in deze discussie.

Leuk voorstel aan de Knvb. Plan een oefenwedstrijd tussen het NL heren en dames elftal. Winnen de dames, of spelen ze gelijk, krijgen ze evenveel. Winnen de heren, dan blijft het zo dat de heren meer verdienen.

Ik wil wel eens zien hoeveel de heren van de dames winnen. Ik schat minstens 10-0.

Ugh de denigrerende toon waarop hij het zegt, zoals "meisje Miedema" vind ik zo irritant. Doe gewoon normaal man, hij heeft eigenlijk helemaal gelijk dus waarvoor is het nodig? De mannen verdienen meer omdat ze meer opleveren, het niveau verschil is ook vreselijk groot. Miedema wijst dan wel op het falen van de mannen (lekker oncollegiaal ook) maar als ze tegen elkaar spelen wordt het eerder 20-0 dan een winst voor de dames. Bovendien was zij zelf niet degene die boos was op Nederlandse journalisten omdat ze het mannen en vrouwen voetbal met elkaar vergeleken? Lekker hypocriet. Nee, je doet niet even veel, je bent niet even goed en je levert minder op. Op basis waarvan verdien je dan even veel?

21 november 2017 om 11:25

Maar dat is met het tennis niet anders, daar worden de vrouwen ook volledig van de baan geslagen door de mannen. De nummer 3000 bij de mannen slaat de nummer 1 bij de vrouwen helemaal weg. Toch is het prijzengeld gelijk getrokken. Maar het gaat hier enkel om de premie van de Knvb, niet het salaris, niet het prijzengeld dat de bond krijgt, enkel de premie die de Knvb aan zijn internationals betaalt. Een premie die bij de mannen vaak als reis/onkostenvergoeding wordt gezien, om ook even aan te geven hoe weinig het is tov hun salaris. Dat is toch een kleine moeite om gelijk te trekken? Zo zorg je ervoor dat die dames voor Oranje blijven spelen.

Stomme gel*l van die Derksen, met zijn denigrerende 'meisje' gelijk, en al die napraters hier... Die Miedema streeft gewoon naar vooruitgang in het vrouwenvoetbal, en hogere premies bij het Nederlands Elftal helpen daarbij. Vrouwen verdienen nog steeds bijna niets vergeleken met de mannen. Ze worden afgescheept met een leuk zakcentje terwijl ze een finale hebben gespeeld voor alleen al in Nederland meer dan 4 miljoen kijkers. Het enige wat die Miedema voorstelt is hogere of gelijke vergoedingen van de Knvb. De mannen blijven sowieso veel meer verdienen, die verdelen een groot deel van wat ze individueel aan sponsorgelden binnenhalen over de hele selectie als aanvulling op de KNVB-vergoeding. En het andere deel mogen ze ook nog zelf houden. Geef als steenrijke vereniging je vrouwelijke topspelers gewoon evenveel als de mannelijke, achterlijk gezever om een paar centen. Het gaat hier niet om miljoenen zeg. Een hoop figuren weer die zich blijkbaar aangetast voelen in hun mannelijke ego.

21 november 2017 om 12:01

Het gaat altijd om 3 premies kwalificatie, winst toernooi en commercie.
Dat de dames de finale hebben gewonnen en veel kijkcijfers hebben opgehaald staat los van het werkelijke inkomen van financiën. Bedrijven betalen gewoon veel minder voor een reclameblok tijden de dames finale dan bijvoorbeeld wanneer de mannen in de finale staan. Zo scheef loopt het het dus en daarom is het moeilijk om de premies geheel gelijk te trekken.

21 november 2017 om 12:16

Maar die reclameblokken, die verkoopt de publieke oproep toch? Ik weet niet bij wie ze de rechten hebben gekocht van het toernooi, en ik geloof ook wel dat er minder voor is betaald dan voor het mannentoernooi, maar dan nog. De kijkcijfers waren bijzonder goed en daar worden volgens mij de prijzen voor reclameblokken op gebaseerd.

Het is ridicuul om dezelfde verdiensten te ontvangen als de mannen. Daar is het vrouwenelftal (ondanks de afgelopen hype) nog lang niet populair genoeg voor. Wel vind ik dat wanneer de KNVB meer geld binnenkrijgt door het vrouwenelftal, de vrouwen daar ook van mogen meeprofiteren.

21 november 2017 om 12:03

Als je alles in een grote pot gooit kan je dat doen. Maar ik ervan uit dat er met verschillende begrotingen gewerkt wordt.

Het niveau van de vrouwen is ter vergelijken met het niveau van met een subtopper op t 1 na hoogste amateur niveau (hoofdklasse). Ze worden op dit moment door de A jeugd van bijvoorbeeld ajax of psv met minimaal 8 nul van de mat getikt. Dat er veel mensen naar de oranje vrouwen keken is ook niet vreemd. Ik hou absoluut niet vam hockey, maar ik kijk wel tijdens de olympische spelen. Ze behoren betaald te krijgen naar hun niveau. In dit geval mogen ze blij zijn met een winst premie van 100 euro.

21 november 2017 om 12:28

Hun niveau tov mannen doet er niet toe want ze mogen niet meedoen bij de mannen. Al waren ze evengoed, dan nog stond hun geslacht deelname in de weg. Niet relevant dus.

Wat als de Oranje Dames zich kwalificeren voor Tokyo, moeten ze dan dezelfde premie krijgen voor een medaille als het mannenteam zou hebben gekregen? Of moet het lager?

Iedereen die in dit topic zit te miepen dat de "stadions toch vol zaten" als argument dat er behooriljke inkomsten waren, vergeet iets essentieel.

Het EK is en blift een Uefa toernooi waarbij zij, en niet de Knvb met de meeste inkomsten gaan lopen.

Tuurlijk zijn we ongelijk, we zijn gelijkwaardig. Volgens mij is het loon naar werken. TegEn woordje draaid alles om het geld!

Ik vind dat ze gezien de prestaties procentueel gezien er meer op vooruit mogen gaan dan de mannen. Ik ben heel trots wat ze gepresenteerd hebben. Zeker met hetgeen ze in hun mars hebben. Maar ik vind t op 1of andere manier bonkig voetbal (meestal). Dus kijk ik er alleen naar als t toevallig voorbij komt (buiten of op de tv).Maar kijk dan liever nog naar de jo-17-4(b4) bij de plaatselijke club omdat dat spannender en leuker is om naar te kijken . Hoop niet dat die ook geld gaan vragen , omdat ze kampioen worden .Miedema mag van mij het salaris krijgen om te sporten en te leven van haar sport.salaris modaal (miedaal)

Helemaal gelijk in. Het vrouwenvoetbal is ook gewoon een veel kleinere sport dan de mannen. Er zijn echt zoveel meer mannen/jongens die voetballen dan vrouwen/meisjes. Dus als vrouwenvoetbalteam goed zijn is veel minder moeilijk dan als mannenvoetbalteam. Bovendien denk ik dat de Oranje Leeuwinnen echt een ongenadig pak slaag zouden krijgen van PSV B1. Dit heeft misschien alleen te maken met het fysieke gedeelte, toch vind ik dat dit veelzeggend is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren