Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gouweleeuw: ‘Als je vier duels voor Ajax speelt, zit je er gelijk bij'

Laatste update:

Jeffrey Gouweleeuw deed woensdag op de clubwebsite van zijn werkgever FC Augsburg een open sollicitatie naar een oproep voor het Nederlands elftal. In een interview met het Duitse Kicker gaat de ex-verdediger van sc Heerenveen dieper in op zijn woorden over Oranje. De mandekker vindt zichzelf niet minder dan de huidige spelers in de achterhoede van Nederland.

Bondscoach Dick Advocaat riep voor de cruciale WK-kwalificatiewedstrijden de centrumverdedigers Karim Rekik, Virgil van Dijk, Matthijs de Ligt en Wesley Hoedt op. "Als ik naar de spelers kijk die wel worden opgeroepen, had ik erbij kunnen zijn", aldus Gouweleeuw, die dit Bundesliga-seizoen nog geen minuut ontbrak. "Sommige spelers spelen niet bij hun club. Ik speel iedere week Bundesliga, dus ik verdien ook een kans.”

Advocaat werkte samen met Gouweleeuw in hun gezamenlijke tijd bij AZ. “Hij weet wie ik ben”, aldus de verdediger. "Misschien hebben ze in Nederland geen respect voor Augsburg, misschien vinden ze Augsburg niet goed genoeg. Maar dat zou niet uit moeten maken. We doen mee in de Bundesliga en de Bundesliga is sterker dan de Nederlandse competitie. Als ze een keer hierheen komen, zien ze dat misschien ook.”

Gouweleeuw acht zich rijp voor het Nederlands elftal. "Als je drie, vier duels voor Ajax speelt, zit je er direct bij", sneert hij. "Andere spelers, die elke week spelen in de Bundesliga of Premier League, niet. Dat is komisch als je elke week tegen de beste spitsen ter wereld speelt en het goed doet."

Jeffrey Gouweleeuw verdient een kans in Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft wel een punt. Sommige Ajacieden worden erg snel opgehemeld en opgeroepen voor Oranje. Maar deze gozer overschat zichzelf wel. De beste spelers horen te spelen in Oranje en dan zijn Van Dijk en De Vrij een stuk beter dan hem. Ook spelers als Hoedt, Fosu Mensah vind ik beter (of in ieder geval meer potentie hebben).

12 oktober 2017 om 12:04

Hoeveel Augsburg heb jij in de afgelopen 2 jaar gekeken? Ik kijk ook niet alles maar ik heb goede dingen gehoord over hem.

12 oktober 2017 om 12:11

Weinig moet ik zeggen. In de eredivisie heb ik hem geregeld zien spelen en hij viel mij niet echt op. Het is een degelijke verdediger, maar echt geen topper. Een speler als Pieters zou meer recht hebben op een uitnodiging. Hij speelt al jaren basis in de PL.

12 oktober 2017 om 12:34

Natuurlijk geen echte topper, maar als de Vrij en van Dijk geblesseerd zijn moet je wat. En dan doet hij niet onder voor een Bmi, Rekik, Hoedt, Ake, etc. En zeker niet e Ligt met een paar basisplaatsen.

12 oktober 2017 om 12:41

Genoeg om te zeggen dat hij op dit moment geen Oranje materiaal is. Of tenminste, niet als we gaan blijven spelen met de huidige tactiek; op willen bouwen. Hij was vorig jaar trouwens niet eens altijd basisspeler he.

Ook vind ik het onzin dat hij niet onderdoet voor Rekik, Hoedt, Bmi, Ake. Die hebben de laatste jaren gewoon meer wedstrijden gespeeld en meer bewezen. Rekik ook, ja. Gewoon goede jaren bij PSV gedraaid en dat niveau haalt hij nu weer in Duitsland. Een stuk constanter dan dat deze jongen speelt.

12 oktober 2017 om 12:48

Ja, daar heb je gelijk in. Als de nodige spelers geblesseerd zijn kan hij in aanmerking komen voor een uitnodiging. Maar het moet niet zo zijn dat deze man structureel een uitnodiging hoort te krijgen. Met alle respect, maar heeft hij niet het niveau voor.

12 oktober 2017 om 12:51

Ik zeg ook niet dat hij er per se bij moet, maar het is zeker geen idioot idee. Ik denk ook niet dat veel mensen hier al deze spelers regelmatig zien om te beoordelen wie beter is. Ik weet wel dat Rekik een paar flinke blunders heeft gemaakt dit seizoen, BMI weinig speelt, en Ake en Hoedt ook zwakke punten hebben. Gouweleeuw is van wat ik weet allround en is een van de betere van Augsburg van wat ik hoor.

12 oktober 2017 om 13:03

Klopt. De Vrij, Hoedt, Van Dijk zijn beter. Maar dit soort jongens moet je altijd boven een totaal onervaren De Ligt oproepen. De Ligt is een geweldig talent maar zeker toen alles behalvr stabiel. Maakte heel veel foutjes waar goals uitkwamen. En die selecteer je dan. Vervolgens gaat hij twee keer in de fout en verlies je van Bulgarije. Nogmaals, groot talent, alleen je selecteert niet op talent maar op kwaliteit. Dan had je in dat geval voor jongens als Gouweleeuw moeten kiezen. Of Martins Indi die wekelijks speelt in de Premier League.

12 oktober 2017 om 18:07

Beste vriend, jij bent de zoveelste die zonder blikken of blozen stelt dat de Ligt degene is die hoogstpersoonlijk voor het verlies tegen Bulgarije op zijn geweten heeft, maar volgens mij stonden er nog 9 veldspelers meer op het veld. Toegegeven, het selecteren van de Ligt was niet handig, maar die andere 9 hebben net zo goed verzaakt. Niet alleen de verdedigers en middenvelders, maar ook onze "fantastische" aanvalslinie..

Gouweleeuw mag wel wat bescheidener zijn; vorige jaar eindigde Augsburg als 13de in de Bundesliga, niet eens een middenmoter dus... Dan schat ik Alle wel geselecteerde verdedigers (inclusief de Ligt) toch echt hoger in dan deze man..

12 oktober 2017 om 18:47

Wie stond er toen op goal en liet 2 houdbare ballen door waardoor we verliezen van Bulgarije?
Gouweleeuw komt nog niet eens in de buurt van de kwaliteiten doe de Ligt heeft dus totaal geen toegevoegde waarde voor Oranje.

12 oktober 2017 om 13:16

Ja dat is altijd al zo geweest, maar dat was onder Blind het ergst. Die had bewust een voorkeur voor Ajacieden en liet dat duidelijk merken. Riep zonder pardon Tete, Riedewald en Bazoer op die nog niets hadden bewezen. Liet daarvoor tig betere spelers buiten de selectie. Ook Dijks zat eens in de voorselectie terwijl die geen bal naar een juiste kleur kan passen en El Ghazi mocht ook een paar keer opdraven. Deze spelers zaten later allemaal op de bank en vertrokken door de achterdeur bij Ajax, dan weet je dus hoe Blind hiermee gefaald heeft.

12 oktober 2017 om 13:38

In het geval van tete en bazoer praat je wel over spelers die destijds erg in vorm waren in combinatie bij gebrek aN beter. Tete was vooral ivm vorm of beter gezegd gebrek aan vorm bij spelers als Janmaat en van der wiel. Het was hij of karsdorp en dat was op dat moment om het even. Zelfde geld in iets mindere mate voor bazoer, die was namelijk op dat moment heel erg goed in vorm bij Ajax, terwijl een speler als bijvoorbeeld strootman geblesseerd was. El ghazi, zelfde verhaal. Goed begonnen destijds aan het seizoen, en Robben geblesseerd. Ik zie niet zo goed waar dan het probleem zit? Het zijn toch geen hele rare keuzes oid? De ligt kun je over redetwisten of het verstandig is een jonge gast in zon belangrijke wedstrijd te laten debuteren, neemt niet weg dat die jongen basisspeler was bij een Europa leaugue finalist. Dus als we het dan hebbe over de discussie gouweleeuw, die meehobbelt bij augsburg en zelfs niet altijd basis staat, is dat in mijn ogen een vrij lachwekkende.

12 oktober 2017 om 13:41

Nee het ergst was Peter Hoekstra in het verleden. Speelde al jaren goed bij Psv, maakte een transfer naar Ajax en werd toen ineens wel gelijk geselecteerd voor Oranje.

12 oktober 2017 om 13:49

@elsjorro,
De Ligt was toen nog geen basisspeler van een europa leauge finalist.
Had net drie wedstrijdjes gespeeld waaronder tegen Kopenhagen waar hij ook al de fout in ging bij een verloren kopduel waaruit gescoort werd.
El Ghazi, ondanks zijn goede begin had never nooit opgeroepen mogen worden want zelfs bij blessure Robben waren er tig betere buitenspelers!
En Tete? Eerst was v/d Wiel rechtsback bij Ajax dus ook Ned elftal, toen deze
vertrok werd hij bij beide teams vervangen door van Rijn. Deze werd gepasseerd door Tete en deze verving dus ook bij beide clubs van Rijn.

12 oktober 2017 om 14:46

Ik denk dat Blind simpelweg meevoer op de hype rond spelers, zodat hij het bij de publieke opinie in ieder geval niet fout kon doen. Dit waren toevallig Ajacieden, maar ik denk dat als ze bij Feyenoord net zo gehyped zouden worden dat het net zo goed Feyenoorders hadden kunnen zijn. Ik heb de indruk dat er geen clubvoorkeur bij kwam kijken maar zijn selectiebeleid werd gewoon gestuurd door de media, niet door clubvoorkeur.

Overigens begrijp ik de afgunst nooit zo richting Ajax en het hypen van die talenten. Denk je dat Ajax daar gelukkig van wordt? Of de supporters? Kijk waar die hype de club en de spelers brengt. He-le-maal nergens.

12 oktober 2017 om 18:49

Nee het ergste was het selecteren van Vilhenna en Elia, beide beduidend minder zijn dan wat we voorhanden hadden/hebben maar toch zaten ze er bij

12 oktober 2017 om 14:23

Stop met zeiken en ga voetballen, als je het goed doet dan kom je vanzelf bij Oranje, man dat gezeur heletijd kom je ook niet mee vooruit. Ajacieden zijn ook wel wat meer druk gewend en ja men speelt niet voor niets bij Ajax, Barcelona heeft niets voor niets wel interesse in de Ligt en niet in Gouweleeuw.

12 oktober 2017 om 17:33

Met meer potentie is precies waar het fout gaat bij Oranje. Je moet spelers hebben die er staan, leren doe je in jong-oranje daar mag je potentie laten zien. Er is gewoon grote groep middelmatige spelers dus hij zou in aanmerking kunnen komen als je het bekijkt.

Hij heeft helemaal gelijk, een Pieters moet toch minimaal eens opgeroepen worden. Je gaat bijna denken dat Oranje een uitje is geworden. Je vergeet dat het het elite team moet voorstellen van je land maar je ziet ventjes van Ajax zoals de Ligt al basis staan in belangrijke wedstrijden, dat moet echt anders.

12 oktober 2017 om 12:20

Elite team? Kijk eens over wat voor spelers we het hebben.. Gouweleeuw en Pieters? Komop man, dan haal je er inderdaad beter jonkies van Ajax bij die waarschijnlijk in de toekomst wel iets voor het nederlands elftal kunnen betekenen.

12 oktober 2017 om 12:43

Ajax heeft helemaal geen jonkies die in de buurt komen van het niveau Pieters. We doen hier allemaal net alsof het niets uitmaakt wie we opstellen, "want het is toch geen wereldtop". Die obsessie met zo jong mogelijke spelers opstellen is zo idioot.

Daarnaast is het ook gewoon slecht voor de hiërarchie als "jonkies van Ajax" na een paar wedstrijden worden verkozen boven spelers die al jaren stabiele factoren zijn op een veel hoger niveau. We zeuren allemaal dat we mentaliteit en fysiek missen in oranje. Dat is allebei iets wat met de jaren komt. Bij Ijsland is het team gemiddeld ouder dan 30, en dat zie je af aan hoe ze spelen.

12 oktober 2017 om 13:05

Je selecteert niet op toekomst, je selecteert de beste. De Ligt zal over twee tot vier jaar zeker beter zijn dan Gouweleeuw. Nu heeft dat talent ons de wedstrijd tegen Bulgarije en kwalificatie voor het WK gekost. Chapeau!

12 oktober 2017 om 13:10

Jonkies die inde toekomst wel iets kunnen betekenen? Daar is het Nederlands elftal niet voor. Daar is geen plaats om ervaring op te doen. In het Nederlands elftal Moet je er staan. Een speler daar moet ervaring hebben. Minimaal een wedstrijd of 100 in de benen hebben zitten. Of je moet buitenproportioneel goed zijn. Maar als voorbeeld Mathijs de Ligt, schandalig dat hij destijds, en nu nog steeds wordt opgeroepen. Want die jongen heeft nauwelijks ervaring. Net als Nu Fosu Mensah, Donny van de Beek o.a. en Riedewald en Tete destijds. En Bazoer. Nu ook weer de roep om Frenkie de Jong. Allemaal onzin. Laat Frenkie de Jong zich eerst eens ontwikkelen bij Ajax. Daar een onomstreden basisspeler worden, en dan mag hij eens opgeroepen worden voor het Nederlands elftal.

12 oktober 2017 om 13:12

Dan kun je net zo goed heel Jong Oranje oproepen omdat ze waarschijnlijk in de toekomst iets voor Oranje kunnen betekenen. Je roept de beste spelers op, je moet niet kijken naar de toekomst. Verder zijn er tig jonge spelers opgeroepen geweest de afgelopen jaren die later nooit meer werden geselecteerd.

12 oktober 2017 om 13:14

Jaaa idd, want Robben, Strootman en Wijnaldum vielen toen niet door de mand.. Hij maakt na 3 minuten een blunder, in die 87 minuten erna hebben ze ook niks gecreëerd verder maarjha altijd makkelijk om Ajacieden de schuld te geven als het even kan

12 oktober 2017 om 13:29

Man al was het een Feyenoorder of Psv'er, hij is gewoon een goed voorbeeld dat we doorslaan in het selecteren van jonkies die even leuk spelen.

12 oktober 2017 om 13:40

Chargeren is iets wat veel
Supporters heel goed kunnen. Nee laten we inderdaad het niet kwalificeren afschuiven op een jongen van 17 die in inschattingsfout maakt. Dan ga je wel voorbij aan bepaalde feiten als een zoet die elke gespeelde wedstrijd zowat een blunder gemaakt heeft ( oa die goal tegen Bulgarije, die had elke normale keeper gewoon gehad hoor.) of het feit dat je een bondscoach hebt die weigert de nr. 2 van de Europese topscorerslijst op te stellen.

12 oktober 2017 om 14:01

@robertkok

Dat komt omdat Strootman en Wijnaldum niet op hun positie spelen. Ze werden in die wedstrijden dat ze door de mand vielen als defensief ingestelde middenvelders ingezet, terwijl ze dat helemaal niet zijn. Ze hebben aanjagers nodig. Bij Roma heeft Strootman achter hem De Rossi spelen en bij Liverpool heeft Wijnaldum achter hem Can of Henderson spelen. Dus in het Nederlands Elftal zal je hun krachten het beste kunnen gebruiken wanneer een De Roon achter hun speelt, die ook die rol kan vervullen.

En ja, als je middenveld overlopen wordt, dan is het heel lastig om je aanval van goede ballen te voorzien, waardoor Robben ook onder zijn kracht speelt.

12 oktober 2017 om 14:21

Ooo tuurlijk de ligt heeft ons het wk gekost. Wat een domme uitspraak. Want met gouweleeuw hadden we het uiteraard gered? Hij is niet beter dan de ligt die verkozen was als beste verdediger in de el. Vooral allemaal vergeten. Deze leeuw huppelt rond in de bl en daarom hoort hij erbij ? Schuif hoor.

12 oktober 2017 om 18:12

Sorry hoor, maar het ligt dus Alleen aan de Ligt dat we niet naar het WK kunnen ? Niet aan Jansen, die geen pepernoot raakt ? Niet aan Wijnaldum, die niet uit de verf komt als bij Liverpool ? Niet aan de slappe instelling tegen Wit-Rusland ? jij spoort overduidelijk niet...

Nou, dan moeten we maar snel Gouweleeuw oproepen, de redder in nood voor Oranje...

12 oktober 2017 om 18:52

Dankzij het geblunder van Zoet in de wedstrijd tegen Bulgarije beste Azalkmaar2 hebben we het niet gered. De ,man liet 2 houdbare ballen door die ieder andere keeper gehad zou hebben

12 oktober 2017 om 12:22

Laat ik beginnen te zeggen dat ik het helemaal eens ben wat betreft de ligt. Spelers van Ajax mogen als sne bij het nl elftal en soms onterecht.

Wat betreft Pieter en gouweleeuw ben ik het oneens. Leuk dat ze wekelijks in grote competities spelen maar dat zegt natuurlijk niks. Over gouweleeuw kan ik misschien wat minder oordelen want die kan ik alleen uit z'n tijd in NL (waar ik h zeker niet Nederlands elftal waardig vond). Maar Pieters zie ik wekelijks en ondanks dat ie alles speelt is hij een nietszeggende, onopvallende Back van een club die laag in de middenmoot/richting degradatiezone voetbalt.

12 oktober 2017 om 12:23

Maar dat ga je ook denken als een bondscoach Gouweleeuw selecteert. Ze denken tegenwoordig allemaal dat ze een kans verdienen, maar baseren dat puur en alleen op de competitie waarin ze spelen. Kritisch naar de eigen kwaliteiten kijken kunnen en/of willen ze niet. Gouweleeuw is ook gewoon een hele matige verdediger. Rekik speelt ook in de Bundesliga, is ruim 4 jaar jonger, niet slechter en werd wel geselecteerd voor Oranje.

12 oktober 2017 om 12:26

@Fr010, blijkbaar worden die ventjes van Ajax dan hoger ingeschat door verschillende bondscoaches dan deze Gouweleeuw etc, omdat ze in het buitenland spelen wil niet zeggen dat ze ook gelijk beter zijn want ik neem aan dat de bondscoaches niet helemaal achterlijk zijn, nu het droevig loopt zoeken we allemaal naar zondebokken en spelers maar de Ligt of Gouweleeuw maakt echt geen verschil

12 oktober 2017 om 13:07

Ze spelen wekelijks onder meer weerstand tegen betere spelers. Fer had altijd geselecteerd moeten worden voor Vilhena en Gouweleeuw boven De Ligt.

12 oktober 2017 om 14:24

Ja vooral meneer de leeuw verliezen boven de defender vh jaar in de EL destijds. Zeker doen. Maar teren op zn fout. Lijkt wel het seedorf syndroom met die gemiste strafschop. Gezeur zeg.

12 oktober 2017 om 16:40

Yep, dat is de trend en hype in Nederland. Foutje en je moet eruit of is ineens niet meer goed. Maar dat heb ik niet gehoord toen Strootman of Zoet fout na fout maakt. Dan ligt het aan positie of spelers om hun heen. Ajax is al jaren niet meer hof leverancier en onder v Gaal was Feyenoord de leverancier bij uitstek met ook toen vele spelers die maar kort in vorm waren en op niveau maar dat pakte prima uit.

12 oktober 2017 om 12:46

Mensen vergeten een beetje dat Matthijs de Ligt een uitzondering op de regel was. Bij sommige spelers kan je dat doen. Af en toe. Als De Ligt uiteindelijk voor een Real Madrid, Barcelona of City speelt, zullen we allemaal terugkijken en zeggen dat het een logische keuze was. Voor uitzonderlijke talenten komt het gewoon niet te vroeg. En ik zie De Ligt ook gewoon dat niveau halen.

Er zijn weinig andere internationals die deze kans op deze leeftijd kregen. Willems was een ander geval (uit nood). Riedewald te vroeg, Bazoer speelde toen echt fenomenaal, maar achteraf te vroeg.

Robben, Van der Vaart en Sneijder achteraf meer dan terecht, en hetzelfde geldt voor Seedorf en Kluivert.

Dus ja, soms worden er fouten gemaakt, maar vaak heeft de bondscoach ook gewoon gelijk. Uitzonderlijke talenten verdienen uitzonderlijke kansen. En dat was en is ook zo met Matthijs de Ligt.

12 oktober 2017 om 12:58

Als de Ligt de komende jaren uitgroeit tot basisspeler bij real madrid rechtvaardigt dat zijn basisplaats tegen Bulgarije? Klinkt gek. Gaan we selecteren op basis van potentie of op basis van kwaliteit? Ik hoop toch echt het eerste!

12 oktober 2017 om 13:42

Op basis van kwaliteit was die selectie toch ook meer dan terecht? Speelde op dat moment een dijk van een seizoen, had alleen toevallig de wedstrijd voor de interlands een slippertje. Het is achteraf altijd zo makkelijk praten. Overigens is gouweleeuw natuurlijk een dertien in een dozijn voetballer, niveautje viergever. Nou dat hoef ik niet in oranje te zien.

12 oktober 2017 om 13:54

Matthijs de Ligt een uitzonderlijk talent? Gebaseerd op wat? Op die paar wedstrijdjes die jij van hem hebt gezien? Het was een enorme farce om die jongen op te roepen, want hij heeft daar niets te zoeken, en valt regelmatig door de mand bij Ajax. Dus die popiejopie-vlieger gaat niet op.

12 oktober 2017 om 13:56

@ijsmuts

Ik hoop toch echt het tweede !

12 oktober 2017 om 13:57

@elsjorro
Nogmaals, hoe kom je erbij een heel seizoen?
Hij speelde net drie of misschien vier wedstrijden in het eerste van Ajax!

12 oktober 2017 om 18:50

Als Pieters en Gouweleeuw nu en toegevoegde waarde zijn dan heb je een punt. Maar beide spelers zijn dat niet die roepen van alles maar als je ze goed bestudeerd hoe ze spelen dan weet je waarom ze er niet bij zitten

Inderdaad ongelofelijk. Iemand die wekelijks in de Bundesliga speelt wordt niet opgeroepen maar De Ligt die leuk tegen eredivisie ploegjes speelt wordt wel opgeroepen. Dan kun je nog zo getalenteerd zijn, kwaliteit en internationale ervaring gaan wat mij betreft voor. Die jongen heeft net als Pieters, best een punt.

12 oktober 2017 om 12:11

Heeft hij met Augsburg soms ook in de finale EL gestaan? Waar speelde hij toen hij 17 was? I rest my case.

12 oktober 2017 om 12:22

Tegen welke tegenstanders speelt de Ligt wekelijks en tegen welke Gouweleeuw?? Wie maakt er nog vaak foutjes en wie is er op minder fouten te betrappen? Don't rest your case..

12 oktober 2017 om 12:35

Je gaat toch niet menen dat gouweleeuw het meer verdient dan de Ligt. De ligt was de beste aan Akax zinde in de Europa league finale. Had Rashford compleet in se zak. Is 18 jaar en nu al niks minder dan Gouweleeuw. Straks gaat vd Heijden of vd Maarel nog denken dat ze in het Nederlands elftal horen houdt toch op man, de Ligt is de toekomst, van Dijk en de Vrij zullen mits Fit de komende jaren het verdedigingsduo zijn. Daarachter komt er een groepje met Hoedt, Mensah, de Ligt, Rekik, Bruma. Doe mij dan maar de Ligt, Mensah en Hoedt achter van Dijk en de Vrij. Gouweleeuw moet eens in de spiegel kijken, was niks en zal nooit wat worden.

12 oktober 2017 om 12:36

Alsof die ene finale van de Ligt een Oranje waardige verdediger maakt.

12 oktober 2017 om 12:54

Ja laten we met zijn alle verdedigers beoordelen op hun beste wedstrijden, vergeet maar even al zijn blunders en vooral die cruciale tegen Bulgarije. De Ligt heeft veel potentie maar is zo onstabiel als een verdediger maar zijn kan. Heel logisch op die leeftijd, maar Oranje is veel te vroeg.

12 oktober 2017 om 12:56

Alsof hij een wereldpot speelde in de EL finale... Kom op man, degene die dat wel speelde is verkocht aan Tottenham. Als hij goed speelde dan kon je dit als argument gebruiken.

Of had Real Madrid Mathijsen en Heitinga moeten halen nadat ze in de WK-finale speelde?

12 oktober 2017 om 14:13

@arnhemmer

Wat een rare vergelijking? "straks gaat vd Heijden of vd Maarel nog denken dat ze in het Nederlands elftal horen"? Gouweleeuw speelt toch in een buitenlandse topcompetitie en Van de Heijden en Van de Maarel niet. Gouweleeuw staat op dit moment 6de in de Bundesliga, terwijl De Ligt op dit moment 6de staat met Ajax. Dan heb ik snel mijn keuze gemaakt als ik bondscoach was wie ik zal meenemen. Echt belachelijk om Gouweleeuw geen kans dan te geven en als je op basis van het verleden spelers gaat beoordelen, dan ben je echt slecht bezig.

12 oktober 2017 om 14:35

Gelukkig is de defensie zonder de Ligt wel heel erg stabiel gebleken, maar heb al wel door hier op Vz dat het vooral aan de Ligt ligt dat we het wk niet halen, wantjha de rest speelde de kwalificatie uitmuntend en vooral tegen Frankrijk waar de zelf benoemde superster Strootman weer rood pakt en daarna laat je je leiden als lammetjes naar de slachtbank, ooow wacht, komt vast omdat de Ligt was opgeroepen.. Accepteer nou maar gewoon dat we een hele maar dan ook echt een hele matige lichting hebben, dan hoef je ook niet een 17 jarige de schuld te geven die er ook niks aan kan doen dat ie wordt opgesteld

12 oktober 2017 om 14:44

@asroma8, dus we mogen iemand niet beoordelen op hun beste wedstrijden, maar ondertussen doe jij precies hetzelfde met zijn slechtste wedstrijd, zie je niet hoe hypocriet dat is? De Ligt speelt wekelijks goed bij Ajax, maar iedereen blijft hem maar afzeiken op die 1 slechte wedstrijd in het Nederlands elftal. Dat Hoedt de wedstrijd daarna net zo slecht speelde maakt gek genoeg niemand uit.

Ja natuurlijk speelt De Ligt niet foutloos en maakt hij soms nog een foutje, maar dat doet iedere verdediger. Merendeels van de tijd speelt hij gewoon goed en is hij een meerwaarde voor Ajax, anders staat hij echt niet in de basis en had hij al helemaal geen EL finale gespeeld.

12 oktober 2017 om 18:56

Ik zie Gouweleeuw geregeld blunderen. maakt bijna, zo niet meer fouten dan de Ligt. Dus ja dan kies je voor de betere speler, en niet voor een speler die bij Augsburg rondloopt

12 oktober 2017 om 12:21

Rekik werd ook opgeroepen. Ik ben het met je eens dat De Ligt er op dit moment niet in hoort, maar deze Gouweleeuw is ook gewoon pure middelmaat. Met Van Dijk, De Vrij heb je veel betere verdedigers, terwijl jongens als Hoedt, Martins Indi ook beter zijn. Dan hebben we ook nog gelijkwaardige spelers als Rekik en talenten als Ake.

12 oktober 2017 om 12:53

Eensch. In het grote Oranje moeten in de wedstrijden waar het om gaat de beste spelers die de beste vorm hebben staan.
De Ligt (en Pierie) zijn zeer getalenteerd, maar buiten misschien een invalbeurt in een oefenwedstrijd mogen deze jongens zich nog bewiijzen in Jong Oranje.

Als de huidige verdedigers fit zijn, zie ook geen reden om Gouweleeuw op te stellen, genoeg uitstekende verdedigers als V Dijk, De Vrij, Hoedt etc. Maar zou nog wel meekunnen als reserve.

12 oktober 2017 om 18:55

Die jongen heeft net zoals Pieters absoluut geen punt, ze denken dat nu ze in een grotere competitie spelen ze meteen aanspraak maken voor Oranje? Heb je ze gevolgd? Zo ja dan zie je dat beide spelers absoluut geen toegevoegde waarde zijn voor Oranje

Terechte uitspraak met de Ligt als meest sprekende voorbeeld.
Ten ondergegaan aan gebrek aan ervaring.
Talent en ervaring zijn twee verschillende dingen.

12 oktober 2017 om 12:16

De Ligt heeft een Europa League finale gespeeld op zn 17e! Technisch gezien hoogste niveau gehaald van alle andere cvtjes.
Ik zou De Ligt geen basis laten staan maar wel lekker bij de grote jongens houden! Gouweleeuw moet gewoon dat mondje dicht doen en harder zn best doen om een goede cv te worden!

12 oktober 2017 om 13:02

"technisch gezien" had de Ligt helemaal geen EL finale gespeeld toen hij basis stond tegen Bulgarije. En dat is waar Gouweleeuw op doelt. 4 wedstrijden in de micky mouse competitie en je zit erbij.

12 oktober 2017 om 13:03

Ja, een Europese finale gespeeld. Dat hebben Van Wonderen, Paauwe, Ferry de Haan, Bosvelt, Van Hooijdonk, Van Persie en Zoetebier ook gedaan en die wonnen die finale ook nog eens. Van deze spelers speelde Paauwe en Van Wonderen nooit meer een interland na de finale in 2002, De Haan en Zoetebier überhaupt nooit. Van Persie werd 3 jaar later (!!!) voor het eerst opgeroepen voor Oranje, Van Hooijdonk een jaar na de finale, alleen Bosvelt speelde daarna snel nog wat interlands voor Oranje, nadat hij als aanvoerder de Uefa cup in ontvangst mocht nemen.

Nu kunnen we wijzen naar de concurrentie toen, die hoger was in Oranje. Maar tegenwoordig is juist de verdediging alleraardigst bedeeld, en zijn spelers als De Vrij, Van Dijk, Bruma, Bmi, Hoedt, Blind en wellicht nog wel wat betere keuzes dan de Ligt.

Je kan blijven wijzen naar die finale, en op basis daarvan daadwerkelijk geloven dat De Ligt beter is dan andere spelers, maar dan hou je jezelf voor de gek. De Vrij heeft een WK gespeeld en werd uitgeroepen tot beste verdediger, BMI bleef op dat WK meer dan overeind tegen spitsen als Diego Costa. Hoedt, Blind, Bruma en Van Dijk spelen wekelijks tegen wereldspitsen. Maar nee, die ene wedstrijd in mei tegen Manchester United, een wedstrijd die nota bene verloren werd, die wedstrijd is genoeg om De Ligt in Oranje te zetten? Die twee interlands die heel slecht voor hem afliepen wegen niet op tegen die ene wedstrijd op een avond in mei?

Hij zal vast talent hebben, maar is op dit moment echt geen Oranje materiaal. Zijn interlands bewijzen dat.

12 oktober 2017 om 13:18

En Boer zat ook bij de selectie voor de EL finale, wellicht hem op doel zetten bij Oranje?

12 oktober 2017 om 13:55

Maar stond De Ligt er omdat er een gebrek aan beter is en omdat hij talent heeft of omdat hij kwalitatief zo hoog staat aangeschreven? Ik gok namelijk het eerste. De Ligt maakt echt teveel foutjes voor een degelijke cv. Vooral op een hoger niveau. Dat zag je niet alleen in de Europa League (o.a. Lyon), maar ook tegen Bulgarije.

12 oktober 2017 om 12:25

Ja joh, heeft helemaal gelijk, de Ligt wordt wel opgeroepen en hij niet. Huntelaar, Dost en van Persie mochten toch ook allemaal aftaaien voor de zo geweldige Janssen, die niets meer heeft laten zien dan een half goed seizoen bij AZ. Hoor je toch ook niet klagen in de media???

Daarnaast is het niet een bondscoach, maar zijn het er drie die je links laten liggen. Wat wil je dan precies. Je kan best zeggen dat een coach een Ajax voorkeur heeft, zou nog best kunnen kloppen. Maar 3 coaches???

12 oktober 2017 om 14:26

Dat wordt wel heel makkelijk aan de Ligt opgehangen, terwijl Strootman vaak voorafgaand een fout maakt, omdat de Ligt ineens een opvallende verschijning was (ajacied, jong etc.). De rest van de NL verdedigers, zoals Gouweleeuw zijn niet echt beter (van Dijk daargelaten) en hadden die fout net zo goed kunnen maken, kun je beter voor iemand kiezen die nog wat meer potentie heeft, snap de keuze wel.

12 oktober 2017 om 18:59

Hij heeft pas recht van spreke als hij ook beter is als die spelers. Maar hij is het niet dus heeft hij absoluut geen recht van spreken. Zie hem vaak fouten maken in de defensie van Augsburg.

Vanwege de potentie. Potentie die Gouweleeuw op deze leeftijd nog niet heeft. Goede solide verdediger voor de subtop van de Bundesliga, maar dat is het ook wel. Met De Vrij, Van Dijk, Hoedt, Aké en daarachter De Ligt als groot talent hebben we betere centrumverdedigers voor Oranje.

12 oktober 2017 om 12:17

De Ligt is momenteel niet beter dan Gouweleeuw. Je kunt wel selecteren op potentie, maar die potentie moet dan wel gehaald worden. Ik denk persoonlijk dat die jongen mentaal niet goed genoeg is. Hij maakt veel fouten en het verleden heeft uitgewezen dat je dat niet zomaar uit het kopje van zo'n speler krijgt.

De Ligt verdient in mijn ogen op dit moment ook nog geen selectie voor Oranje. Dat komt echt te vroeg voor hem en zijn prestaties daar spreken eigenlijk voor zich. Verder ben ik het met je eens. Gouweleeuw is maar een matige verdediger en is niet aantoonbaar beter dan de rest van de geselecteerde spelers.

12 oktober 2017 om 13:33

Iemand die zo'n bak kritiek over zich heen krijgt en zo onverstoord en rustig blijft spelen is mentaal wel goed genoeg. Met stijgende leeftijd zal hij scherper en geroutineerder worden. Maar deze jongen gaat zeker de subtop van Europa halen, wellicht meer.

12 oktober 2017 om 14:30

Is moeilijk in te schatten, Gouweleeuw speelt nooit met zoveel ruimte in de rug, Ajax en het NL elftal hebben die overeenkomst, ben benieuwd hoe Gouweleeuw het zou doen in een Ajax systeem, ver van het doel, in dribbelen, druk vooruit zetten en vooral geen balverlies lijden. Want daar is de Ligt beter in dan Gouweleeuw, gewoon technisch beter waardoor je de bal minder inlevert.

Denk dat er overigens nu nog niet zoveel verschil in zit hoor, maar dan kun je ook stellen dat de Ligt nog een hogere potentie heeft waarom zou je Gouweleeuw dan boven de Ligt kiezen?

12 oktober 2017 om 16:08

Omdat je aan potentie niets hebt, zolang het er niet uit komt. Potentie is een leuk woord in de voetballerij, maar van al die spelers met potentie de afgelopen 10 jaar hebben misschien 3 spelers hun potentie gehaald en dat waren ook nog eens spelers waarvan je het niet zou verwachten.

Jongens als Van Dijk en De Vrij waren nou niet bepaald absolute toptalenten, maar hebben zich wel erg goed ontwikkeld en gaan langzaam richting de Europese top. Juist de spelers die zogenaamd toptalenten waren, hebben het allemaal niet waargemaakt en worden met het jaar slechter.

12 oktober 2017 om 16:12

@babinho

Op basis waarvan? Zo indrukwekkend ziet het er nou ook weer niet uit wat hij laat zien en hij maakt regelmatig domme fouten. Zo onverstoorbaar en rustig is hij dus niet gebleven naar de kritiek.

Ik snap sowieso niet hoe je als Ajacied blindelings in de kwaliteiten van De Ligt vertrouwt. Vorig jaar had je Sanchez en De Ligt en het is duidelijk dat Sanchez straatlengtes beter was dan De Ligt. Dat betekent dat De Ligt nog heel veel stappen moet maken om uberhaupt net zo goed te worden als Sanchez.

12 oktober 2017 om 12:26

Je zou er alleen niet vanwege potentie bij moeten zitten. Het moet puur gaan om de kwaliteit en vorm van het moment. De Ligt zit op niet moment gewoon niet bij de 5-6 beste Nederlandse Cv's en dus hoort hij er gewoon niet bij te zitten. Maar goed, zoals Gouweleeuw al aangeeft. Als je bij een bepaalde club speelt, zit je er eenmaal heel snel bij.

12 oktober 2017 om 13:32

Of als je slechts waterdrager bent bij Augsburg niet. Van Dijk, De Vrij, Aké, Hoedt, Fosu-Mensah, Rekik. Daarachter komt eventueel pas Gouweleeuw. Ik selecteer dan als vierde CV liever een groot talent dat zo kan wennen aan de intensiteit van trainingen, aan de groep en aan het hele fenomeen van international zijn, dan dat ik daar Gouweleeuw heb lopen.

12 oktober 2017 om 13:55

Dat is leuk maar als de eerste keuze dan wegvalt bij een cruciale wedstrijd dan ben je aan dat talent overgeleverd. Van Marwijk had in 2010 niet voor niets Ooijer meegenomen als ervaren rot.

12 oktober 2017 om 14:33

Zit er nu ook niet bij, destijds was Hoedt, de Vrij, van Dijk en volgens mij nog wel meer niet beschikbaar, dan komt hij toch wel in beeld. Het is best te verklaren waarom ajacieden sneller opgeroepen worden, ten eerste is de druk het hoogst in NL, maar het is vooral zo dat ajacieden gewend zijn met ruimte in de rug te verdedigen en dat doet Oranje ook.

12 oktober 2017 om 12:48

Als het om potentie gaat kun je beter Jong Oranje kiezen dan. Laat spelers als de Ligt tijdens oefenwedstrijden meedoen. Het gaat om nu, niet om later bij een nationale selectie.

12 oktober 2017 om 12:57

Oranje is voor de beste spelers, punt. Een WK missen is dramatisch voor de ontwikkeling van Nederlandse spelers en het aanzien van Nederland als voetballand.

12 oktober 2017 om 13:30

Je mist geen WK op poppetje 20 in de selectie

12 oktober 2017 om 13:56

Dat we het WK missen is beslist op momenten. Als lloris normaal doet en niet probeert het halve veld over te dribbelen speelt zweden gelijk en gaan wij naar het WK. Als de goal van Dost word goedgekeurd winnen we in Zweden en gaan we naar het Wk.

Ik vind het flauw om één schuldige aan te wijzen, maar die 2 blunders van de Ligt tegen Bulgarije is ook zo'n beslissend moment. Als we daar gelijkspelen of winnen zouden we nu naar het WK gaan. Het hele team speelde slecht, maar dat hebben Frankrijk en andere grote landen ook gedaan, dat kan gebeuren. Het verschil is een paar individuele fouten die gemaakt worden, mede door gebrek aan ervaring.

12 oktober 2017 om 14:36

Het grappige is dat de Ligt dat allemaal in de schoenen wordt geschoven, maar het was Strootman die een fout maakte daarvoor en wel vaker in de kwalificatie reeks, ook tegen Frankijk. En dan spreek je van een ervaren speler, ik vond dat de meer ervaren spelers totaal niet thuis gaven, Strootman voorop maar ook Wijnaldum niet. Enige die acceptabel speelde was Blind en Robben (als die meedeed), van een jonge speler kun je een keer een fout verwachten, die ervaren spelers zouden beter moeten weten.

12 oktober 2017 om 18:23

Laat ik je even corrigeren: je mist een wk niet op momenten, maar door bedroevend spel. De "pechgevalletjes" kun je, zoals altijd en overal, wegstrepen tegen de "geluksgevalletjes".

De reden waarom we niet spelen op het komende Wk heeft vooral te maken met de mentale instelling en weerbaarheid van Oranje, m.a.w. niet tot het uiterste willen gaan tot de laatste minuut, de absolute wil om te winnen en het niet tot het uiterste willen gaan qua vechtlust als het op techiek/spel even niet wil lukken.

De Ligt maakte die fouten niet alleen, er liepen nl nog 9 veldspelers meer rond, die in de aanloop van die doelpunten ook in hadden kunnen grijpen. Daarnaast had de aanvalslinie er, na de goals misschien ook een schepje bovenop kunnen doen ?

Ik betwijfel het of zo'n Gouweleeuw het beter had gedaan...

12 oktober 2017 om 19:02

Als er een andere keeper op goal stond dan zoet, dan waren die 2 houdbare ballen er niet in gegaan. Die 2 blunders die Zoet toen maakte heeft ons de kop gekost, Als je dan een schuldige aanwijst kies dan ook de juiste beste Asroma8

12 oktober 2017 om 13:18

Ja, maar tegen Bulgarije moest die wel opdraven en maakte die twee enorme blunders waardoor je verloor en het WK misliep. Laat hem bij Ajax maar het een en ander leren, daar hebben we Oranje niet voor.

12 oktober 2017 om 13:29

Ik zag daar vooral ook een keeper twee keer snoeihard de mist in gaan. Eerste goal grijpt hij niet in. Tweede goal staat hij niet in het midden van zijn goal. En tegen Tsjechië thuis gingen de ballen ook heel gemakkelijk langs Zoet.

Het was niet scherp verdedigd nee en ik had hem ook nog niet opgesteld in Sofia. Maar als poppetje 20 in de selectie kan het best. Daar laat ik liever een groot talent wennen aan de intensiteit van trainingen, aan de groep en aan het hele fenomeen van international zijn, dan dat ik daar Gouweleeuw heb lopen.

12 oktober 2017 om 14:44

Waren het echt enorme blunders? Bij de 1-0 bij Bulgarije, ten eerste totaal geen druk op de bal, komt een lange bal en de Ligt wint het eerste kopduel, het duel daarop verliest Strootman. Daardoor blijft Bulgarije in balbezit waarna een bulgaar over de middelijn weer in alle vrijheid een bal mag geven, ja, De ligt verliest dat duel maar er gaan zeker 3 fouten aan vooraf, van met name het middenveld.

In de 19de minuut mag een bulgaar weer in alle vrijheid een lange bal geven, de Ligt wint weer en kopduel, Strootman verliest weer het duel om de afvallende bal, de Ligt daardoor uit positie, mandekking wordt door Indi niet overgenomen, hij probeert nog te repareren, maar kan het schot niet blokken. Hier kun je hem eigenlijk helemaal niks kwalijk nemen.

12 oktober 2017 om 14:49

En de wedstrijd daarna speelde Hoedt en maakte hij evenveel blunders maar vond niemand dat erg, leg mij dat eens uit?
Of de ervaren Strootman die twee keer gigantisch er door heen zakte. Bijna niemand in Oranje speel(de) goed, maar toch kiezen veel mensen ervoor om De Ligt als zondebok te gebruiken.

Daarnaast heb je het steeds over dat Ajax voorgetrokken wordt maar ben je blijkbaar de periode Van Gaal vergeten toen letterlijk elke Feyenoorder werd opgeroepen.

12 oktober 2017 om 19:04

El Fenomeno.. Wie maakte de blunders? Wie liet 2 houdbare ballen door waardoor je verloor?? Juist Zoet.

Klopt helemaal, en daarom zou een buitenlandse bondscoach denk ik al een stuk beter zijn voor Nederland. Oproepen op basis van kwaliteit ipv status van de club!

Ze denken tegenwoordig helaas allemaal dat ze een kans verdienen. Dat De Ligt eigenlijk niet geselecteerd hoort te worden, wil niet zeggen dat Gouweleeuw dat wel verdient. Hij is niet beter dan Rekik en Hoedt, terwijl Van Dijk en De Vrij op alle fronten veel beter zijn. Gouweleeuw verdient het meer dan De Ligt, maar ook Gouweleeuw is maar een hele matige speler.

Gouweleeuw zal inderdaad niet onder doen voor het merendeel van de geselecteerde verdedigers maar hij zal ook niets extra's brengen. Nederland heeft genoeg verdedigers van het Niveau Gouweleeuw. Leuk voor de subtop maar niet goed genoeg voor de top. Gouweleeuw Hoedt de Ligt en Rekik is allemaal lood om oud ijzer.

12 oktober 2017 om 12:44

Precies, het probleem is niet dat goede spelers geen kans krijgen maar dat we veel te veel middelmaat hebben. Het maakt weinig uit of je nu voor Gouweleeuw, Rekik of De Ligt (en nog een rijtje anderen) kiest want dat gaat het verschil niet maken. Je kan dus op bijna elke keuze kritiek hebben maar dat zijn geen keuzes die uit luxe gemaakt worden: de ban met middelmaat is groot en die met toppers nagenoeg leeg

12 oktober 2017 om 12:49

Dan zou ervaring en vorm de doorslag moeten geven, niet potentie. Op basis van wat zit De Ligt er dan bij?

12 oktober 2017 om 13:13

De Ligt is wat mij betreft ook te snel belangrijk gemaakt voor Oranje, begrijp me niet verkeerd maar ik vind niet dat ervaring dan de doorslag moet geven. Als het lood om oud ijzer is, zou ik kiezen voor talent en potentie omdat er in jonge spelers meer toekomst zit dan in ervaring. Anders zou je bijvoorbeeld terug moeten gaan vallen op bijvoorbeeld Ron Vlaar en daar schiet je ook niet heel vele mee op.

12 oktober 2017 om 13:20

Als je in de toekomst betere spelers wil hebben moet je inderdaad allemaal jonkies opstellen. Als je een wedstrijd wilt winnen en misschien nog een keer naar een WK wilt zul je balans moeten vinden. De meeste buitenlandse teams hebben een gemiddelde leeftijd van 27 a 28. Waarom moeten wij dan altijd 5 jaar daaronder zitten.

12 oktober 2017 om 14:54

We zitten er niet altijd onder. Ik denk dat wij er nu onderzitten omdat er een nieuwe generatie aankomt en de tussen generatie (dus die na Robben. Sneijder, VD Vaart, etc) niet goed genoeg is. We zitten met een gat die opgevuld moet worden. Dan kan je kiezen voor die middelmaat spelers die iets meer ervaring hebben maar ook te kort komen, of je geef de jongeren nu de ervaring zodat ze er over 2/4 jaar meteen staan. Natuurlijk is het Nederlands elftal geen opleiding ploeg, maar zoals Tornado al zegt, ik weet niet of het veel had uitgemaakt.

De Ligt had er inderdaad niet bij horen te zitten zo snel. Echter hoort Gouweleeuw als nummer 11 in de hierarchie voor de centrale verdediging er niet bij. Bruma, van Dijk, de Vrij, Bmi, Hoedt, Blind, Pieters, Ake, Veltman en Rekik verdienen sowieso eerder een oproep voor Oranje en dan mis ik er vast nog wel een paar. Dat maakt overigens niet dat de Ligt er wel bij zou horen.

12 oktober 2017 om 12:23

Veltman en rekik die horen helemaal niet in het nederlandselftal niet goed genoeg

12 oktober 2017 om 12:29

Beter dan Gouweleeuw. Ik hoef Veltman en Rekik ook niet in Oranje te zien hoor, maar als er 8 centrale verdedigers niet beschikbaar zijn, komen zij een keer in beeld bij mij.

12 oktober 2017 om 14:24

Bruma geblesseerd, Martins Indi nu niet garant op een basisplaats en heeft een mindere seizoen dan vorig seizoen, Pieters is geen centrale verdediger, Veltman heeft veel minder weerstand dan Gouweleeuw in de competitie en is nu "officieel" een rechtsback. Dan blijven alleen Hoedt, Ake, Van Dijk, De Vrij en Rekik over. Er zit niet echt hierarche in, alleen Van Dijk en De Vrij op basis van hoe zij het doen zijn altijd eerste keus. Daarna moet er gekeken worden op basis van vorm en dan zal Gouweleeuw zeker meer aanspraak maken dan Rekik, Ake en Hoedt. Doet het goed met Augsburg en Augsburg is normaal een middenmoter, maar zitten nu gewoon subtop. Als hij deze lijn weet vast te houden, dan zou hij zeker een oproep verdienen. Is op dit moment ook een belangrijke speler voor Augsburg en op Whoscored bevestigt ook wat ik zeg.

12 oktober 2017 om 14:49

Volgens mij is alleen Hoedt hiervan een linkspoot, Ake is toch voor LB. Mijn voorkeur gaat uit naar van Dijk op RCV en Kongolo op Lcv, dan heb je snelheid en kracht en heb je ook de spelers waarmee je druk vooruit kan zetten. De ligt zou ik zeker overwegen op te roepen, is tweebenig en is aan de bal nu al sterker dan van Dijk, mocht je tegen een Luxemburg spelen zou ik liever met de Ligt spelen, de Vrij zou overigens ook kunnen, is ook behoorlijk aan de bal.

12 oktober 2017 om 15:04

De Ligt sterker dan Van Dijk aan de bal? Ik denk dat je Van Dijk op dat vlak dan heel erg onderschat dan.

Kongolo speelt nu niet bij Monaco, dus ik denk dat Van Dijk en De Vrij de ideale en onze sterkste duo is bij het Nederlands Elftal op het gebied van centrale verdedigers.

Het zegt toch genoeg dat deze beperkte speler zichzelf in Oranje ziet voetballen? Het ergste is dat hij waarschijnlijk nog gelijk heeft dat hij niks onder doet voor de huidige achterhoede. De conclusie is gewoon dat het allemaal pure middelmaat is. Bouw aan een team met potentie. Niet aan een team met middelmaat waar geen rek meer in zit.

12 oktober 2017 om 14:33

In het Nederlands Elftal valt er niks te bouwen en moet je niet werken met potentie. Als je met potentie wilt werken, doe je dat bij de jeugdelftallen van Oranje. Bij het Nederlands Elftal moeten mensen staan die op basis van vorm, wedstrijdritme, ervaring en competitie erbij horen.

Dat is nou ook precies de fout bij het Nederlands Elftal, waar doorstroom gewoon geen plaats kan vinden. Duitsland doet het echt veel beter met doorstroom en zit bijvoorbeeld Tah en Heinrichs gewoon tussen Jong Duitsland en Duitsland in. En dat zijn dan ook niet de enige die daar tussenin schommelen bij Duitsland.

ah daar hebben we de volgende, die vindt dat hij een kans moet krijgen. Dit is toch precies het probleem met het NL elftal. ze vinden zichzelf allemaal heel goed. Maar als Gouweleeuw zo goed is dan had hij nu wel in de top van de bundesliag gespeeld. en niet in de middenmoot. Dat is het probleem we hebben te weinig spelers in de top

Ik hoop dat van Dijk naar Liverpool gaat want dan hebben we er weer eens eentje, die in de top speelt

Zoals hierboven al terecht wordt gezegd, het is allemaal lood om oud ijzer: Rekik, Hoedt, De Ligt, Pieters, Gouweleeuw, Martins indi, Bruma er is er geen 1 veel veel beter dan de ander. De vrij en Van Dijk staan hier wel net iets boven.

Dus als je ergens in de Bundes Liga speelt moet dat een garantie zijn voor het NL elftal???? Deze man loopt over van zelfoverschatting.

Opstelling, cillissen, tete dijk hoedt blind ake , wijnaldum klaasen vilhenna, primes dost

Gasten die willen werken en voor elkaar door het vuur willen gaan, blind kan je door laten schuiven, heb je een overwicht op het middenveld.

En meneer gouweleeuw, bij AZ bakte je der helemaal niks van en Augsburg neem ik niet serieus

12 oktober 2017 om 12:45

Slechtste opstellint ooit.Hoedt, Vilhena, Dost??? De Vrij naast van Dijk. Blind naar het middenveld, Promes op 10 en Klaassen en Wijnaldum aan de zijkanten van het middenveld. In de spits (hoe spijtig ook) hebben we niks. Daarom voor NU Babel en Locadia/Depay. Moeten eens af van buitenspelers die we voorlopig niet hebben. Promes zwervend in een vrije rol, en Wijnaldum en Klaassen als box to box. Blind als controleur. Rechtsback Tete, van dijk met de Vrij, en linksback Pieters/Haps. Andere optie is wat mij betreft 4231. Babel in de punt, promes 10, links Wijnaldum, rechts Klaassen. Verdedigend blok met blind en de Roon.

12 oktober 2017 om 13:45

Doe maar even een ander voor Tete en Wijnaldum..
Verder prima..

12 oktober 2017 om 14:54

Statisch en sloom centrum, ik zou het wel weten, dan counter je NL er zo uit, vol druk op die centrale verdedigers want aan de bal stellen die weinig voor. Liever Kongolo en van Dijk. Verder mis ik bij Oranje vooral iemand met creativiteit op het middenveld, Frenkie de Jong mag dan jong zijn, maar hij is wel iemand met wat extras, zoals Sneijder dat de voorgaande jaren altijd bracht. Genoeg waterdragers, weinig bijzonders, ik zie ook weinig andere echt creatieve middenvelders, Vilhena is ook een waterdrager, Propper komt nog het meest in de buurt maar pakt ook niet echt door.

Tete is aanvallend heel matig, liefst Karsdorp.

Die Ajax maffia ook, wat een ellende...Serieus, als Ajacied zeg ik zelf ook dat de Ligt tegen Bulgarije niet had moeten spelen, maar de rest? Toen Feyenoord het goed deed met hun jeugd werden die ook niet meteen opgeroepen? Dit is gewoon weer makkelijk scoren en er zijn genoeg mensen die maar al te graag happen. Volgens mij deden de laatste wedstrijden amper Ajacieden mee, maar goed de jaloezie zit nou eenmaal ook bij Gouweleeuw er erg diep in.

Beetje overdreven Gouweleeuw. Ik ken genoeg spelers die al na 1 goede wedstrijd bij Ajax uitgenodigd worden voor het Nederlands elftal. M.a.w. deze jongen heeft volkomen gelijk.

Ach ja, Gouweleeuw. Die moet niet naar anderen kijken maar naar zichzelf. Bij fucking Augsburg. Inderdaad Bundesliga, wel een club die er helemaal niet toe doet.
Waarom kwam die loser met die teksten niet in mei?
Hij zal toch niet met droge ogen beweren dat hij meer potentie heeft dan De Ligt. We zullen eens kijken waar De Ligt speelt als hij de leeftijd van Gouweleeuw heeft. Ik denk bij een club die niet eens weet in welke Liga Augsburg speelt.

Hoezo vier wedstrijden voor Ajax? Gouweleeuw overdrijft. Kan me goed herrinderen dat Maduro twee wedstrijden voor Ajax speelde en daarna geselecteerd voor Oranje

Hier kunnen de spelers en Gouweleeuw zelf natuurlijk niks aan doen. Maar hij heeft al het recht om dit te zeggen. Hier hebben de afgelopen drie bondscoaches het nou eenmaal zelf naar gemaakt door spelers als De Ligt op te roepen. Schandalig natuurlijk. Dit krijgen ze ervan. Rekik word puur geselecteerd door zn periode bij Psv, terwijl hij op hetzelfde niveau speelt als Gouweleeuw die zelfs nog meer minuten maakt.

Lekker belangrijk of je in de eredivisie of in de bundesliga voorbij gerent wordt..
Gouweleeuw is pure middelmaat waar we er al veel van hebben.

12 oktober 2017 om 16:20

Hij mag dan enigszins een punt hebben, maar het is wel schrijnend dat een middelmatige speler als Gouweleeuw al denkt recht te hebben op Oranje. Die jongen vergeet even dat Augsburg nou niet bepaald een grootmacht is. Als zo'n speler dan dit punt aanhaalt, mag hij ook wel wat kritischer zijn op zichzelf.

Ook de zin "als je elke week tegen de beste spitsen ter wereld speelt,..." is nogal lachwekkend. Aubameyang en Lewandowski en wellicht Werner komen daar natuurlijk voor in aanmerking, maar verder zijn er nou niet bepaald topspitsen in de Bundesliga. Spelers van het niveau Haller, Uth, Finnbogason enzovoort hebben we hier in de Eredivisie ook wel.

Het is best wel pijnlijk dat Gouweleeuw hier gelijk heeft. Op het moment is het grote deel van de spelers middelmaat dat ook Gouweleeuw aanspraak maakt op een plek. Van Dijk en de Vrij steken er nog bovenuit, maar voor de rest kom je in een hele grote pool terecht waarbij het niet echt uitmaakt wie. Vooral bij verdedigers vind ik het wel van belang dat je spelers met ervaring in het veld zet. Het blijft dan ook ongebrijpelijk dat een de Ligt al in Oranje heeft gestaan. Om potientiele goede spelers al aan het grote Oranje te laten ruiken kun je ze best opnemen in de selectie, maar dan gaat het niet om plekken bij de eerste 16.
Ik heb ook niet begrepen waarom we het 532 systeem niet verder doorgezet hebben, waarom niet gewoon dat extra mannetje achterin voor de zekerheid. We hebben wel een aantal vleugelspelers die iets minder goed zijn in verdedigen maar wel mooi kunnen bijdragen aan de aanval. En alle voorhoede spelers trekken toch altijd naar binnen, laat een Dost en Jansen dan lekker uit de basis.

Ligt het aan mij of is het niet zo netjes om zo openlijk een sneer uit te delen aan de mensen die je juist wil overtuigen van je kwaliteiten? Los van het feit of hij nou wel of niet gelijk heeft. Ik had hem sowieso niet meer opgeroepen

12 oktober 2017 om 14:28

Het lijkt me sterk dat je zo'n bekrompen manier van denken hebt als je in je post laat zien.
Dat is helemaal geen dictatoriaal regime. Dat is volwassen met elkaar omgaan, en een volwassen man deelt niet zo'n zwakke, kinderachtige sneer uit. Je bespreekt dat gewoon met elkaar en hooguit geef je eens aan dat je had verwacht dat je er ondertussen ook wel bij zou zijn

Buiten dat, je misplaatst de term dictatoriaal compleet.

Hij is echt niet beter dan van dijk of de vrij. Zelfs hoedt heeft mn voorkeur boven Gouweleeuw.
Had die moeten roepen toen het bergafwaarts begon te gaan, dit is wel erg makkelijk
En bovendien heb ik liever een oranje leeuw dan een gouwe

Wanneer Van Dijk, Fosu-Mensah, De Vrij, Bruma, Hoedt, Martins Indi, Rekik, St. Juste, Van Beek, De Ligt, Vlaar, Douglas, Donk, Kongolo, Viergever, Denswil, Van der Heijden, Nuytinck, Van Aken, Letchert, Luckassen en Hoogma niet kunnen zaten we te denken om jou ‘ns te bellen, maar we gaan na dit interview toch voor Van der Hoorn. ‘Misschien heeft Jeffrey geen respect voor Van der Hoorn, misschien vindt Jeffrey Van der Hoorn niet goed genoeg, maar dat zou niet uit moeten maken. Hij doet mee in de Premier League, en de Premier League is sterker dan de Duitse Bundesliga.’

Wat een over het paard getilde ...

Ik weet niet of hij echt een toegevoegde waarde is voor Oranje maar hij heeft wel een punt in de zin dat het selectiebeleid van Oranje gebasseerd moet zijn op de kwaliteit van jezelf, het team waarin je speelt en de competite waarin je uitkomt. Met name dat laatste wordt wel erg vaak genegeerd naar mijn idee. De Eredivisie is al lang niet meer de standaard in het mondiale voetbal (niet dat het dat ooit geweest is maar dat is een andere discussie) dus kun je je niet meer daarop baseren. Selecteer de beste spelers uit de beste teams en de beste competities. Voeg daar een goede coach bij die een duidelijk en goed uitvoerbaar concept bij brengt (liefst een Duitser wat mij betreft) en dan kunnen we ons nog steeds meten met de toplanden in het mondiale voetbal

Helemaal gelijk.
Hij is echt wel een stuk beter als Rekik en de Ligt
Erik Pieters zou ook allang een kans gekregen moeten hebben

Hij heeft wel gelijk natuurlijk, een Rekik heeft ook geen minuut gemist en die krijgt wel een kans.
Ergens is het wel goed dat hij zichzelf aanbied, dat laat toch hart voor je land zien. Hij wilt spelen voor Nederland, laat deze jongen spelen misschien zit hier wel vuur in, en wilt deze jongen er wel voor gaan.. Zal ie na Robben in ieder geval de eerste zijn

Jeffrey wie? Die denkt zeker net zoals Erik Pieters. Maar sorry laten we eerlijk zijn beide komen gewoon te kort voor Oranje

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren