Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem: ‘Doe nu niet opeens of Keizer met die gedachte achterlijk is’

Laatste update:

Met een 0-2 zege op VVV-Venlo wendde Ajax een diepere crisis zondag af. Marcel Keizer boekte zijn tweede competitiezege, drie dagen na de nederlaag tegen Rosenborg BK (3-2) in de laatste voorronde van de Europa League. Na die uitschakeling kreeg Keizer veel kritiek voor het inbrengen van Deyovaisio Zeefuik ten koste van Kasper Dolberg bij een 1-2 voorsprong. De trainer wilde meer defensieve zekerheid inbouwen, maar de gok pakte verkeerd uit. Willem van Hanegem neemt het maandag echter op voor de nieuwe oefenmeester.

Volgens de Kromme was de gedachte achter de wissel niet zo gek. "De 1-3 viel niet en toen besloot hij drie man in het centrum van de verdediging te posteren om de lange ballen te verwerken en als gevolg daarvan moest hij nu eenmaal een nieuwe rechtsback brengen. Nou, dat ging dus verkeerd. Maar doe nu niet opeens of Keizer met die gedachte achterlijk is", schrijft de clubicoon van Feyenoord in het Algemeen Dagblad. Hij merkt op dat Keizer minder geluk had dan Peter Bosz in Europa. "Dat heet nou een dun lijntje. Peter Bosz is voor sommige mensen een genie en Keizer dus een prutser. Wat een onzin."

Wim Kieft laat bij Ziggo Sport een ander geluid horen. De analist betwijfelt of Keizer de juiste man is voor Ajax. "Dan zeggen mensen: Keizer treft geen blaam omdat hij nieuw is, in een moeilijke situatie zit en niets aan de omstandigheden kan doen. Een trainer kan echter van hele grote invloed zijn. Als die klik er niet is... Het is wel moeilijk en gevaarlijk om dat op afstand te beoordelen", erkent Kieft. "Met Bosz was er chemie. Natuurlijk was hij wat langer bezig, coachte hij nadrukkelijk en was hij een persoonlijkheid. Dat zie ik allemaal bij Keizer niet."

'Zo gek was de gedachte achter de wissel van Marcel Keizer tegen Rosenborg BK niet'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje flauw, Keizer heeft inderdaad gefaald tot op heden. Maar hij is ook echt in een bak rommel terecht gekomen na Frank de Boer en Peter Bosz.

28 augustus 2017 om 09:27

Dat kan allemaal wel zijn, maar waar dacht de trainer van Ajax dan in terecht te komen?

In een gespreid bedje waardoor hij alleen maar even fluitend het (bijna)-succes van Peter Bosz over hoefde te doen?

Keizer zou als geen ander moeten weten waaraan hij begon als coach van Ajax. Tot op heden laat hij nog niet zien dat dat zo is.

Ik hoop dat deze man nog lang coach mag zijn van Ajax.

28 augustus 2017 om 09:51

Mensen hebben het allemaal over verkeerd wisselen maar daar ligt het hele probleem niet. Zowel bij de 2-2 als bij de 3-2 zie je gewoon dat het achterin niet goed staat. Spelers staan verkeerd te dekken en bij de 3-2 weigeren meerdere jongens gewoon de tegenstander aan te pakken. Je kunt het hebben over verkeerde wissels maar ik vind dat je eerst moet kijken maar hoe spelers opgesteld staan en met de situatie om gaan. Dat was heel niet best.

28 augustus 2017 om 12:13

Onzin, door de wissel roep je het over jezelf af dat je met je kont in de 16 gaat hangen en voorzetten tegen krijgt. Met Dolberg er nog in kon er veel meer druk op de verdediging van Rosenborg gezet worden waardoor zij lange peren naar voren gaven. Ik moet de eerste nog zien die zo'n lange peer er in een keer in kopt!

28 augustus 2017 om 12:31

Onzin. Het liep de tien minuten voor de wissel al niet meer hoe jij het omschrijft. De druk lag niet meer bij Ajax voorin maar de slag werd op dat moment uitgevochten op het middenveld. Om de controle op dat middenveld te pakken deed keizer de wissel. Dat je vervolgens door individuele fouten en ingedutte mensen goals om je oren krijgt ligt niet aan de trainer. Hij zag immers dat de druk weg was en anticipeerde daar prima op.

Misschien begrijp ik het niet goed maar doordat de trainer wisselt moeten de spelers achterin maar individuele fouten gaan lopen maken en niet meer met hun man meelopen? Je moet het beestje wel bij de naam noemen en dat gebeurt nu niet. En dat er drie man loopt te slapen en allemaal een man laat lopen ligt zeker ook aan de trainer? Meepraten met de media kan iedereen wel maar probeer zelf ook iets op te merken als je dan toch naar een wedstrijd kijkt. Het is gewoon een gebrek aan kwaliteit bij Ajax. Dat ligt niet aan de trainer maar aan de spelers zelf. Kijk de goals nog eens terug en oordeel nogmaals. Het zijn gewoon individuele fouten.

Ik denk dat Marcel keizer ook liever gewoon Sã¡nchez had gehad achterin en het liefst er nog een Pepe of Ramos ernaast. Echter moet hij het doen met Veltman, de ligt, viergever en Dijks. Hoe kun je 4 prima verdedigers laten vertrekken en er niets voor terughalen voor je belangrijkste wedstrijden van het seizoen? Overmars had moeten zeggen:" we verkopen Sã¡nchez voor 38 miljoen in plaats van 40 maar we stellen eerst nog wel even Europees voetbal veilig". Keizer heeft hier geroeid met de riemen die hij heeft en dat was overduidelijk niet genoeg door een gebrek aan kwaliteit.

Gedurende de transferperiode heb je je welgeteld op 2 positie in essentie versterkt. In de spits heb je nu met Huntelaar meer opties ten opzichte van afgelopen seizoen. De 2e positie is die van de keeper. De rest is allemaal gelijk of minder geworden. Traore is vertrokken en ondanks dat dat niet mijn favoriete speler was erken ik toch wel dat hij verder is dan wat er nu op rechtsbuiten staat. Verder is het vertrek van Klaassen natuurlijk niet op te vangen met de onervaren van der Beek. Dat is ook een flinke achteruitgang. Op rechtsback verloor je een speler als Tete en centraal Riedewald, Sanchez en de overbodige Westermann. Natuurlijk heb je Dijks terug maar dan zie ik nog liever nick Viergever op die positie spelen. Als dit de bevindingen zijn dan moet ik concluderen dat we een mega-stap achteruit hebben gedaan terwijl wij onszelf hadden moeten en kunnen versterken.

Ook het gebrek aan een echte verdedigende middenvelder in de selectie vind ik persoonlijk echt amateuristisch van Ajax. Wie zijn schuld het ook is. De selectie is totaal niet in balans. Je weet dat je met Europees voetbal soms de deur op slot moet gooien. Als je dan zo'n bankrekening hebt en je slot op de deur heet Veltman dan ben je als club niet goed bezig.

28 augustus 2017 om 10:10

Laat ik het zo stellen. Keizer is in de steek gelaten door het collectief falen van, met name, zijn verdediging. Hij heeft de juiste poppetjes neergezet.

Ik ben het hiermee eens. Als Ajax aanvallend bleef spelen en ze kregen hem tegen dan was het weer naïef en kunnen wij Nederlanders niet op resultaat spelen. Dan zei iedereen dat ze een middenvelder erbij moesten zetten voor de controle. Sowieso als die viel was het de schuld dus van de trainer. Ik vind dat een beetje te makkelijk.

28 augustus 2017 om 09:22

maar er is toch een verschil tussen een middenvelder ( Frenkie de Jong) erbij zetten voor controle of een verdediger brengen waardoor een andere verdediger op een plek op het middenveld moet spelen waar hij nog nooit gespeeld heeft?

28 augustus 2017 om 09:32

Ja dat ben ik wel met je eens. Ben sowieso geen fan van Veltman en dan al helemaal niet op die positie. Het idee erachter snapte ik wel omdat Rosenborg veel de lange bal speelde naar Bendtner en hij daar meer kopkracht zou hebben of fysieker zou zijn dan Frenkie. Wil je voetballen dan moet je nooit Veltman daar zetten en altijd kiezen voor Frenkie.

28 augustus 2017 om 09:34

Schijnt dat hij die snelle linksbuiten wilde aanpakken. Maar je kan keizer toch njet de schuld geven als dijks en de ligt als een stel mietjes zo'n gast vrij laten inkoppen. Persoonlijke fouten..

28 augustus 2017 om 09:35

@ Jd37: Als Rosenborg de lange bal speelt wil je toch juist voetballen?
Dan ga je daar toch niet in mee? Juist voetballend speelde Ajax Rosenborg in twintig minuten na rust helemaal ondersteboven. Dat draai je met deze wissel eigenhandig de nek om.

Dat zijn dus de keuzes die ik niet snap.

28 augustus 2017 om 09:38

@soccerfan_1:

dus dan komt er een snelle linksbuiten in en dan gooi je een speler die geen basismateriaal is erin om dat te doen?

Waarmee je meteen je aanvoerder een signaal geeft dat hij niet goed genoeg is om die linksbuiten te stoppen.

Dat is hij ook niet, maar goed. Dan moet je hem daar uberhaupt niet neerzetten en al helemaal geen aanvoerder maken.

Allemaal keuzes van Keizer zelf...

28 augustus 2017 om 09:48

Ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt. Je kan ook op resultaat gaan spelen en zorgen dat zij niet meer bij de goal komen. Laten ze steeds meer ruimte vallen en dan kan je met snelle buitenkanten counteren. Zolang zij maar niet gevaarlijk kunnen worden. Dat bedoel ik met op resultaat voetballen. Het hoeft niet altijd mooi. Kijk maar naar Mourinho. Niets is mooier dan mooi verzorgd voetbal maar het resultaat is het belangrijkste.

28 augustus 2017 om 09:55

Dat hadden ze inderdaad kunnen doen ja, op resultaat spelen en zorgen dat Rosenborg niet bij de goal zou komen.

iets zegt me dat dit niet helemaal de manier was.

28 augustus 2017 om 11:16

Michiel, ik vind je echt onzin kletsen over dit onderwerp. De wissel was volkomen logisch. Die 1-3 viel niet. Die had wel moeten vallen maar de spelers verzuimden dat. Keizer kan er niks aan doen dat Cerny bijvoorbeeld niet aflegt. Omdat de druk van Rosenborg toenam werd het 2 mans middenveld overlopen. Zij konden bijsluiten en dan is een afvallende bal steeds voor Rosenborg. Dat Dolberg (de op dat moment minst fitte aanvaller wordt gewisseld is dus sowieso logisch.

Het is dan de keuze of je een verdediger erbij zet of een middenvelder. Voor beide is wat te zeggen. Feit blijft dat de menigte bij een tegengoal sowieso de schuld bij Keizer had gelegd. Als Frenkie de jong was gebracht en die snelle linksbuiten had Veltman omver gelopen dan had men geschreeuwd dat Keizer slecht had geanticipeerd op die wissel. Dan had men gezegd: 'je hebt toch die snelle back op de bank? Hoezo neem je die mee dan?'. Er hoeft maar 1 analyticus links te roepen en 90% rent met hun mening naar links. Zo ook nu.

Als Ajax die voorsprong vast had kunnen houden, hadden we dan ook met zn allen gezegd dat Keizer briljant is? Briljant omdat hij 4-2-4 ging spelen en de wedstrijd kantelde? Want dat vergeten we gemakshalve even. Die 4-2-4 was zijn plan. En de reden dat hij die snelle back had meegenomen bewijst ook dat hij a rekening hield met het scenario dat die snelle buitenspeler in toom gehouden moest worden.

Keizer verdient gewoon een kans. Van Hanegem zegt het perfect: dat dunne lijntje. Bosz had er met Ajax 2x in de return uitgekegeld kunnen worden maar toen viel het net goed. Met dezelfde pech als nu had hij nu de status van naieve trainer die a) geen kampioen werd en b) naief met jonkies bleef spelen op de aanval.

28 augustus 2017 om 12:15

Ach iemand moet schuldig zijn en een relatief onervaren trainer is dan makkelijk

Vorig jaar werden we uit bij paok totaal overlopen maar we winnen met 1-2 na een 1-1 gelijkspel thuis.

28 augustus 2017 om 09:50

Naïef is om te denken dat Ajax met een extra verdediger wel die voorsprong zou kunnen verdedigen. Wanneer is Ajax daar wel eens in geslaagd om een wedstrijd op slot te gooien....dan moeten we toch enkele tientallen jaren terug gaan.

28 augustus 2017 om 13:45

Het is ook naïef om te denken dat Ajax zonder verdedigende wissel wel zou overleven. Tegen Schalke en Lyon ging het nét goed en dat kwam echt niet door de briljantheid van Bosz. In alle andere Europese erop of eronder duels delft akkad het onderspit. In het begin vh seizoen verliest het niet per toeval van Zagreb, Praag, Wenen, Kopenhagen, etc

28 augustus 2017 om 10:21

Ik zou het hier mee eens zijn geweest als er een ervaren verdediger werd ingebracht. Niet nu er zo'n jongetje als slot op de deur wordt ingezet

28 augustus 2017 om 13:29

Alleen was er geen enkele ervaren verdediger over... daarbij ging het in deze situatie vooral om een sneller iemand. Vaak zijn ervaren spelers minder snel dan jonge spelers.

Nou bij peter liep het ook doe de eerste 2 a 3 maanden waarom nu al paniek.
Tuurlijk zonde voor.nederland dat ze geen europees spelen maar kom op man steun.die vent en word gewon weer een team

28 augustus 2017 om 09:23

@ Bastabas,

Bij Bosz liep het echt wel beter dan bij Keizer. Bosz had aan het begin van het seizoen z'n selectie niet op orde, maar schakelde in de voorronde van de Champions League toen wel Paok Saloniki uit en los van het feit dat Bosz altijd een stroef begin bij z'n nieuwe clubs heeft, presteerde hij echt wel beter dan Keizer en bij Bosz had ik er wel vertrouwen in dat hij het wel opgang zou krijgen, aangezien dat bij de andere clubs van Bosz ook altijd het geval was.

Dat gevoel heb ik als Ajacied nou niet bij Keizer.

28 augustus 2017 om 09:40

Volgens mij heeft keizer nu meer punten behaald dan bosz vorig jaar. Keizer krijgt de tijd niet eens. Kijk eens wat ze hebben meegemaakt deze zomer. Wij gaan weer vrolijk verder maar dat dreunt bij Ajax echt nog wel ff na. Geen goede voorbereiding gehad. Nu pas na de voorrondes heeft ie 2 nieuwe verdedigers erbij. Hoe kan je dan gaan vergelijken met bosz. Hoe kan je het goed doen als je zoveel verdedigers mist en niks ervoor terug hebt gekregen op tijd. Bosz hoefde niet met dijks te spelen. Had in Riedewald en tete toch wat extra opties. Had sanchez al. Keizer moest het met jeugdspelers doen. Vind het e triest voor woorden als trainers meteen na 2 maanden al afgeschreven worden. Keizer is geen bosz en heeft dus ook de tijd nodig zijn dingen in te passen en te puzzelen net zoals bosz die tijd kreeg. Die werd rond deze tijd ook afgezeken omdat mensen gewoon geen geduld meer hebben!

28 augustus 2017 om 09:54

0 europese punten, meer dan Bosz? Hoe kom je daar nou bij. En begin niet over die 3 punten meer in de Micky Mouse league, als dat het excuus is en het niveau wat Keizer na wil streven mag hij meteen vertrekken

28 augustus 2017 om 11:34

Ja maar of je Paok Saloniki treft of OSG Nice is toch echt een wereld van verschil. Vorig jaar heeft Bosz bij Schalke en Lyon uit ook ongelofelijk veel geluk gehad. Het had in beide wedstrijden anders kunnen aflopen. Nu speel je 2 keer gelijk tegen Nice en lig je eruit en tegen Rosenborg lukt het niet om de 1-3 te maken. Maar om dan hier Keizer de schuld van te geven is wel heel makkelijk. Daarnaast denk ik persoonlijk dat Keizer een nog iets moeilijker start heeft gehad (nouri) dan Bosz.

28 augustus 2017 om 13:44

Sowieso vind ik het nogal hypocriet. Na schalke en lyon hoorde je iedere, maar dan ook echt iedere analist roepen dat ajax meer defensieve zekerheid in had moeten bouwen en dat ze geluk hadden. Toen gingen een heleboel supporters daar in mee. En nu roepen al die analisten dst je nooit je team/systeem moet aanpassen als je voor staat. En vervolgens rent weer iedere supporter achter de media aan en schreeuwen ze dat het schandalig was. Binnen een paar maanden al die meningen echt exact 100% gedraaid... en dat ook lucagio, ik herinner me nog wel dat dat incident gebeurde en iedere ajacied die ik tegen kwam het erover eens was. Het zou niemand iets verbazen als we na de kwalificatierondes al uit europa lagen en je kon dat niemand iets verwijten. Totdat het blijkbaar gebeurd. Dan weten ze heel snel iemand te vinden om het diegene te verwijten... en laten wel wezen, vorig jaar tegen paok hadden we genoeg geluk met onder andere een paar x 1 op 1 die gemist werden door de paok spits. Toen hoorde je alleen niets over falen van de trainer, maar werden de fouten van individuele spelers wel toegekend aan die spelers. Daarbij kreeg je tegen paok wel de penalty die je verdiende en kreeg je die tegen rosenborg niet. Had je die tegen rosenborg gekregen had je ook door geweest. Of wanneer de 2-2 niet geteld had vanwege buitenspel wat het was had je ook een grote kans gehad alsnog door te gaan.

Als Ajacied ben ik altijd al een van de personen geweest die mijn twijfels had/heeft bij Keizer. Ik heb altijd geroepen dat Keizer zeker een van mijn opties zou zijn, maar dan ook echt letterlijk een van mijn laatste opties.

Hij heeft als coach gewoon niets gepresteerd. Bij Telstar, FC Emmen, Cambuur (daar degradeerde hij zelfs mee) en Jong Ajax is hij coach geweest, maar enkel vorig seizoen bij Jong Ajax presteerde hij echt ijzersterk met z'n team, voor de rest heeft hij nooit wat bijzonders gepresteerd en tactisch vind ik Keizer gewoon zwak.

Ondanks dat Ajax gisteren heeft gewonnen van VVV Venlo (ging ook uiterst moeizaam, zal vast wel aan het veld liggen, maar dan nog), is er nog steeds erg veel druk op de schouders van Keizer, zeker omdat hij geen Europees heeft weten te halen en ik gaf het gisteren al aan: ik denk dat het nog zwaar zal worden, zelfs nu Ajax geen Europees zal spelen en het zal mij niets verbazen als Keizer rond de winterstop geen coach meer van Ajax is.

28 augustus 2017 om 09:43

Frank had ook nog nooit iets gepresteerd en stond ineens vanuit het niks voor Ajax 1 en mensen dragen hem op handen omdat ie 4 keer kampioen is geworden. Bovendien is frank tactisch gezien nou ook geen hoogvlieger.

28 augustus 2017 om 13:46

Ga eens kijken naar paok ajax van vorig seizoen. Ajax had er net zo makkelijk uit kunnen liggen toen. Alleen toen kreeg je bijvoorbeeld een penalty waar je hem tegen rosenborg niet kreeg. Kreeg je die penalty gewoon had je gewonnen. Alleen men lijkt die wedstrijd wel vergeten te zijn...

Marcel Keizer is niet geschikt om coach van Ajax te zijn. Vorig jaar zag je al dat Schone en Veltman het Europees niet aankonden. Maakt een laffe keuze door ze dit jaar allebei weer op te stellen. Vielen allebei door de mand. Daarnaast maakt hij Veltman aanvoerder. Totaal geen logische keuze aangezien hij helemaal geen constant seizoen gespeeld heeft. Mensen die beweren dat hij buiten het veld wel een leider is, kan wel kloppen. Maar tijdens een wedstrijd wil je een aanvoerder die de rest mee kan trekken, ook als het even minder gaat. Tactisch zei Marcel dat hij tegen Rosenborg voor Neres ging aangezien hij beter in de kleine ruimtes is. Ajax speelt bijna elke wedstrijd in de kleine ruimtes in de eredivisie! Kan Justin dus blijkbaar elke wedstrijd zitten. Logica is ver te zoeken bij Marcel.

28 augustus 2017 om 13:48

Toch verrassend. Of moest bosz oprotten van jou? Die was namelijkbook doorgegaan met veltman en schone. Die had veltman ook aanvoerder gemaakt (veltman was 2e aanvoerder achter klaassen onder hem) dus bosz is net zo slecht als keizer...

28 augustus 2017 om 18:41

Veltman heb je gelijk. Schone betwijfel ik. Aangezien Bosz hem al een aantal keer voortijdig naar de kant haalde, de laatste wedstrijden van het seizoen. Europees was het gewoon niet genoeg. Volgens mij was Bosz voor een alternatief gegaan in de zomer. Op de vraag of Bosz ook moest oprotten, nee. Heel kort door de bocht van jou. Hoop dat jij ook ziet dat Ajax veel minder speelt dan voor de zomer. Dat de manier hoe Bosz speelde er totaal niet uitkomt onder Keizer. Daarnaast durfde Bosz vele veranderingen door te voeren in de voorbereiding en eerste wedstrijden van het seizoen omdat hij zag dat het niet goed zat. Zal misschien wel komen doordat 3 belangrijke spelers zijn vertrokken ,dat zul je nooit weten. Tot nu toe is Keizer zoekende en heb ik niet het idee dat hij nou een oplossing gaat vinden. Hoop dat ik fout zit!!

Is frank de boer dan ook een prutser?
En Bosz deed het gewoon top en had ook wat geluk aan zijn zijde, wat een belangrijke factor moet zijn in Europa voor een club uit Nederland.
Keizer heeft slecht materiaal en het geluk niet mee. Dan zegt dat niks over de kwaliteiten van de trainer

28 augustus 2017 om 09:30

"is frank de boer dan ook een prutser?"

Daar begint het wel steeds meer op te lijken...

Maar buiten dat:

Keizer heeft helemaal geen slecht materiaal. Hij doet er alleen bijzonder weinig mee.

28 augustus 2017 om 09:46

@michiel2424. Kom op zeg. De rots in de branding achterin valt weg. Zie dat maar eens op te lossen met alleen maar jeugd! Keizer heeft helemaal geen fatsoenlijke opties gehad. Nu na de voorrondes kwamen de 2 verdedigende versterkingen pas. Hij moest het gewoon met jeugdspelers doen op de bank die niet goed genoeg zijn voor Ajax 1. Hij moest het met dijks doen. Klaassen is weg. Nu pas komt een Siem de jong binnen. Allemaal veel te laat. Dan kan je keizer niet alles aanrekenen.

28 augustus 2017 om 09:57

Ik reken hem ook niet alles aan. Sterker nog, ik als Feyenoordsupporter reken hem helemaal niks aan. Ik vind dat hij goed bezig is.

Ik snap alleen niet dat deze man coach van Ajax 1 mag zijn.

Tuurlijk, het zit hem niet mee. Maar hij maakt er ook echt helemaal niks van.

28 augustus 2017 om 09:32

Ja, Frank de Boer is ook geen toptrainer en zal dat ook nooit worden.
Mist de mensenkennis en tactisch vermogen hiervoor. Zijn IQ is ook niet erg hoog, al is dat gebaseerd op speculatie. Ja, hij werd in NL een paar keer kampioen met Ajax.
Keizer is een roofoverval, maar is te onervaren nog en ook te soft voor dit vak, waar vaak harde keuzes moeten worden gemaakt en moeten uitgelegd worden intern.

Ik ben het eens met Van Hanegem. Iedereen doet alsof de goal kwam door de wissel maar in mijn beleving zat die er al 10min aan te komen. Er moest wat gebeuren aangezien de 1-3 niet viel. De enige logische kritiek kan dan zijn dat zeefuik kwam ipv Frenkie. Maar zoals Van Hanegem al aangeeft. Bij Bosz zat het mee, bij Keizer niet.

28 augustus 2017 om 09:39

Nee, de goal kwam niet door de wissel.

De wissel zorgde er alleen voor dat je nooit meer kon voetballen zoals ze tot de 1-2 hadden gedaan.

Totaal onnodig.

Ik zou eerder zeggen dat het Bosz het afdwong, en keizer niet.

28 augustus 2017 om 09:47

Totaal onnodig? Ik weet niet of je die wedstrijd hebt gezien maar die wissel moest hij wel doen aangezien rosenborg een extra spits erbij had gezet. Ze werden helemaal overlopen. Als je dan niks doet dan ben je pas slecht bezig.

28 augustus 2017 om 10:00

Ja dat heb ik uiteraard gezien.

Dat hij wisselt is ook logisch. Dat hij Dolberg eraf haalt ook.

maar breng je dan een onervaren jongen die overduidelijk geen materiaal is (nog) voor Ajax 1 en zet je dan je aanvoerder op een plek waar hij werkelijk nooit speelt, zodat je hele team er geen zak meer van begrijpt?

Of zet je gewoon een middenvelder op zijn eigen plek en laat je je verdediging staan zoals hij stond?

28 augustus 2017 om 13:08

Had gekund, maar had bij die goal niet veel uitgemaakt.

28 augustus 2017 om 13:51

Dan zorg je ervoor dat er iemand tegnover de speler die afgelopen wedstrijd scoorde nadat hij op snelheid diep werd gestuurd staat die ook snel is. Veltman kon die man niet bijhouden dus er moest iemand op die plek komen. Vrij simpel. Anders had die goal ook gewoon gevallen want veltman kan niet verdedigen tegen snellere spelers dan hij.

Een verliezende trainer heeft nooit gelijk. Keizer heeft tijd nodig.

Keizer mist gewoon de ervaring als trainer om zo een wedstrijd goed in te schatten. Zoiets moet je vaker in je loopbaan tegen zijn gekomen deze fouten hebben gemaakt en daarvan geleerd hebben. Vanaf de zijlijn is het makkelijk te roepen dat met dolberg en huntelaar voorin die 1-3 vanzelf gevallen was maar als verantwoordelijke coach zonder ervaring ga je toch neigen naar zekerheid achterin. Gewoon beginnersfout kan hij ook niks aan doen. Komt wel goed met hem hij geeft iig meer creativiteit dan bosz om iets te bedenken als het niet loopt. En hij heeft het gewoon tactisch ook goed gedaan met jong ajax vorig jaar waar hij wedstrijden won zonder alle talenten omdat die al Europees of in de beker hadden gespeeld. Vd beek als opvolger van klaassen kan gewoon niet zonder je tactiek te veranderen vd beek is een heel ander type met minder snelheid en loop vermogen dan klaassen. Wel een uitstekende nummer 6 hebben we kunnen zien vorig jaar in de el. Als je vd beek dan toch als aanvallende middenvelder wilt neerzetten moet je je nummer 6 weer een stuk naar achter spelen om de defensieve arbeid die klaassen altijd kon leveren met zijn snelheid te compenseren. Volgens mij is speelt die nummer 6 nu ook zover naar achteren. Wat wel betekend dat ook zyech minder defensieve arbeid hoeft te leveren en beslissender voor de goal kon zijn. Het probleem is alleen o.dat die nummer 6 zover naar achteren staat alles vast staat. Onder bosz speelde schone als 6 lekker ver naar voren en kwam vaak over zijn man heen waardoor er een mannetje meer op het middenveld was en er lekker doorgecombineerd kon worden. Nu is dat helaas niet zo maar ik denk dat keizer slim genoeg is om hier achter te komen en straks met siem de jong zyech en daarachter vd beek in een lekker aanvallende rol gaat spelen. Als je daar nog aanvallend ingestelde backs met sinkgraven en orejuelo dan krijgen wel weer het mooie ajax te zien.

Die gedachte was ook niet gek, maar wel als je het optelt bij de tactische blunders tegen Nice en Heracles! In nog geen maand tijd, 4-3-3, 4-4-2, 3-3-4, 4-2-4, 3-4-3, lekker consistent. En ja, dan krijgt een trainer die alleen JL teams heeft getraind en daar ook niet veel heeft laten zien kritiek over zich heen.

28 augustus 2017 om 09:57

Lekker onvoorstelbaar voor de tegenstanders toch

Goed zo Willem! Je kunt Keizer nog niet beoordelen op een paar duels in het begin van zijn aanstelling. Hij heeft wat ongelukkige keuzes gemaakt maar dat wil niet zeggen dat hij een mislukking is. Keizer en ook diegene die hem hebben aangesteld zijn heus niet achterlijk. We doen een eerste evaluatie in de winterstop. Pas dan kun je zeggen of Keizer niet past.

Niet de eerste keer dat 'die zure ouwe Willem die alleen positief over Feyenoord kan zijn' zijn platform gebruikt om voor een speler of trainer van Ajax op te komen. Maar dat zal wel weer vergeten zijn als hij volgende keer kritisch is.

28 augustus 2017 om 10:14

Onze Willem is gewoon een voetbaldier die een uitgesproken mening heeft. Vaak genoeg brand hij Feyenoord af.

28 augustus 2017 om 10:27

Dat is dus precies waar Feynzo op doelt...

28 augustus 2017 om 13:07

Wel toevallig allemaal in de laatste maanden. Het kampioenschap van Feyenoord heeft Willem duidelijk goed gedaan. Kan nu weer een beetje normaal doen.

De Kromme komt plots met heldere analyses. Werd ook wel weer eens tijd. Was lange tijd een hoop gezeur. Snijdt nu hout. Ga zo door Willem.

Helemaal eens met Van Hanegem. Als je niet wisselt en die 2-2 valt, dan krijg je de kritiek dat je de wedstrijd niet op slot hebt gegooid. En nu doet hij die wissel wel (wat echt volkomen terecht is - je wil die pot gewoon winnen, mooi of aanvallend voetbal telt totaal niet op dat moment) en krijgt hij alsnog gezeik. Allemaal wijsheid achteraf.

Belangrijker vind ik dat er wat normalisering lijkt te ontstaan tussen Ajax en Feyenoord. Swart zingt Hand in Hand, Van Hanegem zegt iets nuttigs over de trainer van Ajax. Ga zo door allemaal.

50/50 Waren te veel individuele fouten. Niemand die over die sliding van schone praat dat was pas vreemd . En als cerny terug had gelegd was het gewoon 3-1. De wedstrijd werd chaotisch en hij wilde meer controle. Daarom opzich een logische wissel. Maar Ajax kan zo niet spelen en heeft de spelers er niet voor. Allemaal te aanvallend ingesteld op het middenveld. Terwijl de rechts en linksback niet goed gebruikt worden. Maarja makkelijk praten achteraf.

28 augustus 2017 om 13:54

Nouja, een doodnormale 4-3-3 met de punt naar achter lijkt me niet onmogelijk voor ajax spelers. Want dat was gewoon wat hij deed. Van 4-2-4 over gaan op 4-3-3.

De trainer zet zijn poppetjes neer zoals hij denkt dat dat de beste opstelling is . Zodra de match begint heeft de trainer er weinig invloed meer op. Hij kan er niets aan doen dat er verkeerde keuzes worden gemaakt. Dat er slecht wordt uitverdedigt en dat de bal niet goed wordt geplaatst. In de rust kan hij hierop terug komen. Kortom...het zijn de poppetjes die het doen.

28 augustus 2017 om 13:59

En als je je dan bedenkt. Het 1e kwartier speelde ajax goed. Vervolgens valt die goal door minimaal 4 individuele fouten. (Pass vd beek, niet de voorzet eruithalen viergever, man laten lopen de ligt en weglopen bij de man die uiteindelijk scoort veltman) dat zijn dingen die geen enkele trainers vertelt aan zijn spelers om te gaan doen. Daarna heb je de rust en vervolgens doet keizer wat dmv wissels. En binnen 20 minuten staat het 1-2. Vervolgens probeert hij meer zekerheid te brengen, maar valt de goal (buitenspel) waarbij er 2 spelers helemaal vrij worden gelaten terwijl bijna iedere ajax speler in de eigen 16 stond... dan maakt die laatste goal vervolgens weinig uit, maar zelfs daar blunderden spelers waaronder schone en veltman...

Als hij niks had veranderd was het niet goed geweest want naief en je moet dan een voorsprong over de streep halen. Dus heel sec gezien was het nu ook weer geen enorm rare wissel. Je hebt alleen van die coaches bij wie elke beslissing net verkeerd uitpakken. Danny Blind was er ook zo een, werkelijk alles wat hij deed pakte verkeerd uit. Een Marco van Basten bv bij Oranje maakte juist vaak beslissingen waarvan je dacht...huh? , maar dat pakte dan weer net vaak goed uit. Misschien gewoon brute pech, of het ontbreken van een fingerspitzengefuhl?

Een verdediger inbrengen is inderdaad geen gekke gedachte, maar zet dan geen onervaren a-junior erin in zo een belangrijke wedstrijd.

28 augustus 2017 om 14:01

Moest hij tete inbrengen dan? Oh nee, die zat al bij lyon. Misschien riedewald dan maar? Ohnee kut, die zit bij crystal palace... wacht eens even... er waren totaal geen ervaren spelers over omdat ze verkocht waren en er niet op tijd vervanging werd gehaald waar keizer niets aan kon doen... daarbij was het geen a junior...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren