Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hoek bekert verder na busrit van vier uur en elf strafschoppen

Laatste update:

HSV Hoek heeft zich woensdagavond ten koste van FC Lisse geplaatst voor de tweede ronde van de KNVB Beker. De strafschoppenserie tussen beide ploegen moest overgenomen worden, nadat op 20 september Lisse de serie met 5-4 op onrechtmatige wijze had gewonnen. Ditmaal nam Hoek de serie als beste en plaatste zich zodoende voor de volgende ronde.

Marc Nagtegaal, de scheidsrechter, had de strafschoppen in september volgens het zogeheten ABBA-principe laten nemen. Het ene team begon de serie met een strafschop en vervolgens nam het andere team twee strafschoppen achter elkaar. In verschillende landen wordt met dat systeem momenteel geëxperimenteerd, maar de KNVB stond het niet toe. De bond besloot dat de strafschoppenreeks opnieuw moest worden genomen.

✔️ Een busrit van vier uur
✔️ Elf strafschoppen...
✔️ En HSV Hoek gaat door in de Knvb Beker! 🎉🎊

De soap is ten einde!

Geplaatst door voetbalzone op woensdag 11 oktober 2017

FC Lisse maakte bezwaar en stapte naar de rechter, maar die oordeelde dat de KNVB volgens de regels had gehandeld. De gasten uit Hoek hadden woensdagavond de zenuwen het beste onder controle en wonnen de reeks met 5-6. Hoek neemt het nu in de tweede ronde van de KNVB Beker op tegen Heracles Almelo.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, zuur voor Lisse natuurlijk, maar goed dat heb je met een lotterij

11 oktober 2017 om 21:22

Een loterij met een herhaling wanneer de uitslag niet bevalt? Gewoon triest om het over te spelen, de fout is gemaakt maar fouten gebeuren wel vaker. Zo kan iedere wedstrijd wel overgespeeld worden omdat de regels niet 100% worden gevolgd. Penalty ja of nee, rood ja of nee, goal ja of nee..

11 oktober 2017 om 21:27

Geen herhaling omdat de uitslag niet beviel, maar een herhaling omdat er een onjuiste methode is gebruikt.

11 oktober 2017 om 21:33

Ach die gasten van Hoek moeten niet zeiken, allebei vijf penals genomen dus oneerlijk was er niets aan.

11 oktober 2017 om 21:51

Door de scheids en niet door de clubs. Dan moet de KNVB hun werknemer straffen en niet de club.

Ze wisten deze keer de hoek wel goed te vinden. Pech voor Lisse.

Haha jeetje. Wat een ongelooflijk verhaal, ik zou niet graag betrokken zijn bij Lisse op dit moment. Wat een frustratie moet daar heersen

11 oktober 2017 om 21:29

Nou die heerst er zeker! Jezus kwaad zeg.

Pffff wat een onzin dat dit opnieuw moest, het lijkt alsof de KNVB niet eens hun best wil doen om het imago op te krikken.

Wat een belachelijk besluit zeg. ABBA systeem of niet, ze hebben de penals gewoon beter genomen de 1e keer.

Hahaha dit valt toch niet serieus te nemen man. Als ik Lisse was zou ik nie eens meer door willen gaan als het op zon manier moet. Hoek ook kansloos dat ze Lisse niet gewoon laten winnen. Chapeau KNVB pak de kleine clubs maar weer. Las ook dat jong AZ-Oss opnieuw moet gespeeld worden, omdat AZ en fout heeft gemaakt, maar Az is natuurlijk een grote vereniging en dus krijgt Oss de punten niet.

11 oktober 2017 om 21:31

"chapeau Knvb pak de kleine clubs maar weer."

Maar als ze niets hadden gedaan had je dat ook kunnen zeggen, omdat de Knvb dan Hoek had belazerd. Dat van Jong AZ is wel raar idd, snap niet dat het niet gewoon 3 punten voor Oss zijn. Dat is toch normaal gesproken zo dacht ik. Maar die laatste zin...

11 oktober 2017 om 22:25

Nee dat had je dus niet kunnen zeggen, want elk weekend maken scheidsrechters fouten zonder dat potten opnieuw worden gespeeld.

11 oktober 2017 om 22:56

Het gaat er om wat voor fout. Als de scheidsrechter ergens al na 70 minuten affluit, is de wedstrijd ongeldig. Dan zullen die minuten worden uitgespeeld of de wedstrijd worden overgespeeld. Nu was het gelijk na verlenging, dan moeten er dus penalty's komen. Maar die penalty's zijn eigenlijk nooit genomen. Ze zijn op een ongeldige wijze genomen en dus tellen ze niet. Dan had Hoek dus wel degelijk een zaak gehad. Een onterecht gegeven penalty is niet ongeldig en telt dus gewoon, maar dit is niet geldig en heeft in zekere zin dus nooit plaatsgevonden.

11 oktober 2017 om 22:19

Onzin, je vergeet dat de winnaar 15.000 euro krijgt als ze door gaan naar de volgende ronde. Jij snapt niet dat Hoek dan niet even zegt ; Hey, gaan jullie maar door.

11 oktober 2017 om 22:24

Ja kun je wel onzin zeggen, maar het is gewoon niet fraai, want als een scheids een penalty miet geeft of letterlijk alles tegen een bepaalde ploeg fluit, wordt een wedstrijd toch ook nie overgespeeld. Lisse heeft gewoon gewonnen, maar de KNVB kan niks dus wordt Lisse gestraft.

Dit vat toch wel de scheidsrechters in Nederland samen! Ze weten niet wat ze doen en bij de knvb is het allemaal een zooitje!

Ik zie het al gebeuren: Lisse stapt nu naar de rechter!

Blijf het raar vinden dat een team nu de dupe is door aan fout van de arbitrage.
Natuurlijk zijn het de regels en is het ook niet meer dan normaal dat de penalty's opnieuw moeten worden genomen.

Maar het is nu eenmaal niet anders.

Dit soort dingen gebeuren alleen in Nederland. Abba of niet, Lisse heeft terecht gewonnen. Maar dan moet het plotseling opnieuw van de Knvb, en dan wint Hoek en gaan die nu door. Zo oneerlijk en triest.

Leuk voor Hoek natuurlijk. Busreis van 4 uur terug zal leuk zijn. Maar dit kan gewoon niet.

11 oktober 2017 om 21:56

"lisse heeft terecht gewonnen". Waarom dan eigenlijk? Omdat ze een illegale penaltyreeks beter namen?

Hoek gaat nu door en dat je noem je "zo oneerlijk". Hoezo? De regels worden toch toegepast?

11 oktober 2017 om 22:02

Als dit bij jou club zou gebeuren arvelajax dan was je ook pissed geweest, je kan je toch wel indenken hoe dit is? 'Hoezo, de regels worden toch toegepast' pffffffffff

11 oktober 2017 om 22:09

Het is toch de fout van de scheids?
Moet hij dan niet gestraft worden i.p.v de club die de penalty serie heeft gewonnen?
Nu zij zijn de dupe door een fout van de scheids, & wat voor eentje!

11 oktober 2017 om 22:10

Schei uit man. Lisse hoorde gewoon in de 2e ronde van de Knvb Beker en niet Hoek. Wat kan Lisse er aan doen dat die scheidsrechter de penaltyserie volgens het ABBA-systeem liet nemen? Flauwekul allemaal. Lekker de clubs ( in dit geval Lisse ) aanpakken, maar die scheidsrechter bijvoorbeeld niet.

Ook bij FC Oss - Jong AZ zo bizar verhaal. Wedstrijd moet overnieuw gespeeld worden. Waarom niet gewoon 3 punten aan FC Oss?

Puinhoop is het met het Nederlands voetbal.

11 oktober 2017 om 23:38

Nee, Lisse kon er niks aan doen, aan dat ABBA-systeem. Maar Hoek ook niet! Nu blijkt dat Hoek een normale serie penalties beter neemt dan Lisse. Waarom zou Hoek dan nu onverdiend doorbekeren?

Stel je voor: in een wedstrijd PSV-Ajax maakt PSV de enige goal maar per ongeluk geeft de scheidsrechter aan de KNVB door dat de uitslag 0-1 was in plaats van 1-0. Ga je dan ook akkoord? Clubs kunnen er dan ook allebei niks aan doen, maar de ene wordt benadeeld en de ander wordt bevoordeeld.

12 oktober 2017 om 01:23

Laten we hopen dat zulke fouten nou niet worden gemaakt. Dan wordt het wel heel erg triest allemaal met het Nederlands voetbal.

Ik snap het heel goed hoor. Voor Hoek was dit alleen maar een win-win situatie. Natuurlijk gaan die niet zeggen van, laat maar zitten, Lisse is gewoon terecht door en wij gaan die busrit van 4 uurtjes niet maken. Voor Lisse was dit juist een nachtmerrie, die zo iedereen een beetje zag aan komen. Ik heb de penaltyserie gevolgd op social media, en je wist eigenlijk wel zo beetje dat Hoek hem zou winnen.

Ik heb echt medelijden met die trainer van Lisse. Heb interview gezien van de beste man bij Fox, en hij had nog net geen tranen in zijn ogen. Teksten als: 3 weken geleden keeper op onze schouders gehad die de held van de avond was, premies die verdeeld zou worden wat afgesproken was, etc etc. Tja, pijnlijk.

Maar goed. De realiteit is dat Hoek in de 2e ronde staat. En daar kan je niks meer aan veranderen. Hoe sneu het ook is voor Lisse.

Hoezo vind iedereen dit zo een raar besluit? Lisse heeft helemaal niet terecht gewonnen, want het is niet op een rechtmatige manier gebeurd. Dat ze nu verliezen is vervelend, maar het is toch nogal logisch dat je strafschoppen opnieuw laat nemen in dit geval. Het vergelijken met wel/geen rode kaart of buitenspel is ook totaal verkeerd. De scheids is hierin zwaar fout, maar de KNVB kan toch niet zomaar zeggen dat Lisse door moet gaan na zo een kapitale fout.

11 oktober 2017 om 21:51

Wat noem je een kapitale fout dan? Als een wedstrijd na 89 minuten wordt afgefloten, moet dan de wedstrijd over omdat de regels niet zijn toegepast? Ze hebben allebei 5 pingels genomen, alleen in een volgorde die niet in het boekje staat. Hoek was hierdoor niet benadeeld, maar werd met deze herkansing wel bevoordeeld. Zij konden vandaag alleen maar winnen, Lisse kon alleen verliezen. Als een team de regels had overtreden (bv jong az met het opstellen van teveel oudere spelers), dan kan je een team straffen. Is dit geval is lisse gestraft voor een (in mijn ogen te verwaarlozen) fout van de arbiter. Letterknechten bij de KNVB.

11 oktober 2017 om 21:54

Klopt de scheids is fout en moet gestraft worden niet de club.

11 oktober 2017 om 22:56

Als Lisse doorging werd Hoek toch ook gestraft?

12 oktober 2017 om 08:54

Hoek is niet benadeeld door de fout. If anything, dan is ABBA een eerlijker schema. Juist daarom is dat gejank van Hoek zo sneu. Er zijn regels niet gevolgd, maar benadeeld zijn ze niet.

Blijft raar er was maar 1 iemand fout en dat was de scheids.

11 oktober 2017 om 22:20

Het zijn net mensen, die scheidsrechters...
Ook die maken fouten, en in dit geval één die tegen de regels van de KNVB, daar waar beide clubs mee instemmen, ingaan, en dus opnieuw moet om dat te herstellen.

Wat had de KNVB kunnen doen om ieders goedkeuring te krijgen? Als ze de penaltyreeks niet opnieuw lieten nemen, was iedereen in Hoek boos (en terecht). Nu ze de reeks opnieuw hebben laten nemen in Lisse boos (ook terecht). Het gaat voor beide clubs om veel geld dat je krijgt om de volgende ronde te bereiken. En hoe zouden ze de scheidsrechter moeten straffen? Er zit totaal geen verkeerde bedoeling achter van de beste man. Dat hij een fout gemaakt heeft is duidelijk, maar moet hij hiervoor aan het schavot? Wat mij het meest stoort aan een aantal reacties is het feit dat dit gebruikt wordt om de KNVB af te branden, die hadden dit op geen enkele manier kunnen voorkomen. Een rechtszaak was er sowieso gekomen.

De fout was door de scheids gemaakt, dus die had op zijn minst geschorst moeten worden.
Aangezien beide teams er de dupe van waren, lijkt mij dat aan elkaar weg te strepen, dus resultaat is niet overnemen van de strafschoppen! Lisse is er nu de dupe van geworden, omdat Hoek een herkansing kreeg. Dit had in mijn ogen nooit over gespeeld mogen worden!
Hoek heeft dit wel slim gedaan, omdat de regels niet werden nageleefd. Maar ik blijf erbij, zowel Lisse als Hoek had er last van, dus moest de scheids worden aangepakt en niet de clubs en de wedstrijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren