Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Experiment Feyenoord pakt desastreus uit: ‘Het krachtsverschil was te groot’

Laatste update:

Berusting overheerste woensdagavond bij Feyenoord na de eerste wedstrijd in de groepsfase van de Champions League tegen Manchester City. Het elftal van Giovanni van Bronckhorst had op eigen veld geen schijn van kans en ging uiteindelijk met 0-4 onderuit. Aanvoerder Karim El Ahmadi concludeerde na afloop dat het kwaliteitsverschil tussen beide ploegen simpelweg te groot was.

"Maar we hadden ook te weinig lef", vulde hij aan voor de camera van Veronica. "Dan helpt het niet dat je al zo snel een tegendoelpunt krijgt. Dat was echt onnodig." Van Bronckhorst koos in de eigen Kuip voor een vijfmansdefensie. Die tactische ingreep pakte niet goed uit: City scoorde driemaal in de eerste 25 minuten. Na rust stapte Feyenoord over naar zijn gebruikelijke 4-3-3-systeem.

"In de tweede helft speelden we meer herkenbaar voetbal voor ons", vervolgde El Ahmadi. "Of de gekozen speelwijze verkeerd was? Nee, want je moet wel realistisch zijn. Het krachtsverschil was te groot en dan heeft het geen zin om het achterin open te gooien. In de tweede helft zie je dat het beter gaat als je met vier verdedigers speelt, maar dit is niet hoe ik me het had voorgesteld."

Van Bronckhorst was in de eerste helft geschrokken van zijn elftal. "Je weet dat je goed moet beginnen tegen zo’n ploeg. Als je dan binnen twee minuten achter komt door standaardsituatie is dat niet goed", vertelde hij bij Ziggo Sport. "We hebben de eerste helft achter de feiten aangelopen. In de tweede helft kregen we meer grip op het duel, ook doordat zij gas terugnamen. Het is voor ons even wennen aan dit niveau, wat geen schande is. Dat is het leergeld dat je betaalt."

Was het een fout van Giovanni van Bronckhorst om met vijf verdedigers te beginnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leerzame les dan maar... achteraf is makkelijk praten. Ik stoorde me meer aan het ontzag dat er was. Ga gewoon lekker voetballen en speel die spanning weg, nou zat het een beetje tegen door die vroege goal, maar alsnog. Laat het een les zijn voor de komende wedstrijden, speel je eigen spel en knokken met zn alle.

13 september 2017 om 23:21

Maar ontstaat dat ontzag voor de tegenstander niet bij de coach die z'n systeem en tactiek aanpast aan de tegenstander?? Door met 5 verdedigers te spelen, wat Feyenoord praktisch nooit doet, geef je toch een signaal naar je ploeg dat je als coach teveel ontzag voor de tegenstander hebt??
Ik vind het primair een fout van de coach.

En dan komt daarbij nog Berghuis ipv Toornstra (in mijn optiek een fout).
En Amrabat een jongen die net komt kijken en nog nooit een tegenstander van dit niveau heeft gehad, op een positie zetten waar hij nog nooit heeft gespeeld. Is ook vragen om problemen. Nee ik vind Gio best veel aan te rekenen bij dit verlies.

13 september 2017 om 23:29

Ik vond Amrabat nog een van de beteren.

13 september 2017 om 23:34

ja ik ook, in de 2e helft toen hij weer op het middenveld stond. 1e helft was heel onwennig en werd hij regelmatig uitgespeeld.

13 september 2017 om 23:22

Met name van Vilhena had ik meer verwacht, in hem nog het meest teleurgesteld.

13 september 2017 om 23:23

Ik was in shock toen ik inschakelde en de line up zag van Feyenoord. Gio faalt hier vooraf, ongeacht het kwaliteitsverschil en uiteindelijke resultaat. 4-4-2 met Toornstra en evt Larson is beter. Had wellicht ook geen punt opgeleverd maar dit was bizar. City is verder gewoon een hele goede ploeg die zomaar halve finale gaan spelen. Verlies is dus geen schande maar het inzicht van Gio deed me wel schrikken.

14 september 2017 om 06:20

Met 442 had je ook geen punt behaald, enig realisme over het krachtsverschil moet nu toch duidelijk zijn.

14 september 2017 om 08:09

Totaal met je eens. Instelling en inzet waren stuitend. En dat voor Feyenoord die het juist van inzet niet hebben

Tja je moet het Gio ook mede aanrekenen. Ik vond zn opstelling persoonlijk niet eens heel gek, het idee was om de spelwijze niet te veel te veranderen. Maar als je dan zo verkrampt de wedstrijd ingaat, maakt het sowieso niet verl uit hoe je opgesteld staat. Maar de feiten liegen niet, de keuzes van de coach pakten verkeerd uit. Hij heeft echter genoeg krediet opgebouwd om het te vergeven. Dat hij er maar van mag leren.

13 september 2017 om 23:31

Dit wilde ik dus net zeggen! Het verschil was vandaag zo groot dat een andere opstelling echt geen ene reet had uitgemaakt. Ze hebben alle 11 vooral de eerste helft toch voornamelijk op de eigen helft gestaan. Doet de opstelling er dan nog aan toe? Denk het niet, gewoon kop op en niet meer zo veel ontzag voor volgende. Ik hoop uiteraard wel dat het nog in de kopjes blijft hangen naar het weekend toe.

13 september 2017 om 23:34

Die hoop snap ik wel. Vorig seizoen speelden ze vaak sterk na een nederlaag, ik hoop dat ze die lijn doorzetten.

14 september 2017 om 00:02

Niet eens zo heel gek? De kracht van City ligt op het middenveld met De Bruyne en Silva (nu beide) en Feyenoord stelt daar 2 middenvelders tegenover. Hoe makkelijk wil je het ze maken? Sorry hoor, maar dat is een kapitale fout van de eerste klas. Juist centraal op het middenveld had je de ruimtes klein moeten maken. Een viermansmiddenveld in een ruit met El Ahmadi, Vilhena, Amrabat en Toornstra. Dan had je het die jongens het voetballen nog enigszins moeilijk gemaakt.

De fout lag niet bij de verdediging, maar in het opstellen van Kramer. In zo'n wedstrijd is hij kansloos; dan liever een mannetje extra op het middenveld met Toornstra.

13 september 2017 om 23:26

Precies. Begrijp er helemaal niets van. Speel 4-4-2 met Toornstra. Amrabat wat mij betreft als back ipv Nelom. Alles beter dan Nelom. Middemveld met Vilhena, Karim, Toornstra en Larsson was veel beter geweest...

13 september 2017 om 23:32

Een andere opstelling had in dit geval vrij weinig uitgemaakt denk ik. Al hadden Haps en Jorg er gestaan, het verschil was vandaag echt giga groot. Gelukkig neemt City na de rust was gas terug en laat het balletje nog rustig rond gaan.

13 september 2017 om 23:40

Helemaal eens en zeker niet bedoeld als het zoeken van een excuus.
Je wilt het ze alleen zo moeilijk mogelijk maken; dat lukt tegen zo'n tegenstander niet met Kramer.
Hopelijk leert Gio hier iets van richting Psv.

13 september 2017 om 23:36

Kramer had je inderdaad niet op moeten stellen. Ik had gewoon Larsson en Boetieus het met zijn 2e voorin gewoon uit laten zoeken want de een heeft snelheid en een actie en de ander heeft ook een actie, een goed schot en kan gevaarlijk zijn met corners/vrije trappen. Ook had ik Toornstra, Amrabat of Diks laten spelen in plaats van Berghuis.

14 september 2017 om 08:07

Guardiola wilt opbouwen door het centrum en daar stonden 3 centrale middenvelders van City tegen over 2 van Feyenoord. In de 2e helft met Toornstra was dit gevaar idd weg. Echt een onbegrijpelijke keus en 2 mans middenveld tegen City

13 september 2017 om 23:54

Precies, de eerste plek is gewoon nog haalbaar ;-)

Dit kan alleen in Nederland. Het is hier een hype geworden om zwaar onderdanig te zijn. Elke keer moet er wel weer zo'n zure analist zeggen dat dit de staat van het Nederlandse voetbal is.
Tegelijkertijd zie je vaak genoeg teams van gelijkwaardige kwaliteit wel presteren. Weet je waarom? Die zijn niet onderdanig.
Tegen Frankrijk, tegen City. Nederland voelt zich heel slecht. En daar gedragen ze zich ook naar.
Wanneer gaan we weer eens met de borst vooruit lopen? Wat een wanstaltige houding zeg. Je kan best minder zijn, maar bang zijn hoort niet thuis op een voetbalveld. En dat is wat ik tegenwoordig zie.
Alleen Ajax en PSV kunnen zich er soms aan onttrekken. Utrecht deed t ook goed. Maar verder is t heel triest gesteld.
Ik kan echt geen analist meer horen. Bah

13 september 2017 om 23:32

amen. dankje voor het samenvatten wat me ook al langer dwars zit.
Ja we zijn zwakker door de grootte en sterkte van onze competitie en de bijbehorende financiële middelen.
Maar we hebben in het verleden juist wel eens succes gehad, met oranje en met de clubs, door eigenwijs onze eigen plan te trekken en eigen spel te blijven spelen. En dat inderdaad ook met de borst vooruit! Daar moeten we ons gewoon aan vasthouden en geduld hebben op weer een goeie generatie voetballers, zoals die altijd weer voorbij is gekomen.

13 september 2017 om 23:37

Amen! De analisten zijn zo verzuurd als wat. Mogen we het gros van de analisten geloven zijn clubs als Kopenhagen, Stoke City, Las Palmas, Udinese etc. Gewoon een klasse beter als onze top 3. En dat is gewoon onzin.

14 september 2017 om 00:10

Vind dat je gelijk hebt. De nederlandse clubs zijn alleen in de begin jaren 70 absolute top geweest. De andere keren dat nederlandse clubs het goed deden in europa waren ze altijd de underdog tegen ook veel rijkere clubs, maar ze toonde toen lef. Feyenoord van v Marwijk, Psv van Hiddink, het AZ van Co, Ajax van v Gaal bijvoorbeeld. Niet zo schijterig zijn met ze alle!!

14 september 2017 om 01:36

Eh? Ajax in 96/97 was gewoon onbetwiste wereldtop. In 95 was het nog een verrassing maar in 96 echt niet meer. Zeker niet nadat Real voetballes kreeg in eigen huis...

14 september 2017 om 00:25

Kan dit alvast de post van de maand worden? Volmondig met je eens.

14 september 2017 om 01:26

Helemaal mee eens. Natuurlijk is er krachtsverschil, maar dat betekent niet dat je je erbij neer moet leggen.

We moeten ook niet zeuren dat het niet lukte, bedoel was Feyenoord gaan spelen zoals normaal, kregen ze vast ook een pakslaag. Het idee achter deze tactische keuze was gewoon goed, maar de uitvoering was niet juist en het moest beter. Wil je zo spelen zoals zij deden, dan moet het achterin en vooral in het centrum (achter en op het middenveld) pot dicht zitten. Dat was helaas niet het geval, de spelers waren het blijkbaar niet gewend en je zag vaak genoeg gaten waar City zo simpel doorheen kon. En daarnaast ga je met zo'n opstelling niet met Kramer voorin spelen (even serieus hoor), dan zet je JP en Berghuis voorin en een speler als Toornstra die er soms tussenin komt.

Maar gelooft men nog dat Feyenoord iets kan brengen in deze poule? Bedoel het is goed dat Shakhtar wint van Napoli, volgende wedstrijden kan het City 6p, Shakhtar en Napoli 3p en Feyenoord 0p zijn, of Feyenoord moet in Napels verrassen. Maar toch, dan is er nog steeds niets aan de hand. Vervolgens moet Feyenoord 2x tegen Shakhtar, al haal je tegen 4p en City verpulverd Napoli, sta je al 2e. Bedoel ik zeg maar he. -_-

13 september 2017 om 23:32

Ja op voorhand had je geen punten verwacht tegen City, in die zin is er niks aan de hand. Positieve noot!

Ontzag??? Dit was pure klasse verschil man. Als die wedstrijd nog 'n paar word over gespeeld in de kuip, zal fey niets te vertellen hebben.

Nu lijkt het alsof er geen respect naar die spelers van City is. Disrespect naar hun kwaliteiten lijkt het wel!!!!
Dit toernooi waaraan fey meedoet is nogmaals veelste hoog. Voor mij is het een pure spek en bonen verhaal.
Betekent niet dat ik ze niet gun. Alleen ik heb de heldere bril op die alles realistisch bekijkt. En CL is nog een paar km te ver voor fey.


Nog iets ... als het krachtsverschil met City te groot was waarom ga je door met de 5-mansverdediging. Als er nou vier of vijf staan open was ie toch al. Plus het was onwennig voor hun. Word ook aangegeven.
Dus dan was de gekozen "spelwijze" wel verkeerd. Want hij pakte sowieso slecht uit. Daar durft KEA zijn mening niet helemaal te geven.

Respect voor Feyenoord maar zij hebben een speler die net zo veel loon krijgt als de spelers Feyenoord PSV en Ajax we kunnen niks hier houden schot zooi

Wat gisterenavond werd getoont is dat de NL top3 niet in staat is meerdere systemen te spelen. Gio gooit het wel om, maar men kan het helemaal niet uitvoeren. De NL top3 hoeft dit in de Eredivisie ook nooit en laat het daarom na hierop te trainen. En dat valt ze wel degelijk te verwijten, want daardoor komt het verval in Europa. De Boer, Cocu, Gio zijn allemaal one-trick-pony trainers die alleen in de Eredivisie bij de top 3 zullen renderen.
Teams als FC Utrecht en Vitesse kunnen wel meerdere systemen aan. De eerste heeft ook bewezen dat het in Europa een toegevoegde waarde is.

Het was op zich geen fout om met 5 verdedigers te beginnen. Maar het was wel een fout om met Kramer te beginnen!! Als ze scherp en met lef begonnen waren hadden diue vroege doelpunten niet gevallen. Teveel spelers haalde hun niveau niet.

Ik vind het wel een hele grote fout om met een experiment zo'n belangerijke wedstrijd in te gaan, tenzij het een variant betrof die tot in den treure was geoefend en dat geloof heb ik niet.

Waarom niet 'gewoon' starten in de normale opstelling, iedereen weet wat er van hem wordt verwacht en wat men van een ander kan verwachten.

Is zeker geen fout maar juist goed bedacht. Want ja met 4 verdedigers weet je sowieso dat je eraan gaat dus het is helemaal niet verkeerd bedacht alleen het kracht verschil was gewoon te groot klaar. En met wat fouten van Feyenoord zelf ook dan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren