Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Advocaat selecteert Van Persie en Van de Beek voor cruciale duels

Laatste update:

Bondscoach Dick Advocaat heeft zijn definitieve 24-koppige selectie bekendgemaakt voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Frankrijk en Bulgarije op respectievelijk 31 augustus en 3 september. De keuzeheer van het Nederlands elftal heeft ervoor gekozen om Robin van Persie en Donny van de Beek bij de selectie te houden. Onder meer Ryan Babel is afgevallen.

Anderhalve week geleden selecteerde Advocaat 32 man voor de cruciale interlandperiode. Een van de meest opvallende namen was die van Van Persie, die met Advocaat samenwerkte bij Fenerbahçe en zijn laatste interland op 13 oktober 2015 speelde. Hij krijgt nu de kans op een rentree in het shirt van Oranje. Van de Beek, die alle jeugdselecties van de KNVB doorliep, staat mogelijk voor zijn debuut bij Oranje.

Babel heeft de schifting niet overleefd. De aanvaller van Besiktas, die in november 2011 voor het laatst in actie kwam in een interland, behoort tot de groep van acht afvallers. Hetzelfde geldt voor Bruno Martins Indi (Stoke City), Davy Klaassen (Everton), Jens Toornstra, Steven Berghuis, (beiden Feyenoord) Eljero Elia (Medipol Basaksehir), Jeremain Lens (Besiktas) en Jürgen Locadia (PSV). Klaassen ontbreekt vanwege een blessure.

Zowel Frankrijk als Zweden heeft in de kwalificatiereeks drie punten meer verzameld dan Nederland en alleen de nummers één en twee maken kans op deelname aan het WK. Het groepshoofd is rechtstreeks geplaatst, de nummer twee moet zich via de play-offs zien te plaatsen.

De volledige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Barcelona), Maarten Stekelenburg (Everton), Jeroen Zoet (PSV).

Verdediging:Nathan Aké (Bournemouth), Daley Blind (Manchester United), Wesley Hoedt (Southampton), Matthijs de Ligt (Ajax), Karim Rekik (Hertha BSC), Kenny Tete (Olympique Lyon), Joël Veltman (Ajax), Stefan de Vrij (Lazio)

Middenveld: Donny van de Beek (Ajax), Marco van Ginkel (PSV), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Wesley Sneijder (OGC Nice), Kevin Strootman (AS Roma), Tonny Vilhena (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Liverpool).

Aanval: Steven Berghuis (Feyenoord), Memphis Depay (Olympique Lyon), Bas Dost (Sporting Portugal), Vincent Janssen (Tottenham Hotspur), Robin van Persie (Fenerbahçe), Quincy Promes (Spartak Moskou) en Arjen Robben (Bayern München).

Zie je Oranje winnen van Frankrijk en Bulgarije?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Stekelenburg in de selectie? Die speelt toch amper evenals Cillessen....waarom geen Padt, ondanks dat hij bij Groningen speelt doet hij het goed en speelt iedere wedstrijd.

25 augustus 2017 om 12:07

Maakt niet gek veel uit. Beiden spelen toch niet. Cilissen is de keeper van Advocaat.

25 augustus 2017 om 13:18

Cilissen sowieso beter. Persoonlijk denk ik dat NL minder dat mislukte Barça spel moet spelen met balletje breed en balletje terug. NL moet krachtvoetbal spelen en daar hebben ze ook de spelers voor. Dit is geen technische generatie maar wel een loop generatie. Daarom zou ik voor een 3-5-2 gaan net als Chelsea.
Cilissen, Hoedt-Van Dijk-De Vrij en op t middenveld: Tete, Strootman, Wijnaldum, Van Ginkel, Ake/vanBeek.
En in de aanval RvP en Promes.

Wanneer er meer behoefte is aan creativiteit dan Strootman eruit voor Sneijder.

25 augustus 2017 om 13:19

Waarbij Tete en Ake/Van Beek de hele flank mogen afrennen zoals Moses en Alonso bij Chelsea doen.

25 augustus 2017 om 13:30

Kan je, buiten het feit dat hij geblesseerd is, daarna beter karsdorp gebruiken

25 augustus 2017 om 13:42

Ik zie wel wat in jou visie, alleen Karsdorp lijkt me ideaal in zo'n 352

25 augustus 2017 om 15:03

Welke van Beek bedoel je? Of bedoel je Blind? Of Van de Beek, maar dat lijkt me geen linker middenvelder.

25 augustus 2017 om 15:06

Klopt...ik was Karsdorp vergeten. Met RvP als diepe spits en aanspeelpunt en de rappe Promes eromheen. Veltman, De Ligt, Janssen en Depay horen mij inziens nooit te spelen.

25 augustus 2017 om 15:12

Blind kan dat niet belopen. Ik bedoelde Van de Beek. Karsdorp is de meest geschikte. Maar Van De Beek is 2de optie. T moet gewoon een type speler zijn met enorm loopvermogen en die graag rushes maakt.

25 augustus 2017 om 12:08

Omdat Stekelenburg en Cillessen met de handen op de rug nog beter zijn dan bv Padt en Zoet??

25 augustus 2017 om 12:09

Stekeleburg is niet beter dan Zoet hoor. Everton heeft echt niet voor niks een nieuwe eerste keeper gehaald.

25 augustus 2017 om 12:12

Is het niet een beetje vroeg om al dronken te zijn? Sorry hoor maar zoveel beter zijn ze niet en dat zeg ik als Ajax fan. Voor het Nederlands elftal vind ik dat je gewoon iedere week moet spelen bij je club anders kunnen we jut en jul ook wel selecteren want dat is toch maar voor de bank.

25 augustus 2017 om 12:28

Zoet word weer eens zwaar onderschat terwijl Stekelenburg overal fout op fout stapelt.

25 augustus 2017 om 12:29

Zoet is gewoon geen Oranje materiaal. Hij heeft gewoon gelijk dat Cillessen veel beter is ondanks dat hij weinig speelt (van Stekelenbug weet ik het ook niet).

De tijdperk dat spelers perse moesten spelen bij hun club om in aanmerking te komen voor Oranje is allang voorbij.

Kijk maar naar Dost en Janssen. Dost scoort erop los en stond constant niet in de basis terwijl Janssen die een handje vol wedstrijden had wel constant basis stond. Dat sloeg overigens helemaal nergens op.

25 augustus 2017 om 12:31

@arnhemmer:

Als Stekelenburg zo goed is, waarom is hij dan al bij vijf (!) clubs op rij op de bank beland?

25 augustus 2017 om 12:32

@arnout: Dat maakt Zoet niet beter. Stekelenburg keepte trouwens ook een fantastische voorbereiding.

25 augustus 2017 om 13:33

Zoet is gewoon zeer betrouwbaar voor Psv. Was vorig jaar hun beste speler.

25 augustus 2017 om 13:33

Zoet is gewoon zeer betrouwbaar voor Psv. Was vorig jaar hun beste speler.

25 augustus 2017 om 12:09

Padt is niet het niveau van de keeper van het Nederlands elftal. Bij zulke wedstrijden heb je internationale ervaring nodig en dat is iets wat Steek heeft.

25 augustus 2017 om 12:09

Ik vraag me inderdaad ook af wat de selectiecriteria van deze bondscoach zijn? Er wordt telkens geroepen dat er wordt geselecteerd op basis van vorm, maar als dat zo zijn dan zou de helft afvallen..

25 augustus 2017 om 12:24

.denk dat Advocaat en Gullit echt wel weten wat voor type spelers ze straks nodig hebben. Hoeft niet perse een speler in vorm te zijn.soms heb je een irritant mannetje nodig die lastig te stoppen is. Vpersie is daarin beter dan Vincent Janssen.

25 augustus 2017 om 12:11

Ja hij zit in de selectie, met Zoet en Cillessen. Ik snap het wel. Doorselecteren doen we wel als Frankrijk voorbij is (en onze kansen op kwalificatie). Stekelenburg is dan geen 1e keeper, maar hij heeft wel de hele voorbereiding gekeept met goede reddingen en vorm. Zijn pech is dat Pickford een streepje voor heeft door talent en vorm. Voor de toekomst zal Steek afvallen, maar voor de vorm van nu (in verhouding met andere Nederlandse doelmannen) vind ik het een logische selectie. Cillessen heeft net zoveel gekeept als Stekelenburg de laatste maanden. Zoet is het net niet maar speelt wel. Ik ben benieuwd wie er 1e keeper wordt volgende week!

25 augustus 2017 om 12:29

Aiii Klaassen blessure, missen we onze beste middenvelder.. balen! Please geen Propper opstellen nu. We hebben vechters nodig tegen de Fransen. Vilhena en Wijnaldum wat mij betreft sowieso basis.

25 augustus 2017 om 12:33

Beste middenvelder? Wijnaldum en Sneijder doen toch gewoon mee?

25 augustus 2017 om 12:43

Klaassen schat ik momenteel veel hoger in. Het word oorlog in Parijs..

25 augustus 2017 om 12:54

Wijnaldum is verschrikkelijk aan zijn seizoen begonnen, dus die is niet zo in vorm.

25 augustus 2017 om 13:25

Haha hij speelde alleen in de eerste competitie wedstrijd slecht en was schuldig aan 2 tegengoals waardoor Liverpool het seizoen opende met een gelijkspel. Tegen Hoffenheim is hij 2 wedstrijden bepalend geweest, lekker makkelijk om anderen na te praten of niet?

25 augustus 2017 om 14:47

Sneijder? Heb je Nice tegen Liverpool gezien?

25 augustus 2017 om 15:06

Nee, wanneer hebben die tegen elkaar gespeeld?

25 augustus 2017 om 12:45

Padt? Grapje zeker?

Zeer realistisch. Niet dat we Frankrijk nu gaan verslaan, maar prima. Er vielen niet echt betere keuzes te maken.

25 augustus 2017 om 12:22

Op basis waarvan is Veltman geselecteerd dan? Wat willen al die coaches toch met hem? Van wat ik van hem zie komt hij kwaliteiten tekort, maar nou ben ik geen coach.

25 augustus 2017 om 12:23

Zelfde geldt trouwens voor De Ligt.

25 augustus 2017 om 12:30

Klopt Veltman komt te kort. Ook De Ligt komt te kort en Van de Beek is er ook nog niet klaar voor vind ik. Veltman en De Ligt maken elke wedstrijd wel een fout zoals gisteren ook het geval was.

25 augustus 2017 om 12:38

Veltman is waarschijnlijk geselecteerd, omdat Janmaat en Karsdorp geblesseerd zijn. Bovendien deed Veltman het in de laatste interlands het niet slecht.
De Ligt is waarschijnlijk geselecteerd, omdat Bruma nog geblesseerd is, Van Dijk niet wedstrijdfit en Vlaar uit vorm.

25 augustus 2017 om 12:43

Waarom geen Pieters hij doet het prima bij stoke

25 augustus 2017 om 12:44

Obv, we hebben verder niemand die fit is en beter. Daarom zeg ik realistisch, niet uitstekend.

25 augustus 2017 om 12:45

Is daarom van dijk niet geselecteerd? Onze beste verdediger met de vrij.. geen van dijk en klaassen door blessure.. we zijn kansloos

25 augustus 2017 om 12:44

Waar zijn van dijk en kongolo.. met name uiteraard van dijk.. blessure?

25 augustus 2017 om 12:44

Niet wedstrijdfit. Beide nog geen pot gespeeld.

25 augustus 2017 om 12:46

Van Dijk neem je toch mee.. serieus kom op nou.. onze rots in de branding..

25 augustus 2017 om 12:55

Wat heb je al een speler die al maanden geen wedstrijd gespeeld heeft?

Met alle respect, maar we hebben nu niks aan talenten voor de toekomst. Van de Beek komt er wel, maar schiet nu nog veel te veel tekort ivm andere middenvelders.

25 augustus 2017 om 12:17

Van de Beek wel en Toornstra niet. De een gaat mee in de malaise van zijn tobbende club en de ander is de aanjager van de landskampioen. Alleen Danny Blind zou deze keuze van Advocaat kunnen begrijpen denk ik.

25 augustus 2017 om 12:21

Toornstra is niet goed aan het seizoen begonnen hoor, speelde de eerste 2 wedstrijden matig.

25 augustus 2017 om 12:21

Toornstra en vd beek vergelijken is niet echt goed.
Zijn totaal andere spelers en vd beek kan je op meerdere posities kwijt op het middenveld.
Toornstra zou ik niet als controleur gebruiken.

25 augustus 2017 om 12:49

Intellectueel, je slaat de spijker op zn kop, maar onbedoeld. Iedereen viel over de keuzes van Blind. Ik ben heel benieuwd of diezelfde lui en media nu dezelfde stellingname doen als bij Blind. Advocaat eruit? Lachwekkende keuzes? Benieuwd naar de kranten. Rekik...serieus?

Verder ben ik benieuwd of Advocaat nu ook een Ajacied wordt genoemd met zijn keuzes voor Cillesen, Stekelenburg, Vd Beek, etc. En of Advocaat ook de kritiek krijgt Daley Blind te selecteren omdat die er niks van kan... Ik denk het niet... Overigens zou ik het er ook volledig mee oneens zijn hoor, want snap de keuzes van Blind (destijds) en Advocaat (nu) voor die spelers volledig. Maar ben dus heel benieuwd of men de selecties nu zoveel beter en anders vindt dan onder Blind...

25 augustus 2017 om 13:05

Advocaat maakt enkele minder begrijpelijke keuzes, Blind maakte blunders met zijn selecties. Grootste voorbeeld was het cruciale duel Ijsland thuis, waarin hij VD Wiel en BMI opriep zonder dat zij een wedstrijd hadden gespeeld en als backup twee debutanten opriep met Tete en Riedewald. De eerste twee maakten cruciale blunders dat duel wat ons het EK kostte en Blind had toen ook niets om op terug te vallen met die twee debutanten met het oog op de volgende wedstrijd.

Zulke fouten zie ik Advodaat niet maken.

25 augustus 2017 om 17:33

BMI speelde wel, Vd Wiel niet idd, al was het de eerste interland na de zomer en dus in het begin van het seizoen. 3 september 2015 zie ik. Overigens riep Hiddink dezelfde spelers op onder zijn bewind en moet niet vergeten worden dat de alternatieven grotendeels geblesseerd waren of nog niet zover als nu. Maar blunders waren het zeker. Blunders die trouwens ook in zijn campagne werden gemaakt door Zoet (2x) en Strootman (2x) terwijl zij wel speelden.

Advocaat kiest nu iig (op de keepers na) voor jongens die spelen. Om die reden zit Van Dijk er niet bij. Blunders van spelers heb je echter niet echt in de hand. Rekik..

25 augustus 2017 om 12:20

Klopt, ik dacht dat we na Danny Blind wel even klaar waren om (toekomstige) talenten op te roepen.
Onder Blind kwamen Tete, Riedewald en Bazoer na een paar leuke potjes bij Ajax direct in de basis. We weten allemaal hoe dat is afgelopen. Laat talenten nu eerst eens 2 jaar stabiel presteren, alvorens ze op te roepen. De ligt en Van de Beek zijn talenten voor de toekomst.

Van de Beek, de mislukking van gisteren. Babel had het wel verdiend om erbij te zitten.

25 augustus 2017 om 12:21

Zo'n selectie is dan ook niet gebasseerd op 1 wedstrijd.... Als we zo redeneren kon je iedereen wel thuis houden.

25 augustus 2017 om 12:25

Daar heb je ook wel gelijk in. Maar ik vond van de Beek de afgelopen wedstrijden al wat minder spelen.

25 augustus 2017 om 12:25

Daar heb je ook wel gelijk in. Maar ik vond van de Beek de afgelopen wedstrijden al wat minder spelen.

25 augustus 2017 om 12:29

Mwah, dan heb je het over 2 wedstrijden? Tegen Nice echt wel de beste op het veld. Maar ja, blijft lastig. Wie had je er liever voor in de plek gehad?

25 augustus 2017 om 14:28

Een Toornstra bijv.

25 augustus 2017 om 15:13

De laatste tijd? Van Beeks eerste basis seizoen in de eredevisie moet nog komen. Rare selectie van Advocaat

Geen Klaassen, Geen Toornstra, Geen Elia (die toch aardig op dreef is).. Ik snap dit werkelijk waar niet.

Edit: Ik lees nu dat Klaassen inderdaad een blessure heeft. My bad.

25 augustus 2017 om 12:08

Klaassen heeft geloof ik een blessure

25 augustus 2017 om 12:08

Volgens mij is Klaassen geblesseerd. Toornstra mis je niet zoveel aan, die speelt heel mager so far dit seizoen.

25 augustus 2017 om 12:21

Dan is Toornstra nog een logischere ervaring dan Van de Beek die net pas mag ruiken aan het echte werk. Dit is alweer een gevalletje De Ligt

25 augustus 2017 om 12:12

Klaassen heeft een voetblessure en is weken uitgeschakeld niet zo gek dus...

25 augustus 2017 om 12:35

Toornstra is toch pure armoede in Oranje.

Met Van Ginkel, Bazoer, Wijnaldum, Strootman, Sneijder, Vilhena en Klaassen hebben we betere middenvelders

25 augustus 2017 om 12:52

Bazoer??? Maak je nou een grapje??

25 augustus 2017 om 13:12

Basisplaats bij Wolfsburg. Gewoon een zeer complete middenvelder. Basisplaats Wolfsburg gaat bij mij wel ver boven Jens Toornstra.

25 augustus 2017 om 13:53

Ja, de nummer 16 van Duitsland afgelopen seizoen is wel echt ver beter dan de nummer 1 van Nederland. Zijn overigens wel totaal verschillende spelers, niet te vergelijken.

Snap er ook echt niks van? Veltman en de Ligt gaan continu opzichtig in de fout.
van de Beek prima voor de toekomst maar nu???
Waar is Fer? speelt wekelijks...zelfde geldt voor Pieters? BMI ?
spelen wekelijks tegen de beste spelers van Europa!

25 augustus 2017 om 12:08

Fer en Pieters zaten niet in de voorlopige selectie.

25 augustus 2017 om 12:13

een voorlopige selectie betekent toch ook niet dat iemand daarbuiten niet meer mag worden opgeroepen?

25 augustus 2017 om 12:16

Nee maar dat wordt zelden gedaan, je maakt niet voor niets zo'n voorlopige selectie op. Daarnaast, volgens mij hebben ze afgelopen weken niet iets fantastisch laten zien waardoor Advocaat kon denken van "laat ik ze er toch maar bijhalen".

25 augustus 2017 om 12:34

Dat snap ik, maar ook dat vond ik belachelijk!
ik snap Veltman en de Ligt echt niet sorry......van de Beek nou ja als vervanger van Klaassen prima, maar verder had hij er ook nog niet bij hoeven zitten.

25 augustus 2017 om 12:12

We hebben geen rechtsbacks meer. Ja van Rhijn, Brenet en Diks.

25 augustus 2017 om 12:15

Voor Veltman op rechtsback weet ik niet zo snel een alternatief, Tete zal in de basis staan hopelijk. Maar Karsdorp en Janmaat zijn geblesseerd, Verhaegh komt te kort, van der Wiel heeft een half jaar niet gespeeld. Fosu-Mensah zou de enige andere "echte" kandidaat zijn.

Of wilde je Diks, ter Avest, Klaiber of Lucassen voor die plek oproepen?

25 augustus 2017 om 12:18

Veltman komt ook te kort, dus waarom zou je die met zijn dramatische spel boven Verhaegh selecteren? Anders gewoon inderdaad Fosu Mensah oproepen. Veltman kan gewoon echt niet gezien zijn spel.

25 augustus 2017 om 12:21

Ter Avest is nu geblesseerd, maar vind ik wel een goede optie, was in de jeugdelftallen ook altijd een stabiele factor.

25 augustus 2017 om 12:32

Verhaegh heeft toch echt al een maand of zo niet gevoetbald? Geen enkele wedstrijd gespeeld? Of wel?

Over Veltman. Eerlijk, de laatste interlands deed hij het niet verkeerd. En heb je Tete bij OL gezien?
Het is gewoon allemaal middelmaat en het ontloopt elkaar weinig, maar dan liever wat ervaring op het veld dan een jongen die amper in Oranje heeft gespeeld (mensah).

25 augustus 2017 om 12:34

Liever fosu mensah dan veltman ja!

25 augustus 2017 om 12:38

Met Van Ginkel, Bazoer, Wijnaldum, Strootman, Sneijder, Vilhena en Klaassen hebben we simpelweg betere middenvelders dan Fer (zou wel boven Van de Beek mogen, maar wat mij betreft komt Bazoer eerst).

Veltman eens, maar Karsdorp is niet beschikbaar (anders 2 Rb's met Tete samen). Pieters legt het wat mij betreft af tegen Akã©, Willems en Blind. Martins Indi is gewoon niet goed genoeg voor Oranje en heeft ons de vorige keer een fijne dienst bewezen met die klap.

25 augustus 2017 om 12:51

Heel benieuwd of we Advocaat nu ook met zn allen Ajacied gaan noemen zoals dat bij Blind werd gedaan. En ook benieuwd of men Advocaat voor gek verklaart omdat hij Daley Blind selecteert...

25 augustus 2017 om 13:54

SuperVO, ben ik ook benieuwd naar! Blind kreeg elke keer het verwijt dat hij Ajacied was en blind (sorry voor het woordgrapje) was voor de gebreken van Ajax-spelers. En elke keer dat hij Daley opriep werd er geroepen dat die alleen speelde omdat hij zijn zoon was.

25 augustus 2017 om 13:28

Rekik is heel sterk begonnen in zijn eerste 2 wedstrijden bij Hertha, daarnaast ook de verdediger met misschien wel de meeste potentie. Is gewoon heel compleet!

25 augustus 2017 om 14:06

Het ergste aan deze selectie is dat we 100% met een 4 mans verdediging gaan spelen omdat er geen aanvallende backs zijn opgeroepen. 4231 dus.... ben erg benieuwd

Voordat we weer gaan discussieren over al dan niet terecht is dat zij of andere zijn opgenomen in de selectie: niet doen. Dit is de staat van NL voetbal momenteel en daarmee moeten we het doen.

Hoe kan Elia er niet bijzitten? Dat is op dit moment de man in vorm. Echt onbegrijpelijk.

25 augustus 2017 om 12:56

Snap ik ook niet. Met deze aanvallers zou je bijna gaan denken aan een 442? Alleen promes en elia is wel wat dun.
Alhoewel Berghuis er tweemaal bij staat. Zowel bij afvallers als bij de selectie. Maar dan nog... Elia had er zeker bij gemoeten.

25 augustus 2017 om 12:57

Ik bedoel 'alleen promes en robben' is wel wat dun'.

Ik snap niet zo goed waarom Elia er niet bij is. Hij scoort veel en is in vorm. Wat wil je nogmeer?

Van de Beek boven Toornstra? Zie ik dat goed? En waarom Elia er niet bij? Nou goed, Advocaat zal wel weten wat hij doet. Ik vond die van de Beek gisteren niet zo geweldig, die eerste tegengoal was ook weer zo'n beroerde pass van hem.

edit: pff zie nu dat die De Ligt er ook bij zit, heb ik nou niet goed gekeken gisteren of kreeg hij met zijn team drie tegengoals om de oren van een Noorse elftal?

25 augustus 2017 om 12:13

Ik zeg niet dat ik het terecht vind maar Van de Beek komt ook voor andere posities in aanmerking dan Toornstra.

25 augustus 2017 om 12:13

Eerste keer dat van de Beek door het ijs zakte gister, althans, echt een grote fout maakte. Ik vind het niet fair om hem daar op af te rekenen want hij is een van de weinige die bij Ajax voldoendes scoorde elke wedstrijd. Maar goed, ik weet ook niet of Toornstra beter had uitgepakt, is ook niet echt in vorm. Zou ook eerder moeten strijden ket Wijnaldum/sneijder voor de aanvallende positie; van de Beek is meer naar achter geschoven.

25 augustus 2017 om 12:15

Klopt, Toornstra is nu ook niet in topvorm, maar goed ik zou na gisteravond van de Beek toch even uit de wind houden. Dat wordt straks weer net zo'n verhaal als met De Ligt, terwijl je met Strootman, Propper, Vilhena, Wijnaldum en Sneijder al veel betere opties hebt die bovendien ook meer ervaring hebben. Wel handig voor zo'n wedstrijd.

25 augustus 2017 om 12:18

Ja ik ben ook niet van mening dat van de Beek moet spelen. Zijn inderdaad ook genoeg andere opgeroepen die normaal zouden moeten spelen.

25 augustus 2017 om 12:14

Dat is terecht, Toornstra is een middelmatige speler die aan zijn top zit. Beek is niks minder dan Toornstra. Gisteren een mindere wedstrijd van Beek, maar Toornstra ook niet echt in vorm.

25 augustus 2017 om 12:18

Ach, hij zit er na een paar wedstrijden Ajax bij, het zal gerust een talent zijn, maar hoe lang duurde het voordat Vilhena bijvoorbeeld een kans kreeg? honderdvijftig wedstrijden eredivisie of zo? En dat was een megatalent die al veel jonger debuteerde. En daar is hij niet bepaald slechter van geworden, terwijl ze bij Ajax maar hoeven warm te lopen en ze mogen zich melden voor Oranje. Zo ging het ook met Maduro, Babel, Riedewald, Tete, Bazoer, El Ghazi, De Ligt en vast nog wel wat meer van die jongens die veel te vroeg zijn opgeroepen. Het slaat nergens op want ze worden er niet beter van.

25 augustus 2017 om 12:42

Tuurlijk, we hebben allemaal gezien hoe goed die "potentiele" toppers het doen in Oranje / Europe.. Zucht, ik word echt moe van dat geblaat over dat een (ajax) talent beter is dan een routinier. Het gaat om het hier en nu, niet om hoe goed de speler in kwestie na een paar jaar is.

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat keer op keer dezelfde fout wordt gemaakt, selecteer potdomme eens gewoon spelers op basis van wat ze hebben laten zien, niet in 1 of 2 wedstrijden, maar over een langere periode. Dat zijn de spelers die in een niet-ingespeeld team zoals Oranje wat kunnen toevoegen. Niet de zogenaamde toptalenten die de ene keer een 9 halen en de andere keer een 3.

25 augustus 2017 om 12:43

@ Baardgrasmus
Eens, zelfde geldt volgens mij voor De Vrij. Het is natuurlijk fantastisch voor zo'n jongen, maar als hij echt zo'n groot talent is, dan krijgt hij zijn debuut echt wel. Hou hem nu uit de wind, want we hebben recent nog gezien met De Ligt dat zoiets ook averechts kan werken. Niet alleen voor die jongen zelf, maar met name voor het NL elftal.

25 augustus 2017 om 12:58

Baardgrasmus...ik ben heel blij dat Advocaat nu trainer is, puur om deze discussie. Als Blind er nog had gezeten dan was het weer voortrekkerij door een Ajacied. Ik denk dat we nu wel kunnen zien dat het daar niks mee te maken heeft. Van Marwijk selecteerde bijvoorbeeld altijd meer jongens met een Ajaxverleden dan welke bondscoach ook.

Waar heeft het dan wel mee te maken? Met het feit dat bondscoaches voor spelers kiezen die zij het sterkst vinden. Punt. Kijk naar Rekik. Blijkbaar vindt Advocaat hem goed. Vwb de frequente selectie van Ajaxtalenten: bij Ajax komen talenten over het algemeen eerder door waardoor een bondscoach bij afwezigheid van de A-keuze daar toch gauw voor kiest. Hendrix is bij PSV de enige sinds jaren die überhaupt speelt, dus daar hoeven we het niet over te hebben. Vwb Feyenoord zat Kongolo er snel bij. Ook De Vrij en Van Beek kwamen in een prima tempo door al was het minder snel dan De Ligt bijvoorbeeld. Een andere verklaring dan kwaliteit heb ik niet. Blijkbaar zien (bonds)coaches het toch anders dan veel supporters. Zie Veltman. Werkelijk elke coach stelt hem op.

25 augustus 2017 om 13:23

De Vrij had als zeventienjarige VWO zes scholier al een basisplaats bij Feyenoord, maar het duurde nog geruime tijd voordat hij in Oranje meedeed.

25 augustus 2017 om 13:56

De Vrij kwam door in het tijdperk met Heitinga en Mathijssen. De Ligt komt door in het 'tijdperk' Buma, Van Dijk en De Vrij, waarvan steevast 2 geblesseerd of geschorst zijn. Scheelt.

25 augustus 2017 om 12:17

Dat je Van de Beek beoordeeld op 1 pot zegt genoeg over je inschattingsvermogen. Tegen Nice was hij veruit de beste op het veld, beide wedstrijden, net als tegen Groningen. Om over vorig seizoen nog niet eens te beginnen. Elia erbij zou logisch zijn, echter zou dat alleen ipv Janssen zijn, de rest van de aanvallers zijn met afstand beter dan Elia. En Janssen is blijkbaar een oogappel van Advocaat. De Ligt is bijzonder inderdaad, net als het selecteren van Rekik.

Als ik zo de namen zie die jij er tussenuit pikt zonder inschattingsvermogen, kan ik wel raden voor welke ploeg jij bent..

25 augustus 2017 om 12:21

Feyenoord? Klopt. Ik heb van de Beek vaker gezien en zie ook genoeg mis gaan bij hem. Ik snap niet dat je hem oproept na zo'n desastreuze seizoensstart. Vroeger moest je een oproep verdienen, nu is het blijkbaar genoeg dat je doorschuift als wissel bij vertrek van Klaassen. Van de Beek zal er vast wel komen, maar een oproep nu komt veel te vroeg. Rekik vind ik ook onzin, maar die zie ik minder vaak spelen dan van de Beek en misschien heeft Rekik zich heel sterk ontwikkeld? Ik zou het niet weten.

25 augustus 2017 om 12:23

Vorig seizoen was Van de Beek inderdaad geweldig in de Jupiler League. Zullen we Soufyan Ahannach en Tom Boere dan ook maar oproepen?

Een jochie dat net 2 wedstrijden in de basis staat in de Eredivisie. Man man man dat mensen dit ook nog proberen goed te praten.

25 augustus 2017 om 12:31

Fiks kortzichtig dan, als je individuele spelers gaat beoordelen op de vorm van de ploeg waar ze in spelen. Dus wat jou betreft zou Robben ook niet geselecteerd moeten worden, zodra Bayern 3 potjes op rij verliest? Of Sneijder nu niet selecteren, omdat Nice verloren heeft van Saint-Etienne, Troyes en tweemaal van Napoli? Lachwekkend. Selecties van oranje moeten gemaakt worden op stabiele krachten, en dat is Van de Beek, als enige lichtpunt van Ajax de afgelopen wedstrijden.

Dat je vroeger een oproep moest verdienen, had te maken met het feit dat 90% van Oranje bij de europese (sub)top speelde. Dat is nu gewoon niet meer het geval. Dat we discussieren over een Elia, die bij een nietszeggende ploeg in Turkije niet eens de CL haalt, zegt genoeg over de kwaliteit van het NL elftal op het moment.

25 augustus 2017 om 12:33

@vedetterut, Van de Beek heeft vorig seizoen 32 wedstrijden voor Ajax 1 gespeeld, competitie en europees. Dus niet zo populistisch blaten..

25 augustus 2017 om 12:38

Tegen Frankrijk is het ook 1 pot. Juist op basis van 1 pot ( meest recente ook nog) is het selecteren dan bijzonder te noemen. Jonge spelers maken fouten en zijn niet of minder stabiel. Dat wil hij er eigenlijk mee zeggen.. en terecht.

25 augustus 2017 om 12:40

Ja, alleen werd die nietszeggende ploeg op het nippertje uitgeschakeld door Sevilla, voor de Champions League, terwijl de ploeg van Van de Beek gisteren werd uitgeschakeld door een nietszeggend clubje in de voorronde van de Europa League nota bene. Een toernooi waar Elia dit jaar wel in te zien is trouwens. Jij mag zelf bepalen welke ploeg indrukwekkender is, de ploeg die in 10 jaar tijd vijf keer de Europa League won, of Rosenborg wienst beste prestatie een kwartfinaleplek was 21 jaar geleden.

Maar goed, jij wilde de spelers individueel beoordelen, daar gaan we:
Laat nou net Elia wel aardig spelen tegen Sevilla en ook scoren (zijn derde alweer dit seizoen). Terwijl gisteren Van Beek een cruciale blunder begin bij de 1-0. Dus ja, als we de individuele spelers beoordelen komt Elia er beter uit, en als we de clubs beoordelen ook. Ik ben benieuwd hoe je dit weer recht gaat praten Litaliano.

25 augustus 2017 om 12:43

Dus een uitverkiezing in het NL elftal is gebaseerd op je laatst gespeelde wedstrijd vlak voor de selectie? Daar ben je dan mooi klaar mee. Speelt iemand als De Vrij bijvoorbeeld een seizoen fantastisch bij Lazio, en vlak voordat de selectie bekend wordt gemaakt, moet hij tegen Juve spelen en wordt hij helemaal tureluurs getikt door Dybala. Weg selectie. Oh maar Ard van Peppen heeft een 10 gehaald in zijn laatste wedstrijd, dus dan selecteren we die maar..

25 augustus 2017 om 12:45

Volgens mij mis je hier wel iets fundamenteels. Ik zou Elia zeker selecteren, ipv Janssen, dat kun je hierboven wel lezen. Maar het feit dat we discussieren over spelers als Elia en Van de Beek, zegt genoeg over de sterkte van de Nederlandse selectie op het moment.

25 augustus 2017 om 12:50

Over van Beek ben ik het met je eens, maar Elia heeft vorig jaar wel laten zien een van de beste buitenspelers van Nederland te zijn. Dat je van Beek in een adem met hem noemt vind ik onterecht, Van Beek komt net kijken, die moet zich bij Ajax nog maar bewijzen, maar wordt al wel voor het vlaggenschip van Nederland uitgenodigd. Dat is idioot vind ik.

25 augustus 2017 om 13:00

In mijn opinie zou je als NL elftal de 16/17 beste spelers in je selectie moeten hebben, constante spelers die wat bewezen hebben. Om dit vervolgens aan te kunnen vullen met 5/6 van de grootste talenten die je als land hebt, om zo je continuiteit te waarborgen. Helaas is het de laatste jaren doorgeslagen naar teveel talenten, omdat de groep constante oudere spelers die in aanmerkingen komen voor het NL elftal steeds verder slinkt. Van de Beek is in mijn ogen het grootste nederlandse talent op het middenveld, die je, als je een stevige basis hebt, zo nu en dan wat minuten kan geven in het NL elftal. Die basis ontbreekt helaas bij het NL elftal op het moment.

25 augustus 2017 om 13:13

Van de Beek heeft iets van 5 wedstrijd gespeeld. Als er dan 1 slecht is, is dat toch al gauw 20%. Die gast komt gewoon net kijken en moet lekker meedoen met jong Oranje

25 augustus 2017 om 13:31

Rekik is ook helemaal geen slechte verdediger. Kreeg met Bruma samen in het centrum bij PSV het minste aantal goals tegen in een seizoen. Bij Marseille speelde hij niet vaak, en als die dat deed was het vaak op LB terwijl clowns als Rolando keer op keer mochten opdraven in het centrum. Bij Hertha is Rekik in zijn eerste twee wedstrijden ook zeer sterk begonnen! Is in potentie ook gewoon een hele goede en complete verdediger.

25 augustus 2017 om 14:01

@litaliano....Elia ipv Janssen?? Elia is niet eens een spits. Waar slaat dat nou weer op? Elia ipv berghuis lijkt mij logischer. Verder heeft Janssen in al zijn interlands gewoon prima gepresteerd? Hij heeft 7 uit 13 plus nog assists ook! Wat verwacht je dan nog meer van zo'n speler.

Advocaat is dus ook een beetje blind

Waarom zou je Veltman en de Ligt oproepen. Niet in vorm en niet in hun vel. Er zijn betere opties, op dit moment. Hier maak je het Frankrijk niet lastig mee.

Lachwekkende selectie met Veltman, De Ligt, Rekik, Van Persie en van de Beek. Eens kijken of men nu net zo kritisch is op Dick als op Danny Blind.

25 augustus 2017 om 12:19

Ja Kongolo en van Dijk spelen niet, Riedewald zakt nog erger door het ijs, Bruma, Karsdorp en Janmaat zijn geblesseerd. En van Persie is met 2 gebroken enkels nog beter dan Luuk de Jong. Rekik snap ik ook niets van maar wellicht heeft hij zijn vorm weer te pakken in Duitsland? ik volg de bundesliga niet echt.

25 augustus 2017 om 12:50

Waarom van persie?????? We hebbe alleen dost in de spits en die is niet goed genoeg om tege frankrijk te spelen

25 augustus 2017 om 13:28

van persie is met 1 been nog beter dan janssen. Van persie kan je Altijd gebruiken. Zeker bij dit soort wedstrijden. Dost is een fantastische speler maar wat heeft hij nou in oranje laten zien? Niet veel. dus volgensmij moet je eerst maar even nadenken voordat je iets zegt.

25 augustus 2017 om 14:02

Waar baseer je dat op? Janssen loopt 7 uit 13. Wanneer speelde van Persie zijn laatste goede wedstrijd?

25 augustus 2017 om 13:51

Als Dicky in Saint Denis met 0-2 wint van Frankrijk dan is er helemaal niemand meer kritisch op de selectie hoor. Beetje voorbarig om nu al te gaan schieten op Dick, al ben ik het wel met je eens over Veltman en Rekik. Ik had nog eerder van Drongelen opgeroepen dan die twee.

Niet dat ik Toornstra de ideale Oranjespeler vind maar om Van de Beek boven hem te selecteren is bovenal lachwekkend en triest tegelijk. Dat het Nederlands Elftal zo diep is gezonken.

Ben zelf ajacied, maar het oproepen van veltman en de ligt zijn echt lachwekkend te noemen. Janssen speelt daarnaast ook nooit. Hoezo jongens als elia en babel dan niet, die gewoon al een tijd goed spelen en tevens fysieke kracht en snelheid meebrengen. Robben ook dit seizoen mank begonnen en Promes zou je dan nog vanaf 10 kunnen laten spelen.

maar goed, kunnen we in ieder geval weer af van dat gezeik dat alleen oud-ajacieden verantwoordelijk zijn voor het oproepen van ajax-spelers.

25 augustus 2017 om 12:21

Veltman kan ik nog enigszins inkomen omdat zowel Karsdorp en Janmaat geblesseerd zijn. Verhaegh wordt niet meer als optie gezien en dan houd je al snel Veltman en Tete als enige opties over. De Ligt is schandalig.

25 augustus 2017 om 12:32

zelfs dan zou ik veltman niet oproepen, dan nog eerder De Ligt, en dat zou in zijn huidige vorm al schandalig zijn. Desnoods zou de Vrij op rechtsback kunnen als daar noodzaak toe is. Maar goed, tegen Frankrijk zit er sowieso niet al te veel hoop in.

25 augustus 2017 om 12:30

Janssen is wel perfect als we gaan counteren. Rvp en Dost werken dan allebei niet.

25 augustus 2017 om 14:04

Janssen loopt 7 uit 13 en heeft iedere interland prima gespeeld. Is dat niet het 1e waar je naar kijkt?

25 augustus 2017 om 17:01

Dus je hebt dan verder niks te maken met speelminuten of vorm bij de club? Als een De Ligt straks de sterren van de hemel speelt kan dus ook niemand meer kritiek leveren want gaat om zijn vorm bij oranje... beetje kromme beredenering. Daarnaast heeft hij lang niet alle matches prima gespeeld.

Meest opmerkelijk vind ik nog wel de selectie van Rekiki ipv Bmi. Iemand die kan vertellen of Rekik het een beetje ok doet in Duitsland? Overigens vreemd dat er nu drie spitsen zijn opgeroepen, en maar 1 back-up vleugelspeler.

Dit zal wel de opstelling worden:

--------------Cillissen--------------
-Tete---De Vrij--Hoedt---Blind-
-------------Strootman------------
----Wijnaldum---Sneijder-------
Robben----Janssen----Depay

Al hoop ik stiekem dat RvP op 9 staat. Denk dat zowel hij en Robben elkaar op het veld beter aanvullen.

Misschien ook een idee om 5-3-2 te spelen?

---------------Cillissen--------------
-----De Vrij--Hoedt---Blind-------
Tete ----------------------------Ake
----------------Vilhena--------------
----Wijnaldum---Strootman----
---------Robben----RvP-----------

25 augustus 2017 om 12:21

Ik zou het fijner vinden als Vilhena op de plek van Strootman zou staan. Strootman zakt echt elke wedstrijd door het ijs, en ook één van de redenen dat we er zo slecht voor staan. Ben het met je eens, ik zou ook liever van Persie zien. Janssen raakt echt geen pepernoot.

25 augustus 2017 om 12:24

Strootman is ook helemaal geen 6... Weet niet waarom iedereen dat denkt. Die man is geen verdedigende middenvelder. Maarja, Nederland leid geen verdedigende middenvelders meer op.

25 augustus 2017 om 13:58

Het is niet echt een wedstrijd om te proberen. Het is moeten. In de huidige selectie zou voor mij Sneijder de meeste dingen hebben die op die positie je spel verder helpen (in balbezit) helaas is hij verdedigend gezien kwetsbaar.

25 augustus 2017 om 14:06

@Giesburts Geen pepernoot? 7 goals in 14 interlands. Hoezo geen pepernoot? Laat anderen ook beter spelen en werkt hard.

25 augustus 2017 om 12:25

Strootman op 6 werkt niet, daar hebben we erg veel ervaring mee. Zijn kwaliteiten komen niet tot uiting en hij vertraagd het spel ontzettend. Wie het anders moet doen in deze selectie weet ik niet. Blind is de veilige keuze.

25 augustus 2017 om 12:45

Niet zo heel gek in mijn ogen. Rekik is basisspeler bij Hertha. Gaf ook een assists in zijn eerste Bundesliga wedstrijd.

Indi heeft de hele voorbereiding gemist en moet zich wat dat betreft eerst maar eens fit tonen. Hoedt heeft ook nog niets gespeeld, dus ik zou wellicht liever Ake in de basis zien naast de Vrij.

Met het oog op de toekomst, maar ook op het oog van nu, heb ik toch echt liever Dost of Jansen in de spits dan Van Persie.

25 augustus 2017 om 12:25

Wie zegt dat een van hun niet in de basis staat?

25 augustus 2017 om 12:56

Waarom??? heb je dost zien spelen in oranje met robben en depay heb je niks aan dost en jansen ziet de ruimte niet loopt ook niet vaak diep en als er ruimte is om weg te lopen bik je verdedigers ziet hij het grwoon niet of te laat

25 augustus 2017 om 14:07

Janssen is zeer sterk aan de bal en de buitenkanten moeten juist diep.

Diep triest dat veldman er nog bij zit. Echt iets aan de hand in Nederland.

Dan zie ik ook nog eens de oproep van De Ligt. Had ik het net over dat Oranje niet dieper kon zinken... Schandalig is. Je hoort gewoon spelers op te roepen die er staan en niet jonge jongens die elke week een kostbare fout maken. Jan Arie van der Heijden en Etienne Reijnen zijn nog betrouwbaarder dan De Ligt.

25 augustus 2017 om 12:26

Niemand is minder betrouwbaar dan de meevoetballende god Etienne Reijnen. Een van de hoofdzaken waarom Groningen zoveel goals tegen krijgt bij afvallende ballen

Die Veltman is een aanfluiting. Werkelijk waar hoe deze ongelofelijke clown er elke keer bij kan zitten is een godswonder.

Ook al ligt Van Dijk op ramkoers met zijn club, aan hem heb je meer dan aan De Ligt. Evenals Fosu-Mensah.

En eerlijk, Huntelaar mag ook weer opgeroepen worden ipv Janssen.

25 augustus 2017 om 14:08

Want Huntelaar scoort zo vaak? Janssen heeft in oranje nu 7 uit 13. Een zeer mooi gemiddelde en ook recent. De cijfers van Huntelaar komen van 3 jaar terug. Als het niet langer geleden is.

Zit Berghuis er nou bij of niet?

Berghuis is toch niet geselecteerd VZ??

Gelukkig kun je Advocaat niet verwijten dat hij door een Ajaxbril kijkt. Dit had Blind zeker verweten zijn met de keuze voor van de Beek. Selectie van hem is echt nergens op gebaseerd en ik ben het met de Rotterdammers eens dat Toornstra meer recht heeft op die plek. Ik zie drie namen van Ajax spelers die van mij mogen worden gepasseerd. Ten slotte... wie er ook wordt geselecteerd, het WK gaat aan ons neus voorbij. Frankrijk wint van ons met gemak.

We moeten het er mee doen. Heel gek, maar ik heb er wel vertrouwen in🌞

Tsja, het is niet anders maar dit is zo’n beetje wel wat Nederland heeft..
Niet dat ze veel kans maken om zich uberhaupt nog te plaatsen, vermoed dat een alles of niets opstelling je nog iets kan opleveren en dan denk ik gezien de selectie, doe eens gek, speel 4-5-1, met 5 verdedigend ingesteld en 5 aanvallende..
Het achter dichtbouwen en voorin op je snelheid, slimmigheid (van je oudere garde) gokken.

-------------Cillessen----------
Tete---De Vrij---Hoedt---Blind
---------------Strootman--------------
Robben-Wijnaldum-Sneijder-Promes
------------Van Persie------------

25 augustus 2017 om 12:38

Je bent nog blijven steken in VZ van 2005, je hebt namelijk de kans om een opstelling te zetten zoals jij dat wil. Zal ik het even voor je doen dan!

Cillessen
Tete
De Vrij
Hoedt
Blind
Wijnaldum
Strootman
Sneijder
Robben
RVP
Promes
25 augustus 2017 om 12:57

Maar de opstelling zoals ik hen wil zien is er niet, en ik kies zeker niet voor een 4-3-3 of een 4-4-2.. Helaas zat de 4-5-1 er niet tussen bijdehandje..

25 augustus 2017 om 13:01

Op zich verschilt het niet veel, in balbezit schuiven Robben en Promes door. Strootman is de controlerende middenvelder in mijn opstelling. 4-3-3 is maar theorie, op het veld kan je er oneindigveel formaties van maken.

Ik zou overigens nog altijd eerder Kongolo oproepen dan Rekik. We zitten nog zo vroeg in het seizoen dat speeltijd wat mij betreft ondergeschikt is aan kwaliteit. Op dit moment draait het vooral om fitheid, je kan na 1 competitiewedstrijd niet zeggen dat de ene speler fitter/beter in vorm is dan de ander.
Net als dat Martins Indi altijd de voorkeur moet krijgen boven De Ligt.

De keuze voor 3 spitsen en slechts 3 vleugelspelers vind ik overigens ook opmerkelijk. Of gaan we daadwerkelijk 5-3-2/4-4-2 spelen tegen de Fransen?

Verwacht dat de Van Gaal-tactiek van het WK uit de la komt met een diepe Van Persie en Robben er omheen cirkelend. Zo wonnen we ook van Brazilië in eigen huis. Het kan dus wel.

25 augustus 2017 om 12:48

Wanneer was dit? Werkelijk geen idee.

Laatste keer dat NL in eigen huis van Brazilie won was in 1963!

25 augustus 2017 om 12:53

Brazilië in eigen huis zal falcao bedoelen en dan bedoelt hij denk ik het WK aldaar. Toen speelde we inderdaad met twee aanvallers, maar wel met Kuijt op rechtsback. Tete zou dat nooit zo kunnen natuurlijk.

25 augustus 2017 om 13:02

Ah, de wedstrijd om de 3e plek, die in Brazilie toch al niet serieus werd genomen.

25 augustus 2017 om 13:29

@friv
Dat niet te serieus nemen vind ik te gemakkelijk. Daar stond wel degelijk de nodige eer en prestige op het spel na de blamage tegen Duitsland. Zo'n counter waar de 0-1 uit voortkwam met Van Persie die de bal aanneemt en Robben lanceert, zo'n moment zullen ze op gokken denk ik.

25 augustus 2017 om 13:53

Voor NL stond er wellicht wat op het spel, voor de Brazilianen was het een 'laat maar' wedstrijd.

Voor Brazilie geldt maar 1 ding, de finale winnen. De 3e plek daar kunnen ze niet mee thuis komen, geen enkele Braziliaan die daar om geeft (ik ben getrouwd met een, na de 7-1 was het WK voorbij, troostfinale interesseert niks en niemand)

Ik heb de wedstrijd verder ook niet gekeken, 3e plek is niet interessant ;-)

25 augustus 2017 om 14:10

En toen was van Persie nog een betere fitte speler.

Zie het al gebeuren dat advocaat ook radeloos is en Veltman op het middenveld neerzet

laat hem maar die falende spelers van Ajax oproepen wik is al afgelopen voor oranje, ik weet nog in van gaal zijn kwalificatiereeks deed hij het met spelers als schaken van Feyenoord. Bruno Martins indi Janmaat verhaeg mensen die tijd vonden dat Veltman beter was dan de vrij en kongolo XD

Berghuis was toch afgevallen? 😂

Waar is virgil van dijk?

Zijn van Dijk en Kongolo geblesseerd????? Een fitte van Dijk passeren is uiteraard direct ontslag voor de bondscoach.

25 augustus 2017 om 12:44

Moeilijk te zeggen of hij fit is, hij wordt bij Southampton dacht ik buiten de selectie gelaten

Iedereen heeft het over Veltman, Van de Beek, De Ligt, maar voor mij is het minstens net zo verrassend dat Rekik erbij zit. Doet hij het goed in Duitsland? Ergens ben ik wel fan van zijn harde spel.

Maargoed, Van Rhijn had je minstens zo goed als Veltman kunnen selecteren, Bazoer misschien ipv Van De Beek? De Ligt, daar hebben we toch ook andere spelers voor? Ik krijg het echt benauwd van het idee dat De Vrij zo blessuregevoelig is. Je kunt beter Bruno Martins Indi oproepen dat De Ligt in zijn huidige vorm.

Propper snap ik ook niet zo goed, wel een fantastische speler als hij het op zijn heupen heeft, maar na Man City - Brighton was ik nou niet overtuigd en heeft echt een slechte periode achter de rug. Hoop wel dat hij er bovenop komt, want zijn traptechniek en inzicht zijn leuk om naar te kijken als hij er zin in heeft.

25 augustus 2017 om 13:34

Rekik is inderdaad heel goed begonnen aan zijn seizoen in Duitsland. Is ook een hele complete verdediger die puur en alleen wordt beoordeeld om zijn rare filmpje. Speelde in zijn seizoen bij PSV zeer sterk en solide.

25 augustus 2017 om 13:49

Ik zat ook over Rekik na te denken. De enige reden die ik kan bedenken is dat Dick met vijf verdedigers gaat spelen. Rekiks sterkste optredens bij PSV waren wanneer Cocu voor de CL met vijf man achterin speelde. Hij is m.i. een beetje te klein voor een viermansverdediging tegen de fysiek sterke Fransen. Ook opvallend hoeveel linkspoten we achterin hebben trouwens.

Dat De Ligt er steeds bij zit begrijp ik totaal niet, net als Veltman overigens. De Ligt is een leuk talent, maar hij maakt om de haverklap een slippertje. In het Nederlands Elftal horen de beste spelers te zitten, niet de spelers die over 5 jaar goed zijn. We moeten tegen Frankrijk verdorie.

Dick Advocaat heeft duidelijk GEEN voetbal gekeken. Hoe kan je van de beek selecteren en babel en elia niet.

25 augustus 2017 om 13:32

Omdat hij waarschijnlijk een bepaald systeem voor ogen heeft waar de ene speler uiteindelijk beter in past dan de ander. Zo selecteerde Van Gaal ook. Niet op naam maar op concept. Löw doet het trouwens ook op die manier hoewel die natuurlijk een enorm aanbod heeft.

De Ligt, Veltman, vd Beek, etc.

Haps wordt al tot beste linksback van NL benoemd, heeft goeie wedstrijden gespeeld, maar wordt niet eens geselecteerd.

Toornstra, geen geweldige paar wedstrijden dit seizoen, mar nog altijd beter dan vd Beek.
Elia, scoort en speelt erop los in Turkije...

Selectiebeleid is een grote grap.

Ik kijk uit naar een oranjeloos WK :D

25 augustus 2017 om 14:03

Wie heeft Haps de beste linksback van Nederland genoemd?

25 augustus 2017 om 14:08

Ach, ik lees het hier al op VZ en in de kranten sinds Feyenoord interesse heeft getoond in juni/juli

25 augustus 2017 om 15:04

Jeetje, dan heb ik al die vele berichten blijkbaar over het hoofd gezien. Ik zie hem juist fouten maken. Maar goed, fijn dat jij de berichten wel hebt gevonden!

Van de Beek en Rekik? Maar geen Martins Indi en Toornstra? Apart. Tevens waar is Elia of Babel. Beide in vorm.

Ik zie iedereen het hebben over Veltman en De Ligt maar waarom heeft niemand het over Janssen? Deze jongen raakte vorig seizoen geen pepernoot en krijgt momenteel ook nauwelijks speelminuten. Waardeloos om deze jongen er op dit moment bij te nemen.

Na de wedstrijden van ajax te zien, snap ik niet waarom er verdedigers van hun worden geselecteerd..
Van Dijk zonder wedstrijdritme is beter dan Veltman met een seizoen achter de rug..

Zo goed doet van persie het ook weer niet, wordt vaak gewisseld ook als ze achter staan en moeten winnen..

Met dit beleid wordt het een rustige zomer.

Matige selectie.
Spelers die erbij moeten zitten:
- Haps
- Elia
- Kongolo
- Van Dijk ( tenzij er sprake is van een blessure )

Spelers die af hadden moeten vallen:
- Berghuis
- Veldman
- De Ligt
- Van de Beek

25 augustus 2017 om 13:37

Wat dacht je van Karim Rekiki dan?

Zie je hem al staan tegen Griezman?

25 augustus 2017 om 13:38

Haha Haps? Die jongen die elke wedstrijd minstens 1 levensgrootte kans weggeeft, dat kan in de Eredivisie maar tegen Frankrijk wordt dat meteen afgestraft. Kongolo heeft alleen nog maar de tribune gezien in Monaco dus ook die zit er terecht niet bij. Van Dijk heeft geen wedstrijdritme. Alleen Elia had er zeker weten bij moeten zitten!

Berghuis is trouwens afgevallen, en Veltman had er inderdaad sowieso niet bij mogen zitten.

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat Veltman in de selectie zit?

Advocaat zn selectie beleid is net zo slecht als die van Blind

Ik zie Berghuis niet in de lijst staan maar jullie noemen hem wel?

Geen Elia maar wel Berghuis en Depay? Elia doet het heel hoed bij Basaksehir en scoorde paar keer tegen Sevilla in play of CL waar ze nipt van verloren en verder is Van Persie ook niet echt in vorm bij mijn club.

Cilessen is op dit moment de beste keeper van NL, traint met de beste spelers ter wereld. Keept zn wedstrijdjes met 2de die in een competitie spelen met net waarschijlijk bijna net zon hoog niveau als de eredivisie. Spits positie vind ik lastig, ik denk dat ik zou kiezen voor Jansen. Toch wat atletischer en hardere werker dan Dost. Toch pakt dost elke wedstrijd zijn doelpunten mee. Ben benieuwd.

Een paar vreemde keuzes in mijn ogen!! Waarom Veltman en de Ligt?! Die 2 maken fout op fout en draaien echt een bagger start van het seizoen! Als die erin staan gaat je dat doelpunten kosten...
Wel Janssen, maar geen Elia en/of Berghuis die aardig spelen. Janssen een andere speler, maar daar heb je Dost en van Persie al voor. Janssen doet het nog steeds niet goed in Engeland, maar toch blijven selecteren. Mag hopen dat hij scoort voor NL dan kan ik voorlopig mijn mond weer houden hahaha.
Maar ik vind sommige keuzes echt onbegrijpelijk, ik had van Advocaat meer verwacht. Lijkt mij meer een Danny Blind selectie maar goed.

25 augustus 2017 om 14:39

Janssen heeft in 13 interlands 7x gescoord. En toch telkens weer afbranden. Misschien dat het systeem van oranje hem beter past?

Sinds wanneer is Aké linksback?

Gaat dit hem worden dan!? Lijkt me wel toch
Al zie ik hem op links Elia doen, of Janssen/van Persie in de spits.
De verdediging moet wel zo, veltman/de ligt zou drama zijn.

Cillessen
Tete
De Vrij
Hoedt
Blind
Strootman
Sneijder
Wijnaldum
Robben
Dost
Depay

Als Ajacied trek ik enorme vraagtekens, van De Beek begrijp ik ergens nog, maar De Ligt en Veltman hebben nog geen wedstrijd dit seizoen gespeed zonder grote fouten. Niet dat de bindscoach daarmee rekening moet houden, maar een week rust aan hun kop zou ook goed zijn, het is Augustus en het lijkt wel alsof er een orkaan Ajax kapot herdt geschud. Verder is Elia verrweg de meest in vorm buitenspeler, scoort elke week in belangrijke duels, laar voor mij dan maar Berghuis thuis.

Dan denk je even een selectie zonder Veltman en De Ligt, maar we moeten blijkbaar even doorbijten. Het is al met al wel een armoedige selectie. Een paar jaar geleden was het ondenkbaar dat de helft van de nu geselecteerde spelers de eerste selectiefase zou halen. Maar cijfers liegen niet. Conclusie: we verdommen het om verdedigers op te leiden in Nederland.

Van de Beek, de Ligt, Veltman, en Stekelenburg zijn vier volkomen belachelijke keuzes. Advocaat is hiermee door het ijs gezakt. Kennelijk hebben (ex) Ajax spelers een overeenkomst met de Knvbelachelijk. Of je slecht speelt, te jong bent of wat anders je wordt toch wel geselecteerd. Waarom Zeefuik er niet bijgenomen, viel lekker in?

Het is einde verhaal voor Oranje. Bulgarije is te zwak om Zweden te pakken en wij gaan er snoeierhard af in la France.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren