Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

België trakteert recordinternational Vertonghen op zege; Grieken play-offs in

Laatste update:

Jan Vertonghen is na dinsdagavond met 97 interlands de absolute recordinternational van België en bereikte die mijlpaal tijdens een gewonnen wedstrijd. De al lang geplaatste Rode Duivels waren in het Koning Boudewijnstadion dankzij de gebroeders Eden en Thorgan Hazard en Romelu Lukaku met 4-0 te sterk voor Cyprus. Griekenland won tegelijkertijd in eigen huis met 4-0 van Gibraltar en mag zich gaan melden in de play-offs, terwijl voor Bosnië-Herzegovina, ondanks een late zege op Estland, slechts de derde plek in de poule rest.

België - Cyprus 4-0
Een wat balbezit betreft oppermachtig België nam via Eden Hazard al na twaalf minuten afstand van de bezoekers. De aanvaller van Chelsea ontving het leer na balverlies van de Cyprioten halverwege de helft van de tegenstander, dribbelde in en plaatste de bal van een paar meter buiten de zestien in de rechterhoek. De Belgen bleven daarna vanzelfsprekend de bovenliggende partij en kregen kansen via Michy Batshuayi en Thorgan Hazard, die er echter niet in slaagden om Kostas Panayi te passeren.

Na de onderbreking was het opnieuw Batshuayi die voor gevaar zorgde, maar de spits van Chelsea stuitte opnieuw op de doelman. Thorgan Hazard toonde zich echter de oplettendste en zorgde uit de rebound voor de 2-0. België drukte daarna door en Giorgios Merkis veroorzaakte met een ongelukkige handsbal een strafschop. Eden Hazard ontfermde zich over dit buitenkansje en tekende voor zijn twintigste interlandgoal. De ingevallen Lukaku mocht daarna ook nog zijn naam op het scorebord bijzetten: de spits van Manchester United werd door Axel Witsel weggestuurd en bleef uiterst koel in de afronding.

Griekenland eindigt als nummer twee en mag via de play-offs proberen om kwalificatie af te dwingen.

Griekenland - Gibraltar 4-0
Griekenland wist voor aanvang van het duel met de tegenstander afkomstig van de Rots al dat een overwinning hoe dan ook voldoende zou zijn om Bosnië-Herzegovina voor te blijven en de Europees kampioen van 2004 rammelde in de openingsfase al voorzichtig aan de poorten. Na een aantal Griekse kansen was het na 32 minuten spelen wel raak: Zeca slingerde de bal vanaf rechts de zestien in, waarna Vasilis Torosidis de bevrijdende 1-0 met het hoofd achter Deren Ibrahim hamerde. Na de rust was het hek van de dam en Kostas Mitroglu voerde de Grieken met twee intikkers in twee minuten tijd naar veilige haven. De koud in het veld staande Giannis Gianniotas breidde de marge ruim tien minuten voor tijd met een rake kopbal nog verder uit.

Estland - Bosnië-Herzegovina 1-2
Bosnië-Herzegovina ging het duel met de Esten in met de wetenschap dat de kans op het bereiken van de play-offs minimaal was. Het balbezit was in Tallinn in de eerste helft wel voor de bezoekers, maar de meeste kansen waren voor Estland. De thuisploeg slaagde er echter niet in om Asmir Begovic te passeren en kregen vlak na rust het deksel op de neus. De verdediging van de Esten ging na een verre uittrap gruwelijk in de fout en de doorgelopen Izet Hajrovic kon oog in oog met Mikhel Aksalu profiteren. Ilja Antonov bracht de thuisploeg een kwartier voor tijd echter weer op gelijke hoogte, maar Estland slaagde er daarna niet in om de deur dicht te houden. Hajrovic bezorgde zijn land in de slotfase toch nog de overwinning.

Denk jij dat Griekenland het WK gaat bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goeie campagne van de Rode Duivels.

Ik snap de heisa rond Martinez niet. 28 op 30 tegen o.a. Griekenland en Bosnie, veel aanvallend en bij momenten ook mooi voetbal. Natuurlijk hebben we de individuele kwaliteit om wereldkampioen te worden en komen we daarvoor collectief tekort. Maar met elke andere coach binnen het budget van Martinez zou dat hetzelfde verhaal zijn.

Enkel onder Conte, Mourinho, Simeone, Low, etc. spelen we wereldkampioen. Ik ben heel tevreden dus over de trainer.

10 oktober 2017 om 22:45

Omdat Martinez een lapzwans is. Los van de discussie of hij tactisch goed genoeg is. Die vent geeft nooit rechtuit antwoord, draait rond de pot en zeikt tot hij er bij neer valt. Al de onzin die er uit z'n mond komt over Radja... Dan voel je toch plaatsvervangende schaamte?

Neemt verdorie 4 keepers mee voor 2 wedstrijden terwijl Courtois letterlijk alles wil spelen? En nog probeert hij een reden uit z'n mouw te schudden ipv gewoon te zeggen dat hij Radja niet graag heeft en misschien een stoorzender vindt.

10 oktober 2017 om 22:49

Ach, rond de pot draaien is typisch Belgisch. Dat had je ook met veel Belgische coaches. Gewoon 1 van de beste keuzes binnen het budget. Dus zit hij op zijn plaats. Punt.

10 oktober 2017 om 23:01

Martinez is toch een Spanjaard? Wat dan typisch Belgisch?

Verder geef ik real8madrid volledig gelijk. Dat hopeloos excuses zoeken om Radja niet mee te nemen en dan de bank vol keepers zetten terwijl Courtois zijn plaats niet wilt afstaan.

10 oktober 2017 om 23:09

Ja, iedereen geeft real8madrid gelijk. Daarom net dat ik eens een andere, nuchtere mening op een site plaats hee .

10 oktober 2017 om 23:28

Haha ik zou je gelijk geven hoor, we moeten geen wondertacticus verwachten. Ik mag Martinez wel tot op een bepaalde hoogte, en hij heeft ook aanvallende intenties, misschien lukt het niet altijd even goed maar soit.

Het is die hele affaire met Radja die van Martinez voor mij persona non grata maakt. Ik vind Radja een fantastische speler en ik acht Belgie veel sterker en vooral veel gretiger in balverlies met hem tussen de lijnen. Dat hij hem dan niet selecteert daar heb ik het op zich al enorm moeilijk mee. Maar dat hij dan niet mans genoeg is om er eerlijk voor uit te komen en ook eerlijk te zijn naar de speler zelf toe verpest het helemaal voor mij persoonlijk.

10 oktober 2017 om 23:49

Naar mijn mening moet martinez gewoon zeggen waar het op staat. ‘Ik moet Radja niet!’ Meer is er niet nodig. Verder zal Belgie gewoon weet een leuk wk spelen met max een kwartfinale.

11 oktober 2017 om 12:52

Radja is een geweldige speler, maar zetten jullie radja echt in de basis? Ik twijfel of hij wel complementair is met onze andere centrale middenvelders. Tielemans is over een half jaar radja misschien wel voorbijgestoken. Kortom ik mis hem niet en dat is misschien hard voor Radja.

Als ik dan kijk naar Witsel (waar ik vroeger een hekel aan had). Die speelt veel sneller dan vroeger en blijft gedisciplineerrd voor de verdediging. En dat is imo wat deze Rode duivels nodig had. Iemand die de gaten opvult voor de verdediging. Radja is daar echt niet de beste man voor, Witsel wel. Naast Witsel wil ik wel eens De Bruyne zien. Beste duo op papier. Martinez ziet (en ik ook persoonlijk) Fellaini als eerste wissel voor Witsel en Tielemans voor De Bruyne (sinds deze match). Ik vrees dat ik één van de weinigen ben die de keuzes van Martinez kan plaatsen.

Over de andere middenvelders valt ook wat (negatiefs)te zeggen:
Dendoncker: haalt in zijn huidige slechte vorm het niveau niet, maar is wel multifunctioneel.
Dembele: Jullie zullen het niet graag horen, maar ik vind hem overschat. Technisch de beste speler in de selectie en daar blijft het bij. Heeft geen inzicht in passing, dribbelt te lang aan de voet, vertraagt het spel en overigens zijn er verdedigend nog betere opties. Leuke sfeermaker overigens.

11 oktober 2017 om 21:52

Ik zet hem zeker in de basis!

Vooral om deze reden: om echt dominant te zijn moet je meteen druk zetten bij balverlies. Proberen binnen 5-6 seconden de bal terug te veroveren en zelf weer aan te vallen, als dat niet lukt moet je je natuurlijk niet kapotrennen maar dan even temporiseren en inzakken.

Zet De Bruyne naast Radja en je hebt iemand die er echt de zweep over haalt wanneer men druk zet. Hou bij balverlies Vertonghen-Kompany-Alderweireld achterin tegenover de 2 of 3 aanvallers van de tegenstanders, De Bruyne daar net voor en de rest zet druk naar voor en jaagt af, niemand heeft meer recuperaties dan Radja dan. Daarna ofwel meteen vooruit voetballen of balletje uithalen naar De Bruyne die weer rustig kan gaan verdelen.

Je hebt gewoon zo'n knokker nodig naar mijn mening, en hij is onze enige. Ik ben fan van Tielemans maar Radja inhalen? Ik denk dat je hem echt onderschat hoor. Zo'n type kan een enorme invloed hebben in een team, kijk naar Vidal bij Bayern en Chilli bijvoorbeeld. Tielemans heeft niet zoveel invloed, zeker niet met een speler als De Bruyne, dan heb je een type Tielemans niet echt nodig. Al is hij zeker de beste wissel voor op het middenveld dan imo.

10 oktober 2017 om 22:48

Ik zie Martinez ook véél liever als coach dan Wilmots (zeker diens laatste 2 jaren), maar als je Martinez als coach een beetje kent dan weet je dat hij ook bij België zijn zelfde fouten aan het herhalen is. Defensief is zijn tactiek zo onvoorspelbaar en daarom totaal niet stabiel. Je zult altijd wel doelpunten zien bij hem, maar tegen een iets of wat deftige ploeg zie je dat we te makkelijk kansen tegen krijgen.

Misschien dat een betere coach op dat moment onhaalbaar was, dus ben best wel tevreden om met hem naar het WK te trekken, maar het wringt toch een beetje dat ook hij het allerbeste er niet uithaalt (en ik denk ook niet dat onze verdediging op het WK veel stabieler zal ogen).

10 oktober 2017 om 23:08

Akkoord met je reactie, onder Wilmots was destijds het ook hosanna met 26 op 30 in een poule des doods met Wales, Servie en Kroatie maar uiteindelijk komt het er nu al jarenlang op neer dat we het tegen de 'kleintjes' steevast goed doen maar tegen betere tegenstanders en op belangrijke momenten falen.

Ik hoop dat hier verandering in komt, maar vrees ervoor. Nainggolan is zo'n beetje onze enige vechter, en die laat Martinez thuis. Tja. De Welshmen hebben ons niet verslagen door een surplus aan individuele kwaliteit, integendeel, maar ze vochten als leeuwen. Offensief is het spel een stuk beter dan onder Wilmots, maar defensief heb ik ook m'n twijfels.

Ik moet toegeven dat ik vandaag niet gekeken heb omdat er niets op het spel stond en voor Portugal-Zwitserland heb gekozen, dus geen idee of het effectief zo goed was vandaag, maar ik hoop dat ze er nu eens staan op het WK, dat is wat telt.

10 oktober 2017 om 23:21

De match van vandaag leert niet veel. De Cyprioten gingen maar over de middellijn toen het 3-0 stond. Weinig opmerkelijks, alleen dat de twee Hazards en Tielemans op het veld wel voor veel dynamiek zorgen in de ploeg. Verdedigend relatief matig, redelijk wat schoonheidsfoutjes van Alderweireld en Vertonghen. En Chadli hoort duidelijk niet thuis in dit elftal.

11 oktober 2017 om 00:18

Zegt toch ook alles dat Vertonghen en Alderweireld in een driemans verdediging zo twijfelachtig spelen bij België, terwijl ze het bij Tottenham juist uitstekend doen in zo een verdediging. Die blunder tegen Bosnië wil ik nu niet op Martinez afschuiven, maar het is toch geen toeval denk ik dat die twee tot de beste verdedigers van de PL behoren onder Pochettino, maar zo matig lijken onder Martinez.

11 oktober 2017 om 01:44

Vertonghen haalt geregeld van die blunders op zijn hals hoor, zowel bij Tottenham als bij de Duivels dus dat zou ik daar niet aan toe schrijven. Alderweireld vind ik de laatste matchen veel minder secuur en vandaag vond ik bijvoorbeeld Ciman de betere man achterin, wat veelzeggend is.

Sowieso lijkt de verdediging weer het zorgenkind te worden komend WK. Sinds het vertrek van Van Buyten en Lombaerts zitten we krap in betrouwbare verdedigers. Dat probleem dook in Frankrijk al op.

Ooooh wat jammer dat die pegel van Lukaku onterecht werd afgekeurd zeg! Doelpunten record in de wk kwalificatie ontnomen. Is iets triviaal natuurlijk maar vind het toch bijzonder jammer.

Evenaren en dus op die manier de geschiedenisboeken ingaan is ook leuk natuurlijk. Maar alleen het record in handen krijgen was mooi geweest

10 oktober 2017 om 22:47

Ja, het was inderdaad moeilijk te zien voor de lijnrechter. Maar als je niet zeker bent, dan ga je toch geen mooi doelpunt en recorddoelpunt affluiten? Wat een flater van die man.

10 oktober 2017 om 23:17

Hij kan het moeilijk zien omdat er twee Cyprioten op dezelfde lijn stonden, terwijl Lukaku daarachter zat. Hoe je dan buitenspel kan vlaggen is mij een raadsel.

Weet iemand wie uiteindelijk de slechtste nummer twee is, nu Griekenland is geplaatst?

10 oktober 2017 om 22:49

Slowakije

10 oktober 2017 om 22:51

Qua punten wel maar niet vergeten dat de resultaten tegen de slechtste uit de poule niet meetellen. Heb je die afgetrokken?

10 oktober 2017 om 23:00

Ja natuurlijk. Ze komen op 12 rest van landen op zijn minst 13 als ik me niet vergis.

10 oktober 2017 om 23:04

Ik had geen zin om die uitslagen op te zoeken... Best wel veel zwakke ploegen in die barrages dus: Griekenland, Zweden, Ierland...

10 oktober 2017 om 23:08

En ook nog Noord-Ierland en Denemarken: dien je toch ook niet watertanden. Ierse supporters wel fenomenaal natuurlijk.

10 oktober 2017 om 23:12

Zo is het met de play-offs. Zitten altijd wel mindere landen tussen. Maar dat maakt het ook mooi natuurlijk.

11 oktober 2017 om 00:31

En waarom zijn dat zwakke teams? Griekenland dat belgie in belgie in bedwang houdt (met gemak) en griekenland dat thuis altijd moest winnen van belgie . ik volg uw redenering niet echt? Zweden dat een poule overleeft met nederland en frankrijk? Beetje mwwr respect zou niet mis plaats zijn trouwens ik weet niet of je een Belg bent maar als het zo is ben je tegenover griekenland een voetbaldwerg qua prijzen

11 oktober 2017 om 00:31

En waarom zijn dat zwakke teams? Griekenland dat belgie in belgie in bedwang houdt (met gemak) en griekenland dat thuis altijd moest winnen van belgie . ik volg uw redenering niet echt? Zweden dat een poule overleeft met nederland en frankrijk? Beetje mwwr respect zou niet mis plaats zijn trouwens ik weet niet of je een Belg bent maar als het zo is ben je tegenover griekenland een voetbaldwerg qua prijzen

11 oktober 2017 om 06:46

Haha ja, maar ik heb ze 2 wedstrijden zien voetballen en dat was echt niet om aan te zien. De laatste 2 campagnes van de Grieken waren desastreus, denk zelfs eens laatste geweest in een poule, dus erg sterk kan je dat niet noemen.

Je zou kunnen zeggen dat Lukaku ondertussen al bewezen heeft zijn waarde te hebben voor de Rode Duivels maar hij is nu eenmaal dat type speler dat sommige mensen niet graag hebben en op gaan blijven afgeven ondanks zijn goede prestatie. Batshuayi heeft nu vorige wedstrijd en vandaag nog zijn kans gekregen en was heel platjes. Er zit een zeer groot verschil in niveau tussen die 2 spelers.

10 oktober 2017 om 22:51

Zie je ook bij Chelsea, Batshuayi maakt wel zijn doelpunten maar is absoluut niet klaar voor dit niveau. Ik begin steeds meer te denken dat die zijn plafond in de subtop van Europa zal liggen. Als iemand er nu nog aan twijfelt of Lukaku onze beste spits is, dan snapt die er gewoon niet veel van.

10 oktober 2017 om 22:54

Jij verdedigd Lukaku al jaren ondertussen en je hebt uiteindelijk gewoon gelijk gekregen. Maar hoezo begin je er no㺠weer over? Niemand stelt Lukaku bij de Duivels nog ter discussie. Dat Bats de afgelopen 2 wedstrijden mocht spelen is omdat Lukaku niet helemaal fit is, het niet meer nodig was en hij ontzettend belangrijk is bij United. Bats daarentegen kon de minuten en het vertrouwen enorm goed gebruiken.

10 oktober 2017 om 23:07

Het zijn wel sommige belgische supporters die van Lukaku niets moeten hebben. Scoort zijn goals, werkt voor het team en nog word hij in twijfel getrokken.

Lukaku en Hazard kunnen niets blijkbaar. Enkel Mertens en De Bruyne horen in de basis te staan...

10 oktober 2017 om 23:14

Euhm Hazard? Wie zegt dat dan? Hazard is de beste Belgische voetballer aller tijden, degene die die jongen durft afbreken snapt er niks van, we mogen bljj zijn met zo’n rasvoetballer. Lukaku snap ik wel gewoon, maakt veel goals maar hij is en blijft vaak een stoorzender in de opbouw, nu gaat iedereen zeuren op Batshuayi, maar we mogen niet vergeten dat Batshuayi ook geen ritme heeft, Lukaku wel. Op termijn zal Batsman zijn waarde bewijzen, want die jongen kan veel beter met een bal om dan Lukaku.

10 oktober 2017 om 23:19

Nou tegenwoordig hoor ik toch niets negatief meer over Lukaku hoor? Dit terwijl ikzelf een van de grootste tegenstanders was, dat geef ik toe.

Hazard? Die kan niets mis doen, de chouchou van de natie zoals ie door Frank Raes werd genoemd. Van deze 3 is het eerder De Bruyne die het momenteel moet ontgelden na enkele bijzonder bleke prestaties deze kwalificatie en ook op het afgelopen ek. Terecht naar mijn mening, presteert meestal veel te weinig bij de Duivels om dan een enkele dagen later met 3x meer grinta en beleving uit te blinken bij City

10 oktober 2017 om 23:24

Ik heb Hazard altijd blijven verdedigen. Hij is mijn fav speler.

Het is pas sinds het EK dat het tij een klein beetje aan keren is betreffende Hazard. Maar zelfs nu nog hoor je kritische geluiden.

10 oktober 2017 om 23:26

Lukaku is deze campagne nog uitgefloten geweest en moet maar 1 mindere wedstrijd spelen of zelfs een controle missen en dan hoor je gemor of soms zelfs hoongelach op de tribunes. Zelfs nu nog. Maar het is inderdaad al verbeterd.

10 oktober 2017 om 23:12

Ik ben altijd een groot criticus geweest van Lukaku en was vroeger meer te vinden voor Benteke in de spits (de kritieken op Lukaku waren ook altijd terecht), maar ik moet zeggen dat hij wel enorm gegroeid is de laatste twee jaar. Jij hebt het altijd voor hem opgenomen, respect. Hoe hij vandaag erin kwam en het niveau en gretigheid naar boven trok...

Het verschil met Bats is idd groot, maar dat ligt ook aan het vertrouwen dat beide spelers momenteel hebben. Trouwens Bats speelde niet eens zo slecht, scoorde bijna twee keer door het zelf te forceren want echt goede ballen kreeg hij niet vaak. Bats lijkt me meer en meer uit te groeien tot een spits die altijd wel kan scoren, ook al speelt hij een snertmatch.

Jammer dat Griekenland en niet Bosnië de play offs haalt. Zullen wel weer de meest gunstige loting krijgen.

10 oktober 2017 om 23:20

We verdienen het niet. Zodra Griekenland thuis door Estland op 0-0 gehouden wordt en wij van Cyprus verliezen na een 0-2 voorsprong verdien je het niet. Maar volgende kwalificaties beter voor zowel Bosnië als Nederland natuurlijk!!

11 oktober 2017 om 00:34

Haha grapjas waarom zou dat jammer zijn? Omdat je het verdedigende aspect niet erbij kunt nemen? Wat Griekenland presteert is niet veel landen gegeven , 2 keer belgie heel goed in bedwang gehouden en amper goals geslikt . met spelers als sokratis en manolas waarom zou je daar geen gebruik van maken om goed te verdedigen? Griekenland heeft nu eenmaal aanvallend veel minder kwaliteit . bosnie heeft 8 goals binnegekregen van belgie op 2 matchen en griekenland op 10 matchen maar 6 , maar inderdaad heel jammer ..

11 oktober 2017 om 01:14

Groot gelijk geef ik je als Bosniër. Aanvallend zijn jullie stukken minder maar verdedigend staat het als een huis met verdedigers uit top competities. Terwijl het bij ons achterin niet staat zo als het hoort te staan. Ik weet niet of je een Griek bent maar zo te zien wel een fan, wens Ik je alle geluk toe in de play-offs! Succes

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren