Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Bij de kampioenswedstrijd liep ik op krukken, nu doen anderen dat’

Laatste update:

Eric Botteghin en Jan-Arie van der Heijden zijn voorlopig niet inzetbaar voor Feyenoord en dat zorgt voor een behoorlijke puzzel voor trainer Giovanni van Bronckhorst. Daartegenover staat de terugkeer van Sven van Beek, die na lang blessureleed weer zo goed als fit is. Voor de verdediger werd het weer tijd dat hij inzetbaar is.

“Bij de kampioenswedstrijd van Feyenoord in De Kuip liep ik nog op krukken. Nu sta ik hier in Napels en zie ik anderen op krukken lopen”, vertelt hij in gesprek met De Telegraaf. De Rotterdammers reizen zondag af naar Alkmaar voor de wedstrijd tegen AZ, maar Van Beek heeft er nog niet over nagedacht of hij dan in de basis zal staan: “Ik ben nog even met ‘nu’ bezig, voor mij is het vooral belangrijk dat ik er na bijna anderhalf jaar weer sta en dat ik net als anderen ook een jongensdroom werkelijkheid zie worden.”

“Want ook zonder mijn blessure betekende het alles voor mij om op een dag in de Champions League tegen de beste ploegen van Europa te staan.” Van Beek probeert nu op het trainingsveld zo dicht mogelijk tegen wedstrijdvorm aan te komen. Willem van Hanegem betreurde het eerder al dat de Rotterdammers geen team in de Jupiler League hebben spelen en daar is de verdediger het mee eens: “Normaal kan je minuten gaan maken in Jong Feyenoord. Jammer dat wij zo’n team niet hebben. Dan ben je dus aangewezen op partijen elf tegen elf.”

Vind jij dat Sven van Beek tegen AZ meteen al in de basis moet staan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, ik denk dat je hem zondag al gewoon moet opstellen. Met Tapia is mij matig vervangen en Sven is het wel het type dat goed tegen Weghorst kan spelen denk ik. Aan de andere kant, moet St. Juste dat ook kunnen. Hij komt in ieder geval niets te vroeg terug voor ons, we hebben hem echt nodig.

28 september 2017 om 07:46

Ik zou nog de voorkeur geven aan Tapia. Wat mij betreft mag die opgaan voor zn laatste kans. Haalt hij weer fratsen uit, dan mag vGeel wat mij betreft de markt met hem op. Voetballend (passend) speelde hij tegen Napoli niet verkeerd en ook positioneel vond ik het niet onaardig.
Ik zou het erg risicovol vinden vBeek nu al 1,5u te laten spelen

28 september 2017 om 07:57

Ja, ik vind deze wedstrijd denk ik te belangrijk om nu een speler nog zijn laatste kans te geven, aan de andere kant, uit bij AZ kan je verliezen, ook als je wel in vorm ben. Zeker na een Europese uitwedstrijd. Dus misschien beter om geduldig te zijn met Van Beek. maar ik verlang snel naar een duo St. Juste / Van Beek. Sterk, snel, opbouwend goed, de lange pass van Van Beek. Toen drie seizoenen terug, met Kongolo en Van Beek, dat werkte geweldig verdedigend. Ik denk dat dat met St Juste weer zo kan worden.

28 september 2017 om 08:41

Kan me ook voorstellen dat Gio de minuten van van Beek nog wat meer wil opbouwen. Anderhalf jaar niet spelen, wat minuten tegen Napoli en direct daarna 90 minuten aan de bak klinkt pittig. Tapia legde wel een stuk meer risico in zn passes, bereikte (itt stJuste) wel met regelmaat de aanvallers. We gaan zien wat het wordt, ben benieuwd.

28 september 2017 om 11:25

Die Tapia is echt overduidelijk geen centrale verdediger. Hij neemt echt veel te veel risico daarvoor. Hoe die bij die 3e goal van Napoli iemand voor bij wil spelen is lachwekkend en zulke fratsen moet je centraal achterin niet hebben.

28 september 2017 om 07:57

Ik vond Tapia buiten die 2 trucjes na echt heel goed spelen samen met St. Juste. Laat hem stoppen met van die rare trucjes en hij is een aanwinst.

28 september 2017 om 08:08

Ja, maar ik vraag me af of we dat eruit krijgen. Hij deed het bij Twente namelijk ook al en hij doet het doodleuk in de Champions League ook. Juist vanwege die capriolen maakt hij zichzelf kwetsbaar want de tegenstander zal zich er zondag ook op instellen als hij speelt. Van de verdedigers kwamen zijn passes het minste aan. Het moet weer snel solide worden bij ons, want op dit moment verliezen we door domme fouten veel te veel punten.

Feyenoord heeft nu toch ook een "jong" elftal, alleen speelt dat geen JL?
Van Bronckhorst kennende zal van Beek nog niet starten a.s. weekend. St Juste en Tapia moet in de eredivisie ook wel kunnen centraal achterin, zeker voetballend. Ik ben benieuwd of van Bronckhorst Kramer weer opstelt mits deze fit is natuurlijk anders zal Feyenoord toch tactisch anders moeten gaan spelen.

28 september 2017 om 07:37

Je moet puzzelen voor deze wedstrijd, maar kan hierbij gerust rekening houden met de tegenstander. Zet je Vlaar tegen Larsson, Boëtius of Berghuis dan denk ik dat je daar best wel je voordeel uit kan halen. Vlaar heeft het dit seizoen erg moeilijk tegen beweeglijke spelers, terwijl hij met zijn fysiek tegen Kramer wel goed kan spelen. Aan de andere kant geldt dat ook een beetje, wie zet je op Weghorst? St. Juste, Tapia of Van Beek? Van Beek schat ik fysiek het sterkste in, maar of het fijn spelen is vlak na je blessure tegen iemand die er vol inkletst?

28 september 2017 om 07:52

Ik denk alleen niet dat van Bronckhorst snel met zowel Boetius Berghuis en Larsson voorin zal gaan spelen. Geen van drieën heeft dacht ik ooit als diepe spits gespeeld in een drie spitsen systeem. van Bronckhorst staat nou niet direct bekent als een trainer die veel experimenteert maar wie weet mocht Kramer echt niet inzetbaar zijn.......
Nood breekt wetten

28 september 2017 om 08:01

Larsson heeft bij Heerenveen als spits gespeeld, maar als ik zo snel kijk was dat inderdaad niet met drie spitsen, maar met twee. En in principe hoeft de spits niet per se de kleine beweeglijke speler te zijn, met Berghuis en Boëtius op de flanken moet je Vlaar ook op zijn zwakte kunnen pakken. Waar ik alleen bang voor ben is dat we met Kramer een speler opstellen die misschien niet helemaal fit is, niet in vorm is en die bovendien het ideale type is voor Az om tegen te spelen. Over Vente kan ik nog te weinig zeggen, ik ben bang dat de stap naar basis eredivisie nog groot is voor hem, logisch want het ligt ver af van het niveau waar het tweede op speelt.

28 september 2017 om 11:12

Boetius deed dat tegen PSV nog uitstekend.

28 september 2017 om 11:44

Al denk ik dat Feyenoord hoe dan ook wel wint zou het echt ontzettend zwak zijn van Gio als hij niet gebruik maakt van de traagheid van Vlaar. Zet een snelle speler er op en dan is het altijd gevaarlijk. Die goal van Lozano bv laat dat heel goed zien. Wellicht gewoon 4-4-2 spelen zoals tegen Napoli? Ik zal eerlijk bekennen de wedstrijd niet gezien te hebben maar zet Boetius en Berghuis samen voor in en ze lopen Vlaar helemaal stuk toch?

28 september 2017 om 12:08

Ja je wil de behendige aanvallers een op een met Vlaar krijgen, maar de vraag is wat de beste methode is. Een behendige spits moet wel met zijn gezicht naar de goal en naar Vlaar komen te staan om dat echt te kunnen uitbuiten. Buitenspelers die naar binnen komen komen misschien vaker in die positie en die zijn dan ook vaak al op snelheid (back afgeschud).

Van Beek is heel hard nodig. Het is mij opgevallen dat het een sterke speler is met zijn gespannen schoudertjes. Botthegin heeft dat ook, ik weet alleen niet of het iets met de schoudertjes te maken heeft?

28 september 2017 om 07:43

Het is niet voor het eerst dat je met je opmerking over gespannen schoudertjes aankomt zetten op voetbalzone. Waarom deze formulering?

28 september 2017 om 08:10

Je ziet toch ook wel dat hij gespannen schouders heeft of ben ik blind? Ik denk namelijk dat het een houding is can voetballers die bovengemiddeld goed zijn. Net als Robben met het slappe handje.

28 september 2017 om 08:44

? Ik doe echt mn best je te volgen in je redenatie, maar gespannen schoudertjes zouden dus een houding zijn van spelers? En dan ook nog eens een houding van spelers die bovengemiddeld goed zijn? En daar valt Kramer (wat je in een eerder topic aanhaalde) ook onder? Mij ontgaat de logica op deze vroege ochtend :'

28 september 2017 om 09:01

Van Beek was lang geblesseerd geweest en ik zou hem rustig gaan inbrengen.

Zul je zien dat van Beek weer mat spelen en door zijn lange afwezigheid domme fouten maakt of juist weer geblesseerd raakt. Kijk naar Pieters bij PSV toen, rood en gat in zijn pols. Dat zo'n speler te graag wilt en Dus de mist in gaat.

Veel mensen zien Tapia als verdediger. Heb ik wat gemist want ik zie totaal geen killermentaliteit in hem. En als je dat niet heb zal je denken dat hij het van zijn slimheid en overzicht moet hebben. Kan ik ook niet vinden. Ik blijf het een middenvelder vinden. Alleen zie ik betere spelers op het middenveld bij fey.

Voordat van Beek geblesseerd raakten vond ik hem ook niet echt uitsteken boven de rest. Waarom zal dat nu wel gebeuren na een lange afwezigheid? Over hem kan niemand nu oordelen. Hij begint weer vanaf 0 en zal zich weer moeten bewijzen. Maar als ik beesten als De Vrij, Van Dijk en in potentie De Ligt zie. Dat niveau zal hij denk ik niet halen. We zullen zien. Kijken als ik er naast zit.

28 september 2017 om 10:28

Van Beek heeft juist een sterke periode gehad en laten zien dat het een sterke verdediger was. Hij heeft een dipje gehad zoals elke talenten dat hebben. De Vrij heeft ook een slechte periode en de Ligt die heeft het om de week lijkt het. Ik snap niet waarom mensen in hem een wereld verdediger zien. Maakt meer fouten dan goede wedstrijden.

28 september 2017 om 10:53

Ik zeg niet dat ik een werelverdediger in hem zie. Alleen vind ik hem potentieel beter dan van Beek. En als je voetbalkenners (mensen in de voetbalwereld dus) moet geloven zijn die het wel eens met me. Is op zijn 17 al begonnen. Ik weet niet waar van Beek toen speelde. Maar zelfs qua ontwikkeling is hij verder dan van Beek. En ik zeg zeker niet dat De Ligt nu al in Oranje hoort. Maar over 'n paar jaar zullen ze wel aankloppen bij z'n deur. En bij van Beek heb ik dat niet. Ik kan er naast zitten. Alleen is de kans wel heel klein.

28 september 2017 om 11:36

Je zegt in eerste instantie dat je over Van Beek niet kan oordelen, vervolgens doe je dat wel vrij stellig, met de boude uitspraak dat De Ligt al verder is qua ontwikkeling. En Van Beek heeft ook al in de voorselectie gezeten in 2014, en moest zich in 2015 afmelden voor Oranje. Ik zeg niet dat hij er zo weer bij zit hoor, maar hij heeft wel 3 keer zo veel wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld als De Ligt. Ik vind De Ligt zeker een talent en dat hij al zo jong mocht debuteren is heel bijzonder. Maar, ik zie bij De Ligt ook beperkingen, met name zijn snelheid is heel zwak, en ik weet niet of hij die eruit krijgt. Het zal altijd een trage verdediger blijven vrees ik. Positie kiezen, opbouwen, coaching, koppen, lange passes, dat zijn zaken die je nog sterk kan verbeteren naarmate je ouder wordt, maar snelheid is veel minder kneedbaar.

Feyenoord is in de breedte van de selectie niet sterk genoeg. Ze hebben met de eerste elf een uitstekend elftal op papier. Misschien wel de beste in Nederland.
Als je dan kijkt wat er op de bank zit om in te vallen, krab je toch achter je oren.
Net als met Jorgensen en Kramer nu het geval is. Vorig jaar was dit op het middenveld zo.
Als El Ahmadi of Vilhena weg zou vallen hadden we op het middenveld matig materiaal.
Gelukkig is Amrabat gehaald en is deze probleem verholpen. Feyenoord had minimaal een Sterke CV moeten halen en een spits.

28 september 2017 om 11:17

Makkelijk praten. Normaal gesproken heb je vd Heijden en Botteghin, dan nog St. Juste en Van Beek. En eventueel nog Tapia en Knoester. Op linksback Haps en Nelom, en rechts Nieuwkoop en Diks. De afgelopen periode is van dit rijtje het merendeel geblesseerd geraakt, dan wordt het sowieso lastig. Zouden we zonder blessures blijven zaten we met St. Juste en Van Beek die geen speeltijd kregen, dat is ook zonde. Nog een extra sterke verdediger was dan echt te veel geweest. Je ziet zelfs nu al dat we op het middenveld een beetje aan het zoeken zijn omdat we eigenlijk Toornstra, Amrabat, Vilhena en El Ahmadi willen opstellen.

28 september 2017 om 21:37

Met een drukke speelschema moest men rekening houden dat spelers vermoeid of geblesseerd raken.
Zeg me eerlijk zou het niet fijn zijn als je nu een goede CV had.
En tapia is geen verdediger in mijn opinie, verre van.
In de spits is er een zelfde probleem.

En die spelers die jij opnoemt Juste tapia etc. Feyenoord speelt CL dan heb je kwaliteit nodig. Karsdorp en Kongolo zijn vertrokken.
En wat haal je terug. gewoon mindere spelers terwijl je CL gaat spelen,

Geheel onlogish allemaal.

29 september 2017 om 07:56

Nou, de club die beter materiaal terughaalt in Nederland als het spelers aan de Europese (sub)top verkoopt moet ik nog zien. Bovendien, twee spelers verkocht, Haps, Amrabat, Boëtius, St Juste en Larsson voor dat bedrag gehaald.

Ik had nu niet nog een goede verdediger willen hebben,. ja nu misschien handig, maar later een potentiële splijtzwam als hij daadwerkelijk zo goed was en niet speelt. We kunnen niet elke plek drie dubbel bezetten met Champions League materiaal, dat is een illusie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren