Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik wees Arsenal af, ik zag hun neergang al een beetje aankomen’

Laatste update:

Arsenal bracht vorig jaar zomer een bod van 25,8 miljoen euro plus een symbolische pond op Jamie Vardy uit en activeerde daarmee de transferclausule van de spits. Vardy bleef Leicester City echter trouw en zei later dat hij ook nooit om de tafel had gezeten met Arsenal. Drie weken later tekende de Engelsman een nieuw contract en daar heeft hij geen spijt van, zo vertelt hij aan Sky Sports.

Arsenal won vorig seizoen voor de derde keer in vier seizoenen de FA Cup, maar grote successen bleven verder uit. “Het was niet het kampioenschap, toch? Dus ik denk dat ik daarin wel goed heb gezeten. Ik heb nergens spijt van. Ik ben een beetje een psychopaat en zag de neergang van Arsenal toen al een beetje aankomen. Ze hadden zich tót vorig seizoen twintig jaar lang voor de Champions League gekwalificeerd, dus dat was wel iets om over na te denken.”

“Er waren ook nog andere redenen. Voetbal was niet de hoofdoorzaak, maar verhuizen met mijn gezin terwijl we net een huis hadden gekocht, nee…”, aldus Vardy, die echter niet uitsluit dat hij in de winter of volgend jaar zomer alsnog vertrekt bij Leicester. “Het was mijn eigen keuze om Arsenal af te wijzen, maar als er een ander voorstel komt, dan zal ik er weer naar kijken en alle pro’s en contra’s tegen elkaar afwegen.”

“Maar nee, dat ik Arsenal heb afgewezen, betekent niet dat ik ook niet naar andere aanbiedingen zal kijken. Ik heb een contract bij Leicester, maar we zien wel hoe ver we kunnen komen met de club. Wie weet wat er in de toekomst gebeurt. Ik wil in ieder geval zoveel mogelijk winnen. Ik wil niet maar één Premier League-medaille in mijn lade hebben liggen thuis, dan zou die toch te leeg blijven in mijn optiek”, besluit Vardy.

Is Jamie Vardy goed genoeg voor een topclub in Engeland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien Everton een goede club?

7 september 2017 om 08:33

Everton is nog steeds een niveau lager dan Arsenal.

7 september 2017 om 08:40

@buizerd:
Ik zie dit jaar Everton gewoon boven Arsenal eindigen.

Everton heeft heel goe dingekocht en een zeer brede selectie. Het zal er veel aan liggen of Sanchez er toch nog zin in krijgt dit jaar, anders word het helemaal een zwaar jaar.

7 september 2017 om 08:41

Maar everton is wel de weg omhoog ingeslagen. Arsenal daarentegen heeft het moeilijk en lijkt wat minder te worden. Ik denk niet dat everton dit seizoen ver onder arsenal gaat eindigen.

7 september 2017 om 10:55

Klopt, maar ik zie Everton Arsenal niet inhalen. Daarvoor heeft Arsenal veel te veel internationale aanzien en ook meer geld. Dit seizoen kan het zomaar gebeuren dat Everton boven Arsenal eindigt maar op de lange termijn zie ik het niet gebeuren tenzij Everton een enorme geldschieter krijgt.

7 september 2017 om 11:15

Ik denk dat je Everton enorm aan het onderschatten bent.

7 september 2017 om 13:02

Arsenal is kwalitatief sterker en met de juiste basiself moeten ze plek 4 zeker kunnen halen. Jammer genoeg zak je met Wenger naar plek 6/7. Everton kan zeker boven ze eindigen en stiekem hoop ik dit ook, zodat die seniele mag vertrekt.

7 september 2017 om 14:30

Everton heeft toch nu die Iranier als geldschieter. Hoe denk je anders dat ze voor bijna 200 miljoen inkopen hebben gedaan. Alleen al 50 m voor Sigurdsson. Ik denk wel dat ze boven Arsenal gaan eindigen. Niemand had ook verwacht dat Leicester kampioen zou worden toch?

Die neergang van Arsenal was in elk geval nog verrassender dan de neergang van Leicester city afgelopen seizoen. Die zouden ook nooit meer hetzelfde presteren, dus om dan Arsenal mede af te wijzen vanwege verwachte sportieve neergang en dan bij een andere club blijven die een nog grotere sportieve neergang had kunnen verwachten vind ik niet zo heel sterk.

7 september 2017 om 08:42

Waarom zou hij naar een club gaan dan waar hij (volgens hem) OOK geen prijzen zal pakken???! Hij heeft waarschijnlijk een financieel aanbod van Leicester gekregen dat gelijkwaardig was aan dat van Arsenal, privé redenen zoals een nieuw huis,etc,etc.

En hij heeft gewoon gelijk gekregen want Arsenal werd vorig seizoen geen kampioen en dit jaar ook niet. Hij heeft al meer landstitels in Engeland dan alle topspelers van Arsenal bij elkaar...1

7 september 2017 om 09:02

Je speelt dan tenminste nog Europees. Leicester vocht vorige jaar tegen degradatie man, dat lijkt me ook niet echt prettig.

7 september 2017 om 09:34

Inderdaad, terwijl Arsenal voor het zesde jaar op rij uitgeschakeld werd in de 8e finale.

7 september 2017 om 09:50

En dat had hij nooit kunnen voorspellen. Leicester had veek meer geluk met de loting, ongezien veel. Een haartje is trouwens flink overdreven maar dat terzijde.

Het is simpel, zelfs een zwak Arsenal is sportief vele malen interessanter dan Leicester, dus zijn er andere redenen waarom hij bij Leicester bleef. Waaronder zijn gezin, de euforie na het kampioenenjaar, daar een legende worden etc.

7 september 2017 om 15:10

Bon Jovi, want EL winnaar Sevilla uitschakelen is geluk? Leicester heeft het gewoon heel goed gedaan.

7 september 2017 om 19:47

@bon Jovi hoezo is Arsenal 'sportief vele malen interessanter'???? Die spelen toch eigenlijk OOK niet echt voor de titel? Als hij naar Chelsea of Man City of Man U kan gaan zou de uitdaging Echt interessant zijn...arsenal is dat treurig genoeg niet meer.

7 september 2017 om 22:15

Mentalist

Ik hoop dat ik niet moet uitleggen dat Sevilla geen Bayern Munchen is... In de KO fase kom je nu eenmaal geen Ajax of Olympiakos meer tegen en is Sevilla 1 van de zwakkere teams.

Daarnaast hadden ze tegen Sevilla onbezchrijflijk veel geluk dat het geen 5-0 maar 2-1 was.

7 september 2017 om 22:16

Ricardo

Arsenal wordt geen kampioen maar wekelijks verliezen en tegen degradatie strijden is natuurliuk minder interessant dan om plaats 4 strijden... arsenal kwam 1 punt tekort voor CL... man man man.

9 september 2017 om 10:11

Nogmaals: de sportieve uitdaging is niet perse groter voor Vardy! Waarom zou het zo interessant voor hem zijn om voor een CL plek te spelen?! Hij is al kampioen geworden wat hij zeer hoogstwaarschijnlijk niet bij Arsenal gaat meemaken, EN heeft al CL gespeeld en tot een fase gekomen met Leicester wat Arsenal vaak niet eens bereikt!

Natuurlijk is Arsenal groter, eindigen ze bijna altijd hoger en spelen ze altijd Europees in tegenstelling tot Leicester..maar de sportieve prestaties welke hij bij Leicester heeft bereikt zijn bij Arsenal waarschijnlijk niet eens haalbaar!

Dus denk voortaan maar even na voordat je met een pedant toontje van "man,man,man" komt aanzetten.

7 september 2017 om 10:21

Wat we ons langzamerhand moeten realiseren, is dat de neergang van Leicester een moedwillige was. Spelers als Schmeichel, maar ook met name Vardy waren klaar met Ranieri en hebben hem willens en wetens verraden zodat hij ontslagen zou worden. Vardy loste in de eerste helft van het seizoen 1 schot op doel! Nadat Ranieri ontslagen was gingen ze ineens weer voetballen.

Wat betreft Arsenal: ja als het niet al in neergang was, dan had het niet geprobeerd Vardy te kopen. Uiteindelijk is hij een omhooggevallen dravertje dat een bijzondere hot streak had in het kampioensseizoen. Het is statistisch onwaarschijnlijk, maar het gebeurt. Leicester is een heel mooie club voor hem.

7 september 2017 om 11:47

Hoe verklaar jij dan dat ze onder Ranieri kampioen zijn geworden? Lijkt me ook niet niks.

Beperkte spelers die een beetje gaan spotten met Arsenal, moet niet gekker worden.
Als hij zo ver in de toekomst kon kijken, zou hij ook wel gezien kunnen hebben dat Leicester verder zou afzakken dan Arsenal en dat de kans dat hij nog zo'n mooie aanbieding zou krijgen, zo goed als nihil is.

7 september 2017 om 08:43

Hij had ook nooit verwacht dat Leicter boven Arsenal zou eindigen. Dat zegt hij toch ook niet?

Hij hoopt misschien alleen op een andere club uit de top, en dat zou lastiger zijn als hij nu naar Arsenal ging. Plus hij geeft aan dat hij net een nieuw huis had en zijn familie daar goed zit.

Kiest er eens iemand er voor om trouw te blijven aan zijn "kleinere" club en is het weer niet goed.

7 september 2017 om 08:52

Dat van dat nieuwe huis heeft vz er precies later bij gezet.

En neen, dat zegt hij niet maar dat zei ik toch ook niet? Ik zie een United, City of Chelsea zich gewoon niet melden voor Vardy (met reguliere speeltijd), en de beste man is ondertussen ook al 30.

7 september 2017 om 09:14

@grezgor:
Naja ik zie Chelsea hem wel halen als Costa weg zou zijn.

Is zelfs een ideale spits voor ze, met een goede omschakeling en ideaal voor een snelle uitval. Misschien dan niet direct altijd basis meer, maar zo wel een goede zijn voor ze.

Man U is voorzien, en in het spel van Pep past hij niet nee.

7 september 2017 om 08:45

Wat weet jij nou van het aanbod wat hij van Leicester kreeg?? Dat was wellicht zelfs beter.

En hij kreeg gelijk want Arsenal werd vorig jaar geen kampioen en dit jaar ook niet. Hij heeft al een landstitel in Engeland en dat is waarschijnlijk al meer dan wat alle topspelers van Arsenal bij elkaar hebben.

Wellicht is hij van mening dat Arsenal en niet zo'n mooie club is en niet meer echt voor de titel speelt.

7 september 2017 om 09:42

Zijn er maar een paar met een wereldbeker in de selectie....

7 september 2017 om 11:29

Daar heeft Vardy niet zo veel aan is het wel?

8 september 2017 om 02:44

Feit is dat hij kampioen is geweest met Leicester City, waar Arsenal al 13 jaar lang wacht op de titel. Toen zat hij nog in de middelbare school net als ik. En beperkte speler...hoe durf je

Arsenal is al jaren een zinkend schip. Veel spelers beginne dat nu ook in te zien. Ox die voor een salarisverlaging naar Liverpool vertrekt, Sanchez die geen contract tekent en Lemar die Arsenal afwijst.

7 september 2017 om 10:38

Lemar wees Arsenal niet af om sportieve redenen. Arsenal was gewoon te laat.

Ox wilde op het middenveld spelen. Al is het voor een club not done om 3 (belangrijke) spelers met een aflopende contract te hebben.

Zag hij de neergang van Leicester dan niet aankomen?

Arsenal was natuurlijk een goede stap voor hem geweest, maar ben blij dat hij niet is gegaan. Toch een beetje een One Season Wonder, zoals ze dat zeggen.

Lacazette is in mijn ogen veel beter

7 september 2017 om 08:35

vardy is geen one season wonder. hij heeft vorig seizoen gewoon 13x gescoord in de pl, en grootste deel daarvan was leicester degradatiekandidaat. geen slechte statistieken dus voor vardy.

7 september 2017 om 08:50

13 doelpunten in 35 wedstrijden, niet echt geweldige cijfers. Vooral als je je realiseert dat hij het seizoen daarvoor 24 doelpunten had gemaakt. Nou snap ik dat heel het team fantastisch was dat jaar, maar alsnog. 24 doelpunten of 13 doelpunten.. wereld van verschil

Ps: Vandaar dat ik ook zei "een beetje een one season wonder". Heeft natuurlijk nog wat doelpunten gemaakt, maar niet op het niveau van seizoen 2015/16

7 september 2017 om 09:35

Wauw meen je die?😳 Dat Vardy afgelopen seizoen 13(!) doelpunten scoort bij een team die echt de eerste 20 wedstrijden van de competitie echt waardeloos slecht speelde is gewoon een hele hele goeie prestatie. Zeker geen 'one season wonder' In het kampioensjaar speelde het hele team geweldig, wat afgelopen seizoen niet het geval was. Vardy heeft daar ook optimaal van kunnen profiteren, van de snelle omschakeling van de achterhoede en middenveld in het kampioensjaar. Echt te zot voor woorden dat je 13 doelpunten bij een slecht draaiend team als een 'onprestatie' neerzet.

7 september 2017 om 09:40

Natuurlijk is dat geen "goede" prestatie. Men zegt toch ook niet dat Giroud het goed doet met zijn 16 goals per seizoen in de PL? 13 goals is prima, niks mis mee, maar niet zo uitzonderlijk dat je Vardy imo kunt kwalificeren als een van de topspitsen in de PL. Daarnaast past een type Vardy juist bij een "underdog" team, want daar wordt hij op zijn sterke punten gebruikt. Bij een topteam past hij voor geen meter omdat je dan 80% van de tijd zelf in de aanval bent. Daarnaast heb je vorig seizoen ook kunnen zien dat Vardy wel degelijk een wonderseizoen had in het kampioensjaar, omdat letterlijk elke bal uit elke hoek erin vloog. Dat zag je vorig jaar absoluut niet. Daar maakte hij prima goals, maar niet de wonderstrikes zoals tegen Liverpool. Dat bedoelen velen met zo'n one season wonder; alles vloog er ook in bij hem.

7 september 2017 om 09:44

Ach hou toch op man, wauw 13 doelpunten! wat een topprestatie!

Spitsen als Llorente en Benteke hebben het gewoon beter gedaan, terwijl zij onder Leicester zijn geëindigd.

En ik heb nergens gezegd dat het een 'onprestatie' is. Het is gewoon matig tegenover de 24 doelpunten van het jaar daarvoor.

7 september 2017 om 09:53

13 wauw het is de nieuwe Pele.

Dat noemt men dus een one season wonder, jongens als Kane en Aguero scoren er elk jaar wel 20.

En Vardy is dan nog zo'n spits die ruimte nodig heeft en het bij een dominant topteam gegarandeerd nog minder doet.

7 september 2017 om 10:53

het is altijd makkelijker scoren voor een kampioen. je krijgt meer kansen. 13 goals terwijl je club het grootste gedeelte van het seizoen een degradatiekandidaat is is een goede prestatie als spits.

7 september 2017 om 13:23

Het is hoe dan ook niet meer van belang. Vardy zag dat Arsenal onder leiding van Arsene Wenger een zinkend schip is. Leicester is de laatste tien jaar vaker kampioen van engeland geworden.

7 september 2017 om 14:11

Wat een stel waan van de dag opmerkingen... Arsenal een zinkend schip, mijn god. Zei je dat ook over Chelsea toen ze 16e werden onder Mourinho?

7 september 2017 om 16:40

Nee, want Chelsea was geen zinkend schip. Heeft in de recente historie ook vele malen meer succes behaald. Arsenal daarentegen wint vrijwel niks. Een zinkend schip, want ooit deden ze dat wel.

Dit heeft Vardy dus niet gezegd Voetbalzone! Als jullie iets meer aandacht hadden gegeven dan hadden jullie kunnen weten dat hij het niet over een neergang had en dat het met heel veel respect over Arsenal sprak. Heel erg jammer dit.

7 september 2017 om 09:15

Hoe weet jij dit a zebey? Zou je de link kunnen posten van het interview waarin hij met respect over Arsenal spreekt?

7 september 2017 om 10:05

@batuhan Voetbalzone doet dit toch ook niet? Waarom zou ik het dan wel moeten doen?

7 september 2017 om 09:26

Ik kan me ook niet voorstellen dat Vardy zichzelf psychopaat noemt binnen deze context. Zal wel psychic hebben gezegd wat zoveel betekent als helderziend :'
Vardy heeft er goed aan gedaan bij leicester te blijven. Arsenal blijft een wespennest zolang Wenger ah roer blijft

Wenger was in zijn beginjaren een prima trainer met verfrissende inzichten. Helaas is hij vastgeroest geraakt en staat zijn ego blijkbaar een nieuwe koers in de weg. Of het in de praktijk helemaal zo is kun je van de buitenkant moeilijk beoordelen. Feit is wel dat het van de buitenkant zo lijkt, waardoor spelers voor andere clubs kiezen.

Zo'n geweldenaar is Vardy ook niet. Snap niet waarom hij dit typisch nu de wereld in brengt nadat Arsenal eens niet voor de Champions League geplaatst is. Verder ook wel goed dat Arsenal hem niet aantrok om wat voor reden dan ook, want ik vind Vardy ook niet van het niveau wat Arsenal na behoort te streven.

Zijn bijnaam moet verandert worden van professor naar Mr. Bean. Elke topploeg speelt een jaar of twee op het vertrek van hun spelers in tenzij zij zoals Neymar onverwacht gebruik maken van hun ontsnappingsclausels.
Sanchez wou vorig niet bijtekenen dus dan heb je een heel jaar om te zoeken en te onderhandelen. United heeft dat met Lukaku gedaan, Bayern met James etc...

7 september 2017 om 11:03

Wenger is niet als enige verantwoordelijk voor deze rommel. Echter vangt hij wel alle klappen.
bijv Gazidis hoor je alleen als er een nieuwe sponsor deal is gesloten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren