Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik ben me kapot geschrokken, op alle fronten was Manchester City beter’

Laatste update:

Jan Boskamp is geschrokken van het het gemak waarmee Manchester City woensdagavond afrekende met Feyenoord in de eerste groepswedstrijd van de Champions League. City had in De Kuip weinig te duchten van de landskampioen en keerde uiteindelijk met een 0-4 overwinning huiswaarts.

"Ik ben me kapot geschrokken", waren de duidelijke woorden van de analist bij Veronica. De bezoekers uit Engeland hadden binnen 25 minuten driemaal gescoord en sloegen in de tweede helft nog één keer toe. "Op alle fronten waren ze beter. Snelheid, kracht, positiespel, alles. Het was een hemelsbreed verschil", verzuchtte hij.

Feyenoord trad aan in een systeem met vijf verdedigers. Michiel Kramer verving de geschorste Nicolai Jörgensen in de punt van de aanval. "Ik schrok dat ze met die diepe spits gingen spelen", vervolgde Boskamp. "Voor Kramer was het een heel ondankbare taak, alleen maar lange ballen en doorkoppen. En op het middenveld werd Feyenoord helemaal zoek gespeeld. Ik denk dat Manchester City vooral de eerste helft geen enkel duel verloren heeft. Ze waren altijd een stapje sneller dan wij. Achteraf mag je blij zijn dat het 0-4 is gebleven."

Ben jij ook zo geschrokken als Jan Boskamp?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja dan had je onrealistische verwachtingen Jan. Het was nog slechter dan verwacht, maar kapot geschrokken? Daar was ik niet chauvinistisch genoeg voor hoor.

14 september 2017 om 08:07

Met deze instelling eindigen ze met 9 punten. Het moet echt een stuk beter. En de inzet waarom Feyenoord om geroemd wordt heb ik totaal niet gezien. Dan mag Boskamp best schrikken lijkt mij.

14 september 2017 om 08:07

Ik bedoelde natuurlijk 0 punten

14 september 2017 om 09:21

Die hele instelling is juist het probleem in de voetbalcultuur bij Feyenoord. De zogenaamde vechtersmentaliteit. Vaak kom je er in Nederland met knokken nog aardig vanaf. Het is onmogelijk om altijd maar met werklust de winst te behalen. Je moet ook goed kunnen voetballen. Dat moet de basis zijn om prijzen te pakken. Zoals psv en Ajax. Nu zie je dat je alleen het Knokken en de strijdlust beheerst. Dan zie je dat je in de CL tegen ploegen komt te staan die iedere week tegen ploegen spelen waarin strijd op een hoger niveau wordt gespeeld maar dan ook nog in combinatie met goed voetbal. De werklust van Feyenoord stelt daar niet veel bij voor en kunnen dat niet compenseren met techniek en goed positiespel. Dan ben je dus kansloos tegen City. Die kunnen het beide. Feyenoord zou zich meer op techniek en positiespel moeten focussen willen ze weer serieusgenomen worden.

Daarnaast, als je naar de tv kijkt, zie je de supporters het gedrag vertonen van: kijk ons eens achter het team staan. Dat gaat echt veel te ver. Plaatsjes met grappig bedoelde teksten zijn weer in overvloed te vinden op internet door dat gedrag. Ik vraag me af of je zo uitgelachen wilt worden. Het komt gespeeld over om zo een alibie te hebben als bijvoorbeeld de supporters van ajax in de 80ste minuut weg gaan als ze met 3-0 achter staan.

14 september 2017 om 11:01

Jij snapt echt niets van clubliefde.
Kom de sfeer zelf eens proeven in de kuip.
Jij zegt dat Ajax en psv wel het positiespel beheersen.
Nou Ajax en psv worden ook gewoon makkelijk met 4-0 opzij gezet

14 september 2017 om 16:04

@jamain,

Niet helemaal mee eens. AM is een goed voorbeeld van hoe het wel kan.
Het probleem is alleen dat Nederland fysiek over het algemeen niet sterk genoeg is voor dit soort type voetbal internationaal.

Als je ziet wat voor een enorme kerels in Frankrijk of Engeland rondlopen ook in de jeugd, dat loopt hier niet of nauwelijks rond.

14 september 2017 om 17:03

Ik ken clubliefde. Maar zoals ik beschrijf: de supporters van Feyenoord worden uitgelachen door dit overdreven steunen. Je mag ook best een keer niet applaudiseren. Niets mis mee om te balen. Komt over als valse hoop geven aan je spelers. Als ze maar knokken is het goed. Er moeten gewoon prijzen gepakt worden, toch? Psv en ajax verliezen ook wel eens maar hebben de clubcultiur in mijn ogen beter op orde en presteren over de jaren heen daardoor ook veel stabieler.

Thuis moet je gewoon volle bak gaan in je standaard opstelling. Je hebt niets te verliezen en het spelletje is bij iedereen bekend.
Ik hoop dat men de indruk van de CL na deze wedstrijd enigzins onder controle heeft, want als ballen over 5 meter niet gaan heeft dat weinig met kwaliteit te maken, maar eerder met mentale gesteldheid.

13 september 2017 om 23:36

Precies. Iedereen heeft het maar over het verschil in kapitaal op het veld. Wat een onzin. Van te voren hou je rekening met een pak op je broek, maar als kleine kinderen zo bang waren ze voor de grote jongens van City. Feyenoord speelde als prima gastheer, deur voor de bezoekers werden allemaal netjes open gedaan en iedereen had vrij doortocht.

Na 15 jaar geen CL verwacht je een beetje strijd en lef, precies wat Feyenoord zo goed kan met het publiek erachter. Anti climax was het vanavond.

14 september 2017 om 01:51

Hoezo is dat onzin? Uiteindelijk gaat het toch om kwaliteit, kapitaal is kwaliteit. Je hoeft toch geen raketgeleerde te zijn om te begrijpen dat je met 700 miljoen spelers als Aguero, Jesus, Fernandinho, de Bruyne, Sane, Silva, Sterling etc kan kopen. Met 10/20 miljoen moet je het zoeken in de categorie Botteghin, van der Heijden, Larsson, Boetius.

Daarbij vind ik die angst ook helemaal niet zo raar. Dit Feyenoord, heeft namelijk nog nooit tegen een ploeg gespeeld die ook maar in de buurt komt van dit City (united vorig jaar eerste seizoenshelft was ook niet best). Logisch dat je daar even van schrikt. Nederland-Frankrijk, Man City-Feyenoord kwaliteit is 19 van de 20 keer doorslaggevend. Dan heb je natuurlijk altijd uitzonderingen als Nederland-Spanje waar het bij de kwaliteitsploeg als los zand aan elkaar hangt en wellicht wat onderschatting heerst en waar bij de underdog alles tegen zit.

Feyenoord kan in Nederland veel bereiken op basis van inzet en passie, op een hoger niveau kom je daar niet mee weg omdat daar de tegenstander vaak op elk gebied beter is. Daarbij komt er ook een stukje ervaring bij kijken. Ik weet zeker dat Ajax en PSV in Europees opzicht gezien meer ervaring hebben en daarom stabieler zijn. Ze weten immers hoe je dat soort wedstrijden benaderd, wat er van ze verwacht wordt etc.

Natuurlijk hopen we het allemaal voor het Nederlands voetbal maar iedereen die een beetje objectief is had toch verwacht dat Feyenoord met minstens 2 doelpunten verschil zou gaan verliezen?

14 september 2017 om 07:05

Als Ajax en PSV in Europees opzicht zoveel meer ervaring hadden hadden ze zich wel gekwalificeerd.

14 september 2017 om 07:45

10-20 miljoen? Volgens mij heeft Feyenoord alleen dit seizoen al ruim meer dan dat uitgegeven aan spelers. Al blijft het verschil natuurlijk aanzienlijk.

14 september 2017 om 07:47

Toch is PSV er in de afgelopen jaren CL niet zo afgegaan zoals Feyenoord gisteren.

14 september 2017 om 07:50

@fr12jules
Nu haal je twee dingen door elkaar.
Ajax en vooral PSV hadden hun tegenstander onderschat.
Dachten het wel even te klaren.
Maar zowel Ajax als PSV hebben aangetoond om tegen sterke(re) tegenstanders toch weer iets extra's te kunnen geven.
Zo liet PSV Atletico niet aan het voetballen toe komen en overrompelde Ajax thuis Lyon.
Natuurlijk heeft dat ook met kwaliteit te maken maar ik denk dat Ajax als PSV toch wel anders de wedstrijd zou ingegaan dan Feyenoord gisteren.
Zag je hoe vaak Feyenoord probeerde voetballend uit te verdedigen? Leek nergens op. Dus gewoon rammen die bal. Dat is een beetje ervaring.

14 september 2017 om 08:02

Maar in de EL zelfs harder

14 september 2017 om 08:25

Sowieso beetje aandoenlijk dat kapitaalgelul als NL Europees speelt. Al Ajax tegen VVV speelt hoor ik niemand over kapitaalverschil..

14 september 2017 om 06:47

Als je met je standaard opstelling speelt ga je van het veld af met dubbele cijfers. Je bent ongeloofwaardig als je denkt dat je jezelf niet aan hoeft te passen tegen het duurste team in de wereld. Of je dan thuis speelt of uit maakt niks uit.


Wat je gewoon ziet is dat er aan het niveau gewend moet worden. Als je dan met 2 minuten knullig met 0-1 achterkomt dan weet je dat het gelijk over is. Tweede helft kwam Feyenoord in haar spel en heeft het nog aardig gedaan. Meer kan en mag je niet verwachten. Dus ik ben het eens dat het voornamelijk met mentale instelling te maken heeft.


Ik hoor analisten zeggen dat Feyenoord met het spel tegen een matig Man City een kans zou maken. Maar het spel tegen Heracles kan je niet spelen tegen Man City. Dat is niet te vergelijken.

Van Bronckhorst had met een drie-mans middenveld en Toornstra moeten beginnen. Hoe kan je nou ooit een bal in de ploeg houden of tweede ballen oprapen met een twee-mans middenveld. Berghuis en Boetius speelde als soort middenvelders, om vervolgens Kramer te moeten aanspelen? Lachwekkend.

Joost mag weten wat Gio precies van plan was. Tactisch zeer matig.

13 september 2017 om 23:36

Het verschil zat hem in de kwaliteit en mentaliteit, niet in tactische keuzes.

13 september 2017 om 23:45

Klopt , maar de tactische keuzes pakte niet positief uit. Met een 3 mans middenveld was je wellicht meer aan voetballen toegekomen. Kramer liep meer op het middenveld waar hij niks kan betekenen.

13 september 2017 om 23:45

Buiten de kwaliteit en mentaliteit moeten we ook kritisch kijken naar de tactische keuzes. Als je dit doet tegen bijvoorbeeld Utrecht met deze tactische samenstelling krijg je daar ook de deksel op de neus.

13 september 2017 om 23:48

Verschil is dat men tegen Utrecht gewoon hun eigen spel speelt en zich niet gaat aanpassen aan Utrecht. ;-) City is wereldtop, totaa geen schande als ze je pak slaag geven.

13 september 2017 om 23:51

Tuurlijk maar je zou hier linksom of rechtsom een pak slaag krijgen, dat zag iedereen aankomen. City is op hun sterkst aan de bal, waarom ga je dan met ondertal op middenveld spelen. Nu kwam je nooit aan je spel toe wat je naar de CL heeft gebracht. Tuurlijk gaan ze tegen Utrecht niet zo spelen, zou ridicuul zijn maar dat doet er niets aan af dat je dit experiment niet moet vergeten want hier ligt de kracht van Feyenoord niet.

14 september 2017 om 00:04

Natuurlijk zit het verschil vooral in kwaliteit, maar als je het voetballende ploegen enigszins lastig wil maken moet je ervoor zorgen dat je het centraal op het veld dicht gooit. Feyenoord speelde open huis met 2 middenvelders tegenover 4 middenvelders van City.

14 september 2017 om 00:37

Het verschil zat hem ook in tactiek. Giovanni maakte een beginnersfout vanavond.

14 september 2017 om 00:47

Hoe Gio na de tijd de camera's te woord staat, het lijkt wel of hij het leuk vind om zo aan de broek te krijgen...

14 september 2017 om 08:05

Precies dit. Iedereen weet dat Guariola op balbezit speelt en voornamelijk op het middenveld en door het centrum. Als je dan 2 centrale middenvelders tegen 3 centrale middenvelders van hun zet, ben je kansloos. Met Toornstra in de 2e helft ging dat beter, omdat toen die pass naar de cvm eruit werd gehaald

Feyenoord had al geen kans vooraf. Als dan ook nog eens jorgenson en haps niet mee doen verlies je helaas nog meer kwaliteit.

14 september 2017 om 00:05

Dan kon je beter niet spelen.

Waarom zou je hiervan schrikken? City is al jaren een topploeg in Engeland en is op weg om een Europese (absolute) topclub te worden. Feyenoord wordt voor het eerst in 18 jaar kampioen van Nederland, een competitie die pak weg 10 plekken onder de Premier League staat.

Ik vind 0-4 echt totaal niet gek. Natuurlijk is de manier waarop de doelpunten vallen erg slecht, maar als die niet zo waren gevallen had City nog wel een paar keer aangezet en was je ook met 0-4 verloren. Het kwaliteitsverschil is gewoon enorm. Maar goed, Feyenoord was idd ook teleurstellend en dat is jammer. Hopen dat ze nu weten hoe het is om in de Cl te spelen en de ervaringen van deze wedstrijd meenemen naar de rest v/d wedstrijden. Zorgen dat je niet dezelfde fouten maakt.

14 september 2017 om 06:24

Waarom zouden ze? Ze spelen tegen een, met alle respect, feynoord... uit de mickey mouse competitie. Gelijk hadden ze

In alle topwedstrijden zie je dat het tempo vele malen hoger ligt dan in Nederland. Of dat nu de topwedstrijden in Engeland, Duitsland, Spanje of Italie zijn of in de Cl.
Voor mij was het geen verrassing dat City (dus) veel beter was dan Feyenoord. In die zin niet geschrokken.
Vooraf hoop je natuurlijk wel een op resultaat(je), maar dat zat er te snel niet meer in.

Gio had het ook verkeerd neergezet. Hoe kun je een soort 523 hanteren, terwijl het middenveld van City bizar sterk is. Gewoon lekker een 442 neerzetten met twee blokken en twee snelle spelers voorin. Hopen op een uitbraak. Aan Kramer heb je helemaal niets gehad, is alleen bruikbaar in de zestien maar stond telkens rond de middenlijn.

Op het middenveld had je juist kort moeten dekken, maar daar kregen de City spelers het meeste ruimte.

14 september 2017 om 00:10

En als je kort dekt, combineren ze er net zo makkelijk door en ben je ook gelijk het hele middenveld kwijt. Dit kun je blijven analyseren, maar je verliest vandaag gewoon van het grote geld en dat verschil zag je terug op het veld.

14 september 2017 om 07:07

Exact, het druk zetten had weinig zin. Zonder al te veel moeite voetbalden ze zich hier ondernuit. Soms ging het mis, maar dan waren ze er als de kippen bij om te herstellen

14 september 2017 om 07:20

In Engeland spelen ze toch ook wel eens gelijk, bournemouth verliest maar met 1-2, Ajax pakte 4 punten met kort dekken en scherp spel.
Als het is zoals jij het zegt, kun je net zo goed niet eens meer spelen en alles op papier afdoen op basis van begrotingen.

14 september 2017 om 07:49

Dat kun je ook. De 8 keartfinalisten zijn al bekend , kansje van 2% dat er van de 8 ploegen met de hoogste begroting er eentje het heel misschien niet haalt. Snap niet dat iemand Zich nog druk maakt om die hele CL. Pas in de halve finales inschakelen , en dan nog alleen de samenvatiingen. Maar dan 10 minuten moet je niet verspillen aan dat gedrocht genaamd CL.

14 september 2017 om 07:55

@david
Jammer dat je Ajax erbij haalt.
Was toch een heel ander elftal.
Twente heeft er ook ooit thuis tegen gelijk gespeelt en uit "maar" met 3-2 verloren.
Kun je toch ook niet vergelijken?

14 september 2017 om 08:19

Precies, met alle respect, maar coaches als Van Bronckhorst, Cocu en Keyzer komen te kort.

14 september 2017 om 08:52

@fr12jules
Onzin, PSV en Ajax hebben het in het recente verleden een stuk beter gedaan tegen vergelijkbare tegenstanders. Een bullshit tactiek met spelers die te benauwd waren om City een beetje tegengas te geven. En de afgelopen jaren met name Ajax maar bekritiseren als het om Europese wedstrijden ging. Eã©n troost Feyenoord heeft gisteravond toch gewoon geschiedenis geschreven met de grootste europese thuisnederlaag.

14 september 2017 om 11:23

@renevang

Nu maak je er weer een concurrentiestrijd van. Ook Ajax werd volledig van het veld geveegd door Real Madrid, PSV had niets te vertellen tegen Bayern Munchen en zo zijn er nog wel meerdere voorbeelden te noemen van Nederlandse clubs in de afgelopen 10 jaar.

Wil je kans maken tegen dit soort ploegen, moet je gewoon hopen dat ze niet zo gemotiveerd zijn of een slechte dag hebben. In elk ander geval heb je erg veel geluk nodig. Dan kun je voorbeelden gaan noemen, maar ik denk dat Ajax en PSV met dezelfde cijfers waren gaan zitten.

Tja...dit moet je niet analyseren. Feyenoord is op zoveel fronten afgetroefd, dat het bijna armzalig uit zag. Maar de hamvraag die rest is: hoe staat feyenoord er mentaal voor voor zondag tegen psv? Ik denk zelf dat hun zelfvertrouwen flinke knauw heeft gekregen.

14 september 2017 om 07:08

Het is ook armzalig wanneer de je de selecties op basis van geld gaat vergelijken. ;-)

Ach, is daar het mentale verhaaltje weer ? Weet wel dat Feyenoord vorig seizoen keer op keer ijzersterk terug kwam na een tegenslag.

Dan is Jan Boskamp ook bij lange na niet de meest realistische persoon als het op Feyenoord aan komt. De hoop is er natuurlijk wel voor zo'n wedstrijd, maar eigenlijk weet je wel dat zo'n wedstrijd erg lastig wordt als een ploeg als City een leuke dag heeft. Dat is ook geen schande, aangezien die selectie misschien wel 15 keer zoveel kost in zowel de transferbedragen als de salarissen.

14 september 2017 om 00:14

Mag ik zoo eerlijk zijn om te roepen dat City helemaal niet zo sterk is als men nu wilt doen geloven? City is geen bayern, geen barca, geen real, geen juve etc. Als je echt goed naar duel kijkt, dan zie je gewoon een onthutsend slecht feyenoord. Heb je strijdplan van city bestudeerd? Die hadden maar 1 ding meegekregen: druk zetten vooruit en de fouten volgen vanzelf. Welnu, dat geschiedde royaal. feyenoord heeft geen kwaliteit. En city kan ballen, maar dat valt op CL niveau ook reuze mee. Wat moet je met kramer, van der heide, st justus die leek te schaatsen vandaag, nelom, tony en de rest? Alleen boetius was redelijk.

14 september 2017 om 00:38

En de 5-0 tegen Liverpool wat gewoon een topclub is vergeten?

14 september 2017 om 00:43

Wat bedoel je prcs?

14 september 2017 om 01:16

Jij doet net alsof City weinig voorsteld, maar die zijn dit moment gewoon top 5 van de wereld hoor. Schat alleen PSG, RM, Juve en Barca echt hoger in. City is gelijkwaardig, zo niet beter, dan Monaco, Spurs, Atletico en Man U.

14 september 2017 om 06:31

Scharen we Liverpool tegenwoordig al bij de Europese topclubs Leopart? Lijkt me niet he. Daarnaast tekent het nogal af dat ze met 10 man speelden. Liverpool is subtop en komt biet in de buurt van de echte top zoals Real, Barca etc.

14 september 2017 om 16:07

Maar vergeet ook niet dat City een opkomende club is. Er zit enorm veel geld in die ploeg en het is lastig om daar gelijk een topclub van te maken. Als je de spelers ziet dit jaar, dan kan city echt ver komen. Het is geen absolute top, maar dat kunnen zij wel worden

Ach dat hele CL circus . Nederlandse clubs hebben er niets te zoeken behalve wat centen verdienen. Ik ben blij dat we volgend seizoen van die zooi af zijn .

14 september 2017 om 07:12

Bingo. Gewoon je geld pakken en ervaring opdoen.
Het risico is dat er te veel angst in de ploeg sluipt. Maw: als Feyenoord er maar mentaal staat tegen PSV is het OK. Maar als het gevolg is dat ze ook mentaal tegen PSV eraan gaan, dan kun je beter Europa leage spelen. Neem de ervaring mee tegen PSV en laat zien dat je er sterker door wordt of stel anders jong-Feyenoord op, dat levert net zo veel op.

14 september 2017 om 07:51

Mee eens. Die hele CL intetrsseert me echt geen reet meer.

kwalitatief zijn ook alle spelers van city natuurlijk gewoon beter dan die van Feyenoord, dat had ik je van te voren ook wel kunnen vertellen. Als je het dan niet met inzet en collectief kan compenseren ga je er gewoon af hoor... vind het nou niet bepaald een schande. Misschien een beetje naiv in tactische keuzes, maar liever dit dan naar 90 minuten geparkeerde bus en een 1 - 0 nederlaag kijken, bovendien hebben we het beter gedaan dan liverpool, ha!

14 september 2017 om 00:33

Eens dat ze meer kwaliteit hebben, maar eerste doelpunt had niet mogen vallen als tony gewoon deed wat ie moest doen bij paal 'dekken'. Heb je gezien hoe silva (1.20cm) en aguero (1.20cm) hun kopduels wonnen van feynoorders die 4 a 5 koppen groter waren? Dat soort details wordt een duel beslist. En dan wil feyenoord na 30 minuten harder gaan spelen en wat doen ze? Domme overtredingen maken zoals dat van kramer en tony...het was gewoon onkunde.

Boskamp is ook echt een feyenoorder!! Die is zo af en toe de realiteit kwijt.

Ik had het al eerder aangegeven bij dat rubriekje van fey o19 ...
Dit is geen poppekast toernooitje. Foutjes en dergelijke worden keihard afegestraft. Men kan dan wel schreeuwen dat hun clubje CL speelt. Als je niet geschikt ben voor het niveau krijg je zulke uitslagen. En hiermee mogen ze nog van geluk spreken met die 0-4

Feyenoord gaat na 6 wedstrijden met 0 punten naar huis. Dat is hoe ik het nu zie ik geef ze 0,0 kans op een overwinning tegen een ploeg uit deze groep.

Feyenoord speelde bang en nerveus en dat in eigen stadion. Shaktar zal laten zien dat je het City thuis echt wel moeilijk kan maken.

Ach Jan... dit was toch een wereld party van City. Werelds om te zien toch? Klasse hoe die gassies zo makkelijk ballen.

Realiteit die onder ogen werd gezien.
Dit is nou echt de Europese top tegen de Nederlandse top.
Hebben we gewoon niks te zoeken.
Zo is Ajax en Psv ook keer op keer weg gespeeld door de echte eueropese top.
Mogelijk een keer met een gunstige loting in groepsfase. En anders de derde plek voor overwintering. Maar CL is voor de Nederlandse clubs te hoog gegrepen.

Naief als je stemt dat je geschrokken bent. Dit kon je toch verwachten? City vond het wel best want als ze echt gas hadden gegeven de hele wedstrijd dan had de score vele malen hoger kunnen zijn. Dus voordeel voor feyenoord dat city het wel best vond. 3 punten zijn binnen voor city en napoli lijd onverwacht puntverlies tegen shakthar. Beter kan je niet beginnen aan de CL.

Ik zei al eerder; volstrekt kansloos 😎

Wat had hij dan verwacht met zo'n opstelling daar maak je een ploeg als city alleen maar blij mee als hij had verwacht dat Feyenoord een kans maakte snapt hij er echt niks van

Goed dat Feyenoord hier zo te kakken is neergezet door City. Hopelijk zien alle Eredivisie clubs nu ook in dat er altijd wat te halen valt in de 'heksenketel' van de Kuip.

14 september 2017 om 09:28

Nee hoor, al die flut-clubs in de Eredivisie geven zich bij het beginsignaal al over. Makkelijke 45 puntjes. Alleen Ajax en PSV maken er een wedstrijd van.

In het vervolg mogen de Feyenoord supporters iets minder kritisch zijn als Ajax in de CL tegen dergelijke tegenstanders speelt. Zolang jullie Rotterdamse vlaggeschip op een dergelijke wijze wordt afgedroogd past een beetje nederigheid wel.

Volgens mij was Jorgensen heel niet geschorst

Zoals ik al voorzag bij het -verdiende- kampioenschap van Feijenoord; met deze ploeg, middelmaat zelfs naar poldermaatstaven, heb je in de CL niets te zoeken. Het enige wat we hebben bereikt is dat we in Europa na dit jaar al helemaal door geen enkel land nog serieus genomen zullen worden.
De manier waarop Feijenoord te kijk werd gezet is nog vele malen erger dan de jaren dat PSV en Ajax figureerden in deze elitegroep. Nu maar hopen dat het ' wonder van Rotterdam ' zich de eerste 17 jaar niet nogmaals voordoet, want dan halen we net zoveel punten als Andorra!
Overigens veel sterkte in Zuid, ook bij de altijd gezellige uitbeurten........

14 september 2017 om 14:40

Wat is er een aantal jaar geleden gelachen, vooral vanuit Rotterdam en omstreken, om de wedstrijden van Ajax tegen bijv. Real Madrid in de Champions League. Ajax in de Champions League wat een wanvertoning was het, een slechte zaak voor het Nederlands voetbal. Nee, dat Ajax in de CL, daar werd niemand wijzer van, slechter kon niet. Nou, we hebben het gezien, waar Ajax het nog een helft of iets meer redelijk (niet mee dan dat) bij hield in die wedstrijden, de meeste versies dat het meedeed steeds een kleine kans hield op overwintering in de CL, was het in Rotterdam al na een klein kwartier over, voor wat betreft de wedstrijd zelf én tevens voor wat betreft eeen eventule overwintering in welk Europees toernooi ook. Want net als dat iedereen bij het Nederlands elftal het doelsaldo vergeet, staat Feyenoord door deze nederlaag met grote cijfers eigenlijk ook op MIN één.

Dat komt, meneer Boskamp, omdat u als het om Feyenoord gaat zo verschrikkelijk ceel clubliefde heeft, u
alle realiteit uit het oog verliest. U, die alles volgt in Europa, van hoog tot laag, weet drommels goed hoe de verhoudingen liggen in het voetbal in Europa. Bij elke andere club uit Nederland zou u vooraf ook over een kansloze missie hebben gesproken en het woord hoop niet in uw mond durven nemen. Een man als u, die zo goed op de hoogte is van het Europees voetbal, kan van z'n levensdagen nóóit zijn geschrokken van de 'wedstrijd' van gister. Maar alleen de letter F van Feyenoord hoeft maar te vallen en spontaan verdwijnt bij u alle objectiviteit en realiteit.

Volkomen foute tactiek en opstelling, 2 middenvelders ?hoe verzin je het,,?!mcity speelde 3 -5-2, met aan de buitenkanten , de full backs, dus hierdoor staat een overmacht op het middenveld.had in ieder geval 4 4 2 gespeeld.

4-0 verliezen is helemaal niet gek. De manier hoe dit gebeurde, dat viel mij wel echt tegen.
Wellicht als je de 0 wat langer volhoud dat het anders was verlopen, maar als je met 10 minuten al 2-0 achterstaat dan kun je niet anders verwachten. Het is goed dat City het wel goed vond, anders was de score nog hoger uitgevallen.

City heeft wel een heerlijk elftal, zij kunnen met een goede loting nog best ver komen dit toernooi.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren