Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV vergeet aan doelsaldo te werken tegen Roda JC

Laatste update:

PSV heeft ook de derde competitiewedstrijd van het seizoen gewonnen. Voor eigen publiek was de ploeg van trainer Phillip Cocu veel te sterk voor Roda JC en kende het een relatief eenvoudige middag. Het krachtsverschil binnen de lijnen kon niet vertaald worden naar een grote uitslag, want Roda werd ‘slechts’ met een 2-0 nederlaag terug naar Kerkrade gestuurd.

Het duurde niet lang voordat het Eindhovense publiek kon juichen. Er waren pas acht minuten gespeeld toen Jürgen Locadia de score opende. De spits werd de diepte ingestuurd door Marco van Ginkel en rondde met een harde knal af: 1-0. De voorsprong was verdiend, want het was PSV dat vanaf de eerste minuut op zoek ging naar het doelpunt. De thuisploeg nam geen genoegen met de krappe voorsprong en ging op jacht naar een tweede treffer. Deze viel in de 24ste minuut. Het was Joshua Brenet, de vervanger van de geblesseerde Santiago Arias, die vanaf rechts een voorzet afleverde op Locadia. Hidde Jurjus bracht knap redding, maar hij was kansloos toen Hirving Lozano van dichtbij de 2-0 tegen de touwen werkte.

PSV was zondagmiddag heer en meester in Eindhoven en in het Philips Stadion ging men logischerwijs uit van een grote uitslag. Kansen waren er genoeg, maar Jurjus, gehuurd van PSV, bleek een sta-in-de-weg. Grote mogelijkheden waren er voor Locadia en Lozano, maar de aanvallers wisten het net niet te laten bollen. Ook in de tweede helft, nadat er in de rust afscheid werd genomen van de vertrokken Jetro Willems, Andrès Guardado en Héctor Moreno, wist PSV de score niet verder uit te breiden.

Omdat het team van Cocu weigerde het duel definitief te beslissen, besloot Roda er een schepje bovenop te doen in kwam het na rust voor even wat beter in de wedstrijd. Zoet kwam echter amper in de problemen wist zijn doel schoon te houden. In de slotfase kreeg PSV nog een aantal kansen, maar Locadia en invaller Luuk de Jong kwamen niet meer tot scoren. Samen met Feyenoord is PSV de enige club die tot dusver de eerste competitiewedstrijden winnend heeft afgesloten. De Rotterdammers gaan de interlandperiode echter in als koploper door een iets beter doelsaldo.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
27 augustus 2017 om 18:43

PSV met 9 punt uit 3 wedstrijden moet denk ik gewoon rekening gehouden worden, ongeacht de kritiek die ze krijgen

Punten zijn binnen maar wat een matige pot, de 2e helft was dramatisch. Het scorend vermogen van PSV is gewoon ronduit slecht.

27 augustus 2017 om 18:40

9 goals in 3 wedstrijden... alleen vandaag werden er een hoop kansen niet afgemaakt.

27 augustus 2017 om 19:30

"het scorend vermogen van PSV is gewoon ronduit slecht."

Was het je al opgevallen dat PSV van alle eredivisieclubs het vaakst gescoord heeft na drie wedstrijden?

27 augustus 2017 om 19:50

Was het je opgevallen dat PSV enorm veel kansen heeft laten liggen vandaag? Dat PSV na 3 ronden het vaakst gescoord heeft zegt natuurlijk niks, het gaat er mij om dat er teveel kansen omzeep worden geholpen, dat kan gewoon niet tegen een zeer matige ploeg als Roda.

27 augustus 2017 om 19:58

Nee, het gaat erom dat je de meeste goals maakt. Blijkbaar creëren ze ook veruit het meeste kansen dus zolang je het meeste goals maakt is er niets aan de hand!

27 augustus 2017 om 20:14

@panerai:

Maar als je het hebt over "het scorend vermogen van Psv". Dan heb je het over het algemeen en niet alleen vandaag. En 9 goals in 3 wedstrijden (1 wedstrijd tegen een sterke subtopper, 2 wedstrijden tegen traditionele "angstgegners" waar PSV het opvallend vaak moeilijk tegen heeft) vind ik niet, zoals jij zegt, "ronduit slecht".

28 augustus 2017 om 07:02

Nou daar verschillen wij van mening, ik vond het wel ronduit slecht, met name de 2e helft, voor dit niveau kom ik niet naar het stadion. Ik ben blij met de 3 punten maar het afmaken van kansen moet veel en veel beter.

27 augustus 2017 om 19:59

Matige pot of matige tweede helft?

27 augustus 2017 om 21:45

Een deel van de tweede helft, het laatste kwartier kans op kans. Dat ze niet scoren is ze zeker aan te rekenen maar ik vind je toch echt iets te negatief nu. Of dat nou ligt aan de tactiek van roda of niet, ze waren wel veel beter en winnen met 2-0.

9 uit 3 had niemand verwacht in eindhoven eo. 2e helft is er een om snel te vergeten, maar ooh wat waren de invallers toch matig. Ramselaar was zo slordig, debuut van rosario...dan moet je gewoon niet moeilijk gaan doen, maar simpel spelen. Jammer, dit is geen motivatie voor basisspelers om scherp te blijven spelen.

Wat was PSV slecht in de tweede helft zeg wat een dramatische ploeg is het soms zeg. Het was niet om aan te zien.

Verder moeten Ramselaar, Hendrix en Locadia niet meer opgesteld worden. Wat zijn die slecht zeg vooral die Ramselaar en Locadia zijn echt dramatisch bezig.

Had PSV maar een goede spits ik hoop echt dat als De Jong weg is dat ze een nieuwe spits halen want dit kan gewoon niet. Die Locadia heeft volgens mij nooit een voorzet gegeven die aankomt in zijn leven of zo. Het is gewoon bedroevend slecht.

Het moet echt anders want dit kan niet blijven goed gaan het is gewoon slecht.

27 augustus 2017 om 19:07

Welk team kijk jij? Hendrix en Ramselaar zijn vaak de beste op het veld, en Locadia was vorig jaar na zijn blessure erg goed, die heeft gewoon speeltijd nodig.

27 augustus 2017 om 19:16

Wat betreft locadia en ramselaar heeft gewoon een punt. Hoewel de laatste minder tijd had, maar toch. Te gemakzuchtige passing, en de afronding van de grote kans die hij kreeg was gewoon lachwekkend voor iemand die meer dan 5 mio heeft gekost.

27 augustus 2017 om 19:33

Ik kijk niet naar vorig jaar ik kijk naar nu. En nu is hij gewoon heek slecht bezig en niet alleen vandaag. Laatste wedstrijden was en is hij ook gewoon heel slecht.

En Ramselaar was vandaag gewoon een drama dus. Ik weet niet welke team jij kijkt maar goed.

27 augustus 2017 om 19:37

Ik vond Hendrix ondanks die ene grote fout vandaag de beste man op het veld. Liep lekker te bikkelen en had een paar erg goede passes.

28 augustus 2017 om 15:46

Heb bij Hendrix altijd het gevoel dat iedereen een andere wedstrijd ziet... Heb gister niet kunnen kijken en kan dus niet oordelen, maar ik heb de discussie zo vaak met mijn vrienden. Was hij nou juist de beste of de slechtste man op het veld. Wat Loca en Ramselaar betreft, die hebben tijd nodig. Ramselaar zal wss de plek van van Ginkel overnemen na dit seizoen en Loca is een afmaker pur sang, die eindigt dit seizoen echt wel met 20+ doelpunten, ondanks een zwakke start

Tja wat moet ik over deze wedstrijd zeggen.. PSV was vrij slordig deze wedstrijd. Hopen dat ze na interlandperiode betere concentratie hebben. Man man hopen dat beter gaat over 2 weken. Kan echt niet zo verder

Waarom start roda niet zo als de 2de helft? Je weet dat psv het sterkst is als ze ruimte krijgen in de counter en je schuift de hele 1ste helft op tot de middelijn. Vervolgens ga je de 2de helft wat compacter staan en houd je de 0. Iedere club weet toch dat "een bus" het best werkt tegen psv?

27 augustus 2017 om 18:52

Ik snap je redenatie, maar ik begrijp Molenaar ook. We willen hoog druk zetten, en hoog verdedigen. Dat kan, al brengt dat zeker risico's met zich mee tegen PSV met Bergwijn, Lozano en Locadia. Maar dan vergeet je druk te zetten op het middenveld, waardoor steeds de bal achter de verdediging gelegd kan worden. Als je dan ook niet scherp bent verdedigend. Dan moet je goals incasseren.
We willen voetballen, dat is goed, dat kunnen we ook dat zag je in de tweede helft enkele keren.

27 augustus 2017 om 19:00

Klopt, maar een club als roda (niet lullig bedoeld) kan uit en thuis bij het linkerrijtje beter op resultaat gaan spelen. Als je straks zo tegen Ajax of feyenoord gaat spelen zoals de 1ste helft ga je er ook 2/3-0 af. Terwijl jullie vorig jaar toch de nodige gelijkspelletjes haalde tegen ons en psv bijvoorbeeld die op het einde net de doorslag gaven voor geen directe degradatie.

27 augustus 2017 om 19:06

Ben ik het mee eens, je moet keuzes gaan maken, tegen de subtop zo spelen was nog niet eens zo slecht. Maar tegen Ajax, PSV en Feyenoord moet je van speelwijze veranderen. Dit besef zal later wel komen, want dan heb je de punten nodig. Nu heb je nog niets te verliezen.

27 augustus 2017 om 19:11

Ja klopt. Al gaan jullie elk puntje wel hard nodig hebben denk ik.

27 augustus 2017 om 19:44

Ik denk dat Roda er de tweede helft ook van kon profiteren dat PSV het een beetje liep lopen. Het was warm, ze stonden 2-0 voor tegen een tegenstander die niet veel terug deed, dan ga je gewoon niet meer het snot voor je ogen lopen. Ik praat dat op zich niet goed, maar ik begrijp het ergens wel.

Nagelaten om je aan doelsaldo te werken, typisch PSV ook. Feyenoord wist wel raad met Willem II, maar wij niet met Roda JC. Sterker nog, Roda JC had een dikke kans op de 2-1 via Gustafson.

Eerste helft was je heer en meester, daar had je al 3 of meer goals moeten maken. Tweede helft was het een draak van een wedstrijd. Niet te geloven. Pereiro wederom weer met een slechte wedstrijd, ongelooflijk met die gast. Krijg je kansen op je favoriete positie met zo'n heerlijke linkerpoot, laat die het nog niet zien. Terechte wissel weer na een uur.. Ramselaar viel overigens ook belachelijk slecht in.

Je pakt 9 uit 3. Dikke prima, maar ik blijf super realistisich. Ik zie hier geen kampioenswaardige elftal. Met Paal en Brenet op de backspositie, ga je de oorlog nooit winnen. Daar neem ik Brands ook zeer kwalijk in. 3 competitiewedstrijden onderweg, en nog steeds geen linksback. Schande. En mocht Arias nog vertrekken, dan mag ik ook hopen dat er een nieuwe rechtsback komt. Jeugd is leuk en aardig, maar je moet daar ook niet te ver in gaan. Je wilt als club zijnde ook prijzen winnen.

Poeh! Tactisch slecht uitgevoerd voetbal de eerste helft. Veel te weinig druk op de bal de eerste helft, dan wil je hoog druk zetten, waardoor er veel ruimte in de rug ligt. Als je dan gewoon druk houdt, kunnen ze de diepe pass niet geven. Als je dan ook nog niet scherp bent bij het verdedigen en buitenspel zetten, dan ga je dik af.
De tweede helft nam PSV gas terug, met Ndenge heb je dan meer loopvermogen om de gaten dicht te lopen. Je ziet als we dan wel compact spelen en minder in de problemen komen. We kunnen wel opbouwen, zo moet je ook de wedstrijden in gaan tegen mindere tegenstanders.
Vandaag gauw vergeten, een nu naar Utrecht en dan even een minder moeilijk programma!

Dit is wel typisch PSV en vooral Cocu. Druk toch eens door en maak er 7.

Niet direct relevant, maar ik snap niet dat Van Ginkel nog altijd in de eredivisie actief is (blessures hier en daar klopt maar toch) terwijl ik hem veel hoger inschat dan bepaalde andere (gelijkaardige) spelers die nu wel in het buitenland spelen en succesvol zijn.

Hij had al lang competities zoals Spanje aan gort moeten spelen. Veel te goed voor de eredivisie. En niet ''te goed'' zoals een Luuk de Jong dat is (of nu was).

28 augustus 2017 om 15:49

Nou... Van Ginkel heeft twee zeer zwakke halfjaren gehad bij PSV, met alleen (een hoop) doelpunten om dat te verbloemen. Dit seizoen laat hij voor het eerst zien ook voetballend mee te kunnen met PSV en bepalend te kunnen zijn zonder doelpunten, denk dat de manier hoe het middenveld is ingericht hem beter ligt

Jammer,psv had ze moeten oprollen met 8-0 .dit is de zwakste broeder van de competitie

27 augustus 2017 om 19:03

Vandaag wel! Maar tegen PEC en Vitesse deden we niet onder. Vreemd om te zien. Enkele jaren geleden altijd goed tegen PSV, Ajax en Feyenoord en slecht tegen de rest. Nu is het andersom.
Vind het nog te vroeg om te zeggen wie er gaat degraderen. We zijn veel clubs die geen indruk maken. Willem 2, Twente, Ado, NAC en Sparta maken niet de beste indrukken, daar horen wij ook bij!

27 augustus 2017 om 20:14

Moeilijk om dit na 3 wedstrijden te zeggen. Roda was de eerste 2 wedstrijden niet veel minder dan PEC en Vitesse en heeft zeker geen makkelijke start. Dat de ploeg tegen PSV dik had kunnen verliezen is waar maar om het meteen de zwakste broeder te noemen. Zoals Rjckoempel zegt zijn er nog een aantal ploegen die nog niet geïmponeerd hebben en ik heb dit seizoen bij Roda al veel beter voetbal gezien dan vorig jaar.

27 augustus 2017 om 21:58

Eerlijk is eerlijk Roda is gewoon heel slecht. Eigenlijk moet alles van Gustafson komen omdat er verder geen enkele creativiteit is van de 2 andere middenvelders die verdedigend ingesteld zijn en Rosheuvel, van Camp en Paulissen gewoon erg matig zijn. De verdediging en keeper zijn opzich prima maar met zo'n voorhoede ga je het clubs uit het linkkerrijtje gewoon niet lasig maken.

Vrees dat Roda dit jaar tegen degradatie moet strijden.

Nu Heerenveen uit, Feyenoord thuis en Utrecht uit. Na komende drie weken kunnen we pas echt een balans opmaken hoe we er voor staan. Fijn dat we deze punten in ieder geval hebben.

Vergeten aan het doelsaldo te werken? Zou me niets verbaasd hebben als cocu zijn eigen in het interview zou vergissen en gezegd zou hebben: na de 2-0 hebben we het zakelijk uitgespeeld en niet teveel krachten verspeeld met het oog op Europese wedstrijden (die je niet meer speelt)

Er werd niet meer gejaagd, het boeide niet veel meer.. ze hadden niet eens zin om dr eigen moe te maken terwijl als je doorgaat als in de eerste helft je die gasten met 8-0 naar huis stuurd. Maar ja.. dan worden ze moe natuurlijk en dat moeten we nie hebben

27 augustus 2017 om 22:47

Psv ziet dit als een tussenjaar: wat doet cocu in godsnaam dan nog bij psv. Want na dit seizoen gaat hij zowiezo weg.

Of zegt psv nu eigenlijk, we zien dit als 2 tussenjaren?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren