Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Keizer pareert kritiek na deceptie: ‘Hij wist prima wat de bedoeling was’

Laatste update:

Ajax is er donderdag niet in geslaagd zich te plaatsen voor de groepsfase van de Europa League. De Amsterdammers verloren in de play-offs ook de uitwedstrijd tegen Rosenborg BK (3-2). Marcel Keizer staat zodoende nog meer onder druk, zeker na een opmerkelijke wissel bij een 1-2 voorsprong. Hij haalde Kasper Dolberg naar de kant en bracht een verdediger, Devoyaisio Zeefuik, binnen de lijnen. Dat pakte verkeerd uit.

"Het stond goed, maar dan moet je ook wel de 1-3 maken", werd Keizer door FOX Sports en Voetbal International geciteerd. "Nu wilden we het slot erop gooien en dan is het klaar. Maar dat is niet gebeurd." Keizer benadrukte dat Ajax niet met drie verdedigers speelde. "Lasse Schöne en Joël Veltman speelden voor de verdediging op het middenveld. Hakim was de nummer tien. Dus er was eigenlijk helemaal niets aan de hand."

Ook Nick Viergever leek de ingreep van Keizer, gezien zijn handgebaren in het veld, niet te begrijpen. "Viergever wist prima wat de bedoeling was, want ik had vooraf al een heleboel zaken doorgenomen met Joël", pareerde Keizer de kritiek. "Niet met de hele selectie nee, want iedereen is met de wedstrijd bezig en dus praat ik dan met de aanvoerder."!

Het is de eerste keer sinds 1966 dat Ajax om sportieve redenen niet een hoofdtoernooi in Europa haalt. "51 jaar zeg je... Dat is inderdaad een blamage. We weten dat we aanvallend voetballen en dat we ook wel wat kansen weggeven. Dan krijg je weleens van dit soort wedstrijden. We moeten zorgen dat we aan de goede kant van de score zitten, maar omdat wij er nu te weinig maken, is dit een heel vervelende constatering."

Keizer wilde zich niet verschuilen achter het gegeven dat Ajax het vertrek van Davy Klaassen, Bertrand Traoré en Davinson Sánchez niet tijdig heeft opgevangen. "Volgens mij speelden we met acht spelers die drie maanden geleden de finale van de Europa League voetbalden."

Marcel Keizer is een goede coach voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oei ... lekker indirect de schuld bij Veltman leggen...

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Die zit er niet lang meer.

24 augustus 2017 om 23:57

Nope. Bosz begon misschien qua spel nog slechter, maar had nog een goede naam. Dat heeft Keizer niet.

25 augustus 2017 om 00:16

Ajax is niet opgeleid om te verdedigen maar aanvallend. Bisz begreep het goed. Zeefuik voor Dolberg, verklaar eens... typisch de Boer tactiek... wie zit er nog die de Boer kent ja Spijkerman... ja Dijks kent hij nog... en nog kent hij Siem de Jong nog...

Onder Bosz bleef Ajax gewoon aanvallend voetbal spelen ook als ze voorstaan en moeilijk hebben. Dat is de kwaliteit van Ajax...

Keizer is een trainer die niet durft en voor de zekerheid kiest... op 6 bijvoorbeeld onder Keizer speelt ie behoudend zoals de Boer. Onder Bosz is dat speler op 6 gewoon aanvallend speelt ook bij een balbezit van de tegenstander, meedoen met druk zetten daardoor heb je sneller de bal.

25 augustus 2017 om 00:38

De druk die Keizer had na de verloren wedstrijd tegen Nice was groot. Niemand snapte dat we bleven aanvallen nadat we op voorsprong kwamen. Iedereen noemde dit naïef en dom. Nu zet hij er een verdediger bij nadat hij zag dat zijn selectie met Dolberg nog in het veld twijfelde tussen aanvallen en verdedigen maakte hij een keuze. Deze pakte zeker slecht uit maar hoe we speelde na de 1-2 zag het er ook slecht uit en zag je dat we al niet meer goed stonden. Zeg niet dat hij de juiste keuze maakte maar snap wel dat hij een keuze moest maken. Nu hoor je al die mensen die het wel wisten na de wedstrijd tegen Nice niet.

25 augustus 2017 om 01:00

Ja en Bosz had alle geluk vd wereld dat Viergever een bal op zijn voet kreeg vs Schalke, want dat was even slecht als vandaag.

25 augustus 2017 om 01:17

Nu ligt het aan de trainer..... verwende nestjes moeten eens de 0 houden

25 augustus 2017 om 01:17

Maakte alleen niet van die rare selectie- en wisselkeuzes.

25 augustus 2017 om 06:26

Dit was helemaal niet zo vreemd deze wissel. Hij moest wel anders werd je overlopen. Je kan beter naar cerny wijzen die op zo'n moment alleen aan zichzelf denkt in plaats van het teambelang.

25 augustus 2017 om 11:22

Cerny weer hahaha net als tegen de graafschap

25 augustus 2017 om 00:04

Wat ik nog veel erger vind: Hij lijkt niet te zien wat er mis gaat. 'als je aanvalled wil voetballen dan krijg je wel eens een tegengoaltje'. Net als tegen Nice leek het of Ajax geen idee had wat ze moesten doen toen ze eenmaal op voorsprong stonden. Verdedigen of uitbouwen? En net als tegen Nice zorgde dat er voor dat de boel compleet instortte. Dat is toch gewoon tactiek?

25 augustus 2017 om 01:10

Precies dit, het tactisch vernuft ontbreekt gewoon. Had hij Dolberg laten staan had die 1-3 100% gevallen en je weet dat verdedigen het zwakste punt is in je team. Calculeer die tegengoal in en ga vol voor de 3e goal.

Ik denk dat dit het einde is van Keizer, je zag de onvrede bij de spelers op het veld, wat doe je nou? leken ze te denken, zeker Viergever en Schone

25 augustus 2017 om 01:32

Beter is dit idd het einde van keizer. Dit kan niet zo langer. 5 keer op rij ben je beter en verpruts je het door slecht te wisselen. Deze man kan gewoon niet tegen de stress. #ongeschikt

25 augustus 2017 om 05:55

het lijkt er meer op dat teams ajax laten voetballen want echt gevaarlijk of dreigend zijn ze toch niet.om ze dan keihard in de omschakeling aan te pakken.jij vind misschien dat ze de betere zijn terwijl rosenborg een veel beter plan uitvoerde en niet als een blinde kip de aanval opzocht.

25 augustus 2017 om 06:27

Als hij Dolberg had laten staan werden ze achterin helemaal overlopen. Maar dat willen mensen niet zien

25 augustus 2017 om 08:51

Onzin, dan hadden ze druk op de verdediging van Rosenborg gehouden en moesten de middenvelders van Rosenborg terug verdedigen. Nu niet meer en konden zij mee opkomen en aanvallend meer gevaar stichten. Daarnaast kwam Veltman als middenvelder te staan. En hij kan nog 1 ding slechter dan verdedigen en dat is voetballen...

25 augustus 2017 om 10:05

Nee joh, zelfs na de voorsprong bleef Ajax aanvallen. Het was met iets minder risico, iets verder terug zakken en erover heen knallen. En dat bleef goed. Huntelaar organiseerde het voorin en de verdediging greep goed in omdat Rosenborg gedwongen werd de lange bal te spelen. Doen Dolberg eruit ging, verdween die druk voorin en was het weer kommer en kwel. Dit keer was het 100% een domme tactische keuze en pure angst voor een wissel van Rosenborg. Want waar het tegen Nice fout begon te gaan voor de wissel, ging het nu fout na de wissel.

25 augustus 2017 om 00:09

Veltman is modale voetballer, aanvoerder omdat Schone en Huntelaar niet zeker zijn van hun basisplek en de rest te jong, te onervaren of nog minder leiderschapskwaliteiten heeft. Hij speelt op een positie waar hij eigenlijk alleen maar verder beperkt wordt en kan simpelweg niet vervangen worden omdat je Dankerlui en Zeefuik alleen maar achter de hand hebt.

Wat mij betreft was het Keizer zijn laatste wedstrijd, met zijn tactische blunders is hij de verantwoordelijke voor de uitschakeling tegen Nice (4-4-2 na 2-1 voorsprong), de nederlaag in Almelo (3-3-4 met een kwart wedstrijd te gaan bij 1-1) en vandaag bij de uitschakeling tegen Rosenborg. Laten we niet wachten tot we ook voor de beker zijn uitgeschakeld en op 8 punten achter staan, direct ingrijpen voordat de schade nog erger is. Daarna volgt de rest van de schoonmaak!

25 augustus 2017 om 00:45

Ach daarom is voetbal zo lekker opportunistisch. Omdat enkel het resultaat telt. Uit bij Nice moet je ook 1-2 en 1-3 maken. Ajax speelde zeer goed. Thuis idem. Ook tegen Heracles moet je 0-2 en 0-3 maken. Vergeet de kansen van Huntelaar niet. Vandaag hetzelfde. In plaats van breedleggen gaat Cerny zelf en Younes raakt de paal.

Ik denk dat je als trainer weinig kunt beginnen als je zulke kansen mist en als je er tegenover zo dramatisch verdedigd. Het zit op dit moment niet mee en conclusies trekken in augustus is erg voorbarig.

25 augustus 2017 om 01:17

Conclusie kun je best trekken na 5 wedstrijden waarin klip en klaar blijkt dat de coach keer op keer de wedstrijd negatief beinvloed met wissels.

Lijkt me dat de spelers ook enorm onzeker worden van zo'n falende coach, geeft geen enkele houvast. Als zelfs Viergever met zijn armen wijd staat in het veld, wat moet ik doen? Wat moeten de jonkies dan wel denken?

25 augustus 2017 om 02:12

@elmatador27

Nee, laten we vooral nog wat weken wachten tot we helemaal geen enkele doelstelling meer gaan behalen. Natuurlijk telt alleen het resultaat, maar ik ben echt niet zo oppertunistisch dat ik wil dat een trainer eruit vliegt als een enkel resultaat tegenvalt.

Maar ik zie nu al dat 3 doelstellingen mislukt zijn, de eerste doestelling was CL behalen. Daar wordt je niet op afgerekent als je in de voorrondes twee gelijk speelt tegen Nice. Zelfs niet als je met je wissels het verpest. Ook een nederlaag op de eerste speelronde is geen ramp, je spreekt opnieuw van dramatisch tactiek en wissels en zegt een keer dat het niet te vaak moet gebeuren. Dan komt doelstelling 2 in gevaar, je plaatsen voor de EL door jezelf te blameren tegen Rosenborg. Opnieuw matig wisselbeleid en een tactisch weinig vernuft om de tegenstander te bespelen. Dan neemt de druk toe, die vervolgens door een degelijke zege op Groningen (meer was het ook niet) iets afneemt. Daarna volgt het mislopen van de EL (doestelling 2), terwijl we op het punt van slagen stonden bij 1-2. Waarom? omdat Keizer opnieuw verkeerd wisselt en het tactisch verpest. Hij had het na rust goed neergezet, maar anticipeert vervolgens helemaal verkeerd waarna we de wedstrijd alsnog uit handen geven. Waarmee doestelling 3 (europees overwinteren) automatisch ook niet behaald kan worden.

Je kunt je wel verschuilen achter het missen van kansen of een bal op de paal ... maar als je dit soort toevalsvoetbal gaat spelen dan zal dat je ook in 80 procent van de gevallen niks opleveren. Of geloof je zelf werkelijk dat het toeval was dat Rosenborg, Nice en Heracles telkens wisten te profiteren van onze omzettingen? Tactisch faalt Keizer gewoon en ik heb het nu lang genoeg aangekeken.

Er zijn inderdaad verzachtende verklaringen, het tragische ongeval met Nouri (waardoor je hele voorbereiding automatisch kapot is) of het feit dat Overmars zo hopeloos faalt met het compleet maken van de selectie. Allemaal waar, maar als trainer van een topclub moet je gewoon presteren en dat gebeurd ondermaats. Je gaat me niet wijsmaken dat je niet had kunnen winnen van Nice, Rosenborg en Heracles Almelo. Tegen Nice spreek je over een gelijkwaardige tegenstander, maar 2x verliezen van Rosenborg en van Heracles die ons niet kwalitatief maar tactisch aftroeffen is een blamage.

Zijn ontslag zou getuigen van realisme, niet van oppertunisme naar mijn inzien. Als Keizer niet nu ontslagen gaat worden, dan zal dat later gebeuren en is de schade mogelijk veel groter voor alle partijen. Moet je dat risico lopen in de hoop dat Keizer alsnog gaat slagen? ik hoop het echt van harte, ik gun het die man om een absolute toptrainer te worden en de mooiste resultaten te halen. Maar hoe realistisch is dat? als ik kijk naar wat ik in de voorbereiding heb gezien en de eerste 6 wedstrijden zijn er maar weinig redenen die tot optimisme stemmen. Ik ben er wel klaar mee, tijd voor damage control door Keizer te vervangen en daarna is het tijd voor een hele grote schoonmaak.

25 augustus 2017 om 03:04

Ajax heeft verloren dankzij persoonlijke fouten. Niet dankzij tactisch falen van de coach. De 2-2 komt uit een voorzet van een afgeslagen corner. Die had ook kunnen vallen als hij niet gewisseld had. Of vond je dat Rosenborg ons van de mat speelde na die wissel van Zeefuik ?

Gelukkig was Bosz vorig seizoen wel beter begonnen hè. Maar hij heeft zijn naam mee dus zagen we het maar door de vingers ?
En je wilt ook een grote schoonmaak houden bij een team dat vorig jaar de EL finale heeft gehaald? Logisch dat het minder gaat als je 2 sterkhouders weg haalt. Na 5 wedstrijden bepalen dat iemand gefaald heeft is wel heel triest. Geef de beste man ook eens wat tijd.

25 augustus 2017 om 04:23

Als je telkens op microniveau blijft kijken zie je het grotere plaatje niet. Een trainer die verkeerde wissels doorvoert en verkeerde tactische keuzes maakt. Ik kan ook uren praten over de mislukte voorzetten van Dijks, over de egoistische Cerny die voor eigen succes ging of het penalty moment. Maar feitelijk zal het allemaal niks gaan uitmaken op een heel seizoen als Keizer zo blijft prutsen op tactisch gebied. Of vond jij Veltman die nooit als middenvelder heeft gespeeld plots op het middenveld zetten wel een goed idee?

Peter Bosz heeft ook de nodige fouten gemaakt, maar zeker niet zo groot en zo frequent. Alle trainers hebben wel eens wissels die niet uitpakken of tactische omzettingen die niet werkte. Van Bosz was duidelijk bekend en hij gaf duidelijk aan welke kant hij op wilde. Bovendien werd ondanks de matige start onder Bosz wel de groepsfase van de EL gehaald. Op z'n minst 1 doelstelling gehaald. Na de valse competitiestart heeft Bosz de ploeg op de rit gekregen. Ook toen liep niet alles goed, neem het debacle tegen Cambuur in de beker of enkele wedstrijden die vlak voor tijd uit onze handen glipten. Eerlijk gezegd zie geen stijgende lijn of iets wat daar ook maar op lijkt. Deze nederlaag is gewoon een nieuw dieptepunt.

De schoonmaak die ik wilt betreft vooral beleidsbepalers die eruit moeten omdat ze aantoonbaar fout op fout stapelen. De selectie daar moet wel worden ingegerepen maar dat noem ik eerder een renovatie als een schoonmaak.

De tijd heeft Keizer gehad en zou een stuk langer zijn geweest als ik serieus reden zag om Keizer die tijd te geven. Het zijn geen persoonlijke fouten, alleen als je keer op keer op microniveau blijft kijken is dat het geval. Als je niet ziet dat Keizer bij het spelen van 3-3-4 zoveel ruimte weggeeft dat de 2-1 valt uit een tegenstoot waarbij Heracles een zee van ruimte krijgt door de tactische omzetting van Keizer dan vrees ik dat we er niet uitkomen.

Ik ben er klaar mee, en dat na 6 wedstrijden. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald zal ik maar zeggen. Mocht het Ajax bestuur anders kiezen, dan zal ik vrees ik mijn gelijk vroeg of laat dit seizoen nog wel haal. Ik krijg niks liever als ongelijk, want dan zouden we aan het einde van het seizoen feest hebben. Ik vrees echter dat dit niet gaat gebeuren en daarom wil ik nu verandering. Ajax is een topclub, als je tijd wilt moet je trainer worden van Willem II. Als je daar na drie maanden eens langzaam begint met regelmatig te winnen en je eindigt op plek 12 dan zal het wel. Als je met Groningen moeilijk begint maar uiteindelijk toch de play-offs haalt en daarin succesvol bent dan gelooft men het wel. Maar die tijd heb je niet als je doestelling is om kampioen te worden.

25 augustus 2017 om 11:54

Die 2-2 is het directe gevolg door tactisch wisselen. Voor die wissel heeft Rosenborg niet een corner gehad. Simpel weg omdat ze niet een fatsoenlijke aanval bij elkaar konden voetballen. Ze waren echt de weg helemaal kwijt. Bij Ajax was het of de lange bal met lopende mensen. Of opbouwen en voorzetten met inkomende mensen. Dat dwong Rosenborg telkens tot keuzes maken en dat lukte ze voor geen meter. Het was een kwestie van tijd tot de 1-3 erin geramd zag worden. Dat voelde Ajax, dat voelde Rosenborg, dat voelde het stadion. Iedereen voelde dat, behalve de coach van Ajax. Leuk dat Rosenborg een snelle speler inbrengt. Als die geen fatsoenlijke bal krijgt kan die ook niets. Die individuele fouten neem ik voor lief, weet je waarom? Ik zag voorafgaand aan de wissel een Ajax waar iedereen in zijn kracht kon spelen en toen werden zelfs kleine fouten opgelost op een goede manier. Daarna zie ik wissels en dan speelt Ajax weer op z'n zwaktes. Bosz begreep dat en liet de ploeg op z'n kracht spelen en iedereen haalde een behoorlijk niveau. Keizer denkt weer in systemen en 90% van het elftal zakt weer compleet door het ijs.....

25 augustus 2017 om 02:29

Keizer, Spijkerman, Bergkamp, Van der Sar, Dijks, Veltman, Viergever aub wegwezen. Door jullie onkunde gaat Ajax naar de klote. Stap op en hou de eer aan jezelf. Met et niveau wat jullie bezitten krijg je et nog moeilijk in de eredivisie.

Ik raad iedereen even die video van Keizer en Van de Sar te gaan bekijken. Schandalige vertoning van beide heren! Totaal de weg kwijt en Keizer is een tactisch onbenul. Zo slaaplekker!

25 augustus 2017 om 00:01

Als je vd sar kijkt en het geluid uit zet heb je het gevoel dat Ajax kampioen is geworden. Zelden iemand zo blij zien kijken na een nederlaag. Daarnaast had hij ook weinig te zeggen.

25 augustus 2017 om 00:01

keizer houd zn fatsoen nog van der sar zet hemzelf te kijk

25 augustus 2017 om 00:03

Een coach die iedereen de schuld geeft behalve zichzelf moet direct z'n biezen pakken. Vd Sar was idd compleet de weg kwijt.

25 augustus 2017 om 01:20

wel mooi ja dat was erg opvallend:

- had het doorgenomen met Veltman, dus eigenlijk heeft hij het niet goed neergezet in het veld
- we maken de kansen niet af : oftewel mijn aanvallers falen
- we zijn niet scherp in de dekking, oftewel mijn verdedigers falen

Zelf wisselt hij Dolberg voor Zeefuik , hoe verzin je het? en dat is dan een prima keuze want het stond goed volgens meneer Keizer

25 augustus 2017 om 00:13

Welke video was dit? Waar kan ik deze terug zien?

25 augustus 2017 om 00:17

Op twitter bij fox sport onder andere

25 augustus 2017 om 00:18

Bij de concurrent van VZ namelijk VP

Moet een ervaren man achter bij. Ajax moet Vermaelen terug halen bij Barca. Want de verdediging is echt een puinhoop. Onana deed bij de eerste 2 goals trouwens ook echt totaal niets.

24 augustus 2017 om 23:59

Alles staat waardeloos achterin. Dijks is ondermaats niet het niveau van Ajax. De ligt maakt zo veel fouten. bij de 1-0 verliest hij zijn man waardoor Veltman 2 man heeft en de verkeerde pakt. Er moet iemand bij die alles goed neer zet. Zowel op het middenveld als achterin. Maar nee dat gaat die 19e jarige jongen die pas 1 seizoen in het eerste bij \rapid heeft gespeeld echt niet doen.

24 augustus 2017 om 23:59

Die 1ste goal was onhoudbaar. Wat hij ook gedaan had. 2de goal kon hij inderdaad uitkomen, maar het waren geen echte fouten. Het lag meer bij de verdediging die de spelers vrij lieten inkoppen.

25 augustus 2017 om 00:00

En wie moet de verdediging goed neerzetten?

25 augustus 2017 om 00:03

En wie zegt dat hij geen aanwijzingen gaf?

25 augustus 2017 om 00:09

Of aan de arbitrage die niet zag dat het een buitenspelgoal was...

25 augustus 2017 om 00:19

Middenveld die de bal verloor vergeten?

25 augustus 2017 om 00:23

Nee man, die bal komt van ver en valt binnen de vijf meter, daar moet je als keeper voor gaan, was echt zijn fout.

25 augustus 2017 om 00:01

Vermealen heeft ook zin aan Ajax nu ze niet in eurola spelen.
Als er nog iemand met kwaliteit bereid was zijn ze dat nu zeker niet meer...

25 augustus 2017 om 00:05

Vermaelen.... Wat heb je daar uberhaupt aan? Die is 99% van de tijd geblesseerd.

25 augustus 2017 om 00:18

We hebben snelheid achterin nodig en in principe met Wober en Orejuala zowel links als rechtsachterin gehaald. Met Veltman en Viergever heb je ervaring en routine achterin, Vermaelen mag er nog bij van mij, maar Siem de Jong is belangrijker, het middenveld is verdedigend echt een drama. Ze zetten vaker een aanval van de tegenstander op, dan dat ze zelf een aanval opzetten.

Die Veltman heeft het al moeilijk genoeg als hij op zijn eigen positie speelt, waarom zet hij hem dan nog op het middenveld neer?

Waar moet je beginnen met karrenvracht aan kritiek leveren? Dijks heb ik gehad, veltman heb ik gehad en de beurt nu is aan hakim. Hakim stond voor camera van fox tegen ons aller helene kritiek te pareren door te verwijzen naar afgelegde km'ers....na 1 seizoen bij ajax en dan geen enkele zelfreflectie hebben. Deze man is sinds aanvang van dit seizoen geen schim van zichzelf en daardoor belemmert hij het spel van de spits enorm. Nog een tv ster met veel woorden en weinig daden: De Ligt. Die riep voor de camera dat bendter niet de beste spits tegenover wie hij heeft gestaan. Dat is ook zo, maar beetje mediatraining leert dat je zoiets nooit moet roepen uit respect en helemaal niet Voor het duel. Bendter scoorde overigens. En de ligt? weer een kleurloos duel.

En keizer? deze man kun je weinig verwijten. Heel aardig, maar met zijn cv uiterst ongeschikt een topclub te begeleiden.

24 augustus 2017 om 23:56

Je constateert eigenlijk dat heel het team zowat niet functioneert dus mag het management erop aangekeken worden wat mij betreft.

25 augustus 2017 om 00:05

Iedereen op voetbalzone en daarbuiten zag het weer aankomen: verkoopkant verloopt goed, maar dat is echt niet aan overmars en co te wijten, als wel aan gekke markt waardoor ajax kan profiteren. Dat is prima, maar je moet ook aan inkoopkant denken. Roepen dat selectie rond is, terwijl je laatste linie bestaat uit dijks, de ligt, viergever en veltman, getuigt echt van grote onkunde. maar goed, ik zal ophouden, want dit is al maar 1000000x herhaald.

25 augustus 2017 om 00:08

Ziyech heeft vandaag de ballen uit z'n broek gerend. Welke wedstrijd heb jij gekeken? Die was in z'n eigen 16 om een aantal seconden later weer het spel te verdelen over de middenlijn. Dit is echt kritiek geven omdat je je gal wilt spugen op een doelwit.

25 augustus 2017 om 00:13

Misschien presteert naar jouw maatstaven prima, maar naar maatstaven van een ajax is dat een O= onvoldoende. Op zijn positie moet je stempel drukken en dat lukt hem al paar duels niet meer. Hij rent indd. Dat bevestigt hij zelf immers, maar je kunt ook als kip zonder kop rennen he.

25 augustus 2017 om 00:31

Ja en zou het creatieve brein moeten zijn met scorend vermogen. Hij heeft zijn momentjes zeker, maar daar hoort een stabiele ondergrens bij qua afstandschoten, weten wanneer je geen balverlies moet leiden, gaten maken voor mede spelers. Ziyech is te matig voor dat geld en hij loopt erbij alsof hij dat niet door heeft.

25 augustus 2017 om 00:49

Helaas moet Ziyech keihard werken dat er geen echte verdedigende middenvelder staat die zijn foute oplost hierdoor moet hij teveel werk doen en kan hij zich minder richten op aanvallende taken. Alle topclubs spelen met een verdedigende middenvelder maar nee Ajax moet 3 aanvallende hebben.

25 augustus 2017 om 00:15

Helemaal mee eens, ik neem het Ziyech extra kwalijk, want hij heeft een jaar kunnen wennen, is 24 jaar, international, 12 miljoen voor betaald en trekt gewoon de kar niet, sterker nog, hij remt de kar af. Verliest een bal vlak voor de verdediging en hobbelt er achteraan, schiet 5 keer van afstand, 2 keer op goal, 3 keer ver naast dat ze deze keer wel op goal gingen was al verwonderlijk te noemen. Gewoon banken met die gast laat F. de Jong maar het brein zijn, Siem de Jong de box to box middenvelder met loopvermogen afwisselend met Van de Beek.

Kluivert ook dom met die overtreding, de Ligt met zijn praatjes. Vind het te vroeg om Keizer af te schrijven, vind vooral de spelers ondermaats spelen.

Keizer staat helemaal niet onder druk. Dat hij wordt ontslagen is een kwestie van uren. Ook dit interview zegt alles. Zijn spelers begrijpen hem niet. Dat hij dan de schuld in hun schoenen schuift zegt voldoende. Hij heeft vandaag alles, maar dan ook echt alles fout gedaan.
Einde Keizer.

25 augustus 2017 om 00:05

Ik hoop het echt, nu is de schade nog te repareren voor het kampioenschap in de ere divisie, wacht men te lang, is het klaar en kan je dat ook vergeten.

Ik zie ze namelijk ook wel verliezen bij Vvv.

25 augustus 2017 om 01:25

Ik denk dat alleen de Ajacieden hopen dat hij ontslagen wordt, alle andere supporters bidden dat Keizer zo lang mogelijk trainer blijft.

Alles bij elkaar heeft Ajax nog best een aardig elftal en geld zat om in de laatste week nog wat te doen. Maar hoeveel goede spelers je ook haalt, als er een dergelijke trainer voor de groep staat win je de oorlog echt niet

25 augustus 2017 om 00:09

Jij gelooft echt dat Ajax hem na 5 wedstrijden gaat ontslaan? Doe normaal zeg, we zitten hier niet in Italie.

25 augustus 2017 om 00:15

Ayrshire,

Ik vrees dat ze dat niet doen, ik hoop het wel. Haal ten Hag, die weet wel hoe hij zijn pleog moet neerzetten.

Je zet een onbenul als Keizer die nog niets heeft bewezen voor het elftal, maar constant de meest onlogische beslissingen. Dat gaat niet beter worden met hem.

Die denkt dat hij nog het 2e elftal traint. en het allemaal niets uitmaakt of je wint of verliest.
Als het aan mij ligt per direct weg.

Ze hadden allang van Gaal moeten strikken, tegen elke prijs, dat is een egotripper, maar wel één met verstand, en een Ajax hart. Ik weet zeker dat hij nog een keer Ajax zou aandurven, daar moeten ze moeite voor doen.

25 augustus 2017 om 00:17

Dat kunnen ze ook niet maken zonder gelijk zelf op te stappen. Dit kunnen ze niet alleen op Keizer en de spelers afschuiven.

25 augustus 2017 om 00:29

@Ayrshire

Als ik zou zien dat een net aangestelde werknemer mijn bedrijf te gronde richt, wel ja. Toch zie ik het niet gebeuren, puur om het feit dat het bestuur zichzelf dan een brevet van onvermogen opspeld. En oeioei, dat pluche........

25 augustus 2017 om 08:17

Punt is dat Keizer niet net aangesteld is, hij was ook vorig jaar al trainer bij Ajax dus ze wisten wat ze in huis hadden toen ze hem doorschoven. En daarmee kun je stellen dat het bestuur hier toch ook echt hartstikke verantwoordelijk voor is (hoewel Overmars geen voorstander van het doorschuiven van Keizer geweest schijnt te zijn, dat spreekt voor hem).

25 augustus 2017 om 00:10

Ik vind dat de spelers naar zichzelf moeten kijken, ze brengen veel te weinig, enkel bij vlagen, ze hebben de kwaliteiten om Rosenborg met 0-6 van het veld te sturen maar kunnen dat niet opbrengen.

Hij zette het tweede helft wel goed om, begon goed, maar ik vond de spelers heel slap en uitermate zwak, met name het middenveld.

25 augustus 2017 om 00:17

@ Sneekpsv

Het is te hopen, wat dat betreft kunnen ze bij Ajax ontzettend hardleers zijn. Ik zag zojuist van der Sar bij Ziggo Sport, en eerst had ik het idee dat hij alles bagatelliseerde, maar opeens viel het me op hoe rood zijn gezicht was en hoe zijn ogen stonden. Dat straalde stikte benauwdheid af, het is hopen op een volledige schoonmaak en mensen die het echte Cruijff plan kunnen en willen uitvoeren. Dus o.a. met een spelers zoals Huntelaar in de basis in elke linie, zodat de jonkies zich daar aan kunnen optrekken, indien nodig zich achter kunnen verschuilen of indien nodig op hun falie krijgen.

Voor de revolutie schoot Ajax met van alles en nog wat door, en sinds de revolutie is daarin eigenlijk niets veranderd, alleen is men in de andere richting compleet door geschoten. Het toverwoord was ooit; een "uitgebalanceerde" selectie (inclusief bank) qua jong talent, ervaring die ervaring weet over te brengen voorin elke linie, wedstrijd mentaliteit/concentratie, stamina, techniek en fysiek. Daar is deze (technische) leiding in al die jaren nog nooit serieus bij in de beurt gekomen. Spelers mogen nog teveel fouten maken en zowel spelers als de (technische) leiding leren niet of te langzaam. Dit soort amateurisme mag je de supporters en sponsors niet meer aan doen.

Beste Keizer, onder het mom vam 'maar ik zei tegen Joel dat ie het Nick moest uitleggen' kan je je niet verschuilen. Dit is voor 80% jouw schuld. Volgende keer kan je beter het publiek de opstelling laten maken.

24 augustus 2017 om 23:55

Edit: de wissels ook

"viergever wist prima wat de bedoeling was, want ik had vooraf al een heleboel zaken doorgenomen met Joël",
Sinds wanneer heet Viergever met zijn voornaam Joel? Dat hoor je toch met iedereen te bespreken wat het plan dan word of ben ik nou gek.

24 augustus 2017 om 23:57

Hij zegt dat hij alleen met de aanvoerder communiceert. Bijzondere vorm van leidinggeven.

25 augustus 2017 om 00:02

Dat is inderdaad een verbazingwekkende uitspraak van hem. Het lijkt mij vreemd dat hij het alleen met Veldman bespreekt en dat die het dan verder in het veld maar moet regelen. Veldman heeft al moeite genoeg om zichzelf staande te houden, daar mag je niet van verwachten dat die de boel wel even goed neerzet.

Hier gaat het dus fout. Communiceren doe je met iedereen die onderdeel is van het team. Niet zomaar enkel doorgeven aan een onderofficier die communicatief al zwak is en verwachten dat die jouw taken gaat uitvoeren. Wat is dit zwak zeg.

25 augustus 2017 om 00:01

Hij is een totaal onbenul. Vervelend voor ons is, hoelang mag hij nog schade blijven maken.

Wacht men te lang, dan kunnen ze beter gelijk weer een zomerstop nemen, want verder dan figureren doe je dan niet meer...

Wordt een lang en pijnlijk seizoen vrees ik.

Veel en veeeeeeeel te veel goals tegen. Zelfs VVV maakt er zondag minstens 2. Lachwekkend.

Zolang de verdediging zulke fouten blijft maken dan maakt zo'n wissel niet veel uit. Vd ligt is gewoon nog niet klaar voor het eerste. Het valt me ook op dat de keeper ook niet meer zo zeker keept als vorig jaar.

25 augustus 2017 om 00:03

Klopt, die 2-2 had nooit mogen vallen, die moet hij weg boksen...maar ja, Veldvrouw zal hem vast wel wat influisteren...echt onbegrijpelijk dit beleid...

25 augustus 2017 om 00:10

Klopt, die 2-2 had nooit mogen vallen aangezien het buitenspel was...

25 augustus 2017 om 00:21

@ Janssen

Op zich vind ik dat niet zo gek, met deze verdediging weet Onana totaal niet wat hij kan verwachten, en vergeet niet; ook is nog niet eens zo oud.

Haha die Keizer,

Enige zelfreflectie ontbreekt dus. Zelfs tegen een matige tegenstander verlies je 2 x. En maar smoesjes blijven verzinnen waarom het allemaal niet lukt.

Deze man heeft het tactisch vermogen van een fluitketel. Waar je op het middenveld werd opverlopen, besluit je om je verdedigende middenvelder om te ruilen voor een spits.

Je hebt dan wat geluk dat je op voorsprong komt, en dan denk je ach laten we maar gaan verdedigen, want dat kunnen we wel? Marcel, kijk je wel naar de wedstrijden van je team?

Ik heb nieuws voor je, gatenkaas is er niets bij...het lijkt op niets. Die man denkt dat hij nog steeds voor de beloften bezig is...maar daar is het bestuur net zo schuldig aan, die hadden hem nooit in de eerste plaats mogen aanstellen.

Die heeft welgeteld met Cambuur erbij 2 keer gewonnen in ongeveer een wedstrijd of 20. Ik denk dat ze allemaal in het bestuur een beetje teveel aan de spacecake zitten, een andere verklaring voor dit beleid heb ik niet namelijk.

Deze man is helemaal van het padje. En dan ook nog eens Veltman, die helemaal niets snapt van het voetbalspelletje, posteren op nummer 6. De boel op slot gooien. Had Fr. De Jong er in gegooid voor Cerny, als je het middenveld wilde versterken. Maar teruglopen was hetzelfde als een hondje dat met zijn pootjes omhoog op de rug gaat liggen. Ik geef me over. Nou, Marcel, doe je het morgen zelf, of laat je je morgen ontstaan? Of het amateurisme bij Ajax moet nog een gradatie erger worden door de boel de boel te laten. Dat wil zeggen: Keizer blijft aan en er komen geen echte verdedigers, een nummer 6 en een of twee volwassen, scorende vleugelspelers. Ik vrees dat ik met dit scenario er niet ver naast zit.

Keizer :". "Nu wilden we het slot erop gooien en dan is het klaar."

We zijn niet opgeleid om te verdedigen maar aanvallend. Bosz had het goed begrepen door blijven te voetballen..

Vd Beek vandaag op 6, hem zag ik niet naar voren voetballen bij een balbezit van de tegenstander. Dat is de tactiek van de Boer. We hebben natuurlijk Spijkerman en hij moet echt opstappen! Samen met Bergkamp graag! Lees maar VI blad war Bergkamp zei... om talent het best te kunnen ontwikkelen is ze op een hoogste niveau te laten voetballen... dat kan alleen als je de kwaliteit hebt en al hebt geroken...Zeefuik nu al???

Bosz snapt het en ziet het al dat het fout zit bij TH!

Bosz ziet het al en bleef de kwaliteit van Ajax vasthouden door aanvallend blijven te voetballen, ook als ze voorstaan en moeilijk hebben.

@ myajaxforever.....
ik ben het voor 90 met je eens, op de spacecake na.
het bestuur moest een ja knikker voor bergkamp en consorten hebben, dus werd het jaknikker keizer die er geen moer van kan en een cv om te janken heeft...
geen spacecake dus, maar een heel bewuste keuze.
bosz heeft groot gelijk dat hij is vertrokken, mijn club is in en in ziek. alleen bosz wist het met zijn kwaliteiten nog te verbloemen.... alleen bosz schatte ook in dat de sportieve omstandigheden bij ajax op termijn ook voor hem onwerkbaar zouden worden...
het wordt nu helaas tijd voor de grote najaarsschoonmaak bij mijn favoriete club. hierboven zijn al uitstekende opties en vervangers genoemd!

25 augustus 2017 om 00:20

De spacecake was natuurlijk figuurlijk gesproken.

Ik ben een beetje klaar met dat maar de handen boven het hoofd te houden. Ze blijven maar vergeten dat de supporters de club maken.

Zonder supporters geen club, maar inderdaad Bergkamp die nooit een vliegtuig pakt, omdat die een fobie heeft dat die neer dondert blijft maar in het bestuur.

Bergkamp was een geweldige voetballer, maar als persoon is hij veel te timide, die moet helemaal geen functie hebben.

Maar goed, hopen dat ze niet te lang door gaan met Keizer, anders kunnen we het kampioenschap ook al vroegtijdig afschrijven.

Deze vent is nog warriger als Danny Blind

Zeefuik brengen vond ik nog niet zo gek, alleen ik had Dolberg en nooit afgehaald maar Younes. Dolberg was dreigend in de omschakeling, Younes te langzaam plus je hebt een extra kopper met Dolberg en meer snelheid.

Verder moet je dan wel aangeven dat je vooral door moet blijven aanvallen, iets meer controle kan, maar dan wel vanuit een aanvallende gedachte.

25 augustus 2017 om 00:10

Ik eerder Dijks hoor, wat een drama is hij zeg!

25 augustus 2017 om 00:21

Ja dat is niet veel soeps. Kan nuttig zijn als reserve, meer ook niet. Maar op dat moment speelde je wel met teveel aanvallers en Younes was al de hele wedstrijd de minste.

25 augustus 2017 om 00:24

Zeefuik komt tekort, dat is de hele reden dat ze die Orjuela hebben gehaald. Je gaat toch niet een speler erin gooien waarvan je op Eredivisie niveau al twijfelt of hij het aankan tegen Rosenborg? De enige juiste wissel was Frenkie de Jong brengen. Je kan alleen twijfelen of wie eraf gehaald zou moeten worden en hoe je zou spelen. Ik zou liever het systeem van 4-2-2-2 handhaven met een verse kracht dan weer terug naar 4-3-3 te gaan. Die 4-2-2-2 was namelijk het systeem waarmee we er door kwamen. Maar goed, wil je terug naar 4-3-3 dan haal je eerder Younes eraf (die absolute snelheid mist ten opzichte van Dolberg en Cerny). Maar niet 4-3-3 met Veltman als controleur waar hij nooit gespeeld heeft en Zeefuik op rechtsback waar hij niet goed genoeg bevonden is. Ik vond spelen met 1 back die door Ajax zelf te licht is bevonden al pijnlijk genoeg. Maar het kon dus nog erger.

25 augustus 2017 om 00:34

Zeefuik is een prima tweede back, die een kans verdiend vanuit de opleiding. Ik vond Veltman op VM wel goed bedacht eigenlijk, ook omdat die LA snel was en Veltman niet. De Jong was voor mij te aanvallend ingesteld, zoals gezegd Younes voor Zeefuik was prima geweest.

Zeefuik is een opkomend talent, niet te licht bevonden, maar ook nog niet bewezen, maar dat past wel bij Ajax.

25 augustus 2017 om 00:54

Er is allang bekend dat Zeefuik back-up zou zijn als hij goed genoeg bevonden werd. De komst van Orjuela zegt voldoende, anders haal je geen rechtsback erbij als je er 2 in huis hebt. Hij is er (nog) niet klaar voor, lekker verhuren aan een club waar hij minuten kan maken op een hoger niveau als de Jupiler League. Maar ongeschikt in een wedstrijd tegen Rosenborg.

Ik snap niet waarom Frenkie de Jong te aanvallend is, helemaal niet wanneer je voor 4-3-3 gaat kiezen. Daarin kun je kiezen voor een twee aanvallende middenvelders, maar ook voor de optie om alleen Ziyech op 10 te zetten en De Jong meer controlerend te laten spelen.

Nogmaals, er was op het moment dat Ajax wisselde weinig aan de hand. Het wisselen en de omzettingen bezorgde Rosenborg het iniatief waarbij uitgerekend dat rechterkant de achilleshiel werd.

Keizer wat is dit nu weer voor een uitleg. Je hebt wederom gefaald!!! Veltman heeft het lef nog om je tijdens zijn intervieuw in bescherming te nemen en jij reageert zo amateuristisch??

Hoelang gaan we dit nog pikken als supporters?? Door deze trainer hebben we de wedstrijd tegen Nice niet professioneel kunnen uitspelen, verliezen we van Heracles omdat hij veel te vroeg met 3 verdedigers ging spelen. En nu flikt die het weer!!! Rampzalige wissels.

Als supporters horen we uitleg te krijgen en desnoods in opstand te komen want iedereen kan wel zien dat Keizer geen geschikte kandidaat is. Als hij nog trainer blijft zullen we ook in de eredivisie belangrijke punten verspelen.

Met miljoenen van al die transfers komen we er niet.. dit is wachten op grotere problemen. Tevens kan van der Sar zijn ontslag indienen aangezien hij een voorstander was van de komt van Keizer

25 augustus 2017 om 00:23

Dat was Bergkamp en Spijkerman die voorstander zijn van de komst van Keizer... Toen Spijkerman met Bosz botste wilde hij naar Jong Ajax om samen met Keizer te werken... Bergkamp is heel goed met Spijkerman...

Keizer is als coach nog niet klaar voor de eredivisie en El/cl niveau. Hij was wel 2de in de Jupiler Leaque met Ajax2. Maar Jupiler Leaque is een veel lager niveau. Ze hadden tussendoor eerst iemand anders moeten halen die al ervaring had en Keizer dan als assistent. Het liefst ook een buitenlander. Want echte Nederlandse topcoaches zijn er op dit moment niet. En het hoefde ook niet per sé iemand met een Ajax verleden te zijn.

Keizer kan er toch niks aan doen dat er bij Ajax achterin verdedigers staan van Rkc niveau, Ajax speelde een goede pot algemeen gezien maar als die prutsers achterin niet kunnen verdedigen dan verlies je wel.

25 augustus 2017 om 00:16

Ja, maar hij was wel degene die zeer slecht wisseld en Huntelaar weer op de bank laat...Keizer is mede schuldig net als zijn vriendjes die boven hem staan.

25 augustus 2017 om 00:18

Ja zelfs Onana is niet meer zo sterk de laatste tijd. Vind die Jensen van Utrecht beter ogen bv.

Dit interview met keizer ( en van der sar ) zijn echt lachwekkend. Op basis van wat mag deze man coach zijn bij een topclub in Nederland. 1 jaar goed presteren met jong Ajax? Het is echt huilen met de pet op.. Hoop echt dat er een andere trainer komt voor jullie.

Keizer is dus de trainer die het een jaar 'fantastisch' in de JL deed...Dit was dus te verwachten. Als je dan als TH deze man in de steek laat om de ploeg niet te versterken dan krijg je dit. Technisch hart, bedankt voor deze vernedering. Amper drie maanden na een topprestatie. Wat een bende.

Dit geeft wel blijk dat ze er totaal niets van snappen daar op de Ajax bank. Je had gewoon Neres op de bank of zelfs in de basis moeten opnemen. Dan had je nog wat snelheid kunnen gebruiken in de grote ruimte die Rosenborg liet vallen. Nee dan gaan we lekker een jonge onervaren verdediger er in zetten en de slechtse man van het veld gaat op een belangrijke plek op het middenveld spelen. Duo Huntelaar/Dolberg Zorgde er juist voor dat er wat meer kansen en ook doelpunten gingen vallen. Angstvoetbal regeert in het technisch hart van Ajax.

Keizer is gekozen omdat hij geen weerwoord heeft tegen de rest van het zooitje bij ajax. Ze kunnen daar geen sterke persoonlijkheid met eigen ideeen gebruiken. Dat zijn nu net de eigenschappen die een coach sterk maken... Dus dat deze coach jammerlijk faalt is meer dan logisch. Je kunt het hem niet eens allemaal kwalijk nemen, de man weet/kan niet beter. Wel kun je hem kwalijk nemen dat hij geen "nee" heeft gezegd tegen een functie die ver boven zijn niveau ligt...

Ajax mist duidelijk Davy en Sanchez. Onze leiders in de verdediging en middenveld. Nu is het gewoon los zand. Veltman op het middenveld kan ik nog steeds niet geloven. Arme Zeefuik ook om als onervaren broekie hier te moeten invallen. Onbegrijpelijk. Keizer lijkt het niet aan te kunnen, maar ik vind het te vroeg om hem te ontslaan.

25 augustus 2017 om 00:48

Keizer heeft in het begin niet de gelukkigste keuzes gemaakt nee maar ik vind dat het team hem ook erg laat vallen. Het kan ook totale onkunde zijn en dat dit het niveau is van Ajax maar de strijdlust mis ik ook een beetje het type klaassen op middeveld is erg belangrijk

Voordeel is dat Ajax zonder EC of Cl voetbal fluitend met 2 vingers ind e neus kampioen moeten worden!

25 augustus 2017 om 00:29

Droom maar lekker verder, een club die op alle fronten zo ziek is, wordt geen kampioen. Helaas, want dit doet mij ook pijn.

Het slot erop gooien doe je maar lekker in de laatste 5/10 minuten. Daarnaast werd het middenveld na de 1-2 bij vlagen overlopen dus had er daar een man bij gemoeten, Frenkie de Jong bijvoorbeeld.

25 augustus 2017 om 00:45

Inderdaad, ik snap dat je Dolberg eruit haalt aangezien je met 4 spitsen aan het spelen bent, maar zet dan De Jong erin om gewoon weer 4-3-3 te gaan spelen

Het probleem heet al vele jaren Joël Veltman. Voor de ED kan dat nog, maar Europees is hij zwaar onvoldoende. Elke tegenstander weet dat je dankzij Veltman altijd wel een paar flinke kansen krijgt. Hij ontwikkelt zich totaal niet. En dan heeft hij ook nog net zijn contract verlengd... Crystal Palace misschien interesse voor bv 1 miljoen?

Het maar helemaal de vraag of Ajax kampioen wordt. Falend aankoopbeleid en een jeugdtrainer verantwoordelijk maken voor Ajax 1. Lachwekkend slecht. En wij als supporters zijn weer de lul.

25 augustus 2017 om 08:46

De aankopen zijn naar mijn mening zo slecht nog niet, alleen net zoals afgelopen jaar weer veel te laat. Er is een nieuwe RB gehaald die bloed snel is, en veel aanvallend vermogen. Een nieuwe LCV die ook op de LB positie uit de voeten kan. Siem komt als het goed is terug, geloof me, die gaat nog belangrijk zijn dit seizoen. Huntelaar als extra spits, die gisteren maar weer eens liet zien waarom hij is gehaald.

Hopelijk pakken ze de draad weer snel op, want met deze selectie is echt niets mis, vooral voor eredivisie begrippen dit jaar.

Viergever moet niet zo zeuren over de tactiek, gaat bij de 2-2 als een wijf dat duel aan, op zo'n moment moet je vol dat duel ingaan en dan loop je maar wat risico dat je met de koppen tegen elkaar aankomt, nu met je rug ernaar toe springen en geen idee waar de bal is ook de ligt liet hier zn man ook makkelijk lopen, op deze momenten heb je harde bikkels nodig die deze duels wel winnen!

Behalve dat Keizer foute wissel maakte door bijv. Dolberg eruit te halen, was er nog 1 grote fout. Ajax had na die 1-2 voorsprong niet hetzelfde moeten doen als wat ze tegen Nice deden. Door die 1-2 voorsprong teveel naar achteren gaan en verdedigen om die 1-2 vast te houden.

hahahaha niemand snapt die man.. zelfs zijn spelers niet.. zegt genoeg

Tja waarom is iedereen zo verbaasd hier?
Had je wat anders verwacht met een technisch beperkte coach die als een marionet door nota bene paar incapabele assistentes! is gekozen, een drama van een aanvoerder zeg maar gerust meneer Velddrama en spelers die nog veel te bewijzen hebben of net te kort komen maar denken dat ze er al zijn.

8 spelers die 3 maanden geleden een slechte wedstrijd speelden en verloren hebben.

Het beleid van Ajax is verrot.
Keizer is onervaren en maakte gisteren een tactische fout.
De selectie is niet in vorm en m.i. Kwalitatief niet sterk genoeg meer.
Teveel jonge spelers.
Situatie met Nouri helpt ook niet mee.
Kortom, Ajax is heel ziek op dit moment.
Maar wel lekker veel doekoe op de bank!

Huh... een tactische ingreep die bepalend kan zijn voor je gehele team en kwalificatie, alleen doorgesproken met je aanvoerder terwijl de rest het ook moet uitvoeren? Kan aan mij liggen maar er klopt iets niet.

Ik ben wel benieuwd hoe lang Keizer nog de tijd krijgt. Ik gok dat hij zich nu geen fout meer kan permitteren, of misschien is het nu zelfs al snel klaar.
Als je vorig jaar de finale haalde, hoor je je nu toch op zijn minst voor de EL te plaatsen, zeker tegen een team als Rosenborg. De tegenstanders van vorig jaar waren toch echt een stuk beter.
Ik ben zelf nooit zo van een verdedigende ingreep, want dan wordt de druk vaak veel te hoog en valt juist een tegen doelpunt, wat ook gebeurde.
Je had beter een Younes of Dijks eruit kunnen halen, dat waren zwakke schakels.

En niemand heeft het over de scheidsrechter die een strafschop had moeten geven bij de overtreding tegen kjh

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren