Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Van Nistelrooij zou nu een miljard waard zijn, Giggs zelfs twee miljard’

Laatste update:

De transfermarkt lijkt sinds deze zomer definitief op hol geslagen te zijn. Neymar maakte voor 222 miljoen euro de overstap van Barcelona naar Paris Saint-Germain en is daardoor momenteel de duurste speler ter wereld. Roy Keane verbaast zich over de megabedragen die tegenwoordig door clubs betaald worden.

“Het is verbazingwekkend tegenwoordig. Dit is de beste tijd om een voetballer te zijn, zeker als je maar een gemiddelde speler bent. Voor hen worden al bedragen van veertig miljoen euro neergelegd”, zegt de oud-middenvelder in gesprek met de Engelse pers. “Ik analyseer het niet teveel, zo werkt de markt nu eenmaal op dit moment. Er zijn niet zoveel topspelers meer over, zij gaan voor een groot bedrag.”

“Maar de gemiddelde spelers worden ook voor veertig tot vijftig miljoen verkocht en als je dat hoort, ga je toch denken. De clubs zijn bereid om zulke bedragen te betalen, dus je kan de spelers niks kwalijk nemen”, vervolgt Keane zijn verhaal. “Ruud van Nistelrooij zou tegenwoordig wel een miljard euro waard zijn. David Beckham? Ook een miljard. Ryan Giggs misschien wel twee miljard. En ikzelf? Ik denk vier miljoen.”

Ben jij het met Roy Keane eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou ja het is roy keane de halve gek maar brilliante voetballer die het zegt. Iedereen heeft wel zijn eigen mening over de transfer bedragen. Helaas is het zo dat het ridecul is maar het is wat het is.

29 augustus 2017 om 16:59

Ik denk dat ik wel durf te wedden dat als Neymar niet verkocht was voor die absurd hoge bedrag en bleef bij Barca, dat het niet zo extreem los is gegaan.

29 augustus 2017 om 17:08

Precies, dan zou niemand 150 miljoen aan Dembele of een Coutinho geven, paar jaar terug kon je 3/4 spelers van hoog niveau halen voor 150 miljoen, tegenwoordig betaal je al bijna 200mil aan een speler die een seizoen leuk heeft gespeeld.

29 augustus 2017 om 17:27

Het is allemaal begonnen met de transfer van Bale die het recordbedrag van Ronaldo verbrak.

Ronaldo is met Messi de beste speler van de wereld, dus is het ook logisch dat hij ook de duurste speler is. Dus eigenlijk enkel Messi zou bij wijze van hetzelfde mogen kosten.

Maar toen Real toch zo gek was om voor Bale meer te betalen dan Ronaldo was de grens gewoon helemaal verdwenen. Bale is een goede speler, maar komt niet in de buurt van Ronaldo. Dus sindsdien is ieder club zijn eigen maatstaf gaan hanteren

29 augustus 2017 om 18:13

Onzin! Het is allemaal gekomen doordat clubs veel meer geld verdienen met shirts, kaartjes, tv geld etc. Ook zat het er natuurlijk aan te komen je hebt een top 50 spelers die voor elke club in de wereld interessant kunnen zijn dat betekent heel veel concurrentie omdat er ook gewoon 10-15 clubs zijn die bedragen boven de 50 miljoen uit kunnen geven.

29 augustus 2017 om 20:50

Het komt inderdaad doordat er meer geld beschikbaar is dan ze op kunnen maken aan normale dingen. Dus dan gaat dat geld naar topkwaliteit spelers. Wat moet je er anders mee? En tweede of een derde stadion neerzetten?

De bedragen zijn waanzinnig, maar er gaat nou eenmaal waanzinnig veel geld om in het voetbal.

29 augustus 2017 om 21:41

100 miljoen voor cristiano is de enige die recht te praten valt als je ziet hoe hij heeft gepresteerd. Ik ben van mening dat alleen hij en messi meer dan 100 miljoen waard zijn. Neymar is het ook wel waard omdat hij echt goed verkoopt in de marketing zoals david beckham vroeger. Al die andere spelers die voor 80 90 en 100 mil naar boven zijn gekocht zijn het gewoon niet waard. Pogba gaat geen 50 goals maken of voorbereiden in een seizoen week in week uit jaar in jaar uit net zoals messi en cristiano. Als tottenham christian eriksen dit seizoen bij ajax zou ophalen zou hij 60 miljoen waard zijn ipv die 13 miljoen die ajax toen zakgeld kreeg voor hem.

29 augustus 2017 om 16:50

Inderdaad, geweldig

29 augustus 2017 om 17:04

Altijd al een interessant figuur geweest.

Verder heeft hij natuurlijk gelijk dat het mooie tijden zijn voor middelmatige voetballers.

"& ikzelf? Denk vier miljoen" Hahahahahah! Goeie!

Het is echt eigenlijk best bizar als je ziet hoe het een jaar of 5 geleden er aan toe ging vergelijken met de hiidige tijd.
Tuurlijk, tegenwoordig gaat er zovéél geld rondt in de voetballerij & daarmee zal alles meer waarde krijgen ook spelers.
Kijk er maar niet van op wanneer er binnen 3 jaar 300 miljoen wordt gespendeerd voor 1 speler!

29 augustus 2017 om 16:46

Binnen 3 jaar? Ik denk dat het record van Neymar binnen een jaar royaal verbroken wordt. Er zijn nu clubs waar het geld in de zakken brandt. Gaat helemaal nergens over.

Hij overdrijft natuurlijk, maar zijn punt is gemaakt. Ik zie nu ook spelers voor 40-50 miljoen verkassen, waarvan ik denk; zo goed is hij nu ook weer niet. Ook zo'n bod van 50 miljoen op Dolberg, dat was 2 jaar geleden ondenkbaar.

En hier in Nederland willen de topclubs maximaal 6-8 miljoen uitgeven voor een binnenlandse transfer. Net als 5 jaar geleden....

29 augustus 2017 om 16:52

Tja er wordt nu 50 miljoen betaald voor een Lacazette en Sane terwijl die de veters nog niet eens mogen strikken van een v. Nistelrooy.
Dat is nou eenmaal de markt, ik ben wel benieuwd of het zich blijft ontwikkelen of dat de boel nog een keer ontploft in de vorm van een rechtszaak.

Stel dat een Coutinho naar de rechter stapt omdat hij vindt dat ie geen 150 miljoen waard is. Wat gaat die rechter dan doen?

29 augustus 2017 om 17:18

Lacazette kun je toch niet vergelijken met Van Nistelrooy? Van Nistelrooy is misschien wel de beste afmaker van de afgelopen 25 jaar dat ik leef. Lacazette is veel allrounder en heeft voor zijn fysiek echt een geweldige techniek/motoriek

29 augustus 2017 om 18:01

Nou dat was toch echt Van Basten dan. Een betere heb ik niet meer gezien.

29 augustus 2017 om 19:30

Lacazette en Sane in 1 zin opnoemen. Lacazette is een bewezen aanvaller. Van Nistelrooy van een wat hoger niveau, maar dat is geen schande en jij overdrijft.

29 augustus 2017 om 23:40

Van Nistelrooij, geweldenaar. Een van de beste spitsen van zijn tijdperk.

Van Basten? Van hoe hij voetbalde werd je gewoon stil en gingen je haren recht overeind staan. Een van de mooiste voetballers ooit.

Van Nistelrooij nu 200 miljoen? Wellicht.

Van Basten? "sommige dingen zijn onbetaalbaar."

Haha die laatste zin, ikzelf, 4 miljoen haha. Realistischer zou zijn, indien beide op hun top - Van Nistelrooy 135 miljoen, Giggs 170 miljoen ofzo. Beckham 135 miljoen.

29 augustus 2017 om 16:55

Ik denk van nistrooy ook wel richting de 200mil, wat een fantastische spits was dat!

29 augustus 2017 om 17:08

Ach doe effe normaal. Op zijn piek koste hij United 28,5mio, nog niet de helft van het record van destijds, lang niet zelfs. Waarom zou hij nu wel in de buurt komen van het record van tegenwoordig?

Fantastische spits, een van de beste van zijn periode dat staat vast. Maar het wordt wel eens overdreven in Nederland zeg

29 augustus 2017 om 17:22

Robin

Beetje overdreven niet? Van Nistelrooy was een pure aflaker, niets meer en niets minder, niet eens de beste spits van zijn tijd, dat was Ronaldo Fenomeno, die zou ik nu eerder 200 miljoen schatten.

29 augustus 2017 om 17:36

Van Nistelrooy was voor zijn generatie de meest effectieve en bepalende spits van Europa, dat zie je ook terug in zijn statistieken en records die hij in handen had. Ging haast 1 op 1. Had een record reeks waarin hij elke wedstrijd een doelpunt scoorde. En dat kunstje liet hij zien bij de grootste clubs.

Als er tegenwoordig eenzelfde speler rondloopt, ga er maar vanuit dat ze met alle plezier het record van Neymar ervoor verbreken.

29 augustus 2017 om 19:34

Absoluut niet zijn piek toen hij vertrok bij United. Vaak geblesseerd en wel eens op de bank gehouden, zijn gouden jaren waren al achter zich. Neemt niet weg dat hij nog steeds geweldig was, die aanname pfff.

29 augustus 2017 om 20:55

Hij liep niet 1!!! seizoen 1 op 1 kerel. In zijn 2 beste seizoenen had ie 25 treffers op zijn naam. In 2003 in 35 wedstrijden voor United en in 2007 in 37 wedstrijden voor Madrid.

Dat is niet eens zoveel beter dan pakweg Benzema, met 21 goals in 35 wedstrijden in 2012 of 21 goals in 22 wedstrijden vorig jaar... En die wordt vooral geroemd om zijn kwaliteiten in de combinatie.

Spelers als Lewa, Suarez die scoren echt 1 op 1. Zie je die jongens voor 200mio verkassen? Nee hoor

Neymar ging voor 222 mio, en die kon in 2015 en 2014 net zulke goeie statistieken voorleggen als Van Gol in zijn beste seizoenen. Maar ook nog eens veel meer assists en daarnaast brengt Neymar nog een stuk meer

29 augustus 2017 om 20:56

Nee ik bedoelde ook eigenlijk zijn transfer naar United, heb het aangepast. Voor zijn transfer naar Madrid was slechts 15mio betaald. Overigens beleefde hij dat eerste seizoen bij Madrid wel zijn op 1 na beste statistisch gezien hoor. Maar daarna ging het inderdaad weer bergafwaarts, logisch ook na je 30e

29 augustus 2017 om 17:12

Ryan giggs was minder show maar meer kwaliteit en meer rendement. Wat een speler was dat. Ruud van Nistelrooy was ook een status apartus. Tegenwoordig heb je bijna geen wereldtoppers meer voor bepaalde posities.

Haha. Ik dacht dat ie ging zeggen 4 miljard, maar nee, 4 miljoen, geweldig.

Nja, het is simpelweg het gevolg van de globalisering. Het is jammer dat onze clubjes uit de benelux niet meer opgewassen zijn tegen het financiële geweld uit de grotere competities, maar er valt niks aan te veranderen. Al heb ik er op zich ook geen zo'n probleem mee, je kan zeker stellen dat het voetbal daardoor wat van haar charme verliest en het is jammer dat je minder verrassingen krijgt in internationale toernooien, wat vroeger vaker het geval was. Maar goed, ik ga niet zeuren, je hebt hier leden die dat dag in dag uit doen en dan denk ik, maak je niet zo druk en ga lekker een andere sport volgen.

29 augustus 2017 om 16:58

En toch zouden we in Nederland en Belgie eens beter moeten kijken naar Portugal. Ook dit jaar spelen er weer 3 clubs uit Portugal in de CL terwijl het een land is met minder grote bedrijven, slechte infrastructuur, minder inwoners en een slecht draaiende economie.
Of wij doen echt iets goed fout, of ze doen het in Portugal juist bijzonder goed.

29 augustus 2017 om 17:28

Nja, dat doen ze daar goed. Waarvoor mijn complimenten. Maar het is ook gewoon een vicieuze cirkel, de wet van het geld. De clubs zijn rijker dan de Belgische (ondanks de lokale economie) en dat haal je niet zomaar in.

Ze hebben een betere (en dus logischerwijs hoger aangeschreven) competitie, wat dus ook hogere transfersommen oplevert, meer CL tickets (wat ook weer een miljoen of 20-25 oplevert), interessanter land voor jonge, talentvolle voetballers uit Zuid-Amerika (met Brazilie delen ze dan ook nog een taal). En het land zelf produceert natuurlijk ook heel wat talentvolle voetballers.

Het is en blijft een feit dat de transferbedragen niet meer normaal zijn. Het zou veel gezonder zijn voor de sport als de Fifa hier paal en perk aan stelt. De sponsorbedragen mogen dan nog steeds blijven stijgen maar dan kunnen de teams dat bedrag steken in betere jeugd ontwikkeling, aflossen van schulden en misschien geld terugsteken in de communitie (prijs van kaartjes en merchandise omlaag etc.).

Maarja dat is een utopie dat begrijp ik zelf ook wel. Het draait om winst winst winst.

Ik kan me nog herinneren dat Ruud Gullit in 1987 door PSV voor 17 miljoen gulden (7,7 miljoen euro) verkocht werd aan AC Milan. Dat was destijds wereldwijd het hoogste bedrag dat ooit betaald was voor een speler en ook toen al riepen mensen dat de transfermarkt op hol geslagen was...

29 augustus 2017 om 17:19

We zijn nu wel 30 jaar verder he

29 augustus 2017 om 19:26

Begrijp ik. En sindsdien is alles veel duurder geworden. Maar 17 miljoen gulden is een bedrag dat mensen in 1987 al volkomen van de pot gerukt vonden. En inmiddels is de duurste voetballer ter wereld al 29 keer zo duur. Dat is wel heel extreem. Ik zou niets anders kunnen bedenken wat in die 30 jaar 29 keer zo duur is geworden.

Ik snap volledig wat hij bedoelt. Veel middelmatige voetballers de dag van vandaag die voor te veel geld worden verkocht. Dit moet stoppen.

En Maradonna en Cruijff waren 100 miljard? Zo kunnen we wel aan de gang blijven.

Het voetbal is sinds dit teamsferwindow kapot en ziek. Er worden inderdaad absurde bedragen neergelegd voor middelmatige voetballers. Zonde zonde

Altijd leuk die wispelturige en onberekenbare figuren met hun right-to-the-point uitspraken.
Al speelde hij bij de verkeerde club haha...
Moet zeggen dat ik voor Fergie's class of 92 team meer respect had dan voor het smijten met geld wat ze nu doen.beckham,scholes,butt,giggs,neville brothers allemaal zelf opgeleid en zo lang samengespeeld met vele prijzen als gevolg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren