Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV komt furieuze start van sc Heerenveen niet te boven

Laatste update:

PSV is voor het eerst dit seizoen aangelopen tegen puntenverlies. Op bezoek bij sc Heerenveen werden de Eindhovenaren overlopen in de openingsfase: na vijf minuten hadden Arber Zeneli en Reza Ghoochannejhad al gescoord. Die 2-0 stand bleef de rest van de wedstrijd intact, ondanks een rode kaart van Hirving Lozano in de eerste helft en een strafschop voor Ghoochannejhad in het tweede bedrijf. Feyenoord, volgende week in het Philips Stadion de tegenstander van PSV, is nu de enige Eredivisionist met de maximale score.

PSV won al sinds 2011 niet meer in het Abe Lenstra Stadion en was dus gewaarschuwd. Toch trapte het team van Phillip Cocu ook zondag in de Friese val. Heerenveen overrompelde de bezoekers in de openingsfase en stond na vijf minuten al op een 2-0 voorsprong. Een fraai afstandsschot van Zeneli betekende het eerste doelpunt: de buitenspeler nam de bal over op het middenveld, werd niet lastiggevallen en besloot uit te halen in de bovenhoek. De bal leek houdbaar voor Jeroen Zoet, maar via de keeper en de lat zeilde het leer binnen. Razendsnel bouwde Heerenveen die voorsprong uit.

Denzel Dumfries, in de vorige speelronde tegen ADO Den Haag ook al goed voor twee assists, stoomde op aan de rechterflank en troefde Kenneth Paal af. Hij vond Ghoochannejhad, die voor het doel zijn lichaam gebruikte en de bal binnentikte. Heerenveen schoot uit de startblokken, maar daar stelde PSV later in de openingsfase wel wat tegenover. Martin Hansen zat met zijn vingertoppen aan de bal na een schot van Marco van Ginkel, Jürgen Locadia schoot voorlangs uit een lastige hoek en Lozano was evenmin doeltreffend met een afstandsschot. Het tempo lag hoog en dat resulteerde in een vermakelijke openingsfase.

Aan de overzijde was het Zeneli die dicht bij zijn tweede treffer was, nadat hij Derrick Luckassen dolde. Hij ging alleen op Zoet af en schoof de bal naast. Daarna ging de storm van beide kanten liggen, totdat Locadia de boel weer wakker schudde met een vlammend schot dat werd gekeerd door Hansen. De opdracht voor PSV werd na 36 minuten echter vrijwel onmogelijk, want Lozano moest inrukken met een directe rode kaart. Een charge op Dumfries was in de ogen van arbiter Kevin Blom genoeg voor een verbanning naar de kleedkamers, waarna de spanning in de tweede helft eigenlijk verdween.

De ploeg van Jurgen Streppel viel aan en PSV kon weinig uitrichten met een man minder. Toch had Cocu nog hoop op een comeback en daarom bracht hij Luuk de Jong binnen de lijnen, die na een uur een gevaarlijke kopstoot afleverde na een corner. Hansen keerde de inzet van de invaller. Heerenveen had een kwartier voor tijd de 3-0 moeten maken, maar Zoet keerde een penalty van Ghoochannejhad nadat Daniel Höegh werd neergetrokken door Nicolas Isimat-Mirin. Het geloof in een wonder nam steeds verder af bij PSV en daarom kwam Heerenveen nog nauwelijks in de problemen. De Friezen blijven net als Feyenoord ongeslagen in de Eredivisie, met twee zeges en twee remises.

Wie is volgens jou de man van de wedstrijd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

100 procent terecht overwinning, sterk gestart met een fantastische goal van Zeneli. In de eerste helft wellicht een paar keer gevaar in eigen 16 meter gebied, echter wist onze nieuwe aanwinst Hansen goed te redden. Rode kaart van Lozano zwaar terecht, hij liep tot die kaart ook zwaar gefrustreerd rond op het veld. Tweede helft hadden we onszelf meer moeten belonen maar al met al tevreden met het spel. Compliment naar alle spelers maar in het bijzonder naar Pierie, Dumfries en Thorsby die laten elke keer weer zien echt een toegevoegde waarde te hebben. Heerlijk ook dat PSV bijna nooit weet te winnen in Heerenveen

10 september 2017 om 14:26

Ik ben de eerste die zal toegeven dat PSV werkelijk waar dramatisch was en er niks van bakte. Maar ik hoop dat jullie ook inzien dat die Blom PSV zo vaak benadeeld en vandaag benadrukte hij dat weer eens. Onterechte rode kaart, onterechte penalty tegen. De Jong krijgt niet de penalty voor een éxact dezelfde overtreding? Wie kan mij dat uitleggen? Maar goed we hebben gewoon verdiend verloren hoor daar niet van.

10 september 2017 om 14:27

En toch zoek je een reden om iemand anders de schuld te geven.

10 september 2017 om 14:31

Wat begrijp je niet mario? Ik benadruk 2x dat PSV slecht was en terecht verloren heeft. Ik geef alleen iets aan wat mij heel erg opvalt. Ik heb toch niet gezegd dat PSV heeft verloren door de scheids?

10 september 2017 om 14:31

De wedstrijd was al verloren vvoordat Blom zijn stempel kon drukken.
Rood is gewoon terecht, net als de penalty. Wel eens dat ook De Jong hem hoort te krijgen.
Hendriks wordt gewoon gematst, die mag met natrappen ook met rood er van af.

En tjonge, wat een dom centraal duo staat er bij PSV achterin.

10 september 2017 om 14:32

Die rode kaart was misschien discutabel, hoewel het naar mijn mening gewoon een rode kaart is, maar die penal was gewoon terecht lijkt mij. Luckassen maakte gewoon een rugbytackle. Daarentegen moet ik je wel gelijk geven wat betreft de penal van PSV, dat had er wel een mogen zijn.

10 september 2017 om 14:32

Blom heeft heel heel heel zwak gefloten. Rode kaart onterecht, grensrechter staat er een meter vanaf en ziet niet dat PSV een corner hoorde te krijgen, als je Heerenveen een penalty geeft dan moet je PSV ook een penalty geven. Neemt niet weg dat PSV slecht voetbalde, maar dan had het een hele andere wedstrijd geworden.

10 september 2017 om 14:33

Die penalty werd niet gegeven, in mijn ogen omdat die bal op zichzelf al kansloos was. Locadia kwam er al niet bij, laat staan De Jong. Penalty had ik dan ook belachelijk gevonden.

10 september 2017 om 14:34

MrGarrison volgens mij is dat exact wat je wel zou willen zeggen.

10 september 2017 om 14:36

Vanuit mijn positie leek het een zwaar terechte en onnodige rode kaart. Lozano met twee benen gestrekt naar voren. De penalty heb ik niet kunnen beoordelen, al ging die er niet in en mocht psv hem wel krijgen zou die kans ook vrij groot zijn.. wat betreft Blom, normaal gesproken fluit hij niet zo goed nee. Ik heb hen vandaag op weinig fouten kunnen betrappen, liet vaak doorspelen wanneer er balvoordeel was. Verder was het vooral PSV dat Blom reden gaf tot vrije trappen geven aangezien er veel domme overtredingen gemaakt werden.

10 september 2017 om 14:38

Mrgarrison,

Mogelijk heb je wat last van een iet wat gekleurde bril. Ik heb de 1e helft niet gezien, maar de 2e was de penalty die H'veen kreeg 100% terecht. Overigens had PSV op het eind er ook 1 moeten krijgen, maar Hendrixs had gewoon 100% rood moeten hebben.

Dat was gewoon natrappen, en heeft Blom dus PSV gespaard met niet de 2e rood te geven. Daar hoor ik je dan niet over.

Ik zou me meer druk maken over het slechte spel van Psv. Nee, het is ontzettend zwak om nu over Blom te beginnen, we weten dat hij namelijk niet de beste scheids is.

10 september 2017 om 14:39

Sorry hoor, ik heb helemaal niks met psv en ik vind deze nederlaag heerlijk maar die rode kaart vond ik overdreven. Was zeker niet met 2 gestrekte benen. 1 gestrekt been en de ander verre van gestrekt. Dit is gewoon de commentator napraten die blijkbaar ook niet goed zag wat er gebeurde.

10 september 2017 om 14:41

En Hendrix die weg komt met natrappen? En hoezo onterechte penalty? Beiden waren penalties, alleen bij de een geeft hij hem en bij de ander niet, ja dat kan gebeuren. En met 2 benen over de bal is echt werkelijk waar ongelofelijk dat je dat niet als rood ziet. Jullie mogen van geluk spreken dat het maar 2-0 bleef. Ik vrees het ergste voor jullie volgende week.

10 september 2017 om 14:42

Martinvandevel...

Dat is natuurlijk een drogreden of hij er wel of niet iets mee kon, dit was net zo goed een penalty, zoals H'veen die ook kreeg. Maar Blom is eenmaal een matige scheids, zo had ook Hendrix rood moeten hebben wegens natrappen.

10 september 2017 om 14:42

Ben benieuwd als dit bij jou favoriete team gebeurd, in dit geval dus Ajax. Ik denk dat je heel anders zou piepen. Ik probeer altijd zo objectief mogelijk alles te bekijken. Ik ben zelf kritisch op PSV en ik geef andere clubs ook de complimenten als ze dat verdienen. Ik vind de verdediging van PSV bijvoorbeeld heel zwak.

10 september 2017 om 14:42

Het stond al 2-0 voor de rode kaart en vervolgens word Hendrix gematst na natrappen.

10 september 2017 om 14:43

Dus als een bal kansloos is mag je vrij mensen onderuit trekken in de 16?

10 september 2017 om 14:43

Naja Feyenoord thuis pakken we altijd wel, volgens mij heeft Feyenoord de laatste 10 jaar maar 1x in Eindhoven gewonnen. Dat komt wel goed hoor, alleen daarna moeten we uit naar Utrecht waar ik wel voor vrees.

10 september 2017 om 14:46

De afgelopen 10 jaar had psv ook elk jaar een beter team. Behalve vorig Jaar en dit jaar. We gaan het zien volgende week!

10 september 2017 om 14:48

Gefrustreerd die MrGarrison. Als je serieus denk dat je Feyenoord in deze vorm wel ff pakt, ben je niet goed bij je paasei. Ik zou maar naar je eigen team kijken. Alleen maar kommer en kwel.

10 september 2017 om 14:52

@mrgarrison.."dat komt wel goed hoor" tegen Feyenoord??!

Op basis waarvan zeg je dat in hemelsnaam? Wellicht heb je het nog niet helemaal door maar PSV komt Zwaar kwaliteit tekort om voor kampioenschap te gaan...meer dan het halve elftal is niet PSV basis waardig en de bank is nog zwakker..gewoon subtop niveau.

10 september 2017 om 14:55

We spreken elkaar volgende week weer TheRazer, deal?

10 september 2017 om 14:58

Beste Ricardo, in mijn ogen heeft PSV helemaal niet zo'n slecht team. De aanval en middenvelder is gewoon goed, het is alleen achterin een beetje een puinhoop. Alleen Arias en Isimat zijn voldoende in mijn ogen, vooral Arias is heel goed. Paal is gewoon geen linksback en Luckassen bakt er niet zo veel van. Zoet is ook meestal wel goed. Het loopt alleen gewoon al tijden niet en daarom ben ik van mening dat er een nieuwe coach voor de groep moet staan die dit team wél laat draaien.

10 september 2017 om 14:58

Wat een onzin: terechte rode kaart, dik terechte penalty en hoe gaf hij Hendrix geen rood voor zo duidelijk natrappen? Het enige wat hij fout had was dat hij geen penalty aan PSV gaf maar daar had hij pech want hij kon niet uit zijn positie zien dat het shirt werd vastgehouden.

10 september 2017 om 14:59

Bij de rode kaart zag je aan alles dat Blom dacht dat Lozano wraak nam. Dat moet je bij Blom gewoon niet flikken. Lozano krijgt de overtreding niet mee, maakt vervolgens gebaren naar Blom en komt daarna zo inzeilen bij Dumfries waarbij hij tot overmaat van ramp nog uitglijdt ook waardoor het nog erger lijkt dan het is. Tsja, dan kun je er op wachten dat Blom rood geeft.

Ik vond geel zwaar genoeg en de kaart zal mijns inziens ook wel geseponeerd worden (met of zonder beroep), maar dat Blom rood gaf verbaast me niet zo veel.

10 september 2017 om 14:59

Deal! Ik denk namelijk dat PSV totaal geen kans maakt. Wat een zwak elftal.

10 september 2017 om 15:07

Psv had ook een strafschop moeten krijgen. Misschien Heerenveen ook nog 1 in de eerste helft. De rode kaart van Lozano was misschien twijfelachtig maar de fout van die kaart ligt volledig bij Lozano die er blind in gaat. Heerenveen terecht gewonnen er zal echt heel wat moeten gebeuren wil Psv resultaat halen volgende week tegen Feyenoord, Feyenoord zet nog hoger druk, geen Lozano..

10 september 2017 om 15:09

Rode kaart was misschien niet nodig geweest maar de fout ligt bij Lozano die heel gefrustreerd zn tegenstander torpedeert.

10 september 2017 om 15:10

Geen onterechte penalty tegen, daarentegen hadden jullie ook een penalty verdiend, dat klopt. Maar blom had ook rood moeten geven voor die actie van Hendrix want dat sloeg natuurlijk helemaal nergens op na die tackle van thorsby. Daarbij komt dat als je je zo laat aftroeven in 5 min tijd je het ook niet verdiend.

10 september 2017 om 15:10

Geen onterechte penalty tegen, daarentegen hadden jullie ook een penalty verdiend, dat klopt. Maar blom had ook rood moeten geven voor die actie van Hendrix want dat sloeg natuurlijk helemaal nergens op na die tackle van thorsby. Daarbij komt dat als je je zo laat aftroeven in 5 min tijd je het ook niet verdiend.

10 september 2017 om 15:13

Ik zeg we maken een deal. Blom fluit nooit meer Psv, Nijhuis nooit mee Ajax.

10 september 2017 om 15:14

Paal komt te kort. Luckassen moet nog wennen blijkbaar Isimat zou eigenlijk geen basisspeler moeten zijn, Psv zou beter moeten nastreven. Arias kan er mee door alleen wisselt hij sterke wedstrijden af met zwakke optredens. Arais zou na met al zn ervaring stabieler moeten zijn. Zoet is een degelijke keeper maar heeft de vorm momenteel niet.

10 september 2017 om 15:17

minimaal 2x waarbij de laatste keer vorig seizoen. Ik zie Janmaat zo die bal weer binnenkegelen. Daarbij maken statistieken mij niet zoveel uit. Als je nu beide elftallen naast elkaar zet dan denk ik dat feyenoord beter is. Vooral achterin Is PSV zeer kwetsbaar.

10 september 2017 om 15:18

Eigenlijk was PSV een klasse beter dan Heerenveen en was Blom de kwade genius achter de nederlaag van Psv. Overigens, ook nog onterecht geel voor Hendrix vanwege natrappen. Zo ga je toch niet met zo'n sportief team om???;-)))

10 september 2017 om 15:44

Doe maar zo nonchalant maar het is nu omgedraaid! Nu heeft Feyenoord een veel beter team! Vorig jaar gewonnen! 3 jaar geleden 0-2 in het eerste seizoen van cocu. Btw Psv heeft het altijd op de 10-0 na moeilijk tegen Feyenoord!

10 september 2017 om 15:56

Wie op het middenveld vind jij dan zo goed mrgarrison? Ik denk dat een middenveld met el ahmadi vilhena en Toornstra het middenveld van Psv omver blaast om maar over de verdediging te zwijgen

10 september 2017 om 16:44

Onterecht rood? sorry hoor, maar die overtreding van Lozano was best smerig en terecht rood, daarna mogen jullie in de handjes knijpen dat Hendrikx geen rood kreeg voor dat natrappen, en Locadia geen rood voor dat spugen. dus hoezo worden jullie benadeeld?

10 september 2017 om 14:29

Zwaar terecht? Zelfs kenners zeggen dat t overdreven is, zeker omdat Blom zoveel door liet spelen. Geen 2 gestrekte benen. 1 was bijna gestrekt, dan voldoet geel.

10 september 2017 om 15:37

De enige echte kenners reageren hier hè. 😉
Voor 1 gestekt been kan prima rood gegeven worden trouwens. Als de scheidsrechter vind dat er een groot risico is voor ernstig letsel voor de tegenstander dan geeft hij rood. Blom was dus in de veronderstelling dat de tackle van Lozano ernstig letsel zou kunnen opleveren bij Dumfries.

10 september 2017 om 14:30

Heb jij zitten kijken met een blinddoek om? De mensen van Fox Sport, commentator enzovoort zeggen dat het een onterechte rode kaart is behalve jij. Terechte nederlaag voor PSV inderdaad en vond Schaars met Dumfries toch wel de beste spelers van het veld.

10 september 2017 om 14:36

"Ernstig gemeen spel. Hierbij kan worden gedacht aan een tackle die de veiligheid van de andere speler in gevaar brengt." Dit zal naar alle waarschijnlijkheid de gedachte van Blom zijn geweest, hij komt onbesuisd in dus valt zeker iets voor te zeggen. Raak je hem vol dan hoor je niemand klagen want dan is iedereen het erover eens, is zwaar gestraft maar ik snap wel waarom Blom hem geeft.

10 september 2017 om 14:39

Vanuit het stadion zag ik het maar 1x en niet nog 6x in de herhaling. Zoals ik al eerder aangeef leek het vrij duidelijk op twee benen gestrekt naar voren inkomen. Gevaar voor Dumfries dus rood.

10 september 2017 om 14:41

Het waren geen 2 gestrekte benen. 1 been Ok maar de andere is nooit gestrekt geweest.

10 september 2017 om 14:44

Je mag ook niet met een gestrekt been inkomen? Dus alsnog rood

10 september 2017 om 15:18

Met 1 gestrekt been inkomen mag ook niet als de scheidsrechter vindt dat het de tegenstander gevaar voor ernstig letsel oplevert is het rood...

10 september 2017 om 15:34

De mensen van Fox zijn niet per se de kenners dan vind ik een Mario van der Ende meer autoriteit op dit gebied. Hij vond het een terechte rode kaart; zie zijn twitter.

10 september 2017 om 18:22

Tornado72, ernstig letsel? Lozano is net zo groot als 1 arm van Dumfries.

10 september 2017 om 18:23

NJfromVOL - Haha de kenners niet, Mario van er Ende?!? Wel... 👀

10 september 2017 om 14:38

PSV speelde inderdaad dramatisch, maar de rode kaart was natuurlijk absoluut niet terecht.. Lozano gaat voor de bal en glijdt vervolgens uit omdat hij af probeert te remmen, waarbij hij de speler van Heerenveen niet eens raakt. Blom floot vandaag wederom een dramatische partij. Fluit verder nog onterecht een 3 tegen 2 situatie af, geeft PSV geen penalty in de laatste minuut en floot zoals we intussen wel gewend zijn wederom zeer inconsistent..

Zeer slecht van Psv. Ben benieuwd hoelang Cocu er nog zal zitten en de selectie heeft ook meerdere zwakke schakels:

- Jeroen Zoet. Ik ben altijd een van de personen geweest die hem niet zo bijzonder vind en dan kreeg ik altijd reacties over me heen dat Zoet een goede keeper is, beter dan Cillessen, dat hij een goede wedstrijd tegen Atlã©tico had gekeept en weet ik veel wat allemaal en die 2 ballen die hij tegen Atlã©tico tegenhield: dat waren 2 ballen die zo'n beetje letterlijk recht op hem werden afgeschoten. Als hij dat niet tegen zou houden, dan is er toch iets goed mis en ook vandaag de 1ste goal van Heerenveen: de bal zat er goed is, maar Zoet had hem wel kunnen en misschien wel moeten hebben.
- Derrick Luckassen. Ik gaf regelmatig hier aan dat PSV Jeremiah Sint Juste van Heerenveen moest overnemen, maar ik kreeg regelmatig reacties van Psv'ers over me heen dat hij niet goed genoeg zou zijn en veel kaarten pakt en nu heeft Sint Juste dan (nog) geen basisplaats bij Feyenoord, maar ik denk dat hij echt wel een veel betere aanwinst dan Luckassen zou zijn, die ik verdedigend bij AZ altijd al erg matig heb gevonden en ook vrij klungelig vind overkomen.
- Nicolas Isimat Mirin. Heb ik ook nooit een goede verdediger gevonden en dan kreeg ik vorig seizoen reacties over me heen dat PSV weinig goals tegen had, maar het is nou niet zo dat Isimat daar echt van grote waarde in was en ik heb ook gewoon vaak aangegeven dat ik Isimat een type Eric Addo vind: goed als stand-in/12de man, maar niet meer dan dat.
- Kenneth Paal. Is natuurlijk geen linksback, maar dat hij daar nu staat, kan hij niets aan doen. Onder andere Brands heeft daar gewoon gefaald door te lang naar 1 doelwit te kijken en op de allerlaatste dag nog in paniek een linksback proberen aan te trekken met onder andere Alexander Bã¼ttner.
- Hirving Lozano. Was natuurlijk gewoon een rode kaart, want hij ging er met 2 benen vol in en was duidelijk gefrustreerd. Hij raakte Dumfries misschien niet vol, maar het was sowieso een rode kaart en nu mist hij dus volgende week de wedstrijd tegen Feyenoord, die ook waarschijnlijk een hele opgave voor PSV zal worden.

En natuurlijk Cocu, van wie ik benieuwd ben of hij over een tijdje nog coach is bij Psv. Zo goed als iedereen deed voorkomen, heb ik Cocu nou ook weer niet gevonden:

- Zijn 1ste seizoen bij PSV als coach was gewoon slecht. Op de 4de plaats geã«indigd in de Eredivisie, na 2 maanden al uitgeschakeld in de Knvb Beker door een nederlaag in eigen huis tegen Roda JC, uitgeschakeld door AC Milan in de voorronde van de Champions League (dat is opzicht geen drama), maar vervolgens de Europa League ingaan en uitgeschakeld worden in de poulefase, waar je bij Ludogorets, Chornomorets en Dinamo Zagreb zat.
- Zijn 2de seizoen bij PSV was wel gewoon goed. PSV was heel het seizoen gewoon sterk en werd dat seizoen gewoon terecht kampioen. Alleen in de Knvb Beke werden ze wederom snel uitgeschakeld en wederom door Roda JC, Europees deden ze het ook wel goed en werden ze in de Zenit in de knock-out ronde, wat in principe geen drama is.
- Zijn 3de seizoen bij PSV was ook niet best. Hij werd dat seizoen weliswaar kampioen en overleefde de poulefase van de Champions League, maar kampioen werd hij doordat Ajax het zelf uit handen gaf en in de Champions League deed hij het wel goed, maar in de Knvb Beker werden ze weer vrij vroeg uitgeschakeld: ditmaal door FC Utrecht.
- Zijn 4de seizoen bij PSV was gewoon slecht. PSV speelde vanaf de 1ste dag gewoon matig en heeft eigenlijk het afgelopen seizoen nooit een serieuze bedreiging voor Feyenoord kunnen vormen, terwijl ze in de Knvb Beker al ruim voor de winterstop uitgeschakeld werden door Sparta Rotterdam.

Van de 4 seizoenen die Cocu tot nu toe bij PSV heeft gecoacht, zit er maar 1 goede seizoen tussen. Misschien tijd voor een nieuwe trainer?

10 september 2017 om 14:57

Het is inderdaad tijd voor een nieuwe trainer en een nieuwe TD. Het wordt tijd voor een nieuwe frisse wind. Cocu heb ik net als Zoet ook niet echt goed gevonden. Men praat inderdaad alleen over die 2 wedstrijden tegen Atletico. Ik kan Cocu echt niet betrappen dat hij een topcoach is. Bosz heeft in 1 seizoen meer laten zien dan Cocu in 4 seizoenen wat voetballend en tactisch betreft.

10 september 2017 om 15:10

Die Paal laat zelfs Dijks er goed uitzien , man man man leuk hoor eigen jeugd inbrengen maar ze moeten wel wat kunnen.

Man man, het is volgens mij jaren geleden dat ik zo heb genoten in een 12.30 partij! ðÿ˜® Bedankt daarvoor Heerenveen, die Zeneli was echt een plaag die de ballen overal op maat neerlegde alsof het niks was. Dumfries kende ik niet eens, maar ging als de brandweer over die gehele rechterflank met prima voorzettingen en acties. Thorsby, Kuwasy en Reza (ondanks die gemiste penalty) waren ook erg belangrijk, maar Schaars was wel echt de stille motor en regisseur en misschien wel het beste. Met vlagen kon je de grote klasse zien van Odegaard, maar ik heb misschien nog wel het meest genoten van die Piri Piri. Zo jong nog, maar voor de duvel niet bang en kan ook nog uitstekend voetballen!

Ook nog een compliment aan Blom, hij liet de wedstrijdt heerlijk doorgaan zonder piet luttige onderbrekingen. En dat deed de snelheid en natuurlijk de wedstrijd ten goede. Over die rode kaart van Lozano ben ik nog steeds niet helemaal over uit! Vanuit het oogpunt van Blom snap ik die rode kaart, maar volgens mij schrok Lozano er net zo erg van en was het meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Maarja aanvallers kunnen meestal niet goed verdedigen, en maken af en toe de gekste overtredingen al dan niet bewust. Ook prima dat Hendrix geen rood kreeg voor natrappen, want dat was gewoon de frustratie van de wedstrijd. De enige echte fout van Blom, is de gemiste penalty van Psv.

In de winterstop moet Psv echt minimaal een verdediger kopen, want ik ben niet echt tevreden over die van Ajax. Maar de huidige verdediging van Psv, is denk toch wel kwetsbaarder. Luckassen heeft vooralsnog een beetje moeite om aan te poten, en het is zielig voor Paal want die is net als Sinkgraven gewoon helemaal geen linksback. Isimat kan je het beste als 12e man erbij hebben, die penalty die hij veroorzaakte sloeg nergens op en maakt soms domme beslissingen. Zoet had zeker een tegengoal moeten hebben en had niet echt zijn dag, maar hij moet gewoon naar een betere competitie om stappen te maken in zijn ontwikkeling.

In live-meepraten ging het weer voornamelijk over Cocu, dat hij moest oprotten en weet ik veel wat niet allemaal. Echt bespottelijk vind ik dat, als Cocu 0 punten had gehaald begreep ik het nog wel. Zo jammer dat zo gesproken wordt over echte clubmensen, wat overig ook bij mijn cluppie gebeurd. Wat kan Cocu er aan doen, dat Brands de verdediging niet op orde heeft. Hij is afhankelijk van zijn TD, en daarnaast heeft hij 9 punten behaald in de eerste drie wedstrijden. Wat ik niet begrijp van Cocu, al is vandaag een uitzondering omdat Pereiro een wereldreis heeft gehad. Maar Pereiro lijkt weinig krediet te hebben, en dat terwijl hij misschien wel de meest sierlijke voetballer is die mooie af en toe mooie dingen liet zien in samenwerking met Lozano.

Van harte gefeliciteerd SC Heerenveen, knappe prestatie en geniet van deze mooie zondagmiddag. ðÿ‘ðÿ¾

10 september 2017 om 14:35

Hou die dumfries maar goed in de gaten, wou dat psv hem afgelopen seizoen had gehaald van sparta.
Ook diverse keren aan gelinkt, mocht jr hem nu willen halen gaat het je weer flink wat geld kosten.

10 september 2017 om 19:54

Riciotto, denk je dat Dumfries een hoger niveau aan zou kunnen..?

10 september 2017 om 14:43

Mooi verhaal, kan het allemaal wel zien, maar je betoog voor het niet geven van rood voor Hendriks vind ik wat dun.
Natrappen staat gewoon rood voor en daar zijn geen verzachtende omstandigheden voor aan te voeren. Frustratie is geen excuus.

10 september 2017 om 15:24

Inderdaad, rare redenering. Natrappen is eigenlijk altijd uit frustratie waarom zou dat een verzachtende omstandigheid zijn? Dat is gewoon een dikke rode kaart of als hij het niet zag geen kaart. Geel is een zwakte bod want dan heeft hij het dus wel gezien maar de regels niet begrepen.

10 september 2017 om 15:30

Blokm begrijpt het dondersgoed, maar is hier gewoon aan het marchanderen

10 september 2017 om 16:06

NJfromVOL, tuurlijk heb je gelijk en zijn dat de officiële regels. Maar ik had meer zoiets, soms kan je ook fluiten in de geest van de wedstrijd wat Blom deed. Ik vind het persoonlijk om in dit geval, bijna voor het laatste fluitsignaal een tweede rode kaart te geven. Begrijp je een beetje wat ik bedoelde..? ☺️

10 september 2017 om 21:08

Ik begrijp wat je bedoel en je hebt mss zelfs gelijk, maar mijn eigenbelang wil daar niet zo goed aan

11 september 2017 om 13:58

Hahaha Aha Gotcha..

Middenveld van heerenveen was veel beter dan dat van psv

Dat gaat nog leuk worden volgende week PSV-Feyenoord zonder Lozano...

10 september 2017 om 14:28

Als psv in beroep gaat (wat ik aan neem) dan is lozano er gewoon bij volgende week.

10 september 2017 om 14:28

Neem aan dat die wordt geseponeerd, was absoluut geen rode kaart. Die is er dus volgende week gewoon bij.

10 september 2017 om 14:38

En Blom even een half jaartje amateurs ofzo. Hier rood voor geven.. verder natuurlijk 100% terechte overwinning en PSV trekt de negatieve reeks door in Heerenveen.

10 september 2017 om 15:21

Als Blom een half jaartje bij de amateurs moet fluiten op welk niveau moeten Paal Hendrickx van Ginkel Locadia en Zoet dan spelen die waren allen nog zwakker dan Blom...

10 september 2017 om 15:29

@The-Jump
En ook voor het niet geven van rood aan Hendrix?

10 september 2017 om 16:27

Voor zn gehele optreden vandaag en helaas vaak. Dus hendrix had eraf gemoeten maar dat was in de slotfase en nu der bepalend.

10 september 2017 om 14:29

Die gaat echt wel spelen hoor, gewoon de schorsing aanvechten en hem opstellen. Doet Feyenoord ook altijd bij belangrijke wedstrijden, zou me niet verbazen als PSV het ook zo slim aanpakt.

10 september 2017 om 14:29

Gewoon 2x in beroep gaan en hij speelt, als PSV hem op het veld wil hebben zal hij spelen. Of de kaart nu geseponeerd gaat worden of niet. Donderdag in beroep gaan, Vrijdag uitkomst. Direct weer in beroep gaan en dan hevelen ze dat over het weekend heen en kan hij dus spelen.

10 september 2017 om 14:36

Dan mist hij daarna (eventueel) wel utrecht uit, dat is ook niet fijn.

10 september 2017 om 14:51

Vraag me af hoeveel wedstrijden hij geschorst gaat worden.

10 september 2017 om 14:54

1 of geseponeerd. Als de Knvb hier meer dan 1 wedstrijd voor geeft maken ze het PSV wel heel makkelijk om de kaart geseponeerd te krijgen. Die fout is ook al twee maal bij Feyenoord gemaakt. Te hoog inzetten bij Kramer resulteerde uiteindelijk in seponering voor een minder dubieuze overtreding.

10 september 2017 om 15:24

Dat tweede beroep bij Feyenoord was alleen mogelijk omdat de beroepscommissie bij uitzondering niet eerder bij elkaar konden komen.
Ik weet niet of Lozano nou de missing link is bij Psv. De instelling van het hele team was gewoon abominabel.

10 september 2017 om 15:30

De kaart van Kramer werd geseponeerd omdat volgens de advocaat en bewegings fysioloog slaan niet bewezen kon worden maar Kramer een duw gaf. Deze duw stond echter niet op het wedstrijdformulier dus was rechttechnisch gezien vrijspraak de enige juiste uitspraak, je kan immers niet veroordeeld worden voor iets wat je niet gedaan heb. Feyenoord ging in beroep omdat de aanklager een hoge straf had geëist. Bij een lagere eis was er geen beroep aangetekend.
Al met al lag het meer aan amateuristische geklungel van de aanklager dan aan Feyenoord. Feyenoord heeft achteraf gezien groot gelijk gehad met in beroep gaan.

10 september 2017 om 15:30

De kaart van Kramer werd geseponeerd omdat volgens de advocaat en bewegings fysioloog slaan niet bewezen kon worden maar Kramer een duw gaf. Deze duw stond echter niet op het wedstrijdformulier dus was rechttechnisch gezien vrijspraak de enige juiste uitspraak, je kan immers niet veroordeeld worden voor iets wat je niet gedaan heb. Feyenoord ging in beroep omdat de aanklager een hoge straf had geëist. Bij een lagere eis was er geen beroep aangetekend.
Al met al lag het meer aan amateuristische geklungel van de aanklager dan aan Feyenoord. Feyenoord heeft achteraf gezien groot gelijk gehad met in beroep gaan.

10 september 2017 om 15:40

Tornado, dus eigenlijk zeg je dat Kramer op basis van een vormfout is vrijgesproken.

10 september 2017 om 15:47

@ Kyle66
Uiteindelijk wel.

10 september 2017 om 14:37

Feyenoord heeft het kunstje al vaker geflikt. Lozano speelt volgende week gewoon.

10 september 2017 om 14:47

Moeten ze wel een goede huisjurist hebben

10 september 2017 om 14:52

Niet. Twee keer in beroep gaan is garantie op dat hij tegen Feyenoord speelt.

10 september 2017 om 15:02

Is geen kunstje maar gewoon gebruik maken van je wettelijke recht.

10 september 2017 om 15:41

Dat is natuurlijk onzin. In beroep gaan terwijl je weet dat er een overtreding is gemaakt. Enkel en alleen omdat je Vilhena bij de volgende wedstrijd wil laten spelen.

10 september 2017 om 14:56

Hoewel velen hier anders denken, is Lozano komende wedstrijd sowieso geschorst, tenzij de kaart geseponeerd wordt. Ook als PSV het gaat aanvechten, mist Lozano Feyenoord.
Bij een rode kaart verkregen tijdens de wedstrijd is de speler geschorst, tenzij vrijspraak.
Bij een schorsing achteraf op basis van tv-beelden mag de speler spelen totdat de schorsing definitief is.
Enige hoop op meespelen van Lozano is dus een seponering van de rode kaart. De Knvb kennende zal er wel een schikkingsvoorstel komen van 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk.

Nou waar moet je beginnen, Ten eerste Cocu die vooraf aangeeft dat ze vanaf de eerste minuut bij de les moet zijn en dan na een minuut of 6 de wedstrijd al weg hebben gegeven. Waarom cocu zo lang wacht met ingrijpen is mij een raadsel.

Ten tweede Marcel brands en Gerbrands die dachten een voorsprong te hebben ten opzichte van Ajax en Feyenoord, omdat ze eerder konden evalueren. Blijkbaar hebben ze te weinig tijd gehad om te evalueren over waar het misging vorig seizoen. Zonder een linksback aan het seizoen beginnen, terwijl je al zeker 2 seizoenen weet dat Willems zou vertrekken. 2,5 duel van Paal waarbij hij geen noemenswaardige fouten maakt en de heren denken meteen dat het linksback probleem is opgelost. Twee van de meest onrustige verdedigers in het centrum zetten, waarvan je Luckassen ook nog is voor een miljoen of 5/6 hebt gekocht. Ik weet niet wat het profiel voor een centrale verdediger voor hun moet hebben, maar hoe is het mogelijk dat je een verdediger koopt van een ploeg waarbij je 3 jaar op rij 4 goals maakt.

Ten slotte wil ik de scheidsrechter niet de schuld geven voor dit resultaat, maar de persoon die Kevin Blom nogmaals benoemt voor een wedstrijd van Psv kan toch niet meer serieus genomen worden. Over de rode kaart zou iedereen zijn eigen visie hebben, maar hoe is het mogelijk dat een scheidsrechter zo vaak dubieuze rode kaarten trekt jegens één club. Kan me strootman herinneren bij FC twente, Brenet bij Heerenveen, Willems bij Nac en Lozano vandaag. Dan heb ik het nog niet eens over een rode kaart voor Vukovic tegen twente en de 5e gele kaart voor van Bommel tegen fc Utrecht waardoor ie geschorst werd.
Zo een laatste moment was illustrerend waarbij Luuk de Jong op precies dezelfde manier wordt getrokken als isimat deed bij thorsby en dan ineens is het geen  penalty. 

PSV wordt echt geen kampioen met dit elftal. Zit totaal geen pit in het elftal en dan heb je ook een trainer op de bank zitten die zo laf is. Brands mag ook zijn spullen inpakken die gewoon verantwoordelijk is voor deze slechte spelersmateriaal. Blom mag een paar wedstrijden in de JL gaan fluiten.

10 september 2017 om 14:39

Dat ze met dit elftal geen kampioen worden geef ik je groot gelijk in, maar Brands zn spullen pakken? Hij heeft deze zomer inderdaad gefaald op de linksback, maar jij bent waarschijnlijk een successupporter.

10 september 2017 om 15:03

Brands heeft elke keer beweerd een kampioenswaardige elftal te hebben neergezet. Dan heeft hij gefaald in een juiste trainer neer te zetten die elke keer kampioen zou moeten worden. Feyenoord is nu PSV al voorbij gestreefd wat beleid betreft. Feyenoord heeft tenminste meer geld binnengehaald met het verkopen van eigen jeugdspelers.

Heerenveen uit is altijd lastig voor iedere club maar als een speler zo dom rood pakt dan wordt het alleen maar moeilijker. Met De Jong er in was PSV wel een stuk sterker, als hij zich er bij neerlegt is het een goede pinchhitter. Die penalty had wel over gemoeten trouwens, Zoet pakt hem nog niet niet van de stip af. Hendrix had rood moeten hebben en PSV nog een penalty in de laatste minuut. De Heerenveen speler had mazzel (of was slim) dat het lichaam van De Jong tussen de overtreding zat en het zichtveld van de scheidsrechter.

10 september 2017 om 14:27

Ik kan het mis hebben maar volgens mij gleed hij uit. Je zag ook enorme remsporen in het gras staan.

10 september 2017 om 14:28

Als iemand met twee gestrekte benen in komt zijn remsporen niet mogelijk?

10 september 2017 om 14:47

Vast wel. Maar als jij zegt dat hij met twee gestrekte benen inkomt is de opticien de enige die je kan helpen.

Terechte overwinning voor Heerenveen, maar Blom maakte er soms een potje van. Ik twijfel nog steeds aan de rode kaart en ook had PSV op het einde een penalty moeten krijgen. En ook Hendrix komt goed weg met geel. Toch straalde PSV echt heel weinig uit.

Zowel PSV als de scheidsrechter waren erg slecht vandaag.

Wat een blamage dit PSV. Brands heeft gefaald een kampioenswaardig elftal neer te zetten deze zomer. Een schande. Met deze selectie en deze coach kom je dit seizoen niet verder dan 3, en zelfs dat wordt lastig aangezien Vitesse Heerenveen en Utrecht ijzersterk zijn dit seizoen.

Daarnaast Blom die veel te makkelijk geel geeft aan Luckassen. Geeft rood aan Lozano. Kan, maar als je zelf zo veel door laat spelen dan moet je daar geen rood voor geven.
Penalty was terecht, maar aan de andere kant geeft ie m niet voor eenzelfde overtreding.

Kansloze middag, heb de 2e helft niet eens gezien, ik geloofde het wel. Was blijkbaar net zo kansloos als de 1e helft.

Het ergste is nog dat dit me helemaal niet verbaast. De eerste serieuze test, en PSV zakt direct diep door de ondergrens. Paal liet ff zien dat het totaal geen linksback is, verdediging van lik me vestje. Allemachtig, 6 miljoen betalen voor zo'n slechte verdediger die ik al helemaal niks vond bij AZ. En dat is dan je vervanger voor Moreno, ik kan er alleen maar om lachen. Wat dacht Brands wel niet? Een keeper die er niks van kan, mijn hemel wat stond Zoet te doen bij de 1-0? Blijkbaar heeft die in de 2e helft een penalty gepakt, nou fijn voor hem, misschien slaapt die daar vanavond lekkerder door.

En dan heb je Lozano die op een verschrikkelijke domme manier een rode kaart pakt. Je weet dondersgoed dat Blom hier gevoelig voor is, ik vond hem niet eens slecht fluiten verder, hij liet veel toe. Maar de eerst volgende harde overtreding, trekt die meteen rood. Maar daar geef je hem ook de kans voor. Niet de eerste keer dat Blom dit ons flikt.

Man, wat gaat PSV naar de klote. Wanbeleid ten top, men wou geen linksback halen, waardeloze voorhoede waar alleen Lozano top is, middenveld die veel te licht is. Sjezus, wat was Van Ginkel ook een drama, geen idee hoe die het deed in de 2e helft. Tegen Feyenoord en Utrecht, ga je op deze manier ook hard op je klote krijgen. Helaas, dit PSV gaat never nooit voor de titel. Wordt weer een strijd tussen Ajax en Feyenoord. Speelde Stijn Schaars trouwens maar op de plek van de overschatte Hendrix.

Cocu, Gerbrands en Brands. Lekker elkaars kontjes kussen, maar vervolgens gaat PSV hard naar de klote met deze waardeloze selectie. PSV huilt.

10 september 2017 om 15:24

Dit is pas de 4e wedstrijd van het seizoen, hier had je op papier van te voren kunnen verwachten dat je puntverlies zou lijden. De manier waarop was echter wel dramatisch. De zwakte van Psv is toch wel de verdediging, maar dat wil niet zeggen dat ze ineens kansloos zijn voor de titel.

10 september 2017 om 16:11

Dat je hier punten laat liggen, dat is het probleem niet. Het probleem is dat er een selectie staat die totaal niet mee gaan doen om de titel. Hele zwakke achterhoede, middenveld veel te licht en voorin heb je alleen Lozano die top is. Op Locadia en Bergwijn, hoef je nergens op te rekenen. En dan heb je een grijze muis als Cocu als trainer.

Het resultaat van een wederom weer een slechte zomer. Een schande dat PSV het seizoen in gaat zonder een linksback. Wat dat betreft heeft Feyenoord het beter voor elkaar.

Tegen Feyenoord en Utrecht, vrees ik ook het ergste. Helaas.

10 september 2017 om 16:49

Bergwijn vind ik anders ook wel een dreigende speler. Het middenveld is inderdaad verzwakt na het vertrek van Propper en Guardado, maar in principe heb je met Hendrix en Ginkel voor eredivisie begrippen redelijke vervangers in huis. De verdediging is inderdaad het zorgenkindje, maar ik vond Psv heel dit duel werkelijk waar gewoon kansloos. Heb ze zelden zo zwak gezien, en ik verwacht dat het tegen Feyenoord echt wel 'beter' zal gaan.

Onterechte rode kaart. Heel zuur voor Lozano.. maar, stond al 0-2 achter en PSV had dat al aan zichzelf te danken. Wat kwam Heerenveen geweldig uit de startblokken. Fel en hartstocht. PsV had er geen antwoord op. Was ook ongelukkig af en toe en verdiende die pingel in tweede helft. Tweede helft houd Zoet te enigszins spannend en deelde PSV nog wat uit. Ook een domper zo met t wegvallen van Lozano voor aankomend weekend. Wel een volle week om er op voor te bereiden

10 september 2017 om 14:32

Blom spaarde Hendrik op het eind. Zou hij toen geweten hebben dat hij fout zat..

Cocu is toch ook een beetje slachtoffer van het materiaal waar hij vooral achterin mee moet werken. Geen stabiele factor als Moreno meer achterin en in plaats daarvan een zeer beperkte Luckassen. Zoet en Arias die beiden al weg hadden willen zijn. Geen linksback in je selectie en Isimat die niet meer dan degelijk is.

10 september 2017 om 14:40

Kun je nog met een Pereiro starten die normaal toch wel een van de betere spelers is als je hem op het middenveld zet. Verder met je eens dat deze selectie nergens voor gaat spelen behalve eventuele bekerwinst.

Het straalt totaal geen beleving uit onder Cocu, ligt het aan cocu of aan de spelers. Beetje moeilijk om te zien maar het is duidelijk dat dit totaal niet meer topclub waardig is. Geen een speler die met passie erin gaat de wil om alles over te hebben voor de overwinning. Echt belachelijk, er moet wat veranderen maar hoe of wat weet ik ook niet. Tuurlijk aankopen maar daar word je geen kampioen mee. Mentaliteit moet er ook zijn en dat is het niet. Het straalt niks uit, helemaal niks.

Laat maar zitten dit seizoen. Door wanbeleid gaat PSV ten gronde. Wees nu toch eerlijk. Als de huidige selectie op Lozano na bij pak hem beet Vitesse had gestaan, had ik daar niet raar van opgekeken. Dit is de slechtste selectie sinds ik PSV volg. bovendien is het geld schijnbaar op. Hoe moet je hier dan snel bovenop komen? Dit gaat jaren duren. Met dank aan Brands en Cocu. Waarvoor hulde.😢

10 september 2017 om 14:41

Als je uit Sneek komt had je ook aan de andere kant van de medaille kunnen staan.

10 september 2017 om 15:11

Welnee. Ben mijn hele leven al voor PSV. Heerenveen mag van mij alles winnen, maar niet van PSV.😁

10 september 2017 om 14:44

Dat is niet helemaal waar, ik heb juist begrepen dat gerbrands en brands de afgelopen jaren een lompe schuld hebben weggewerkt zonder dat veel mensen daar echt weet van hadden.

10 september 2017 om 15:09

Gedeeltelijk waar. Het belangrijkste werk is door Sanders gedaan. Eigenlijk vind ik het schaamteloze borstklopperij. Ze hadden hooguit een restschuld weg te werken echter hebben ze toen ook miljoenen extra binnengekregen door verkoop van spelers en extra sponsorinkomsten. Er is gewoon slechte kwaliteit voor veel te veel geld ingekocht. Daar plukken we nu de zure druiven van.

10 september 2017 om 15:28

Ik vind Bergwijn anders ook niet slecht, verder heb je met Pereiro op 10 ook een parel in huis.

Heerlijk, puntverlies voor Psv. Wat is de verdediging daar toch matig met Luckassen en Isimat. En ik maar horen dat Luckassen beter is dan St. Juste en Haps hahahaha.

Feyenoord kan zelfs zonder Jorgensen een goed resultaat halen in Eindhoven volgende week, wie had dat gedacht.

Feyenoord tot nu toe het meest overtuigend van de traditionele top 3. Kan weer een mooi seizoen worden in Rotterdam.

10 september 2017 om 15:30

Het middenveld werd ook gewoon overlopen. Ginkel heb ik nog nooit zo slecht zien spelen, dit gold trouwens voor heel het team. Het had makkelijk en misschien wel 4 a 5-0 moeten worden.

Toen zag dat het 2-0 was schakelde ik direct de TV uit, want iedere keer als ik bij dit soort wedstrijden bleef kijken kwam psv weer terug. Hoe lag de krachtsverhouding?

10 september 2017 om 14:47

Heerenveen is de hele wedstrijd de betere ploeg geweest en 2-0 is een beperkte score gezien het krachtsverschil. Als Heerenveen voorin wat scherper was geweest dan had PSV met 4 doelpunten verschil verloren. Schaars en Kobayashi heersten op het middenveld, Zenelli, Odegaard en Dumfries waren een plaag en voorin kreeg PSV amper een uitgespeelde kans.

Blom floot wisselvalig, zag een penalty in de slotseconde voor PSV over het hoofd (ook al had dat weinig uitgemaakt) en je kan twijfelen over de rode kaart. Aan de andere kant had Hendrix er 100 procent zeker vanaf gemoeten vanwege natrappen, maar Blom spaarde hem met geel.

Als ik Heerenveen was, zou ik me diep schamen. Dat hun gewoon niet meer goals maken, dat is echt een schande. Als ze het allemaal wat beter hadden uitgespeeld, dan had het minstens 10-0 kunnen worden. Die Luuk de Jong die is volgens mij 27, maar dat is gewoon al een oude man. Hij beweegt echt als een 50 jarige. Zo ongelofelijk stram in de poten is hij geworden, dat is echt niet gezond denk ik hoor. Maar goed, heel PSV is gewoon echt een drama. Je moet echt Cocu, Brands en Gerbrands eruit doen en mensen neerzetten met voetbalverstand. Hun zijn gewoon niet capabel genoeg om zo'n grote club te leiden. Er moet echt iets gaan gebeuren, want anders gaan er echt rare dingen gebeuren, zoals supporters bij de Herdgang.

10 september 2017 om 14:33

Heerenveen is de club die zich moet schamen?

10 september 2017 om 14:49

Ja idd, ik vind dat heerenveen zelfs voor de rode kaart heer en meester was. Ze hadden in de eerste helft alleen al, meer dan 10 mogelijkheden om een aanval goed uit te spelen, waar PSV heel slecht stond. Je houd PSV eigenlijk nog onnodig lang in de wedstrijd, want als ze 2-1 zouden maken, dan was het nog billen knijpen geworden. Heerenveen had minstens 5-0 moeten maken. Heerenveen mag heus blij zijn, maar ze moeten zich gewoon schamen, dat ze het bij 2-0 hebben gelaten. De volgende keer zal dat waarschijnlijk niet goed uitpakken.

10 september 2017 om 14:40

Serieus? Op elke andere dag had PSV hier gewonnen en Heerenveen moet zich schamen na een 2-0 overwinning? Interessant.

10 september 2017 om 14:42

De laatste twaalf jaar won PSV ook niet iedere keer, sterker nog ze wonnen er maar twee van de laatste twaalf.

Dit was te verwachten. We weten allemaal dat deze selectie mee kan doen om het kampioenschap maar ook kan verliezen van alle tegenstanders. Het is gewoon niet goed genoeg. Aan de ene kant hoop ik dat ze gaan in zien dat Cocu daar niet meer op de bank hoort te zitten maar ze zijn nogal hardleers bij PSV. Volgende week zal onze Philip resultaat moeten gaan halen anders dan haalt ie de kerst niet.

10 september 2017 om 14:35

Die haalt de kerst wel! De heren Gerbrands en Brands kunnen Cocu niet ontslaan, in dat geval zullen ze hun eigen lot daar aan vast moeten hangen aangezien zij zelf ook hopeloos gefaald hebben. Geen een trainer gaat met het beschikbare materiaal bij PSV bovenin meedoen, zelfs niet in onze eredivisie.

Dikverdiende overwinning voor Heerenveen waarbij de eerste en zeker niet de laatste nederlaag van dit seizoen voor dit PSV onwaardige elftal een feit is. Vrees voor PSV een enorm pak slaag in de volgende thuiswedstrijd tegen Feyenoord.

10 september 2017 om 15:32

Zonder Lozano en na vanmiddag gaat dat zeker een zwaar, maar ook cruciaal duel worden.

Totaal niet verbazingwekkend eerlijk gezegd, dit PSV komt gewoon kwaliteit tekort om een rol van betekenis te gaan spelen in de striijd voor het kampioenschap.

Heerenveen, Vitesse, AZ, Utrecht hebben gewoon allemaal gelijkwaardig selecties, PSV is niets beter dan deze ploegen.

De titelstrijd gaat dit jaar weer tussen Feyenoord en Ajax en JA dat zeg ik op basis van 4 wedstrijden want iedereen die ook maar beetje verstand van voetbal heeft ziet dat PSV geen kampioenswaardig elftal heeft.

Wat was PSV dramatisch. Kunnen ze zich überhaupt nog wel opladen voor elke wedstrijd want het zijn continu mooie strijdbare woorden van Cocu maar er komt geen klote van terecht. Heerenveen terecht gewonnen, gefeliciteerd ! En wat was Blom slecht zeg.... pro Heerenveen en zwaar tegen PSV fluiten maar buiten de scheids om hadden we geen aanspraak op de 3 punten

10 september 2017 om 17:20

Vond je dat? Hij had Hendrickx ook nog eraf moeten sturen, dat heeft hij ook nog gezien namelijk!! En Locadia had ook weg gemoeten. Wat dat betreft mag je nog blij zijn.

Zwaar terechte overwinning voor Heerenveen. Word wel tijd dat mijnheer Blom nooit maar dan ook nooit meer een wedstrijd mag fluiten wat een inconsequente pedante kwal.

Je mag als PSV zijnde nog blij zijn dat het bij 2-0 is gebleven, SC Heerenveen heeft de hele wedstrijd gedomineerd en vele goede kansen laten liggen. Als het ze hier met 3-4 doelpunten verschil hadden gewonnen was dat een normale uitslag geweest gezien het spelbeeld. Lozano krijgt de ezel-van-de-dag-prijs, zo onnodig om op zo'n moment je frustratie te uiten. Afgezien van welke kleur kaart je trekt, is het gewoon dom. Hendrix mag trouwens blij zijn dat hij voor zijn natrappen slechts geel kreeg, bizar dat een scheidsrechter het waarneemt en slechts geel trekt. Overigens had PSV zeker een strafschop moeten krijgen, waar hij aan de andere kant wel gezien werd.

Een vervelende middag voor PSV die andermaal ook weer aantoont dat PSV zijn selectie niet op orde heeft. Vooral achterin blijft het lachwekkend dat er geen linksbennige verdedigers te vinden zijn in de selectie en dat geimproviseerd op de linksback positie moet worden. Het centrum is ook gewoon te zwak nu Moreno weg is. Tel daarbij op dat PSV nog steeds met het verhaal zit dat een aantal spelers eigenlijk liever weg was gegaan, zoals De Jong, Zoet en Locadia.

De vroege voorsprong om te evalueren heeft PSV niks gebracht en eigenlijk zitten ze als Ajax nu al in een lastig pakket. Vraagtekens over beleidsbepalers en trainers, vraagtekens over het aankoop en verkoopbeleid en vraagtekens over de staat van de selectie. Tel daarbij op de Europese uitschakeling en je hebt alle ingredienten voor een verloren seizoen bij elkaar. Terwijl Feyenoord zich kapot zal lachen, want de weg voor een nieuwe titel ligt daarmee open.

Zo... Kun je nu dan eindelijk schoon schip maken en doen wat er bij je uitspraak van "tussenjaar" hoort te gebeuren?
- al je spelers verkopen of laten vertrekken (Check)
- cocu en brands eruit (nog steeds niet)

Wat doen die gasten nog steeds bij t elftal dan.. schoon schip = nieuwe trainer en gaan opbouwen. Hoe Kun je nu opbouwen met een trainer die volgend jaar weg is, en met een brands die al een jaar weet hij linksback moet kopen / halen / huren.. geen vervangers haalt voor bijna 10spelers die hij laat vertrekken waaronder AL je dragende spelers. Welke uitkomst verwacht je dan zelf...

Dit kon je van tevoren al op je klompen aanvoelen. Heerenveen uit is altijd lastig en PSV heeft gewoonweg teveel kwaliteit ingeleverd. Graag jeugd de kans geven en dan volgend jaar weer voor de titel proberen te gaan. Dat is dit jaar niet realistisch.

10 september 2017 om 15:14

Klopt. Standaard puntenverlies ingecalculeerd, maar vond ze wel erg zwak.

En Omg wat is die blom toch een enorme waardeloze scheidsrechter die er alles aan probeert te doen een uitslag te veroorzaken.

Onderzoek die gast voor de gein ff op buitenlandse rekeningen waar hij op betaald wordt. 9van de 10 wedstrijden verloopt dit zo met hem.. en niet alleen bij psv.

Neemt niet weg psv deze wedstrijd met deze instelling terecht verloren heeft en geen schijn van kans had

Tijd voor vernieuwing. Nieuwe verdediging, nieuwe trainer (Ten Hag), en Brands eruit.

Ik vind dat hier Heerenveen veel te veel te kort wordt gedaan. Dit was een wereldpartij van de Friezen en PSV is gewoon op kwaliteit verslagen. Die rode kaart doet daar niets aan af, het had 5-0 of 5-1 kunnen worden. Reza, Dumfries, Schaars, Zeneli, allemaal spelers die vandaag niet te vervangen waren voor een kwalitatief betere PSV-er. Als Heerenveen een wat stabielere ploeg zou zijn, met name mentaal, zouden ze meedoen om het kampioenschap. Wat een heerlijk spel.

10 september 2017 om 14:50

Klopt SC Heereveen heeft veel meer doelpogingen gehad 19 tegenover 9 van Psv.ze hadden eeigenlijk meer goals moeten maken.

10 september 2017 om 15:15

@my vision: Ik reageer vrijwel nooit en wilde ondanks aandrang ook nu niet reageren....maar ik ben het zo sterk eens met jouw opmerking dat ik de verleiding niet kon weerstaan.

Iedereen roept om het hardst hoe slecht PSV het heeft gedaan vandaag. Maar bijna niemand ziet in dat het spel werd opgedrongen door Heerenveen.

Heerenveen wervelde over het veld en troefde PSV op elke linie af.

Credits gaan in mijn beleving meer uit naar de Kracht van Heerenveen ipv de zwakte van dit Psv.

Terechte overwinning voor Heerenveen. Ze begonnen uitstekend en profiteerden optimaal van de kwetsbare PSV verdediging. Desondanks had ik het gevoel dat PSV het nog recht zou kunnen zetten, totdat Blom uit het niets Lozano rood gaf. Wat Nijhuis lijkt te zijn voor Ajax, dat lijkt Blom te zijn voor Psv.
Na die rode kaart was de wedstrijd zo goed als gespeeld. PSV lukte het niet en Heerenveen zakte wat in. Dan nog de penaltymomenten. Het is typerend voor Blom dat beide beslissingen in het nadeel van PSV waren. Hendrix kwam nog wel goed weg met geel. Dat dan weer wel. Blijkbaar vond Kevin het in de laatste minuut niet meer nodig om PSV nog een messteek te geven.

PSV zal zich in de winterstop moeten gaan versterken. Vooral de verdediging. Al zal het voor dit seizoen weinig meer uitmaken. Volgende week Feyenoord op bezoek. Ik vrees het ergste, al is het een klein voordeel dat Feyenoord komende week CL speelt.

10 september 2017 om 14:50

Vorig jaar speelde Feyenoord eerst tegen united thuis en daar konden ze een tactiek toepassen die ze daarna ook bij psv uit toepaste. Dit jaar is het scenario hetzelfde behalve dat het nu city is ipv united

10 september 2017 om 14:56

Psv had afhelopen jaar moeten winnen in eindhoven, dat kan je ook niet ontkennen lijkt me.
Was een gestolen overwinning

10 september 2017 om 15:10

Vorig jaar speelde PSV CL en had het dus ook een midweeks duel in de benen. Dat verhaal gaat dit jaar helaas niet op. Wat dat betreft heeft PSV dus een klein voordeel. Dat is samen met de blessure van Jorgensen het enige positieve voor Psv.
Ik verwacht komende zondag wel een totaal andere wedstrijd dan vorig jaar. Toen werd Feyenoord weggespeeld en nam het met veel geluk drie punten mee naar Rotterdam. Komende zondag wordt PSV denk ik weggespeeld en kan Feyenoord eindelijk wraak nemen.

10 september 2017 om 14:55

en waarschijnlijk zonder Jorgensen

10 september 2017 om 14:58

Waren gewoon beide strafschoppen, alleen is het ene moment niet waargenomen en het andere wel. Gelukkig dat gezien de tijd bij het PSV moment al duidelijk was dat zelfs als ze hem gekregen hadden (dat is ook 0 garantie bij PSV dat ze hem daadwerkelijk maken) de overwinning van Heerenveen niet meer in gevaar kwam.

Rode kaart van Lozano kun je vraagtekens bij zetten, maar wat bezield Lozano om zo in te komen vraag ik me af. Waarom je frustratie eruit trappen op een speler van Heerenveen? Dat is gewoon dom en dat mag hem echt verweten worden. Hendrix heeft gewoon echt veel geluk gehad, daar was geen twijfel over mogelijk dat hij daar aan het natrappen was en dus rood verdiende. Misschien dat Blom zich ook bewust was van het sentiment en zijn eerdere beslissingen dat hij besloot het met geel af te doen. Maar het was zonder meer een rode kaart.

Het gevoel dat PSV het recht zou zetten had ik eigenlijk niet. Het middenveld van PSV werd volkomen overlopen en achterin zag het er slecht uit bij Psv. Voorin kon men niet bepaald een vuist maken en verzaakte iemand als Lozano telkens om zijn defensieve taken te doen. Natuurlijk had PSV na rust misschien de boel kunenn omzetten met 11 tegen 11, maar een 2-0 achterstand wegpoetsen met zoveel spelers die niet in de wedstrijd zitten (terwijl bij Heerenveen wel)? Denk uiteindelijk dat je blij mag zijn dat je met slechts 2-0 verliest, want gezien het spelbeeld was 4-0 eerder op zijn plaats geweest.

Een mooie 12.30 wedstrijd voor de Heerenveen supporters en de neutrale toeschouwers.
Wil ten eerste stellen dat deze zege volkomen terecht is a 90 minuten.

Om maar bij het begin te beginnen. Isimat en Lucassen. Wat een drama verdediging duo.
In tijden niet zo slecht gezien bij Psv.
Hebben na mij inzien een te laat inschattingsvermogen om te anticiperen op de aanvallende tegenpartij.
Wil niet zeggen dat Schwaab beter is, maar ik zie hem daar liever staan met zijn ervaring.
Al om al. Verdediging is wederom weer om te huilen bij Psv.

Het is door een wereldstart van Heerenveen zeker niet makkelijk om je terug in de wedstrijd te knokken, maar er was weinig inzet en geen vertrouwen om er minimaal nog 1 punt uit te halen.
Heerenveen was de betere partij de gehele wedstrijd en kregen zelf nog meer controle nadat PSV met 10 man verder moest.

Lozano, de beste spelers van PSV dit seizoen zover.
Hoe verzin je het op dat moment een tackle met 2 benen in te zetten.
Hij raakt de speler (gelukkig) niet, maar ik kan niet anders concluderen dat de rode kaart terecht is, door alleen die charge met 2 benen.

Hij laat niet alleen zijn team in de steek, maar zal achteraf ook nog wel beseffen dat hij Feyenoord thuis mist.
Maar misschien is dat wel beter en kan hij even rustig nadenken.

Maar goed, 2e helft wil ik kort houden.
Aan beide kanten nog wel wat mogelijkheden gezien om te scoren.
Heerenveen hield zich makkelijk staande en logisch om zo te 90 minuten vol te maken.

Dan een penalty voor Heerenveen door Isimat. Niet de 1e keer in dit prille seizoen.
Goed tegengehouden van Zoet, al zeg ik erbij dat de bal redelijk slecht was ingeschoten.

Verder vond ik Blom zeker niet echt goed fluiten. Heeft sommige dingen onbestraft gelaten, wat ook een eventuele rode kaart of penalty had moeten zijn.
Maar streep zetten onder deze wedstrijd.

Heerenveen uit is voor PSV wederom lastig, dus laten we niet direct in paniek raken.

Volgende week moet het beter.
Zeker door de extra rust die PSV krijgt t.o.v. Feyenoord die CL speelt.

Ik ga er dan ook wel vanuit dat Cocu eens gaat beseffen dat dit niet zo langer door kan gaan. Sowieso moet de verdediging worden versterkt in de winter. Desnoods wederom huren.

Tot slot.
Gefeliciteerd Heerenveen.

Het gaat mij er niet eens om dat ik het geen rood vind. Het gaat mij erom dat Blom voor de miljardste keer heeft bewezen dat hij niet consequent kan fluiten. Hoe kan het in hemelsnaam dat PSV hier direct rood voor krijgt en dat we dadelijk weer drie vier situaties gaan krijgen waar het met geel wordt afgedaan?

Ik plaats dit bewust als eerste omdat hoe graag iedereen PSV ook uitlacht, zelfs deze mensen moeten durven toegeven hoe debiel vaak PSV wordt genaaid door de arbitrage. Dan kun je nog zo ruk spelen, zou toch wel een keer fijn zijn mochten we iig een rechtvaardige arbiter treffen.

Desalniettemin had ik puntenverlies tegen Heerenveen wel ingecalculeerd. Jammer dat het er meteen drie zijn. Kop op, en op naar Feyenoord. Na die zure nederlaag vorig jaar moeten er voldoende revanche gevoelens zijn.

Verliezen bij Heerenveen kan gebeuren maar de timing is wel heel slecht. Geen Europees voetbal. Volgend weekend Feyenoord thuis en daarna Utrecht uit... Stel dat je ze beiden verliest. dan is het ook crisis in Eindhoven

Stijn Schaars, de smaakmaker, en wat een inzet het 1e kwartier, genoten van Sc Heerenveen.
Team staat er beter op dan vorig jaar ! Feijenoord wordt het volgende slachtoffer.

10 september 2017 om 15:41

Ja idd, Stijn Schaars, door Cocu zo aan de kant gezet, omdat Guardado anderen moesten spelen. Nou, Schaars doet helemaal niets onder voor Guardado. Schaars kan zo naar Liverpool op de positie van Wijnaldum spelen, zou hij 10 keer beter doen. Schaars hoort ook gewoon in Oranje,mits fit. Is een jongen waar je van op aan kunt en die het simpel houd. Hij straalt een echte leider uit.

Wat viel Psv mij tegen, ze werden overlopen en overklast. Ook mag gezegd worden, dat Heerenveen gewoon zeer goed speelde. Psv had veel moeite met het positiespel van Heerenveen.

Dit team van PSV is volstrekt kansloos voor de titelrace. Matige keeper, geen medogenloze verdedigers , creatiefloze middenvelders. Volledig afhankelijk van de individuele acties van 2 talentvolle doch onervaren en grillige aanvallers locadia en lozano.

10 september 2017 om 16:52

Met Pereiro op 10 heb je veel meer dreiging voorin dan met Ginkel. Daarnaast vind ik Locadia ook geen geweldenaar, hij is spits maar zolang hij niet scoort heb je er ook weinig aan. De verdediging is wel de zwakke linie, maar voor eredivisie begrippen heeft PSV voorin en op het middenveld gewoon redelijk goeie spelers. Dit duel is de 1e wedstrijd dit seizoen dat ze zo slecht spelen.

Ah nog leuk mooi discutabel Blommetje gezien. Zeneli maakt hands bij de 2-0. Fijn, kan er nog wel bij. Ik ga geen moeite steken in PSV analyseren, die waren ver ondermaats. Maar het moge duidelijk zijn dat zo'n ongelofelijk slechte arbiter de wedstrijd behoorlijk beïnvloed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren