Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Vijftig miljoen is zéker niet genoeg, je moet het dubbele vragen’

Laatste update:

Ajax moet honderd miljoen euro vragen voor Kasper Dolberg, zegt Valentijn Driessen. AS Monaco zou zich hebben gemeld in Amsterdam om de negentienjarige spits over te nemen voor vijftig miljoen euro, maar Ajax heeft vriendelijk bedankt. Een goede actie van directeur spelersbeleid Marc Overmars, vindt de journalist van De Telegraaf.

Monaco ziet in de Deense aanvaller een goede vervanger van Kylian Mbappé, die wellicht gaat verkassen naar Paris Saint-Germain. "Vijftig miljoen is eigenlijk niet genoeg en tegenwoordig is dat niet veel meer", redeneert Driessen. "Als je de bedragen ziet waar andere spelers voor vertrekken, vind ik het logisch dat Ajax zegt dat vijftig miljoen veel te weinig is."

De journalist zegt dat de veertig miljoen euro die Ajax heeft ontvangen van Tottenham Hotspur voor Davinson Sánchez ook te weinig is. Driessen denkt dat de transfermarkt op hol is geslagen met de transfer van Neymar van Barcelona naar PSG (222 miljoen euro, red.) en wijst ook naar de geruchten dat Mbappé en Philippe Coutinho van Liverpool voor honderden miljoenen euro's van club gaan veranderen.

"Dan is veertig miljoen voor Sánchez niet genoeg en vijftig miljoen voor Dolberg zéker niet genoeg." Overmars moet volgens Driessen sterk in zijn schoenen gaan staan. "Je moet sowieso het dubbele vragen: honderd miljoen. Vraag het maar. Mbappé gaat straks voor 150 miljoen weg. Waarom is deze jongen dan geen honderd miljoen waard?", vraagt Driessen zich af. "Vijftig miljoen is in ieder geval veel te weinig. Hij is een van de grootste talenten op de spitspositie ter wereld."

Vind jij vijftig miljoen euro te weinig voor Kasper Dolberg?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je dit werkelijk meent Valentijn dan begin je net zo gek te worden als de transfermarkt al is

23 augustus 2017 om 18:53

Echt he. 50 miljoen is een uitstekende prijs op basis van 1 seizoen. Daarbij heb je de kans dat je hem volgend seizoen nog niet voor de helft kan verkopen. Je hoopt natuurlijk dat hij het dit seizoen geweldig doet, maar stel dat je geen europees speelt en Huntelaar houdt hem op de bank..

23 augustus 2017 om 19:00

Mbappe is ook 200 miljoen waard op basis van 1 seizoen. Niet dat ze dit echt waard zijn, maar dat zijn wel de prijzen die gevraagd worden.

23 augustus 2017 om 19:10

Mbappe heeft geschitterd als een veteraan op het allerhoogste podium, Dolberg heeft het aardig gedaan in de ED en in de El... snap je het verschil? Bovendien zie je in alles aan Mbappe dat die jongen het gaat maken. Zonder gekke blessures of ander ongein word Mbappe een gouden bal kandidaat, en waarschijnlijk winnaar.

23 augustus 2017 om 19:16

Vandaar het verschil van 50 miljoen. Als een mbappe 150 miljoen moet kosten, waarom is het dan gekkenwerk dat dolberg 50 minder moet kosten? Ze worden beide beoordeeld op basis van een seizoen waar de 1 zich geprofileerd heeft op CL niveau en de ander op EL niveau. Dan is 50 miljoen verschil toch niet gek? Of noem jij de Franse competitie dan het allerhoogste niveau? Want we hebben wel gezien dat voetballend er tussen een ploeg als Nice/Lyon en Ajax echt geen verschil zat. Sterker nog: Ajax was zelfs sterker maar vergeten zichzelf te belonen.

23 augustus 2017 om 19:23

Elsjorro

Met allerhoogste niveau doel ik op de CL natuurlijk, waar Mbappe met een erg onervaren elftal erg ver geraakt is en daar zelf een enorm aandeel in had. Dolberg deed het niet eens goed in de EL en het verschil tussen Cl en EL is gigantisch. Net zoals dat de Ligue 1 gewoon een veel betere competitie is dan de ED, maar als jij anders beweert enkel op basis van de onderlinge duels met Ajax en Lyon ga je gang. Als Mbappe 150 moet kosten, is 50 voor Dolberg een correcte prijs.

23 augustus 2017 om 19:30

@alexdelpiero10

Je schrijft: "mbappe heeft geschitterd als een veteraan op het allerhoogste podium, Dolberg heeft het aardig gedaan in de ED en in de El... snap je het verschil?"

Moet je eens kijken welke spelers Mbappe om zich heen heeft bij Monaco en welke Dolberg bij Ajax, snap je het verschil?

23 augustus 2017 om 19:36

Scepticus

Ajax had voor EL begrippen gewoon een goed elftal hoor, net zoals Monaco voor CL begrippen, beide behoorden vorig jaar niet tot de top in hun Europese campagne maar wel tot de categorie daar onder. Zie je dat daar verhoudingsgewijs geen verschil zit? Snap je dat? De tegenstand voor Mbappe was verhoudingsgewijs net zo groot als die voor Dolberg in de EL. Mbappe nam Monaco op sleeptouw tegen enkele van de allerbeste teams, scoorde bij de vleet, had de meeste geslaagde acties en dribbels van zijn team en domineerde altijd zijn linkerflank, zelfs tegen Juve haar goede defensie kwam hij er een paar keer gewoon onhoudbaar door. Dolberg kon in de EL geen potten breken en geen verschil maken, in een team dat tot de finale geraakt is. Enorm verschil dus.

23 augustus 2017 om 19:37

Niet eens goed in el?

23 augustus 2017 om 19:38

Van dit ene seizoen heeft hij ook nog de helft van de wedstrijden slecht gespeeld.

23 augustus 2017 om 19:45

Mbappe speelt niet in een mickey mouse league als de eredivisie.

23 augustus 2017 om 19:52

Nee hoor Dolberg deed het niet eens goed in de EL. Hij stond alleen maar in het lijstje topscorers tussen namen als Lacazette en Mkitharyan. Bovendien bereikte hij de finale van datzelfde toernooi met zijn club. En dat in zijn debuutseizoen. Maar stelt natuurlijk niks voor

23 augustus 2017 om 19:55

Lucasandersen

Excuus hij heeft het daar wel goed gedaan, 6 goals in de EL voor een 18-19 jarige is gewoon erg goed, dacht me te herinneren dat hij minder had gepresteerd.

23 augustus 2017 om 20:14

ja het één na hoogste podium. 100 vs 200. Klopt toch dan?

23 augustus 2017 om 20:49

75. Prima prijs.

23 augustus 2017 om 21:19

Del piero, dolberg 6 goals in de europa league met ajax is volgens jou dus niet goed, terwijl dat verhoudingsgewijs hetzelfde is qua tegenstand als monaco in de CL.maar mbappe met 6 goals scoort bij de vleet?? Hahaha ik ga stuk man! Zet je jaloerse anti-ajax bril af en kom eens met argumenten die kloppen!!

23 augustus 2017 om 21:32

De ene is echt goed. En de andere heeft een paar leuke wedstrijdjes in de Mickey Mouse competitie gespeeld. Daar zit het verschil in bedragen in. Zelfs voor de helft een strik erom en weg ermee.

23 augustus 2017 om 21:43

Wat bedoel je met geschitterd als een veteraan. Dat lijkt me nou niet echt positief. Een veteraan is een speler op leeftijd die nog voor de aardigheid een balletje schopt.

23 augustus 2017 om 22:15

@warabe, jij lijkt niet te weten wat een modaal inkomen is. Zijn er +/- 2.000 namelijk

Ot:kon deze man nooit helemaal serieus nemen en nu zeker niet meer. 50mln is eigenlijk al veel te gek voor deze jongen, net als 40 voor Sanchez overigens. 100mln vragen voor een speler uit de eredivisie, laat me niet lachen zeg. Het is een talentvolle speler, maar niet vergelijkbaar met M'bappe. Coutinho heeft zich al bewezen in de zwaarste competitie ter wereld dus daar komt hij al helemaal niet in de buurt. Al wordt voor deze beide heren ook belachelijk veel gevraagd. Na de transfer van Neymar zijn echt alle remmen los/

Heeft v.geel Karsdorp en Kongolo misschien net te vroeg verkocht

23 augustus 2017 om 22:33

Delpiero

Met die logica zou Depay een paar seizoenen geleden ook rond de 150 miljoen waard zijn. Schitterde in de ED en op het WK. Iedereen kon zien dat hij een grote zou worden.

23 augustus 2017 om 19:00

Die 50M was hoogstwaarschijnlijk een roddel van de telegraaf. Totaal niet bevestigd ook. En meneer Diessen doet er nog even een schepje bovenop.
Wat zal ik blij zijn als het 1 september is en we ons kunnen concentreren op voetbal in plaats van deze nep soap verhalen.

23 augustus 2017 om 19:18

Ik vind het niet eens zo'n gek punt, als Monaco hem echt graag wil betalen ze het toch wel. Het is idioot, maar die 50 miljoen maakt ze niets uit, die zie ik ze nog betalen ook. Als je hem graag erbij wil houden moet je ook gewoon 100 miljoen vragen, en zelfs dan sluit ik niet uit dat ze dat betalen.

Of hij het waard is? Nee, absoluut niet, maar dat maakt geen bal uit. Hij zal voor Ajax sportief ook nooit 50 miljoen aan prijzengeld binnenvoetballen.

23 augustus 2017 om 19:20

Wat moet Overmars dan zeggen? Hey ik snap dat het zielig is dat ze een speler van jullie hebben gekocht, weet je wat krijgen jullie Dolberg van ons voor een appel en een ei. De merkt is met die idiote transfersom van Neymar ontploft het zou dom zijn om dan je eigen spelers, niet voor de hoofdprijs te verkopen.

23 augustus 2017 om 19:49

Je stelt de verkeerde vragen. Als je die 50 niet pakt, gaan ze dan meer betalen voor Dolberg of nemen ze dan een ander die ze wel voor 50 kunnen krijgen? Dan loop jij dus 50 miljoen mis. Gaat Dolberg die 50 miljoen voor je verdienen? Zo nee dan moet je dus die 50 pakken. Zo ja, dan kun je hem houden. Ga je hem houden? Dan zal je iets aan zn contract moeten doen want anders wordt hij ontevreden omdat hij bij Monaco een veelvoud had kunnen verdienen. Ga je zijn contract opwaarderen? Wat betekent dat dan voor de tevredenheid van de rest in je selectie? Enz. Enz. Enz.

23 augustus 2017 om 21:27

Magnet, ajax kan 50 lachend weigeren! Hebben namelijk al voor 100 verkocht afgelopen maanden.
Daarbij komt dat als dolberg volgend seizoen slechts nog voor 30 weggaat, wat ik niet zie gebeuren.immers zijn potentieel is niet verdwenen mocht hij een iets minder seizoen hebben. En hij maakt je wel kampioen aankomend seizoen, dan heb je die resterende miljoenen alweer binnen via de CL. Maar bovenal: hij is gekocht voor 3 ton! Dus ze pakken altijd een gigantische winst. Maar jij weet net zo goed als ieder ander, dat de markt ieder seizoen absurder wordt. Dus de lans is groot dat hij volgend jaar zelfs voor nog meer verkocht kan worden.

23 augustus 2017 om 21:51

Hoffie, lees nog eens na wat suc6magnet schrijft en wat de gevolgen zijn van het al dan niet accepteren van een dergelijk bod. Lees dan nog een keer jouw reactie na en kom tot de slotsom dat je de plank ver misslaat.

24 augustus 2017 om 11:16

Ik stelde maar 1 vraag en dat is of Overmars, iedere selectiespeler maar gratis van de hand moet doen? Jij impliceert dat binnen krijgen van een bod, automatisch maar moet betekenen dat Ajax dat accepteert, anders is Jan Rap en zijn mallemoer ontevreden. Enig idee wat dat gaat doen met je onderhandelingspositie? Kom op laten we Ziyech ophalen voor een ton, anders wordt iedereen bij Ajax ontevreden?

23 augustus 2017 om 19:34

50 mijo is een idioot bedrag. Maar waarom zou je niet meegaan in die gekte?
Het is een nieuw realisme, het wachten is op de 1e transfer van een miljard.

Natuurlijk is dat een zeepbel, en ergens zal die ook ondubbelzinnig door worden geprikt.
Zolang als je het geld niet nodig hebt, gewoon de hoofdprijs vragen, ook al is dat 100 miljoen.

23 augustus 2017 om 20:02

50 voor dolberg, wat heeft die jongen nou werkelijk laten zien. De eerste 10 wedstrijden waren oke en daarna liep hij ook maar rond op het veld. Ik zou zeggen Marc strik erom en breng hem zelf nog naar Monaco. Ik zie dolberg niet echt slagen in de top.

23 augustus 2017 om 20:09

Dit is pure onzin, voor 50 haalt Monaco een topspits die er meteen staat

23 augustus 2017 om 20:45

@Issiba, waarom doet de club die mbappe wil halen dat dan niet, die spits kopen die er meteen staat voor minder dan 50 miljoen. Waarom dan 150 voor een talent betalen?

Clubs kijken naar meerdere dingen. Mbappe en dolberg zijn allebei toptalenten. Allebei hebben ze zich europees laten gelden. Mbappe op een hoger cl niveau, maar hij heeft ook beter spelers om zich heen die hem meer goede ballen kunnen geven.

Het gaat erom hoe makkelijk een spts scoort, hoe hij loopt, hoe hij vrijstaat, hoe zijn balaanname is, etc. Doet dolberg dan nog onder voor Mbappe?
Als mbappe 150 oplevert, zou een vergelijkbaar, of wellicht slecht iets minder talent dan opeens maar een derde opleveren?
Als een mbappe waar we tot een paar maand terug nooit van jadden gehoord opeens 150 miljoen waard is, dan is dolberg ook minimaal 100 waard. Hij speelt echter in nederland dus als je dan uitkomt op een miljoen of 80 heb je een degelijke prijs voor dolberg die ook de huidige markt weerspiegelt.

23 augustus 2017 om 20:19

Ik hoop het niet. Valentijn kan niet anders dan dit met een knipoog bedoelen.

Wat een onzin allemaal.

23 augustus 2017 om 20:45

Denk eerder dat hij bedoelt dat Ajax gebruik moet maken van die gekte en ook dat soort exorbitante bedragen moet vragen. Straks eidig op 70. Ook prima toch

23 augustus 2017 om 20:47

*straks eindig je op 70 mio

23 augustus 2017 om 21:17

Één van de twee is niet gek. Dus als de transfermarkt gek is, dan moet Driessen toch een punt?

Transfermarket is op hol geslagen? Nee, Driessen zelf is op hol geslagen!

50 miljoen is een uitstekend bedrag voor Dolberg. Je kan de kwaliteiten en ontwikkeling van Mbappe niet vergelijken met deze jongen.

23 augustus 2017 om 18:51

Hoezo niet? Dolberg zit gewoon net als Mbappe bij de beste spelers op zijn positie van zijn leeftijdscategorie. 150 miljoen voor Mbappe en 100 voor Dolberg is nog altijd 1/3 minder daarnaast, best realistisch, hoe gek dat ook is.

23 augustus 2017 om 19:04

Als dolberg 100 mil waard is dan is malcom van bordeaux 200 miljoen waard.

23 augustus 2017 om 19:10

Ik heb dolberg indd zien schitteren in de cl! En wat dacht je tegen man utd? Nice? En rosenborg? Werkelijk fantastisch hoe hij ajax naar ongekende hoogte leidde. *sarcasme off*

23 augustus 2017 om 19:11

Op wat in godsnaam is hij de beste van zijn leeftijds cat. mensen zijn echte elke realiteit uit het oog verloren.

Dit is echt een heeel erg middelmatige spits, alles boven de 20
Gelijk verkopen.

23 augustus 2017 om 19:26

Insigne zit ook bij de beste spelers op zijn positie. Toch raakt hij niet aan de enkels van Neymar.

Zo heb je dus ook Dolberg & Mbappe, alleen enkele gekke Ajacieden zullen wat anders beweren. Als je het nu over een Jesus of Rashford zou hebben, maar Dolberg?

23 augustus 2017 om 19:29

Ja net zoals dat braziliaanse talentje dat real haalde op hoog niveau heeft geschitterd martinarody...

23 augustus 2017 om 19:31

Bon Jovi

Ja snap dat ook niet, Dolberg is een groot talent maar geen buitencategorie zoals Jesus, Rashford, Dembele en Mbappe, dat lijkt me toch iets overduidelijks?

23 augustus 2017 om 20:24

Alexdelpiero,

Die spelers die jij noemt spelen allemaal bij de wereldtop. Ik neem aan dat je snapt dat als je dagelijks traint met andere wereldsterren je vanzelf ook beter wordt.

Of wou je zeggen dat de Dembele van nu dezelfde was als de Dembele bij Rennes? Ik snap jouw vergelijkingen niet echt.

23 augustus 2017 om 21:17

Waarom zou een dolberg minder zijn dan een rashford. Omdat dolberg bij ajax speelt? Jou kwalificatie van wel of geen talent ligt aan de club waar de speler speelt? ... tsja...

23 augustus 2017 om 21:24

Heb jij de dembele van rennes zien spelen? Dit is zeker dezelfde dembele. Hij was een monster bij rennes.

23 augustus 2017 om 21:25

Nee tegen wie hij speelt. Rashford speelt de verdediging van chelsea kapot terwijl dolberg zwak was tegen nice, united en lyon buiten zijn ene goal.

23 augustus 2017 om 23:17

Daarentegen zag ik hou hij in Lyon een heel stadion stil kreeg, hoe hij Ajax een ronde verder knalde in de voorrondes, en hoe hij een stormend Feyenoord in de kuip tot bedaren bracht, echt super slecht wat die gast heeft laten zien......

24 augustus 2017 om 00:11

Wist niet dat lyon en feynoord zelfde niveau waren als clubs als chelsea of city?

Rond de 80 miljoen zou ik hem zeker verkopen, dan heeft Ajax bijna een Neymar bedrag binnen. Met Huntelaar, Casseirra, Danilo, Sierhuis en de Siem de Jong kun je het nog prima opvangen, zo geweldig was hij nog niet, net als Sanchez zat er zeker nog rek in.

23 augustus 2017 om 19:04

Ze mogen blij zijn als ze 30 miljoen bieden. De bod van 50 miljoen van Monaco is gewoon een gerucht dus fake

23 augustus 2017 om 19:35

Alleen dan wordt hij niet verkocht en zijn ze er dus niet blij mee...

Sanchez kwam in de buurt van dat bedrag maar Dolberg haalt de helft nog niet eens. Inmiddels een oke voetballer waar nog een hoop in zit maar laten we wel even reëel blijven

23 augustus 2017 om 18:54

Wat maakt Dolberg precies een Oké voetballer? Vreselijk getalenteerde baller die, mits er niets geks gebeurt, op ten duur bij de beste 10 spitsen ter wereld zal behoren. Gruwelijke potentie die jongen.

23 augustus 2017 om 18:58

Oké alsin de helft van de tijd onzichtbaar, laat zich de laatste tijd steeds makkelijker vallen (t.o.v. eerst helft vorig jaar), en de echte strijdlust lijkt te ontbreken. Doet zelf ook niet bizar veel in dienst van het elftal. Dus ja... Oke voetballer maar top 10? Alleen als je een roze bril op houdt.

23 augustus 2017 om 19:06

Ja gruwelijke potentie. Maar daar heb je niks aan als je de helft van de tijd onzichtbaar bent. Vind hem ook een groot talent hoor maar het is nog steeds een jong mannetje dat af en toe een hele goede wedstrijd speelt. Is de rest van de tijd onzichtbaar.

23 augustus 2017 om 19:37

@feye88

"ja gruwelijke potentie. Maar daar heb je niks aan als je de helft van de tijd onzichtbaar bent.".

Op het moment dat hij niet meer onzichtbaar is, zal hij het driedubbele kosten en wordt hij onhaalbaar voor een club als Monaco. Zoals Davinson Sanchez nu hij zich heeft ontwikkeld, ook niet meer haalbaar zou zijn voor Ajax.

Anderen gaan voor zon hoog bedrag wqeg omdat ze in een betere competitie spelen, Valentijn.. Wat kan deze man nog meer doen om duidelijk te maken dat hij zijn werk alleen doet voor de krantenkoppen.

23 augustus 2017 om 19:17

Ja want we hebben wel gezien dat de Franse topploegen zoveel beter zijn dan de Nederlands.

23 augustus 2017 om 19:35

Waar hebben we dat niet gezien dan? Bedoel je Lyon en Nice waar ajax het goed tegen heeft gedaan? Dat zijn niet de Franse topploegen, de Franse topploegen zijn namelijk PSG en Monaco.

23 augustus 2017 om 19:36

Dus 2 ploegen uit de top 4 zijn geen topploegen?

23 augustus 2017 om 19:38

Hoe zou je dit ook meer een klein beetje sarcastisch kunnen bedoelen.. Meest recentelijk nice ajax waar Nice gewoon door is en Ajax niet.. Vorig seizoen PSG en Monaco in de Champions league die het ook niet heel slecht deden meen ik mij te herinneren . Ajax PSV en Feyenoord zijn van het niveau Nice inderdaad ongeveer. Geen enkele speler van nnice zie je dan ook een overstap maken naar een andere club voor 100 Miljoen.

Kan zijn redenatie ergens wel volgen, maar zolang de Nederlandse clubs hun parels tegen een " vriendenprijsje " verkopen, zal dit weinig aan de waarde van de spelers in Nederland veranderen.

Sánchez, Karsdorp en Kongolo zijn zo snel even drie voorbeelden die deze zomer alleen al voor te weinig zijn verkocht.

Waar gaat dit heen is toch niet meer serieus te nemen deze man. 50 miljoen is al meer dan genoeg. Ja hij heeft een paar mooie wedstrijden gespeeld en talent heeft die maar laten we niet overdrijven. In sommige wedstrijden was die gewoon onzichtbaar en presteerde hij ondermaats.

23 augustus 2017 om 19:59

Waar baseer je het op. Waar ik me aan begin te irriteren is dat we het alleen maar over koehandel hebben hier. Ajax is een sportclub. Definitie van sportclub is prijzen pakken in de zin van bekers en titels.. Vervolgens zijn er dan supporters die roepen voor 60 miljoen mag hij weg, en zijn dan voldaan alsof het in de eigen zak verdwijnt. Gaan mee in het " bedrijf" Ajax.. terwijl je aan het eind van het seizoen weer niks te vieren hebt..

Voor 50 miljoen zou Overmars hem op de fiets moeten brengen.
Ajax zou er niet eens over moeten nadenken.

Toch knap hoe deze man zich keer op keer belachelijk weet te maken. Ja Dolberg is een groot talent, maar heeft uiteindelijk 1 seizoen goed gepresteerd voor zijn leeftijd, dat valt niet te vergelijken met toptalenten uit de grote competities die betere prestaties of meer ervaring hebben. Tuurlijk, je kan 100 mln vragen, maar stellen dat 50 mln te weinig is, is onzin. Hij zou de duurste speler uit de eredivisie worden, maar omdat een paar clubs extreme bedragen uitgeven, is dat opeens te weinig? Wat een onzin.

23 augustus 2017 om 18:56

Mbappe kost 150 op basis van een half seizoen. 50 miljoen is belachelijk veel hoor, maar het is einde transfermarkt en de ploeg die interesse heeft, heeft een behoorlijk zware portofeuille.

Het is jammer dat Dolberg nog zo jong is, als hij nou in de dertig zou zijn en op zijn retour was had je hem vast voor 100 miljoen aan Barca kunnen verkopen.

Met nog een klein aantal dagen te gaan op de markt had Sanchez veel meer moeten opleveren, laat staan Dolberg. Maar goed, ze kunnen vragen wat ze willen maar serieuse vervangers ga je nu niet meer vinden. Werkelijk absurd hoe alle zwakheden van vorig seizoen nog steeds het volste vertrouwen krijgen of geen ene vorm van serieuse concurrentie. Dit Ajax team is echt zo veel zwakker als vorig jaar, dan heb ik het nog geen eens over de invloed van de trainer. Iedereen mag ons beschuldigen van telekst/nos scouting mbt de transfer van Haps, Larsson, Berghuis etc. , maar ach dat heeft puur te maken met de naam Feyenoord. Had Ajax die spelers gehaald waren ze dit jaar oppermachtig, maar als wij ze halen moet er wel iets mis zijn met de spelers. Dat wilde Overmars ons ook wijsmaken met zijn uitspraken dat zij simpelweg niet goed genoeg zijn voor Ajax. Nou, mijn oprechte succes met de Jong, Veltman, Dijks en Schone.

23 augustus 2017 om 20:29

wat is er mis met schone? Maakt gewoon een wereldgoal vorige week ,goede voetballer. Veltman is international, de jong maakt altijd zn goals. Dijks zijn voorzetten zijn drama ja.
Kijk na jullie nelom,bilal vanbeek dat is topmateriaal zeker pff

De transfermarkt is op hol geslagen maar als een Dolberg al 100 miljoen zou kosten dan was Neymar het koopje van deze transferperiode.

23 augustus 2017 om 18:55

Precies.
Hebven we iedereen erbij genaaid.
Laat ze maar betalen die nep clubs.

23 augustus 2017 om 19:39

Nouja een 16 jarig jongetje die nog helemaal niets op niveau heeft laten zien wordt ook voor rond de 50 verkocht aan de club die jij support. Dus dan lijkt het me dat een dolberg wel iets meer moet opleveren...

23 augustus 2017 om 19:40

Ja maar om dan gelijk van 50 naar 100 miljoen te gaan vind ik wat overdreven.

23 augustus 2017 om 19:59

Daar ben ik het mee eens. Maar dit is natuurlijk alleen iets dat een journalist roept. Een waarvan ik van mening ben dat hij uberhaupt niet zoveel verstand van voetbal heeft.

23 augustus 2017 om 19:40

Volledig mee eens. Het bedrag van neymar slaat helemaal nergens op. Maar als je ziet wat er op veel mindere spelers geboden wordt dan is het echt een koopje.

Geef toe: je hebt meer aan Neymar dan aan 4 spelers van het kaliber Sanchez en Dolberg. Zelfs meer aan Neymar dan aan Coutinho en Dembele samen. Neymar was dus goedkoop, maar 50 miljoen voor Dolberg is gewoon veel en moet je accepteren (niet per sé gelijk bij het eerste bod, maar uiteindelijk wel).

23 augustus 2017 om 19:41

Maar als 50 het eerste bod is en je niet accepteert zul je dus altijd meer verdienen dan 50... en je moet niks als een 16 jarig jochie voor bijna hetzelfde bedrag aan real verkocht wordt...

50 miljoen voor iemand die alleen 1 seizoen heeft laten zien? Dit seizoen komt hij nog niet uit de verf. Dolberg is wel een supertalent, maar 50 miljoen is wel veels te veel.

23 augustus 2017 om 19:43

45 miljoen voor een 16 jarig braziliaans talentje dat helemaal niks op niveau gepresteerd heeft. Dan mag er wel iets meer dan 5 miljoen bovenop voor iemand die 1 seizoen iets heeft laten zien...

. 50 miljoen voor een spits die net komt kijken. Dit seizoen totaal nog niet in vorm. Dus een van de grootste talenten ter wereld valt ook wel mee. Talent zeker, maar nog niet meer dan dat.

Ajax mag toch lekker vragen wat het wilt. Ja hij is geen 50 miljoen waard op dit moment, maar het is een gigantisch talent die veel topclubs op de radar hebben. Dolberg moet gewoon blijven, om ze af te schrikken moet je een monster bedrag vragen, want 50 miljoen zal het niet doen

23 augustus 2017 om 19:01

Precies...Laat due oliesjeiks maar betalen .
Ze maken het hele voetbal kapot.
Er komt ooit een eind aan geloof me maar.
Dat gaat de politiek in Europa niet pikken als er straks miljarden in een club gaan.
PSG en Monaco nepclubs...
Real Madrid met weet ik niet hoeveel schulden.....
Ingrijpen uefa anders is er geen voetbal meer binnen 10 jaar.

23 augustus 2017 om 19:09

Precies, het zal Ajax 0 schelen of hij het waard is of niet. Ze accepteren het niet. Hij blijft gewoon bij ons in Amsterdam!

50 miljoen weigeren, ja, Dolberg is een hele talentvolle speler die je niet hoeft te verkopen voor het geld.. een na laatste week dat de markt nog open is. Dus onderste uit de kqnkan halen.
Wellicht is het zelfs 50 miljoen incl. Bonussen. Dus valt het rechtstreekse bedrag nog lager uit

Mocht Ajax toch akkoord gaan uiteindelijk is een vervanger wel noodzakelijk en dan niet Veerman...

Haha is die Valentijn dronken ofzo. Met alle respect, je kan en mag Dolberg sowieso niet vergelijken met Coutinho, Mbappe of dembele. Spelen alle drie bij een (financieel) grotere club in grotere competitie tegen meer salaris. Alles boven de 50 miljoen voor Dolberg lijkt mij een done deal! Ik heb liever dat Dolberg blijft maar 50 miljoen kan Ajax niet weigeren, zo realistisch moet je zijn.

23 augustus 2017 om 19:01

Uitzonderingen als top spelers als suarez etc kunnen in nl alleen veel geld opbrengen. hoeveel spelers uit eredivisie zijn er wel niet gefaald in het buitenland depay etc. 30 miljoen max voor dolberg. Die 50 van monaco was gewoon een gerucht daar mogen ze naar dromen.

23 augustus 2017 om 19:45

Maar je zou hem dan in principe ook niet kunnen vergelijken met een braziliaans talentje die helemaal niks gepresteerd heeft van 16 die voor ongeveer hetzelfde bedrag verkocht is aan real. Nee dan zou dolberg veel meer waard moeten zijn.

Als er echt 50 miljoen is geboden, dan is hij binnenkort weg. Leer mij Marc "netto" Overmars en de RvC kennen. De supporters worden wederom voor de gek gehouden (er gaat niemand meer weg). Let maar op.

Ajax is slim bezig, een soort van tussenjaartje met een team goed genoeg om mee te doen voor de titel, en we zijn financieel onafhankelijk na dit seizoen. EV zal richting 2x de omzet gaan wat echt buitengewoon solide is. Stadion kopen zou een mooie volgende stap zijn, van de beurs heb ik te weinig verstand.

23 augustus 2017 om 19:11

Beurs lekker laten, hebben we eenmalig bij beursgang baat bij gehad. Nu zit het ons niet in de weg (in tegenstelling tot veel beweringen hier).

23 augustus 2017 om 20:41

Inderdaad. Ajax keert ook geen dividend uit dus kost ze niks

Kunnen we dan Suarez ook terug halen. 😊Opnieuw weer samen met de hunter. Die twee waren toen goed voor 50 doelpunten per seizoen.

Wat n grap 100 miljoen heeft ook 1 seizoen gepresteerd en dan ben je al zoveel waard? De voetbal wereld gaat helemaal kapot

Gewoon doen! Hij eindigde op topscorerslijst onder armenteros en unal! Dat is best knap als je naar nu blijkt 100 mio moet kosten. En oh, wat schitterde hij tegen nice, man utd en niet te vergeten rosenborg.

23 augustus 2017 om 19:10

Haha aldus Valentijntje Driessen die de marktwaarde van Zoet op zo''n 5 miljoen had gesteld

Een speler is net zo veel waard als een gek ervoor wil geven, maar ik vind persoonlijk 60 miljoen wel reëel. 100 miljoen is in mijn ogen iets te veel van het goede zeker gebaseerd op 1 goed seizoen.

Da's prima Valentijn. Maar laten we dan in NL ook één hele belangrijke afspraak maken in het belang van de Nederlandse competitie. Als clubs als feyenoord, Ajax en PSV zulke bedragen gaan vangen voor spelers en ze bij de concurentie (h'veen, az twente etc) ook meer dan normaal gaan betalen voor hun 'top'spelers met een doorverkoop van minimaal 10-20 procent?? Dan blijft het geld in Nl en kan de competie sterker worden(in Engeland hebben die clubs een zelfde afspraak) Gebeurd het niet zijn we in no-time net zo'n competiie als in Schotland en is er totaal geen weerstand meer en gaat het complete voetbal teniet.

23 augustus 2017 om 19:50

Ze betalen in nederland al teveel voor die spelers. Waarom denk je dat ajax steeds meer in het buitenland scout? Daae kun je voor hetzelfde geld betere kwaliteit halen of in ieder geval meer potentie. Als je dan ook nog ziet dat de meeste eredivisie aankopen het niveau niet omhoog kunnen halen of helemaal niet meekunnen met het niveau dan kijk je verder.

Als ik eerlijk ben vind ik hem op dit moment niet eens goed genoeg voor Ajax, dus ik begrijp niet waar die bedragen vandaan komen. Van de andere kant; zoveel mogelijk vragen. De transfermarkt is gek en daar kun je maar beter gebruik van maken. Dolberg is een leuk talent, maar niet meer dan dat.

Jaja....40 miljoen voor sanchez werd ook niet geaccepteerd en later dan toch maar wel.
Het risico dat Dolberg ineens geen deuk meer in een pakje boter trapt is veel groter dan bij Sanchez voor mijn gevoel. Ik ga er vanuit dat hij vertrekt.
We zullen zien, maar het dubbele vragen is erg lachwekkend

23 augustus 2017 om 19:44

Pff Hansje niet weer jokken. Overmars heeft nooit gezegd dat Sanchez niet voor 42 miljoen weg mocht. Sterker nog Overmars heeft gezegd dat Sanchez alleen bij een enorm bedrag weg mocht en dat is gebeurt. Weer een poging om Overmars in een slecht daglicht te plaatsen mislukt. On topic: 50 miljoen kun je mijn inziens niet weigeren. Dolberg is een prachtige spits met tekentalent maar het is nog afwachten hoe hij zich ontwikkeld en daar zit gewoon een risico in. Je hebt KJH en Sierhuis en Siem als backup dus ik zou het serieus overwegen en de achterban niet serieus nemen want die hebben elke dag weer een ander statement.

23 augustus 2017 om 20:05

Het bod dat in eerste instantie kwam, werd terzijde geschoven. Met de gedachte dat ook Real en Chelsea zich in de strijd zouden gaan mengen. Toen dat niet gebeurde, heeft Ajax de 40M als nog geaccepteerd. Dus wat zit je nu weer te wauwelen?

23 augustus 2017 om 20:23

Real en Chelsea hebben zich nooit gemengd in de aanschaf of interesse in Sanchez. Blijkt een truc van de makelaar met Ajax samen. De verwachtte prijsopdrijving lukte dan ook niet!

23 augustus 2017 om 20:58

@Hansje Chelsea en Real hebben zich nooit gemeld net zo min als Overmars heeft gezegd dat Sanchez niet weg mag of 40 miljoen niet wilde accepteren. Jij neemt voor waarheid aan wat jou uitkomt. Niet zo selectief lezen. 1e bod van Spurs was 32 miljoen.

24 augustus 2017 om 22:52

Het enige dat ik aanneem zijn de feiten.zelfs tegen een kroegelftal uit Noorwegen verzuipen we. Wat kan je hier nou nog tegen inbrengen? Je ziet het van verre aankomen en nu is gebeurd wat velen niet mogelijk achtten.
Maar jij vindt het allemaal geweldig en Overmars heeft het op orde volgens jou. Geef nou toch gewoon toe.....dit is Ajax onwaardig

Dussss.....volgebs Valentein Driessen moeten clubs waarbij Ajax wil shoppen ook maar het dubbele idiote bedrag geven omdat "de markt" de lat verlegd heeft en Ajax het geld toch wel heeft.
Bedankt VD .
Let op overige eredivisie clubs.....verkoop noout meer je spelers aan Ajax voot tenminste de hoofdprijs of nog meer, want het mes snijd aan twee kanten.

Vragen kan altijd.

Denk alleen dat de kans ook groot is dat hij volgend jaar zomer ineens onhoudbaar is, maar dan een stuk minder gaat opleveren dan deze 50 al.

Ergens heeft hij wel gelijk. Het is een wereld geworden waarbij je geen rationele prijzen meer hoeft te vragen. Als Monaco 150 miljoen krijgt voor een speler die pas aan zijn eerste seizoen bezig is in het Europese voetbal, dan zou je als Ajax ook gewoon absurde bedragen mogen vragen. Waarom zou je Dolberg al dit seizoen verkopen, wie zegt dat hij volgende jaar niet nog meer waard is? En wat wanneer Dolberg volgend jaar nog maar de helft waard is, zou dat heel erg zijn voor Ajax? Alsnog dikke winst.

Ik vind 50 miljoen voor iemand die een jaar heeft gepresteerd in de eredivisie al veel, laat staan het dubbele. Meneer Driessen is 100x gekker als de huidige transfermarkt.

Ik geloof er niets van dat Monaco 50 miljoen heeft geboden voor een speler die twee derde van zijn wedstrijden onzichtbaar was.

Meneer Valentijn weer met z'n Ajax bril. Deze man neem ik niet meer serieus, als je niet objectief kan zijn. Ja de transfer markt is op hol geslagen, maar voor 50 miljoen moet je dolberg gelijk verkopen. Met het geld dat ze al hebben kan Ajax een top aankoop doen.

De voetbalwereld is helemaal op hol geslagen. De verhoudingen zijn compleet scheefgegroeid in het Europese voetbal. Hoe kan Nederland ooit structureel leuk mee doen in Europa? We kunnen niet opboksen tegen de financiële kracht van de grotere competities en grote talenten van ons worden gelijk weggekaapt. Zo'n sch*tclub als Monaco biedt al lachend 50 miljoen voor iemand van 19...

Begrijp me niet verkeerd, maar deze Dolberg wordt GIGANTISCH overhyped.. Waarom zou deze speler überhaupt 30 mln waard zijn? Hij heeft één goed seizoen gedraaid. Laat hem maar eens een tweede goede seizoen draaien, dan zie je pas of iemand iets waard is. Geldt ook voor Mbappé trouwens. 1 goed seizoen gedraaid en paar goaltjes gemaakt in de CL. Laat hem maar eerst eens een tweede seizoen goed spelen. Kijken we dan wel verder. Dolberg is geen 50 mln waard. Anders is iedere Eredivisiespeler minstens 10-12 miljoen waard, zelfs de reserves van Willem II (met alle respect).

Nee, de transfers van tegenwoordig zijn echt sick. En dan sick in negatieve zin, complete waanzin.

valentijn kan zijn ajax hart ook weer niet onder controle houden en heeft denk ik een zonnesteek! Buiten dit, geen enkele, maar dan ook geen enkele speler is meer dan 50 miljoen waard!

Ja 100 miljoen is idioot. Maar andere clubs europees doen t ook. Dus waarom Ajax niet.

Ergens heb die natuurlijk wel gelijk.
Gewoon hoog inzetten, het is maar net wat een gek ervoor geeft.
100 zullen ze niet krijgen maar er zal waarschijnlijk wel een tegenbod komen waardoor je uiteindelijk toch een gigantisch bedrag overhoudt.
En zo niet, blijft die gewoon bij Ajax.

Haha wat een hoop frustraties, zo grappig om te zien. Ajax heeft nu eenmaal de grootste talenten en krijgen er het meeste geld voor, dat is het voordeel als je jonge spelers opstelt en ook nog eens goed presteren. En natuurlijk geld genoeg op de bank maakt je in dat opzicht ook wat machtiger om grotere bedragen te gaan vragen.

23 augustus 2017 om 20:26

De vraag is hier wat hij waard is.

Niemand heeft er echt verstand van maar het staat vast dat een talent van de nummer 2 uit Nederland niet bepaald vergeleken kan worden met een mbappe of andere jongens uit die categorie.

Zo'n vorig seizoen in de eredivisie is daarom ook tekenend. In de absolute top moet je er gewoon staan. Dat bepaalt je waarde. Een dolberg heeft daarin geen wezenlijke bijdrage geleverd aan het winnen van de belangrijkste prijs, nl de landstitel.

Als hij nu aankomend jaar topscorer wordt en ajax naar de titel schiet.. dan is het een ander verhaal.

23 augustus 2017 om 20:51

Alsof de titel van de eredivisie vorig jaar bij Ajax voorop stond.. Ze stonden namelijk tot de laatste dag in de Finale van EL, een prijs waar je eens in de 15 jaar voor mag spelen als je geluk hebt. Een kampioenschap is leuk voor de supporters, maar totaal niet relevant voor de buitenlandse clubs. Waarom denk je anders dat er zo hard aan de spelers van Ajax getrokken wordt, en de topscorer van de eredivisie nog niet eens benaderd wordt?

23 augustus 2017 om 23:30

De fout dat Ajax kiest voor de EL ligt toch echt in Amsterdam.

Er wordt dan ook aan Dolberg getrokken omdat het een jonge talentvolle speler is. Jorgensen is al 26 jaar en wordt topscorer van een team dat 18 jaar geen kampioen is geworden...

Ook daar geld, schiet jorgensen feyenoord weer naar de titel en is hij van waarde in de CL? Dan gaat hij volgende zomer ook voor minimaal 50 miljoen weg.

23 augustus 2017 om 23:33

Meedoen aan die finale geeft geen CL plek. Dat is nou het risico in die absolute top. Zorgde Dolberg voor de winnende in die finale dan heb je een heel ander gesprek over zijn waarde.

Nu heeft ajax gegokt op een finale, verloren en is het redelijk dromerig om te stellen dat een spits uit dat elftal dus minimaal 50 miljoen waard is omdat het een 'super' talent is zonder enige vorm van feitelijke onderbouwing op absoluut topniveau.

Bedenkelijk als zogenaamde journalisten zich met dit soort vraagprijzen gaan bemoeien. Nu heeft Driessen wel heel erg veel last van clubvoorkeur, maar de directie van zijn krant, mag hem wel eens tot de orde roepen. Je bent geen makelaar, maar journalist, blijf bij je vak!

Het is wat de gek er voor geeft maar vanaf 60 miljoen zeg ik strik er omheen. Wat een bedragen....

Dolberg is verre van 100 miljoen euro waard. Super talent die af en toe een glimp laat zien van wat hij kan binnen de Nederlandse grenzen. Al die gasten die hier verder genoemd worden zijn vaak al jongens die met hun 20e internationaal top prestereren. De verdediging van onze franse collegas is net even van een ander kaliber dan een veltman of een van polen.

Valentin kan wel zeggen; de transfermarkt is op hol geslagen, dus 50 mln is te weinig, maar volgens mij moet je het juist andersom zien. 50 miljoen euro (voluit getypt lijkt het nog meer) is gewoon belachelijk veel geld voor 1 seizoen bovenmatig presteren. Ok, het is een groot talent, maar je kunt niet nu al zeggen of hij het ook gaat maken in de top. Je kunt het wel denken, ik ben zelf ook fan van Kasper, maar op basis van 1 seizoen vind ik dat nog vrij dun ijs.


KJH had er geloof ik al 150 ingeschoten toen hij weg ging, en kostte maar 27 mln. Nu snap ik wel dat er inflatie in werking treedt en de bedragen volledig de pan uitrijzen. En als het eerste bod 50 is, kun je er misschien 60 á 70 uitpersen. Om tot een conclusie te komen, vind ik 50 miljoen wat je nu kunt pakken een geschenk uit de hemel. Hou het in kas, totdat de markt weer een beetje bedaard is en spendeer het dan samen met die 40 voor Sanchez, op een wijze manier en je kunt er jaren mee vooruit.

Tjah meegaan met de hype. Als je dat niet doet heb je jezelf er alleen maar mee.

Laat ik vooropstellen dat Dolberg zeker niet 50 miljoen waard is, geen enkele speler van die leeftijd rechtvaardigt dat prijskaartje. Het zijn spelers die zich nog moeten bewijzen en nog niet in staat zijn een club op sleeptouw te nemen. Maar ja, clubs kunnen door die miljoenen nauwelijks meer helder nadenken.

Ajax krijgt nooit meer 50 miljoen euro voor Dolberg. Daar ben ik nu echt eens zeker van. Let maar op dit seizoen en volgende zomer.

De markt is gek maar zo dom zijn clubs ook niet.

Driessen is de weg kwijt, ik denk dat Monaco nog niets eens 50 miljoen heeft geboden, laat staan dat ze 100 gaan bieden. Dolberg is zeker een groot talent maar Mbappe is buitencategorie, op alle fronten beter m.u.v. van kopkracht, hij is sneller, technischer, sterker en veel minder wisselvallig. Met Neymar en Mbappe in de voorhoede gaat PSG binnen nu en drie jaar de CL winnen.

Na dit seizoen zonder EL finale zal hij minder waard zijn. Deze prijzen komen door de EL. Dat je het goed doet in de Eredivisie zegtna spelers als Afonso Alves, Luuk de Jong en Bas Dost(doet et natuurlijk goed nu) weinig meer.

Dat Ajax hem niet verkoopt is goed, want met 50 miljoen extra kan je nog steedsniet op tegen het grote geld, maar 50 miljoen ga je na dit seizoen niet meer krijgen. Of ze moeten weer de finale halen.

Die Driessen nemen we toch niet serieus beste mensen. Als ik zijn kop op TV zie dan gaan mijn tenen krom in de schoenen staan. Hij voegt niets toe aan Voetbal Inside en als hij met een opmerking komt dan hoor je antwoorden die u en ik ook kunnen bedenken. En die man vindt 50 miljoen te weinig en haalt Neymar er bij! Dat alleen al is zo dom als een ezel, een vergelijk die hij als voetbal journalist zo langzamerhand wel moet weten! Neymar is wereldtop, al jaren, Dolberg is een groentje, nog lang geen Europese top. Hij heeft nog geen prijs op internationaal niveau gewonnen en dan denk die Driessen dat Ajax wel 'even' 100 miljoen kan vragen. Ach doet toch even gek, wat een gek er voor geeft.......100 miljoen vragen Ajax! Laat die man aub een ander vak gaan zoeken of bij het voetbal weggehaald worden. De man maakt zichzelf belachelijk.

Daarom Nederlandse club krijgen altiid grote ogen kijken naar andere
Vragen veel voor spelers die hier ff goed doen Nederlandse competitie is leuk maar niet super goed

Maar als de nerdelandse clubs spelers willen kopen van buitenland komen ze met hun gierige manieren haha haha

Zo zie je maar wat voor invloed de transfwr van Neymar heeft. Hele transfermarkt slaat op hol. Biedingen voor Dembele, Coutinho worden afgeslagen (100m+), Mbappe is meer dan 100m waard en dit werkt als kettingreactie door op de overige clubs in de wereld.

Mijn iPhone is ook geen €800 waard. Toch ben ik de gek die het er voor geeft. En met mij vele andere. Denk je dat er ook maar 1 directeur bij Apple voorstelt om minder te vragen voor de telefoons?

Die Driessen heeft er geen bal verstand van , lult eindeloos mee en overdrijft in heel veel zaken , bij vi zei die ook al over sanchez dat die voor hoger bedrag moest vertrekken , soms vraag ik me af of deze man maar iets roept nou met dit artikel is mij vermoedens bevestigd

Vijftig miljoen!

Weg ermee. Kom op man, kun je niet weigeren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren