Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Wolf raadt twee kandidaat-bondscoaches aan: ‘Serieuze gegadigden’

Laatste update:

Dick Advocaat lijkt bezig aan zijn laatste maanden als bondscoach van het Nederlands elftal. Als Oranje zich niet kwalificeert voor het WK 2018, zit de keuzeheer vermoedelijk nog twee oefenwedstrijden op de bank. Intussen wordt al gespeculeerd over mogelijke opvolgers en volgens John de Wolf zijn Fred Rutten en Ronald Koeman goede kandidaten.

Rutten zit momenteel zonder club; Koeman staat onder druk bij Everton. Laatstgenoemde wilde in het verleden graag bondscoach worden, maar werd toen gepasseerd. "Dat zijn voor mij twee serieuze gegadigden. Je moet een trainer aanstellen die goed om kan gaan met jeugdige talenten goed en spelers beter gaat maken. En het liefst voor de langere termijn", adviseert De Wolf zondag in gesprek met RTV Rijnmond.

Tegenover de regionale omroep toont voormalig Feyenoord-trainer Rob Jacobs zich bijzonder pessimistisch over Oranje. "Ik heb een Nederlands elftal gezien, dat de naam van het Nederlands elftal niet waard is. Het is echt een schande dat deze spelers spelen", foetert Jacobs, om met een knipoog toe te voegen: "Ik hoop dat Eric Gudde het voor elkaar krijgt om het EK in ons land te laten houden. Dat is de enige mogelijkheid om nog mee te doen."

Wie is de betere bondscoach voor Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Koeman gaat het echt niet doen, ook al wordt hij ontslagen. Hij heeft een prima reputatie en kan elders 3x zoveel verdienen.
De knvb gaat echt niet op de knieën voor hem en dat is wel wat hij verlangt. En terecht. Stelletje prutsers bij de knvb!

8 oktober 2017 om 19:26

Je hebt gelijk Koeman kan vrijwel naar elke competitie als hij word ontslagen. ( wat ik niet hoop). Ik zie in Koeman zeker een bondscoach zou echt een droom zijnn maar ik denk dat hij dat niet doet, koeman wou alllang toen wou die knvb het niet. Het is echt een schande dat we van Bulgarije, Wit Rusland Zweden niet winnen we hebben een groot probleem.

Waarom heeft iedereen het steeds over bondscoaches als de spelers het probleem zijn. We hebben gewoon geen spelers om op topniveau mee te doen. Oranje is momenteel niets meer dan een figurant zowel interlands voetbal als in clubvoetbal.

8 oktober 2017 om 18:47

Omdat het daarmee begint. Een goeie motivator die spelers op kan laden voor een paar potjes bij het nl elftal. Spelers van roma, Liverpool Bayern, Ajax Feyenoord atalanta etc moeten het echt wel beter kunnen dan wat nu tentoongesteld wordt

8 oktober 2017 om 19:35

Nee, de Nederlandse competitie stelt internationaal helemaal niks meer voor. De spelers vam Roma, Liverpool e.d. zijn geen dragende spelers. Het is gewoon niet goed genoeg helaas op dit moment.

8 oktober 2017 om 18:57

We hebben zeker geen topspeler op het moment, maar als we materiaal vergelijken met concurrent Zweden doen we daar echt niet voor onder.. het heeft vooral gelegen aan dom puntverlies en verouderde speelwijze..

8 oktober 2017 om 19:04

Als je geen topspeler hebt zul je het als collectief moeten oplossen en dat is al geruime tijd niet te zien.

8 oktober 2017 om 19:08

Zonder die bepalende topspelers zal Nederland aanvallend redelijk tandeloos blijven. Tenminste, als we het hebben over de wereldtop. Je meten met landen als Denemarken en Zweden is leuk maar eigenlijk verwachten we van Nederland met al zijn talent gewoon meer. En dat is ook wel terecht, hoe gek dat nu in deze crisis ook klinkt.

8 oktober 2017 om 19:38

En daarom gaan we ook gelijk op met Zweden. Dat de Zweden het nu iets beter doen kan gebeuren. Dat gebeurt nu eenmaal tussen concurrenten die aan elkaar gewaagd zijn. Soms valt het de goede kant op en soms ook weer niet.

8 oktober 2017 om 19:07

Omdat er binnenkort een vacature bij de KNVB komt voor bondscoach? En die vacature zal toch echt ingevuld moeten worden..

8 oktober 2017 om 19:19

Inderdaad, het is niet zo dat Dickie weg moet, maar hij gaat gewoon weg. Daarom zal er dus gekeken moeten worden naar een nieuwe bondscoach

8 oktober 2017 om 19:07

Mes snijdt aan twee kanten. We hebben een coach nodig met verfrissende ideeën en lef, iemand die spelers vertrouwen geeft en een team wil gaan smeden voor de komende 4-6 jaren. Maar we hebben ook zeker een paar aanvallende spelers nodig die het verschil op het hoogste niveau kunnen maken, anders blijft het toch echt wel aanmodderen in de marge. En dan zal het kwalificeren voor een eindtoernooi echt het maximaal haalbare zijn (en dan verder geen rol van betekenis spelen).

8 oktober 2017 om 22:22

Onzin, alsof IJsland, N.Ierland, Slowakije toppers hebben. Zulke landen gaan straks gewoon naar het WK. De spelers moeten het doen ja, maar de key ligt toch echt ergens anders.

8 oktober 2017 om 23:32

Ja en hoeveel keer hebben dat soort landen meegedaan aan de voorgaande eindtoernooien? Het zijn allemaal matige landen waar Oranje nu helaas ook onder valt. En dan is het stuivertje wisselen wie zich wel en niet plaatst voor een eindtoernooi simpel. Dat krijg je de komende jaren met Oranje ook.

Belgie heeft sinds 2002 tot aan 2014 geen groot eindtoernooi meer gespeeld. En opeens onder leiding van Wilmots deden ze weer mee. Is het de verdienste van de trainer dan? Natuurlijk niet, de selectie zat vol met (aanstormende) toppers die op hoog niveau spelen.

9 oktober 2017 om 11:33

Het is idd niet de verdienste van Wilmots

Wel van een viertal personen (waaronder Bob Browaeys)
die na het WK 98 inzagen dat het zo niet verder kon in Belgie
en de complete structuur van de jeugdopleiding en de opleiding voor de jeugdtrainers daar veranderd hebben

Stond vorige keer een heel interview met Browaeys in VI daarover

Het succes van Belgie nu is dus(naast die vier personen) wel voor een groot deel de verdienste van trainers,
maar dan wel van jeugdtrainers

8 oktober 2017 om 22:34

Is lariekoek. De bondscoaches moeten vaker naar het buitenland afreizen om de spelers aan het werk te zien en niet alleen naar Rotterdam, Amsterdam of Eindhoven. Pieters is een voorbeeld die in mijn ogen wel een paar keren geselecteerd had mogen worden. Een ander voorbeeld is nu Ajax. Vrijwel dezelfde spelers vorig seizoen onder leiding van Bosz en kijk nu o.l.v. Keizer. Een bondscoach moet een bepaalde systeem gaan spelen en ook spelers voor die systeem gaan selecteren.

9 oktober 2017 om 10:28

Er zijn genoeg landen die het momenteel redelijk goed doen zonder wereldtoppers.
Maar als zowel de coaches als de spelers matig zijn, kun je nooit top zijn.

9 oktober 2017 om 21:16

Omdat je ook met minder materieel een goed team zou moeten kunnen smeden.
De spelers van bijvoorbeeld Ijsland spelen toch ook niet bij de wereldtop?

Zou Koeman mooi gek zijn om het nu nog te doen .

8 oktober 2017 om 20:38

Of juist heel slim. Veel slechter kan hij het niet doen. Is er wat ergers voor Nederland dan niet kwalificeren? Nee. Juist moment voor Koeman

Ryjuu heeft gelijk. De zweep moet erover, en wie niet mee wil rot maar op. Ik denk dat bv Wijnaldum zo goed speelt bij Liverpool omdat Klopp hem als de fucking duivel op de hielen zit! Alles eruit persen, anders ga je maar naar Stoke 😎

Ik zie niet hoe Koeman of Rutten veel meer impact kunnen dan hebben dan een Advocaat. Ik denk dat Oranje, met het huidige spelersmateriaal een wat rigoreuzere sprong zijwaarts moet maken om weer vooruit te kunnen. Dit soort opties zijn weer te voorzichtig.

In ieder geval op termijn tip ik Clarence Seedorf. Die kerel was als speler al een enorme bemoeial wat betreft de technische zaken. Die mentaliteit heeft hem als coach uiteindelijk ook de kop gekost bij Milan, terwijl de resultaten niet slecht waren (sterker nog, Inzaghi, Mihaylovic en Montella hebben het volgens mij vooralsnog niet beter gedaan). Als bondscoach heb je veel meer autonomie.

Als er een Nederlander is die weet hoe hij belangrijke matches moet winnen, is het Seedorf wel met al zijn gewonnen CL-titels. Het tactisch vernuft heeft hij ook zeker, iets wat zeer nodig is met de beperkte kwaliteit die er nu is.

9 oktober 2017 om 10:31

Maar waarom moet het een Nederlander zijn?
Hebben die de wijsheid in pacht dan?

Geen van beide denk ik. Wat presteert Koeman nu? Vele tientallen miljo enen geinvesteerd en nog geen meter vooruit. Rutten is ook niet de man. Het is gewoon een kwestie van een jonge frisse coach die de tijd krijgt om aan een nieuw elftal te bouwen en de oude garde bedanken.

Allebei gewoon ongeschikt !

Rutten is een prima veldtrainer, maar verder een softie. Heeft het ook nergens waar gemaakt als eindverantwoordelijke.

Koeman zou een prima optie kunnen zijn, alleen aan hem kleeft altijd die trein die langs kan komen. Als bondscoach zijnde, zal hij altijd wel dagelijks met een groep willen werken.

Nee, daarom tijd voor een buitenlandse coach. Nieuwe ideeã«n, selectiebeleid en spelopvatting zijn welkom.

Het enigste wat er moet veranderen is dat de beste spelers beter langer bij hun club kunnen blijven dan bij bv andere clubs op de bank of zelfs tribune moeten zitten

Fredje Rutten lijkt mij de type die een sticker-systeem hanteert. Heb je goed gespeeld, dan krijg je een smiley achter je naam geplakt. Speelde je slecht? Een droevig stickertje. Nee, doe maar niet. Die man is veels te soft en al bij het eerste woordje dat zijn mond uitkomt neemt niemand hem serieus. Wat betreft Koeman, dat lijkt mij nu de beste en ook nog eens meest realistische optie.. Indien hij de kerst niet haalt bij Everton natuurlijk.

Cillissen-Tete-De Vrij-v Dijk-Blind-Wijnaldum-Strootman-Pröper--Klaassen-de Paay-Promes

Bijlow-Mensah-de Ligt-v Drongelen-Aké-vd Beek-de Jong-Bergwijn-Lammers-Ramselaar-Kluivert-Hoedt-br...
Daar moet toch meer van te maken zijn dan dat we nu zien.en dan vergeet ik er ook nog wel een stuk of tig.

Nederland maakt dezelfde fout als Turkije. De bondscoach wordt elke keer geslachtoffeerd. Het ligt aan het systeem aan de voetbalfilosofie. Het systeem moet onder de loep. Daarnaast moet scouting/opleiding van jeugdspelers aangepast worden. Hierin moeten moderne factoren meegenomen worden.

9 oktober 2017 om 10:32

En dat kan alleen veranderen met een buitenlandse coach.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren