Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik word niet snel boos, maar ik vond het geen goede wissel’

Laatste update:

Ajax ging zondagmiddag in eigen huis met 1-2 onderuit tegen FC Utrecht en Lasse Schöne haalde het einde van het duel in de Johan Cruijf ArenA niet. Marcel Keizer haalde de Deen na ruim een uur spelen naar de kant voor Frenkie de Jong en dat leidde tot duidelijke onvrede bij de middenvelder zelf.

“Ik word niet snel boos, maar ik was niet blij, nee. Dat klopt. Ik vond het geen goede wissel”, reageerde Schöne na het duel voor de camera’s van Voetbal Inside. “Het is gemakkelijk om als het slecht gaat, als je verliest, iets te zeggen, maar als ik iets wil zeggen, doe ik dat tegen de trainer.”

Keizer gooide zijn opstelling met basisplaatsen voor Siem de Jong en Kasper Dolberg aardig overhoop en Schöne was ook verbaasd door de vele wisselingen. Hij weigerde echter om er in het openbaar commentaar op te leveren: “Als je het leuk vindt om gewisseld te worden, is het ook niet goed. Maar het bespreken van de wissels doe ik liever intern.”

Ajax begon ondanks de ingrepen van de trainer weifelend aan het duel met de Domstedelingen en incasseerde na zes minuten spelen al de openingstreffer van Zakaria Labyad: “Onze start was niet best, we werden totaal overrompeld. Iedere blinde lange bal van Utrecht was een kans, ze scoren er ook gelijk uit. Dan loop je achter de feiten aan. Als de scheidsrechter fluit, moet je klaarstaan, niet pas vijf minuten later.”

Vond jij het terecht dat Lasse Schöne naar de kant werd gehaald?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snapte de wissels ook niet de wedstrijden ervoor ging het prima met Ajax. Dan ga je tegen Utrecht daar altijd gevaarlijk is zo dom wisselen.

6 november 2017 om 12:13

De wedstrijden ervoor werden gewonnen, maar waren het aanzien nauwelijks waard.

Wanneer houden supporters nu eens resultaat en kwaliteit van het spel uit elkaar?

6 november 2017 om 12:16

Resultaat is toch waar het om draait in het voetbal? Als het resultaat goed is dan laat je het team toch gewoon staan of er moeten spelers tussen zitten die er echt helemaal niks van bakken ondanks het resultaat. Naar mijn idee was dat niet het geval bij Vd Beek en Huntelaar?

6 november 2017 om 12:20

Het gaat uiteindelijk om het resultaat, maar het spel van Ajax was matig en dan is er nauwelijks een basis om op verder te borduren.
Dat was in de tweede seizoenshelft van vorig jaar bij Ajax wel anders, dan wist je gewoon dat het nauwelijks mis kon gaan voor de Amsterdammers. Nu kan je ook gewoon volgende week (ok, twee weken) weer tegen een zeperd aanlopen en zou ik niet verbaasd zijn.

6 november 2017 om 12:43

Wie neemt die Marcel Keizer nu eindelijk tegen zichzelf in bescherming??
Hoe lang mag hij nog de naam van mijn club te grabbel gooien?

Waarom wordt onze Hakim nooit gewisseld, durft hij dat niet aan of zo? Tergend om te zien, dat voortdurende balverlies. En die Younes.. Speeltuinvoetballer..
Verder is Frenkie De Jong helemaal geen nummer 6, indien Schone al vervangen had moet worden dan had Donny daar moeten gaan spelen.
En dan Huntelaar op de bank laten zitten, het is allemaal wat!

Het commentaar vd coach na afloop zo mogelijk nog minder deskundig, wat een wartaal...

En zo modderen we maar verder aan, de ogenschijnlijke wederopstanding van het vorige seizoen lijkt al weer tot een luchtspiegeling uit een ver verleden te zijn verworden.

Slaap vooral lekker verder, vd Sar, Bergkamp, Overmars etc. etc.
Jullie hebben de boel de nek omgedraaid

6 november 2017 om 13:35

Hakim durft hij niet te wisselen dat weet ik wel zeker. Hakim staat bijna op dezelfde hoogte als Marcel. Het is allemaal veel te snel gegaan voor Keizer. Geen noemenswaardige ervaring als topspeler en niet als trainer. Frank de boer was een echte aanvoerder uit de topvoetbal. Dat was toen een logische keuze om hem door te schuiven als trainer. Ook al omdat Ajax toen redelijk krap in de centen zat. Nu is dat niet het geval. Je hebt een nagenoeg perfect seizoen achter de rug en wil Ajax structureel naar een hogerplan helpen. En dan zet je hem voor de groep.
In mijn ogen is van de Sar alleen geschikt voor het binnenhalen van marketing centen. Zijn naamsbekendheid doet het nog altijd goed, te danken aan zijn United periode. Bergkamp voegt niet veel toe in mijn idee. De balbehandeling en overzicht die hij had zie ik niet terug bij de spelers van Ajax dus dat kun je ook niet leren dat is talent. Overmars lijkt me redelijk op zijn plek te zijn. Geeft fouten toe en verbeterd zich nog wel. Wober is toch ook wel weer een goede aankoop.

6 november 2017 om 14:50

Waarom presteren Ziyech, Dolberg, Schone, Viergever, Veltman, Younes dit seizoen minder simpelweg omdat Keizer de kwaliteiten van ze niet gebruiken.

Ziyech is een fantastische voetballer maar hij kan niet in zijn eentje doen en daarbij heeft hij Schone nodig. Juist Schone speelt dit seizoen op 6 zeer behoudend door opdracht van Keizer (meer achteruit en als controlerend). Daardoor kon Ziyech niet in zijn eentje jagen...

Afgelopen seizoen zag je dat Schone de positie van Klaassen (die ver naar het helft van de tegenstander jaagt) overneemt waardoor er man extra druk zet.

Hoe meer druk wordt gezet hebben we sneller de bal dan kunnen we weer VOETBALLEN en daar ligt onze kwaliteit. Achteruit voetballen liggen simpelweg niet onze kwaliteit.

Schöne had natuurlijk verwacht dat Huntelaar erin zou komen en terecht!!

6 november 2017 om 11:40

Ongelooflijk he! Je moet scoren en dan laat je Huntelaar vervolgens op de bank? Dan roep je het ergens ook op jezelf af. Nu verlies je terwijl je kansloos gewisseld hebt. Ik had liever verloren door aanvallender te wisselen maar met het idee: alles of niets.

6 november 2017 om 11:44

Eerst dacht ik Sinkgraven??? Dan zal wel ene geblesseerd zijn. Toen Siem en Schöne eraf voor vd Beek en F de Jong. Ik kon mijn ogen niet geloven. De slechtste middenvelder gisteren was Ziyech. Het is niet verboden om hem te wisselen.

6 november 2017 om 11:48

Precies! Ziyech was een en al drama gisteren, maar mocht wel blijven staan. Nu kon je bijna iedereen wel wisselen, want het was niet veel. Sinkgraven al lang geen wedstrijd meer gespeeld en hem er dan inzetten in een wedstrijd die je Moet winnen om bij PSV in de buurt te blijven? Geen woorden voor.

6 november 2017 om 11:53

Ziyech ga je natuurlijk niet wisselen. Met zijn schot, trap en kwaliteit kan hij altijd scoren of een assist geven, ook al speelt hij slecht. Hij en Neres zijn momenteel stappen verder dan alle andere Ajax spelers.

6 november 2017 om 11:59

En Schone heeft deze trap en schot niet dan? Wanneer je belabberd speelt moet je er ook wel eens uit, ongeacht je kwaliteiten.

6 november 2017 om 12:03

Ik ben wel met je eens. Ik zou hem ook laten staan. In deze wedstrijd had ik alleen Wöber gewisseld voor Huntelaar.
Maar goed, het is natuurlijk wel vreemd dat je 2 van de 3 middenvelders wisselt en de tot dat moment slechts spelende laat staan.

6 november 2017 om 12:11

Grote grap is dit. Je had Frenkie de Jong ook voor Ziyech kunnen brengen. Net als Sinkgraven voor Younes!!

6 november 2017 om 12:16

Schone heeft die trap ook daarom had ik hem ook laten staan en hetzelfde geldt voor Siem de Jong die kan ook met een afstandsschot of kopbal een goal uit het niets maken. Ziyech speelde dan misschien belabberd maar buiten Huntelaar zitten er niet echt spelers op de bank die vaak gescoord hebben dus hem er uit halen levert niks op. Daarnaast als hij die bal op het laatst iets lager schiet dan pak Ajax gewoon 1 punt.

6 november 2017 om 12:31

Waarom zou schone er dan wel in moeten blijven staan? Het is een prima speler hoor, maar ik zie de toegevoegde waarde niet in van hem. Verdedigend is het niks, aanvallend heb je er weinig aan. Schone of ziyech was om het even gisteren, maar qua felheid en druk zetten zou ik altijd voor ziyech gaan. Schone is in mijn optiek het perfecte voorbeeld van een mooi weer voetballer. Prima als het goed gaat, maar je hebt er weinig aan als het niet goed gaat.

6 november 2017 om 13:19

@memphisdepay, je hebt het toch over die geweldige vrije trappen die Hakim elke keer opeist? Wat een ramp is dat toch! En dat irritante balverlies, het is alsof hij elke keer de beslissende pass geven wil. Er is een groot verschil tussen uitblinken of willen uitblinken. Dat laatste heeft erg veel met geldingsdrang en zelfoverschatting te maken.. Speel toch af en toe simpel naar dezelfde kleur, man!
En wisselen?? Ho maar.

6 november 2017 om 13:35

Die vrije trappen kan hij inderdaad beter aan Schone over laten want die kan dat gewoon beter. Ziyech doet zeker dingen fout maar je ziet toch wel dat het vaak van Ziyech of Neres moet komen.

7 november 2017 om 02:22

Hèhè eibdelijk iemand die het snapt. Want wie wil je daar dan zetten? Had je ziyech eruit gehaald is het gewoon wild gokken, al doet keizer op het moment niet anders. Want waarom wisselen als je op dat moment eigenlijk Utrecht eindelijk in bedwang had? En dan nog een middenvelder voor een middenvelder! Enige juiste wissel was younnes/dolberg eruit en huntelaar erin.

7 november 2017 om 02:28

Wat heeft frenkie de Jong nou bewezen om nu al Ziyech te vervangen? Alstublieft zeg wat een waanzin in Amsterdam. Tuurlijk heeft frenkie potentie maar kom op zeg. Hoeveel kansen creëert hij per wedstrijd? Hoe is zijn traptechniek met betrekking tot corners en vrijetrappen. Ziyech wisselen is zelfmoord (op dit moment) is een van de weinigen die 110% geeft. Heeft de meeste kansen van de eredevisiespelers gecreert (42). 10 meer als nr2 labyad. En heeft meer ballen veroverd dan nr2 el ahmadi. Dus wat wil je een talent die nog niets heeft bewezen, wisselen voor een speler die er vanaf dag 1 staat.

7 november 2017 om 02:32

@hertogtwan, Wat heeft frenkie de Jong nou bewezen om nu al Ziyech te vervangen? Alstublieft zeg wat een waanzin in Amsterdam. Tuurlijk heeft frenkie potentie maar kom op zeg. Hoeveel kansrn creëert hij per wedstrijd? Hoe is zijn traptechniek met betrekking tot corners en vrijetrappen. Ziyech wisselen is zelfmoord (op dit moment) is een van de weinigen die 110% geeft. Heeft de meeste kansen van de eredevisiespelers gecreert 42. 10 meer als nr2 labyad. En heeft meer ballen veroverd dan nr2 el ahmadi. Dus wat wil je ern talent die nog niets heeft bewezen, wisselen voor een speler die er vanaf dag 1 staat. Grotere grap is dit!!!

6 november 2017 om 13:05

Mooi om te zien dat iedereen Keizer afrekent op het niet spelen in een vaste formatie en tegelijkertijd roept om Jan en alleman te wisselen ...

Typisch supporter gebrul. De voorgaande potten werden beslist door Dolberg en De Jong. Niet heel gek dat die dan eens starten

6 november 2017 om 13:30

Onzin, Supervo.
Vanaf dag 1 zet de goede man zelden de juiste man om de juiste plek. en met dat wisselen zal hij best wel eens het geluk aan zijn zijde hebben gehad, maar wat ik gisteren weer zag? Pffffff
Nee, je hebt goals nodig, dus laat ik Klaas Jan lekker op de bank!
Donny deed het geweldig als stand in voor Lasse op 6, het vorige seizoen, maar nee hoor.
Frenkie is helemaal geen 6, die zou makkelijk ook eens op de plek van Hakim kunnen spelen (of aan de andere kant natuurlijk) wanneer Keizer het lef hebben zou.
De twijfelachtige voorkeur voor Younes.. Het gerotzooi in de spitspositie, en dan die kleine Kluivert.. Karaktermoord.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, het optreden van Keizer is een optelsom van ondeskundigheden.

6 november 2017 om 13:37

Waar had ik dan kritiek op de opstelling??
Ik had kritiek op de wissels ja. Het staat 1-1 en wat doe je?
Je wisselt Wöber voor Sinkgraven? Hier kun je dus Huntelaar inbrengen voor Wöber en Viergever in een driemans-verdediging op links het probleem Kerk oplossen.
Verder wisselt hij Siem de Jong voor v/d Beek. Hij levert dus scorend vermogen in.
Voorts wisselt hij Schöne voor Frenkie de Jong. Hij levert dus scorend vermogen in.

Ik weet wat je bedoelt met "de beste stuurlui staan aan wal", maar je kunt me niet vertellen dat jij het wel eens was met zijn wisselbeleid gisteren?

6 november 2017 om 14:47

Jc63... Dus Keizer moet aanvallender wisselen bij een achterstand, maar moet voor een verdedigende middenvelder wel een verdedigende middenvelder brengen...? Dat is vreemd. Dit is dezelfde discussie als bij Advocaat met Wit-Rusland. Van Hooijdonk roept om een extra spits en Advocaat geeft aan dat het zo simpel niet is.

Vwb Younes: De Boer, Bosz, Low....

6 november 2017 om 14:24

Ja dat kan hij wel verwachten maar Schöne zat zelf al tegen zijn 2e kaart aan en dan is het logisch dat je dan gewisseld wordt.

Ik kan gewoon niet begrijpen waarom er verdedigend gewisseld werd. Om maar niet te beginnen met het feit dat je de wedstrijd begint met de verkeerde de jong en schone naast elkaar..... zie namelijk totaal geen verschil met een viergever linksachter of een sinkgraven, dus een tactische opzet is het ook niet.

6 november 2017 om 11:56

Dat zat het wel. Alleen pakte totaal verkeerd uit.
De slechte spelers konden blijven staan (Zyech en Younes) terwijl de zekerheid achterin werd gewisseld (Wober). Sinkgraven liep als een blinde kip naar voren waardoor Utrecht gevaarlijker werd. Te veel risco.

Als spelers nu ook openlijk beginnen te morren moet je keizer eruit knikkeren. Je ziet aan alles op het veld dat ze niet voor keizer door het vuur gaan. Als ze ernaast dan ook twijfel zaaien is het tijd om in te grijpen mijn inziens.

6 november 2017 om 12:15

Helemaal mee eens. Ook om wat Ziyech aangaf met betrekking tot het niet uitvoeren van opdrachten van de trainer, gewoon een teken aan de wand. Keizer heeft niet de controle over zijn ploeg en blijkbaar ook niet de autoriteit dat spelers wissels makkelijk van hem accepteren..

Het was ook allemaal wel te verwachten.

6 november 2017 om 13:39

Als dit zo doorgaat haalt hij de kerst niet. Er zal snel verbetering moeten komen in zijn spel anders is het over. Spelers die niet in hun eigen trainer meer geloven is garantie tot mislukking.

6 november 2017 om 16:07

Daarom... Zeker als je ziet dat spelers die veel spelen ook gefrustreerd voor de camera staan.. Ik ben echter bang dat Ajax Keizer minimaal het seizoen laat afmaken..

6 november 2017 om 22:39

Hangt ervan af hoeveel punten Ajax verliest. Drie keer op rij verliezen en hij is echt wel weg hoor, zeker voor iemand die toch al met weinig krediet begon.

En weer een streepje achter de naam van Keizer. Publiek nauwelijks vertrouwen, spelers lijken geen vertrouwen te hebben of dat te verliezen en Overmars had al geen vertrouwen nog voordat Keizer begon. Het is wachten op nog een a twee slechte resultaten en dan is het hoofdstuk Keizer over en sluiten en wordt Keizer aan de kant geschoven (ook nog volledig terecht ook, heeft de kans gehad en lijkt nergens naar toe te werken).

6 november 2017 om 11:48

Het elftal is ook gewoon niet goed genoeg. Je mist gewoon bepaalde type spelers. Achterin staat het goed maar aanvallend stellen Viergever en Veltman niet veel voor, ze kunnen goed passen maar verder hebben ze niet veel aanvallende kwaliteiten zoals je die bij een Nieuwkoop, Arias en Haps wel terugziet. Op het middenveld heb je misschien toch een speler nodig die beter kan verdedigen dan aanvallen of die in ieder geval een in de selectie hebben zitten want momenteel hebben ze niet de ideale balans. Voorin mis je gewoon scorend vermogen met Younes altijd in de basis. Momenteel moet alles van Ziyech of Neres komen en als die 2 spelers geen goede dag hebben dan win je gewoon niet.

6 november 2017 om 12:10

Jaa daag. Ajax vorig seizoen, had dezelfde backs en Sinkgraven is momenteel ook weer fit, dan heb je echt geen Haps nodig. Want verdedigend zijn ze beide matig.

Aanvallend heb je itt tot vorig seizoen Neres in plaats van Traore, traore is beter in een ballejte vasthouden en zijn directe tegenstander bezig houden, Neres is beter in rendement leveren. Dan ben je Klaassen kwijt, maar daar kan je drie andere spelers voor neerzetten, of Siem de jong voor scorend vermogen, of van de Beek voor duelkracht en vuil werk of Frenkie de jong voor het passen van de bal.
Dan heb je nog het wegvallen van Sanchez, dat was echt een beest die zo veel goedmaakte, daar heb je Wober voor terug, minder dan Sanchez, maar verre van slecht en helemaal geen rare dingen.

Dan hebben we nog een rechtsback uit Colombia, die volgens de verhalen aanvallend alle spelers die je hier opnoemt wegblaast, maar die verdedigend nog heel erg moet worden bijgeschaafd (geloof er geen reet van, want alle nieuwe spelers die nu spelen doen het verdacht goed, terwijl volgens Keizer er van alles bijgeschaafd moest worden en ze er nog niet klaar voor waren)

Zo heel anders is het allemaal niet, kom op zeg, je hebt op bepaalde posities andere wissels die minder ver zijn (riedewald en Tete), bepaalde basisspelers die minder ver zijn, maar verder houdt het wel op.

Als het team goed functioneert en het loopt dan nog niet, dan kun je spreken over kwaliteit. Nu functioneert het volledige elftal niet en moet je het hebben van individuele kwaliteit. Individuele kwaliteit wordt pas doorslaggevend voor een kampioenschap als het team als geheel goed samenwerkt. Het is een echt een grote bende, met faalhaas Keizer voorop die na 3 maanden nog niet weet wie zijn beoogde basiself zijn.

6 november 2017 om 12:25

Maar het is alleen de vraag hoe lang Sinkgraven weer fit is want hij is toch regelmatig geblesseerd. Ook is een beetje concurrentie nooit verkeerd.
Klaassen was gewoon een hele belangrijke jongen bij Ajax doordat hij vaak scoorde en ook gewoon vrij compleet is. Van de Beek, de Jong, en f de Jong zitten (nog) niet op zijn niveau. Het is ook niet gek dat ze slecht presteren want met het vertrek van Sanchez en Klaassen lever je toch 20 goals in en Dolberg heeft het ook nog niet.

6 november 2017 om 15:57

Waarom presteren Ziyech, Schone, Viergever, Veltman, Dolberg, Younes, de Ligt dit seizoen minder? Juist omdat Keizer ze de kwaliteit niet gebruiken. Onder de Boer (met bijna dezelfde huidige staf) was Schone 'noodgedwongen' als spits, behoudend 6, rechtsbuiten.

Onder Bosz lieten alle bovengenoemde spelers hun kwaliteit zien dat ze ECHT kunnen voetballen. Hoe? Door de juiste visie van de trainer die als EEN team heeft weten te bouwen door hun kwaliteit optimaal te gebruiken. Waarom deden Riedewald, Gudelj, Bazoer etc niet mee omdat ze als team niet kunnen samenspelen.

Conclusie: Keizer gebruikt de kwaliteiten van de spelers niet, net als Spijkerman.

Dit seizoen stond Schone als positie verkeerd. Zijn kwaliteit is meedoen met druk zetten dus aanvallende 6 zetten ipv behoudend, bijvoorbeeld.

6 november 2017 om 16:12

Het grootste verschil is niet het vertrek van spelers of hun vervanging. Het verschil zit hem in het vertrek van Bosz en de aanstelling van Keizer. Keizer blijkt niet in staat te zijn een elftal naar zijn hand te zetten of spelers te motiveren.. Ik weet niet waar hij wel goed in is.. Ik hoop dat Ajax hiervan heeft geleerd en voortaan trainers aanstelt die zich wel bewezen hebben op niveau. Geef daar gerust een paar miljoen aan uit per jaar, want een goede trainer maakt Ajax gewoon beter en de jonge spelers zoveel meer waard.

6 november 2017 om 12:01

Daar ben ik het helemaal mee eens, hij lijkt nergens naartoe te werken. Er is geen visie, het lijkt wel alsof de spelers maar wat mogen doen. En daarnaast lijkt de waan van de dag te regeren bij hem. Dolberg scoort een paar keer dus die zetten we dan maar op linksvoor tegen Willem II en de wedstrijd erna tegen Utrecht gewoon weer in de basis. Siem de Jong scoort 2x dus laten we Donny van de Beek maar op de bank zetten, accepteert ie vast wel op zijn leeftijd. Probeer eens naar de balans te kijken in een elftal denk ik dan. Met Dolberg linksvoor heb je een semi-contente speler voor een weekje, maar je vermoordt er direct je eigen spits mee. En met statische Siem in de basis creëer je helemaal niks. Younes krijgt het hele jaar al de voorkeur terwijl iedereen die vent kotsbeu is vanwege zijn gebrek aan rendement. Wat hij gisteren liet zien leek trouwens bijna op sabotage, hij was zo slecht dat het overkwam alsof hij snakt naar een plek op de bank. Daar zit ie volgende week ook omdat het niet meer anders kan nu en dan grijpt Keizer pas in. Als het dus te laat is. Wat een wanvertoning was het gisteren weer en als je uit Maastricht moet komen om 2 uur te blauwbekken in het stadion om een team te supporten dat voetbalt zonder idee... nou dan voel je je echt in de maling genomen.

Mis het cruciale dat schone vaak betekende voor ajax.. helaas voor de fans moeten we het doen met een controlerende schone zonder enige drang in/ om de zestien te geraken voor een van zijn fameuze zuivere schoten.

6 november 2017 om 11:46

Misschien ligt dat ook wel aan de tacktiek van marcel keizer. Schone is een prima speler hoor maar het lag gister meer aan siem de jong die niet lekker speelde. Ziyech zat ook niet in de wedstrijd maar werkte wel keihard

Goed van Schone om dit niet verder de media in te gooien. Wat hij zegt klopt wel, maar je trainer publiekelijk afbranden is onnodig. Zulke dingen moet je bespreken met de trainer zelf. Hij zoekt hier de grens goed op.

Overigens geef ik hem wel gelijk. De wisselingen sloegen nergens op, aangezien je een aantal wedstrijden op rij had gewonnen. Je speelde weliswaar niet goed, maar de resultaten waren wel optimaal. Ook de wissels tijdens de wedstrijd waren vreemd. Wober eruit voor Sinkgraven? Huh, waarom dat dan?
Je moet scoren en dan zet je Huntelaar er niet bij? Huh, je moet toch scoren? Nu raak je nog verder achter PSV en wordt het een lang seizoen. Keizer zal het denk ik niet lang volhouden.

Het is duidelijk dat de meeste spelers niet happy zijn met de huidige technische staf. Het is ongelooflijk dat de huidige staf op Keizer en Winter na nog steeds er staan.

Bergkamp heeft werkelijk geen enkele spelers uit de jeugdopleiding weten klaar te stomen naar de selectie, die er meteen er staat.

Er werken ook geen enkele ervaren trainers in de jeugdopleiding, opvallend. Mogelijk wil Bergkamp natuurlijk niet worden gekleineerd door de ervaren trainer (Bosz).

Jans (niet meer), Co Adriaanse zijn vrij...

Waarom haalt ie Adriaanse niet? Zodat hij de trainers binnen jeugdopleiding kan opleiden en beoordelen of ie geschikt is.

Dat wil Bergkamp (en Spijkerman) natuurlijk niet.

Veel spelers van afgelopen seizoen warem zeer te spreken over Bosz. Het is zoo lang geleden dat ik de spelers zo 'gelukkig' heb zien reageren over de trainer.

Ik zou van het Schip halen met Adriaanse als assistent (veldtrainer).

Van het Schip vs Keizer: uitstraling, heeft in het buitenland getraind en gevoetbald en ook internationaal geweest (meer ervaring)

Adriaanse vs Spijkerman zegt genoeg.

6 november 2017 om 11:55

De media ruikt ook bloed, maar dat doen ze al langer. Vorige week was het nog een hot item waarom Dolberg als nummer 1 spits nog steeds als invaller of als linksbuiten gebracht werd. Nu was Dolberg spits en is het weer niet goed...

De supporters zijn ontevreden met zulke slechte resultaten. Nu begint het in de spelersgroep dus ook te kraken. Schöne zal zijn zegje wel doen. Ook Huntelaar zal terecht zich afvragen waarom hem geen minuten gegund werden terwijl hij in de vorige reeks winstpartijen zijn aandeel wel gehad heeft.

Wat betreft de trainersstaf.... Keizer heeft het nu. Van Spijkerman was al langer bekend dat hij meer voor controle dan voor avontuur gaat. En de inbreng van Winter is me helemaal onduidelijk. Op de bank zitten ze druk te schrijven, maar ze kunnen toch zien dat het niet goed gaat of niet goed staat. Kunnen ze dat niet onthouden waardoor ze het moeten opschrijven...

Het wordt tijd voor een trainer a la Bosz die een visie heeft, autoriteit uitstraalt en Ajax-dna in zijn genen heeft. Dit zooitje is bevriend met Bergkamp maar dat brengt de club niet verder !

6 november 2017 om 12:09

Andriaanse? De trainer die bij Utrecht één keer trainer per dag wel voldoende vond? Adriaanse heeft zijn beste tijd gehad en er is totaal geen reden om hem ineens aan te stellen...

Wel ben ik het met jou eens dat als we een jongere trainer aanstellen, we hem optimaal moeten faciliteren qua staf. Een beetje het Engelse model. In Nederland zijn ruim voldoende goede veldtrainers en we hebben het budget. Dan nog zou ik niet voor Adriaanse gaan, maar een Fred Rutten of Rene Meulensteen.

Spijkerman zou ik er eventueel nog wel bijhouden, omdat hij een hoop organisatorische taken uit handen schijnt te nemen van de hoofdtrainer.

6 november 2017 om 12:19

@de toekomst.

Waarom Rutten of Meulensteen, komen niet en ik weet geeneens of ik Meulensteen wel wil hebben. Gewoon ten cate veldtrainer, Rijkaard hoofdtrainer. Dan nog een duitse laptoptrainer erbij voor de xtra trainingsarbeid. Spelers hele dagen op de club i.p.v. een ochtend. Ten cate kan dan mooi het veldspel erin slijpen, onze duitse laptoptrainer doet er alles aan om te zorgen dat de spelers in optimale conditie steken om het te kunne uitvoeren en Rijkaard is dan het gezicht naar buiten, de peoplemanager en de baas over opstellingen. Voor mij part haal je de Boer terug (zolang die zich maar niet gaat bezig houden met veldspel, hij heeft echt wel bepaalde ideeën over voetbal, kan een hecht team smeden, maar invoeren van goed voetbal veldspel lukt hem voor geen meter, toen hij begon was het alleraardigst, maar des te meer hij het de spelers zelf onder de knie moest brengen des te slechter werd het voetbal).

6 november 2017 om 12:25

Van het Schip hoofdtrainer met assistent: Adriaanse of ten Cate. Iemand met een sterke visie en tactisch sterk is.

Meulensteen heb ik nooit hoog zien zitten. Rutten heeft geen goede uitstraling (geen rust). Rutten werkt graag ook onder rustige omstandigheden.

6 november 2017 om 13:18

Ten Cate, Meulensteen en Rutten vallen in dezelfde categorie wat mij betreft. ik vind het alle drie meer dan prima. Stuk voor stuk vind ik het goede veldtrainers en lijken ze mij haalbaar. Als Ajax zijnde is een goede veldtrainer gewoon veel geld waard.

Voor de rest is het bijzonder om te zien dat mijn opties onrealistisch zijn, terwijl die opties in het verleden al veldtrainer zijn geweest en al een tijdje beschikbaar zijn of bij een club werken op een niet al te hoog niveau, terwijl jij aan komt met Rijkaard die al meerdere keren zeer duidelijk heeft aangegeven definitief gestopt te zijn als hoofdtrainer. Maar goed..

En in combinatie met Van 't Schip zou ik trouwens niet voor Ten Cate kiezen. Beiden lijken mij goede opties voor de functies die jullie voor de heren noemen, maar in combinatie.. Ten Cate lijkt mij nog te dominant voor een redelijk onervaren trainer als John..

Het was ook een achterlijke wissel. Toen Schã¶ne eruit ging was de balans weg. Ziyech had allang gewisseld moeten worden, weer balverlies dat leidt tot een doelpunt tegen. Maar Keizer ontbreekt het aan lef en ballen. Als Schã¶ne er al uit moest dan natuurlijk Hunter erin, scorend vermogen.

6 november 2017 om 22:41

Nee joh, dat zou te opportunistisch zijn!

7 november 2017 om 02:42

Is het niet zo dat balverlies meestal tot een goal lijdt. En daarbij hij verliest de bal op het middenveld de bal moet daarna nog ruim 30/40 meter afleggen om in het doel te belanden. Ik vindt het frapant hoe mensen graag naar Ziyech wijzen terwijl hij tot nu toe de meest rendabele speler van ajax is. En niemand van jullie heeft kritiek op v/d beek die zich zo amateuristisch weg laat zetten door labyad bij de tweede goal. Of de ligt die wekelijks stuntelt in de verdediging.

8 november 2017 om 10:17

Hij verliest de bal in de omschakeling, dat zijn dodelijk momenten. Je ziet toch wat er direct voor ruimte is na het balverlies. Die dooddoener in je eerste zin gaat dan ook niet op.

Had deze wissel liever ook niet gehad. Had liever gehad dat Schöne op de bank was begonnen.
Vertelde in elk interview na de afgelopen wedstrijden dat hij de missing link was. Maar het was niet dankzij hem dat Ajax van Heerenveen, Sparta en Feyenoord won.

Hij is traag aan de bal en wandelt terug bij balverlies. Tegen Feyenoord en Utrecht scoorden zijn directe tegenstanders en meneer zelf was nergens te bekennen.

Ik had Wöber gewisseld voor Huntelaar i.p.v. Sinkgraven. Dan sta je wel aanvallend, maar dat lijkt mij de bedoeling wanneer je thuis niet op winst staat.

Schone raakte werkelijk geen bal. Keizer had er nog 6 kunnen wisselen maar het lijkt mij niet aan Schone om te roepen dat hij het geen goede wissel vond als je zo'n drama wedstrijd op de mat legt. Het vervangen van schone was op zich logisch het inbrengen van van der Beek wat minder.

6 november 2017 om 11:47

Schone speelt niet op zijn favoriete positie. Onder Keizer (net als de Boer) speelt Schone als controlerende middenvelder en of op 6 met een verdedigende denkvermogen.

Onder Bosz speelt Schone op 6 met vooruit of te wel aanvallende denkvermogen. Daar rendeert Schone veel beter want dan kan hij meedoen met druk zetten zo krijgt hij veel ballen. Dan zie je zijn kwaliteit naar voren.

6 november 2017 om 11:54

Ja, maar Keizer wisselt altijd opportunistisch en hierdoor komt er nooit vastigheid in het team. Hij lijkt iedereen maar te willen pleasen met speeltijd, maar dit gaat op de lange termijn nooit werken. Spelers willen ook duidelijkheid en vastigheid, maar we zijn meer dan een kwart van het seizoen bezig en nog steeds is het bij veel posities onduidelijk wie er nu basisspeler is... Zeker op het middenveld en in de spits wordt er nog veel gerouleerd.

Als Keizer een trainer was die, zoals Bosz of De Boer, een team naar hun hand willen zetten of een bepaalde spelopvatting erin wilde slijpen, had hij nu wel door moeten hebben welke spelers daar het beste bij zouden passen. Die spelers moeten vervolgens de tijd en het vertrouwen krijgen om die filosofie erin te kunnen slijpen. Voorlopig winnen of verliezen we wedstrijden door individuele opvliegingen of blunders. Er is qua spelsysteem geen structuur of basis te herkennen waarop we kunnen bouwen, terwijl dit bij Bosz en De Boer wel het geval was.

Vooral daar erger ik mij aan. We kunnen altijd winnen of verliezen, maar nu hangen de prestaties af van het geluk dat we tijdens een wedstrijd hebben qua individuele spelers... En om terug te komen op het artikel, Keizer moet gewoon een keuze maken tussen de aanwezige middenvelders. Er zijn zat opties: Frenkie de Jong, Van de Beek, Siem de Jong, Ziyech, Schone en eventueel nog Sinkgraven of Eiting... Ga daarmee aan de slag om er vastigheid in te krijgen, want het middenveld is een ontzettend belangrijke linie als het gaat om type spel dat je wil spelen.

6 november 2017 om 12:16

Frank de Boer (zoals Keizer nu ook doet) wisselt ook veel spelers zoals Schone in de spits of rechtsbuiten of op 6. Sinkgraven op middenveld of valse linksbuiten. Serero als verdedigende middenvelder of rechtshalf of linkshalf, Sigthorsen in de spits of linksbuiten of rechtsbuiten, etc... dat deed Frank samen met de huidige technische staf (keizer en winter na). Dan weet je dat Spijkerman overal bemoeit (Siem de Jong en Dijks zijn voor niets terug).

Siem de Jong is een prima aanvaller maar hij is zeer beperkt (maakt nooit meer dan 13 goals per seizoen en maakte 6 doelpunten in 46 Europese wedstrijden).

Qua balbezit van de tegenstander voegt Siem helemaal niets toe, zeer zuinig met zijn lichaam.

Alles bij elkaar kun je conclusie denken dat er echt niets klopte in het Technische staf / hart.

Bosz zag Dijks en Siem totaal niets zitten. Dan weet ik het genoeg. Hoe kan dat Younes, Schone, Ziyech, Veltman, Viergever, De Ligt, Dolberg veel beter doet onder Bosz dan Keizer? Dat heeft te maken met de juiste spelers (taak) op de juiste positie in een juiste spelsysteem.

6 november 2017 om 12:57

Ga eens terugkijken. De meeste van de dingen die jij noemt, waren noodverbandjes. Er waren geen andere voor de hand liggende opties meer, dus moest De Boer toen wat creatiever te werk gaan. Als dat goed uitpakte, zoals bij Schone op rechtsbuiten, kreeg de betreffende speler vaker de kans op die positie. In de meeste gevallen was het echter puur uit nood.

Verder was Dijks gewoond verhuurt en ook hij speelde alleen bij gebrek aan beter. Dijks is niet terug, omdat ze hem bij Ajax zo goed vonden... Siem de Jong is gewoon een goede om erbij te hebben. Misschien niet altijd voor in de basis, maar hij doet altijd zijn best en heeft kwaliteiten. Daarbij is het een jongen van de club en zijn die 13 goals per seizoen meer doelpunten dan Frenkie de Jong of Donny van de Beek nu waarschijnlijk gaan maken..

Ajax moet Bosz terughalen. Die zal over een paar wedstrijden ook ontslagen worden, net als Keizer.

6 november 2017 om 11:48

Of van het Schip met Co Adriaanse als assistent.

6 november 2017 om 11:52

Haha, dat zou wat zijn ja

Als nu zelfs ervaren spelers zoals Schone hun onbegrip beginnen te uiten over de trainer dan is het toch eigenlijk wel gedaan met Keizer? Ik vind het erg sneu, want ik vind het echt een goede vent, maar hij is helaas nog niet goed genoeg om trainer van Ajax te zijn. Hij had nee moeten zeggen toen Bergkamp hem voordroeg, maar ja, hoe makkelijk is het om dit te weigeren? Ik ben alleen benieuwd hoe lang hij nog mag blijven zitten. Hij heeft natuurlijk weer wat wedstrijden gewonnen (niet met geweldig spel helaas) dus dat heeft hem weer wat ruimte gegeven.

Ook vraag ik mij af wat Ajax er eigenlijk aan heeft als ze hem nu ontslaan. Er zijn vrij weinig trainers beschikbaar op het moment die ik daadwerkelijk bij Ajax aan de slag zie gaan. Zo heb je trainers als Tuchel, Moyes, Blanc, Koeman, De Boer en Enrique. Van deze trainers zie ik alleen De Boer het serieus overwegen, maar die zal denk ik ook liever in het buitenland proberen zijn gelijk te krijgen. Tuchel, Blanc en Enrique kunnen vast betere teams krijgen, Koeman zal waarschijnlijk bondscoach worden en eigenlijk wordt niemand vrolijk van Moyes. Het zou wel heel gaaf zijn als Ajax het probeert bij trainers als Tuchel en Blanc; niet geschoten is altijd mis natuurlijk, maar als je al hoort Bayern Munchen en Everton denken aan Tuchel wordt het toch erg lastig.

6 november 2017 om 12:03

Ook in het buitenland zullen toch trainers zijn met de gewenste filosofie en wat ervaring bij minder grote clubs dan Ajax? Clubs als Salzburg, Basel, Anderlecht, Celtic etc. zijn vergelijkbaar en halen wel steeds redelijk goede trainers die bij hun filosofie passen.. En als Celtic een trainer als Rodgers kan halen, waarom kan Ajax dan niet een trainer als Tuchel (of een iets minder grote naam) halen? Die Schmidt bijvoorbeeld. Die is nu wel naar China, maar zo'n trainer had voor Ajax ook een optie kunnen zijn.

Helemaal met Schone eens. Keizer lijkt maar wat te doen, zonder idee erachter. Ook het wisselbeleid. Het is maar net hoe de wind staat in de media of welke vriend (bergkamp of een assistent?) hem iets wijsmaakt en hij handelt daarnaar. Echter werkt Keizer dit ook zelf in de hand. Zijn opstellingen en wissels zijn heel erg opportunistisch. Het is echt allemaal op basis van de laatste prestaties of het moment. Hij lijkt totaal niet bezig met het inbouwen van vastigheid of het erin stampen van een filosofie. Keizer gaat van links naar rechts, van voor naar achter van links naar rechts. Daarom begrijp ik het wel dat Schone nu boos of teleurgesteld is. Er zit geen lijn in en dat is voor spelers moeilijk te volgen en dat zorgt weer voor onrust.

Frank de Boer en Peter Bosz zette Ajax wel naar hun hand. Die slepen er een speelstijl in, keken welke spelers het beste die speelstijl konden uitvoeren en gaven die spelers veel vertrouwen om te groeien in hun rol.

Wat ik bijvoorbeeld niet begrijp is dat Keizer, die zei met aanvallend voetbal te willen spelen met opkomende backs, twee centrale verdedigers als back gebruikt.. Hij wilde buitenspelers met diepgang, maar blijft Younes opstellen (ondanks dat Younes geen rendement heeft en de middenvelders duidelijk aangaven dat zij het gebrek aan diepgang in het spel van Younes niet prettig vonden). Keizer is gewoon een laffe trainer, maar waarschijnlijk zit hij daarom juist nu als hoofdtrainer op de bank bij Ajax.

Want laten we eerlijk zijn. Iedereen had kunnen weten dat iemand met zo'n CV als Keizer niet sterk genoeg in zijn schoenen zou staan bij een grote club als Ajax. Hij heeft in jaren niet de ervaring, niet de ervaring in de (europese) voetbaltop als speler of trainer, niet de ervaring van het winnen van prijzen, niet de ervaring om een filosofie in een ploeg te slijpen, niet de ervaring om met de mediadruk om te gaan, niet de ervaring om grote beslissingen te maken, niet de ervaring om met grotere vedettes/grotere namen te werken... Op basis van wat hadden we kunnen verwachten dat hij als een De Boer of Bosz wel die autoriteit zou kunnen uitstralen en invullen?

En dat we zo'n onzekere trainer hebben is ook juist wat Ajax wilde toch? Of in ieder geval Bergkamp. Bergkamp wilde een trainer die te beïnvloeden was (door hem) en nu hebben we een trainer die zich laat beïnvloeden.we hebben geen leider als hoofdtrainer, maar een volger. Iemand die meewaait met anderen en, tot nu toe, niet in staat lijkt te zijn om zelf iets neer te zetten bij Ajax.

Keizer is een trainer die het van de vorm van zijn spelers moet hebben. Een paar opvliegingen van Neres of Ziyech, de vorm van Dolberg of Huntelaar.. Een Onana die een paar belangrijke reddingen verricht of een De Ligt die een steekje laat vallen. De prestaties van Ajax zijn op basis van persoonlijke acties, niet het gevolg van goed spel of een filosofie.

Voor de aanstelling van Keizer opperde ik voor Ten Hag. Ook hij is niet de ideale kandidaat, maar wel de beste die ik mij kan indenken op dit moment. Het is een Nederlandse trainer met meer ervaring, heeft een duidelijke spelopvatting, maakt jonge spelers beter en kan daarnaast ook presteren naar de mogelijkheden die hij bij zijn clubs krijgt. Ook Vanhaezebrouck had mij een goede optie geleken. Deze Belgische trainer heeft laten zien een jonge ploeg aanvallend te laten spelen en te kunnen laten presteren, maar hij zit nu bij Anderlecht.. Tuchel had een mooie geweest, maar onhaalbaar. Als ik Ajax was, zou ik nu ook peilen of Ronald Koeman interesse heeft. Laat hem desnoods een dubbelfunctie doen bij Oranje. Fraser is wel een Feyenoorder, maar laat ook al jaren zien een constante, dominante trainer te zijn met een duidelijke filosofie. Of, en hier zullen niet veel mensen het mee eens zijn, haal Frank de Boer terug.

Die laatste optie is niet eens zo slecht als De Boer meegaat in het transferbeleid van Overmars. Ik had de indruk dat De Boer degene was die juist graag met spelers werkte met een vergelijkbare mentaliteit als de Nederlandse mentaliteit, beheersing van de Nederlandse taal en het liefst nog ervaring in de Eredivisie. Juist de mix met Zuid-Amerikaanse talenten lijkt redelijk goed te werken en kwaliteiten toe te voegen aan het team die ontbraken. Als we dat kunnen combineren, ben ik ervan overtuigd dat we ook onder De Boer aanvallend voetbal zullen zien bij Ajax.

6 november 2017 om 12:47

@ de Toekomst. De boer vind ik echt geen slecht idee. Mits er een fatsoenlijke veldtrainer naast gezet wordt. De boer had echt verschrikkelijk voetbal in zijn laatste twee seizoenen, maar in de eerdere seizoenen viel het reuze mee. Het ging mis in het begin van het seizoen (wilde hij zijn eigen stijl implementeren), vervolgens smeed hij een team op basis van de kwaliteiten die aanwezig waren (en in de eerdere seizoenen had hij de mazzel terug te kunnen vallen op spelers die ook al door andere trainers beïnvloed waren en daar van geleerd hadden, toen er steeds meer spelers kwamen die de boer het zelf moest bijbrengen werd het steeds minder).

6 november 2017 om 13:00

Beetje raar, omdat de meeste spelers die er bij Ajax in de eerste jaren bij kwamen uit de jeugd kwamen en daar al onder De Boer hadden gespeeld.. De Boer heeft de meeste spelers in zijn eerste jaren juist zelf al naar zijn hand gezet toen hij trainer was van Jong Ajax, daarna kreeg hij jeugdspelers die door anderen waren opgeleid of aankopen.

Bij jouw argument ligt het er dus maar net aan hoe je het bekijkt, maar ik denk dat De Boer juist de grootste stempel heeft gedrukt op de spelers waar hij in zijn eerste seizoenen mee werkte.. Daarna ging hij er verder vanaf staan en kwamen er meer veldtrainers bij als Trustfull bijvoorbeeld..

Maar nogmaals, het is maar net hoe je het wil bekijken bij dat argument.

Het is gewoon duidelijk dat Schone en De Jong (siem) meer toevoegen als wissels. Daar kunnen we moeilijk over doen of we gooien ze gewoon permanent op de bank en brengen ze in als we goals nodig hebben (als het zo doorgaat toch elke wedstrijd). Niks mis mee. Houd nou eens een keer consistent vast aan een basiself Keizer!

6 november 2017 om 12:11

Laten we dat hopen... Keizer heeft tot nu toe meer kapot gemaakt dan neergezet. Ook lijkt er geen uitzicht op vooruitgang. Dan heb ik nu liever een trainer die ruim een halfjaar iets op kan bouwen om volgende jaar te presteren en Keizer lijkt in niks zo'n trainer.

Begreep niet dat Frenkie de Jong er in kwam op die positie. Daar had je beter van de Beek neer kunnen zetten. Schone werd gewisseld omdat er met iets meer risico achterin gespeeld werd met een Sinkgraven die hoger kwam te spelen. Dan moet je iemand op het middenveld hebben staan die er eventuele omschakelmomenten van FC Utrecht uit kan halen al dan niet door middel van een overtreding. Aangezien Schone al een kaart had gehad kon hij zich zo'n overtreding niet meer permiteren en werd hij gewisseld. Los van het feit dat ie nu ook geen goede wedstrijd speelde.

Waar waren Kluivert en Huntelaar als je 1-1 staat breng je die toch

6 november 2017 om 13:51

Kluivert staat nou ook niet bekend als goalgetter he. Heeft evenals Younes erg weinig rendement. Huntelaar was inderdaad wel logisch geweest om erin te brengen.

Niemand begreep de wissel Lasse. Het TH is al vanaf de start aan het klooien met spelers op de verkeerde plek neer te zetten. Ga de maar aan wennen Lasse, dat wat gister gebeurde nog wel vaker gaat gebeuren dit seizoen met dat onnozel zooitje wat er zit. Keizer moet niet meer luisteren naar Hennie en Dennis, deze 2 gasten hebben te veel invloed op keizer en de selectie.

6 november 2017 om 13:03

Hoe kunnen wij nou weten hoeveel invloed die assistenten hebben? En alsnog, het is Keizer die verantwoordelijk is. Als hij ervoor kiest om naar zijn assistenten te luisteren, is dat ook een keuze. Daarin is hij helemaal vrij.

Daarbij lijkt het in jouw reactie net of het Technisch Hart de opstelling en wissels bepaald, maar dat is toch echt alleen de hoofdtrainer. Bij het Technisch Hart kijken ze, voor zover ik weet, meer naar het grotere geheel bij Ajax en de belangrijkere beslissingen zoals miljoenenaankopen.

Ik heb in de weken voor de wedstrijd van Ajax tegen Utrecht toch wel heel vaak gelezen hier dat Siem de Jong er maar eens in moest. Ook al won Ajax hun duels steeds met 4 doelpunten verschil, Siem moest er in. En nu staat die er in, gaat Ajax onderuit en had Keizer dit nooit mogen doen?

Als ik de berichten in het algemeen lees, dan deugt er maar weinig bij Ajax. En nu ben ik blij dat ze punten laten liggen, maar hoezo kan je t een trainer kwalijk nemen dat hij een talent als Dolberg gewoon in de basis zet? Van de zotte als zo'n speler met zijn marktwaarde op de bank zou moeten zitten. De ellende die er heerst, is de komst van Huntelaar. Een geweldige speler natuurlijk, zeker voor de eredivisie, maar het ergste wat zou kunnen gebeuren, dat gebeurt nu: Huntelaar is van grote waarde voor Ajax. Tja...dat blokkeert dan wel de groei van Dolberg als hij speelt. Die hadden ze dan beter kunnen verpatsen voor de 50miljoen die ze konden oprapen. Dan wordt Huntelaar automatisch 1e keus en kan je er een talent (die nog niet zo ver is als Dolberg) lekker achter de hand houden. Maar ja, was niet heel de achterban tegen verkoop van Dolberg???

Eigenlijk hetzelfde met middenveld posities. Ziyech is onomstreden, maar achterban wil als 2 jaar lang Schone eruit en talenten als vd Beek, De Jong en natuurlijk Nouri zien. En daar wordt dan een Siem de Jong bij gekocht die, mits fit, geen zin heeft op de bank te gaan hangen. Te veel spelers dus die geen rol op de bank willen. En dat bovendien ook nog kenbaar gaan maken, of zich zoals nu, ook in het openbaar gaan "verbazen" over bepaalde keuzes van de trainer. Als ze zich daar nou eens wat minder mee bemoeien en zelf ook eens nadenken over hoe ze zelf het beste kunnen bijdragen aan het team-belang ipv de oplossing buiten jezelf te zoeken.

6 november 2017 om 13:12

Je hoort spelers als Schone normaal nooit, maar Keizer geeft iedereen het idee een beetje basisspeler te zijn met zijn opstellingen en wissels. Hij probeert iedereen te vriend te houden en minuten te gunnen. Keizer lijkt niet in staat om keuzes tussen twee spelers te maken als het even gelijk op gaat, laat staan spelers bij wie het even minder gaat vertrouwen blijven geven. Hij is gewoon te onervaren en onzeker om als coach bij Ajax vast te houden aan spelers.

Bosz had dit in het begin ook, maar die had op slot genoeg gezien. Die wist na een tijdje precies welke spelers het beste bij zijn filosofie paste en liet het elftal toen staan, zodat hij met een vaste kern spelers intensief aan de slag kon om die filosofie erin te slijpen. Bosz durfde dat te doen, omdat hij bij andere clubs hetzelfde traject succesvol doorlopen had. Hij wist waar hij mee bezig was en waar hij naartoe wilde.

Keizer heeft dat niet. Die heeft niet de ervaring om zo'n traject te doorlopen, hij heeft niet eens het vertrouwen om zo'n traject überhaupt te starten... Je ziet een trainer die wil overleven. Hij wil iedereen te vriend houden en gaat mee in de publieke opinie om die niet teveel tegen zich te krijgen. Hij lijkt erg beïnvloedbaar, terwijl een hoofdtrainer juist een leider moet zijn.

De Boer en Bosz durfde spelers op de bank te zetten met een grotere mond. Dat waren persoonlijkheden. Ik denk dat de spelers nu doorhebben dat Keizer niet zo'n sterke persoonlijkheid is..

Ik zat me in het stadion te verbijten.
Als er iemand gewisseld had moeten worden Dan waren dat ziyech dolberg en Younes...
Wat wAren die matig...

Dit is het einde van Keizer. Als je spelers, en als deze ook nog eens een zwaargewicht is, openlijk hun kritiek uiten, dan moet je conclusies trekken. Als ipv Schone een jeugdige speler dit zei, oke, maar als Schone dit zegt.... Dit is gwn letterlijk zeggen van;’ je moet winnen en op de bank zit een Huntelaar en jij brengt een middenvelder voor een andere middenvelder....’

Het hele probleem ligt niet aan Keizer, de Spelers of het hart maar aan het systeem wat gespeeld wordt het foeilelijke 4-3-3 van de jaren 70.

Dit systeem vermoord het voetbal.
Het is statisch, makkelijk te verdedigen en uiterst kwetsbaar in de counter, en weinig verrassend.

Zelfs Barcelona speelt tegenwoordig een 4-4-2 concept met een valse spits (suarez).

Tegenwoordig is het spel sneller geworden, verdedigers zijn tactisch, technisch en ook fysiek sterker.

Nederlands ploegen in het algemeen (ook oranje) moeten naar een speltype toe waar we zelf het spel niet meer moeten maken maar vanuit de counter moeten voetballen, en of dat nu 4-4-2 of 5-3-2 is maakt niet uit.

We kunnen niet meer dominant spelen omdat we gewoon weg de spelers niet hebben.

Ajax zou best in een 4-4-2 systeem kunnen spelen met veel lopende spelers, das veel moeilijker te verdedigen voor de tegenstander.

3 spitsen zoals ajax altijd wil spelen is makkelijk te verdedigen en je verrrast je tegenstander niet meer. (dubbele dekking)

Ajax zal zijn syteem overboord moeten gooien en zichzelf opnieuw weer leren uitvinden.

Wat je Keizer alleen maar kan verwijten dat hij teveel wisselt in zijn basis elf.
Spelers willen vastigheden en dat krijg je alleen maar als je steeds met hetzelfde 11 tal speelt.

Als ik trainer was dan zou ik niet met Younes spelen maar een vierde middenvelder met veel loop vernogen die regelmatig op duikt in de 16.

Met een spits spelen die veel in beweging is (dolberg) met daarom heen lopende mensen.

Maar ajax stap af van dat 4-3-3 systeem wat niet meer van deze tijd is en ga kijken bij de grote clubs en leer daarvan

6 november 2017 om 16:58

4-4-2 kan best, en vooral bij het huidige Ajax, met haar vele middenvelders. Neres en Dolberg (of Huntelaar) voorin. Siem de Jong, Ziyech, Schone en Frenkie de Jong (of van de Beek) op het middenveld. Natuurlijk moet Ajax zich tijdens de winterstop versterken met een ander soortige nummer 6 (type Poulsen), een linksback en een (scorende linker)vleugelspits. Dan kun je ook weer 4-3-3 spelen. Maar als eerste moet het technisch hart de hele technische staf rond het eerste elftal uitgesneden worden. Opnieuw beginnen en alvast toewerken maar het volgende seizoen. Zo hebben de nieuwe beleidsmakers technische staf ruim de tijd om de boel klaar te stomen. Maar ik weet dat bij Ajax voor de eerste selectie immer de verkeerde beslissingen worden genomen. Kijk er niet raar van op dat het hele zootje ook volgend seizoen daar nog steeds aan het roer staat. Met natuurlijk een mislukte winter- en zomertransferwindow achter de rug......

11 wedstrijden gespeeld, 11 verliespunten : wat mij betreft is dat je koffers pakken en niet meer terug komen. Als we deze lijn doortrekken gaan we nog niet eens de 70 punten halen, dikke kans dat zelfs 2de worden dan niet mogelijk is. Europees liggen we er al uit, een straatlengte achterstand in de competitie en spel waar geen idee achter zit en niet om aan te zien is.

Het is een teken aan de wand dat spelers als Younes en Schone zich in de media zou uitlaten. De positie van Keizer is onhoudbaar geworden, het bestuur moet dat inzien en direct ingrijpen.

6 november 2017 om 15:54

Waarschijnlijk redeneren zij anders als bestuur. Zij hebben Keizer aangesteld, omdat zei vertrouwen in hem hebben. De tegenvallende prestaties tot nu toe zijn teleurstellend, maar ik denk niet dat Ajax weer te boek wil gaan staan als trainerskerkhof.. Een trainer na enkele maanden ontslaan past niet in het beleid van de laatste jaren.. Ik denk eerder dat ze Keizer minimaal het seizoen af laten maken, omdat ze hem een eerlijke kans willen geven.... Niet dat ik het ermee eens ben, maar ze bleven ook altijd achter De Boer en Bosz staan als zij het moeilijk hadden. Daarbij zullen ze het dan denk op argumenten gooien als; er zijn nu toch geen haalbare trainers die beter zijn, gedurende een lopend seizoen van trainer wisselen is ook niet gewenst en nu kan Keizer zich zonder druk richten op volgend seizoen..

6 november 2017 om 16:20

Het laten zitten van een trainer puur om hem er niet uit te hoeven gooien is de slechtste reden om hem te laten zitten. Ik ben absoluut geen voorstander van trainers er uitgooien of ze uberhaupt geen kans geven. Maar eerlijk is eerlijk : Ajax heeft 17 officiele wedstrijden erop zitten en het enige lichtpuntje is dat de subtop elkaar ook wekelijks laat struikelen en dat Feyenoord een nog diepere crisis mee maakt momenteel.

We zijn uitgeschakeld in de voorronde van de CL door Nice
We zijn uitgeschakeld in de voorronde van de EL door Rosenborg
We hebben staan 8 punten achter in de competitie op Psv
We hebben al twee keer thuis een blamage te pakken gehad door te verliezen
We hebben totaal onnodig punten laten liggen bij Heracles en Ado.
We heben een tactiek en wisselbeleid waar geen touw aan vast te knopen is
We krijgen voetbal te zien wat op geen enkele manier leuker of beter is als onder Jol, De Boer en Bosz.

Hoe lang moet het duren voordat je de conclusie gaat trekken dat Marcel Keizer tactisch zeer zwak is en visie lijkt te ontbreken? vorig jaar hadden we met Bosz een moeilijk begin, maar die had wel een visie en we zagen op 1/3 van de competitie al wel een stijgende lijn. Die zie ik nu totaal niet. We kunnen nogmaals beginnen over de inkopen en verkopen (maar dat verhaal gold vorig jaar ook) of het noodlot van Nouri erbij halen, maar ergens moet bij een topclub toch een harde afrekening plaats vinden.

En daar kunnen we best nog wat weken mee wachten, maar hoe groot is de schade dan? liggen we dan uit de beker? is de achterstand verder toegenomen op Psv? zijn we plek 2 dan kwijt? Is het spel dan nog slechter en zijn nog meer spelers ontevreden?

Als dit seizoen geen prijzen oplevert wil ik niet eens dat Keizer zich gaat richten op een volgend seizoen, maar op een volgende baan. Als je geen enkele doelstelling haalt is het wegwezen en wegblijven. Dat er geen alternatieve oplossingen zijn voor Keizer wil ik bestrijden. Er zijn genoeg werkloze trainers met meer capaciteiten als Keizer, plus het feit dat een contract bij een andere club geen hinder hoeft te zijn voor Ajax om een trainer over te nemen. Dat hebben we destijds ook bij Koeman gedaan, toen Adriaanse vertrok.

Ik neem liever de gok met een nieuwe trainer dat het beter wordt dan vasthouden aan Keizer waarbij je de uitkomst al weet: een seizoen zonder behaalde doelstellingen en veel teleurstelling. Als Ajax dat zo nodig wil doen, prima maar dan moet je met terugwerkende kracht je seizoenskaarthouders gaan compenseren omdat je dit ziet aankomen vanaf grote afstand. Dit is gewoon heel pijnlijk aan het worden, 7 thuiswedstrijden waarvan er maar 3 gewonnen zijn (tegen Sparta, Groningen en Pec)

Het zal nu wel weer twee wedstrijden goed gaan, NAC uit en Roda JC thuis kunnen je met slecht spel zomaar 6 punten opleveren en dan is de woede weer een beetje gaan liggen. Tot we vervolgens in de resterende 4 competitiewedstrijden minimaal 5 punten te morsen en uit de beker te vliegen en we de winterstop ingaan van een verloren seizoen. En dan is plotseling iedereen die riep dat Keizer tijd nodig had volledig overtuigd dat hij weg moet.

6 november 2017 om 16:33

Ik ben het helemaal met jou eens hoor. Ik ben ook klaar met Keizer. Wat er nu gebeurd, was trouwens wel te voorspellen, dus Bergkamp moet hier ook de gevolgen van ervaren. Het liefst zie ik hem uit het Technisch Hart stappen. Hij wilde de onervaren Keizer aanstellen en heeft dit erdoorheen gedrukt. Keizer weg, Bergkamp minimaal uit het TH.

Vervolgens een nieuwe trainer aanstellen die zich wel al minimaal enkele seizoenen op Eredivisie niveau heeft laten zien spelers beter te maken, een duidelijke spelopvatting te hebben, spelers te kunnen motiveren en goede resultaten te kunnen boeken. Dan denk ik als eerst aan Ten Hag, Fraser en Van der Brom. Allen in ieder geval beter dan Keizer. Nog steeds minder dan een Bosz, maar goed.. Ook Van 't Schip zou met een goede assistent een optie zijn. Echter hoop ik dat Ajax erin slaagt om een trainer met internationale naam en ervaring aan te trekken.

Ik word niet snel boos maar ik vond het geen goede wedstrijd.

Natuurlijk ligt er een deel bij het aankoopbeleid en een deel bij Keizer. Geloof zelfs nog dat het vertrek van Peter Bosz een effect heeft gehad op het moraal van de groep. De hele groep is stuurloos, heeft geen zelfvertrouwen, geen vertrouwen in elkaar en het begint er steeds meer op te lijken ook niet in Keizer. Het lijkt erop dat het gemor binnen de groep is begonnen. Dan is het gewoon beter om afscheid te nemen. Keizer is voldoende te verwijten. Het moraal en zelfvertrouwen in de groep. Het gebrek aan een vaste basisopstelling. De overvloed van opportunisme. En teveel waan van de dag. Bosz kon jongens prikkelen dat Ziyech erbij loopt als een zak hooi zegt voor mij genoeg. Tijd om afscheid te nemen en het TH tegen het licht houden. En waar nodig ook afscheid van nemen.

Met Frenkie, Sinkgraven en Donny komen er in totaal 3 doelpunten per seizoen binnen de lijnen, Huntelaar dus lekker laten zitten. Ik ben dat eigenwijze gedrag van Keizer nu wel zat, wegwezen, hij heeft zijn kans gehad. L'ami en Spijkerman mag ook wel weg, tijd voor een frisse wind. Bergkamp wel houden natuurlijk, hier niet over gaan zeuren.

6 november 2017 om 15:56

Waarom Bergkamp wel houden? Juist door hem zitten alle genoemde namen nu nog bij Ajax en is Keizer hoofdtrainer..

Als hij zonodig met Siem wil gaan spelen waarom dan niet als spits. De twee toespitsen geven beide nog niet thuis. En met Siem voorin heb je een mooi aanspeelpunt.

6 november 2017 om 15:44

Huntelaar doet het toch helemaal niet slecht dit seizoen?

7 november 2017 om 07:24

Ok vind hunterlaar ook nog niet brengen wat hij kan. Dat ligt niet zo zeer aan hem , maar meer aan de aanvoer

Keizer had op het laatst in de rust de aartsluie en ondermaats spelende Ziyech moeten vervangen. Was ook al de “aangever” bij het eerste tegendoelpunt. Ook Younes kon gaandeweg de wedstrijd naar de kant, maar deze bleef net zo lang buitenspel staan tot hij dacht, kom, ik ga eens meehelpen achterin. En prompt werd de 1-2 ingeleid. Ten eerste had Keizer nooit zijn winnend elftal moeten wijzigen en ten tweede heeft hij de wedstrijd (weer) niet goed gelezen. Utrecht speelde 5-3-2, dan kun je daar bij een 1-1 stand gerust 3-3-4 tegen gaan spelen. Dan wissel je ook niet de al weken prima spelende Wober - blijkbaar zegt die daar niks van - maar een van de andere 3 verdedigers. Maar ach, als je niet de guts en de kennis (?) hebt om hoofdtrainer te spelen, gooi dan de handdoek. Of nog beter, technisch hart, neem Keizer mee naar de uitgang. En zelf ook niet terugkeren....maar het bleef weer akelig stil in “Noord-Korea”......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren