Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Een historisch dieptepunt, ik kijk weleens jaloers naar FC Twente en NAC Breda’

Laatste update:

FC Groningen kon zondag in eigen huis niet verder komen dan een 1-1 gelijkspel tegen VVV-Venlo. Naast het feit dat de noorderlingen dit seizoen nog maar één competitieduel in winst hebben omgezet, heerst er bij de club ook bezorgdheid over het aantal toeschouwers dat de club trekt. Volgens de officiële cijfers zaten er zondagmiddag tegen VVV namelijk maar 15.832 mensen in het Noordlease Stadion.

"Een historisch dieptepunt", zegt algemeen directeur Hans Nijland in gesprek met Voetbal International. "Naar mijn weten hebben er niet eerder bij een competitiewedstrijd zo weinig mensen in ons stadion gezeten. Je begrijpt dat het een enorme zorg van de directie is. Natuurlijk is de marketing met van alles bezig. Elke dag denken we na over acties, maar het helpt niet."

"Er is maar één oplossing en dat is attractief voetbal", vervolgt de sportbestuurder, die vindt dat Groningen weer baas in eigen stadion moet worden. "Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben, dat kan mijn vierjarige kleinzoon ook bedenken. Nu spelen we bijna in een halfleeg stadion en dat doet pijn. Wat extra wrang is: binnenkort spelen hier de Oranje Leeuwinnen een interland. Het stadion was in vier dagen uitverkocht…"

Nijland zegt dat de fans van Groningen van nature nogal kritisch zijn. "Ik kijk soms weleens jaloers naar clubs als FC Twente en NAC Breda. Daar houdt het voetballend ook niet over, maar blijven de mensen wel komen. Zelfs in de Jupiler League zat het in Breda nog goed vol. Dat zou bij ons niet zo snel gebeuren", aldus Nijland, die concludeert dat het voetballend beter moet bij de Trots van het Noorden.

Snap jij de zorgen van Hans Nijland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan het niet zo zijn dat heel veel mensen voetbalmoe worden. Iedere dag kom je wel ergens aan je trekken wanneer je voetbal wil zien. Het niveau is daarbij ook stukken hoger dan Groningen en je zit binnen met een biertje met vrienden op de bank. Tuurlijk mis je dan wel de sfeer van het stadion.

12 september 2017 om 13:10

Nee, want bij andere clubs is er geen leegloop. Als club moet je ook een beetje geluk hebben.

FC Twente bijvoorbeeld draagt de naam van de regio en is al jaren de grote club in Overijssel. Pas de laatste jaren maken clubs als Heracles en PEC een opmars. Het kampioenschap heeft er ook voor gezorgd dat er nieuwe supporters kwamen en de chaos heeft saamhorigheid gecreeerd.

NAC heeft eigenlijk hetzelfde als FC Twente. Het is een volksclubje met trouwe mensen die al jaren genieten van de club, ongeacht de prestaties. Dat in combinatie met de goede marketing van "een Avondje Nac" creeert ook een saamhorigheid onder supporters.

Bij de topclubs is het allemaal breder. Er spelen grotere belangen en dus hebben zij supporters door heel het land, waardoor het stadion ook wel relatief goed te vullen is.

12 september 2017 om 13:52

Dat is het enige waar ik absoluut jaloers op ben bij FC Twente, het is echt de club van de regio. Heracles (leuk stadion en leuke mensen) haalt het niet bij FCT natuurlijk.

Groningen en Heerenveen hebben hetzelfde, ze zijn dé clubs van hun provincies. AZ daarentegen profileert zich steeds meer als de club uit Alkmaar, terwijl de roots van de club eigenlijk door de hele provincie liggen. Komt er ook nog eens bij dat Noord-Hollanders zich geen Noord-Hollander noemen zoals een Tukker of een Fries zich zo noemt.

12 september 2017 om 13:20

@fcedgar. Als dat zo is zou de Kuip ook leeg moeten zijn. Bij veel clubs gaan de supporters omdat hun cluppie speelt. Of het nu goed gaat of niet.
Nijland kan ook hetzelfde doen als Ajax. Sezoenkaart afnemen als je te weinig komt.
Of de media laten zeggen dat het uitverkocht is, terwijl iedereen ziet dat het stadion veel lege plekken heeft.
Je zou toch denken dat de mensen in het noorden trots zijn op een club als Groningen.

12 september 2017 om 13:54

Als je die seizoenskaarten afneemt dan zit het nog leger. Bij Ajax doen ze het omdat er lege plaatsen zijn van seizoenskaarthouders die er lang niet altijd zijn, en er nog heel veel mensen op een wachtlijst staan. Dat is bij Groningen denk ik niet het geval

12 september 2017 om 14:00

Groningen heeft al jarenlang die tactiek gebruikt waarin men hogere bezoekersaantallen opgaf dan er daadwerkelijk bij wedstrijden waren...

12 september 2017 om 17:07

Men geeft het aantal verkochte kaarten voor een wedstrijd op ja, maar dat doet bijna iedere club in de Eredivisie.

12 september 2017 om 22:14

Er zijn vier clubs die het aantal daadwerkelijk aanwezigen opgeeft. Vitesse is daar 1 van...

12 september 2017 om 16:26

Als je naar de jeugd kijkt dan zie ik tegenwoordig alleen nog maar shirtjes van PSG, United, Bayern en Real. Ondenkbaar 10 of 15 jaar geleden toen Ajax en Feyenoord nog heerste op het schoolplein. Tegenwoordig kijkt die generatie op zondagmiddag veel liever op tv naar hun favoriete club uit de PL dan dat ze bij de plaatselijke FC gaan zitten kijken.

12 september 2017 om 17:04

Ik denk dat dat aan jou ligt. Als ik op bezoek ga bij mijn zus en haar kinderen zie ik genoeg kinderen met een shirtje van de regionale trots (Vitesse) lopen of daarin voetballen.

Al seizoenen lang zijn de goede wedstrijden op 1 hand te tellen.

Persoonlijk denk ik dat we een ander type trainer nodig hebben.
Iemand met autoriteit en leidinggevende kwaliteiten.
Ik mis de visie, de strijdlust en de wil om te winnen.
ook elke keer een andere basisopstelling helpt hier niet bij.

Ik was eerder blij met Faber. Maar na ruim 1 seizoen moet ik nu echt mn mening herzien.
Ik hoop dat het nog wat wordt, maar ik heb er echt een hard hoofd in.

12 september 2017 om 13:53

Ach, van mijn club weten jullie vast nog wel te winnen.
Maar gelijk heb je: het is al jaren vrij kleurloos. Een speler als Linssen in het verleden bracht daarentegen wel wat leven in de brouwerij, maar verder veel fletse/saaie spelers als je het mij vraagt. Een trainer als bijvoorbeeld Gert-Jan Verbeek zou denk ik goud zijn voor Fc Groningen.

Ook hebben jullie geloof ik de voorkeur voor zondagmiddag wedstrijden. Als ik voor mezelf praat vind ik zaterdagavondpotten bij FcT zoveel keer mooier qua sfeer dan die zondagmiddagen. Zaterdagavond na de tijd de kroeg in om te klagen (in ons geval), heerlijk. Misschien dat Nijland ook dat eens in overweging kan nemen.

Desondanks dat blijf ik Fc Groningen een mooie club vinden met ook nog eens een fraai stadion.

12 september 2017 om 14:47

Een Linssen die gaf alleen aan het eind van het seizoen kleur. Daarvoor was het ook niks (ik weet nog hoe verbaasd ik was dat hij tegen Utrecht 2x scoorde).
Dat gezegd hebbende denk ik niet eens dat het alleen aan hem lag maar ook aan de trainer. Veel onduidelijkheden, weinig visie en onrust. Een speler als Linssen (maar ook een Tibbling, El Idrissie etc) hebben behoefte aan duidelijkehid, visie en een trainer die kracht en leiderschap uitstraalt.

Ik persoonlijk heb ook het liefste een zaterdagavond wedstrijd. Licht, sfeer etc is dan zoveel mooier/beter.
OP zich zou ik het wel toejuichen als er bijvoorbeeld zaterdag middag om 16.30 een wedstrijd was. Kan je daarna de kroeg in of uit eten.
Ik snap je heel goed hoor dat dat je voorkeur heeft.

Verbeek of een ander autoritaire trainer zou niet verkeerd zijn denk ik. Al is het alleen al om eens de spelers te laten voelen hoe het is om met een zeer strikte discipline te werken. Volgens mij worden spelers dar echt wel beter van. Ook dat ze eens doorhebben dat wat ze nu hebben, veel vrijheid en zelf verantwoording, niet vanzelfsprekend is.

En mooie woorden van je! Voor jullie hoop ik dat Twente het beter gaat doen dan wat ze nu doen.

Ja ik zou ook niet naar Groningen gaan. Slecht spel. Als je beter wilt spelen kan je volgens mij beter een andere coach nemen. En dan het stadion bij de dames zo snel uitverkocht was heeft er denk ik ook mee te maken dat er op het EK geen wedstrijden in het noorden waren. Helaas gaat die wedstrijd nu niet meer door

12 september 2017 om 13:52

Ook niet geheel objectief als Heerenveen fan zijnde hè

Het viel mij afgelopen zondag op dat bij heel veel wedstrijden lege plekken op de tribunes waren. Zal dus niet alleen een Groningen probleem zijn.

12 september 2017 om 13:07

Zwolle gelukkig vaak uitverkocht (: Maar daar passen dan ook niet zoveel mensen in

12 september 2017 om 16:56

Ik vind een uitverkocht klein stadion er altijd veel mooier uitzien dan een groot stadion met veel lege plekken.

12 september 2017 om 14:02

En gek genoeg hoor je de media alleen over mijn club. Dat terwijl bij vrijwel alle eredivisionisten de afgelopen jaren de toeschouwersaantallen gedaald zijn en je soms bijna compleet lege vakken op tv ziet.

12 september 2017 om 14:50

Ook over FC utrecht hoor je dat. En Vitesse heeft stadion capaciteit ingeperkt.

12 september 2017 om 15:01

Sorry yatsemata maar jij moet wel één van de meest tenenkrommende leden hier zijn. Het enige wat ik jou zie doen is het vingertje wijzen. Wat bereik je daar überhaupt mee. Nee de media zijn niet alleen tegen Vitesse, maar aangezien het bij Vitesse zo ernstig is, wordt dit eerder aangekaart.

12 september 2017 om 15:05

Dat mag je vinden. Ik vind het dan weer tenenkrommend dat nota bene mensen die betaald worden om juist geïnformeerd te zijn/juist te informeren er vaak zo ontzettend naast zitten. Maar blijkbaar is het tenenkrommend als je daar iets over zegt? Overigens is het bij vitesse niet zo ernstig, gemiddeld 17000 man op een capaciteit van 21000. Nou wow, wat weinig mensen zitten er...

12 september 2017 om 16:15

Met elke reactie van jou komen er 1000 bij 😂😂😃 uur terug was het nog 16000 heb het ff nagekeken vorig seizoen gemiddelde van 15.900 dit seizoen tot nu toe 14.200

@scg14fcv

Het merendeel van de supporters van een "provincieclub" gaat ook niet voor het goede spel naar een voetbalwedstrijd toe, maar om hun club aan te moedigen. Bij ons zijn er bijna geen kaarten meer te verkrijgen voor de wedstrijd tegen Groningen van aanstaande zaterdag en dat is niet bepaald omdat we boven staan.
Daarnaast is er altijd een percentage wat alleen komt als het goed gaat. Bij Groningen is dat percentage blijkbaar wat groter dan bij andere clubs. Bij AZ zaten er zaterdag 12000 supporters, dat is pas zorgelijk, ondanks dat er een wegblijf actie was.

Het is denk ik een combinatie van factoren. Ik woon zelf al tien jaar in Groningen en ken de mensen en de mentaliteit ondertussen wel. Daarnaast ben ik een aantal wedstrijden per jaar bij de wedstrijden.

Ten eerste is het 'koffiepubliek'. De supporters halen een kop koffie met een koekje en gaan zitten. That's it. Dat is prima, maar het is wel kenmerkend voor de sfeer in het stadion.
Ten tweede wordt vanuit de rest van het publiek gekeken naar de harde kern om een beetje sfeer te maken. Dat is hen de afgelopen jaren maar matig gelukt en menigmaal hoor je alleen maar het uitpubliek zingen. En dan gaan al die koffiedrinkers klagen dat er weinig sfeer is...
Ten derde komt geen enkele (!) speler na de wedstrijd naar de lounge en pub om te mengen met de supporters. Alleen Hans komt er zo nu en dan om populair te doen. En daar houden de Groningers niet van. Er is dus maar heel weinig feeling met de spelersgroep en de directie.
Ten vierde zijn Groningers van nature timide en van de mentaliteit: doe maar normaal, dan die je al gek genoeg. Ik hou ervan, maar voor nieuwkomers is er misschien weinig aantrekkelijks aan om een wedstrijd bij te wonen.
Ten vijfde is het spel bedroevend.
Ten zesde tonen de spelers nou niet echt heel erg veel inzet en emotie.
En zo zijn er vast nog wel meer facetten, maar het zou mijns inziens al enorm schelen als de spelers en club en zeker ook de trainer proberen meer feeling te krijgen met de supporters. Dat is in mijn ogen ook iets heel normaals.

Heeft naar mijn idee puur met het hele voetbal gebeuren te maken. In de tijd van de eerste divisie zat het Oosterpark vaak voor 80% vol. Daar was het voetbal vaak ook niet om aan te zien maar werd er wel gestreden en gevochten. Nu zijn het 11 verwende kindjes die elkaar een bal niet gunnen. Heb 20 jaar een seizoenskaart gehad maar ik heb hem ook opgezegd. Heeft niks met nepsupporter of iets te maken. Gewoon moe,moe van Nijland zijn praatjes,moe van die 11 lamzakken.

Groningen is een studentenstad. Mensen uit het hele land komen daarheen maar hebben bijna geen binding met de FC. Dus moeten ze het hebben van de omliggende bewoners. Het is gewoon het verzorgingsgebied. Dat is gewoon slecht doorgerekend toen ze de Euroborg gingen bouwen.

12 september 2017 om 15:40

Het afzet gebied van FC Groningen is toch enorm. Heel de provincie Groningen zou een gevoel voor de FC moeten hebben. Met het wegvallen van Veendam is het de enige profclub in de provincie.
Een aantal jaar geleden (tijd van Suarez en zijn overgang naar Ajax) was de groene-kathedraal zoals het stadion toen genoemd werd echt een heksenketel. Iets is er in die jaren erna veranderd dat de sfeer steeds minder werd en daarmee ook de opkomst. Ik ken de club niet goed genoeg maar er moet toch een verklaring voor zijn.

12 september 2017 om 15:44

De Euroborg heeft jaren vol gezeten, daarnaast wonen er ongeveer 40000 studenten in de stad op een bevolking van 200.000, dus nog genoeg mensen over + daarnaast nog ruim 350.000 mensen in de provincie Groningen en daarbij komen er ook veel supporters uit Drenthe. Genoeg mensen en een ruim verzorgingsgebied dus dat is klinkklare onzin wat je verkondigd.

12 september 2017 om 20:13

@jorisdijk
Enschede is ook een studentenstad.
Heeft Saxion (hoge school) en Universiteit. (2 zelfs, maar de volks universiteit is niet groter dan een middelbare school).
Toch krijgt Fctwente wel veel toeschouwers.

Echte clubliefde kent geen divisie.

12 september 2017 om 14:04

Of sportieve resultaten!

Zo vol zit het bij Twente anders ook niet. Ja, officieel wel, omdat ze hetzelfde trucje uithalen als Groningen jarenlang deed en daarbij alle verkochte kaarten (inclusief kaarten die vrijwel voor niets naar goede doelen gingen) meetrekt ipv de daadwerkelijke aanwezigen. NAC is de enige club in de eredivisie waar het echt altijd vol zit, ongeacht het voetbal of in welke divisie ze spelen.

12 september 2017 om 14:44

Bij ons zat het in de eerste divisie echt niet vol. Wel relatief vol als je ziet hoeveel fans er toch bleven komen ondanks de degradatie.

12 september 2017 om 21:32

je bent je er van bewust dat er bij Twente 10.000 meer mensen in het stadion passen?

Tsja, ik begrijp het wel. Een seizoenskaart is gewoon duur, en dan heb ik het nog niet eens over de prijzen voor consumpties in het stadion.

Live Eredivisie voetbal is de laatste tijd flink goedkoper geworden. Bij Kpn, Nle, Telfort en Xs4ll is het bv maar 7.50 per maand en bij een aantal providers is EL 1 zelfs inbegrepen bij het standaard pakket. Eigenlijk is het van de grote providers alleen bij Ziggo met 18 euro per maand echt duur.

Je kijkt dus bij veel providers voor nog geen 100 euro per jaar de Eredivisie. Op je eigen luie bank met een relatief goedkoop pilsje & zak chips in de hand en eventueel al je vrienden erbij. Dat is toch een heel aantrekklijke optie ipv in de wintermaanden kou te gaan zitten lijden in het ijzige Noorden des lands op de tribune.

Natuurlijk mis je de echte stadionbeleving, maar aangezien die zo duur wordt (entree, consumpties, vervoer) in vergelijking met thuis voor de buis vind ik dit niet zo'n gekke ontwikkeling.

@yatsemata
Ik zit al jaren bij de thuiswedstrijden en ook al zet ik ook wel eens vraagtekens bij het omroepen van de aantallen kan ik toch zeggen dat de Veste altijd redelijk gevuld is.ik schat dat er altijd minimaal 20000 mensen zijn (dit is aan de voorzichtige kant).daar zou bijna elke eredivisie club voor tekenen. Er zijn bv dit jaar 17000 seizoenskaarten verkocht.nu zullen die 17000 er misschien niet altijd zijn maar die prijs is wel betaald

12 september 2017 om 15:02

Dat zou kunnen, het viel mij alleen de afgelopen jaren op dat met name op de tweede ring en in de hoeken soms flinke gaten te zien waren. Natuurlijk blijven seizoenkaarthouders weleens een wedstrijd thuis, maar elke wedstrijd dergelijke gaten vallen op...
Idem bij Groningen overigens de afgelopen jaren.

Voetbal in het stadion is toch vele malen mooier dan thuis voor de buis. Heb ik graag 300 euro voor over per seizoen.

12 september 2017 om 15:03

Dat dus, En in mijn geval zelfs nog meer gezien de afstand den haag-arnhem

12 september 2017 om 15:13

Ik ben het persoonlijk niet met je eens. Ik vind er in het stadion vaak weinig aan. Zelf heb ik een heel drukke baan en voel me tijdens het uitvoeren van mijn beroep soms bijna publiekelijk bezit. Als ik dan thuis kom voor en een wedstrijd ga zitten kijken ben ik blij dat ik zit en er rust om mij heen is. Voor een biertje sta ik niet in de rij en ik betaal er ook geen 5 euro voor. Ook heb ik geen idioot in mijn rug die schreeuwt om aandacht. Ik bezoek vaak clubs in het buitenland maar ga dan puur heen om de sfeer eromheen te proeven. Hoe zijn de kroegen eromheen en de mensen. Daar hoef ik niet voor in een guur stadion te gaan zitten. Verwend? Wellicht maar ik houd nu eenmaal van een rustige omgeving waar ik tijdens het kijken ook nog een praatje kan houden. Smaken verschillen.

12 september 2017 om 15:58

Ieder zijn ding. Jouw argumenten gaan ook op voor bezoek aan café, restaurant, bioscoop of een concert.

Wij zijn dus niet dezelfde doelgroep. Op tv kijk ik zelden een hele wedstrijd. Ook omdat het makkelijk is om over te schakelen als het even saai is.

12 september 2017 om 16:32

Inderdaad, café is nog prima maar de overige 3 die jij opnoemt vind ik ook helemaal niets feit is gewoon dat als ik ergens weg wil kunnen ik dat gewoon moet kunnen doen. Als ik thuis ben en ik kijk voetbal kan ik onderhand ook gewoon iets anders doen. Wedstrijden zijn maar zelden 90 minuten spannend.

Tja het spel is al tijden matig en de sfeer is ook enorm achteruit gegaan, dan komt een bepaald deel van het publiek niet meer. De mensen die er nog wel zitten zijn de echte supporters, die ook kwamen toen er tegen degradatie gestreden werd in het Oosterpark en in de eerste divisie. Ondanks dat het behoorlijk leeg was, zat de sfeer er bij vlagen redelijk in, de komst van het nieuwe supporterscollectief is daar de reden voor. Echter moet alle lawaai altijd van één zijde komen, de rest van het stadion laat zich alleen horen bij en doelpunt of als er wat te zeiken valt (op Drost, Bacuna en Reijnen). De verwachtingen zijn te hoog, er wordt nu geroepen om strijd en spelers als Kieftenbeldt, maar toen die er nog speelde werd hij wekelijks uitgekotst wegens veel balverlies. Voor veel Groningers is het glas nu eenmaal permanent half leeg.

Misschien hadden ze beter op hun 25 jaar kaarthouders moeten passen.

Het was me ook al opgevallen afgelopen weekend. Nu zijn de gemiddelde bezoekers aantallen in de laatste jaren al teruggelopen. Ook bij mijn cluppie zit het stadion (heerenveen) niet meer bomvol zoals jaren geleden, maar het is nog heel aardig gevuld. Maar wat ik bij Groningen zie is wel een heel grote achteruitgang. Seizoenskaarten vielen al flink tegen en losse kaartjes vliegen schijnbaar ook niet de deur uit.

Tja op de velden is het ook kommer en kwel, geweldig is het allemaal niet meer om te zien.
Misschien dat een groep liever thuis op de bank kijkt (al heb ik niet het idee dat Foxsports nou denderend veel kijkers trekt)
Er is in de crisis tijd een grote groep bezoekers afgehaakt en schijnbaar laten die zich niet snel meer overhalen om weer naar het stadion te gaan, mede door het af en toe bedroevend niveau. Er zal dus heel wat op het veld moeten gebeuren, en dan vooral met spetterend voetbal.... maar als ik de selectie en het spel van Groningen zie, dan laat dat wel even op zich wachten.

Als je bij ons in Breda 1x in de 2 weken op Zaterdagavond een stel geiten op het veld zet met een NAC shirtje komen er nog steeds 17.000 mensen kijken..

Ik ben zelf NAC supporter dus ken de achterban en club redelijk goed, en JA we zijn Trouw, altijd al geweest. Zelfs begin Jaren 90 toen de stadions in NL akelig leeg waren en er bijna geen sfeer was zat het bij ons vol met elke thuiswedstrijd 10.000 man.

Echter is het ook zo dat bij NAC voetbal bijna op de 2e plek komt, het is meer de saamhorigheid, de biertjes( JA WIJ Drinken Meer DAN EEN Volle Kuip OF Arena) en het is gewoon Cult wat van generatie op generatie gaat.

Voetbaltechnisch is het vaak mager wat we zien, de club gaat gemiddeld 1x in de 10 jaar bijna failliet en wordt dan weer gered door wat suiker oompjes OF de supporters zelf...maar We blijven komen, Klote voetbal of niet.

13 september 2017 om 23:53

Dit zijn precies de populistische bralteksten, waarom mensen NAC een vervelende club vinden met arrogante 'wij zijn de beste supporters' supporters...

Bij clubs als NAC en Feyenoord kom je niet voor het voetbal, maar voor de club. Er heerst een soort naief geloof dat je als supporters het verschil kan maken tussen winnen en verliezen.
Samen vurig achter de club staan en dan toch weer naast de prijzen grijpen. Op een gegeven moment is dat samen in het stadion lijden bijna nog meer verslavend dan samen een overwinning vieren. Hoewel een hoogtepunt af en toe wel nodig is om het lijden vol te kunnen houden, maar voor goed voetbal komt daar in ieder geval niemand.

Bij Twente speelt ook mee dat ze na de fraude zo gehaat zijn in NL en de financiële situatie zo penibel is dat je je club nu zeker niet laat vallen, maar dat juist nu je steun wil laten zien/horen.

Utecht heeft redelijk wat jaren terug ook zo'n penibele fase gehad, waarbij ze zelfs in degradatienood kwamen, ook toen zag je dat de passie en verbondenheid van de supporters met de club alleen maar groter werd. Nu het al jaren stabiel is en alleen de wedstrijd tegen Ajax nog lijkt te te tellen staat er wel druk op de toeschouwersaantallen in Utrecht.

Kortom: of Groningen moet goed gaan voetballen of in degradatienood komen, dan stroomt het stadion weer vol. Groningen is 'volksclub' genoeg om bij degradatiestrijd juist weer mensen te lokken die op dat soort momenten hun liefde voor de FC willen laten zien.

14 september 2017 om 11:22

@hippoo Sorry misschien begrijp ik jouw reactie niet helemaal...maar Waar precies zeg ik of pretendeer ik dat NAC 'de beste supporters heeft'??? Precies....nergens.

Tevens spreek je ook even lekker generaliserend en zonder kennis door te stellen dat vele NAC zo vervelende club vinden, of spreken over een arrogantie.

Ik gaf simpelweg aan wat de supporters beleving in Breda is..zonder enige arrogantie of op de borst klopperij..in tegendeel wat ik steek eigenlijk de draak met ons zelf.

Werkelijk waar belachelijk hoe jij er zo'n negatieve interpretatie van kunt hebben en reactie op kan geven.

Dit is mijn 38e seizoen als fanatiek Grunn supporter en ik denk al zo'n 35 jaar als seizoenskaart houder en heb altijd gezegd dat ik tot mijn dood mijn club zal steunen. Maar wat er de laatste seizoenen op de mat wordt voorgeschoteld wordt met de wedstrijd schrijnender en maakt mij al enkele seizoenen aan het twijfelen over het wel of niet verlengen van mijn (3) seizoenskaarten. Vorig seizoen deed het mij zo'n pijn aan de ogen dat een paar X een wedstrijd heb laten schieten. Dat komt niet omdat er slecht gevoetbald wordt, maar omdat in een paar jaar de hele mentaliteit binnen de club veranderd is. Wij boeren houden van de niet lullen maar poetsen mentaliteit en als die er is zijn wij tevreden, zit het hok vol en schreeuwen wij ons schor om vervolgens in het supportershome onze kelen weer te smeren. Grunn moet terug naar spelers als Danny Buys, Jan van Dijk, Raymond Arteveld, John de Wolf en noem maar op. Allemaal mindere voetballers maar wel mannen met een vechtershart. Die gingen voorop in de strijd, kregen het elftal mee en het publiek op de banken en lieten mensen graag weer terug komen naar het stadion. Momenteel zit er in de basisopstelling niemand die die kar kan trekken. De enige binnen de selectie is misschien Memisevic, maar die krijgt van Faber geen kans.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren