Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bosz vol ongeloof na bliksemontslag De Boer: ‘Het is bizar’

Laatste update:

Frank de Boer is na 77 dagen de laan uitgestuurd bij Crystal Palace en zijn snelle ontslag wekt veel verbazing in de voetbalwereld. De ex-trainer van Ajax, die met the Eagles vier competitienederlagen incasseerde en zodoende moest vertrekken bij de Premier League-club, krijgt steun van onder meer Peter Bosz.

"Het is niet te geloven, na vier wedstrijden... Maar dit gebeurt niet alleen in de Premier League, helaas", zegt Bosz op een persconferentie voorafgaand aan het duel van Borussia Dortmund met Tottenham Hostpur woensdagavond in het kader van de Champions League. Bosz vindt het onbegrijpelijk dat De Boer al na zo'n korte periode bij de club is ontslagen.

"Ik weet niet alle details, maar ik vind ook dat het wel erg vroeg is", vervolgt de trainer van die Borussen. "Als je iets wilt veranderen, en dat verwachtten ze van hem, is het bizar om hem al te ontslaan." De Boer is inmiddels alweer opgevolgd bij de Londense club door Roy Hodgson, die naar verluidt twee weken geleden al benaderd werd voor de functie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De boer heeft de hele voorbereiding meegemaakt, speelde 4 duels, 0 punten, 0 doelpunten voor. tel daarbij kritiek vanuit spelersgroep bij op en je krijgt een situatie die onwerkbaar is. Dan rest de vraag: zullen we blijven aanmodderen en hem subtiel na 10 duels de laan uitsturen of nu? Nou, met de miljoenen die op spel staan, weet ik het ook wel als eindverantwoordelijke voor Tech. beleid. Er is niets bizars aan. Behalve de bedragen die de boer meekrijgt elke keer....

13 september 2017 om 14:34

4 duels, 3 punten en 2 goals bv had wel volstaan?

13 september 2017 om 15:11

Hij had 6 punten moeten halen met de selectie die hij had. Hij wist immers ook welke duels hierna hij te wachten staat.

13 september 2017 om 14:36

Inderdaad. Het is gewoon een terecht ontslag. Frank de Boer is sowieso een schromelijk overschatte trainer die bij Ajax een selectie had waarbij zelfs iemand, die niet weet of er lucht of zand in de bal zit, kampioen was geworden. Frank de Boer had gewoon een super goede selectie waar zelfs ik makkelijk mee kampioen kon worden. Ik snap dan ook niet waarom iedereen Frank de Boer zo ophemelt omdat hij 4 keer kampioen is geworden.

Ik zie het als einde carrière voor Frank de Boer, tenzij hij een Willem II of andere Eredivisie middenmoter wil coachen, maar anders is het einde carrière. Sowieso heeft dit ontslag grote voordeel dat Ziggo Sport nu eindelijk ophoudt met het uitzenden van Crystal Palace ipv de Engelse topteams.

13 september 2017 om 14:40

Ajax had de laatste 2 jaar onder de Boer echt niet zo'n beste selectie meer hoor! Dat was ook wel terug te zien in het voetbal, wat elk seizoen saaier en saaier werd.

13 september 2017 om 14:49

@zermattperson, jij moet wel een ontzettende hekel aan de Boer hebben getuige je reacties. Of het ontslag nou terecht is of niet, daar kun je over twisten. Op basis van de uitslagen wel, op basis van het vertoonde spel de laatste wedstrijd en de vele wijzigingen die van de Boer gevraagd werden niet.

Maar om te zeggen dat elke idioot met de selectie van Ajax kampioen was geworden gaat natuurlijk veel te ver! Sterker nog, als jij denkt dat iedereen met die selectie kampioen was geworden ben je compleet niet serieus te nemen en vraag ik me af of je uberhaupt wel een wedstrijd gekeken hebt in die seizoenen? Ajax had namelijk zeker niet de sterkste selectie in die jaren en werd vooral kampioen doordat ze op de belangrijke momenten punten pakten. PSV had een kwalitatief veel betere selectie in die jaren, maar die presteerden structureel onder hun niveau als het er echt op aan kwam.

Als je nou had gezegd dat het voetbal onder de Boer steeds slechter werd en vaak niet om aan te zien was bij Ajax had ik je groot gelijk gegeven, maar nu is het gewoon onrealistisch.

13 september 2017 om 15:09

@remcob, een trainer die de hele voorbereiding en vier wedstrijd heeft meegedraaid en dan één goede helft (hele wedstrijd was niet eens goed) heeft gespeeld met het team, die kun je gewoon niet behouden. Als hij die wijzigingen langzaam doorvoert, stap voor stap, dan kan het wel. Maar dat kan de Boer niet.

Ajax is met een extreem laag puntenaantal een aantal keer kampioen geworden. Iets wat hij het laatste jaar niet gehaald zou hebben.

Al met al is dit helemaal niet zo bizar en onrealistisch als iedereen zegt.

13 september 2017 om 15:10

Wat koop je met 'op basis van vertoonde spel in de laatste wedstrijd' ? Helemaal niets. Helemaal niet met het programma dat CP te wachten staat. Hij had die wedstrijd moeten winnen, want de komende duels had hij sowieso geen punten gepakt.

13 september 2017 om 15:17

Door zeer risicoloos voetbal te laten voetballen ja dat zou iedere trainer ook doen.

13 september 2017 om 17:03

Het is een meining van je hoor Zermattperson, maar werkelijk waar nergens op gebaseerd.

de Boer heeft zowel met Palace als met Inter uitvoerige gesprekken gehad. Hierin wordt visie, beleid, toekomst, manier van spelen, alles wordt uitvoerig besproken.

Niemand neemt zomaar een trainer aan en de Boer gaf ook aan niet zomaar overal te solliciteren. Hij wachtte zelfs op "de juiste uitdaging en vanaf de voorbereiding"

Dit ontslag slaat werkelijk waar nergens op. Het ontslag bij Inter evenmin (daar sleten ze meer coaches in 6 maanden dan menig club in 20 jaar).

de Boer is gewoon ontzettend ongelukkig in zijn keuzes van clubs na Ajax. Hierdoor heeft hij weinig meer kunnen presteren. Bij Inter was het al crisis en Crystal Palace heeft hem geen kans gegunt om zijn manier van spelen in te bouwen.

Dat hij een "slechte" coach zou zijn blijkt uit helemaal niks. Hij heeft zero tollerance naar spelers, immers hij is de baas en hij bepaald. Zo hoort het ook, alleen spelers deze dagen hebben een attitude van hier tot gunder en denken vooral een jonge trainer nog wel eens de baas te kunnen. 0 respect.

Dat het einde carriere is; dat weet ik niet; maar denk inderdaad wel dat zijn carriere flinke deuken heeft opgelopen. Helaas.

Daarbij kreeg de Boer ook niet de minste clubs tegen zich in de eerste wedstrijden... Dus het slaat nog meer nergens op.

13 september 2017 om 15:19

Dus je vindt het niet bizar dat een technische leiding iemand met volle overgave aanstelt en hem vervolgens na ruim 2 maanden de laan uitstuurt? Je doet nu alsof het allemaal de schuld is van FdB en Palace geen enkele blaam treft. De waarheid zal wel in het midden liggen zoals zo vaak.

13 september 2017 om 15:24

Dit overkomt de boer niet de eerste keer he. je hoorde nadat ie bij inter de laan was uitgestuurd prcs dezelfde teksten: hij kan niet met spelers omgaan en maakt rare keuzes wat betreft posities. Ik vind dit ontslag zeer terecht. Men heeft hem met vol verstand aangesteld, je zegt nu 2 maanden, maar volgens mij heeft hij ook een voorbereiding gekend en dus is hij verantwoordelijk voor het droevige spel dat op mat werd gelegd. En bovendien...de boer wist waar ie aan begon: CP is een kerkhof voor trainers. Dus waar hij wijsheid vandaan haalde om dit spel aan zijn spelers op te dragen, is mij echt een raadsel.

13 september 2017 om 15:40

77 dagen is ruim 2 maanden, dus dat is inclusief voorbereiding. En je zegt dat het niet de eerste keer is (klopt, het is de 2e keer). Waarom heeft Palace dan niet beter haar huiswerk gedaan? De Boer is ook zeker schuldig laat dat duidelijk zijn. Maar Palace is minstens zo schuldig.

13 september 2017 om 16:09

Waar is CP aan schuldig prcs? Dat begrijp ik werkelijk niet. Ik ben CP directeur die frank de boer heeft aangesteld (werkgever). Ik heb hem zelf aangetrokken en in contract zet ik: dit contract loopt voor 4 jaar, tenzij redenen op sportief gebied waaraan jij direct voor verantwoordelijk bent anders doen besluiten. In ander artikel zet ik: onder redenen op sportief gebied versta ik: belabberd spel dat wordt uitgedrukt in aantal behaalde punten na x aantal duels. Dat aantal kan na 2, 4 of na 10 duels zijn, afhankelijk van draagvlak van spelersgroep. Bij ontslag is jouw afkoopsom in alle gevallen jaarsalaris. Maw: deze zaken worden gewoon in contract opgenomen en deze clausules zijn niet nieuw. Werkgever en werknemer hebben beiden clausules erin die de boel in evenwicht houdt zoals ik hiervoor heb uiteengezet. Wat bedoel je moet dus huiswerk? In bedrijfsleven en voetballerij is het zo: you win some, you lose some.

13 september 2017 om 16:20

Wat kan iemand bewerkstelligen na 2 wedstrijden? prima als jij jezelf hypothetisch als directeur ziet, maar als je iemand aanneemt voor 4 jaar en na 2 maanden eruit flikkert heb je toch beroerd onderzoek gedaan naar wie je aanneemt.
Dus om te zeggen dat CP geen blaam treft slaat nergens op. Zij wisten toch wie ze binnen haalden?

13 september 2017 om 16:43

Logisch dat spelers klagen. Ze moeten namelijk voor het eerst in hun leven voetbal spelen ipv lange halen naar voren. Als manager moet ik vele veranderingen doorvoeren en geloof mij dat hier genoeg medewerkers over klagen. Mensen zijn over het algemeen bang voor veranderingen. Dus dit zegt helemaal niets. Dit is echt mismanagement van de club. Iedereen weet namelijk dat veranderingen tijd nodig hebben en dat dit niet direct iets oplevert.

13 september 2017 om 16:49

Het bestuur of de directie van CP maakt zich schuldig aan onduidelijk beleid of zelfs wanbeleid. Als we toch rollenspellen aan het spelen bent, laten we even doen of je Voorzitter RvC bent van CP. Ben je tevreden met je directie die een trainer aanneemt om te veranderen, ontslaat na 2 maanden en een enorme zak met geld meegeeft als oprotpremie, een nieuwe trainer aanstelt met tekenpremie en een totaal andere visie?

Ze doen maar wat zo komt het over op me. Als je als beleidsbepalers een heldere visie hebt over waar je als club naar toe wilt en vervolgens daar je technische staf en spelers bij gaat zoeken, dan voer je beleid en heb je je huiswerk goed gedaan.

Maar nee, na 4 wedstrijden gooien ze hun visie overboord en gaan ze weer kick & rush spelen op hoop van zegen.

13 september 2017 om 17:09

Ik lees hier serieus alleen wereldvreemde reacties. Jullie weten toch wel dat voetbalwereld opportunistische wereld is? De boer wist zelf waar hij tekende: CP staat nogmaals te boek als kerkhof voor trainers. Om dan bij deze club verzorgd voetbal te gaan implementeren is natuurlijk niet echt handig. Dus wie heeft hier dan slecht onderzoek gedaan? Nogmaals, de contracten worden veelal met zulke clausules opgesteld. Voor beide partijen win-win, ondanks dat de trainer eruit gaat: met jaarsalaris. En de club kan weer zoeken naar succes. En ik snap echt niet dat jij de schuld bij CP probeert te leggen, terwijl statistieken duidelijk zijn. En ja, cijfers liegen niet: 4 gespeeld, 0 punten, 0 doelpunten voor en x aantal tegen.

13 september 2017 om 17:12

Uhm, we hebben het hier over CP. Niet man utd. CP staat te boek als kerkhof voor trainers. En ja, je ziet mij dat beleid niet verdedigen he, het is gewoon een club waar je als geslagen boxer (dat is de boer na zijn falen bij inter), niet aan de slag moet gaan. Weet je weet ik meest verwijt tref? Die zaakwaarnemer van hem. Daar heeft de boer te veel vertrouwen in gehad tot nu toe. Waardoor hij nu bijna gedag kan zeggen tegen zijn toekomst als trainer. Ik bedoel die man die altijd hippe picas post op instagram.

13 september 2017 om 18:52

Spelers die na drie wedstrijden 'het vertrouwen' opzeggen, die kennelijk niet in staat zijn om hun best te doen voor een nieuwe trainer die met een nieuw systeem wil spelen, dat is in feite muiterij en werkweigering. En dat is nu beloond. Spelers worden langzamerhand de baas; als je weg wil weiger je te spelen, als de coach niet bevalt weiger je je opdrachten uit te voeren. Of Frank de Boer een goed coach is, daar moet iedereen maar het zijne van denken, maar hij is door zijn spelers voor de leeuwen gegooid.

Nog erger is het dat ze 2 weken geleden Hodgson al hebben benaderd. Dat wil zeggen, na de 2e wedstrijd had de leiding van CP er al geen geloof meer in. Wat een beleid....

13 september 2017 om 14:37

Klopt dat is nog erger.
Daarom heb ik een hekel aan die landen waar het uitpuilt van het geld en je ze behandelen als stront

13 september 2017 om 14:53

Wellicht moet je jezelf dan ook afvragen wat er nog meer gebeurt is met de Boer. Je kan mij niet wijsmaken dat een club zo snel al een ander polst indien er niet meer aan de hand is dan een stroeve start.

13 september 2017 om 15:18

Al benaderd ja... misschien vanuit het hoek van de spelers dat ze NIET tevreden waren. Dat gebeurd ook bij Inter.

Sorry hoor maar tegenwoordig vind ik niks meer bizar in de voetbalwereld. Dit is gewoon hoe voetbal is (geworden)

13 september 2017 om 15:14

Daarom is het bizar, het staat mijlenver af van de echte wereld.

Zegt genoeg over al het geld wat er in de PL omgaat. Ontslagvergoeding stelt niks voor. Keren ze zo uit als ze van iemand afwillen. Wordt in Nederland wel 10 keer over nagedacht. 2,2 miljoen voor een jaartje afbetalen. Die andere 2 contractjaren die hoeven niet eens.
Ik denk dat Frank prima trainer kan zijn. Maar wel ergens waar zijn tactiek al beetje gespeeld wordt. Of je moet een topteam hebben of een nederlandse club.

Wat is voor De Boer nog erger dan een 2e snel ontslag ? Dat is toch wel dat iedereen medelijden met hem begint te krijgen...

Oké het is sneu, opportuun, onrechtvaardig, niet reëel etc, maar elke trainer weet, hoe het reilt en zeilt in de voetbalwereld.

Als je niet presteert, dan vlieg je eruit.
4 wedstrijden gespeeld, 0 gemaakte goals, 0 gewonnen, 0 punten, tegen teams die minder / gelijkwaardig zijn.

Laat staan wat zou gebeuren tegen een Tottenham, Liverpool, Man United, Chelsea etc.

En dit is de tweede keer achter elkaar. Bij Inter had hij geen voorbereiding, en dat gaf hij voornamelijk als reden van zijn ontslag aan. Nu had hij dit wel meegemaakt. Wat is het excuus nu?

Hij zal vast wel ergens een derde poging krijgen, maar als hij er weer binnen no time uitvliegt, dan is er geen sprake van toeval of pech.

13 september 2017 om 16:49

Excuus is dat het tijd nodig heeft en dat ze AL TEGEN LIVERPOOL hebben gespeeld. Daarnaast waren ze afgelopen weekend gewoon veel beter. Het besluit is 2 weken geleden al genomen na de 1-0 verlies tegen Liverpool. Een uitwedstrijd die normaliter verloren gaat.

13 september 2017 om 16:52

precies. Afgelopen weekend was het verschil tussen winst en verlies minimaal. Als je spelers persoonlijke fouten blijven maken...

13 september 2017 om 18:29

Het krijgen van tijd is niet voor iedereen weggelegd. Of beter gezegd: niet iedereen heeft beschikking over dat soort "privileges", tenzij je een kind van de club bent.

Daar waar miljoenen / miljarden verdient of verloren kunnen worden ligt de druk hoog en men verwacht meteen dat je er staat. Het is een open deur, maar het is gewoon zo. Een voetballer die fouten maakt / niet presteert (en ook niet laat zien dat er een stijgende lijn aanwezig is) wordt per direct op de bank geparkeerd of mag zelfs meegenieten vanaf de tribunes.

Ik wist dat ze tegen LFC gespeeld hadden, maar wat ik probeerde duidelijk te maken is dat je juist tegen de kleinere / gelijkwaardige teams punten moet pakken...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren