Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nederland heeft nog een sprankje hoop dankzij goals Pröpper

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft zondagavond de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Bulgarije met 3-1 gewonnen. Ondanks de broodnodige overwinning stapte de ploeg van bondscoach Dick Advocaat met gemengde gevoelens van het veld in de Johan Cruijff ArenA. Concurrent Zweden won namelijk met 0-4 op bezoek bij Wit-Rusland en is daardoor heel moeilijk te achterhalen voor Oranje.

Advocaat voerde drie wijzingen door in zijn basiselftal ten opzichte van het duel met Frankrijk (4-0): de geschorste Kevin Strootman werd vervangen door Tonny Vilhena, Kenny Tete nam de positie van Timothy Fosu-Mensah over en Wesley Sneijder werd gepasseerd ten faveure van Davy Pröpper. Laatstgenoemde bezorgde Oranje een droomstart, want hij tekende in de zevende minuut voor de openingstreffer. Vanaf het eerste fluitsignaal zocht Oranje de aanval en de sterke start werd al snel beloond. Na goed voorbereidend werk van Quincy Promes zocht Daley Blind de combinatie met Vincent Janssen en bediende de inkomende Pröpper, die van dichtbij de 1-0 binnenwerkte.

Na de vroege openingstreffer ging het publiek er in de ArenA eens goed voor zitten, want het leek de start van een mooie voetbalavond. Niets bleek minder waar, want na het doelpunt wist Nederland tot aan de rust amper meer iets te creëren. De grootste kans was na ruim een kwartier spelen nog voor Bulgarije. Stanislav Manolev leverde een prima voorzet af op Georgi Kostadinov, die buiten het bereik van Jasper Cillessen tegen de paal kopte. Oranje kwam goed weg en leek geschrokken van de kans van de Bulgaren. Van het goede spel in de beginfase was daarna niets meer terug te zien.

Het spelbeeld was na rust niet anders: Nederland had de bal en Bulgarije verdedigde. Het team van Advocaat wist zich geen raad met de compacte speelstijl van de bezoekers en kreeg het maar niet voor elkaar om er doorheen te voetballen. Combinaties en individuele acties mislukten, waardoor de Bulgaren simpel overeind bleven. De wedstrijd had een doelpunt nodig en daar zorgde Arjen Robben voor. Na 67 minuten spelen gleed hij een uitstekende voorzet van de sterk spelende Daley Blind tegen de touwen. De opluchting was voelbaar, want er moest gewerkt worden aan het doelsaldo.

Oranje maakte zich klaar voor meer doelpunten, maar kreeg een flinke tik te verwerken. Vlak na de 2-0 was het namelijk Bulgarije dat het doel vond. Een vrije trap van Ivelin Popov werd belabberd verdedigd en viel er bij de tweede paal in. Milanov leek de bal nog te schampen. Nederland pikte de draad meteen weer op en bleef jagen op een doelpunt. Deze kwam er tien minuten voor tijd. Promes gaf voor op Pröpper, die de bal met zijn hoofd in de verre hoek legde.

In de slotfase kwam Oranje niet meer tot scoren, terwijl Zweden er in Wit-Rusland nog 0-4 van maakte. Daardoor heeft Zweden de beste kaarten voor de tweede plaats in de poule. De concurrent van Oranje treft in oktober Luxemburg, terwijl Nederland op bezoek gaat bij Wit-Rusland. Op 10 oktober staat de wedstrijd tussen Nederland en Zweden op het programma.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik houd het kort. Goede overwinning van Nederland maar we kopen er niets mee aangezien Zweden ook heeft gewonnen vanavond. Nog twee wedstrijden en dan weten we of we meegaan of niet. Hup Oranje Hup!!!

3 september 2017 om 19:58

In de wetenschap dat Oranje een net zo grote zege boekt als Zweden tegen resp. Wit-Rusland en Luxemburg(dat zie ik niet eens gebeuren) moet Oranje in de laatste wedstrijd met drie doelpunten verschil winnen van Zweden. Dat zie ik al helemaal niet gebeuren. Ik schat de kans op maximaal 10 procent dat Oranje nog het WK haalt via de play-offs.

3 september 2017 om 20:00

10% is nog veel.

3 september 2017 om 20:03

10 procent? Haal er maar een 0 vanaf

3 september 2017 om 20:03

Klopt. Een kansloos uitzicht. Alleen een wonder kan ons nog richting het WK brengen, maar wij hebben zo'n slecht doelsaldo t.o.z van Zweden en Frankrijk. Vanavond ook nog Frankrijk tegen Luxemburg waar Lumemburg zeer waarschijnlijk ook helemaal hoek word gespeeld. Het is gespeeld.

3 september 2017 om 20:06

Het is gewoon balen dat die goal van Dost onterecht werd afgekeurd in Zweden en dat Lloris een blunder maakte in Zweden. Als 1 van deze 2 niet was gebeurd, dan was doelsaldo niet bepalend in strijd om 2e plek in poule..

3 september 2017 om 20:16

En als ze van Frankrijk hadden gewonnen hadden ze 3 punten meer gehad.

3 september 2017 om 20:19

Spelen de beste derde geen playoffs?

3 september 2017 om 20:29

Zweden speelt nog tegen Luxemburg, als ze dat winnen zijn ze al zeker van plek 2.

3 september 2017 om 20:30

Nee, de slechtste nummer twee mag zelfs niet meedoen met de play offs!

3 september 2017 om 20:39

Oh oke, dan haal ik het EK en het proces bij het WK door de war denk ik?

3 september 2017 om 21:06

Ik weet niet of dit waar is, maar dan zijn we al helemaal zo goed als verloren. Wij hebben met 5-0 en 1-3 gewonnen van Luxemburg. Zweden met 1-0. Als dit weg valt is dat +6 in het voordeel van hen. Het verschil is nu al 6 in het voordeel van hen, dus dan kom je op +12, waarbij wij nog in kunnen lopen tegen Wit-Rusland (omdat hun wedstrijd tegen Luxemburg niet meeweegt voor het doelsaldo).

Kortom, of wij moeten 2x flink uit onze slof schieten. 0-6 in Wit Rusland en 3-0 tegen Zweden. Of Zweden moet opzichtig blunderen tegen Luxemburg en daar punten laten liggen. Gaat beide natuurlijk niet gebeuren, dus reken wederom op een oranjeloze-zomer...

3 september 2017 om 21:08

Je had daarom deze wedstrijd al op doelsaldo moeten inlopen. Daarom ook al onbegrijpelijk dat die prutser van een Janssen mocht starten en ook nog eens 90 minuten mocht blijven staan

3 september 2017 om 21:09

@staanplaats
Weet je dat zeker? Want dan heeft Nederland veel meer kans als ze een grote uitslag neerzetten tegen wit-rusland en maakt de uitslag tussen zweden- luxemburg niets uit qua doelsaldo. Met andere woorden; dan heeft Nederland nog twee wedstrijden om aan het doelsaldo te werken en Zweden alleen nog 1 kans en dat is dan tegen Nederland.

3 september 2017 om 21:18

@staanplaats
Een 0-3 tegen Wit-Rusland en een 2-0 tegen Zweden zou dan genoeg zijn voor de 2e plaats?

3 september 2017 om 21:23

Heb het nog eens nagelezen Overveen nummer 2, maar het geldt alleen om te bepalen of je bij de beste nummers 2 hoort.
Hoopte even op een sluwe uitweg,maar aangezien alles tegenzit in deze kwalificatie, werkt dit ook niet mee

3 september 2017 om 21:55

Op doelsaldo zie ik het niet gebeuren. We moeten hopen op een dozijn engeltjes op de lat vd keeper van Luxemburg en dat die pot 0-0 wordt. Balen ja die fout van Lloris of die afgekeurde goal van Dost want dan heb je het mooi in eigen hand. Wordt weer een rustige zomer...wordt misschien tijd dat we alsnog geannexeerd worden door duitsla d 🇩🇪

4 september 2017 om 01:33

Die goals van Luxemburg worden pas weggestreept in de vergelijking met de beste nummers 2. in de eerste plaats worden ze gewoon meegenomen en wordt bepaald wie er de nummer twee is en daarna worden ze [as weggestreept, anders had je net zo goed Luxemburg helemaal niet mee hoeven laten doen.

3 september 2017 om 19:59

Eerst komende wedstrijd is het al duidelijk. Wint Zweden en blijft het doelsaldo gelijk of loopt het zelfs uit (wat dik de kans is), dan is het vrijwel zeker dat het over en uit is.

3 september 2017 om 20:10

Leuke doelpunten,de rest doet er niet toe. Het is nu wachten op een nieuwe generatie spelers en een nieuwe coach bv Koeman. Zij zullen ons weer doen lachen,en deze periode snel doen vergeten.

3 september 2017 om 20:14

Zou onze technische staf in de gaten hebben gehad dat we veel goals nodig hebben?
Of denken ze daar dat we met met een nulletje of 5 van Zweden gaan winnen

3 september 2017 om 21:35

Advocaat en Gullit hebben flink gefaald. Alleen Robben leek na afloop te begrijpen dat we meer doelpunten nodig hadden. Ongelooflijk voor zulke gasten op zo een positie en tonnen per jaar verdienen. Maar het zij zo.

3 september 2017 om 23:56

Zouden ze het uit tegen Frankrijk al door hebben gehad? Dan hadden Ze na de 2-0 de boel op slot kunnen gooien , had weer 2 doelpunten gescheeld

3 september 2017 om 20:19

Wit Rusland?!? Normaal toch vrij sterk thuis. Zou Zlatan 5 van hun spelers een ton gegeven hebben om op 70% te spelen?


Vincent Janssen was veruit de slechtste speler van Oranje. Dramatisch in de afronding en ook erg zwak in de passing. Snap echt niet dat Advocaat Dost er niet vanaf het begin in heeft gezet laat staan dat hij niet eens is ingebracht. Schandalig optreden van Advocaat weer. Blind de beste aan Oranje zijde, Popov de enige die echt wat kan bij Bulgarije.

3 september 2017 om 19:56

Inderdaad. En dan hoor je constant dat Janssen beter in het systeem past. Wat zijn dan de kwaliteiten van een Oranje spits waar die over moet beschikken? Eentje die niet kan afmaken? Dan is Janssen idd beter dan Dost.

Als je zo graag een voetballende spits wilt hebben zet dan gewoon sneijder er neer ofzo.

Daarnaast zag je genoeg voorzetten, waarbij je Dost makkelijk bij kon gebruiker.
Ongelofelijk dat Dost zo kalm blijft. Ik had mn koffers ingepakt.
Veel beter presenteren, maar constant genegeerd worden voor een spits die amper speelt en scoort.


PS: Heeft Janssen uberhaupt al minuten gemaakt dit seizoen!??!?!

3 september 2017 om 19:58

Volgens de mannen bij NOS heeft Janssen dit seizoen 4 minuten gemaakt.

3 september 2017 om 19:59

Janssen heeft wel 4 minuten gespeeld volgens de commentator! Dick kan echt niet met Janssen blijven aankomen, Dost verdiend zijn kans nu ondertussen ook wel. Verder waren Propper en Blind wel geweldig vandaag! Mag ook gezegd worden.

3 september 2017 om 20:01

Het mag elke wedstrijd opnieuw gezegd worden dat Blind een van de beteren is. Alleen lijken veel mensen dat niet te willen zien?

3 september 2017 om 20:02

Feitelijk past hij ook beter in het systeem, maar als je dan vandaag naar de ruimte kijkt, begin je wel te twijfelen over Janssen. Lijkt toch wel kwaliteiten tekort te komen om echt een rol van betekenis te spelen. Leuk dat hij tegen mindere tegenstanders weet te scoren, maar is niet belangrijk genoeg.

3 september 2017 om 20:05

Papa heeft wel voor de nodige aversie tegen de naam Blind gezorgd.

3 september 2017 om 20:07

Ja hij "blinkt nu uit" omdat zijn voorzetten aankwamen. Alleen moet je als linksback toch ook kunnen verdedigen en daar zag je bij Frankrijk gelijk werd er gebeurd als er een normale tegenstander er staat: Helemaal overlopen.

Zet Elia daar neer en je krijgt precies hetzelfde resultaat of misschien zelfs beter, want hij heeft nog wel snelheid.

Of is tegenwoordig tegen de rechtsbuiten van Bulgarije de nieuwe graadmeter?

3 september 2017 om 20:09

Ik denk dat iedereen schijtziek zou worden als je constant gepasseerd wordt met als reden dat je niet in het systeem zou passen terwijl je wekelijks scoort en 1000x meer presteert dan je concurrent.

Je zag in deze wedstrijd hoeveel voorzetten er gegeven werden. Dan ga je me toch niet vertellen dat Dost daar niet handig voor was?

Ruud van Nistelrooy was ook niet echt een mee voetballend wonder. Kon wel heel makkelijk afmaken. En toen stonden Robben en Kuyt op de flank.

3 september 2017 om 20:12

ik heb vaak blind voor van alles en nog wat uitgemaakt,maar hij lijkt het eindelijk te snappen en word steeds beter en sterker.complimenten heeft hij verdiend.maar janssen kan echt niet hoor die bakt er echt 3x niks van snap niet dat hij zowiezo nog word opgeroepen hij blinkt in niks uit..oh jawel kansen verpesten.kan je nog beter met dost spelen of desnoods quincy in the punt en depay vanaf links

3 september 2017 om 20:17

Blind heeft sinds 2014 meer assists gegeven dan Sneijder en Robben samen. Je lult onzin. Tegen Frankrijk werd iedereen overlopen met Hoedt en Strootman voorop.

3 september 2017 om 20:29

Respect voor Janssen die alles gaf tot het einde. Dat hij niet rendeert valt hem niet te verwijten,hij is namelijk onderdeel van het huidige Oranje,een overbruggingsteam die straks moet plaats maken voor een nieuw team met een nieuwe coach.

3 september 2017 om 20:40

Ryan030, sinds zijn revival bij Ajax, waar hij met afstand de best speler was in zijn laatste tijd, speelt Blind heel vaak goed. Herinner nog even het WK onder Van Gaal bijvoorbeeld. Hij wordt niet steeds beter, hij was al regelmatig zo goed. Vandaag was zijn passing weer prima. Niets nieuws bij hem. Verdedigend is hij kwetsbaarder, dat klopt, maar alsnog beter dan veel andere Oranje spelers.

3 september 2017 om 20:55

@Leidsehoed, eht he. Ik zat in het stadion en ik vond Blind samen met Vilhena de beste.

3 september 2017 om 21:04

Kom op zeg. Blind werd vorige week contant voorbij gelopen. Blind blonk vandaag gewoon uit en normaal altijd redelijk.

3 september 2017 om 21:07

Dit kan je toch niet menen? Hard werken tot de laatste minuut is het minste wat je kunt doen?Deze jongen heeft na zijn periode bij AZ werkelijks niks laten zien. En het gaat ook nooit wat worden want, hij weet niet eens hoe hij moet lopen. Op het moment dat hij de bal heeft rond de zestien denkt hij alleen maar aan schieten en dat doet hij dan ook nog is dramatisch. Het is gewoon een veredelde Leon de Kogel, een one season wonder in de eredivisie. Hij schijnt zichzelf nogal goed te vinden aangezien hij al meerdere transfers heeft geweigerd. En dat terwijl hij nooit de 1ste keuze bij de spurs zal worden, sterker nog hij is nu 4de of 5de keuze. Ondertussen scoort Dost gemiddeld 1 doelpunt per wedstrijd in ongeveer 50 wedstrijden, in die tijd heeft Janssen misschien 150 minuten gespeeld en 1 pingel gemaakt. Schandalig dat deze jongen word opgesteld terwijl, ze altijd roepen dat je bij je club moet spelen om in de basis bij oranje te starten.

3 september 2017 om 21:11

Het zal met Janssen ook wel bij die 4 minuten blijven dit seizoen. Onbegrijpelijk dat die gozer weigerde te vertrekken.... Die is het aardig aan het verpesten voor zichzelf.

3 september 2017 om 21:18

Zie net een interview van hem na de wedstrijd. Hij vond zel dat hij een goede pot had gespeeld... Man man man, ga echt twijfelen of ze wel spiegels hebben hangen in de kleedkamer van de Arena.

3 september 2017 om 22:18

Blind had niks te doen en bracht aanvallend niet heel veel zonder directe tegenstander. Een goede back was veel vaker opgekomen

3 september 2017 om 22:47

Dost was inderdaad de veel betere keuze. Ik had het 100% in de basis verwacht danwel dat je in zou vallen.

3 september 2017 om 22:50

Er wordt negatief over hem gedaan omdat ie veel snelheid mist en ook veel balletjes terug speelt. Zijn snelheid kan hij vaak door goede positionering teniet doen en balletjes terug om de bal in het bezit te houden is helemaal niet heel gek.

3 september 2017 om 23:19

Tegen Frankrijk was blind de enige die een normaal niveau haalde. Ook verdedigend stond hij er.

3 september 2017 om 23:21

En nu zonder anti-blind bril

4 september 2017 om 00:49

Helemaal mee eens. Blind werd als enige helemaal niet overlopen

4 september 2017 om 08:38

Tegen Frankrijk hopelijk niet toch? Hij scheet hele natte poep tegenover Coman.

3 september 2017 om 19:57

Vond Wijnaldum de slechtse, puur door zijn gebrek aan inzet. Hoe hij niet meespringt bij die laatste corner (waar bijna een goal uit kwam) en dan ook nog eens die oerdomme overtreding rond het 16 meter gebied waaruit de 2-1 viel... Vreselijk. Zou hem haast voor een paar wedstrijden niet meer oproepen. Janssen daarnaast drama inderdaad, net als Dick wederom.

3 september 2017 om 20:04

Ik ben ook helemaal klaar met meneer Wijnaldum. En maar blijven zeiken dat het wel goed komt en blabla. Werk dan eerst als een paard, ipv zeiken. Net als Janssen en hoedt. Janssen kan er helemaal niks van. Ik heb me echt dood zitten ergere, zooitje is het.

3 september 2017 om 20:09

Schandalig dat beide heren niet gewisseld zijn, dit lijkt mij een goede opstelling voor volgende interlands:

Cillessen
Tete
De Vrij
Van Dijk
Blind
Vilhena
Propper
Van Ginkel
Robben
Promes
Depay
3 september 2017 om 20:29

Jaijai zou ik eerder depay in de spits zetten en promes op de flank

3 september 2017 om 21:00

Andersom bedoel je promes speelt soms bij Spartak in de spits

4 september 2017 om 00:51

Inderdaad. Aan proper zag je dat ie helemaal
Kapot zat. Helemaal rood hoofd. Bij Wijnaldum leek het alsof hij net een half uurtje had meegedaan bij blauw wit 6

3 september 2017 om 19:59

Blind by far de beste Oranje-speler inderdaad. Ook al tegen Frankrijk een van de weinigen die wat kon met een bal. Elke bal van Blind is hard en zuiver, speelt erg goed. Had alleen graag een andere spits gezien als je zoveel via Blind gaat spelen. Dost bijvoorbeeld.

Verder vond ik Vilhena ook goed als stofzuiger. Promes-Blind liep ook best lekker, alleen was Promes soms wat ongelukkig. Propper natuurlijk goed voor de goal. En ik vond dat De Vrij-Hoedt verdedigend prima overeind bleven. Dat was het positieve nieuws.

Minder goed vond ik Tete-Robben. Tete durfde aan de bal niks, Robben deed niet mee, ook omdat Wijnaldum aan zijn kant de bal niet wilde hebben. Hoedt en de Vrij aan de bal ook niet goed. En tenslotte Janssen, die echt niet goed was. Zoals jij ook al zegt: Advocaat was niet goed, want ook de wissels lieten veel te lang op zich wachten. Erg jammer.

Al met al een verdiende overwinning, maar als je goed speelt wordt het 5-0.

3 september 2017 om 20:07

In de eerste alinea noem je gelijk het probleem van Blind. Aan de bal is hij zeer sterk, geweldige passes en kiest vaak de juiste optie. Alleen zonder bal is hij zo beperkt door zijn snelheid. Tegen Frankrijk had Coman geen kind aan Blind, hij ging er keer na keer voorbij. Ik hoop daarom Blind nog als CDM te zien, in theorie is die positie voor hem perfect.

3 september 2017 om 20:18

Niet met jou eens. Ja hij is traag, maar positioneel vaak prima. Tegen Frankrijk kwam volgens mij juist bijna al het gevaar van links met Kurzawa en Lemar, of centraal door de as waar Strootman en Wijnaldum en Hoedt en De Vrij nergens waren. Juist via rechts, dus via de kant van Blind, kwam er (relatief) niet veel gevaar vond ik. Alhoewel die wedstrijd heel Oranje werd overlopen, was Blind de enige (!!!!!!!) die onder de druk kon uitvoetballen.

Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat je uitgerekend kritiek durft te hebben op die wedstrijd van Blind, terwijl hij samen met Fosu-Mensah, Vilhena en Promes de enige was die een voldoende zou kunnen krijgen. Overigens was Coman helemaal niet zo fantastisch.

3 september 2017 om 21:06

Jij benoemd de wedstrijd van Nederland tegen Frankrijk, en daar haak ik op in. Coman was inderdaad niet fantastisch maar kreeg de bal toch regelmatig met alle gemak voor de goal. Als Giroud er 2 zou hebben ingekopt speelde Blind direct een dramatische wedstrijd. Ik vind de kritiek op Blind ook misplaats, maar je hoeft nou ook niet te doen alsof hij z'n geweldige verdediger is. Aan de bal is die een van de beste ( daar zijn we het mee eens) maar verdedigend laat hij toch wel steken vallen door zijn beperkte fysiek. Een beetje tegenstander heeft geen kind aan Blind verdedigend.

3 september 2017 om 21:29

1908c.f.
ik geloof dat je de wedstrijd tegen Frankrijk dan maar eens opnieuw zou bekijken alhouwel ald Nederlander niemand die wedstrijd natuurlijk wilt herhalen ).
Maar Blind was een van de weinige die nog wat kon verdedigen. Coman maar ook Pogba niet. Kon Pogba nog herrineren allerlei leuke stapjes proberen te maken en Blind bleef gewoon op de bal letten. Gaf hem toen maar gewoon terug naar iemand verder naar het middenveld.
En ik heb een paar buitenlandse sites de player ratings bekeken. En Blind was door de meeste een van de beste Nederlanderes. En die kijken vaak wat neutraler dan de supporters die zich laten beinvloeden door clubkleuren.

3 september 2017 om 21:59

Nogmaals, ik zeg niet dat Blind geen goede wedstrijd speelde. Die player rating is natuurlijk ook beinvloed door zijn aanvallende activiteiten die wedstrijd en zijn goede passes. Als je Blind puur verdedigend moet beoordelen zou die al wat lager uitvallen. Blind is een hele slimme speler, maar fysiek niet in staat om duels te winnen. Wat ik mij kan herinneren kwam Coman er regelmatig eenvoudig langs en kon hij zo de voorzet geven op Giroud. Wellicht zit ik er naast, is al weer een paar dagen geleden en zoals je zal zegt heeft niemand zin om die wedstrijd te herhalen 😅. Ik moet Blind nageven dat hij nog altijd positieve stappen maakt. Blind "Tikkie breed" is al lang niet meer en hij zoekt nu steeds vaker de weg naar voren. Dat lijken wel veel mensen nog te vergeten.

3 september 2017 om 22:47

1908C.F., heb je gelezen welke cijfers de Franse kranten vrijdag aan de Oranje-spelers gaven? Het gemiddelde was een 3. Blind kreeg een 5. Hoedt was zo erbarmelijk slecht donderdag, dat Blind naast hem een wereldwedstrijd speelde.

3 september 2017 om 22:56

1908cf
Ik heb het over de wedstrijd tegen Frankrijk. En daar werd door niemand aangevallen. Maar ook in die wedstrijd was Daley toch een van de weinige die zich (verdedigend) beter staande hield vergeleken met andere. En Coman is niet een nietsnut (al zijn de haast alle Franse internationals aardig sterk natuurlijk).

Als we tegen Bulgarije al niet kunnen aanvallen, dan zou het helemaal een afgang zijn natuurlijk. Ik heb de wedstrijd tegen Bulgarije nog niet gezien, dus ik ga daar verder ook niet over oordelen.

3 september 2017 om 23:23

Jij begrijpt het.

3 september 2017 om 20:04

Wijnaldum was nog vele malen slechter. Hij is geen schim van de speler bij Liverpool en doet werkelijk niets in het veld. Waar hij in Liverpool opvalt met zijn werk in verdedigend opzicht met het veroveren van tweede ballen en het drukzetten voert hij bij Oranje geen flikker uit. In plaats van het spel te versnellen is hij de man die het spel vertraagt op cruciale momenten. Als je daarbij ook nog eens een chronisch gebrek aan inzet en wil om te winnen toont dan mag je daar wat mij betreft flink op aangesproken worden. Van Janssens voetballende kwaliteiten deze wedstrijd kunnen we genoeg zeggen, maar we kunnen niet zeggen dat hij niet wil of zich niet inzet voor het team om zich dan zo maar nuttig te maken.

Daarom vind ik het ook schandalig dat Advocaat niet ingreep, donderdag niet met Strootman en nu niet met Wijnaldum. Hij durft ze gewoon niet te wisselen lijkt het, want het lijkt mij zeer sterk dat je ook maar iets in die twee spelers ziet wat ze bij kunnen dragen. Daarnaast vind ik het ook zeer triest dat hij het elftal niet vooruit kan schreeuwen om doelpunten te maken. Je weet dat het om doelsaldo gaat, je weet dat Zweden een ruime voorsprong heeft en dan komt de eerste wissel pas in 86e minuut.

Vilhena liet overigens zien dat hij een verademing is ten opzichte van Strootman. Hopelijk toont Advocaat eens ballen en laat hij hem staan, want Vilhena bezit alle facetten die je op die positie nodig hebt. Hij heeft met name in de eerste helft ontzettend veel cruciale tweede ballen veroverd en zette op de juiste momenten druk. Daarnaast blijft hij in tegenstelling tot Strootman gewoon in positie om de balans te bewaken.

3 september 2017 om 20:07

NouryAlmis , ik vond Janssen vanavond ook ongelovelijk slecht, maar ik heb liever Klaas-Jan Huntelaar in de spits dan een statische speler als Dost. Maarja, het maakt allemaal niet meer zoveel uit, Oranje heeft zijn kansen verspeeld en zal dit WK een toeschouwer zijn. Of er moet een wonder gebeuren. Echt zo jammer dit..

3 september 2017 om 20:26

Dat waren Wijnaldum, Tete, Hoedt, de Vrij en Cillissen ook. Niet alleen Janssen.

3 september 2017 om 21:07

Welke spits je ook zet dat maakt niet uit zegt Advocaat na afloop van de wedstrijd,janssen heeft goed gespeeld.

3 september 2017 om 21:45

Dost heeft zijn kansen ook verspeeld. Dost presteert bij zijn club misschien top maar in Oranje ook niets.

3 september 2017 om 23:27

Huntelaar maar weer oproepen 😁

Wat deed het weer pijn aan de ogen, maar Dickie toch…
Wat een vreselijk laffe tactiek en wisselbeleid. Dan weet je dat het op doelsaldo aan kan komen, en dan is je eerste wissel in de 86e minuut note bene de beste man op het veld.

Janssen en Wijnaldum aub nooit meer in Oranje. Voor de rest interesseert het me niet meer zoveel meer. Tweede ga je natuurlijk nooit worden, wetende dat Zweden ook nog tegen Luxemburg moet.

3 september 2017 om 19:57

Toch apart. Wijnaldum een van de beste aan de kant van Liverpool. Maar bij oranje een natte krant

3 september 2017 om 20:00

Vergeet niet dat wijnaldum erg goed is bij liverpool, als liverpool draait. Als het niet soepel loopt daar, is hij ook zeker niet de aangewezen persoon om het team op sleeptouw te nemen of een wedstrijd te beslissen. Dat is eigenlijk altijd wel zo geweest bij hem. Is helemaal niks mis mee, maar je moet geen wonderen verwachten, wijnaldum speelt zoals het team speelt, of iets minder. Maar hij zal nooit "beter" zijn dan zijn mede spelers.

3 september 2017 om 20:03

Dat is het ding. De meeste spelers die bij een grote club spelen zijn de waterdragers bij die club. Frankrijk heeft de spelers die de smaakmakers en dragende spelers zijn bij de grote clubs. Mja de tactiek is ook gwn niet goed of de spelers voeren het voor geen meter uit. Geen beweging, geen agressie, geen durf.

3 september 2017 om 20:03

Dat is het ding. De meeste spelers die bij een grote club spelen zijn de waterdragers bij die club. Frankrijk heeft de spelers die de smaakmakers en dragende spelers zijn bij de grote clubs. Mja de tactiek is ook gwn niet goed of de spelers voeren het voor geen meter uit. Geen beweging, geen agressie, geen durf.

3 september 2017 om 20:04

Dat is het ding. De meeste spelers die bij een grote club spelen zijn de waterdragers bij die club. Frankrijk heeft de spelers die de smaakmakers en dragende spelers zijn bij de grote clubs. Mja de tactiek is ook gwn niet goed of de spelers voeren het voor geen meter uit. Geen beweging, geen agressie, geen durf.

3 september 2017 om 20:07

Wijnaldum heeft inmiddels zo rond de 40 interlands gespeeld. Dan moet je toch een keer conclusies gaan trekken. Het moge duidelijk zijn dat hij geen ploeg op sleeptouw kan nemen, maar speelt ook zelden op een cijfermatige 8.

Dan is het leuk dat hij bij Liverpool presteert, maar in Oranje is hij zo makkelijk te vervangen dat niemand hem zal missen. Het is simpelweg geen exceptionele speler en dat zal naar mijn mening ook niet gaan veranderen.

Mocht je het WK niet halen, dan is het toch zaak voor de volgende bondscoach om elke speler te doorlichten en dan kan het zomaar zijn dat Wijnaldum ook buiten de boot gaat vallen. Tot nog toe wijst niets concreets erop dat hij van waarde gaat zijn voor Oranje.

3 september 2017 om 19:57

Wijnaldum wil niet eens lijkt het. Deed helemaal niks bij de tegengoal en bij die corner in de laatste minuut weigert hij nog even te springen. Echt kansloos..

3 september 2017 om 19:57

Ongelovelijk vind ik het. Wat heb je nou aan deze overwinning? Ze kunnen ons niet wijsmaken dat niemand in deze staf in de rust even ziet dat het 0-3 staat in Wit-Rusland. Dan gooi je er toch een extra spits bij en ga je vol voor de aanval. Nu hebben de Zweden Luxemburg thuis nog om doelpunten te maken, terwijl ze al een voorsprong van 6 doelpunten hebben. Als dat zo blijft mogen ze naar Nederland komen om een 2-0 voorsprong vast te houden. Dat had je hier kunnen voorkomen, mede door Wijnaldum te wisselen. Met afstand de zwakste van vandaag, alhoewel Hoedt ook niet geweldig bezig was in balbezit.

3 september 2017 om 20:09

@realww

Precies, je hebt helemaal niks aan dit soort winstpartijen. Deze pot had gewoon met 5-0 gewonnen moeten worden. Je weet in de rust dat Zweden weer uitloopt qua doelsaldo, dan schakel je toch 3 tandjes bij als je de kleedkamer uitkomt. Nee, alles werd weer op bejaardentempo gedaan en zo'n kluns als Janssen mag gewoon 92 minuten aanklooien.

Bizar. Zouden Hiddink-Blind en Advocaat gewoon in een groot complot zitten?

3 september 2017 om 19:57

Snap echt niet dat Gini t zo dramatisch doet steeds bij oranje, samen met Janssen inderdaad slechte op t veld pff

3 september 2017 om 20:00

Ik zou voor het middenveld vasthouden aan het groepje de roon, klaassen, vilhena, propper, van de beek & frenkie de jong (die jonkies durven tenminste). Ik zou ook gwn iemand als kluivert erbij halen, dat is tenminste iemand die durft. Van die wijnaldum enzo wordt je helemaal gek, ze durven niet eens bal vooruit te spelen en zijn totaal niet in beweging. Daar wordt je nog het gekst van, niemand beweegt in dit oranje. Loop eens een keer vrij en maak loopacties....

3 september 2017 om 20:39

Beste man op het veld? Hij scoort twee keer maar Propper was dramatish. Daley Blind was geweldig vandaag. Het middenveld liep weer voor geen meter, Vincent Janssen als spits is echt een hard gelach man man man hoe je hem er in zet

4 september 2017 om 02:15

Propper is tenminste wel iemand die goed positiespel vertoont, dat is een verademing in dit Oranje. Daarmee zeg ik niet dat hij een vaste plek moet krijgen, maar wat mij betreft heeft hij al een streepje voor op Wijnaldum. Daley was goed deze wedstrijd, maar Vilhena nog beter. Ah wat fijn om weer eens iemand te zien strijden voor de bal. Als we dan toch vasthouden aan 4-3-3, zet dan Blind en Vilhena als blok op het middenveld, met Klaassen daarvoor. Drie strijdbare spelers. Met Tete rechts en Van Aanholt / Haps / Pieters links heb je prima backs.

3 september 2017 om 21:05

Blind werd niet gewisseld toch?

Het Nederlands elftal speelde bij vlagen een prima wedstrijd, vooral Pröpper en Blind vond ik goed spelen, daarin tegen speelde wijnaldum weer eens waardeloos net als tegen Frankrijk. Het gaat nog aardig lastig worden om ons te kwalificeren voor het WK i.v.m. Zweden die weer aardig uitgelopen is op doelsaldo en volgende wedstrijd ook nog eens speelt tegen Luxemburg, dus het moet in die wedstrijd tegen Zweden gebeuren qua doelsaldo.

Je zag aan Robben al hoe hij op het veld zat door de knieen gezakt dat het over is 6 goals maken ze nooit meer goed.

3 september 2017 om 19:59

3-0 winnen van zweden en je bent er.

3 september 2017 om 20:00

Zweden mag tegen luxemburg thuis nu.. word 5-0 ofzo

3 september 2017 om 20:03

Wit rusland uit moet oranje ook met 5-0 kunnen winnen..

3 september 2017 om 20:03

Wit rusland uit moet oranje ook met 5-0 kunnen winnen..

3 september 2017 om 20:03

Wit rusland uit moet oranje ook met 5-0 kunnen winnen..

3 september 2017 om 20:03

Ja, wij moeten dus alles of niets gaan spelen tegen wit Rusland. Moeten daar eigenlijk met 2 spitsen gaan spelen. Dost en Huntelaar? Wat zijn de opties? Janssen mag neem ik aan zijn oranje shirt na deze wedstrijden in de wilgen hangen.

3 september 2017 om 20:03

Ja, wij moeten dus alles of niets gaan spelen tegen wit Rusland. Moeten daar eigenlijk met 2 spitsen gaan spelen. Dost en Huntelaar? Wat zijn de opties? Janssen mag neem ik aan zijn oranje shirt na deze wedstrijden in de wilgen hangen.

3 september 2017 om 20:08

Sneijder voor creativiteit en dost en huntelaar samen opstellen.
Ook elia voor creativiteit en bal niet achterin rondspelen.

3 september 2017 om 20:09

Ik zie Zweden tegen Luxemburg toch wel meer doelpunten maken dan Nederland in Wit_rusland.
Als je pech hebt moeten ze dan de laatste wedstrijd met 5 of 6 doelpunten verschil winnen.

3 september 2017 om 20:10

waar basseer je dit op? want 5-0 is nogal wat

3 september 2017 om 20:12

In de wilgen hangen is wel erg vroeg, maar van mij hoeft hij ook geen basisplek te krijgen. Het is tijd voor Bas Dost!

3 september 2017 om 20:30

Sneijder heeft geen conditie meer, selecteer hem niet meer.

Geweldig dat we eindelijk een keer winnen hoor.. maar wat was het weer slecht en wat heb ik me zitten doodergeren. Janssen en Wijnaldum waren echt zo ongelooflijk slecht.. te gek voor woorden. Ik zie de rest van de kwalificafie dan ook somber in met dit voetbal en de ruime overwinning van Zweden vanavond. Maarja met dit elftal zou je ook zwaar afgaan op het EK dus misschien maar beter.. wel jammer van de feestjes, opnieuw.

3 september 2017 om 20:06

Janssen was zeker niet goed, maar had vooral pech, wijnaldum wilt schijnbaar niet.

3 september 2017 om 20:10

Ik vind het te makkelijk om te stellen dat Wijnaldum niet wil. Ik denk vooral dat hij gewoon niet goed genoeg is. Niets wijst erop dat hij niet genoeg inzet toont, maar het is geen speler met veel dreiging, scorend vermogen of uberhaupt het vermogen om beslissend te zijn. In mijn ogen gewoon een speler die makkelijk te vervangen is.

3 september 2017 om 20:17

Als ik jou was zou ik een keer naar Liverpool gaan kijken maat.

3 september 2017 om 21:29

Om dan te zien hoe belachelijk slecht wijnaldum in oranje is? Wijnaldum wordt de nieuwe seedorf

In de 88e minuut toen het 3-1 was hoorde ik voor het eerst weer een orkest spelen dat voor wat sfeer zou moeten zorgen,maarja ze hebben de 3 punten binnen en dat is het belangrijkste.

Hier had er gewoon 90 minuten vol opgeklapt moeten worden en minimaal 5 goals gemaakt moeten worden om nog in de race te blijven, want die mogelijkheden waren er. Ook geen wissels met Dost of Memphis om meer goals te forceren.
Vorige week ook al makkelijk die twee laatste goals weggeven.

Als je weet dat Zweden nog tegen Luxemburg speelt, vind ik dit een schandalige tactiek. Evenals vorige week.
Vandaag was afhankelijk van Zweden en die winnen daar 0-4, dan kunnen we gewoon concluderen dat we vandaag officieus uitgeschakeld zijn en dat is onze eigen schuld! Amateuristische tactiek vorige week en nu weer.

3 september 2017 om 20:15

De tijd dat we tegen een redelijke tegenstander als Bulgarije zonder problemen op 5-0 konden inzetten is helaas voorbij. Op papier zijn we nog wel een klasse beter, maar niet genoeg meer om ze weg te spelen.
Ik ben eerlijk gezegd al lang blij dat we gewonnen hebben. En dat Vilhena het goed doet, wat is het een verademing om een beetje snelheid en pit in het middenveld te hebben.

3 september 2017 om 20:32

Snelheid en pit ben ik met je eens. Ik vond vilhena in verdedigend opzicht goed, met zn onderscheppingen. Z'n passes waren dan weer drama, wat jammer is.

Nederland heeft nog een sprankje hoop dankzij Blind.

Het is lachwekkend dat ik na een blamage als afgelopen donderdag mensen hier hoor dat Blind nooit meer mag spelen voor Oranje. Vandaag was hij de beste man van het veld, twee assists

Natuurlijk zijn er bij het huidige Oranje spelers die het shirt niet verdienen, maar dat is zeker niet Blind. Dat zijn eendagsvliegen als Hoedt, Janssen en schandalige faalhazen als Strootman. Hoedt en Janssen dachten te goed te zijn voor de Eredivisie, de air die vooral Hoedt uitstraalt is verschrikkelijk terwijl hij nu absoluut door de mand valt. Op basis van wat is zo'n man geselecteerd?

We schreeuwen in Nederland veel te snel dat we onze goede Eredivisiespelers zo snel mogelijk naar het buitendland willen hebben en het liefst naar de Premier League. Hoedt en Janssen zijn de bewijzen dat ze veel te kort in ons tactisch sterke competitietje hebben gespeeld. Juist spelers als Blind, die al in Nederland te maken kreeg met degradaties in clubs (van Ajax naar Groningen), kritisch publiek en andere tegenslagen, zijn geschikt voor Oranje. De mooiweervoetballers zoals Hoedt en Janssen absoluut niet.

Het is niet voor niets dat een Vilhena, die ook ups en downs in de Eredivisie kende, een verademing voor dit Nederlands Elftal is. Ook Propper was verstandig met zijn tussenstap naar Psv.

De Eredivisie is en zal de beste opleiding van het grote Oranje blijven.

3 september 2017 om 19:58

Toch mist Blind snelheid om nog vaker de achterlijn te halen. Ook bij die bal op de paal werd die op snelheid afgetroefd en kwam er bijna een tegengoal uit.

3 september 2017 om 20:03

Hij lost dit echter wel vaak op door slim te verdedigen. Ik zie hem daarom ook liever als CDM, die rol is in theorie perfect voor hem. Als back mist hij toch, zoals je al zegt, snelheid en dat zal een keer worden afgestraft.

3 september 2017 om 20:03

Hij lost dit echter wel vaak op door slim te verdedigen. Ik zie hem daarom ook liever als CDM, die rol is in theorie perfect voor hem. Als back mist hij toch, zoals je al zegt, snelheid en dat zal een keer worden afgestraft.

3 september 2017 om 20:06

El Fenomeno, dan moet er toch gewoon rugdekking zijn? Je kritiek op Blind is belachelijk vind ik. Hij staat linksback en wat is jouw kritiek, hij haalt de achterlijn niet. Lees dat nou nog even terug. Elke pass van Blind komt aan. Hij hoeft de achterlijn niet te halen om twee assists te geven en Janssen of Promes drie keer goed diep te sturen. Hij gaf die wereldassist op Van Persie en Robben op het WK ook vanaf de middellijn. Eerlijk gezegd vind ik jouw commentaar nog erger dan de wedstrijd van Janssen. Leer eens normaal te kijken naar Dailey Blind in plaats van die eeuwige onterechte kritiek te blijven spuien dat hij niet goed genoeg is.

3 september 2017 om 20:17

Blind geeft 2 panklare voorzetten waar een goal uitvalt. Wie moeten we dan opstellen? Haps ofzo met wel 3 wedstrijden bij een topclub in de benen?

3 september 2017 om 20:37

Vandaag speelde die best goed, maar ik vind hem te vaak achterin blijven hangen en de linksbuiten niet goed ondersteunen. Of momenten dat er ruimte naar voren ligt een bal breed geven.

3 september 2017 om 21:34

El fenomeno: zeg dan gewoon dat je liever haps ziet. Jij bent pro feyenoord en dan zal.je nooit een ex ajacied steunen. Zelfs al zou hij alles goed doen. Hij geeft 2 assist naar volgens jou moet hij vaker naar voren. Lekker de ruimtes van de lb dichtlopen. En zeggen dat blind de pass naar voren niet durft te geven, is echt volslagen belachelijk. 1 van de weinigen met een goede pass. Maar laten we vooral blind bekritiseren want hij is wel het probleem van dit oranje....

3 september 2017 om 22:53

El Fenomeno, Blind was veruit de beste Nederlander op het veld. Wie zie jij het beter doen op zijn positie? Toch geen Haps, die zich nog moet bewijzen bij een topclub?

3 september 2017 om 23:04

El Fenomeno
Ook tegen Frankrijk was Blind de beste speler hoor. En dat is niet alleen mij opgevallen. Ik heb toch op verschillende buitenlandse sites de player ratings opgezocht tegen Fankrijk en Blind was steevast of de beste of een van de beste.
Zoals ik ergens hierboven al vermeldde: die zijn minder beinvloed door clubkleuren. Vooral jij staat nou niet echt bekent om over (ex-)Ajacieden te oordelen. Of mag ik dat niet vermoeden?

3 september 2017 om 23:58

El Fenomeno, jij snapt er niets van. Als Daley vandaag net speelde waren we wss nu al uitgeschakeld.

3 september 2017 om 20:00

Micky mouse league is tactisch sterk? Geloof je dat echt? Tactisch juist heel zwak. Wat is de tactiek in NL. Aanvallen en hopen dat je scoort? Manier van verdedigen laat al zien hoe zwak nederland is tactisch. Je zag ook hoe makkelijk mourihno tactische ajax had weggezet. Nice deed hetzelfde. Tegen een sterk verdedigende team of een team die compact speelt. Kunnen nederlandse clubs niks. Nederland willen ze alleen maar aanvallen.

3 september 2017 om 20:01

In*

3 september 2017 om 20:05

Blind wordt bij een normale tegenstander overlopen. Ja leuk dat hij crossjes kan geven, maar dan kan je net zo goed Elia ofzo daar neerzetten, die zal ook overlopen worden (maar nog wel kunnen compenseren met snelheid) en normaal kunnen voorzetten.

Hij zit nu bij United puur omdat zijn vader Danny heet en van Gaal daar toen trainer was.
Of denk je dat hij door een Mourinho gehaald zou worden

En kom aub niet aan dat hij er nu nog zit. Ja hij is de ideale 13e man.
Op meerdere plekken in te zetten, maar voor de basis never nooit goed genoeg.

Ashley Young en Lindegard zitten daar ook op de bank en die ga je ook niet in de basis zetten bij Engeland.

Blind zonder achternaam zat nu bij Sampdoria oid.

3 september 2017 om 20:11

Daar gaan we weer met iemand die geen normaal oordeel kan vellen over Blind, zijn vader erbij moet halen, moet gaan goedpraten dat hij nog wel bij United zit etc etc etc. Ik kan wel een Blind bingo hier beginnen, altijd hetzelfde geklaag op Blind met dezelfde voorspelbare onzin. Want dat is het.

Blind is nota bene al wedstrijden lang een van de weinige Oranje spelers die wel wat toevoegt. Hij zet aanvallen op, geeft assists, en speelt bijna altijd naar voren. Vergelijk dat eens met Tete, De Vrij, Hoedt, Strootman, Wijnaldum, en al die andere spelers die van achteruit het spel zouden moeten maken. Geen enkele van die spelers speelt een gedurfde pass hard en zuiver in. Blind doet dat minimaal 20 keer per wedstrijd en zet regelmatig mensen vrij voor de keeper.

Maar dan kom jij met je, met alle respect, achterlijke commentaar. Hoe krijg je het uit je toetsenbord vraag ik me af? Al helemaal na vandaag. Heb je zitten kijken of niet? Blind is samen met Propper de enige reden dat Oranje nu nog een kans heeft.

3 september 2017 om 20:11

Insinueer je nu werkelijk dat de voorzetten van blind niet goed zijn? Vandaag 2 assist en het hadden er meer kunnen zijn als wijnaldum en promes wat zouden oefenen met koppen. De weergaloze goal van van persie kwam ook uit een prachtige voorzet van blind. Die eeuwige kritiek op blind vind ik echt zo onnodig. Hij was vandaag samen met propper de beste aan de kant van nl. Richt je kritiek liever op janssen, wijnaldum, tete en in balbezit hoedt.

3 september 2017 om 20:28

Nee, ik insinueer dat een andere linksback ze wel had kunnen geven.

Ik was al benieuwd wanneer die pass op van Persie erbij zou gehaald worden.

Allemaal aanvallende kwaliteiten, maar als je eens objectief kijkt, dus het complete plaatje bekijkt. Dan is hij gewoon niet goed genoeg.

Defensief is hij echt dramatisch. Leuk als je dan kan voorzetten, maar nogmaals zelf Elia daar dan maar neer, dan krijg je hetzelfde.

3 september 2017 om 20:43

Ik kan niet anders dan concluderen dat je of een Feyenoord supporter bent met een gigantische hekel aan Daley (en waarschijnlijk ook Danny) Blind, of dat je echt totaal anders naar voetbal kijkt dan ik. Zeg me meteen even welke linksback ze had kunnen geven, en kom niet aan met je Elia-onzin, want dat slaat nergens op dat weet je zelf ook wel. Elia heeft een actie in huis, niet een strakke lange bal van achteruit. En Elia kan niet verdedigen, is geen linksback ook he.

3 september 2017 om 21:37

Feit dat hij elia noemt zegt al genoeg......

3 september 2017 om 23:07

Bellapartita
Kerel, begrijp je zelf wel hoe dom je loopt te lullen?
Ok, Mourinho heeft Blind niet gehaald. Maar Blind is nog wel een van de spelers die na de komst van Mourinho nog steeds heel vaak als basisspeler begint. Dus kom niet met onzin uitkramen door domme stellingen te maken die niet onderbouwd kunnen worden.

3 september 2017 om 20:07

Best wel een verademing om dit stukje te lezen. Tegenwoordig is het blijkbaar mode om werkelijk iedereen in de voetballerij met de grond gelijk te maken. Ieder beetje realiteitszin is weg. Op land en clubnieuws kan geen enkele speler het meer goed doen na een matige of slechte prestatie. En moeten trainers, voorzitters en technisch directeuren hun biezen bij een keer verliezen al pakken. Inderdaad was Blind met afstand de beste speler en nog wordt hij hier alweer door velen afgemaakt. Belachelijk. Zelfde voor Promes en Vilhena. Ja er speelden spelers slecht. Janssen, Wijnaldum. Maar dan wordt er weer geroepen dat ze nooit meer moeten worden geselecteerd. ..zucht. Wordt eens realistisch. Pas je verwachtingen eens aan aan het huidige spelersmateriaal. Wees zijn geen topland meer. Beoordeel het dan ook niet zo.

3 september 2017 om 20:08

"we schreeuwen in Nederland veel te snel dat we onze goede Eredivisiespelers zo snel mogelijk naar het buitendland willen hebben"........
wat lul je toch weer jongen.
Iedereen in Nederland zegt dat de spelers te snel naar het buitenland gaan. Er is werkelijk helemaal niemand die zegt dat ze zo snel mogelijk naar het buitenland moeten. Eerst maar eens rijpen in de eredivisie ipv op de bank wegrotten bij de Spurs.
Opmerking van jou raakt wal noch kant.

3 september 2017 om 20:16

Ik deel jouw mening, maar ook Wijnaldum mag je gerust in het rijtje 'faalhazen' plaatsen. In dit Oranje heb je er gewoon weinig aan en in het oude Oranje zou hij standaard op de bank zitten.

Hoedt moet het sowieso allemaal nog laten zien. Een aantal goede wedstrijden bij Lazio doen daar niets aan af. Blind speelde overigens erg goed vandaag, maar we moeten niet doen alsof hij elke wedstrijd vlekkeloos speelt bij Oranje. Die is ook al een aantal keren door de ondergrens gezakt.

Aan Janssen heb ik me mateloos lopen irriteren vandaag. In elk aspect van een spits vandaag door de ondergrens gezakt, maar wel het lef hebben om discussies aan te gaan met Vilhena, Robben en Promes.

Verder natuurlijk mooi dat Oranje de wedstrijd wint, maar goed was het zeer zeker niet. Tactisch stond het overigens wel beter dan tegen Frankrijk. Propper viel me vandaag overigens positief op. Ik had niet verwacht dat hij een leuke pot op de mat zou leggen.

Advocaat heeft vandaag bewezen dat hij oud en seniel geworden is. Wederom speelt Janssen, als die gast op goal schiet gaat de bal er bijna bij de cornervlag uit. Het loopt niet goed en vervolgens wissel je niet. In de 86ste minuut de eerste wissel... En wat doet hij? Haalt degene eruit die 2x scoort.

Met deze bondscoach gaan we het gegarandeerd niet redden...

3 september 2017 om 20:21

Aan de bondscoach zal het niet liggen. We staren ons wederom blind op spelers die bij Liverpool in de basis spelen of een basisplaats hebben bij middelmatige buitenlandse clubs. Een jongen als Wijnaldum heeft zijn krediet toch na 40 interlands wel een keer verspeeld?! Als hij twee goede wedstrijden heeft gespeeld, is het veel.

Verder mogen we na 3,5 jaar chaos ook wel concluderen dat een groot deel van de Nederlandse spelers gewoon van een heel matig niveau is. Technisch en tactisch is het vaak nog wel aardig, maar qua concentratie en mentale weerbaarheid is het heel erg pover, om nog maar te zwijgen over de handelingssnelheid van veel spelers.

3 september 2017 om 20:35

Aan de bondscoach zal het niet liggen? Les 1: een spits heeft vertrouwen nodig. Janssen speelt nooit, scoort nooit. Dat zie je terug komen in het spel. Zo iemand mag je nooit opstellen. Zeker niet als je een spits achter de hand hebt die wekelijks doelpunten maakt. Dat is gewoon een keiharde fout van deze bondscoach.

Man of the match is toch blind

Wat gaat voor ? Doelsaldo of onderlinge resultaat??

3 september 2017 om 19:56

Doelsaldo gaat voor

3 september 2017 om 19:56

Doelsaldo

3 september 2017 om 20:01

Ik dacht serieus tot op de dag van vandaag dat we het in eigen hand hadden. Waarom gaat hier DS nou weer voor onderling resultaat?

3 september 2017 om 20:08

Doelsaldo, maar het doelsaldo tegen de nummer laatst valt weg (Nederland heeft +7 tegen Luxemburg, Zweden +1 met nog een wedstrijd te spelen. Nederland heeft +3 tegen W-Rusland met nog een wedstrijd te spelen, Zweden +8). Dus Luxemburg op de een na laatste plaats en W-Rusland op de laatste plaats lijkt voor ons het gunstigst.

3 september 2017 om 20:33

De resultaten tegen de nummer zes vallen weg bij het vergelijk van de nummers twee van de verschillende groepen, niet bij het bepalen van het doelsaldo in de poule. Als je tweede staat op doelsaldo ben je tweede geworden.

4 september 2017 om 01:51

Je hebt helemaal gelijk. Even niet goed opgelet van mij en verschillende dingen door elkaar gehaald. Ik vond het al zo raar dat niemand dat benoemde. Excuses voor het vals informeren...

Blind, Pröper en Promes prima gespeeld. Onbegrijpelijk dat Wijnaldum nog een kans krijgt in Oranje. Heeft het werklijkwaar nog nooit waargemaakt, en vertraagt het spel enorm. Laat dan Klaassen spelen. Die kan ook nog in de 16 van betekenis zijn.

Daarnaast zou ik helemaal gek worden als ik Bas Dost was. Janssen mist duidelijk ritme, kaatst slecht, staat onnodig buitenspel. Niet om aan te zien. Met de voorzetten van vandaag had Dost veel meer kunnen uithalen.

O ja, en de dekking bij dode spelmomenten weer schandalig slecht. 1 goal en 1 bijna-goal in de extra tijd. Ze mogen helemaal vrij inkoppen.

3 september 2017 om 19:57

Je wil een geblesseerde Klaassen opstellen?

3 september 2017 om 20:01

Zal het denk ik niet slechter doen dan een fitte Wijnaldum

4 september 2017 om 09:02

Oei, dat had ik even gemist. Logisch dan dat Klaassen gister niet speelde inderdaad

4 september 2017 om 09:03

Ja inderdaad, dat had ik even over het hoofd gezien. In ieder geval, Wijnaldum functioneert niet. Ik weet niet waarom, maar het lijkt mentaal te zijn aangezien hij het bij Liverpool prima doet. Laat hem daar maar even over nadenken op de bank komende wedstrijden.

3 september 2017 om 20:23

Ik vind het heel jammer van Wijnaldum. Gewoon een goede speler, maar zoals je zegt: speelt niet goed en vertraagt echt enorm. Speelt ook teveel achteruit. Vind Vilhena veel beter.

Jammer dat dan ook Strootman net zoals Wijnaldum zo slecht speelt. Terwijl dat op papier een erg sterk middenveld is. Ze laten het allebei niet zien in Oranje.

Janssen kan echt niet, echt zo slecht. Wie hebben? RvP, KjH. Is dit het echt?

Btw Tellen onderlingen duels niet meer boven doelpunten saldo trouwens?

Het was echt belachelijk slecht.. met name Janssen en Hoedt. Echt Janssen kan echt niet meer geen bal geraakt, daarnaast gaat dit NL niet naar het WK. Het is geen team, het is slecht.

Daley Blind man of the match, zo erg onderschat altijd. Ook Promes & Propper vond ik erg goed spelen

Grappig dat Danny Blind er ook zat. Door die loser missen we nu twee toernooien op een rij.

3 september 2017 om 20:00

Als ik dit zo zie ben ik blij dat Blind nog een tijd heeft mogen aanpoten. 1 wissel en in de 86e minuut... wauw.

3 september 2017 om 20:03

Wauw... maar toch de overwinning. Wat was de resultaat onder daley blind tegen bulgarije???

3 september 2017 om 20:16

Te gek voor woorden inderdaad. Advocaat moet toch ook zien dat janssen en wijnaldum er beide helemaal niet van bakken. Hij had al rond de 55e minuut 1 van deze koekebakkers er af moeten halen. Als je dat niet ziet ben je voor mij gewoon een aanfluiting als coach.

3 september 2017 om 20:02

Ja want onder Hiddink en Advocaat gaat het zo goed?? On topic: wat was Blind weer goed vandaag zeg. Ook Promes en Propper waren uitstekend. Jansen kan echt niet en Hoedt was echt dramatisch. Mensen die Tete zo goed vinden tov Veltman hebben dat deze wedstrijd iig niet kunnen zien. Het is dat de bal nog op de paal komt anders moe.t iedereen het een veltmannetje. Wijnaldum wat is dat toch met hem in Oranje? Vilhena zijn passing was erg slecht. Nee hier had je het doelsaldo mee op moeten krikken maar leek echt nergens op. Het is nu wel echt gebeurt.

3 september 2017 om 20:08

Als Advocaat niet met 4-0 had verloren van Frankrijk en hier met 3 doelpunten verschil had gewonnen had je het nog altijd in eigen hand

3 september 2017 om 20:27

Grappig dat jij toch weer een kans ziet om op iemand die Blind heet af te geven. Jeetje, wat een sneue bedoening zeg.

Is dat Martins Indi op je foto? Ik herinner me dat die ook niet altijd geweldig was deze reeks.... Dat we er zo slecht voor staan, ligt aan zoveel mensen. Danny Blind, Guus Hiddink, de Knvb, en een heleboel spelers die al jaren niks klaarspelen in Oranje. Daley Blind is daar al die tijd al een van de beteren. Dat moet jou pijn doen, of niet?

3 september 2017 om 20:32

Ik heb het helemaal niet over Daley Blind.

3 september 2017 om 20:49

Ik zeg toch ook: iemand die Blind heet. En daarna zeg ik toch ook Danny? Ik ben niet scheel, ik zie ook Danny Blind staan in je reactie. En ik zag hem ook zitten in het stadion. Het doet er alleen zo weinig toe.

Je wil zo graag iets op die familie af te geven hebben dat je, zelfs wanneer het er totaal niet toe doet, nog gaat lopen zeuren op iemand die Blind heet (danny dus, omdat Daley vandaag fantastisch was, wat jou dus pijn moet doen, vandaar mijn laatste zin). Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Ik typ geen Chinees of wel? Maar goed, jij hebt je Blind-diarree kunnen uitstorten.

Edit: qua Martins Indi zat ik er dus naast. Zo lang geleden alweer... Ik zou bijna zeggen, Blind eruit, Indi erin. We gaan toch niet naar dat WK, kan je beter in stijl afgaan.

Jammer dat Zweden wint met 4-0. Matige wedstrijd maar 3-1 winnen is prima.

Zal die onterecht afgekeurde goal van dost ons dan echt de das om gaan doen?

3 september 2017 om 20:20

Het is dat het nog maar 2 wedstrijden zijn maar anders was ik het volledig met je eens geweest. Dat komt met name omdat hij pas na 86 minuten eindelijk zijn (enige) wissel toe past. Dan haalt hij ook nog eens een speler er uit die er maar zo nog 1 kon maken.

3 september 2017 om 20:29

Haha ja als dat trending wordt, jaag je ook meteen wat feministen op de kast.

Dick mag lekker blijven wat mij betreft, maar man, die wissel(s) waren weer dramatisch (of het gebrek eraan). Janssen basis was ook geen goede keuze.

Blind, Promes en Propper goed. Vilhena redelijk. Aan de rest wil ik geen woorden vuil maken.

enigste reddingsboei is dat we nog tegen wit rusland moeten. Daar moeten we echt een monster score neer zetten. En van de zweden minimaal met 3 doelpunten verschil winnen. Lastig maar niet onmogelijk.
En je moet hopen dat zweden zich gedeisd houdt thuis tegen luxenburg.

Wat betekent dit voor Oranje? Wat is het sorankje hoop dat we nog hebben??

3 september 2017 om 21:14

Luxemburg moet op de counter winnen bij Zweden, dit is de enige mogelijkheid voor Nederland om nog hoop te houden op het WK.

3 september 2017 om 21:23

Ze verdedigen iig heel goed. Laten we de vingers gekruist houden en hopen dat we alsnog mee kunnen

Zullen we collectief afspreken dat we Wijnaldum gewoon niet meer in de basis zetten?

Geflatteerde uitslag. Waardeloze wedstrijd, maar wel gewonnen.

Janssen mag van mij zolang hij bij zijn club niet speelt ook niet voor Oranje te spelen. Hij is zo geforceerd op zoek naar eigen succes dat het team daar de dupe van is. Geef Dost, of desnoods Huntelaar een kans in de spits. Wijnaldum ook waardeloos. Heeft drie aannames nodig voor balcontrole en tikt alleen terug. .

Blind motm.

Als Dost zijnde trek je die paar haren die je nog hebt uit je kop. Je krijgt geen kans en die andere spits speelt echt om te janken.

3 september 2017 om 20:38

Wat heeft iedereen tegen Janssen? Hij scoort misschien niet maar speelde nog redelijk.. Ja hij was slecht/ongelukkig in de afronding en had een paar keer knullig balverlies, maar had ook heel veel goede en gevaarlijke momenten. Creëert kansen voor zichzelf (zie ik Dost niet doen), was sterk in de duels, deed goed voorbereidend werk bij alle drie de goals.

3 september 2017 om 21:14

Janssen heeft voor Oranje altijd prima gespeeld m.u.v. vorige wedstrijd tegen Frankrijk (en daar kreeg hij ook geen enkele bruikbare bal...)

Natuurlijk heeft het waarde voor de ploeg. Dankzij Janssen is het voor teamgenote ook makkelijker voetballen want hij is haast overal aanspeelbaar voor ballen vasthouden/kaatsen. Ja natuurlijk gaat het ook wel eens mis met dat kaatsen, maar v Persie bijv laat misschien een paar technische hoogstandjes zien in een wedstrijd maar verliest verder elke bal.
Wat betreft die voorzetten valt het ook wel mee. Tuurlijk is Dost daar enorm sterk maar die heeft ook weer zijn eigen zwakke punten. Bijvoorbeeld dat hij geen kans voor zichzelf kan creëren, wat Janssen vandaag wel deed.
En bij alle drie de goals deed hij sterk voorbereidend werk.
Ja hij staat wel vaak buitenspel ja en dat wekt ergernis, maar je moet rationeel blijven beoordelen en niet vanuit je ergernis, wat iedereen lijkt te doen. Zo slecht was hij helemaal niet.

Mag ik zeggen dat de instelling van die spelers verschrikkelijk slecht is. Bah wat wordt er gesjokt op het veld en wat wil men geen extra meters maken. Al hun geld afpakken en laten werken in de macdonalds. Dat robben op het laatst in zijn eentje het publiek bedankt zegt ook genoeg.

Sinds wanneer is trouwens het doelsaldo als eerste doorslaggevend? Naar mijn idee was het toch altijd het onderlinge resultaat wat telde. En als dat gelijk was pas het doelsaldo.

Heel mooi dit en zeker door Propper te worden beslist die hier op VZ helemaal werdt afgekraakt en die mensen zullen zich nu wel heel dom vinden.

Sneijder is gewoon niet meer geschikt voor Oranje net als Janssen, Cillissen (wat een kluns) en Tete mag de plaats van Veltman wel innemen.

3 september 2017 om 20:04

Huh? Cillessen een kluns? Je bedoelt de gehele verdediging? Tete was dramatisch en deed een Veltmannetje maar dat zeker niet gezien. Zoveel verkeerde passes. Propper en Blind waren vandaag de beste met Promes die ook prima speelde. Verder was het echt dramatisch.

3 september 2017 om 20:06

Ja Cillissen is gewoon echt te slecht voor woorden want die bal zie je toch aan komen en wordt niet eens geraakt door die laatste man, tegen Frankrijk ook al de 1e tegengoal door zijn benen heen dat kan gewoonweg niet.

3 september 2017 om 20:28

Tegen Frankrijk heeft hij gewoon 5 ballen eruit gehaald. De tegen goal was in uiterste hoek en kon hij niet meer op anticiperen man. Die bal moet voor de verdedigers zijn en jij komt met de keeper aanzetten. Rare kijk heb jij.

3 september 2017 om 20:55

Er 5 uitgehaald serieus gaan we het op die boeg of dat hij er 4 doorlaat?

Gewoon een slechte keeer.

3 september 2017 om 22:29

4 doorgelaten door zijn schuld? Hahaha jij wordt steeds gekker. Dus we verloren van Frankrijk omdat Cilessen zo slecht was en er 4 doorlaat? Jij bent niet helemaal nuchter zeker. Cillessen was tegen Frankrijk de betere aan de kant van Oranje en dankzij hem stond het heel lang maar 1-0. Gekke.

Helaas.. we staan 6 doelpunten achter op Zweden, wat volgende wedstrijd nog aantreedt thuis tegen Luxemburg.
Weer geen eindronde kunnen we nu toch wel zeggen, tenzij we er een stuk of 6 inprikken tegen Zweden zelf.

Gewonnen. Maar dat is het. Je schiet er alleen niks mee op en je loopt nu nog verder op goals achter op Zweden. Het is echt schier onmogelijk dat we het toch nog redden.. :/

Klote dat die goal van Dost in Zweden werd afgekeurd anders had je het allemaal nog in eigen hand Het is ook wel een pech kwalificatie ook dat Zweden thuis van Frankrijk wint met die blunder van Lloris

3 september 2017 om 20:00

eens tot zover.
Je hebt het verneukt uit bij bulgarije en vandaag weer door niet volledig te gaan voor goals.
onbegrijpelijke keuze van advocaat en het team aangezien je al 6 achter staat

3 september 2017 om 20:00

eens tot zover.
Je hebt het verneukt uit bij bulgarije en vandaag weer door niet volledig te gaan voor goals.
onbegrijpelijke keuze van advocaat en het team aangezien je al 6 achter staat

3 september 2017 om 20:31

Klopt allebei. Dus pech gehad, maar het ook zelf vaak genoeg laten afweten. Ook vandaag had er bijvoorbeeld meer gescoord moeten worden.

Wat speelde die vincent janssen weer belachelijk slecht. Dit woord dus geen wk die 6 goals worden nooit meer goedgemaakt en Zweden speet nog tegen Luxemburg...

Ik vond vilhena en blind goed spelen. Strootman gewoon eruit houden en vilhena laten staan. Janssen en hoedt regelrecht drama. Ik had ook meer van robben verwacht

Nederland heeft een doelsaldo van +5. Zweden van +11. Ik ben bang dat we ze daarmee niet meer in gaan halen. Zweden gaat ook niet verliezen van Luxemburg (of gelijkspelen). Ik ben bang dat we aan het einde van de rit allemaal terug zullen denken aan die onterecht afgekeurde goal van Dost in Zweden, tegen Zweden. Die ene goal gaat ons uitschakelen.

3 september 2017 om 20:00

toepasselijke profiel naam.
als we thuis van zweden verliezen dan maakt het niet meer uit

3 september 2017 om 20:02

Die goal werd niet afgekeurd vanwege buitenspel, maar vanwege een vermeende overtreding bij het binnenwerken van de goal (wat onzin was).

3 september 2017 om 20:05

oh oke.
Maar wij kunnen ook nog uithalen tegen wit rusland, en wit rusland is van hetzelfde niveau als luxenburg.
Dus wie weet.

3 september 2017 om 20:21

Ja, maar dat kun je direct wegstrepen tegen de goals die Zweden gaat maken tegen Luxemburg. Dan moet je echt krankzinnig veel scoren. Nederland kwam thuis tot 4-1 tegen Wit-Rusland. Als je uitgaat van een scoreverschil (met winst) van +3 voor Nederland in Wit-Rusland, schiet je voor geen meter op als Zweden met gelijksoortige cijfers of meer wint van Luxemburg.

3 september 2017 om 20:07

Ik had ook niet verwacht dat zweden in bulgarije zou verliezen. Dus. Niet speculeren. Gewoon afwachten. Als oranje in wit rusland er 8 in schiet...kan ook he?

Er moet nu dus met minimaal 3 doelpunten verschil van Zweden gewonnen worden zodat het doelpuntenverschil minimaal gelijk is, en dan uit tegen Wit-Rusland moet er met een nulletje of 6-0 gewonnen worden, omdat Zweden thuis ook wel met een nulletje of 5 van Luxemburg zal gaan winnen.
Conclusie: weer geen eindtoernooi voor Oranje volgende zomer.

3 september 2017 om 20:04

Tegen Luxemburg telt het toch niet mee het doelsaldo?

3 september 2017 om 20:06

@ krystiann, is dat gunstig of ongungstig voor nl? Hoe zit dat precies?

3 september 2017 om 20:20

Die goals tellen wel gewoon als ik het niet verkeerd heb.

Dankzij Blind zullen jullie bedoelen. Blind was de enige die een internationalwaardig niveau haalde en was met 2 assists nog bepalend ook.

Daley heeft mij positief verrast. Hij speelde aanvallend en had continu dreiging. Ik had mijn twijfels over hem maar ik kan niet anders zeggen dan dat hij erg goed speelde. Ik kijk niet veel naar het Engels voetbal, is hij een vaste waarde in de selectie van Manu?

3 september 2017 om 20:33

Ook als je regelmatig Oranje kijkt, of als je een Ajax fan bent (zoals je foto doet geloven) weet je toch dat Blind een zeer goede speler is, die aan de bal erg sterk is. Daley verrast mij nooit meer positief, omdat hij meestal gewoon goed is. Mij verrassen de commentaren op Blind altijd negatief.

3 september 2017 om 20:41

Bedankt voor je antwoord Leidse. Ik ben het helemaal met je eens dat in het verleden het commentaar onnodig negatief is geweest. Alhoewel ik nooit echt fan van Blind ben geweest, wilde ik toch benadrukken dat hij mij positief verraste. Hij had in deze wedstrijd niet alleen de dreiging maar ook de scherpte, hij hield het overzicht. En dat is iets wat mij in het verleden niet was opgevallen!

3 september 2017 om 20:59

Ja precies. Dat klopt ook. In die zin verraste Blind natuurlijk wel, want zo goed is het nou ook weer niet altijd. Vandaag was ook het contrast groot, omdat de rest van het team niet fantastisch was, zeker degenen die het spel moesten verdelen.

Wat ziet Dick in die Janssen toch? Hij is niet fit, loopt vaak buitenspel, wilt voor eigen kansen gaan, schiet niet nauwkeurig, wint niet altijd zijn fysieke duels. Ga je straks niet plaatsen voor WK dan kan je gerust ook deels Janssen aanrekenen. Heeft Nederland echt niet veel beters?

Het was weer ongelovelijk.. Wijnaldum dramatisch, doet echt pijn aan de ogen aangezien hij bij Liverpool het mannetje is op het middenveld. Over Janssen wil ik niet eens beginnen, deze gozer heeft een seizoen per ongeluk veel goals gemaakt in de Eredivisie voor de rest zo dramatisch dat is niet normaal. Heeft zoveel slechte keuzes, geen overzicht, geen 1 op 1 actie niks. Propper een voldoende prima wedstrijd samen met Blind, Cilessen en Vilhena. Het WK moeten we denk ik vergeten want een Zweden rolt ons ook gewoon op op basis van passie en strijdlust.

Op naar de kwalificatie van ek 2020 . Afscheid nemen van de oude garde naar het wk gaan is een onbegonnen zaak . Met dit elftal win je never van Zweden met 3 goals verschil . Spelers die bij hun club niet spelen worden beloond met 1 selectie advocaat is geen haar beter dan Danny blind . Janssen die is zo slecht dat de plaatselijke postbode nog beter is . Als ik dost was had ik gezegt ik kom nooit meer . Echt knvb is echt fantatische bezig.

Wijnaldum de snelste man bij Liverpool in het Week ende, hier bij oranje de langzaamste. Blind geweldig, de beste speler vandaag en op naar de volgende wedstrijd maar, maar advocaat, hopelijk wissel je dan niet zo Fom, zoals nu weer. 1 speler, en dan ook nog propper.

3 september 2017 om 20:03

Hoe kan dat toch?
Wijnaldum kan echt wel voetballen dus.

3 september 2017 om 20:11

Kan hij ook wel, maar toch bij oranje laat hij het niet zien

Leuk deze 3-1 met enkele spelers die goed bezig waren, m.n. Blind en Pröpper. Grootste dissonant was Janssen. Onbegrijpelijk dat die mag blijven staan Speler zonder enige zelfvertrouwen en houten klaas numero uno.

Helaas wint Zweden 0-4 daar hadden weinigen rekening mee gehouden denk ik. Nu 6 goals achter. Jammer dat doelsaldo de tiebreaker is en niet onderling resultaat. We moeten nu echt met 4-0 of zo van Zweden gaan winnen want ze krijgen ook nog Luxemburg. Zie het daardoor alsnog vrij somber in.

Naar mijn mening had Dost moeten invallen voor Janssen, er kwamen toch genoeg voorzetten vanaf de zij kanten ? Met Dost had je zeker er minimaal er 1 goal meer bij gehad.

Volgende wedstrijd is Zweden tegen Luxemburg en wij moeten naar wit Rusland. Dat betekent niet veel goed. Het doelsaldo is bepalend en die gaat ons niet redden. Leuk dat we hebben gewonnen, maar dit is eigenlijk mosterd na de maaltijd. Trouwens, ondanks de 3-1 was het sowieso meer ergeren dan iets anders. Het tegendoelpunt, het middenveld met een zeer zwakke Wijnaldum en Janssen? Die moet eerst gewoon wat minuten gaan maken bij z'n club. Helaas zal dat dus niet gebeuren dus Dost moet volgende wedstrijd gewoon beginnen.

Nederland heeft een sprankje hoop?? Nou we zijn al uitgeschakeld!!! Nu was het afgelopen donderdag eigenlijk al een gedane zaak maar nu is het officieus .. Nederland heeft nu al 6 goals minder dan Zweden en dan mag Zweden nog even haar lusten botvieren op Luxemburg thuis.. en wij naar Wit-Rusland uit , mwoah dat wordt geen dikke score en dan de laatste wedstrijd Zweden thuis .. yeah right.. die rollen we natuurlijk even op met een nulletje of 10 .. dus vandaar mijn conclusie, we zijn uitgeschakeld, en zeg nou eerlijk we horen daar ook niet.. ik ben blij toe.. heb toen Nederland ook niet speelde in 2016, eindelijk eens kunnen genieten als neutrale supporter zonder ergernis aan dit Nederland.. We komen gewoon tekort op alle fronten, klaar..

Het is ook nooit goed he, werd er gedacht dat we net sprankelend voetbal hier drie punten zouden pakken? Die punten zijn binnen, niet zeuren en doorgaan. Het kan me even niet schelen hoe, maar ik wil een toernooi de volgende zomer.

3 september 2017 om 20:05

Wil je een toernooi volgende zomer dan moet er toch echt beter gevoetbald worden. Met 3-1 kom je er namelijk niet.

3 september 2017 om 20:07

Het hoe zou je wel moeten schelen want door het slechte spel en het drama verdedigen loopt Zweden hier twee doelpunten uit.

3 september 2017 om 20:10

Als je afhankelijk bent van het doelsaldo dan lijkt het me niet verkeerd om met goed voetbal met 6-0 te winnen.. De kansen dat Oranje het nog haalt zijn nihil.

Zweden speelt nog thuis tegen Luxemburg. Nederland uit bij Wit Rusland

En dan NL - Zweden op 10 oktober. De Zweden lopen vandaag uit op doelsaldo en dat mogen ze thuis tegen Luxemburg weer doen. Dat wordt dus geen WK

Lijkt me sterk dat NL zich nog plaatst

Winnende coach heeft altijd gelijk. Propper erin zetten heeft zich bewezen. Janssen erin laten staan vond ik niet onlogisch, toch een assist en veel pogingen. Dost was anders zijn vervanger...of je daar blij van moet worden is een 2e, maar advocaat heeft hem zien trainen. Tot nu is advocaat naar mogelijkheden zeer succesvol, in parijs verliezen, deed iedere coach ongeacht opstelling van nl elftal. Maar hier vandaag, ging het erom. Spelers zelf verzuimden meer doelpunten te maken. Dat is wel jammer.

3 september 2017 om 20:16

Ben ook voor Janssen maar vandaag was hij op de eerste 20 min. na dramatisch. Veel te opgefokt en op zoek naar zijn goal. Past wel beter in het systeem maar moet gewoon zijn taak blijven doen.

Beste man bij Nederland was verreweg Blind, erg belangrijk met de twee assists. Slechtste man was Janssen, speelde opnieuw waardeloos en snap niet wat Advocaat daarin blijft zien. Ondanks dat we hebben gewonnen zijn we niks dichterbij gekomen, Zweden loopt uit met doelsaldo en het verschil is nu 6 goals. Het is te hopen dat wij net zo'n makkelijke avond hebben als Zweden uit in Wit-Rusland en dat Luxemburg niet te veel doorlaat uit in Zweden. Het kan weleens gebeuren dat de onterecht afgekeurde goal van Dost in Zweden en de 4-0 afstraffing in Frankrijk ons de das omdoen.

Janssen en Wijnaldum duidelijk de zwakste vanavond.
Verder schrijnend om te zien dat de verdedigers niet kunnen opbouwen. Allemaal veel te traag.
En Cillessen krijgt een bal en gelijk goal tegen. Drama!
En een keer een wissel in de 86e minuut? Ongelooflijk.

Nederland ligt er praktisch gesproken uit. Afgaande op de laatste 2 wedstrijden is dat volkomen terecht. En daar is onze bondscoach voor een groot deel schuldig aan. In Frankrijk verkeerde tactiek in combinatie met de selectie niet op scherp en niet op tijd ingrijpen. Ook vanavond niemand beloond met een wissel vanwege terugspelen of balletje breed, want Wijnaldum - by far de slechtste speler in Oranje, ook nog eens verantwoordelijk voor bijna 2 tegendoelpunten - mocht meer dan 90 minuten blijven staan, evenals Janssen, die weer op zijn niveau bij Almere City is beland. Hoedt doet alles, behalve goed verdedigen of de bal snel vooruit verplaatsen, maar dit alles onder goedkeurend oog van een dolende bondscoach. Ik meende dat we onder Hiddink/blind en Blind het dieptepunt hadden bereikt, maar Advocaat past naadloos in dat rijtje. En dat was het laatste wat ik van hem had verwacht. Tja, het foutje van van Oostveen om Koeman niet voor Oranje te contracteren krijgt zo wel een heel naar en kostbaar staartje. Gelukkig mocht deze nietsnut voor dit soort daden shinen tussen de dames. Misdaad loont dus wel degelijk.....

Allereerst mogen Janssen, Hoedt en Wijnaldum overgeslagen worden bij de volgende selectie. Wordt er ziek van. Maar wie Dost in de plaats wil snapt het echt niet. Het is het KJH/v.Persie dilemma alle over again. Doe maar Wolfswinkel of Depay/Promes in spits proberen. En ondanks al het gezeik over Blind heeft ie toch weer laten zien wat je kan, hij is toch wel de enige die goeie voorzetten op maat kan geven

3 september 2017 om 20:14

helemaal mee eens. Tete ook niet de komende twee wedstrijden. is opbouwend een drama en zijn voorzetten zijn gewoon slecht.

Enige wat slechter was dan deze wedstrijd, was het commentaar... die arno vermeulen kan Nathan Rutjes nog een depressie inpraten.

En volgens mij moeten we straks met 4 of 5-0 winnen van Zweden om door te kunnen gaan.
Zweden mag nog tegen Luxemburg.

Redelijke overwinning, jammer dat de Zweden het ook goed deden vandaag...

Blind en Pröpper uitblinkers, alleen janssen en promes waren allebei niet echt goed. Ik vind toch echt dat we het een keertje moeten proberen met dost en depay.

Ik zou de volgende wedstrijden zo beginnen:

Depay-Dost/Janssen-Robben
Vilhena Pröpper/Klaassen-Wijnaldum
Blind-Hoedt-De Vrij-Tete/Fosu Mensah
Cillessen


3 september 2017 om 20:36

Vond zelf Promes wel aardig. Goed in de combinatie met Blind. Alleen wel ongelukkig in de acties. Maar gaf toch nog een paar mooie ballen, waaronder die assist.

3 september 2017 om 22:14

Oh ja, was die assist vergeten. Lijkt gewoon of hij telkens niet langs zijn tegenstander kwam of dat zijn voorzet niet goed is. Was wel goed in de combinaties met Blind en Vilhena, maar er moet wat meer rendement uit zijn acties komen.

Sprankje hoop??? Het is nu gewoon over en uit. Zweden weet wel wat ze moeten doen en doen dat ook. Oranje weet ook wat ze moeten doen en doen dat niet. Wat een beschamende vertoning weer. Totaal geen passie, totaal geen strijd, totaal geen tempo. Geen wil om die doelpunten te maken. Het trieste tikkie terug tikkie breed in een slakkentempo gaat je geen WK opleveren. En waarom weer Janssen? En waarom niet eerder wisselen. Advocaat is het ook helemaal kwijt. Zweden gaat straks weer lekker doelpunten scoren tegen Luxemburg. En wat gaat Nederland doen in wit Rusland..... hopen dat ze met 0-1 winnen natuurlijk. Vraag me trouwens af waarom Huntelaar er niet bij zit. Die heeft wel strijd in zich en laat meer zien dan een Janssen.
Kan het nog steeds niet geloven he. Hoe is het mogelijk dat als je na zo'n wedstrijd in Frankrijk, je thuis speelt en veel doelpunten moet maken je zo traag de bal rond gaat spelen en dan het liefst nog terug naar de keeper. Die vervolgens ook lekker die bal 2 minuten vast gaat lopen houden want joh.... we hebben alle tijd we staan 1-0 voor toch....
Sorry dat ik zo negatief ben maar met deze instelling hoeft het van mij niet meer. Laat dat wk maar varen dan. Geef dat ticket maar aan een land dat er wel voor wil vechten.

3 september 2017 om 20:25

Al wint NL in Wit-Rusland met 0-5. Zweden zal dit ook doen tegen Luxemburg en wij winnen niet 6-0 van Zweden in de laatste pot. Het is idd gewoon over en sluiten. En terecht, al met al is dit gewoon geen heel best elftal.

3 september 2017 om 20:37

Je hoeft niet zes nul te winnen. Drie nul is ook genoeg, omdat het doelpunten zijn die voor twee tellen (gaan eraf bij de Zweden en komen erbij bij ons. Dus wel degelijk mogelijk, maar met name door Luxemburg/wit Rusland wordt het lastig denk ik.

3 september 2017 om 20:40

Dat is ook zo, ben wel wakker. Maar ok, een 3-0 thuis is nog overkomelijk al denk ik dat Zweden over Lux heen gaat walsen en wij dit niet op dezelfde manier doen tegen Belarus.

3 september 2017 om 21:01

Ja, ik zag meer mensen dat schrijven, dus twijfelde er al aan.

Maar ik ben het met je eens. Die wedstrijd tegen Luxemburg is nu wel erg fijn voor de Zweden. Maar het kan nog wel!

Welke hoop? Dat Zweden verliest van of remiseert thuis tegen Luxemburg? Of dat wij in de laatste wedstrijd 9-0 winnen van Zweden en zo op doelsaldo tweede worden? Het is over en uit nadat Zweden uit heeft gehaald in Wit-Rusland.

Klaassen, Van de Beek, Vilhena, Blind, Tete, De Ligt, Kluivert met zijn brutaliteit. Daar gaat het naar toe. Voor de apotheose in de poule zou ik gewoon Huntelaar erbij pakken.

3 september 2017 om 21:03

Nou, en ik ben echt een fan van Tete, maar vandaag was er weinig brutaliteit bij hem. Vilhena is een goede bijter. Promes heeft ook talent. Achterin hebben we met De Vrij, Hoedt, Van Dijk, Indi, ook spelers met potentie om beter te worden. Kongolo en Karsdorp nog (hoe gaat het met hen?), Van Ginkel, en zo zijn er vast meer die in de toekomst een rol kunnen spelen.

Blind weer by far de beste man op het veld, wordt zo vaak onderschat maar laat opnieuw zijn waarde zien, ook aanvallend. Wijnaldum en Janssen zakte allebei opnieuw door de ondergrens, was dan ook lachwekkend om naar te kijken. Verder een verdiende overwinning maar het was alles behalve sprankelend, en vaak zo slordig in balbezit. Het belangrijkste zijn de 3 punten, laten we het daar maar bij houden.

Oranje stelt weer teleur! Advocaat is nog erger dan Blind! Janssen stond op een eiland! Wijnalbum verlaagt het spel! Hoedt mist wedstrijdritme. Mis de wil om te winnen en vechten voor elke bal. Nu maar hopen dat Zweden weer verliest. Oranje heeft geen recht op het WK! Laat staan dat ze daar iets te zoeken hebben. Laten ze een voorbeeld nemen van de dames. Ben ik nu de enige die niet wil dat Oranje het niet verdient?

Cillessen: niet te beoordelen. Maar twee ballen op doel gehad en één ging er helaas in.
Tete: verdedigend en aanvallend te min, zeker vergeleken met Blind op links. Zie liever Fosu-Mensah.
De Vrij/hoedt: redelijk solide maar geef mij maar Van Dijk/blind of Martins Indi.
Blind: beste man aan de kant van Oranje. 2 Assists en overall een goed pot. Van Aanholt/aké kunnen ook op zijn plek dan kan hij terug naar Cv.

Wijnaldum: weer ontzettend slecht. Snap niet waarom hij zoveel krediet krijgt.
Vilhena: redelijk. Durfde tenminste duels aan te gaan maar komt tegen de top tekort.
Pröpper: gewoon een ontzettend goede pot. Leuke combinaties, stond steeds op de goede plek als nr. 10 en was belangrijk met zijn goals.

Promes: wederom teleurstellend. Iets beter dan donderdag maar hij brengt nog steeds veel te weinig vergeleken met wat hij in Rusland laat zien. Geef dan Depay maar een keer de kans.
Robben: werkte hard en gedroeg zich als een echte aanvoerder. Aansleuren, oppeppen en daarnaast gewoon een goede pot op rechts.
Janssen: begon weer vreselijk, werkt wel hard maar loopt soms onnodig en dom buitenspel. Kwam later beter in de wedstrijd maar ik vind dat Dost nu echt een kans moet krijgen. Was vorig jaar op Messi na topscorer van Europa en is ook dit jaar goed begonnen. Janssen speelt en scoort gewoon te weinig.

Ik zou vanaf nu starten met:
Cillessen (niet geweldig maar geen betere optie)
Fosumensah/janmaat - Van Dijk - Blnd/indi/de Vrij - Van Aanholt/blind/aké
Pröpper - Vilhena - Van Ginkel
Robben - Dost - Depay

Door rouleren dus en aangeven dat jongens als Strootman, Wijnaldum en Promes ook een keer aan het einde van hun krediet komen.
Overigens zou ik een opstelling met 5 verdedigers (ten koste van Vilhena op het middenveld) ontzettend toejuichen. Geeft je meer controle van achteruit en maakt je minder kwetsbaar voor tegengoals.

3 september 2017 om 21:07

Jouw opstelling is ook zeker goed, maar waar die van mij te verdedigend is, vind ik die van jou te aanvallend. Elk doelpunt telt inderdaad en als we er één tegen krijgen is dat dus ook een groot probleem. Qua Blind heb je misschien inderdaad wel gelijk. Met deze opstelling hebben Promes, Depay en Robben wel wat meer ruimte, wat ze goed kan doen, maar ik ben bang dat de balans er wel een beetje uit is. Tegen Wit Rusland moet je dat kunnen compenseren maar tegen Zweden wordt dat denk ik al moeilijker.

Het interview van Robben is toch heerlijk te zien. Ten eerste dat hij de enigste is die nog even het publiek echt wil bedanken. Ten tweede, z'n passie. Heerlijk te zien.

3 september 2017 om 22:43

Kon ie die passie maar op advocaat overbrengen. Die vond het natuurlijk weer prima allemaal. Janssen was goed, de instelling was goed bla bla bla. Robben zag tenminste wel dat het juist niet goed was en die wil om te scoren er niet was.

Dick Advocaat is echt een schandalig domme coach. Hoe is het mogelijk dat je na de 2-0 tegen Frankrijk niet gwn een verdediger erbij gooit en die stand verdedigd. Nu laat hij Janssen staan die letterlijk niets goed heeft gedaan. Buiten zijn schoten waren ook zijn keuzes aan de bal onbegrijpelijk. Moest een paar keer de bal in 1 keer spelen waardoor er zelfs 2 spelers hem blind konden inschieten. Meneer heeft weer een extra aanname nodig en kans weg. Echt om je kapot te ergeren. Dick laat hem staan en gooit er niet nog een spits bij. Het gat moest kleiner. Zweden begreep dat wel en wint uit met 4 goals verschil. De Wit Russen willen een schande voorkomen door weer thuis dik te verliezen en gaan er nu vol in. Vilhena was verdedigend goed maar voetballend echt een drama. Er ligt echt een meter ruimte tussen de linies maar hij durft het niet om die bal te passen. Het lijkt of hij de passen geeft die hem zijn aangeleerd en zelf nooit denkt. Tikkie breed en terug. Wel goed gebuffeld! Wijnaldum ook zeer ergelijk. Je ziet gwn de angst aan de bal om vooruit te spelen. Neemt de bal 6 keer aan om vervolgens terug te spelen. Hij ziet de ruimte wel maar is een bange jongen. Promes ipv Elia echt onbegrijpelijk. Promes komt nog geen lantaarnpaal voorbij en is ook helemaal niet snel. Hij kaatst veel en heeft een aardige voorzet. Elia kan een man voorbij en heeft echte dreiging zodat je op beide flanken gevaarlijk kan worden. De Vrij naar Juve zou de grootste grap van de eeuw zijn. Heeft de draai van een tractor en lijkt erg log na zijn extra spieren. Verder werd hij vaak geroemd om zijn voetballende vermogen, maar ik zie hem zelden middenvelders inspelen. Hoedt, de back of een cross en wnnr een middenvelder word ingespeeld is het pas na gegil van die speler. Heeft dus geen wapens en is een matige speler. Hoedt wil ik het niet eens over hebben. Propper scoort er 2 en doet zijn taak. Blind was erg sterk. Ze hebben het zelf verpest en waren zeer angstig om het land te dragen. Bang om uitgefloten te worden na verkeerde passes waardoor alle ballen terug gaan. Nu ik Dick zo hoor praten snap ik precies Wrm we het niet redden. Maakt een zeer verwarde indruk en zegt dingen die onbegrijpelijk zijn

Je wint gelukkig wel maar je laat ook een goede kans liggen om aan het doelsaldo te werken, of in ieder geval de Zweden niet uit te laten lopen zoals nu wel is gebeurt. Het moet vanaf nu wel heel erg mee gaan zitten wil je nog tweede in de poule worden.
Het was verder weer eens een slechte en saaie pot, tempo lag weer eens ouderwets veel te laag. De keuze voor Propper pakt verrassend goed uit met twee goals. Maar de beste man op het veld vond ik Blind, een van de weinige die een goede inzet gaf gekoppeld aan prima spel. Wijnaldum blijft verstoppertje spelen bij het Nederlands elftal, wat ik echt niet snap. Robben moet nog in vorm komen, zelfde geldt voor Janssen waar je gewoon de onmacht en gemis aan vertrouwen op zijn gezicht ziet.

Goede overwinning en terecht dat Sneijder niet speelde, die Propper was toch veeeeel beter!!! En wat was die Janssen slecht, ik snap nu dat hij in Engeland nooit speelt..

Heeft er iemand nog een verklaring waarom die Janssen keer op keer opgesteld blijft worden? Ik snap dat we niet ruim zitten in de geweldige spitsen maar man man man wat een verschrikking is die vent toch week in week uit. Speelt al een compleet jaar nauwelijks en wordt elke keer in de basis op gesteld. Die man kan niet kaatsen en zijn schot is uiterst belabberd. Het enige wat hij kan is af en toe een bal vast houden, maar om nou te zeggen dat daar echt wat uit gecreeerd wordt. Dit kan echt niet meer, je speelt gewoon steevast met 10 man zolang Janssen in je elftal staat.

3 september 2017 om 21:06

Ik denk dat het idee is dat Janssen beter in de combinatie is dan Dost? En dat Van Persie over the hill is? En dan dus Janssen opstellen omdat die samen met Promes, Robben, Propper en Wijnaldum een combinatie aan zou moeten kunnen gaan? Maar goed, ben het met je eens. Had hem ook niet opgesteld vandaag na die pot tegen Frankrijk.

Ach, het maakt eigenlijk niets uit, Nederland gaat toch niet naar het EK. Daar zijn ze simpelweg te slecht voor.

Het moet wel erg triest zijn gesteld dat we gewoon meerdere bankspelers als basis hebben staan.
Het voetbal is bij tijd en wijle om te janken zo slecht.

En zo'n Janssen, hoe kan dat toch 1e spits zijn van Nederland? Regelrechte Jupiler materiaal, die door 2 leuke seizoen opeens naar het buitenland verkocht werd, maar geen deuk in een pak boter schopt.

En Dick, ik wist wel dat je laf was, maar zo laf? Is hij werkelijk zo dom? Of denkt hij dat Zweden thuis tegen Luxemburg punten gaat laten liggen? Ik zal je even wat verklappen Dick, die winnen met minimaal 5-0.

Als we al winnen bij de Wit-Russen wat zeker geen enkele garantie is, sta je vermoedelijk een doelpunt of 10 achter op doelsaldo. Ach, dan hoeven we thuis maar met 6-0 te winnen van Zweden denkt Dick...hij is net zo slecht als het Nederlands voetbal momenteel.

Dus degene die zich rijk rekent is wat mij betreft enorm naïef.

De passing van Oranje was opnieuw van amateurniveau, met name bij Wijnaldum en Vilhenha. Vooral als je dat afzet tegen die van onze nationale pispaal Daley Blind, van wie zo goed als iedere pass bij een medespeler aankwam en ook nog eens met enige regelmaat gevaar opleverde. Waarom Blind altijd wordt afgezeken, wordt me een steeds groter raadsel omdat hij praktisch nooit door de ondergrens heen zakt en vaak net als vanavond tot de besten op het veld behoort. Ook Tete was overigens een ramp en als nu nog niet duidelijk is waarom bijna alle trainers Veldman boven Tete verkiezen, weet ik het ook niet meer. De tandem Blind-Promes functioneerde prima, terwijl aan de andere kant Tete Robben alleen maar in de weg liep. Maar vooral het optreden van Wijnaldum was opnieuw een regelrechte aanfluiting en als ik de bondscoach was zou ik eens een ander de kans geven. Slechter dan Wijnaldum kan hij het bijna niet doen.

De 8 beste nr's 2 spelen om resterende ticket. Hierbij tellen de resultaten tegen nr 1, 3, 4 en 5. Dus tegen nr 6 vervalt. Dus wat ik hieruit kan opmaken is dat omderling resultaat telt? Aangezien het uit in Zweden 1 - 1 was. Bron Wikipedia. Slechtste nr 2 zal nog kunnen.,maar schat die kan klein in. Gewoon beide wedstrijden winnen en NL speelt play-offs

3 september 2017 om 21:44

Dat klopt niet helemaal wat je zegt.

De resultaten tegen de nummer 1,3,4,5 is alleen maar als landen uit verschillende poules op een gelijk aantal punten eindigen en er een keuze moet worden gemaakt wie door mag naar de play offs.
Dit besluit is genomen om de poules met 5 landen niet te benadelen, dus het resultaat tegen luxemburg telt mee.

Als ik die Janssen zo zie slungelen over het veld, dan vraag ik me toch af of niet eens overwogen moet worden van Wolfswinkel op te roepen. Heeft er bij Basel ook weer 6 in liggen dit seizoen.

3 september 2017 om 22:45

Zolang advocaat roept hij Janssen goed speelde zijn we dus niet van hem af. Onbegrijpelijk.

Ik had dit logischer gevonden als we ons vandaag bij wijze van hadden geplaatst. Het is allerminst zeker dat we het gaan halen.

Voor Propper persoonlijk leuk om twee keer te scoren. Blind viel ook positief op. Maar Janssen jongens, drama. Exemplarisch hoe ie halverwege de eerste helft een simpele pass onder zijn voet door liet schieten. Echt een klassieke houterige spits. Logisch dat ie bij Tottenham niet aan de bak komt.

Minimale kans nog. Laten we eens heel positief denken en ervan uit gaan dat het doelsaldo verschil blijft zoals ie nu is, dus zweden +11 Nederland +5. Dan moet je dus met drie doelpunten verschil winnen van Zweden. Alleen met een Promes,dost en Robben in topvorm heb je een piep klein kansje.

Dramatisch. Ondanks de overwinning. Waar is de kritiek op Cillessen? Zoet zou afgebrand worden. Verdient geen basisplaats. Tegen Frankrijk ook amateuristisch. We gaan het niet halen. Zweden wederom gewonnen. Triest.

4 september 2017 om 06:51

Wat was er niet goed aan Cillissen?
Tegen Frankrijk onze beste man en gisteren ook gewoon goed,
ik zou ook niet weten wie er beter is dan hem..

Hoop moeten we blijven houden, maar we hebben het niet zelf in de hand.
Nederland moet minimaal met 4 doelpunten verschil van Wit Rusland winnen.
En wie weet kan Luxemburg Nederland van dienst zijn (bij schrijven nog 0-0 tegen Frankrijk 77ste minuut)
Op een gelijkspel bij Zweden reken ik niet maar al zouden ze maar met 1-0 verliezen.(hebben ze thuis ook gedaan tegen Zweden)dan is als Nederland het goed doet een 2-0 of zelfs 1-0 tegen Zweden voldoende. En dat zal ook moeilijk genoeg zijn

Blind was aanvallend erg goed, maar verdedigend (weer) niet top. Tegen Frankrijk was dit fataal, nu kwam hij ermee weg. Hoewel hij positioneel vaak wel goed staat, komt hij als back gewoon echt snelheid tekort. Een Pieters of Kongolo zouden hier mijne inziens beter neergezet kunnen worden, al was Kongolo in dit geval niet mogelijk.

Ik zie in de Blind van dit moment meer een 6. Persoonlijk zou ik hem met Vilhena, Pröpper en/of Sneijder op het middenveld zetten, om met de punt naar achteren te gaan voetballen. Blind zou zo veel meer tot zijn recht komen, denk ik. Wijnaldum kan vervangen worden, die speelt momenteel echt als een natte krant. Hetzelfde geldt overigens voor Janssen, die man is ernstig rijp voor de reservebank.

Het lijkt me duidelijk dat Jansen niet meer kan , Huntelaar lijkt me nu de beste optie en Bas Dost
Voor de laatste minuten om wat forceren.

Gewoon een ander speltype gaan spelen? Iets van 3-5-2. Voor de 4-3-3 met opkomende backs of buitenspelers die voorzetten geven op de spits, hebben we de spelers niet. En een spits opstellen die nooit geblesseerd is, maar ook nooit speelt, werkt blijkbaar ook niet....
Beetje het spelletje van Juventus/conte spelen. Dan is er voor Sneijder misschien een Pirlo plekje te vinden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren