Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ex-Ajacied daalt neer in Eindhoven: ‘Lang met Raiola over gesproken’

Laatste update:

Donyell Malen speelde vanaf zijn negende bij Ajax en verliet die club in 2015 voor Arsenal. Na twee jaar in Londen, koos hij voor een terugkeer naar Nederland en tekende hij onlangs tot medio 2020 bij PSV. In Eindhoven hoopt hij zo snel mogelijk zijn debuut te maken in de Eredivisie. "Mijn doel is om in de toekomst bij PSV naar de profkant te gaan en als het aan mij ligt liever gisteren dan vandaag”, aldus de achttienjarige spits tegenover het Eindhovens Dagblad.

Malen was bij Ajax, waar hij zeven jaar lang speelde, ploeggenoot van spelers als Matthijs de Ligt en Justin Kluivert, spelers die hun debuut in de hoofdmacht van de Amsterdammers al lang en breed achter de rug hebben en intussen een rugzak vol ervaring hebben, ook op Europees niveau. Malen bewandelt een andere route. “Als ik mezelf bij Jong PSV laat zien, zullen de kansen vanzelf een keer komen, al weet ik ook dat geduld soms nodig is."

Bij Arsenal trainde Malen regelmatig mee met de selectie van manager Arsène Wenger, maar kwam het nooit van een doorbraak in de Premier League. “Wel hebben de jaren in Engeland me zelfvertrouwen en kracht gegeven. Ik ben bij Arsenal een betere voetballer geworden, ook omdat ik daar soms met de A-selectie mocht meetrainen en met grote voetballers werkte”, vervolgt Malen. “Onder anderen Thierry Henry was er een tijdje jeugdtrainer en gaf me aanwijzingen. Hier is er met bijvoorbeeld Ruud van Nistelrooij natuurlijk ook een wereldberoemde ex-speler die ons beter wil maken."

Malen hoopt nu op een doorbraak in Eindhoven, een stad die hij alleen kende van De Herdgang, het sportcomplex van PSV waar hij als speler van Ajax jaarlijks kwam. "Ik heb er met mijn zaakwaarnemer Mino Raiola en familie lang en goed over gesproken. Het is de beste stap om terug te keren. Ik denk dat hier voor mij de meeste kansen zijn om door te breken."

Donyell Malen verovert nog dit seizoen een basisplaats in het eerste van PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Typisch.. Mino heeft lekker premies ontvangen bij transfer naar Arsenal en nu naar PSV. Had gwn bij Ajax moeten blijven dan had hij al debuut gemaakt

14 september 2017 om 12:29

Typisch die jongen wilde zelf naar Arsenal, kunnen we wel altijd de zaakwaarnemer de schuld geven.. in Engeland is het voetbal gewoon beter, dat hebben we gisteren nog even haarfijn kunnen zien

14 september 2017 om 12:33

Zo is het bij de grote mensen inderdaad. In de Jeugd zijn Ajax en PSV de laatste jaren minstens evengoed.

14 september 2017 om 12:38

Denk je dat een zaakwaarnemer geen invloed heeft op de keuze van een minderjarige speler? Beetje naïef.

Daarnaast is het voetbal in de EPL idd beter, alleen heeft Malen daar niet gespeeld. En mede door het feit dat het niveau daar veel hoger is krijg je ook als jeugdspeler bijna geen kans tenzij je echt de buitencategorie bent. Maar dat weet Raiola ook wel.

14 september 2017 om 12:48

Arnout108, onderbouw je verhaal eens?
Jeugd Ajax en PSV minstens even goed?
Welke jeugdspelers van PSV zijn er internationaal doorgebroken?
Hoeveel jeugdspelers zijn er structureel doorgebroken in het eerste?

Als je 50 internationale scouts naar de beste Nederlandse jeugdopleidingen vraagt komt er 50 keer Ajax of Feyenoord boven en 0 keer PSV.

On topic goede zet van PSV om deze jongen binnen te halen

14 september 2017 om 12:50

Wat ik dan wel vreemd vind is dat als jeugdspelers geen kansen krijgen ze toch altijd voldoende Engelsen van niveau hebben voor hun nationale elftal. Hoe was het ook al weer, was Oranje wel en Engeland niet aanwezig op het afgelopen EK? Of was het andersom?

Bij Everton krijgt de jeugd gewoon kansen en Rashford heeft ook niet te klagen over speeltijd.

14 september 2017 om 12:56

@feeling good, ik vind het ook te makkelijk om de schuld bij de zaakwaarnemers te leggen, zelfde geldt voor de schuld bij die jongen te leggen. Kijk op welke leeftijd hij vertrok, denk dat op elke minderjarige makkelijk valt in te praten. Dus tenzij jij hem persoonlijk kent en zijn omgeving, vind ik dat je zomaar iets roept.
Wat betreft zaakwaarnemertjes, walgelijk beroep, des te meer transfers of contracten die gasten afdwingen, des te rijker/groter ze worden. Heeft voor mij de charme van het voetbal drastisch verminderd.

14 september 2017 om 13:00

In voetbal zijn ze beter, omdat ze de financiële mogelijkheden hebben. Opleiden van Jeugd doen toch echt de Nederlanders beter met minder geld.
Een paar ton zit bij een aantal Engelse club los in de broekzak, dus de instelling "laat maar komen, we zien wel", is dan ook snel gezegd...

14 september 2017 om 13:23

Waar eindigde Engeland op het laatste WK dan? En het WK daarvoor? En het WK daarvoor? Engeland bakt er bijzonder weinig van ls nationaal elftal als je het vergelijkt met het nivaeu van de competitie.

14 september 2017 om 14:14

@kohaku in Engeland wonen ook wel n paar mensen meer dan hier he .. plus Engeland heeft recent ook nog toernooien gemist & stelt aldaar eigenlijk structureel teleur. De laatste 2 WK's van Nederland waren toch wel aardig te noemen, niet ?

14 september 2017 om 15:57

Is niet moeilijk te onderbouwen hoor. Kijk maar eens naar de Europese O-19 competitie van afgelopen seizoenen.
Dan zie je dat Ajax en PSV inderdaad niet 'minstens evengoed' zijn,maar zelfs stukken beter.

14 september 2017 om 12:51

Alsof bij Ajax blijven een garantie op succes is. Hoeveel spelers uit de A1 halen het eerste elftal? Dat zijn ze echt niet allemaal, dat geldt slechts voor enkele spelers dat ze regelmatig minuten in het eerste maken.

14 september 2017 om 13:45

Nee, garanties op succes bestaan niet. Ik kan me echter niet voorstellen dat een jeugdspeler wel een kans krijgt bij een club als Arsenal, en geen kans zou hebben gekregen bij welke eredivisieclub dan ook.

14 september 2017 om 15:33

Maar als er 3 uit de 20 het wel halen is dat nog altijd beter dan de 0-1 op 100 van de grote Engelse clubs. Die hebben veel meer jeugdspelers en er breken er minder door. Dat is inherent aan het niveau dat men verlangt.

Toch wel groot talent, carrière keuze niet top maar ben blij dat hij in Eindhoven is neergestreken laat hem maar zien hij de stappen kan maken.

Offtopic Wanneer gaat Mauro naar het 1e? Wat een talent is dat zeg.

14 september 2017 om 12:06

Ik denk als hij iets meer dan 6 wedstrijden voor jong psv heeft laten zien groot talent dat zeker, vooral in de voorbereiding. Vind hem nu nog ietwat "tegenvallen" in de JL.

14 september 2017 om 14:15

Joh hij is 18 he. Z'n carrière begint dit seizoen pas. Psv zou zomaar een goeie stap voor m zijn met 2 spitsen voor m die allebei niet overtuigen op dit moment ..

En weer een slachtoffer van zaakwaarnemer Mino Raiola.
Lekker vroeg vertrekken naar het buitenland, en als je een kans wil maken moet je terug gaan
naar je oude club , dan heb je meer kans dan bij Psv
eerst wel even sorry zeggen tegen marc.

Bij Ajax was men er toen niet blij mee dat hij weg ging. Scheen een enorm talent te zijn. Met het gestuntel in de spits bij PSV moet het toch ook weer niet té lang gaan duren voordat hij een keer de kans krijgt?

14 september 2017 om 11:59

Dit is precies het voorbeeld! De ligt heeft al een Europese finale gespeeld, kluivert die het heeft meegemaakt, niet in de basis maar toch! Die jongens die jong een transfer maken door die pizzabakker, falen allemaal. Zonde

14 september 2017 om 12:30

Kluivert zit bij Raiola...

Verder helemaal eens hoor. Van mijn part haalt Ajax geen enkele Raiola speler binnen, het probleem is dat ze als talent op een gegeven moment profcontracten sluiten en dan zo nu en dan toch in Raiola zijn valkuilen trappen.

14 september 2017 om 12:54

De ligt speelde ook alleen maar omdat de scouting (westermann) heel slecht is.

14 september 2017 om 12:54

Waarom denkt iedereen dat als je als speler in Nederland blijft dat het dan wel goed komt met je carriere? Kijk eens naar de landen die wel op het afgelopen EK waren en die wel aan het WK deel gaan nemen. Hoeveel spelers van die elftallen zijn in de Duitse, Engelse en Spaanse competitie opgegroeid en hoeveel spelers in de Nederlandse competitie?
Dat je hier eerder speeltijd krijgt wil niet zeggen dat je dan ook meer kans maakt om de Europese top te halen, want anders had Oranje er nu niet zo beroerd voorgestaan.

14 september 2017 om 12:59

Jahoor De Ligt heeft een heel jaar uitstekend gespeeld (incl EL finale waar hij een van de betere, zo niet de beste van Ajax was, voor wat het waard is..) alleen maar omdat Westermann slecht gescout was. Dat heeft verder niks met zijn eigen ontwikkeling/kwaliteit van doen. Wauw hahah...

14 september 2017 om 13:04

Haha Janssen wat een bizar slechte opmerking zeg! Dit is echt gewoon knap.

De Ligt had als concurrenten: Veltman, Sanchez, Viergever, Riedewald en Westermann.

Dus in totaal 6 spelers voor twee posities, en dan speelt hij alleen omdat er eentje niet goed genoeg was? En dat zou dan aan de scouting liggen? Dezelfde scouting die ook Sanchez had gehaald?

14 september 2017 om 13:16

Dat geldt toch net zo goed voor al die verhalen dat je in Nederland zoveel kansen hebt als jeugdspeler? Ze noemen bv de Ligt maar die andere spelers uit de jeugdelftallen waar hij gespeeld heeft, waar zijn die gebleven? Ook allemaal in het eerste van Ajax?

14 september 2017 om 13:28

Natuurlijk niet, alleen de echte goede halen 1, maar diegenen die niet in aanmerking komen voor de doorstroom naar Jong en later naar 1 gaan de senioren bij Arsenal ook niet halen hoor..

Lijkt me inderdaad de beste keuze. PSV zit niet dik in de goede spitsen, dus als hij bij Jong laat zien dat hij het niveau is ontstegen dan komen de kansen bij PSV vanzelf. Bij Arsenal had hij natuurlijk nooit een kans gekregen en bij Ajax terugkeren was ook geen optie, daar lopen nu ook teveel betere spitsen rond.

14 september 2017 om 12:15

ja en voor hem staan Bergwijn en Lammers nog. ondanks het gestuntel krijgt Lammers amper/geen kansen

14 september 2017 om 12:37

@rolo1984, gezien het feit dat de Jong al bijna voor het seizoen verkocht was en Locadia ook in de belangstelling van een aantal clubs stond verwacht ik dat 1 van de 2, zoniet beide vertrekken tijdens/na het seizoen. Als Malen zich dan heeft bewezen in Jong PSV krijgt hij misschien wel een kans. Een beetje zoals Dolberg bij Ajax. Milik werd verkocht en er is niet meteen een vervanger, dus probeerden ze het met Dolberg. Dat heeft ook goed uitgepakt.

14 september 2017 om 12:56

Ze probeerden het eerst met casseirra en traore. Omdat deze het slecht deden kreeg Dolberg pas de kans.

Toch wel lekker zo'n vangnet genaamd Psv. Je kan als jonge speler met een gerust hart naar het buitenland gaan in Eindhoven kan je later altijd weer terecht.

Bij PSV moet je in de hierarchie ook nog Locadia, de Jong en Lammers voorbij. Dat is nog niet zomaar gebeurd, want anders laat Arsenal hem niet zo makkelijk gaan. Een Lammers deed het eind vorig seizoen wel aardig en krijgt vervolgens dit seizoen weer geen kansen tot nog toe.

Wow, wat een move... Gelukkig heeft hij er met Mino en zijn familie goed over gesproken... Dat had hij 2 jaar terug al moeten doen, toen hij bij Ajax wegging. Hij zal nu wel met een jaloerse blik en goed gevulde bankrekening kijken naar De Ligt; Kluivert; De Jong die allemaal volop in Ajax spelen en Europees al het nodige hebben meegemaakt... Nu zit hij achter Lammers in de J.L. ...

14 september 2017 om 12:54

Ach, beter laat dan nooit toch? Hij is nog jong dus het kan alsnog.

Die jongen heeft het goed gezien. Soms moet je een omweg nemen om de top te bereiken.

Psv aast wel vaak op ex Ajax jeugdspelers. Ben benieuwd of hij bij psv wel kan waar maken. Bij Ajax waren ze niet blij dat hij naar Arsenal ging.

14 september 2017 om 12:50

PSV aast op goede spelers. Die hebben soms een Ajax verleden en vaak ook niet. Maar steek vooral die veer in je eigen achterste als je daar zo blij van wordt.

Je hebt gewoon keuzes die je in het leven kan maken. Malen heeft een andere gemaakt dan Kluivert en de Ligt. De concequenties zijn toch langerzamerhand bekend. Bij Malen en de familie. Als hij nu bij Jong Psv gaat beginnen, had hij in mijn ogen op dit moment veel verder kunnen wezen wanneer hij bij Ajax was gebleven. Maar oke we zullen zien. Ik zie hem dit jaar sowieso niet echt doorbreken nog bij het eerste. Want ik denk zelf dat hij nog niet eens op die level van Bergwijn zit.

Alweer 1 die gestald moet worden door Raiola, bij Ajax is hij niet meer welkom.

14 september 2017 om 14:33

Ja, win win situatie voor hem!

Beter laat gekeerd dan nooit gekeerd. Bij Ajax heb je Bergkamp en Bosman, ook prima specialisten om mee te trainen, dus zijn stap blijft erg vreemd. Weer een voorbeeld van hoe het niet moet met Raiola, maargoed we hebben nu Dolberg, Sierhuis, Danilo helaas zijn Baars en Redan ook weggekaapt, in onder 16 loopt wel weer een leuke spits met Brobbey. Zon ondankbare hond hoef ik niet meer bij Ajax, hoop voor het NL elftal dat hij zijn belofte toch nog waar gaat maken desondanks.

14 september 2017 om 13:18

Wat een onzin om hem een ondankbare hond te noemen. Hoe moeten ze dan wel niet in Denemarken denken over die spelers die daar door Ajax weg zijn gehaald?

14 september 2017 om 14:38

Ik vind het vrij ondankbaar om de club zo in de steek te laten, Ajax is direct afhankelijk van de opleiding en we stoppen daar een groot deel van ons geld en veel energie in, dan gaat vlak voor zijn debuut een jongen voor nopes naar het buitenland waardoor wij met lege handen staan. Behoorlijk ondankbaar inderdaad, wel laten opleiden, maar niet presteren voor de club. Is het dan zo gek dat ik hem niet bij Ajax hoef te zien? Die flikt dat zo weer.
Ajax biedt aan Deense talenten echt een stap hogerop, toegevoegde waarde en betaald daar ook goed voor. We hebben net 3 miljoen voor Jensen overgemaakt en die wil natuurlijk graag het voorbeeld van Eriksen volgen die nu in de top van Engeland speelt.

14 september 2017 om 15:02

Ajax haalt Dolberg en betaald hem gelijk 5 ton salaris. Frenkie de Jong idem, Bazoer, El Ghazi en noem ze maar op worden allemaal met een dik salaris gelokt. Deze jongen speelt al jaren in de jeugd en krijgt een aanbieding wat een schijntje is in vergelijking met de 'aankopen'. Dan klopt Arsenal aan en kan hij ook een tonnetje of 3 opstrijken.

14 september 2017 om 13:57

Het is gewoon heel verleidelijk om voor het grote geld te kiezen. Weinig kunnen daar nee tegen zeggen.

14 september 2017 om 14:50

Daarvoor heb je ook zaakwaarnemers/begeleiders, alleen die zit Raiola daar vooral om de jongens en met name ook zichzelf te verrijken over de rug van bv. een club als Ajax, gesponsord door Engelse clubs met veel meer geld. Ik snap dat het verleidelijk is, maar daar zou een zaakwaarnemer en eigenlijk ook wetgeving zon jongen moeten beschermen, dat is ook het verrotte. Ajax betaald overigens vrij aardig hoor, natuurlijk geen miljoenen in de opleiding, maar tonnen kun je er wel verdienen maar biedt vooral sportief veel meer perspectief op speeltijd.

Klaassen is ook weer een typisch voorbeeld, die verdient nu het grote geld, zet dat tegenover Bouy die rondzwerft en nu niet meer goed betaald wordt. Klaassen heeft een langere adem en komt er veel beter uit op termijn.

Te jong weggegaan zoals zovelen bij Ajax. Doodzonde. Bouy ging naar Juventus, kwam daarna bij pec terecht.. Malen nu bij psv wat ik ook als degradatie zie. Fosuh Mensah ook weer verhuurd. Straks zul je zien dat Dilrosun en Redan ook weer verhuurd/ verkocht worden.
Die jongens zien geld en/of hebben inderdaad de verkeerde zaakwaarnemer. Raiola is een rotzak.

Het wordt tijd dat spelers in gaan zien dat blijven het beste is. Vd Vaart, vd Wiel, Sneijder, Vertonghen, Eriksen, Alderweireld. Een paar namen van slimme spelers die beseften dat ze alles zouden spelen bij Ajax. Dolberg en de Ligt denken nu ook zo. Je moet aan je ontwikkeling denken, niet meteen aan geld. Jongetjes van 15/16 willen al grote stappen maken, terwijl dit veel te veel gevraagd is. De eredivisie is prima geschikt voor hun ontwikkeling. Ik blijf er ook bij dat als Ødegaard niet naar Real was gegaan, hij nu veel beter zou zijn. De voetbalwereld is gek met alle bedragen die er op tafel worden gelegd, maar ook met alle jonkies die op 15/15 jarige leeftijd weggekaapt worden. Geen een is er volgens mij nog van geslaagd. Carrièrebreuk noem ik dat

14 september 2017 om 13:19

En dan heb je Baars en ook Mink Peeters nog. Mink speelt nu voor VVV. Bleef ie bij Ajax, had ie ook al de ervaring van Kluivert, vd Beek en de Ligt gehad

14 september 2017 om 13:22

Mink speelde daarvoor nog bij PSV

14 september 2017 om 13:48

Dat slaat nergens op dat die jongens die ervaring dan hadden gehad want je kan nooit zo veel jeugd spelers op stellen. Misschien is het wel goed om een korte periode naar Engeland te gaan omdat het toch om andere dingen draait daar. Rekik, Bruma, Fosu-Mensah etc. Zijn wel jongens van 18 jaar geweest die geen duel schuwde, atletischer en sterker zijn dan hun Nederlandse leeftijdsgenoten. In ieder geval leer je daar ook andere speelstijlen wat goed voor je is want met name bij Ajax ben je alleen maar bezig met aanvallen.

14 september 2017 om 14:39

Slaat dat nergens op nee?
Maxwell, Ibrahimovic, Sneijder, vd vaart, Chivu, Eriksen, Suarez, Klaassen, Vertonghen, Alderweireld, Vermaelen en nog menig ander hebben de weg gevolgd die het beste is en kijk hoe ver ze allemaal zijn gekomen. Allemaal een geweldige carrière (en dat zal Klaassen ook gaan lukken). Dan hadden andere jeugdspelers - die minder waren - automatisch wat minder gespeeld. Jammer voor die anderen dan. Maar Malen was bijvoorbeeld beter dan menig leeftijdsgenootje bij Ajax, dus hij zou het 1e ook makkelijk gaan halen. Dan had hij net als Kluivert en de Ligt op jonge leeftijd al heel wat meer ervaring kunnen hebben. En wat je zegt over het niet schuwen in duels: Alderweireld en Vertonghen schuwde dat ook niet. Dus je hoeft niet perse in Engeland te spelen om hard te worden. Kijk naar Chivu, blijft voor mij het beste voorbeeld

14 september 2017 om 15:56

Het halve lijstje dat jij opnoemt is al zowat een eeuw geleden bij wijze van spreken. Vertonghen en Alderweireld waren daarnaast nog niet de helft van wat ze nu waren als het gaat om duels zeker Vertonghen niet! Daarnaast is Chivu een slecht voorbeeld want die heeft wel geleerd wat duels zijn in Roemenie. Ook gaf ik helemaal niet aan dat Engeland per se beter is voor jeugdige talenten want ik weet zelf ook wel dat je in Nederland meer kansen krijgt maar fysiek staan ze wel mijlenver voor op Nederlandse spelers. Ook bedoelde ik dat Malen bij Ajax ook nog niet bij het 1e zou hebben gezeten want de concurrentie met Cassierra, Dolberg, Sierhuis en nu dus ook Huntelaar is vrij groot.

14 september 2017 om 17:00

Memphis, maakt het uit dat spelers uit dat lijstje van "een halve eeuw" geleden zijn? Het zijn voorbeelden van spelers die in hebben gezien langer bij Ajax te moeten blijven om vervolgens een mooie stap te maken, dan spelers die zo snel mogelijk willen cashen en vervolgens van een koude kermis thuiskomen. Vertonghen en Alderweireld waren bij Ajax wel al goed, anders werden ze nooit opgepikt door clubs in Engeland. Wel zijn ze daar nog beter geworden ja, maar dat is logisch.
Over Chivu heb je gelijk, in Roemenië leer je zeker hard zijn. Maar het gaat erom dat hij ook veel eerder weg kon, maar hij bleef langer bij Ajax voor hij naar Inter ging. En jij zei dat je die hardheid in Engeland leert en noemden voorbeelden van bijvoorbeeld Rekik, terwijl je nu zegt dat hij die hardheid vanuit Roemenië al meegenomen heeft. Dus dat betekent dat je niet perse alleen in Engeland harder wordt. Ajax heeft ook jongens gehad die hard waren uit zichzelf. Daar hoef je niet al op jonge leeftijd voor naar Engeland, Duitsland, Italië of waar dan ook. Kwa concurrentie zou je inderdaad gelijk kunnen hebben, maar Cassiera en Huntelaar kwamen nadat Malen al lang en breed weg was en ook Dolberg schoof door toen Malen al weg was. Dus op dat moment was er voor hem amper concurrentie. Ik denk dat als Malen was gebleven, ze hem een kans in 1 zouden bieden. Misschien waren Cerny en Muric dan wel nooit gedebuteerd. Maar dat is speculeren.. gaat erom dat jonge spelers in Nederland hun verstand niet moeten verliezen en naar het grote geld moeten grijpen. Helaas gebeurd dit wel en zie je dat het vaak verkeerd afloopt

14 september 2017 om 13:26

Beetje triest om PSV als degradatie te zien.
Maar noem ook al die andere spelers die wel wilden blijven maar niet mochten blijven omdat ze niet goed genoeg waren. De Eredivisie is geen garantie voor een mooie carriere. Als je het hier goed doet wil dat niet zeggen dat je in het buitenland ook slaagt.

14 september 2017 om 14:26

Waarom triest? Als ik de jeugdopleidingen van psv en Ajax met elkaar vergelijk, is psv zeker een degradatie. En het klopt dat sommige spelers niet mochten blijven, dus het is niet voor iedereen een garantie op succes. Maar degenen die niet mochten blijven, zijn niet voor niks niet goed genoeg. Dus die zullen ook niet in de belangstelling van Europese (top)clubs staan. Ik praat ook over spelers die te jong naar het buitenland zijn gegaan (en dus in de belangstelling stonden/ staan). Een enkeling is misschien vanwege z'n gedrag niet in Amsterdam gebleven, maar daar ken ik niet alle details van.

14 september 2017 om 15:58

Je moet het ook in perspectief zien. In alle gevallen vertrekken de betere spelers van een leeftijdscategorie naar het buitenland en niet de gasten die als opvulling voor een elftal dienen. Die gasten die uiteindelijk doorbreken zijn ook veelal die betere spelers en maar een enkele spelers die eerst als opvulling werd gezien. Niet alle afvallers horen dus mee te tellen als je gaat kijken naar de kans die je hebt om door te breken bij Ajax. Van de echte toptalenten vallen er uiteindelijk maar weinig weg en de meeste doordat ze voortijdig weggekocht werden of lang geblesseerd raakten.

14 september 2017 om 14:02

Je vergeet er 1, Klaassen maar voor de rest ben ik het met je eens.

Was z'n groot talent op de toekomst, fantastiche youth league, maar had geen zin in Ajax A1 or jong (een van die twee).

Alweer een jeugdtalent van Ajax wat met hangende pootjes naar Nederland terugkeert, nadat ze zichzelf overschatten en ongeduldig al op jonge leeftijd naar Engeland vertrekken.
Deze jongen zit vol tegenstrijdigheden en maakt steeds weer de verkeerde keuze.
"al weet ik ook dat geduld soms nodig is." Dat geduld heeft hij bij Ajax in ieder geval niet gehad.
"ik denk dat bij PSV voor mij de meeste kansen zijn om door te breken." Geduld heeft hij blijkbaar nog steeds niet. PSV staat er nou niet bepaald om bekend dat het snel jeugdspelers laat doorbreken in het eerste team.
“wel hebben de jaren in Engeland me zelfvertrouwen en kracht gegeven." en "het kwam nooit van een doorbraak in de Premier League." Een beetje tegenstrijdig lijkt mij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren