Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona eist miljoenen van Neymar wegens contractbreuk

Laatste update:

De recordtransfer van Neymar naar Paris Saint-Germain lijkt nog een staartje te krijgen, aangezien Barcelona dinsdagmiddag middels een officiële verklaring heeft laten weten dat het van plan is om Neymar aan te klagen wegens contractbreuk. De club eist de 8,5 miljoen die de Braziliaan vorig jaar als bonus kreeg toen hij zijn contract verlengde tot 2021 terug en is daarnaast uit op een extra tien procent van het bedrag wegens ‘morele schade’.

Barcelona liet eerder al weten het niet eens te zijn met de manier waarop de superster vertrok en lijkt via deze manier een poging te wagen om terug te slaan in de richting van Neymar en PSG. De Catalanen maken wel duidelijk dat als de aanvaller niet in staat is om het bedrag zelf te betalen, zij zich dan tot les Parisiens zullen wenden voor genoegdoening.

Neymar vertrok begin augustus na maanden van aanhoudende geruchten voor de recordsom van 222 miljoen euro, het bedrag dat in zijn contract bij Barcelona opgenomen was als ontsnappingsclausule, naar de Ligue 1. De Braziliaan is in de afgelopen weken met drie doelpunten en vier assists in zijn eerste twee wedstrijden in Frankrijk voortvarend aan zijn nieuwe avontuur begonnen.


Een goede zet van Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Afkoopsom is afkoopsom. Dat is wat er in t contract staat. Hoe neymar aan t geld komt das aan hem.

22 augustus 2017 om 16:40

Lees je wel wat er in word gezegd? Er word niet gezegd over de manier waarop Neymar aan het geld is gekomen maar het feit dat hij zich niet aan zijn contract heeft gehouden

22 augustus 2017 om 16:42

Maar neymar heeft zich toch aan dat contract gehouden tot PSG de afkoopsom van hetzelfde contract betaalde? Dan word zijn contract toch afgekocht en heeft barca geen poot om op te staan ?

22 augustus 2017 om 16:43

Hij heeft zich aan het contract gehouden. Het contract wat hij destijds tekende stond een afkoopsom van 222 miljoen euro in.

22 augustus 2017 om 16:43

Als de afkoopsom wordt betaald hoeft Neymar zich ook niet aan zijn contract te houden.

22 augustus 2017 om 16:43

Heeft ie wel, volgens alle wetten. Hij heeft het gewoon afgekocht dmv een clausule die beide partijen overeen zijn gekomen bij het tekenen van dat contract. Iedereen heeft zich aan alle vereisten van het contract gehouden, dit is gewoon lachwekkend

22 augustus 2017 om 16:48

Nouja, hangt af van de manier waarop die bonus geformuleerd staat. Als het een bonus is voor het uitdienen van het contract, heeft Barcelona een punt en recht op dat bedrag min dat ene jaar in verhouding. Maar morele schade is onzin, de enige morele schade die Barcelona oploopt is veroorzaakt door het bestuur die dit soort gedrag vertoont.

22 augustus 2017 om 16:50

Ja en zo'n contract kan dus worden afgekocht, wat Neymar heeft gedaan. Dus tenzij we te horen krijgen dat Neymar een vastgesteld aantal jaren van zijn contract moet uitdienen om aanspraak te maken op die 8,5 miljoen genoemd in de tekst, is jouw opmerking misplaatst.

Want op dit moment staat daar er niets over in de tekst die we hier voorgeschoteld krijgen.

22 augustus 2017 om 17:03

Dat vindt ik ook. Contract is af te kopen l. Een bedrag geven van 220 mil en denken dat niemand hem betaald is niet de schuld van neymar of de kopende club maar dom van barca er geen 500 mil van te maken

22 augustus 2017 om 17:33

Het kan toch zijn dat er andere zaken in dat contract staan waar wij niet vanaf weten. Lijkt me toch sterk dat ze zonder enige aanleiding om geld gaan vragen.

22 augustus 2017 om 17:46

Dante

Of misschien doet het bestuur nu dus iets waar de spelers van de club zo bekend om staan, namelijk een schwalbe

Ik ben benieuwd of ze er iets uit kunnen halen. Morele schade? Hmm.

22 augustus 2017 om 17:47

barca laat zich wel op een verkeerde manier zien.

Contract is afgekocht voor een geweldig bedrag, dan nog zeuren over 8,5 miljoen is ronduit belachelijk.

Het bedrag is aangepakt, hij is verkocht en leef er mee.

Het vernieuwde contract kreeg een veel hoger bedrag als afkoopsom om de speler over te nemen.

22 augustus 2017 om 17:49

Hahaha iedereen hier heeft het hele contract doorgespit en weet precies wat er in staat merk ik..

22 augustus 2017 om 18:03

@dante

Ja, dat kan. Maar dan moet Boboela niet zeggen dat Edwin de Vries beter moet lezen, want dat staat nergens in de tekst. Dat is dan een pure aanname en behoorlijk onbeschoft ook om iemand dan zo toe te spreken, vind ik.

22 augustus 2017 om 18:16

Klopt. Maar PSG heeft niks betaald. Dat heeft Qatar gedaan.

22 augustus 2017 om 18:17

@kakadu Een bonus voor het uitdienen van een contract is een prestatiebonus. Dat soort bonussen worden in principe pas na de prestatie uitbetaald, wat een constructie als degene die jij voorstelt onwaarschijnlijk maakt.

22 augustus 2017 om 18:53

Je bent echt een van de weinige die het begrijpt. Barcelona is niet gek. Dan kan iedereen hier roepen dat ze het contract is afgekocht en dat kan zo zijn, maar dat betekent niet dat Neymar het contract niet heeft geschonden.

22 augustus 2017 om 23:53

En daarom moest Neymar toch een schadevergoeding van 222 miljhoen euro betalen als hij zich wel aan het contract had gehouden, hoefde hij geen schadevergoeding te betalen.

Barcelona wil twee keer vanggen voor dezelfde contractbreuk. Hier neemt Barcelona het risico dat straks in hoger beroep bij de Europese rechter de oorsproinkelijk schdevergeoding behoorlijk verlaagt wordt.

22 augustus 2017 om 17:30

het gaat volgensmij meer over die bones die hij kreeg toe hij bij tekende

Zwak, zwak, zwak.. Juridisch misschien wel juist maar Barcelona gedraagt zich echt als een huilbaby nu. 222. Miljoen Barca...

22 augustus 2017 om 16:42

Hoezo is het juridisch juist? Het hangt natuurlijk helemaal af van wat er in het contract is opgenomen, maar als het een simpele contractverlenging is (zonder regeltjes als, wanneer je binnen zoveel tijd weggaat dan moet het geld terug) dan heeft Barca juist juridisch geen poot om op te staan. Zoals het lijkt is er geen contractbreuk gepleegd, het contract is afgekocht en vervolgens was Neymar vrij om te gaan en staan waar hij wil.

22 augustus 2017 om 16:50

Al mijn respect kwijt voor de club Barcelona. Neymar moet juridische stappen maken tegen Barcelona. Wat zij hier doen is Neymar door het slijk halen en zijn naam besmeuren. Neymar heeft zich honderd procent aan zijn contract gehouden. Die afkoopsom is gewoon een ontbinding van het contract. Dus wat heeft Barcelona daar 10% van terug te eisen.

Op het veld een bende huilbaby's, maar blijkbaar is het in het bestuur niet anders.

22 augustus 2017 om 17:33

@InkeMontana. Er staat juridisch MISSCHIEN wel juist.

22 augustus 2017 om 17:35

@rooney Je kunt niet roepen dat iemand zich 100 procent aan een contract gehouden heeft als je dat contract nog nooit gezien hebt!

22 augustus 2017 om 18:30

Waar kan hij zich niet aan gehouden hebben wat Barcelona het recht zou moeten geven 8.5 miljoen terug te moeten vragen. Je kan zonder het contract te lezen en puur en alleen op gepresenteerde feiten wel beoordelen dat dit onredelijk is. Misschien heeft hij een verplichte lunch overgeslagen maar dan kan je moeilijk 8,5 miljoen terugvragen.

22 augustus 2017 om 16:44

Juridisch ook onjuist, want hij heeft alleen zijn contract afgekocht waar niks mis mee is.

22 augustus 2017 om 17:22

Of het allemaal even netjes is, laat ik voor het gemak even in het midden maar of het juridisch onjuist is weet jij net zomin als ieder ander op deze site. Wij weten geen van allen wat er in zijn contract staat of stond. Buiten dat kan je er wel vanuit gaan dat de advocaten van Barcelona tot de letter nauwkeurig wel weten wat er in dat contract staat en gaan Neymar echt niet aanklagen als ze zeker weten dat er niets te halen valt.

22 augustus 2017 om 17:20

Triest dat zo'n club getergd wordt door een directie dat incapabel is. 10 jaar geleden was het de mooiste club van de wereld. Maar nu lijkt het per week dieper in de stront te zakken. Van la masia is ook niks meer over en het B-garintuur wat de laatste seizoenen is aangetrokken voor miljoenen doet ze langzaam maar zeker de das om.

22 augustus 2017 om 17:27

Nee het is niet de club maar de voorzitter en zijn medemensen rond om heen.

22 augustus 2017 om 17:31

Dus je bent een huilbaby als je juridisch in je recht staat en dat wilt halen? Ok weer wat geleerd, het is geen knikkeren wat ze doen he, gaat om harde knaken en zaken, als Barca echt recht erop heeft dan mogen ze natuurlijk verhalen wat ze willen.

22 augustus 2017 om 19:53

Je bent inderdaad een huilbaby omdat je 10% extra vraagt om morele schade! Hoe triest is dat??

22 augustus 2017 om 23:56

Er is al een schadevergeoding betaald van 222 miljoen euro voor de contrctbreuk. Znder contractbreuk, had Barcelona niets gehad. Eeen dergelijk bedrag is een record in zaken waarbij een werknemer zijn arbeidsovereenkomst niet na komt. Aangezien dergelijek zaken nog nimmer bij de Europese rechter zijn geweest, is het maar de vraag of de 222 miljoen euro niet veel te hoog was. laat staan dat Barcelona nog recht heeft om nog meer geld als schadevergoeding.

Barcelona mag proberen wat zij wil, maar ze nemen hier een behoorlijk risico. Dit kan ze heel veel geld gaan kosten.

22 augustus 2017 om 18:41

Nadat ze 222 hebben ze totaal de transfermarkt kapot gemaakt. Voor die 222 mil halen ze geen vervanger of coutinho en dembele. Het gaat hier om bijna 10 mil die ze terug kunnen krijgen.
Dat is niet zwak dat is gewoon een fors bedrag die ze ergens anders kunnen investeren.
Neymar heeft alleen dat geld gekregen omdat hij bij de club zou blijven. Dit is niet gebeurt dus moet hij gewoon het geld terug geven. Neymar en co ging zelfs zo ver om nog eens 25 mil te vragen omdat neymar nog bij barca speelde terwijl hij toch echt naar PSG ging vertrekken.
Gewoon prima dit . Je gaat niet zomaar 10 mil weggooien zodat kinderen je niet ''zwak'' noemen.
Meeste mensen in de comments snappen niet eens waar het om gaat.
Volgens de comments hoort neymar een bonus te krijgen zonder aan de voorwaarden te voldoen.
Like really people? wtf.
Als dit gewoon extra teken geld is en geen voorwaarden aan verbonden zijn dan lijkt het mij niet dat barca hier geld zou vragen. Of dit is onzin of vz heeft niet de volledige info.

Kwestie van de factuurtje doorzetten naar de crediteurenadministratie van de sjeiks..

22 augustus 2017 om 16:39

Dacht ik ook. Neymsr heb contract de clausule afbetaald. En hoe of wie dat btaald voor hem maakt geen drol uit. Ik had neymar ook kunnen kopen als ik t geld had.

Bestuur word ongeloofwaardig als ze zo door gaan. Latrn ze bij Barca beginnen met Joan Laporta aanstellen en het 1e probleem is opgelost! Laporta lost de rest wel op!

22 augustus 2017 om 21:21

Laporte liet de club schuldvrij achter.

Manmanman laat het gewoon. Hij is weg klaar. Het bestuur zou zich bezig moeten houden met jongens contracteren ipv achter de jongens aan gaan die al weg zijn.

22 augustus 2017 om 17:20

We weten toch ook niet alles? Misschien heeft Neymar zich helemaal niet aan het contract gehouden. Ziet er wel naar uit, maar als Barça eventueel recht heeft op dat geld dan hebben ze groot gelijk dat te verhalen.

22 augustus 2017 om 23:57

Uiteraard heeft Neymar zich niet aan zijn arbeidsovereenkomst gehouden. Daarom moest hij tenslotte 222 miljoen euro schadevergoeding aan zijn werkgever betalen.

22 augustus 2017 om 17:26

Het bestuur is alleen maar bezig met zich nog meer belachelijk te maken. Tot de laatste seconde beweren dat Neymar niet weg zou gaan en zich richten op Paulinho twee maanden lang. Het is dan kwestie van tijd dat dit bestuur op straat wordt gezet. Alleen hoop ik dat het dan niet al te laat is. Ik wil niet weer alle fouten noemen en mij eraan ergeren.... Ik hoop alleen dat het niet met een vertrek van Iniesta of Messi eindigt.

And so we continue, Gtst, As the world turns & The Bold and the Beautiful zijn er niets bij.

Jezus Barcelona, stop toch met dat gejank en gezeur de hele tijd. Had dan gewoon een clausule van een miljard in z'n contract gezet.

Als Barca recht heeft op die 8,5 miljoen dan hebben ze gelijk om dit te doen.

Manmanman wat laten ze zich kennen deze zomer zeg daar in Barcelona. Vooral die 10% wegens morele schade, wat een armoetroef. Neymar had contractueel gewoon zelfs nog recht op een loyaliteitsbonus die ze al niet uit hebben betaald, dan dit nog. Droeftoeterbende daaro...

Barca kan zich beter eens gaan focussen op het aantrekken van fatsoenlijke spelers, in plaats van de zure verliezer uit te hangen.

Wat een sneu gedrag van Barca. Gewoon accepteren, Neymar succes wensen en doorpakken met versterkingen. Wordt er een beetje triest van als ik zie hoe Barca van een volksclub met een prachtige slogan verandert in een club die zijn ziel verkoopt aan bedrijven en dubieuze constructies.

Het salaris van Neymar is zo hoog, dus als ik hem was zou ik zeggen waar kan ik pinnen . Ik wordt wel een beetje moe van dat modder gooien over en weer.

Dit is dus echt belachelijk. Accepteer je verlies en focus je op de huidige selectie, die genoeg problemen heeft. Natuurlijk is dit spelletje smerig gespeeld maar daar kan Barcelona zelf ook wat van. Verder is het bedrag dat ze eisen echt meer symbolisch in vergelijking met de totale omzet van de club. Het is meer een principe kwestie denk ik en dat is belachelijk omdat dit bestuur amper principes heeft.

Wacht, ze betalen Neymar 8,5mio voor het verlengen van zijn contract. Dat doet ie dus en als ie een jaar later vertrekt willen ze dat geld terug? Dat is toch een tekenbonus? Geen teken-en-blijf-voor-langer-dan-een-jaarbonus?

Allemaal hun eigen schuld, ze geven 'm een nieuw contract, betalen een tekenbonus etc. Ze nemen zelf die afkoopsom in het contract op en geen verdere clausules waar hij aan moet voldoen om die tekenbonus te krijgen. Maak jezelf niet zo belachelijk joh, geen poot om op te staan

Dit moet het bestuur niet doen. Maken de club belachelijk joh. Laat neymar gewoon en begin te kijken hoe je je eigen team moet verbeteren

Goed zo. Als hij een bonus krijgt van bijna 10 miljoen omdat hij een beter contact wil en vervolgens binnen een jaar dat contact uitkoopt, dan zou ik die ook terug eisen.

Wat een trieste bedoeling!

Wanneer Barcelona zelf topspelers wegkoopt bij de Europese (sub)top is er geen probleem, maar och, zodra er een topspeler bij Barcelona zelf wordt weggekocht is de wereld te klein.

Wat laat je je als beleidsbepalers kennen op deze manier. Triest!

22 augustus 2017 om 16:49

Inderdaad, laat ze maar eens denken aan hoe ze Neymar hebben weggehaald bij Santos

Die bonussen, etc. zijn allemaal vaag, maar "morele schade"? Neymar (of PSG dan) heeft gewoon de afkoopsom betaald die in zijn contract stond en Barcelona dus mee akkoord ging wat betreft de hoogte. De enige die Barcelona morele schade toebrengt is Barcelona zelf door nu constant maar achter Neymar aan te blijven gaan...

Wat stelt Barca zich in deze transfer verschrikkelijk zielig op. Boehoe je mag niet weg. Boehoe we laten je niet gaan. Boehoe je breekt je contract. Wet 1 contracten in voetbal zijn er voor de vorm. Wet 2 afkoopsom = afkoopsom wet 3 geld regeert in voetballand. Hoe vaak hebben zij niet een speler gekocht waarvan het contract nog liep en wellicht net een jaar daarvoor was verlengd met leuke tekenbonus. Barca is gewend te winnen en spelers aan te trekken. Rollen draaien even om. Doet pijn waarschijnlijk.

Hahah grappig om al die comments te lezen.

Als dit tijdens het tijdperk Laporta was gebeurd (of überhaupt in een succesvol tijdperk) dan schrijven mensen ineens hele andere dingen. Veel gevalletjes van Recency en Confirmation bias. Alles wordt nu aangepakt om de al ingenomen gedachten over het bestuur te bevestigen.

22 augustus 2017 om 17:01

Hoezo? Dit is gewoon een trieste actie van een triest bestuur, Barcelona word verkracht.

22 augustus 2017 om 18:30

Valt wel mee.

Mensen blazen dingen op om hun ingenomen gedachtegoed te bevestigen. Om gebeurtenissen als losstaand te beoordelen blijkt bijna onmogelijk voor de mens. Alle frustratie (of andere soorten emoties) van de afgelopen weken zit in hun hoofd wanneer ze losgaan op hun toetsenbord bij een minor dingetje als dit.

22 augustus 2017 om 17:06

Maar dit gebeurde niet onder Laporta... Niet dat die man de allerheiligste was, maar het respect voor de club was toen enorm groot. Nu is dat volledig weg!

24 augustus 2017 om 09:26

Wat heeft de misgelopen transfer van Beckham te maken met dit?

Haha treurig clubje is het ook aan het worden. Morele schade gaan eisen. Er stond gewoon een clausule in het contract en die heeft Neymar gebruikt/laten gebruiken om te vertrekken voor 220 miljoen.

Of dit nou terecht is of niet (en volgens mij is het dat), deze actie kan alleen maar negatieve gevolgen hebben voor het bestuur van Barca. Ze staan al zo slecht te boek en dan toch weer dit gezeur. Ongelofelijk zonde hoe de club de grond in wordt gebeukt

Wat een belachelijke zet van Barca weer. Contract werd toch gewoon verlengd, daarin werd de clausule opgenomen die betaald is om het contract af te kopen.
Deze clausule werd vervolgend betaald. Op die tekenbonus valt daarom niks af te dingen.

Dit was te verwachten. Een paar weken geleden zei ik al dat sinds Neymar voet zette op Europese bodem, dat het nooit stil is geweest rondom zijn persoon. Altijd maar weer geld, geld, geld. En zie hier. Dit blijft maar aanslepen sinds 2013.

Morele schade..... Juist ja dan had je Neymar maar niet moeten verkopen en hem een afkoopclausule van 400 miljoen moeten geven. Barcelona is een club waar men medelijden voor heeft gekregen en nu vloeit de symphatie voor de club weg, door deze lachwekkende actie is dat alsmaar toegenomen. Neymar heeft de beste keuze gemaakt tot nu toe en dat hakt erin bij Barcelona.

22 augustus 2017 om 17:12

Barca is meer dan Bartomeu

Barca is meer dan Neymar

Barca is meer dan deze hele transfer.

Als jouw sympathie voor deze club wegvloeit, zegt dat meer over jou dan over FC Barcelona.

22 augustus 2017 om 17:36

Ik heb niks met Barcelona laat ik dat vooropstellen. Ik zie vele fans die Barcelona op dit moment verafschuwen door het zeer matige beleid en het kinderachtige gedoe omtrent Neymar. Barcelona is een voetbalclub dat langzaam aan het affakkelen is, of je het wilt inzien of niet. De generation 87(messi, Piqué etc) is onderhand rond de dertig en er wordt onzorgvuldig omgegaan met de transfers, dit is gewoon een zwak Barcelona. Ik durf zelfs te zeggen als Messi en Suarez(in vorm) niet meedoen dat ze niet beter zijn dan een Sevilla. Barcelona is aan de afgrond en dat is te danken aan het slechte beleid.

22 augustus 2017 om 17:51

Whatever, als jij dat vindt is dat toch prima? Maar om een club minder leuk te vinden omdat ze een voorzitter hebben die niet zo populair is? Da's echt zoeken naar een reden vind ik.

Waarom zou men medelijden moeten hebben voor Barca? Heb medelijden voor dingen die echt belangrijk zijn.

22 augustus 2017 om 20:01

Millonario heeft gewoon gelijk... Hou van de club Barca door de spelers die er hebben gespeeld, of de speelstijl die ze hebben gehanteerd jaren terug... Barca kan dit jaar gewoon alles weer winnen, zei hebben tenslotte een speler die het meest van alle spelers op de wereld beslissend is. Dit geldt overigens ook voor de Catalanen, die wrok jegens Real Madrid wegens Franco of ene Mourinho... Real Madrid is vele meer dan dat...

22 augustus 2017 om 21:03

Real Madrid is op dit moment de beste club ter wereld en dat is met name gekomen door het geweldige transferbeleid. Barcelona doet juist het omgekeerde door middelmatige spelers aan te trekken voor veel geld. Over Franco gesproken, dat is gewoon idioot geklets van de Barcelona aanhang. Franco had helemaal niks met de successen van Real te maken gehad.

22 augustus 2017 om 23:34

Als Madrid fan moet ik je wel corrigeren dat het niet geheel geklets is van de Barca aanhang over de steun van Franco in de jaren 50. Ze hebben toendertijd wel degelijk steun gehad, echter hadden ze kwalitatief zo een goede selectie voor die tijd dat het begrijpelijk is dat men het wilt ontkennen. Dus zogezegd kan je deels zeggen dat het BS is vanwege de selectie, maar er zat wel meer achter dan alleen een top selectie hoor. Nochtans haalt het niks weg vajbde prestaties die toen geleverd zijn.

Geen goede zet van Barca. Nu het ff niet draait in de competitie gaan ze met modder gooien richting Neymar en PSG. Het bestuur kan zich beter focussen op het spel van het team.

Het lijkt er zo op dat de (ex)speler wel groter is dan de club. Wat laat Barcelona zich hier kennen zeg. Geld, geld, geld.

Tja, de VZ-experts hier in de reacties kennen blijkbaar al de details van het contract van Neymar beter dan Barça zelf...zulke dingen staan niet zwart op wit op een contract uitgeschreven, maar zijn vaak een kwestie van juridische interpretatie. Voetbalclubs hebben een heel team van duurbetaalde juristen en financiële experts in huis en als zij van mening zijn dat Barcelona recht heeft op dat bedrag dan is het hun verdomde plicht om er alles uit te halen.

22 augustus 2017 om 17:20

Leuk en aardig, maar morele schade? Schei toch uit.

22 augustus 2017 om 19:02

Dat dachten de clubs ook bij het Bosman arrest toen ze spelers niet contractvrij wilden laten vertrekken. Dat was het begin van heel deze circus. Clubs hebben niet altijd bij het juiste eind als het enkel aan de clubs had gelegen dan waren de spelers nu nog altijd slaven die ondanks het verlopen van een contract niet van club konden veranderen. Bovendien is het niet altijd zo dat er naar het juridisch advies wordt geluisterd.

het is zielig dat barca dit doet? ik bedoel als hij was gebleven en zijn contract had verlengd hadden ze hem een gespreid bedje met een rode loper voor hem gezet.. nu hij weg is hebben ze wraak gevoelens?! dit is schandalig gedrag van Barcelona, echt eerlijk waar ik heb me nog nooit zo geergerd aan barca.

Zoveel respect voor barca gehad . Maar hoe ze zich nu opstellen is gewoon zielig. Heeft ze blijkbaar echt pijn gedaan dat neymar vertrok. Ze maken hier geen schrijn van kans omdat het een bonus was voor het bijtekenen, neymar heeft nog gespeeld onder de nieuwe voorwaarden. En tevens heeft hij geen contractbreuk gepleegd , want zijn contract is gewoon netjes afgekocht.

Zielig!!! Bedrag stond op zwart wit en werd betaalt, de manier waarop heeft hier helemaal niks te maken. Lijkt me gewoon business...

Het grote Barcelona,

Dat al jaren topspelers wegtrekt bij Engelse grootmachten, bij andere Spaanse clubs en bij clubs over de hele wereld.
Barcelona betaald gewoon grote bedragen voor die spelers, de kleintjes moeten ook niet teveel zeuren, want als spelers naar Barcelona willen moet hun club maar meewerken.

En dan gebeurd het één keer andersom. Eén keer vertrekt er een speler waarvan Barcelona niet wil dat deze speler vertrekt en wordt dus eigenlijk gedaan wat Barcelona zelf al jaren doet.
Direct is de voetbalwereld te klein.

Begint wel echt een triest verhaal te worden, dat Barcelona. Volgens mij zijn ze daar in Catalonie alweer vergeten dat Barcelona zelf juist alles behalve eerlijk handelde toen het Neymar aantrok. Niet alleen is het bestuur volledig incompetent, maar ook nog eens zeer hypocriet. Erg jammer dat zo'n club gerund word door een stel incompetente zakenmannetjes.

Ze laten zich wel kennen zeg. Kansloos dit, het lijkt wel de stui[en van een stervende zwaan. Ga je richten op voetbal en laat dit achter je.....als ze er recht op hebben prima hoor maar dit lijkt nogal ver gezocht.

Hoezo contractbreuk? Barca Heeft toch het geld van PSG geaccepteerd? Dus dan hebben zij hun toestemming gegeven om Neymar te laten gaan.

Volgens mij is dat biet van toepassing ze hebben ten slotte zelf de ontsnapping clausule vastgesteld en ze hebben zijn contract afgekocht dat betekent volgens mij dat die regel tot het verleden behoort

23 augustus 2017 om 11:50

Wij kennen uiteraard de contracten niet. Het lijkt in eerste instantie onzin, maar wij weten niet alles natuurlijk.

Wellicht heeft hij een tekenbonus ontvangen van 8 miljoen en stond er als voorwaarde bij die tekenbonus dat hij die bonus alleen geheel mocht ontvangen indien hij zijn contract zou uitdienen. Nu hij dat niet gedaan heeft, snap ik dat er een punt van gemaakt kan worden.

Al vind ik meer dat Barca zich niet zo moet laten kennen. De wonden likken en doorgaan.

Belachelijke actie van Barcelona. Het wordt steeds triester bij de club die ooit nog Unicef als sponsor had. Ik ben een neutrale fan, maar op dit moment kun je als voetbal liefhebber alleen maar repsect hebben voor het beleid van Real Madrid. Talenten die de kans krijgen, een zeer respectvolle coach en technisch vaardige voetballers. Dit i.t.t. Barcelona, waar het bestuur de ene na de andere miskoop doet en nu de naam van Neymar zwart wil maken. Echter, ken ik niet alle info omtrent de deal. Ik wacht dan ook graag de reactie van Guaporta af, waarna je pas een eindoordeel kunt vellen m.b.t. de actie van Barca.

Neymar heeft niks misdaan en zich aan zijn contract gehouden totdat PSG om de hoek kwam en de afkoopsom van 222 mil betaalde. Dus Barcelona moet niet janken en gewoon doorschakelen naar een vervanger misschien wel twee erg goede spelers voor dat geld terug kopen! Ik als Real Madrid supporter geniet van de onrust bij Barcelona maar aan de andere kant vind ik het ook wel jammer want dit Barcelona geeft niet veel weerstand tov Real Madrid. Dus dan zijn die El Classico's een stuk minder spannend en boeiend!

Nou Barca kan zich beter focussen op het contract van Messi. Anders gaat die ook weg.

Benieuwd of Barcelona dit wel hard kan maken. Als nergens staat dat die bonus voor verlenging betekent dat hij geacht wordt zijn contract uit te dienen hebben ze geen poot om op te staan. En 'morele schande?' Laat me niet lachen man! Barcelona hoort tegenwoordig ook bij de poenerige topclubs die het voetbal verzieken met hun macht, dus praat me niet over moraliteit. Bovendien, dat er gezegd wordt dat de club Dortmunds Dembele gek loopt te maken en aanzet tot staking zal ook niet uit de lucht zijn komen vallen denk ik...

Op het hoogtepunt van het tique taca had ik een enorme waardering voor Barcelona, dat met een eigen fylosofie en veel zelfopgeleide spelers voetbal van een andere planeet bracht. Maar tegenwoordig, vooral door het diva-achtige gedrag in de zaak Neymar, kan ik steeds minder respect opbrengen voor die club. Hypocrisie ten top!

Wie kunnen hier hele discussies houden over hoe en wat maar als Barca hier gewoon recht op heeft hoort Barca dit gewoon terug te krijgen en hebben ze helemaal gelijk dat ze dit doen als ze er nu geen recht meer op hebben is dit weer de zoveelste fout van ons wanbeleid heel simpel dus!!!!!!

Ik wil niets recht praten ofzo, maar het zou toch zomaar kunnen dat het om een loyaliteitsbonus gaat. Die zou dan gelden voor het uitdienen van het contract, maar clubs betalen deze regelmatig al direct uit, mede omdat je hiermee het salaris soms iets kunt verlagen of omdat je erg blij bent met de speler. Meestal doen clubs hier verder niks mee bij een verkoop, maar als de transfer ongewild is wordt dat een ander verhaal. Nu lijkt het erop dat het bestuur van barca redelijk wraakzuchtig is als er iets gebeurd dat ze niet willen. Dus aan de ene kant zouden ze zomaar in hun recht kunnen staan, maar aan de andere kant komt het wel vrij kinderachtig over.

Los van of dit terecht is van Barca...Want dat moet blijken en daar kunnen wij inhoudelijk niks van zeggen omdat we de inhoud simpelweg niet knemen! Als het zo simpel zou zijn zoals sommige zeggen zou dat wel heel achterlijk zijn en dat geloof ik niet! Lijkt me eerder de aandacht verleggen op een sneaky manier. Vind ik echt iets voor dit huidige bestuur sportieveel onkunde en het op andere manieren verkopen/misleiden.

Laat toch zien hoe klein Barca eigenlijk is en dat ze jarenlang vanwege hun succes groot leken te zijn. Man man, man... Hij had zijn contract verlengt maar Barca vergat dat macht in het voetbal aan het verschuiven is en dat er daadwerkelijk iemand was die Neymar's afkoopsom op tafel gooide.
Sorry maar weinig kans van slagen deze actie, die imago schade die ze aan Neymar klemen hebben ze volledig aan hun zelf te verwijten...

Braca doet kinderachtig. Dat bedrag vn 8 heeft neymar gekregen omdat hij verlengde. Nu wil barca dat bedrag terug omdat hij zn contract niet uit heeft gediend. Wat zij vergeten te vermelden is het feit dat dat die 220ml komt door het feit dat neymasr nog een aantal jaar heeft te gaan. Als ie maar 1 jaar heeft te gaan dan was dat bedrag onder 100ml.dus die 8 is in transfer opgenomen in veelvoud

Barcalona laat zich lekker kennen zo, ze kunnen beter hun tijd en energie ergens anders insteken, zoals nieuwe spelers die wel een aanvulling zijn!
Nou gaat dat steeds makkelijker maar dan nog komen ze met trash aanzetten...

Jankerd ga toch weg je bespreekt met een nieuw contract toch de nieuwe afkoop clausule had je die hoger moeten maken als hij niet had verlengd was zijn.clausule 170 miljoen

Mooi om te zien dat iedereen opeens verstand heeft van Barca en het beleid van het bestuur...echt lachwekkend en geeft eens te meer aan hoe groot het kuddegedrag hier en in de de media is.

Vreemde zaak als dit klopt. Het lijkt er een beetje op dat Barcelona bij deze sportieve mindere periode de oorzaken buitenaf zoekt. Ja, PSG haalt Neymar weg en ja, op een aparte manier. Maar hier is toch geen sprake van morale schade?

Als ze écht vooruit willen, schaadt het niet als ze bij zichzelf beginnen. Interne problemen oplossen in plaats van wijzen naar derden. Dit komt vooral zielig over op mij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren