Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Vrij vreest: ‘Dat zou ons weleens heel duur kunnen komen te staan’

Laatste update:

Niet alleen de nederlaag tegen Frankrijk, maar ook de grootte van de marge kan voor Nederland desastreuze gevolgen hebben. In de strijd om de felbegeerde tweede plaats in de kwalificatiepoule is het doelsaldo doorslaggevend, weet verdediger Stefan de Vrij. Daarnaast mag de nummer twee niet de allerslechtste nummer twee van alle kwalificatiepoules zijn om te kunnen deelnemen aan de play-offs.

"Ik zei nog tegen een paar teamgenoten dat we de schade moesten beperken", vertelt De Vrij aan De Telegraaf. Twintig minuten voor tijd stond het 'pas' 1-0 in Parijs, maar met tien man was er voor Oranje uiteindelijk geen houden meer aan. "Ze kwamen in de slotfase van alle kanten op ons af. Na een corner van ons waren wij nergens te bekennen en stonden zij met z’n drieën alleen voor een lege goal, terwijl we een man minder hadden."

"Dat zou weleens heel duur kunnen worden", voegt De Vrij daaraan toe. Jasper Cillessen houdt eveneens rekening met de rol die het doelsaldo kan spelen. "Achteraf hadden we het bij 2-0 misschien beter dicht kunnen gooien." De 2-0 kwam 17 minuten voor tijd van Thomas Lemar, die na 87 minuten ook voor de 3-0 zorgde. Kylian Mbappé bepaalde in blessuretijd de eindstand.

Wordt Oranje tweede in de kwalificatiepoule?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij mag nog van geluk spreken Frankrijk had er makkelijk 7kunnen maken .

2 september 2017 om 12:52

Frankrijk mag geluk van hebben dat we Dick Advocaat hebben. Het is bekend dat Dick eerst verdedigend denkt en vervolgens voorzichtig naar voren voetballen, zonder risico.

Waarom zit Sneijder niet bij topclub en mag vertrekken bij Galatasaray omdat hij niet meer in staat is om 90 minuten te presteren. Dick kiest nooit voor kwaliteit maar ervaring qua waar ze voetballen.

Dick heeft in zijn carrière de spelers niemand beter gemaakt en zit ook niet lang bij de clubs en of bondscoach.

Ongelooflijk dat KNVB deze man heeft gekozen en nog laat de KNVB kunstgras toe...

2 september 2017 om 13:14

Het gaat niet om de trainer maar om het material wat jij hebt ,en dat is bij Nederland subtop van Europa ,Frankrijk is wereldtop .

2 september 2017 om 13:28

Dan moet je als trainer slim zijn en dat is Dick niet. Tijd voor doorselecteren met nieuwe spelers en een nieuw systeem.

2 september 2017 om 14:30

Rustig aan zeg, volgens mij was dit zo ongeveer de 1e interland van Advocaat sinds zn terugkeer. Hij heeft gegokt op de routine en bewijsdrang van vPersie en Sneijder en verloren van een ijzersterk land. Ik zie momenteel geen betere haalbare kandidaat voor de rol van bondscoach en ook zeker weinig betere spelers. vPersie en Sneijder kunnen we inmiddels wel afschrijven, maar veel betere spelers lopen er ook weer niet rond.

2 september 2017 om 13:59

Robben had er ook twee kunnen maken. Sja zo kunnen wij altijd Frankrijk groter maken dan ze werkelijk zijn. Het blijft 11 tegen 11, iedereen heeft altijd zijn zwaktes. Dacht je dat Griezmann onsterfelijk was? Pogba die nooit fouten maakte? Dat we qua kwaliteit minder zijn individueel dat is mij allang duidelijk, maar je wint met een team. Zolang het team goed samenspeelt en iedereen 100 geeft. Dan winnen we van iedereen. Jullie lachen allemaal, maar het zijn gewoon mensen met twee benen en twee armen. Bal is rond en iedereen speelt met een keeper. Boeit mij totaal niet hoeveel waard zij zijn op dit moment. Als Frankrijk de komende 3 wedstrijden gelijk speelt en ze doen het erg slecht in de Champions League met hun club, dan daalt hun waarde ook meteen. Zoiets heet gewoon momentopname. Ik kan ook een jas kopen van 4000 euro, maar is de kwaliteit perse beter dan een jas van 100 euro? Kijk Pogba, Bale en Di Maria hadden een flinke prijskaart aan hun hangen, maar die hebben echt nooit echt het waar kunnen maken. Die 90 miljoen van Ronaldo die is het wel echt meer een meer waard. Mbappe zou in verhouding minimaal 4 CL trophies moeten binnenharken. Alleen dan heeft hij zijn waarde pas terug verdient.

2 september 2017 om 19:23

Dit is geen moment opname maar een keihard feit ze hopen dat spelers die over de hill zijn nog een opleving hebben Nederland speelt al heel de kwalificatie zwak ,Frankrijk heeft gewoon wereldspelers in alle linies.

Denk dat je dat al had moeten doen toen het pas 1-0 stond en je nog met 11 man speelde. Je zag dat er vanaf seconde 1 geen houden meer aan was en dat er niks te halen viel. Ik begrijp Advocaat dan ook totaal niet waarom hij na de rode kaart maar bleef spelen met Gini en Vilhena als enige middenvelders, terwijl je wist dat Robben, RvP en Promes geen meeverdedigende wonders zijn. En hij had nog een wissel over.

2 september 2017 om 12:43

Advocaat heeft natuurlijk wel.meer domme dingen gedaan. Beginnen met 433 terwijl hij normaal eerst voor een sterke organisatie zorgt. Strootman gewoonclaten staan terwijl heel nederland zag dat hij uiterlijk in de rust haf moeten worden gewisseld. Niks dichr timmeren na de (onterechte), rode kaart. Denk dat advocaay zelf de kluts ook een beetje kwijt was want hij heeft de ene na de andere onlogische beslissi g venomen.

Als nederland de resterende 3 wedstrijden wint, zijn ze dan niet de slechtste nummer 2?

2 september 2017 om 12:08

Denk dat dit van het doelsaldo af zal gaan hangen..
grof gezegd, de laatste wedstrijden met 5-0 winnen zal in je voordeel werken, haalbaar lijkt het niet te zijn.

2 september 2017 om 12:10

Ik verwacht dat poule E weleens de slechtste nummer 2 kan leveren, al waren de resultaten van gisteren niet gunstig wat dat betreft. Maar als ik jouw avatar goed zie dan denk ik dat je beter op de hoogte bent van de situatie en de scenarios in die poule met Montenegro, Denemarken, Polen en Roemenië.

2 september 2017 om 12:20

Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Dan moeten zowel Montenegro als Denemarken meer dan 3 punten verspelen denk ik. Ik denk dat er meer kansen zijn in de groep van België. Als Griekenland verliest tegen de Belgen dan zie ik het daar wel goed komen, maar dan moet je alles winnen, anders ben je nog steeds het bokje.

2 september 2017 om 12:29

Maar zweden moet nog thuis tegen luxembourg en gaat daar waarschijnlijk een monterscore neerzetten.

2 september 2017 om 12:40

Maar dan is het toch nog steeds een kwestie van Doelsaldo want ik verwacht dat Griekenland wel 6 punten pakt tegen Cyprus en Gibraltar. De Vrij maakt hier wel een goed punt verlies je zo'n wedstrijd met 1-0 dan heb je gewoon een doelsaldo van 6. Ik acht het niet onrealistisch dat teams als Ierland, Ijsland, Denemarken, Montenegro, Slowakije op 19 punten eindigen maar ja dan wordt het nog afwachten met het doelsaldo. Nederland moet morgen flink uithalen tegen Bulgarije en Wit Rusland ook met veel doelpunten verslaan want tegen Zweden ga je niet met veel doelpunten verschil winnen.

2 september 2017 om 13:10

maar je staat nu al 3 doelpunten achter en zweden moet nog tegen luxenbourg dus hoe gaat dat goed komen dan?

2 september 2017 om 13:12

Op basis van????

2 september 2017 om 13:16

Precies...doelsaldo is toch überhaupt een probleem? Sowieso om tweede te worden nog. Zelfs als je de resterende drie wedstrijden wint, wat lastig genoeg is maar niet ondenkbaar, dan is de kans groot dat je op een gelijk puntenaantal met Zweden eindigt, maar Zweden een beter doelsaldo heeft. Dat schijnt doorslaggevend te zijn. Ik vind het wel nog steeds onduidelijk, want er zijn ook competities en toernooien waar het onderlinge resultaat dan geldt.

2 september 2017 om 13:28

Dat is ook hier het geval. Als Nederland alles wint vanaf nu en met minimaal 2 doelpunten verschil van de Zweden eindigt NL boven Zweden o.b.v. onderling resultaat( in Zweden werd het 1-0).
Alleen is de kans aanwezig dat NL dan nog steeds niet bij de beste nummers 2 eindigt vanwege het eventuele magere doelsaldo. Dat kan dan dus erg spannend worden.
Maargoed. Eerst alle 3 de wedstrijden maar zien te winnen en met minimaal 2 doelpunten verschil van de Zweden. Lijkt me momenteel al lastig zat.

2 september 2017 om 14:51

In Zweden werd het 1-1, toch?

2 september 2017 om 16:52

Gelijkspel. Dus 3x winst is voldoende om Zwedente passeren

2 september 2017 om 22:15

@lorenzowhite; vervallen alle resultaten tegen de nr6 uit de poule niet? Dat las ik nml wel. Dan maakt het toch niet uit of zweden met 1-0 of 10-0 van luxemburg wint?

3 september 2017 om 09:10

Ijsmuts, dat is dus het vreemde, die regel was bedacht omdat er twee poules waren van vijf ten tijden van de loting (nog voor het ek). Daarna kwamen Gibraltar en Kosovo erbij, die kwamen in de twee poules met vijf waardoor er alleen nog maar poules waren met zes deelnemers. Desondanks is besloten om de regels om de beste nummers 2 te bepalen niet te wijzigen. Het gaat dus om de prestaties tegen 1,3,4 en 5.

edit: Volgens mij kan daardoor een situatie ontstaan dat de nummer 2 niet bij de beste hoort, maar dat de nummer 3 dat wel was geweest ten opzichte van andere nummers 2 omdat zij tegen de nummer laatst punten hebben verspeeld.

Dat Dick het nog durft om bejaarde spelers, die het niveau niet meer aankunnen, op te stellen is ronduit schandalig. Wanneer gaat Oranje eens beginnen aan het bouwen van een nieuwe selectie en wanneer zegt het vaarwel tegen opa Sneijder en Robben? Deze spelers hebben meer voetballend vermogen in hun slechte been dan die jonge talenten tezamen, maar worden overklast op fysiek aspect. Op internationaal vlak heb je geen topspeler nodig op elke positie om ver te komen. Wat je nodig hebt is een team die samenhangt en voor elkaar door het vuur gaat. Een team die strijdt voor elke meter, een team die over eenover-mijn-lijk mentaliteit beschikt. Ook heb je een klein beetje geluk nodig. Kijk maar eens naar afgelopen EK's en WK's. Ghana, Wales, Uruguay en zelfs Portugal zijn allemaal ver gekomen. Dit komt niet door individuele klasse. Verre van. Dit komt omdat zij over de eigenschappen beschikten die ik hierboven heb vermeld.

2 september 2017 om 12:10

Jij geeft hier precies aan wat ik in andere topics aangeef..
Het vechten voor elkaar ontbreekt in dit elftal, waar het aan ligt geen idee..
Misschien zit in het achterhoofd al het idee dat het WK niet haalbaar is en dat er daarom niks meer uit komt..

2 september 2017 om 13:16

Ik weet het wel.. spelers als Kuyt ontbreken in de selectie. De altijd uitgekotste Kuyt hier op voetbalzone door zogenaamde kenners. Klaassen bezit dezelfde eigenschappen.. net als Vilhena, vuur en passie.. vechten!

2 september 2017 om 13:11

Dick Advocaat is gewoon niet van het kaliber Louis van Gaal. Nooit geweest ook. Vind nog steeds het ontslag van Hiddink een veel te voorbarige beslissing.

Nou is het kijken wat de nr's 2 vanavond doen. Maar tot op dit moment hebben ze allemaal punten gehad. Nederland kan max 12 punten halen (3x winst) en de meerendeel staat al op 9 of 10 punten met 2 wedstrijden, zo ongeveer. Natuurlijk heb je dan nog een kans maar die is zeer klein. Nee het wk is al niet te halen. Speel gewoon vrijuit tegen Bulgarije ipv jezelf druk op te leggen met laatste kans. Alles is al zo goed als verspeeld

2 september 2017 om 12:15

Nederland staat op 10 punten en kan er nog maximaal 9 halen... Dan kom je dus op 19 uit. Je hoeft er slechts 1 achter je te houden en dat is zeker wel mogelijk. Als je er nu 3 wint ga je gewoon play-offs spelen.

2 september 2017 om 13:23

Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan, want als Zweden wint van Wit-Rusland zondag is Nederland al zo goed als uitgeschakeld. De reden hiervoor is dat Zweden als laatste wedstrijd thuis tegen Luxemburg speelt. Met het hele stadion/volk erachter en play-offs op het spel. Daar zal Zweden dus goed aan het doelsaldo kunnen werken en met de recente prestaties van Nederland zie ik ze echt niet uithalen in het onderlinge duel met Zweden om hier verandering in te brengen. Dus zelfs als Nederland alle 3 de wedstrijden wint kan het nog derde worden

Het wordt tijd dat we accepeteren waar wij staan. Met deze huidige selectie zijn ploegen als Bulgarije gewoon hardstikke pittig. Ik vind dat je een teampie als Frankrijk moet zien als een Real, en wij zijn dan Ajax. Je kan er van winnen, maar de kans is nihil.

Dus 4-3-3 spelen en vooruitvoetballen is allemaal leuk en aardig, maar tegen zulke ploegen krijg je de bal niet, veel te veel klasse!
Dus ik zeg, het is tijd voor een andere mindset.
#revolutie!!

2 september 2017 om 12:19

Je hebt nu super atleten nodig die in perfecte conditie zijn. Spelers met veel dynamiek en snelheid.

2 september 2017 om 12:22

Leroy Fer

2 september 2017 om 12:40

Heeft Ijsland die lopen dan? Sterk zijn ze en lang, maar superatleten, zeker niet. Inzet? Jazeker, teamwork? Jazeker! Daar moeten wij het meer in gaan zoeken, spelers moeten begrijpen wat er nodig is om te winnen. Ik hoor nederlandse spelers zooo vaak zeggen, ja maar we hadden meer de bal(tegen"mindere" teams dan).
Dit mindset, daar ben ik echt klaarmee!

2 september 2017 om 13:09

Die heeft alleen loopvermogen en kracht ,techniek is ook belangerijk kijk naar Lemar

2 september 2017 om 14:28

Onzin. Frankrijk werd een paar maanden geleden nog met de dezelfde super atleten helemaal weggetikt door Spanje. Pogba, kante etc werden helemaal weggespeeld. Bij Spanje hebben ze ook geen super atleten lopen. Zij focussen zich primair op het voetbal. Uit hun opleidingen komen spelers die voornamelijk goed kunnen voetballen. Die beschikken over creativiteit, intelligentie en techniek. Je hebt niet persee super atleten nodig. Nederland ontbreekt het eigenlijk aan een visie in het opleiden. Je moet de "super atleten" van bijv Frankrijk niet willen bestrijden met je eigen zgn super atleten, maar net als Spanje met creativiteit, techniek en intelligentie op het middenveld. Je ziet in Nederland meer spelers doorkomen die voornamelijk fysiek sterk zijn, enkele die vanwege hun voetballende kwaliteiten doorkomen en de meeste een zgn combinatie daarvan. Men wilt goed voetbal spelen, maar heeft totaal geen techniek en creatviteit op het middenveld. NL heeft in de laatste 20 jaar, maar 2 spelers in Sneijder en vd vaart op het middenveld opgeleid die uitblonken op het gebied van creativiteit, techniek en intelligentie. Dan kun je nog zo graag Hollandse school willen voetballen, maar als je niet de benodigde spelers opleidt, gaat het heel moeilijk worden.

2 september 2017 om 15:03

Ben het met je eens op een aantal vlakken, helaas kan je NL niet met Spanje vergelijken. Topspelers met middelmaat vergelijken. In het hedendaagse voetbal moet je technisch van dusdanig niveau zijn dat je een team vol toppers nodig hebt als je zo wil voetballen, wij hebben die niet. Dus zal je gewoon op de counter moeten spelen. Ik blijf het herhalen want het is gewoon de waarheid, LvG begreep het, en die lijn moet doorgetrokken worden. Mochten we per toeval een lichting spelers hebben zoals Belgie, dan kan je het weer proberen.
Ik denkt btw dat hrt geen toeval is. De Belgen zijn ons gewoon voorbij gestreeft, ditzelfde gebeurd nu bij het tennis, de Belgen doen het gewoon beter, misschien moeten we eens in de Belgische keuken gaan koekeloeren!

Wat een gezeur om het doelsaldo. Het doelsaldo gaat echt niet de reden worden dat wij ons niet gaan plaatsen voor het WK.

2 september 2017 om 12:43

Tot dat je dalijk een paar doelpunten tekort komt als je op 19 punten eindigt. Alleen Ierland en IJsland zou je nog kunnen pakken op doelsaldo.

Ik denk dat we realistisch moeten zijn. De kans dat Zweden en Bulgarije en gaan laten liggen, en wij ineens alles winnen is al heel klein. Dan moeten we nog bij de beste 8 nummers 2 horen. Dan moeten we de play-offs overleven (tegen veel betere landen) en zelfs als dat allemaal zou gebeuren, zijn we waarschijnlijk na 3 wedstrijden klaar. Het is tijd om te herbouwen.

2 september 2017 om 13:08

Waar ook maar een minieme kans is moet je die benutten. Een eindtoernooi heeft zijn eigen dynamiek en kent altijd surprises.

2 september 2017 om 13:33

Dat is absoluut waar maar realistisch gezien is de weg naar het eindtoernooi lang en lastig, als we er al aan mogen beginnen.

2 september 2017 om 14:53

Na het mislopen van het EK had de KNVB een sterk beleid neer moeten zetten, dat is destijds niet gebeurd. Nu zien we de consequenties er van. Naar mijn idee moest er allang afscheid genomen worden van 4-3-3 en de speelwijze aanpassen op de groep spelers die ter beschikking staat.

Lijkt me een slimme vent die de Vrij, jammer dat hij zich dat niet eerder bedacht.
Onbegrijpelijk dat er niet is ingegrepen na die twee nul..

2 september 2017 om 13:18

Hoe kan je ingrijpen als je helemaal scheel word getikt

Het is wel typisch Nederlands om op dit soort dingen niet voorbereid te zijn. Denk niet dat het Duitsland was overkomen. Die laten namelijk niets aan het toeval over.

2 september 2017 om 13:42

Nou idd.. en dan wel zo een flapdrol met een boekje er bij die de invallers gaat vertellen hoe het moet.. what the fuck.. stuur voetballers gewoon het veld in fokkin mafketels.. ze zien de wedstrijd zelf ook hoor vanaf de bank.. wanneer dat boekje nu echt noodzakelijk is moeten we direct stoppen met oranje

Frankrijk was inderdaad erg goed maar vergeet ook niet dat ze et 11 tegen 11 niet heel veel kansen creerden. De grootste kans was voor Robben..na de rode kaart was het helemaal kat en muis. Frankrijk is van het allerhoogste niveau en Nederland is voor de zoveelste keer genaaid dor de scheidsrechter. Strootman had door Advocaat gewisseld moeten worden maar het is wel dat hem (na geen pingel tegen Frankrijk en de afgekeurde goal van Dost) onrecht is aangedaan. Daardoor ging het nog fouter dan het toch al ging.

subtop speelt geen 4-3-3
geld ook voor eredivsie speel geen 4-3-3 werkt alleen bij wereldtopteams

Het failliet van het Nlse voetbal is al jaren zichtbaar, niet alleen de voetballers maar ook de trainers die niet meer de kwaliteiten hebben van destijds een van Gaal, Cruijff, Hiddink etc.
Dat Advocaat van Persie en Sneijder uitnodigt die amper 15 minuten hard kunnen lopen zonder een blessure op te lopen zegt veel. En dan Gullit met zijn praatjes over resultaat spelen, harde verdedigers en "als het moet de lange bal hanteren".... Niets van gezien. Weer 4 verdedigers opstellen terwijl je een Sneijder opstelt op het middenveld die het allemaal amper kan belopen. En dan toch steeds over de grond spelen tegen de Fransen, ipv een Dost in vorm er in te zetten en gokken op het doorkoppen op Robben en een snelle uitbraak. Nee, ik heb niets gezien van het willen ontregelen van het spel van de Fransen, zeg maar a la Mourinho onbeschaamd met 9 verdedigend ingestelde spelers alleen de ballen tegenhouden en hopen op een 0-0. En Strootman niet gelijk wisselen na die eerste gele kaart en nadat hij zo beroerd speelde.... En nu pas gaat Dickie zijn fouten herstellen. Ik vrees dat het te laat is.

Ik hekel de mentaliteit van de spelers. Dat je zo over je heen laat lopen. Je ziet gewoongeen vuur in de ogen. Hoe kan dit? Is het de opvoeding? nul Agressie. Zijn ze te veel afgestompt? Het is mij echt een raadsel. Vooral tegen de grote ploegen. Zoveel ontzag. te veel.

Eerst maar eens afwachten of we uberhaupt die drie wedstrijden gaan winnen. We kunnen het nu wel alvast over het doelsaldo gaan hebben, maar ze moeten eerst maar eens winnen van Bulgarije. Daar ben ik op dit moment nog niet heel zeker van in ieder geval.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren