Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zwoegend Ajax trotseert belabberde kunstgrasmat in Venlo

Laatste update:

Ajax heeft zich redelijk weten te herstellen van de midweekse uitschakeling in de Europa League door Rosenborg BK. Het elftal van Marcel Keizer had het zondagmiddag zeker niet eenvoudig op bezoek bij het tot dan toe foutloze VVV-Venlo, maar hield dankzij doelpunten van Donny van de Beek en David Neres uiteindelijk toch drie punten over aan de krachtmeting: 0-2. Ajax is door de overwinning voorlopig opgestoomd naar een zesde plaats in de Eredivisie.

Keizer voerde in zijn basiself twee wijzigingen door ten opzichte van de wedstrijd in Trondheim: Frenkie de Jong verving Lasse Schöne op het Amsterdamse middenveld, terwijl Vacvlav Cerny profiteerde van een spierblessure bij Justin Kluivert. Nieuwkomers Maximilian Wöber en Luis Manuel Orejuela moesten beiden genoegen nemen met een plekje op de reservebank en zij zagen Ajax moeizaam uit de startblokken schieten op het trage kunstgrasveld in De Koel.

Nils Röseler was na acht minuten spelen bijzonder dicht bij de openingstreffer namens de thuisploeg, maar zijn kopbal scheerde rakelings voorbij het doel van André Onana. Ajax kreeg na een moeizame openingsfase meer grip op de wedstrijd, maar had, mede door de stroperige ondergrond, grootse moeite om een fatsoenlijke aanval op te zetten. VVV loerde geduldig op de counter in een slaapverwekkende eerste helft en had behoudens een afstandsschot van Amin Younes weinig te duchten van de bezoekers.

Direct na de onderbreking maakten Klaas-Jan Huntelaar en Neres hun opwachting bij Ajax, dat overstapte naar een driemansverdediging. Die tactische omzetting sorteerde al snel het gewenste effect. Huntelaar nam in de punt van de aanval plaats naast Kasper Dolberg en deed na tien minuten spelen in de tweede helft van zich spreken door een indraaiende voorzet van Younes met het hoofd perfect klaar te leggen voor Van de Beek. De middenvelder kon van dichtbij eenvoudig scoren en hielp de ploeterende ploeg van Keizer zo over het dode punt heen: 1-0.

VVV stelde daar na rust weinig tegenover. De manschappen van Maurice Steijn kwamen nauwelijks meer voor in het stuk en moesten twintig minuten voor tijd uiteindelijk voor een tweede maal capituleren. Van de Beek had een fraaie steekpass in huis op Neres, die rustig bleef oog in oog met Lars Unnerstall en de doelman uiteindelijk verschalkte met een fraaie stift. Ajax had daarna weinig meer te vrezen van VVV. De ploeg kon de wedstrijd simpel uitspelen en dat bood Keizer in de slotfase nog de kans om Wöber zijn debuut te gunnen.

Verdient Klaas-Jan Huntelaar volgens jou een basisplaats bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blij met de overwinning, maar wat een slechte wedstrijd van Ajax en tuurlijk zal het met het gras te maken hebben (kort gezegd: veld was dramatisch), maar dan nog speelde Ajax echt een zeer slechte wedstrijd.

Ben benieuwd of Keizer het tot de winterstop volhoud. Heb het als Ajacied zelf al vaker aangegeven: Keizer zou zeker een van mijn opties zijn, maar dan ook echt letterlijk een van mijn laatste opties en tuurlijk moet Keizer de tijd krijgen en Bosz had vorig seizoen ook een stroef begin bij Ajax, maar bij Bosz wist ik gewoon dat het goed zou komen, want bij Heracles en Vitesse kende Bosz ook een stroeve start, maar daarna draaiden zijn teams als machines en dat gevoel heb ik nou niet bij Keizer.

Om eerlijk te zijn verwacht ik wel dat Keizer ontslagen zal worden bij Ajax en het liefst ook ergens rond oktober/november en niet ergens rond kerst, want ondanks dat Ajax geen Europees speelt, zal het nog een zwaar seizoen worden voor Ajax met Keizer aan het roer, want hij is gewoon geen goede coach en als Keizer vertrekt, dan mogen namen als Bergkamp, Spijkerman, etc. ook meteen met Keizer mee, want vooral Bergkamp en Spijkerman hebben teveel macht bij Ajax.

Als Keizer daadwerkelijk over een paar maanden wordt ontslagen, dan zou ik proberen om van Gaal op de een of andere manier over te halen en hem dan tot het einde van dit seizoen laten coachen bij Ajax en dan zou ik volgend jaar zomer proberen om ten Hag naar Ajax te halen, en ja, Ten Hag speelt niet het typische Ajax-voetbal, maar dat is in mijn ogen ook een probleem waar Ajax nu vanaf moet stappen.

Doordat Ajax blijft vasthouden aan hun eigen systeem, hebben ze geen alternatief voor hun systeem en in de afgelopen jaren is natuurlijk al meerdere malen gebeurd dat Ajax van het veld werd afgeblazen, terwijl ten Hag tactisch juist sterk is en bij ten Hag heb ik ook het idee dat hij met betere spelers ook beter kan presteren en tactisch is hij enorm sterk, want hij kan Utrecht op de een of andere manier toch zo afstellen dat de tegenstander het lastig heeft, zo ook tegen bijvoorbeeld Zenit en ook laat ten Hag gewoon vrij goed voetbal in combinatie met goede resultaten zien.

Verder hoop ik dat Overmars in de laatste paar dagen nog een paar spelers binnenhaalt. De onderhandelingen over Siem de Jong verlopen stroef, maar ik hoop dat het alsnog rondkomt, Rodrigo Caio werd in 1x uit het niets genoemd en ik hoop echt dat hij binnengehaald wordt, want dat zou echt een topaanwinst voor Ajax zijn en ik zie nog graag een linksback en een vleugelaanvaller komen.

Als linksback hoop ik op Jeison Angulo en als vleugelaanvaller zou ik iemand als Everton Felipe proberen. Angulo werd kortgeleden bij Ajax genoemd en is een linksback uit Colombia, die bij Deportivo Cali speelt (waar Ajax ook Orejuala en Cassierra vandaan heeft) en Everton Felipe komt uit Braziliã« en is een vleugelaanvaller die in de januari dit jaar al werd genoemd bij Ajax, maar Ajax haalde toen Neres (maakte een fraaie goal) binnen.

Of Ajax Dolberg moet behouden, twijfel ik nog wel over en nee, ik zeg dit niet omdat hij een slechte seizoensstart heeft en nee, ik heb Dolberg ook nooit de hemel ingeprezen, want ik gaf altijd al aan dat ik erg blij was met Dolberg, maar dat ik hem niet teveel op zou hemelen, want hij zou vast wel een slechte periode krijgen en dat heeft hij momenteel, maar Monaco heeft dus schijnbaar 50 miljoen geboden en Bosz heeft aangegeven dat hij Dolberg naar Dortmund wilt halen, maar als je in de aankomende dagen Siem de Jong (kan eventueel als diepe spits uit de voeten) kan terughalen en Bosz een bod van plusminus 55 miljoen uitbrengt, dan zou ik Dolberg verkopen en dan Huntelaar (zou ik sowieso al een basisplaats geven, ook als Dolberg blijft) 1ste spits maken, Siem de Jong (kan ook op het middenveld) 2de spits en Cassierra (heb zeker vertrouwen in hem) als 3de spits.

Jammer dat je geen opstelling kan toevoegen als je je reactie aanpast, hopelijk doet Voetbalzone hier wat aan, maar dan zou ik in deze opstelling spelen:

GK: Onana.
RV: Orejuala.
Rcv: Rodrigo Caio.
Lcv: Viergever.
LV: Angulo.
RM: Frenkie de Jong.
CM: van de Beek.
LM: Ziyech.
RB: Neres.
CA: Huntelaar.
LB: Younes.

27 augustus 2017 om 16:29

Ben blij dat Ajax eens een slechte wedstrijd wint. Viergever, De jong, Neres en Huntelaar goed vandaag. Slecht spel heeft ook te maken met dat waardeloze veld.

27 augustus 2017 om 16:29

Was ook wel heel moeilijk veld om op te spelen, maar Ajax moet wel meer snelheid in de aanval brengen. Het stropige voetbal van Frank de Boer is/lijkt wel terug.

27 augustus 2017 om 16:30

Vond Viergever ook goed spelen. Deed gewoon goed wat van hem gevraagd wordt en als VVV dan een kans kreeg zat hij er goed tussen.

27 augustus 2017 om 16:32

Hij motiveert iedereen en werkt hard. Je ziet dat na de wissel van Dijks lekker is voor Younes om te voetballen...

27 augustus 2017 om 16:33

Inderdaad adutchbrew, Viergever heb ik ook maar even vermeld want die speelde een uiterst solide wedstrijd.

27 augustus 2017 om 16:52

Lol en ajax met 20x hogere begroting kan maar met 2-0 winnen

27 augustus 2017 om 17:18

2-0 is genoeg toch voor de 3 punten. Ik denk dat genoeg clubs het daar lastig zat gaan krijgen.

27 augustus 2017 om 16:48

Rochester,
Niet mee eens over je stelling dat Ajax best mag afstappen van het typische "ajax" spel. Ik heb vorig jaar enorm genoten van dat typische spel. En het had aardig wat resultaat. Ik verlang er nu al naar. Maar het is niet makkelijk om een trainer daarvoor te vinden. Bosz was een schot in de roos. het verschil met Bosz en Keizer zit hem in de details. Keizer zal ook best het Bosz spel willen spelen. Deed het ook heel aantrekkelijk vorig jaar met Jong Ajax. Maar heeft nog niet de ervaring die Bosz had om het spel naar zijn hand te zetten. Dat terwijl voor hem aardig wat goed grondwerk is gelegd. Ik geef Keizer ook niet helemaal de schuld. Zelfs hij wilde eigenlijk eerst in de luwte zich ontwikkelen als assistent van een ervaren hoofdtrainer.
Maar zou het liefts toch een Ajax zien spelen zoals het deed in de tweede helft van het seizoen. Misschien komt dat ook wel. Ik hoop niet zozeer dat Keizer wordt ontslagen, tenzij hij natuurlijk Ajax steeds slechter laat spelen. Hij verdient nog steeds een kans.

27 augustus 2017 om 17:17

Ajax speelde de tweede helft van het vorige seizoen zo omdat Bosz tegen de assistenten in ging en zijn eigen gang ging. Dat zie ik Keizer niet doen.

27 augustus 2017 om 17:27

Adutchbrew, ja vorig seizoen onder Bosz speelde Ajax (vooral in de 2de seizoenshelft) erg goed voetbal, maar dat kwam ook omdat Bosz vooral zijn eigen visie erdoorheen had gehakt bij Ajax. Van wat Bosz het afgelopen seizoen allemaal heeft opgebouwd, is helemaal niets meer over en Keizer die gaat juist terug naar het voetbal dat onder de Boer werd gespeeld: in een veel te laag tempo rondtikken en een aantal kansen.

27 augustus 2017 om 18:26

Ligt eraan wat je wilt, Ajax spel of Ajax systeem. Want Ajax systeem vliegt er volgens mij binnen twee wedstrijden uit. Daarmee komen meteen facetten van Ajax spel terug. Keizer met al zijn beperkingen en slechte wissels lijkt op twee vaste dingen terug te vallen. Goal forceren is een aanval met Huntelaar en Dolberg en het systeem veranderd in een 442/424 systeem of 352/334 systeem. Let maar op. 433 gaat eruit, tenzij die aangetrokken spelers een super rechtsback dan wel linksback zijn, want die backs zijn echt een groot probleem.

Zodra het systeem wordt omgezet veranderd het spel op facetten in Ajax spel wat het geheel aantrekkelijker maakt en in mijn ogen beter. Komt meer Flair, verdediging oogt stabieler en meer kansen en goals.

27 augustus 2017 om 16:53

Rochester, wat denk je van de warmte. Die werkt ook mee, weet niet hoe warm het is bij Venlo, maar de Hunt was rood, van de warmte of verbrand.

27 augustus 2017 om 17:01

Gewoon lekker 352 gaan spelen, ben je overal vanaf en kan je met deze selectie prima in de eredivisie. Vind het voornamelijk vreemd dat je viergever laat staan, die speelt namelijk heel matig centraal. Als je voor de gein gaat tellen hoeveel hij kopduels aangaat met zijn rug, hoe vaak hij alibi slidings maakt omdat die te laat is en hoevaak hij aan de verkeerde kant staat, dan kom je vingers te kort in een wedstrijd. Als linksback kan het nog, maar niet centraal.
352 met younes en neres op de flanken. Tegen sterke tegenstanders kan je kiezen voor sinkgraven en die colombiaan die verdedigend sterker zijn. Enige waar je voor moet zorgen is dat je met twee spitsen speelt of iig een speler heel kort op de spits.

27 augustus 2017 om 17:08

Younes en Neres op de flanken in een 352?! Het probleem in de eerste wedstrijd tegen Rosenborg was toch wel dat zij niet meeverdedigde. Daarbij idioot om een rechtspoot op links te zetten in een verkapte 5 mans verdediging. Die twee hebben daar ook totaal niet het loopvermogen voor! Ook als je tegen mindere tegenstanders speelt hoor.

27 augustus 2017 om 18:28

Jdg84, moet je mijn bril hebben, viergever speeld gewoon goed, vandaag en ook andere wedstrijden.

Zo'n veld is pure competitievervalsing man man man. Ik viel bijna in slaap hoe sloom dat veld was. Op zo'n veld hebben clubs als Ajax en psv veel meer moeite dan op een grasveld bij groningen. Je zag ook dat vvv veel ballen beter kon inschatten door dat ze zo'n veld goed kennen. Misschien ook de reden dat excelsior er in bleef en go ahead degradeerde, omdat alle clubs beter kunnen voetballen op een grasveld dan op dat kuntgrasveld bij excelsior, op excelsior zelf na dan. Man of the match Frenkie voor mij. Goede invalbeurten van Neres en Huntelaar. Snap niet dat ze die Neres op de bank houden. Speelt in de Eredivisie altijd goed en scoort ook elke keer lijkt het. Als er nog een club 50+ miljoen gaat bieden op Dolberg gewoon laten gaan. Ik vind Huntelaar beter op dit moment.

27 augustus 2017 om 16:34

Had gae ook geen kunstgrasveld?

27 augustus 2017 om 16:37

Nee. Die hebben echt gras

27 augustus 2017 om 16:37

Nee. Gewoon gras.

27 augustus 2017 om 16:45

Dit veld is een schande! Je hoort je veld voor de start van de competite gewoon op orde. Dit beachvoetbal was gewoon belachelijk en slaat helemaal nergens op. Dit heeft helemaal, maar dan ook helemaal niets met voetbal te maken. Helaas denk ik dat het laatste woord bij de knvb over kunstgras al is gezegd voor dit seizoen. Vooral met zo'n nieuwe voorzitter...

27 augustus 2017 om 17:01

Godzijdank niet..

27 augustus 2017 om 17:11

Haha ok. Dacht dat bij jullie eerst ook kunstgras lag vandaar

27 augustus 2017 om 16:34

Oh voetbalde VVV op gewoon gras dan?

Ze spelen beide op dit trieste veld!

27 augustus 2017 om 16:38

Ja. Alleen traint vvv hier elke dag op en spelen ze er om de 2 weken. Je kon zien dat de spelers van vvv de ballen beter kon inschatten. Net zoals excelsior dat ook altijd heeft.

27 augustus 2017 om 16:39

Als je er aan gewend bent kan je er veel beter op spelen. Zo simpel is het. Dit moet gewoon verboden worden, wat een drama en het levert zulke geringe winst op. Kunstgras is echt niet heel veel goedkoper dan echt gras.

27 augustus 2017 om 16:40

Nee maar die peren de bal op goed geluk naar voren. Als je op een veld niet goed voetbal kan spelen, dan wordt het gewoon een fysieke strijd. En dan maken slechte teams als VVV meer kans tegen de vaak wat meer technische topteams.

27 augustus 2017 om 16:40

Waar klagen die overbetaalde miljonairs ook over. Velen vinden het al heerlijk om op straatstenen of op het strand te voetballen zonder ook maar een cent er voor te krijgen. Kunstgras speelt lekker technisch vind ik

27 augustus 2017 om 16:43

ik ben ook geen voorstander van kunstgras, maar de kosten liggen wel vele malen lager dan normaal gras. Je moet niet alleen het veld rekenen, bij een grasveld moet er ook een drainage en veldverwarming worden aangelegd en je moet iemand in dienst nemen die het veld voor je gaat onderhouden. Verder heb je minder velden nodig, want je kan gewoon op hetzelfde veld trainen bij kunstgras, wat weer de kosten van een trainingsveld weghaalt en dan heb je nog de overige elftallen die ook op een kunstgrasveld kunnen spelen en ook trainen.

27 augustus 2017 om 16:45

Pffff ff ff dat mensen dit kunstgras nog verdedigen. Aanfluiting van de 1e klasse.

27 augustus 2017 om 16:47

ik verdedig het niet, maar geef alleen aan waarom de kosten zoveel lager zijn. Van mij mag het er echt wel zsm uit.

27 augustus 2017 om 17:02

Nou en, als je betaald voetbal speelt moet je er maar gewoon voor zorgen dat je een veld is. Hoe deden dat de 100 jaar daarvoor? Gras is helemaal niet zo duur, het groeit vanzelf, moet alleen wat onderhoud plegen.

27 augustus 2017 om 17:38

Ik reageer gewoon op de uitspraak dat het financieel niet zoveel uit maakt, dat wordt hierboven nml aangegeven. Dat gras beter is weet ik ook wel en dat ze honderd jaar al op gras spelen is dan niet echt een goed tegenargument aangezien er nogal veel veranderd is in de afgelopen 100 jaar.

27 augustus 2017 om 18:07

@lausho
100 jaar geleden had het gras ook niet zoveel te verduren en sprak men ook vaak pver knollevelden.
Toen speelde je er misschien 10 wedstrijden per jaar? erop?
Tegenwoordig gaat het ook om de techniek wat op een "biljart laken" gespeeld moet worden.
100 jaar geleden kreeg men subsiede, nu moeten de clubs het zelf betalen en door het inbrengen van betaald voetbal zijn de clubs steeds meer kwijt aan diverse uitgaven.
Daarom gaan steeds meer kleinere clubs over op het goedkoopst.
Niet alleen in goedkopere spelers maar ook in het veel goedkopere kunstgras dan.
Als de Knvb wilt dat iedereen op gras speelt, moeten zij er ook voor zorgen dat bv subsidies of dergelijke voor komen.

27 augustus 2017 om 18:51

Ja mag toch aannemen dat elke speler van Ajax technisch veel vaardiger is dan een speler van Vvv. Ondanks dat VVV het voordeel heeft van vaker er op spelen vind ik het maar een slap excuus. Ajax was gewoon opnieuw erg matig en de trainer moet opnieuw zijn ongelijk corrigeren door Huntelaar in te brengen. Misschien is het verstandiger om Dolberg eens wat rust te geven en te beginnen met Huntelaar. Scheelt Ajax een hoop punten en geeft Dolberg de kans om straks weer wat vertrouwen te krijgen bij Jong Ajax.

27 augustus 2017 om 16:36

Dat veld is echt dramatisch, je zou als keeper zijnde bijna een duikbril opzetten, wordt echt tijd dat ze dat gaan verbieden want dit heeft niks met voetbal te maken, hou mijn hart vast als wij (Feyenoord) daar heen moeten, we hebben daar al een dramatische statistiek. Over dolberg, die zou ik zeker verkopen als een club zo gek is daar 50 miljoen voor te betalen, zeg niet dat het een slechte speler is maar dat bedrag vind ik hem zeker niet waard

27 augustus 2017 om 16:44

@shivagizmo

Veel succes, wat een drama dat veld je krijgt een soort langzaam voetbal. Denk wel dat Feyenoord het makkelijker kan compenseren met hun fysieke kracht en duelkracht. Dit soort duels moet je aflassen onder deze omstandigheden, na twee keer aflassen verlies je de wedstrijd gewoon.

27 augustus 2017 om 16:50

Feyenoord heeft in de historie maar 2x gewonnen in Venlo, zie het zeker met zo'n veld niet met vertrouwen tegemoet. Ongelooflijk dat de KNVB dit accepteert

27 augustus 2017 om 16:37

Competitie vervalsing valt nog mee , PSV en Feyenoord hebben er dan ook last van. Ik vond persoonlijk kunstgras altijd snel spelen omdat de bal maar doorrolde.
Neres goed in de Eredivisie? Hij speelt onder twee trainers niet sinds vorig seizoen. De keuze om hem te laten banken zal niet alleen afhangen van de wedstrijd maar ook van de training.

27 augustus 2017 om 16:45

Ja ik zeg ook niet dat het voor ons vervalsing is maar voor de gras-kunstgras clubs die kwalitatief even sterk zijn. De meeste clubs spelen veel moeizamer op dit veld dan op een grasveld, waardoor de kunstgras club meer punten gaat pakken dan de gelijkwaardige grasclub, omdat de rest er moeizamer speelt. Dat kan net het verschil zijn tussen Europees of geen Europees en degradatie of handhaving of het scheelt TV-geld.

27 augustus 2017 om 16:47

Is maar de vraag of het dan ook tegen de 30 graden is waardoor het water meteen verdampt, je bent spekkoper als je savond of in de winter tegen VVV speelt, Feyenoord moet 4 februari dus zeer voordelig voor hun.

Kijk de wedstrijd nog eens terug en denk eens na over dat snel rollen waar je het over hebt... Hier vlogen de kunstgraskorrel in de rondte en was het kurkdroog. Neres is gehaald voor dit seizoen, en liet het vandaag toch even mooi zien.

27 augustus 2017 om 16:51

Valt nog mee? Je moet niet alleen naar de topploegen kijken en roepen dat psv en Feyenoord er ook last van hebben. Er zijn nog meer ploegen die er nadeel van hebben. Wat dacht je van de directe concurrenten onderin die wel op gras spelen. Die zijn dan zwaar benadeeld aangezien de meeste clubs beter spelen op gras en dus minder moeite met die ploegen zullen hebben dan met een vvv op kunstgras. Je kan gewoon degraderen doordat je gras hebt en je concurrent kunstgras. Competitievervalsing dus.

27 augustus 2017 om 16:51

Dan heeft het met het weer te maken. Dat kan in de winter ook nadelig ziin. @soccerfan het gaat mij om Ajax psv en feyenoord vervalsing. En elpistolero, een vvv is toch geen concurrent tegen ajax om een plek in de el of cl?

27 augustus 2017 om 16:58

Ik heb even gekeken, maar Feyenoord speelt 4 februari op dit drama veld.

Dan is het mss 4 graden en een lekkere vochtige tijd. Dat is dan weer anders voetballen.

Aan de andere kant Feyenoord heeft Excelsior al gehad, en misschien speelt Ajax rond die tijd wel weer tegen Excelsior. In dat geval middelt het zichzelf uit.

27 augustus 2017 om 17:01

Nee gaat het toch ook niet om? Ajax, psv, feyenoord laten op zo'n veld eerder punten liggen dan op een veld bij willem 2 (concurrent). Dan heeft vvv toch gewoon een voordeel tov willem 2?

27 augustus 2017 om 16:42

Kan me nog een seizoen herinneren dat Ajax de mat zo super belabberd voor elkaar had.. Beetje hypocriet dit.

27 augustus 2017 om 16:46

Hoezo hypocriet... je ziet toch dat het veld ruk is en bij ajax is er wat aan gedaan en hebben ze het nu goed op de rit. Iets met oude koeien en sloot.

27 augustus 2017 om 16:58

Zouden de beste voetballers juist niet beter een hobbeltje kunnen uitdribbelen dan een VVV technicus?

27 augustus 2017 om 18:36

Nope. Onder deze omstandigheden moest je eigenlijk zo weinig mogelijk dribbelen. Had ook niet met bobbeltjes maar met stroperig. Bal rolde gewoon niet door en had rare curves na een stuit.

27 augustus 2017 om 17:42

Wat is er dan mis met het veld van groningen?

27 augustus 2017 om 18:29

Niks. Maar Ajax (en de rest van de ED) zal beter kunnen voetballen bij groningen dan bij vvv, dus zal vvv meer punten gaan pakken door het kunstgras veld. Daarom is het imo competitievervalsing.

27 augustus 2017 om 22:19

Oh je had het als voorbeeld gebruikt ik dacht dat je bedoelde dat het veld bij groningen slecht was maar nog wel beter dan het kunstgras van vvv

Dit veld is echt schandalig. Kunstgrasvelden op zich is al niks, maar zo'n Michelin veld slaat echt alles.

Hoop dat VVV direct weer degradeert, dit plastic veld neigt gewoon naar competitievervalsing. Schandalig !

27 augustus 2017 om 16:30

Sjaak ben jij het?

27 augustus 2017 om 16:34

Stil houden graag.

27 augustus 2017 om 16:38

Het is toch ook schandalig. Op het moment dat je het veld zo dusdanig kan beïnvloeden door niet te sproeien is dat een voordeel wat andere clubs niet hebben op normaal gras.

Daarnaast zie je de spin hebben wat gewoon niet kan op een normaal veld. Of en te wel krijgt de bal grip op het rubber. Afschaffen die bende.

27 augustus 2017 om 16:35

Alsof dit het eerste schandalige kunstgrasveld is... Gisteren opnieuw weer een speler die zijn knie verdraaid bij Excelsior. Wat ook al meerdere keren is gebeurd bij PEC.

27 augustus 2017 om 22:38

Noem ze is op dan allemaal. Gaan we daarna kijken of het op andere velden niet net zo vaak gebeird is

Wat een dramatisch veld. De clubs moeten hier echt in opstand tegenkomen. Kan echt niet niet zo langer!

Huntelaar en Neres. Hopelijk snapt Keizer het ook eindelijk.
En tot slot; kunstgras moet echt verboden worden. Dan ook nog expres niet sproeien....

Ongelooflijk dat een veld als deze toegestaan is, zeker nadat er niet gesproeid wordt in de rust.

27 augustus 2017 om 16:37

Inderdaad. Zo'n droog grofgekorrelt kunstgrasveld zou ik als scheids afkeuren. Kan lelijke blessures veroorzaken. Eerst verplicht sproeien dan pas voetballen.

Ik hoop dat alle Neres haters nu zien dat hij zeker kan voetballen

27 augustus 2017 om 16:31

Ik ben een fan van Neres, maar hij speelde niet geweldig ofzo. Hij was zelfs grotendeels onzichtbaar, maar hij was zeker effectief en dat is mooi!

27 augustus 2017 om 16:41

neres heeft meer klasse in zijn grote teen, dan Cerny in zijn hele lichaam.

Als Keizer dat niet ziet kan hij beter inpakken, wat een klassedoelpunt van Neres.( ijskoud blijven en een prachtige lob op een paar meter van de keeper)

Wat een verschrikkelijk veld, Huntelaar zei het al: iedereen heeft rode tenen of blaren, dit kan toch niet Knvb!!!!!!

27 augustus 2017 om 16:45

Ik ben het met je eens dat hij beter is dan Cerny. Ik had Neres ook opgesteld. Ook maakte hij dat doelpunt op een geweldige manier, maar dat doet niks aan het feit dat hij gewoon grotendeels onzichtbaar was deze wedstrijd. Ik geef hem daar niet echt de schuld van aangezien het spel vooral over links ging.

27 augustus 2017 om 16:53

Onzichtbaar? Heb hem gewoon lekker zien spelen hoor. Cerny was pas onzichtbaar. Neres deed gewoon zn werk goed.

27 augustus 2017 om 17:00

Hij scoorde en heeft drie a vier leuke acties kunnen maken. Voor de rest kwam het spel grotendeels vanaf links. Cerny was ook aardig onzichtbaar, ben ik het mee eens. Maar zoals ik al zei: dat ligt niet geheel aan Neres, maar meer aan de middenvelders die liever de bal aan een Younes geven.

27 augustus 2017 om 18:41

Ja maar wat verlang je van hem. Had een helft. Dan zijn een goal en 3 a 4 goede akties vrij aardig. Vooral omdat er veel meer rendement en dreiging van zijn akties afkomt. Als er meer oo Neres gestoken gaat worden, wordt hij ook veel gevaarlijker.

27 augustus 2017 om 16:33

Wat heb jij gezien wat ik niet heb gezien? Een doelpunt tegen VVV? Mag hopen dat hij kan voetballen, zou niet weten waarom ze hem anders hebben gekocht.

27 augustus 2017 om 16:40

Dat hij elke 78 minuten een goal of assist heeft in de eredivisie. (4 goals, 3 assists in 550 minuten)

27 augustus 2017 om 16:52

Tja, we mogen toch ook wel eerlijk stellen dat Neres eigenlijk niks laat zien van een toptalent? Heb nog niet één keer een aanname of wat technisch gezien waarvan ik dacht: dat wordt er eentje hoor. Maar laat dit voor hem een begin zijn van iets moois. Heeft Ajax ook wel echt even nodig.

27 augustus 2017 om 16:54

Als je dat nog niet hebt gezien dan heb je op sommige momenten echt je ogen dicht gehad hoor....sorry

27 augustus 2017 om 17:00

Ja, tegen spelers van VVV, Roda en ADO kan ik ook Ronaldinho lijken. Als je begrijpt wat ik bedoel. Hij moet zich bewijzen tegen ploegen als Feyenoord, PSV, Utrecht, AZ. En dan niet 1 doelpuntje maken en de rest niks laten zien. Wil je 12 miljoen terug gaan verdienen moet hij dominant worden op het veld en minstens 15 goals maken. Hij kan heus wel wat, maar vraag me echt af of deze miljoenenaankoop zijn geld waard gaat maken. Wat ik dus al zei, laat dit het begin zijn van wat moois. Dat we weer een topspeler in de eredivisie hebben rondlopen waarvoor we de tv aan gaan zetten.

27 augustus 2017 om 17:28

Als je in andere wedstrijden nauwelijks de kans krijgt kun je je ook niet meer laten zien dan goals tegen Vvv en dergelijke toch? Vorig jaar was hij ook gewoon prima en scoorde ook nog in de klassieker toen volgens mij maargoed zulke dingen worden vaak snel vergeten als een speler voor een wat hoger bedrag is gehaald. Wij zijn in Nederland goed in spelers kapot praten jammer is dat

27 augustus 2017 om 17:30

Man NEC zeur miet zo. Bij iedere 78 minuten is Neres direct betrokken bij een goal. Welke andere Ajax vleugel kan dat zeggen? Ook van die kleine clubs moet gewonnen worden. Telt net zo hard mee als een topwedstrijd. En om te schinen vs de topploegen moet hij wel de kans krijgen he...

27 augustus 2017 om 16:38

Heeft Neres haters dan? Die jongen heeft nog niks laten zien buiten een beetje kappen en draaien. Hij heeft nog totaal niet laten zien dat hij de 12 miljoen waard gaat worden, nog geen sprankeltje. Mogen mensen dan geen kritiek hebben op Neres en het aankoopbeleid van Ajax?

27 augustus 2017 om 16:43

Helaas ben je tegenwoordig al gelijk een hater als je kritiek hebt op een speler óf überhaupt kritiek op wat dan ook.

27 augustus 2017 om 16:48

Precies dat. Ben wel een keertje klaar met hater genoemd worden als je daar goede argumenten voor hebt. Sommige verdedigen hun club en spelers met hun hele hebben en houden bewijs van spreken. Ik verbaas me altijd over hoe veel mensen niet objectief kunnen zijn.

27 augustus 2017 om 17:22

Zoals I412 al aangeeft. 4 goals en 3 assists in 550. En dan draait hij nog niet eens. Kan je nagaan als hij dat wel gaat doen. Heel veel goede loop acties van hem en had veel vaker 1 op 1 gezet kunnen worden als zijn medespelers ook een keer gaan opletten

27 augustus 2017 om 17:32

Ik ben ook wel een beetje klaar met mensen die zomaar lukraak wat roepen zonder met feiten te komen. Zijn statistieken zijn prima en bijna altijd als hij erin komt gebeurd er iets met het elftal en zie ik toch echt wel kwaliteiten. Ik vind het gewoon bizar dat zo'n speler niet eerst gewoon een half seizoen vast in de basis kan staan en zich mag ontwikkelen tegenwoordig. Tegenwoordig is het na 2 klote wedstrijden ongeveer al afgeschreven.

27 augustus 2017 om 17:00

Ik ben geen Neres hater (pff alleen het woord al), maar vond hem vrij onzichtbaar.

Hij liep goed weg uit de rug van een blunderende verdediger en rondde hem daarna inderdaad goed af. Verder bracht hij niet heel veel.

27 augustus 2017 om 19:51

Het probleem is dat hij Kluivert voor zich heeft als kind van de club. Daardoor wordt Neres ook weinig gegund. Ik denk dat Neres veel meer scorend vermogen heeft, iets wat Ajax nu juist nodig heeft. Keizer kiest liever voor de jongens waar hij vorig jaar mee heeft gewerkt.

Ik heb niks tegen VVV persoonlijk maar als je geen echt gras hebt liggen ben ik blij als je weer weg gaat uit de Eredivisie.

27 augustus 2017 om 16:55

Kleinste begroting. Geen subsidies. Als we gras erin leggen beginnen jullie weer te klagen. Wat een onzin.

27 augustus 2017 om 17:02

Je gaat subsidies verwachten omdat de club zelf geen grasmat kan betalen? Hoe veel clubs met een vergelijkbare of mindere begroting kunnen wel een grasmat neerleggen? Precies dat, je bent een voetbalclub en voetbal hoort gespeeld te worden op echt gras. Dit is pas totale onzin.

27 augustus 2017 om 18:00

Welke clubs met dezelfde begroting en die ook geen gemeente steun hebben gehad hebben dan een grasmat? Nec heeft makkelijk lullen met stadion dat jullie hebben gekregen van belastinggeld.

27 augustus 2017 om 18:41

Ik heb absoluut geen zin om dat allemaal op te zoeken maar dat vind ik ook niet nodig. Je speelt nu op het hoogste niveau in Nederland, daar hoor je gewoon echt gras te hebben, klaar.

27 augustus 2017 om 19:30

Gaap. Vindt iedereen maar kom maar de tv centen dan.

Ajax eerste helft was echt niet best (ondanks het veld, kom ik zo op) en speelde echt enorm slordig. Tweede helft stuk beter Ajax gezien. Gelukkig een interland break.

Maar dat veld, ongelofelijk. Dat dit kan in Nederland. Menig amateur velden ligt er beter bij. Echt dieptriest en ik hoop dat dit het gesprek over kunstgras nog meer aan het rollen komt. Laat deze wedstrijd maar zien aan mensen die voor kunstgras zijn. Dan krijg je de kans om in de pauze te gaan sproeien, dan doe je dat niet. Waarom niet? Ik wil niet zeggen dat het competitie vervalsing is maar als VVV hier elke thuiswedstrijd op zo'n mat speelt snap ik dat er meer clubs zijn die er moeite mee hebben.

27 augustus 2017 om 16:36

Als jij Youness nog steeds weg wilt hebben dan kijk jij wel vreemd voetbal. Die jongen is een van de betere Ajacieden. Ook zijn rendement is tot nu toe hoog. Vandaag weer een assist. Sommige roepen echt maar wat. 1e helft was niet best van Ajax maar gelukkig zag de 2e helft er alweer beter uit. Als Feyenoord 0-1 wint van Excelsior is het professioneel en dat op kunstgras. Als Ajax wint van VVV zijn mensen kritisch en was het slecht en dan te bedenken dit te moeten opbrengen na alle ellende.

27 augustus 2017 om 16:40

Het gaat niet alleen om rendement maar ook om keuzes die hij maakt 4 tegen 4 op de rand 16 en dan dom schieten voor de 1e keer. Niet inlopen op de 2e pa al maar afwachten op de 16 in het midden.

27 augustus 2017 om 16:55

En ondanks dat blijf ie de meest gevaarlijke aanvaller die tenminste nog wat kan creëren! dus als je die weg wil hebben blijft er straks helemaal geen gevaar meer over voorin.

27 augustus 2017 om 17:03

@analistt heb jij wel gekeken? Hij begon wat moeilijk maar ging er links en rechts voorbij. Had een voorzet op maat op Huntelaar. Legde de bal 4x goed op de 16 voor de oplopende vd Beek en Dolberg. Hield 4 man bezig. En dat op een stroperig veld! Maar enige waar jij mee komt is voorspelbaar als cliché gebruiken.

27 augustus 2017 om 17:29

Waar gaf hij een assist dan? Was toch echt huntelaar die hem terug kopte. Je vergeet voor het gemak de hoeveelheid balverlies hij heeft? Hoevaak hij totaal geen oog heeft voor medespelers en dat hij meerdere keren per wedstrijd onnodig een bal over de achter of zijlijn loopt?

27 augustus 2017 om 17:31

Thamike, hield 4 man bezig? Komt niet in je op dat het allemaal zo lang duurt dat hij de tegenstanders alle tijd geeft om bij te sluiten en zodra iedereen terug is maakt hij zijn actie. Gek hé dat hij zich altijd vastloopt. Let maar eens op hoe lang er tussen het moment dat hij de bal krijgt en zijn getelefoneerd actie maakt

27 augustus 2017 om 18:48

Nee hoor de meest gevaarlijke is de Hunter, laten we dat niet vergeten. Wat gaat die man belangrijk worden voor Ajax. Gebeurd altijd wat als hij op het veld komt.

27 augustus 2017 om 20:26

@jacarezinho waar zeg ik dat hij vandaag een assist heeft gegeven dan? Ik zeg dat hij een voorzet op maat gaf op KJH daar waar men zegt dat er geen bal van de zijkant komt. Dat jij dat niet ziet zegt al hoe jij naar hem kijkt. Een vleugelspeler heeft altijd wel balverlies aangezien zij hun man moeten passeren maar jij ziet gewoon echt niet hoe vaak hij hem de laatste wedstrijden gewoon goed opzij legt en zijn dribbels en passeerbewegingen zijn nog steeds onnavolgbaar. Hij komt er gewoon meer langs dan dat dit niet lukt. Maar schijnbaar zoek jij een buitenspeler die nooit balverlies lijdt en elke bal op maat is, nou dan kan ik je vertellen die buitenspelers bestaan niet, ook niet bij Barca.

27 augustus 2017 om 21:44

@ Thamike, dat zeg je in je eerste reactie op analistt. Goh hij geeft een goede voorzet mag het eens? Younes ziet het gewoon niet, doet bijna alles met zijn hoofd naar beneden en vertraagd negen van de tien aanvallen. Op de momenten dat hij wel gelijk een actie maakt is het meest gevaarlijk, goal en assist Rozenburg, maar dat gebeurt zelden. Is gewoon te mager en heeft imo nu lang genoeg de kans gehad vorig jaar was het namelijk hetzelfde. Kluivert, Neres en Cerny mogen nog geen 45 minuten wat minder spelen en ze worden gewisseld. Geef 1 van die gasten is wat langer het vertrouwen en haal Younes er gewoon uit als die weer eens bagger speelt

28 augustus 2017 om 11:11

Jaca, zo denk ik er ook over. Helaas voegt Younes helemaal niks toe, een linksbuiten brood nodig.

27 augustus 2017 om 16:40

een aantal feyenoord fans doet nu al soms arrogant. ik gunde fey de schaal, maar door die groep mensen, houd t maar bij 1 schaal joh. over 15 jaar mogen ze weer.

27 augustus 2017 om 17:23

Wie ben jij dan wel met je "over 15 jaar mogen ze weer"? Dat is echt de omgedraaide wereld he met je arrogante praatjes. Als je arrogant zoekt zou ik de interviews van Justin Kluivert eens beluisteren.
Feyenoorders zijn over het algemeen een hele hoop maar zeker niet arrogant, enkele uitzonderingen daar gelaten.
Jullie eigen clubicoon zingt zelfs ons clublied. We hebben van jou geen gunfactor nodig zuur jaloers mannetje.

27 augustus 2017 om 18:34

Dus als een voetballer eerlijk, spontaan en met wat bravoure praat is hij meteen arrogant? Je zou kunnen leren van Sjaak Zwart! Gelet op de sfeer van de avond heeft hij meegezongen. En dan haal jij dat hier aan?

27 augustus 2017 om 18:52

Een paar maanden van te voren werd Sjaak ook al eens gefilmd toen hij ons clublied aan het meezingen was, Pownews heeft er toen nog een item over gemaakt. Dus het was niet alleen de sfeer van die avond hoor. Google maar "Pownews sjaak swart Feyenoord".
Dan over Kluivert, het is geen bravoure wanneer een speler zegt dat hij nooit meer van PSV of Feyenoord zal verliezen zolang hij bij Ajax speelt, 30 minuten nadat hij met 1-0 van PSV heeft verloren. Of wanneer hij zegt dat hij niet snapt dat mensen Ajax arrogant vinden en daarna zegt "als je de beste bent heb je haters" terwijl je net Europees bent uitgeschakeld, net je eerste competitiewedstrijd verloren hebt van Heracles en al jaren geen kampioen meer bent geworden. Justin Kluivert is een arrogant kwalletje terwijl er op dit moment helemaal Nice is om arrogant over te zijn als Ajacied.

Gewonnen en dat is het belangrijkste op dit moment. Neres leuk ingevallen en kjh weer belangrijk. Hoe lang zal het duren voordat keizer beseft dat deze twee in de basis horen? Frenkie maakte overigens het verschil met zijn versnellingen. Houwe in de basis die vent.

Mooi dat Neres en Huntelaar hun waarde bewezen. Hopelijk is de lijn naar boven ingezet.. 🙌ðŸ¾

Dit veld is zelfs nog een belediging voor andere kunstgrasvelden. Mag hopen dat de discussie nu klaar is.

En Neres mag van mij toch wel de vaste rechtsbuiten worden hoor. Cerny is het niet en Kluivert is nog te wisselvallig.

Niet meer dan terecht dat het veld in de titel staat, schandalig. Blij met de winst, waardeloze eerste helft als team. Tweede helft met Frenkie als een inschuivende CV was GENIAAL, die won de wedstrijd voor je. Niet normaal. Neres viel ook goed in en Vd Beek was mijn MotM. Op naar volgende week danmaar.

Vanaf nu gewoon 343 blijven spelen in de Eredivisie. Misschien niet tegen tegenstanders zoals Psv, Feyenoord, AZ of Utrecht, maar je ziet gewoon dat het veel makkelijker door die muur heen komt als we met Dolberg en Huntelaar spelen. Huntelaar viel weer lekker in. Eerste helft zeer matig. Frenkie de Jong speelde ook een heerlijke tweede helft.

Edit: wat een vreselijk veld trouwens. Ik heb mij niet beziggehouden met de kunstgras discussie, maar dit was echt schandalig.

27 augustus 2017 om 16:48

Wie welke 3 zet jij achterin?

27 augustus 2017 om 16:57

Ik zie dat mijn opstelling niet is doorgekomen, maar ik zou kiezen voor Viergever als de linkscentraal aangezien hij dat vandaag ook goed invulde en ook ervaring heeft met linksback spelen. Centraal zou ik kiezen tussen De Ligt of Wober, laat ze maar lekker strijden. Rechtscentraal ga ik toch voor Veltman aangezien hij weer de meest ervaring heeft als rechter verdediger en dat vandaag ook gewoon prima invulde.

Wat een knudde veld! Dit is toch bijna competitievervalsing te noemen. Maar goed, de nodige 3 punten zijn weer binnen en over de hele wedstrijd gezien dan ook volledig terecht. Heerlijke goal van Neres, en Huntelaar bewijst maar weer dat hij een basisplaats verdient, op naar volgende week!

Knap hoe Ajax zich heeft herpakt na die slechte eerste helft op die autobaan. Het inbrengen van huntelaar pakt toch wel vaak goed uit, al is dat defensief erg gevaarlijk. VVV kansloos in de tweede helft en de wedstrijd simpel uitgespeeld. 2 vd 7 kunnen we al wegstrepen, nog 5 plastic velden te gaan.

Nou, voortaan Cerny met Kluivert maar weer mooi met Jong Ajax en Neres en Huntelaar maar een poosje laten staan. Hopelijk heeft Keizer dit ook begrepen. En over het "veld" moeten we er verder maar het zwijgen toe doen...

27 augustus 2017 om 16:37

Vorige week was Neres een flop en nu moet ie basis. Zo mooi al die waan vd dag reacties.

27 augustus 2017 om 17:53

Waren vorige week genoeg mensen die het voor Neres opnamen, beetje selectief bezig vandaag Thamike

27 augustus 2017 om 21:08

Huntelaar moet bij wijze van spreken alle wedstrijden spelen. Die is van ongelooflijk toegevoegde waarde in dit relatief jonge elftal, want de wat oudere spelers als Veltman en Viergever in mindere mate hebben die kwaliteit(en) niet. En laat Neres maar een poosje staan op de rechtsbuiten plaats, is in tegenstelling tot de immer falende Cerny en de grillige Kluivert wel een scorende speler. Younes is de vleugelspeler met de meeste dreiging, maar met het minste rendement. Vandaar de keuzes, die ik heel wat vaker heb gedebiteerd. Daarnaast, even voor de duidelijkheid, de bezem door het technische hart, de technische staf en de achterhoede. Voor het geval ik dat straks weer verkondig en lees dat dat als een waan van de dag reactie wordt opgevat;-)))

Ajax eerste helft slecht, tweede helft beter na de wissels van Huntelaar en Neres. Verdiend gewonnen maar het moet echt beter, het enige wat Ajax bracht was erg veel balbezit. Wel een heerlijke aanval bij de eerste goal en een mooie goal van Neres. Overigens ben ik dat kunstgras helemaal zat net zoals eigenlijk haast iedereen, het leek vandaag echt nergens naar in de Koel.

wees blij dat er kunstgras is,als het straks verboden is moeten de spelers weer wat anders bedenken waarom ze waardeloos gespeeld hebben,het ligt nooit aan de spelers zelf

27 augustus 2017 om 16:37

Eerste helft was Ajax gewoon erg matig; daar heb je gelijk in, maar het is overduidelijk dat dit kunstgrasveld het spel enorm vertraagde. Zoals Huntelaar al aangaf aan het einde: "je moet gewoon bijna schieten om een simpele steekpass te geven".

De punten zijn binnen en de discussie over het kunstgras zal nog wel heviger worden. Dit veld sloeg echt nergens op. Wanneer heb je voor het laatst een keeper z'n schoenen zien uitdoen? Huntelaar vertelde dus de reden. De voeten branden op dit veld.

Wat betreft het spel. Deze overwinning was nodig, maar het TH mag zich nog steeds verantwoorden. Ajax zonder Europa kan gewoon niet. Trouwens Dolberg was weer nergens te zien....Maar goed, we gaan de komende dagen nog wel zien of Overmars z'n woord kan houden. " Niemand gaat nog weg..." Ik ben benieuwd...

Zie je wel dat ajax beter is met 10 man? Dolberg vandaag weer niet gezien!! Gewoon niet in vorm. Huntelaar de nr 1 spits op dit moment. Neres en Younes nu maar even aanhouden als buitenspelers.. ook al kan Younes wel beetje rust gebruiken.
F. de Jong lekker laten staan. S. de Jong halen als extra middenvelder/spits. Nog even een vervanger op linksback... dan zijn we wel even klaar en kunnen we gewoon kampioen worden.

Oja... nog even over het veld??? Vvv... Vredestein Voetbal Vereniging Venlo!!!

Ik ben totaal niet voor Ajax maar was blij dat ze wonnen. Wat triest om op zo'n veld te moeten spelen en dan ook nog niet eens sproeien in de rust. Schandalig...... Hopen dat VVV dit jaar degradeert samen met nog twee ploegen die op kunstgras spelen.

Grote klasse om op dit veld toch nog te winnen. Wordt voor Feyenoord en PSV nog een zware dobber, mag hopen dat ze ook dan het veld niet gaan sproeien, succes met een soort van voetbal. Vindt het lastig om spelers te beoordelen op dit veld en het mag gewoon niet gespeeld worden deze wedstrijd, meet voorstaan hoe hard de bal rolt, is het te zacht dan aflassen. Moet je twee keer aflassen dan verlies je reglementair.

De beste ajacied, Nick Viergever, heeft echt alles gewonnen, in de eerste helft al heel goed en in de tweede zag je van Crooy niet meer. Neres liet zien echt wel wat te kunnen, bij sommigen al gortig afgeschreven, maar vandaag zeer dreigend en geweldig afgemaakt. Frenkie de Jong was echt heel erg goed, wat een heerlijke voetballer, 97 passingnauwkeurigheid, neemt verantwoorde risicos en is gewoon met bewegelijkheid niet van de bal te krijgen, snel een nieuw contract geven en opwaarderen. Ik hoop dat Siem de Jong snel komt en dan zou ik zelfs overwegen Ziyech te laten banken een keer, die brengt helemaal niks. Zou denk ik goed voor hem zijn. F. de Jong een goede aankoop van Overmars en het technische hart, die strategie van jeugdspelers kopen, ze 1 of 2 jaar opleiden werkt gewoon heel goed zowel financieel als sportief. Dat zul je straks ook weer met Johnson, Jensen, Pasquali, Ylatupa en Danilo zien.

Huntelaar vind ik gewoon veel meer gif in zitten dan Dolberg, zijn instelling is geweldig, Dolberg moet even rustig op de bank gaan landen en inzien dat hij nog niet goed genoeg voor Monaco of Dortmund is en dat hij feller moet zijn. Nog even en Casseirra gaat hem ook voorbij in de pikorde, die draait ook steeds beter.

De ligt en Veltman waren ook prima, Veltman met twee belangrijke ingrepen in de 90ste minuut, de Ligt heel sterk in de duels vandaag. Wober speelde te kort, maar liet in de duels in de 16 wel een prima indruk achter, lijkt een zeer complete verdediger. Van de Beek was ook uitstekend met een assist en een doelpunt en won vrij veel duels.

Eerste helft zo traag als kunstgras gespeeld... hopelijk keizer er nu ook achter dat dijks niet kan, cerny en younes vooral voor zichzelf spelen en neres+frenkie eens 5 wedstrijden vol de kans moeten krijgen en ze dan mogen worden beoordeeld. Hopelijk komt er op cv nog wat bij zodat de ligt weer zich in de schaduw kan ontwikkelen. En aub snel wat voetbal erin ipv wandel wandel breed terug kijken terug kaats keeper...

Op zich niks tégen kunstgras maar dit was wel echt zwaar schandalig. Die bal remde continu op de helft van de passafstand al af. Als je als club niet eens een fatsoenlijk kunstgrasveld kunt regelen dan zou je niet eens in het betaald voetbal mogen komen.

Ik erger me echt rot aan dat vreselijke VVV... Wat een schande dat veld en ik zal het elke week als die ploeg thuis speelt blijven herhalen tot ze gedegradeerd zijn! Hier gaan speler lelijke blessures oplopen en dat enkel en alleen omdat zo'n beperkte club, met een vreselijk gedateerd stadion te weinig geld genereerd om Eredivisie te kunnen spelen op een fatsoenlijke grasmat. Het wordt echt tijd dat de KNVB hier een einde aan maakt en zeer, zeer hoge eisen gaat stellen aan kunstgras, alvorens het af te schaffen op het hoogste niveau in Nederland.
Goed gedaan van Ajax overigens, goede wedstrijden zijn onmogelijk op dat hockeyveld.

27 augustus 2017 om 16:51

Vooraf en gedurende de wedstrijd de rolsnelheid van de bal testen, op verschillende delen van het veld. Anders kun je nog even sproeien waardoor het een paar minuten wel weer rolt, totdat het verdampt is.

Kunstgras moet volgend jaar nog verboden worden, liefst dit jaar nog, maar volgend jaar onderdeel van de licensie dat je een fatsoenlijk gras of hybridegras veld moet hebben. Kunstgrasclubs zetten maar een eigen competitie op, want ik kan hier niet naar kijken.

27 augustus 2017 om 16:53

Eens! Buiten het feit dat ik totaal geen sympathie heb voor VVV, geldt dit voor alle op kunstgras spelende clubs; plastic uit de competitie of club uit de competitie.

Het was natuurlijk niet best, vooral de eerste helft niet maar je mag gewoon blij zijn dat je op zo'n belabberd veld nog de drie punten meeneemt. Echt een schandalig slecht veld, betaald voetbal onwaardig. Ik vind dat de Knvb hiervoor wel een waarschuwing mag geven aan VVV dat het echt beter moet, als dat al kan vraag ik me af.

Wat betreft de spelers dan, vind ik echt dat Neres meer kansen verdiend. Hij viel weer prima in en laat voor mij echt zien in ieder geval beter te zijn dan Cerny. Dolberg kreeg weer eens geen fatsoenlijke ballen, Younes zat niet in de wedstrijd dus de aanval was weer lam. De wissels pakte gelukkig goed uit vandaag. En een pluspuntje dat de nul weer eens is gehouden.

Als het op korte termijn onmogelijk is om kunstgras te verbieden stel ik voor dat we alle clubs die wel kunstgras hebben op z'n minst verplichten te sproeien. Zo'n veld als vandaag en vorige week bij Excelsior dat kan echt niet op het hoogste niveau. Er zijn amateurverenigingen die een beter veld hebben, dit kan echt niet langer.

Wat betreft het overige, een hele matige eerste helft van Ajax tegen een stug VVV wat vandaag koos om de bus te parkeren. Keizer viel daarom terug op de tactiek die in Noorwegen ook bleek te werken, de buitenspelers wat laten terugzaken en een extra spits erbij. Verschil was alleen dat hij nu de zaken wel liet staan, ook toen de 0-2 even uitbleef. De 0-1 was erg fraai, goed werk van Huntelaar vooral die het overizcht behield. De 0-2 was ook prachtig, heel beheerst afgemaakt door Neres die een prima indruk achter liet.

Na de interland periode wacht PEC Zwolle thuis, dat duel moet ook omgezet worden in 3 punten.

27 augustus 2017 om 16:58

Bus parkeren???? VVV speelde 4-3-3.

27 augustus 2017 om 18:00

Ja, met 10 man achter de bal... Inderdaad bus parkeren dus...

nu hopen dat twente degradeert en dat cambuur er voor terug komt dan zijn de kunstgrasvelden bijna in de meerderheid

27 augustus 2017 om 17:05

Dan snel samen met de natuurgras clubs het zinkende schip verlaten en samen met België gaan, er zit geen club bij die je echt gaat missen. Kan de rest lekker op kunstgras de competitie vervolgen.

Dat veld is echt belachelijk. Hoe kunnen ze dit nou goedkeuren

Jongens, bedankt weer voor een kostelijke middag hier! Wat een heerlijke tijd is dat elke keer weer. Ik zit hier in Zuid Spanje en krijg een VI tje vol ideeen, analyses, twijfel, zorgen, vertrouwen en wantrouwen kado op mn mobieltje. Haha, geweldig gewoon. En mn cluppie heeft de tweede 3punter binnen. Fijne zondag nog, vanavond in de kroeg eens even al die Real fans in de zeik nemen!

Wat een reacties over dit veld. Ben het er mee eens dat het er niet uit ziet en.Ben zelf ook voorstander van gewoon gras. Alleen heb ik nog heb speler gehoord over het veld van VVV. Misschien voetbald het beter dat het eruit ziet

27 augustus 2017 om 17:24

Als je er zelf elke week op speelt en traint wordt het natuurlijk een stuk makkelijker voetballen aangezien je weet hoe je bal zich gedraagt op dat plastic veld. Vooral aanvallende clubs die normaal op echt gras spelen hebben er dan veel last van, het is dan ook niet te vergelijken. Dus ik snap de kritiek dan ook volkomen.

27 augustus 2017 om 18:40

Huntelaar heeft zich toch echt duidelijk uitgesproken over het veld.

En nou Neres laten staan kale !! Vond Frenkie toch ook wel weer fijn ballen

Dat veld was hilarisch. Je moet echter wel alsnog eenvoudig van VVV kunnen winnen en dat lukte ook.

Huntelaar vind ik echt een toevoeging aan dit jonge Ajax. Zou hem voorlopig in de basis houden.

Tja, wat moet je ervan zeggen.. Ik denk dat je Ajax niet heel veel kwalijk kunt nemen qua spel, want die bal rolde echt totaal niet. Schandalig dat zo'n veld is toegestaan. Het leek wel Beach voetbal.

Ik ben wel bang dat het spel eruit gaat zien als de laatste periode onder de Boer. Het eeuwig breien, zonder lef. Ik hoop dat Frenkie hierin het verschil zal gaan maken. Hij liet het vandaag wel een paar keer zien. Verder vond ik Younes echt dramatisch totdat het 2-0 was en de druk eraf was. Ook Dolberg heeft z'n krediet voorlopig verspeeld vind ik. Huntelaar is gewoon beter in vorm. Dolberg kan op zijn leeftijd best even een tijdje banken. Is alleen maar goed voor zo'n jongen. Hij is totaal onzichtbaar.

Maar wat vooral blijft hangen is het gevoel dat deze mat pure competitievervalsing is. Hier gaan meer clubs punten verspelen en dat heeft niet (alleen) met de voetballende kwaliteiten van VVV te maken..

De aanvoer van dijks op younes is echt vreselijk. Hij komt heel de tijd opdribbelen en als de ruimtes klein worden geeft hij de bal aan younes waardoor younes er ook weinig mee kan. 2e helft was ook een stuk beter van de kant van younes. Dijks is natuurlijk niet het enige probleem maar ik kan me daar flink aan ergeren

Ik haat kunstgras! Vergeet niet dat Ajax op de Toekomst tot eind 2016 ook veel kunstgras had liggen. Is het hoofdveld daar net 2 seizoen van dat plastic af. Dus niet zo huilen, alle jeugdigen in dit elftal zijn opgegroeid met plastic!

27 augustus 2017 om 19:52

ik wist niet dat er op de toekomst ook eredivisie wedstrijden worden gespeeld? In de Jupiler League speelt 3 kwart op kunstgras. Ik denk niet dat de reacties heel anders zullen zijn als bijvoorbeeld Feyenoord daar speelt. Verder is er geen reden tot huilen, 3 punten!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren