Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Keizer wil versterking: ‘Spelers die gelijk een meerwaarde hebben’

Laatste update:

Marcel Keizer is niet tevreden met de huidige Ajax-selectie. Hij heeft directeur spelersbeleid Marc Overmars aan het werk gezet om in de winterstop twee versterkingen naar Amsterdam te halen. Dat heeft de trainer vrijdagmiddag laten weten in gesprek met diverse media. Keizer wil graag twee spelers met wat meer ervaring die direct inzetbaar zijn.

Ajax was afgelopen zomer al op zoek naar een nieuwe linksback, maar de Amsterdammers slaagden er niet in om de juiste speler aan te trekken. Daarom kreeg Mitchell Dijks een nieuwe kans en mag hij zich inmiddels basisspeler noemen in de ploeg van Keizer. Daley Sinkgraven kan ook als linksback uit de voeten, maar door blessureleed kwam hij dit seizoen nog niet in actie. Wel is hij op de weg terug.

“Deze selectie kan veel beter, maar is er niet sterker op geworden”, aldus Keizer tegenover FOX Sports, doelend op het vertrek van Davy Klaassen, Bertrand Traoré en Davinson Sánchez. “Als je spelers verkoopt, dan komen daar andere jongens voor terug. Dan moet je opnieuw gaan bouwen en hebben jonge jongens tijd nodig. In die fase zitten we nu. De jonge jongens kunnen hartstikke goed voetballen bij Ajax en we laten ons niet van de wijs brengen door een wedstrijd tegen Vitesse.”

Tegenover het vertrek van Klaassen, Traoré en Sánchez stond de komst van Klaas-Jan Huntelaar, Luis Orejuela en Maximilian Wöber. De laatste twee zijn nog niet klaar voor een basisplaats. “Natuurlijk hoop je spelers direct in te kunnen passen, maar bij jongens van 20 of 21 jaar valt dat niet te voorspellen”, zegt Keizer tegenover Voetbal International. “De buitenwereld ziet en hoort niet alles, maar intern heb ik natuurlijk wel mijn zegje gedaan. Ik heb om versterkingen gevraagd die er meteen konden staan. Maar wat er niet is, is er niet”, aldus de trainer, die opnieuw om nieuwe spelers heeft gevraagd. “Maar wel spelers die gelijk een meerwaarde hebben.”

In welke linie moet Ajax zich als eerst versterken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien eens beginnen met de aankopen een kans te geven.

Orihuela
Wöber
Neres

Tis wel vrij laat om nu te beginnen met klagen.

29 september 2017 om 15:40

Die Orejuela kan er geen pepernoot van, laat die maar lekker op de bank zitten. Wöber heb ik wat hogere verwachtingen van. Neres speelt tot nu toe ongelukkig maar wel met redelijk rendement. Die jongen heeft voor mijn gevoel gewoon wat vertrouwen nodig waardoor ik hem zeker een paar wedstrijden de kans zou geven. Het is ook niet dat een Younes en Kluivert op het moment zo uitblinken natuurlijk. Overigens lees ik niet zo zeer dat Keizer hier klaagt. Er worden hem vragen gesteld waar hij op antwoord. De koppen van voetbalzone geven wel vaker een verkeerd beeld van wat er daadwerkelijk in het artikel gezegd wordt.

29 september 2017 om 15:44

Heb je die jongen wel zien voetballen???

29 september 2017 om 17:53

Dat vraag ik me ook af, voor zo een serieuze uitspraak.

29 september 2017 om 19:20

Enige keer dat ik hem zelf heb zien voetballen was tegen Scheveningsn en die jongen maakte redelijke goed indruk, tuurlijk zijn dat amateurs maar veel slechter dan Veltman kan hij toch niet zijn aan de rechterkant? Ik geloof in Veltman als CV of CVM maar niet als rechtsachter.

Heb het indruk dat deze Keizer zichzelf aan het indekken is met “het zijn slechte aankopen” zodat hij iedergeval een medereden heeft waarom ze zo slecht presteren.

Keizer wilt spelers die een meerwaarde hebben en er gelijk staan maar ik wil ook een trainer hebben die meerwaarde heeft en er gelijk staat.

29 september 2017 om 15:42

Lees het artikel anders eerst even voordat je reageert. Natuurlijk heeft hij dat aangegeven. Is al eerder door hem gezegd in de media overigens.

29 september 2017 om 15:43

Tsja, altijd dat wennen aan het ajax-systeem (zoals ze dat zo mooi zeggen in Amsterdam).

Een Lozano komt uit Mexico, speelt vervolgens nog de Conf. cup met zijn land en bij de eerste beste wedstrijd in eredivisie staat hij in de basis en laat hij zijn kwaliteiten gelijk zijn.

David Neres hebben ze begin 2017 aangetrokken en blijkbaar is hij 9 maanden later nog steeds niet klaar voor een basisplaats en speelt hij vaker bij Jong Ajax dan het eerste.

Toch een wereld van verschil tussen 2 Nederlandse topploegen!

29 september 2017 om 16:06

Daar zit ook wel een verschil in hoor. Lozano had zich al lang en breed bewezen in Mexico en maakte al deel uit van het nationale team; Neres had net 7 wedstrijden gespeeld en maakte nog maar net deel uit van Jong Brazilië. PSV heeft gewoon een goede directe versterking gekocht waar Ajax een talent heeft gekocht. Ik zeg niet dat Neres veel kansen heeft gekregen, maar het verschil tussen de twee spelers is wel duidelijk.

29 september 2017 om 16:16

Ajax koopt nou eenmaal toekomst gericht, dat zorgt er wel voor dat wij straks een Frenkie de Jong hebben en die niet hoeven te kopen. Vorig jaar was dat Dolberg en Onana, voor Milik en Cillessen zijn toen geen vervangers gehaald omdat die jongens al even hadden kunnen wennen, wat ook logisch is gezien hun leeftijd.

En verder zou je ook Sanchez kunnen noemen die er wel snel stond vorig jaar, kortom wat is het verschil? Ajax heeft hem zonder doodverkooppercentages gehaald en net de volle buiten gevangen, die PSV niet zal vangen door hun constructie.

29 september 2017 om 16:28

Heel leuk dat toekomstgericht, maar ondertussen speel je geen Europees voetbal en is het al heel lang wachten op een prijs. Je mag het van mij best verheerlijken, maar misschien moet je iets meer naar het heden kijken.

29 september 2017 om 16:38

Vorig jaar was het toekomstgericht en toen kwam het er wel uit, we halen gewoon een goed puntenaantal, dat er dan clubs zijn die het nog beter doet, doet daar niks aan af. Het Toekomstgerichte beleid is gewoon noodzaak om je kosten onder controle te houden en toch topspelers te kunnen ontwikkelen en dus hebben, alles kopen dat gaat gewoon niet, spelers komen niet en we kunnen ze niet betalen.

Je moet naar de toekomst kijken, dus nu al aankopen doen voor de komende jaren, dat is ook exact wat Ajax doet.

29 september 2017 om 16:56

Wel heel gericht op de toekomst dan als het er vorig seizoen wel meteen uit kwam en nu weer niet.

En ga me nou alsjeblieft niet wijsmaken dat Ajax al die miljoenen in Wober, Cassiera, Neres en dergelijke hebben geïnvesteerd om er de aankomende jaren pas profijt van te hebben. Jij hebt wel een heel grote, roze bril op.

29 september 2017 om 17:20

Je gaat toch niet een jeugd international van Brazillie die 8 wedstrijden in het eerste van Sao Paulo heeft gespeeld met een A-international die al jarenlang op het hoogste niveau in Mexico speelt.
Wel is het hartstikke dom dat Neres nog steeds geen normale kansen krijgt.

29 september 2017 om 17:22

Psv koopt ook voor de toekomst, het is niet dat lozano 27 is. Kortom het verschil is dat het ene talent wel een directe versterking is en de andere niet. In mijn ogen is een talent dat er meteen staat beter. Als je het talent voor de toekomst voor een appel en een ei binnenhaalt is het anders maar neres was duurder dan lozano.

29 september 2017 om 17:23

@lausho: Toekomst gericht zeg je? En wat heeft dat ons de laatste 3 jaar gebracht? In ieder geval geen prijzen. Nu kijken we tegen grafvoetbal aan van heel beperkte spelers en een incapabele coach. En de volle buit voor Sanchez gevangen? Daar wordt toch niets mee gedaan behalve dat Ajax veel geld op de bank heeft maar het publiek in het stadion (waaronder ik) naar deze ellende moeten kijken. Het probleem van Ajax is dat ze teveel met de toekomst bezig zijn maar de laatste 3 jaar niet meer met het heden. EL finale was de uitzondering maar die hebben we met meer geluk dan wijsheid gehaald als je eerlijk bent.

29 september 2017 om 17:46

@Ajaxwasstop. Je kunt niet vragen wat ze nu de laatste 3 jaar hebben gepresteerd en dan de EL finale als uitzondering bestempelen. Want dat was een prestatie van formaat met een groot gedeelte van de door jou genoemde beperkte spelers. Wij zijn geen Barça dus misschien moet jij je verwachtingen bijstellen. Mensen zoals jij down playen de goede prestaties en vergroten de negatieven zaken. Dan is het glas altijd half leeg. Wen er maar vast aan want in Nederland moeten we het van die uitzonderingen hebben en wat heb ik vorig jaar van Ajax genoten.

29 september 2017 om 18:33

Jeugd opleiden is prima, maar talenten aankopen voor miljoenen slaat nergens op. Spelers die je koopt moeten er gewoon meteen staan

29 september 2017 om 20:53

@ajaxwastop

Ja, de laatste jaren hebben we een prima puntenaantal, alleen net niet genoeg, geen reden tot paniek. En de EL finale is een grote prestatie, voetbal was prima vorig jaar, dit jaar nog wat minder, maar ook veel kunstgras wedstrijden gehad.

Dat geld wordt geïnvesteerd in de opleiding en komen bv. Jensen, Danilo en Johnsen van. Het grappige is nog wel dat Sanchez notabene vorig jaar door dezelfde staf is gekocht, aardige aankoop toch?

29 september 2017 om 22:39

Intellectueel, het begint bij realisme. Vorig jaar was een incident en gepaard met veel geluk. Ik heb genoten hoor, maar de roep van 'we zijn terug' was bijzonder naïef. En dat wil niet zeggen dat psv of Feyenoord beter bezig zijn. Die zijn even slecht.

En eerlijk gezegd gaat het mij al lang niet meer om Europees succes. Ik vind het leuk als jonge nlse gasten de kans krijgen, die grijpen en internationale toppers worden. Dát straalt af op het nls voetbal en hebben we wat aan in oranje. Suarez, Sanchez, eriksen, allemaal heel leuk dat ze ooit bij Ajax zaten maar na hun vertrek heb je er geen klap meer aan.

29 september 2017 om 15:44

Je kunt toch ook niet beginnen met klagen als je de nieuwe aankopen als trainer nog niet hebt kunnen beoordelen of ligt dat aan mij? Als de aankopen het team niet versterķen heb ik liever dat ze rustig hun minuten pakken in het 2e en aansluiten wanneer ze er klaar voor zijn. Jongens van 19, 20 jaar voor de leeuwen gooien kan heel slecht uitpakken waardoor er al snel aan je krediet en geloofwaardigheid wordt getwijfeld door de media e.d.

29 september 2017 om 16:03

Daarom gooi je ook De Ligt en Kluivert voor de leeuwen.... Deze aankopen hadden stuk voor stuk al ervaring opgedaan op het hoogste niveau en hebben bedragen gekost waarvoor een speler in de eredivisie er gelijk moet staan. Dit soort aankopen gooi je niet in de jl waar ze tegen ploegen spelen waarvan de begroting net zo hoog is als 1 van die aankopen. Weerstand doe je zo niet op en dat zelfde geld voor de jeugdige spelers waarvoor die beloftenploegen zijn.

29 september 2017 om 15:48

Hij klaagde ook al voor het seizoen, en terecht. Iedereen kon toen al zien dat je een linksback en een goede buitenspeler mist. Maar Neres zo weinig kansen geven slaat nergens op. Het ziet er soms niet zo uit, maar die is tenminste wel effectiever dan Younes en Kluivert.

29 september 2017 om 17:45

@Varkenoord1988, helemaal mee eens. Vergeet Siem de Jong niet in dat rijtje. De aanwinsten spelen niet. Ik vind niet dat Siem perse basis moet, maar het valt wel op dat alle 4 de aanwinsten niet spelen. Lijkt me sterk dat deze gasten allemaal niet goed genoeg zijn om een kans te krijgen in de basis. De Ligt mag ook wel net als Dolberg even gepasseerd worden als je het mij vraagt. Een toptalent maar laat het dit seizoen nog niet zien, classic 2e seizoen dippie.
En Dijks moet gewoon 5e keus zijn ofzo.

29 september 2017 om 17:52

Dankjewel, Varkenoord! Slechter kan niet, alledrie mogen ze van mij de kans krijgen.

29 september 2017 om 19:37

Er gingen 2 basis spelers meteen weg, Sanchez pas later. Vervolgens denk je dat je alleen met een handje vol aankopen waaronder 2 reservekeepers wel ff de CL in kan wandelen..
+70 ontvangen deze zomer en voor 15 uitgegeven. Dus zelfs een Ajacied zoals ik vind dat wel veel te arrogant om te denken dat je meteen wat kan bereiken met een trainer die alleen europees voetbal thuis vanaf de bank heeft gezien in zijn loopbaan. Van finale naar voor de 4e x in 5 jr verliezen van een wintersport cluppie (red bull,molde,rapid,rosenborg)
5 jaar terug wonnen we van city en barca en pakten bijna psg.
En over de aankopen die je bedoelde. Ze moeten wel heel slecht zijn als ze niet kunnen concurreren met een van deze 10 in de basis. Want Veltman speelde +150 weds Ajax 1, maar helaas zie je dat zelden aan zijn spel.
Vorig seizoen verloor Ajax al snel van willem 2 thuis, voor het eerst ooit. Dan moet je al zeggen: We slaan een jaartje over want we verdienen die schaal niet eens meer. Winnen van lyon en schalke was mooi, maar waar stonden ze in hun land, niet eens top 5. En tegen de nr 5/6 van Engeland in de finale geen 1 100% kans krijgen.
Of ik m'n club voor lul zet tegen een feyenoorder? Nog steeds hebben maar 5 clubs vaker de Cl/ec1 gewonnen dan Ajax. De gekozen beste europese speler van de hele vorige eeuw was een Amsterdammer, geen fransman of italiaan of spanjaard of engelsman.
Jullie wonnen hem als eerst en toen dachten ze hier, dat willen wij dunnetjes over doen en wonnen hem 3x achter elkaar. Elke europese prijs die er te winnen valt staat hier in Mokum. Ik bedoel het niet om arrogant te zijn maar ik wil laten zien waar NL als land staat en hoort te staan. Want poen hadden we nooit en toch hebben de lampjes ook europese prijzen en een historie met spelers waar je U tegen zegt.met andere woorden: De clubs zijn aan hun stand verplicht om Europa te laten zien waar we vandaan komen. We kunnen van Don Corleone in vlugge japie of B100 veranderen, zie Ajax met een finale en ff later geen eens europees.
Gelukkig kan niks onze eeuwige roem uitwissen en noemen ze ons in engeland nog the dutch giants, meer cups dan United, need i say more.
Met een nieuw stadion moeten jullie ook weer jullie tanden kunnen laten zien zoals wij bij die fransen en moffen deden. Want zeg eerlijk wat heb je liever: Een stadion dat kolkt en een team dat zelden europese hoogtepunten heeft, of een stadion met een nieuwe sfeer maar een elftal dat past bij de honger die jullie hebben. Hoe sterker de top3 kan worden hoe beter voor allemaal.want psv en ajax allebei geen europees, dieper kan je niet zakken. En als je als feyenoorder nu lacht, niet puntloos de CL uitgaan

29 september 2017 om 19:41

Het zegt alles dat Keizer niet in staat is om deze spelers beter te maken. Dit signaal moet al genoeg zijn.

Keizer vraagt om versterkingen om ze vervolgens weer 1 jaar lan op de bank te plaatsen. Want het niveau bij ajax is zo hoog zoals bij barcelona en daardoor moeten spelers wennen.

29 september 2017 om 15:57

Ligt dat aan Keizer of aan de aankopen denk je....?

29 september 2017 om 16:00

Dat ligt aan keizer aangezien hij david neres elke keer op de bank houd. Ook na een goede wedstrijd is zit hij gewoon weer op de bank

29 september 2017 om 16:05

Het ligt toch echt aan keizer die gozer gebruikt zn nieuwe aankopen niet eens en wilt al weer nieuwe spelers kopen

29 september 2017 om 16:25

Of, heel misschien, zijn die aankopen gewoon niet goed genoeg. Blijkbaar in ieder geval niet beter dan wat er nu staat. In dat geval kan Keizer er weinig aan veranderen.

29 september 2017 om 16:48

@appel, pertinent niet waar. Heb totaal geen vertrouwen in het beoordelingsvermogen van Keizer. Neres hebben we drie keer een fatsoenlijk aantal minuten in aktie gezien. De eerste keer tegen Nice was een invalbeurt met een heel behoorlijk niveau. Dreiging gekoppeld aan overzicht. De tweede keer was een basisplaats tegen Nice en dat was niet best, met de kantekening dat het hele elftal slecht speelde. De derde keer was tegen pec, de eerste tien minuten toen Ajax erop klapte was hij de gevaarlijkste man. Tempo lag hoog, hij kpn erin mee en younes verzoop, die kon het totaal niet aan. Vervolgens kakt Ajax in en het was niets meer. Tweede helft nog steeds matig, wie wordt gewisseld Neres, terwijl younes echt geen fuck had laten zien. Vervolgens krijgen we een pingel en is de wedstrijd gespeeld. Keizer is gewoon een prutser. Geef spelers eens hetzelfde vertrouwen als degene die nu wekelijks nauwelijks resultaten halen. En kap met de makkelijke wissels. Ik zou Keizer helemaal niets meer geven. Hij doet het er maar mee. Heerenveen verliespartij, weg wezen. Ga dan maar lekker de fjes coachen tot einde contract, kun je daar lekker werkelijk experimenteren. Zijn genoeg coaches die meer dan keizer hebben bewezen en vrij zijn.

29 september 2017 om 17:07

Neres heeft in de kansen die hij kt
reeg meer laten zien dan kluivert. Kan dus geen reden bedenken waarom die jongen niet speelt anders dan dat Keizer er gewoon heel weinig van begrijpt.

Dijks is iedere week een zwakke schakel maar houdt Viergeber in het centrum en daarom Wober op de bank. Is die Wober dan zon enorme miskoop of ziet eizer het weerk verkeerd.

Veltman op rb is niet om aan te zien. Hebben ze daar weer een miskoop op de bank zitten dan? Of ziet Keizer het weer niet goes.

Gewoon even wat vraagjes.

29 september 2017 om 17:26

@supervo; Denk aan degene die verantwoordelijk zijn voor de aankopen en we weten allebei wie dat zijn... Waarom haal je versterkingen als je ze niet gebruikt? Dat bullshit verhaal van dat ze moeten wennen gaat er momenteel helemaal niet in bij mij gezien het rampzalige spel waar we naar moeten kijken. Maw slechter dan nu kan niet.

29 september 2017 om 22:06

Ninjakai...En hoe zie je Bosz in dat licht? Zette hij younes ernaast? Tete erin? Neres erin? Traore ernaast..?

Dit vind ik raar... Voor het begin van de Eredivisie vond hij de selectie goed genoeg terwijl bijna iedereen vond van niet. Nu zit hij in de problemen en is de selectie opeens niet sterk genoeg.

29 september 2017 om 15:39

Wanneer zei hij dat dan? Hij was juist teleurgesteld dat er o.a. niemand bijkwam voor linksback positie

29 september 2017 om 15:51

In een interview heeft hij gezegd dat hij het liefst nog spelers erbij had voor in de breedte, maar hij de huidige selectie sterk genoeg vond.

29 september 2017 om 16:06

Zoals ik zeg: dat klopt dus niet. Het is dat ik op de app geen tekst kan plakken, anders had ik hem kunnen quoten. Hij was teleurgesteld in de transferperiode en wilde nog erg graag een linksback. Bericht in o.a. Ajax Showtime

29 september 2017 om 16:32

Vijf dagen geleden wilde hij het nog niet zoeken in excuses en nu is de selectie niet sterk genoeg. Zelfs in z'n uitspraken is hij dus niet consequent.

29 september 2017 om 17:44

Ik dacht ook dat bijna iedere ajax supporter vooraf riep dat ajax wel even kampioen zou worden. Dit heb ik Keizer nooit horen zeggen.

Ik denk dat wober direct naast de ligt kan met viergever op links en neres zou bijvoorbeeld ook al lang een basisboek moeten hebben.

29 september 2017 om 16:31

Ik zou liever Veltman naast Wober zetten en Orejuela en Viergever als backs. De Ligt kan beter wat wedstrijden spelen en dan volgend jaar knallen.

Linksback ben ik het ermee eens. Maar komopnou, als je koopt en spelers niet eens de kans krijgen, dan heeft het weinig zin. En volgens mij was het Keizer die Dijks wou behouden.

29 september 2017 om 15:49

Van Keizer mocht Dijks niet eens mee naar Oostenrijk op trainingskamp. Hij wilde hem helemaal niet behouden. Later kreeg hij niet eens een rugnummer.

29 september 2017 om 15:58

En wel basisspeler na een goed gesprek. Terwijl hij ook gewoon met Viergever, de Ligt, Veltman en Zeefuik kon spelen.

29 september 2017 om 16:44

Of Orujela rb. 3 verdedigers. Of gewoon Wober basis en Viergever naar links. Niemand verplicht Dijks vanaf de 1ste wedstrijd tot nu toe basis te zetten.

Ik snap ooit echt niet het beleid bij Ajax. Halen ze een Wöber en Orejuela, voor redelijke bedragen, maar die zijn dan weer niet goed genoeg of moeten weer eens eerst 'rijpen'....

Kap daar toch eens mee man!

Je weet wat je verkocht hebt, 3 toch wel heel erg belangrijke spelers, en je koopt dan spelers ervoor terug die niet eens goed genoeg zijn??? Waarom koop je ze dan in vredesnaam!

En dan een Veltman en Dijks zien spelen? Man man sla dan nog liever een weipaal in de grond zeg. Wat een beleid.

29 september 2017 om 16:05

Maar wie bepaalt dat dan? Het niet opstellen van nieuwe spelers is al van voor de tijd van Keizer. Is toch geen toeval dat het nog steeds gebeurt? Is het de invloed van de assistenten?

29 september 2017 om 16:15

De hele staf speelt daar een rol bij en dat is inderdaad geen toeval meer. Het is gewoon ooit onbegrijpelijk.

29 september 2017 om 17:17

Het is gewoon onbegrijpelijk dat jij het rijpen noemt! Als die spelers elke dag op de training lieten zien wat ze konden dan stonden ze er allang in. Vorig seizoen werden Sanchez en Ziyech er toch ook vanaf dag 1 ingezet. Daarnaast weet je van te voren nooit hoe goed een speler nu echt is en sommige jongens hebben misschien nog wat aanpassingsproblemen maar een 2e Sanchez kopen dat doe je niet zo maar.

29 september 2017 om 16:34

makkelijk, snel en goedkoop. Dat is niet reëel, zelfs Watford wordt boven Ajax gekozen door Richardlison, daar gaat dan maandenlang werk. Ze hebben met Siem de Jong, van Leer en Huntelaar overigens wel drie directe versterkingen gehaald, achterin moeten mensen inderdaad even wennen, men wou Sanchez ook liever behouden, maar dat gaat gewoon niet.

Je hebt ook een brede selectie nodig, dus die spelers komen echt nog wel van pas. Met Veltman, 25 jaar, international al jarenlang en heel wat jaren ervaring mogen we ons zelfs in de handjes knijpen, dat is de realiteit

Dit konden we tijdens de transferwindow ook al concluderen

Die aankopen die er direct staan moeten eerst 20 weken wennen aan het Ajax systeem op jupiter league niveau alvorens ze op een vreemde positie hun debuut maken en dan aan het eind van het seizoen een keer een en westrijd op hun vaste positie kunnen spelen toch?

Dit zijn toch 'problemen' die je van te voren ziet aankomen? Een paar sterkhouders vertrekken aan het begin van het seizoen. Dan is het toch heel erg naïef om te denken dat de jongere garde de vrijgekomen plekken moeiteloos opvult en het team van hetzelfde niveau blijft? Ik blijf mij verbazen zo af en toe...

Waarom zou overmars? Keizer stelt ze toch niet op! Je gaat mij niet wijs maken dat wober minder is dan viergever en dijks en Neres minder is dan kluivert! Doe maar een nieuwe staf.... keizer, bergkamp Spijkerman en vd sar eruit!

Ja Marcel, dat had iedereen wel kunnen voorspellen dat de selectie die er nu staat zo zou presteren als het nu gaat (behalve het technische hart). Ik zou ook keihard met de vuist op tafel slaan. Ze moeten gewoon 50M uitgeven aan 3 toppers van 24 - 26 jaar. Elke linie een speler halen van een flink niveau, alleen dan kun je dit seizoen m.i. nog redden.

29 september 2017 om 15:49

En wie zouden dat dan moeten zijn?

29 september 2017 om 16:24

Ik ben vanzelfsprekend geen scout, maar volgens mij zitten Shini Kawaga/nuri Sahin best wel vaak op de bank in Dortmund. Wel wat ouder, maar zeker spelers die impulsen geven aan Ajax. En m.i. ook gewoon haalbaar. Er zullen vast wel wat meer spelers in de Bundesliga of Ligue 1 die voldoen.

In Nederland zie ik niemand die een toegevoegde waarde kan zijn. Ja, Van Ginkel of Vilhena, maar die gaan niet komen.

Punt is wel dat ze de portemonnee moeten trekken. Dikke tekenbonus, salarisplafond omhoog naar 1,5m. Geld is er zat, dus er kan best een risico genomen worden.

Ajax moet gewoon de achterdeur dichthouden. Zorg gewoon dat je beste spelers 1 seizoen langer bij je blijven spelen, dan ben je al een heel eind op weg.

29 september 2017 om 17:00

Jaaa daag. Spelers van 12 mil en 7,5 mil worden niet opgesteld. Elke andere club zou dergelijke spelers blijven proberen. Peireiro bleef toch ook kansen krijgen toen het niet liep en kijk nu eens. Keizer beslist of zelf om aankopen niet op te stellen of laat zich hierin leiden door andere. Overmars haalde in samenspraak met Bosz versterkingen en werkelijk elke aankoop heeft onder Bosz minuten gekregen. Als die vent nu ook nog gaat zeuren om versterkingen dan is het klaar. Eruit trappen die vent. De Boer wist met mindere selecties betere resultaten neer te zetten.

29 september 2017 om 17:56

Die spelers van 12 mil en 7,5 mil zijn nog geeneens 20. Die horen ook niet opgesteld te worden in een topteam. Dus het feit dat er jonge talenten worden aangekocht en rustig worden gebracht vind ik prima. Je moet daarnaast ook volwassen spelers kopen. Die moeten er direct staan.

Daarom geef ik ook aan dat er spelers van 24 - 26 gehaald moeten worden. Spelers in die leeftijd categorie heeft Ajax er te weinig en van hen mag je verwachten dat ze er direct staan.

19 jarigen horen in de A1, of in JA.

29 september 2017 om 19:23

Maar het is geen fifa kerel. Jongens die jij noemt willen nevernooit in hun prime van hun carriere in de mickeymouse competitie spelen. Laat staan als je niet eens europees speelt. Die verkiezen de USA nog liever boven nl. Naast dat moet je dan het salarisplavond iets meer verhogen. Tot 5-8 miljoen. Totaal onrealistisch. Zoiets wil alleen op fifa en fm.

29 september 2017 om 19:47

Tuurlijk Roytje, daarom zagen we van de week Mpabbe de verdediging van Bayern keer op keer in de luren leggen omdat die in de A1 thuis hoort. Wat een gebral. Als het goed genoeg is, is het oud genoeg. En nu is Mbappe absolute buitencategorie, maar dat wordt niet gevraagd in de eredivisie. Sanchez was net 20 en stond te vlammen. Onder Keizer had hij moeten leren opbouwen in jong Ajax. Klinkt misschien als onzin, maar ja Neres moet leren meeverdedigen volgens Keizer en moet heeft kwaliteiten in de kleine ruimte, best gek als je dan vervolgens een speler ziet die levensgevaarlijk is als hij in de diepte wordt aangespeeld en haast alle ballen diep vraagt. Maar ja bewegen zonder bal is niet de bedoeling. Doe dan maar Younes alles lekker in de voeten en dan twee man opzoeken. Want gevaarlijk worden met snel en slim passen en lopen is natuurlijk niet de bedoeling.......

29 september 2017 om 20:12

Wat is Fifa???

Volgens mij ben ik redelijk duidelijk. Ik ben geen scout, maar de spelers die ik noem zijn wisselspeler bij Dortmund en indien Ajax de portemonnee trekt zijn deze best wel over te halen. Fikse tekenbonus en dito salaris. Hieronder wordt t voorbeeld van Jorgensen al aangehaald, dat is een mooi voorbeeld van een volwassen speler die er meteen al staat. Ajax heeft meer geld en een groter budget, dus ze kunnen prima een speler halen die net boven t niveau van Jorgensen liggen.

29 september 2017 om 20:27

Ik zal Maar ingaan op jouw reactie, ook al is deze volledig off topic:
T verschil is dat supertalent Mbappe wordt omringd door spelers van 25-33 jaar en hij als nagenoeg enige jonge goed ingepast kan worden.

T beleid bij Ajax is diep verrot. Ze kopen dus geen spelers van 19 die zo goed zijn als Mbappe, maar wel talentvol zijn. Deze spelers horen m.i. Nog niet in t 1e, maar in JA of de A1.

In t 1e van mijn ideale Ajax staan 6 22-26 jarige spelers, 2 26-29 jarige, 2 dertigers en 1 talent van 18-21.

De spelers moeten vroeg worden gekocht of zelf worden opgeleid, net zoals ze nu doen.

Als Keizer de kerst haalt, als hij zo doorgaat dan zie ik dat hem niet halen. Zorg eerst maar dat je resultaten boekt, voordat je gaat klagen over een te zwakke selectie. Desnoods ga je 3-4-3 spelen, genoeg middenvelders.

Wat irriteert die vent me zeg! Had dan in de zomer harder geweest tegen Overmars...
Maar hij doet het zelf ook niet goed... Kluivert en Younes hebben weinig rendement. Begin dan eerst met spelers die wel af en toe scoren (neres, Cerny, desnoods Johnson). Daar komt nog eens een assist of een goal vanuit.

Een kansloos transferbeleid, een kansloze trainer, een kansloos collectief koekenbakkers dat zich het technisch hart noemt: het huilen staat mij als Ajacied nader dan het lachen.

Onze kale vleermuis hoeft zich daar niet om te bekommeren, want ik ga ervan uit dat hij volgende week zich naar de uitgang kan begeven. Hij is gewogen en te licht bevonden. Misschien kunnen ze de staf van het 1e omruilen met die van jong-Ajax. Dat zou zijn redding kunnen zij om bij Ajax te kunnen blijven ...

Keizer ziet graag spelers die gelijk een meerwaarde hebben en ik zie liever een trainer die gelijk zijn meerwaarde kan tonen. Krijgen niet allemaal wat we willen in het leven.

Als die nou ballen heeft gooi je Veldman, Dijks lekker op de tribune.
trouwens die Younes op de parkeerplaats, veel dreiging 0 rendement.

maar nee, dat zijn de ervaren spelers die het verschil maken...

Denk dat het ook belangrijk is als er een trainer komt met een meerwaarde.

Veltman, Dijks, Schone, Viergever en Younes moeten gewoon zo snel mogelijk vervangen worden op hun posities. Sinkgraven als back is ook lachwekkend. Hij is dan wel een aavulling voor het middenveld als hij back opkomt maar verdedigen en positioneren kan hij niet.

29 september 2017 om 16:03

Wat hebben Veltman en Viergever verkeerd gedaan? Het is toch echt het middenveld en de voorhoede dat aan het knoeien is.

29 september 2017 om 16:14

Ze doen ook niks echt verkeerd, ze zijn gewoon niet goed genoeg en geen zekerheidjes. Maar misschien hebben we niet meer zoveel te eisen in de eredivisie en bij Ajax. Die twee zouden perfect zijn voor de bank, ze hebben redelijk veel ervaring en soms spelen ze een goede wedstrijd.

29 september 2017 om 16:23

Onzin! je bent de zoveelste al die Derksen en co aan het papagaaien zijn.

29 september 2017 om 16:28

Lekker makkelijk voor de discussie jouw antwoord. Ik zeg gewoon wat ik zie en andere mensen kunnen het daar niet mee eens zijn. Prima.

29 september 2017 om 16:41

Tja dan heb je gewoon een compleet verkeerd en onrealistisch beeld van waar Ajax staat, we mogen blij zijn dat er spelers als Schone, Veltman, Schone willen blijven tussen 25 en 30 jaar. En dan straks zeker weer roepen om ervaring? Wie denk je dat Ajax nog meer in de categorie kan halen voor max. 1 miljoen per jaar?

Sinkgraven op LB, die vaak op LA uitkomt is de oplossing, kwam er vorig jaar ook heel goed uit.

29 september 2017 om 16:52

Tja het is maar wat je onrealistisch vindt, maar daarom zei ik al, misschien hebben we niet zoveel te eisen of te willen bij Ajax of in de Eredivisie. Ik vond en vind Tete beter dan Veltman op de rb positie. Schone is belangrijk geweest voor Ajax met goals en vrije trappen en ervaring (en nog steeds in de ED) maar ik vind hem te traag in zijn balbehandeling. En Europees gezien was het vaak niet veel. Haps is beter dan Dijks en Sinkgraven. Het ligt niet zozeer aan mijn beeld in mijn ogen maar aan Ajax. Ook Lozano had bij Ajax kunnen spelen ipv bij PSV.

29 september 2017 om 20:57

Nee dat hebben we niet met dat salarishuis. Tete hebben ze al jarenlang geprobeerd te verlengen, als hij en Raiola dat niet willen, wat moet je dan?

Haps is niet veel beter, heeft nog niks laten zien, dan Dijks overigens wel, maar Sinkgraven dat niet. Het is makkelijk om even alle top aankopen van de andere clubs te noemen, alsof die niet een paar miskopen hebben per jaar?

Als Johnsen gaat draaien en je verkoopt hem voor veel, vang je de volle buit (niet 60 % van de transfersom zoals PSV bij Lozano) en was hij nog goedkoper ook. Zo ook met Neres, Lozano heeft nog nul weerstand gehad en de keer dat die, die wel had verloor PSV bij Heerenveen en ging hij er met rood af.

Keizer is net Spock met die oortjes hierboven. Maar denk je nu echt dat Marc naar Spock luistert?

Voor Marc is internationaal veel bewondering hij haalt best redelijke spelers en verkoopt ze met dikke winst. In NLD vinden we Marc Netto niets maar ik verwacht dat hij na alle kritiek volgend jaar naar Arsenal gaat, die hadden al eerder interesse.

Leuk man dat abwehr-juwel. Jammer alleen dat ie blijkbaar niet eens goed genoeg is voor de Eredivisie. Ik snap dat aankoopbeleid ook echt niet. Net als met Neres, leuk talent, maar waarom issie zo duur als ie niet eens goed genoeg is voor een basisplaats? Wat doet PSV met Lozano en Guardado dan wel goed?

Ik heb Keizer tot dit verhaal verdedigd, maar dit vind ik niet kunnen en moet je intern houden binnen de technische staf. Buiten of hij gelijk heeft of niet, hiermee straal je uit dat je nul vertrouwen hebt in je spelers, terwijl dat in mijn inziens het probleem is, spelers halen hun niveau niet of zijn erg grillig, een mentaal probleem, mede ingegeven door Nouri, de EU campagne t.o.v. vorig jaar en het gemist van twee belangrijke spelers en de toptrainer.

De trainer moet er uit halen wat erin zit en als je dit gaat roepen gaat dat niet werken. Dat je tijd nodig hebt, dat snap ik volkomen, dat is gewoon een voldongen feit na een succesvolle EL campagne, werk daaraan, geef intern aan dat je versterkingen wilt en ga met die groep aan de slag.

Dan even op het aankoopbeleid, dat er goede spelers weggaan weet je, maar het systeem moet zo zijn, dat andere spelers nu belangrijk worden, zoals Ziyech, Younes, de Ligt of Dolberg dat is de beste manier omdat op te vangen. Directe versterkingen halen is heel lastig voor Ajax want ze delven fin. het onderspit. De jong en Huntelaar zijn wat dat betreft wel haalbare kaarten, en ook goede aankopen mijn inziens.

allemaal leuk en aardig..maar ondanks de finale weet toch iedereen dat echte versterkingen moeilijk zijn?is al een aantal jaren zo en geldt niet alleen voor ajax

Met meer ervaring, dus voor ajax begrippen spelers van 20/21?,aangezien gemiddelde leeft 18 is?

Ik mag toch hopen dat ze Overmars die opdracht van de zomer ook al hadden meegegeven Of hebben ze gezegd: "mark, er zien drie basisspelers (traore, Klaassen en Sanchez) weggegaan. Kun jij vervangers halen maar ze hoeven er niet direct te staan"? Ze hebben twee grote fouten gemaakt. De grootste fout is dat ze geen onmiddellijke vervanger hebben gehaald voor Sanchez of een goede linksback (haps) waardoor Viergever naar het centrum moest en de toch slecht bezette linksback plaats de achilleshiel werd. Dijks is al niet goed genoeg en doordat hij nu ook nog als zondebok wordt gezien speelt hij zelfs nog onder zijn eigen niveau. Je ziet dat hij geen enkel zelfvertrouwen heeft en geen voorzet meer durft te geven terwijl hij dat in zijn tweede periode bij ajax echt niet zo slecht als nu deed. De tweede grote fout is de aanstelling van Marcel Keizer zelf. Zijn boodschap komt blijkbaar niet over op de spelers want zoveel wijzigingen t.o.v. Bosz zijn er nu ook weer niet.. Verder vond ik het halen van Huntelaar voor Traore niet onlogisch. Goede centrumspits erbij en er op gokken dat de ontwikkeling van Kluiver of Neres op rechtsbuiten doorzet. Dat kluivert en Neres teleur stellen tot nu toe is erg jammer maar ik had er ook meer van verwacht. Ik dacht ook dat Donny van de Beek afwisselend met Frenkie de Jong Klaassen zou kunnen vervangen maar dat valt ook nog niet mee. Misschien toch maar weer Schone een plek geven. Zijn plafond is misschien niet zo hoog maar hij heeft wel een veel hogere ondergrens.

Zet dan gewoon Wã¶ber, Orejuela en Neres erin. Wã¶ber en Veltman centraal. Backs Viergever en Orejuela. Het liefst in de winter een nieuwe linksback want Dijks en Viergever kan eigenlijk niet vind ik. Veltman vind ik toch meer een cv en tegen Ivoorkust vond ik hem erg goed spelen centraal. Orejuela voor de snelheid.

Middenveld zou ik met Siem, Ziyech en van de Beek. Siem heeft scorend vermogen en van de Beek vind ik beter op 6. Ziyech natuurlijk voor de creativiteit.

Voorhoede gewoon met Younes, Huntelaar en Neres. Younes voor de dribbels en hopelijk kan hij leren afmaken net als in zijn eerste seizoen. Huntelaar vind ik beter dan Dolberg nu. Hopelijk kan Dolberg zijn vorm weer vinden en dan knallen en Neres heeft gewoon een goeie rendement al en als hij een keer een reeks kan spelen dan zal hij alleen maar groeien.

Dus dit is mijn opstelling: Onana; Orejuela, Veltman, Wã¶ber, Viergever (eigenlijk nieuwe back); van de Beek, S.de Jong, Ziyech; Neres, Huntelaar, Younes.

Ga toch eerst eens de spelers gebruiken die je hebt gekocht.
Laat goede talenten als de Jong / van Beek een langere reeks voetballen.

Durf eens keuzes te maken ipv een poldermodel oplossing met bijvoorbeeld Dolberg en Huntelaar in de basis.

Eredivisie niveau is echt niet hoog, dus spelers die er niet klaar voor zijn ,maar voor flinke euro's gekocht zijn, zijn dan of een miskoop of je durft als coach niet.

29 september 2017 om 17:51

Maar talenten als kluivert, vd beek, de jong en de ligt zijn te wisselvallig om ze als maar kansen te geven. Ik neem aan dat je als ajax zijnde weer eens prijzen wilt winnen. Door te veel van deze talenten op te stellen lukt dat niet. Daar zijn ze niet goed genoeg voor.

Zijn we weer lekker op tijd mee, 4 officiële wedstrijden na het sluiten van de transferperiode.

Keizer zegt dus eigenlijk.
"We moeten nu weer met geld gaan smijten en grote bedragen neerleggen omdat ik spelers wil hebben voor de basis en die krijgen we niet beneden de 20 miljoen euro".
Succes Keizer en ajax directie

29 september 2017 om 18:49

Nee dat zegt hij dus eigenlijk niet.

On topic:
Het was al vorig seizoen duidelijk dat we scorend vermogen vanaf de vleugels nodig hebben. Op rechts hebben we denk ik met Neres een goeie spelers (mits hij een keer een fucking kans krijgt). Op links hebben we echt wat nieuws nodig. Younes was zijn eerste seizoen voldoende. Vorig jaar had hij een laag rendement en heel veel pech in afronding, maar kwam tenminste dreiging van af. Dit seizoen voetbalt die jongen tegen zichzelf zeg. Al sta je als verdediger stil, dan zal Younes nog er voor zorgen dat hij niet langs je komt.

Je moet bij Keizer links en rechts kijken, dan weer naar voren en achteren, en nog weet je niet waar hij staat. Zet iedereen op het verkeerde been en babbelt maar door en door en door. Lijkt op zo'n Barbiepop met een opwindmechanisme in het ruggetje. En daar komt ook niks zinnigs uit. Kan deze man niet zo snel mogelijk weg? Als speler zou ik horendol worden van dit maar doorratelende Amsterdammertje. De spelers zo af en toe observerend vermoed ik dat dat inmiddels sneller is gebeurd dan verwacht. Het lijken wel lamgeslagen eenlingen. Als ik 1 training onder dit wijsneusje zou moeten ondergaan, zou ik achteraf - of eerder! - de lange latten nemen. En wegwezen, voordat je wordt opgesloten....

Je eigen wil van spel opleggen Marcel. Je eigen niet als jojo laten genruiken. Het is een ieder nu wel duidelijk dat een Spijkerman,Winter en ook Bergkamp totaal geen meer waarde zijn voor ons Ajax. Gezien het spel van Jong Ajax vorig jaar moet Keizer het voordeel van de twijfel moeten krijgen, een extra buitenspeler zou geen luxe zijn

29 september 2017 om 19:17

Volgens mij zou de helft hier op Voetbalzone ook 2e zijn geworden met Jong Ajax vorig jaar. Kwalitatief is dat een eredivisie waardige ploeg als je ziet wat er in speelde. Dus ik geef Keizer daar weinig credits voor. En ook geen voordeel van de twijfel. Zijn tactiek tot nu toe is gewoon verbluffend slecht. Zijn motivating skills ook, niet alleen getuige dit verhaal maar ook aan wat ik op het veld zie als onzekere jonkies. De bravoure is weg.

Na Heerenveen is het over met Keizer en ik denk zelfs dat Ajax als aan het zoeken is achter de schermen. Keizer voelt dat en begint zich vast in te dekken denk ik getuige het bovenstaande geklaag. Gelukkig is het na Heerenveen internationale break. Hebben ze wat tijd.

Keizer kan willen. De transfermarkt is gesloten en op deze manier haalt hij de kerst niet. Als Ajax verliest tegen Heerenveen is het misschien al game over voor de trainer.

De belangrijkste ontbrekende schakel noemt hij niet, traore hield in zijn eentje 3 man constant bezig en stond fysiek steeds zijn mannetje

Ik verwacht eigenlijk dat Keizer rond winterstop geen trainer meer is van Ajax en ik sluit zelfs niet eens uit dat Keizer na de wedstrijd tegen Heerenveen, aankomende zondag, geen coach meer van Ajax zal zijn, want ik heb het puntenverlies van Ajax tegen Heerenveen alweer ingecalculeerd en zelfs als Ajax toch wint, dan moet Keizer in mijn ogen alsnog weg.

Dat er versterkingen moeten komen in de winterstop, is wel duidelijk en dan het liefst een linksback en een vleugelaanvaller. Als linksback moet Ajax proberen om Guilherme Arana binnen te halen. Dat is een Braziliaanse linksback van 20-jaar, die bij Corinthians speelt en ik ben ervan overtuigd dat hij echt een topaanwinst voor Ajax zal zijn.

Zijn naam is in het verleden al voorzichtig genoemd bij Ajax en zijn contract loopt in de zomer van 2019 af, dus dan heeft hij in de winterstop nog maar een contract voor anderhalf jaar en ik denk dat Ajax wel een goede kans maakt om hem binnen te halen, want de financiã«le situatie van Corinthians is niet heel rooskleurig en ik Arana zal met z'n contract voor anderhalf, waarschijnlijk iets tussen de 5 en de 10 miljoen gaan kosten en ik weet zeker dat hij dat bedrag dubbel en dwars waard zal zijn en hij is ook echt 2 klassen beter als Dijks, Viergever en Sinkgraven, die als linksback (kunnen) spelen.

Ook zie ik graag nog een vleugelaanvaller komen, want Cerny die zal denk ik uiteindelijk niet aan de verwachtingen voldoen, Younes zou ik proberen om in de zomer te verkopen, Kluivert heeft (net als Younes) niet echt rendement en Neres is eigenlijk de enigste vleugelaanvaller van Ajax die wel rendement heeft en ik hoop dat hij meer kansen krijgt, want ik ben ervan overtuigd dat als je Neres meerdere wedstrijden achter elkaar het vertrouwen en kansen geeft, dat hij zijn transferbedrag zeker waard zal zijn.

Ook voor een vleugelaanvaller zou ik in Zuid-Amerika rondkijken. Mede doordat clubs als Porto en Benfica al 'n paar jaar niet meer mogen samen werken met investeringsmaatschappijen, zie ik voor Nederlandse clubs daar nu ook kansen en zelf volg ik vooral de Braziliaanse competitie (mede door familie uit Suriname), maar ik krijg ook genoeg mee van de Argentijnse competitie en zo af en toe kijk ik ook naar spelers waar ik positieve verhalen over hoor in andere competities.

Twee goede opties voor Ajax zullen denk ik Lautaro Martinez en Jeison Vargas zijn. Martinez is een 20-jarige Argentijnse vleugelaanvaller, die het afgelopen seizoen tot 23 wedstrijden voor Racing Club kwam, waarin hij in 23 wedstrijden 9 goals heeft gemaakt en Vargas is een 20-jarige Chileense aanvaller, die voor Universidad Catolica in Chili speelt en daar speelde hij het afgelopen seizoen 24 wedstrijden, waarin ook hij 9 goals maakte en beide spelers worden tot de grotere talenten gerekend van dat continent en persoonlijk zou ik ook Vargas (sinds dit jaar international van Chili onder 20, maar nog geen wedstrijden gespeeld) gaan, maar ook Martinez (is ook sinds begin dit jaar international van Argentiniã« onder 20 en daarin heeft hij in 11 interlands 8 goals gemaakt) zie ik graag komen.

En naast het feit dat clubs als Porto en Benfica niet meer met investeringsmaatschappijen mogen werken, zie ik in Nederland en in andere Europese competities überhaupt niet echt haalbare opties voor Ajax, dus vandaar dat ik graag Arana (als linksback) en Vargas (1ste keus) of Martinez (2de keus) zie komen.

In de zomer zou ik dan een aantal spelers van Ajax verkopen (denk aan Veltman, Younes, Dijks, etc.) en dan zou ik de selectie echt gewoon flink gaan 'renoveren' om het zo maar even te noemen en als de spelers die ik hierboven heb opgenoemd, binnengehaald worden, dan zou ik voor het restant van dit seizoen in deze opstelling spelen (zie opstelling) en ik zou op de verschillende posities dan regelmatig rouleren (denk op vleugelaanvallers, diepe spits, middenveld).

Onana
Orejuala
Veltman
Viergever
Arana
F.de Jong
vd.Beek
Ziyech
Neres
Huntelaar
Vargas
29 september 2017 om 20:59

Eerst Sinkgraven en Mitchell Bakker de kans geven, vooral in de laatste zie ik het wel zitten en die hoeft niet te wennen aan het land, cultuur, systeem en club. Die braziliaan is ook nog jong en het is maar afwachten of die gaat aarden.

Er zijn al spelers gehaald voor volgend jaar, aankopen zijn maar beperkt noodzakelijk.

Laten ze eerst Cerny de kans geven. Probeer om Nigel de jong terug te halen en Sneijder. Verhuur een paar boys en trek eens een goede verdediger aan om te zeggen een type ala rots in de branding. En een behoorlijke en een echte linksback geen prutser en geen talent.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren