Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Er zijn mensen die Gullit willen ontslaan, ik begrijp het probleem niet’

Laatste update:

Ruud Gullit was na afloop van Nederland – Bulgarije (3-1) de meest besproken persoon vanwege zijn kleedkamervideo, waarin hij de gewonnen WK-kwalificatiewedstrijd als een ‘fantastic game’ bestempelde. Arno Vermeulen, chef sport van de NOS vond de video zelfs ‘een reden om op te stappen’. Dat vindt Jan Mulder veel te ver gaan. Hij begrijpt alle commotie niet, al vindt de oud-international het wel vreemd dat de assistent-bondscoach het een fantastische wedstrijd vond.

Vlak na het laatste fluitsignaal zocht Gullit de kleedkamer op en filmde hij de Oranje-internationals. "Om dit korte meesterwerkje staat Nederland op zijn kop. Er zijn mensen die Gullit willen ontslaan als assistent-bondscoach", zei Mulder maandagavond bij het Belgische televisieprogramma Extra Time. "Dick Advocaat was ook in alle staten. Ik begrijp het probleem niet.”

Toen Advocaat werd geconfronteerd met de actie van Gullit, reageerde hij verbaasd en zei hij dat er ‘een hartig woordje’ gesproken zou gaan worden. Maandag bood Gullit zijn excuses aan. “Het probleem zit hem wél in wat Gullit zegt: a fantastic game. Terwijl het de allerslechtste wedstrijd was die Nederland ooit gespeeld heeft. Het was onbeschrijflijk slecht. Dat ben ik met Willem van Hanegem eens. Bedoelde Gullit dit sarcastisch? Ik kon het niet anders interpreteren als ironie. Je eigen ploeg uitlachen, lijkt het wel. Totaal onbegrijpelijk."

De kleedkamervideo is reden voor Ruud Gullit om op te stappen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Foutje moet kunnen, geen enkele reden om op te stappen.

Nou nu heeft werkelijk iedereen weer z'n zegje hierover gehad kunnen we er nou over ophouden?
De kous was er gister al af nadat Dick het er met Ruud over gehad had en Ruud z'n excuses aanbood.

5 september 2017 om 11:53

Hoelang gaan we het hier nog over hebben dan?

5 september 2017 om 12:11

Dit gaat nog wel een tijdje doorsudderen. Zijn het niet de artikels die het aanhalen dan zijn het de vz-Lezers wel die ons eraan helpen herinneren als ze hem af willen serveren.

5 september 2017 om 12:15

Idd.. als we er nou met zn allen geen aandacht aan geven hoeft er ook niets meer over geschreven te worden. Lijkt verdomme de story wel.

Als Vermeulen zo'n video al een reden vindt om op te stappen, is het vreemd dat hij zelf zijn biezen nog niet heeft gepakt.

5 september 2017 om 11:44

@est-1913
Heeft Vermeulen ook een video gepost dan? Zo niet, verklaar je nader.

5 september 2017 om 12:30

Valt niets te verklaren. Maar als dit het beste is waar je mee kunt komen als journalist dan is het wel erg treurig gesteld met je. Dus Gullit maakt een video en Vermeulen wil dat hij zn baan kwijtraakt. Denk even goed na. We praten hier over voetbal, ja je hoort het goed...voetbal. Zie al helemaal voor me dat Vermeulen straks nog trots is als Gullit wordt ontslagen en hij deze hele rel op touw heeft gezet. Geen goed woord over voor dit hele nare mannetje. Het was niet slim van Gullit and thats it.

5 september 2017 om 12:42

@hennie79
Nou daar denk ik anders over. Waarom is het vreemd dat Vermeulen zijn biezen niet pakt als hij het posten van die video reden vindt voor Gullit om op te stappen? Er is toch geen oorzakelijk verband tussen die twee zaken lijkt mij.
Het laatste ben ik helemaal met je eens. Waar ik problemen mee heb is dat iemand die een mening ventileert, of je het daar nou mee eens bent of niet, wordt gefileerd. Gebruik argumenten maar speel niet op de man. Wat nu gebeurt is dat een antipathie tegen Vermeulen bestaat en de inhoud naar de achtergrond verdwijnt. Het is niet slim van Gullit, maar daar heeft Advocaat hem op aangesproken. Klaar dus lijkt mij.

5 september 2017 om 12:50

Als Vermeulen vindt dat je ontslagen moet worden wanneer je iets doms doet/zegt dan had Vermeulen al 100.000 keer ontslagen moeten worden, want die man kraamt enkel onzin uit.

5 september 2017 om 14:44

Nou Vermeulen maakt zelf ook wel eens een foutje zoals toen met de doellijntechnologie. Bleef minuten lang doorhameren over de fout van de scheids omdat in beeld was geweest "no goal" terwijl direct erna het beeld met "goal" was getoond, alleen die laatste had Arno'tje gemist

5 september 2017 om 15:24

Sorry, maar ik vind het volledig terecht dat Vermeulen hier gefileerd wordt. Als iemand niet functioneert dan mag je daar als journalist best je vraagtekens bij zetten maar een videootje? Komop zeg. Het is zeker komkommertijd? Zwaar overdreven. Dan ben je toch een nare man? Hij had kunnen zeggen: Het was niet slim van Gullit, beter niet meer doen. Nee hoor, hij moet ontslagen worden. Je begrijpt wat Vermeulen zegt toch? Iemand zijn salaris afpakken. Mogelijk daardoor zn persoonlijke leven op zn kop zetten. Voor een filmpje! Lachwekkend. Dat is mijn punt.

6 september 2017 om 00:00

Precies, was niet slim het filmpje. Maar sommigen doen alsof hij iemand heeft vermoord.

Niet zo opblazen. Het is gewoon ontzettend dom, kinderachtig en achterlijk. Maar dit is weer een sterk staaltje 'hoe creeeren we sensatie zodat we advertentie inkomsten vergroten' van de media.

Het is natuurlijk gewoon pijnlijk dat Gullit na zo'n pot niet bezig is met het verwerken van die pot en met zijn spelers. Nee, in plaats daarvan staat hij tegen zn telefoon te praten voor een paar duimpjes. Verder zag ik allerlei andere spelers ook met hun telefoon bezig. Zou wat mij betreft niet moeten. Het is een teamsport. In de kleedkamer houd je die telefoon gewoon uit je handen en klets je na.

5 september 2017 om 12:39

Er zijn wat mij betreft twee mogelijkheden:
-Gullit vond echt dat Nederland een goede wedstrijd heeft gespeeld. Dit maakt hem direct ongeschikt als coach.
-Gullit bedoelde dit filmpje sarcastisch en zet hiermee zijn eigen ploeg te kakken. Ook dit is niet bepaald een goede eigenschap voor een coach.

5 september 2017 om 13:45

Dat tweede is het sowieso niet

5 september 2017 om 15:46

Geheime optie nummer 3. Ruud is over meer dingen in zijn leven overdreven enthousiast en noemt bijna alles Fantastic. Ook als andere mensen het weinig bijzonder vinden.

Wat een gezeur iver een klein dommigheidje zeg. Ten eerste was er niets geks te zien. Ten tweede hebben gullit en advocaat het al uitgesproken samen. Moeten we hier nou echt zon big deal van maken? Wat een gezeur om niets zeg.

Wat een ongelofelijk gezeik om niks allemaal zeg. Stom foutje, niets meer dan dat. Excuses aangeboden en klaar. En de halve Nederlandse voetbalwereld doet alsof het eind der tijden nabij is. En dit allemaal juist in een periode waarbij het NL elftal gebaat is bij wat rust. Het lijkt wel alsof mensen de boel bewust proberen te saboteren en onrust binnen de selectie en staf proberen te stoken. We kunnen een keer niks zeggen over een verlies, dan gaan we hier maar negatief over doen. Welkom in Nederland.

5 september 2017 om 11:50

@jellybean
Met het eerste deel van je reactie ben ik het helemaal eens. Het is uitgesproken en over dus. Met het tweede deel heb ik meer moeite. Gullit geeft gelegenheid tot deze reacties en dit commentaar en had dus wijzer moeten zijn. Oorzaak en gevolg lijkt mij, maar nu is het wel klaar.

Arno Vermeulen. Echt dodelijk vermoeiend die kerel. Voetbalinhoudelijk nooit wat nuttigs te melden en verder alleen maar bezig met roddel en achterklap.
Het is niet zo wereld schokkend dat filmpje. Dat Gullit het een fantastische wedstrijd vond is wel apart. Voetballend was het abominabel slecht maar ook Advocaat was redelijk tevreden over het vertoonde spel, zullen we die ook maar gelijk ontslaan Arno? Uiteindelijk ben je afhankelijk van de spelers die voorhanden zijn en het niveau van de Nederlandse spelers in nou eenmaal niet zo hoog.

Vermeulen is niet meer hanteerbaar als chef voetbal bij de Nos, dat is de conclusie, hij voert zijn persoonlijke vete uit op Gullit en heeft daarbij het staatsapparaat studio sport tot zijn beschikking waar we met zijn allen aan meebetalen. Hij is niet meer als integer te kwalificeren en laat hij zijn vriendjes (zoals een Endt) het vuile werk opknappen.

5 september 2017 om 11:35

Helaas hebben aardig wat tv-persoonlijkheden daar last van wat voetbal betreft. Het lijkt wel alsof elke analist/presentator zijn eigen pispaal moet hebben. Misschien trekt dat volgens hen kijkcijfers? Ik weet het niet.

5 september 2017 om 11:42

Dat klopt Scotsman, maar die andere heren zijn gewoon freelance waardoor je daar weinig mee kan. Vermeulen is de chef van die toko, maar wil graag van 2 walletjes eten. En de grote baas spelen en de allesbepalende journalist uithangen, wat gewoon belangenverstrengeling is.

5 september 2017 om 11:55

@harecles
Sorry maar je slaat een beetje door. Studio Sport is geen staatsapparaat, maar een programma van de publieke omroep. Staatsomroep hebben ze in Noord Korea en dat soort landen. En wat is de belangenverstrengeling van Vermeulen? Hij is de baas van Studio Sport en heeft een mening. Welke belangen worden daarmee verstrengeld?

5 september 2017 om 12:13

Dag Nico,

uiteraard is de Nederlandse Omroep Stichting wel een staatsapparaat, ik bedoel het alleen niet communistisch, maar het wordt wel degelijk uiteindelijk door de regering opgezet en door ons betaald. Is echt wat anders dan de commerciele zenders (een Sbs, Veronica, roep maar wat).

De belangenverstrengeling zit em in de chef zijn van een ogenschijnlijk objectief medium en een subjectieve journalist uithangen. Hij acteert op 2 niveaus, die van de baas en die van de werknemer. Ik noem het juist een staatsapparaat omdat ik dit niet vind kunnen en me doet denken aan Koreaanse praktijken inderdaad. Je moet als NOS objectief blijven als baas en dan niet aanschuiven bij praatprogramma's om je mening te profileren van het objectieve medium (buiten dat ik het ook een vorm van zelfbevlekking vind). Hij is bij machte zijn juiste mensen het woord te laten voeren waardoor je een bepaald sentiment kan kweken, zoals nu dus (met het aandringen van ontslag van Gullit). Ook kan hij bepaalde berichtgeving wel of niet laten uitzenden waardoor hij vatbaar is voor machtsmisbruik. Als je de schijn, zoals nu, eenmaal tegen hebt, is het lastig dit te herstellen. Immers, vertrouwen komt te voet en gaat te paard. In dit geval is het paard er hollend vandoor gegaan

Daarom trek ik zijn integriteit in twijfel en kan ik Studio Sport niet meer zien als objectief (omdat ik de mening van de chef al ken).

5 september 2017 om 13:55

Hi Harecles
Jammer dat je het verschil tussen Staatsomroep en Publieke Omroep niet kent.
Bij een Staatsomroep bepaalt de staat wat het volk te horen of te zien krijgt. Dat is hier toch niet het geval of heb ik wat gemist? Waarom zou iemand van de NOS objectief moeten blijven. Als Oranje speelt mag de commentator dan geen voorkeur hebben? Je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt welk belang (=voordeel) Vermeulen hier zou hebben. Elders suggereer je een vete tegen Gullit zonder dat je daar enig bewijs voor hebt. Je doet een hoop aannames zonder daar enig bewijs voor te hebben kennelijk verblind in je kruistocht tegen Vermeulen. Advies: laat het rusten. Het geeft je gemoedsrust.

5 september 2017 om 14:30

Joh pin me niet vast op dat woord, het gaat me om de strekking waarbij ik staatsomroep inderdaad suggestief en gechargeerd gebruik (op zijn Koreaans). Ik vind dat je 2 zaken door elkaar haalt. Je hebt commentatoren/journalisten/analysten (allen subjectief inderdaad met mening) en de chef die er boven staat (in mijn ogen dient deze objectief te zijn juist om de algemene meningen weer te kunnen geven en dit ook te bewaken). Het belang overigens is vrij simpel, knuppeltje in het hoenderhok en je hebt kijkcijfers (met een hoop zelfreclame). Waarom ik een vete jegens Gullit vermoed, daar hij echt de enige is (naast zijn maat Endt) die hier een probleem van maakt en vandaag dus opnieuw. Om het aan te laten sluiten met mijn voorgaande bericht vind ik dat hij zich behoorlijk vergaloppeerd heeft. Ach en met de gemoedsrust zit het ook wel goed.

Vr. gr.

p.s. misschien ten overvloede maar ik wil hier niet de hele NOS afbranden, alleen dit sportgedeelte.

5 september 2017 om 14:59

Eens. Vermeulen speelt hierin een kwalijke rol. Hij kan als Chef Sport van de NOS heel geforceerd zijn mening doordrukken zonder dat iemand hem echt op de vingers kan tikken, omdat hij zichzelf een dubbelfunctie toebedeeld heeft. Dat hoort niet bij de publieke omroep. Van Gelder heeft ooit iets vergelijkbaars gedaan als presentator van Studio Voetbal toen hij een persoonlijke vete tegen Van den Herik begon. Maar daar kon ik nog deels respect voor opbrengen, die leek gewoon een geweldig sensationele scoop te pakken te hebben en was geen Chef Sport. Bovendien zat Van den Herik toen gewoon in de studio als ik het me goed herinner, die kon ook gelijk een weerwoord hebben.

Ik vind ook dat de NOS een vreemde rol heeft gespeeld bij de naamsverandering van de Arena. De NOS heeft dat, onder aanvoering van Vermeulen alweer, ontzettend zitten doordrukken. Ze gingen de Arena zelfs al de Johan Cruyff Arena noemen in samenvattingen toen dat er nog lang niet doorheen was. De NOS had zich daar nooit zo nadrukkelijk mee mogen bemoeien. Dat was iets tussen Ajax, de familie Cruyff en de stakeholders van de Arena.

Ik vind Vermeulen een hele enge man. Ik heb iemand hier hem 'Inquisitor' horen noemen en dat vind ik een treffende titel.

5 september 2017 om 12:08

Kan de nos hier notie van nemen? Hoop het wel .. Vermeulen is de doodsteek van studio voetbal. WALGELIJK dat hij zichzelf een podium geeft

Als we het niet redden om het wk te halen. Komt er toch een nieuwe staf. En de kans dat we het halen is klein. Dus komt het vanzelf goed

5 september 2017 om 11:36

Tenzij ze Gullit hierna bondscoach maken natuurlijk

Altijd is er wat ,nu is ruud de pispal

je wint met 3-1 van Bulgarije maar dit was de allerslechtste wedstrijd ooit?

Hij zal aan de drank zijn die Mulder waardoor die andere veel ergere draken van wedstrijden is vergeten.

Wat word ik toch ongelofelijk moe van Arno Vermeulen. De professor. Natuurlijk komt het wat onprofessioneel over wat Gullit hier doet, maar maak het niet erger dan het is. De NOS kan beter eens het functioneren van Vermeulen ter sprake stellen, wat een walgelijk ingenomen kwalletje is dat.

Ze hadden Gullit imo niet als assistent moeten aannemen en Gullit had die rol zelf nooit moeten willen, vind ik. Prima uithangbord, als trainer ongeschikt gebleken. Is niks mis mee, hij was een geweldige voetballer.

Gelukkig is die Vermeulen maar een journalist en is hij zelf niet bij het voetbal betrokken. En we weten allemaal dat ze soms doorslaan met onzin praten. Terwijl je ook zekere goeie ertussen heb zitten.
Vermeulen mag zijn mening geven daarvoor leven we (ik al 'n paar jaar niet meer) in vrij land (wat je vrij noemt dan).
Ik vind alleen de toon waarmee hij die uitspraak aanslaat ronduit vies. Als men die video heeft gezien let dan is op hoe hij het probeert uit te leggen. In tegenstelling tot de Ridder die het er ook niet mee eens is. Maar hij verwoord het veel netter op tv. Zo kan het dus ook. Vermeulen veroodeelt hem nog net niet tot de doodstraf. Alleen weet ik 1000% zeker als hij Gullit ontmoet, hij een hele ander gezicht heeft. Vieze gasten zulke mensen!!! Mijn mening.

Jan heeft vast de wedstrijd daarvoor niet gezien. Of de uitwedstrijd tegen Bulgarije...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren