Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Neres doet enorm veel verkeerd, maar zijn rendement is gigantisch’

Laatste update:

David Neres was zondagmiddag de grote man bij Ajax in de wedstrijd tegen sc Heerenveen. De Amsterdammers hadden het in de eerste helft lastig, maar stonden voor rust al met 0-2 voor dankzij twee doelpunten van de Braziliaan. Kenneth Perez was niet onder de indruk van het spel van Neres, maar roemt zijn rendement.

“Hij speelde heel matig en had bijna een assist op Martin Ödegaard, maar Ajax heeft wel gewonnen door zijn ongelooflijke effectiviteit. Hij maakt twee goals waardoor Ajax vrij rustig de wedstrijd kon winnen. Geweldig”, zegt Perez tegenover FOX Sports. Neres scoorde dit seizoen drie keer in negen wedstrijden.

“Neres doet ongelooflijk veel verkeerd, maar zijn rendement is gigantisch”, vervolgt de Deense analist zijn verhaal. “Wat mij betreft is rendement het belangrijkste, want Amin Younes is aan de andere kant wel dreigend, dreigend, dreigend, maar hij heeft geen rendement en geen assists. Dan zou ik voor andere spelers kiezen.”

Ben jij het met Kenneth Perez eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Younes zo goed kon afronden dan speelde hij nu bij Barcelona. Ik heb persoonlijk toch wel een zwak voor Neres. Inderdaad hoog rendement maar maakt ook veel fouten. Maar als hij de tijd krijgt zal dat ook wel minder worden. Snap dan ook niet waarom hij wordt gewisseld en Younes blijft staan. Je kan toch ook best spelen met met Kluivert en Neres.

2 oktober 2017 om 11:48

Misschien dat t te maken had met de lichte blessure die hij had, anders snap ik het ook niet.

2 oktober 2017 om 14:59

Dat gezeik op younes altijd. En dan wel de ook rendementloze Kluivert steeds willen zien. Daar schiet je niks mee op. Neres is de enige die rendement heeft. En younes krijgt steevast elke keer weer dubbele dekking. Lekker makkelijk lullen voor ons dan. Cerny en Kluivert laten ook niks nada noppes zien maar alleen younes wordt steeds afgezeken. Toch triest dat elke keer weer een paar vaste pispaaltjes constant de lul zijn en mensen elkaar steeds napraten.

Snap dat gezeik over Neres niet, sinds hij bij Ajax zit vind ik hem een speler vol met potentie, hij speelt misschien wat anders maar in de rest van Europa word daar niet moeilijk over gedaan

2 oktober 2017 om 10:37

Ik denk dat dit komt omdat hij zo peper duur was na Nederlandse maatstaven.
Dan behoor je er al gelijk te staan en niet na meer dan een jaar.
Was hij de prijs van Sanches dan had je niemand hier horen klagen over Neres.

2 oktober 2017 om 10:48

Dit vind ik zo'n flauw kul.

10 jaar geleden hoorde je er inderdaad meteen te staan als je 12 miljoen kostte. Nu anno 2017, is de prijs die betaald is voor Neres, gewoon goedkoop. Vooral omdat het ook nog eens een Braziliaan is. Het is nu eenmaal een feit dat spelers duurder zijn geworden. Ik vind niet dat je hem druk moet toeleggen omwille van zijn prijskaartje. Die 12 miljoen nu, is net zoveel waard als 3 miljoen 10 jaar terug.

De markt is nou eenmaal veranderd. Er is meer geld te besteden, dus spelers kosten meer.

2 oktober 2017 om 10:51

12 miljoen goedkoop voor Neres?
Lozano(8), Berghuis(6,5), Boetius (1,5) kosten allen veel minder en hebben meer indruk gemaakt dan Neres.

2 oktober 2017 om 11:02

@avey

Zoals ik zei, het is ook nog eens een Braziliaan, en die kosten nou eenmaal meer dan andere spelers wereldwijd. Wat betreft Berghuis heb je zeker gelijk, maar dan heb je het ook over een speler die overbodig was bij zijn eigen club. En zelfde geldt voor Boetius.

Lozano is een ander verhaal. Dat heeft PSV gewoon goed gedaan.

2 oktober 2017 om 11:15

Lozano heeft psv besloten om een deel af te staan indien hij wordt verkocht. Ajax wilde dat niet doen bij neres en dan betaal je volle pond. Wellicht was nergens dan 6 miljoen geweest. Was er dan ook zo een gezeur? Die jongen bezorgt ona3 punten en nog is het niet goed. Ongelofelijk.

2 oktober 2017 om 11:15

Berghuis is bijna 6 jaar ouder, Boetius is 3 jaar ouder dan Neres. Allebei al een keer mislukt in het buitenland dat zijn dingen die je wel mee moet wegen, ook kwa waarde als je ze weer wil verkopen. Ik las ergens dat Neres elke 65 min betrokken is bij een goal, als hij dat 2 jaar door weet te trekken dan ga je er bakken met geld voor vangen. Lozano is gewoon een schot on de roos, die liggen echt niet voor het oprapen zulke spelers voor Nederlandse clubs, daar moet je ook een beetje geluk mee hebben. Ik denk dat die Mexicanen vorig jaar bij Psv hier wel een beslissende rol in hebben gespeeld. Overigens kost hij met alle constructies die eraan vast hangen waarschijnlijk minimaal net zoveel als Neres.

2 oktober 2017 om 11:27

@lemessias
Dan kan je toch onmogelijk zeggen dat Neres goedkoop is?
Als je al voor zijn nationaliteit extra betaald...

@willem
WIe weet is Neres wel goed, maar 12 miljoen is niet goedkoop voor hem, dat wil ik zeggen.
Als je puur naar kwaliteit gaat kijken doet hij het niet beter dan een Boetius die 10x zo weinig heeft gekost. Je kan Neres gewoon niet goedkoop noemen zeker omdat het een half jaar heeft geduurd voordat hij in de basis kwam, en het waren niet bepaald sterren die hij voor zich had

2 oktober 2017 om 11:48

dat je extra betaald omdat het een braziliaan is, is op zich niet zo'n heel probleem. De volgende kopende club betaald dat ook weer aan je terug.

Het verschil met Boetius is dat Neres niet ineens 8 miljoen goedkoper zal worden.

2 oktober 2017 om 12:06

@avey

ik probeer alleen uit te leggen dat de prijs die nu voor Neres betaald is en daarbij alles meegenomen: talentvol, technisch, buitenspeler, Braziliaan, jong. Dan is 12 miljoen gewoon niet veel. Nu is het alleen afwachten of hij daadwerkelijk dat bedrag terugbetaalt op het veld.

Het is gewoon een feit dat er meer betaald wordt voor spelers in de huidige markt. Veel mensen hebben het altijd over overschatting in waarde, maar dat is niet het geval. De markt verandert, dus de spelerswaarde ook. Een zak brood kost ook 30 tot 40% meer dan 10 jaar geleden. Het probleem in de voetbalwereld is dat het meteen over miljoenen meer gaat, maar dat is een ander verhaal.

2 oktober 2017 om 12:25

@lemessias

Hij werd gekocht anno 2016 toen het nog niet zo verstoord door die andere braziliaan was dan nu anno 2017.

2 oktober 2017 om 12:48

@avey
Die niet bepaald sterren waar je het over hebt zijn toch wel Younes (debuut gemaakt voor Duitse nationale team en veel interesse gekregen vanuit buitenland) en Traoré (transfer verdient naar Lyon en speelde bij vlagen hele sterke wedstrijden) en die niet bepaald sterren waren wel goed genoeg om de Europa League finale mee te halen. Met alle respect maar volgens mij weet je niet waar je over praat... Voor Nederlandse begrippen zijn dat gewoon 2 erg goede spelers. Die beiden in hun eentje Europees al meer hebben bewezen dan Berghuis en Boetius...

2 oktober 2017 om 12:58

Dan hoor je de gelijk te staan .. wat je zegt snap ik. Maar hij stelt zichzelf niet op. Dat doet een trainer. Vorig jlhalve jaar snapte ik nog ergens. Kan zijn dat hij moeilijk aanpaste aan tlnederland zelf. Binnen komen in de winter..taal barrière etc. Maar begin dit seizoen had hij allang veelvuldig ingezet kunnen worden. Younes totaal geen rendement al houdt hij wel telkens 2/3 man bezig. Maar scoren heeft hij moeite mee. Dan zet je iig hem vaker op de bank en Neres basis. Als hij nu al een hoog rendement heeft kan dat alleen maar beter door meer te spelen.

Kortom, de trainer er stelt hem op.. dus er meteen moéten staan... Hmm

2 oktober 2017 om 13:48

@holala, ik weet niet hoor. Maar neres tekende op laatste transferdag in januari een contract. Waar ik vandaan kom is dat toch echt in 2017. En de markt is niet verpest door Neymar. Er werden al torenhoge bedragen betaald voor spelers. Of wil je zeggen dat een speler als lukaku 10 jaar geleden ook 85 miljoen zou kosten? Of een Morata? Dacht het niet. Coutinho die voor bijna 120 miljoen weg ging, en zelfs voordat neymar weg was, wilde barca al 90 miljoen bieden. De markt was al verstoord voordat neymar ging.

Edit: ik weet nog dat Torres voor meer dan 50 miljoen naar Chelsea ging en iedereen door het dolle was. De afgelopen transferwindow alleen al zijn er volgens mij 10 spelers die meer dan 50 miljoen hebben gekost. Dit geeft al de verandering in waarde aan.

2 oktober 2017 om 17:17

SAO Paolo heeft ook nog recht op 20%, lees eerdere berichtgeving van Voetbalzone maar. Ajacieden kunnen alles recht lullen wat krom is. Laten we eerlijk zijn voor iemand die 15 miljoen kost heeft die toch echt weinig laten zien. Zijn hele uitstraling oogt ook wat nonchalant lijkt geen gif in te zitten. Maar jou redenering van dat er geen doorverkoop percentage is klopt niet.

2 oktober 2017 om 17:41

Spelen ze in Brazilië niet 11 tegen 11, en spelen ze daar de bal niet naar iemand met hetzelfde shirt aan? Een rechtsbuiten geeft een voorzet of komt naar binnen. Laten we er nou geen hogere wiskunde van maken. Je zet deze jongen in de basis en geeft hem vertrouwen of maakt hem kapot door te blijven roepen dat hij moet wennen.

Helemaal gelijk kenneth geef die jongen (neres) het vertrouwen en wissel Younes ook een keer

Prima voetballer die nog veel moet leren.

Jammer trouwens van het vragen om een gele kaart..

2 oktober 2017 om 10:34

Jammer? Misselijkmakend!

2 oktober 2017 om 11:11

Ach we moeten het niet groter maken dan dat het is. Hou het bij Jammer. Het zit in het ventje, en temperament. Dat moet er gewoon uit.

Het was alleen voor de ogen van de scheids, dan denk ik toch, tja....

2 oktober 2017 om 11:29

Klopt. Volgende keer dat hij het doet meteen bestraffen met geel en hij doet het nooit meer.

2 oktober 2017 om 15:42

Absoluut, gruwelijke hekel aan dat gedrag.

2 oktober 2017 om 10:51

En hij kreeg ook nog zijn zin, dat was het ergste! In plaats van dat hij een gele kaart krijgt voor vragen... Maar de scheids was zoals gewoonlijk weer aan Ajax' zijde

2 oktober 2017 om 10:53

Boeiend we moeten ook niet doen of hij zijn middelvinger naar hem op stak. Kom op man beetje temprarement zijn is niet erg.

2 oktober 2017 om 11:03

Een beetje zoals Reza 'ik ga bij alles liggen' Goochanejad bedoel je?

2 oktober 2017 om 11:03

Zeker boeiend. Ik snap niet waarom de Knvb niet al veel langer het vragen om een kaart bestraft met een gele kaart.

2 oktober 2017 om 11:11

Hij kreeg zijn zin door de reactie van Pierie op het fluiten. Als Pierie gewoon had geaccepteerd dat het een overtreding was (wat ik wel vond) had hij geen geel gekregen. Neres had wel geel moeten krijgen, ben ik het mee eens.

2 oktober 2017 om 11:29

Hij kreeg niet zijn zin; Pierie kreeg geel vanwege zijn protesteren, Niet vanwege het vragen om geel van Neres. Los daarvan maakt Pierie ook wel een erg opzichtige overtreding, dus de scheids had weinig keus..

2 oktober 2017 om 13:44

@sch14fcb: Kaart vragen is er 1 krijgen. Dat vind ik bij Neres, maar ook bij alle andere voetballers. Helaas wordt dit nooit echt gehanteerd. Ik zou het mooi vinden als de Uefa dat komend seizoen voor alle competities bepaalt.

En niet beginnen over de scheids en dat hij aan de zijde van Ajax floot, want je vriend Pierie had er makkelijk met 2x geel af gemoeten.

2 oktober 2017 om 11:02

Oké het is niet netjes, maar het past wel helemaal in het plaatje bij die jongen. Haalt teams en spelers en fans van de tegenpartij het bloed onder de nagels vandaan met het provocerende juichen en vragen om kaarten. Ik denk dat het stiekem heel erg lekker is om zo iemand in je team te hebben. Het is temperamentvol en dat werkt meestal in zijn voordeel.

2 oktober 2017 om 12:42

Kan me herinneren dat je daar een gele kaart voor kreeg in het verleden.

Tja qua rendement is het onze beste vleugelspeler.

Best grappig dat die Younes elke week mag blijven staan. Heeft al weken ruzie met de bal

Een beetje a la Perreiro. Als je dit soort ruwe diamanten weet je slijpen, dan heb je echt goud in handen en gezien hun leeftijden moet dat ook wel lukken.

2 oktober 2017 om 10:50




Ruwe diamant slijpen en dan heb je goud in handen whahaha

2 oktober 2017 om 11:26

Mooi he

Echt bizar dat Neres nooit een paar wedstrijden achter elkaar mag spelen en een keer vertrouwen krijgt terwijl zo'n younes maar mag blijven aankloten.

2 oktober 2017 om 20:18

En kluivert dan? Hij speelt meer dan neres. Heeft net zo weinig rendement als younes en niet zo’n goede dribbel als younes

Wat doet de Neres zoveel verkeerd dan perez. Hij maakt goals en geeft assists. Dat is toch echt zijn primaire taak. Daarnaast kiest die jongen veel bewuster zijn momenten voor naar binnen te komen en levert dat zeker zeven van de tien keer direct gevaar op. Dat slechte terugspeelballetje is zijn taak niet. Dit Heerenveen liet echt wel zien dat die overwinning op PSV geen incident was en in een dusdanige wedstrijd laat neres het ff zien. Ajax werd af en toe onderste boven gevoetbalt, middenveld deed nauwelijks iets goed en de hunter en neres besluiten ff dat het goed is geweest. En die goals waren geen simpele intikkers, maar nee Neres deed meer fout dan goed.....

2 oktober 2017 om 10:52

Eens, hij gaf natuurlijk een verkeerde terugspeelbal. Maar aanvallend voor rust al 2 knappe goals in een lastige uitwedstrijd maken, dan doe je het gewoon goed. In Italie en Spanje zou hij op handen gedragen worden. Hij leek wel een beetje op aan het eind, vandaar dat hij misschien gewisseld werd. Maar hij brengt diepgang en doelgerichtheid mee, 2 aspecten die Ajax enorm goed kan gebruiken. Hoop dat hij nu eens een paar wedstrijden achter elkaar mag blijven staan.

2 oktober 2017 om 11:08

Een bal de juiste snelheid geven wanneer hij een bal af geeft is zijn taak niet?

2 oktober 2017 om 11:30

Och och, hij staat vanwege zijn snelheid bij een te nemen corner als laatste man en speelt EEN keer wat te zacht terug.... Overdrijven is ook een vak...

2 oktober 2017 om 12:10

Hoezo overdrijven? Het is toch precies wat er gebeurde? Met zijn verkeerde been en buitenkant voet een bal veel te zacht teruggeven. Is niets overdreven aan, is gewoon een beschrijving van de situatie.

2 oktober 2017 om 16:46

En toch is het overdrijven. Als een verdediger slecht afrond op doel, is het maar ja het is een verdediger. Als een aanvaller een verdedigende situatie verkeerd inschat dan is het opeens een super fout waar beter ingeschat had moeten worden terwijl de fouten exact dezelfde consequentie kunnen hebben. Kansen missen betekend 9 van de 10 keer punten verlies, vraag maar aan Heerenveen. In plaats van kijken wat spelers vooral fout doen, moet er eens gekeken worden naar wat spelers goed doen. Verdedigers worden hier afgebrand omdat ze niet kunnen opbouwen, terwijl de eerste beste verdediger die uitblinkt in verdedigen voor vele miljoenen na een seizoen is vertrokken. Milik was stijf links, geen kapstok, kon niet meevoetballen, ging echter voor vele miljoenen weg omdat hij als spits een goal kan maken en vaak op de goede plek stond. Het is gewoon belachelijk, Neres maakt als aanvaller twee super belangrijke en goede goals, maar hij speelde zogenaamd dramatisch. Heerenveen krijgt vier goals om de oren, maar speelde een goede pot..... Ik ben dolgelukkig met Neres en Huntelaar. Zijn twee gasten die weten waar het om draait. Winnen, hoe maakt niet uit. Mooi is leuk, maar lelijk telt ook. Zo'n Kluivert en younes willen alles mooi doen. Klaas en Neres houden het simpel. We wijzen voor alles naar het buitenland, maar de belangrijkste eigenschap missen we volledig. Alles doen om te winnen, niet mooi uitverdedigen, gewoon verdedigen, bal weg is geen kans en dan zien we daarna wel verder. Niet mooi aanvallen over tien schijven, direct richting doel en goal is oom goed. Weet niet of je Bayern - PSG hebt gezien. PSG geen richting doel van de tegenstander op de snelste en meest directe manier. En klaar.

2 oktober 2017 om 23:03

Sorry dat ik dat niet allemaal ga lezen want ik bekritiseer Neres niet echt op die fout maar ik wil alleen duidelijk maken dat het onzin is dat het niet zijn taak is een pass over 6 meter met genoeg snelheid te geven om zijn medespeler te bereiken. Dat is gewoon onzin.

2 oktober 2017 om 12:09

Was toch ook zo. Hij verspeelt veel ballen op simpele wijze. Zijn passing is niet echt goed te noemen en verdedigend rent die zich een ongeluk zonder succes. Dat hij twee keer scoort doet er niet zoveel aan af dat die verder veel fout doet. Maar Peres zegt letterlijk, ik vind het belangrijker dat hij voor doelpunten en assist zorgt, dan dat hij een hele dreigende wedstrijd speelt zonder rendement. Ik zie niet wat peres hier precies verkeerd zegt. Die slechte terugspeelbal, het slaat nergens op dat je zegt dat dit niet zijn primaire taak is. Het is een pass over 20 meter. Of die pass nou voorin of achterin is maakt geen fluit uit. Hij kan veel beter, daar ben ik van overtuigd. Zijn momenten van diepgaan zijn heel goed gekozen en hij gaat voor elke bal. Iets wat bij elke andere speler voorin bij ajax ontbreekt. Dis ongeacht dat het nog niet heel goed is, altijd opstellen in mijn optiek.

Kluivert links en Neres rechts, voor de komende wedstrijden, Waarom willen ze dit niet zien bij Ajax? Younes heeft al genoeg kansen gehad.

2 oktober 2017 om 10:53

Zie Younes liever dichter bij de spits spelen, denk dat hij op 10 goed uit de voeten kan. Op links is het veel te voorspelbaar en speelt hij veel te ver van de goal af. Zie daar ook liever eens Kluivert.

2 oktober 2017 om 11:04

Younes als 10, je maakt een grap zeker

2 oktober 2017 om 11:12

Younes balverlies op 10? Alsjeblieft zeg, daar hebben we soms al genoeg ballen die we inleveren.

2 oktober 2017 om 11:55

Clay, Younes op 10? Op de tribune bedoel je, hij voegt niets toe.

3 oktober 2017 om 13:33

Snap de verwondering, kan ook alleen als en een ander wordt omgezet en Ajax bijvoorbeeld zonder linksbuiten speelt. En met 10 bedoelde ik een tweede spits ,zoals met Huntelaar en Dolberg laatst. Niet als middenvelder

Zoals nu op links schiet namelijk niet op.

Younes doet 90 minuten letterlijk alles verkeerd. Hij scoort nooit en daar heb je dus geen reet aan in het voetbal. Daarom heeft Ajax veel wedstrijden niet gewonnen. Kluivert is over getild paard. Die vol van zich zelf is, maar zelf nooit echt belangrijk voor Ajax is.

Dat Younis zijn rensament te laag is ga ik zeker niet betwisten maar evengoed zeer bruikbaar..gij houd continue 2 spelers bezig wat ruimte geeft aan Huntelaar die daardoor veel effectiever is. Dat Younis te vaak naar binnentrekt is een feit waardoor de balvaste dribbelaar vaak erg voorspelbaar word maar toch houd hij minimaal 2 verdedigers bezig waardoor er ruimte onstaat voor andere..ik heb zeker geen hekel aan Younis zijn manier van spelen..moet alleen beter zijn momenten leren kiezen en ook eens buitenom een speler passeren want hij heeft het vermogen om op de lijn te dribbelen en uit hele kleine ruimtes te voetballen

2 oktober 2017 om 11:58

Younes heeft al een jaar te lang de kans gehad. Hij voegt niks toe behalve een goede dribbel, en een heel slecht vervolg. Lekker verkopen die jongen.

2 oktober 2017 om 11:59

Het is pure onzin dat hij 2 spelers bezig houd. Younes is zo traag dat hij 2 keer langs dezelfde speler moet dat is iets heel anders. Dumfries had hem gister in zijn broekzak en kon ook nog heerlijk mee aanvallen omdat Younes nooit volledig mee verdedigt.

2 oktober 2017 om 13:28

@gerard, ongelofelijk he dat mensen maar blijven roepen dat hij 2 man bezighoudt. Het duurt allemaal zo lang voordat hij besluit toch weer dezelfde actie te maken...

2 oktober 2017 om 12:45

Leuk dat 2 spelers bezig houden, jammer genoeg passt ie zelden naar de speler die dan vrij komt te staan. Zeer weinig overzicht, geen assists en geen goals. Neres maakt er 2 door diep te gaan, Younes wil de bal altijd in de voet. Daarbij heeft Neres ook het overzicht om Ziyech vrij aan te spelen in de 16, zie je Younes ook nooit zo doen. Ik snap niet dat er zoveel kritiek is op Neres. De jongen heeft amper wedstrijdritme, maar is haast elke wedstrijd die ie speelt beslissend.

Spelers als Neres moet je wel koesteren voor de Eredivisie. Hij kan en moet nog veel beter, maar zijn potentie samen met zijn rendement maakt hem een speler die je nog een paar jaar vast moet houden.

Die jongen gaat alleen maar beter worden als hij eindelijk eens een reeks wedstrijden mag blijven staan. Toegegeven: Keizer ziet hem ook op trainingen aan het werk en misschien dat hij daar niet altijd even flitsend is, maar het lijkt mij een jongen die ook gewoon nog enorm moet wennen of heeft moeten wennen aan de zijn nieuwe omgeving en het vertrouwen nodig heeft. Als hij eenmaal z'n plek gevonden heeft (letterlijk en figuurlijk) gaan we denk ik nog wel zien waarom hij dat geld waard was. En inderdaad: laat die Younes dan ook maar eens banken. Je hebt ook nog Kluivert, Cerny en die Johnson achter de hand.

Neres is een goede speler als je hem goed gebruikt. Je moet hem veel in de diepte aanspelen.

Neres heeft aangeboren kwaliteiten , die zijn onbetaalbaar!!

Nogmaals het probleem van ajax is dat er teveel aanstormende talenten zijn.
Ajax kan makkelijk 3 gelijkwaardige teams opstellen
wie maakt hier één superteam van??

"bijna een assist op Odegaard". Dat hij een waardeloze bal terug naar Onana speelt lijkt me duidelijk, maar misschien is het ook verstandig om even af te vragen waarom onze rechtsbuiten notabene op linksback moet verdedigen. En niet altijd alles wil lukken, maar week in week uit zit ik te kijken naar 2 buitenspelers met een leuke actie (younes & Kluivert) en 0 rendement en nagenoeg elke keer dat onze braziliaanse vriend 10 minuten mag spelen is hij betrokken bij een doelpunt.

Misschien eens tijd om te experimenteren met Kluivert op links en Neres op rechts? Of forceer Younes eens op rechts en Neres op links. Dan heb je 2 buitenspelers die al minder naar binnen zullen trekken.

Ach meneertje Perez denkt ook dat hij alles uitgevonden heeft. Neres is een prima speler voor Ajax. Hij moet nog wel wat groeien maar even serieus als hij verder was geweest dan hij nu is had Ajax hem helemaal niet kunnen kopen. We kunnen in Nederland alleen hopen dat ze doorgroeien naar de sub/top. Neres heeft bij Ajax gewoon de betere statistieken tegenover zijn concurenten met beperkt aantal minuten.

Was voorafgaande aan deze wedstrijd absoluut niet positief gestemd en voorzag al weer een grote nederlaag voor Ajax (al liet ik het open, mocht er iets veranderen); Echter ben ik na deze geflatteerde overwinning nog steeds redelijk pessimistisch over het spel en de kansen. Heerenveen had de 1e helft wel heel veel pech met 2 ballen op de paal en het aantal gemiste ''grote''; Had Heerenveen deze gemaakt, had ik het nog wel willen zien; Nu was de afspiegeling 4-7 en is er een mooi doelsaldo van 15-6 en weer een beetje vertrouwen.

Na de analyse is toch wel duidelijk wie in en out moeten. Positief waren: Wöber, Klaas-Jan, Onana (met af en toe een heerlijke redding), Neres (die gewoon elke wedstrijd moet starten, ondanks die slappe terugspeelbal), Veltman (redelijk ingegrepen), Viergever (ondanks een paar foutjes) en schöne; Negatief: Dijks (die gelukkig ziek was), Younes (weer heel erg slap) en in mindere mate Kluivert.

Neres was ik al vanaf het begin fan van, omdat hij iets in zijn spel heeft wat maar weinige hebben. Hij kijkt altijd alsof hij stoned is, maar bizar veel voetballende kwaliteiten en zo'n ongelofelijk rendement.

Kenneth Perez, Neres is de enige die twee keer wist te scoren terwijl andere spelers twee keer niet wisten te scoren! Dus andere spelers doen enorm veel verkeerd!

Denk aan Den Haag vorige week.

Ik heb het liefst neres met scorend vermogen en younes met dreiging in de basis, dan Kluivert die allebei niet heeft. Cerny heeft ook nog wel eens assistje maar hem vind ik zelfs nog wisselvalliger dan Kluivert.

Laat hem maar lekker van alles verkeerd doen. Als hij dat compenseert door elke wedstrijd 2x te scoren. Er zijn er genoeg die van alles verkeerd doen en nooit scoren.
Dit is net wat Ajax nodig heeft iemand die niet nadenkt en gewoon die bal erin schiet.

Deze jongen wordt continue kapot gemaakt door Keizer. Hij speelt slechte wedstrijden wordt hij in de rust gewisseld. Speelt hij goede wedstrijden wordt hij in de 60ste minuut gewisseld. Vorig seizoen 6 keer in de basis bij Ajax 3 goals (meer dan younes en Kluivert ) dit seizoen staat hij ook op 3 goals wederom meer dan younes en kluivert. In rendement je beste voorhoede speler maar younes 0 goals mag continue blijven staan. Neres heeft bij Sao Poulo ook op links gespeeld dus het is een zwak excuus van Keizer dat linksvoor zijn positie niet is.

Wordt eens tijd dat er bij neres wordt gekeken wat ie wel kan, of eens alle buitenspelers gelijkwaardig beoordelen wat ze niet kunnen of goed doen. Vind neres iig prima in de combinatie en brengt met zijn diepgang veel dreiging en scoort daardoor ook zijn meeste goals. Laat m nu maar eens een keer 7+ wedstrijden vanaf t begin staan en leegspelen om een volwaardig oordeel te kunnen geven en eerlijke kans te gunnen. Een aantal anderen mag namelijk vaker dan neres continu aanprutsen.

En die "dreigende" younes. Dat fabeltje over constant tegen twee man staan mag ook wel klaar zijn nu. Hij zorgt er 9 vd 10 keer zelf voor dat hij in die situaties komt en anderen komen ook met grote regelmaat tegen 2 man op de vleugel te staan. Zonder diepgang, of door steeds stil te staan en de bal bij je te houden, kom je vanzelf wel steeds tegen 2 man te staan.

Ze moeten inderdaad hem op links zetten. Want younes op links is helemaal niet gevaarlijk. Nooit een assist of voorzet van links. Waarom wordt younes nooit gewisseld. Kluivert en Neres zijn veel beter. Younes heeft alleen een dribbel naar binnen en loert op een schot

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren