Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Isimat-Mirin voorkomt diep in blessuretijd puntenverlies voor PSV

Laatste update:

PSV heeft een benauwde overwinning geboekt op bezoek bij PEC Zwolle. Lang leek het duel op een doelpuntloos gelijkspel af te stevenen, maar diep in blessuretijd dook Nicolas Isimat-Mirin op voor het doel van Zwolle en werkte hij de 0-1 binnen. Door de overwinning blijft het gat met achtervolger Ajax acht punten.

Na de overwinning van Ajax zaterdagavond moest PSV zondagmiddag een goed resultaat halen in Zwolle, om het gat van acht punten op de achtervolger te handhaven. De koploper van de Eredivisie had het zwaar op bezoek bij de ploeg van trainer John van ’t Schip. Jorrit Hendrix pakte al vroeg in de wedstrijd een gele kaart en zat tegen rood aan. Scheidsrechter Björn Kuipers spaarde hem tot twee keer toe, waarna Phillip Cocu vlak voor rust ingreep en de middenvelder naar de kant haalde. De Eindhovenaren hadden tot dan toe een grote kans gekregen. Luuk de Jong kreeg de bal voor zijn voeten, maar kreeg de bal er van dichtbij niet in.

PSV liet PEC Zwolle het spel maken, in de hoop om er met snelheid vanuit een counter gevaarlijk te worden. Zwolle kwam moeilijk tot kansen. Vijf minuten voor rust was het Erik Israelsson die een kopkans kreeg, maar zijn inzet belandde in de handen van Jeroen Zoet. Na de thee werd de thuisploeg een stuk gevaarlijker en was Philippe Sandler dicht bij een doelpunt. Met een vrije trap en een kopbal was hij dreigend, maar scoren lukte niet. PSV had het zwaar en werd in de verdediging gedrukt. Kansen waren er voor Younes Mokhtar, Mustafa Saymak en Israelsson.

De bezoekers waren niet in goede doen en leken genoegen te moeten nemen met een gelijkspel. PEC Zwolle rook bloed en ging voor de overwinning. De verdediging van PSV werd onder druk gezet, maar PEC Zwolle besefte ook dat PSV er vanuit de counter gevaarlijk uit kon komen. Waar de Eindhovenaren genoegen leken te nemen met een gelijkspel, was het Isimat-Mirin die diep in blessuretijd van dichtbij de 0-1 tegen de touwen werkte. Diederik Boer redde op een kopbal van De Jong, maar Isimat-Mirin was er als de kippen bij om de winnende te maken. Zodoende redt hij PSV en zorgt de mandekker ervoor dat titelconcurrent Ajax niet dichterbij komt.

Verdiende overwinning voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jaaaaa!!!! Had het gelijkspel al ingecalculeerd. Zwolle staat terecht heel hoog, zeer degelijk. Denk dat PSV slecht speelde, en een gelijkspel mag dan een keer voorkomen. Maar dit is lekker hoor!

19 november 2017 om 16:24

Gestolen punten smaken inderdaad het lekkerst!!! Heeeeeeerrrrrrliijkkkkk

19 november 2017 om 16:25

Zoet eigenlijk de stille kracht en wat deed isi daar ineens voorin? Haha dit was wel heel smerig zeg, bah.

19 november 2017 om 16:29

Smeriger heb ik de punten nog nooit gekregen als PSV fan. 0 seconden recht op meer dan 0 punten, wat was het een drama.

19 november 2017 om 16:29

Hoe je de punten pakt is niet belangrijk als je ze maar pakt. Zo werkt het internationaal ook.

19 november 2017 om 16:54

Eerlijke boefjes. Weet het niet hoor maar eerste helft moest het al 0-2 staan. Zwolle vee aan de bal maar de meeste kansen waren voor PSV

19 november 2017 om 17:42

PSV is blijkbaar de enige ploeg die het op kan brengen om tot de 94e minuut door te gaan. Dat is waarschijnlijk de manier om in blessuretijd te scoren...

19 november 2017 om 16:26

Gefeliciteerd! Zat er aan te komen natuurlijk, als je zelf de kansen onbenut laat...

19 november 2017 om 17:00

Wat een sneue partij dat PSV. Echt kansloos hoe ze gespeeld hebben. PEC speelde leuk. Jammer dat de kansen er niet in gingen..

19 november 2017 om 17:04

Lekkerrrr he, heerlijkkkkkkkkk. Even een biertje erop drinken. Zo sneu dat de lekker 8 punten los staan

19 november 2017 om 17:50

Kansen???? Welke???

19 november 2017 om 17:59

Je laat je heel erg kennen Jeroen. Je doet voorkomen dat je alleen de tweede helft gezien hebt. Zeker, PSV speelde de tweede helft niet goed. Snapte sowieso niet de wissels van Cocu, op die van Hendrix na. Al met al zeer veel geluk dat Isimat goed staat op het laatst, maar de eerste helft had het al beslist moeten worden. Als je de wedstrijd aandachtig gekeken had, was je opgevallen dat PSV op het einde heel erg aandrong. Zelfde verhaal als tegen Twente.

19 november 2017 om 18:42

Sorry, maar dat ben ik echt niet met je eens. PSV heeft zich nauwelijks laten zien. Je mag mi. meer verwachten van een ploeg met een budget van 70 mio tov PEC met een 'schamele' 12. Onterechte uitslag.

19 november 2017 om 19:23

Dan heb je de wedstrijd niet, niet goed of maar gedeeltelijk gekeken. PSV was verreweg de beste de eerste helft. Scoort PSV daar, dan wordt het spel anders. Dan moet Zwolle meer komen en kan PSV meer zijn spel spelen. Tweede helft speelde PSV idd schandelig slecht (op de laatste minuten na). Kijk de wedstrijd maar na. Onterechte uitslag? Leg eens uit. Heeft PSV vals gespeeld? Heeft Kuijpers onterecht een goal van PEC afgekeurd? Onterecht rood voor PEC? Heeft PSV de goal gescoord uit een onterecht verkregen penalty of vrije trap? Op alle vragen is het antwoord nee. Zwolle benutte zijn kansen niet/de PSV verdediging en keeper hielden het doel schoon. PSV dringt de laatste minuten aan en scoort. Allemaal volgens de regels en dus geheel terecht.

19 november 2017 om 20:46

Weet niet hoe serieus ik je post moet nemen, maar ieder zijn eigen mening.

Echter, om PSV 'verreweg' het beste te noemen in de 1e helft lijkt me ver van de realiteit. Eerste paar minuten begon PSV idd wel goed, dat is waar.

Situaties 'als dit' en 'als dat' hebben weinig waarde. Zo ken ik er ook nog wel een paar in het voordeel van PEC.

Onterecht in mijn ogen gezien het gehele wedstrijdbeeld. Niet van een paar minuten of een gedeelte, nee, van de gehele wedstrijd. Met je eens dat volgens de regels PSV gewonnen heeft, dus daar op terug te vallen vind ik wat zwak. Het gaat om het wedstrijdbeeld, en als ik alle andere >180 reacties lees ben ik niet de enige.

Maar goed, Zwolle moet ook de kansen afmaken, al waren het geen 100% kansen.

19 november 2017 om 16:25

Zeker niet de eerste keer dit seizoen en zo'n beetje geluk scheelt je snel 6 punten. Dat maakt het verschil van de kampioen

19 november 2017 om 16:56

Welke wedstrijden hebben we nog meer met geluk gewonnen dan? Op Twente en deze na.

19 november 2017 om 17:02

Feyenoord

19 november 2017 om 17:22

Tegen Feyenoord ook wat geluk, maar daar tegen kan dan gezegd worden dat Feyenoord vorig seizoen een dosis geluk had in Eindhoven. Staat het weer gelijk ;-)

19 november 2017 om 17:28

Precies! En tegen Twente was het verdiend, vandaag echter niet. Maar ja als Bayern München of Milan in blessuretijd wint is het volgens iedereen h
kwaliteit, ervaring, etc.

19 november 2017 om 17:34

In de blessuretijd scoren is niks mis mee, dat is namelijk gewoon geldige speeltijd. Echter wanneer je naar het wedstrijdbeeld kijkt kan je stellen dat een overwinning niet verdient is.

19 november 2017 om 20:40

Onderbouw dan even. Twente was verdiend, tegen Feyenoord hadden we na 1 helft al 3-0 voor moeten staan.

19 november 2017 om 16:25

Was ik ook aan het schrijven. Onverdiend maar wel ‘typisch’ kampioensgeluk.. laten we het hopen!

19 november 2017 om 16:26

Ze hebben al 4 punten gepakt in de blessuretijd en dat is ook kwaliteit.

19 november 2017 om 16:33

Oftewel geluk dwing je af.

19 november 2017 om 18:42

Right.. Standaard one liner..

19 november 2017 om 19:24

Als het niet zo was geweest, dan zou het wel meer verspreid zijn in plaats van bij PSV, denk je ook niet?

19 november 2017 om 16:41

Xavi,

Ik vind het woord 'geluk' vaak een beetje respectloos. Je kunt niet zeggen dat Zwolle zoveel geweldige kansen gecreëerd heeft. Bovendien; scoren in blessuretijd is niet direct geluk, maar het gevolg van een goede mentaliteit en kwaliteit.

Wat ik geluk noem, is de fout van Jeroen Zoet in de wedstrijd in de Kuip vorig seizoen.

19 november 2017 om 16:43

Dat is gewoon pure domheid van Zoet

19 november 2017 om 16:45

Maar Boer maakte ook een fout waardoor PSV de 0-1 kon maken.

19 november 2017 om 16:46

Petje,

Eens. Maar was dat niet gebeurd, dan was de wedstrijd hoogstwaarschijnlijk 1-1 geëindigd. Op basis van de eindstand op de ranglijst was Ajax dan kampioen geworden.
Een beter voorbeeld van 'het geluk van de kampioen' is er niet.

19 november 2017 om 16:53

Met geluk van de kampioen wordt meer bedoeld dat je wedstrijden die eigenlijk niet meer te winnen zijn, toch nog op het laatst gewonnen worden. En om het dan een gevolg van mentaliteit en kwaliteit te noemen...tja. Feyenoord heeft het vorig seizoen meerdere keren gehad. Nu krijgen ze op het einde juist de doelpunten tegen. Is de kwaliteit of mentaliteit van Feyenoord dan ineens echt zo veel minder? Lijkt me niet. Het zit nu gewoon ineens erg tegen en dan kan. Bij PSV zitten al die dingen dit seizoen erg mee. Het geluk dat een kampioen heeft.

Ps. Over die fout van Zoet: dan kun je ook de fout van De Ligt tegen Excelsior benoemen. Of andere fouten van spelers van Ajax of clubs die tegen Feyenoord speelden.

19 november 2017 om 16:59

martijnr12.

Totaal onnodig om mij uit te leggen wat bedoeld wordt met die zin. Ik vind het echter een behoorlijk clichématige kreet die -mijns inziens- in dit geval niet recht doet aan de prestatie van Psv.
Bij geluk denk ik aan iets wat je niet zelf in de hand hebt, iets waar andere krachten een rol spelen. Dit is gewoon blijven knokken, na 90 minuten onder je kunnen gespeeld te hebben, en gaan voor het resultaat! Mentaal ben je dan gewoon ijzersterk.

19 november 2017 om 17:10

Nee de fout van Zoet is totaal anders, omdat het niet door een gebrek van kwaliteit komt oid. Die pass van de Ligt was gewoon dramatisch, en daar maakt hij er wel meerdere van

19 november 2017 om 17:51

Dat heeft juist niks met geluk te maken maar met de kwaliteit van Zoet

19 november 2017 om 18:01

@fr4evah Kennelijk niet cliche genoeg. Hoe sneu het ook klinkt, maar het is dus wel nodig om uit te leggen wat ermee wordt bedoeld. In deze heeft het woord "geluk" niks te maken met de manier waarop er is gescoord of gewonnen. Maar zoals Martijn al aangaf een ogenschijnlijke verloren wedstrijd wordt omgezet in winst.

Gratis tip: Het is voetbaljargon waar je de bewoording niet te letterlijk moet nemen. Of neem jij een ziekenhuisbal, de twaalfdeman, engeltje op de lat, betonvoetbal etc ook allemaal letterlijk?

19 november 2017 om 18:18

Zie het al voor me... de bus parkeren, onder het gras stoppen, punten in de tas.. mag hopen dat de man met de hamer niet langs komt!

19 november 2017 om 18:20

Xavi,

I feel you. Het gaat mij niet eens zozeer om de betekenis, maar meer de negatieve lading die het woord geluk met zich meebrengt.
Kunnen we het niet gewoon Champion Spirit noemen??
Overigens vind ik de vergelijkingen die jij maakt niet sterk. Jij hebt het over zaken die nauwelijks letterlijk te nemen zijn. Maakt verder niks uit, maar zaken als winst, verlies, geluk, pech lijken mij een stuk concreter.

19 november 2017 om 18:31

LucasAndersen,

Inderdaad, want Zoet legt wekelijks eigenhandig de bal achter de doellijn..

19 november 2017 om 17:00

Zou PSV het dan meer hebben verdiend als ze 20 kansen hadden verprutst?

19 november 2017 om 17:01

Kwaliteit van een kampioen.

19 november 2017 om 17:11

Geluk dwing je af.

Aan het begin van het seizoen gaf niemand een stuiver voor de titelkansen van Psv. Na twaalf wedstrijden uiteindelijk maar drie verliespunten. Erg knap hoor!

19 november 2017 om 17:42

Geluk dwing je natuurlijk af. Daar waar pec op een gegeven moment dacht “het is wel best zoâ€, ging psv juist vol door. Normaal gesproken is je CV helemaal niet voorin te vinden zo aan het eind van de wedstrijd. Daarnaast heb je bij psv wat individuele klasse en bij pec wat (verdedigende) mindere. Dan kan aan het einde van de wedstrijd het verschil maken.

Wie is die trainer van Pec, heeft hij een langlopend contract en wil hij misschien naar Ajax komen? Vraag ik voor een vriend die toevallig ook Ajacied is.

Geweldige wedstrijd. PSV totaal tactisch afgebluft door Pec, ze werden zoek gespeeld op de vleugels. Cocu kwam niet verder dan een targetman (locadia) naar het midden te zetten, verder had niemand bij PSV enig idee hoe ze PEC aan gingen pakken. Dikke complimenten voor PEC voor het spel.

Totaal onterechte uitslag.

19 november 2017 om 16:31

Klopt helemaal ja, de backs van psv en met name Luckassen wisten totaal niet waar ze het moesten zoeken. Luckassen lijkt mij tot nu toe ook gewoon een hele grote verspilling van geld te zijn. Maar ik ben niet minder blij met deze overwinning. Heerlijk !!

19 november 2017 om 16:47

Luckasse is ook geen rechtsback, eerder een cvm en mogelijk een centrale verdediger

19 november 2017 om 16:36

Bassie,

Leuk veldspel tot de 16, maar in de 16 verschrikkelijk slecht. Het leek wel een wedstrijd uit de overschatte Primera Division.

Mijn complimenten voor Psv. PEC Zwolle had het voordeel met dat verschrikkelijke veld, maar op het eind slaat PSV toch nog toe, daar waar de andere topclubs de strijd tegen die tijd allang zouden opgeven. Een hele goede prestatie en een die mij flashbacks geeft naar het PSV van 2014/2015.

Ik zie PSV eerder nog verder uitlopen dan dat het gat gedicht wordt. Ajax en Feyenoord zijn gewoon niet goed genoeg voor de Eindhovenaren dit seizoen.

19 november 2017 om 16:51

Overschatte Primera division das n goeie

19 november 2017 om 16:53

Afca,

Geen populaire opinie hier in Nederland, maar dat sommige mensen het in hun hoofd halen om die league hoger in te schatten dan de Premier League is 'way beyond me'. Maar goed, dat is natuurlijk een hele andere discussie.

19 november 2017 om 16:59

@fr4evah laten we voor die laatste conclusie eerst maar even Ajax-PSV afwachten. Geen enkele van de drie topclubs is in vorm. Je doet net alsof PSV de wedstrijd onder controle had en dan op het einde heel slim toesloeg. PSV wist echt niet waar ze het zoeken moesten en werden in de tweede helft volledig overlopen. In de 16 was PEC niet goed, maar dat zijn ze het hele seizoen al niet dus dat is nou ook niet echt de verdienste van Psv. En tot slot snap ik niet zo goed waar je het vandaan haalt dat de andere topclubs de strijd al zouden hebben opgegeven op het eind. Neemt niet weg dat PSV op dit moment, met dit soort overwinningen (tegen de verhouding in toch nog winnen) recht op het kampioenschap af gaat. Tenzij dat Ajax de felheid van de eerste helft tegen NAC voortaan ook tegen fatsoenlijke tegenstanders kan opbrengen.

19 november 2017 om 17:02

Verschrikkelijke veld? Hoe kom je daar bij?

19 november 2017 om 17:06

Martijnr12,

Ajax heeft dit seizoen laten zien dat het juist niet opstaat als het niet loopt (zoals tegen Utrecht en Vitesse). Op basis daarvan trek ik die conclusie.
Het gemak waarmee Feyenoord en Ajax punten verspelen, dat zie ik juist niet terug bij Psv. Natuurlijk moeten er nog veel wedstrijden gespeeld worden en weet je nooit hoe het loopt, maar ik zie tot op heden PSV groeien en zowel Feyenoord als Ajax choken als ze een keer een klap krijgen van de tegenstander.

Daarbij vind ik Cocu ook een betere trainer dan de slechte Gio en uiterst matige Keizer. Dat voordeel heeft PSV dus ook nog.

19 november 2017 om 17:09

Jeroenn04,

Kunstgras is verschrikkelijk en voetballiefhebbers zijn vrijwel unaniem van mening dat het niet hoort in een hoogste divisie van een land.

19 november 2017 om 18:30

Maar nogmaals, er zijn slechts 12 wedstrijden gespeeld. Bosz bakte er vorig jaar ook helemaal niets van de eerste wedstrijden. Niet dat ik een hele hoge pet op heb van Keizer, maar die heeft een nog moeilijkere situatie om te starten dan Bosz (bij Bosz was de moeilijkheid een veel agressievere en risicovollere speelstijl implementeren). Een geweldige tweede seizoenshelft, wat zomaar mogelijk is, kan nog makkelijk ervoor zorgen dat ze bij PSV in de buurt komen. PSV speelt ook nog niet altijd even denderend. Zij kunnen ook totaal instorten straks of juist niets meer verliezen. Geen enkele topclub laat in mijn ogen constant sterk voetbal zien. PSV had hier en ook in Twente zomaar punten kunnen verspelen als het ze iets meer tegen zat. PSV heeft de beste papieren, natuurlijk, maar het is vooralsnog echt totaal niet beslist met 8 punten.

19 november 2017 om 18:44

Eens dat je beter echt gras moet hebben, maar geloof niet dat dit kunstgrasveld zo slecht is.

19 november 2017 om 19:52

@jeroennn)$. Hoe is het met de speler van PEC die z'n sleutelbeen heeft gebroken toen hij een gewone buiteling maakte op dit fijne veld.
De ondergrond is vele malen harder dan bij echt gras. Ook Jörgensen brak z'n pols op kunstgras na een simpele valpartij.

Kijk maar als het flink regent dan komt de kunstgrasmat helemaal los van de ondergrond omdat die zo hard is dat het water niet weg kan.

19 november 2017 om 19:59

Martijnr12,

Je legt niet uit waarom Keizer een moeilijkere taak heeft dan Bosz vorig seizoen. Ik ben het daar trouwens ook helemaal niet mee eens, maar ben wel zeer benieuwd naar je argumenten. Er zijn niet heel veel mutaties geweest en enkele talenten zouden al wat verder moeten zijn ten opzichte van vorig seizoen. Keizer is tactisch ongelooflijk zwak en lijkt geen idee te hebben wat te doen als Plan A niet werkt. Ik zie dat niet veranderen in de tweede seizoenshelft. Ajax moet gewoon hopen dat ze wedstrijden kunnen blijven winnen door bevliegingen van enkele spelers.

Overigens klopt het wel dat geen enkele ploeg nog overtuigt, maar ik zie bij PSV de meeste gif en ook de meeste kwaliteit (zeker in de voorhoede). Het is zeker niet beslist, inderdaad.

19 november 2017 om 16:37

De trainer is John van het Schip, weet niet of hij een langlopend contract heeft. Als hij een paar jaar bij PEC zo blijft spelen en er een stabiele subtopper van weet te maken zie ik hem wel bij Ajax terecht komen! Is ook een echte Ajax man, dacht ik.

19 november 2017 om 16:46

Weer zo'n Nederlandse trainer die na een tijd in het buitenland getraind te hebben het in Nederland het heel goed doet (net zoals ten Hag). Daar leren die trainers toch iets wat je in Nederland blijkbaar niet leert.

19 november 2017 om 17:03

Jaa, daar leren ze de bal te hebben en effectief te spelen qua acties en combinaties. Hier leren de trainers voornamelijk om de bal in de ploeg te houden, maar niet om er verder veel mee te doen.

19 november 2017 om 19:42

Hoop ik wel en dan samen met Co Adriaanse als assistent heb je veel meer kwaliteit dan de huidige technische staf van Ajax.

19 november 2017 om 16:40

PSV werd zoek gespeeld?
Hoeveel kansen heeft Pec gehad dan?
Bijna niks.

19 november 2017 om 16:44

Jawel, PEC heeft veel meer kansen gehad dan PSV en qua veldspel waren ze ook stukken beter.

19 november 2017 om 16:44

Als je niet kon zien dat PSV grote delen van de wedstrijd achter de bal aanliep en niks te vertellen had, heb je echt een bril nodig.

19 november 2017 om 16:51

Sanderkoevoets,

PEC heeft jackshit gecreëerd. Totaal geen overtuiging in de 16.
Ongetwijfeld heeft PEC meer mogelijkheden gehad, maar welgeteld nul 100% kansen.

19 november 2017 om 16:52

Daar heb ik het toch niet over?
Heb het over de kansen en die had Zwolle echt niet veel.
Tot de zestien was het idd Zwolle dat beter was maar veel verder dan dat niet echt.

19 november 2017 om 16:47

Afgetroefd? Op de flanken? Haha verwacht je dat clubs door het midden spelen...voorin heeft pec geen enkele speler die een bal kan binnenknikken dus weet niet waar je het tachtisch aspect vandaan haalt...jr ziet izibuehe en denkt ah flanken zijn ze geklopt.
Pec psv 0-1

19 november 2017 om 19:46

Bassie. Niks onterecht. Als deze overwinning onterecht is, staat Feyenoord zeer onterecht zo laag. Tegen elke ploeg, behalve een halve wedstrijd tegen Ajax en Psv, was Feyenoord de betere ploeg, maar maakte ze de kansen niet af. En misten ze penalty's.
Commentaar van alle kenners, dat Feyenoord gewoon zwak is, dan moeten ze maar scoren.
Nou, dat is natuurlijk zo, want de kennis hierover kwam uit Amsterdam en daar weten ze het beter dan wie ook . Dus in deze lijn heeft PSV zeer terecht gewonnen en niks gestolen wedstrijd waarover de Telegraaf spreekt.
Het valt mij op als beslist niet-PSV' er dat het PSV niet gegund wordt.

Geluk v/d kampioen! Lekker zeg!

Wat lekker zeg! totaal onverdiend op basis van tweede helft en mocht psv blij zijn met 0-0.
Maar deze punten, pakken ze niet meer af

Bah bah wat een vieze dit...

19 november 2017 om 16:24

Maar toch heerlijk!😉

19 november 2017 om 16:27

Zeker heerlijk dit!
Nu hopen dat we de volgende wedstrijden weer beter presteren.....

19 november 2017 om 16:27

maar mag ook wel eens als PSV zijnde hebben we vaak weinig geluk hoor. Overal in eigen competitie en europees meestal meer pech dan geluk

19 november 2017 om 16:31

Weinig geluk? Je hebt dit seizoen al tegen twente geluk gehad , vandaag , tegen feyenoord heb je teveel gekregen en ook van az win je door blunders van bizot. Je bedoelt dat werkelijk alles meezit dit seizoen

19 november 2017 om 16:36

Volgensmij hebben wij aardig wat penalty's tegen gehad die wel heel licht gegeven werden, krijgt lozano rood tegen Heerenveen omdat hij uitglijd, alles zit mee zeg...

19 november 2017 om 16:37

Wat een klinkklare onzin Mickey. Juist in de wedstrijden dat PSV won zijn ze behoorlijk vaak genaaid, maar ja dat valt dan niemand op hé.

19 november 2017 om 16:49

DemyBert je krijgt ook veel makkelijke pingels. Schwalbe bergwijn, tegen heracles thuis of tegen utrecht buiten de 16, maar wel op de stip.

19 november 2017 om 16:51

Tegen heerenveen keken jullie al tegen een 2 0 achterstand aan en speelden jullie hopeloos.

19 november 2017 om 17:05

Ik draai het liever om, Twente, maar vooral Feyenoord hadden juist geluk dat ze voor rust niet al vet achter stonden en dus nog kans maakten.

19 november 2017 om 19:27

Zo kun je alles relativeren mickey 12

19 november 2017 om 19:48

@mickey12. Dat heeft Ajax jaren en jaren gehad. Zoveel geluk zelfs dat de oudjes van Ajax zich Luckey Ajax noemen.

Wat ongelofelijk onterecht. Ik ben voor PSV maar PEC verdiende 100% alle punten. Kuipers floot niet foutloos maar liet gelukkig wel doorspelen en ging niet in op het gemekker van de geel roepers. Kwam de wedstrijd ten goede. Maar wat voelt deze overwinning zuur.

19 november 2017 om 16:45

Als deze overwinning zuur voelt ben je geen echte PSV supporter. Boeruhhh

19 november 2017 om 17:05

Dat begrijp ik ook niet. Zeker vies, maar niet zuur. Heb het idee dat je zieltjes probeert te winnen.

19 november 2017 om 18:15

Ik geef meer om de sport en manier waarop dan om punten. Ik zie liever "mijn club" strijden en verliezen maar waar eer aan te behalen is dan een een paar puntjes. Noem dat zieltjes winnen. Ik noem het nuchter en voetbal liefhebbend

19 november 2017 om 18:15

Ik geef meer om de sport en manier waarop dan om punten. Ik zie liever "mijn club" strijden en verliezen maar waar eer aan te behalen is dan een een paar puntjes. Noem dat zieltjes winnen. Ik noem het nuchter en voetbal liefhebbend

19 november 2017 om 17:31

Het is een smerige overwinning maar toch ook wel echt heerlijk! 3 punten! Dus idd, ik snap jou redenering niet.

19 november 2017 om 19:57

@keyboardheld. Bedankt voor deze reactie. Nu weet ik zeker dat Feyenoord veel te laag staat, want zij hebben in zeker 6 wedstrijden zo de punten verspeeld, zoals PSV ze vanmiddag binnen heeft gehaald.

Maar helaas is het van Feyenoord zwak dat ze het niet afmaken en van PEC is het onterecht dat ze verliezen?????? Waarom kan ik dit maar niet snappen?

19 november 2017 om 20:06

Zo ging het bij PSV vorig seizoen ook. Veel beter en veel kansen maar niet afmaken en vervolgens in blessuretijd een goal tegen krijgen.

Hendrix speelde goed de eerste helft, jammer dat hij uit voorzorg gewisseld moest worden want hij werd node gemist de tweede. Zoet verdient ook een pluim vind ik. Voor de rest missen we een linksback, want het experiment Luckassen als rechtsback is mislukt en als Arias weg is gaan we er veel te veel op achteruit. PEC speelde goed en had het betere van het spel, 0-1 is absoluut onverdiend (maar wel lekker). Marcellis heerste. Als laatste zou ik liever op een drassig grasveld op mijn schouder keilen dan op kunstgras. Zag er lelijk uit die breuk toen ze het shirtje even aan de kant deden.

19 november 2017 om 16:26

Tja dat krijg je er van als je al 3 jaar geen back koopt. Moeten al jaren er eentje bij hebben.

19 november 2017 om 16:32

Zoet heeft een normale wedstrijd gekeept hoor. De ballen die hij pakte zijn wel ballen die een keeper moet hebben. Heel PSV speelde slecht en lijkt alsof Zoet de beste man was aan zijde van PSV.

19 november 2017 om 16:49

Vond Hendrix juist waardeloos. Had geen overzicht en 3 domme overtredingen. Terrecht dat hij eruit ging. Hopelijk krijgt hij zijn vorm van 3/4 weken geleden weer snel terug want toen heerste hij.

Het geluk van de kampioen maybe?

Oooooh wat heerlijk! 10-12 is de kampioenswedstrijd. Heel slecht vandaag, maar toch gewonnen! Het hoeft niet altijd flitsend te zijn, als het maar succesvol is.

19 november 2017 om 16:37

Jetro, ben jij dat?

Even serieus. Als PSV de eerste plek nu nog uit handen geeft, zijn ze echt knettergek. Ze komen hier zo onbeschrijfelijk goed weg, maar ik geloof wel dat het ook een kwaliteit is om toch in de laatste minuten van de blessuretijd vaak nog een (volkomen onterechte) overwinning uit het vuur te slepen. PEC liep ook gewoon te falen met zijn eigen kansen. Dit zijn de hobbels waar je over moet om kampioen te worden - PSV flikt het toch maar weer. Stelletje Duitsers.

19 november 2017 om 16:37

Totaal niet. We zijn pas twaalf wedstrijden onderweg en zoals vandaag gaat, dat gaat echt niet elke keer zo.

19 november 2017 om 18:14

Nou is PEC denk ik wel een van de sterkere tegenstanders dit seizoen. Dat je het hier lastig hebt is zeker niet gek.

hahaha win ik toch nog mijn toto wat een geluk heeft psv :D

Ongelofelijk wat een geluk!

19 november 2017 om 17:07

Zeker weten. Zo keken we vorig jaar naar Feyenoord. Hoort erbij. Zuur voor de fans van concurrentie en PEC.

Het was niet om over naar huis te schrijven en we maakten eigenlijk zeker geen aanspraak op de overwinning maar pakken hem wel. Dat zijn de fijnste zeges. Op naar de volgende!

Haha yes wat onverdiend! Was zelf al tevreden met een punt pec Zwolle echt heel goed gespeeld!

Zwolle was veel beter eigenlijk. Ze toonde zelfs veel meer individuele klasse dan Psv, dat geeft toch te denken. Zeer leuk team om naar te kijken!

19 november 2017 om 16:33

Zowel individueel als team speelde ze PSV weg.

19 november 2017 om 16:38

Toch kun je ze aanvallend wel wat verwijten. ZO veel beter en dan niet uitdrukken in cijfers.. Verder natuurlijk heel goed wat ze lieten zien. Als het 3-0 wordt is dat een correcte afspiegeling van de wedstrijd.

19 november 2017 om 17:11

3-0 is overdreven, PEC was beter, maar creëerde geen 100% kansen.

19 november 2017 om 17:41

Ik heb het niet over de kansverhouding maar over een afspiegeling van de krachtsverhouding.

19 november 2017 om 16:28

Hoho, laten we niet te hard van stapel lopen. De titel is nog heel ver weg maar dit soort wedstrijden maken inderdaad het verschil tussen een kampioenschap of geen.

19 november 2017 om 16:30

Het spel overtuigt me totaal niet. Niet alleen vandaag maar het hele seizoen. 8 of 11 punten is echt niet onoverkomelijk in november. Dit kan niet goed blijven gaan.

19 november 2017 om 16:43

PSV speelt vaak expres wat teruggezakt en laat de tegenstander wat aan de bal om er zelf snel uit te komen. Dan lijkt het misschien volgens Nederlandse begrippen (wie heeft het meeste balbezit?) dat PSV slecht speelt, maar meestal creëren ze genoeg kansen. Vandaag niet natuurlijk, PEC was geweldig.

19 november 2017 om 17:06

Dat is waar, maar daar ben ik me van bewust hoor. Ik vind het alleen aan de bal ook niet sterk overkomen. Als het werkt dan werkt het, uiteraard, maar het oogt niet overtuigend.

19 november 2017 om 16:34

Nu al beetje te voorbarig vind ik

19 november 2017 om 16:40

Geen kans gehad? Ik kan mij een bal van de lijn halen herinneren, Hendrickx die op de keeper stuit en als je scoort op deze manier kan ik niet anders dan dat een kans te noemen. Dus als je het woordje 'bijna' voor het woordje geen zet, snijdt dat meer hout.

PEC verdiende de zege, maar dit is wel zo ongelofelijk lekker en het is wel een kwaliteit dat ze tot het laatste moment erin blijven geloven. PEC alleen de laatste vijf minuten niet scherp genoeg. Eerste helft vond ik ze gewoon gelijkopgaand, maar tweede helft duidelijk voor PEC. Zonder dat ze nu weer hele grote kansen hebben gehad.

Weer in de blessuretijd. Dit zijn wel van die duels die je moet winnen wil je kampioen worden.

PEC Zwolle is erg goed zeg. Verdedigend sterk maar ook veel voetbal in het team. Gelijkspel was terecht geweest, maar toch toont PSV hier een winnaarsmentaliteit door tot het laatst te blijven geloven.

PEC de betere, maar je zult toch echt moeten scoren om te kunnen winnen.

Tja, het geluk van de kampioen. Net als de vorige wedstrijd tegen Twente. Tegen de verhouding in, maar dat zal PSV een worst wezen natuurlijk. Het ziet er rooskleurig uit voor PSV.

19 november 2017 om 16:26

Tegen Twente was echt niet tegen de verhouding in. Vandaag wel, maar vorige week? Kijk die match eens terug.

19 november 2017 om 16:32

Vorige week was niet tegen de verhouding in maar de manier waarom was natuurlijk extreem veel geluk

19 november 2017 om 16:38

Wat heeft het moment van scoren te maken met geluk ja/nee?

Dit was een 100% gestolen overwinning. Ongelooflijk, wat pakken we de 3 punten hier met gigantisch veel mazzel. Geen woorden voor.

Dramatische wedstrijd, meer wil ik er niet over hebben. Totaal geen aanspraak gemaakt op de overwinning. Luckassen nooit meer opstellen op rechtsback. Hendrix die gigantisch goed weg komt met een tweede gele kaart. Goed gedaan van Cocu om hem direct te wisselen.

Kan het nog steeds niet geloven dat we hier 3 punten pakken.

PSV kampioen dit jaar. Ik keek de hele wedstrijd tot de laatste minuten. Vond PSV vrij kansloos spelen.
Kom ik terug de kamer in lees ik op VZ dat ze hebben gewonnen.
Geluk van de kampioen he.

Wat is dit zwaar onterecht. PSV had zeker geen aanspraak op de overwinning. Ze speelde te laf en kampioensonwaardig. De 3 punten zijn binnen en dat telt.

19 november 2017 om 16:35

Niet laf, maar gewoon niet goed. Hoe kan je laf spelen met 4 spelers voorin.

Jammer voor Zwolle maar wat is dit heerlijk als supporter. Een Duitse ontsnapping zullen we naar zeggen! Als je dit soort zaadwedstrijden alsnog kunt winnen dan ben je aardig op weg richting een kampioenschap denk ik zo. Maar het spel was wel erbarmelijk vandaag niet normaal. Er is nog heel veel werk aan de winkel voor cocu.

Zo zonde dit, in principe was er 1 club die aanspraak maakte op de overwinning. Laten we dit dan maar kampioensgeluk noemen... Wel ontzettend veel respect voor PEC, zoveel energie en heel goed spel! Met name Mohktar, Namli en Thomas speelden uitstekend.

19 november 2017 om 16:28

Zwolle verdiende hooguit een punt. Nul 100% kansen gecreëerd. Verdedigend stonden ze wel goed, maar niet goed genoeg.

19 november 2017 om 16:38

Zeker waar, PEC stond erg goed verdedigend en aanvallend. 1 moment scherpte missen en dan kan dit gebeuren.

Kampioensgeluk. Weggespeeld worden, de tegenstander de ene na de andere kans zien missen ontsnappen aan een rode kaart en één of twee strafschoppen en daarna zelf in de laatste minuut scoren. Eerder ook al geflikt tegen FC Twente, en tegen VVV ook met de hulp van de scheidsrechter en de nodige portie geluk gewonnen. PSV is de best voetballende club van Nederland maar met dit geluk en deze arbitrale hulp wordt het een snel kampioenschap.

19 november 2017 om 16:36

Ik ben het met je eens dat we niet best speelde zacht uitgedrukt. Maar 1/2 penals? Hoe kom je daarbij..

19 november 2017 om 16:39

Die penalties heb ik ook gemist inderdaad. Isimat heeft goed met Tennisballen geoefend 😉

Dit zijn echt de mooiste overwinningen! Helaas voor PEC, goed gestreden, goede mogelijkheden.

Hoppa punten weer binnen. Snel vergeten en op naar Excelsior

PEC veel beter maar daar heb je niets aan als je het niet afmaakt. Hendrix had er af gemoeten maar Kuipers spaart hem. Lijkt een beetje op het Twente wat kampioen werd dit, op het laatste moment de punten pakken, maar dat is ook een kwailteit natuurlijk.

Zwolle in de tweede helft wel iets beter, maar ook niet echte grote kansen gecreëerd. Gelijkspel was ook terecht geweest. Winst voor PSV is dat ook. Betere kansen en uiteindelijk ook gescoord. 3 punten terecht mee naar Eindhoven, al was de tweede helft onder de maat.

19 november 2017 om 16:30

Nah terecht echt niet hoor. Maar het viel inderdaad wel mee qua kansen voor Zwolle. Ze waren wel heel dreigend dat wel. Maar goed ik moet ook stoppen met op al die mensen (niet jij hoor) reageren met 'Lucky PSV blabla'. Die vergeten dan de momenten dat PSV ook gewoon genaaid wordt door de arbitrage.

PEC de zegeningen, het goede voetbal de lofprijzingen uit het hele land.
PSV de punten, de effectiviteit, een prima Zoet en een paar zure opmerkingen.

Ik denk dat beide elftallen tevreden zijn.

19 november 2017 om 16:59

Met zo een nederlaag ben je nooit tevreden. Hoe goed je ook speelt.

Ongelooflijk hoe PSV hier wegkomt... Knap van de ploeg om tot het gaatje te strijden en alsnog voor de tweede keer op rij de volle drie punten binnen te slepen na de wedstrijd tegen Twente. Of het gezien het wedstrijdbeeld terecht is, is een tweede, PEC verdiende een punt imo.

Gelijkspel was eigenlijk terecht geweest. In de eerste helft na een begin een PSV gezien dat het allemaal redelijk onder controle had en een paar aardige kansen creëerden. Dan moet je wel fel uit de kleedkamer komen, maar daar werd PSV in de tweede helft volledig op afgetroefd. Zwolle leuk en dreigend gespeeld, maar niet echt heel veel grote kansen (op die van mokthar na). Je zag na een tijdje dat Zwolle moe werd en niet meer zo hoog druk kon zetten, daar had PSV mijns inziens meer mee kunnen doen maar had het idee dat beide ploegen toen een gelijkspel wel prima vonden. Mazzelgoaltje op het eind zorgt toch door de drie (welkome) punten. Maar credits naar Zwolle (en het publiek)!

19 november 2017 om 16:35

Gelijkspel? Pec had alle recht op de winst.

19 november 2017 om 17:03

Ach, PEC heeft bijna geen kansen gecreëerd, PSV ook niet, het spel van PEC was weliswaar beter, maar echt veel kansen dus niet gecreëerd. Heb alleen de 20 minuten na rust dat de bal er wel eens in zou kunnen vliegen maar behoudens die 20 minuten eigenlijk niet. Daarom vind ik een gelijkspel terecht

19 november 2017 om 17:11

Om recht te hebben om winst moet je wel tot scoren komen.

Best eng zoveel geluk.

Geluk van de kampioen. Scheids spaart Hendrikxs en PEC spaart Psv. Vorige wedstrijd eigen doelpunt en nu is het eigenlijk een half eigen doelpunt. Maar je kunt met dit PSV echt Europa niet in, jongens. In de Eredivisie kom je hier nog mee weg, maar verderop niet. En het geluk keert ook wel weer een keer.

Geluk van de kampioen.
Als je bekijkt hoeveel PSV onterecht heeft gewonnen.

Wedstrijd thuis tegen Feyenoord had een gelijkspel verdiend op basis van kansen
Tegen Twente in laatste minuut..
Nu tegen PEC in laatste halve minuut...

Het zit PSV wel ontiegelijk mee, vind ze voetballend niet sterk.

19 november 2017 om 16:38

Tegen Twente had PSV niets minder dan de 3 punten verdient. Tegen Feyenoord hadden ze het de 1e helft moeten afmaken en vandaag waren de 3 punten idd onterecht

19 november 2017 om 16:45

Over de gehele wedstrijd was de winst op Feyenoord dus 100% onverdiend.

19 november 2017 om 16:47

Tegen Twente wonnen ze door een eigen doelpunt in de laatste minuut... Dat is ondanks een overwicht van PSV natuurlijk een dik mazzeltje. Twente streed voor een punt en had dat ook verdiend.

19 november 2017 om 17:11

Haha dus tegen Pec is deze overwinning onterecht en tegen twente ook. Dit snap ik dus niet. Tegen twente had PSV 8 schoten op goal ,8 schoten naast met 58% balbezit. Twente had 4 schoten op goal 4 schoten naast.

Mensen zeggen vandaag dat we de 3 punten gestolen hebben, maar kom dan niet aan dat Twente meer verdiende in Eindhoven. als dat 3-3 was gebleben waren die punten ook "gestolen"

19 november 2017 om 17:19

Dus omdat PEC het niet afmaakt had winst van PEC ook 100% onverdiend geweest?

19 november 2017 om 19:25

@Psv-er!

Twente had idd een punt verdient ja. Het streed voor wat het waard was en graf uiteindelijk het eigen graf in al z'n lulligheid. Dat je de kansenverhouding en het balbezit erbij pakt is natuurlijk een slap argument. Twente was effectiever met het omgaan van kansen dan PSV. 3-3 zou imo een terechte uitslag zijn geweest. Net als 0-0 vandaag.

Lekker cadeautje van Boer, sjonge jonge zeg wat slecht gekeept zeg. Als hij die kopbal naar de zijkant tikt is er niets aan de hand.

Helaas wint PSV zo als vaak erg laat in een wedstrijd. Jammer, een gelijkspel was meer op zijn plaats geweest.

19 november 2017 om 16:32

Zoals vaak? Alleen tegen Twente en vandaag dus. Wel even de feiten boven tafel houden hé.

19 november 2017 om 18:24

Ik heb het niet alleen over dit seizoen. PSV is meer Lucky om in de eindfase van een wedstrijd de gelijkmaker of de winnende te maken, zijn ze sterk in. In 12 wedstrijden al 2 wedstrijden zo winnen is best wel vaak dus.:-)

Had Maher er wat eerder ingebracht v Ginkel speelde toch als een natte krant , die jongen wil zich graag bewijzen geef hem toch een kans man man man !!

Psv gefeliciteerd als eerste. Dits gewoon winnen zoals een kampioen het doet. Zwolle gestreden maar nier beloont.

Maar even serieus waar was kuipers mee bezig. Psv komt hier weg hoor. Hendrix had er gewopn af gemoeten. En van ginkel maakt opzettelijk hands met al geel op zak. Is ook gewoon een 2e gele kaart... treurig hoor deze scheids.

Neee! balen dit. Helaas ben ik aan het werk en kon pas vanaf de 80ste minuut kijken ipv naar het stadion.
Maar als ik dit lees, had er zeker meer in kunnen zitten.

Pec laat wel zien dat het terecht zo hoog staat. En hier ben ik alleen maar trots op

Absoluut geen beste wedstrijd en we hadden met 1 punt al blij mogen zijn.
Deze 3 punten zijn er enorm uitgeperst vandaag en laten we hopen dat dit een incident is en we de volgende wedstrijden weer naar behoren presteren!
Ik vond de defensie, met Zoet, de beste linie vandaag.
Een kampioen dient ook deze wedstrijden te winnen in elk geval.

Mazzel ongelooflijk niet echt terecht
Meer kan ik er niet van zeggen maar ajax red het wel die 8 punten!

19 november 2017 om 21:11

Ja, ik denk het ook wel. Ajax speelt zeer stabiel de laatste wedstrijden. De ene week moet keizer eruit en dan winnen ze 8-0 van NAC en dan spelen ze het beste voetbal ter wereld. Benieuwd wat het volgende week weer is als het toevallig weer eens niet loopt.

nederlaag voor het voetbal dit.. niet te filmen dat ze wederom goed wegkomen en de 3 punten stelen

Zelden een ploeg gezien die zoveel geluk heeft in 2 opeen volgende wedstrijden. Twente eigen goal in blessuretijd. Kuipers die geen 2e geel geeft aan Hendriks. En in de 93e min scoren tegen een Zwolle dat veel en veel beter was.

19 november 2017 om 16:33

Wees nou eens eerlijk man. Kijk dan ook naar die kansenverhouding tegen FC Twente. Het is zo makkelijk om weer te gaan generaliseren, maar zo'n onzin ook in veel situaties.

19 november 2017 om 16:46

Zeg ik dat Twente beter was of dat PSV niet dat de overwinning verdiende? Ik zeg dat je zoveel geluk heb in de blessuretijd met een eigen goal. Overigens was Zwolle wel een klasse beter maar slecht in de afronding.

Overigens die Lozano hype mag wel eens wat zakken , 2e wedstrijd op rij heel matig, heeft hij weinig ruimtes is hij nergens.

Dit geluk had Feyenoord dus een heel seizoen lang. Nu zie je hoe belangrijk dat is...

19 november 2017 om 16:37

Zo erg heb ik dit bij Feyenoord niet gezien hoor vorig jaar.

19 november 2017 om 16:48

Zag je ook in het kampioensjaar van FC Twente. Zat alles mee, heel vaak winst in de laatste minuten. En zo word je dus kampioen.

19 november 2017 om 16:39

Ook PSV zou voetballes hebben gehad in de champions league. De resultaten van afgelopen jaren kun je niet vergelijken met dit seizoen. Ik heb geloof ik (ben inmiddels 31 jaar) zelden zo'n slechte eredivisie gezien. Ik ben blij met Pec, maar normaal gesproken zouden wij echt niet zo hoog staan en word je door PSV en Feyenoord gewoon weggetikt.

19 november 2017 om 17:45

Ik vind deze reactie wel een beetje in de ruimte roepen. Wie zegt dat PSV bang is voor de kleine clubs? Ja vandaag werden ze teruggedrongen door een tactisch heel sterk Pec dat goed combineerde en elke afvallende bal had. Dan zit er niet veel anders op.

Elke wedstrijd met CL niveau gaan vergelijken is ook totaal niet realistisch. Daarbij is het seizoen nog lang niet voorbij en kan het PSV zomaar 2, 3x op rij punten verspelen en ligt het wellicht weer open.

Bel maar de politie ik heb vandaag 3 punten gestolen

Aanstaande kampioen ✅

1e psv✅
2e ajax✅
7e ðŸ˜ðŸ˜ðŸ˜Feyenoord ðŸ˜ðŸ˜ðŸ˜

Felicitatie voor PSV. Als PEC supporter is dit zuur. Maar in Zwolle hebben we laten zien dat we de ambitie per direct kunnen bijstellen ; bij de eerste 6 eindigen is niet onhaalbaar.

19 november 2017 om 16:41

Hoewel dit heel mooi zou zijn, denk ik dat we over een heel seizoen blij mogen zijn met een plaats 8-10. Dit zou al een geweldige prestatie zijn.

Prachtig, vooral ook hoe ze allemaal op een hoop terechtkomen van vreugde. Echte teamgeest 😊

Als Ajax op zijn tandvlees de laatste 2 wedstrijden in blessuretijd wint is het beschamend en spreekt men van Lucky Ajax (negatief), als PSV het doet is het ineens een kwaliteit en het geluk van de kampioen (positief). Blijf een beetje consistent in je mening jongens.

19 november 2017 om 16:39

Kan me niet voorstellen dat psv met dit spel kampioen gaan worden . Tuurlijk ze hebben 8 punten voorsprong maar een neerwaartse spiraal kan zo maar optreden bij dit psv . En dan kan t hard gaan met die voorsprong .

19 november 2017 om 16:42

Ik lees hier anders alleen maar 'Lucky dit, Lucky dat' dus consistent zijn ze wel geloof ik. Mensen zijn altijd negatief als ploegen laat winnen en dat is eigenlijk best wel apart. Want wat heeft het moment van scoren te maken met geluk ja / nee. Ik vind het in beide situaties voor beide ploegen een kwaliteit. Dat Ajax het nog omdraait tegen Willem II is gewoon een kwaliteit. Dat ze tegen Heerenveen winnen, terwijl die een beregoede pot spelen, is ook een kwaliteit. Mensen reageren tegenwoordig vooral vanuit afgunst. En ja vandaag vond ik het ook wel extreem zuur voor PEC, maar het moet weer zo worden uitvergroot heb ik het idee.

19 november 2017 om 16:56

"Lucky Ajax" wordt als negatieve term hier gebruikt en "geluk van de kampioen" als positieve. Dus daar wordt zeker niet hetzelfde mee bedoeld ook al betekent het papier hetzelfde. Heeft dus niets met mijn Engels te maken, maar met begrijpend lezen.

19 november 2017 om 18:03

Verschil is wel dat een psv-supporter het met trots zal zeggen omdat er een bepaalde zelfverzekerdheid in zit, dat PSV kampioen gaat worden. Ik zie een Ajacied niet zo snel Lucky Ajax zeggen na een gestolen overwinning, dat wordt toch echt als sneer gebruikt door andere supporters. Maar goed.

Gelijkspel uit bij PEC (de nr. 3 van de Eredivisie) was al prima geweest voor PSV. Maar soms zit het mee, dat geldt altijd voor de ware kampipen, haha

19 november 2017 om 16:38

Van mij mogen ze "kampipin" worden.

Zwolle was een stuk beter. Maar ze hebben de nederlaag uiteindelijk aan zichzelf te danken. Ze waren vreselijk slordig in de afronding, elke keer als ze een kans kregen leek het wel alsof ze in paniek raakten. En de 0-1 was natuurlijk gewoon een blunder van Boer.

Wat een ontzettende mazzel heeft PSV hier zeg.
Zwolle verdiende een overwinning.
Als dat geluk PSV nou eens in de steek laat gaan ze punten verliezen want voetballend is het niet echt bijzonder.

19 november 2017 om 17:04

Die Zwolse kunstgras-voetballers verdienden de overwinning ook niet op dat vreselijke kunstgras. Geen enkele club die thuis op kunstgras speelt verdient het om te winnen. Slecht voor het Nederlands voetbal en er ontstaan veel blessures door (nu ook weer die Sandler)...

20 november 2017 om 16:18

Wat een giller, dank daarvoor. Heb weer even goed kunnen lachen.

Of het kampioensgeluk is moet nog blijken. We moeten nog tegen elkaar. 5 punten met de winterstop is geen bijzonderheid meer in onze competitie. Ajax begint langzaam maar zeker te draaien dus ik geef het zeker nog niet op. Geluk wordt vaak redelijk verdeeld in een seizoen. Het is nog geen mei.

19 november 2017 om 17:30

Of 11 punten

Jammer wanneer dit PSV kampioen zou worden. Kunnen komende zomer namelijk zo maar vijf sterkhouders verliezen. Dan heeft Ajax op dit moment eerlijk gezegd toch wat betere perspectieven. Zo zakken we Europees alleen maar verder weg.

Geluk? Zeker! Een kwaliteit, dat toch ook. Hoewel de tegenstander sterker is blijven geloven in een kans om de punten te stelen. PEC voetballend erg goed alleen ze konden niet doorbijten en dan valt ie gelukkig goed voor PSV. Hele belangrijke punten...

Lekker hoor PSV!! 3 punten afgesnoept. Heerlijk, Helder, Bavaria!!!

Hoop dat Ajax kampioen wordt. Dit PSV speelt verschrikkelijk voetbal, maar pakt toch de punten. Jammer, gun het ze op deze manier niet.

19 november 2017 om 16:43

Want Ajax, dat in eigen huis verliest van Vitesse en Utrecht, en niet kon winnen bij Ado en Heracles, speelt wel oogstrelend voetbal

19 november 2017 om 16:50

Ik vind Ajax met name Achterin wel veel sterker dan Psv, met De Ligt en Wober.

19 november 2017 om 16:53

Achterin geef ik je zeker gelijk. Over de rest kun je twisten.

19 november 2017 om 17:04

Ik vind het verdedigen zo slecht nog niet. Dat men maar heerlijk De Ligt blijft ophemelen, doen wij het toch gewoon met de wat minder talentvolle harde werkers

19 november 2017 om 17:36

Ajax is veel sterker dan Psv, maar staan toch al 8(!) punten achter. Logica a la Johan Cruijff.

19 november 2017 om 18:07

En toch speelden Schwaab en Isimat vandaag wel een sterke pot. Met name Isimat begint de laatste weken verdedigend sterk te worden. Ik denk dat de verdediging van PSV te veel onder druk gezet worden, omdat het middenveld zo onthutsend slap is. Pereiro zie ik nooit een bal veroveren en ook van Ginkel liet zich vandaag makkelijk wegzetten.

PSV speelde vorig seizoen niet goed, maar zat ook veel tegen.
Nu zit het tot nu toe mee en spelen ze ook nog eens beter.
Resulterend in de huidige stand.

19 november 2017 om 18:22

Dat was niet zo. PSV speelde vorig seizoen net zo matig als nu hoor. Ze hebben alleen meer geluk nu, waardoor ze wat geflatteerd aan een stuk meer punten zijn gekomen.

Onverdiend wellicht, maar oh zo lekker. Eén ding moet je PSV nageven, we hebben het tot het einde geprobeerd, in plaats van ons bij een 0-0 neer te leggen Hopelijk een wake-up call, zaadpotten zitten er nou eenmaal tussen.

Je ziet dat als de scorende spelers bij PSV hun dag niet hebben, het helemaal niets is. Toch bijzonder om een bij PSV opgeleide mohktar als een echte linksbuiten te zien spelen. Dat is wat de Jong nodig heeft, een buitenspeler die een voorzet geeft in de 16. Nou snap ik dat Mohktar het waarschijnlijk niet gehaald had bij PSV. Maar alle 3 de voorhoedespelers willen rechtstreeks naar het goal, de Jong wijkt af en toe maar uit naar de zijkant omdat ze er anders met ze 3en staan.

Tuurlijk verdiend. Gisteren was gelijkspel Feyenoord - VVV verdiend voor Vvv, want al was Feyenoord beter als je niet scoort verdien je niet te winnen.
Conclusie PSV heeft verdiend gewonnen, want PEC scoorde niet. Zo niet heeft VVV onverdiend een gelijkspel gehaald.

Geluk dat Hendrix niet al rood kreeg voor hij naar de kant werd gehaald en nog meer geluk dat PEC Zwolle vergat de trekker over te halen. Dit soort mazzeltjes geven de doorslag veelal; je zag het ook bij Feyenoord vorig jaar, dat met name in de Kuip veel arbitraal voordeel had en in het nauw vaak gelukjes kende om de overwinning alsnog binnen te harken. Nu is dat Psv, waarvan ik nog steeds vind dat er een pover basisteam staat vanwege de brakke verdediging. Ik kan me dan ook niet voorstelen dat PSV dit en de huidige voorsprong een seizoen lang kan volhouden.

Psv geen seconde recht gehad op de overwinning.
Jammer voor PEC. Maar goed, kansen moet je ook benutten.

Lekker hoor!
Naast een doelpuntenmachine is PSV dus ook een vechtmachine.
Ze blijven vechten tot het eindsignaal. Er blijft een geluksfactor inzitten, maar als je opgeeft heb je recht op niets, als je blijft vechten heb je recht op meer.
Goed gevochten mannen, volgende keer weer gewoon de betere zijn.

Zo weer een lastige uitwedstrijd gehad! Onverdiende overwinning, daardoor wel echt 3 heerlijke punten!

19 november 2017 om 17:23

Zo is dat volgende week weer op kunstgras maar dan tegen Excelsior

Slechte tweede helft van Psv. Toch winnen. PSV gaat freewheelend richting het kampioenschap. Weer 8 punten los op nummertje 2. Winterbanden onder de platte kar.
Verdedigend stond PSV goed vandaag. PEC geen enkele grote kans gehad. PSV meerdere en ook een doelpunt. Terecht gewonnen, ook al was het vandaag iets minder van Psv. Vooral de tweede helft.

19 november 2017 om 18:16

Troll!!

En weer een blessure door dat kunstgras. Als je na een schouderduw op een grasmat valt breek je niet je sleutelbeen. Jörgensen brak na een onschuldige val zijn pols op het kunstgras. Die ondergrond is veel harder dan bij gewoon gras. Zeker in de herfst is een gewone grasmat veel veerkrachtiger.

Ik snap nooit waarom in de laatste minuten scoren geluk wordt genoemd. Tellen die minuten eigenlijk niet mee? Wat maakt het uit of je in de 2e, 35e of 94e minuut scoort. Je schiet em er toch in.

De teleurstelling bij fansvan de concurrentie is groter, omdat ze hopen op puntverlies, maar winnen is winnen.

Zwaar onverdiend natuurlijk...maar dit zijn wel de lekkerste en die tellen net zo hard als je ze had weggespeeld en 0-5 wint...Maar dat het beter moet lijkt me duidelijk. Complimenten voor Zwolle leuke ploeg hadden zeker een punt verdiend

Ontzettend trots op de mannen, de tweede helft hebben we PSV compleet weggeblazen. Vooral het eerste kwartier na rust hadden we minimaal 2x moeten scoren. Helaas hebben we dat nagelaten maar toch overheerst de trots over de teleurstelling vandaag. Je kan zeggen dat PSV uiteindelijk wat gelukkig weet te winnen maar ik noem het toch maar gewoon een kwaliteit, op deze manier wordt je als PSV zijnde lachend kampioen. Gefeliciteerd PSV supporters.

Teleurgesteld maar toch echt ongelofelijk trots op mijn Zwollenaren 3 We hebben een fantastische wedstrijd gespeeld en hebben PSV de tweede helft echt compleet van de mat gespeeld. En dan is het zeker zuur als je hem op zon knullige wijze nog tegen krijgt in de laatste minuut maar we hebben vandaag zeker aan heel Nederland laten zien waarom we zo hoog op de lijst staan! Forza Zwolle

19 november 2017 om 17:38

Eens ! Trots en wij kunnen met opgeheven hoofd volgende week naar Heerenveen!

19 november 2017 om 18:32

PEC was zeker beter dan Psv, maar een "fantastische wedstrijd" vind ik nogal overdreven. PSV was zwak, maar PEC was erg slordig. Als je ondanks 13 doelkansen niet scoort en je keeper geeft dan ook nog een goal weg, dan kun je toch niet tevreden zijn?

Onterecht, gewoon lucky zoals veel te vaak. En maar klagen over lucky ajax.
Je moet na 23 minuten gewoon met 10 man staan, maar dat durft Kuipers dan weer niet.
Zum kotsen

19 november 2017 om 18:08

Zeker Jaap! Maar soms heb je van dit soort wedstrijden... Geniet van je ploeg! Ajax 0-8 gewonnen... Wauwww!!!

Als er 1 club was vandaag die recht had op een overwinning was het Zwolle wel, opnieuw het nodige geluk aan de kant van PSV. Het blijven 8 punten op Ajax, maar wat vandaag alweer snel duidelijk was is dat er nog genoeg punten verspeeld gaan worden.

Snel vergeten en door naar de volgende wedstrijd. De punten zijn binnen en dat is het enige dat telt. Overigens heeft Zwolle gewoon een prima ploeg, daar gaan nog veel meer teams het lastig krijgen. Het lag niet alleen aan PSV dat het zo moeizaam ging. Lozano speelde vandaag overigens heel slecht, al begreep ik dat Cocu aangaf dat hij aan het kunstgras moest wennen.

Het gaat lekker. Feyenoord is definitief uitgeschakeld en nu word de wedstrijd tegen Ajax komende maand de belangrijkste. Winnen we deze dan gaan we met een heel erg lekker gevoel de winterstop in. De overige wedstrijden moeten natuurlijk ook worden gewonnen natuurlijk want ook Ajax heeft de smaak te pakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren