Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Groningen wil af van clubtopscorer: ‘Er zijn grenzen overschreden’

Laatste update:

FC Groningen verleent komende winterstop volledige medewerking als er een geïnteresseerde club komt die Mimoun Mahi wil overnemen. De aanvaller werd zaterdag uit de selectie gezet na het vertonen van ontoelaatbaar gedrag, maar de clubleiding van de Eredivisionist ergert zich al maanden aan de instelling van Mahi: "Voor alle partijen is het het beste als het dan tot een transfer komt", zegt Hans Nijland in gesprek met Voetbal International.

Mahi zou continu vervelend gedrag vertonen en tijdens wedstrijden vooral uit zijn op eigen succes. "Hij mag voor een transfer spelen, maar hij vergat het teambelang", vervolgt de algemeen directeur van FC Groningen. Nijland wil niet in detail treden over het gedrag van Mahi. "Maar het gaat niet om drie minuten te laat komen of omdat hij klootzak gezegd zou hebben tegen onze trainer. Hij heeft fatsoens- en gedragsnormen aan zijn laars gelapt."

"Er zijn grenzen overschreden" benadrukt Nijland. "Onze geloofwaardigheid stond op het spel. De spelersgroep verwachtte ook van ons dat wij zouden ingrijpen. Iedereen snapt dat wij onze clubtopscorer niet zomaar disciplinair straffen. Het is een vervelende situatie en dat hij een behoorlijke transferwaarde vertegenwoordigt, maakt het nog vervelender."

Ook Oussama Idrissi is zaterdag uit de selectie gezet. Volgens de clubleiding heeft hij tegen Willem II (0-1 verlies) net als Mahi zijn eigen ego boven het teambelang gesteld. Idrissi is voor onbepaalde tijd teruggezet naar de selectie van Jong FC Groningen. "Met zijn houding en gedrag moet hij laten zien weer bij de eerste selectie te willen trainen en spelen", concludeert Nijland.

Denk jij dat Mimoun Mahi nog terechtkan bij een andere club uit de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou ben ik toch wel benieuwd wat er afgelopen week is voorgevallen en wat er al langer speelt. Iemand inside information?

24 oktober 2017 om 15:23

Door alleen voor zichzelf te spelen en te negeren van de taken de trainer.

24 oktober 2017 om 15:32

En daar krijg je nog een duimpje voor ook, haha. Een vertaling van deze abstracte uitleg voegt niks toe aan wat wij zelf kunnen lezen. Ik ben, net als Maradungatje, benieuwd naar wat er precies is gebeurd/ gezegd dat er grenzen overschreden zijn.

24 oktober 2017 om 16:36

Zou ook wel eens concreter willen weten wat precies . "Alleen voor zichzelf spelen" ...hoe uit zich dat dan...de bal niet afspelen? Niet mee verdedigen ? Er moet vrijdag toch wel wat meer gebeurd zijn .

24 oktober 2017 om 17:58

Ging constant voor eigen succes inplaats van een teamgenoot in te spelen die er veel beter voor staat. Zelf proberen 4 man voorbij te komen in plaats van een simpel passje naar een mede speler

Zo en haal maar een miljoentje van de transfersom af door deze uitspraken. Lekker bezig Hansie. Iemand waar je nog ruim 2 maanden mee door moet gaan even in het midden van de eerste seizoenshelft afbranden. Top!

24 oktober 2017 om 15:26

Vind ook niet dat je als club zijnde maar alles moet slikken omdat meneer toevallig een bepaalde transferwaarde vertegenwoordigt..

Regels zijn regels, voor eenieder en dus ook Mahi.

24 oktober 2017 om 17:41

Hij hoeft het ook zeker niet langs zijn kant te gaan, juist niet. Maar hij had wel wat subtieler kunnen reageren. Op de manier waarop hij nu over Mahi praat, had hij net zo goed kunnen zeggen: "andere clubs, opletten, hier is een goede speler ver onder zijn marktwaarde op te halen."

24 oktober 2017 om 18:09

Hij zegt tegelijkertijd ook; succes want die gozer heeft een mentaliteit van niets. Hopen dat niemand hem hier daarom wil, wachten tot 'ie weer terug op aarde is en zich aanpast aan Groningen; dan vervolgens weer een transfer waarde vertegenwoordigen

26 oktober 2017 om 13:57

Hij zegt toch ook duidelijk dat het extra vervelend is dat het bij een speler met marktwaarde gebeurt. Dat betekend dat het ook wel degelijk meegenomen is in de beslissing hem uit de selectie te zetten en de verder te bepalen strategie zoals deze uitspraak. Maw, hij lult niet zomaar wat hier. Er zit wel degelijk een gedachte achter.

24 oktober 2017 om 15:28

Mahi, die 1 op de 8 wedstrijden goed speelt en af en toe met pijn en moeite een penal erin schiet is niet de baas over Groningen. Wij hebben op dit moment spelers nodig die het gras er bij opvreten. Als hij zich niet weet te motiveren voor het team gaat hij maar een deurtje verder kijken. Sterke actie van Hans!

24 oktober 2017 om 16:46

Die zijn er niet

24 oktober 2017 om 17:10

Anders hadden we ze ook niet nodig he

24 oktober 2017 om 15:43

Principes kun je niet laten varen voor geld. Terechte beslissing.

Weer zo'n gevalletje kan best ballen, maar niet de juiste mentaliteit. Zie je toch vaker bij die jongens die zijn opgegroeid in een lager milieu en moeilijke wijken.

24 oktober 2017 om 15:31

En wat bedoel je precies met 'die jongens' ?

24 oktober 2017 om 15:34

Jongens met een marrokaanse achtergrond. Geld zeker niet voor alle jongens. Maar als je ziet hoeveel fantastische talenten met een Maarokaanse achtergrond falen door een gebrek aan mentaliteit is het geen toeval meer.

24 oktober 2017 om 15:35

Ik denk dat Migi Marokaanse Nederlanders bedoelt (of Nederlandse Marokanen...kies er maar een) die getalenteerd zijn en niet de mentaliteit hebben om het beste uit zichzelf te halen. Doodzonde af en toe.

24 oktober 2017 om 15:43

Jongens als Mahi. Opgegroeid in een slechte omgeving (vaak een grote stad), waarin de straat een belangrijke invloed is. Hebben geen goed rolmodel en leren niet met autoriteit omgaan. Is veel peerpressure en daar krijgen ze vaak later in hun leven last van. Heeft niks te maken met afkomst, maar vooral met omgevingsfactoren als slechte vrienden.
Het maakt in dit soort probleemwijken niet uit of de jongen (want dat zijn het voornamelijk) van Nederlandse of buitenlandse afkomst is.
Dit is gestoeld in een onderzoek in Rotterdamse probleemwijken die nooit media aandacht heeft gekregen. Meer hierover kun je lezen in een artikel van de correspondent (hier, een paar echt politiek incorrecte uitspraken).

24 oktober 2017 om 15:47

Ja, net als Memphis, opgegroeid in het getto van Moordrecht 😎 Beetje melodramatisch , we leven niet in de VS, bro.🤣

24 oktober 2017 om 15:55

@ Peterengelss

Idd al die boeren als van der Vaart, van Persie, Sneijder en Robben. Die meer hebben bereikt dan welke Mocro dan ook.

Maar wat houdt Marokko dan eigenlijk tegen om wat te presteren op Wk's. Of worden ze in Marokko ook gediscrimineerd door Nederlandse boeren?

24 oktober 2017 om 15:57

Gefrusteerd, jonge? Naast techniek, heb je ook mentaliteit en discipline nodig en als je zo goed bent, dan heb je duidelijk niet de mentaliteit/discipline om, als ik je moet geloven, Jupiler League voetbal te halen.

Nu kan je je gram halen dat het Nederlands voetbal afgezakt is, maar afgelopen wedstrijd van Marokko, ik geloof dat je van Marokkaans/nederlandse afkomst bent, tegen Gabon zaten er welgeteld: 4 spelers op het veld (amrabat, Boussoufa, El Ahmadi en Ziyech) en 2 op de bank (tannane en Mahi) die uit de Nederlandse jeugdopleidingen kwamen en die ook een belangrijk aandeel hadden dat Marokko naar het WK kan. Niet slecht voor een land van boeren he?

24 oktober 2017 om 16:02

Mahi komt uit Den Haag. Daar zijn genoeg probleemwijken. Depay heeft waarschijnlijk dat gedrag van iemand anders overgenomen omdat hij dat "cool" vond. Kijk maar naar Amsterdam-Zuid. De jeugd daar probeert allemaal rappers na te doen, terwijl zij keurig zijn opgevoed door pappa en mama.

24 oktober 2017 om 16:03

En het heeft geen ene moer te maken met etnische komaf. Waar het alles mee te maken heeft is met de sociale klasse waar je vandaan komt. Voor jongeren die uit de onderste lagen van de samenleving komen, is de stap na leven als een prof een hele grote stap, los van het geld wat er opeens op je afkomt.
Kijk maar na spelers als van der Meyde en Buttner. Twee Nederlandse jongens die uit de mindere klasse uit de samenleving kwamen, en totaal niet om konden gaan met de eisen/voorwaarden die bij het leven als een prof hoort.

En laat de Marokkaans-Nederlandse inwoners van Nederland zo goed als in zijn geheel tot de onderste lagen van de samenleving te behoren.

24 oktober 2017 om 16:15

Niet geheel logisch verhaal. Tijdens de succesvolste jaren van het Nederlands voetbal waren blijkbaar de 2 meter lange boeren ook zonder "die jongens " goed genoeg .dus waarom zouden allerlei figuren met discipline en motivatieproblemen enu wel onmisbaar zijn ? Er zijn ook genoeg talentvolle boeren geweest die er een potje van maakten , die werden en worden ook niet geselecteerd.

24 oktober 2017 om 16:19

@Nieuw-West Ik word altijd een beetje moe van dat keurig opgevoed. Alsof alles wat buiten de huiselijke voordeur gebeurd niet bij je opvoeding hoort. Vaak genoeg ontbreekt het dan echter aan toezicht of controle. Dat kan door gebrek aan tijd. Ouders werken zich te pletter om geld binnen te halen, of aan interesse.

24 oktober 2017 om 16:33

@psvermaroc

Ik bedoel ook gewoon jongens uit een lager milieu. Dat iedereen er bovenop duikt en racisme begint te schreeuwen is wel typisch en misschien ook een gevolg van mijn vrij korte initiele reactie, maar ja het blijft een discussieplatform.

24 oktober 2017 om 16:33

Zoals al werd gezegd, dit heeft niks etniciteit te maken maar met de omgeving en de manier waarop jij opgroeit. Waar de meeste Hollanders van pappie en mammie tot hun 18e nieuwe kleren, speelgoed, mobieltjes, zakgeld en weet ik veel wat krijgen, zijn veel Mgharba al blij als ze thuis vis of vlees mogen eten. Vanaf jongs af aan weten ze dat ze dingen voor hun zelf moeten regelen en zelf aan geld moeten komen. No shit, dat er dan een aantal mentaliteits problemen hebben. Daarnaast kun je trots roepen dat Sneijdertje en Robben meer hebben bereikt dan elke Marokkaan maar ik kan me ook nog een Van der Vaartje herinneren die uitgespuugd wordt in Denemark of Ijsland wherever hij speelt. Zo heb je Depay, Andy VDM weet ik veel allemaal nog meer wie. Maar wanneer die gasten in het nieuws zijn, dan hebben we het niet over hun afkomst. Dan gaat het over het individu. Alle Nederlanders zijn namelijk heilig ofzo. Om ziek van te worden dat zwart maken elke keer.

24 oktober 2017 om 16:47

Hebben dat speelgoed, die kleren, die mobieltjes en dat zakgeld dan wel met etniciteit te maken? En juist dan zou je toch denken dat als je al van jongs af aan weet dat je voor jezelf moet zorgen je wat slimmer met je spullen en talent omgaat?

Maar zoals ik al zei, het heeft niets met je kleur te maken, maar met het milieu waar je opgroeit. Stoer zijn, status, eer, geen emotie tonen. Als je denkt dat die zaken belangrijk zijn in je leven red je het niet in de echte wereld.

24 oktober 2017 om 16:51

@ Linley,

volgens mij wordt Depay vaak genoeg uitgekotst hier, door mij in ieder geval wel.
Punt wat veel mensen hier proberen te maken is dat het bij Marokkaanse jongens vaak aan hun mentaliteit ligt. En kunnen lastig met kritiek omgaan.
Bij Nederlanders ligt het vaak aan inzet en ruggengraat. Brazilianen zijn altijd moe en te laat.
Hoeven we toch allemaal niet zo moeilijk om te doen.

24 oktober 2017 om 17:17

Wat een bullshit..kom zelf ook "van de straat"..werkende ouders in de kroeg, dus sleutelkind, vrienden van de straat, opgegroeid in amsterdam oost, merendeel van onze groep bestond uit surinamers, moccros, turken en kaaskoppen.
En toen was er al verschil in hoe de verschillende nationaliteiten omgingen met kritiek of issues over "respect".
Op de straat waten we gelijk maar er waren wel degelijk verschillen in opvoeding.
De kaaskoppen konden wat meer kritiek verdragen en de surinamers en moccros voelden zich eerder aangevallen en gingen daardoor veel sneller in de verdediging of werden eerder boos.
Later heb ik ook veel met straatjongeren te maken gehad en heb nooit problemen met ze gehad. Maar er was wel degelijk een verschil in hoe ik de verschillende jongens benaderde.
Grotendeels ligt het toch ook aan je eigen karakter en in hoeverre je jezelf kan spiegelen of het allemaal op externe attributie gooit ( de schuld bij anderen dan jezelf leggen). Ook hoe je omgaat of hoe gevoelig je bent voor peer-pressure is uiteraard van belang.
Dus wat ik wil zeggen is dat onze medeburgers van mediterrane afkomst (ook van Caraïbische afkomst vaak) iets minder gezeggelijk zijn en vaak op iets latere leeftijd het licht zien.

Overigens zijn er genoeg die het wel kunnen opbrengen, bedoel dit dus ook totaal niet discriminerend, maar er zijn wel enige verschillen.

En.ik vraag me soms wel eens af hoe erg het is dat we een beetje verschillend zijn, ben er zelf wel blij mee.

24 oktober 2017 om 17:55

@migi84 En dat is precies mijn punt, het heeft niks met afkomst te maken. Gasten die een prettige en makkelijke opvoeding hebben gehad, zullen het makkelijker hebben in het dagelijkse leven dan iemand uit een groot familie met een laag inkomen.

Stoer zijn en geen emoties tonen zijn normen en waarden die je mee krijgt op de straat overal ter wereld. Meer dan genoeg autochtonen die zich regelmatig zo gedragen. Limburg bijvoorbeeld is zo vol met van die nare tokkies die regionaal problemen veroorzaken, maar ja, je zult er weinig over horen. Er is geen backgroundcheck tenzij je getint bent.

@hankey Het gaat er niet om dat hij uitgekotst wordt of niet maar dat zijn afkomst er niet bij gehaald word. Maar zodra het een Marokkaan is dan is elke amateur psycholoog zo van: 'ja, die jongens zijn allemaal zo' Het wordt een beetje oud, en vooral ook vervelend.

24 oktober 2017 om 21:16

Weet niet in welke sprookjeswereld jij leeft, maar ik ben ook bijvoorbeeld pas een 26 jarige tweede generatie Marokkaanse 'immigrant'.
Mijn vader altijd in fabriek gewerkt en mijn moeder thuis de rol als huismoeder.
Tot welke klasse behoorde wij dan denk je?
Dat ik nu mijn HBO opleiding afgerond heb, en modaal verdien, neemt niet weg dat ik opgegroeid ben in de lagere klassen van onze samenleving.

En zo zijn er nog tienduizenden met mij die pas tweede generatie zijn, en zelfde soort jeugd gehad hebben.
Laten we hopen dat het over tientallen jaren anders is, en o.a. Marokkaans Turkse (klein)kinderen van immigranten volledig 'geïntegreerd' (of hoe je het ook wilt noemen) zijn in alle lagen en klassen van onze samenleving.

24 oktober 2017 om 22:25

*reactie van Ilprincipe* Voor de Nederlandse jongens vergeten we voor het gemak de duizenden jongens die niet doorbreken door een gebrek aan mentaliteit. En alle vergelijkingen die dan gemaakt worden, zijn tussen spelers als Mahi, aardig voor de eredivisie maar geen wereldtopper en de beste spelers van Nederland van de laatste jaren zoals Robben, Van Persie en Sneijder. Dat is inconsequent. Ook de werkweigering van Sanchez deze zomer bij Ajax brengt niet zo een discussie teweeg. Marokkaanse jongens krijgen een vergrootglas boven het hoofd.

Labyad speelt bij Utrecht bijvoorbeeld zeer prima, maar werd hierboven ook al genoemd als een jongen met een mentaliteitsprobleem. Wellicht omdat Utrecht na PSV en de Portugese competitie een stapje terug is, maar als geboren Utrechter ook logisch te verklaren. Bij de Nederlandse jongens die Utrecht niet eens kunnen halen, wordt tegelijkertijd nooit aan de mentaliteit getwijfeld, maar is het een gebrek aan talent of zo.

En andere Marokkaanse jongens die zich positief laten zien, worden voor het gemak vergeten. Ziyech is een van de beste spelers in dit seizoen tot nu toe. El Ahmadi was in het kampioensjaar van Feyenoord zo ontzettend belangrijk. Sterkhouders bij de topclubs van Nederland.

Er zijn daarnaast genoeg goede, gemotiveerde Marokkaanse voetbalspelers. Kijk naar Ayoub, die ondanks dat hij op zich wel een transfer wilde deze zomer, zich prima kon schikken in het algeheel belang. Hij vond dat Utrecht al het recht had om inkomende biedingen af te wijzen als ze deze niet hoog genoeg achtten.. Of Amrabat die dolgraag naar Feyenoord wilde, maar niet is gaan lopen etteren (zoals Sanchez bijvoorbeeld wel deed).

24 oktober 2017 om 15:33

Je bedoelt grillige buitenspelers. Fischer, Boerrigter, Larsson begin van het seizoen, Julian Jenner?

24 oktober 2017 om 15:35

Nee, waarschijnlijk bedoelt hij Marrokaanse jongens zoals El Hamdaoui, Labyad, Maher en Ould-Chikh.

24 oktober 2017 om 16:48

Julian Jenner, haha

Die is niet grillig joh, die is gewoon slecht.

24 oktober 2017 om 17:44

Julian Jenner was ooit toch mooi de -zelfbenoemde- beste rechtsbuiten van Nederland.

24 oktober 2017 om 15:43

Mahi vind ik altijd super netjes overkomen en heeft zich nadat er enkele transfers waren afgeketst, gewoon weggezet en doorgegaan. Ze hadden hem echter gewoon vorig jaar voor 3,5-5 miljoen naar Newcastle laten gaan en gewoon door moeten gaan. Maar zoals ik al vaker heb aangegeven, Groningen kan gewoon geen ruwe diamanten meer slijpen. Het aantal successen die ze in het verleden hebben gehad, hadden ze qua ontwikkeling niet meer kunnen doortrekken.

Tibbling, Sorloth, Rusnak, Hateboer en zelfs Linssen hebben ze niet voor de volle pond kunnen verkopen en ontwikkelen. Dit zijn spelers waar je echt meer aandacht en tijd moeten insteken om ze uiteindelijk met winst te verkopen. Ze hebben bij een aantal spelers echt heel slecht gehandeld, wat ik ontzettend jammer vind, want de club kan zich nu al niet meer meten met de subtop van Nederland, maar is nu gewoon een slappe middenmoter.

24 oktober 2017 om 17:34

Kijk een nette objectieve reactie. Het is gewoon vreemd hoe men een Mahi en zijn falen bijv. afschuift op zijn afkomst en Marokkaanse roots. Maar wanneer het een Nederlandse speler betreft zoals Linssen of de andere namen die jij al opnoemde dan ligt de oorzaak gewoon bij de individu. Dat met twee maten meten is gewoon enorm oneerlijk en onrechtvaardig en gebeurd veel te vaak.

Dat Groningen het vaker niet juist aanpakt kan, dat weet jij beter dan ik. Maar ook in de kwestie van Mahi is er iets voorgevallen, hij betuigt spijt, dan is het prima. Willen zij uit elkaar, ook prima. Maar steeds de afkomst de schuld geven bij Nederlandse Marokkaanse spelers is zo not done.

24 oktober 2017 om 18:03

Precies, volledig mee eens. Voor de Nederlandse jongens vergeten we voor het gemak de duizenden jongens die niet doorbreken door een gebrek aan mentaliteit. En alle vergelijkingen die dan gemaakt worden, zijn tussen spelers als Mahi, aardig voor de eredivisie maar geen wereldtopper en de beste spelers van Nederland van de laatste jaren zoals Robben, Van Persie en Sneijder. Dat is inconsequent. Ook de werkweigering van Sanchez deze zomer bij Ajax brengt niet zo een discussie teweeg. Marokkaanse jongens krijgen een vergrootglas boven het hoofd.

Labyad speelt bij Utrecht bijvoorbeeld zeer prima, maar werd hierboven ook al genoemd als een jongen met een mentaliteitsprobleem. Wellicht omdat Utrecht na PSV en de Portugese competitie een stapje terug is, maar als geboren Utrechter ook logisch te verklaren. Bij de Nederlandse jongens die Utrecht niet eens kunnen halen, wordt tegelijkertijd nooit aan de mentaliteit getwijfeld, maar is het een gebrek aan talent of zo.

En andere Marokkaanse jongens die zich positief laten zien, worden voor het gemak vergeten. Ziyech is een van de beste spelers in dit seizoen tot nu toe. El Ahmadi was in het kampioensjaar van Feyenoord zo ontzettend belangrijk. Sterkhouders bij de topclubs van Nederland.

Er zijn daarnaast genoeg goede, gemotiveerde Marokkaanse voetbalspelers. Kijk naar Ayoub, die ondanks dat hij op zich wel een transfer wilde deze zomer, zich prima kon schikken in het algeheel belang. Hij vond dat Utrecht al het recht had om inkomende biedingen af te wijzen als ze deze niet hoog genoeg achtten.. Of Amrabat die dolgraag naar Feyenoord wilde, maar niet is gaan lopen etteren (zoals Sanchez bijvoorbeeld wel deed).

26 oktober 2017 om 14:01

en dan sociale klaase er ook nog bijhalen. Volgensmij is Padt ook als een schoffie opgegroeid. Dus laten we maar gewoon zeggen dat het aan individuen met hun individuele acties ligt.

24 oktober 2017 om 15:44

Nou, PSVerMaroc was me al voor, maar voor de draad ermee Migi. Grote jongen zijn en hardop zeggen wat je bedoelt met "die jongens".

24 oktober 2017 om 15:55

Jongens uit probleemwijken. In die probleemwijken zelf is er geen verschil in criminaliteitscijfers tussen van oorsprong Nederlandse of buitenlandse jongeren. De omgeving is meer bepalend in de hang naar criminaliteit dan afkomst.
Dat er zoveel Marokkaanse jongeren in contact komen met de politie is dus niet door afkomst bepaald, maar meer door de omgeving waarin ze opgroeien. Aangezien ze als immigranten vaak minder geld hebben, is de kans groter dat ze in dit soort probleemwijken terecht komen.

24 oktober 2017 om 16:30

Wat feye88 zegt. Jongens uit een achterbuurt. Ik kom toevallig zelf ook uit Den Haag en in die probleem wijken zijn ego en status gewoon erg belangrijk. Heeft niets te maken met iemands huidskleur oid, gewoon met de cultuur die in die buurten heerst. Als je daar opgroeid, word je daar deel van. Dat de meeste jongens uit die buurt een kleurtje hebben is wel zo, maar de blanke (witte?) jongens die daar opgroeien zijn net zo.

Had hem nou maar afgelopen zomer al verkocht... deze situatie is niet echt bevorderlijk voor Mahi zijn marktwaarde.

Wederom een teken dat Faber zijn selectie niet meer onder controle heeft en dat er blijkbaar veel ongenoegen onder de spelers heerst. Als je een snotneus van 23 al niet meer de baas kan... Nadat hij Tibbling en Rusnak en ook Sorlot niet meer aan het voetballen heeft gekregen moet nu de volgende speler wijken. Transferwaardes vliegen naar beneden, stadion half leeg en een legioen dat het vertrouwen in deze trainer al lang heeft opgezegd weerhouden Nijland en co er niet van om domweg met deze trainer door te gaan. Gooi hem eruit en vraag de Koemannetjes of ze het seizoen willen afmaken voordat het degraderen wordt.

24 oktober 2017 om 15:40

Los van het feit dat Faber niet de juiste trainer is voor dit Groningen, kan je er toch niet aan voorbij gaan dat er een aantal jongens in dit elftal denken te bepalen hoe het werkt? Idrissi en Mahi zijn niet de sterspelers die ze zelf pretenderen te zijn. Ja, Mahi kan in feite goed voetballen, maar het is nu ook weer niet de volgende Suarez. Als er dus iets voorgevallen is, ongeacht wat voor een zooitje de trainer er van maakt, dan moet je als directie ingrijpen. Gelukkig durft Hans Nijland dit.

24 oktober 2017 om 17:49

Groningen heeft types zoals Weghorst, Toornstra en Linssen nodig, ijzeren mentaliteit en goed niveau voor de eredivisie. Bedoel het type natuurlijk want de eerder genoemde zijn niet te betalen.

Vind het sowieso een matige voetballer. Kan wedstrijden ook volledig onzichtbaar zijn. Nooit echt super van onder de indruk geweest maar goed, succes elders zou ik zeggen

Qua voetbalkwaliteiten zou ik willen zeggen; Twente let op en probeer het eens. Maar als je alles de afgelopen dagen leest, en ook nu, ben ik dan wel bang voor zijn gedrag, waardoor ik erg twijfel. Ik weet niet of Groningen dit overdrijft, of dat er echt iets ergs is gebeurd. Iemand meer info?

24 oktober 2017 om 15:45

@fc_twente_65: Hebben jullie niet al genoeg goede buitenspelers? Slagveer, Tighadouini en Assaidi zou ik best toe willen voegen aan de selectie van Heracles hoor .

24 oktober 2017 om 15:55

Mahi staat volgens mij meer in de spits, met Idrissi als buitenspeler aan de linkerkant. Als buitenspeler zou hij misschien volgend jaar pas interessant zijn.

24 oktober 2017 om 16:04

De laatste wedstrijden wel ja, maar in de eerste wedstrijden van dit seizoen speelde vooral Veldwijk in de spits. Het klopt dat Mahi prima als schaduwspits kan spelen (je moet toch wat met je topscoorder). Een echte spits kan ik hem echter niet noemen.

24 oktober 2017 om 16:27

Daar heb je zeker gelijk in, had ook niet aan Veldwijk gedacht, waarschijnlijk omdat ie vrijwel nooit opvalt of scoort, haha.

Utrecht aub haal deze jongen, is nog jong en kan ballen. Bij Utrecht weten ze hoe ze met zulke jongens om moeten gaan.

24 oktober 2017 om 23:30

Als Groninger zou het mij niets verbazen. Het is niet dat die jongen niet kan ballen, hij past er gewoon niet. Het is niet eens zijn afkomst, maar de mentaliteit die daaraan kleeft. In omgeving randstad is hij meer op zijn plek en weet men er beter mee om te gaan dan in Groningen.

Alsof de gifbeker bij de FC nog niet vol genoeg was... Zo blijven de problemen maar opstapelen. Met dit wangedrag van deze twee spelers zullen de prestaties (als die er Überhaupt waren) van de club er niet verbeterd op worden, niet alleen omdat we onze topscorer kwijt zijn maar ook omdat dit voor de sfeer in het team gewoon niet meehelpt. Op deze manier gaat Roda met gemak van ons winnen woensdag met zo veel problemen rondom de spelers en staf. Alvast gefeliciteerd Roda supporters met het bereiken van de volgende ronde.

24 oktober 2017 om 15:56

Het lullige is inderdaad dat (in mijn ogen) de 2 beste spelers van Groningen dit overkomt, de rest vind ik echt heel matig.. Ik gun het Groningen absoluut niet, maar ik denk dat zij ook best mogen oppassen met degradatie.

24 oktober 2017 om 16:09

Ik zie dat de 'rivaliteit' tussen onze clubs nog niet helemaal weg zijn we komen er inderdaad dicht in de buurt, maar ik denk eigenlijk dat degradatie misschien niet mis zou zijn als dit wanbeleid zo doorgaat, dan schrikt het technisch bestuur eindelijk een beetje wakker en stellen ze misschien een redelijke trainer op die de jongens kan motiveren. Zo zie je bij VVV en Zwolle dat je met een goede trainer het heel goed kan doen in de competitie, waarom zou dat bij Groningen niet kunnen? Zou overigens bij jullie ook niet mis zijn als Verbeek komt, die lijkt me een geschikte coach om Twente weer een beetje goed voetbal te geven.

24 oktober 2017 om 16:25

Qua voetbal is het vrij matig, zijn maar zo 6 of 7 clubs die in aanmerking kunnen komen voor degradatie, dat is het geluk bij een ongeluk, de kans is dan groter dat je erin blijft. Normaal kun je 2 of 3 clubs aanwijzen die voor degradatie/nacompetitie in aanmerking komen, maar nu durf ik echt geen voorspelling te doen

24 oktober 2017 om 16:26

Tuurlijk niet, vind het altijd prachtige duels tussen Twente en Groningen, staat vaak garant voor spektakel en veel goals! Ik moet je gelijk geven, de trainers bij Groningen lijken de selectie nooit te kunnen motiveren, bijvoorbeeld Van Weert: scoorde bij Excelsior aardig wat goals, en bij Groningen komt het er nooit uit, terwijl het altijd een echte goaltjesdief was. en ik vind ook dat het bestuur met erg matige spelers komt, maar misschien dat een ander soort trainer bij Groningen ook wel zou kunnen werken, zoals bijvoorbeeld een Verbeek. Al zou ik wel blij zijn als hij bij Twente komt, met hopelijk Hake aan zijn zijde .

24 oktober 2017 om 23:45

Fc_twente_65 Koeman is ook vrij, maar ik vrees dat wij als Groningen net een paar dubbeltjes tekort komen qua salaris Nu heb ik gehoord dat Twente wel investeren wil in lonende projecten. Misschien een idee? :P :D

Ik ben al tijden lovend over deze jongen. Zou hem graag bij Heerenveen zien.

Dit is geen sneer, maar vind het echt een zeer goede speler.

24 oktober 2017 om 16:19

Nou aangezien er bij jullie nog wel wat geld op de plank ligt kun je best een poging wagen!
Het was vorig seizoen echt een topper maar bakt er dit jaar helaas weinig van..

Met dit type spelers omgaan en ze tevreden houden is ook een kwaliteit. Schijnbaar lukt dat de technische beleidsbepalers niet. We weten niet wat er gebeurd is, maar ondanks dat het geen gemakkelijke jongens zijn lukt het andere trainers wel om het optimale uit die spelers te halen. Kijk naar Ten Hag bij FC Utrecht.

24 oktober 2017 om 17:40

Labyad gedraafd zich niet hoor. Schopte tegen AZ na en is al vaker geschorst en in opspraak geraakr

24 oktober 2017 om 17:40

Geraakt *

Goed dat ze hem eruit zetten, in de winterstop verkopen en vervanger halen

24 oktober 2017 om 17:39

Flinke waarde daling

Is toch tonnen dan wel miljoenen minder waard ivm van de zomer door dit soort akkefietjes

Trieste gozer is het. Heeft het rendement van een 5e klasser zondag. Deze man denkt echt alleen aan zichzelf en is compleet de realiteit kwijt. Is natuurlijk een belangrijke speler voor ons, maar nog zeker niet klaar om bij bijv de top 3 te kunnen presteren in Nederland. Heeft nog zat mogelijkheden zich bij ons te ontwikkelen, want zeker als centrumspits is hij het niveau echt nog niet ongroeit. Maar meneer denkt alleen aan z'n eigen belang en vindt zichzelf klaarblijkelijk te goed voor ons. Strik eromheen en opbokken met Mahi. Wat mij betreft speelt hij tot de winterstop geen minuut meer.

Dom gelul en niks van waar, zie bericht TV Noord hieronder:
De disciplinaire schorsing die Mimoun Mahi maandag kreeg opgelegd, brengt een eventuele wintertransfer niet in een stroomversnelling. Dat zegt FC Groningen-directeur Hans Nijland dinsdagmiddag.

Mahi stelde zich vrijdagavond na het verloren competitieduel tegen Willem II (0-1) net als ploeggenoot Oussama Idrissi 'boven het teambelang', wat aanleiding was voor de disciplinaire schorsing.

'Het incident van vrijdag brengt een transfer van Mahi niet in een stroomversnelling', vertelt Nijland. Hij reageert daarmee op berichten die dinsdag in een aantal media verschenen.

'Geen serieus bod'
Mahi aast al sinds de winterstop van 2016, toen hij een transfer naar Fulham misliep, op een transfer. 'Als er een serieus bod komt, luisteren we. Maar dat bod is er recent niet geweest.' Een transfer is volgens Nijland dan ook geen item. 'Toen Mimoun maandag bij mij op kantoor was, hebben we het daar ook met geen woord over gehad', aldus Nijland.

Kom maar naar Utrecht. Bij Utrecht gaat hij het wel maken.

Volgens de website van RTV Noord waar ook een interview met Nijland is te lezen is er helemaal geen sprake van een transfer die in “stroomversnelling” raakt door de gebeurtenissen rondom Mahi.



Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren