Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: El Ghazi zat niet met Marokkaanse voetbalbond om de tafel

Laatste update:

Anwar El Ghazi is al enige tijd niet meer uitgenodigd voor het Nederlands elftal en daarvan wil de Marokkaanse voetbalbond gebruik gaan maken. Zij willen onderzoeken of het mogelijk is dat de aanvaller van OSC Lille in toekomst uit mag komen voor het land, meldt Lionsdeatlas.ma.

De Marokkaanse bond heeft met El Ghazi om de tafel gezeten om te praten over de mogelijkheid om de overstap te maken naar Marokko. De bond heeft haar advocaten en adviseurs gevraagd om zich over de zeer complexe zaak te buigen. De complexiteit komt voort uit het feit dat El Ghazi al twee interlands voor Oranje gespeeld heeft.

De aanvaller van destijds Ajax kreeg in 2015 de keuze om voor Marokko of Nederland uit te komen en de keuze viel op Oranje. Ex-bondscoach Danny Blind riep hem vervolgens op en liet de 22-jarige aanvaller debuteren. Hij speelde mee in de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Kazachstan en Tsjechië, maar sindsdien bleef een oproep uit. El Ghazi is dit seizoen een vaste waarde voor Lille, in de eerste vier competitiewedstrijden vond hij één keer het net.

Update 9 september 13.00 uur - El Ghazi zat niet met Marokkaanse voetbalbond om de tafel
Anwar El Ghazi ontkent dat hij met de Marokkaanse voetbalbond heeft gesproken over een mogelijke overstap naar het nationale elftal. "Er is géén gesprek geweest", bevestigde Nabila El Ghazi, de zus en begeleidster van de aanvaller, tegen De Telegraaf. El Ghazi speelde in oktober 2015 twee EK-kwalificatieduels voor het Nederlands elftal.

Anwar El Ghazi maakt geen enkele kans om over te stappen van Oranje naar Marokko

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Graag ruilen dan voor ziyech, dan hebben we een akkoord !

8 september 2017 om 12:35

Ziyech heeft een stuk meer als 2 interlands, en ziyech wil dat zelf ook niet, Marokko gaat waarschijnlijk naar het WK en nederland niet..

8 september 2017 om 12:48

Nou kans dat Marokko na WK gaat is inderdaad groter als die van Nederland, maar nog steeds klein helaas. Er moeten nog 3 wedstrijden gespeeld worden, waarvan de laatste uit tegen Ivoorkust die nu bovenaan staat in de groep met 1 punt meer. Zie Marokko met geluk nog wel gelijkspelen tegen Ivoorkust, maar winst is wel heel moeilijk.

8 september 2017 om 12:54

Dat Marokko het moeilijk gaat krijgen in de uit wedstrijd tegen Ivoorkust is wel duidelijk, maar Gabon heeft daar van Ivoorkust gewonnen met 1-2 en Gabon heeft dat met 10 man over de streep kunnen trekken. Het zal moeilijk zijn maar zeker niet onmogelijk.

8 september 2017 om 12:56

Serieus op in gaan ook echt, het is natuurlijk een grapje.. Ik snap ook niet waarom El Ghazi dit wil proberen want met 2 officiële interlands voor Nederland achter je naam is het onmogelijk om nog voor een ander land te spelen.

8 september 2017 om 14:49

Klopt, alleen komt Marokko bij lange na niet in de buurt bij Nederland in heel slechte vorm. 3 maandjes geleden is dat ook duidelijk geworden. Nederlands miste er geloof ik 8 en bleef heel simpel op de been. Marokko gaf 200% getuige de harde en wilde acties van de Marokkanen. Ivoorkust gaat overigens gewoon winnen, 100%

8 september 2017 om 15:52

Ze moeten alleen 2 wedstrijden spelen thuis tegen Gabon en uit tegen ivoorkust. Dus kans is er wel want ivoorkust gaat ook niet makkelijk winnen in Mali

8 september 2017 om 18:10

Vergeet niet dat Ivoorkust nog bij mali thuis moet spelen en dat is echt een boerenveld. Zie Ivoorkust ook niet makkelijk winnen daar.

9 september 2017 om 15:35

Arnhemmer .Jij hebt het niet Marokkanen gunt ze niet eens een WK. Marokko vasten toen daarom verloor Marokko van NL. 100procent dat Ivoorkust wint
Dat zeiden jullie ook over NL tegen Turkije en toch geen EK gehaald. Er zijn te veel mensen zoals jij als er maar iets staat over Marokko moet je iets negatiefs zeggen. Terwijl je waarschijnlijk nooit echt met een Marokkaan hebt gesproken. Zielig

Moet je niet willen, spelers moeten kiezen met hun hart en niet omdat ze geen kans meer maken bij hun eerste keus.

8 september 2017 om 12:37

Welkom in 2017. Spelers laten zelden hun hart spreken. Die zijn alleen bezig met wat het beste voor hun carrière en natuurlijk hun bankrekening is.

Ik zeg ook: ruilen tegen Ziyech. Klaar. Iedereen blij

8 september 2017 om 13:14

Waarom niet. Ze mogen toch kiezen en daarin staat het persoonlijk belang voor het landsbelang.

8 september 2017 om 12:39

Wat een onzin. Laten we interlandvoetbal dan maar meteen afschaffen.

8 september 2017 om 12:44

Uitkomen voor je land hoort veel meer te zijn dan alleen het kunnen spelen van Ek's en Wk's. Je hoort voor Marokko uit te komen als je Marokkaan bent in hart en nieren en je hoort voor Nederland uit te komen als je Nederlander bent in hart en nieren.

Een carriere kunnen ze opbouwen in clubverband. Uitkomen voor je land hoort iets speciaals te zijn en die gelegenheidsinternationals verdienen het niet om voor een land uit te komen. Sportief ben ik er niet rouwig om. El Ghazi is nou niet bepaald een goede speler voor Oranje, maar als we dit soort dingen toelaten, kunnen we net zo goed het landenvoetbal afschaffen.

Er zijn al een aantal landen waar minstens 25% van de selectie genaturaliseerd is. Een gemiddelde club in Europa heeft meer spelers van eigen bodem. Dat gaat gewoon veel te ver en het hoort niet zo makkelijk te zijn om te switchen van land omdat je als speler simpelweg niet goed genoeg bent.

8 september 2017 om 12:51

Ach hou toch op man. Als het om een groot talent gaat met dubbele paspoort (Assensio van Real Madrid bijvoorbeeld) dan piept er niemand of die jongen wel genoeg Nederlander is in hart en nieren.

8 september 2017 om 12:56

Volgens mij gaat het er om wat de speler zelf wil. Als je te pas en te onpas kan wisselen gaat het toch nergens meer over?

8 september 2017 om 12:58

@psvermaroc

Nee hoor. Ik geef mijn eigen mening en ik was ook van mening dat Asensio gewoon een Spanjaard is en gewoon voor Spanje uit moet komen. Als ik dus mijn mening geeft, maakt het niet uit dat een ander wel vind dat Asensio een Nederlander mag worden. Jouw argument slaat dus kant nog wel in betrekking tot mezelf...

8 september 2017 om 12:59

Als je genaturaliseerd bent of je hebt een dubbel paspoort bezit je feitelijk de nationaliteit en kun je dus gewoon voor het betreffende land uit komen. Niks mis mee en een speler bepaald natuurlijk zelf voor welk land hij het liefste uitkomt. Zijn beweegredenen gaat dan ook niemand wat aan. Maar vind idd wel dat als je eenmaal voor een land gekozen hebt je niey meer moet switchen. Zodra dat een keer wel mogelijk is, wordt er een precedent geschept en zal het veel meer gaan gebeuren. Denk dat je dat niet moet willen.

8 september 2017 om 13:03

Als Assensio voor Spanje kiest, dan moet hij bij Spanje blijven en niet over kunnen stappen naar Nederlands elftal.hoe goed we hem ook zouden kunnen gebruiken (net als Spanje overigens). Vind zoals het nu gaat goed. Als je 1 bindende wedstrijd voor je land hebt gespeeld, kun je niet meer overstappen. Prima. Niks meer aan doen. Interland voetbal is voor je land uitkomen! En voor je land uitkomen is maar voor één land uitkomen. Ja op papier kunnen het er twee (misschien zelfs meer) zijn. Maar als je keuze hebt, kun je 1 keer kiezen. Daarna is het klaar.

8 september 2017 om 13:05

Het zou geweldig zijn om zo'n jongen als Asensio te hebben maar ik hoef hem niet in een Oranje shirt te zien als hij nog nooit in Nederland gewoond heeft, geen Nederlands spreekt, geen affiniteit met ons land heeft.. Zoals Sirius zegt, voor je vaderland speel je met trots dus een jongen als Asensio moet ook altijd voor ZIJN Spanje spelen, het land waar hij geboren en getogen is, heel simpel. Als bijvoorbeeld Marokkaanse Nederlanders die hier geboren zijn/heel hun leven wonen voor Nederland willen uitkomen vind ik dat prachtig, willen ze voor Marokko spelen (zoals Hakim deed) ook prima. Maar switchen als je uit beeld bent geraakt bij de eerste keuze vind ik zwak.. Ben overigens benieuwd of men hier in Marokko positief op zou reageren, ik kan me een instelling als 'jij wilde toch liever voor Nederland spelen, nu hoeft het niet meer' wel voorstellen opzich.

8 september 2017 om 13:08

@atleticofc

Daar ben ik het deels mee eens. Echter zijn er heel veel spelers die de vertegenwoordigde jeugdelftallen doorlopen om vervolgens voor een ander land te kiezen. Dat is dus geld, tijd en moeite geinvesteerd in de verkeerde personen. Dat zal dus wel anders moeten.

8 september 2017 om 13:51

Als Asensio zich Nederlander had gevoeld, was hij welkom, zo niet dan niet..

8 september 2017 om 15:00

@hangover96

Een beetje een onnodig argument, aangezien dit topic over El Ghazi gaat, aldus een Nederlandse Marokkaan. Dan heeft het weinig zin om elk land ter wereld te gaan noemen, vind je niet?

8 september 2017 om 15:49

Hangover96, tja, je hebt toch wel meer affiniteit met een land... Je hoeft alleen een keuze te maken waar jij je het best bij voelt, geen hogere wiskunde.

8 september 2017 om 16:57

@psv'er Maroc

Jammer, maar het is echt totaal onwaar wat je zegt.

Ik wil alleen maar spelers in oranje die daar bewust voor gekozen hebben. Asensio voelt zich overduidelijk meer Spanjaard dan Nederlander, en dat is jammer voor ons, maar dan moet hij vooral voor Spanje gaan spelen.

Verder heb ik veel liever een genaturaliseerde jongen als Bruno Martins Indi in oranje dan een chagrijnige, ongeïnteresseerde geboren Nederlander. Bruno Martins Indi speelt met overgave in oranje, en dat is waar het om gaat.

Ook Ziyech hoef ik niet meer. Die heeft gekozen, en dat is dan dat. Prima dat hij kiest voor Marokko, maar dat is het dan. El Ghazi laat nu zien dat hij voor Marokko wil voetballen. Dat mag hij willen, even goede vrienden, maar dan hoef ik hem ook niet meer in oranje. Je speelt graag voor oranje, of je doet het helemaal niet.

8 september 2017 om 17:01

@nec, geen hogere wiskunde, maar het kan ingewikkeld zijn. Dat kan omdat je beide landen een warm hart toedraagt. Maar zeker wanneer de twee landen waaruit je moet kiezen qua cultuur heel verschillend zijn.

Zo kan het een rol spelen dat je familie zich meer thuis voelt bij het ene land, maar jij neigt naar het andere land, om wat voor reden dan ook. Iemand die alleen Nederlander is, die denkt dan al gauw "je kiest toch voor jezelf", maar als je andere land juist een land is waar de gemeenschap en je familie een grotere rol spelen dan het individu, dan is dat gewoon een klassieke clash waar je niet zomaar uit komt.

9 september 2017 om 13:36

Blijkbaar niet, want El Ghazi heeft niet met Marokko gesproken. Die jongen heeft heel bewust de keuze gemaakt. Maar goed ook, want als het zo doorgaat zie ik el Ghazi in raptempo weer in aanmerking komen voor het Nederlands elftal. Zelfde geldt voor Memphis. Beide heren spelen namelijk gewoon wel hun wedstrijdjes bij eigen club en de Franse competitie kun je je uitstekend ontwikkelen naar een hoger niveau. Die is namelijk een tandje beter dan de Nederlandse. Bij el Ghazi zit er echt wel wat potentieel. Komt er gewoon niet helemaal goed uit, maar als die zijn lichaam in combinatie met zijn snelheid beter gaat gebruiken en ook slimmer gaat lopen zonder bal wordt dat echt wel een hele aardige speler. En aardig is al heel wat voor het Nederlands elftal. Want Robben is bijna met pensioen en zo geweldig veel spelers voor de vleugels hebben we niet. Helemaal niet als daar ook nog eens scorend vermogen bij moet....

9 september 2017 om 13:58

Ik zou als Nederlander blij zijn in dat geval...maar vind eigenlijk wel dat assensio gewoon alleen voor Spanje mag uitkomen.

9 september 2017 om 15:39

Hij ontkent dit.is waarschijnlijk broodje aap verhaal, je hebt een mening over hem terwijl je niet zeker weet of dit waar is

8 september 2017 om 12:49

Ben het deels met je eens, maar aan de andere moeten spelers het ook verdienen om opgeroepen te worden. Die jongen werd aan het begin van zijn carrière heel erg gehypet en neergezet als ''the next big thing'', maar blijkt niks meer dan een dertien in een dozijn speler te zijn. Dan kiest hij voor een groot voetballand en kan het niveau niet bijbenen, had dan eerder gekozen voor een stap lager. Bovendien als ik van de Marokkaanse bond was zou ik zo'n speler er helemaal net bij willen. Die wil gewoon international worden om op een WK ofzo te spelen terwijl je international wordt om de eer van je land hoog te houden.

8 september 2017 om 13:26

@hangover96:

Niet mee eens. Ik durf je te garanderen dat zodra je spelers de mogelijkheid geeft om te switchen van land, dat er dan al snel doorordinaire transfers plaats gaan vinden. Dat spelers (boven of onder tafel) geld gaan krijgen om voor een ander land te kiezen. En voor je het weet zijn nationale elftallen dan weinig meer dan gewone clubteams...

8 september 2017 om 14:14

Dan nog vind ik het niet helemaal eerlijk, omdat je spelers met een dubbel paspoort een extra voordeeltje geeft. Een jongen als El Ghazi kan dan vrolijk overstappen naar Marokko als het bij het Nederlands Elftal niet lukt, terwijl spelers zonder dubbel paspoort die uit beeld raken niet de optie hebben om alsnog voor plan B te gaan.

Wat mij betreft zijn de regels prima zoals ze nu zijn.

8 september 2017 om 17:09

@hangover

Dat je lange tijd niet opgeroepen bent, is wat mij betreft geen nuttig criterium. Het gaat namelijk geheel voorbij aan de essentie van het interlandvoetbal, namelijk dat je met enige trots je land vertegenwoordigt in een wedstrijd tegen een ander land. Dat je niet opgeroepen bent is dan niks meer dan een gelegenheidsargument.

Het is ook heel lastig om andere criteria te verzinnen. Dan moet je eerst dezelfde vraag beantwoorden: wat is de essentie van landenvoetbal? Als een 18-jarige of 20-jarige voetballer naar Nederland komt, zich hier zo thuis voelt dat hij Nederland wil vertegenwoordigen, dan vind ik het persoonlijk prima. Zolang hij daar maar achter staat. Tegelijkertijd heb ik niks met een speler die misschien toevallig de Nederlandse nationaliteit heeft, maar verder geen enkele binding voelt met Nederland.

Kijk naar die ouwe Heerenveen-keeper, Vonk. Die wist volgens mij nauwelijks dat hij een Zuid-Afrikaanse pas kon aanvragen. Maar iemand kwam er achter en toen ging hij opeens voor Zuid-Afrika spelen. Mooi avontuur hoor, maar ik kan er niks mee, als ik supporter van dat land ben.

Bah, vreselijk. Zo een gast in je internationale team willen zetten, terwijl hij je gewoon ziet als 2e keus. Lekker wegblijven aub! Zelfde geldt trouwens ook voor die Haddadi van Barcelona. Zulke gasten wil ik niet zien in het elftal.

8 september 2017 om 12:37

Gelukkig ga jij er niet over. De regels zorgen ervoor dat je moet kiezen. Daar kan Anwar niets aan doen. Je kan ook van beide landen houden!

8 september 2017 om 14:03

Je moet helemaal niks. Als je niet wil kiezen kun je gewoon bedanken tot je wel een keuze hebt gemaakt. Dus daar had Anwar zeker iets aan kunnen doen.

8 september 2017 om 17:11

Inderdaad Juicher. Als je het niet weet, dan wacht je. Want de regels zijn duidelijk.

8 september 2017 om 19:05

Ach liever met Haddadi en El Ghazi dan die twee waardeloze aanvallers die we nu hebben. Amrabat en die lange wandelende tak voorin moeten vervangen worden.

9 september 2017 om 15:34

Amrabat speelt niet eens in de spits. Hij speelt steeds op het middenveld. Die Boutaïb moet idd worden weggegooid.

Prima, al hebben we na Robben straks ook niet al te veel spelers op zijn positie rondlopen.

8 september 2017 om 12:53

Kluivert is nu al beter dan El Ghazi en veel jonger.

8 september 2017 om 12:58

Het ziet er spectaculair uit wat Kluivertje laat zien, maar het moet nog maar blijken of hij enig rendement gaat hebben. Want dat is tot nu toe tamelijk laag.

8 september 2017 om 13:00

Ik zeg ook "Niet al te veel spelers" Nu al beter? Ben ik het totaal niet mee eens. Kluivert heeft een gewrldige actie in huis en snelle beentjes verder is hij er nog lang niet, heeft nog weinig rendement. Anwar heeft scorend vermogen, en een goede versnelling. Qua potentie vind ik kluivert zeker beter.

8 september 2017 om 13:04

Helemaal me eens Nick, Kluivert heeft de fans mee, maar zijn moyenne spreekt boekdelen!

8 september 2017 om 14:04

Nou, met Kluivert zit het wel goed. Een collega van me zei toevallig vanmorgen nog dat Kluivert meer potentie heeft dan Robben. Ik heb hem vierkant uitgelachen, maar er zijn dus echt mensen die geloven dat Kluivert absolute wereldtop gata worden. Ik zie het vooralsnog niet.

8 september 2017 om 17:14

Die potentie is wel goed zichtbaar volgens mij, maar dan hebben we het over zijn aanvallende potentie.

Er zijn nu al zat momenten zichtbaar geweest dat hij overduidelijk de verkeerde keuzes maakt, en zijn verdedigende taken volledig laat lopen. Dan kan je al die potentie hebben, maar dan heb je niks in oranje te zoeken. Gelukkig is hij nog jong, dus hopen dat hij dat allemaal nog goed leert.

8 september 2017 om 19:10

Ik denk ook zeker dat hij potentie heeft, maar wereldtop vind ik wel wat te hoog ingeschat.

8 september 2017 om 17:12

het kan me persoonlijk niet schelen of we alternatieven hebben. Of je speelt graag voor oranje, of niet. Als dit verhaal over Anwar klopt, hoeft ie van mij niet meer te komen. Dan stellen ze maar een derderangs voetballer op die wel hart heeft voor oranje.

Ik vind sowieso dat er harder opgetreden mag worden tegen dit soort praktijken. De voetbalwereld is omgeven door gelegenheidsinternationals. Nog even en je kunt net zo goed het landenvoetbal afschaffen met al die naturalisaties.

De wet is daarin ook een probleem. Dit krijg je met dubbele nationaliteiten. Sportief is het natuurlijk geen probleem. El Ghazi is geen speler die je gaat missen, maar het wordt steeds erger. Uitkomen voor een land puur en alleen om Ek's en Wk's te spelen of wat voor reden dan ook moet verboden worden.

Mijn mening is dan ook gewoon om mensen op een bepaalde leeftijd te laten kiezen. We vinden hier in Nederland een 18-jarige volwassen genoeg om te stemmen, dus dan ben je ook volwassen genoeg om een nationaliteit te kiezen. Stoppen met de dubbele paspoorten en stoppen met al die naturalisaties in de voetballerij.

8 september 2017 om 12:45

Het probleem is dat je een aantal nationaliteiten niet in kunt leveren, waaronder de Marokkaanse. Je kunt er dus helemaal niet voor kiezen om afstand te doen van die nationaliteit.

8 september 2017 om 12:55

Kan je gewoon aanpassen hoor die wetten.

8 september 2017 om 13:01

Maar je kunt ze wel een nationaliteit laten kiezen als ze een bepaalde leeftijd bereiken. Je hoeft er dus ook geen afstand van te doen, maar je moet op een gegeven moment wel kiezen waar de voorkeur ligt.

8 september 2017 om 13:08

Ja, een wet aanpassen kan. Maar een land dwingen een wet aan te passen (gelukkig) niet. En de Marokkaanse regering heeft geen behoefte aan het aanpassen van de wet, dus dat gaat niet gebeuren.

8 september 2017 om 12:54

Vind dubbele paspoorten opzicht niet zo erg. Kijk wij hebben bijvoorbeeld Richard genaturaliseerd, die is eigenlijk een Braziliaan. Hij heeft niet voor Azerbeidzjan gekozen om op een EK of WK te spelen, want hij weet dat dat toch nooit gaat gebeuren. Hij wil gewoon iets terug doen voor het land als dank voor de mooie jaren dat hij daar heeft gehad. Ben het wel met je eens dat Fifa in het geval van El Ghazi er tegen moet optreden, want die doet het wel om een WK mee te maken.

8 september 2017 om 13:05

Sommige gevallen zijn misschien wat moeilijker te beoordelen, maar tegenwoordig word er ontzettend veel misbruik van gemaakt. De wetten en de regels van de Fifa zijn te beperkt waardoor tegenwoordig elke speler een EK of WK kan spelen. Die regels moeten echt aangescherpt worden, want als de voetballerij groter blijft worden, worden die regels alleen meer meer omzeild.

Als ie vaste waarde blijft bij Lille, krijgt hij zijn kans wel weer bij Nederland. Het is niet zo dat we veel toekomstige toppers hebben op zijn positie.

8 september 2017 om 13:01

Dat denk ik ook. Hij heeft een periode minder gepresteerd, dan vind ik het niet raar dat hij niet wordt opgeroepen.

Ik denk dat de Marokkaanse bond weinig kans heeft met haar verzoek. Volgens mij heeft hij al in een officiã«le interland gespeeld (geen oefeninterland) waardoor switchen niet meer gaat.

Ik begrijp het switchen overigens wel (er staat trouwens nergens dat El Ghazi dit zelf ook wil). Spelers willen op een zo hoog mogelijk niveau acteren omdat ze dan aantrekkelijker zijn voor beter betalende clubs. Ze voetballen, terecht, allemaal voor zichzelf en hun eigen portemonnee.

Deze regelgeving omtrent dubbele nationaliteit is nog zo beperkt. Ik vind het namelijk ook geen goede zaak dat een nationale bond een speler even een aantal minuten laat meespelen zodat ie in ieder geval niet kan kiezen voor het andere land. Natuurlijk moet een speler zelf zijn keuze maken, dat begrijp ik, maar als iemand jaren geleden een helft heeft meegespeeld voor NL en bij wijze van spreken voor zijn vaderland Congo van grote waarde kan zijn, vind ik dat je die switch nog moet kunnen maken.

Bij meerdere wedstrijden is het een ander verhaal..

8 september 2017 om 14:08

Waar leg je dan de grens? Bij 1 wedstrijd bij 10? Bij 25? Ik vind het logisch hoor. 1x Een keus gemaakt is keus gemaakt, je bent nergens toe verplicht. Je kan je keus ook uitstellen tot je het zeker weet maar misschien wordt je dan nooit opgeroepen, risico van het vak.
Trouwens als je in de staat waar het huidige Nederlandse voetbal in verkeert niet opgeroepen wordt ben je dat wel goed genoeg voor het Marokkaanse elftal?

Zo complex is de situatie niet: hij mag volgens de regels niet voor Marokko uitkomen omdat hij al officiële wedstrijden voor Nederland heeft gespeeld. Geen idee wat daar complex aan is.

Lijkt me een vrij kansloze missie, ik denk dat de regels duidelijk zijn. Tenzij die advocaten aan kunnen tonen dat die complete regel onwettig is...

Alsof de beste man een oproep verdiend... Het is niet zo dat hij goed speelt en word genegeerd. Aparte instelling.

Kan niet toch. Gekozen is gekozen, tenzij het een Kosovo-scenario betreft.

Vind de regelgeving wel gedateerd. Stel je kiest op jonge leeftijd voor een Europees land en je blijkt uiteindelijk net niet goed genoeg voor meer interlands, dan moet het toch kunnen om nog voor het land van je ouders of grootouders uit te komen. Je carriere van een jaar of 12 hangt dat qua interland-perspectief mogelijk af van 1 keuze en 1 wedstrijd rond je 20e.

Als hij een basisplaats bij Lille heeft hoort hij wat mij betreft gewoon bij de selectie. Bij 5-3-2 hebben we genoeg aan de aanvallers Janssen, Robben, Memphis, El Ghazi en Promes.

Behalve dat ik het echt jammer vind dat bijna alle Marokkaanse-Nederlanders voor Marokko kiezen (en zich dus ook als buitenstaander beschouwen hier kennelijk), snap ik die dubbele paspoorten wel. Het is niet alleen zwart of wit, je kan best met beiden een gevoel hebben. Waarom ik het jammer vind is dat er bijna geen enkele Marokkaanse-Nederlander zich uitspreekt om Nederlander te zijn en derhalve steeds weer wordt gewezen op het Marokkaan zijn. Dit werkt types Wilders natuurlijk in de hand en de algemene integratie niet. Als een Ziyech voor oranje had gekozen en belangrijke goals had gemaakt hadden die witte pruiken weinig kunnen melden, nu krijg je weer de zeikerds die zeggen "zie je wel." Voetballers hebben wel degelijk een voorbeeldfunctie, juist ook op straat.

Jammer joh je hebt je keuze gemaakt en die wordt niet teruggedraaid.
Zou een dikke puinhoop worden als de spelers na 2 of 3 wedstrijden niet meer aan de bak komen en dan weer willen wisselen naar het andere land.

Dat soort verzoeken zijn in het verleden altijd negatief beantwoord, ik acht de kans zeer klein dat de Fifa dit verzoek honoreert.

Eigenlijk is het best wel raar, dat als je in het voetbal voor een land kiest (om voor te spelen), dat je dan niet meer kan switchen naar een ander land. Daarnaast is het ook raar dat een bondscoach van alle nationaliteiten kan zijn om een land te coachen en een voetballer daarin beperkt wordt.

Ook bij schaatsen is dit al is mogelijk geweest, Bart Veldkamp schaatste in eerste instantie voor Nederland, heeft daar ook veel toernooien voor geschaatst en ging uiteindelijk voor België schaatsen (bart Veldkamp is een voormalig langebaanschaatser die tot 1996 voor Nederland reed en van 1996 tot 2006 voor België uitkwam).

Mocht dit in deze tijd toch aangepast kunnen worden, moet er natuurlijk wel voor gezorgd worden dat het inderdaad geen zooitje wordt en dat iedereen maar blijft switchen. Wat mij betreft zou een speler 1 keer in zijn of haar gehele carrière van Nationaliteit moeten kunnen veranderen, daarnaast vind ik het van belang om te kijken of iemand iets met een specifiek land heeft (ouders van een bepaalde nationaliteit, partner uit een land).

Lijkt mij aardig kansloos aangezien er al kwalificatiewedstrijden gespeeld zijn. Mocht dit wel gebeuren, dan verwacht ik een chaos van andere spelers die ook over willen stappen.

Daarnaast zou ik als bondscoach geen speler selecteren die wil switchen van interlandloopbaan. Ook vindt ik het dom van Anwar zich zo uit te spreken, hij begint net een constant niveau te halen bij Lille waardoor het NL elftal mogelijk weer om de hoek komt kijken.

Mensen, even emoties uitschakelen en alleen naar de feiten kijken.

El Ghazi heeft alleen EK kwalificatiewedstrijden gespeeld met Nederland. Dat is een toernooi waar Marokko niet aan mee kan doen omdat het simpelweg in Afrika ligt. Daarom zou er eventueel een uitzondering kunnen worden gemaakt door de FIFA. Net zoals ze zich nu al enige tijd buigen over Munir el Haddadi en zijn switch naar Marokko.

Wat betreft de mensen die de naam Ziyech noemen.
1. De speler moet natuurlijk zelf willen.
2. Ziyech heeft WK-kwalificatiewedstrijden gespeeld met Marokko. Een toernooi waar zowel Marokko als Nederland actief in kan zijn. Dat is het verschil met situatie el Ghazi en el Haddadi.

Deze uitzonderingsregel heeft de FIFA volgens mij het leven in geroepen zodat spelers niet voor een minuut worden opgeroepen om daarna voor geen een land meer te kunnen spelen. Maar dat weet ik niet zeker.

Kansloze poging vanwege de EK-kwalificatiewedstrijden. Waren het enkel vriendschappelijke wedstrijden dan was het wel mogelijk. Dit is al zo vaak geprobeerd en de interpretatie van de regelgeving is daarover heel duidelijk.

Ze moeten de regels gewoon heel simpel maken: je mag enkel en alleen voor het land uitkomen waar je daadwerkelijk geboren bent. Punt uit.

Had die BLinde Vink maar even zyech opgesteld , maar even een bezoekje brengen aan het grootste talent van de Nederlandse velden , precies op de positie waar oranje het hardst iemand nodig heeft....dat
Vond DAnny toch wel erg veel moeite voor een bondscoach ...hij had het al zo druk met...ja met
Wat eigenlijk ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren