Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kranten: ‘Nederlandse clubvoetbal op het allerlaagste punt beland’

Laatste update:

Na de nederlaag tegen Manchester City (0-4) ging Feyenoord dinsdagavond met 3-1 onderuit bij Napoli. Alles wijst erop dat het Europese avontuur van de Rotterdammers na de groepsfase van de Champions League ophoudt. De Italiaanse kranten waren allesbehalve onder de indruk van de ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst, terwijl de Nederlandse dagbladen de nederlaag in San Paolo aan zagen komen. De noodklok over de staat van het Nederlandse voetbal wordt geluid.

Het Algemeen Dagblad oordeelt hard over de persoonlijke fouten van de regerend landskampioen. “Naïever ten onder gaan dan Feyenoord gisteren is waarschijnlijk onmogelijk. De ploeg lijkt het spoor bijster, getuige vier nederlagen in vijf duels. Het avontuur in de Champions League is van een ultieme droom inmiddels steeds meer op een nachtmerrie beginnen te lijken.”

“Het Nederlandse voetbal, eens dominant en vol branie, is getransformeerd tot vleesgeworden behoudzucht”, schrijft de Volkskrant, terwijl De Telegraaf niets anders kan dan hard oordelen. “De conclusie is keihard na Napoli-Feyenoord: Nederland is op het allerlaagste punt in de geschiedenis van het Europese clubvoetbal beland. Nooit eerder lag de topdrie eind september al in de goot.”

Feyenoord verliest van Napoli, maar voor Sofyan Amrabat is het ondanks de nederlaag een gedenkwaardige avond. #napfey #ucl

A post shared by Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) on

Feyenoord verscheen slecht voor de dag in Napels en dat merkte ook La Gazzetta dello Sport op. “Op geen enkele manier hebben de Nederlanders aanspraak kunnen maken op een goed resultaat in het Stadio San Paolo”, oordeelt de roze sportkrant. Tuttosport zag een groot verschil tussen beide teams. “Napoli en Feyenoord behoren tot twee totaal verschillende planeten. Het solide Napoli hoefde niet uit te blinken om zich te revanceren voor de nederlaag van twee weken geleden tegen Shakhtar Donetsk.”

La Repubblica schrijft over de ‘tridente’ van Napoli: Lorenzo Insigne, Dries Mertens en José Callejon. “Feyenoord kon de superieure mannen van Maurizio Sarri niet in de problemen brengen. Op sommige momenten maakten de Nederlanders een verwarde indruk en in balbezit maakten ze veel fouten. Het is dan ook geen toeval dat de drie goals voortkwamen uit balverlies.”

Feyenoord heeft niks te zoeken in de Champions League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Truth hurts. Het is me ondanks de al page verwachtingen tot nu toe bitter tegengevallen, met name de mentaliteit in het veld. Verliezen kan, zeker met cruciale afwezigen, maar je hoopt toch op iets meer daadkracht.

27 september 2017 om 09:10

Vond niks mis met de mentaliteit van de meeste spelers. Je zag ze wel echt hard werken, constant afjagen. Het probleem was juist dat ze te bang waren. Ze hadden teveel gezag voor de spelers van Napoli.

Dit gebeurde letterlijk de hele tijd:

Napoli slordig met balbezit en verliest de bal ergens op de middenlijn. Wat daarna gebeurd is dat de bal niet naar voren wordt gepast, terwijl daar wel de ruimte voor is, maar laf naar achter. Wat daarna gebeurd is dat de bal zo ver naar achter gaat door druk van Napoli (althans dat denk ik...) waardoor de bal eindigt bij Jones die hem naar voren rost en de bal weer bij Napoli kwam.

En dan heb je ook nog Zinedine Tapia, dan is het snel voorbij.

27 september 2017 om 09:17

Dat is het inderdaad. Feyenoord stapt het veld op als een kindje uit groep vijf dat een keer mee mag doen met de grote jongens uit groep acht. Ga desnoods lekker met 11 man achterin de bus parkeren en alles onderuitschoffelen wat je ziet. Beter dan achterin rondtikken met Tapia.

27 september 2017 om 09:34

Dat bedoel ik dus met mentaliteit en daadkracht. Ze werkten wel maar alleen maar om te overleven, veel te reactief en afwachtend.

27 september 2017 om 09:35

Helemaal mee eens. Accepteer dat er een dramatisch niveauverschil is en speel naar je kunnen. Nederlandse school? Niks waard als je met Tapia, Boetius en Diks speelt. We zijn zo ver afgegleden dat je net zo goed kan blijven liggen voor de goal. Totdat de BeNeLiga komt hebben we niks te zoeken in Europa.

27 september 2017 om 10:16

Je mag hopen dat een Beneliga iets meer kijkers trekt wereldwijd, en dat de topclubs daardoor meer inkomsten krijgen.

27 september 2017 om 10:27

@rugnummer: Onze toppers moeten wekelijks acteren op een hoger niveau. Dat kan op deze manier. Met de BeNeLiga hebben we op den duur zeker weer wat te zoeken in europa.

27 september 2017 om 10:45

,,constant afjagen''. Je bedoeld toch niet met afjagen dat spelers als individuen proberen naar de bal te rennen. Dat is wat er met Feyenoord gebeurde. Heb je gezien hoe Napoli als team afjaagt? Samenwerken om de bal te krijgen? Iedereen in het veld weet wat z'n bijdrage is? Kom op, kwalitatief heeft Feyenoord mindere spelers, maar je kunt er wel voor zorgen dat spelers die in het veld staan topfit zijn en ,,een strijdplan'' m.b.t. afjagen en balbezit hebben. Kortom, dit alles is er niet en mag je een uitermate zwakke trainer kwalijk nemen als je niet in staat bent, wetende dat alle spelers van je CL tegenstanders, beter zijn. Geen 2e of 3e systeem dus. Het is allemaal maar een beetje gokken!
De kwaliteit van NL spelers is onder de maat, maar ook de rol van het huidige trainersgilde is dramatisch m.u.v. Bosz en Ten Hag!

27 september 2017 om 11:04

Boetius is nu ook opeens niet goed genoeg, voor zover ik weet was het onze beste aanvaller tot kort geleden. Op basis van de afgelopen wedstrijden kan je de aanvallers niet beoordelen, we bereiken amper onze jongens voorin. Zelfde geld voor Boetius gisteren als voor Kramer de afgelopen wedstrijden, ze hebben geen kans gehad iets fout te doen. De opstelling van onze voorste 3/2 klopte ook van geen kant.

27 september 2017 om 11:34

@frankverlaat3, onzin dat je Boetius noemt! Hij doet het juist uitstekend! Diks, Tapia, Kramer en Nelom zijn de spelers die Feyenoord onwaardig zijn.l

27 september 2017 om 09:56

Ik was vorig jaar hartstikke blij met het kampioenschap. Maar tegelijk zei ik ook tegen een maat van me: dit is niet goed voor het Nederlands Voetbal…
Tuurlijk heb ik gehoopt dat ook wij Europees wat konden laten zien. Maar psv en zeker Ajax zijn op dat gebied gewoon een stuk verder.
Die kunnen zelf als het in de comp matig loopt, Europees altijd nog wel potten breken.
Denk aan Ajax die Manchester City tot 2 maal toe makkelijk van zich af kon houden.
Psv die helaas ten onderging tegen Atletico, maar wel pas in de volgende ronde.
Of nogmaals Ajax die vorig jaar fantastisch presteerde Europees en zo miljoenen Europeanen vermaakte (300 volgens de Uefa).

Wij hebben dat gewoon niet op de een of andere manier. Vorig jaar zijn we heeeel knap kampioen geworden, maar daardoor ook een veel te grote broek aangetrokken. Tuurlijk kwam het vooral door de zware Europese campagne van de concurrentie en her en der een mazzeltje, maar zonder geluk vaart niemand wel. In onze competitie tegen (met alle respect) kleine clubs kom je vaak nog weg met slordigheidjes. Maar Europees zie je nu dat je meer nodig moet hebben dan geluk.

Het is eeuwig zonde dat we als voetballend Nederland natuurlijk een flinke dreun hebben gekregen in juli, rondom die kleine goedlachse en uiterst talentvolle Nouri. Vooral Ajax, als regerend Europa Cup finalist ons uithangbord internationaal, heeft hier natuurlijk een flinke knauw van gehad en (mede) daardoor het Europees net niet gered.

Ik denk dat we rustig moeten blijven en nu niet alles op een seizoen moeten gooien. Want vorige jaren zag je dat we ploegen hebben die zeker nog mee doen Europees, met Ajax als absoluut hoogtepunt. Dit jaar rust de Hollandse eer door allerlei dingen op de schouders van feyenoord en Vitesse, denk dat je dit jaar als tussen jaar moet zien.
Wij zijn beide alleen maar geplaatst omdat we onverwachte winnaars waren (kampioen en beker). Hartstikke leuk natuurlijk dat soort verrassingen, maar voor je internationale clubvoetbal wel killing.

Het enige wat ons nu nog rest is 2x winnen van shaktar en hopen dat City danwel Napoli geplaatst is bij de volgende ontmoeting, zodat we het tegen de reserves mogen proberen. Al zag je 2 weken terug dat dat ook niet per se hoeft te werken.
Het is enigszins verrassend te noemen, want hoewel ik vorig jaar vreesde voor het Nederlands clubvoetbal, had ik na het zien van de loting toch een heeeele goede hoop aangezien we zeer gunstig geloot hadden, daar we uit alle potten (zeker 1 en 2) veeel zwaarder hadden kunnen loten. Maar goed, mocht niet zo zijn, nu derde worden….

27 september 2017 om 11:06

Haha Sjakie toch...
Hadden Ajax en Psv nou maar een manier gehad om ook Europees te spelen..
Om al die punten te verzamelen die we nodig hebben.
Jammer dat ze een verbod hebben gekregen, om Europees te spelen.

Oh wacht ze verloren van nietszeggende clubjes en werden zo Europa uit gegooid.

Jammer maar helaas Sjakie.

27 september 2017 om 11:16

Ik kan dat oprecht jammer vinden ja, net als Utrecht.

Hoe mooi zou het geweest zijn als we allemaal Europees hadden gespeeld. Wat mij betreft hadden we tegen Ajax CL finale gespeeld en Utrecht, Vitesse en Psv allemaal halve finale Europa League.
Hoe lekker zou dat geweest zijn wehave?

Snap niet dat jij er zo lollig over kan doen dat dit een heel slecht Nederlands jaar dreigt te worden. Nu maar hopen dat wij minstens 3e worden en dat Vitesse in de Europa League ook potten kan breken!

28 september 2017 om 15:49

Het is al jaren drama wat betreft het nederlandse voetbal. Wat dat betreft is het echt geen tussenjaar. Johan waarschuwde al toen hij nog leefde, maar het was al te laat.
Ik zie nog lang geen licht aan het einde van deze zeer donkere tunnel. We kunnen hopen op Vitesse en Feyenoord, maar de realiteit is dat ook deze clubs dramatisch slecht presteren.
Nee,dat is niet lollig. De tijden van de vroege jaren 70 zijn toch echt wel al lang voorbij.

Ja iedereen zag deze wel aankomen. Maar de kranten brengen hier zeker geen "nieuws" dus gaan ze dit zelfde verhaal de komende wedstrijden ook printen?

27 september 2017 om 09:24

Het is tijd voor de BeNeLiga. Lokeren, VVV, Eupen, Charleroi en Willem II kunnen lekker de jupiler in. Op deze manier gaat het niks worden. Ik wil een competitie met betere teams, betere spelers, hogere inkomsten en ga zo maar door. Concurrentie met het buitenland gaat gewoon niet meer. Of gewoon doorgaan zo als nu, en steeds verder afglijden.

27 september 2017 om 09:48

Fijn dat jij dat wilt, maar al die clubs hebben gewoon gevochten voor eredivisie voetbal, dat kun je niet zomaar afpakken omdat jij je een beetje kut voelt.

27 september 2017 om 09:56

Leveren wedstrijden tegen Genk Gent Standaard Luik Zulte Waregem meer geld op denk je? Club Brugge en Anderlecht spreken nog aan.

Verder doen ze het in België de laatste jaren iets beter, maar de stadions en verdere faciliteiten zijn om te janken.
Ze hebben geen kunstgras dat is dan wel weer positief.

27 september 2017 om 09:57

Die clubs kunnen blijven vechten, maar dan op hun eigen niveau. Als blijkt dat ze te goed zijn voor de Juup, dan zijn ze zo weer terug. Ik vind Excelsior een geinig cluppie, maar kwalitatief niks waard. Als we vooruit willen, dan moeten die gasten gewoon eruit. Als blijkt dat jij onderdeel van de meerderheid bent, dan houd ik er over op.

27 september 2017 om 10:31

Feyenoord is niet in staat een betere selectie op de been te brengen; dit is wat hun financiele situatie toelaat. Als ze hogere inkomsten kunnen vergaren, en in een straffere competitie acteren, worden hun spelers ook beter. Ik snap, als supporter van Heracles, dat dit pijnlijk is. Maar als je goed genoeg bent promoveer je weer. Natuurlijke selectie, het is een harde wereld. En als je mee wilt met europa, dan zal je onpopulaire keuzes moeten maken.

27 september 2017 om 11:54

Misschien wat beter inlezen in met name de Belgische clubs vooraleer blind over een beneliga te beginnen. Lokeren en Charleroi zijn bv clubs die regelmatig top 8 halen in Belgiã«, niets te vergelijken met VVV of Willem II

27 september 2017 om 12:44

@frankverlaat3

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Wil Nederland en België nog iets van betekenis zijn in het voetbal is een samensmelting eigenlijk de enige oplossing.

Op die manier heb je een grotere competitie en is er meer mogelijk denk ik. Je kan niet enkel volharden op deze manier.

Het kan natuurlijk een incident zijn, want Ajax kwam vorig seizoen nog tot de finale van de EL. En nu al uitgeschakeld.

Ik denk wel dat bv de opzet in onze competitie sterker is geworden in Nederland door het toevoegen van de jong teams in de Jupiler league. Daar ondervinden we ook veel protest, wat aan de ene kant te begrijpen is, maar aan de andere kant, als men nu al niet kan winnen van een jong team, heeft men niets te zoeken in de ere div.

De meeste van die teams hebben een begroting van een aantal miljoen, wanneer ze promoveren naar de ere divisie, en dan degraderen ze vaak alweer het volgend seizoen.

Ik denk dat je dus op 2 paarden moet wedden. En maar er een soort top competitie van met misschien maar een team of 14 tot 16 totaal. De ere divisie kan blijven bestaan, en de winnaar daarvan promoveert naar de bene liga. en de laatste nummer 2 van die liga degraderen naar respectievelijk de ere div en Jupiler Pro league.

Als je veel Nederland-België wedstrijden hebt, krijg je veel meer rivaliteit en drang om te winnen, daar ben ik zeker van, en dat komt de kwaliteit ten goede.

27 september 2017 om 09:24

Ongelooflijk ook na al die blessures. 3 fouten zijn 3 goals, en laten die nou net komen van spelers die normaal niet in de basis staan(met uitzondering van Amrabat). Feyenoord speelde tegen een City en Napoli in bloedvorm, wat hadden we precies verwacht?

Heb het idee dat Feyenoord extra hard wordt aangepakt omdat we na Vitesse de enige ploeg zijn die Europees speelde. Als PSV & Ajax Europees speelde had de kritiek denk in milder en realistischer geweest.

Dit is natuurlijk zichtbaar maken van wat al langer een probleem is.

Maar ik vind vooral de mentaliteit en naïviteit in ons voetbal een probleem. Hoe kunnen onze topclubs zo naïef voor de dag komen. Ik zie weinig eenheid en strijdlust in de elftallen.

Dat we het niet op kwaliteit kunnen winnen begrijp ik. We kunnen het op basis van geld niet winnen. Maar voor elkaar willen werken en beter voor de dag komen dan dit is toch wel het minimum.

27 september 2017 om 09:25

Ik vind acceptatie van het lage niveau een probleem, dit is al jaren bekent dus het mag geen verassing zijn. Naar mijn mening hebben we te lang zitten teren op vergane glory en zijn we niet meeontwikkeld met het moderne powervoetbal. Je zag het ook bij Van Gaal en oranje, zodra hij dat "heilige" 433 overboord gooide en een team bouwde met zijn beste spelers (ipv spelers zoeken voor je systeem) ging het stukken beter.

27 september 2017 om 10:22

Als Nederlanders zijn we gewoon naief optimistisch ingesteld en kunnen daarom onze zwaktes niet onder ogen komen. Kijk naar Ajax: sinds 1995 eigenlijk in een lange lijn naar beneden met steeds mindere spelers en steeds mindere prestaties: maar nee, niks aan de hand want we hebben vorig jaar nog de EL finale gehaald! Verder:

- Blijven vasthouden aan de Hollandse school met spelers die daarvoor niet geschikt zijn

- Naief voetballen want "een foutje moet kunnen, het zijn immers talenten"

- Als land met de langste mensen ter wereld niet selecteren op fysiek maar puur op techniek

etc etc. Er moet gewoon iets drastisch veranderen, maar dat gaat niet gebeuren want wij blijven geloven dat we het voetbal hebben uitgevonden.

Beetje alsof je nog T-model Fords blijft bouwen in de 21ste eeuw, "want dat model was ooit het meest verkochte model ter wereld"

Zelfs landen als Oostenrijk en Griekenland dreigen ons te passeren op Uefa ranking. Hoe triest is dat! Tsjechie, Zwitserland en Belgie zijn ons al gepasseerd. Natuurlijk is Nederland een klein land, maar het is een schande om gepasseerd te worden door die bovengenoemde land. Overigens kan Feyenoord gewoon nog 3e worden hoor. Ze hoeven maar 1 keer te winnen en 1 keer gelijk te spelen tegen Shakthar, en Feyenoord staat op plek 3. Daarnaast zullen City en Napoli al zeker zijn van plek 1 en 2 als ze tegen Feyenoord moeten, waardoor Feyenoord hoop heeft dat ze met een b-team spelen. Jorgensen, Nieuwkoop en Sven van Beek zijn ook weer terug als Feyenoord tegen Shakthar speelt. Dat scheelt al enorm aan kwaliteit. We moeten niet doen alsof Shakthar een wereld team is. Ze doen het niet bepaalt geweldig in Oekraã¯ne dit seizoen en Oekrainse competitie is enorm zwak. Kijk maar naar de Europese prestatie van Oekrainse clubs in de Europa League. Zo verloor Zorya van een Zweedse middenmoter en werden Oleksandria en Olimpic Donesk uitgeschakeld door een clubje uit Wit-Rusland en Paok. Vrij bagger dus.

27 september 2017 om 09:10

Met 4 punten gaan ze echt geen derde worden hoor. City heeft al 6 punten en Napoli en Sjakhtar nu al 3. Daarnaast zou ik echt niet weten van wie Feijenoord zou moeten gaan winnen.

27 september 2017 om 09:35

Als Man City, na Napoli, zeker is van groepswinst, zullen ze met een b-team tegen Feyenoord spelen. Ook Napoli zal, als het zeker is van plek 2 of 1, met een b-team naar kuip komen. We moeten niet vergeten dat Jorgensen weer fit is tegen Shakthat, dus Feyenoord maakt gewoon kans op 3e plek.

27 september 2017 om 10:32

Ja en dan wint een Nederlandse ploeg een keer zo'n potje en zeggen we dat het allemaal wel meevalt. Op mentaal vlak hebben we de grootste achterstand.

27 september 2017 om 11:16

Echt met name op mentaal vlak wat weer doorspeelt naar het fysieke aspect. Leuk ballen is het probleem echt niet.

27 september 2017 om 09:17

Leuk verhaal maar als Shakhtar nog maar 1x gelijkspeelt hebben ze al 4 punten. En dan heeft Feyenoord ook nog eens een doelsaldo om te huilen.

27 september 2017 om 09:19

Jou laatste regels zijn erg naief . Ik heb gisteren Man.City tegen Shaktar gekeken. Daar wint Feyenoord echt niet van! Misschien gelijk in de kuip maar dat is het dan. 1 punt uit 6 wedstrijden.

27 september 2017 om 09:20

@zermattperson begin je weer ze kunnen 3e worden. Kijk je wel goed naar het spel van Feyenoord hun halen geen 4 punten komen nu steeds meer blessures dus het wordt steeds minder kon je gister toch zien.

27 september 2017 om 09:42

Nieuwkoop gaat Diks vervangen, Sven van Beek komt terug en Jorgensen komt terug. Zo erg is het niet gesteld met de blessures van Feyenoord.

27 september 2017 om 10:11

Botteghin en v d Heyden zijn langdurig geblesseerd,en City met b team is alsnog sterker als dit Feyenoord. Gister zegt Kea we hadden 60%. Balbezit maar je staat na 90 min wel met lege handen. En iedere fout wordt direct afgestraft en als je dan zelfs een penalty er niet in schiet dan is het toch wel duidelijk. Roodwitte bril afzetten. De werkelheid is helaas anders dan wat jij hoopt.

Denk dat het voor het eerst sinds een fors aantal jaren weer is geweest dat ik een CL duel van een NL club niet heb gekeken.

Olé Fifa!

27 september 2017 om 09:12

Ik ben in de rust afgehaakt, dat is me ook heel lang niet gebeurd bij een Nlse ploeg in de CL. Maar t was gewoon volkomen kansloos, en ik ben bang dat dat niet zal veranderen in de volgende 4 wedstrijden.

Je kan zeuren en feyenoord uitlachen maar geen enkele Nederlandse ploeg had gewonnen.
Het is alleen de manier waarop waar ik wel van schrik... beide wedstrijden zo vroeg al een achterstand.
Mis daarbij ook wel een stukje beleving, wat mede komt door de vroege tegengoal.

27 september 2017 om 09:14

Volgens mij is dat toch ook de strekking van dit artikel, dat het Nederlandse clubvoetbal zich op een dieptepunt bevindt?!
Ik moet daarbij wel opmerken dat ik de afgang extra groot vind doordat Feyenoord de eigen speelwijze aanpast en dan nog de tegenstander (die in de CL overigens helemaal niet geweldig speelt), geen enkel moment echte tegenstand kan bieden. Wat dat betreft heb ik liever behoud van de eigen stijl en achter verwijten dat de speelstijl naïef is, dan aanpassen en alsnog afgaan. Uiteraard is dat een persoonlijke voorkeur.

27 september 2017 om 09:54

Wat me altijd opvalt bij Europees voetbal, is dat als een andere Nederlandse club op Europees niveau op zijn bek gaat, de fans van de Nederlandse concurrentie direct klaar staan om te roepen dat die club gewoon te slecht is etc., maar als de eigen club op de bek gaat, zoals Feyenoord nu 2 keer is afgeslacht, het opeens over het totale Nederlandse voetbal gaat, en niemand had gewonnen van -in dit geval- Napoli. Nou, ik moet zeggen dat Napoli echt wel een klasse beter is dan de Nederlandse top, maar wat Feyenoord gisteren liet zien, was gewoon triest en dat lag in de eerste plaats niet aan hoe goed Napoli was. Als je in de eredivisie ballen zo slecht terug speelt als Diks, dan maakt de spits van Roda hem ook af, en als je trucjes gaat doen voor je eigen 16 meter die je eigenlijk niet beheerst, dan wordt ie in Nederland ook afgestraft. Het was gewoon naïef, slecht en jezelf internationaal voor lul zetten.

27 september 2017 om 10:11

Ja dat klopt het is ook meer dat ik bedoel, verliezen is niet erg maar de manier waarop wel.

BIj PSV en Ajax afgelopen keren in de CL had je nog regelmatig het gevoel dat ze boven zichzelf uitstegen! Dat je daarbij het gevoel hebt van alles gegeven maar helaas niet gelukt en soms zorgt het voor een stuntje. (uiteraard zaten daar ook wel eens kansloze potjes bij hoor) Dat gevoel bij Feyenoord deze 2 wedstrijden gewoon totaal niet gehad. Het was gewoon kansloos en domme fouten bij de tegendoelpunten, slechte keuzes voorin en dan gaat de penalty er ook niet in.

Nouja Feyenoord heeft nog 4 wedstrijden, waarvan 2 thuis dus hopelijk met de Kuip erachter kunnen ze nog wat moois laten zien. Al helpen al die blessures ook niet echt mee.

27 september 2017 om 10:37

Ja ik begrijp wat je bedoelt. Feyenoord kan beter dan wat ze tot nu toe hebben laten zien. Laten we inderdaad maar hopen dat ze nog serieus voor plek 3 kunnen gaan meedoen of in ieder geval een paar puntjes kunnen pakken.

We kunnen met zijn allen wel Feyenoord afvallen maar ik denk dat geen enkele Nederlandse club het ook maar enigszins beter had gedaan. We kunnen gewoon niet meer mee (op een paar incidenten na) met de grote jongens.

27 september 2017 om 09:16

Klopt, alleen bij dit Feijenoord heb ik vanaf minuut 1 al het idee dat ze volslagen kansloos zijn. Bij Ajax en PSV duurt dat meestal iets langer

Ondanks dat Napoli nr. 1 staat in Italie, reken ik hun toch trouwens zeker niet tot de top van Europa, maar tot de subtop. Maar ook daar kan NL niet meer in mee, op wat uitzonderingen daar gelaten (met name PSV en hun voetbalstijl zou nog wel eens voor een incidentele overwinning kunnen zorgen).

27 september 2017 om 09:24

Ja het PSV van twee jaar geleden misschien. Dit seizoen konden ze niet eens van Osijek winnen...

27 september 2017 om 09:31

Het komt er gewoon op neer dat de top drie niks waard is. Feyenoord is niks waard. Psv is niks waard. Ajax is niks waard. Wat gaan we daar aan doen? Momenteel helemaal niks.

27 september 2017 om 09:38

Wat kun je er aan doen? Zolang de uefa door haar beleid ongelijkheid creëert komt er inderdaad geen verandering.

27 september 2017 om 09:44

BENELIGA. Dat is het antwoord. Je hoeft niet zo rijk te worden als City en PSG. Als je 150% van je begroting hebt van nu en veel meer concurrentie in je eigen competitie, dan zie je dat ook straks in de CL op het veld terug.

27 september 2017 om 10:24

@ frankverlaat3 Dus als je tegen een paar belgische clubs gaat spelen ipv wat nederlandse stijgt je begroting met 50?
ik zie echt niet in hoe een beneliga ons structureel sterker en rijker gaat maken.
leg het me eens uit?

27 september 2017 om 10:35

Als de competitie samen wordt gevoegd, dan wordt hij kwalitatief ook beter. Brugge ipv VVV, dat lijkt me duidelijk. Daarnaast wordt het niet voor 17 miljoen mensen, maar voor 30 miljoen mensen uitgezonden. Dit brengt sponsoren, hoger prijzen geld en meer europese tickets. Dit brengt vrij snel betere spelers, en dus ook sterkere selecties. Het is allemaal vrij logisch. Betere competitie, betere teams.

En dan na zo’n debacle als coach met een stalen gezicht verkondigen dat Feyenoord zeker niet de mindere was.
Hoeveel mensen die het op hebben kunnen brengen om dat foutenvestival en inspiraratieloze voetbal 90 minuten lang te bekijken, zullen die uitspraak serieus nemen..?

27 september 2017 om 09:43

Als je gaat kijken naar het xG van beide teams had Feyenoord de grootste kansen. Napoli profiteerde heel slim van de oerdomme fouten van Tapia, Diks en een slecht keepende Jones

27 september 2017 om 09:59

Heb jij ooit gedacht tijdens de wedstrijd dat Napoli vol erop ging? Die speelde na de 1-0 gewoon op 70%... Vonden het wel prima.

Toen ze meteen weer op achterstand kwamen, zag je gewoon aan de spelers van: Ach het gaat weer niet lukken. Naar mate de eerste helft langer onderweg kwam, kwam Feyenoord iets beter in de wedstrijd, maar dan meteen naar rust weer zo'n lullige en ongelooflijk domme tegengoal en dan weet je meteen dat niets mogelijk meer is. Toen Napoli wat gas wegnam, kwam feyenoord nog wel tot enkele kansjes en natuurlijk de gemiste penalty. Als die gemaakt wordt dan is er een beetje hoop, maar dat kon meteen weer de prullenbak in toen die, uiteraard, gemist werd. Zelfde gevalletje met de kans van Berghuis, die via Vilhena op het lichaam van Reina terechtkwam. Over de 3-0 zal ik het verder niet hebben, want stel je toch voor dat je bij een 2-0 achterstand door middel van een Zidane-piroutte kan uitverdedigen, dat zal toch helemaal prachtig zijn Renato Tilapia......

Geen enkele, echt geen enkele, Nederlandse club heeft wat in de CL te zoeken zolang de verhoudingen in Europa zoek zijn.

Breng de CL terug naar de competitie van weleer, alleen de landskampioenen mogen deelnemen, en introduceer weer de 8+3 regel.
Enkel dan zie ik de NL-se weer competitief meedoen in Europa.

27 september 2017 om 09:24

Nederlandse clubs zijn al jaren kansloos in de cl, een uitzondering daargelaten. Maar zo kansloos als de eerste 2 wedstrijden van dit jaar is wel schrikbarend hoor. Na het kampioenschap van Feyenoord waren de fans uitzinnig dat er eindelijk weer cl gespeeld zou worden in De Kuip. Na de loting vonden mensen het zelfs jammer dat er geen echte topper zoals Barca of Real geloot werd en zat de derde plaats er zeker in. Nu zijn we 2 wedstrijden verder en is het ineens niet leuk meer....

27 september 2017 om 09:35

De mensen, waaronder ik, vonden het jammer dat er geen echte topclub bij zat omdat je dan zeker weet dat je kansloos bent maar wel een ontzettend mooi affiche, nu verlies je van napoli en city, waar geen enkele Nederlandse ploeg van had gewonnen btw. Ik zie liever dat we verliezen met 0-4 van barca met 3 goals van Messi dan 0-4 van city met 2 van Stones. Dat was het meer, niet omdat we dachten daadwerkelijk kans te maken en 3e plek? Niemand zei dat dat sowieso zou gebeuren alleen dat je meer kans hebt dan bijvoorbeeld een groep met real Dortmund en Tottenham.

27 september 2017 om 09:36

Nou, ik weet niet wie dat heeft gezegd van die derde plaats, maar ze treffen de zwaarste uit pot 3 en misschien ook wel uit pot 2. Dan gaan we er dus vanuit dat we Shaktar uit pot 1 even verslaan? Ik heb vooral geluiden gehoord dat het zes extra wedstrijdjes zijn, ik heb me ook echt niet ingesteld op een zegetocht door Europa, niemand verwachtte dat volgens mij. Van andere Feyenoorders heb ik ook niet die geluiden zo gehoord.

Het is leuk dat we weer eens meedoen, maar Nederlandse clubs hebben al jaren niets in de CL te zoeken. We hebben PSV een keertje zien stunten, maar zij waren door de opzet toen groepshoofd. Die andere jaren heb ik ons ook vooral zien figureren. En het financiële gat is alleen maar groter geworden. Wij dachten veel te hebben uitgegeven, terwijl Napoli een rustige zomer had. Maar ze hebben wel voor meer dan het dubbele aan spelers aangetrokken, dat is het verschil. Zelfs als we voor ons doen idioot vele investeren is het totaalbedrag nog lachwekkend. Daar kopen ze in Manchester een back-up voor de vierde rechtsback voor.

27 september 2017 om 09:51

Ik vind het leuk om de CL in de Kuip te mogen meemaken, begrijp me niet verkeerd. Maar ik heb nooit de illusie gehad dat we wat zouden winnen.

27 september 2017 om 10:06

Lees anders de reacties hier op vz terug na de loting of op fr. Mensen riepen dat de derde plaats er zeker wel in zat. En waarom kon er niet gewonnen worden van City? Er werd immers ook gewonnen van United. Ik denk dat die mensen zich ook behoorlijk achter de oren krabben. Of het interview met KEA in de Volkskrant. Zag meerdere pluspunten in deze poule. Psv en ajax zijn jarenlang uitgelachen in de cl maar nu is het allemaal niet meer leuk door de grote verschillen in geld. Nou, dat is al jaren zo.

27 september 2017 om 10:18

Ja, mensen roepen dingen, maar ik heb geen serieuze Feyenoorder hier de kansen positief horen inschatten. Als je iedereen die iets roept heel serieus gaat nemen komt het niet goed hoor. Hier verderop staat er eentje geregeld te schreeuwen dat Jezus leeft, tja, ik heb zijn bewering nooit gebruikt in een discussie over het geloof of creationisme, hoe stellig hij ook lijkt.

Ik hoor ook geregeld de zin wzawzdb, maar die gooi ik ook niet bij elke ajacied voor de voeten na weer een nederlaag. Want ik weet dat de serieuze ajacied walgt van die zin in combinatie met het huidige spel en de prestaties.

27 september 2017 om 09:35

Feyenoord staat zeer verdiend in de cl, maar laat dit wel ff de laatste keer zijn. Los van de europese prestaties van ajax en psv aan het begin van het seizoen. Zouden deze 2 clubs nooit zo kansloos ten onder gaan in de CL

27 september 2017 om 10:02

Nee dat deden ze dit jaar wel in de EL, iets wat misschien nog wel erger is.

27 september 2017 om 10:08

Is inderdaad nog triester. Ajax krijgt het nog moeilijk genoeg om zich via de competitie te plaatsen voor Europees voetbal.

Feyenoord was heel slecht bezig maar de supporters waren gelukkig top! Het mooiste was toen ze zongen: “I said what, what? Amrabat! I said what, what, Amrabat!” . Je zag toen ook dat Amrabat op dat moment vleugels kreeg. Prachtig!

27 september 2017 om 09:23

Dat was inderdaad een mooi moment, kreeg er kippenvel van. Zoals de Engelsen zeggen: ''chicken skin mate!" Lol..

Maar toch mooi dat de supporters de spelers nog kunnen opvrolijken, na zo een afgang. Kreeg op een gegeven moment wel tranen toen ze Tapia een hart onder de 'bshun staken. Die jongen is natuurlijk geen Zidane, maar denkt dat hij dat wel is, prima toch.

27 september 2017 om 09:28

Ik kreeg kippenvel toen Tapia een pirouette inzetten op de 16, in zijn eerste CL wedstrijd als centrale verdediger. Ook toen hij een penalty veroorzaakte in de eerste 5 minuten. Ik vond de 'branie' van berghuis, en de 'acties' van Boetius ook heel bijzonder.

27 september 2017 om 09:37

Tapia toont lef en dat geeft de burger moed. Jammer dat er twee doelpunten uit vallen, maar de volgende keer gewoon weer proberen en misschien lukt het wel. Winners don't quit, en Tapia lijkt mij wel een winnaar.

Overigens zullen deze acties zeer zeker wel lukken in de Mickey Mouse Competitie, niveau is daar toch wel behoorlijk lager. Misschein naïef van deze Molukker om het dan te proberen tegen Napoli, maar zoals ik al eerder zei toont hij wel ballen.

27 september 2017 om 09:45

Hij toonde zeker ballen. Zo voor de voeten van de tegenstander.

Nederland heeft te lang op zijn lauweren gerust. De KNVB is de hoofdschuldige. Maar soms moet er door een diep dal gegaan worden willen de ogen geopend worden.
Het niveau is niet om aan te zien. Maar goed als je ziet dat Nederland bijna 100 huurspelers op de velden heeft lopen, er 7 clubs zijn die op kunstgras spelen en de KNVB maar aanmoddert met het Nederlands Elftal, Ziyech heeft laten lopen en waarschijnlijk ook Amrabat laat lopen, Danny Blind lekker ervaring als hoofdtrainer heeft laten opdoen.. ik kan zo nog wel even door gaan. Hollandse Arrogantie. Hoogmoed komt voor de val.

27 september 2017 om 09:39

BeNeLiga is de oplossing. Hele rechterrijtje degraderen en fuseren met Belgie. Dan heb je een acceptabel eerste en tweede niveau. Betere competitie trekt meer geld en dus ook meer spelers. Klaar met Excelsior en de rest van die cluppies. Geef mij maar affiches als Utrecht - Bruggen en PSV - Anderlecht. Tijd voor wat natuurlijke selectie.

27 september 2017 om 10:39

Er is geen sterke competitie in Nederland. Het ligt wel degelijk aan het spelersmateriaal, in hoeverre zij zich kunnen ontwikkelen, en hoe lang ze blijven spelen bij hun club. We hebben achterlijk jonge selecties omdat we niet meer kunnen betalen, en niks meer te bieden hebben. Beneliga is de enige weg vooruit.

27 september 2017 om 15:40

Top 10 rugnummer, hou eens op met alles wat ik zeg uit de context te halen. Jij bent tegen, point made.

Het is inderdaad heel slecht. Compleet weggevaagd. Ten opzichte van het team van vorig jaar misten we wel 7 spelers, inclusief de hele verdediging. Geen excuus voor wat je gister zag, maar mijn god met Tapia achterin geef ik je het te doen.

27 september 2017 om 09:27

Ik vond het al een stuk beter dan tegen City. En ook beter dan tegen Nac. Je zag nu wel degelijk een idee, weliswaar niet allemaal even goed uitgevoerd, maar er was een plan. We spelen tegen de koploper van de Serie A, nog zonder puntverlies, terwijl we zelf in de eredivisie lopen te klooien. Tel daarbij de vele blessures op en ik vind de wedstrijd van gisteren wel te verteren.

Tja, dikke blessuregolf. Wat ga je daaraan doen? Laten we hopen dat tegen de tijd dat Shaktar op bezoek komt we weer grotendeels met onze sterkste 11 kunnen spelen en in vorm zijn.

Mensen, maak je toch niet zo druk en leg je er gewoon bij neer dat het waarschijnlijk nooit meer wordt zoals de jaren 70 en 90. Wees er juist trots op dat het Nederlands voetbal zo'n mooie geschiedenis heeft.

27 september 2017 om 10:27

Toen waren we fier en hadden een gezond zelfbewustzijn. Dat mag tegenwoordig niet meer want dan ben je 'niet realistisch' of 'arrogant'. Ook het gezeik over basis - geen basis in de media speelt een rol. Op topniveau heb je gewoon twee volwaardige teams nodig, daar is geen ruimte voor haantjesgedrag van spelers en zaakwaarnemers. Alleen voor een handjevol vedetten gelden andere regels. Hoop dat buitenlandse clubs een tijdje minder interesse hebben in Nederlandse talenten. Dan kan iedereen niet direct schermen met buitenlandse interesse en kan het evenwicht zich enigszins herstellen. Zie dit seizoen alweer Kongolo, Riedewald etc.

Wat een simpele journalistiek. Dertien keer per jaar verkondigen dat we het dieptepunt hebben bereikt en je kan weer een schreeuwerige kop er boven plaatsen. Na gisteren vind ik het onterecht, we doen dramatisch over een 3-1 bij Napoli, maar wat verwacht de media dan? Dat Feyenoord City en Napoli even dronken speelt, nadat Ajax en PSV niet konden winnen van een Kroatische middenmotor en een Noorse semiprofclub? Ik vond het gisteren echt niet zo heel dramatisch hoor, ik zag ook positieve dingen. Feyenoord zou het op volle oorlogssterkte al moeilijk hebben maar moest gisteren het centrale verdedigingsduo vervangen en zit nog steeds met Diks. Niet geheel toevallig kwamen daar ook de fouten uit. We spelen tegen een team met een selectie die voor meer dan 100 miljoen is samengesteld, dat is een makkelijke excuus, maar dat is de realiteit nou eenmaal. En dan heeft hun keeper ook nog een goede dag, niet dat we dan wel hadden gewonnen. Al met al vond ik het echt niet zo dramatisch gisteren, er waren ook positieve punten te vinden. En bovendien, het zijn extraatjes deze wedstrijden, mooie leerschool op een niveau dat we in de eredivisie niet treffen. We zijn het team uit pot 4, dan ben je niet de favoriet, zeker niet als je nog de sterkste uit pot 3 loot en uit pot 2 misschien ook wel.

De media is weer lekker voorspelbaar opportunistisch. Vorig jaar had Ajax Nederland volgens dezelfde media weer op de kaart gezet. Een paar maanden later zijn we op een dieptepunt beland, omdat een zwaar gehavend Feyenoord met 3-1 verliest in Napels... Je kan ook constateren dat Ajax en PSV Europees wegvallen omdat ze zijn leeggekocht en nog aan het bouwen waren/zijn aan een nieuw team en Feyenoord de halve basis mist aan blessures. Utrecht en Vitesse hebben gewoon een prima indruk gemaakt, maar pech met het resultaat.

Persoonlijk vind ik vooral de blessures bij Feyenoord jammer. Ik had een compleet Feyenoord zich graag zien meten aan Napoli. City is gewoon een maatje te groot en dat is geen schande, maar tegen Napoli had de ploeg van vorig jaar echt wel een kans(je) gehad.

Je kunt het Feyenoord gisteren niet kwalijk nemen: met dit elftal speel je niet eens voor de bovenste plekken in de Eredivisie.

Mijn voorstel is dan ook om 1 samengesteld Eredivisie elftal de CL in te sturen. We benoemen de een algemene coach (frank de Boer bv) die de beste spelers uit de Eredivisie selecteert en daarmee de CL in gaat.

De inkomsten verdelen we onder de clubs die de spelers leveren.

Onana
Arias
Botteghin
de Ligt
Haps
El Ahmadi
Ziyech
van Ginkel
Berghuis
Huntelaar
Lozano
27 september 2017 om 10:21

Haha, best een grappige gedachte.

Dit was toch allang duidelijk? Of heeft iedereen de struisvogelpolitiek gehanteerd?

Zoals ik in mei van dit gedenkwaardige jaar al opmerkte: Feijenoord heeft in de CL hoegenaamd Niets te zoeken. Het is en was een matig elftal en kon uitsluitend kampioen worden door het collectieve falen van de andere, zelfbenoemde, topclubs. Neemt niet weg dat ik in voorgaande jaargangen toch wel met iets meer hoop/verwachting keek naar PSV en Ajax. Dit is gewoon een heel grote aanfluiting voor Nederland voetballand. Voor de spelers is dit natuurlijk een enorme domper en het wordt nog een flinke klus om de fysieke, maar vooral mentale, schade (het min of meer terechte idee dat je er gewoon niks van kan) te repareren. Het wordt een loodzwaar jaar in Rotterdam.......(wel leuke selfies misschien vanuit Napels).

27 september 2017 om 10:45

Je stapt wel makkelijk heen over het feit dat de er een compleet andere defensie staat plus je enige goede spits mist. Oke, wat betreft de spits daar had Feyenoord een alternatief voor moeten halen.

Maar had Ajax of PSV met deze lijst aan blessures een betere prestatie neergezet? Ik denk het niet.

Want wie staan er achter de Ligt en Viergever in bij Ajax:
Orejuela - Veltman - Wöber - Dijks? Zou dat 1 minuut voor aanvang wedstrijd stand houden?

Of PSV zonder Schwaab en Isimat:

Arias - Luckassen - Hendrikx - Brenet

Je mag in de jeugd geen acties meer maken of als middenvelder snel de diepte zoeken. Het draait in de opleiding alleen om spelcontrole als team, om balbezit. Daardoor wordt creativiteit gesmoord. Natuurlijk is het goed om op balbezit te kunnen spelen, maar tegenstanders weten inmiddels ook dat dit in Nederland een doel opzich geworden is en spelers alles automatis h terug of breed spelen. Dan ben je een tandeloze tijger met een 'halve maan'-overwicht zonder in de hete zones door te dringen. Alleen Ajax kon dit vorig seizoen bij tijd en wijle doorbreken.

Hoe veel groter is de
SpelersBudget van napoli? Zeven , acht keer? Tien keer? Heel normaal dus. Maar zo lang wij cruijffiaans blijven denken als "een zak geld kan geen goal maken" zullen we ons blijven opwinden over deze logische krachtsverschillen .

27 september 2017 om 10:35

Tot op zekere hoogte geldt die Cruijffiaanse wijsheid ook. Maar niet wanneer de verschillen dusdanig groot worden en dit door de opheffing van de buitenlanderregeling alleen maar verder in de hand gewerkt wordt. In tegenstelling tot in het verleden.

27 september 2017 om 11:36

Ja dat klopt. Dus tenzij de uefa/FIFA iets doet (maximaal
Aantal spelers in selectie, maximaal aantal
Buitenlanders) is dit het lot van Nederlandse clubs en ga ik ook niet verwachten dat Feyenoord (of Ajax, psv ) een dergelijke club tegenstand biedt.

De kracht van het kampioenschap afgelopen seizoen begon achterin vond ik. Met Jones in de goal gaf dat vertrouwen aan de achterste lijn en Feyenoord hield vaak makkelijk de nul. Zelfs de verkeerde inspeelpasses van Botteghin kwam je vaak goed mee weg. En vanuit de solide achterhoede is het veel makkelijker voetballen, die goal voorin komt wel een keer.

Hoe anders is het nu. Jones gaat 3 wedstrijden op rij een spits uitkappen (city, PSV en Nac), waarbij het 2 keer (net) goed afloopt, tegen NAC niet. Op de verkoop van Karsdorp en Kongolo is onvoldoende ingespeeld. Haps vond ik gisteren goed spelen, maar Diks is structureel een drama (pech dat Nieuwkoop geblesseerd is, maar zelfs als wissel is Diks niet goed genoeg). Botteghin en VDH maken fouten die ze vorig jaar niet maakten, en je ziet vaak bij een team dat slecht draait dat er geforceerd wordt en dat dat blessures oplevert. St Juste gisteren redelijk (heel anders dan in de 5 mans achterhoede tegen City, toen was hij drama net als de rest), maar Tapia kan echt niet. En met zo'n achterhoede loopt het middenveld alleen maar achteruit i.p.v. dat ze de aanval ondersteunen zoals afgelopen seizoen. Dus creëer je helemaal niets. Tel er bij op dat Kramer geen vervanger zou mogen zijn van Jorgensen, en dat Toornstra geen schim is van de speler van afgelopen seizoen, dan blijft er weinig over.

Het begint met hard werken, daar ligt het niet aan. Maar druk zetten en de bal afjagen doe je collectief en niet zoals afgelopen weken met 1 of 2 spelers. Wat dat betreft deed KEA het gisteren beter dan tijdens de afgelopen wedstrijden. Maar als je dan een pingel kado krijgt, en je staat toe dat Toornstra die gaat nemen???????? Afgelopen weken vond ik de keuzes van Gio vaak onbegrijpelijk (mn Kramer en Diks laten staan, Kramer de penalty laten nemen). Inmiddels zijn er zoveel spelers geblesseerd dat er geen keuzes meer zijn. Gelukkig hebben we komend weekend een makkie met AZ uit.

Dat de koplopers van Engeland en Italië een maatje te groot zijn is geen schande, zo eerlijk moet je zijn. Maar de manier waarop fouten gemaakt worden, en de manier waarop initiatief loos in de competitie gespeeld wordt is zelfs een kampioen van nr. 29 van de Fifa ranking onwaardig.

De Knvb moet eens ballen tonen en zijn eigen produkt (voetbal) en hoogste competitie gaan beschermen. Dit aan de clubs over laten is naief omdat deze allemaal hun eigen belangen hebben en er nooit een goede oplossing van die kant zal komen.

- Geen 100-en huurspelers meer toelaten
- Geen kunstgrasvelden (desnoods een gesloten eredivisie met alleen maar grasveldenclubs, zonder degradatie)
- Meer vermarkten van de eredivisie in het buitenland en actief meer geld binnenhalen voor de eredivisie (waar ben je nu "marketingwonder" Deux cheveux (ben z'n naam even kwijt)
- overal videoscheids en doellijntechnologie (wordt weer vooruitstrevend)
- pak de trainerscursus eens goed aan en leer toekomstige trainers iets meer dan alleen maar 4-3-3

genoeg punten om aan te pakken. Wijzig desnoods de statuten als clubs barrieres opwerpen of gooi ze uit de competitie. Harde schoonmaak om in de toekomst weer mee te tellen met clubs als Napoli, Sevilla. De echte top kom je niet meer aan, tenzij de Uefa ook dit soort maatregelen treft.

27 september 2017 om 11:17

Een Benelux competitie is gewoon DE oplossing, zonder kunstgras inderdaad. Dan krijg je meer weerstand, meer inkomsten op allerlei vlakken en willen spelers ook weer graag blijven of naar die competitie komen.

Hartstikke leuk al die oplossingen elke keer om het Nederlandse voetbal uit het slop te trekken. Zolang er in het buitenland veel en veel meer geld is gaan we dat niveau nooit meer halen en het verschil nooit meer dichten.
Los van alle sponsoring kreeg Sunderland vorig jaar 116 miljoen euro aan tv gelden alleen al. Tel daarbij op dat inmiddels 80% van de premier league clubs in handen is van een sjeik, Aziaat of Amerikaan en tel uit je winst.
Het oprichten van een beneliga gaat onze clubs ook niet ineens rijk maken, het niveau is op dit moment zo laag dat geen hond daar geïnteresseerd in is. Het enige wat ons nu nog kan redden is dat we ons toegeven aan rijke buitenlanders die onze clubs overnemen.

27 september 2017 om 11:23

Rijk, tja wat is rijk. De Beneliga zal mijn inziens wel voor een flinke stap zorgen op fin. vlak, zeker als je met 20 clubs gaat spelen, dan heb je al twee meer wedstrijden die je thuis speelt, 4 meer wedstrijden die je uit kunt zenden en ook 4 meer wedstrijden dat er een sponsor op je shirt staat. En de wedstrijden die je speelt zijn ook meer waard, haalt hogere kijkcijfers en je achterland gaat gewoon richting de 30 miljoen mensen in plaats van 17 miljoen, dan maak je echt wel een stap. Fin. zullen we echt niet richting Engeland gaan, maar vlak achter de topcompetities zou mogelijk moeten zijn.

Ook is het belangrijk dat je meer weerstand krijgt in de hoogste divisie, maar ook in de tweede, degene die dan promoveert levert echt een kunstwerk af.

27 september 2017 om 13:16

Ik denk dat een Beneliga niks oplost. Je blijft een klein landje, ook met zijn tweeen.

Ach, allemaal PSV en Ajax getinte journalisten die dat roepen om Feyenoord een crisis in te praten. Feyenoord krijgt straks Jorgensen weer terug en als Larsson gewoon een vrije rol krijgt op het middenveld, dan heb je een stuk meer creativiteit. Dit zijn gewoon goede lessen voor de spelers van Feyenoord en het zal telkens een stukje beter gaan tegen deze clubs.

27 september 2017 om 11:52

Inderdaad in de Italiaanse kranten zijn het allemaal Ajax en PSV getinte journalisten.

Nu begrijp ik waarom die kranten het zo moeilijk hebben. Die leven nog in de jaren 70.

Godzijdank zij we volgend jaar van de CL af in Nederland. Gewoon lekker voor de competitie en beker voetballen met af en toe een uitstapje in de Europa League is meer dan voldoende.

Wat had de Nederlandse pers nu echt verwacht dan. Dat Feyenoord met een compleet ander elftal dan vorig jaar. even potten gaat breken tegen een elftal dat al drie jaar bij elkaar is.

Het probleem is dat als je een elftal hebt dat een beetje op elkaar ingespeeld is. het jaar erop 5 wijzigingen heeft. En dat zijn meestal geen betere spelers. Probleem ligt hem niet in de opleiding of in het clubvoetbal. Het probleem ligt hem erin dat elftallen niet meer bij elkaar blijven. Als je succes hebt word je leeg gekocht 1 plek kun je nog opvangen maar gelijk drie plekken in je elftal. word teveel.

Er wordt wel erg dramatisch gedaan zeg. Ok, het gaat even niet lekker. Maar Feyenoord viel me mee en tegen gisteren. Positieve dingen gezien (haps, stjuste, amrabat) en minder positieve (tapia, diks) maar ik vond het spel helemaal niet zo slecht ook al worden er veel spelers gemist. We praten ons wel erg veel dingen aan.

Ik snap dus echt niet wat mensen verwachten. Heeft iemand in de afgelopen jaren de CL gezien met clubs als Ajax en Psv? Niet gezien hoe kansloos zij waren tegen clubs als Real en Barca? Ze spelen allemaal als jeugdteams tegen de grote europese clubs. Ook niet gek gezien het feit dat de gemiddelde leeftijd zo laag is.

Het gaat nog erger worden. We zij de CL plaats kwijt en het zal een hele toer worden voor de Nederlandse kampioen om in het hoofdtoernooi van de CL te komen.als je in de voororonde tegen de nr 4 van Engeland Spanje of Duitsland moet spelen ben je kansloos.ook t Oostblok is ons voorbij gesteefd en landen waar we vroeger lacherig over deden (oostenrijk ed)zijn nu onoverkoombare hindernissen.
Ik denk dat we nog meer europese plaasten kwijtraken en dat dit t bankroet is voor t Nederlandse voetbal op Europees niveau

Ik vind dat als je karsdorp verkoopt en je komt met diks op de proppen je het aks td niet al te goed hebt gedaan. Tuurlijk je hebt voor behoorlijk wat geld spelers verkocht, maar je hebt geen alternatief voor haps, Jorgensen en op de rechtsbackpositie.

Het zijn natuurlijk ook topploegen uit topcompeties waar Feyenoord tegen gespeeld heeft. Dat realiseert men zich niet. We zijn hooguit een top-10 land, geen top-5. Onze top heeft het (al) moeilijk in de Europa League, laat staat in de Champions League.

Heb nog nooit een zo zwakke vertegenwoordiger van Nederland in een Europees hoofdtorrnooi gezien; een aanfluiting, plaatsvervangende schaamte en meer dan dat. Dat je 1e spits niet mee doet, so what, de meeste clubs hebben er nog een op de bank zitten toch?

Hoop dat ons dit nu weer 17 jaar bespaard blijft. Zie liever Excelsior of Sparta!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren