Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Locadia hoeft niet meer te vrezen voor schorsing na ‘spuugincident’

Laatste update:

De aanklager betaald voetbal is een onderzoek gestart naar Jürgen Locadia. De spits van PSV zou zondag in de wedstrijd tegen sc Heerenveen (2-0) gespuugd hebben naar Denzel Dumfries. Dinsdag wordt bekend of de aanklager ook daadwerkelijk stappen onderneemt tegen de PSV-aanvaller.

Locadia en Dumfries hadden het tijdens de wedstrijd een aantal keer met elkaar aan de stok. Na ruim een uur spelen beging de PSV’er een overtreding op Dumfries, waarna hij spuugde. Dumfries beklaagde zich bij scheidsrechter Kevin Blom, maar de arbiter zou het incident ontgaan zijn. Tijdens de wedstrijd kwam Locadia dus goed weg, maar nu moet hij alsnog vrezen voor een straf.

Maandag werd bekend dat de aanklager van de KNVB Hirving Lozano voor twee wedstrijden wil schorsen. De Mexicaan kreeg een directe rode kaart van Blom voor een overtreding op Dumfries. PSV is niet akkoord gegaan, waardoor de zaak donderdagavond wordt behandeld door de onafhankelijke tuchtcommissie in Zeist. Alleen als hij wordt vrijgesproken, kan Lozano zondag meedoen tegen Feyenoord.

Update 12 september 11:43 uur - KNVB bevestigt onderzoek naar spugende Locadia
De aanklager betaald voetbal is officieel een vooronderzoek gestart naar Jürgen Locadia, zo meldt de KNVB via officiële kanalen. Locadia en PSV hebben tot woensdag 10.00 uur om hun verklaringen naar de aanklager te sturen. Op basis van het vooronderzoek zal de aanklager met een schikkingsvoorstel komen. Locadia moet vrezen voor een schorsing omdat hij tijdens de wedstrijd tussen sc Heerenveen en PSV naar Denzel Dumfries gespuugd zou hebben.

Update 14 september 11.06 uur – Locadia hoeft niet meer te vrezen voor schorsing na 'spuugincident'
Jürgen Locadia hoeft niet meer te vrezen voor een straf nadat hij tijdens de wedstrijd tussen sc Heerenveen en PSV gespuugd zou hebben naar tegenstander Denzel Dumfries. De aanklager betaald voetbal stelde een onderzoek in, maar onderneemt verder geen stappen naar de PSV-aanvaller. De zaak is geseponeerd, zo melden diverse media.

Jürgen Locadia verdient een schorsing

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niks is smeriger en onsportiever dan spugen. Ik neem aan 4 wedstrijden op zn minst.

11 september 2017 om 21:21

Cocu heeft al laten weten een schorsing niet te accepteren. Hij moest gewoon niezen luide het commentaar van Cocu.
Reageren

11 september 2017 om 22:10

Da's knap. Uit 1 klodder niezen en met ogen open.

12 september 2017 om 12:11

Lekker argument, als dat het geval zou zijn kan je het toch ook naar het gras doen ipv je tegenstander

14 september 2017 om 13:29

Haha serieus? Hij moest gewoon niezen? Als hij dat echt gezegd heeft denkt ie echt dat de hele wereld achterlijk is. Dat was een overduidelijke rochel.

Overigens blijkt uit de beelden die ik bij fox heb gezien niet dat hij gericht op dumfries mikte en/of hem raakte. Als je dat niet ononstotelijk kunt vaststellen begrijp ik wel dat hij iet wordt geschorst.

11 september 2017 om 22:33

Maak er maar 10 van op z'n minst wat een misselijke speler is dat die er helemaal niks van bakt al z'n hele carrière niet.

12 september 2017 om 01:06

Niet zo oordelen als je het niet gezien hebt. Er staat een filmpje op YouTube van een supporter en daar zie je dat hij zo'n 6/7 meter vanaf Dumfries staat op het moment dat hij spuugt en hem niet raakt. Lijkt mij dus onmogelijk. 1 ding is voor mij wel heel zeker geworden en dat is dat die Dumfries een zielig figuur is met aan het aannaaien van spelers.

12 september 2017 om 08:57

Ik vind je een stuk zieliger als je dergelijke acties goed probeerd te praten

12 september 2017 om 09:12

Of hij hem raakt of niet dat doet er niet toe.
Locadia wilde hem gewoon raken, anders ga je niet zo raar spuwen.

12 september 2017 om 12:14

@marso daar moet je toch op terugkomen denk ik, heb net een stukje gelezen wat hij verklaard heeft over die rode kaart, dit is het. Hij heeft een opvallende mening: "Ik vind dat ze hem wel mogen matsen. Ik zag twee benen op me afkomen en ik voelde dat ik werd geraakt. Toen ik het later terugkeek, zag ik dat Lozano uitgleed. Dat heb ik zelf ook weleens gehad. Ik denk niet dat het zijn bedoeling was en dat heb ik ook in mijn verklaring gezet. Als het een bewuste tackle was geweest, had ik nu anders gereageerd. Ik hoop dat hij er goed mee wegkomt."

12 september 2017 om 12:59

natuurlijk praat hij dat goed. Zoals hij zegt is Dumfries niet geraakt en heb je met een afstand van 6/7 meter tot de speler genoeg ruimte om te spugen. Elke voetballer spuugt tijdens het voetballen. Als er niemand dichtbij staat kun je gewoon in de ruimte spugen. Dus heel zielig van je dat je hier Marso op aanvalt, dat is een erg vreemde reactie. Heb je zelf nooit gevoetbald? Als er niemand in de buurt is en ik moet even spugen, dan doe ik dat, omhoog omlaag, schuin naar boven, schuin naar beneden, boeien.

12 september 2017 om 13:23

6/7 meter is dan wel opeens behoorlijk kort.

12 september 2017 om 15:26

Ga je nou onder iedere reactie zetten dat je er niet op moet reageren als je het niet gezien hebt?

13 september 2017 om 11:36

Het staat toch op beeld.
Iedereen spuugt op het veld ja maar niet op die vervelende manier.

Ik vind het lastig om te beoordelen of het bewust was of gewoon een ongelukje, maar het oogt niet echt in zijn voordeel wanneer je de beelden zit. Het bespugen van je tegenstander is zo ontzettend goor en kan hem gewoon een aantal wedstrijden kosten.

11 september 2017 om 20:24

Je kan het niet zeker zien op de beelden omdat jr het niet kan zien, het ene beeld zie je hem spugen en dan zie je ineens dumfries het lijkt er wel op maar volgens mij kunnen ze t niet bewijzen

11 september 2017 om 20:28

Nee, maar dat Dumfries hier zo op reageert zegt wel veel natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat ie appelleert voor spugen terwijl Locadia een heel andere kant op spuugt. Bewijslast is inderdaad een tweede, maar wie weet zijn er nog meer camerabeelden dan dit.

11 september 2017 om 20:29

Met de beelden van het filmpje kun je het inderdaad niet zien. Je ziet Locadia tuffen en daarna Dumfries daar op reageren, ook het publiek hoor je. Maar je kunt er niet uit op maken dat het daadwerkelijk op hem is.
Andere beelden moeten dat uitwijzen.

Wel een misselijkmakende actie als het echt zo is.
Kluivert een snotaap noemen maar er zelf één zijn...

11 september 2017 om 20:31

Hopelijk is het shirt nog niet gewassen en kunnen ze DNA afnemen. Zijn alibi is al zijn nadeel. Betrokken bij discutabel duel waar beide spelers zich niet gewonnen wilden geven. Daaruit volgt het naspugen van Locadia.

11 september 2017 om 20:56

Neem maar van mij aan dat het een flinke rochel was. Ik zat er vlak bij op de tribune. Gelukkig ging het meeste aan dumfries voorbij maar een beetje raakte hem wel degelijk. ( was wel een hele goede rochel
Van ruim 2 meter ver. Hij kan toch wel iets!😄Geintje natuurlijk!)

11 september 2017 om 21:15

Oke maar dan spuugde hij dus ook niet gericht, dus niet bedoeld andets had hij hem wel geraakt van 2 meter lijkt me. Tevens zoals ik de beelde zag leek het mij niet dat hij spuugde om iemand te raken.

11 september 2017 om 22:36

Het gaat er niet om hoeveel milliliter hem raakt of niet, het is gewoon een bewuste actie naar dumfries toe en dat moet gewoon direct bestraft worden met 10 wedstrijden schorsing.

11 september 2017 om 22:39

AadHandgranaaf - Dumfries reageert wel eens vaker alsof die door een trein word geraakt.

Afca0cbs - DNA afnemen een dag na de wedstrijd voor spuug ? Hoop dat je een grapje maakt 😂.

11 september 2017 om 22:34

Dit is hartstikke bewust, zo spuug je normaal gesproken niet.
Hij wilt gewoon zo onopvallend mogelijk dumfries raken.

12 september 2017 om 01:09

Niet oordelen als je niks weet of geen bewijs hebt...

12 september 2017 om 09:13

Beelden zeggen genoeg, heb jij het wel gezien?

12 september 2017 om 12:17

Het bespugen van een tegenstander is inderdaad heel erg smerig. Echter heeft hij hem never nooit geraakt. Hij stond er op een meter of 10 vanaf, spuugde met een boogje. Volgens mij was het ook helemaal niet de intentie om hem te bespuwen. Vanaf andere beelden (vanuit het uitvak) kun je ook zien dat de afstand tussen de twee zo groot is, dat je toch flink je best moet doen om iemand te raken. De actie van Dumfries is in mijn ogen dan ook wederom echt matenaaierij. Net zoals eerder al met Lozano. Feit is echter wel dat Locadia dit niet handig doet. Eerst heeft hij een klein akkefietje met Dumfries, en daarna spuugt hij met een boogje in zijn richting. Doe het gewoon naast je met hoofd naar beneden en er is niks aan de hand. Nu weet ik zeker dat hij Dumfries niet heeft geraakt, en ook niet wilde raken gezien de manier waarop hij spuugt, maar hij provoceert hiermee wel, en je krijgt dus ook allerlei speculaties. Onhandig en onprofessioneel gedrag is het zeker.

12 september 2017 om 12:37

Matennaaierij van Dumfries bij locadia en lozano? Man man man. Punt 1 lozano maakt een ongelooflijke smerige overtreding dus hoezo matennaaierij van Dumfries?
Punt 2 locadia spuugt duidelijk richting/op dumfries. Dus vertel hoezo ook hier matennaaierij van Dumfries?
Zijn toch echt 2 psvers die hier de fout zijn ingegaan

12 september 2017 om 12:57

Lozano mist de voet van Dumfries. Dumfries heeft zelf verklaart dat hij nauwelijks geraakt is, dus waarom zo schreeuwen en op de grond blijven liggen? Ten tweede is hij niet geraakt door de fluim van Locadia dus waarom je shirtje tonen? Dus ja, matennaaier eerste klas dat ventje. Goede voetballer, maar een kwalletje dus naar nu blijkt.

12 september 2017 om 17:04

Nee echt er zat zelfs een meter tussen Dumfries en Lozano, hij ging gewoon liggen, was niet eens in de buurt. sarcasme beelden wel echt gezien? Dumfries wordt wel degelijk onderuit geschoffeld.

Er gaat een flinke roggel richting Dumfries en dan die grijns van Locadia er achteraan.
Je probeert Dumfries het snel in de schoenen te schuiven, maar iedere speler had zo gereageerd, soms zijn reacties overtrokken, maar dat hoort schijnbaar bij de sport. Spelers (ook die van Psv) storten tegenwoordig tegen de grond bij de geringste tik. Wat beide PSV heren deden was gewoon oerdom, Lozano ging als een dwaas in en Locadia moest zijn frustratie schijnbaar kwijt. De manier van spugen en de blik daarna zegt alles.
Kortom straffen die hap.

Maten naaien, nee, wat er was wel degelijk iets aan de hand.

En dan komt PSV nog goed weg met Hendrix. Dat was natuurlijk ook 4 wedstrijden schorsing, alleen vond Blom het om de een of andere reden slechts een gele kaart.

11 september 2017 om 22:01

Volgens mij kreeg Hendrix geel voor het veroorzaken van een opstootje en niet voor het natrappen zelf als ik me dat moment goed herinner.

11 september 2017 om 22:55

Blom schoot meteen tussen beiden na Hendrix natrapte. Een opstootje volgde er dan ook niet. Situatie (foutief) beoordeeld door Blom, dus aanklager mag geen onderzoek instellen. Dat is een belachelijke regel. Hoeveel spelers wel niet met belachelijke overtredingen zijn weggekomen door die regel.

12 september 2017 om 12:13

Wat vreemd toch altijd dat overal zo'n probleem van wordt gemaakt. Ik heb het bewuste moment niet gezien. En ja, natrappen is rood, mocht het zo gegaan zijn.

Maar, vorig seizoen trapte Kluivert na op Locadia en toen wilde heel Ajax minnend Nederland een schorsing voor Locadia omdat hij daarop reageerde. En het schopje van Kluivert (bewust natrappen!) werd afgedaan als een vriendschappelijk voet-vrijpartijtje. Het is toch belachelijk dat men altijd zo gekleurd naar verschillende situaties kan kijken met dezelfde handeling. Het is echt van de zotte. Om dit soort redenen zou ik zelfs ook natrappen van Hendrix (heb het niet gezien) willen gaan verdedigen en goedpraten omdat dit andersom ook wordt gedaan. Vreemd gedrag, maar logisch als je bekijkt hoe het andersom altijd gaat.

12 september 2017 om 13:00

En vergeet dan ook dat inglijden van Thorsby niet. Als je het ene met rood bestraft, en dat onbesuisde inglijden van Thorsby laat gaan, dan zit Blom er wederom naast. Net als penalty geval. Ene moment wel penalty, andere moment geen pingel. Blom heeft wederom willens en wetens PSV een oor aan willen naaien. Dat doet hij ieder seizoen wel een keer. En het was nu niet eens nodig, want Heerenveen was op alle fronten PSV de baas. Had het de hulp van Blom helemaal niet voor nodig.

Vooropgesteld. Ja het is een schorsing (mits bewust), maar waarom gebeurt dit in hemelsnaam alleen bij Psv? Waarom kan de Knvb niet gewoon een keer een duidelijke lijn trekken met overtredingen? Vloet krijgt geel terwijl de scheids er een meter vanaf staat voor een overtreding die zelfs in Engeland 6 wedstrijden zou opleveren. Het is vermoeiend en ik kan niet wachten op de videoscheids. Hopelijk voelt het dan allemaal wat consequenter. Ja fouten maken is menselijk, maar inconsequentie hoort daar wat mij betreft niet bij. En ik snap de Feyenoorders en Ajacieden die dit zuiver rood vinden best, dat vind ik namelijk ook, maar jullie begrijpen ook wel dat jullie in het recente verleden de dans zijn ontsprongen. Is dat dan de charme van het voetbal? Wat mij betreft niet.

11 september 2017 om 20:28

Nou, ik kan mijzelf zo geen spuugmomenten herinneren recentelijk. PSV roept dit simpelweg over zichzelf af.

Leuk dat je het moment van Vloet aankaart, Hendrix zelf kreeg afgelopen weekend toch ook geel voor het bewust natrappen op je tegenstander, wat ook een wedstrijd of 4 is? Krijgt hij ook niet.

Natuurlijk is het soms inconsequent, maar dat houdt je toch wanneer je geen videoref gebruikt. Je zult zelfs mét videoref nog wat situaties hebben die verschillend worden beoordeeld. Je houdt dat toch altijd.

11 september 2017 om 20:31

Zeg ik ergens dat het een spuugmoment moet zijn? Ik zie Feyenoord geregeld voetballen, heb El Ahmadi bijvoorbeeld vaak over de scheef zien gaan. Dat wordt dan afgedaan als mannelijk voetbal, terwijl het eerder riekt naar gemeen spel. Van der Heijden paar wedstrijden terug smerige overtreding tegen Excelsior, Berghuis idemdito.

En dan natrappen waar jij het over hebt, leuk dat je het zegt. Ook dat zie je elk weekend wel drie vier keer. Wordt daar drie vier keer rood voor gegeven? Nee.

Dus of iedereen dan ook maar rood, of niemand, maar niet deze pure willekeur. Zolang je de dans ontspringt vind je dat vast prima, begrijpelijk, maar als dit Feyenoord was geweest, waren de reacties (zeker inzake Lozano) heel anders. Spugen is ander verhaal dat is altijd rood. Gewoon heel goor en smerig.

11 september 2017 om 20:36

@gaudi

Je zegt zelf 'waarom gebeurt dit in hemelsnaam alleen bij Psv?'. Daarvoor heb je het over een schorsing voor het spugen richting Dumfries. Dan ga ik er simpelweg van uit dat je andere spuugmomenten bedoeld.

Verder ben ik het gewoon met je eens dat het inconsequent is. Maar omdat het inconsequent is betekend het niet dat PSV niet gestraft moet worden natuurlijk ;-)

11 september 2017 om 20:37

Ik begrijp de verwarring. Ik bedoelde het meer als overtredingen in het algemeen :-). Nee zeker waar, maar ik krijg nu wel het gevoel alsof dit voorkomt uit een soort hetze tegen PSV omdat het zo puur willekeurig gebeurt. Alsof een artikel van Borst hierop van invloed is en ik mag toch hopen dat dat niet het geval is.

11 september 2017 om 21:19

Kan net zo zijn dat het aan de wedstrijd ligt. PSV staat nu even in slecht daglicht, dat combinerend met een verliespartij en het is even heisa. Stel ze winnen zondag van Feyenoord dan is het ineens allemaal weer positief.

11 september 2017 om 21:34

Gaudi,

Niet zo piepen jongen. Vorig jaar werden wij door de scheids genaaid. En kreeg PSV alle voordeeltjes, penaltys etc etc.

Je zit nu gewoon echt te zeuren om niks. Dit gebeurd bij elke club! Maar omdat je nu even in de hoek zit waar de klappen vallen ga je zo piepen? Kinderachtig gedrag man...

11 september 2017 om 21:40

Je hebt gelijk hoor, maar ook jij weet dat PSV met dat halve JL elftal kansloos is tegen Feyenoord. Ik verwacht dat er nog voor de winterstop bij PSV koppen gaan rollen.

11 september 2017 om 22:27

Dit slaat ook nergens op Keepertoob en dat weet je zelf ook wel. Alle voordeeltjes? Dan kijk jij niet vaak een wedstrijd van PSV denk ik. Maar goed, persoonlijk houd ik het liever bij het recente verleden en dan is de arbitrage gewoon heel slecht gestart. Niet alleen bij PSV nee (dat geef ik ook aan) maar in zijn algemeen. Heeft weinig met kinderachtig te maken imo.

11 september 2017 om 22:40

De arbitrage is al jaren waardeloos in Nederland (niet alleen in Nederland trouwens) maar topclubs worden ook al jaren in het voordeel gezet bij arbiters, daar kan niemand omheen.
Je kan nu wel een paar overtredingen noemen die in de afgelopen 10 jaar zijn gemaakt door El Ahmadi en Vloet en weet ik wie allemaal maar Locadia moet gewoon direct rood krijgen.

12 september 2017 om 12:09

Goh eindelijk iemand die het begrijpt! KEA schopte er aardig op los vorig seizoen maar dit was voor alle media mooi en werd beschreven als vechtlust, prachtig om te zien.. maar bestraffen ho maar, hoeveel strafschoppen heeft feijenoord vorig seizoen gehad?

Maar goed, het is wel duidelijk dat de Knvb met 2 maten meet

11 september 2017 om 20:32

Dit gebeurd echt niet alleen bij Psv, dus stel je niet aan. In dat weekend waarin Vloet geel kreeg waren er nog 4 andere overtredingen waar om onbegrijpelijke redenen ook geen rood voor werd getrokken. Ik vind dat je eerder naar PSV zelf moet kijken. Die overtreding van Lozano was dom en je kunt er rood voor geven. Zeker als Blom daar de scheidsrechter is, want die heeft daar een handje van. Daar hadden ze Lozano over mogen instrueren.

11 september 2017 om 20:36

Uh chef, je zegt eerst 'waar om onvoorklaarbare redenen geen rood voor wordt getrokken' als poging om mij tegen te spreken. Maar euh ik zeg dus juist dat er totaal geen lijn in zit, en ja nu gebeurt het twee keer bij PSV inderdaad. Die eerste regel was vooral gekscherend bedoeld, omdat ik mij weinig andere rode kaarten van dit seizoen kan herinneren.

11 september 2017 om 20:37

@gaudi: ik wil niet teveel met bronnen aan komen zetten. Maar de afgelopen jaren is door Deloitte elk jaar een balans opgemaakt wie er het meeste voordeel en nadeel had van scheidsrechterlijke dwalingen. Daar stond Ajax afgelopen jaren steevast als meest benadeelde club. Niet dat ik hier als een huilebalk wil zitten hoor, totaal niet. Ik wil alleen maar zeggen dat PSV echt niet de enige club is die de zondebok is. Je hebt helemaal gelijk dat de ene overtreding bij de ene scheids geel oplevert en een ogenschijnlijk minder heftige overtreding rood.

Daarom is de videoref zo belangrijk om in te voeren (en helaas niet dit seizoen al). Daarmee voorkom je denk ik een hele hoop willekeur van scheidsrechters. Afgelopen weekend kon je bijvoorbeeld zien bij Dortmund dat de scheids het totaal verkeerd had met geel (walgelijke overtreding was het), en later corrigeerde met rood.

11 september 2017 om 20:42

Dat komt omdat zij kijken naar wie de meeste punten heeft ingeleverd tov die dwalingen. En dan zou je nu zeggen Heerenveen dwalingen aan beide kanten dus geen punten ingeleverd. Ken het artikel echter (wel al uit 2013 geloof ik), maar dat neemt lang niet alle facetten mee. Een niet gegeven rode kaart pakt die niet mee, een wel gegeven rode kaart die onterecht is, wel. Zo geef je geen goede afspiegeling van de werkelijkheid (vind ik).

Klopt. Ik hoop echt dat de videoscheids een hoop gaat veranderen. Het voelt veel eerlijker als NAC dan gewoon Vloet kwijtraakt met rood en daarna het spel hervat wordt. Maar goed dat duurt nog een seizoen dus.

11 september 2017 om 20:48

@4ever4ajax, helemaal eens met je reactie. Dat benadeelde gevoel is altijd berust op onderbuikgevoels en alle clubs voelen zich benadeeld, alle clubs vinden dat Blom het niet zo op hun club heeft, etc. Echter ben ik oprecht erg geinteresseerd in dat dat rapport van Delloite. Zou je die weer kunnen vinden via google en welke woorden zou je moeten gebruiken?

11 september 2017 om 20:54

@auditore: ik ben het nu ook aan het zoeken, maar kan het zo 1,2,3 even niet vinden. Ik gebruik blijkbaar nog niet de juiste parameters in Google.

11 september 2017 om 21:00

Ik heb ook al even gekeken, maar vind alleen gekleurde rapporten. Want, een onderzoek van het AD o.i.d neem ik niet serieus. Vrijwel alle kranten zijn sowieso gekleurd, dus het zou eigenlijk door een onafhankelijk bureau moeten gebeuren. Maar zelfs dan nog blijft het lastig inschatten wat de impact van een niet gegeven rode kaart of een onterecht gegeven rode kaart is. Dat kun je eigenlijk niet een op een doorrekenen.

11 september 2017 om 21:10

Klopt, ik vond wel makkelijk de onderzoeken van AD en Telegraaf. Die zijn niet echt objectief als het om voetbal gaat inderdaad.

Ging ook niet per se om dat rapport van Deloitte hoor. Ging mij echt er alleen maar om dat PSV echt niet de enige club is die wordt benadeeld. Nu voelt dat natuurlijk alles behalve fijn. En een eerlijkere manier van het hanteren van regels door scheidsrechters is ook gewoon een must. Dat kan alleen zoals gezegd alleen maar door de videoref komen. Anders blijf je te maken hebben met willekeur.

12 september 2017 om 12:21

Dit klopt niet helemaal, in die statistieken kijken ze alleen naar de door de scheids beoordeelde momenten. Hierbij nemen ze alle keren dat een penalty niet wordt gegeven, er geen geel of rood wordt gegeven, er niet of wel wordt gestraft door de tuchtcommissie/videoref niet mee. Enkel de beoordeelde wedstrijdsituaties. Dat is dus een erg kromme statistiek en geeft maar erg weinig inzicht. Ook lastig voor hen te doen natuurlijk, want dan bepalen zij of er ergens iets gegeven diende te worden en dan komt er subjectiviteit naar boven. Maar dat maakt nog steeds niet dat de statistiek (het onderzoek) toetst wat het wil toetsen. Het geeft geen enkel inzicht of uitkomst betreffende het grotere geheel.

11 september 2017 om 21:29

Alleen afgelopen weekend heb ik bij andere wedstrijden overtredingen die minstens net zo erg waren due slechts met geel bestraft werden. Je weet echt niet waar je mee af bent.

Mooizo. Hopelijk leert die een keer van dit soort fratsen. Loopt erbij als de nieuwe Ronaldo maar komt op elk vlak zo zwaar tekort dat het treurig is.

Maar wel andere snotapen de les willen lezen over hun gedrag. Spugen is een van de laagste dingen die je kunt op het veld.

11 september 2017 om 22:58

Over Kluivert had hij wel gewoon gelijk hoor. Die trapte hem bijzonder vies na. Zou hem wel sieren als hij zich zelf ook gedraagd.

11 september 2017 om 23:38

Hoeveel wedstrijden is Kluivert daarvoor ook alweer geschorst? Is er wel een onderzoek geweest? De beelden waren duidelijk toch? Of zat de zus van de vader van de nicht van een neutrale waarnemer van de Knvb destijds op de tweede ring in het Philips stadion, die besliste dat Kluivert niets verkeerd deed?

12 september 2017 om 06:48

0. Geen onderzoek.

12 september 2017 om 12:40

Ehm het was snotblaag locadia die eerst kluivert bewust onderuit schopte. Locadia had geen recht van spreken destijds

12 september 2017 om 14:02

Locadia maakt gewoon een overtreding (ik vond het niks maar dat terzijde): vrije trap.

Kluivert trapt na: rood en 3 wedstrijden schorsing.

Zijn twee losstaande feiten. Geeft Kluivert geen vrijbrief voor een overtreding waar rood op staat.

12 september 2017 om 19:10

Hoeveel wedstrijden is Cillessen destijds geschorst voor het met gooien van bidons naar Kazim? Hoeveel wedstrijden is Vertonghen destijds geschorst voor het slaan van Marcelo?
Wanneer iets te toevallig lijkt, is het meestal geen toeval.

11 september 2017 om 23:35

Haast elke speler spuugt op het veld. Dat is de normaalste zaak. Dat is ook wat Locadia deed. 0 bewijs dat Locadia Dumfries probeerde te raken of zelfs raakte.

Hij mag het uitleggen. Het zag er niet echt goed uit van hem, maar wie weet dat uit de verklaringen niks naarboven komt en dan heeft ie mazzel. Snap dat je hier een onderzoek naar doet en als het bewust spugen naar de tegenstander is mag ie wel even op de tribune zitten.

Is dit gericht spugen, dan heeft Locadia zijn langverwachte kans om eerste spits te zijn zo gigantisch vergooid.

Het is sowieso een man van fratsen: niet kunnen opbrengen om te trainen, de uitspraken na Osijek, opstootjes op het veld (spelers bij de keel grijpen enzo). Laat 'm zn driften omzetten in kwaliteiten. Lijkt mij een lastige jongen. Hij komt over alsof ie zichzelf als gearriveerde speler ziet, terwijl hij natuurlijk nog niks heeft bewezen en tekort komt voor de top.

Osijek zal echt geen seconde gedacht hebben l: "Wow, we moeten tegen Locadia". Hij is een nobody, een beperkte speler.

Volgens mij hebben Locadia en Bergwijn mentaal een probleem. Bergwijn heeft ook een kort lontje.

Opvolger Toivonen in misselijk makend gedrag erg jammer ....zo hadden wij t incident met Suarez dit soort dingen, meteen hard aanpakken!

Dat spugen past wel bij hem. Sta niet raar te kijken van dit gedrag van hem. Frustratie gast.

Walgelijkste wat er is op een sportveld. Zes wedstrijden schorsing geven. Zeker goed voor Locadia, die vooral goed is na de wedstrijd te vertellen hoe alles had gemoeten en hoe een ander zich moet gedragen. En intussen geen deuk in een pakje boter weten te trappen. Daarom zou het een zegen zijn voor Psv; Cocu is zo blind om het niet te zien, maar waarschijnlijk heeft PSV in Sam Lammers gewoon zijn beste spits lopen. Nu heeft de coach dus nog een aanleiding hem eindelijk eens kansen te geven. Voor zo lang het duurt, want ik vrees dat Cocu hoe dan ook vanaf oktober kerstinkopen kan gaan doen.

Meld je anders gelijk af voor zondag. Hendrix wilde ook al maar al te graag die rode kaart. Onbegrijpelijk gedrag aan PSV-zijde.

Je ziet de afstand niet zo goed op het filmpje, je ziet Locadia weglopen, zeker 3-4 meter voor hij zich omdraait. Hij spuugt wel met een boogje dus meer zijn richting op wat zeker al niet goed is, maar echt op iemand of ala Gullit-Voller style is het niet.

Verder was deze wedstrijd natuurlijk ook echt de show van Dumfries die Locadia de hele wedstrijd in zn zak had. Ook het extra vallen/schreeuwen na de aanslag van Lozano hielp natuurlijk ook een beetje bij de beeldvorming van de scheids/commentator. Nee, die Dumfries is goede jongen maar hou em in de gaten. Paar wedstrijden als een idioot tekeergaan tegen je teamgenoten en daarna voor de camera een totaal ander persoon zijn 'hoort erbij' met een big smile. Zijn rare trekjes.

11 september 2017 om 20:59

Neem maar van mij aan dat het een flinke rochel was. Ik zat er vlak bij op de tribune. Gelukkig ging het meeste aan dumfries voorbij maar een beetje raakte hem wel degelijk. ( was wel een hele goede rochel
Van ruim 2 meter ver. Hij kan toch wel iets!😄Geintje natuurlijk!)

11 september 2017 om 21:19

Geintje of niet, dit is wel het enige wat Locadia de hele wedstrijd geraakt heeft.

En terecht!!Spugen kan echt niet maar Lozano krijgt 3 wedstrijden voor een stevige tackle dus wat is de verwachting voor Locadia?10 wedstrijden?

11 september 2017 om 21:09

Doe maar 30, zijn we daar ook weer van af.

Moeilijk te zien, maar het lijkt er verdacht veel op dat het geen ongelukje is. Als dit zo is, dan is het natuurlijk heel smerig en laag. In dat geval is 4 wedstrijden schorsing het minste.
Maar onbegrijpelijk dat iemand zich zo laat gaan, bizar!

11 september 2017 om 23:49

Als er een jury aan te pas zou komen met Heerenveen, Ajax en Feyenoord supporters, dan zou Locadia er slecht op staan.
Ik ga er maar vanuit dat de aanklager echt neutraal en onafhankelijk is. Dan kan hij namelijk niets anders doen dan deze zaak laten varen. Met deze beelden is er 0 bewijs dat Locadia spuugt met de bedoeling om iemand te raken, laat staan dat hij Dumfries ook werkelijk raakt.

12 september 2017 om 09:04

Nou niet alleen Heerenveen ajax en Feyenoord maar supporters van elke club vinden dit ongepast gedrag..

12 september 2017 om 18:33

Ori, wat een belachelijke reactie!
Wat heeft dit nu in vredesnaam met de club Heerenveen en al zeker feyenoord of Ajax te maken? Elk normaal denkend mens zal dit ranzig en laag vinden!

12 september 2017 om 19:04

Ja spugen... Bah bah... Dat doet haast geen enkel mens.
Met deze beelden valt alleen te zien dat Locadia spuugt. De richting waar hij naar spuugt valt niet 100% te bewijzen.
Elk normaal denkend mens zal beseffen dat de aanklager kansloos is.

Ook een leermomentje voor Cocu. Zou hij direct na de wedstrijd hebben gemeld dit gedrag niet te accepteren en Locadia intern te zullen bestraffen (uiteraard met een boete waar Locadia geen boterham minder voor hoeft te eten, maar dat moet je dan weer niet zeggen), dan had de aanklager het er mogelijk bij laten zitten.

11 september 2017 om 22:59

Alsof PSV zomaar de helft van Locadia's salaris kan inhouden als boete.

11 september 2017 om 23:32

Mij was het voorval tijdens de wedstrijd niet opgevallen. Het lijkt me sterk dat Cocu het vanaf zijn dugout er beter zicht op had dan mij of Blom, die er een paar meter vanaf stond en ook niets waargenomen heeft.
Overigens zou het dan wel een schuldbekentenis zijn geweest. Dan zou het des te makkelijker zijn voor de klager om er een zaak van te maken. Nu moet hij eerst maar eens zien te bewijzen dat Locadia Dumfries raakte met een groene klodder. Op de beelden die ik heb gezien, valt dat namelijk helemaal niet te bewijzen.

Op basis van de beelden kan ik niet zeggen dat Locadia bewust op zijn tegenstander doet spugen. Wellicht zijn er meer en betere beelden waarop dit wel duidelijk te zien is. In dat geval zou ik zeggen schorsen die hap, zijn we daar ook weer van af. De praatjes van die gozer zijn groter dan zijn prestaties binnen de lijnen.

We zien via de tv beelden Locadia spugen, maar je ziet dus Dumpries niet in dezelfde shot. Een goede advocaat zal zeggen dat er niet genoeg bewijs is...Bij het incident Rijkaard en Voller was er puur bewijs. Ik ga er van uit dat Locadia geluk heeft.

Hopelijk schorsen ze hem, zou zeker terecht zijn. Positief daaraan is dat daarna De Jong en Lammers weer kansen krijgen!

Ik vind het wel lastig te bewijzen, vooral omdat het niet goed in beeld is. Okay dat hij spoog is wel duidelijk, maar spoog hij gewoon op het veld of spoog hij bewust op Dumfries?

Als het goed te bewijzen is, dan heb ik geen moeite met een schorsing van 2 of 3 wedstrijden. Gore streek en ook weinig respectvol. Bah.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen / schrijven: Achteraf schorsen op basis van tv-beelden is competitievervalsing.
Pure "willekeur" vanuit Zeist. Bepaalde clubs lijken hier vaker de dupe van dan andere. Vaak onder het mom van: de scheidsrechter heeft het al beoordeeld of een bepaalde waarnemer op de tribune heeft niets gezien.
Zeist maakt zich totaal belachelijk wanneer ze Locadia via deze beelden willen schorsen. Ja, Locadia spuugt en Dumfries reageert. Echter valt niet te zien waar Locadia naar spuugt en ook niet of Dumfries ook daadwerkelijk geraakt wordt. Kortom, er is nul bewijs dat Locadia richting Dumfries heeft gespuugd met de bedoeling om hem te raken, laat staan dat hij hem daadwerkelijk geraakt heeft.
Misschien dat ze Locadia dan maar moeten bestraffen voor het spugen op het veld...

Overigens wel grappig, die mening van sommige mensen. Destijds met Suarez zou bijten niet zo erg zijn als een elleboogstoot, want er was minder fysieke schade. Nu moet wat mondvocht wel een zwaardere schorsing opleveren. Laat die clubvoorkeur / haat toch achterwege.

Zijn er camerabeelden vanuit een andere / betere hoek beschikbaar? Want op basis hiervan kan je vrij weinig zeggen.

Meteen schorsen raak of niet, klopt we spugen bijna allemaal, maar dit is op zijn minst uitlokken het zijn dik betaald profs.

Meteen schorsen, dit soort gedrag hoort niet op de voetbalvelden thuis. Dan kunnen er veel roepen dat Dumfries een zielig mannetje is, maar Locadia is wel een braaf jongetje dan?
Kan niet zien dat hij recht naar Dumfries spuugt maar hij kijkt hem wel aan en spuugt dan, dus ja de intentie is er zeker.
PSV was sowieso flink de frustraties aan het uiten, Bergwijn was irritant en Hendrix vond ik ook een rode kaart waard...

12 september 2017 om 11:56

Weer iemand die vroeger erg graag ging hocke9yen op kunstgras, haha. Maar hier hebben we het over mannenvoetbal, daar gebeuren die dingen elke wedstrijd, niets aan de hand, tjongejonge...

12 september 2017 om 12:45

Dus je vind iemand bewust onderuit schoppen zoals lozano deed normaal gedrag?
Of íemand bewust bespugen?
Had je wel willen horen als het om een andere club ging.

12 september 2017 om 13:39

Hahaha laat me aub niet lachen. Ten eerste niks met hockey en nooit wat mee gehad op soms een wedstrijdje van een Nederlands team na. Maar jij hebt het over mannenvoetbal??? Wat ik dan wel weet is dat hockeyers doorgaan als ze een stick in het gezicht of waar dan ook krijgen.
Bij voetbal zie ik ze regelmatig over de grond heen rollen als naar ze geblazen wordt en zie je veel onsportief gedrag zoals Locadia wel degelijk doet en ook al vaker van een negatieve kant heeft laten zien.
Spugen is in geen enkele sport aanvaardbaar, ook niet bij voetbal.
Snap niet dat je dat nog gaat verdedigen ook.

Zoveel slechte verliezers daar, veel irritatie daar het is wachten tot het uit elkaar spat

Als je huishouding groter is dan je vermogen dat je op het veld laat zien krijg je dit soort misstanden. Analogieen kan je zoeken met de historie. Bij PSV wat fout gaat wordt niet gezien door de interne organisatie, gedrag van zonnekoningen door de betrokkenen, niet aanspreeekbaar of alleen als collectief, presteren in de ondermaat, vrienden is belangrijker dan kwaliteiten. Karaktermoord op afwijkingen van het gemiddelde. Het is allemaal aan de orde en is het meest verontrustendste

12 september 2017 om 12:40

Allemaal grote woorden, maar een zinsopbouw van mijn lik mijn vestje. Ik kom weinig wijs uit jouw woorden.

wel raar toen rijkaard voller bespuugde waren er toch meer dan 75% van de mensen niet verontwaardig, strange.....met 2 maten werkt men vaak hier merk ik...nooit goed te praten spugen behalve als het het ned elftal betreft toch.

12 september 2017 om 12:33

Hoe weet jij nou weer wie er wel en niet verontwaardigd waren? Heb je de onderzoeken uit 1990 nog paraat? Ik weet wel dat ze ooit nog samen een ontbijtje gegeten hebben.
Spugen naar iemand is gewoon smerig of je nou een top voetballer in een topteam ben of dat je Locadia heet die z'n best moet doen om niet over de bal te struikelen, spugen doe je niet.

12 september 2017 om 18:39

Ongelofelijk wat een argumenten sommige mensen inbrengen om een dergelijk akefietje te vergoeilijken, echt idioot.

Aan de hand van de beelden die het publiek heeft gezien is het toch lastig bewijzen, maar dat heeft te maken met de overgang van de beelden. Ik denk dat als ze het ruwe materiaal bij foxsports kunnen opvragen ze beter kunnen oordelen of hij gericht spuugt, etc. Wat mij betreft heeft hij de schijn behoorlijk tegen zich, aangezien hij omhoog spuugt. Over het algemeen spugen mensen naar beneden volgens mij. Ãœberhaupt vrij onnodig om te spugen, maar dat even daargelaten. Kan me niet voorstellen dat als hij aangeklaagd wordt, het minder dan 5 wedstrijden wordt.

12 september 2017 om 12:54

Mogen ze die ruwe materialen er eigenlijk bij halen? Dan is het op dit moment pure willekeur. Omdat de media schreeuwt dat hij spuugt, wat net zoals jij zegt op de beelden niet goed te zien is starten ze een onderzoek . Volgens mij moeten ze het met deze beelden doen. Ik ben met je eens op basis van deze beelden is het lastig te zien en lijk het me ook niet dat hij hierom veroordeelt kan worden.

bah vies gedrag hoor
zou het niet erg vinden als er een schorsing van volgt

Nou, dat is dan een mooi voorbeeld voor al die knulletjes, zaterdagochtend op het voetbalveld.
Gefeliciteerd Locadia, gefeliciteerd Knvb!!

Dan heeft het er dus vooral ongelukkig uit gezien op televisie en was het niet wat het leek.

14 september 2017 om 11:40

Nee, dit betekent dat er onvoldoende aanknopingspunten zijn voor vervolging.
Dat is wat anders dan dat hij niet gespuugd zou hebben.

En hij komt er mee weg.. Triest dit. Spugen naar iemand is het laagste wat je kunt doen. Pure vernedering van je tegenstander
Hoop dat dit stuk vreten flink op zijn plaats wordt gezet of zelf wordt vernedert.

Wat een vies arrogant ventje.

14 september 2017 om 11:35

Goed onderbouwde reactie op. Wanneer het geseponeerd is betekend dat er geen bewijs is. Jij vind dus dat iemand verdacht is voor moord en er geen bewijs is wel moet zitten. Hij was immers verdachte. Er is blijkbaar geen enkel bewijs dat hij dit gedaan heeft anders hadden ze hem echt wel geschorst. De media was weer lekker bezig om hem in een kwaad daglicht te zetten.

14 september 2017 om 12:31

is dit niet zo'n slimme reactie. Het betekende dat er onvoldoende bewijs was. Was er namelijk geen bewijs, had men ook geen onderzoek gestart. En de media deed zijn werk.

Locadia of de Jong in de spits is lood om oud ijzer. Laat het een wijze les zijn voor Locadia en hopen dat hij zich normaal gaat gedragen.

14 september 2017 om 12:00

Maar als lozano geschorst wordt kan locadia linksbuiten staan.

14 september 2017 om 12:26

Dat kan toch ook als Lozano niet geschorst is? Met Locadia is de keuze voor Cocu groter natuurlijk maar Locadia heeft dit seizoen niet laten zien het niveau van Psv omhoog te tillen.

14 september 2017 om 12:52

Klopt maar als ze beide geschorst zouden worden wie zou je er dan neer zetten ?
Daarnaast vind ik dat locadia zijn beste wedstrijden vanaf links speelde. Hier haalt hij veel meer rendement van zijn fysiek.

Niet zo janken mensen. Waarschijnlijk is dumfries gehoord en heeft hij aangegeven dat er geen spuug op m kwam. Dan is de zaak verder wel klaar. Uit de beelden zie je hem wel spugen, maar niet per se op dumfries.
Daarmee zeg ik niet dat locadia onschuldig is. Maar wel dat de KNVB een zaak moet hebben om hem te bestraffen.
Tot zondag Jürgen. Ik hoop dat je lekker op je broek krijgt van Amrabat.

14 september 2017 om 13:27

Nee inderdaad. Reactie Dumfries was niet zo heel duidelijk. Dus die zal vast verklaard hebben dat er geen spuug op hem kwam.

De aanklager betaald voetbal stelt een nieuwe norm en gaat een grens over. Zorgelijk!

Ik heb het incident zelf niet waargenomen. Maar spuwen is zeker een zware straf krijgen. En bij zoiets kan er toch duidelijk video matriaal worden bijgehaald. En als het totaal niet uit zijn mond kwam kan hij onmogelijk hebben gespuugt (tenzij hij het handig met zijn neusje deed hehe). Dus dan is er niets aan de hand. Lijkt me een simpele zaak om snel op te lossen.

niet te volgen gebeurd dit bij een klein clubje wordt hij geschorst,maarja psv he zooitje die knvb

De beelden geven geen uitsluitsel of Locadia Dumfries daadwerkelijk bespuugt, door het wisselende camerabeeld. Als het een welles-nietes spelletje wordt zonder dat beelden duidelijkheid geven is een zaak starten niet zinvol. Het is een hele goede zaak dat de aanklager een onderzoek heeft gedaan, maar als daaruit blijkt dat er onvoldoende bewijs is dan moet je concluderen dat Locadia vrijuit gaat.

Vanavond komt de uitslag over Lozano, dat gaat ook intressant worden. Dumfries heeft namelijk een verklaring afgegeven waarin hij de tackle afzwakt. Toch denk ik dat de tuchtcommissie niet meegaat in het ''ik gleed uit verhaal'' omdat hij de tackle inzet met twee benen naar voren inzet en daarna pas uitglijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren