Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘We zijn nog steeds de top van Nederland, dat gaan we zondag laten zien’

Laatste update:

Jean-Paul Boëtius wilde woensdagavond niet te lang stilstaan bij de historisch zware nederlaag van Feyenoord voor eigen publiek in de Champions League tegen Manchester City (0-4). De aanvaller wilde de eerste groepswedstrijd het liefste zo snel mogelijk vergeten. "Zondag wacht PSV, we moeten met opgeheven hoofd en de borst vooruit het veld opstappen in Eindhoven."

"Wij zijn nog steeds de top van Nederland, dat gaan we zondag weer laten zien", zo benadrukte Boëtius na afloop. "We wisten vooraf al dat het moeilijk zou worden en als je dan zo snel zo'n goal tegen krijgt, wordt het helemaal lastig. We waren heel erg zoekende in het begin. De spelers van City rouleerden steeds qua posities, daardoor waren wij constant een stapje te laat."

"Kijk, het is geen schande om van deze ploeg te verliezen, maar het had wel wat minder pijnlijk gekund", erkende Boëtius. "We moeten dit hoofdstuk snel afsluiten en er zondag weer staan. En dat gaat ook gebeuren, daarvan ben ik overtuigd." De regerend landskampioen heeft als enige Eredivisie-club nog geen enkel punt laten liggen, na vier speelronden in de competitie.

Overwintert Feyenoord in Europa?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als psv het team compact kan houden zie ik ze wel van feyenoord winnen.
Die hebben 90 minuten overal achteraan gelopen.
Dat merken ze wel zo rond 60e minuut zondag.

14 september 2017 om 07:25

De spelers van Feyenoord hebben 72 uur om te herstellen ga er maar vanuit dat die gewoon 100% hersteld zijn zondag. Voor Psv is de noodzaak iets groter om te winnen ik kan me niet voorstellen dat het publiek in Eindhoven het pikt als Cocu er voor kiest om zich heel compact op eigen helft terug te trekken en op de counter te spelen in eigen huis. Ik zie goede kansen voor Feyenoord as weekend.

14 september 2017 om 07:27

afgelopen zondag speelde psv zonder middenveld.
En ik zie psv niet nog zo een afgang laten gebeuren.

14 september 2017 om 07:52

In Eindhoven pikken ze alles, als ze maar winnen.

14 september 2017 om 07:52

Welke andere spelers heeft Cocu om z'n middenveld een kwaliteitsinjectie te geven? Het hoog drukzetten is juist het spelletje wat Feyenoord graag speelt, ik ben benieuwd hoe PSV en vooral de verdedigers zich daar onderuit gaan voetballen.

14 september 2017 om 08:01

Dat is natuurlijk ook maar zeer de vraag?

14 september 2017 om 07:41

Ik acht de kans groot dat ze zondag ook weer in een normale samenstelling spelen, dit werkte voor geen meter. Het was tactisch gewoon niet goed en dat hielp niet mee. Waarom stel je een kramer op bijvoorbeeld? Kramer zijn kwaliteiten liggen vooral in de 16 en op het fysieke vlak. In de 16 kom je niet zo vaak, omdat je in deze wedstrijd nooit de dominante partij bent. Daarnaast is hij fysiek minder dan Stones. Maw daar heb je niks aan in die wedstrijd. Speel dan echt 5-3-2 verdedigend en zet berghuis en bouetius met zijn 2en voorin en hopen op die counter. De enige die me in positieve zin opviel was amrabat. Die speelde met lef durf en probeerde het elke keer. En botegin kan ook niet meer, zou snel die st Juste erin zetten

14 september 2017 om 09:28

Feyenoord hoort bij de drie beste ploegen van Nederland maar voor de rest zijn het jochies en hebben ze zowel in de CL als in de EL niks te zoeken. Allemaal middelmatige spelers behalve Boetius en Karim. Worden vierde in de CL met 0 punten en derde in de competitie.
Veel plezier

Feyenoord heeft verleden jaar bewezen dat ze na tegenslagen steeds sterker terugkomen. Wat dat aangaat maak ik me geen zorgen. Feyenoord wordt weggespeeld door een absoluut Europees topteam, Psv heeft niets te vertellen tegen Heerenveen. Psv uit is natuurlijk een zeer lastige wedstrijd die Feyenoord niet zomaar gewonnen heeft. Op basis van wat beide teams de laatste weken hebben laten zien speelt Feyenoord toch makkelijker, op gisteren na dan natuurlijk.

14 september 2017 om 07:25

We zullen het zien, ik denk dat de wedstrijd van gisteren Feyenoord nog lelijk gaat opbreken als PSV de ballen heeft om Feyenoord af te jagen.

14 september 2017 om 07:57

Afjagen hebben ze het hele seizoen nog niet gedaan het is niet echt het spelletje van Psv. Afgelopen week tegen Heerenveen liep het zover uit elkaar, ze hebben echt geen enkele keer druk kunnen zetten op het middenveld en het middenveld van Feyenoord is nog een stapje beter dan dat van Heerenveen, ik ben benieuwd hoe PSV dat gaat doen.
Ik denk dat Cocu er voor kiest om weer achteruit te hangen en de tegenstander op te vangen, dat is toch het favoriete spelletje van Cocu.

14 september 2017 om 08:36

@rochus
En wie moet ze dan afjagen? Afgelopen zondag liepen voorin 3 spelers die nog te lui waren om te lopen. De verdediging loopt alleen maar achteruit wat ook nou niet verstandig is als je wilt jagen. Kortom bij jou lijkt de wens de vader van de gedachte.

14 september 2017 om 10:07

Afjagen? En daar gaan ze zondag dan ineens mee beginnen? Dat zit niet in het spel van PSV.

14 september 2017 om 08:03

Na tegenslagen?
Het baart mij nog het meeste zorgen dat dit blijkbaar geen tegenslag was. Iedereen vindt het wel best! En zo kwamen ze gisteren ook het veld al op. Schokkend gewoon!!

14 september 2017 om 08:14

Ja, wat wil je dan doen? Er een paar blesseren? Wat je gisteren zag was de hedendaagse voetballerij. In Nederland hebben we de boot gemist en niet de potentie om zoveel geld binnen te halen. Tegen die oliesjeiks gaan we het nooit winnen, ze rammen er lachend miljarden in. En in Nederland onderhandelen we weken met Heerenveen om een miljoen meer of minder.

Ik heb er geen tel minder om geslapen vannacht. Want hoe hard we er ook afgingen, we spelen nog Europees. Dat kunnen maar weinig teams in Nederland zeggen. En wen er maar aan, dit is de nieuwe realiteit voor Nederlandse clubs.

14 september 2017 om 08:41

Moet je Feyenoord dan niet gewoon lekker afmelden voor de CL? Lekkere instelling; we tonen geen inzet, want stel dat er iemand geblesseerd raakt..... Na die jaren zonder CL moet het zo'n eerste wedstrijd in de CL juist spoken in de kuip

14 september 2017 om 08:53

City hoort bij de betere ploegen van Europa. Ze zijn niet 1 maar 5 klasse beter. Je kan er natuurlijk een vreselijke schoppartij van maken maar dat maakt de nederlaag alleen maar pijnlijker. De top van Nederland heeft gewoon niets te zoeken tegen de top van Europa. Dat van geen inzet tonen vond ik wel meevallen ze werden gewoon weggetikt dat heeft niets met inzet te maken al ziet het er misschien wel zo uit.

14 september 2017 om 08:56

We hebben ons niet aangemeld, de Uefa heeft ons gevraagd mee te doen omdat we het hele vorige seizoen hebben laten zien de beste van Nederland te zijn. Wij zijn niet de beroerdste, dus trekken onze voetbalspullen gewoon aan op dinsdag of woensdag en gaan een balletje trappen. Bovendien, hadden we ons afgemeld hadden we vast een boete gekregen van de Uefa, zij hebben al een oogje op ons dus laten we die zes potjes gewoon maar voetballen. Kan dat verrotten, we gaan toch niet voor de eindzege. Drie keer het huis uitverkopen, misschien nog een tripje naar Manchester (napels en Charkov zou ik laten schieten) en we gaan weer over tot de orde van de dag. De eredivisie moet weer gewonnen worden, te beginnen bij zondag,

14 september 2017 om 10:12

@baardgrasmus
Er is toch wel een verschil tussen je op voorhand gewonnen geven en je huid zo duur (woordspeling) mogelijk verkopen lijkt mij. Je op voorhand aanpassen aan de tegenstander en daarmee je vertrouwde speelwijze opzij schuiven geeft nou niet direct de indruk dat je er veel vertrouwen in hebt, maar goed jij kunt daar kennelijk mee leven. Wat ik nog wel wil opmerken is dat ik niet begrijp dat die Kramer werd opgesteld. Je kunt verwachten dat je niet veel in balbezit bent en daarom ook niet veel in de buurt van het doel van City. Waarom stel je hem dan op. Dieptepunt vond ik wel zijn onbeschofte schop van achteren. Hij heeft wel meer van dat soort rare streken, maar kennelijk wordt dat telkens weer getolereerd.

14 september 2017 om 11:05

Nico; je speelwijze (bij feyenoord gebaseerd op druk zetten in de eredivisie) aanpassen is juist verstandig. Wat denk je wat er was gebeurd als Feyenoord massaal naar voren was gelopen? Dan was de 10-0 tegen PSV denk ik nog een lachertje geweest.
Oranje verliest met 4-0 in Frankrijk en wordt landelijk geslacht omdat het de naieve eigen speelwijze hanteert tegen een sterker land. Het verschil tussen Feyenoord en City is vele malen groter. Je niet aanpassen is volledige zelfmoord.

14 september 2017 om 12:12

@ismuts
Ja dat was heel verstandig gezien de uitslag. Je hoeft niet massaal naar voren te lopen dat gebeurt anders ook niet. Maar je kunt wel voorin beginnen met druk zetten en compact spelen. Nu roep je de ellende over je af. Er is een groot verschil tussen blind naar voren rennen en vroeg de opbouw van de tegenstander verstoren. Nu begin je met 2 jongens in de basis die net nieuw zijn, haal je één van de betere spelers van de laatste tijd eruit, juist één met een groot loopvermogen, en zie wat er van komt. Feyenoord zijn kracht zit juist in de ingeslepen speelwijze en nu voelden de spelers zich als een kat in een vreemd pakhuis. Ik zeg niet dat ze hadden gewonnen, zeker niet, maar je op deze wijze naar de slachtbank laten leiden is weer een ander verhaal.

14 september 2017 om 13:23

Normaal gesproken lopen ze anders wel vrij massaal naar voren. Vraag me oprecht af of je regelmatig hele wedstrijden van Feyenoord bekijkt, of alleen de samenvattingen.
Dus je wil compact spelen en voorin druk zetten? Daar combineert City zich heel gemakkelijk doorheen, zeker wanneer er ruimte in de rug van onze verdedigers ligt. Logisch dus dat je verder terug speelt.
Daarnaast is Toornstra dit seizoen helemaal nog niet zo lekker begonnen. Scorend gaat het goed, maar voetballend was het alleen tegen Willem II prima. In de andere wedstrijden presteerde hij onder zn niveau.

14 september 2017 om 08:11

Dat zegt natuurlijk niks, het jaar ervoor hebben ze bewezen meerdere keren achter elkaar te kunnen verliezen, dat is geen garantie natuurlijk. Ik ben wel heel benieuwd naar zondag het kan meerdere kanten op, maar je hebt gisteren natuurlijk wel een flinke tik gekregen

14 september 2017 om 08:54

Ik ga er vanuit dat een team waar de as nog ongeveer gelijk is en de spelers een jaar rijper juist beter met tegenslagen kunnen omgaan in plaats van minder.

14 september 2017 om 10:38

Er zijn wat belangrijke spelers vertrokken. De vraag is of een jaar verder Bottgin verder helpt of niet? Daarnaast zijn er veel spelers weg; kuijt, elia, karsdorp, kongolo dat is een fors gedeelte van je basiself.

We zullen zien. NU zorgen dat je genoeg rust pakt voor zondag. Tuurlijk zijn ze nog steeds top Nederland maar of ze psv gaan,pakken moet ik nog maar zien.
Jorgenson doet nog steeds niet mee en van Nelom word ik ook og steeds niet vrolijk.

Aan de andere kant als Feyenoord kan opbrengen om druk te zetten moet het wel mogelijk zijn. Laten we vooropstellen dat PSV toch ook niet in een week tijd de vorm te pakken heeft.?

Helaas heeft hij gelijk. Helaas omdat de top van Nederland echt helemaal niets meer in de CL heeft te zoeken.

14 september 2017 om 07:39

Wat een onzin gast. We lullen maar wat. Onderschat City gerust. Is gewoon finale waardig. Net als Real, PSG, Barca.. Verder kan Feyenoord best voetballen tegen Hapoel, Sevilla, Basel, Porto etc

14 september 2017 om 07:54

Ook tegen Basel, Porto en Sevilla heeft de NL top niets in te brengen en wordt 8 van de 10 keer gewoon van verloren. Ik "lul"dan ook niet, maar ben gewoon een realist.

14 september 2017 om 07:57

Praten we onszelf niet aan dat we Europees niets meer te zoeken hebben? Oke, tegen een ploeg als Man.city, Madrid of Barcelona ben je twee keer kansloos en wordt het schade beperken, maar we hebben vorig jaar!!!, nog geen vier maanden terug, gezien dat een Nederlandse clubs zelfs nog een Europese finale kan halen. Laten we nou niet doen of de Nederlandse top niets meer te zoeken heeft tegen ploegen van het Kaliber Basel en Porto.

14 september 2017 om 08:20

Maar laten we dat ook weer niet overschatten. Feyenoord won de Uefa cup in 2002 maar was toen ook niet de favoriet. Het balletje ging goed rollen, maar het jaar erop speelden we weinig klaar in Europa. Het zou mooi zijn als zo'n titel een opmaat is voor meer, maar het is misschien nog vaker een stuiptrekking. En Ajax idem dito, vorig jaar een mooie serie, dit jaar niet voorbij Rosenborg en Nice. En ook vorig jaar natuurlijk vrijwel elke uitwedstrijd in Europa verloren, heel goed thuis, maar uit ging het telkens net aan goed.

Het is eeuwig zonde dat Ajax het niet redde, want zo dicht bij komen we nooit meer. Feyenoord kan zich meten met teams in de Europa League, maar komt ook daar sterkere en vooral veel rijkere teams tegen. Zelfs een team als Juventus gaat er hard af in de Champions League, Anderlecht, Basel, Celtic idem dito. Feyenoord zal niet veel verschillen van die laatste teams denk ik. Als je mee wil doen aan de CL zal je een speelbal zijn van de miljardenelftallen.

14 september 2017 om 08:38

Eens hoor, ik zie vorig jaar ook meer als een incident dan iets consequent. Maar het geeft in mijn ogen wel aan dat wanneer onze topploegen het veld opstappen met bravoure en lef dat er tegen de mindere goden zoals Schalke en Lyon, vergeleken met de absolute top van Europa, absoluut wat mogelijk is.

In de Champions league ben je inderdaad slechts een speelbal en moet je hopen dat je met een gunstige loting door kan richting de EL, daar heb je nog wel een kans om wat rondjes mee te pakken. Feyenoord had gister ook wel pech dat ze een Man.city troffen wat in prima vorm steekt. Dan kun je slechts schade beperken en verder kijken naar zondag.

14 september 2017 om 08:45

Ja, je moet gewoon realistisch zijn, dit Man City is heel sterk. Ik denk dat Lyon en Schalke er gisteren ook hard af waren gegaan. En wat ook niet meehelpt, Feyenoord speelt nooit tegen dit soort tegenstanders. Een degradatiekandidaat in Engeland treft per seizoen vaker van dit soort teams. Die hebben een strijdplan om tegen veel sterkere teams te spelen, Feyenoord heeft dat niet want komt ze nooit tegen en hebben het nooit echt geoefend. Je zag ook dat het heel onwennig was om in deze situatie te komen.

14 september 2017 om 08:55

Wat dat betreft kun je de vergelijking trekken met oranje en luxemburg tegen frankrijk.
Velen waren ah klagen dat luxemburg in staat is een muur op te trekken tegen de fransen en (met mazzel) gelijk te spelen. Een muur optrekken is het enige wat ze kunnen en altijd doen. Oranje doet dat eigenlijk nooit en is dat dus niet gewend.
Hetzelfde met Feyenoord gisteravond. Snel vergeten en wmb niet meer sleutelen aan het systeem

Dat is de spirit. Erop en erover zondag!

Verliezen kan maar niet op zo'n manier. Passieve laffe onderdanige houding. Neem een voorbeeld aan PSV en Ajax de afgelopen jaren in de CL. Daar zaten overwinningen/gelijkspel tussen tegen vergelijkbare ploegen als City of wedstrijden waar men met opgeheven hoofd kon terugkijken.

Eerst een grote mond dat Feyenoord wel wat kan laten zien in een 'kolkende' Kuip en dan achteraf blij zijn dat City in de 2e helft op 20% speelde. Dan kun je kritiek verwachten. Feyenoord moet het juist hebben van de strijd en de duels winnen. Dan moet je niet met zo'n instelling als gisteren voetballen.

14 september 2017 om 07:36

Heb ik gisteren gemist die kolkende kuip. Vond het publiek redelijk matig, maar dat kan ook aan mijn tv hebben gelegen

14 september 2017 om 07:41

Tja, als je na 95 seconden al 0-1 achterstaat.
Opkomst gemist met die geweldige vuurwerkshow?

14 september 2017 om 07:42

Zijn net mensen hè.. binnen 25 min 0-3, wat wil je! Maar heb ze vanaf minuut 70 alleen maar horen zingen hoor.. Vind dat toch mooi.

14 september 2017 om 07:50

Volgende keer kunnen ze dat vuurwerk beter voor de wedstrijd bewaren

Kreeg zelf af en toe flashbacks naar de kansloze nederlaag van Ajax in Madrid een aantal jaar geleden. Ook een gevalletje de mannen tegen de jongens. Pijnlijk.

14 september 2017 om 07:59

@koen, opkomst heb ik inderdaad gemist. Schakelde net op tijd in om de 0-1 te zien. Kan me voorstellen dat het scoreverloop niet hielp, maar het was wel allemaal heel erg tam wat ik zo op de tv zag.

14 september 2017 om 08:10

Ajax heeft vaker kansloze nederlagen geleden dan in Madrid.
Word trouwens moe van die mensen die constant de goeie resultaten van Ajax tegen de topclubs erbij halen maar vergeten dat ook Ajax vaak genoeg is afgeslacht de afgelopen jaren.

14 september 2017 om 08:12

Viel in stadion reuze mee hoe slecht het was. Opkomst was geweldig. Daarna 0-3 na 30 min al, toch redelijke sfeer voor zo'n achterstand. En vanaf 70e minuut nonstop gezang..

14 september 2017 om 08:12

Viel in stadion reuze mee hoe slecht het was. Opkomst was geweldig. Daarna 0-3 na 30 min al, toch redelijke sfeer voor zo'n achterstand. En vanaf 70e minuut nonstop gezang..

14 september 2017 om 08:26

Tegen AC Milan (Met Ibra, T. Silva etc.), Barca, City en PSG is gewoon resultaat geboekt in eigen huis. Als een Ajax, met Moisander en Siem de Jong als sterspelers dat lukt, dan mag je datzelfde wel verwachten van Feyenoord dit seizoen in de CL.

14 september 2017 om 09:41

Ik heb de beste man nog niet op iets zinnigs kunnen betrappen. Feyenoord won vorig jaar ook van een CL waardig United. Tegen Ibra en T Silva etc? Wie bedoel je met etc? Het komt niet in de buurt van de ploeg waar Feyenoord gisteravond tegen speelde. De situatie van nu kan je niet vergelijken met pakweg 3 jaar geleden.

14 september 2017 om 14:01

FRtorres, voor mij gaat het er niet om dat er verloren is. Dat had ik wel verwacht, hoewel op de polls van VZ bijna de helft stemde dat Feyenoord wel punten zou pakken. Maar dat terzijde. Wat me tegenviel was de manier waarop er verloren is. Gisteren zei Feye88 het uitstekend: verliezen is niet erg, maar wel de manier waarop.

14 september 2017 om 09:51

Ja precies met kers op de taart de 4-1 tegen Rostov. Grapjas.

14 september 2017 om 10:37

Feyenoord heeft pas een wedstrijd gespeeld he? Misschien komen die goede wedstrijden nog wel. Drie jaar geleden werd Feyenoord tojdens de eerste poulewedstrijd in Spanje op net zo beschamende manier afgedroogd door Seveilla. Feyenoord won overigens die poule en liet Seveilla in de tweede wedstrijd alle hoeken van het veld zien. Moraal van het verhaal: gisteren was het niets, maar er komen er nog vijf

14 september 2017 om 14:02

Denk jij serieus dat dat dit keer weer gaat gebeuren? Dat bedoel ik niet cynisch. Gewoon een serieuze vraag.

Clubs als man city zijn gewoon niet onder de indruk van passie/inzet die er vrij komt bij een stadion als de kuip. Tegen PSV kunnen ze weer met strijd de wedstrijd naar zich toe proberen te trekken maar daar kom je in de champions League gewoon niet mee weg dan moet je gewoon kwaliteit hebben daarom zie je nagenoeg nooit meer verrassingen in de champions League.

Zondag kan Feyenoord laten zien of het inderdaad nog een topclub van Nederland is.
Man City is geen kattenpis en die zijn gewoon favoriet voor de titel van de CL. Dat je daar dan verliest is geen schande. Denk dat de kopjes al gingen hangen bij die fout van Vilhena en na de 0-3 was het helemaal gebeurt. Kan gebeuren en daar moeten ze van leren maar Nederlandse clubs hebben eigenlijk niks meer te zoeken in de CL.
Ajax of PSV hebben ook echt niks in te brengen tegen dit soort teams en hebben ook al jaren aangetoond dat ze de EL al lastig zat vinden.
Vind de titel "topper" voor aanstaande PSV- Feyenoord dan ook eigenlijk lachwekkend!

Ach ja, we weten weer waar we staan als Nederland. Dit soort wedstrijden zijn extraatjes, we gaan de CL niet winnen, de derde plek zal al verdomde lastig worden. Ik kan me er eigenlijk heel makkelijk overheen zetten, een volledig terechte overwinning tegen een tegenstander zoals we ze nooit meer treffen. Ik bedacht me dat het waarschijnlijk de laatste keer zal zijn dat we een Nederlands team in de poulefase zien voorlopig. En dat is terecht, tegen miljarden kunnen wij niet op. Hun goedkoopste speler is duurder dan de hele selectie van Feyenoord bij elkaar. Dan kan je ook echt niets meer verwachten. Zondag PSV pakken, dan hebben we toch nog een goede week.

14 september 2017 om 08:17

En toch vind ik het maar vreemd dat de meeste Feyenoorders het allemaal maar best vinden. Natuurlijk, je kunt verliezen, maar zo?!?! Echt op alle fronten afgetroefd. Waar was die passie en strijd, iets waar Feyenoord voor staat en altijd maar al te graag roept? Helemaal niets van gezien. En dan werd er door Feyenoorders nog geroepen dat ze het jammer vonden dat ze niet echt een topclub hadden geloot als Real of Barca.. ik zou God op m'n blote knieën maar bedanken..

14 september 2017 om 08:23

Omdat Feyenoord wel Europees speelt en Ajax niet. Al verliezen ze zes keer met 8-0 dan hebben ze het nog steeds beter gedaan als Ajax.

14 september 2017 om 08:26

Ah kijk! De olympische gedachte! Meedoen is belangrijker dan winnen...

14 september 2017 om 08:30

Joh, je staat binnen anderhalve minuut achter, wat wil je dan gaan doen? Passie en strijd? Waarvoor? Als je heel hard je best doen zijn die anderen toch nog beter. Leuk dat we meedoen, maar iedereen realiseert zich dat we de CL niet gaan winnen. In Nederland zijn we al niet de rijkste club, in denk dat we in de CL wellicht de allerarmste zijn. Voetbal is emotie, maar hier kan ik heel rationeel mee omgaan hoor, jammer misschien, maar ik vind zondag belangrijker.

En ik had gedacht dat ik me zou schamen, thuis 0-4, maar nee ik voel dat niet. We zijn een van de twee teams die überhaupt Europees spelen, en dan ook nog eens op het hoogste niveau. Nee, die Engelsen wonnen van het weekend nog met 5-0 van Liverpool, dan is 4-0 tegen Feyenoord niet zo gek. Ik zie ons namelijk ook niet van Liverpool winnen. We misten Jorgensen, onze grote ster, terwijl de heren analitici het erover eens waren dat Jorgensen niet goed genoeg was voor Liverpool. Het is niet eens echt pijnlijk, het is gewoon hoe het voetbal werkt. Het duurste team dat ooit heeft gevoetbald kregen we tegenover ons, dat ga je niet met passie en inzet compenseren hoor.

14 september 2017 om 08:33

Dan doe ik als Ajacied zijnde liever niet mee. Je kan Ajax van veel betichten, maar niet dat ze zich zo laf opstellen tegen rijke ploegen als City, PSG etc.

14 september 2017 om 08:36

Hdev, ik zou een DVD uitbrengen

14 september 2017 om 08:41

3eriksen, wat dat betreft heeft Ajax het slim aangepakt, die doen inderdaad niet mee. Ik kan me er niet echt druk om maken, tegen zoveel geld kan je niet opboksen. Zo zijn de verhoudingen nou eenmaal, zelfs het beste team van Nederland heeft niets op het hoogste niveau van Europa te zoeken. Zelfs op het tweede niveau van Europa zijn we voor de loting al 3 van 4 Nederlandse teams kwijt.

14 september 2017 om 09:52

hahaha dat gaan ze ook doen 6 keer verliezen. Dan hebben ze zo het negatieve ddoelsaldo record van Dinamo zagreb over genomen
wordt nog leuk

14 september 2017 om 08:22

Volgens mij is de kampioen van volgend seizoen weer aanwezig in de CL. Zoiets las ik vorig seizoen na de overwinning van Ajax tegen Lyon.

14 september 2017 om 08:33

Kampioen is er volgend seizoen in principe bij, tenzij de CL-winnaar van dit jaar zich niet via de nationale competitie plaatst.

Edit: niet dus

14 september 2017 om 08:37

Nee, dat was toen al onmogelijk geworden. Zelfs als AZ de finale had gehaald. De opzet verandert ook, de top 10 landen leveren hun kampioen af. De nummer 11 zal zich vaak ook nog direct plaatsen. We zijn volgend jaar sowieso het directe startbewijs kwijt, en we gaan het ook niet terugwinnen nu Ajax, PSV en Utrecht al zijn uitgeschakeld, Feyenoord in deze pittige poule zit en Vitesse het ook niet bepaald heeft getroffen.

edit: De nummer 11 kan zich ook plaatsen inderdaad, maar staan we nu 11e?

14 september 2017 om 08:41

Aangezien de winnaar uit het rijtje RM, Barca, Juve, Bm,chelsea en vooruit PSG en MC komt (hoezo voorspelbaarheid), en die in een competitie spelen waar bijna de helft de CL in mag is de kans groot dat NL kmapioen in de CL uitkomt.

14 september 2017 om 08:45

Hmm je hebt gelijk we waren eind vorig jaar numero 13 blijkbaar, dacht 11. Dan is de kampioen er inderdaad sowieso niet bij (op dit moment staan we 11e, vandaar de verwarring)

14 september 2017 om 08:52

Ja we stonden na die wedstrijd tegen Lyon van Ajax dertiende op 4 hele punten achterstand van Tsjechië. Dat is uiteindelijk door Ajax teruggebracht naar 2 punten, maar volgens mij lag toen de peildatum. Ik maak me geen illusies dat we dit jaar de plek gaan terugwinnen voor seizoen 2019/2020. We zijn dit jaar opgeschoven omdat ons slechte jaar 2012/2013 is weggevallen. Tsjechië en Zwitserland haalden toen 2 keer zo veel punten, Turkije zelfs nog meer.

Ik denk dat Feyenoord wel eens het laatste Nederlandse team in de CL kan zijn voorlopig. De opzet wordt ook steeds meer gericht op de grote competitie, dat in combinatie met onze prestaties zal het weleens heel lastig kunnen maken. Strijden we straks met de kampioenen van België, Turkije, Tsjechië, Zwitserland, Griekenland, Oostenrijk en Kroatië wie het team mag afleveren dat als kanonnenvoer dient voor de oliesjeikelftallen.

14 september 2017 om 15:18

Wat zou het toch gaaf zijn om Engeland, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italie te laten verrotten en met de rest een gelijkwaardige league op te zetten. Als je dan ook nog als NL zijnde Heineken weet mee over te nemen en wellicht nog wat andere grote sponsoren wil ik nog wel een kijken hoe de grote CL ervan af komt. Zal wel nooit gebeuren, maar toch heel soms denk ik hier aan.

Ben benieuwd hoe dit uitpakt voor Feyenoord. Uiteindelijk is dit mentaal best eeb klap, om erachter te komen dat je europees zoveel minder bent dan gedacht...
Overigens vond ik boëtius 1 van de weinigen die nig enig niveau liet zien.

Top van Nederland stelt helaas geen ene moer meer voor in Europa.
Feyenoord lijd een grote nederlaag in de CL (niet de laatste denk ik zomaar) en ajax en psv liggen er al weken uit.
De Nederlandse competitie is alleen maar leuk als je je puur en alleen daarop focust.

Ik schakelde wat later in en zag dat het al 0-3 stond. Heb tot aan de rust gekeken en daarna afgezet. Vond het te pijnlijk om te zien dat Feyenoord echt helemaal niks in te brengen had. Zag niks van een beetje passie en vechtlust of trots, alleen een paar lelijke tackles uit frustratie.
Dit Feyenoord heeft niets te zoeken in de CL, niet als ze zo met zich laten sollen.

Vergelijkingen met PSV of Ajax zijn helemaal niet relevant. Andere tijden, andere ploegen.
Hoop wel voor heel Rotterdam dat ze de overige wedstrijden wel iets meer laten zien.

14 september 2017 om 09:00

Ik kan niet voor andere Feyenoorders spreken, maar ik had meer gezeten met een gelijkspel afgelopen zondag dan met de 0-4 van gisteren. Dit is wat de kampioen van Nederland is tov de Europese top. Het spelbeeld was vergelijkbaar met Oranje - Frankrijk.

14 september 2017 om 09:39

En dat is dan tegen een elftal waarvan je weet dat je beter bent, dan ben ik geïrriteerd, maar verliezen van een veel beter team, daar kan ik me niet druk om maken. Als je wil meedoen op het allerhoogste niveau krijg je de allersterkste tegenstander. We mogen in Nederland dan wel de beste zijn, Europees stelt het weinig voor.

Zelden zo'n afgang gezien van een Nederlandse club in de Cl!! Waar PSV 2 jaar geleden nog de poulefase haalde, faalt Feyenoord opzichtig. Weer een enorme klap voor het Nederlands voetbal. Probleem is dat Feyenoord in Nederland teveel wordt "geholpen" door de KNVB-scheidsrechters. Alle twijfelachtige beslissingen vallen in het voordeel van Feyenoord uit. In Europa werkt dat niet, daarom doet Feyenoord het in Europa altijd zo slecht...

14 september 2017 om 09:21

Wat een onzin. Ik heb seizoenen gezien dat bij Feyenoord werkelijk alles tegen zat. Alsof ze vorig jaar kampioen zijn geworden door hulp van de knvb. Vanaf speeldag 1 bovenaan. Daar is gewoon niets op af te dingen.

Zo is het, in het land der blinden is eenoog nog altijd koning

Lijkt me toch niet goed voor het zelfvertrouwen als je keer op keer in Europa dit seizoen van de mat wordt getikt. We zullen zien of ze deze teleurstelling optijd kunnen verwerken om tegen Psv, die ook niet in goede doen zijn, te kunnen presteren. Verliezen van City is geen schande, maar dit was wel heel mak.

14 september 2017 om 09:33

Als je deze manier speelt wordt het tegen Napoli niet anders.

Tja dit is Nederland waar we elk seizoen weer opnieuw moeten beginnen omdat er sterkhouders vertrekken en nieuwe mindere spelers komen die tijd nodig hebben, terwijl Engelse clubs zich juist verbeteren met betere spelers. Wij doen steeds een stapje terug terwijl zij vooruit gaan. Als het Ajax van vorig seizoen nog ff 3 jaar bij elkaar was gebleven, dan waren ze gewoon een vaste klant kwartfinale CL geworden voor een aantal jaar.

Als er nou één heel stil moet zijn na gister avond is het toch wel Jean-Paul Boëtius, Sowieso een raadsel waar hij dat zgn zelfvertrouwen op baseert.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren