Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Tegenvaller voor Oranje: ‘Sofyan Amrabat gaat voor Marokko spelen’

Laatste update:

Sofyan Amrabat is door zijn goede spel bij Feyenoord al weken onderwerp van gesprek en de middenvelder werd ook al voorzichtig in verband gebracht met het Nederlands elftal. Amrabat zelf lijkt echter nu de knoop te hebben doorgehakt en definitief voor een interlandcarrière bij Marokko, waar hij ook zijn broer Nordin Amrabat tegen het lijft loopt, te gaan.

Faouzi Lakjaa, de bondsvoorzitter van het Noord-Afrikaanse land, heeft in gesprek met Chouftv namelijk laten weten dat Amrabat voor de Leeuwen van de Atlas heeft gekozen: “Amrabat zat zaterdagavond met zijn ouders op de tribune bij de WK-kwalificatiewedstrijd tussen Marokko en Gabon. Hij gaat spelen voor het eerste elftal van Marokko”, legt de bestuurder uit.

Bondscoach van Jong Oranje Art Langeler gaf zaterdag nog aan aankomende week in gesprek te gaan met het kamp-Amrabat, maar dit gesprek lijkt een zinloze exercitie te worden: “Volgende week hebben we daar een afspraak over. Wellicht komt daar iets uit. Vanuit de KNVB zijn wij daar hartstikke druk mee, net zoals de Marokkaanse bond dat is. Maar uiteindelijk moet hij het willen en de beslissing maken”, liet de keuzeheer eerder weten in gesprek met De Telegraaf.

Als een complete verrassing komt de keuze van Amrabat niet aangezien hij al met Marokko Onder-17 deelnam aan een jeugd-WK in 2013 en hij ook al een interland speelde voor het ‘grote’ Marokko. Aangezien dat een vriendschappelijke wedstrijd tegen Tunesië betrof had de Feyenoorder nog de kans om over te stappen naar het Nederlands elftal, maar Amrabat lijkt zijn keuze nu te hebben gemaakt. Zijn broer liet zaterdagavond na de interland tegen Gabon door Marokkaanse media overigens ook optekenen dat hij verwacht dat Sofyan Amrabat voor Marokko kiest.

Snap jij de keuze van Sofyan Amrabat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer en zonde aangezien je weer een talent voor niks opleidt maar keuze is begrijpelijk.

8 oktober 2017 om 22:16

Voor niks opleid? De speler maakt de ploegen beter waar hij voor speelt. Denk je dat Feyenoord of Utrecht dacht: "We gaan in zee met deze jongen zodat hij bij het Nederlands elftal kan gaan spelen over paar jaar." Tuurlijk niet!

8 oktober 2017 om 22:38

Ik bedoel het wat anders dan je denkt dat ik bedoel.

8 oktober 2017 om 22:59

missschien is het dan wel handig om even uit te leggen hoe je het wél bedoelt.

8 oktober 2017 om 22:18

Sofyan speelt voor de jeugdelftallen van Marokko en zoals SampaoliFeye zegt is hij een meerwaarde voor zijn clubs. Totale onzin dus.

8 oktober 2017 om 23:33

Vraag me toch wel altijd af in hoeverre dit soort keuzes nou echt van spelers zelf vandaan komen die opgegroeir zijn in een Marokkaanse cultuur. Gun hem sws het allerbeste en hoop dat hij uiteindelijk de juiste keus heeft gemaakt. Zelf maak ik me echter veel meer zorgen over Xavi Simons, zou echt een drama zijn als die voor Spanje kiest!

9 oktober 2017 om 00:25

Zag laatst Xavi Simons voorbij komen bij Touzani. Hij gaf daar aan dat hij makkelijker in het Spaans communiceert dan in het Nederlands. Zou me verbazen als hij voor NL gaat kiezen over een jaar of 5.

9 oktober 2017 om 00:41

Yes dat had ik ook gezien.. Stelde me ook niet bepaald gerust. Heeft al wel gespeeld voor jong oranje natuurlijk, maar het is voor hem ook wel duidelijk dat hij met Spanje veel meer kan bereiken.

9 oktober 2017 om 08:08

Laat dat ventje zich rustig ontwikkelen. Nog allerminst zeker dat hij ergens het eerste gaat halen. Komt veel meer bij kijken dan alleen talent. Weinig blessures. Mentaliteit, en een beetje geluk. Mocht hij het ergens redden zien we verder.

9 oktober 2017 om 10:55

Blijft toch best opvallend dat de van origine Nederlandse kinderen in den buitenlanden vrij wel altijd voor het land kiezen waar ze op dat moment wonen en de buitenlandse kinderen die in Nederland wonen voor hun land van herkomst kiezen. Jammer!

9 oktober 2017 om 11:55

Ik denk dat dit meer in het Nederlandse DNA zit. Van oudsher zijn Nederlanders al een volk dat zich vrij makkelijk aanpast in het buitenland. Dit maakt ook dat grote groepen Nederlanders zich vaak goed aanpassen aan taal en cultuur in een nieuw land (zie bijvoorbeeld Canada en Amerika, waar ontzettend veel 3e en 4e genaratie Nederlanders zitten. Alleen zijn dit complete Canadezen of Amerikanen geworden omdat ze zich zo goed aanpassen. Dit wordt vereenvoudigd doordat de culturele en religieuze verschillen kleiner zijn, maar is wel een groot verschil met mensen afkomstig uit Afrikaanse culturen.

Deze mensen houden veel meer vast aan hun eigen vaderland, tradities en geloof, waardoor er vaak een aparte groep ontstaat binnen een bestaande samenleving. Dat is precies wat er hier ook gaande is. Deze jongen groeien op in Nederland, maar worden nog steeds met de Marokkaanse normen en waarden opgevoed, waardoor ze zich sterk daarmee verbonden voelen en ook voor het Marokkaans team willen spelen. Niks mis mee, maar wel verklaarbaar vanuit het eeuwenoude gebruik van emigratie vanuit Nederland, waarbij je er bewust voor koos om je aan te sluiten bij een andere samenleving en hierin mee te gaan. Dit zie je ook weer met bijvoorbeeld Xavi Simons die waarschijnlijk wel voor Spanje zal kiezen (mocht hij dat niveau halen) en ook met die jongen van Real met de Nederlandse moeder, die heeft er echt geen moment over nagedacht om voor Nederland te kiezen hoor!

8 oktober 2017 om 22:19

Belangrijk om je hart te volgen dan kun je met passie voor je land spelen. Hopelijk passen ze de afrikacups aan aan de data van EK's.

8 oktober 2017 om 22:21

Doen ze ook. Vanaf 2019 is de Afrika Cup in de zomer.

8 oktober 2017 om 22:34

FCRRR, ik begrijp niet waarom Nederland zijn land niet is. Ik begrijp dat iemand zich betrokken kan voelen bij het land waar je ouders vandaan komen, maar voor mijn gevoel zou Nederland nu zijn land moeten zijn.

8 oktober 2017 om 22:55

Ik begrijp zijn keuze wel. Je groeit misschien wel op in Nederland, maar heel je leven krijg je een Marokkaanse opvoeding. Dit komt samen met de waarden en normen van zijn land. Buitenshuis groeit deze jonge op in een westerse cultuur, in combinatie met een diversiteit binnen zijn milieu.
Je schommelt tussen 2 landen die deel uitmaken van je leven. Ookal woont hij niet in Marokko, het ligt dichterbij dan je denkt.
Deze keuzes zijn altijd gevoelig, maar je kan niemand iets kwalijk nemen wanneer je zelf deze keuze niet moet maken.

8 oktober 2017 om 23:20

oh maar dat begrijp ik wel hoor. verschil in mentaliteit. ik als surinaamse hindoestaan ben vanuit suriname op mijn 2e hier naartoe gekomen en voel me nu 28 jaar nederlander. wat je merkt is dat surinamers die in nederland zijn opgegroeid zich over het algemeen meer nederlander voelen dan marrokanen/turken...

8 oktober 2017 om 23:32

@HakimHalim helemaal met je eens maar de meeste autochtonen kunnen zich hier moeilijk in verplaatsen wat ook heel goed te vatten is. Het verwijt die sommigen maken is echt stuitend. Die bekijken het puur vanuit tastbaar oogpunt. 'Hij is hier opgegroeid. Heeft genoten van de mogelijkheden hier etc. dus hij hoort voor NL te kiezen. Zo zwart-wit is de wereld natuurlijk niet!

9 oktober 2017 om 00:12

Kyle66 kijk dit is jou mening maar een hele mensen ouderanderen ik denken daar anders over. en dat kan je niet tegen houden.

9 oktober 2017 om 02:48

Hassan, dus jij vindt het normaal dat iemand die hier is geboren, hier is opgegroeid, hier zijn opleiding heeft genoten, etc etc, zich geen Nederlander voelt? Als jij dat zo ervaart, is er iets mis met je.

9 oktober 2017 om 03:13

Het is normaal dus als jij nu bij de nederlandse ambassade gaat werken in china en je kind groeit daar ook op is hij dan ook 100 chinees? Voelt hij zich dan ook chinees?

9 oktober 2017 om 03:14

Denk je dat een nederlander die in nigeria is opgegroeit nigeriaan voelt? Of denk je dat ze hem als nigeriaan zien. Die jongen word thuis ook gewoon opgevoed als nederlander en praat nederlands. Dit is normaal.

9 oktober 2017 om 08:52

Is ook niet raar. De connectie tussen Nederland en Suriname is ook heel anders dan met Marokko/Turkije.

9 oktober 2017 om 13:48

@kyle66

Ga jij het mensen kwalijk nemen vanwege hetgeen zij voelen? Jij bent in Suriname geboren en je voelt je niet eens meer Surinaams dan Nederlands. Daar valt ook wat van te zeggen en er zijn genoeg Surinamers die dat niet kunnen begrijpen maar jij daarentegen wel. Dus laat een ieder in zijn/haar waarde niet iedereen voelt zich meer Nederlands.

8 oktober 2017 om 22:43

Tegenvaller voor feyenoord lijkt me, die missen naast el amhadi straks ook nog amrabat voor een lange tijd tijdens de afrika cup. Oranje heeft wel andere zorgen op dit moment lijkt me!

8 oktober 2017 om 23:46

Niet dus, aangezien de Afrika Cup voortaan in de zomer gespeeld wordt.

9 oktober 2017 om 04:56

Denkt Barcelona er ook zo over bij Messi?

Nou prima toch? Laat die jongen lekker doen waar hij zich goed bij voelt. Ik gun hem iig het beste.

8 oktober 2017 om 22:33

Precies. Ik zie het probleem ook niet zo. Hij voelt zich waarschijnlijk ook Marokkaan dus prima.

8 oktober 2017 om 23:56

Dattie zo getwijfeld heeft doet me vermoeden dat hij zich toch ook wel Nederlands voelt. Maar beslissingen moeten genomen worden, zie het als een keuze tussen je moeder en je vader! Wie je ook kiest, je stelt de ander teleur

Dan moet hij dat vooral doen

Hehe zijn we daar ook weer overuit

Chapeau KNVB . Weer lekker niet jullie best gedaan, net als bij Ziyech. Geef hem groot gelijk, ongeorganiseerde bende bij de KNVB.

8 oktober 2017 om 22:17

Moet je hem dwingen om voor NL te spelen dan? Als hij kiest voor Marokko dan is dat zijn eigen keuze, niet de keuze van de KNVB.

8 oktober 2017 om 22:20

Je kan op zijn minst eens babbelen toch? Maar nee zelfs dat is teveel gevraagd.

8 oktober 2017 om 22:24

Hoe weet je dat dat niet gebeurd is?

8 oktober 2017 om 22:39

Waarom moet je gaan praten met z'n speler? Hij heeft een paar goede wedstrijden gespeeld, leuk voor hem geen probleem maar verder komt hij "nu" toch nog niveau te kort?

Het is toch geen wonder dat je als Nederland zijnde het WK niet haalt, als je elke speler in de eredivisie moet oproepen omdat hij 7 wedstrijden leuk heeft gespeeld accepteer dan ook gewoon dat er nog wel een aantal extra toernooien zijn waar je bij gaat ontbreken.

Heb in een interview gehoord dat er in Nederland te weinig hard wordt getraind. no shit, bent toch een opleidings land? hier leg je de basis die je in het buitenland gaat gebruiken. Wacht gewoon 2 jaar dan zul je met spelers als de Vrij, Ligt, Beek, Hendrix, Prã¶pper etc, Depay, Promes en nog veel meer jongens een mooi team hebben.

Daar heb je Sofiyan niet voor nodig.

Edit; om even een voorbeeld te geven, van onze gehele Zweedse selectie, is er geen 1 speler die uit de Allsvenskan komt. Alle spelen ze in het buitenland, Ook Zweden is een opleidings land en ook pas als de jongens naar het buitenland gaan leren ze pas het "harde trainen".

8 oktober 2017 om 22:41

Er zijn volgens mij meerdere berichten geweest dat de KNVB met die jongen bezig is geweest. Je bericht dat ze niet gepraat hebben is dus totale onzin.

9 oktober 2017 om 01:24

Nederlandse elftal zal niet meer mee kunnen draaien met de grote landen, verschil is dat Nederlandse spelers zich niet zo snel ontwikkelen zoals speler uit grote landen, Depay stond bekend als een van de grootste talenten, zie ik niks van terug, terwijl een Isco en Asensio een stormachtige ontwikkeling hebben gehad, spelers uit Frankrijk, Engeland, Spanje, Italie, Duitsland zijn gewoon 5x verder als de Nederlanders.

8 oktober 2017 om 22:18

Onzin, het is zijn eigen keuze. Dit kon je al van mijlenver aan zien komen. Waarom zou hij niet met zijn broer willen spelen?

8 oktober 2017 om 22:25

Dit zag je gister na dat hij zeker wist dat oranje kansloos is voor wk pas aankomen. Zo reëel moet je wel zijn.

8 oktober 2017 om 23:36

Ja de sportieve prestaties zullen wel meewegen , eerlijk is eerlijk Marokko heeft wel een beter team en ik zie nl toekomst op sportieve vlak eigenlijk ook niet egt posetief tegemoet

8 oktober 2017 om 22:18

Ag.. zo'n jongen kan je niet in de kop kijken. Als hij zich meer met Marokko verbonden voelt dan met Nederland, dan kan je als KNVB lullen als brugman, maar dan gaat ie als nog naar Marokko hoor.

8 oktober 2017 om 22:24

Maakt niet uit. Ze steken nu geen poot uit. Laat ze eens hun best doen stelletje luibuizen

8 oktober 2017 om 22:31

Alsof Ambrabat zo'n fantastisch talent is... vind de ophef nogal too much.

8 oktober 2017 om 22:37

Toont aardig meer potentie dan die knurften die er nu rond dartelen

9 oktober 2017 om 00:18

Keizer! Amrabat is wel een talent, maar ik snap wat je bedoelt

8 oktober 2017 om 22:25

Wat verwacht jij van de knvb dan? Een garantie dat ie de komende tien jaar wordt opgeroepen? Volgens mij wordt de rol van de nationale bonden in deze situaties overschat. Speler maakt gewoon een persoonlijke keuze waar hij zich het best bij voelt, helemaal prima toch.

8 oktober 2017 om 22:38

Je maakt jezelf belachelijk Alamo. Ziyech Oke, maar deze situatie is anders

9 oktober 2017 om 04:56

Misschien heeft de KNVB juist hun stinkende best gedaan weet jij veel. Die jongen heeft de juiste stap gemaakt vind ik persoonlijk! Hij volgt zijn hart en dat is prima.

Prima keuze! Als hij zich er goed bij voelt moet hij lekker bij Marokko spelen. Kan hij zich misschien zelfs in de kijker spelen op het WK en spelen met zijn broer.

Lekker spelen met je broer wie wil dat nou niet

Nu NL geen wk haalt, snap ik t wel.

8 oktober 2017 om 22:54

Hij had zijn keuze allang gemaakt. Hij speelt al van kinds af aan in de jeugdelftallen van Marokko. Daar kan een nobody als Art Langeler echt verandering in brengen.

Eigen keuze natuurlijk. Succes bij Marokko!

Eghh, weer een klasbak die niet voor NL kiest. Goed nieuws voor Marokko, matig nieuws voor NL. Accepteren dan maar, zit niets ander op. Als het zo doorgaat hebben ziin wij misschien het kleinere landje over een aantal jaar, wij gaan nu bijv niet naar het wk, hiervoor Ektje gemist, ja precies.

9 oktober 2017 om 06:49

Klasbak? Aardig talent maar ook niet meer dan dat, snap alle ophef dan ook niet. Gijp gaf het afgelopen week ook al aan, dit is geen speler die Oranje beter maakt. We hebben namelijk al genoeg spelers rond lopen die veel beter zijn, alleen loopt heel oranje al jaren niet meer.

9 oktober 2017 om 10:05

Die gozer speelt net bij Feyenoord, het gaat toch ook om de toekomst. Dit is 1 van de betere Nederlandse talenten hoor, en wat betreft klasbak, hij is gewoon heel erg compleet, zulke spelers hebben we niet veel van rondlopen in NL

Is niet verrassend hij heeft gewoon de keuze gedaan die in zijn hart lag.

Gisteren zei zijn broer Nordin al dat Sofyan voor Marokko blijft spelen, dat zegt meer dan wat Lakjaa zegt. Munir (El Haddadi) zou in juli speelgerechtigd zijn voor Marokko. Daar is het al een tijdje stil.

8 oktober 2017 om 22:24

Ik denk dat het ook stil blijft. Hij heeft namelijk 10 minuten meegedaan in een officiële wedstrijd. Die Boutaib deed het gisteren wel prima. Niet echt technisch en begaafd zoals laten we zeggen een El Arabi, maar maakte wel een vrij eenvoudige hattrick.

8 oktober 2017 om 23:49

Ik dacht dat El Haddadi al voor Spanje had gekozen.

9 oktober 2017 om 00:22

Is toch geen eens meer mogelijk toch? Munir El Haddadi heeft op 8 september 2014 al zijn debuut gemaakt voor Spanje in de wedstrijd tegen Macedonië wat tevens een EK 2016 kwalificatie wedstrijd was.

Nou klopt het dat er wat gespeculeerd werd over dat er openingen waren bij de Fifa, dat heeft een of andere woordvoeder gezegd tegen een marokaanse krant Le Matin. Waarbij ik tevens stukken beschreven worden dat dezelfde speler naar Rusland zou verkassen om voor Zenit te gaan spelen.
Tevens worden er op allerlei sites vermeld dat dezelfde woordvoerder gezegd heeft dat het process is goedgekeurd.

De reactie van de Fifa die keurig op de Espn site staat vermeld: However, Fifa said they have "not been contacted in connection with the player Munir El Haddadi and the Mff" and referred to Article 5 to 8 of their Regulations Governing the Application of the Statutes.
Dus kort gezegd, heeft de woordvoerder zich voorbij gepraat en de voorzitter een iets te grote mond.
Het zal wel stil blijven, zelfde als toen dat El Ghazi zou gaan switchen.

Prima keuze. Lekker met je eigen broer voetballen en volgend jaar waarschijnlijk een wk mee maken. Marokko heeft de afgelopen jaren matig gepresteerd. Dat doet Nederland nu ook. Sportief maakt het dus weinig uit. Gewoon spelen waarbij hij zich het beste voelt

Jammer dat iedereen zo negatief is over zijn keuze. Dit had een geweldige speler voor NL kunnen zijn maar hij voelt zich daar niet lekker bij. Dan gaat hij ook niet lekker voetballen en daar winnen we dus niks mee. Als hij voor Nederland kiest is het Soefijan Amrabat en als hij voor Marokko kiest is het opeens Amrarat. Kinderachtige reacties als je het mij vraagt.

9 oktober 2017 om 00:26

daar ben ik met je eens, amrabat heeft gekozen en niemand mag daar mee bemoeien!

9 oktober 2017 om 07:39

Ik zie geen negatieve reacties? Wel sommigen die het niet helemaal snappen, maar dat is niet gek toch? Hierboven eigenlijk alleen maar hele normale reacties.

Dit zal wel waar zijn, anders zet je je straks echt voor lul. Tja oke, leuke speler verder. Ik heb niet gevoel dat oranje een toekomstige topper heeft mis gelopen.

En of deze keuze te begrijpen is? Ja marokko is nu zelfde niveau als oranje. Vroeger kozen ze vaak voor oranje wegens sportieve plaatje. Nu zijn ze ongeveer zelfde niveau. Waardoor ze echt met het hart kunnen kiezen

8 oktober 2017 om 23:14

Ja alleen moet je je afvragen wanneer de lat wat hoger ligt of ze dan nog steeds voor Oranje kiezen. Want ja het lijkt mij zuur als je voor Nederland kiest, maar nooit een uitnodiging krijgt.

9 oktober 2017 om 00:30

erodinho ja daarom, amrabat is een speler die moet spelen voor een land, voor marokko is de kans groten dat hij een uitnodiging krijgt dan bij Nederland

Tja begrijpelijk dan kan hij tenminste een wk spelen

Heel begrijpelijk en bij Oranje valt er totaal geen eer te behalen op dit moment. Marokko heeft nu wel een geweldige as met eredivisie spelers, heerlijk middenveld.

Ik gun die jongen het beste, maar wat moet oranje met deze speler? Slechter dan deze lichting gaat het niet worden, dus zou hij eventueel aan spelen toekomen, maar als straks de donkere dagen voorbij zijn, dan zou hij zelfde lot ondergaan als ibi. Niettemin, ik zet wel mijn vraagtekens bij zijn loyaliteit. Als je weet dat het zo slecht gaat met het land waar je bent opgegroeid en jou de kansen heeft gegeven. In een reportage stond hij fier te vertellen over zijn jeugd in utrecht en pleintje waar hij altijd voetbalde. Maar oh als het even tegenzit. Dan gaan we ineens wel met ons hartje kiezen.

8 oktober 2017 om 22:22

Kansen pak je die krijg je niet

8 oktober 2017 om 22:26

Ik denk dat ze in afrika toch hierover heeel anders denken hoor. Maar goed, dat is een andere discussie.

8 oktober 2017 om 23:35

Daarom gaat het dus zo slecht in Afrika....

9 oktober 2017 om 13:50

Martinarody, ik mag hopen dat je Afrika niet alleen kent van verhalen van witte mensen met een misplaatste superioriteitsgevoel.

9 oktober 2017 om 13:52

Thebigshow,

Wie heeft jou wijs gemaakt dat het overal in Afrika slecht gaat? Denk je dat zwarte mensen niets kunnen?

8 oktober 2017 om 22:33

Wat voor onzin kraam jij uit, jongen? Hetzelfde lot als Ibi? Ibi is/was heel ongelukkig met blessures waardoor hij nooit alles uit zijn carriere heeft kunnen. Wie ben jij om te zeggen wat hij moet kiezen. Hij heeft altijd gespeeld voor de jeugdelftallen van Marokko. Hij is dus loyaal aan hen.

8 oktober 2017 om 22:36

Ja en die wijken waar wij als Marokkanen opgroeien (helemaal in Utrecht) woont natuurlijk geen enkele Marokkaan. Dus hoe kan hij zich nou zo verbonden voelen met het Marokkaans zijn.

*sarcasm off*

8 oktober 2017 om 22:41

Voor zover ik weet ligt Utrecht echt in NL. Maar ik kan het verkeerd hebben. En als ik hem hoor praten, dan is zijn nederlands meer dan gemiddeld goed. Pas niet in plaatje dat jij voor je hebt.

8 oktober 2017 om 22:44

Als je reactie voor mij is bedoeld raad ik je aan om nogmaals goed te lezen.

8 oktober 2017 om 22:48

Haha, Ik weet dat je sarcastisch bedoelt, maar je weet ook wel dat jouw tekst echt dubbelzinnig is. Vandaar mijn reactie.

8 oktober 2017 om 22:57

Haha raar maar no prob.

8 oktober 2017 om 23:02

Oh je moet slecht Nederlands kunnen praten om een Marokkaan te zijn? Chapeau knul.

9 oktober 2017 om 01:26

@soccer81

Je bedoelt de wijken in Utrecht waar JIJ als Marokkaan opgroeit.
Sofyan is geboren in Blaricum en woont (volgens mij) tegenwoordig in Naarden, waar zijn ouders voorheen ook al gewoond hebben.

9 oktober 2017 om 08:55

@orwell: ik reageerde op iemand die zei dat Amrabat het had over voetballen op pleintjes in Utrecht. Ikzelf kom er geen eens vandaan maar wel in een wijk met veel Marokkanen indd.

Heel opportunistisch van deze jongen: het moment dat Nederland uitgeschakeld worden komt naar buiten dat hij voor Marokko gaat voetballen. Waar is de tijd gebleven dat mensen nog liefde hadden voor hun vaderland en een dergelijke keuze met hun hart maakten? Dit is weer een typische beslissing voor eigengewin. Hij kan zich op zo'n WK in de kijker spelen en daardoor eventueel een leuke stap maken. Het lijkt er hierdoor op alsof er tegenwoordig alleen nog maar broodvoetballers zijn, zonder oog voor het grotere geheel. Deze voetbalwereld lijkt alleen nog te bestaan uit egoïsten zonder club- of landliefde. Zeer kwalijk van deze aardige voetballer

8 oktober 2017 om 22:32

Je doet net alsof het een schande is dat hij voor Marokko kiest. Kan het niet zo zijn dat hij zich meer Marrokaans voelt dan Nederlands? Tel daarbij op dar hij samen met z'n broer Nordin kan spelen, dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij.

8 oktober 2017 om 22:38

Hij was al in Marokko voordat NL en Zweden speelde hoor.. eergisteren al.. jongen heeft altijd voorkeur gehad voor Marokko maar wilde dit gewoon bevestigd hebben vanuit Marokko. Anders ga je echt niet voor jong Marokko spelen.

9 oktober 2017 om 00:46

Joel21 je zegt nu dingen wat je niet weet, 1 zijn hart zit in marokko 2 hij kan met zijn broer spelen, dat js wel tof voor hem. ja toevallig is het op dit moment gekomen maar dat hoeft toch niet de beteken dat hij daarom voor marokko kiest omdat het slecht gaat met NL? ga aub naar sofyan zelf om te vragen waarom hij voor zijn land kiest dan NL! dan zal je misschien antwoord krijgen.

9 oktober 2017 om 01:04

Zelfs als het opportunistisch is, geef hem ongelijk. De Knvb is een puinhoop. Je moet wel twee keer willen nadenken als je daaronder wilt spelen wanneer je de mogelijkheid hebt om ergens anders te spelen.

Het is niet zozeer dat hij Nederland verraadt. Het Nederlands elftal is gewoon minder aantrekkelijk geworden. Verantwoordelijkheid ligt bij de bond om daar verbetering in te brengen.

Dit nieuws geeft weer wat de huidige status van Oranje is.
Zijn leeftijdsgenoten bij Oranje hebben een even groot potentieel als hem.
Aan de ene kant is dit wel apart te noemen omdat 5 jaar geleden een bankzitter van Feyenoord het nieuws niet gehaald zou hebben. Nederland heeft op dit moment vooral behoefte aan talentvolle aanvallers. Verdedigers en middenvelders hebben we genoeg in onze selectie.

Amrabat heeft in de jeugd ook gewoon voor Marokko gespeeld, lijkt me raar om dan ineens voor Nederland te kiezen. Verstandige keuze, gewoon kiezen waar je hart ligt. Denk niet dat het mislopen van het WK er iets mee te maken heeft. Als Ivoorkust volgende maand wint van Marokko gaat Marokko ook niet naar het WK.

Ik lees de hele tijd dat de Knvb hier druk mee bezig is.. en er a l tijden word geroepen om die jongen op te zoeken en binnen te hengelen voor oranje. .. maar niemand is kennelijk nog geweest .. en de heer Langeler rijd er volgende week heen.. Lijkt mij inmiddels overbodig

Nog niet half zo erg als met Ziyech destijds. In huidige staat van Oranje is een speler als Amrabat al gauw een nuttige aanwinst. Maar of hij de redder in nood was geweest? Of hij Oranje echt naar een hoger niveau had gebracht? Ik betwijfel het. Prima keuze en begrijpelijk van zijn kant. Maar laten we nou niet doen alsof we een Asensio zijn misgelopen

Geen gemis, ga maar lekker voetballen voor je 'vaderland'. Absoluut geen speler die het Nederlands elftal beter maakt. Meer een catergorie Vilhena, en daar hebben we er genoeg van.
Hopelijk gaan de Nederlandse clubs beseffen dat er in de toekomst anders opgeleid moet worden om echte talenten voort te brengen naar de top.
Zoals Piet de Visser al zei....harder trainen, meer de nadruk op fysiek ipv louter techniek.

Succes Amrabat!

Ik ben er niet rouwig om en wens hem veel succes bij Marokko.

Prima toch! Ik zie in het Nederlands elftal toch bijna niemand meer met een echte trots om voor zijn land te mogen uitkomen. Denk dat deze jongen het anders voor zijn eigen carrière had gedaan als Nederland nog bij toplanden had gehoord en niet om dat ie er trots op zou zijn. Ach ja....Ik zal wel ouderwets zijn!

Gelijk heeft ie, wanneer Marokko gelijk speelt tegen Ivoorkust zijn zij zeker van een plaatsje bij het WK.

Beter voor hem... Wie wil er nou in dit nl elftal spelen? Alsof je dat in je eentje kan redden

Waar is hij geboren eigenlijk? In Nederland of in Marokko? Ik vind namelijk als je hier bent geboren en bent opgegroeid dat hier ook je hart hoort te liggen. Anders woon je toch echt op de verkeerde plek en snap ik niet dat je hier bent

8 oktober 2017 om 22:39

Jij bent niet goed in je kop. Zo'n gozer heeft Marokkaanse ouders en thuis heerst er dus een andere cultuur. Ik ben zelf half Nederland en half Nigeriaans. Als ik de keuze had moeten maken tussen Nederland en Nigeria zou ik altijd voor Nigeria kiezen. Moet ik dan ook gelijk oprotten? Doe niet zo gefrustreerd joh.

8 oktober 2017 om 23:03

Nee, waarom oprotten? Je mag hier wonen, werken, genieten etc. Maar wanneer je je opleiding en voordelen hebt genoten in een land dat je die mogelijkheden hiervoor heeft geboden en daarna graag terug wilt naar de 'woestijn'.
No problem....be my guest.

8 oktober 2017 om 23:01

Waarom is het nu ineens een probleem? Amrabat heeft bijna in alle jeugdelftallen gespeeld van Marokko, dus de keuze komt heus niet uit de lucht vallen.

En weer een jongen die geboren en getogen is in Nederland, geprofiteerd heeft van alle voorzieningen en kansen die Nederland hem geboden heeft en zich aan het einde van de rit toch geen Nederlander voelt. Waar is het misgegaan....?!

8 oktober 2017 om 22:46

Ik ben Marokkaan hier geboren. Als je mij ziet beschouw je mij niet als Nederlander als je wat aan me hebt kan je me goed gebruiken als je niks aan me hebt moet ik oprotten. Ik werk hard voor mijn geld ik betaal belasting ziekenfonds en van alles en nog wat dus wie profiteert er nu ik of de Nederlandse staat

9 oktober 2017 om 14:15

@bassir84, je moet profiteren niet verwarren met misbruiken he. Een ieder die hier in Nederland geboren is en opgroeit profiteert als het goed is van de voorzieningen en kansen, ongeacht de oorspronkelijke afkomst :-)

8 oktober 2017 om 23:15

Best simpel, als je als allochtoon wordt uitgekotst door heel Nederland voor geen enkele fatsoenlijke reden dan ga je ze ook niet respecteren xd "waar is het misgegaan?" het moet "wat is er kisgegaan?" en daarmee antwoord ik jullie xd

9 oktober 2017 om 09:27

Als het allemaal zo erg is dan ga je toch gewoon terug naar Marokko, je hebt nog een paspoort. Wij daar in tegen hebben niets te kiezen en moeten gewoon dealen met ondankbare "gast"arbeiders. Maar ooh wee als we ons ongenoegen daar over uit spreken, dan zijn we bekrompen racisten. Waarom denk je dat Nederland zo goed geregeld is dat jullie de halve wereld over reizen om hier te kunnen leven? Het feit dat we jullie uberhaubt binnenlaten geeft al aan hoe welkom jullie zijn, maar het lijkt of jullie dat al niet eens meer zien.

Multi culti lijkt voor de Marokkanen een stap te ver te zijn als ik hier de reacties lees op Nederlanders die de loyaliteitsverhoudingen niet meer snappen en terecht. Dit is niet een bedrijf waar je even geld komt verdienen om zo weer vrolijk in je oorspronkelijke land als een god te leven. met andere woorden: Wij willen dat je vol voor Nederland gaat, en als je dat doet weet ik zeker dat Nederlanders jou ook gewoon als Nederlander gaan zien.

9 oktober 2017 om 10:33

"wij willen dat je vol voor Nederland gaat, en als je dat doet weet ik zeker dat Nederlanders jou ook gewoon als Nederlander gaan zien."

Wat betekent vol voor Nederland gaan volgens jou? Ik ben daar oprecht benieuwd naar. Wat moet een allochtoon die hier is geboren, doen om van de stempel allochtoon af te komen. Wat moeten allochtonen doen om geaccepteerd te worden in plaats van getolereerd?

9 oktober 2017 om 01:10

Wie zegt dat hij zich geen Nederlander voelt?

Er komen meerdere dingen bij kijken dan alleen de nationaliteit die hij zich toeschrijft.
Op sportief gebied is het gewoon verstandig. Niet alleen speel je mogelijk het WK maar de kans is ook groter dat hij vaker wordt opgeroepen door Marokko omdat hij met zijn kwaliteiten daar een sterkere positie zal genieten.

9 oktober 2017 om 07:49

Oke, de bekrompen reacties staan dus wat lager. Ten eerste is je vraag niet zo gek, hoe kan het dat mensen hier wonen en zich niet helemaal of soms zelfs helemaal niet Nederlander voelen? Maar jouw probleem is dat je niet serieus geïnteresseerd bent in de antwoorden. Je hebt je mening al klaar. Als je zo een vraag stelt, probeer dan ook eens de antwoorden goed te begrijpen, die hierboven al worden gegeven. Ik kan er nog 1 geven: als jij voor werk naar china verhuist en je krijgt daar kinderen. Hoe voed je die op? Voelen die zich chinees (ook al zien ze er niet zo uit en zien chinezen ze waarschijnlijk ook niet zo) of voelen ze zich in ieder geval voor een groot deel nog Nederlander, ook omdat jij ze Nederlandse waarden meegeeft? Je weet dat Nederlandse immigranten in Canada en Australië bijvoorbeeld nog generaties lang nederlands blijven spreken? Kortom, je stelt een vraag. Die wordt nu beantwoord, maar heb je opgelet?

Goede keuze kerel. Wie wil er nou voor Nederland spelen? Elftal van niks. Ik snap zijn gedachtegang ook wel. Als hij voor Nederland speelt zien ze hem als Nederlander, en zodra het oranje shirt uit is, is het een Marokkaan. Trieste gang van zaken in dit land. Ik nadat opzicht kunnen we heel veel leren van de België, maar dat is een andere discussie. Marokko heeft een lekkere ploeg zeg!

9 oktober 2017 om 07:11

Volledig mee eens. Het meten met twee maten in dit land stuit mij geweldig tegen de borst. Hij is vrij om te kiezen wat hij wil. Of dit een sportieve keuze is of een keuze vanuit het hart; beide zijn volledig begrijpelijk. Ondanks dat ik het erg jammer vind gun ik Amrabat een pracht (interland)carriere.

Zo en nu hop hop even wat goaltjes voor Feyenoord prikken😜!

We moeten nu niet doen alsof de wereld vergaat. Het is geen Messi en volgens mij is hij op dit moment een hype. Over 3 jaar hoor je niks meer van deze jongen meer

Je vraagt jezelf af waar we inmiddels belandt zijn met oranje als we om spelers als Amrabat moeten smeken.....

Als deze voetbalnatie afhangt van deze jongen is het triest gesteld.
Talent. Goede speler voor Feyenoord, maar veel meer is het ook niet.

Ik zie in hem geen verrijking voor het Nederlands elftal maar wie trouwens wel haha. Lekker kiezen voor Marokko

Begint wel een probleem te worden voor Feyenoord. Om de haverklap 2 spelers kwijt.

8 oktober 2017 om 22:58

Ik heb begrepen dat ik de toekomst de africa cup zich aanpaat aan de europese voetbalagenda

Beetje klaar met de discussie over Marokkanen. Als 2e,3e of 4e generatie nog steeds meer Marokkaan is laat t dan. Niet meer vragen voor Oranje als t zo moet, prima toch.
Zoals Gijp zei, ze maken Oranje geen kampioen (Marokko ook niet trouwens) dus waar zeuren we over. Tot nu toe maken ze ook Ajax, PSV of Feyenoord kampioen volgens mij, herinner me alleen veel ellende met aantal van die gasten.
Kan aan mij liggen
Focus maar op jongens die echt verder willen in NL elftal. Wellicht zelfs niet handig Ok voor jeugdelftallen uit te nodigen, je schiet er niks mee op.
Veel plezier bij Marokko iig

Als eloy room voor curacao kiest is er niks aan de hand. Maar als iemand over genoeg talent beschikt moet hij opeens voor nederland kiezen.

8 oktober 2017 om 23:08

Welkom op het internet. Waar iedereen 100% bij het verzet zou zitten en de rest vuile landverraders zijn

Ach ja, Marokkanen voelen zich niet Nederlands. What else is new.

Eerlijk gezegd heb ik hier geen nacht wakker om gelegen. De hype rond deze jongen om te selecteren voor het Nederlands elftal is puur gecreëerd door de media vanwege de kwestie Ziyech. Hij moet in Nederland al nog heel veel bewijzen dat hij überhaupt in aanmerking zal komen voor Oranje en volgens mij kan iedereen wel zien dat wij geen talent ten grote van Mbappe verliezen aan hem.

Was te verwachten, lekker belangrijk. Leuke speer maar je wint er heus geen WK mee.

Mooi. Dan zijn we ook weer van die discussie af.
Zal vast een leuk spelertje kunnen worden maar is natuurlijk geen Nederlands Elftal materiaal.

De aankomende uitschakeling voor het WK en de vooruitzichten van dit Oranje zal natuurlijk ook een grote rol spelen in zijn keuze. Waar vroeger je jongens met een dubbele nationaliteit kon paaien met meedoen op een groot toernooi en ook op niveau mee doet is dat nu wel anders. De generatie waar Amarabat van deel uitmaakt zal je de komende jaren geen betekenisvolle rol gaan spelen internationaal gezien. Dan kan je beter voor je hart kiezen, en dat is dan klaarblijkelijk Marokko.

8 oktober 2017 om 23:19

Speelde ook al in alle Marokkaanse jeugdelftallen. Zijn broer speelt er ook. Snap dat je dan meer verbonden voelt metvdst team.

Netjes gedaan naar de KNVB toe maar niet anders dan verwacht, je kunt ook denken zoals in België 10 jaar geleden, daar dachten veel van deze jongens wij gaan het Belgische voetbal weer groot maken, en dat is gelukt!
Gaat hier blijkbaar nooit werken😞

Was te verwachten toch? Marokko heeft een prima selectie dus snap zijn keuze wel

'tegenvaller voor Oranje'....???? Hoezo? We hebben het hier niet over 1 of ander toptalent ofzo.

Op zijn posities hebben we zelf grotere talenten...en prima dat hij met zn hart gekozen heft.

Wens hem veel success met Marokko.

Hij heeft al een wedstrijd voor Marokko gespeeld begrijp ik nu, dan is de knvb dus weer te laat in deze zaak, ik snap Amrabat wel dat hij voor Marokko kiest aangezien dat land hem eerder al heeft geselecteerd.

Jammer voor het NLs voetbal. Middenveld kon wel wat power van Amrabat gebruiken. strootman bewijst het nooit in het shirt van oranje.

Jammer voor het NLs voetbal. Middenveld kon wel wat power van Amrabat gebruiken. strootman bewijst het nooit in het shirt van oranje.

Goede keuze .. wens hem heel veel succes

Ik zie het simpel: in mijn ogen is hij Marokkaan, en dus niet meer dan logisch dat hij deze keuze maakt.
Succes man, en dat je maar mag slagen bij Feyenoord.

Hoezo tegenvaller? We hebben al een hand vol van zulke spelers. Vond het al vreemd dat die genoemd werd. Maar veel succes daar!

Hier gaan ze weer heel heel veel spijt van krijgen. In potentie vind ik hem de beste Marokkaanse speler op dit moment. 21 jaar maar speelt als een volwassen man. Doet me qua volwassenheid denken aan de jonge Pogba en de jonge Alaba. Een potentiele topper!

Prima toch. We moeten helemaal geen moeite meer doen spelers over te halen. Het moet uit die gasten zelf komen.

Ik denk toch dat dit een hele goede speler gaat worden. Als je het goed hebt geprobeerd en hij kiest dan voor een ander land So be iT. Maar als het een close call is denk ik toch dat de knvb meer had kunnen doen. Met name Zyech maar wellicht ook deze man zijn toch type spelers die we juist zo hard nodig hebben. Als 2 bedrijven mij zouden willen hebben en bedrijf A (Marokko) rukt een speciale delegatie uit, de directeur gaat met me in gesprek over hoe hij mijn fuctie ziet...en bedrijf B (Nederland) zegt "ach wellicht krijg je binnenkort een keer een uitnodiging voor een gesprek" dan gaat mijn keuze toch naar bedrijf A.

Goede keuze van die jongen. Bij Oranje word je toch alleen maar afgebrand als het even tegenzit. Zie iemand als Seedorf in het verleden. Afgelopen week hoorde ik ook bij voetbal inside dat Strootman er niets van kan en kwaliteit tekort komt. Kan me herinneren dat er een jaar of 2 geleden nog werd gezegd dat het een geweldenaar was die op ieder niveau meekon. Voordat je het weet werd er geroepen dat Amrabat er niets van kon en vervolgens word je belachelijk gemaakt.

Ik kan vele voorbeelden noemen van talenten die teveel worden opgehemeld en een korte tijd daarna helemaal kapot worden gemaakt. Van Veltman tot aan Vilhena of Buttner. Haha, herinner me zelfs dat gezegd werd dat Buttner een absolute topper werd en al mee zou kunnen bij Barca. Dezelfde analist zei laatst op tv dat Buttner er helemaal niets van kan.

Het is eigenlijk te triest voor woorden dat mensen boos kunnen worden om zulke zaken. De man gaat voetballen voor Marokko. Laat die jonge. Al was het messi of Melvin platje het is toch geweldig voor iemand om zijn droom te kunne 'n uitoefenen op het hoogste niveau. Goed bezig hoor en van mij part mag hij elke editie de Afrika cup pakken. Jammer voor ons oranje fans maar wij komen er wel weer!

Carriere technisch gezien niet echt slim maar ik snap het wel wie wil er nog voor dat zootje oranje dragende losers spelen die niet voor elkaar willen werken

Jammer.....ik hoop dat de KNVB het beter doet als ze met Xavi Simmons gaan praten...

Veel succes bij morocco .
Nederlandse regering willen jullie hem en zijn broer wel even het Nederland paspoort afnemen nu dat ze een duidelijke keuze hebben gemaakt .

Als hij liever voor Marokko uitkomt om wat voor reden dan ook, dan moet ie dat lekker doen.

Niet ons probleem. En al zou hij voor oranje kiezen zou ie het waarschijnlijk vaak met invalbeurten moeten doen. Voor de rest is het allemaal zijn probleem , als hij straks naar een grote club gaat zitten zij niet op die Afrika Cup te wachten , en z'n transfer waarde gaat ook nog is omlaag.

Je leven lang hier wonen, werken, leven en al je succes te danken hebben aan Nederland. Want ja, als hij in Noord-Afrika was geboren had hij nooit prof voetballer geworden. En dan toch kiezen voor Marokko. Typerend voor de 3e generatie gast arbeiders. Zo goed is de Multi Culturele samenleving gelukt.

On topic: lekker boeiend, met hem redden we het ook niet.

9 oktober 2017 om 08:45

Haat reacties in 3,2,1

Het niveau / gedachtegang bij sommigen is weer tenenkrommend. Er zijn leden die doen alsof Amrabat een gast is in Nederland, en nu moet oprotten, omdat hij voor Marokko heeft gekozen (en dit terwijl hij al langer voor Marokkaanse elftallen is uitgekomen). "tolerantie" (en onwetendheid) ten top dit.

Als die jongen voor Marokko kiest is dat zijn goedrecht en moeten we er geen hele heisa van maken. Ik vindt persoonlijk dat het middenveld van het toekomstige Oranje wel genoeg spelers met potentie heeft. Was het nou een goede buitenspeler dan hebben we hem meer nodig. Maar op het middenveld heeft Nederland talent zat.

Totaal geen probleem mee

Mensen ik ben geemigreerd met mijn vrouw en toen een jarige zoon naar Indonesie. We spreken thuis nederlands, vieren Sinterklaas. Maar doen ook actief mee in gemeenschap hier. Echter als mijn zoon moest kiezen voor Indonesie of het Nederlands elftal zou ik het toch prettiger vinden als hij voor Nederland zou kiezen. Is toch hetzelfde?

Is hij dan echt zo goed als men zegt ik moet het eerst eens zien.

Ik zie dit als een gigantische meevaller voor Oranje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren