Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Berghuis liet PSV liggen: ‘Het klopt dat ze interesse toonden’

Laatste update:

Steven Berghuis heeft geen spijt van zijn overstap van AZ naar Watford in 2015. Een doorbraak in de Premier League bleef uit voor de aanvaller, die inmiddels een bepalende speler bij Feyenoord is geworden. Voor Watford kwam Berghuis tot slechts negen competitieduels, waarin hij niet wist te scoren.

Het was desondanks een leerzame ervaring, geeft de buitenspeler aan in gesprek met Voetbal International. "Het eerste jaar was heel moeilijk. Ik twijfelde meteen al. Je komt van een kleine club, die niemand kent in Engeland. Ik wist niet of ik er klaar voor was." Berghuis geeft toe dat hij alternatieven had. "Het klopt inderdaad dat PSV ook interesse toonde", zegt hij. Samen met zijn familie nam Berghuis de beslissing om naar Engeland te gaan. "Ik wilde mezelf tijd geven en tekende een contract voor vier jaar."

"Wel weet ik nu, na wedstrijden tegen West Ham United en Liverpool, dat ik het niveau aankan", aldus Berghuis. Via een verhuurperiode bij Feyenoord haalde hij zijn carrière vorig seizoen uit het slop. Deze zomer keerde hij 'heel anders' terug in Engeland. "Er wordt wel even anders tegen je aangekeken als kampioen en speler van Feyenoord met ook nog negen interlands. Spelers vragen dan ook of je kunt blijven."

Zie je Steven Berghuis nog een stap hogerop zetten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toen hij pas aankwam vorig jaar bij Feyenoord was ik heel kritisch op Berghuis. Naar mijn mening terecht, want hij was bij lange na niet de speler die ik bij AZ zag spelen. Het was vooral naar binnen kappen en iets proberen. Logisch gezien hij amper gespeeld had bij Watford, maar aan de andere kant hoor je terugkomers altijd praten over het hoge niveau op trainingen etc. Die ervaring zie je vooral in deze periode terug, in combinatie met zijn oude AZ vorm. Die oude vorm is er nog niet volledig, maar je ziet de ervaring eraf druipen. Daarnaast is het ook echt een goede gozer die veel heeft moeten inleveren om bij ons te spelen . Ik ben dol op hem, was ik al, anders was ik niet so kritisch geweest, want ik wist en weet dat er meer in zit.

19 oktober 2017 om 11:51

Heeft hij veel in moeten leveren? Nooit iets van gehoord.....😉 Ontzettend knap hoe hij zich nu manifesteert. Absolute topspeler voor de Eredivisie.

19 oktober 2017 om 12:29

Absolute topspeler? Dan ben je wel al snel een absolute topspeler in de Eredivisie. Vind dat deze man echt te kort zou komen voor Ajax of PSV. Feyenoord is denk precies goed zn niveau

19 oktober 2017 om 12:36

Berghuis is gewoon een topspeler voor de Eredivisie en zou bij PSV en Ajax ook in de basis staan.

19 oktober 2017 om 12:41

Berghuis is gewoon de beste rechtsbuiten van de Eredivisie na Lozano.
En ik weet niet of je onder een steen hebt geleefd maar Ajax, PSV en Feyenoord zijn inmiddels van hetzelfde niveau.

19 oktober 2017 om 13:05

Hahaha lekker zuigreactie mr garrison.

Ik denk ook dat hij bij de kampioen van nl prcies op zn niveau zit. Is niks voor de nummer 2/3 van de eredivisie 😉

19 oktober 2017 om 13:33

1 kampioenschap veranderd er natuurlijk niks aan he. Anders zouden AZ en Twente ook zelfde niveau als PSV en Ajax zijn

19 oktober 2017 om 13:36

Pereiro er Traore hadden vorig seizoen een hoger rendement dan Berghuis. Zo'n bijzonder rendement had Berghuis ook niet vorig jaar. Berghuis heeft nou al evenveel goals gemaakt als heel vorig seizoen (toen hij het vooral moest hebben van zijn assists). Het begon ook pas laat te draaien bij hem. Elia was beter over heel het seizoen. Verder wel eens met jou. PSV had Berghuis goed kunnen gebruiken.

19 oktober 2017 om 13:45

Feyenoord is natuurlijk wel van gelijk niveau als Ajax en Psv. Sportief gezien dan toch zeker. Financieel is er nog een gat maar ik twijfel er niet aan dat dat gat gedicht gaat worden.
Financieel is het gat tussen Ajax en Psv groter dan tussen PSV en Feyenoord.....

19 oktober 2017 om 13:46

Beste Leopart, op dit moment is Feyenoord zeker niet minder. Maar het is afwachten als ze dit over een langere periode kunnen volhouden en meerdere kampioenschappen kunnen pakken om 1 adem genoemd te kunnen worden met PSV en Ajax. Jij snapt denk ook wel dat je niet met 1 kampioenschap gelijk hetzelfde niveau als PSV en Ajax hebt.

19 oktober 2017 om 13:49

Tornado, zie aub mijn reactie aan Leopart. Ik wil niet gezien worden als iemand die provoceert. Ik heb duidelijk uitlegd waarom ik vind dat Feyenoord nog niet in het rijtje van Ajax en PSV behoort

19 oktober 2017 om 14:00

Kom op zeg. Als we de laatste 10 jaar erbij pakken dan heeft PSV 2 landstitel en Feyenoord 1. Terwijl Feyenoord vanaf het seizoen met Koeman weer bovenin meedeed en ook boven PSV eindigde. Je kunt zeker wel zeggen dat Feyenoord en PSV gelijk aan elkaar zijn sinds het seizoen dat Koeman arriveerde en Feyenoord financieel er weer bovenop kwam. Ajax staat gezien de afgelopen 10 jaar boven zowel PSV als Feyenoord.

19 oktober 2017 om 14:11

Precies Leopart....de opmerkingen van Mr. Garisson getuigen van of weining historisch besef, of provocatie. Maar doen alsof PSV en Ajax de enige topclubs zijn in NL is lachwekkend.

De afgelopen 6 jaar is Feyenoord nota bene 3 x boven PSV geeindigd

19 oktober 2017 om 14:45

Ja en de 4 kampioenschappen op rij van PSV tussen 2004 en 2008 reken je net aan niet mee zodat het jou beter uitkomt haha. Niet echt geloofwaardig natuurlijk.

19 oktober 2017 om 14:54

Of je kijkt naar het aantal prijzen van het afgelopen 20 jaar. Dan schrik je toch wel even.

19 oktober 2017 om 15:10

Ja...maar is het nodig om wat jullie doen, 10 tot 20 jaar terug te gaan om te bepalen dat ze nu wua niveau bij elkaar in de buurt komen? Lijkt mij niet namelijk. Dat zwarte gat waar feyenoord in zat ligt inmiddels ver achter ons. Als je naar de huidige situatie kijkt ontloopt het niveau elkaar nauwelijks.

19 oktober 2017 om 15:38

Ach je kan de statistieken zo gebruiken als je wilt. De discussie of Feyenoord het 'waardig' is om in een adem met Ajax en PSV genoemd mag worden is een flauwe en sowieso subjectieve. Plus compleet off topic.

19 oktober 2017 om 15:50

Hoe ver wil je terug gaan in het verleden? We kunnen ook 2002 meenemen waarbij Feyenoord nog een Europese prijs pakte.. of we kunnen nog wel verder gaan dan is Ajax nog Europese top... of nog verder... 10 jaar is gewoon een prima uitgangspunt of komt dat jou niet uit dan?

19 oktober 2017 om 23:46

Nee jaar komt mij niet goed uit, laten we dan sinds 2000 pakken. Een mooie rond getal, oeps daar schrik je wel even van he. Feyenoord denk 1 uefa cupje en 2 landstitel tegen de ontelbare prijzen PSV

20 oktober 2017 om 08:17

Een beetje topclub pakt in kleine 20 jaar toch minimaal een Europees prijsje mee lijkt mij.

Was wel lekker verwarrend geweest, Steven Berghuis en Steven Bergwijn in hetzelfde team.

19 oktober 2017 om 12:14

Ach ... Ajax heeft 2x een De Jong en het zouden er 3 geweest kunnen zijn.
Dat was pas lastig geweest op een middenveld.

19 oktober 2017 om 13:09

Als ze Luuk hadden gehaald en Nigel terug kwam zelfs 4.

19 oktober 2017 om 16:35

In een grijs verleden hebben we ook een Jan Peters (az) en een Jan Peters (feijenoord) samen bij oranje gehad

Als hij het niveau daadwerkelijk had aangekund had hij nu wekelijks in de premier league gevoetbald in plaats van nu weer in de Nederlandse competitie rond te huppelen.

19 oktober 2017 om 12:03

Inderdaad, ik blijf me altijd verbazen over de zelfkennis van voetballers. Na 2 wedstrijden zeggen dat je het niveau aankan, terwijl zijn carriere bewijst dat hij het juist niet aankan (en al helemaal niet toen).

Ik ben blij dat Berghuis PSV liet liggen. Is best een prima voetballer, maar ik vind hem een ontzettend nare uitstraling hebben en niet bij PSV passen. Maar goed, dat is mijn mening.

19 oktober 2017 om 13:36

Nare uitstraling? Ik kan me er niets bij voorstellen? Hoe zat het dan met Toivonen? Had die wel een typische PSV uitstraling? Of van Bommel? Bij deze voormalig PSV prominenten was deze uitstraling zeker geen probleem omdat ze daadwerkelijk bij PSV speelde? Deze twee hadden pas echt een nare uitstraling, op het veld dan.....

19 oktober 2017 om 13:40

Je vergeet Strootman in je lelijkste lijstje van psv

19 oktober 2017 om 15:00

Over Toivonen heb je helemaal gelijk. Maar Van Bommel had zoveel kwaliteit dat je sommige nare trekjes voor lief neemt.

19 oktober 2017 om 20:15

Als Psv-er misschien wel maar van Bommel was in het veld gewoon een enorme kwal. Ook Locadia is niet echt een positieve jongen zoals hij hoofdschuddend over het veld loopt.

19 oktober 2017 om 13:38

De Jong en Locadia zijn daarentegen echte feestnummers. Kom op zeg.

Een kleine club uit Nederland die niemand kent in Engeland? Daarmee doet hij AZ tekort. En laten we eerlijk zijn, Watford is een hele kleine club die op geen manier heeft bereikt wat AZ al heeft neergezet.
Hij doet het erg goed bij Feyenoord. Denk dat het meeste gevaar van hem zal komen a.s. zondag.

Hij blijft zichzelf overschatten... als hij t niveau aankon voetbalde hij niet bij Feijenoord maar in de PL

Voor de eredivisie is Berghuis prima bruikbaar en vergelijkbaar met de buitenspelers bij andere clubs, nadeel van Berghuis is wel dat hij in de topwedstrijden nooit thuis geeft en het alleen maar goed doet tegen clubs uit het rechter- rijtje. Dat zul je zondag denk ik ook zien. In de breedte heeft Ajax ingeleverd maar toch nog steeds een bredere selectie dan Feyenoord en ook PSV dat zal denk ik de doorslag geven aan het eind van het seizoen. Ajax heeft bijvoorbeeld voor de voorhoede nog Kluivert, Neres, Youness, Czerny, Johnson, Huntelaar, Sierhuis, Dolberg, tja dat heeft geen club op dit moment dat aantal van ongeveer zelfde kwaliteit. Daarom staat Ajax 2 ook bovenaan

In de winterstop zal Ajax zich wel versterken, PSV heeft het geld niet en zal moeten verkopen (nu gaat Locadia of de Jong wel???), Feyenoord heeft de buidel ook leeg.

19 oktober 2017 om 15:25

Czerny, johnson en Sierhyis hebben op het hoogste niveau nog helemaal niets laten zien. Dus die kun je er wel leuk bij zetten, maar dat kun je dan bij psv en feyenoord ook wel doen met jeugdspelers die nog alles te bewijzen hebben.

In feite heeft ajax huntelaar en dolberg voor de spits, met youness, kluivert en neres voor de vleugels. In de spits ben je dan wat mij betreft beter vetegenwoordigd dan zowel psv als feyenoord, maar de vleugels zijn gewoon gelijkwaardig als je het mij vraagt. Sterker nog, ik schat zowel lozano als berghuis hoger in de welke vleuegelspeler van ajax ook.

Ik begin nu wel héél erg moe van meneer Berghuis te worden. Hij mag god op zn blote knietjes bedanken dat Feyenoord hem heeft weggehaald uit Watford 3 en dat hij überhaupt mee mag spelen, maar meneer, al lijdend aan een chronische zelfoverschatting, heeft de mond vol wie er wel niet belangstelling voor hem zou hebben en dat hij het eredivisie niveau aan het ontgroeien is. Jongens kom óp zeg, wij nu helemaal meneer Steven Berghuis zeg!

19 oktober 2017 om 17:27

Niet zo gauw moe worden joh. Laat die vent lekker zn ambities hebben. Is kampioen geworden en goed begonnen aan het seizoen.

Ik denk dat hij prima mee kan in de Premier League. Hij is er fysiek goed genoeg voor en ook technisch kan hij mee. Ik zou volgend jaar weer een poging wagen bij Watford. Daar gewoon super goed spelen en als je het goed doet evt een stap hogerop.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren