Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Nigel de Jong sprak al twee keer met Ajax over terugkeer’

Laatste update:

Nigel de Jong keert mogelijk terug bij Ajax. De Telegraaf meldt dat de 32-jarige middenvelder inmiddels twee keer contact heeft gehad met de leiding van de Amsterdammers en dat hij zelf openstaat voor een terugkeer in de Johan Cruijff ArenA.

De Jong, 81-voudig international van het Nederlands elftal, staat nog tot de rest van het seizoen onder contract bij Galatasaray, maar komt niet in de plannen van trainer Igor Tudor voor en is ook niet ingeschreven voor het seizoen in de Süper Lig. Galatasaray heeft de afgelopen weken geprobeerd om het contract te ontbinden.

De Jong verdient tweeënhalf miljoen euro per jaar en is tot dusverre niet akkoord gegaan met de voorgestelde vertrekregelingen van Galatasaray. De Jong werd opgeleid bij Ajax en speelde er 133 officiële wedstrijden, waarin hij goed was voor 13 doelpunten en 4 assists. Met Ajax won De Jong de landstitel en de Johan Cruijff Schaal.

Zou Nigel de Jong een geschikte aanwinst voor Ajax zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
27 augustus 2017 om 23:14

Siem komt (gelukkig) niet meer.

27 augustus 2017 om 23:15

Oh zag net een bericht van het AD dat hij snel tekent.

27 augustus 2017 om 23:16

Ik las net ook dat Siem morgen tekent, we zullen zien

27 augustus 2017 om 23:17

AD weet de melden dat Siem WEL komt ....

27 augustus 2017 om 23:17

Dezelfde bron (telesport/mike Verweij) heeft aangegeven dat de komst van Siem de Jong morgen zo goed als wordt afgerond.

27 augustus 2017 om 23:18

Ik zag liever Siem komen dan Nigel, Nigel is een pure 6. Siem is veel allrounder en als hij fit is gewoon een erg goede speler voor de eredivisie. Nigel is wel erg op zijn retour in mijn ogen

27 augustus 2017 om 23:21

Ah vervelend. Dan zal Nigel de Jong waarschijnlijk niet doorgaan. Mits Schone ineens wordt verkocht

27 augustus 2017 om 23:22

We hebben geen enkele 6 in de selectie. dus een 6 is geen overbodige luxe en een vechtertje ook niet. Is er weer meer mogelijk met deze selectie. Speel je tegen Feyenoord of PSV heb ik toch veel liever Nigel de Jong dan Frenkie de Jong in de basis.

27 augustus 2017 om 23:23

Siem tekent morgen. Nigel is ook een optie. Van mij is hij welkom. Je ziet aan Huntelaar en kuyt dat de Eredivisie niks voorsteld als je op je 33ste terug keert en je bij topclubs hebt gespeeld in grote competities.

27 augustus 2017 om 23:28

Niet helemaal waar, Heitinga en bijv Poulsen konden het weer niet. Ligt er maar net aan met wat voor instelling die jongens terug naar de ED keren. Aan alles is te zzien dat bijv Huntelaar een bijzonder gretige indruk maakt. Is de werkelijke aanvoederder, eist dingen op en stuurt waar nodig is.

27 augustus 2017 om 23:35

Poulsen was een prima speler bij Ajax en had zeker zijn meerwaarde. Heitinga ben ik met je eens

27 augustus 2017 om 23:39

Poulsen? Vond ik juist een goede speler. Maakte in topwedstrijden met 2 (smerige) tackles in de eerste 5 minuten gelijk duidelijk dat ze alles moesten geven.

27 augustus 2017 om 23:40

Poulsen niet? Je hebt het toch niet over Simon bij Psv? 'Onze' Poulsen was absoluut een meerwaarde.

27 augustus 2017 om 23:42

Ah bedoelde natuurlijk zimling/zimlich. Poulsen was natuurlijk zeer nuttig. My bad

28 augustus 2017 om 01:01

@Mara

Heitinga was al jarenlang slecht en absurd traag (dat zag je zelfs al jaren daarvoor bij Oranje) en hadden ze dus nooit moeten halen.

Heitinga was compleet op net zoals VDVaart dat al enkele jaren is.

28 augustus 2017 om 06:16

Heitinga ging in zijn eerste periode bij Ajax al voor de verdediging spelen omdat hij toen al (op zijn 24-ste) te traag was. Het terughalen hiervan nooit begrepen omdat Ajax dringend behoefte had aan iemand op het veld en niet op de tribune. Helemaal met je eens Medelin.

27 augustus 2017 om 23:15

Haha laat Siem dan maar in Engeland en haal Nigel maar op. Kan Schone verkocht worden en de opbrengst naar het salaris van Nigel. Goede voetballers genoeg, maar beetje strijd en inzet kan Ajax gebeuiken.

27 augustus 2017 om 23:22

Hij zou wat mij betreft beter op rechtsback van pas komen. Het middenveld met Frenkie en Donny moet nog groeien maar staat wel.

27 augustus 2017 om 23:24

Klopt. Maar Nigel lijkt me een goeie slot op de deur.

28 augustus 2017 om 06:17

Inderdaad, nigel is no nonsens die kan die kan die jongen gasten "mouwen opstropen en gaan" bij brengen als het in een wedstrijd minder gaat

Jaaa dit roepen meerdere mensen al sinds vorig jaar. Lijkt wel het Ziyech scenario van vorig jaar. Halen!!!!

28 augustus 2017 om 09:01

@ Svenzxzy,

Inderdaad. Ik ben een van de mensen die al langere tijd roept dat Nigel de Jong moet terugkeren bij Ajax en regelmatig kreeg ik reacties (en die lees ik hier nu ook) of de Jong wel in het systeem van Ajax past: dat er nog mensen zijn die daar over twijfelen!

Voetballend past hij gewoon prima in het systeem van Ajax en de Jong is inderdaad een andere type speler als Schã¶ne (die vorig seizoen als nummer 6 speelde), maar Schã¶ne is van origine natuurlijk ook geen nummer 6 en de Jong wel.

Gisteren gaf ik dit ook al aan: hopelijk weet Ajax iemand als Veltman in deze laatste paar dagen nog te verkopen en ook als Dortmund daadwerkelijk een bod van meer dan 50 miljoen op Dolberg uitbrengt, dan zou ik Dolberg ook verkopen en ondanks dat Ajax geen Europees zal spelen, moeten ze in mijn ogen echt wel versterkingen binnenhalen, want met de selectie die ze momenteel hebben, acht ik Ajax het minst in vergelijking met PSV en Feyenoord.

Vorige week werd de naam van Rodrigo Caio uit het niets genoemd en ik hoop dat hij daadwerkelijk komt, want ten opzichte van Sã¡nchez ga je er met Caio nauwelijks op achteruit en hij is sowieso beter dan de (centrale) verdedigers die Ajax momenteel heeft en Caio is dan wel een andere type verdediger als Sã¡nchez, maar dan nog zou hij echt een topaanwinst voor Ajax zijn.

Misschien dat Ajax nog een linksback en een vleugelaanvaller moet halen, maar op de een of andere manier verwacht ik dat Ajax beide posities niet meer zal versterken, dus dan zal Sinkgraven de linksback worden en op de vleugels zullen we het dus moeten blijven doen met Cerny, Neres, Younes, Kluivert en eventueel Johnson.

Dan heb je voor dit seizoen dus deze selectie (hopelijk wordt Veltman nog verkocht en misschien Dolberg):

GK: Andrã© Onana - Benjamin van Leer - Kostas Lamprou.
RV: Luis Orejuala - Deyovaisio Zeefuik.
CV: Rodrigo Caio - Matthijs de Ligt - Nick Viergever - Maximillian Wã¶ber.
LV: Daley Sinkgraven - Mitchell Dijks.
CM: Nigel de Jong - Donny van de Beek - Carel Eiting.
AM: Hakim Ziyech - Siem de Jong - Frenkie de Jong.
RB: David Neres - Vaclav Cerny.
CA: Klaas Jan Huntelaar - Mateo Cassierra.
LB: Amin Younes - Justin Kluivert.

Nigel de Jong zou ik dan in een Poulsen-rol terughalen. Die speelde destijds ook niet alles, maar pikte wel meer dan genoeg wedstrijden voor Ajax mee en was ook uiterst belangrijk. Ook zou ik momenteel Siem de Jong boven Frenkie de Jong verkiezen en ook Frenkie zal dit seizoen z'n wedstrijden komen, maar Siem is toch echt wel wat verder en ik zou dit seizoen gewoon genoeg rouleren op het middenveld en Frenkie alvast klaarstomen als opvolger van Ziyech, want die zie ik volgend jaar zomer eigenlijk wel vertrekken.

In de aanval zou ik Neres boven Kluivert en Cerny verkiezen. Vind het sowieso al jammer dat Neres zou weinig speelminuten krijgt, want voetballen en talent kan en heeft hij echt wel en in mijn ogen is Neres ook verder (en doelgerichter) in z'n ontwikkeling dan Kluivert en Cerny en of Dolberg nou wel of niet blijft: Dolberg zou ik dan een beetje weer in 'bescherming' nemen en momenteel zou ik toch echt wel voor Huntelaar kiezen.

Onana
Orejuala
Rodrigo Caio
Viergever
Sinkgraven
S.de Jong
vd.Beek
Ziyech
Neres
Huntelaar
Younes

Hmm weet niet wat ik hiervan moet vinden. Is er ruimte op het middenveld voor een bijtertje?

27 augustus 2017 om 23:15

Er staat nu eerder een boyband dus aub heel snel een bijtertje erbij ja

27 augustus 2017 om 23:15

Jaa, schone op de bank

27 augustus 2017 om 23:24

Is er überhaupt ruimte voor een bijtertje? De sportiviteitsprijs was een prijs die Ajax nog dikwijls wist te winnen afgelopen jaren maar met Nigel erbij is dat de volgende prijs die ze op hun buik kunnen schrijven .

Ohh deze hoopte ik al. Kwam al eens voorbij. Zou echt een hele mooie versterking zijn. Een breekijzer die we nu nog missen. Niet te vergeten de enorme ervaring.

Oh dat zou wat zijn. Altijd al fan geweest van hem. We hebben meer spelers zoals Nigel nodig in Nederland!!

Dan moet Keizer gewoon een keer De Jong - De Jong - De Jong op het middenveld zetten. Gewoon om de leuk. Verder zie ik eigenlijk weinig meerwaarde in het aantrekken van Nigel en Siem. Kans lijkt me klein dat ze beide komen.

27 augustus 2017 om 23:20

Er wordt echt door iedereen keihard geroepen dat er ervaring bij moet. Waarom dan niet tevreden met Nigel de Jong? Beter ga je het echt niet krijgen, die komen niet naar een club als Ajax dat niet europees speelt, op kunstgras speelt en hele grote bedragen aan salaris kunnen betalen.

27 augustus 2017 om 23:25

Wat heb je aan die ervaring als hij de kwaliteit niet meer heeft om veel minuten te maken? In de kleedkamer/bij Ajax zit al genoeg ervaring, mede omdat elke positie schijnt ingevuld te moeten worden door iemand die ooit goed tegen een bal heeft getrapt. Lijkt me trouwens sowieso niet dat ze allebei komen. Ook weer mosterd naar de maaltijd. Deze jongens had je echt wel in juli kunnen halen. Toen waren ze niet nodig, nu wel schijnbaar. Paniek.

27 augustus 2017 om 23:37

Nigel en Siem zijn wel echte winnaars die prima mee kunnen in de Eredivsie. Veltman en Dijks (de oudere) vind ik geen echte winnaars die je kunnen motiveren als Kluivert zijnde. Huntelaar, Siem en Nigel hebben die status wel en trekken zeker hun mond open als het kut gaat. Misschien Siem niet zo'n mooie carriere in het buitenland gehad als Nigel en Huntelaar gehad, maar de meeste jochies waren 12-18 toen Siem Ajax persoonlijk kampioen maakte, dus die maakt wel indruk. Het gaat ook om alertheid en scherpte op de training en in de rust. Zo'n schaars was bij jullie typisch zo'n speler die zijn mond open trok als er iemand achter aan sjokte. Zulke types lijkt Ajax te missen nu Klaassen en Westermann weg zijn.

28 augustus 2017 om 00:03

De komst van Sneijder had ik toegejuicht, zeker als Ajax Europees had gespeeld (waar hij wellicht ook voor had kunnen zorgen. Bij beide De Jongs heb ik meer twijfels. Verder snap ik je verhaal wel, maar denk ik dat deze twee meer in de buurt gaan komen bij het verhaal Heitinga dan bij het verhaal Kuyt bijvoorbeeld. Als Ajax Europees had gespeeld had ik het beter gesnapt. Vreemd om nu met Nigel te komen terwijl Galatasaray ook op 1-7 dolgraag van hem af was geweest.

28 augustus 2017 om 00:06

Waarom had Ajax ze in juli moeten halen als ze volgens jou toch kwaliteit te kort komen? Lijken me nog prima spelers voor Ajax. Huntelaar werd ook door iedereen afgeschreven en blijkt ook nog van waarde te kunnen zijn. Siem is nog niet eens zo oud en als hij zijn oude niveau kan halen heb je er nog een prima speler aan.

28 augustus 2017 om 07:59

Juist! In juli vol voor Sneijder gaan was de enige optie, nu kom je weer bij opties uit van: "Wat loopt er nu nog rond en is eventueel nog haalbaar" Weet niet zo goed wat ik er van moet denken, ze zullen vast wel iets toe kunnen voegen, maar toch. 1 van de 2 lijkt me voldoende. Deze 2 spelers zullen dus daadwerkelijk WEL de ontwikkeling van Frenkie en Donny in de weg kunnen staan, sowieso Eiting. Aangezien AJAX toch weer lekker te laat met alles is geweest, nu lekker doorgaan met de jongens die we hebben, focus je maar op volgend seizoen en zorg dan dat je je selectie op orde hebt als je op trainingskamp gaat.

28 augustus 2017 om 10:21

Als je die oogkleppen afdoet, weet je dat Sneijder nooit zou komen. Die jongen kan nog op een hoger niveau mee en haalt er geen voldoening uit om in Nederland het hele seizoen bekritiseert te worden over zijn fitheid. Nigel past prima in het elftal. Waar je ziet dat Schone vaak balverlies leidt op cruciale posities of Ziyech ineens een ongelooflijk stomme pass geeft dwars door het midden die onderschept wordt, is de Jong een goede oplossing. Is iig niet bang om de mouwen op te stroppen. Daarnaast kun je niet altijd voetballend winnen..

Zeker welkom, maar we hadden hem in Europa goed kunnen gebruiken.
In Nederland maar een handjevol wedstrijden. Of hij wil in een mentor rol op de bank zitten.

Eindelijk een verdedigende middenvelder. Hebben we nodig zodat Ziyech zich meer kan bezig houden met aanvallen dan verdedigen. Ik juich dit zeker toe. Schone kan het niet aan verdedigend en Frenkie is er ook nog niet klaar voor. Daarnaast kan het een goede mentor zijn en is Nigel iemand die oorlog kan voeren als het nodig is.

27 augustus 2017 om 23:20

Ja aan de verdedigende kwaliteiten van Nigel en zijn inzet twijfel ik niet over. Maar op de 6 begint vaak de aanval en moet er naar voren gevoetbald worden, dat is behoorlijk belangrijk bij deze opstelling, en ik twijfel wel aan Nigel zijn voetballende kwaliteiten. Ik vrees dat hij juist alleen maar balletjes breed of terug geeft, maar ik heb hem al een tijd niet gezien, dus ik laat me graag verrassen.

27 augustus 2017 om 23:25

Bij Ajax begint de aanval al bij de laatste man. Daarnaast krijg je in de Eredivisie genoeg ruimte om op te bouwen dat red Nigel prima. En anders een 4-2-3-1 zie opstelling. Zie ik zeker veel mogelijk in. Heb je ook weer eens een echte 10 waardoor het middenveld creatiever word. En kunnen de backs er ook overheen omdat je een blok van 2 middenvelders heeft die er staat als er balverlies is.

Onana
Veltman
De Ligt
Wöber
Viergever
Van de Beek
De Jong
Neres
Ziyech
Younes
Huntelaar
27 augustus 2017 om 23:39

Alleen die backs zijn aanvallend van 0,0 waarde

27 augustus 2017 om 23:41

Helaas hebben we momenteel geen enkele back die aanvallende waarde heeft.

27 augustus 2017 om 23:51

@ Gérard13 orejuela en sinkgraven zijn prima backs en ook beiden volgende week weer inzetbaar.

28 augustus 2017 om 00:30

Nigel was in de jeugd bij Ajax een echte nummer 10. Het verdedigen heeft hij zich later pas eigen gemaakt.

28 augustus 2017 om 11:49

Oh dat wist ik niet, dankjewel, dan moet het inderdaad best kunnen.

27 augustus 2017 om 23:49

Juist omdat zyech vorig seizoen zoveel verdedigend werk verzette kon schone opschuiven en een man meer op het middenveld creëeren. Daardoor kwam ajax zo makkelijk aan voetballen toe vorig seizoen. Met n de Jong krijg je weer het trage f de boer spel.

Ik hoop het zo!! Roep dit al sinds afgelopen seizoen. Deze held heb je nodig in zo een jeugdig team. En dan met Huntelaar en Siem er ook nog eens bij als ervaren krachten. Brengt veel meer balans in het team. Doei aanvoerdersband voor Joël 👏

Waarom nou weer zo laat? Nu lig je al uit de CL én de EL. Zeker voor de CL voorronde had je hem er goed bij kunnen hebben met z'n ervaring.

27 augustus 2017 om 23:42

Zoals je kunt lezen is Nigel nog steeds niet akkoord met Gala over ontbinding van zijn contract.
Wel eerst gewoon alles lezen...

27 augustus 2017 om 23:53

Dat is nu net elk jaar het probleem. Het zal best niet zo eenvoudig zijn, maar na een paar jaar ga je je daar toch op instellen lijkt me.

28 augustus 2017 om 06:58

Denk inderdaad wel dat Ajax met Nigel erbij never nooit verloren had van dit Nice. Veel te laks gehandeld, maar wel heel fijn dat ie komt. Nu bouwen met dit team en kampioen worden, doorgroeien en komend jaar in Europa wel weer meedoen. Nigel welkom terug! Lijkt me dan wel dat Ajax 4-3-3 met de punt naar voren gaat spelen met Zyjech op 10 en vd Beek naast Nigel controlerend

Wat hoop ik dat Nigel ook nog komt, dat is toch de 6 die we nodig hebben. Kan van de Beek naar voren daar is hij toch beter. Met Ziyech erbij heb je een geweldig middenveld.
En met de Jong heb je wat meer rust voor je verdediging en heb je meteen het middenveld goed bezet met goede wissels.

27 augustus 2017 om 23:36

Ik zou met drie verdedigers gaan spelen, zeker met nigel ervoor. We hebben daar ook de perfecte spelers voor, Viergever, Wober en Veltman kunnen zowel back als centraal spelen, Denk dat viergever kind van de rekening wordt. De ligt op CV, Veltman RCV (rechtspoot) en Wöber op LCV zijn snelheid is broodnodig. Ziyech solliciteert naar de de bank, 3 x De jong en van de Beek

27 augustus 2017 om 23:47

Waarom zou je Ziyech op de bank zetten? Hij speelt nu weliswaar niet goed, maar een Ziyech in redelijke tot goed doen moet altijd spelen.

27 augustus 2017 om 23:47

*goede doen

28 augustus 2017 om 00:08

Word een beetje moe van Ziyech, bijna al zijn schoten van buiten de 16 gaan niet tussen de palen of zijn te zwak. Geef dan een steekpass zou ik zeggen.

Ook zijn vrije trappen zijn op dit moment nog erg zwak. Bij Twente jast ie ze er gewoon in. Misschien maakt hij teveel meters, zodat hij tekort komt voor een goed en vlammend schot.

28 augustus 2017 om 06:06

Nigel als '4e verdediger' (op papier) a la Rijkaard in 95

Nigel er bij zou geweldig zijn, Ajax mist gewoon een echte verd-mid/controleur (type Nigel/rijkaard/viera/galasek) en mensen als Schone kunnen dat niet omdat dat aanvallende mids zijn.

Dus direct binnen halen die Nigel!

27 augustus 2017 om 23:52

Nigel kan je niet vergelijken met Rijkaard en Viera. Dat waren goede voetballers. Nigel kan alleen slopen.

28 augustus 2017 om 00:45

Probleem bij Nigel nu is dat hij snelheid en fitheid tekort komt waardoor hij dit zal gaan compenseren met overtredingen. Dit lijkt mij niet de beste keuze. Daarnaast is ie als spelverdeler niet goed genoeg en dat begint bij ons toch echt op nr.6. Ik snap deze echt niet.

Hmmm, wat moet ik hier van vinden ? Nigel gaat er wel.voor zorgen dat het ten koste gaat van het voetbal.... Een breker als Nigel kun je prima gebruiken tegen Feyenoord, Psv en Vitesse. Voor andere wedstrijden kijk ik graag naar Ziyech, Frenkie en Van de Beek !

27 augustus 2017 om 23:38

Denk dat Siem ook heek belangrijk kan worden, vaak staan de middenvelders niet goed bij voorzetten, kwaliteit van Siem

27 augustus 2017 om 23:46

Een Nigel zorgt ervoor dat aanvallende spelers zich meer bezig kunnen houden met aanvallen ipv bij iedere actie te denken aan de gevolgen die het heeft als ze de bal verspelen.

28 augustus 2017 om 06:08

Nigel kan ook prima voetballen. Hij is meer dan alleen een breker hoor. Technisch goede voetballer, echter heeft hij zijn speelstijl aangepast. Ik denk of Siem of Nigel overigens. Alleen beiden als dolberg wordt verkocht. Dan heb je achter kjh een Siem. Vleugels: younes en Justin, rechts Neres en cerny. Op 6 Frenkie en Nigel, de overige middenvelders ziyech-donny en schone als wissel. Rb Colombiaanse aankoop met Veltman. Rcv Veltman en de ligt, lcv Oostenrijker en viergever- linksback viergever, Sinkgraven en Dijks. In mijn ogen een kwmpioemswaardige selectie.

Puur wanbeleid! We zijn al uitgeschakeld in Europa en gaan nu ineens in een week 4 spelers halen, pffffff. Waarom, laat nu maar lekker die jonge jongens voetballen. Waarom hun toekomst blokkeren, nogmaals, ik vind het belachelijk

27 augustus 2017 om 23:39

Omdat de markt nog open is en men nu pas beslist?

27 augustus 2017 om 23:52

Daarom moet de transferperiode veranderen, van juni tot en met juli. Vanaf 1 augustus begint de alle competitie oa voorronde CL en UL en dat is eerlijker..

27 augustus 2017 om 23:57

Vooral de voorrondes CL en EL zijn een probleem. Cruciale wedstrijden voor het verloop van het seizoen vinden in de instabiele transferperiode plaats.

Dit zou top zijn! Voor de ervaring, aansturing en een nuttige kracht. Ik zie Nigel wel op DMF en CV uit de voeten kunnen.

Hopen dat hij centraal achterin wil spelen en De Ligt wil begeleiden.
Op het middenveld een leuke speler tegen psv, feyenoord en wellicht Utrecht en vitesse, maar door de Europese uitschakeling ontmoet je te weinig sterke tegenstanders dit jaar om hem als middenvelder te halen. Tevens hopen dat hij niet maar 1 seizoen afbouwt

Was Vurnon Anita geen betere optie geweest? Siem de Jong vind ook nogal twijfelachtig. Die is voortdurend geblesseerd...

28 augustus 2017 om 00:31

Ja zeker.

Ik zeg ophalen!! Nigel is een super aanwinst en brengt ook de nodige power en vechtersmentaliteit op het veld. Dan zijn er in ieder geval meerdere spelers die de nodige ervaring hebben.

Zo een speler mist Ajax op dit moment. Met de jong erbij is de team beter gebalanceerd. Zie hem als Feyenoorder liever niet terugkeren.

28 augustus 2017 om 07:33

Zou je hem omruilen voor El Ahmadi of Vilhena? Ik zie hem hoogstens liever niet terugkeren vanwege de gezondheid van onze spelers, maar misschien is het niet meer zo'n smerige speler tegenwoordig? Ik heb hem al jaren niet zien voetballen volgens mij.

28 augustus 2017 om 08:16

Definieer smerig, bij de ene speler is het 'inzet' of 'de wil om te winnen' en Nigel heeft na een aantal keiharde overtredingen dat imago gekregen. Beetje selectieve beeldvorming, die ik bijvoorbeeld ook over El Ahmadi bestaat. Die is ook in nagenoeg elke wedstrijd goed voor een gele kaart, heeft ook de nodige 'smerige' overtredingen elk seizoen, maar dat is dan geen smerige speler? Volgens mij is de Jong juist een voorbeeld qua drive, maar is het inherent aan z'n positie dat er af en toe spijkerharde overtredingen worden gemaakt.

28 augustus 2017 om 08:24

Hoe vaak heeft El Ahmadi een been gebroken? Mag een kuitbeen of scheenbeen zijn, ik weet dat De Jong er meerdere heeft gebroken, soms zelfs beide tegelijk. Die tegen Holden (oefenpotje) sloeg helemaal nergens op, die tegen Ben Arfa was ook onnodig.

Toen hij uit de MLS vertrok hadden ze een compilatie van hem gemaakt, dat was geen compliment, zoek het maar op. El Ahmadi is het voorbeeld van de nuttige overtreding, nog nooit rood in zijn hele loopbaan, niet eens twee keer geel. Dat is bij De Jong wel anders, en dan te bedenken dat bovengenoemde overtredingen geen rood opleverden, net als die tegen Xabi Alonso bijvoorbeeld.

28 augustus 2017 om 11:48

Feyenoord heeft zo een type speler niet nodig. Hebben we er 2 van. Qua stofzuigen etc. Ajax denkt alleen maar aan aanvallen vandaar dat ik de jong voor de balans een goede aankoop zal vinden of iemand die een echte nummer 6 is.

.............................Onana....................................
............. Veltman, de Ligt, Viergever..................
............................N.de Jong...............................
Neres.........vd Beek.....F.de Jong.......Ziyech.....
.............................Dolberg..................................
...........................Huntelaar................................

De Jong als slot op de deur en die zich laat terug zakken als er verdedigt moet worden waardoor veltman en viergever weer back worden. De 2 jonkies ervoor die het spel verdelen en Neres en Ziyech in een vrije rol aan de zijkant voor de voorzetten en individuele actief. dolberg die om huntelaar heen zwerft.

Denk dat je dan dit jaar een heel eind komt. Waarbij je indien S.de Jong komt hem als stormram kan gebruiken naast huntelaar ipv dolberg mocht het nodig zijn iets te forceren.


28 augustus 2017 om 00:33

Liever niet. 4-4-2 is niet echt ons ding en daarnaast tactisch gedateerd.

28 augustus 2017 om 00:42

Tis meer een 3 5 2 aanvallend en 4 4 2 verdedigend

28 augustus 2017 om 07:24

😁 tactisch gedateerd 😁
Wat een lariekoek, het gaat altijd om de invulling van een systeem. Er zijn genoeg top teams die met regelmaat 4-4-2 spelen als de situatie daarom vraagt.

En dat gaat ten koste van?
Het lijkt mij nou weer net een positie waar Ajax niet echt versterking nodig heeft. Zeker in een jaar zonder Europees voetbal.

Kan qua leiderschap zeker wat toevoegen bij Ajax. Een breker als De Jong hebben ze momenteel ook nog niet in het veld staan en na zijn carriere kan hij wellicht wat betekenen qua trainingen geven, dus ik zeg doen.

Nigel op 6 is geen optie, in de meeste wedstrijden is Ajax bovenliggende partij en begint daar de aanval. En voetballend is hij veruit de minder van Schone of Frenkie de Jong. Alleen in zware wedstrijden als breker komt ie van pas, als ie fit is

Een middenveld met Siem,Frenkie en Nigel de Jong. Dat zou mooi zijn. Alleen om de achternamen want Siem zie ik liever op de bank.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren