Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona imponeert niet in Portugal; invaller Higuaín bevrijdt Juventus

Laatste update:

Barcelona heeft ook de tweede groepswedstrijd in de Champions League in winst omgezet. Het team van Ernesto Valverde nam woensdagavond in de tweede helft afstand van Sporting Portugal: 0-1. Een eigen doelpunt van Sebastián Coates deed de club van Bas Dost de das om. In dezelfde groep ontdeed Juventus zich van Olympiacos, na een sterke tweede helft. Gonzalo Higuaín en Mario Mandzukic zorgden voor een 2-0 eindstand. Barcelona gaat aan kop met zes punten; Sporting en Juventus volgen met drie. Olympiacos is nog puntloos.

Sporting Portugal - Barcelona 0-1
Dost kreeg, net als in de eerste groepswedstrijd in de Champions League, geen basisplek van trainer Jorge Jesus. Vlak voor de rust viel de spits echter in vanwege blessureleed bij concurrent Seydou Doumbia. De stand was op dat moment 0-0: het was een frustrerende eerste helft voor Barcelona, dat het uitstekend georganiseerde Sporting nauwelijks in de problemen kon brengen. Kort voor de invalbeurt van Dost haalde Fábio Coentrão met een ijzersterk blok de angel uit de enige serieuze kans van Barcelona. Hij zorgde ervoor dat Lionel Messi niet richting doel kon schieten en daardoor bleef het voor rust doelpuntloos.

Kort na de onderbreking was het toch raak voor Barcelona. Een indraaiende vrije trap van Messi werd meermaals verlengd in het strafschopgebied en verdediger Coates van Sporting gaf het ongelukkige laatste zetje: 0-1. Barcelona kwam even later goed weg, toen Ivan Rakitic bij de tweede paal Dost naar de grond haalde. Arbiter Ovidiu Hategan gaf geen gehoor aan de klaagzang van de Nederlander. Twintig minuten voor tijd leidde Dost een gigantische kans in voor de thuisploeg, maar na zijn pass richting Bruno Fernandes kreeg de Portugees de bal van dichtbij niet achter Marc-André ter Stegen. Vlak voor tijd liet Paulinho aan de overzijde ook een grote kans onbenut.

Juventus - Olympiacos 2-0
Na de nederlaag tegen Barcelona in het openingsduel had Juventus een zege op Olympiacos nodig, maar de Grieken verkochten de huid duur. Olympiacos, met Takis Lemonis als opvolger van de 48 uur eerder ontslagen trainer Besnik Hasi, slaagde er grotendeels in om Juventus voor rust in bedwang te houden. Doelman Silvio Proto moest een krachtige kopbal van Mario Mandzukic afweren en pareerde een kopbal van Stefano Sturaro op acrobatische wijze. Olympiacos was met name via de counter dreigend. Kort voor rust leidde zo'n tegenaanval tot de eerste redding van Gianluigi Buffon, na een inzet van Felipe Pardo.

Juventus slaagde er in de tweede helft toch in om afstand te nemen van Olympiacos. Halverwege het tweede bedrijf nam invaller Higuaín het openingsdoelpunt voor zijn rekening, nadat Paulo Dybala en Douglas Costa al voor gevaar hadden gezorgd. Higuaín ontving de bal in het strafschopgebied van de opgestoomde Alex Sandro en zag zijn eerste schot geblokkeerd worden door de Griekse achterhoede. In de rebound lukte het de Argentijn wel: 1-0. De spits speelde ook een hoofdrol bij de tweede treffer. Hij kwam met de bal aan de voeten steeds verder op de helft van Olympiacos en vond Dybala, wiens inzet nog van de lijn werd gehaald. In een leeg doel kon Mandzukic vervolgens binnenknikken.

Blijft Barcelona ongeslagen in de groepsfase?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen woorden voor deze scheidsrechter niet normaal

27 september 2017 om 22:45

Het leek wel dezelfde als gisteren bij bvb vs Real die was ook zo slecht.

Die zagen zelfs een 100% handbal niet.

Hij floot niet al te best

27 september 2017 om 22:48

Mag ik wat meer uitleg?

28 september 2017 om 09:03

Laten we eerlijk paar gele kaarten wat hij gaf was gewoon eerlijk maar paar niet vervolgens steeds dat kleine overtredingen fluiten maar andersom voor sporting niet, waar door tempo van wedstrijd der uit werd gehaald kortom deze scheid heeft deze wedstrijd dood gefloten in mijn ogen.

Veder laten we objectief blijven of ik voor real ben of voor fc knudde altijd eerlijk geweest in analyseren

29 september 2017 om 10:03

Ik probeer ook objectief te blijven. Idd, er werden paar gele kaarten te snel gegeven. Maar heel veel heeft het eigenlijk uitgemaakt in de zin van uitslag. Vandaar dat ik niet begrijp dat je zo negatief reageerde. Er werd geen goal afgekeurd, rood gegeven of iets dergelijks. Scheidsrechter was niet perfect, maar zo slecht ook weer niet toch?

27 september 2017 om 22:52

Ik vond de scheidsrechter bij Sporting - Barcelona uitstekend fluiten. Zeer weinig op aan te merken.

28 september 2017 om 05:05

alwi gooit het elke wedstrijd op de scheidsrechters als zijn favoriete team niet goed speelt.niets nieuws.

kuipers floot gister gewoon prima,ja hij had hem kunnen geven maar hij werd op het laatste moment van richting veranderd de bal en toen raakte ramos de bal was niet intentioneel maar je kon hem geven.maar voor de rest floot hij prima..scheids van vandaag was ook gewoon okey geen grote fout gemaakt naar mijn mening.

Barcelona vandaag erg zwak, maar de 3 punten toch wel weer binnengehaald. Ter Stegen, Alba, Umtiti en Semedo vandaag met een voldoende. En dat zegt eigenlijk wel genoeg.

27 september 2017 om 23:06

Je vergeet Busquets!

28 september 2017 om 00:29

@JSrdam, inderdaad, Busi behield het overzicht ook weer heerlijk.

Minimale winst maar toch weer een clean sheet... valt me toch wel op dat barca tot nader order maar 1x doelpunt tegen heeft... verdedigingsgordel vanouds, wat is Umtiti toch een beest en Semedo een geweldenaar gebleken.

Al bij al zeer matige wedstrijd barca maar goed de 3 ptn zijn binnen :-)

28 september 2017 om 07:06

Nou, ze hebben naast Juventus ook nog niet echt een moeilijke tegenstander gehad.

28 september 2017 om 08:58

Ja klopt, en real Madrid heeft inderdaad in tegenstelling tot barca wél al kleppers over de vloer gehad... dan doel ik vooral op Betis en Levante... ik heb het over het tegenkrijgen van doelpunten... alleen getafe (raar maar waar) slaagde erin te kunnen scoren... daar waar barca, (zeker buitenshuis, altijd wel doelpunten slikt.) verder zeg ik niets, ik geef gewoon aan dat dat vrij opvallend is voor een aanvallende ploeg die behoorlijk met de ruimte in de rug speelt (verdedigingsgewijs). Dus idd gewoon opvallend. Graag bij de kwestie blijven.

28 september 2017 om 09:38

Ik denk dat dit vooral komt door de snelheid van onze vrienden semedo en Umtitie. Zij kunnen met hun snelheid vaak een aanval afstappen. Het valt me ook op dat Ter stegen dit seizoen heel erg goed aan het keepen is

28 september 2017 om 15:28

Ja klopt, ik deel dezelfde analyse wat ter stegen betreft, is goed strak aan het keepen de laatste tijd.

Pfff benauwde overwinning...maar ieder punt telt...zakkelijk gespeeld al ben ik geen voorstander van 442...je ziet dat Messi niet veel opties heeft...die kan niemand aan spelen...

Up naar volgende match...

Dit barca is zo slecht dit kan niet meer toch. ik schaam me diep voor barca. We gaan helemaal niks winnen zo. absurd slecht dit

27 september 2017 om 22:45

En die rakitic waarom zet je gvd geen dennis erin. hij doet alles fout en hij laat rakitic nog steeds erin. Dit kan toch niet man.

27 september 2017 om 22:51

niet overdrijven, ja ze speelde heel slecht maar we zijn ongeslagen en hebben maar 2 goals tegengekregen dus de verdeding is vele sterker geworden zeker met semedo. Maar het probleem zit bij een rakitic die als een 60 rated speler op fifa speelt en zonder flanken. Ik denk dat als Denis op links speelt en suarez weer diep in de spits speelt het probleem al bijna opgelost is alleen nog wachten op dembele en roberto ipv rakitic in de basis.

27 september 2017 om 23:08

We zijn ongeslagen nog dat klopt. vroeg of laat zal je zien als er geen veranderingen komen dan is barca gedaan want geloof mij valverde gaat zo spelen. hij heeft de ballen niet om Dennis erin te zetten. elke oelewapper weet dat Dennis als potentieel een grote speler kan worden. Het is zijn tijd nu. Maar hij krijgt de kans niet. Rakitic is zo slecht en hij presteert ook niet constant. En dennis had afgelopen twee wedstijden gewoon goed gespeeld. dit is zo frustrerend ik kan er gewoon niet om heen. Hoe kan je hier tevreden mee zijn?

28 september 2017 om 07:09

Rakitic is niet persé slecht, maar het is gewoon tijd voor Barca om de volgende generatie voor de leeuwen te gooien. De kern is namelijk best verouderd en jonge spelers moeten klaargestoomd worden.

27 september 2017 om 23:08

Doe even normaal, rustig slapen en morgen even inhoudelijk reageren. Barcelona heeft een superstart en het is nog niet indrukwekkend, maar er staat een goede verdediging waar de rest op kan bouwen. Persoonlijk vind ik het voorlopig beter dan vorig jaar.

28 september 2017 om 09:09

Ja eerste in spanje en eerste in de poule met 6 uit 2 is nagenoeg het zelfde als roda jc (met alle respect) dit seizoen.

Sporting had wel een strafschop moeten krijgen zeg. wat slecht van die scheids.

27 september 2017 om 23:00

Sorry hoor maar je bedoelt die belachelijke schwalbe 😵

27 september 2017 om 23:05

Heb ik iets gemist? Je bedoelt toch niet die slechte schwalbe van Seydou Doumbia hè?

27 september 2017 om 23:23

Het shirtje trekken van Rakitic op Dost is waar hij op doelt, neem ik aan.

27 september 2017 om 23:25

En ook dat is verre van een strafschop.

27 september 2017 om 23:30

Dat is zeker geen penalty want dan Kun je iedere wedstrijd er 10 geven.

Zeer slechte wedstrijd van de kant van barca. Valverde heeft tactisch gefaald. Spelers als Iniesta, Messi en Umtiti hebben rust nodig. Je zag de vermoeidheid in het spel van barca en we mogen van geluk spreken dat we de 3 punten hebben binnengehaald.


By the way, Rakitic mag van mij part banken voor de rest van het seizoen. Wat is die slecht geworden zeg!

Heel slechte wedstrijd van barca, totaal geen idee achter hun spel.
Geen echte flankspelers, totaal geen diepte, middenveld ook heel slecht.
Snap hoe die Rakitic de voorkeur krijgt op Roberto, Rakitic doet niks goed, echt totaal niks.
Tegen Las Palmas gaan ze nog winnen, maar tegen Atletico gaat Barca verliezen, ik denk niet dat ze januari halen als leider van de competitie.

27 september 2017 om 22:47

Raketic was slecht en Roberto had zijn momentjes maar Raketic is echt wel een betere speler dan Roberto op dit moment...roberto is veelste druisig op bepaalde momenten en verliest dan vaak de controle over de bal wat tot balverlies lijdt.

27 september 2017 om 22:50

Ik snap niet wat mensen in Rakitic zien, dien kan totaal niet voetballen.
Heeft altijd kei veel tijd nodig bij een bal controle, en aanvallend totaal niet kreatief.
Rakitic kan gewoon niks.

27 september 2017 om 22:55

Hij is ook niet mijn ideale middenvelder maar zoals ik al zei hij is op dit moment wel echt beter dan Roberto...snap sowieso niet dat Barcelona niet in hun traditionele 433 speelde...

27 september 2017 om 23:28

Valverde snap ik ook niet.
Ze missen diepte, en deulofeu zit niet eens in de kern.
En iedereen weet dat Messi centraal zeer sterk is, maar nu kun je dat gewoon niet doen, omdat Suarez links een ramp is.
Suarez moet diep blijven, en als je Messi centraal wilt houden, dan moet je hem maar als aanvallende middenvelder opstellen, achter de aanval.
En dan met drie aanvallers spelen, Suarez diep, Deulofeu rechts en Denis Suarez of Iniesta links, Messi dus daar acjter.
Nu heb je geen diepte en geen aanspeelmogelijkheden op de flanken.
Er zit gewoon geen idee achter hun spel.

28 september 2017 om 07:11

Hij is echt beter dan Roberto zeg je. Welke kans heeft Roberto überhaupt gehad om zichzelf te bewijzen op die positie? Hell, Paulinho krijgt meer kansen op die positie dan Roberto.

Met A F S T A N D de slechtste wedstrijd van het seizoen....als Messi geen zin heeft dan kan de rest van het team helemaal niks, behalve op balbezit spelen. Dit is trouwens niet een impressie van hoe Barcelona normaal speelt.

27 september 2017 om 23:02

Weet ook niet wat Valverde in zijn hoofd haalde door in een verkapte 4-4-2 aan te treden. De Engelsen hebben daar een mooi woord voor; blasphemy. In onze taal; godslastering. Iemand die met deze selectie in een formatie wil gaan spelen waarin hij er indirect voor zorgt dat het makkelijker wordt voor de tegenstander om Messi af te dekken en de aanspeelmogelijkheden achterin beperkt worden heeft een enorme kasteeldeur voor z'n kop.

Als je trouwens zo graag vier middenvelders tegenover die vier middenvelders van Sporting wil zetten, dan ga je maar lekker 3-3-1-3 spelen. Desnoods met een vleugelverdediger als buitenste aanvaller om wat extra defensieve zekerheid in te brengen. Dan heb je tenminste nog wat controle op het middenveld en wat diepte voorin. Want dat was echt om te huilen vandaag. Dan denk ik aan zoiets;

Ter Stegen; Mascherano, Piqué, Umtiti; Sergi Roberto, Busquets, Iniesta; Messi; Semedo, Suárez, Deulofeu

27 september 2017 om 23:18

Guaporta: sinds wanneer mogen wij met 12 spelers op een veld staan😉😉. Btw waarom geen Alba?

27 september 2017 om 23:25

Ik tel er gewoon elf hoor. Drie verdedigers, drie centrale middenvelders, een aanvallende middenvelder en drie aanvallers.

28 september 2017 om 00:51

Was juist een slimme zet van Valverde, achterin stond het stukken beter en de nul werd toch vrij makkelijk gehouden. Juist in de omschakeling kan Barca gevaarlijk worden.

Als je geen creatieve buitenspeler tot je beschikking hebt, dan kan je beter 4-4-2 spelen, dan sta je positioneel toch een stuk sterker wanner je de bal verliest en in de aanval sta je toch vanzelf wel weer 4-3-3. Als Dembele er straks weer is, kan je weer terugvallen op het bekende spel.

28 september 2017 om 10:12

Nou, @speedyAFC
Geen creatieve buitenspeler tot je beschikking? Is Messi al gestopt dan? Gewoon een 4-3-3 met Denis, Suarez en Messi.

Een ongelooflijk slechte Barca gezien, echt heel slecht. Er was geen sprake van enige organisatie. Het spel was om niet aan te zien. Waar is Valverde mee bezig?! Een Barca die van lange ballen moet hebben?

Motm zonder twijfel Umtiti, tenminste voor mij. Rakitic samen met Pique slechtste mannen bij Barca. Messi was ook compleet onzichtbaar. Ik snap ook echt niet waarom Valverde Rakitic laat staan en waarom Vidal inkomt. Het is afwachten wat hij nu met dit 4-4-2 wil bereiken. Ik noem het een 4-4-2, maar weet zelf ook niet wat het nou precies was.

En waar is Deulofeu? Heb ik iets gemist: kon hij niet spelen?

Het was echt een moeizame overwinning. Maar de eerste drie punten zijn binnen. Met de afwezigheid van Pjanic moest Bentancur de gene zijn die creatieve passes moest geven en dat kan hij natuurlijk niet. De wedstrijd kantelde eigenlijk pas toen Higuain erin kwam. Je merkte dat het team veel beter ging draaien.

Forza Juve!

28 september 2017 om 10:12

Hoe speelde Paulo Dybala?

Hoe speelde Messi vandaag?

27 september 2017 om 22:52

Met een woord: onzichtbaar!

27 september 2017 om 22:55

Offday

Taaie tegenstander dat Olympiacos maar voetballend toch erg matig. Kwamen natuurlijk ook alleen om het Juve lastig Te maken. Higuain zeer belangrijke goal en hopelijk het begin van een nieuwe topvorm.
Gelukkig 1ste 3 punten gepakt.

Deze wedstrijd viel erg tegen maar ach de drie punten zijn binnen en dat is het belangrijkste. Irriteerde me erg aan de spelers van Sporting met hun tackles, al gaf de scheids op gegeven moment wel wat makkelijk geel. Totaal geen grootse wedstrijd dus, eigenlijk een om direct te vergeten. Trouwens wat speelde Rakitic ongelofelijk zwak vandaag, terwijl die goed begon aan het seizoen lijkt die weer net zoals vorig seizoen minder te worden.

27 september 2017 om 22:59

Nee, punten binnenhalen vind ik absoluut niet het belangrijkste. Het spel van Barca was ram slecht en dat treur ik zo erg dat deze 3punten mij niet veel uitmaken. Ja, heb liever een Barca dat goed spel laat zien en hier en daar punten laat liggen, dan dit.

Rakitic was idd echt heel slecht, maar een Pique deed ook niets.

27 september 2017 om 23:57

In de groepsfase van de CL is punten halen wel het belangrijkste. We hebben nu Juventus gehad en een uitwedstrijd naar het ongeslagen Sporting ... met 6/6. Dan ben je goed bezig. In de CL nog geen tegendoelpunten en in La Liga met een perfect rapport amper tegendoelpunten. Je kunt klagen wat je wil, maar Barcelona is goed uit de startblokken geschoten.

In de CL wacht nu een dubbelslag met Olympiakos waarna je normaal al in de volgende ronde zit.
In La Liga kunnen we ons stilaan gaan opmaken om tegen Atleti te spelen. Die lieten vandaag tegen Chelsea ook niet de indruk dat we ze niet kunnen pakken.

De kritiek is deels terecht, maar na vanavond zeggen dat Barcelona er dit seizoen niets van bakt is onzin. Welke Europese club heeft een betere start achter de rug?

Moeten dringend weer 4-3-3 gaan spelen.
1) Ofwel Messi op rechts als valse rechtsbuiten en met een echte winger op links en Suarez in de spits.
2) Ofwel met Messi als valse spits en 2 zuivere buitenspelers.

Geen tussenoplossing want die trekt op niets. Suarez raakt het merendeel van de ballen compleet fout, maar het is moeilijk om hem op de bank te zetten natuurlijk. In deze opstelling doet het bij momenten echt soms pijn aan de ogen.

Daarnaast weeral een zielloze Rakitic.kampeert aan de middencirkel en staat gewoon naast Busquets te spelen. Waar bleven die wissels toch vandaag? Valverde maakt weer geen goeie beurt, maar goed, er moest gewonnen worden en dat is gebeurd. Het moet weliswaar echt beter want dit kan niet blijven goed komen.

Enige op absolute topniveau was Umtiti. Wat een transfer is dat toch. Hoort wat mij betreft op dit moment tot de beste Cv's ter wereld.

27 september 2017 om 23:14

Goede statements in ieder geval. Hoezo Valverde weer geen beste beurt? Ik denk dat deze man in dit seizoen al meer ideeën en strategie heeft laten zien dan Enrique in zijn laatste 2 jaar. Het is pas september en we winnen alles met een sterke defensie. En Busquets speelde ook gewoon op topniveau. Misschien is het toch vermoeidheid dat Iniesta en Messi niet boven de 70% uitkwamen vandaag...
Ik zie het niet in ieder geval niet zo negatief als velen hier.

27 september 2017 om 23:25

Oké, hij probeert idd wel dingen uit, dat moet je hem geven. Plus dat hij met Neymar een cruciale speler zag vertrekken en Dembele langdurig geblesseerd geraakte. Maar bij Barcelona verwacht men altijd goed voetbal en als je dan nog eens een 4-4-2 gaat hanteren met slecht voetbal tot gevolg, gaat er onvermijdelijk gemopperd worden.
Voorlopig is dit een schitterende start qua resultaten. Maar ik vind die meer te wijten aan een weergaloze Messi en het gebrek aan sterke tegenstanders dan aan Valverde zijn impulsen. Ik kijk met argusogen uit naar de uitmatch tegen Atletico, dat wordt de volgende grote test. Ik ben normaal zeker niet overdreven pessimistisch, maar ik geloof niet dat een Barcelona zoals vandaag of op Getafe wint van Atletico.

Defensie staat goed en daar mogen we zeker positief over zijn. Ter Stegen keept sterk, Semedo past zich perfect aan, Alba haalt weer niveau en Umtiti, tja, dat is echt een machine. Dat Iniesta en Messi niet uit de verf kwamen, verklaar ik door het absolute gebrek aan diepgang in deze opstelling.

28 september 2017 om 11:47

Dank voor je reactie en uitleg, helder verhaal!

Alleen tweede helft gekeken. Wat was Barcelona slecht zeg. totaal geen voetbal gezien. Net zoals tegen Girona.

Enigste verschil is dat Barca wel punten over de streep trekt.

27 september 2017 om 23:16

Prima verwoord ! Ik was zeker geen fan van Mathieu, maar moet erkennen dat de man feilloos bezig was tegen toch een van 's werelds beste aanval. Battaglia is sowieso een beest. Acuna viel me tegen, maar ik snap eerlijk gezegd ook het rouleren van JJ hierin niet, en dat zal wel een rol hebben gespeeld in zijn optreden. Hoe wil je de beste elf laten gedeien met dit geshuffle de hele tijd, waarom speelde deze man als enige uit de kern tegen Maritimo ??

De arbitrage was eigenlijk een fatale ramp, de twee maten waarmee gemeten werd dat ging soms echt lijken maffia op bokssport uit de jaren 50...dit kan gewoon echt niet, het werkt verlammend.

Een gelijkspel zat er zeker in, maar eerlijk gezegd als ik zo de eeuwige bescherming zie van de 'grote vissen' dan heb ik liever dat Sporting verder gaat in de El.

27 september 2017 om 23:22

Dat is één van de grootste problemen bij Sporting en zeker van Jorge Jesus. Zijn wissels zijn vaak lachwekkend en niet te begrijpen. Dit soort dingen doet hij in de competitie ook regelmatig. Dan haalt hij een Bruno Fernandes uit om vervolgens andere spelers te laten spelen die niets creëren. Hij is niet de slimste op sommige momenten. Acuña had gewoon lekker moeten spelen.

Een derde plek zit er wel in, aangezien Olympiacos nog steeds puntloos is en nu tegen Barcelona moet spelen. Het is wel mooi als mijn Sporting kan stunten tegen Juve of Barca.

28 september 2017 om 00:09

Acuna en Bruno Fernandes moeten altijd spelen, ik snap anderzijds in dit systeem wel het dilemma Dost en Doumbia. Alan Ruiz momenteel als optie is ook wel best apart, had van mijn part dan geprobeerd Bryan Ruiz vast te houden als invallende kracht.

Deze ploeg moet zeker in staat zijn punten te kunnen snoepen van die twee big shots in de poule.

Maar nu eerst Porto dit weekend, mss wel belangrijker, komt helaas te kort na deze wedstrijd. Maar het is niet anders.

Genoeg om te klagen vandaag, maar beperk me (puur voor het gemak) toch maar even tot de eerste wissel van Ernesto Valverde. Hij bracht Paulinho in voor Andrés Iniesta. Op zich geen verkeerde wissel, het middenveld kon immers wel wat loopvermogen gebruiken en de middenvelders van Sporting begonnen vaker in fysieke duels te komen. Ja, dan breng je Paulinho in. Snap ik. Maar wat doet Paulinho dan in de tijd die hij krijgt vandaag? Als een blinde de aanval zoeken en in de omschakeling Busquets compleet geïsoleerd laten. Kan me niet herinneren dat hij één fysiek duel is aangegaan op het middenveld en heeft in defensief opzicht weinig tot niets bijgedragen. Waarom breng je dan nog zo'n jongen in? Begrijp me niet verkeerd, met zijn doelpunten, assists en doorzettingsvermogen heeft hij me absoluut positief verrast en zie zijn waarde absoluut (en volgens mij doen zijn teamgenoten dat ook). Maar wat heb je nou aan een speler die niet doet waar hij voor gehaald is? Laat hem lekker in de slotfase van zo'n wedstrijd bijna naast Busquets gaan spelen en zoveel mogelijk fysieke duels winnen op het middenveld. Snel die bal afgeven aan degenen die wél kunnen voetballen. Nee, dat doet meneer niet. Die loopt als een kip zonder kop naar voren en vergeet zijn defensieve taken compleet. Vraag me dan af of dat instructies zijn van Valverde of dat dit zijn eigen beslissingen zijn. In beide gevallen, daar is iets goed mis.

27 september 2017 om 23:46

Aanvallen is verdedigen is de intentie van Paulinho. Vond hem in dat laatste kwartier zeker juist nuttig zijn. Sporting kwam minder in de buurt van het doel eens hij in het veld kwam. Hij moet inderdaad wel minder vaak naar voren gaan want nu speelt hij vaak als een nummer 10 achter Suarez. Natuurlijk heeft Barcelona met Roberto en Busquets wel voldoende controle op het middenveld. Dit zijn gewoon 2 controleurs die vaak naast elkaar staan en dan hadden ze ook nog Rakitic. Speelden ze eigenlijk met 4 middenvelders, een soort 4-3-1-2. Terwijl ze anders 4-3-3 spelen. Op het einde werd Roberto vervangen door Gomes. Eigenlijk zijn Roberto, Busquets, Rakitic en Gomes middenvelders die goed mee kunnen verdedigen en dan maakt het niet zo veel uit dat Paulinho voor hen gaat spelen als een nummer 10 of box to box.

28 september 2017 om 00:19

Gua. heb jij nog iets vernomen van Benedito? Aangezien het bestuur aangaf dat hij t/m vandaag de tijd zou hebben voor de handtekeningen en hij zelf gaat uit van 2/4 oktober als ik mij niet vergis.

Verder zijn Rakitic en Suarez beiden helemaal de weg kwijt en komt Valverde aan met wazige opstellingen. Überhaupt wisselt hij heel laat in de wedstrijd en brengt hij ook nog Vidal in op het laatste moment, zeer raar.

28 september 2017 om 03:58

Het is niet helemaal fair om te zeggen dat Rakitic de weg kwijt is. Ja, vandaag was hij nergens, maar hij heeft dit seizoen al zeer goede potten gespeeld.

28 september 2017 om 08:37

Dinsdag stond er op Sport
dat Benedito waarschijnlijk de motie pas over een paar maanden gaat indienen.

Door de onduidelijkheid over de datum
en omdat hem ook vaak verteld is dat hij moet stoppen met de motie.

Hij verwacht daardoor op dit moment teveel tegenstemmers.
(dat haal ik tenminste uit het bericht,beetje onduidelijk wat hij daarin zegt)

Ze hebben 11.000 handtekeningen (nog 5500) en het bestuur gaat uit van gister als laatste dag om handtekeningen te verzamelen en Benedito van 2 oktober.

Als hij ze wel alle 16500 heeft opgehaald en nu indient en de motie wordt afgewezen mag hij een jaar geen motie meer indienen volgens de statuten.

Daarom gaat hij het waarschijnlijk over een paar maanden opnieuw proberen
dan heeft hij meer tijd om een "campagne" te voeren en om handtekeningen op te halen

volgens het bericht blijven de nu opgehaalde handtekeningen geldig .

Slechtste match van Messi huidige seizoen. Jeetje normaal geeft hij nog hier een daar wat geweldige ballen, maar leek vandaag erg slecht te spelen. Umtiti, ter stegen, busquets, roberto en vooral Semedo vielen wel positief op. Rest vond ik weer minder. Jammer dat Paulinho die een op een kans niet benutte anders was dat natuurlijk heerlijk invallen en goed voor zelfvertrouwen.

Gelukkig stunte Sporting niet, maar soms kwamen ze aardig in de beurt.

Ik denk overigens dat ze beter met Dost hadden afgetrapt in plaats van loeren op de counters met die loempia of hoe hij ook heet, maar gelukkig pakte het betreurt voor barca haha.

Een lelijke match om snel te vergeten, maar de 3 belangrijke punten zijn binnen en weer de nul gehouden. Ik hoop wel dat we wat meer deofeulo zien en denis suares mag ook starten, want iniesta raakt zo snel leeg.

Jammer van mijn club, mooi stand gehouden, nu winnen van Porto zondag!

Sporting hoefde helemaal niet te verliezen hier, in de 2de helft was er veel ruimte en weet zeker dat Doumbia wat had kunnen doen. Die wissels van Jorge Jesus snap ik ook niks van, als je Podence op de bank hebt waarom die Bruno Cesar erin zetten. Gelson zat niet lekker in de wedstrijd vandaag ook, Valverde had hem goed afgestopt. Constant 2 mensen om hem heen en Piccini vrij laten want die kan niks met de bal.

Ernesto Valverde heeft mij diep teleurgesteld gister, niet alleen zijn formatie maar ook zijn wissels. Rakitic speelde echt niet normaal slecht, hoezo breng je Paulinho niet voor Rakitic?
En hoe kan Valverde Aleix Vidal laten invallen voor Sergi Roberto? Hij komt in ALLE opzichten tekort voor Barcelona.
Denis had erin moeten komen. Niet alleen omdat hij potentie heeft maar ook omdat hij het verdient.

Sporting verdiende minimaal 1 punt, misschien zelfs 3. In de 2e helft waren ze beter dan Barca en in de 1e helft hebben ze het grote Barcelona goed afgehouden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren