Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Droom Haps stortte in door Blind: ‘Tien jaar, dan breekt dat bericht je hart'

Laatste update:

Ridgeciano Haps ruilde deze zomer AZ voor zes miljoen euro in voor Feyenoord. De 24-jarige linksback, die voor vijf jaar heeft getekend in De Kuip, wilde altijd al naar de Rotterdamse club, hoewel hij in het verleden ook in actie kwam voor de jeugdopleiding van Ajax. Toenmalig hoofd jeugdopleidingen Danny Blind maakte echter een abrupt einde aan de periode van Haps bij de Amsterdammers.

"Ik ging naar Ajax, maar daar stortte mijn droom na twee jaar in elkaar. Ik moest bij Blind op kantoor komen. Ik was pas tien jaar en toch krijg je dan, op zo'n jonge leeftijd, een harde klap te verwerken", aldus Haps in gesprek met Voetbal International. "Blind zei gewoon recht voor z'n raap: 'We vinden je niet goed genoeg, anderen zijn beter, dus je gaat niet door naar de volgende lichting.'"

"Tien jaar oud... Zo'n bericht breekt je hart. Ik barstte toen echt in tranen uit, was helemaal kapot." Die tegenslag heeft Haps mentaal gesterkt en de verdediger zegt dat hij de boodschap van Blind al zijn hele carrière met zich meedraagt. Het werd een drive, aldus de linksback. "Zo'n afwijzing is zó pijnlijk, je wilt dat never nooit meer meemaken."

Nu speelt Haps dus voor aartsrivaal Feyenoord en veertien jaar geleden verscheen de verdediger al eens in een Feyenoord-shirt op Varkenoord. Hij was toen net begonnen met voetballen bij Zwaluwen Vooruit en na een paar maanden stonden er al scouts van Ajax en Feyenoord op de stoep. "Je kunt het vragen aan mijn ouders, familie en al mijn vrienden: toen al lag mijn gevoel bij Feyenoord. Probleem was alleen dat ze me niet wilden nemen. Ajax wilde wel, dus kwam ik daar terecht."

Is Ridgeciano Haps de beste linksback van de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De voetbal wereld is veelste hard tegen die jongens. Als Blind dit daad werkelijk zo zegt tegen een kind is hij echt een ongelooflijke eikel.

23 augustus 2017 om 16:11

De voetbalwereld is inderdaad enorm hard. Toch vind ik het niet aan de clubs om deze jongens te beschermen, dat is aan de ouders...
Blind zal dat heus niet zo gezegd hebben. Dan hoeven ze ook voor die 5 seconden de ouders niet te laten komen. Dergeljike gesprekken duren meestal minimaal 15 minuten, dus dan had hij nog aardig wat tijd over
Toch kan ik me wel heel goed voorstellen dat het bij zo'n jonge jongen zo aan komt en dat dat het enige is wat hij onthoudt.

23 augustus 2017 om 16:20

Zo 100%meijer. Dat had ik als leerkracht eens moeten zeggen. Als er dam een probleem van gemaakt wordt, citeer ik jou wel. Vang het maar op ouders.
Als je met 10 jarigen omgaat, moet je je ook richten op die leeftijd.

23 augustus 2017 om 18:55

Ik ben ook persoonlijk van mening dat je het niet met een leerkracht moet vergelijken, maar helaas met een 10 jarig die het bedrijfsleven binnen stapt. Aan de ouders om ze daarvoor te beschermen. Ik wordt sowieso sch**tziek van ouders die zelf niet opvoeden en naar leerkrachten gaan zitten wijzen wat er allemaal wel niet fout gaat.

23 augustus 2017 om 21:13

Een 10 jarige stapt het bedrijfsleven niet in die wil lekker voetballen en liefst profvoetballer worden zonder helemaal te begrijpen wat dat later betekent. Als je zo hard (onverschillig) bent tegen kinderen van 10, hoop ik dat je nog wat levenservaring opdoet alvorens er zelf aan te beginnen.

23 augustus 2017 om 22:29

Alsof deze jongen nog exact de worden van Blind kan herinneren. Dit is gewoon hoe het over kwam maar Blind is gewoon een aardige vent en slim genoeg om geen kinderen van tien te laten janken en boos weg te sturen.

23 augustus 2017 om 16:13

Zou me niets verbazen als dat letterlijk zo gezegd werd. Kijkend naar de docu 'daar hoorden ze Engelen zingen' krijg je als volwassene toch plaatsvervangende schaamte. Ik begrijp dat het geen speeltuin is en die talentjes toch vooral niet teveel moet pamperen, maar qua didactiek valt er nog wel iets te winnen.

23 augustus 2017 om 16:34

Ach. Het is de absolute top qua opleidingen. Als je naar de absolute top van een balletopleiding kijkt, gaat men ook zo met je om. Het is gewoon duidelijk en geen kind hoeft zich te schamen als hij het even niet redt in de jeugd van Ajax.

23 augustus 2017 om 16:38

Ook in de top kun je nog wel rekening houden met de leeftijd van de persoon tegenover je en je benadering daarop afstemmen.

Maar goed, niemand weet wat er letterlijk gezegd is, dus denk dat we daar niet al te diep op in moeten gaan.

23 augustus 2017 om 16:40

Ik kan me herinneren dat Ajax zelf ook lering heeft getrokken uit die docu. En jeugdspelers voortaan op een andere manier benaderd om een positievere sfeer te hebben. Die docu komt alweer uit 2000 dus ik denk niet dat dit nog de huidige stand van zaken weerspiegelt. Mensen als Pronk, die in die docu zo hard als steen was, zijn inmiddels ook alweer vertrokken.

23 augustus 2017 om 16:51

@afcavosje: gelukkig maar Toen Haps werd weggestuurd zal het rond dezelfde periode zijn geweest (2003?).
@myvision: elk kind schaamt zich als hij wordt weggestuurd bij zijn voetbalclub, welke woorden je er ook voor gebruikt.

23 augustus 2017 om 16:18

Zou het ook de reden zijn waarom Blind als bondscoach structureel Haps negeerde? Of is dat te snel gedacht?

23 augustus 2017 om 16:37

Je bedoelt dat Advocaat en Gullit nu Haps wel al zo lekker vaak hebben geselecteerd?

23 augustus 2017 om 16:45

Ik weet niet welke wedstrijden jij hebt bekeken, maar Haps kende niet bepaald zijn sterkste periode in die drie interlands na Blind.

23 augustus 2017 om 16:49

Jij denkt dat Blind haps 13 jaar later nog kende van een gesprek toen haps 10 was? Bij Ajax vertrekken er jaarlijks tientallen jeugdspelers op de manier van haps, dus denk dat Blind niet al die namen + gezichten onthoud + er waren betere opties.

23 augustus 2017 om 16:55

Ik zou Blind nog lager achten dan ik nu al doe als hij het niet meer wist. Want hij werkte toen in de voetballerij, en hij werkt nu in de voetballerij (of heeft die ambitie), en als je je werk een beetje serieus neemt dan wil je weten wat er van jouw beoordelingen van toen terecht is gekomen. Als je ziet dat er jongen debuteert die in de Ajaxjeugd zat toen jij er werkte, dan ga je toch even na hoe dat toen is gegaan? Als er op het werk een fout wordt gemaakt probeer je er toch ook achter te komen hoe dat precies is gebeurd, en of jij toen misschien een fout hebt gemaakt? Als Blind het niet meer wist en het ook nooit heeft nagezocht dan moet hij een ander werkveld zoeken, want dan heeft hij geen enkele ambitie om beter te worden.

23 augustus 2017 om 16:56

Ja dat denk ik eigenlijk wel ja. Hij heeft die jongen intensief gevolgd (was iig zn werk) en Blind is een echte liefhebber, die kijkt alles omdat hij het leuk vindt. Als zo'n jongen vervolgens bij AZ aan de bak komt en begint door te breken gaat er bij Blind echt wel een lampje branden hoor.

23 augustus 2017 om 18:17

De reden dat Haps er niet bij zat is gewoon omdat hij niet goed genoeg is om in aanmerking te komen voor Oranje in die periode.. Zelfs nu is het nog de vraag of hij goed genoeg is voor Oranje,

23 augustus 2017 om 16:20

Zal allemaal wel meevallen, er zijn meer dan genoeg beeldmateriaal uit de jaren 90 en begin 2000 waarin de jeugdopleiding gefilmd is. Ten eerste zitten de ouders van het talent ook aan tafel op het moment dat er slecht nieuws word verteld. Je denkt toch werkelijk niet dat Blind een oude man alleen in een hokje zit met Haps en dan op zon manier het nieuws brengt?

Elke nieuwe feyenoord speler moet altijd even iets vertellen over de grote rivaal uit Amsterdam.

23 augustus 2017 om 16:33

Er wordt hem naar gevraagd. En trouwens, Lamprou is een nieuwe Ajaxspeler en die gaf die begeleiders op De Toekomst ook onder uit de zak, er zal vast wel een kern van waarheid in zitten.

23 augustus 2017 om 16:46

ik geloof ook zeker dat er een kern van waarheid inzit, en blind komt ook niet echt heel warm over als ik hem hoor praten (dat is de indruk die hij mij wekt).

maar nu geloof ik dat de kern van waarheid ook is dat dat soort geluiden vooral komen van mensen die het niet gered hebben, correct me if im wrong zeg maar.

want kan me ook herineren dat lamprou zei me hart is rood-wit van feyenoord die nu vrolijk tekent

23 augustus 2017 om 16:38

Als ze nou in alle lagen zo hard waren, zou iemand misschien aan Blind kunnen vertellen dat hij niet geschikt is voor het trainersvak en lekker iets anders moet gaan doen.

23 augustus 2017 om 18:20

Bij iedere club gebeurt dit of is dit gebeurt. Niet alleen door Blind, maar ook door hoofd opleidingen van Psv, Feyenoord, AZ enz. Dus niet groter maken dan dat het is.
Dit is enkel zeer goedkoop proberen te scoren bij het legioen wat Haps nu doet.

23 augustus 2017 om 20:57

Hij zegt toch niet dat hij Blind fout vindt, hij moest gewoon huilen

23 augustus 2017 om 16:42

Hoe moet je het nieuws dan brengen als er iemand afvalt in de jeugdopleiding? Eerlijkheid lijkt me dan gewoon het beste. Dus we hebben andere in dezelfde leeftijd die we beter vinden en daarom val je af is dan een normale, goede boodschap voor een kind.

Maar goed het gaat hier over Blind, dus dan is het al snel negatief tegenwoordig.

De vraag is of je als ouders je kind al op tien jarige leeftijd naar een jeugdopleiding moet brengen of dat je beter je kind bij de lokale voetbalclub kan laten voetballen waar het meer om plezier dan om prestaties draait.

23 augustus 2017 om 16:45

Ben absoluut geen fan van Blind, maar hoe moet hij dit dan doen...de wereld is hard, en Haps lijkt er vooral sterker door zijn geworden.

23 augustus 2017 om 16:46

Nu een vraag aan jou. Hoe moet je het dan brengen? "Kereltje je bent zo'n talentvolle voetballer, maar in jou lichting zitten er nog 4 op jou positie die wij momenteel hoger inschatten, dus sturen we je weg." Slecht nieuws is nooit leuk om te horen en ik denk dat er weinig profclubs/bestuurders zijn die het goed kunnen brengen.

23 augustus 2017 om 16:52

Haha, doe even normaal. Het is zoals het is en dit is op jonge leeftijd een harde les ja, maar juist door zo'n ervaring op jonge leeftijd kan je later meer aan als volwassene. Ten eerste denk ik trouwens niet dat het zo gegaan is, maar dat er wel wat meer uitgesproken en toegelicht is. Ten tweede worden kinderen ook gewoon te veel beschermt. Altijd maar die teksten als "het was een hele moeilijke keuze. Het liefst wilde we jullie allemaal erbij houden. Jullie waren echt aan elkaar gewaagd en zijn stuk voor stuk hele grote talenten. Het doet ons enorm veel pijn, maar Ja, we moeten kiezen...". Dat theater eromheen en al die lieve woordjes gaan geen spelers opleveren die weten wat strijden is, hoe ze met druk om moeten gaan en alleen genoegen nemen met het allerbeste.

23 augustus 2017 om 17:18

Blind is toch ook een enorme eikel? Zelden iemand zo slecht in sociaal contact gezien.

Zou me niks verbazen als die 't zo zei. Hij had wel wat beters te doen dan 10 jarige te begeleiden bij een afwijzing. Toch ook totaal niet geschikt om zo'n bericht over te brengen?

Aan de andere kant kun je zeggen: misschien was Haps anders nooit zover gekomen.

23 augustus 2017 om 19:18

Wat een onzin zeg. Heb jij Blind in de media ooit sociaal onbeholpen gezien? Staat de pers altijd zeer correct te woord. Op een prettige manier vind ik zelfs. Het is moeilijk te beoordelen hoe hij in de omgang is met zijn spelers, maar de meesten zijn vaak positief over hem (ook toen hij al weg was).

Ik denk eerder dat zijn probleem is dat hij te lief was en niet genoeg boven de groep stond. Hij heeft niet de uitstraling en leiderscapaciteiten van een Van Gaal, waar je blindelings achteraan loopt. Hij is eerder te zacht dan te hard denk ik.

23 augustus 2017 om 22:34

Triest bericht van je xstream. Van iemand met vol groen balkje meer volwassenheid verwacht. Iemands herinnering als tien jarige gebruiken om Blind af te zeiken.

23 augustus 2017 om 23:27

We verschillen van mening, dat kan.
Maar wat jij zegt voegt ook weinig toe en is van hetzelfde niveau. Ook een groen balkje blijkbaar. Een herinnering van een tienjarige gebruiken om Blind af te zeiken? Serieus, dat zeg ik toch niet. Dat baseer ik op basis van hoe hij op mij overkwam en dat het me zo gezien niet zou "verbazen".
Als coach bij Ajax, dat slangengedrag bij Ajax toen als official met z'n backstabbing gedrag, als bondscoach e.d. Ik vond 't 3x niks, verantwoording ontwijken, ook na enorm slechte keuzes e.d. Echt een totaal ander persoon als dat die als voetballer overkwam.
Op basis daarvan ben ik tot dat beeld gekomen.
Of beweer je bij deze (das dan de andere kant namelijk) dat Haps onzin uitkraamt?

Ik heb helemaal niks met Blind. Als voetballer geweldig, als official heeft die compleet afgedaan in de afgelopen 10 - 15 jaar.

Ja, ik vind het een eikel. En ja, het zou me dus niet verbazen als het zo gegaan is. Ik zie niet in wat daar nou zo triest aan is. Je hoeft niet iedereen aardig te vinden.

23 augustus 2017 om 23:30

@chino, dat je een andere mening hebt maakt het nog geen onzin dat ik 't een eikel vind. Beetje accuraat blijven.
Zou ik 'm redden uit de sloot? Natuurlijk! Maar het blijft een eikel.

23 augustus 2017 om 17:24

Nou nou, overdrijven is ook een vak! Zegt zelf dat ie hier een enorme drive van heeft gekregen, dus uiteindelijk heeft ie er veel aan gehad! Dus als je 10 jaar bent moet iemand er omheen draaien? Wat een onzin. Welkom in de echte wereld. Daar word je hard van, alleen maar goed en leeftijd is totaal irrelevant, veel jongens beslissen op hun 16e al voor et grote geld van de topclubs in et buitenland te gaan. Ook dan zijn ze nog steeds jong.

23 augustus 2017 om 23:31

Sorry, maar wat verwacht je dan? Dat een topsport bedrijf valse hoop gaat geven aan zo'n gastje? Ik ben ook PSV supporter en ben trots op de warmte die onze club uitstraalt, maar je kunt het uiteindelijk niet iedereen naar ze zin maken. De voetbalwereld is hard en als je daar deel van uit wil maken dan moet je dat accepteren, of je nu 10 of 100 bent

Zou zomaar eens een reden kunnen zijn dat Haps niet is opgeroepen werd voor Oranje terwijl hij in bloedvorm was destijds en heel Nederland hier om schreeuwde

23 augustus 2017 om 16:23

Nou nee fcalkis...dat kan niet. Alsof Blind wrok heeft jegens iemand die ooit niet doorging in de jeugd toen hij 10 was.

Het is hard, maar het is het leven. Als je bij de amateurs meedoet met de B-tjes dan wordt op een bepaald moment ook bekend gemaakt wie in de B1 zitten en wie in de B2, etc. Dat kan ook hard zijn. Het hoort erbij. De dreun zal voor zo'n ventje vast harder zijn als het bij Ajax gebeurt, want dat is a) een droom en b) op een gegeven moment onderdeel van je identiteit. Maar Blind zal hem heus niet zijn kantoor hebben uitgeschopt en nog een emmer rioolwater in zn gezicht hebben gegooid.

Verder alleen maar goed dat Haps er linksom ook lijkt te komen. Prima.

23 augustus 2017 om 16:26

Idd, met al dat gezuip van Blind wist hij waarschijnlijk niet eens meer wie Haps was

23 augustus 2017 om 16:31

Wrok waarschijnlijk niet. Maar trots sluit ik weer niet uit. Want oproepen zou een vorm van erkenning zijn geweest dat hij het een paar jaar eerder toch verkeerd had ingeschat. En natuurlijk had Haps zich daarna nog moeten bewijzen in Oranje maar de eerste slag zou dan toch voor de speler zijn geweest.

23 augustus 2017 om 17:04

Jemig jongens... Coaches zijn echt een stuk minder naief dan een hoop mensen denken hoor. Het zijn gewoon volwassen kerels he..

Over een bondscoach met een Ajax-verleden roepen niet Ajax-supporters altijd dat die coaches alleen maar kiezen voor spelers met een Ajax verleden. Onzin. Onzin alleen al omdat volwassen kerels clubliefde opzij kunnen zetten en gewoon de beste spelers selecteren. Denk je dat een Ajaxcoach Mark van Bommel niet in zijn team zou willen hebben omdat het een PSV-er is? Tuurlijk niet. Overigens selecteerde Bert van Marwijk verreweg de meeste Ajacieden en selecteert Advocaat er nu ook meer dan Blind... Maar dat terzijde.

Haps is gewoon weggestuurd zoals dat elk jaar bij elke BVO gebeurt. Helaas, maar op dat moment niet goed genoeg. En Blind zat destijds op die plek. Voor een jong ventje is dat iets dat veel indruk maakt. Als 10-jarige zit je nog op de basisschool. Vergelijk het met een bezoekje aan de hoofdmeester. Die zie je als jong ventje ook als een streng figuur terwijl het in de werkelijkheid een vriendelijke vent kan zijn.

Haps, goed gedaan. Gefeliciteerd met je transfer en ajuu. Wellicht dat Advocaat je straks selecteert. Tot nu nog niet maar daar zal men hem niet op afrekenen. Hij is namelijk niet de vader van Daley Blind en heeft gene Ajaxverleden.

23 augustus 2017 om 18:22

Ehm volgens mij vond de meerderheid van Nederland hem destijds ook niet goed genoeg.

goed dat haps na zo'n boodschap op jonge leeftijd is blijbven knokken. ik heb hoge verwachtingen van hem komend seizoen bij feyenoord, al moet hij wel een beetje normaal blijven voetballen. hij wilde de eerste speelronde iets te graag opvallen.

ik zie trouwens al voor me hoe zo'n gesprekje met blind gaat. lekker kil.
lijkt me verstandig voor een club om zulke gesprekjes met kleine kinderen door andere personen te laten doen. mensen met iets meer gevoel, empathie en people skills.

ps. vraag me af welke linksback er volgens de nee stemmers beter is in de eredivisie.

Wat is er mis om als Blind zijnde op die leeftijd tegen een 10-jarige knul te zeggen: "je komt op bepaalde punten wat te kort, we zien wel dat je wat kan met een bal maar helaas zijn de verwachtingen bij Ajax zo hoog dat we je gaan moeten teleurstellen voor volgend jaar enz enz..."? Je gaat een 10-jarige toch zo de grond niet inboren. Sjongejonge.

23 augustus 2017 om 16:33

Heel grote kans dat Blind dat dus ook gewoon zo heeft gezegd en hem daarna ook nog geluk heeft gewenst en de hoop meegegeven dat hij het alsnog zou maken via een andere weg.

Wat denk je dan. Dat Blind zegt 'you're the weakest link, goodbey' ?

Zo'n ventje die zijn droom leeft zal alle woorden eromheen vast niet hebben onthouden. Alleen de basis dat hij niet goed genoeg was. Kan gebeuren. Je kan niet elk talentje houden in de hoop dat hij 1 op 1000 is die toch alsnog later nog een groei spurt in kwaliteit maakt.

23 augustus 2017 om 16:50

Ah je was erbij! Wat hebben ze verder nog besproken? En hoe zei Blind dat dan? En hoe reageerde Haps toen? En hoe reageerde Blind daarop?

23 augustus 2017 om 17:11

ssaa, hoe bedoel jij jouw bericht eigenlijk? Bedoel je het als "blind, wat bezielt je", of als "wat is er mis met de boodschap van Blind"? Ik vermoed het tweede, maar je laatste volzin kan 2 kanten op..

Voor de personen die 'nee' zeggen op de poll: wie is dan op dit moment beter als linksback? Dijks? Brenet? Ik zie het niet hoor..

23 augustus 2017 om 16:18

Je vergeet van Peppen 😜

Ik geloof ook wel dat een jongen van 10 het zo ervaart, ik geloof niet dat deze woorden op ze manier gebruikt zijn. Daar heeft namelijk helemaal niet iets aan..

Ik vind dit eigenlijk een beetje een eenzijdig bericht.

Tuurlijk is voor een tienjarig jongetje dat bij een profclub zit een groot drama als je wordt weggestuurd, maar ten eerste is het niet zo dat Danny Blind even beslist dat hij weg moet, dat soort keuzes gaan over meerdere schijven. Daarnaast is het zo dat het voor een kind altijd keihard aankomt, en het zal dan ook niet verbazen dat hij het in de loop der jaren iets erger heeft gemaakt in zijn hoofd dan dat het werkelijk was.

23 augustus 2017 om 16:31

Heel eenzijdig idd. Misschien moeten we Blind vragen hoe hij het gesprek ervaren heeft en daar ook een artikel over schrijven

23 augustus 2017 om 17:21

ja, laten we dat doen, doe jij het? Ik zie hem niet zo vaak de laatste tijd.

Leuk verhaal voor de buhne, even jezelf populair bij de Feyenoordsupporters maken en de aversie jegens Ajax aanwakkeren. Prima toch dat hij het alsnog gered heeft bij de subtop van Nederland, ik snap dergelijke trapjes na nooit echt. Waarschijnlijk was hij toen hij tien was dus gewoon niet goed genoeg.

23 augustus 2017 om 16:42

Er wordt gevraagd naar zijn verleden bij Ajax, want dat is altijd goed voor een paar quotes bij nieuwe Feyenoordspelers. Hij zegt dit, iets wat we trouwens al vaker hebben gehoord de afgelopen jaren. Het feit dat nieuwe Ajaxkeeper Lamprou niets van zijn woorden over de trainers op de Toekomst wil terugnemen, ook al betalen ze in Amsterdam zijn salaris, is veelzeggend.

Sowieso heeft Ajax een hoge doorstroming van talenten, daarom hoor je dit soort verhalen heel veel er hebben gewoon veel spelers ooit bij Ajax rondgelopen. Ik zou me er als ajacied niet zo druk om maken, we weten ook wel uit 'daar hoorden zij engelen zingen' dat het er nogal hard aan toegaat. Zal nooit de beelden vergeten hoe een paar Afrikaanse jongens met ontbloot bovenlijf zich moeten opstellen, terwijl de een na de ander scherp wordt ondervraagd en bij een fout antwoord wordt weggeduwd. Dit alles onder goedkeurende blik van Ajaxtrainers, die er nog bij staan te lachen ook. Eentje zegt nog quasi lollig 'haha, je kan niet zien of ze blozen' of iets in die trant. Dit verhaal van Haps klinkt wat dat betreft geloofwaardig.

23 augustus 2017 om 16:47

Daar is niets veelzeggends aan, Ajax werkt met een grote jeugdopleiding die als piramide georganiseert is. Elk jaar ga je niet zomaar over naar de nieuwe leeftijdsgroep maar vindt er een doorselectering plaats. als een kind dan afvalt, ja dat is voor zo'n kind een drama maar dat is niet anders. Bij Feyenoord gaat het net zo, en ook daar is het jaarlijks een groot tranendal bij de afvallers. of zoals Roderiques het vertelde:

"bij Feyenoord heb je als jeugdspeler twee gesprekken. In de winter, en aan het eind van het seizoen. Tijdens het eerste gesprek was mijn lengte al aan bod gekomen, dus ik wist wel hoe de vlag erbij hing. En toch, toen Van Stee vertelde dat ik weg moest, kwamen de tranen. Er mochten allemaal gasten wã©l blijven, met minder kwaliteit. Dat deed me nog het meest pijn", besluit Rodrigues, die na Feyenoord nog speelde voor onder meer Paok Saloniki en nu dus Galatasaray."

We horen deze verhalen overigens altijd van de afvallers, die het niet gered hebben en die later via een omweg alsnog ergens in het profvoetbal belanden. Maar laten we niet doen of Ajax geen grotere talenten als Lamproe of Haps heeft voortgebracht. Ajax is tegen hen gewoon eerlijk geweest en ze verteld dat ze afvielen. En daar is niets mis mee.

23 augustus 2017 om 17:00

Ongetwijfeld gaat het bij andere clubs net zo, maar dat maakt het nog niet goed. Die vleeskeuringen zoals Ajax die in Ghana liet uitvoeren vinden misschien nog steeds wel plaats, maar in ieder geval is het besef denk ik redelijk ingedaald dat het echt een walgelijke vertoning was. Dat stoppen we niet meer trots in een documentaire begeleid van een paar laatdunkende en ronduit racistische opmerkingen.

23 augustus 2017 om 17:05

Ajax doet geen vleeskeuringen in Ghana, bij Africaanse talenten is er altijd het leeftijdsprobleem omdat men daar vaak een gebrekkige geboorte registratie heeft. voordat men daar een jong talent als supertalent bestempeld wil men eerst verifieren of de opgegeven leeftijd klopt.

Je kan alles tegenwoordig wel als rascistich bestempelen, het beste kan een club maar ver weg uit Africa blijven want dan hoeven ze niet bang te zijn voor reacties zoals de jouwe. maar ik denk dat ze in Africa liever een club zien die investeerd in de lokale voetbalscholen dan clubs die ver weg blijven van het continent zodat ze ten alle tijden politiek correct zijn.

23 augustus 2017 om 17:22

Kom op, misschien is de tijdsgeest veranderd en was het in die tijd minder omstreden, maar die beelden komen toch verdomde pijnlijk over als je ze nu ziet?

23 augustus 2017 om 20:18

Was niet minder omstreden maar was schrijnend hoeveel Zuid Afrikaanse jongens logen over hun leeftijd. Dus werd er toen naar tanden en botstructuur gekeken. Bij Ajax was het vroeger best zwaar aangezien ze veel vragen van jonge spelers maar ook veel tijd insteken. Roulatie was altijd groot en dus werden veel jongens teleurgesteld. Klimaat was zeker wat harder toen bij Ajax maar geen straf kamp. Ik heb veel van Blind gezien bij de jeugd en wat juist opviel dat hij een echte liefhebber was en goed met de jeugd omging. Gaf veel 1 op 1 begeleiding en werd vaak beticht van "te soft" te zijn. Blind kan zich communicatief goed redden. Ook bij Ajax als coach en in Oranje werd hij bestempeld als te soft. Dit alles zegt niets over het vermeende gesprek want daar zijn we allemaal niet bij geweest maar geeft wat meer inzicht in de persoon Blind. Een 10 jarige die weg moet zal dit altijd als zwaar beschouwen want je voelt je zelf als mislukt. Helaas zijn er teveel reacties op VZ van mensen die te graag een kans zien om Blind weer even een schop te geven zonder enig inzicht en context van een bericht als deze.

Haps jonge dat kan iedere jongetje te horen krijgen bij de grootste opleidingsclub van Nederland. Dat heeft hij zeker niet alleen tegen jou gezegd.
Het lijkt alsof hij een kleine sneer wil uitdelen! Want toevallig komt het nu uit z'n mond. Dat mag hij zeker doen van mij. Alleen zal het een feit blijven dat je niet goed genoeg ben voor Ajax. Gelukkig voor je ziet Fey het wel in je nu.

Zijn concurrentie bij het Nederlandse elftal is de zoon van Danny Blind...

"Blind zei gewoon recht voor z'n raap: 'We vinden je niet goed genoeg, anderen zijn beter, dus je gaat niet door naar de volgende lichting.'" Is dat alles wat Danny Blind zei? Als dat zo is dan vind ik het best wel hard van Danny Blind, op een andere manier was beter geweest.

23 augustus 2017 om 17:16

Ja, de concurrentie is o.a. de zoon van Danny Blind. Die zoon die een goede speler wordt gevonden door Van Gaal, De Boer, Hiddink, Blind, Mourinho, Grim, huidig bondscoach Advocaat (die Haps niet oproept maar daar hoor je niemand over) en de technische staff van Duitsland op het WK 2014. Die laatste gebruikte beelden van Blind jr om hun verdedigers te laten zien hoe je net als Blind jr slim kunt voetballen zonder als verdediger in handrem-duels te komen, en Blind uitriepen tot beste verdediger van het toernooi...

23 augustus 2017 om 22:26

Grappig dat je Grim opnoemt tussen dit rijtje prominenten. Dat zegt nou net niet zo veel, de rest van de namen absoluut wel.

23 augustus 2017 om 23:12

Gaat er uiteraard om dat letterlijk elke coach hem opstelt..

Danny had dus groot gelijk. Niet goed genoeg voor Ajax, want hij vorig jaar een half jaar redelijk gespeeld en een half jaar dikke drama. Hopelijk voor Feyenoord haalt hij minimaal het niveau van het 1e half jaar.

23 augustus 2017 om 17:25

Nee Dijks is inderdaad veel talentvoller. Die kerel kwam te kort voor Heerenveen was op zn plaats bij Willem II en staat nu te knoeien op de linksback positie bij Ajax. Goed gezien van de technische staf van Ajax. 😁

23 augustus 2017 om 20:22

Te knoeien? Joh kun je het nog meer overdrijven? Dijks is sneller, sterker en verdedigend verder. Heeft een mindere voorzetting dan Haps. Wel mooi dat zijn voorzetten 10x aangehaald worden maar zijn verdedigende kwaliteiten opzij worden gegooid. Zijn loop lijnen zijn aanvallend juist weer prima en kon je zien bij de goal van Ziyech maar dan was iedereen even een plasje dien zeker. Het is hier altijd een 0 of een 10 en zit niets tussen. Beetje VI gehalte.

23 augustus 2017 om 21:57

Eerlijk??? Ik heb geen idee welke Dijks jij bedoeld? Dijks kwam niet voor niets bij Heerenveen op de bank en mocht vertrekken naar Willem II waar hij op zn plaats was. Dijks bewijst wedstrijd na wedstrijd voetballend te kort te komen voor Ajax. Dijks is fysiek erg sterk en kan hard hollen maar er zijn tijden geweest dat dat echt niet genoeg was om een basisplaats bij Ajax 1 te bemachtigen. Het is ook niet voor niets dat hij mocht vertrekken. Dijks als linksback van het grote Ajax is echt pure armoede.
Haps is voetballend een stuk beter. Dat fysieke aspect is wel te trainen, dat komt wel.

Toch knap dat hij 14 jaar geleden (toen hij dus 10 was) bij ajax en feyenoord mocht komen en dat hij nadat hij 2 jaar bij ajax zat op 10 jarige leeftijd weg moest...

Blind heeft echt nooit laten zien dat hij kijk heeft op talent. Uiteindelijk heeft Haps zich prima ontwikkeld.

Danny Blind had het bij zijn tijd bij Ajax niet zo op kinderen met een andere afkomst,dat belemmerde volgens zijn Filosofie doorstroom van de Hollandse jongetjes,dat samen hang zag je later ook terug bij het Nederlandse Elftal,
Danny blind is een Rassist,

Ajax was toen niet top qua opleiding, zeker op dit vlak. Echter heeft het bij hem schijnbaar wel de juiste snaar geraakt en heeft hij het goed opgepakt, sommige spelers en ook mensen hebben dat nodig in hun leven, kan er persoonlijk over meepraten.

Dit gebeurd bij elke club, elk jaar. Daar is hij geen uitzondering in, als je niet goed genoeg bent mag je vertrekken, en terecht. Zijn ouders zitten ook bij dit gesprek, dus als het buiten de grenzen was gegaan hadden die ouders ook wel ingegrepen. Dat er mensen serieus nu twijfelen over dat hij niet opgeroepen zou zijn door blind.. ook toen was hij niet goed genoeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren