Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bruggink pleit voor ‘intrigerende man’: ‘Kijk eens over de grens’

Laatste update:

De KNVB moet volgens Arnold Bruggink 'zwaar inzetten' op de functie van technisch directeur. De bond zoekt een opvolger van Hans van Breukelen en Bruggink hoopt dat de bond over de grens kijkt. "De Duitser Ralf Rangnick bijvoorbeeld, vind ik een intrigerende man", schrijft de voormalig aanvaller in zijn column voor Voetbal International.

Rangnick is momenteel werkzaam bij RB Leipzig als sportief directeur, nadat hij TSG Hoffenheim 'uit de grond stampte'. "Hij heeft Leipzig vanuit het amateurvoetbal naar de Champions League geleid. Natuurlijk zit bij die clubs veel geld, maar Rangnick is een man die denkt in structuren en eerst een organisatie neerzet met de beste mensen op de juiste positie. Liever ook koopt hij een jong talent met potentie dan een dure gevestigde naam."

Het is volgens Bruggink nodig om topmensen binnen te halen en ze goed te betalen. "Dan is het niet meer nodig dat een assistent-bondscoach zoals Ruud Gullit als tv-analyticus moet bijschnabbelen. Dan voorkom je dat Dick Advocaat als assistent-bondscoach tussentijds wegloopt omdat hij elders veel meer kan verdienen", beargumenteert hij. "Het is niet voor niets dat Advocaat bij het zien van zijn salaris als bondscoach vroeg of hij dat bedrag per maand kreeg. Dat zegt iets over Advocaat, maar zeker ook over de slagkracht van de KNVB."

De KNVB moet inzetten op Ralf Rangnick als technisch directeur

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
19 oktober 2017 om 11:28

Ik zie complete paniek in dit land, omdat we twee eindtoernooien missen. Er deugt helemaal niets meer van de organisatie en de plannen die zijn gemaakt. De hele boel moet op zijn kop, maar bij de meeste analisten en het grote publiek zit er totaal geen idee achter wat ze nu exact denken te bereiken met deze veranderingen. Het is schreeuwen om maar gehoord te worden, zo van kijk mij ook eens een menig hebben over deze kwestie. We hebben gewoon een mindere lichting. Nu met het wegvallen van Robben heb je helemaal geen extreem goede voetballer meer voor in het Nederlands elftal. Dan kan je de structuur wel willen veranderen, maar daar gaat niemand beter door voetballen. Van een Vincent Janssen ga je geen Kluivert maken of van een Rekik geen Stam. Extreme talenten worden geboren en daarna verder gevormd denk ik. Ik denk persoonlijk dat je in de jeugdopleiding eens moet gaan stoppen om alles voor te kauwen. Laat men eens wat meer zelf nadenken en beslissingen nemen en wat minder met de handrem op spelen. In plaats van het tikkie terug proberen het tikkie vooruit en een man durven te passeren. De grote kracht die we ooit hadden; aanvallend voetbal, die lijkt er wel uitgeslagen. Guardiola laat al jaren zien dat je met aanvallend voetbal gerust succes kan behalen. Organisatorisch hebben we betere faciliteiten dan de Denen,de Ijslanders of een land als Uruguay, maar waarom hebben die wel meer succes?

19 oktober 2017 om 11:39

Alleen doet guardiola dat wel met louter topvoetballers! Als hij wat mindere spelers heeft behaalt ook hij geen successen hebben we kunnen zien. Om de jeugdopleiding te veranderen moet er wel iets gebeuren, en dat begint aan de basis. Of dan Ragnic de geschikte persoon is of iemand anders.

19 oktober 2017 om 11:43

Er is wel structureel iets mis. We zijn een ontwikkelingsland. Maar we missen een ding om die jonge jongens bij te staan en dat is een groep van 26-32 jarigen. Dat heeft puur met geld te maken en je kunt daartegenaan filosoferen wat je wil maar dat is de realiteit. Miss gaat dat veranderen na de brexit. Er zullen immers alleen nog maar internationals naar Engeland kunnen.

19 oktober 2017 om 11:44

Ja, maar Ajax, Feyenoord, PSV en alle andere clubs bepalen zelf toch de invulling van de jeugdopleiding? Wat gaat een TD daar aan veranderen?

Die bruggink snapt er werkelijk geen klote van. Laatste 30 jaar is zo wel duidelijk geworden dat je niet in structuren moet denken maar eerst helder moet hebben waar je naar toe wilt. En dan gaan kijken hoe je het in gaat richten. Niet andersom

19 oktober 2017 om 10:33

Oneens. Vind dat Bruggink hier zeker wel een goed punt maakt. Het opzetten van een sterke en geschikte structuur in de Knvb moet nu prioriteit nummer 1 zijn. Hier moet een bestuur/leiding komen die voor de lange termijn is, en dus ook om de lange termijn denkt. De problemen in het Nederlands voetbal zijn niet binnen één jaar opgelost. We moeten zorgen dat het eerst bovenin de hierarchie weer op orde komt, voordat we weer een andere bondscoach voor de groep gooien.

19 oktober 2017 om 10:40

@kaaiman: ben het niet met je eens. Je moet weten wat mogelijk is binnen een bepaald termijn, dus moet je ook goed in structuren kunnen denken. Pas daarna kan je verder plannen (na een kritische reflectie). Eigenlijk moet je dus naar drie dingen tegelijkertijd kijken (wat wil ik, wat moet ik en wat kan ik?). Rangnick toont aan dat hij een heldere structuur heeft en dat hij daarmee successen haalt. Dan is het toch goed genoeg?

Vorige week moest van diezelfde Bruggink de positie van Technisch Directeur nog naar Fred Rutten gaan en het bondscoachschap naar Ten Hag. Nu moeten ze plotseling over de grens kijken?

19 oktober 2017 om 11:58

Als je op vi het hele artikel leest noemt hij dat nog steeds als optie.

Als ik kijk naar de toekomst van het Nederlands voetbal dan is de functie van TD de belangrijkste van allemaal. Daar moet iemand komen die een visie heeft die past bij deze tijd. Deze visie moet ervoor zorgen dat talenten uit Nederland structureel van een hoger niveau zijn waardoor de Eredivisie en het Nederlands elftal op de lange termijn zal verbeteren. Een bondscoach is namelijk een passant en net zo goed als het materiaal waar hij mee te maken heeft. Ik geloof niet dat een goede coach een elftal 30% beter maakt. Hoogstens 10%.
Mocht er een nieuwe TD komen dan is het ook zaak dat de nieuwe bondscoach en alle andere coaches op één lijn zitten met hem. De Knvb en de TD rollen een visie uit en de coaches moeten deze namelijk uitvoeren. Ik hoop dat er eens iemand komt die met een vooruitstrevende visie de boel eens flink kan moderniseren zodat Nederland niet structureel in dezelfde fouten blijft trappen die door landen die wel door ontwikkelen worden afgestraft.
Of die persoon van de Hollandse school is, een Duitser of waar dan ook vandaan komt doet er mij niet toe. Zolang hij z'n visie maar naar iedereen kan overbrengen.

19 oktober 2017 om 10:48

Ik vind de functie van TD bij de Knvb juist de meest onbelangrijke van allemaal. Al die tientallen jaren hebben we het zonder kunnen doen en nu zijn we plotseling verloren zonder TD? Hoezo moet de TD een visie hebben die de talenten uit Nederland op een hoger niveau moet brengen? Hij heeft daar namelijk geen enkele invloed op. Als hij A zegt en een aantal clubs zeggen B en de anderen zeggen weer C of D dan kan een TD van de Knvb daar niks aan veranderen. De clubs gaan over hun jeugdopleiding en niet de Knvb.

Je kan als TD wel een visie uitrollen voor de elftallen van de Knvb, maar als de ene selectie die kwaliteiten niet heeft is het zinloos om aan een niet werkbare visie vast te houden. Het enige nuttige wat een TD doet is de bondscoaches aanstellen, die vervolgens zelf op basis van het beschikbare materiaal een visie moeten neerleggen. Of moeten die bondscoaches de stromannen van de visie van de TD worden? Dan weet je zeker dat je geen fatsoenlijke bondscoach krijgt.

19 oktober 2017 om 10:58

Inderdaad. Clubs als Ajax, PSV, Feyenoord die hebben naar mijn mening mensen in de organisatie met meer kunde. Die clubs hebben allemaal een beleid hoe ze de spelers opleiden. Het belangrijkste is denk ik om goede trainers op te leiden.

19 oktober 2017 om 14:18

Deels heb je gelijk, de clubs gaan er nog altijd over hoe zij de spelers opleiden. Maar als Knvb moet je wel een visie uitrollen. Waar willen we naar toe met het Nederlands voetbal? Met een goede visie en een cooperatieve samenwerking zijn tussen de Knvb en de clubs kun je een fundament leggen voor een uitmuntende opleiding. Als de visie er niet is, of als die niet smoort met de gedachten bij de clubs ga je het niveau nooit omhoog brengen.

" Liever ook koopt hij een jong talent met potentie dan een dure gevestigde naam."

Goed argument voor een technisch directeur van een nationale voetbalbond...

Zoals Dick gisteren treffend zei: “wie zegt dat je moet opleiden in Oranje, heeft het niet begrepen. Dat is namelijk totale onzin. Opleiden is voor de clubs.”

19 oktober 2017 om 11:24

Dat zegt iets over zijn manier van denken. Bruggink is niet gek. Leuk dat denkt een stok te hebben om mee te slaan maar kom dan met iets nuttigs.

" Liever ook koopt hij een jong talent met potentie dan een dure gevestigde naam."

Dat willen meerdere clubs wel doen, maar voor een Goed jong talent moet je evengoed de buidel trekken. Zo'n bijzondere eigenschap is dat in mijn ogen niet. Ik zou t bijzonder vinden als deze man nog steeds succes heeft door "in structuren te denken", wanneer de club (of in dit geval een bond) niet zoveel geld uit te geven heeft. Iemand heeft bv Ijsland op de kaart gezet als voetballand en ik vraag me af of dat met heel veel geld is gebeurt, of gewoon een helder beleid. Of dat het gewoon geluk is.

Noem anders nog een serietje onhaalbare namen Arnold.. misschien zou Mourinho of Guardiola wel n goeie bondscoach zijn. Schud k zomaar uit m'n mouw

Ah, daar is meneer met z'n 'ik heb in de Bundesliga gespeeld' gekoketteer. Laat de voetbalwereld nou van één persoon nu vooral géén tips en adviezen aannemen. Arnold Bruggink noemt Ralf Ragnick, ja ja jongens.
Kun je ook zien hoe érg het Nederlandse voetbal in de war, als deze nono al een podium krijgt om z'n totale onzin uit te kramen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren