Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veltman verdedigt Keizer: ‘Al had mijn moeder voor de groep gestaan’

Laatste update:

Ajax liet zondagmiddag in Den Haag voor de tweede keer dit seizoen punten liggen. Tegen ADO Den Haag vergaten de Amsterdammers te scoren, waardoor de thuisploeg in de tweede helft nog op gelijke hoogte kwam. Trainer Marcel Keizer is geregeld het mikpunt van kritiek, maar daar kan aanvoerder Joël Veltman zich nu niet in vinden.

“We scoren gewoon niet, zelfs niet als we één tegen één voor de keeper staan. Daar kan een trainer niks aan doen. Al had mijn moeder voor de groep gestaan”, zegt de verdediger in gesprek met de Volkskrant. Veltman snapte ook niet helemaal dat de remise bij ADO Den Haag uitgebreid gevierd werd. “Mooi voor hen hoor. Maar ze feesten alsof ze de Champions League hebben gewonnen.”

Hakim Ziyech kon na afloop niet geloven dat Ajax niet met drie punten uit de Hofstad vertrok. “Dit kan aan het einde van het seizoen nog pijnlijk worden. Dat hebben we vorig jaar wel gezien. In de rust hadden we 0-4 voor moeten staan. En zelfs na die gelijkmaker hadden we zoveel ruimte en kansen”, zegt de middenvelder tegenover het Algemeen Dagblad.

“Dat we geen Europees voetbal spelen, moet ik vooral ook mezelf kwalijk nemen. Daar heb ik een aandeel in gehad. In die wedstrijden heb ik zelf ook gefaald", vervolgt Ziyech. “Alleen competitie en beker is geen fijn vooruitzicht, maar daar heb ik mee te dealen. Is me eerder bij FC Twente ook gelukt.”

Denk jij dat Marcel Keizer voor het einde van het seizoen ontslagen wordt bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het altijd zo sneu als ze zich druk gaan maken over hoe en in welke mate de tegenstander het punt viert. Als dat hetgeen is dat je na de wedstrijd stoort dan ben je gewoon gefrustreerd en niet met je eigen prestaties bezig.

18 september 2017 om 09:37

Wat ik gisteren sneu vond behalve onze dramatische 2e helft is dat het ADO-publiek constant antisemitische liedjes aan het zingen was, constant Veltman aan het beledigen was en zowel de scheids als de commentator er "0" over zei of vermeldde. En nee, dat zorgde natuurlijk niet voor de 1-1. Dat deden we zelf. Maar de censuur of wegkijken bij zoiets kwalijks vind ik echt heel erg.

18 september 2017 om 09:43

Ja, ik kijk er al niet eens meer van op. Moet zeggen dat het sowieso een nare wedstrijd is vaak, Ado tegen Ajax, harde acties en provocaties. Het hielp natuurlijk al helemaal niet dat binnen anderhalve minuut Kluivert een walgelijke schwalbe maakt. Wat dat betreft viel het me nog mee dat het niet finaal uit de klauwen liep. De sfeer is meteen vervelend, en spelers als Beugelsdijk, Immers, vd Beek en Veltman gingen al meteen de schreef opzoeken.

18 september 2017 om 09:45

In de Arena zijn de liedjes voor de tegenstander altijd heel keurig en ludiek? Beledigende liedjes zijn natuurlijk niet netjes maar zijn de laatste jaren schering en inslag. Vroeger werd er nog wel een de best gedaan om leuk en origineel te zijn met liedjes die tijd ligt ver achter ons tegenwoordig gaat het er meer om hoe hard en onsmakelijk je iemand kan beledigen. Als je daar een oplossing voor heb laat het de knvb gelijk even weten die willen dit probleem ook erg graag oplossen. Waarom vind Veltman er uberhaubt iets van hoe de tegenstander dat ene punt viert, mij een raadsel?

18 september 2017 om 09:50

@tornado72: Geen idee en ik vind dat hij daar ook niets over moet zeggen. En ik ben geen blinde hoor, als wij dat doen in de Arena moet er ook iets van gezegd worden/actie ondernomen worden. Ik vind dat er in elk stadion een "zero tolerance" beleid moet zijn. Alleen dan kan je iets aanpakken.

18 september 2017 om 10:28

4ever4ajax
Ik begrijp je punt en ben het er mee eens, maar je moet ook de oorzaak bij de supporters van Ajax zelf zoeken. Zij afficheren zich als "joden" wat door hen als een geuzennaam wordt gezien. Als er dan van de andere zijde van het publiek een reactie in dezelfde trant komt wordt het gezien als antisemitisme. Dat vind ik een beetje hypocriet. Het zal toch niet zo zijn dat wanneer een volle Johan Cruijff Arena zingt dat wie niet springt geen "jood" is daarmee een kind van het oude volk wordt bedoeld. Er wordt gewoon een Ajacied bedoeld lijkt mij. Ik denk dat je in die context ook de reactie moet zien, al vind ik het, het is nogmaals gezegd, verwerpelijk.

18 september 2017 om 10:44

@nico50: Ik heb het niet over het liedje "en wie niet springt". En het gaat met niet alleen om de wedstrijd van gisteren en al helemaal niet alleen om Ado. Ik vind dat we in Nederland veel te veel negeren of wegkijken bij kwetsende spreekkoren. En nogmaals, als dat in de JC Arena is, wil ik dat de mensen minimaal net hard ingrijpen.

En als het om "joden" gaat. Je zegt het zelf al. Het is een "scheldnaam" van anderen die "we" hebben aangenomen als geuzennaam. Ik begrijp dat niet altijd alles als antisemitisch bedoeld is, maar in liedjes "joden" en 2e wereldoorlogpraktijken met elkaar mixen in een liedje gaat mij echt 1000x te ver. Antisemtisch of niet, het kan niet. Daar moet de Knvb, de arbiters en burgervaders een duidelijke lijn trekken, ipv wegkijken en niet benoemen.

18 september 2017 om 11:00

Het blijft het kip en het ei verhaal, werden Ajacieden op een gegeven moment door andere supporters Joden genoemd omdat ze heel lang geleden voor de oorlog een populaire club waren onder de Joods bevolking? Of zijn Ajacieden zich zelf zo gaan noemen en hebben andere supporters dit over genomen? Ik denk het eerste maar goed, net zoals PSVers zich boeren noemen omdat ze vooral vanuit de randstad zo werden gezien. Ik denk dat ook niemand zich druk maakt als een stadion en wie niet springt die is een jood zingt. Het word pas vervelend als de oorlog erbij word gehaald en het over gas, ss en verbranden gaat. Daar raak je een gewone Nederlander die voor Ajax is nauwelijks mee maar het doet enorm veel pijn bij mensen van wie zen vader, opa of wat dan ook gedeporteerd is.

18 september 2017 om 11:34

Ik zat gister tussen het ADO publiek. Enige nummers die ik heb gehoord zijn En wie niet springt en de moeders van Veltman en Schöne. Ik keur hrt natuurlijk af, maar ben benieuwd welke nummers jij allemaal hebt gehoord?

18 september 2017 om 11:52

Het liedje diende slechts als voorbeeld om een nuance aan te brengen dat een reactie van de andere kant niet per definitie antisemitisch hoeft te zijn maar gericht tegen Ajacieden. Dat ik het afkeur heb ik denk ik voldoende laten blijken.

18 september 2017 om 09:38

Zegt genoeg dat den Haag er zo blij mee is, bevestigd de status van Ajax. Des al niettemin hadden er gewoon drie punten meegenomen moeten worden uit den Haag. Gelukkig is het seizoen nog lang, positief blijven Ajacieden!

18 september 2017 om 09:44

Ja, maar daarom is het raar dat het Veltman stoort, hij voetbalt toch al een tijdje bij Ajax. Als tegenstanders teleurgesteld de Arena verlaten na een 0-1 overwinning moet je je pas echt zorgen gaan maken.

18 september 2017 om 10:08

Ja tuurlijk zegt dit iets over de status van Ajax. Dat is gewoon de top 3.

En als je dan een onverwacht punt pakt als team dan vier je dat. Dan moet die Veltman weer niet aankomenmet die onzin ze vieren het alsof het de CL is. Let gewoon op je eigen dingen en focus je daar op. Wat maakt hem het nou uit hoe ze het daar vieren..

18 september 2017 om 10:20

@marcos tuurlijk zijn we er blij mee. Gast, Ajax heeft zoveeel meer te besteden, zoveel betere spelers, zoveel dikke kansen en dan nog niks. Als jij zo een wedstrijd wint (zo voelde het wel) dan doe jij net zo blij. En dan is het ook nog eens Ajax wat tegenover ons stond! Ik had graag gewilt dat de uitsupporters waren, hadden we ons meer kunnen vermaken hehe

18 september 2017 om 11:33

Ik snap jullie heel goed hoor hard gewerkt voor een resultaat dat mag gevierd worden 👍

18 september 2017 om 10:14

Denk dat Veltman zich meer druk om zichzelf moet maken dan om de tegenstanders die blij zin met een punt tegen Ajax en da is logisch. Natuurlijk wil je niet dat Keizer de zwarte piet krijgt want hij heeft jouw aanvoerder gemaakt, werkelijk onbegrijpelijk en meteen de grootste fout van Keizer. Dit Ajax is echt zwak en vooral de verdediging is een zorgen kindje met niet 1 maar wel 3 zwakke schakels waarbij de captain de grootste is. Zullen geen kampioen worden, had oen Sanchez er nog was alle vertrouwen in maar sinds hij weg is zie je hoe zwak de rest achterin is !!! Alle 4 eigenlijk .....ajax onwaardig. Schandalig en wat zal Onana balen

18 september 2017 om 10:31

@maranr:
Ach Veltman was zeker niet de zwakste toch deze zondag?
En is ook de meest logische aanvoerder voor dit seizoen. Nu achteraf kan je zeggen dat Hunter een betere optie was. Maar die was in eerste instantie gehaald voor de bank.

Maar een andere optie zou ik ook zo 1,2,3 niet weten als aanvoerder.

18 september 2017 om 11:23

Waarom moet je het sneu vinden? Ben je zo gevoelig. Als hij iets raars opmerkt of vind mag hij dat toch zeggen. Is het niet raar dan dat je feest terwijl je gelijk speelt (whahaha). Thuis nog wel notabene. Blijkbaar was Berghuis ook alleen maar met zichzelf bezig toen hij 2 van die domme acties maakten dat zijn team dupeerde. Vraag me af waarvoor jij nog meer zo snel een traantje moet laten ...

18 september 2017 om 11:36

Damsko, ik bedoel sneu als in meelijwekkend en triest. Ik vind het heel triest van Veltman dat hij zich druk maakt om dit soort dingen, alsof dat hetgeen is wat je zou moeten meenemen van deze wedstrijd.

18 september 2017 om 11:41

Baardgrasmus aub jij en ik kunnen allebei een mening hebben over iets. Maar we weten allebei dat je je daarom toch niet gelijk druk hoef te maken over iets wat we vinden en mogen uitspreken. Dat weet je net zo goed als ik.

Tsja, begrijpelijk dat hij dit zegt. Ik was heel blij met zijn aanstelling destijds ("we kunnen ook trainers opleiden" maar mijn enthousiasme is inmiddels flink getemperd. Natuurlijk had hij een rotstart (voor Nouri zelf natuurlijk helemaal), maar ik krijg inmiddels het gevoel dat hij de jongens niet echt weet te bereiken. Een slappe instelling heeft natuurlijk ook met de spelers te maken, maar als je dan als trainer als een slappe zak langs het veld staat, help je het sowieso niet. Dan ga je tekeer aan de kant! Nee, ik ben inmiddels om. Ik geloof niet meer in hem, helaas.

18 september 2017 om 09:40

Ja, maar juist als je gelooft dat je zelf trainers kan opleiden was Keizer een hele slechte keuze. Hoe lang zit hij bij Ajax, een jaar of zo? Hij is het voorbeeld dat een trainer vooral goed moet liggen bij de assistenten, want hij is niet bepaald door de wol geverfd bij Ajax in dat ene jaar Jong Ajax. Dan was Winter als hoofdcoach logischer geweest, die heeft ook voor zijn Canadese avonturen een hele tijd in de opleiding van Ajax meegelopen.

18 september 2017 om 09:48

Tsja, wat is lang genoeg? En dat bedoel ik echt als vraag, want ik weet het antwoord niet. De avonturen voor Jong Ajax zeiden mij niet zoveel van Keizer, maar zijn ook moeilijk in te schatten omdat je met zoveel minder aan kwaliteit teams iets moet realiseren. En Simeone zal met Telstar ook in de Jupiler League blijven zeg maar (beetje overdreven voorbeeld natuurlijk). Nu is het natuurlijk de koe in de kont kijken, maar ik hoopte echt dat hij de lijn van Jong Ajax kon doorzetten.

18 september 2017 om 10:00

Ja, Jong Ajax laat zich lastig inschalen. Want ja het is een 'jong team' met tieners en jonge twintigers, maar het is ook het team met de spelers waar behoorlijke transfersommen voor zijn betaald, daar komt geen Jupiler League club aan denk ik.

18 september 2017 om 10:13

Ik snap je punt heel goed en heel eerlijk beoordeelde ik keizer op ze periode by cambuur bijv hij had 0,0 vooruitgang geboekt en met jong ajax zal elke trainer met een middeveld met de jong vd beek en nouri en casseira in de spits minimaal 3e worden heeft meer te maken dat ajax zo goede jeugd heeft dan keizer zo goede trainer vind ik

18 september 2017 om 14:17

Dat denk ik ook hij kan volgens mij totaal geen plezier overbrengen en is helemaal nog niet klaar om als hoofdtrainer bij Ajax aan de slag te gaan. Kan een wedstrijd helemaal niet goed lezen en tijdig handelen, zijn wissels komen of te laat of slaan nergens op.

Hier heeft hij wel een punt. Ik ben allesbehalve overtuigd van keizer, maar hij kan er niks aan doen dat younes en kluivert 0.0 rendement hebben. En als je ervaren spits dan ook nog grote kansen gaat missen, dan houdt et op

18 september 2017 om 09:45

Hij kan er wel wat aan doen wisselen en Neres er oa in.
En dat ADO dat punt viert als een overwinning dat hebben meer clubs, want een punt tegen Ajax is beter dan tegen (met alle respect) Vvv of Roda.

18 september 2017 om 09:58

@fcoldambt
Neres kwam erin.
Enig verschil?
Volgens mij niet omdat dit jou niet opgemerkt is.

18 september 2017 om 10:12

Misschien moet Neres gewoon een keer 3 wedstrijden op rij starten, hij betaalt het vaker terug dan Kluivert en Younes.

18 september 2017 om 10:19

Net wat lucasandersen zegt Neres paar wedstrijden op rij Kluivert en Youness hebben hun kans onderhand wel gehad. En dat bedoelde ik. Heb het er helaas niet bij gezet.

18 september 2017 om 09:59

Iedereen ziet dat Ajax moeite heeft met scoren, dat moet je als trainer toch ook constateren. Als je dan twee buitenspelers opstelt die en zelden een voorzet geven op je spits (staan beide met goeie been naar binnen toe) en zelden een doelpunt maken maak je toch echt wel een grote fout.
Neres is veel vaker betrokken bij een doelpunt als Kluivert en het draait om doelpunten dus die keuze is makkelijk. Ook verdedigd Kluivert zeer slecht mee, dus daar kan het ook niet aan liggen. En Younes zijn rendement is ook dramatisch dus probeer daar eens wat anders, bijvoorbeeld Johsen of Dolberg vanaf links.

18 september 2017 om 13:02

Je roept om een speler die voorzetten geeft om daarna te pleiten voor neres ipv kluivert. kluivert is rechtsbenig en geeft de ballen gemiddeld veel vaker voor. Tegenstrijdig stukje tekst dus.

Natuurlijk kan de zogenaamde aanvoerder zich hierin niet vinden... Waarom kon veltman zijn ploeg in de 2e helft niet opzwepen om bij de les te blijven ? Waarschijnlijk omdat hij geen leider is en geen klasse heeft.

Met Keizer als trainer en Veltman als aanvoerder is het slappe hap bij Ajax. De 6e plaats zonder noemenswaardige tegenstanders zegt voldoende.

Voor het eerst sinds jaren geen Europees voetbal (en dat na een EL-finale). Het geeft alleen maar aan, hoe Ajax achteruit holt. Sar, Bergkamp, Keizer en Spijkerman moeten zich grote zorgen gaan maken !!

18 september 2017 om 10:05

Ik vermoed dat Veltman zijn moeder wel beter kan wisselen en beter zijn spelers in de rust kan motiveren.

Ik begrijp er niks van waarom Younes blijft staan en waarom Dijks maar op de back blijft staan. Verder zijn de wissels sowieso totaal onbegrijpelijk. Ik vond Hakim de tweede helft echt niet goed spelen en veel gaten laten vallen. Maar Keizer wisselt gewoon de beste man van het veld.

De tactische keuzes zijn onbegrijpelijk, de wissels snap ik niks van en in plaats van in de rust een elftal te motiveren kwamen ze er ongemotiveerd uit.

18 september 2017 om 10:36

Niet Sar, Bergkamp, Keizer en Spijkerman moeten zich zorgen gaan maken, want het woord mislukking kennen zeker 3 van de 4 niet. Nee, de supporters moeten zich zorgen gaan maken. Zie jij iemand als b.v. Cruijff, die in kan grijpen en dat ook doet? We weten toch hoe de laatste periode is verlopen bij Ajax, nadat Cruijff, ziek en moedeloos, zijn handen er van af heeft getrokken? Op korte termijn is hoop nergens op gebaseerd......

Als dat zo mocht zijn dan kunnen er wel een paar meer vertrekken ze hebben Marcel er neer gezet die daar verantwoordelijk voor zijn moeten bij zich zelf te raden gaan.

Waar blijft de opvolger van Sanches, ik zie nog steeds Dijks in de basis.

18 september 2017 om 09:50

Hou toch eens op met dat gezeik over die trainer ze hebben gisteren legio kansen gemist wat kan hij daar aan doen ? ik ga mij pas zorgen maken als Ajax geen kansen meer creëert maar dat is geenszins het geval en daar kan geen trainer wat aan doen maar je blijf nu eenmaal zogenaamde supporter houden die gelijk de trainer de kop van jut maken .

Gewoon terecht dat ADO Den Haag er nog een gelijkspel uit wist te halen en het uitbundig viert. Is toch voor de Hagenezen de wedstrijd van het jaar. Zwinkels hield echt alles tegen.

Ajax moet naar zichzelf kijken. Je verzuimt het om de wedstrijd eerste helft af te maken. Opbegrijpelijk hoe slecht de tweede helft was. Snap ook niet wat de gedachtegang was van Marcel Keizer om Frenkie te wisselen voor Lasse. 9 van de 10 keer win je zo'n pot als gisteren, helaas mocht het niet zo zijn.

hij beweert hier dus dat zijn moeder een betere coach is dan keizer ?

Mag er vanuit gaan dat Keizer na deze wedstrijd een stevige reprimande krijgt. Als je als trainer beslist om de grote aankopen (neres, Wober en Orejuela) niet op te stellen ten voordelen van Kluivert en Dijks en je wint niet zou ik als verantwoordelijke van de aankopen toch even aankloppen wat er aan de hand is. En waarom deze spelers niet spelen.
Younes, Kluivert en Dijks waren dramatisch. Met Neres en Wober of Orejuela kun je er al twee vervangen (viergever gaat dan naar linksback). Dus waarom spelen die niet?

18 september 2017 om 10:40

Naar het schijnt heeft Sar direct na de wedstrijd hem zo'n 20 minuten streng toegesproken. Keizer onderging dit, met het hoofd gebogen, leunend tegen een muur. Aldus een bericht uit de media. Dan weet je toch wie aan de touwtjes trekt en wie de marionet is?

Keizer mocht van mij al weg na het debacle tegen Rosenborg. Toen al waren ze wissels en spel dat hij heeft ingebracht, totaal niet te begrijpen zijn. Nu zie je aan het spel van Ajax dat er geen idee of gedachte achter zit. Ik zie het in ieder geval niet. Gister ook, aantal opvallende wissels. Bijv dolberg zo laat brengen. Daarnaast zie je dat in de 2e helft de nonchalance erin sluipen, daar moet je als trainer toch iets tegen doen en ervoor zorgen dat dat zo snel mogelijk eruit gaat, door een bepaald signaal af te geven of iets dergelijks. Maar nee hoor, als een halve zoutzak blijven coachen. Ach ik heb het seizoen al opgegeven, zolang keizer daar zit gaan we, denk ik, geen prijzen pakken en een (heel) zwaar seizoen tegemoet. Ik zal Ajax altijd gewoon supporten maar verwachtingen zijn niet al te hoog voor dit seizoen, dit zal me waarschijnlijk ook heel wat boze en gefrustreerde momenten besparen. Ik heb me al neergelegd dat dit een waardeloos seizoen wordt.

Maar met de tekst al had mijn moeder voor de groep gestaan impliceert hij eigenlijk dat zijn moeder een betere trainer is als Keizer.

18 september 2017 om 10:53

zei John diego ook al.

Youness gewoon niet opstellen, want daar komt werkelijk niet uit. Neres op links en Kluivert op rechts en dan is er ook Czerny nog en die jongen van Heerenveen doet het heel goed bij Jong Ajax. Youness lintje om doen en verkopen.

Als je zag hoe fantastisch Tete speelde tegen PSG en Neymar in zijn zak had is en blijft het ongelooflijk dat deze onbenul steeds weer de voorkeur kreeg boven Tete...

En om bij het topic te blijven. De trainer kan er wel wat aan doen. Sowieso andere wissels doorvoeren waardoor je een hele andere wedstrijd krijgt.
Voor Ajax is het noodzaak zo gauw mogelijk Keizer (en meteen ook Veltman) te lozen...

18 september 2017 om 10:28

Bij de eerste goal vond ik Tete er anders niet best uit zien hoor. Als dat Veltman was overkomen hadden we het daar nu over gehad.

18 september 2017 om 10:53

Spelers hier zijn wel iets minder als die wereldaanval van PSG hé natuurlijk

18 september 2017 om 13:07

Onzin. De manier waarop Tete werd uitgeschakeld was gewoon slecht. Neemt niet weg dat hij verdedigend een zeer goede pot speelde met 2 rechtstreekse onderscheppingen 1 op 1 bij Neymar. Veltman speelde net als vorige week overigens ook een dikke pot. Als hij zo doorgaat is er geen reden om te wisselen. Wel zie ik graag Sink terugkeren in de basis ten koste van Dijks.

Haha Joel met deze reactie bevestig jij dat we jou en je team te pakken hebben gekregen.

En trouwens tuurlijk vier je dat punt, we werden compleet weggespeeld voor rust en Ajax mist 6 dikke open kansen. Wat denk je wat gaan doen? We gaan ze juist ondersteunen en de wind meegeven, daar halen ze kracht.

Ook de actie van Onana bevestigt de irritatie, stond bij 0-1 leuk tijd te rekken, ja dan denkt die ballenjongen ook van die had toch geen haast?

Al met al, ik vond het een geslaagde match! opstootjes, kaarten, over het randje gaan, goals en open kansen missen. Bijna mooier kon niet, alleen Kishna en Lexie is een aderlating..

18 september 2017 om 10:36

Snap dat wel van Haagse kant, Ajax moet naar zichzelf kijken, als je een tegenstander zo wegspeelt moet de wedstrijd al over zijn. Het mocht een heus wonder heten dat het nog 1-1 werd, dus snap de blijdschap volkomen.

De scheids is ook geen excuus. Echter hielp dat ADO wel enorm, die Beugelsdijk had natuurlijk allang niet meer op het veld mogen staan. Nijhuis was zeer consequent, totdat hij Beugelsdijk zijn tweede geel had moeten geven, door een counter eruit te halen (hij had er in de eerste helft al af gemogen, want die tackle op Huntelaar is geel).

Ik vind dat je een trainer de tijd moet geven. Ook onder Bosz had je dit soort wedstrijden er tussen zitten. Daarbij mis je t.o.v. het vorige seizoen spelers als Klaassen en Sanchez. Toch de beste spelers die ze hadden (naast Ziyech). Spelers die zijn aangekocht zijn toch vooral weer jonge spelers die ze (hopelijk voor Ajax) binnen een paar jaar voor minimaal het driedubbele kunnen verkopen. Die gasten staan er niet meteen dus kun je ook niet teveel van verwachten nog.

Het is heel makkelijk om negatief te praten als het niet loopt/gaat zoals je zou willen. Juist dan is het belangrijk om de club en iedereen die zich voor de club in zet te steunen.

18 september 2017 om 11:47

@guns$: die zin van je: Ook onder Bosz had je dit soort wedstrijden er tussen zitten.
en daar heb je dus eigenlijk het kampioenschap op verspeeld, als dat dit jaar weer zo gaat, dan sta je aan het eind van het seizoen weer niet op het hoogste treetje.

als ajax gewoon de knip had getrokken voor goede vervangers en een degelijke ervaren coach dan hadden ze nu waarschijnlijk nog wel in een europese competitie gezeten en was er ook geen achterstand op de top van de eredivisie.

Lekker belangrijk wat ADO doet, het is ook wel een wonder te noemen als je de eerste 45 minuten helemaal niks in te brengen hebt, dus begrijp dat wel. Ajax moet vooral naar zichzelf kijken, weer houden ze niet het niveau vast, je moest juist nog een hoger tempo spelen, maar dan lijkt Ajax toch te twijfelen. Aan Keizer ligt het niet, ze voetballen de eerste 45 min gewoon heel goed, maar scoren inderdaad te weinig (een andere kwaal), wel vind ik dat hij op dat moment moet zien dat er ruimte ligt en dat Younes daarvoor niet het juiste type is, dan wil je juist snelheid in je ploeg en niet alleen op RA.

Positieve vind ik dat ze gewoon prima voetballen, zeker met Frenkie de Jong erin en tot kansen komen, afwerking en ook vasthouden van niveau moet beter.

Als je al zo matig speelt tegen de kleintjes, hoe zal het dan wel niet gaan tegen az, Heerenveen, psv, Feyenoord, Vitesse, Utrecht? Ik vrees dat dit gewoon een heel heel vervelend seizoen gaat worden zo, met die coach die geen enkel idee heeft wat hij doet en die waardeloze achterhoede.

'dit kan aan het einde van het seizoen nog pijnlijk worden. Dat hebben we vorig jaar wel gezien' Ja, je zou zeggen dat ze het wel geleerd zouden hebben na die dramatische start vorig seizoen en het seizoen ervoor dat je een landstitel verkloot op de Vijverberg. Nou mooi niet dus. De titel kun je nu alweer vergeten. De lastige wedstrijden moeten namelijk allemaal nog komen en daar ga je sowieso nog wat punten verspelen. Je bent nu al praktisch door je misstappen tegen de wat kleinere ploegen heen na 5 wedstrijden. Het gat met PSV en Feyenoord is weliswaar klein, maar PSV heeft er al 2 lastige wedstrijden opzitten en Feyenoord is ook al in Eindhoven geweest.

Tja Veltman moet het wel voor hem opnemen natuurlijk aangezien Keizer hem tot aanvoerder heeft gebombardeerd. Bij dat gesprek had ik wel een vlieg op de muur willen zijn.

K: "joel!! kom es hier"
V: "wat is er trainer?"
K: "nu Davy vertrokken is ben jij mijn nieuwe aanvoerder van Ajax"
V: "..."
K: "gefeliciteerd!"
V: "maar... trainer... ik ben een beetje een doetje"
K: "maakt niet uit, je bent een echte Ajacied"
V: "nee, echt serieus, niemand in het team luistert naar mij"
K: "dat veranderd met de aanvoerdersband"
V: "ik betwijfel het hoor... ze nemen nog meer aan van Neres en die spreekt geeneens Nederlands."
K: "aah joh, je groeit wel in je rol"
V: "of naar Kluivert, en die is twaalf ofzo"
K: "ik ben de baas, en jij Bent NU Aanvoerder"
V: "ik kan niet eens echt goed voetballen"
K: "daarom heb ik je als back opgesteld, die hebben we toch niet dus je speelt iedere week"
Veltman pakt de band van tafel en loopt weg mompelend: "hakim gaat me zo hard uitlachen...."

Wat een bullshit.. klote van Ajax inderdaad, ze hadden gewoon moeten scoren. Maar dat ADO een feestje bouwt dat ze gelijkspelen tegen Ajax is hun goed recht. Tegenwoordig zou Ajax ook zo moeten juichen als ze een punt in de kuip halen 😜

18 september 2017 om 11:29

Tegenwoordig?!?!?!?! Je kent de statestieken toch wel in de kuip tegen ons. Je weet toch dat we een vakantiehuisje in rdam hebben.

Keizer neemt bepaaldr keuzes die totaal niet logisch zijn. Dat zit mij dwars. Dit neigt voor mij meer naar vriendjespolitiek wanneer je spelers opstelt terwijl andere in mijn ogen gewoon beter zijn. Als ik Overmars was, had ik 'm allang ff op het matje geroepen. Dit is Ajax beste en succesvolste club van Nederland. Hier is geen tijd om dingen uit te proberen. Je coach geen Jong Ajax. Hier moet je presteren en de beste ploeg op heg veld zetten. En dat doet hij niet.

Joel, doe dit nu niet. Het einde van deze trainer nadert. Publiek heeft zich al tegen hem gekeerd. Dit is heel snel over en sluiten.

Deze trainer had al heel weinig krediet bij zijn aanstellen. Wat balletjes vielen de verkeerde kant uit en vervolgens staat hij nu niet boven aan, speelt Ajax niet in Europa en hebben ze al vier verliespunten na vijf wedstrijden. Dit wordt een gevalletje de Boer en dit is heel snel over en sluiten. Heel simpel in deze trainer had geen eens het volledige technische hart vertrouwen op het moment dat hij aangesteld werd. Is nu ook naar buiten toe gekomen en ook dat soort Ajax iconen hebben het ook al behoorlijk verbruid bij het publiek en als het publiek zich gaat roeren is het meestal heel snel einde. Zelfs als je een grootheid bent als van Basten.

En het ergste van dit alles is, dat dit nog terecht zou zijn ook en dat het voor Keizer helemaal einde carrière betekend. Die zie ik nergens een nieuwe kans krijgen. Die had gewoon op zijn strepen moeten gaan staan en zeggen ik ben gewoon nog niet klaar voor een rol als trainer. Assistent geen probleem, hoofdtrainer doe ik niet.

Misschien maar helemaal schoon schip maken. Assistenten eruit, trainer weg. Herplaats je die allen binnen Ajax voor de jeugd ofzo. Lekker met Bergkamp samen werken want die is er blijkbaar helemaal weg van en opzoek naar een nieuwe trainer. Al is het een ad interim die slechts een doel heeft zo hoog mogelijk eindigen en zo ver mogelijk komen in de beker. Ga je in de tussentijd op zoek naar een nieuwe technische staf die in mei direct aan de slag kunnen (bijvoorbeeld zo'n ten hag eens benaderen of hij het ziet zitten als coach vanaf volgend seizoen liefst na 5 november ben je dat gezeik ook direct uit de weg gegaan).

Maar ook eens deze zooi op het bordje van de verantwoordelijke leggen. Overmars wilde liever een meer ervaren trainer met Keizer als assistent, bergkamp en van der Sar wilde Keizer direct. Nou alsjeblieft dit is het resultaat, leg maar eens een keer verantwoording af voor je beslissing.

We scoren wel maar kunnen niet 0 tegenhouden. We moeten niet verdedigen maar vooruit verdedigen en daar liggen onze kracht is dit seizoen wel gebleken dus vanaf nu altijd druk zetten!

Ik wordt soms zo moe van alle azijnzeikerds hier op voetbalzone. Enige steun voor je club is bij veel mensen ver te zoeken. Speelt de jeugd dan moeten we oudjes kopen. Kopen we oudjes dan moeten we meer jeugd hebben. Verspelen we een paar punten dan moet de trainer weg. Als we straks toch kampioen worden dan zie je die fans ineens niet meer. Bestaat er nog zoiets als een beetje vertrouwen hebben en misschien na een half seizoen de balans opmaken. Kort geleden had iedereen er nog begrip voor dat de voorbereiding van Ajax allerminst soepel was verlopen. Nu wordt alweer een topajax verwacht. Met de voorbereiding die Ajax dit jaar heeft gehad geef ik ze dit jaar mijn volledige vertrouwen en steun. Zouden meer mensen moeten doen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren