Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ancelotti onder vuur: ‘Bayern München heeft geen ideeën op het veld’

Laatste update:

Bayern München zal zich woensdagavond iets anders hebben voorgesteld van de kraker tegen Paris Saint-Germain. Der Rekordmeister kreeg geen moment grip op de wedstrijd en werd uiteindelijk met een 3-0 nederlaag teruggestuurd naar Beieren. Trainer Carlo Ancelotti greep voor de wedstrijd in door spelers als Arjen Robben, Franck Ribéry en Mats Hummels op de bank te houden en vindt nog steeds dat hij een goede keuze heeft gemaakt.

“Ik vind niet dat ik risico nam met mijn opstelling. Ik heb er lang en veel over nagedacht en vond dit de beste ploeg voor deze wedstrijd”, legde hij na afloop uit aan verslaggevers. “Ik weet dat ik kritiek zal krijgen, dat is ook prima. Maar deze opstelling was in mijn ogen de beste voor deze wedstrijd.” Volgens de Italiaan ontbrak het bij Bayern aan de kracht om de counters van PSG af te stoppen: “Voor rust hadden we de wedstrijd onder controle en kregen we kansen, maar waren we niet gevaarlijk genoeg. De balans ontbrak.”

Clubicoon Oliver Kahn was na afloop van de wedstrijd echter niet te spreken over de coach: “Bayern heeft geen ideeën op het veld en geen duidelijke spelmechanismen. Ik herken ze in ieder geval niet. Dat is een tactisch probleem. De ploeg heeft geen idee of het druk moet zetten of dat het juist moet inzakken. Dan blijf je rennen”, haalde hij uit bij de ZDF.

Denk jij dat Carlo Ancelotti zijn langste tijd heeft gehad bij Bayern München?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niemand herkent dit Bayern. Geen structuur, geen teamspel en het ergste Ancelotti die daar zit en niemand beter maakt. Jongens als Sule en Tolisso hebben een Pep nodig om door te ontwikkelen, ze lopen verdwaald rond en weten niet wat ze moeten. Als het aan mij lag ( gelukkig maar) lag Ancelotti eruit en had ik Tuchel binnengehaald. Ik heb dit vaker gezegd Pep gaat gemist worden.

28 september 2017 om 08:08

SuperBuli

Ik heb het altijd gezegd...
Er zijn bepaalde mensen die de prestaties van Guardiola niet mogen en hem altijd proberen neer te halen omdat hij zo veel succes heeft geboekt...

Ik snap wel dat een trainer veel vijanden maakt wanneer je veel prijzen wint en iedereen kapot speelt...

Ik weet nog heel goed hoe Mourinho gek werd van Guardiola en dat hij meerder malen kapot werd gespeeld.

Ik kan die finale van Bayern ga Chelsea nog herringeren...dat Mourinho alvast de overwinning ging vieren en als nog mis ging in de laatste min...

BAYERN heeft iemand nodig zo als Pep...en wat je zegt heb ik ook altijd gezegd... haal Richel binnen en dan zie je hoe Bayern als een trein gaat voetballen...

Hij heeft mooi dingen laten zien met B.D.

28 september 2017 om 08:33

Met Tuchel moet je het ook nog maar zien. Het is geen trainer die echt zware vedettes onder zijn hoede heeft gehad. Bij Bayer zitten veel meer uitgesproken persoonlijkheden zoals Neuer, Robben, Ribery, Lewandowski etc. Neemt niet weg dat ik Tuchel een erg goede trainer vind, maar vrij jong en onervaren voor een grootmacht als Bayern.

28 september 2017 om 08:41

Ben echt benieuwd welke finale je bedoelt. Deze situatie heeft nooit plaatsgevonden. En Mourinho was toen geen trainer. En de laatste goal was denk ik drogba als je al een late gelijkmaker bedoelt en die speelt bij Chelsea. Ik vind kritiek op ancelloti overdreven. Het team is Gwn te oud en de vervangers van alonso, lahm, robbery nog steeds niet aanwezig.

28 september 2017 om 08:55

Onzin. Er staat een sterk team met thiago, Vidal, lewandowski, kimmich en ga zo maar door. Het ontbreekt in mijn ogen gewoon aan een vast spelidee. Van pep, een zware tacticus, naar ancelotti is gewoon een misgreep. Ancelotti is een people manager, met waanzinnige kwaliteiten. Echter heeft deze groep een echte leraar ala pep, Tuchel of nagelsmann nodig.

28 september 2017 om 09:37

Vialuna

SUPER CUP
BAYERN TEGEN CHELSEA
GUARDIOLA TEGEN MOURINHO.

28 september 2017 om 09:51

Toen was het penalties en lukaku had het verpest met een waardeloze penaltie

28 september 2017 om 09:51

Toen scoorde martinez 121ste minuut.

28 september 2017 om 09:53

Vialuna kijk nog een keer naar de selectie van Bayern als je ect denkt dat Alonso’s vervanger niet is gehaald en die van Lahm ook niet aanwezig -is.

28 september 2017 om 12:05

Finale championsvseuropaleague

28 september 2017 om 09:30

Mensen, waarom moeten wij toch altijd iedereen naar beneden praten als ze even een dip hebben. Het lijkt wel of klagen een pré is geworden. Als Ancelotti binnenkort weer winst binnen haalt, dan hoor je niemand meer. Raar volk toch ook..

28 september 2017 om 09:31

Vergeet niet dat Pep de beste Bayern selectie in de geschiedenis had, en alsnog geen potten wist te breken in de CL. Verder heeft Carlo natuurlijk te maken met een ouder wordende Ribery en Robben, en mist hij Lahm.

Echter, ben ik wel met je eens dat er geen systeem te herkennen valt, en vraag ik me af in hoeverre Ancelotti spelers echt beter maakt. Hij is meer de rustige godfather die een arm om je schouder heen legt en je succes wenst.

28 september 2017 om 10:02

Kom nou, beste Bayern selectie in de geschiedenis. Heynckes had het na 3 jaar prutsen pas op het eind echt op de rails. Als ik me niet vergis werden ze 2vd3 jaar voor Guardiola niet eens kampioen. Daarnaast is 3 keer de halve finale van de CL geen slechte prestatie.

28 september 2017 om 10:13

Voor nu zou de CL op een tweede plek moeten komen. Het is belangrijker dat spelers als Kimmich, Tolisso, Gnabry en Sule blijven groeien zo dat ze in de toekomst Bayern kunnen dragen, met Ancelotti werkt het niet en dat is wat Bayern nu het hardst nodig heeft.

28 september 2017 om 10:32

@gtootod

Andere omstandigheden he.., Dortmund was toen verschrikkelijk goed (zowel nationaal als in Europa). Het was geen schande om achter dat Dortmund te eindigen. Dortmund kwam daarna in een vrije val terecht, Pep heeft niet veel van hun te duchten gehad tijdens zijn periode.

Als je gewoon puur naar namen kijkt, dan was het Bayern onder Pep sowieso de beste selectie van Europa destijds (dus niet basiself, maar gehele selectie), en misschien ook wel uit de hele geschiedenis van Bayern.

Kijk eens naar het volgende rijtje namen, het is eigenlijk te bizar voor woorden (vergelijk het eens met de bank van Real of Barca destijds).

Neuer, Alaba, Boateng, Lahm, Alonso, Dante, Schweinsteiger, Gotze, Ribery, Robben, J. Martinez, Tiago, Muller, en Lewandowski. Daarnaast nog prima spelers als Bernat, Benatia, etc. Er is echt geen selectie destijds die in de buurt kwam qua namen hoor. Als ik ze zo oplees wordt ik al duizelig van de hoeveelheid kwaliteit.

Het jaar erop werden ze misschien wel nog sterker, met Vidal en Costa erbij. Ze hadden op een gegeven moment gewoon een bank met Ribery, Gotze, Muller, Tiago, Martinez...

28 september 2017 om 10:38

@Chi7

Beste selectie? Daar zullen mensen als Beckenbauer, Muller en Breitner heel anders over denken.

28 september 2017 om 11:22

@chi7

In de jaren voor het succesjaar van Heynckes haalde Bayern telkens 73 punten of minder. In dat topjaar haalde Heynckes er 91, vervolgens scoorde Guardiola 90, 78 en 88. Ook met een sterk Dortmund was je daarmee waarschijnlijk kampioen geworden, al weten we natuurlijk niet hoe het dan zou lopen.

Het beste Bayern was waarschijnlijk het Bayern in de jaren 70 wat driemaal op rij de EC1 won, al zijn vergelijkingen met het verleden lastig.

Ik ben met je eens dat Bayern de breedste selectie had in de jaren van Guardiola, al denk ik dat de basiself van Barcelona in 2014/2015 aanmerkelijk sterker was. Ik denk wel dat het lastig is om trainers te beoordelen op bekertoernooien (zowel de CL als de dfb pokal). Als we naar Guardiola in de CL kijken zit het uitschakelen volgens mij ongeveer zo.

In zijn eerste jaar in de halve finale tegen Real maakte hij een tactische blunder, dat geeft Guardiola zelf ook toe. (staat ergens in een stuk op cattenaccio). De tweede keer in de halve finale is Barcelona gewoon net een stukje beter. En de derde halve finale tegen Atletico speel je eigenlijk prima, verdien je ook om door te gaan, maar zit het net tegen.

Daarvan kun je de eerste keer de coach echt aanrekenen, de twee keer daarna ben je min of meer overgeleverd aan de voetbalgoden. Ik vind niet dat Guardiola een betere of slechtere coach was geweest als hij de halve finale van Atletico had gewonnen. Soms hangt voetbal op toeval.

28 september 2017 om 14:42

Ben het met al je punten eens (geworden).

Ik zou wel iets meer gewicht hangen aan de eerste wedstrijd tegen Barca in 2015. Bedoel, het is mooi dat je het nog spannend maakt in de Allianz, maar als je 3-0 onderuit gegaan bent in Camp Nou, mede doordat je weer met een te hoge lijn speelt, dan is dat aardig funest.

Zo zie je maar hoe Guardiola het goed deed met Bayern,

Alles leek zo makkelijk en kampioen worden met zo veel punten verschil is echt ongeloofelijk...
Ancelotti is ook een prima trainer alleen hij is niet geschikt voor duitse voetbal...

Duitsland speelt een open voetbal en die verdedigen nooit en counteren...
Ancelotti is iemand die graag countert en zo zie je maar wat zijn tekortkomingen zijn...

Jammer dat zo een club zien weg glijden en tot niks meer is geworden...

28 september 2017 om 09:23

Vooralsnog presteert hij hetzelfde als Pep (kampioen geworden). Sterker nog, hij was dichterbij de uitschakeling van Real in de CL dan Pep ooit is geweest met Bayern. Maar goed, laten we vooral nu al conclusies trekken over dit seizoen.

28 september 2017 om 09:40

Dat is wel zo als de UEFA Real niet wou in de finale dan was het Bayern vs Juve...

Alleen dit jaar is Bayern echt minder...
En Bayern van Guardiola was toch wat beter..dan dit Bayern...

28 september 2017 om 10:08

Hij presteert niet hetzelfde. Hij haalde minder punten in de competitie en won niet de beker.

28 september 2017 om 10:20

@gtotod

Okay, minder punten, maar alsnog kampioen. En laten we Ancelotti ook na een aantal jaar beoordelen, wie weet is zijn prijzenkast dan nog voller dan die van Pep.

28 september 2017 om 10:25

Allright, dat ben ik met je eens. Sowieso denk ik dat Ancelotti meer een people manager is dan Guardiola, die vooral op tactiek gericht is. Dus het verschil qua gebrek aan herkenbare speelstijl zal grotendeels daardoor komen.

28 september 2017 om 09:40

Ja want die vedettes hebben Guardiola nodig om naar de zelfde kleur te kunnen passen en de bal 5 meter voor de goal erin te krijgen. Die zelfde Bayern van Guardiola waar je het over hebt kreeg overigens ook wat pak slaagjes in de CL maar goed laten we doen alsof dat nooit is gebeurt.

28 september 2017 om 10:44

Carlo moet gewoon naar huis worden gestuurd je speelt tege psg die terug zakke en op de counter spelen en hij stelt muller en james op totaal geen snelheid ook geen spelrs die in de kleine ruimte wat kunne doen daarom wrden er ook geen kansen gecreerd met robbe en ribery had je echt wel een doelpuntje gescoord

28 september 2017 om 09:46

En als je vindt dat Duitsers niet counteren zou ik Borussia die kampioen werd en ver in de CL kwam al die jaren even opzoeken.

28 september 2017 om 10:03

Dat Bayern wat een dikke pak slaag van Real en Barca kreeg? nee haha dat was toen ook niks. Enigste verschil is dat Bayern nu een zwakkere basiself heeft vergeleken met toen.

Titel hebben ze weer binnen gehaald.

Het enigste echte fatsoenlijke ongenaakbare voetbal wat Bayern heeft gespeeld was onder heynckes. Mama mia wat een voetval was dat.

Niet steeds dat tikkie breed en 80% balbezit waarbij de bal bijna stilstaat (pep). Nee aanvallend fris voetbal met vleugelsspelers die heerlijk naar binnen trekken.

Als Dortmund en Real fan heb ik nooit een beter Bayern gezien dan onder Heynckes.

28 september 2017 om 10:28

Wat heeft hij dan zo beter gedaan? De Cl, enige prijs waarvoor ze hem eigenlijk hebben gehaald, heeft ook in gefaald. Hij spel verminderde ook vergeleken met zijn voorganger Jupp

Ancelloti valt mij tegen voorlopig. Vorig seizoen was ook niet bijzonder qua veldspel, maar werden ze wel kampioen natuurlijk. Dit seizoen is het veldspel nog minder en moeten ze qua resultaat ook naar de concurrentie gaan kijken. Had meer verwacht van Ancelloti.

Je ziet hetzelfde als met Ancelotti bij PSG en Chelsea..
en vraag me niet waarom misschien omdat het met ego's ofzo in de selectie te maken heeft
maar daar speelden zijn teams nou ook iet geweldig voetbal

28 september 2017 om 09:53

Wat? Ancelotti bij chelsea brak bijna alle records. Hij liet lampard meer dan 20 goals scoren en malouda dan die was wereld top onder ancelotti

Eindelijk is er besef bij Bayern dat Pep zo slecht nog niet was. Ze zijn verwend afgelopen 3 jaar onder Pep 3 x met vingers in de neus kampioen. 2 x beker en 3 x halve finale champions league. Dat was toch niet zo vanzelfsprekend als het leek.

28 september 2017 om 09:34

@selman

Ancelotti is ook kampioen geworden en heeft de kwart finale CL gehaald. Hij was dichterbij de uitschakeling van Real dan Pep in al die jaren. Natuurlijk heeft Pep het prima gedaan, maar vergeet niet dat hij ook de beste Bayern selectie ooit tot zijn beschikking had.

28 september 2017 om 10:49

Ancelotti heeft ook niet alle spelers die Pep toen had.

Ancelotti is een trainer die doorgaans het beste werkt met vedetten waarvan hij weet wat hij eruit kan krijgen. Kan persoonlijk niet zeggen dat hij jonge spelers echt enorm heeft helpen groeien zoals een andere coach dat niet zou gedaan hebben bij Real Madrid (in die periode heb ik hem het dichtstbij gevolgd).

Overigens is de selectie van Bayern ook aardig op leeftijd aan het komen, er zitten enkele toppers tussen maar ze zijn lang niet meer zo goed als enkele jaren terug vind ik.

Belachelijk om zonder echte buitenspelers te beginnen natuurlijk, juist waar de zwakte van PSG ligt. Vooral Neymar had geen zin om mee te verdedigen, als je daar een Robben of Coman zou hebben vanaf het begin met een opkomende Kimmich had je gevaarlijk kunnen zijn.

Zoals ik eerder ook zei, het is geen goed huwelijk geweest tussen Bayern en Ancelotti. Ik verwacht ook dat hij niet lang meer aan het roer zal staan.

28 september 2017 om 09:25

Als Robben daar had gespeeld dan zou Neymar echt wel vaker mee verdedigen.
Mensen hebben het over de opstelling, maar zelfs met flankspelers zou Psg van Bayern winnen. Kwaliteit verschil is wel groot.

28 september 2017 om 09:50

Ik vind het kwaliteitsverschil helemaal niet zo groot, alleen zie je aan alles dat Bayern momenteel een ploeg is die speelt zonder overtuiging en vertrouwen terwijl PSG (sinds de komst van Neymar en Mbappe) juist overloopt van bravoure.

28 september 2017 om 11:39

Eens, het zou niets uitmaken. Maar ten eerste had Ancelotti niet zoveel gezichtverlies geleden, ten tweede zou Bayern ook wel een beetje sterker en gevaarlijker kunnen worden.

Zijn idee om niet met pure buitenspelers op de flanken te spelen was vooral bedoeld om bij balverlies minder kwetsbaar te zijn voor de opkomende backs van Psg. Als dan James na 2 minuten Alves laat lopen en ziet scoren dan sta je wel voor lul als trainer.
Verder was ik niet echt onder de indruk van Psg, aanvallend en vooral op de counter zijn ze fantastisch. Maar als team zijn ze zonder bal erg zwak en ze geven heel veel ruimte weg waar teams die wel in vorm zijn van kunnen profiteren in de knock-out fase.

28 september 2017 om 09:57

Huh? Zijn tactiek was toch echt om zonder pure buitenspelers te spelen zodat Bayern hun backs de gehele flank konden bestrijken omdat de buitenspelers van PSG toch niet 100% meeverdedigen, daarom kon bijv Kimmich zo veel voorzetten afleveren.

Tuurlijk is het simpel om alle schuld bij Ancelotti te leggen maar wat wel zeker een feit is , is dat hij geen voetbal in het spel brengt. En met deze selectie dat Bayern heeft , kun je veel en veel meer uit halen dan dit. Paris heeft natuurlijk een fenomenale ploeg maar het echte Bayern München verliest niet met 3-0 in Parijs maar winnen met 0-3 in Parijs.

Bizarre opstelling. Robben verwoord het in dat andere topic misschien niet helemaal goed (of iedereen valt over hem heen omdat het Robben is), maar tegen PSG uit moet je op de counter spelen. Ze hebben voorin drie fantastische spelers die vooral fantastisch zijn in aanvallen. Ja Neymar loopt ook een keer mee terug, maar het is geen verdedigend ingesteld speler. Dan moet je juist spelen op de counter met snelle jongens voorin, niet met Thomas Müller op de flank.

Verder is het spel van Bayern zo flets. Het is echt balbezit om het balbezit geworden. Het is alsof de geest van Guardiola nog in het team zit, maar het doel waarmee ze speelde is verloren. Al hadden ze nog 8 uur doorgespeeld had Bayern nog niets gecreëerd.

Overigens is PSG echt favoriet voor de CL tot dusver, wat een team is dat zeg. Heb echt helemaal niets met ze, vooral Neymar en Alves zorgen bij mij onbewust voor braakneigingen, maar dat er een bizar goede ploeg staat is niet te ontkennen. Geld regeert.

28 september 2017 om 10:10

Precies hetzelfde als soms bij het Barcelona van Vilanova nadat Guardiola weg ging. Langzaam weten de spelers niet meer wat ze met het balbezit moeten.

Nou ja, of gewoon toegeven dat geld wel prijzen kan winnen. Psg was niet eens zo fantastisch, laat staan als ze echt goed gaan spelen. Dan slopen ze

28 september 2017 om 12:09

Ja, allemaal leuk en aardig om te roepen dat een zak geld niet scoort, maar als je een zakgeld inruilt voor Neymar, maakt ie er zat

Ancelotti krijgt wel wat teveel kritiek hoor. Bayern heeft veel kwaliteit en ervaring verloren met Lahm en Xavi Alonso. Daarnaast zijn Robben en Ribery gewoon op hun retour, onbegrijpelijk dat ze Douglas Costa hebben laten gaan.
Bayern Munchen is kwalitatief veel minder sterk dan onder Guardiola. Kijk nou eens goed naar de 11 mensen die gisteren in de basis stonden.

28 september 2017 om 10:49

Vindt wel meevallen kimnich boateng hummels alaba martinez tiago james robbe lewa ribery nog steeds top elftal die de c l kan winne en als ze in vorm zijn heeft psg niks te vertellen

Bayern had met van Gaal en Guardiola een bepaalde speelstyle die zij hanteerde. Met Anchelotti is alles omgegooid. Die speelt gewoon niet het voetbal wat Bayern wil spelen. Daarvoor is het bestuur aansprakelijk vind ik. Je weet toch wat je in huis haalt. Maar bij Anchelotti heb ik het gevoel dat hij meer voor de naam werd genomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren